Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PŘEHLED: Obávané nové tarify elektřiny v otázkách a odpovědích

Šéfka Energetického regulačního úřadu Alena Vitásková ve čtvrtek odstartovala největší změnu v české energetice za poslední desetiletí. Spočívá v tom, že se má za elektřinu od Nového roku platit jinak než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i72c30h22a25l 86P49a38š24e90k 2771149838666

Od stolu v kanceláři se vždy dobře rozhoduje, možná by ti co to chtějí zavést měli vylézt ven a pochopili by, že to tak opravdu reálně nelze a že je to mimo realitu. Vidím to tak, že do budoucna se se svými spotřebiči A++/+++, lacinější Bohemií a úsporkama můžu jít klouzat, jelikož to bude jen pro můj dobrý pocit, že jsem se snažil něco pro nás dělat. Každopádně vláda má u mě momentálně palec R^.

0/0
22.3.2016 13:00

J11a14n 64L70u52k91á61š 7477553713172

V pripominkovem rizeni jsem poslal ERU upozorneni, ze po zavedeni novych tarifu se uz nevyplati investovat do pristroje A+++, A++ apod. Naopak, po doslouzeni pristroje A+++, A++ apod. bude clovek ekonomicky motivovan nahradit ho mene uspornym A, B apod. Tj. tato motivace je mimo jine v rozporu s mezinarodnimi zavazky CR ohledne snizovani spotreby elektriny.

Po cca 2.5 mesicich, na konci dubna, prisla odpoved plna obecnych kecu typu, ze matematicky model popisuje realitu a ze kdo mene spotrebuje, mene plati. Podstatu veci, ze se ekonomicky nevyplati investovat do usporneho spotrebice, neresili. Resp. pouze zminili, ze po koupi uspornejsiho spotrebice, bych si mohl snizit jistic, o cemz tedy silne pochybuju, ten rozdil v maximalnim prikonu zas takovy nebyva. (Zodpovedneho namestka sice Vitaskova demonstrativne vyhodila, ale jeji urad zrejme jede stale ve stejnych kolejich.)

Mimochodem, ziju sam, elektrinou netopim/neohrivam a pri me spotrebe bych dle jejich kalkulacky platil cca dvojnasobek. Nepolozilo by mne to, ale duchodce s podobnou spotrebou okolo 1 MW rocne uz asi ano.

Mozna bych asi dle ERU mel zrusit indukcni varnou desku a nahradit ji sklokeramickou, ktera sice vic zere, ale zase naraz nebere takovy prikon a tudiz by s ni asi sel snizit jistic (za cenu zvyseni spotreby elektriny).

Indukce vyzaduje 3x16A jistic, pokud v dobe vareni chce clovek napr. mit moznost pustit troubu nebo pracku, potrebuje 3x25A.

0/0
28.4.2016 18:39

M66a57r47t91i81n 27D95r97n16o20v37s76k39ý 4625196651838

Takže prodáme cirkulárky a nastartujeme motorové pily, to bude na ekologii lepší. Je vidět, že ty kancelářské krysy neznají všední život obyčejných lidí. To samé bylo s plynem. Pořiďte si plyn neni tak drahý a na ekologii lepší. Při zavedení plynu v 98 roku jsem platil 2,30kč/1metr dnes 14,30 a někdo i 17 Kč. A co se stalo? Začalo se zase uhlím. Ale zase přijdou s tím, že budeme určitě platit daň z komínu třebas 10tis./rok. Však to do nás perte jak se dá my vám to zas zaplatíme.

+3/0
16.2.2016 7:27

B38o43h68u13m39i69l 52D70r48á56p37e69l31a 5512278572147

Jjjjj, k tomu plynu bych chtěl jenom vypíchnout, když lezly ceny plynu nahoru ERU zdůvodňovalo ve sdělovacích prostředcích tím, že plyn je úzce spjat s ropou, tedy kopíruje její cenu. A poněvadž rostla ceny ropy, musí růst i plyn. Dneska to už asi tak nějak neplatí?

0/0
19.2.2016 15:01

Z57b39y11š46e42k 72Š80v16e76c 8564733374355

Daň z komínu je legislatině zavedena.

* Každý rok, nebo častěji, musíte mít od kominíka potvrzeno vymetení komína a zaplatit. Vymetání svépomocí lze ale nemá právní váhu.

* Každý rok nebo dva musíte mít revizi komína a zaplatit za revizi. Vlastní kontrola lze ale nemá právní váhu.

* Další na které si nevzpomenu.

* Ještě před rokem 1990 chodili místní (tehdy) požárníci a kontrolovali zdarma komíny v domech.

Papír za provedení nekvalitní revize nebo papír za odbyté vymetení spalinové cesty komínu mne nezachrání před požárem nebo před otravou spalinami.

0/0
12.4.2016 14:37

V17á43c36l76a19v 21V13y13š37a86t94a 8308421706685

kdo si tam dá hřebíky,vyhoří a začne od píky,budeme zase držet hlavní jistič když si při praní budeme chtít dát kafe

0/0
15.2.2016 19:53

V38l83a67d20a28n 34Č15e78r63n47ý 8942706873966

Držet jistič vám nepomůže. Spoušť se vybaví i přesto, že páčka zůstane nahoře. ;-)

+1/0
22.2.2016 18:10

O61l23d77r43i23c48h 93S42t53a42r15y 5538118299514

Investujte do elektrocentrály - např. na plyn - a úplně odhlaste elektropřípojku. Ani korunu do dividend vlády.

0/0
8.2.2016 0:45

O16l25d98r12i21c76h 91S87t63a18r10y 5128638719394

Začali jsme doma šetřit, tak vláda musí umožnit ČEZu nějak na ty dividendy vybrat - jak prosté ...

0/0
8.2.2016 0:42

M23a50r25e15k 75B73u26r86s28a 5312734940400

Ne ze bych fandil aktualni vlade, ale tohle nejde z jejich hlav ...Rv

+1/0
16.2.2016 8:48

P35e14t73r 33P84e37š57a32t 9948670758302

.. zlodějna nic víc

+1/0
4.2.2016 18:28

M68o35j24m34í23r 45K40a70l24o29č 5644387947536

Mě osobně se ona úprava cen dotne hodně - nyní mám roční fakturu okolo 4400 Kč (680 kW) a po této úpravě se mi cena zvedne asi o 18,5%. Od teď bude kw za pakatel, ale za to, že máme elektriku doma budu platit hrůzu peněz a tak již nebudu kupovat žádné úsporné spotřebiče (ani LED žárovky), protože jejich životnost ve skutečnosti ještě nikdo neověřil a vycházejí 3 - 4 x dráž, než klasické úsporky, které mají s porovnáním s úsporkami 50 - 70% svítivosti při stejném odběru. O ostatních spotřebičích už ani nemluvě, protože nevidím, proč bych měl kupovat lednici úspornou o 30-40% dráž, když rozdíl v ceně se mi nevrátí. A tak za čas se možná bude řešit problém, jak přenést MW, o které se zvedne spotřeba, protože lidé si znovu možná začnou kupovat výkonné PC (já osobně jsem právě kvůli spotřeby si domů klasický PC nepořizoval a starý jsem zrušil), A v neposlední řadě na to doplatí ekologie, protože docela určitě se zvedne spotřeba elektrické energie.

+2/0
1.2.2016 16:21

J77a89n 37L80u79k47á80š 7617613583432

Coz je v rozporu s mezinarodnimi zavazky CR snizovat spotrebu energie, ERU to ovsem nezajima.

0/0
28.4.2016 18:40

M75a27r35t24i16n 27P81o49s84p17í47š11i61l 8155841436347

tak nevím, nepere se to s tím nedávným vlastně nařízením - trocha rtuti do každé domácnosti?

0/0
1.2.2016 10:10

P25a16t49r45i38k 41S59v67o93b24o87d38a 3499161726655

Mám pocit, že se tu lže. Kdyby byl zájem, našlo by se určitě nějaké řešení i pro ty chalupáře. Prostě, když vím, že budu v sobotu potřebovat větší odběr, webové stránky, rezervace nebo něco na ten způsob.

+1/−1
1.2.2016 9:15

M90a46r28e14k 55H18r11u81b88y 6197462391878

Tak tohle je maler. A jeste daleko vetsi maler bude od roku 2017, o kterem ERU radsi jeste moc nemluvi (a v kalkulacce neni) a kde to smrdi narustem ne o stokoruny, ale o tisice, ne-li desitky tisic.

+1/0
31.1.2016 22:04

J74o74s93e14f 55Š46e55m19e97l46í85k 7759561210137

Šetříte? Kupujete AAA+ spotřebiče a úsporné žárovky? Klesá cena silové elektřiny?

No tak co se divíte? Někde se ty peníze vybrat musí a když se zpoplatní jističe, můžete šetřit jak mourovatí a stejně budete platit dvakrát tolik co dřív. :-P

+5/0
31.1.2016 0:20

J93a21n 45L10u74k45á70š 7677663383772

Kdyz se zpoplatni jistice, udelaji blbce z tech, co elektrinou setri, bude je to stat totiz vic.

0/0
28.4.2016 18:43

J17a15n 67H56u28b93e30n78ý 4280488922337

Pěkně a přehledně vysvětlené, teď už se mohu nechat s úsměvem o.ebat.

+4/0
30.1.2016 19:00

M92a69r27e56k 91Š10i42m38o98n 2954967868778

Prodejte cirkulárku a nechte si snížit jistič.

0/−6
30.1.2016 20:16

M73a45r64e51k 14H17r37u74b77y 6397502501518

To vas zachrani mozna na letosek. Pristi rok uz leda dynamo na kole.

0/0
31.1.2016 22:05

P28e90t55r 76H91a63r11i86p52r40a56s88a77d 67H34a10j78i20č 8173790774547

Vitásková, to je ta dáma, která je obviněná z manipulování přidělování povovolení plošných FVE a k odmítnutí zavedení do praxe programu Zelená úsporám? Správný člověk, na správném místě. ;-)

+2/−1
30.1.2016 15:25

P58e64t37r 24R40o64u58b24í40č76e15k 1509808507812

V tom případě na malé chatě atd. je výhoda ,že mi neudělal EON elektriku ,protože při té šílené ceně co bude se vyplatí za 10 tisíc ostrovní solární systém na ten není třeba žádné povolení ani podobné blbosti ,protože proud nikomu nedávám a neprodávám pro vlastní potřebu na světlo led tv apod. bohatě stačí ,znám spoustu lidí co po této změně zruší elektroměr a budou kupovat solární elektrárny tedy ty ostrovní pro vlastní potřebu nebo další možnost je chatová osada se dohodne a nechá jeden silný jistič a elektroměr ostatní pojedou na podružné a pak se vyrovnají jako to dělají běžně zahrádkáři také se jede vše na podružné měření i vodoměry atd.

+1/0
30.1.2016 0:36

P31e13t42r 85H90a31r15i17p62r35a49s13a73d 98H28a42j70i72č 8723420894497

Budete platit za výrobu elektřiny pro vastní potřebu. O to se už Vitásková také postarala. Ale nebojte, nebude to tak strašné, také se proti tomuto rozhodnutí můžete ohradit. ČR má skvělý systém, jak zachovat monopol energetických gigantů skrze státní správu. Ostatně, státní podíl není k zahození a i stát se musí chovat jako správný hospodář. ;-D

0/0
30.1.2016 15:29

M77a32r45e37k 37Š98i79m83o36n 2854827278568

Ano, to je v pořádku, nový systém je právě určen pro sestavu "více malých zdrojů".

0/0
30.1.2016 20:17

S17t73a93n86i33s52l57a74v 87M90a61l83ý 8252229434

Ještě tu je možnost doplnit rozvod na chatách o elektrocentrálu + solár, nebo baterie.. Při razantním zdražení distribuce je její pořizovací cena centrály poměrně výhodná.

0/0
4.2.2016 19:26

P43e77t18r 18H91a81r34i20p49r62a92s16a36d 77H98a62j30i56č 8523200684757

Vitásková, to je ta dáma, která je vyšetřovaná v souvislosti a kauzou podvodných povolení k provozování velkoplošných FVE a která zakázala uvést v praxi Zelonou úsporám? Je znát, že je to pravý člověk na pravém místě. ;-)

+1/0
30.1.2016 0:28

J84a49r88o41s74l88a41v 83S52k22r86o46v49n58ý 1770736348

Já jsem měl v listopadu elektriku zamluvenou na 20 A , a od 11,30 hod do 17 hod mě nedodali žádnou. Jelikož máme el sporák tak jsem si nemohl uvařit oběd a byl jsem o hladu. Dále máme plynový kotel ,který také potřebuje el. tak jsem byl ještě v zimě. RZ . mě na mé dotazy o době poruchy nebyl schopen odpovědět jak dlouho bude trvat. A zato jim při vyúčtování zaplatím cca 1 kč.

0/0
29.1.2016 15:42

P73e81t63r 54B33e39d46n31a95ř88í37k 3404378725114

Už neví jak lidi okrást pro svou organizační neschopnost ? !!!!!! Je přeci normální všude , že platím za to co si odeberu !! V obchodě taky neplatím za zboží podle toho jak luxusně je oblečena prodavačka a jak má krásný lifting obličeje či vyvinutou hruď

+5/0
29.1.2016 7:33

P73e67t91r 67P28e60t17r 6443772648193

Já souhlasím a vřele vám přeji aby elektrika stejně jako zboží v obchodě mělo párkrát v roce na pár dní cedulku "omlouváme se, momentálně vyprodáno"

0/−5
29.1.2016 14:38

P80e28t88r 38B50e84d55n31a77ř38í15k 3314608205524

Kolikráte jste pane Petr Petr / tu si nemyslím že je to Vaše skutečné jméno / na takovou cedulku v poslední době v obchodě narazil ? Možná by potom bylo i více dětí , co víte ,,,,:-)

+1/0
29.1.2016 14:52

P20e77t10r 13P53e25t48r 6843722818653

Ta cedulka je celkem běžná (pokud tam nějakou dají). Rozhodně se mi běžně stává, že v obchodech vidím u určitých artiklů prázdné místo v regále. Pokud si mám vzpomenout konkrétně tak to byl toaleťák v kaufu, který byl v akci. Je to tak dva týdny. Stejně tak pečivo večer bývá často vyprodané, přitom ČEZ nemůže ve zprávách večer odvysílat "přes den jste toho dnes spotřebovali moc, v noci nebudete mít čím svítit".

A ano, pokud jste zákazník a máte smlouvu na určité zboží a v té smlouvě stojí, že vám dodavatel musí držet určitý počet kusů na skladě pro případ, že si to objednáte a chcete to hnedka, tak to pravděpodobně zaplatíte navíc nebo vám to rozpustí do ceny. Je to úplně stejné jako s elektrikou

Takže shrnuto a podrženo: vždycky se platilo, platí i bude platit za zboží, které vám dodavatel garantuje v určitém množství k neustálému odběru něco navíc. Na tom není nic zvláštního a roky to tak funguje. V korporátním prostředí je to zcela běžná praxe a zákazníkovi se to schovávalo do výsledné ceny, ovšem když začla cena elektřiny tak klesat tak už to nejde. O ceně za rezervaci se dá diskutovat ale samotný fakt "chci platit jen to, co spotřebuju" je prostě blbost na entou. Být čezem tak to tak klidně zavedu ale taky nějaké inteligentní jističe, které bude moct na dálku vypínat ve špičce aby omezil výkyvy v síti. Lidi by si ještě rádi připlatili za to, že jim tu energii dodavatel zarezervuje a bude mu vždy k dispozici (a ne podle zásob na skladě jako to je v obchodě a čím tu každý druhý argumentuje)

+2/−1
29.1.2016 20:57

P19e54t73r 66B46e84d88n23a57ř27í41k 3674488515834

Nemohu s vámi souhlasit pane Petr. Netvrďte mi , že jste když jednou obchodě nebyl toaleťák, tak jste si doma nařezal Rudé právo, aby jste si dokončil toaletní potřebu :))) A stejně je to i s Vaší další úvahou. Nikdy se mi nestalo, že by v obchodě nebylo žádné pečivo,,,, nebo mouka , abych si potřebné pečivo nemohl doma vyrobit ,,,

Jsou technické prostředky co umožňují stabilitu sítě udržet, jenom se musí správně zorganizovat !! Zisky v energetice je třeba rozumně investovat pro celý národ, ne je rozkrádat jednotlivci co to mají pod palcem, jak se tomu děje v dnešní době!! V žádném případě stabilitu sítě neudrží placení podle ampérové hodnoty jističe. / promiňte mám elektrotechnické a strojní vzdělání a zkušenosti i v obchodní sféře a to co uvádíte je spíše konspirační teorie na podporu dalších laciných zisků bez větší práce . /

S přáním pěkného dne všem :)petrbed

+5/0
30.1.2016 8:44

M15a93r72e68k 45H40r57u75b49y 6387442741218

"Rezervace" tak jak to obhajuje ERU je nesmysl, sit na to stejne dimenzovana neni. A domacnosti stejne tvori jenom cca 15% spotreby energie, zbytek je prumysl.

Tohle je zpusob, jak CEZu zajistit trvale vysoke platby od nas, kdyz elektrina prodana do zahranici je cim dal tim levnejsi.

Jenze neschopnost CEZu dobre hospodarit se jako obvykle kompenzuje namiru usitymi zakony vytahujicimi penize z kapes ceskych obcanu.

Vsimnete si, jak vypadaji jejich zahranicni investice...

+1/0
31.1.2016 22:09

M93a41r42e26k 55Š83i74m10o56n 2204907308418

Když si v pekařství objednáte tisíc rohlíků a pak odeberete 20, tak se s Vámi příště nebudou bavit, nebo Vás nechají zaplatit zálohu. A to se přesně teď děje. Máte objednádno 3x25A, ale odebíráte dohromady 12A. Teď přišel čas se zeptat, jak to bude s těmi dalšími šedesáti. Buď si rezervaci snížíte (snížíte jistič), nebo budete platit i za ty rohlíky, které jste si neodebral a ztvrdly.

+2/−3
30.1.2016 20:21

P47e61t34r 78B20e61d60n68a20ř53í22k 3134458345614

Vaše přirovnání je plytké a neodborné. Mám objednáno to na co platím měsíční zálohu a ne to co mi umožňuje hodnota jističe 25A, tedy ne výkon 0,138 MW za den při jedné fázi.

+3/−1
31.1.2016 19:05

M78i34l38o12š 19S77e29t26í84k 3249219634760

Ten garantovaný příkon je stejně nesmysl. Bude-li v paneláku řekněme 30 bytů a každý bude mít jistič pouhých 16A, bude barákový jistič 30x16A, tedy 480A? Ani náhodou. Takže je to celé jedna velká lež! Barákový jistič, tedy spíše nožová pojistka bude 200A, tedy rozpočteno na byt cca 6,6A. Ale každý byt bude stejně platit za 16A, místo těch 6,6A. Lumpárna jak Brno.

+7/0
28.1.2016 17:57

M83a57r82e80k 48Š14i92m95o50n 2704277818238

Můžete si nechat přepsat odběr elektřiny tak, že odběratel je dům (SVJ, družsvo, jeden majitel domu) a pak rozpočítávat elektřinu po svém.

0/0
30.1.2016 20:23
Foto

P51e82t87r 29M22a19c59h 6234311322816

Myslím, že je načase zorganizovat nějaký protestní blackout. Když je monopol tak nenažraný, měl by předvést, že garantovaný příkon dokáže garantovat. Podle mne už jen hrozba nějakeho organizovaného byť jen krátkodobého přetížení sítě bude mít silný. Takže sjednotit datum a čas, vypnout hlavní jistič, zapnout všechny spotřebiče na maximum a pak všichni najednou ten jistič zapnout. Klidně pak i několik dní bez elektřiny vydržím...

+2/0
28.1.2016 13:08
Foto

P88e20t62r 27M45a49c63h 6974961832846

silný účínek

0/0
28.1.2016 13:11

A61l69e41x64a41n40d65r 37C62h20y29t95i36l 2454372645111

jojo, platime malo, takze dame nejaky blackoutik, soustava se bude muset predimenzovat, aby to bylo blbuvzorne a pak navysime ceny kvuli prevenci blackoutu. No Vy jste teda hlavicka.

+1/−1
28.1.2016 13:43
Foto

P11e13t62r 61M34a11c91h 6374501752606

Takže jako správné ovce sklopíme uši a budeme platit víc?

0/0
28.1.2016 14:04

A11l16e29x84a39n66d31r 27C87h57y77t29i56l 2924692715691

A Vy si jako myslite, ze si budete stezovat a oni to zase zlevni jen proto, ze se Vam to nelibi??

Ja konkretne treba 8 stovek usetrim, takze je mi to fuk.

Delam v soukromem sektoru energetika, takze o teorii a praxi aspon neco malo vim.

0/−1
28.1.2016 14:21
Foto

P24e36t81r 17M84a61c95h 6934301322376

Když státní instituce pomáhá k větší ziskovosti státnímu podniku (již tak nechutně ziskovému i díky zlodějně jménem fotovoltaika), nestačí si jen stěžovat. Je třeba pohrozit... ERÚ tím trošku popírá svůj název.

0/0
28.1.2016 14:32

A68l48e36x90a63n15d36r 55C89h44y65t68i24l 2204752535331

Jen Vas upozornuji, ze zaprve stiznostmi stejne niceho nedosahnete a zadruhe pripadnym vynucenym blackoutem se to zhorsi pro vsechny.

A Cez je akciovka se 70 procentnim vlastnictvim CR. A co ma delat akciovka? Uspokojovat akcionare zvysovanim zisku. To je standartni chovani vsech dnesnich uspesnych akciovek.

0/−2
28.1.2016 14:44
Foto

P83e15t68r 64M39a32c23h 6234931522266

Ale je taky monopol a podle toho se chová. Za přímé podpory úřadu, který jej měl usměrnit. Vaše angažovanost v této už jinak mrtvé diskusi a hlavně podpora tohoto nemravného návrhu je poněkud zarážející. Lecos vysvětluje obor Vaší obživy...

0/0
28.1.2016 14:57

A54l33e89x18a44n92d57r 49C30h86y64t51i66l 2234802345571

ERU ve svych podminkach nema nic o kroceni ci usmernovani chodu CEZu.

To, ze tady nehulakam na cele kolo jak streleny, jaci jsou vsichni okolo zlodeji a ze jim na just uskodim, ackoliv nedomyslim nasledky pro vsechny zucastnene, je pouze ukazkou me zdrave soudnosti. Nikde jsem neprojevil podporu teto zmene uctovani, ackoliv konkretne ja s ni usetrim.

Mrtva diskuze? Vy jste sem napsal prispevek take dnes, takze Vas mohu oznacit za podivne angazovaneho?

Nebo prekrocite svoje vlastni ego a priznate, ze jste to opravdu nedomyslel? Blackout by totiz vedl jen a pouze ke zvyseni sazeb. Nikoliv k opaku. To si muze myslet jen velice naivni clovek.

+1/0
28.1.2016 15:52
Foto

P67e66t95r 18M18a71c20h 6244631712396

Nemám pocit, že bych tady hulákal jak střelený. Spíš mám pocit, že tady hulákáte Vy jako někdo silně motivovaný. Podporu této změně jste sice přímo neprojevil, jen nezájem, popř. nesouhlas s těmi, kterým se to nelíbí. Navíc jestli čtete aspoň trochu pozorně, zmínil jsem taky sílu už jen hrozby protestu blackoutem. Pokud se ČEZ umravní a jiná možnost než skutečně důrazný protest prostě v tomto státě není, k žádným škodám jednoduše nedojde.

Zjevně Vám tato změna kromě osmiset korun úspory přinese i jiný prospěch. Prostě kdo na elektřinu nemá všechno včetně topení, ten prodělá. A to je většina maloodběratelů. Je dost krátkozraké obhajovat něco, co je zrovna pro mne momentálně výhodné, když je to jinak hrozná prasárna. Pak se z takovýchto změn stane pravidlo a Vy budete hulákat jako první, až podobně uhozená změna účtování změní cenu třeba vody výrazně ve Váš neprospěch.

Nepřipadám si naivní, jen podpořím jakoukoli formu protestu. Naopak velmi naivní mi připadáte Vy. Tady jde totiž o princip.

Jo a tato diskuse je opravdu mrtvá, jsme tu už jeny my dva a já jen proto, že ležím nemocný a nudím se...

+1/0
28.1.2016 17:09

P26e22t76r 69P61e20t11r 6663532578333

To si ovšem vyřeště s vládou, výrobci elektřiny si zákony o fotovoltaice určitě nenapsali

0/0
29.1.2016 14:39
Foto

P30e61t36r 33M46a28c63h 6114511572966

Takže jako správné ovce sklopíme uši a budeme platit víc? Máte pocit, že platíme málo? Nepracujete náhodou v energetice?

+1/0
28.1.2016 14:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.