Diskuze
Míří Jumbo do důchodu? Boeingu ubývají objednávky, zpomalí výrobu
Děkujeme za pochopení.
J24a68n 48P48r59o75c88h33á67z75k37a
Tak zrovna Airbus má na A380 objednávky na 5 let dopředu.
L88u12c84i67a12n 25P63a13p16a82z21i28a43n
Není nad evropského výrobce. A také ruské letadlo má lepší budoucnost než toto Jumbo.
Z39b42y65n85ě49k 17K90o43ř20í17n44e81k
Jaké ruské letadlo má budoucnost soudruhu?
J84o26s57e65f 86R66i90c44h43t76e73r
Meleš pátý přes devátý a blábolíš naprostý nesmysly
V24á65c42l96a63v 65P86a13v50l14í19k
je možné být více specifický, když už píšete tak dramatický komentář?? díky.
S27e19i12d83l 59P84e93t78r
Prostě přichází soumrak čtyřmotorových letadel v civilní dopravě.
Jsou dražší na výrobu i údržbu, no a o náklady jde dnes v první řadě ...
Především však technickým vývojem již víceméně pominul hlavní důvod výroby a používání 4motorů - norma ETOPS.
Dnes i dvoumotory mají ETOPS 300+ minut což bohatě i na dálkové linky stačí a není již třeba živit, sebou vozit a servisovat kvůli tomu další dva kousky navíc.
Ostatně A-380 na tom s objednávkami též není nijak "vesele" (posledních 14 měsíců nesehnali jedinou novou objednávku) a již dnes lze víceméně s jistotou tvrdit, že celkovým počtem dosáhne tak 1/3 vyrobených ks jumba.
J93i49ř85í 53K40u46l54í50k
ad "lze víceméně s jistotou tvrdit, že celkovým počtem dosáhne tak 1/3 vyrobených ks jumba."
To asi máte křišťálovou kouli :-) Je dobré ohlédnout se i do minulosti a zjistíte, že i tomu jumbu trvalo 45 let, než se dostalo na těch 1500 vyrobených kusů a za tu dobu prodělalo čtyři generační obměny.
Ani ty čtyři motory bych šmahem neodsuzoval. Dnešní twins mají sice ETOPS 300, ale při poruše jednoho motoru musí zahájit divert na nejbližší možné letiště, zatímco když vypadne jeden motor ze čtyř, letí se dál až do cílové destinace (pokud zrovna letadlo nehoří ;-)
Výrobně je quad-jet samozřejmě draží, ale taky má větší kapacitu a provozní náklady mohou být stejné jako u twin. viz odkaz:
http://leehamnews.com/2015/12/11/bjorns-corner-twins-or-quads/
Takže ohledně budoucnosti A380 nejsem tak skeptický, pokud nějaká aerolinka v dalších 15-20 letech bude chtít letadlo pro 500+ pasažérů schopné doletu 15000km, tak moc nemá na výběr.
Z95d53e36n98ě94k 64T91e70s82n73e92r
Ono stačí jeden větší vojenský průšvih a objednávky od americké armády a smluvních dopravců se jen pohrnou...
J79i54ř30í 41K41u54l74í98k
Plánuje se výroba 2ks 747-8 jako náhrada za současné dvě Air Force One, ale že by měla armáda zájem o 747 docela pochybuji. Na zásobování nebo tankování za letu mají docela jiné typy. A ti "smluvní dopravci", to je kdo?
Z62d13e17n15ě50k 63W82e33r38n21h11a60r18t
To je už vcelku fuk. Trh se pořád posouvá jinam. To ale nic nezmění na tom, že 747 už nafurt bude naprostá legenda, ikona, dopravní letadlo, které ovlivnilo svět. Stačí se na to podívat. Takových dalších už moc není, možná jen DC-3. Koneckonců, už jen to, že se vyrábí pomalu padesát let... a kdoví, kolik desítek let ještě bude lítat.
M23a15r23t62i27n 40V10a84v91ř24í34k
Je to logický vývoj, Emiráti v této kategorii dominují s A380 a mnoho evropských společností přechází také částečně nebo úplně k Airbusu. Boeing na stagnaci B747-8 zas až tak netratí. Většinou na nové jumbo použil technologie vyvinuté v rámci programu Dreamliner na který se směřuje budoucnost. A prodej typu 777 bude ještě dlouhou dobu dobrý byznys v této kategorii, a nová 737NG také bude ještě dlouho na nebi...
J73o18s53e98f 65R47i17c86h92t45e30r
Meleš pátý přes devátý a blábolíš naprostý nesmysly.
M57a40r80t67i42n 71S72e42d70o39n39a
Jako cestujici v economy tride s vyskou cca 2 metry me to nemrzi, A 380 nabizi vice mista pro nohy.
L27u49k61a46s 29C31o13d31r
To preci nezalezi na modelu letadla, ale na tom jak konkretni aerolinka nakonfiguruje interier
R23ó36b39e19r25t 83H22e45g22e10d37u96s
Zdá sa , že nástupca 747 nehrozí náklady na vývoj príliš vysoké a odbyt mizerný, v podstate Airbus prevezme trh Boeingu bez toho aby ho to stálo 1euro...škoda, že Obama nechce Air Force One A380
M22a91r56t81i80n 58H97r38o22u59d52n93ý
4motoráky jsou dražší na údržbu, mají i horší účinnost využití paliva. Obecně platí, že dvojice velkých motorů má společně podstatně vyšší účinnost využití paliva, než "stádečko" 4 menších motorů. To jsou zákony mechaniky strojů.
Navíc opadá zájem o velkouzlovou leteckou dopravu. Čas jsou peníze, takže je dnes zkrátka výhodnější letět z jednoho středního letiště na jiné střední letiště rovnou, než přestupovat ve velkokapacitních uzlech z/do "velkokapacitních vepřínů" typu 747-8 nebo A380.
Navíc co jsem viděl, tak výroba A380 taky není žádná sranda, jsou tam dosti velké logistické problémy s přepravou dílů mezi jednotlivými výrobními závody, často v různých státech. Je to už zkrátka prasácky velké.
Menší letadlo je i bezpečnější investice, protože při krizi se určitě prodá jako ojetina lépe/snadněji než létající "velkokapacitní vepříny", které využije jen pár aerolinek na světě.
L43u35k36a58s 14C11o86d64r
S tim vyuzitim paliva to neni tak jednoznacne, je potreba vzit v uvahu nekolik dalsich faktoru:
- vetsi motor je obvykle efektivnejsi nez mensi motor (tj. bod pro dvoumotoraky, ktere maji na stejnou hmotnost vetsi motory)
- motor pracujici na vyssim procentu vykonu je efektivnejsi nez motor, ktery jde vetsinu doby "na pul plynu" (tj. bod pro ctyrmotoraky, jejichz motory nepotrebuji tak velkou rezervu vykonu)
- modernejsi motor je vetsinou efektivnejsi nez starsi model (bod jak pro koho)
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Ostře sledované sudy. Jak se v Koreji kousek od pláže skladuje jaderný odpad
Silný vítr zvedá mořské vlny, které se rozbíjejí o velké skály. Několik návštěvníků této turisticky...
ČNB může ještě snížit sazby. Pak už bude velmi opatrná, uvedl guvernér Michl
Česká národní banka (ČNB) příští týden možná ještě sníží úrokové sazby. Poté ale bude k dalšímu...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Portál iDNES.cz čte od nepaměti. Petr je dalším výhercem týdenní Megahry
Jarní Megahra o peněžní prémie na portálu iDNES.cz pokračuje a po pondělím losování má již pátého...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!