Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čech profesionálně špehuje číšníky. Učil se u šejka v Emirátech

Vypadá to jako práce snů. Skvěle se nají a ještě si nadprůměrně vydělá. Prostějovský rodák Martin Fryč tajně chodí do českých restaurací, aby si zahrál na běžného hosta. Přitom však detailně sleduje chování obsluhy, kvalitu jídla, prezentaci i čistotu podniku. Neobvyklé profesi se učil u šejcha v Emirátech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a14r39o21s50l45a63v 20K40o63v70á31ř47í95k 4128333700800

Takže je to lůzr co si vymyslel práci a jelikož nemá zákazníky, tak si musel ještě zaplatit reklamu jak je to super práce a dělá jí za průměrné peníze.

0/0
5.2.2016 15:11

O66n34d92ř49e18j 49Š13i65n93d34l97e21r 2697928856175

Není pří jeho povolání publikování jeho fotografie s jménem (podle kterého určitě naleznete další) poněkud kontraproduktivní?

+7/0
1.2.2016 2:37
Foto

P47e74t20r 43M59o67o75s 6572925547

Třeba pracuje v přestrojení (pokaždé jiném);-)

+1/0
1.2.2016 9:21
Foto

A14l65e93š 90K36o84d90y49t39e66k 7604388473

Když chce hodnotit restaurace, možná by se nejprve mohl naučit držet příbor :).

http://www.novinky.cz/zena/styl/232370-jak-stolovat-v-nobl-restauraci-a-neutrhnout-si-ostudu.html

0/0
31.1.2016 20:47

J44a85k51u33b 92H27a54j56n32ý 1550378613523

Možná to dělá právě proto, aby byl více "mystery"? ;) Což je naopak velmi chytré.

+2/0
1.2.2016 9:47

M65i94l33a73n 78H87a82r23v58á75n79e13k 6841680542198

[>-]

0/0
31.1.2016 13:45

I64r47e71n60a 33P85l50a42c23h29e34t47k27o51v23á 1386944136210

spravnej restaurater je na place od nevidim do nevidim, takze tyhle sasky k nicemu nepotrebuje. kvalitu si ohlida sam

+3/−5
28.1.2016 23:41

M21i60l56a52n 12Š61m66o41l10í82k 3787834612160

A kolik je tu těch "správnejch restauratérů" ? Spousta majitelů může být v práci 24 hodin, ale když nevidí co mají vidět, je to houby platný. Profík jim může otevřít oči.

+3/0
30.1.2016 18:17

M83i70c32h50a21l 19M51i75l97l35e61r 9466682849622

a kdyz ma podniky 2 nebo 3? I restaurateri s jednim podnikem maji rodiny, s nimiz se chteji videt, i restaurateri s jednim podnikem musi byt cas od casu nepritomni za ucelem obchodnich jednani. Kdo nema zadny spolehlivy personal, asi proto, ze si spatne vybral, bere to nejlevnejsi a sam mizerne plati, ten to musi odrit sam od nevidim do nevidim.

Za sasky tyhle kontrolory povazuje prevazne "pracant" ktery se boji prace a ktery vi, ze pred inkognito kontrolou jeho prace neobstoji.

+3/0
30.1.2016 20:07

P72a68v90e34l 21P11o16k12o80r39n60ý 3507160659798

...tiež plánujem po zavedení EET vytvoriť podobnú profesiu: daňový stalker, celý deň budem nakupovať a potom informavujem MF, kde minister pochopí, že moj plat v zrovnaní s daňovým únikom, ktorý som odhalil je iba malina a tak sa stanem managerom celého týmu, vidím to pozitívne, ja rád bonzujem a špehujem:)

+1/0
28.1.2016 19:49

L17a44d62i25s75l39a13v 86D29i14b84l59í24k 5868678483870

Tak a teď má jeho fotku veškerý personál...leda že by se maskoval jako Horác alias Hogo Fogo z Limonádového Joe

+3/0
28.1.2016 15:29

K97a50r75e70l 77U76r59b34a53n 2204804441559

Pokud má někdo restauraci a není na place, tak to nikdy neuhlídá. Tenhle placený bonzák ničemu ve výsledku nepomůže. To by ho tam musel posílat každý týden. Rv

+5/−5
28.1.2016 10:10

M39i43c40h44a20l 84M16i64l96l42e68r 9826402209342

uslo ti, ze ucel sluzeb "mystery shoppers" vubec neni pravidelne hlidani podniku. To je skutecne na majiteli, pripadne jeho nejspolehlivejsim zastupci - managerovi ci rediteli.

Jedna se o jednotlive prostourani, ekvivalent letacky. Vysledek da majiteli dostatecny obraz co se deje a kde je treba zjednat zlepseni. Zavedeni zmen a pravidelne hlidani je na nem.

Obvykle po nekolika mesicich si majitel objedna dalsi podobnou letacku, aby videl jestli se to zlepsilo, nebo zda zamestnancum otrnulo a zase praktikuji stare moresy.

Pouze lenosi a takovi, kdo vedi, ze jejich prace neobstoji pred zraky inkognito kontrol by protestovali a nazyvali to "placenym bonzactvim". Normalni lide to berou jako kontrolu kvality.

+8/0
28.1.2016 11:10

J42a67r23m81i88l83a 78P37í87c29h81o89v52á 5432407834733

Nebojte, pomůže. Dělám stejnou práci, jen pro obchodní řetězce. Někdy byste se až divil, co se v řetězcích najde za věci, od nahnilého zboží přes prošlé až po bordel na prodejně. Přesto, že tam je vedoucí a měl by na to dohlížet, se tak neděje. Všechny nedostatky musíme nafotit, aby to nebylo tvrzení proti tvrzení. Situace se teda postupně zlepšuje, ale některé prodejny jsou na zabití.

Akorát toto není zas tak královsky placené, jako práce toho pána z článku.

0/0
5.2.2016 9:05

J53a88n 68C73h74o17b31o70t 5152294248191

Namyšlenost českých pinglů nezná mezí. Klasická voda z kohoutku je jen třešničkou, ale kyž něco donesou špatně, nebo amíchají tatarák místo aby se zeptali a potom za mističku kečupu napočítají dvacku a na námitku odpoví světovým "To jste první, kdo si stěžuje. Chcete ještě něco", je to nejen na po hubě, ale i na ten vyhazov. Tak zažito v pezionu Slunečná Louka na Lipně a je to velká škoda, protože jiný personál na jiných směnách byl perfektní, jídlo špičkové a ceny na tu úroveń velmi dobré. A pak přijde šichta dvou nedouků a takhle ten dojem ze5ere.

+4/−1
27.1.2016 17:19

K65a46r44e19l 45S52v64o35b11o16d66a 9199604493916

Ne, že bych částečně nesouhlasil. Ale za účtování vody nebo míchání tataráku podle mě nenese číšník zodpovědnost.

0/0
31.1.2016 22:32

J76a53n 31C90h53o53b98o19t 5652124128711

U tataráku se všichni ostatní kolegové ptali, jak ho chceme. Jen tady ta to zaspala a pak byla arogantní. Ohledně té omáčky...myslím, že cáknout dip do kalíšku bylo v jejich možnostech a majitel, se kterým jsme se měli možnost se setkat o pár dní dříve, taky dělal dojem velmi solidního gastronoma a ne zlatokopa, co naúčtuje každé ukápnutí z nosu.

+1/0
31.1.2016 23:06

J61a93r67o78s28l42a91v 78Z82a39j35í26c 1417348271630

S tatarákem naprostý souhlas. Pokud není v jídelním lístku označen jako namíchaný, potom se obsluha prostě musí zeptat jak to chci. Případně mne upozornit, že pouze míchají (pohlreichovská pakárna), abych si objednal něco jiného. Takto jsem měl zkažený večer ve Staročeské krčmě v Dejvicích. A místo omluvy jen krčení ramen.

0/0
5.2.2016 8:28

P48e76t96r 30P85e40t27r 6613292158533

Jinde ve světě je běžné, že se dávají slušná dýška a místo číšníka je slušně vydělávající. U nás mají minimální plat a na dýškách almužnu, protože většina čechů dýška nedává. No a pak si ti stejní češi stěžují, že se obluha chová jak póvl..

0/0
5.2.2016 15:55

J63a44n 72C57h51o84b84o17t 5682234868361

Vy musíte bát jeden z nich... Dýška, sodruhu, jsou za zásluhy. Ne slušné chování až za dýška.

0/0
5.2.2016 15:56

B31e23n 74P44a29v13k37a 1607143327211

To bych ten jeho úspěšný business fakt chtěl vidět. Děravé boty, ale hlavně, že se zadarmo nají.;-D

+1/−11
25.1.2016 21:57

M45i25c70h54a98l 73M61i35l64l97e29r 9306402549502

"Děravé boty, ale hlavně, že se zadarmo nají."

Mas asi pronikavejsi zrak nez Bystrozraky, protoze na tech fotkach zadne boty videt nejsou. Nebo soudis podle sebe?;-)

Za snedene jidlo je mozne platit, muze byt dano zdarma a v nekterych pripadech je clovek za jidlo placen. Pokud jsi presvedcen, ze pan dostal jidlo zdarma, moc se mylis. On za nej v podniku zaplatil.

Pak mu byly proplaceny vylohy a dostal za svou praci zaplaceno. Tudiz on je za snedeni jidla placen.

"Fryč se ve svých dvaceti letech dostal k práci na obří výletní lodi pro čtyři tisíce lidí, která plula na Havaj a Aljašku. Postupně se propracoval na manažera baru"

Ackoliv se pise, ze nejvetsi vliv na jeho dnesni zamestnani ma jeho zkusenost z Emiratu, ovlivnily to uz jeho zacatky. Na zajezdnich lodich totiz vladne prisna disciplina pro sluzebni personal a vysoke pozadavky ve sluzbe zakaznikum. Jsou neustale kontrolovani a hodnoceni. Zvlast ti, kteri pracuji na lodich frekventovanych velkym % americkych turistu jsou vycepovani v kvalite sluzeb. Na tom zalezi jejich postup.

S manzelkou jsme se pred nekolika lety plavili na jedne z americkych lodi ve Stredozemi. Alespon /3 pasazeru byly z USA a Kanady. Mezi sluzebnim personalem a v jednom z butiku bylo nekolik Cechu a Cesek. Vypraveli nam, jak ze vsech paszaeru ti nejnarocnejsi jsou Americane, v nekterych pripadech az nesmyslne. V takovem prostredi se vypracovat na managera baru (jako pan Fryc) ci restaurace svedci u uspechu a pracovitosti a dotycny dostane dobre osvedceni, kdyz odchazi jinam.

Proto take se dostal do sluzeb sejka v Emiratech.

+9/−1
26.1.2016 4:00

M19i72c20h39a36l 70M34i11l61l10e81r 9126652569952

2/3 pasazeru

0/0
26.1.2016 4:02

M92i18c47h72a28l 57M77i32l58l51e69r 9936662949762

je videt i z vylevu dole, ze Kapral patri ke skupine lidi, jejichz pracovni vykon by zrejme nesnesl vnejsi kontrolu, tudiz jsou mu "mystery shoppers" znacne proti srsti;-)

+4/0
26.1.2016 15:36

D72a64n 71H19o73l10i89c79k30ý 5594440436681

Tak hlavně by si páni manažeři měli uvědomit, že český člověk již dlouhá léta dělá pouze do výše svého platu.;-)

+4/−3
25.1.2016 19:25

M87i52c76h68a27l 27M35i11l71l62e31r 9916662129262

to je ten zasadni rozdil v pristupu mezi ceskym clovekem odchovanym totalitnim dedictvim a clovekem v zemich, kde nezazili totalitu a kde je nadale zvykem si vazit zakazniku a klientu. !!

Prezivajici odkaz totality totiz doposud drzi radu ceskych zamestnancu v presvedceni ze "ja delam jen do vyse osobniho souhlasu s mou vyplatni paskou a ani carku navic. At si zakaznik treba trhne nohou nebo si jde stezovat do lamparny Hlavniho nadrazi, jestli se mu to nelibi. Za to malo co mi plati se prece pro nej nepretrhnu!".

Naopak v zemich, ktere nezazily socijaaaalisticke hospodarstvi a odjakziva maji soukromne vlastnictvi podniku chapou, ze uspech podniku a tim i jistota zamestnani pro kazdeho zamestnance zavisi na respektu podniku vuci zakaznikum a dobrych sluzbach.

+14/0
26.1.2016 3:40

M72a41r92i61o 45T89r90n18k11a 6740763748430

Ale prd. Vsade sa robi za co si zaplateny ale je rozdiel ze vami v spomenutych krajinach to navyse sa zaplati

0/0
26.1.2016 17:01

R73a13d14e39k 15Š10t63e41n34c44l 2912930419546

vy jste asi nežil a nepracoval v západní Evropě, jinak byste takto nemluvil...

0/0
5.2.2016 12:41

M79a96r68i92o 10T68r95n27k83a 6680523358660

Este raz ale prd. Videl, robil, zazil. Takze mozem posúdiť. Koncis o 18.00 tak vtedy aj skoncis

0/0
5.2.2016 13:08

P23e75t11r 34V53i23n31t71r66l62í67k 3606414671

možná v západních zemích dostávají přece jen více peněz, alespoň tolik, že nemají existenční problémy přežít.... ono vyjít sám s 13.000 čistého je fakt těžké, když vidím číšníky, určitě nechci aby se chovali arogantně, ale když je nic často nemotivuje, není se čemu divit... tohle platí i o majitelích, je to tudíž o lidech, když je majitel nezaplatí, pak není často ani chuť pracovat...

0/0
3.2.2016 11:28

J33a78n 98B48a81l48o31u97n 6177420772590

neřekl bych že je nic nemotivuje, jelikož v mnoha případech si na spropitném, číšník vydělá další měsíční plat, a jelikož výše spropitného je závislá na jeho chování, měla by to být dostatečná motivaci, pokud vynechám možnost kariérního postupu (přestupu do prestižnější lépe placené restaurace)

samozřejmě záleží jak má podnik nastaveno nakládání se spropitným

0/0
3.2.2016 23:17

P89e74t30r 77V46i25n38t97r38l86í21k 3236304361

Tady těch ideálních stavů je fakt málo, proto to píšu, skvělých top číšníků jistě není sto procent, asi jako žádných zaměstnanců, ale pŕavd pro ten nízký plat je to často demotivující, a když uz se najde top číšník, nemusí být top restaurace, která ho zaplatí, celkově ale myslím, že jsou restaurace v ČR na dobré cestě ve zkvalitňování

0/0
3.2.2016 23:21

M78i85c29h65a11l 68M31i68l57l44e45r 9466542289332

PS. minus jsem dal pristupu ceskeho cloveka

0/0
26.1.2016 4:03

J44a26n 20V59o33t45a83v55a 3384630397729

mluvte za sebe.

0/0
26.1.2016 9:06

J30o53s12e51f 30K62a61p81r30a38l 6855723309242

NAZÝVEJME VĚCI PRAVÝMI JMÉNY. Výše zmíněný mysteryshopper je prachsprostý placený práskač. Avšak nenechme se mýlit že tito mystery shoppeři chodí jenom po restauracích.Toto je jenom špička ledovce. Kritika a sledování restaurací již jaksi patří kčeskému folkloru a proto nikoho tak nezamrzí. Již se ale tak nahlas vmédiich neprezentuje, že podobní"shoppeři" sledují i prodavače, zaměstnance mobilních operátorů, úředníkyna přepážkách, pracovníky servisů, řidiče dopravních prostředků, lékaře, učitele, atd. Dokonce existují agentury, které zaměstnávají pozorovatele, kteří infiltrují dopracovních kolektivů. Pak zpravidla po zkušební době odejdou a vypracují hodnocení podle předem zadaných kritérií.Agentura poté vše zpracuje a podá zaměstnavateli hodnotící zprávu. Samozřejměže je v zájmu bdělosti a profesionality agentury vždy nutné něco odhalit anavrhnout řešení. Zaměstnavatel pak samozřejmě takzvaně vyvodí důsledky.

Takže totalita skrytého strachu z toho kdo je kdo a co kde nahlásí pokračuje a bohužel i rozmáhá. Práskačství se ale nyní nově zakrývá líbivými názvya sofistikuje se. Dokonce je jak vidno legálním a uznávaným byznysem. Lidi vzbuďtese! Kdo jste nečetl román GeorgeOrwella:1984 tak doporučuji. Existuje i stenojmenný film.

+4/−20
25.1.2016 15:04

J53i37ř74í 59P22u80t22í86k 7778633753392

Ano, nazývejme věci pravými jmény. Je spousta restaurací, kde personál krade. Je spousta restaurací, kde je přístup obsluhy naprosto příšerný - jak k obsluze hostů, tak k vybavení restaurace (ubrusy, příbory, WC atd.). Již 26 let se snažíme vyhnat socialistické návyky, ale jde to dost pomalu. Aplikujte si to i do ostatních oborů. Ano, jsou instituce, které to dokážou zneužít a jít ad absurdum (napadá mě sledování pokladních v supermarketech), ale o tom tento článek není. To není o skrytém strachu, ale o tom, že se jedinec a nebo víc takových nedělá to, co má, obvykle má ještě plnou hubu keců o tom, že on to rozhodně dělá správně a nejvíc mě dojme hláška "za tím si stojím".

+13/0
25.1.2016 15:38

M74i97c25h56a55l 44M56i66l78l48e94r 9826622269252

"......podobní"shoppeři" sledují i prodavače, zaměstnance mobilních operátorů, úředníkyna přepážkách, pracovníky servisů, řidiče dopravních prostředků, lékaře, učitele, atd."

Ucitele sleduji skolni inspektori a pokud nevis, ti to delali uz za Rakouska- Uherska.

Take zrejme nevis, ze na zapade je "mystery shopper" zavedeny uz MNOHO LET a vis PROC??

Protoze tam lide jsou zvykli na vyssi kvalitu sluzeb a podstatne slusnejsi jednani se zakazniky a klienty, nez bylo praktikovano za totace v lido-demo. Funkce techto zamestnancu to pomaha udrzovat.

Lide, kteri se proti tomu ohrazuji a nevic proti tomu drskanti jsou

a) lenosi a flakaci, kterym jdou rucickly od prace pryc

b) podvodnici, kteri se obohacuji na ukor podniku

3) osoby zvykle na mizerne sluzby z let totality a nechapajici, ze zakaznik a klient si zaslouzi lepsi jednani a sluzby!!

+12/−1
25.1.2016 16:11

B41o60h23u12m66i32l57a 85M70a73j25e75r61o19v54á 4247361534

Z totality pan Miller utekl ale furt nám tu do toho kecá stejně jako automechanik Vávra

0/0
4.2.2016 19:04

M14i15c16h47a72l 70V16e34s35e41l89ý 1213589

Dokud budou všichni zaměstanci zákaznických služeb přistupovat ke každému klientovi jako k "tomu dalšímu otravovi, co je tu zase", bude i nadále potřeba využívat takových najatých špěhů. Není to všude špatné, ale všude to má daleko k ideálu a všude je co zlepšovat. A co se týče restaurací, mělo by v nich být zážitkem nejen jídlo, ale celkový servis a prostředí.

+8/0
25.1.2016 16:21

J27a61n 67V20o30t54a16v88a 3674110817489

Vážený pane, román 1984 pojednává o úplně něčem jiném. Pojednává o totální ztrátě svobody myšlení. Tomu se povolání mystery shoppera neblíží ani na míle.

+7/0
26.1.2016 9:05

J93o46s89e42f 39T35r43n88k75a 9259522537359

14 minut cibulačka z poledního menu v prázdné restauraci :-))))))) 26 minut hlavní chod :-)))) ....tam bych na obědy chodit nemohl. Na "Zimáku" v Kolíně máte polívku- denní menu do 2 minut na stole, jakmile ji dojídáte...automaticky přistává hlavní jídlo....

+12/−1
25.1.2016 8:09

P35a86v70e75l 21D97v68o19ř16á15k 8552169127648

My, co chodíme na nádraží na svých 12 výčepních desítek, tuto službu nedokážeme zcela adekvátně ocenit.

+21/0
25.1.2016 6:29

H55o35n70z65a 21F68á57t40o41r 2809895464640

Možná to úplně nedomyslel, když se rozhodl pro rozhovor...

+8/−2
24.1.2016 20:45

J74a67r14a 90R35a79n49k 1541436189301

Tak jsem akorat zjisila, ze je zde samy zcestovaly odbornik a labuznik, temer kazda druha restaurace v CR by jim mela by navstivena a nebojte se, zitra uz si jeho oblicej pamatovat nebudete:-/

0/0
25.1.2016 0:16

J58i93r76i 91Z87u44z34a85ň14á63k 4768760173676

Takovou funkcí placenou platí jenom hlupák,který neví jak to chodí v CS restauracich udejta která firma provádí tu hloupost,t se přihlásím za 1/2 mzdu.;-D

0/−18
24.1.2016 14:59

M22a22r53t45i50n 15D10y52t92r76y82c35h 7654104718931

S Vašimi vyjadřovacími schopnostmi je myslím i poloviční mzda v podstatě krádež... ;-D Zbytek je podle mne vaše čirá závist, tak obvyklá v internetových diskusích.

+17/0
25.1.2016 9:03

P43a96v40e93l 73K32r34a32l 4538379279222

Kolik majitelu svola poradu a bodem jednani bude tento speh, kde majitel ukaze zamestnancum jeho fotku s komentarem "na tohodle bacha"?

+1/−17
24.1.2016 14:03

M68i56c17h55a91l 47M89i39l43l53e90r 9246532749672

uniklo ti, ze jsou to prave majitele, kteri toho pana angazovali aby jim vyzkousel personal v jejich vlastnich podnicich.;-D

Logicke mysleni neni tvou silnou strankou, vid?

+21/0
24.1.2016 16:06

J21a90r26a 49R90a87n72k 1681136549821

Budete se divit ale jinde ve svete to funguje uz leta, pochybuji, ze nekdo diky fotografii zde, vyhazi pul personalu a uklidi zachod, na to by museli nasi lide vice mrmlat.

+2/0
24.1.2016 23:58

R45a67d84i36m 32N80e58b92e95l 5116395929959

Tak teď už asi s tou tajnou profesí skončil, když jej teď už zná celý internet )

+5/−2
24.1.2016 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.