Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čech profesionálně špehuje číšníky. Učil se u šejka v Emirátech

Vypadá to jako práce snů. Skvěle se nají a ještě si nadprůměrně vydělá. Prostějovský rodák Martin Fryč tajně chodí do českých restaurací, aby si zahrál na běžného hosta. Přitom však detailně sleduje chování obsluhy, kvalitu jídla, prezentaci i čistotu podniku. Neobvyklé profesi se učil u šejcha v Emirátech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a90r70o49s95l12a53v 89K12o79v51á40ř20í15k 4838943970790

Takže je to lůzr co si vymyslel práci a jelikož nemá zákazníky, tak si musel ještě zaplatit reklamu jak je to super práce a dělá jí za průměrné peníze.

0/0
5.2.2016 15:11

O16n24d25ř28e19j 22Š23i18n40d95l16e61r 2797138286815

Není pří jeho povolání publikování jeho fotografie s jménem (podle kterého určitě naleznete další) poněkud kontraproduktivní?

+7/0
1.2.2016 2:37
Foto

P95e52t10r 43M69o52o25s 6842475597

Třeba pracuje v přestrojení (pokaždé jiném);-)

+1/0
1.2.2016 9:21
Foto

A90l34e38š 14K60o20d50y97t68e14k 7424278803

Když chce hodnotit restaurace, možná by se nejprve mohl naučit držet příbor :).

http://www.novinky.cz/zena/styl/232370-jak-stolovat-v-nobl-restauraci-a-neutrhnout-si-ostudu.html

0/0
31.1.2016 20:47

J57a35k87u70b 57H83a50j10n48ý 1220388183413

Možná to dělá právě proto, aby byl více "mystery"? ;) Což je naopak velmi chytré.

+2/0
1.2.2016 9:47

M94i64l20a62n 97H39a79r59v30á87n78e36k 6451950202808

[>-]

0/0
31.1.2016 13:45

I43r24e48n77a 70P51l17a80c81h66e11t95k58o52v22á 3104944280257

spravnej restaurater je na place od nevidim do nevidim, takze tyhle sasky k nicemu nepotrebuje. kvalitu si ohlida sam

+3/−5
28.1.2016 23:41

M85i87l16a15n 12Š46m31o37l46í18k 3447224862390

A kolik je tu těch "správnejch restauratérů" ? Spousta majitelů může být v práci 24 hodin, ale když nevidí co mají vidět, je to houby platný. Profík jim může otevřít oči.

+3/0
30.1.2016 18:17

M28i14c96h88a40l 69M52i56l38l80e41r 9386832109772

a kdyz ma podniky 2 nebo 3? I restaurateri s jednim podnikem maji rodiny, s nimiz se chteji videt, i restaurateri s jednim podnikem musi byt cas od casu nepritomni za ucelem obchodnich jednani. Kdo nema zadny spolehlivy personal, asi proto, ze si spatne vybral, bere to nejlevnejsi a sam mizerne plati, ten to musi odrit sam od nevidim do nevidim.

Za sasky tyhle kontrolory povazuje prevazne "pracant" ktery se boji prace a ktery vi, ze pred inkognito kontrolou jeho prace neobstoji.

+3/0
30.1.2016 20:07

P75a78v41e26l 80P33o92k37o19r45n41ý 3497240709718

...tiež plánujem po zavedení EET vytvoriť podobnú profesiu: daňový stalker, celý deň budem nakupovať a potom informavujem MF, kde minister pochopí, že moj plat v zrovnaní s daňovým únikom, ktorý som odhalil je iba malina a tak sa stanem managerom celého týmu, vidím to pozitívne, ja rád bonzujem a špehujem:)

+1/0
28.1.2016 19:49

L46a54d23i65s40l47a24v 20D64i57b71l39í58k 5348728733620

Tak a teď má jeho fotku veškerý personál...leda že by se maskoval jako Horác alias Hogo Fogo z Limonádového Joe

+3/0
28.1.2016 15:29

K70a39r13e94l 16U16r35b76a87n 2534974301389

Pokud má někdo restauraci a není na place, tak to nikdy neuhlídá. Tenhle placený bonzák ničemu ve výsledku nepomůže. To by ho tam musel posílat každý týden. Rv

+5/−5
28.1.2016 10:10

M64i98c42h42a58l 16M59i14l70l36e66r 9656362429532

uslo ti, ze ucel sluzeb "mystery shoppers" vubec neni pravidelne hlidani podniku. To je skutecne na majiteli, pripadne jeho nejspolehlivejsim zastupci - managerovi ci rediteli.

Jedna se o jednotlive prostourani, ekvivalent letacky. Vysledek da majiteli dostatecny obraz co se deje a kde je treba zjednat zlepseni. Zavedeni zmen a pravidelne hlidani je na nem.

Obvykle po nekolika mesicich si majitel objedna dalsi podobnou letacku, aby videl jestli se to zlepsilo, nebo zda zamestnancum otrnulo a zase praktikuji stare moresy.

Pouze lenosi a takovi, kdo vedi, ze jejich prace neobstoji pred zraky inkognito kontrol by protestovali a nazyvali to "placenym bonzactvim". Normalni lide to berou jako kontrolu kvality.

+8/0
28.1.2016 11:10

J92a90r85m58i45l61a 28P19í69c36h36o96v22á 5902737524803

Nebojte, pomůže. Dělám stejnou práci, jen pro obchodní řetězce. Někdy byste se až divil, co se v řetězcích najde za věci, od nahnilého zboží přes prošlé až po bordel na prodejně. Přesto, že tam je vedoucí a měl by na to dohlížet, se tak neděje. Všechny nedostatky musíme nafotit, aby to nebylo tvrzení proti tvrzení. Situace se teda postupně zlepšuje, ale některé prodejny jsou na zabití.

Akorát toto není zas tak královsky placené, jako práce toho pána z článku.

0/0
5.2.2016 9:05

J12a72n 85C32h10o37b18o66t 5642684348111

Namyšlenost českých pinglů nezná mezí. Klasická voda z kohoutku je jen třešničkou, ale kyž něco donesou špatně, nebo amíchají tatarák místo aby se zeptali a potom za mističku kečupu napočítají dvacku a na námitku odpoví světovým "To jste první, kdo si stěžuje. Chcete ještě něco", je to nejen na po hubě, ale i na ten vyhazov. Tak zažito v pezionu Slunečná Louka na Lipně a je to velká škoda, protože jiný personál na jiných směnách byl perfektní, jídlo špičkové a ceny na tu úroveń velmi dobré. A pak přijde šichta dvou nedouků a takhle ten dojem ze5ere.

+4/−1
27.1.2016 17:19

K20a41r75e48l 50S21v58o22b42o66d45a 9899714163326

Ne, že bych částečně nesouhlasil. Ale za účtování vody nebo míchání tataráku podle mě nenese číšník zodpovědnost.

0/0
31.1.2016 22:32

J19a46n 23C95h83o84b45o34t 5682674698891

U tataráku se všichni ostatní kolegové ptali, jak ho chceme. Jen tady ta to zaspala a pak byla arogantní. Ohledně té omáčky...myslím, že cáknout dip do kalíšku bylo v jejich možnostech a majitel, se kterým jsme se měli možnost se setkat o pár dní dříve, taky dělal dojem velmi solidního gastronoma a ne zlatokopa, co naúčtuje každé ukápnutí z nosu.

+1/0
31.1.2016 23:06

J57a50r77o95s59l83a68v 26Z93a30j72í50c 1627928681860

S tatarákem naprostý souhlas. Pokud není v jídelním lístku označen jako namíchaný, potom se obsluha prostě musí zeptat jak to chci. Případně mne upozornit, že pouze míchají (pohlreichovská pakárna), abych si objednal něco jiného. Takto jsem měl zkažený večer ve Staročeské krčmě v Dejvicích. A místo omluvy jen krčení ramen.

0/0
5.2.2016 8:28

P45e36t94r 59P93e15t97r 6293512718503

Jinde ve světě je běžné, že se dávají slušná dýška a místo číšníka je slušně vydělávající. U nás mají minimální plat a na dýškách almužnu, protože většina čechů dýška nedává. No a pak si ti stejní češi stěžují, že se obluha chová jak póvl..

0/0
5.2.2016 15:55

J26a74n 17C16h80o79b31o10t 5712634698851

Vy musíte bát jeden z nich... Dýška, sodruhu, jsou za zásluhy. Ne slušné chování až za dýška.

0/0
5.2.2016 15:56

B16e13n 88P37a87v73k71a 1437893267571

To bych ten jeho úspěšný business fakt chtěl vidět. Děravé boty, ale hlavně, že se zadarmo nají.;-D

+1/−11
25.1.2016 21:57

M87i41c71h19a94l 52M51i57l54l86e42r 9516502869232

"Děravé boty, ale hlavně, že se zadarmo nají."

Mas asi pronikavejsi zrak nez Bystrozraky, protoze na tech fotkach zadne boty videt nejsou. Nebo soudis podle sebe?;-)

Za snedene jidlo je mozne platit, muze byt dano zdarma a v nekterych pripadech je clovek za jidlo placen. Pokud jsi presvedcen, ze pan dostal jidlo zdarma, moc se mylis. On za nej v podniku zaplatil.

Pak mu byly proplaceny vylohy a dostal za svou praci zaplaceno. Tudiz on je za snedeni jidla placen.

"Fryč se ve svých dvaceti letech dostal k práci na obří výletní lodi pro čtyři tisíce lidí, která plula na Havaj a Aljašku. Postupně se propracoval na manažera baru"

Ackoliv se pise, ze nejvetsi vliv na jeho dnesni zamestnani ma jeho zkusenost z Emiratu, ovlivnily to uz jeho zacatky. Na zajezdnich lodich totiz vladne prisna disciplina pro sluzebni personal a vysoke pozadavky ve sluzbe zakaznikum. Jsou neustale kontrolovani a hodnoceni. Zvlast ti, kteri pracuji na lodich frekventovanych velkym % americkych turistu jsou vycepovani v kvalite sluzeb. Na tom zalezi jejich postup.

S manzelkou jsme se pred nekolika lety plavili na jedne z americkych lodi ve Stredozemi. Alespon /3 pasazeru byly z USA a Kanady. Mezi sluzebnim personalem a v jednom z butiku bylo nekolik Cechu a Cesek. Vypraveli nam, jak ze vsech paszaeru ti nejnarocnejsi jsou Americane, v nekterych pripadech az nesmyslne. V takovem prostredi se vypracovat na managera baru (jako pan Fryc) ci restaurace svedci u uspechu a pracovitosti a dotycny dostane dobre osvedceni, kdyz odchazi jinam.

Proto take se dostal do sluzeb sejka v Emiratech.

+9/−1
26.1.2016 4:00

M91i70c41h91a95l 32M75i50l88l55e14r 9776202559782

2/3 pasazeru

0/0
26.1.2016 4:02

M38i60c98h26a28l 74M18i69l35l57e29r 9156242979732

je videt i z vylevu dole, ze Kapral patri ke skupine lidi, jejichz pracovni vykon by zrejme nesnesl vnejsi kontrolu, tudiz jsou mu "mystery shoppers" znacne proti srsti;-)

+4/0
26.1.2016 15:36

D61a48n 49H73o80l11i12c97k29ý 5344220906821

Tak hlavně by si páni manažeři měli uvědomit, že český člověk již dlouhá léta dělá pouze do výše svého platu.;-)

+4/−3
25.1.2016 19:25

M62i89c74h41a12l 75M58i81l52l34e68r 9486822109152

to je ten zasadni rozdil v pristupu mezi ceskym clovekem odchovanym totalitnim dedictvim a clovekem v zemich, kde nezazili totalitu a kde je nadale zvykem si vazit zakazniku a klientu. !!

Prezivajici odkaz totality totiz doposud drzi radu ceskych zamestnancu v presvedceni ze "ja delam jen do vyse osobniho souhlasu s mou vyplatni paskou a ani carku navic. At si zakaznik treba trhne nohou nebo si jde stezovat do lamparny Hlavniho nadrazi, jestli se mu to nelibi. Za to malo co mi plati se prece pro nej nepretrhnu!".

Naopak v zemich, ktere nezazily socijaaaalisticke hospodarstvi a odjakziva maji soukromne vlastnictvi podniku chapou, ze uspech podniku a tim i jistota zamestnani pro kazdeho zamestnance zavisi na respektu podniku vuci zakaznikum a dobrych sluzbach.

+14/0
26.1.2016 3:40

M43a76r27i60o 51T25r93n65k37a 6450733778350

Ale prd. Vsade sa robi za co si zaplateny ale je rozdiel ze vami v spomenutych krajinach to navyse sa zaplati

0/0
26.1.2016 17:01

R61a79d91e15k 82Š34t16e44n82c86l 2132480499916

vy jste asi nežil a nepracoval v západní Evropě, jinak byste takto nemluvil...

0/0
5.2.2016 12:41

M18a24r80i34o 96T10r95n63k51a 6170603488670

Este raz ale prd. Videl, robil, zazil. Takze mozem posúdiť. Koncis o 18.00 tak vtedy aj skoncis

0/0
5.2.2016 13:08

P67e34t46r 95V37i96n32t29r71l41í62k 3656584931

možná v západních zemích dostávají přece jen více peněz, alespoň tolik, že nemají existenční problémy přežít.... ono vyjít sám s 13.000 čistého je fakt těžké, když vidím číšníky, určitě nechci aby se chovali arogantně, ale když je nic často nemotivuje, není se čemu divit... tohle platí i o majitelích, je to tudíž o lidech, když je majitel nezaplatí, pak není často ani chuť pracovat...

0/0
3.2.2016 11:28

J69a60n 88B23a22l12o32u85n 6517550202750

neřekl bych že je nic nemotivuje, jelikož v mnoha případech si na spropitném, číšník vydělá další měsíční plat, a jelikož výše spropitného je závislá na jeho chování, měla by to být dostatečná motivaci, pokud vynechám možnost kariérního postupu (přestupu do prestižnější lépe placené restaurace)

samozřejmě záleží jak má podnik nastaveno nakládání se spropitným

0/0
3.2.2016 23:17

P76e38t97r 37V84i54n43t65r47l20í45k 3906754501

Tady těch ideálních stavů je fakt málo, proto to píšu, skvělých top číšníků jistě není sto procent, asi jako žádných zaměstnanců, ale pŕavd pro ten nízký plat je to často demotivující, a když uz se najde top číšník, nemusí být top restaurace, která ho zaplatí, celkově ale myslím, že jsou restaurace v ČR na dobré cestě ve zkvalitňování

0/0
3.2.2016 23:21

M26i71c45h81a28l 68M48i16l36l13e62r 9936482469442

PS. minus jsem dal pristupu ceskeho cloveka

0/0
26.1.2016 4:03

J81a81n 90V84o60t30a92v31a 3444560187319

mluvte za sebe.

0/0
26.1.2016 9:06

J91o55s59e24f 97K46a71p84r60a49l 6695363519372

NAZÝVEJME VĚCI PRAVÝMI JMÉNY. Výše zmíněný mysteryshopper je prachsprostý placený práskač. Avšak nenechme se mýlit že tito mystery shoppeři chodí jenom po restauracích.Toto je jenom špička ledovce. Kritika a sledování restaurací již jaksi patří kčeskému folkloru a proto nikoho tak nezamrzí. Již se ale tak nahlas vmédiich neprezentuje, že podobní"shoppeři" sledují i prodavače, zaměstnance mobilních operátorů, úředníkyna přepážkách, pracovníky servisů, řidiče dopravních prostředků, lékaře, učitele, atd. Dokonce existují agentury, které zaměstnávají pozorovatele, kteří infiltrují dopracovních kolektivů. Pak zpravidla po zkušební době odejdou a vypracují hodnocení podle předem zadaných kritérií.Agentura poté vše zpracuje a podá zaměstnavateli hodnotící zprávu. Samozřejměže je v zájmu bdělosti a profesionality agentury vždy nutné něco odhalit anavrhnout řešení. Zaměstnavatel pak samozřejmě takzvaně vyvodí důsledky.

Takže totalita skrytého strachu z toho kdo je kdo a co kde nahlásí pokračuje a bohužel i rozmáhá. Práskačství se ale nyní nově zakrývá líbivými názvya sofistikuje se. Dokonce je jak vidno legálním a uznávaným byznysem. Lidi vzbuďtese! Kdo jste nečetl román GeorgeOrwella:1984 tak doporučuji. Existuje i stenojmenný film.

+4/−20
25.1.2016 15:04

J70i12ř93í 74P89u16t96í30k 7648383543162

Ano, nazývejme věci pravými jmény. Je spousta restaurací, kde personál krade. Je spousta restaurací, kde je přístup obsluhy naprosto příšerný - jak k obsluze hostů, tak k vybavení restaurace (ubrusy, příbory, WC atd.). Již 26 let se snažíme vyhnat socialistické návyky, ale jde to dost pomalu. Aplikujte si to i do ostatních oborů. Ano, jsou instituce, které to dokážou zneužít a jít ad absurdum (napadá mě sledování pokladních v supermarketech), ale o tom tento článek není. To není o skrytém strachu, ale o tom, že se jedinec a nebo víc takových nedělá to, co má, obvykle má ještě plnou hubu keců o tom, že on to rozhodně dělá správně a nejvíc mě dojme hláška "za tím si stojím".

+13/0
25.1.2016 15:38

M25i30c32h50a11l 34M20i47l56l59e76r 9876642569752

"......podobní"shoppeři" sledují i prodavače, zaměstnance mobilních operátorů, úředníkyna přepážkách, pracovníky servisů, řidiče dopravních prostředků, lékaře, učitele, atd."

Ucitele sleduji skolni inspektori a pokud nevis, ti to delali uz za Rakouska- Uherska.

Take zrejme nevis, ze na zapade je "mystery shopper" zavedeny uz MNOHO LET a vis PROC??

Protoze tam lide jsou zvykli na vyssi kvalitu sluzeb a podstatne slusnejsi jednani se zakazniky a klienty, nez bylo praktikovano za totace v lido-demo. Funkce techto zamestnancu to pomaha udrzovat.

Lide, kteri se proti tomu ohrazuji a nevic proti tomu drskanti jsou

a) lenosi a flakaci, kterym jdou rucickly od prace pryc

b) podvodnici, kteri se obohacuji na ukor podniku

3) osoby zvykle na mizerne sluzby z let totality a nechapajici, ze zakaznik a klient si zaslouzi lepsi jednani a sluzby!!

+12/−1
25.1.2016 16:11

B60o83h42u22m63i43l33a 58M90a36j69e65r12o34v70á 4907311684

Z totality pan Miller utekl ale furt nám tu do toho kecá stejně jako automechanik Vávra

0/0
4.2.2016 19:04

M90i31c51h62a19l 47V44e26s14e80l21ý 1353159

Dokud budou všichni zaměstanci zákaznických služeb přistupovat ke každému klientovi jako k "tomu dalšímu otravovi, co je tu zase", bude i nadále potřeba využívat takových najatých špěhů. Není to všude špatné, ale všude to má daleko k ideálu a všude je co zlepšovat. A co se týče restaurací, mělo by v nich být zážitkem nejen jídlo, ale celkový servis a prostředí.

+8/0
25.1.2016 16:21

J20a43n 39V46o46t31a25v90a 3724900707419

Vážený pane, román 1984 pojednává o úplně něčem jiném. Pojednává o totální ztrátě svobody myšlení. Tomu se povolání mystery shoppera neblíží ani na míle.

+7/0
26.1.2016 9:05

J23o40s68e18f 22T84r68n55k29a 9729342347979

14 minut cibulačka z poledního menu v prázdné restauraci :-))))))) 26 minut hlavní chod :-)))) ....tam bych na obědy chodit nemohl. Na "Zimáku" v Kolíně máte polívku- denní menu do 2 minut na stole, jakmile ji dojídáte...automaticky přistává hlavní jídlo....

+12/−1
25.1.2016 8:09

P73a93v77e46l 39D52v47o64ř30á59k 8322719867348

My, co chodíme na nádraží na svých 12 výčepních desítek, tuto službu nedokážeme zcela adekvátně ocenit.

+21/0
25.1.2016 6:29

H68o15n76z28a 39F79á30t94o17r 2759185904940

Možná to úplně nedomyslel, když se rozhodl pro rozhovor...

+8/−2
24.1.2016 20:45

J52a79r85a 46R18a14n47k 1711366479531

Tak jsem akorat zjisila, ze je zde samy zcestovaly odbornik a labuznik, temer kazda druha restaurace v CR by jim mela by navstivena a nebojte se, zitra uz si jeho oblicej pamatovat nebudete:-/

0/0
25.1.2016 0:16

J43i48r33i 76Z92u80z45a45ň34á60k 4988490513536

Takovou funkcí placenou platí jenom hlupák,který neví jak to chodí v CS restauracich udejta která firma provádí tu hloupost,t se přihlásím za 1/2 mzdu.;-D

0/−18
24.1.2016 14:59

M93a54r76t77i86n 11D38y47t56r94y84c44h 7224234668491

S Vašimi vyjadřovacími schopnostmi je myslím i poloviční mzda v podstatě krádež... ;-D Zbytek je podle mne vaše čirá závist, tak obvyklá v internetových diskusích.

+17/0
25.1.2016 9:03

P61a41v66e33l 84K90r56a52l 4128359399712

Kolik majitelu svola poradu a bodem jednani bude tento speh, kde majitel ukaze zamestnancum jeho fotku s komentarem "na tohodle bacha"?

+1/−17
24.1.2016 14:03

M65i44c52h39a43l 91M23i59l69l92e48r 9456252949902

uniklo ti, ze jsou to prave majitele, kteri toho pana angazovali aby jim vyzkousel personal v jejich vlastnich podnicich.;-D

Logicke mysleni neni tvou silnou strankou, vid?

+21/0
24.1.2016 16:06

J38a91r58a 67R31a77n84k 1971666819281

Budete se divit ale jinde ve svete to funguje uz leta, pochybuji, ze nekdo diky fotografii zde, vyhazi pul personalu a uklidi zachod, na to by museli nasi lide vice mrmlat.

+2/0
24.1.2016 23:58

R68a13d97i33m 75N61e71b66e81l 5226515549109

Tak teď už asi s tou tajnou profesí skončil, když jej teď už zná celý internet )

+5/−2
24.1.2016 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.