Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čech profesionálně špehuje číšníky. Učil se u šejka v Emirátech

Vypadá to jako práce snů. Skvěle se nají a ještě si nadprůměrně vydělá. Prostějovský rodák Martin Fryč tajně chodí do českých restaurací, aby si zahrál na běžného hosta. Přitom však detailně sleduje chování obsluhy, kvalitu jídla, prezentaci i čistotu podniku. Neobvyklé profesi se učil u šejcha v Emirátech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a55r89o37s88l68a21v 85K98o73v32á57ř81í10k 4418333890900

Takže je to lůzr co si vymyslel práci a jelikož nemá zákazníky, tak si musel ještě zaplatit reklamu jak je to super práce a dělá jí za průměrné peníze.

0/0
5.2.2016 15:11

O77n28d72ř59e89j 87Š85i94n41d79l61e42r 2807908956485

Není pří jeho povolání publikování jeho fotografie s jménem (podle kterého určitě naleznete další) poněkud kontraproduktivní?

+7/0
1.2.2016 2:37
Foto

P41e49t92r 59M71o46o39s 6202935347

Třeba pracuje v přestrojení (pokaždé jiném);-)

+1/0
1.2.2016 9:21
Foto

A81l51e15š 77K64o72d72y82t87e83k 7914388193

Když chce hodnotit restaurace, možná by se nejprve mohl naučit držet příbor :).

http://www.novinky.cz/zena/styl/232370-jak-stolovat-v-nobl-restauraci-a-neutrhnout-si-ostudu.html

0/0
31.1.2016 20:47

J69a55k69u57b 45H18a95j65n27ý 1870918873933

Možná to dělá právě proto, aby byl více "mystery"? ;) Což je naopak velmi chytré.

+2/0
1.2.2016 9:47

M52i31l70a57n 61H91a73r95v24á45n17e42k 6261380462338

[>-]

0/0
31.1.2016 13:45

I10r65e48n70a 41P54l59a51c45h93e30t81k26o33v26á 3854754770297

spravnej restaurater je na place od nevidim do nevidim, takze tyhle sasky k nicemu nepotrebuje. kvalitu si ohlida sam

+3/−5
28.1.2016 23:41

M61i26l35a40n 46Š45m59o55l20í61k 3257294792580

A kolik je tu těch "správnejch restauratérů" ? Spousta majitelů může být v práci 24 hodin, ale když nevidí co mají vidět, je to houby platný. Profík jim může otevřít oči.

+3/0
30.1.2016 18:17

M41i27c32h52a26l 62M97i70l29l21e66r 9706912799892

a kdyz ma podniky 2 nebo 3? I restaurateri s jednim podnikem maji rodiny, s nimiz se chteji videt, i restaurateri s jednim podnikem musi byt cas od casu nepritomni za ucelem obchodnich jednani. Kdo nema zadny spolehlivy personal, asi proto, ze si spatne vybral, bere to nejlevnejsi a sam mizerne plati, ten to musi odrit sam od nevidim do nevidim.

Za sasky tyhle kontrolory povazuje prevazne "pracant" ktery se boji prace a ktery vi, ze pred inkognito kontrolou jeho prace neobstoji.

+3/0
30.1.2016 20:07

P28a31v65e47l 18P84o16k73o34r12n35ý 3817980499888

...tiež plánujem po zavedení EET vytvoriť podobnú profesiu: daňový stalker, celý deň budem nakupovať a potom informavujem MF, kde minister pochopí, že moj plat v zrovnaní s daňovým únikom, ktorý som odhalil je iba malina a tak sa stanem managerom celého týmu, vidím to pozitívne, ja rád bonzujem a špehujem:)

+1/0
28.1.2016 19:49

L30a74d50i33s83l16a92v 43D58i25b31l90í96k 8239721755524

Tak a teď má jeho fotku veškerý personál...leda že by se maskoval jako Horác alias Hogo Fogo z Limonádového Joe

+3/0
28.1.2016 15:29

K59a81r70e73l 35U52r97b50a90n 2794974301399

Pokud má někdo restauraci a není na place, tak to nikdy neuhlídá. Tenhle placený bonzák ničemu ve výsledku nepomůže. To by ho tam musel posílat každý týden. Rv

+5/−5
28.1.2016 10:10

M90i91c29h68a95l 83M35i86l16l32e85r 9926192609612

uslo ti, ze ucel sluzeb "mystery shoppers" vubec neni pravidelne hlidani podniku. To je skutecne na majiteli, pripadne jeho nejspolehlivejsim zastupci - managerovi ci rediteli.

Jedna se o jednotlive prostourani, ekvivalent letacky. Vysledek da majiteli dostatecny obraz co se deje a kde je treba zjednat zlepseni. Zavedeni zmen a pravidelne hlidani je na nem.

Obvykle po nekolika mesicich si majitel objedna dalsi podobnou letacku, aby videl jestli se to zlepsilo, nebo zda zamestnancum otrnulo a zase praktikuji stare moresy.

Pouze lenosi a takovi, kdo vedi, ze jejich prace neobstoji pred zraky inkognito kontrol by protestovali a nazyvali to "placenym bonzactvim". Normalni lide to berou jako kontrolu kvality.

+8/0
28.1.2016 11:10

J35a82r13m43i58l58a 70P92í78c58h58o62v94á 5922677444333

Nebojte, pomůže. Dělám stejnou práci, jen pro obchodní řetězce. Někdy byste se až divil, co se v řetězcích najde za věci, od nahnilého zboží přes prošlé až po bordel na prodejně. Přesto, že tam je vedoucí a měl by na to dohlížet, se tak neděje. Všechny nedostatky musíme nafotit, aby to nebylo tvrzení proti tvrzení. Situace se teda postupně zlepšuje, ale některé prodejny jsou na zabití.

Akorát toto není zas tak královsky placené, jako práce toho pána z článku.

0/0
5.2.2016 9:05

J69a66n 31C80h55o83b82o80t 5642524528581

Namyšlenost českých pinglů nezná mezí. Klasická voda z kohoutku je jen třešničkou, ale kyž něco donesou špatně, nebo amíchají tatarák místo aby se zeptali a potom za mističku kečupu napočítají dvacku a na námitku odpoví světovým "To jste první, kdo si stěžuje. Chcete ještě něco", je to nejen na po hubě, ale i na ten vyhazov. Tak zažito v pezionu Slunečná Louka na Lipně a je to velká škoda, protože jiný personál na jiných směnách byl perfektní, jídlo špičkové a ceny na tu úroveń velmi dobré. A pak přijde šichta dvou nedouků a takhle ten dojem ze5ere.

+4/−1
27.1.2016 17:19

K83a79r26e90l 45S24v17o76b63o71d79a 9309974503196

Ne, že bych částečně nesouhlasil. Ale za účtování vody nebo míchání tataráku podle mě nenese číšník zodpovědnost.

0/0
31.1.2016 22:32

J71a30n 56C73h61o64b43o19t 5572114788731

U tataráku se všichni ostatní kolegové ptali, jak ho chceme. Jen tady ta to zaspala a pak byla arogantní. Ohledně té omáčky...myslím, že cáknout dip do kalíšku bylo v jejich možnostech a majitel, se kterým jsme se měli možnost se setkat o pár dní dříve, taky dělal dojem velmi solidního gastronoma a ne zlatokopa, co naúčtuje každé ukápnutí z nosu.

+1/0
31.1.2016 23:06

J40a14r58o80s25l87a30v 93Z34a64j38í97c 1737338821110

S tatarákem naprostý souhlas. Pokud není v jídelním lístku označen jako namíchaný, potom se obsluha prostě musí zeptat jak to chci. Případně mne upozornit, že pouze míchají (pohlreichovská pakárna), abych si objednal něco jiného. Takto jsem měl zkažený večer ve Staročeské krčmě v Dejvicích. A místo omluvy jen krčení ramen.

0/0
5.2.2016 8:28

P24e71t73r 31P67e19t93r 6443502198663

Jinde ve světě je běžné, že se dávají slušná dýška a místo číšníka je slušně vydělávající. U nás mají minimální plat a na dýškách almužnu, protože většina čechů dýška nedává. No a pak si ti stejní češi stěžují, že se obluha chová jak póvl..

0/0
5.2.2016 15:55

J29a22n 96C27h59o43b40o12t 5532414248511

Vy musíte bát jeden z nich... Dýška, sodruhu, jsou za zásluhy. Ne slušné chování až za dýška.

0/0
5.2.2016 15:56

B36e32n 19P32a65v68k84a 1737983207251

To bych ten jeho úspěšný business fakt chtěl vidět. Děravé boty, ale hlavně, že se zadarmo nají.;-D

+1/−11
25.1.2016 21:57

M87i91c81h19a46l 48M85i80l47l20e37r 9156512409802

"Děravé boty, ale hlavně, že se zadarmo nají."

Mas asi pronikavejsi zrak nez Bystrozraky, protoze na tech fotkach zadne boty videt nejsou. Nebo soudis podle sebe?;-)

Za snedene jidlo je mozne platit, muze byt dano zdarma a v nekterych pripadech je clovek za jidlo placen. Pokud jsi presvedcen, ze pan dostal jidlo zdarma, moc se mylis. On za nej v podniku zaplatil.

Pak mu byly proplaceny vylohy a dostal za svou praci zaplaceno. Tudiz on je za snedeni jidla placen.

"Fryč se ve svých dvaceti letech dostal k práci na obří výletní lodi pro čtyři tisíce lidí, která plula na Havaj a Aljašku. Postupně se propracoval na manažera baru"

Ackoliv se pise, ze nejvetsi vliv na jeho dnesni zamestnani ma jeho zkusenost z Emiratu, ovlivnily to uz jeho zacatky. Na zajezdnich lodich totiz vladne prisna disciplina pro sluzebni personal a vysoke pozadavky ve sluzbe zakaznikum. Jsou neustale kontrolovani a hodnoceni. Zvlast ti, kteri pracuji na lodich frekventovanych velkym % americkych turistu jsou vycepovani v kvalite sluzeb. Na tom zalezi jejich postup.

S manzelkou jsme se pred nekolika lety plavili na jedne z americkych lodi ve Stredozemi. Alespon /3 pasazeru byly z USA a Kanady. Mezi sluzebnim personalem a v jednom z butiku bylo nekolik Cechu a Cesek. Vypraveli nam, jak ze vsech paszaeru ti nejnarocnejsi jsou Americane, v nekterych pripadech az nesmyslne. V takovem prostredi se vypracovat na managera baru (jako pan Fryc) ci restaurace svedci u uspechu a pracovitosti a dotycny dostane dobre osvedceni, kdyz odchazi jinam.

Proto take se dostal do sluzeb sejka v Emiratech.

+9/−1
26.1.2016 4:00

M24i89c52h98a24l 26M98i30l46l98e57r 9856382749642

2/3 pasazeru

0/0
26.1.2016 4:02

M44i67c18h96a18l 35M77i34l92l62e67r 9606762409982

je videt i z vylevu dole, ze Kapral patri ke skupine lidi, jejichz pracovni vykon by zrejme nesnesl vnejsi kontrolu, tudiz jsou mu "mystery shoppers" znacne proti srsti;-)

+4/0
26.1.2016 15:36

D30a98n 95H98o88l71i44c19k88ý 5624570156811

Tak hlavně by si páni manažeři měli uvědomit, že český člověk již dlouhá léta dělá pouze do výše svého platu.;-)

+4/−3
25.1.2016 19:25

M74i68c95h54a31l 54M46i64l58l46e56r 9646322889472

to je ten zasadni rozdil v pristupu mezi ceskym clovekem odchovanym totalitnim dedictvim a clovekem v zemich, kde nezazili totalitu a kde je nadale zvykem si vazit zakazniku a klientu. !!

Prezivajici odkaz totality totiz doposud drzi radu ceskych zamestnancu v presvedceni ze "ja delam jen do vyse osobniho souhlasu s mou vyplatni paskou a ani carku navic. At si zakaznik treba trhne nohou nebo si jde stezovat do lamparny Hlavniho nadrazi, jestli se mu to nelibi. Za to malo co mi plati se prece pro nej nepretrhnu!".

Naopak v zemich, ktere nezazily socijaaaalisticke hospodarstvi a odjakziva maji soukromne vlastnictvi podniku chapou, ze uspech podniku a tim i jistota zamestnani pro kazdeho zamestnance zavisi na respektu podniku vuci zakaznikum a dobrych sluzbach.

+14/0
26.1.2016 3:40

M81a89r93i52o 30T69r24n67k22a 6970293628430

Ale prd. Vsade sa robi za co si zaplateny ale je rozdiel ze vami v spomenutych krajinach to navyse sa zaplati

0/0
26.1.2016 17:01
Foto

R24a14d10e19k 55Š93t64e39n30c22l 2692390179396

vy jste asi nežil a nepracoval v západní Evropě, jinak byste takto nemluvil...

0/0
5.2.2016 12:41

M81a95r37i97o 67T15r83n22k60a 6110823558120

Este raz ale prd. Videl, robil, zazil. Takze mozem posúdiť. Koncis o 18.00 tak vtedy aj skoncis

0/0
5.2.2016 13:08

P91e12t50r 54V45i46n19t38r34l18í60k 3776344221

možná v západních zemích dostávají přece jen více peněz, alespoň tolik, že nemají existenční problémy přežít.... ono vyjít sám s 13.000 čistého je fakt těžké, když vidím číšníky, určitě nechci aby se chovali arogantně, ale když je nic často nemotivuje, není se čemu divit... tohle platí i o majitelích, je to tudíž o lidech, když je majitel nezaplatí, pak není často ani chuť pracovat...

0/0
3.2.2016 11:28

J63a61n 80B47a85l15o41u14n 6707800132370

neřekl bych že je nic nemotivuje, jelikož v mnoha případech si na spropitném, číšník vydělá další měsíční plat, a jelikož výše spropitného je závislá na jeho chování, měla by to být dostatečná motivaci, pokud vynechám možnost kariérního postupu (přestupu do prestižnější lépe placené restaurace)

samozřejmě záleží jak má podnik nastaveno nakládání se spropitným

0/0
3.2.2016 23:17

P81e18t95r 20V91i49n21t64r63l48í13k 3426474561

Tady těch ideálních stavů je fakt málo, proto to píšu, skvělých top číšníků jistě není sto procent, asi jako žádných zaměstnanců, ale pŕavd pro ten nízký plat je to často demotivující, a když uz se najde top číšník, nemusí být top restaurace, která ho zaplatí, celkově ale myslím, že jsou restaurace v ČR na dobré cestě ve zkvalitňování

0/0
3.2.2016 23:21

M19i84c97h22a98l 98M93i40l35l73e27r 9366492349762

PS. minus jsem dal pristupu ceskeho cloveka

0/0
26.1.2016 4:03

J22a69n 85V81o36t15a61v18a 3764260637409

mluvte za sebe.

0/0
26.1.2016 9:06

J47o34s11e65f 73K70a36p77r94a23l 6355433499172

NAZÝVEJME VĚCI PRAVÝMI JMÉNY. Výše zmíněný mysteryshopper je prachsprostý placený práskač. Avšak nenechme se mýlit že tito mystery shoppeři chodí jenom po restauracích.Toto je jenom špička ledovce. Kritika a sledování restaurací již jaksi patří kčeskému folkloru a proto nikoho tak nezamrzí. Již se ale tak nahlas vmédiich neprezentuje, že podobní"shoppeři" sledují i prodavače, zaměstnance mobilních operátorů, úředníkyna přepážkách, pracovníky servisů, řidiče dopravních prostředků, lékaře, učitele, atd. Dokonce existují agentury, které zaměstnávají pozorovatele, kteří infiltrují dopracovních kolektivů. Pak zpravidla po zkušební době odejdou a vypracují hodnocení podle předem zadaných kritérií.Agentura poté vše zpracuje a podá zaměstnavateli hodnotící zprávu. Samozřejměže je v zájmu bdělosti a profesionality agentury vždy nutné něco odhalit anavrhnout řešení. Zaměstnavatel pak samozřejmě takzvaně vyvodí důsledky.

Takže totalita skrytého strachu z toho kdo je kdo a co kde nahlásí pokračuje a bohužel i rozmáhá. Práskačství se ale nyní nově zakrývá líbivými názvya sofistikuje se. Dokonce je jak vidno legálním a uznávaným byznysem. Lidi vzbuďtese! Kdo jste nečetl román GeorgeOrwella:1984 tak doporučuji. Existuje i stenojmenný film.

+4/−20
25.1.2016 15:04

J71i77ř90í 76P88u10t57í96k 7708213813882

Ano, nazývejme věci pravými jmény. Je spousta restaurací, kde personál krade. Je spousta restaurací, kde je přístup obsluhy naprosto příšerný - jak k obsluze hostů, tak k vybavení restaurace (ubrusy, příbory, WC atd.). Již 26 let se snažíme vyhnat socialistické návyky, ale jde to dost pomalu. Aplikujte si to i do ostatních oborů. Ano, jsou instituce, které to dokážou zneužít a jít ad absurdum (napadá mě sledování pokladních v supermarketech), ale o tom tento článek není. To není o skrytém strachu, ale o tom, že se jedinec a nebo víc takových nedělá to, co má, obvykle má ještě plnou hubu keců o tom, že on to rozhodně dělá správně a nejvíc mě dojme hláška "za tím si stojím".

+13/0
25.1.2016 15:38

M43i44c71h80a17l 51M22i69l16l48e77r 9766932209562

"......podobní"shoppeři" sledují i prodavače, zaměstnance mobilních operátorů, úředníkyna přepážkách, pracovníky servisů, řidiče dopravních prostředků, lékaře, učitele, atd."

Ucitele sleduji skolni inspektori a pokud nevis, ti to delali uz za Rakouska- Uherska.

Take zrejme nevis, ze na zapade je "mystery shopper" zavedeny uz MNOHO LET a vis PROC??

Protoze tam lide jsou zvykli na vyssi kvalitu sluzeb a podstatne slusnejsi jednani se zakazniky a klienty, nez bylo praktikovano za totace v lido-demo. Funkce techto zamestnancu to pomaha udrzovat.

Lide, kteri se proti tomu ohrazuji a nevic proti tomu drskanti jsou

a) lenosi a flakaci, kterym jdou rucickly od prace pryc

b) podvodnici, kteri se obohacuji na ukor podniku

3) osoby zvykle na mizerne sluzby z let totality a nechapajici, ze zakaznik a klient si zaslouzi lepsi jednani a sluzby!!

+12/−1
25.1.2016 16:11

B81o42h53u38m75i88l29a 98M22a81j67e83r65o44v29á 4197251454

Z totality pan Miller utekl ale furt nám tu do toho kecá stejně jako automechanik Vávra

0/0
4.2.2016 19:04

M77i12c74h10a69l 92V72e39s61e49l97ý 1463239

Dokud budou všichni zaměstanci zákaznických služeb přistupovat ke každému klientovi jako k "tomu dalšímu otravovi, co je tu zase", bude i nadále potřeba využívat takových najatých špěhů. Není to všude špatné, ale všude to má daleko k ideálu a všude je co zlepšovat. A co se týče restaurací, mělo by v nich být zážitkem nejen jídlo, ale celkový servis a prostředí.

+8/0
25.1.2016 16:21

J12a40n 18V80o71t22a95v68a 3414900447889

Vážený pane, román 1984 pojednává o úplně něčem jiném. Pojednává o totální ztrátě svobody myšlení. Tomu se povolání mystery shoppera neblíží ani na míle.

+7/0
26.1.2016 9:05

J82o82s35e17f 32T24r42n92k33a 9439632357899

14 minut cibulačka z poledního menu v prázdné restauraci :-))))))) 26 minut hlavní chod :-)))) ....tam bych na obědy chodit nemohl. Na "Zimáku" v Kolíně máte polívku- denní menu do 2 minut na stole, jakmile ji dojídáte...automaticky přistává hlavní jídlo....

+12/−1
25.1.2016 8:09

P69a49v36e66l 45D24v59o27ř31á89k 8932759297688

My, co chodíme na nádraží na svých 12 výčepních desítek, tuto službu nedokážeme zcela adekvátně ocenit.

+21/0
25.1.2016 6:29

H57o89n35z53a 45F63á91t57o51r 2979255124150

Možná to úplně nedomyslel, když se rozhodl pro rozhovor...

+8/−2
24.1.2016 20:45

J27a18r58a 22R34a76n27k 1871646849151

Tak jsem akorat zjisila, ze je zde samy zcestovaly odbornik a labuznik, temer kazda druha restaurace v CR by jim mela by navstivena a nebojte se, zitra uz si jeho oblicej pamatovat nebudete:-/

0/0
25.1.2016 0:16

J24i74r74i 11Z68u61z76a69ň62á33k 4508830253696

Takovou funkcí placenou platí jenom hlupák,který neví jak to chodí v CS restauracich udejta která firma provádí tu hloupost,t se přihlásím za 1/2 mzdu.;-D

0/−18
24.1.2016 14:59

M34a52r76t44i74n 41D48y63t57r27y79c40h 7164704288771

S Vašimi vyjadřovacími schopnostmi je myslím i poloviční mzda v podstatě krádež... ;-D Zbytek je podle mne vaše čirá závist, tak obvyklá v internetových diskusích.

+17/0
25.1.2016 9:03

P28a88v49e77l 19K69r41a97l 4948759399262

Kolik majitelu svola poradu a bodem jednani bude tento speh, kde majitel ukaze zamestnancum jeho fotku s komentarem "na tohodle bacha"?

+1/−17
24.1.2016 14:03

M30i64c85h16a91l 68M41i51l74l37e90r 9136762819132

uniklo ti, ze jsou to prave majitele, kteri toho pana angazovali aby jim vyzkousel personal v jejich vlastnich podnicich.;-D

Logicke mysleni neni tvou silnou strankou, vid?

+21/0
24.1.2016 16:06

J85a23r31a 71R16a31n45k 1971326899671

Budete se divit ale jinde ve svete to funguje uz leta, pochybuji, ze nekdo diky fotografii zde, vyhazi pul personalu a uklidi zachod, na to by museli nasi lide vice mrmlat.

+2/0
24.1.2016 23:58

R65a62d26i34m 31N61e46b61e15l 5926855369159

Tak teď už asi s tou tajnou profesí skončil, když jej teď už zná celý internet )

+5/−2
24.1.2016 10:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.