Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wi-fi se drahám prodraží. V railjetech zaplatí víc než v pendolinech

V době padajících cen elektroniky je to malý paradox - České dráhy zaplatí za montáž technologie pro připojení k internetu ve svých vlacích railjet více než před čtyřmi lety za zasíťování pendolin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34a83v13e70l 60B43l90a69ž78e10k 6941671726801

Myslím, že kvalita připojení by vzrostla, kdyby se to všechno udělalo jako v Německu, Dánsku či já nevím kde ještě všude - zpoplatnit připojení...

0/0
14.3.2016 8:19

T75o51m97a20s 55N83o38v15y 7568446798

to wifi bude konecne fungovat v dobe ked uz ma pomaly kazdy clovek pouzivajuci internet, beztak svoj net v mobile.. Uzitocne akurat pre turistov na romingu

0/0
26.1.2016 21:55

J85a32n 39J83e74m24e16l33k61a 1915590

Polovina, resp dvojnásobek přístupových bodů - myslím, že to je ten rozdíl, proč to v Pendolínu funguje a jinde moc ne.

0/0
25.1.2016 17:51

O10l55d34ř34i43c51h 70J88a76n61e91č39e12k 8349446363371

ČD railjety a WiFi to je jedna velká katastrofa ;-(

Že mají mít WiFi bylo přeci jasné dávno před tím, než se začaly vyrábět, tak jak je možné, že ještě ani více než rok po uvedení do provozu není ještě ani zadaná zakázka? Rv

0/−2
25.1.2016 9:24

L53i81b77o48r 32Z84a37v13ř17e93l 8649926701162

wifi je v každém vlaku zbytečně drahá a zbytečná věc. Každý má mít připojení svoje, !!když chce cestovat a brouzdat po netu. Takto se jen zbytečně mrhají peníze z kapes daňových poplatníků. Ale to by zase pár parazitů co daně většinou neplatí kvičelo

+1/−4
25.1.2016 10:20

Š80i31m75o95n 72D85a22l42e66c26k78ý 8820874556305

Nikdo to z daní neplatí. Pravda, že velká část příjmu drah pochází od státu a krajů za poskytování veřejné dopravní obslužnosti. Teoreticky tuto službu může poskytovat kdokoliv, skutečnost je ovšem taková, jaká je o tom se svámi nebudu přít. Další věc, že rakouské railjety na té trase s wifi jezdí a měla by tu být jistá standardizace služeb. Pokud chcete používat notebook a zrovna nemáte smartphone, který vám vytvoří hotspot, tak mátě smůlu. A v neposlední řadě je wifi daleko spolehlivější a rychlejší pří vyšších rychlostech vlaku.

+3/0
25.1.2016 10:46

O15l48d48ř86i62c51h 83J52a36n24e28č30e27k 8489856773271

přesně tak, anebo prostě chcete použít cokoliv, neomezená data sice zaplacená máte, ale nacházíte se zrovna mimo stát, v němž je máte zaplacená.

spolehlivost WiFi vs. vlastního připojení - ano, odzkoušeno mnohokrát. navíc železniční dopravce má většinou nasmlouván příjem od více operátorů, takže ve slaběji pokrytých místech stačí, když máte síť jednoho z nich - se svým internetem jste vázán na svého operátora.

když sedím ve vlaku, kde WiFi je, většinou se raději připojím přes něj, i když mám svoje.

0/0
25.1.2016 10:54

O70l79d69ř63i15c60h 58J24a93n86e65č97e64k 8449396173971

a když jedete vlakem do zahraničí (což je navíc většinou dlouhá cesta, při níž internet rád využijete)? roaming zdarma ještě nemáme. i když se obávám, že ho budeme mít dříve, než WiFi v railjetech.

"mrhají se peníze z kapes daňových poplatníků", "zbytečně drahá a zbytečná věc" - a proč ho tedy soukromníci v dálkových vlacích mají všude a hrdě to prezentují? že ČD z Prahy do Ostravy jezdí dvojnásobkem spojů a za poloviční cenu než před nástupem konkurence, to zbytečné mrhání není? 8-o Rv

0/0
25.1.2016 10:49

V67a55c77l40a29v 31H38a94j60e77k 3526689729

Je otázkou za jakou cenu to Siemens nabídl. Navíc se jednalo o převzetí opce ÖBB a je i otázkou zda ti to měli nasmlouvané. Posledním faktem pak je, že na soupravy je i nějaká záruka, která jakýmkoliv cizím zásahem padá.

0/0
25.1.2016 11:36

O55l87d97ř17i13c27h 91J24a53n89e34č91e74k 8859856863911

chcete tvrdit, že ČD musí čekat 2 roky (nebo jak dlouho), až záruka vyprší, aby internet mohly namontovat? ;-D

a proč tedy nemusí ÖBB?

já nevím, jestli ÖBB měly své jednotky osazené příslušnou elektronikou hned z výroby - spíš o tom pochybuju, protože kdyby ano, proč by nebyla v těch pro ČD, když to je vlastně tatáž výrobní série, jak správně sám říkáte, z téže zakázky? a pokud ano, myslíte, že ÖBB za WiFi u svých cca. 60 jednotek zaplatily tak přemrštěnou cenu, že se toho ČD raději zřekly, že si to zařídí samy?

a netvrďte mi, že ÖBB potřebují jinou elektroniku než ČD, zvlášť když v soupravách ÖBB funguje WiFi i na českém území.

ať už je to jakkoliv - ten fakt, že v railjetech má být WiFi, je znám už mnoho let. takže je opravdu ostuda, že tam dosud není.

0/0
25.1.2016 12:13

V84a20c32l58a92v 18H47a97j49e50k 3746129379

Nevím, ale pokud ÖBB nechtěli přijít o záruku, tak musely objednat montáž WIFI nejspíš přímo u Seimensů, a pochybuji, že by případná cena pro ČD od Siemensů byla nižšší nebo alespoň stejná než ta od ČD T. a v této rovině to pak nemá časově rozumné řešení.

0/0
25.1.2016 15:40

L18u88b50o48š 97H66o89l61í26k 5477910532760

Věděl by někdo z diskutujících, jak je připojení vlaků provedeno - zda využívá mobilní operátory (přímo) nebo přes infrastruktutu SŽDC?

Koncem roku jsem jel do Žiliny EX143 Hutník a internet fungoval jen na hranice - dál ani ťuk, zpět v Pendolinu bez problémů celou cestu.

(Pro rejpaly - moje mobilní připojení od O2 fungovało tak 10% cesty, hlavně kolem větších měst, a to většinou 2G).

0/0
24.1.2016 23:40

P45a50v12e75l 66O29b19d78r46ž50á98l67e62k 6526884868452

SŽDC nemá infrastrukturu, která by se na to dala využít. Rozhodně ne GSM-R pokud na tohle narážíte.

0/0
25.1.2016 6:49

M87a79t70ú12š 57B67e31n98a73k 9578144172763

žeby zakázaný dátový roaming? !!

0/0
25.1.2016 18:30

A47l42e87š 24L49i25s36o38v47s50k37ý 9169238672432

Mám dojem, že třeba na trati Brno-Praha není všude ani mobilní pokrytí, natož internet. Když voláte, tak po pár minutách to skončí, jelikož není signál.

0/0
24.1.2016 23:11

K63a62r78e62l 26F56i30l21i50p 3288605720360

Toto ovšem není způsobeno signálem mobilních operátorů, ale hodně tomu pomáhá jeden prostý fakt skříně vagonů jsou z většiny plechové nebo hliníkové a okna jsou obvykle zatmavena což znamená opět další kov v skle oken. Signál vysílačů tedy nemá moc prostoru k tomu, aby se dostal do vagonu. Výsledek vagon je v podstatě Faradayova klec tedy minimální signál.

+5/0
25.1.2016 3:34

F12r88a23n70t14i34s89e93k 51M63r83z46e96n32a 3475525638879

Hromadne diskusi protina jeden nesvar :-) diskutujici si mysli, ze jim ve vlaku ponezi jejich vlastni 2,3,4G internet.

Ne, nepobezi. Moderni vlak je velka uzemnena plechova konzerva, navic ma pokoveny okna a je tak dokonale odstineny od jakehokoliv vnejsiho signalu. Takze sotva opustite nadrazi, tak si ani nezavolate, natoz internet. A jedine reseni je protlacit ten net z venku pres wifi dovnitr.

0/−2
24.1.2016 23:06

T88o34m67a45s 93N94o87v60o56t35n90y 1681624756875

A proč teda ve vlaku běžně volám i se připojím na 3G? Tam kde je samozřejmě signál, ne někde v lesích před Blanskem.

0/0
25.1.2016 1:50

K33a48r33e79l 32F80i33l73i91p 3988775420640

Záleží na mnohém vzdálenost vysílače, použitý kmitočet a technologie a pak i typ vagonu v kterém jedete repas Béčko tedy vagon s koženkovými sedačkami nebo cokoliv původního před rokem cca 1995 bude mít skla jen tvrzená těmi projde signál lépe než zabarveným sklem okna.

+1/0
25.1.2016 3:39

P92a18t76r56i61k 39K35o15u89b18a 3922352200575

Wifi jsou dneska akorat pro socky v dobe neomezenych tarifu, nechapu ze nekdo jeste vubec na telefonu nekde honi pomalou wifi.

+3/−9
24.1.2016 22:26
Foto

J98a97n 34V87a86l95a22l58í97k 6676299820646

no ta wifi je někdy daleko rychlejší než net od nějakého mobilního operátora ty socko

+6/−2
24.1.2016 22:38
Foto

J24a41n 67V67a60l40a93l51í78k 6776389380376

jo a který oprátor má neomezená data????

+1/−1
24.1.2016 22:39

P70a96v25e55l 97O68b73d81r34ž48á14l22e80k 6306164948502

Hodně. . Ale u všech dříve či později zjistíte, že slovo "neomezeny" chápou trochu jinak :)

Nicméně u firemních tarifu nejsou neobvyklé limity typu 15-20 gigabyte/měsíc a to se už celkem za neomezené dá považovat.

Na železnici je spíš problém to pokrytí mimo města.

+1/0
25.1.2016 6:53

F57r73a96n24t93i46s32e57k 62M40r67z78e30n68a 3945605268979

Jste asi nejel poradnym vlakem. To by jste vedel, ze ten vlak je tak dobre odstineny, ze signal uvnitr ma jen ve velkych mestech a jeste blby. Wifi v pendolinu bezi luxusne po trase Praha Kosice a na slovensku je vam cesky neomezeny tarif k h... "Socko".

+4/−1
24.1.2016 22:51

R96o12m98a97n 54P10o40l75á37č55e85k 5406349985

Pomalu ale jistě vyplouvá na povrch, že soutěže nejsou všespasné viz odpočivadla na dálnicích a i ve vlacich to není extra výhra...

Navíc wifi je opravdu luxus... V zahraničí to není tak běžné a nebo pokud už free wifi je tak těžce osekaná s časovým limitem na den..

+3/−2
24.1.2016 21:54

J10a30n 14K41o24b42ě34r74s67k92ý 1670116941603

Nejsou. Důkazem je modernizace tratě Zábřeh-Jeseník kde sice vyhrála nejlevnější nabídka, ale stavba skončila fiaskem. A v Polsku by mohli vyprávět jak po příchodu více dopravců se neuznávají jízdenky a člověk musí studovat desítky tarifů aby vůbec někam dojel, protože cestou musí použít x dopravců. I tohle přinesly soutěže. Takhle rozhodně ne.

+8/0
24.1.2016 22:06

R64o52m53a95n 81P32o13l94á52č12e73k 5666489655

Asi tak... Pokud by to bylo např. jako v PIDu a nebo IDS JMK, kde si koupím lístek v centru města a je mi úplně jedno jestli lezu do busu DP a nebo Franty z horní dolní tak v pohodě, ale současné provedení je opravdu tragédie...

+2/0
24.1.2016 22:35

J90a45n 26K37o41b66ě57r26s37k80ý 1270916331383

Ale jo, někde to funguje (PID, IDS JMK, IREDO). Ale problém je že jen někde. Ty soutěže fungují třeba v Bavorsku. Jenže tam mají jednotný tarif. To u nás splněno není. A to může být docela problém.

+1/0
24.1.2016 23:31

O19l41d96ř59i49c74h 32J83a59n13e17č30e13k 8579286393741

"v Bavorsku mají jednotný tarif" - ano, zemský pro regionální dopravu (tzn. neplatí ve vlacích IC/EC/...). ten v dnešní době mají snad už všechny české kraje.

rozdíl je v tom, že v Bavorsku žádný jiný tarif než ten jednotný zemský neexistuje. zatímco v ČR sice je krajský tarif vždy k dispozici (pokud jedete v rámci kraje), ale krom toho má většina dopravců navíc tarif vlastní, který je leckdy levnější - a z toho je ten chaos.

navíc české kraje jsou (oproti Bavorsku) velmi malé, takže na ten jednotný krajský tarif stejně nedojedete daleko.

0/0
25.1.2016 11:00

M74i76r42o38s50l64a35v 43Z46i43k37m71u35n14d 6588932927638

Podobně to funguje ve Švýcarsku ...

0/0
25.1.2016 8:25

A54l51a33n 90Ř25e80p40k41a 4195176

Radši ať zaplatí za internet víc, než ať to je ultra levné ale zároveň by byla kvalita jako v Regijetu :D

+2/0
24.1.2016 21:50

J37a19n 39K85o61b15ě49r58s93k87ý 1540156621233

Těším se, palubní portál v Pendolinu jako jediný na českých kolejích funguje stejně jako internet. Za kvalitní internet který ani v zahraničí není ve vlacích samozřejmostí ČD R^ a určitě vyzkouším.

+7/0
24.1.2016 21:25

K15a47r60e57l 55M54o23k36r49y12k 3756168833

wifi je to poslední co mě ve vlaku chybí ..

+5/−4
24.1.2016 20:11

R58o94m12a96n 40P56o97l34á16č56e74k 5656859545

To je taky pravda. A ti ultra pracovně vytížení si u svého operátora můžou pořídit mobilní Net. :-)

+1/0
24.1.2016 21:58

T63o15m48a57s 91A37u28g52u64s32t84y85n 6957796871160

To jsou zase bláboly. Nikdo jiný se nemohl přihlásit, ale vítěz se domluvil se Icomerou... To přece mohl udělat kdokoliv jiný ne?

+2/−1
24.1.2016 20:10

J62a79n 77S55ů53r55a 4965563963172

Zjevně nemohl. Zkuste hádat, kdo je oficiálním distributorem Icomery v Česku. Fakt, že jeden vůz stojí u ČD o polovinu méně, než druhý, jste nějak opomenul...

+1/−1
24.1.2016 21:07

T38o16m57a71s 93A71u10g90u17s87t91y20n 6487866401930

no s matematikou taky asi velký kamarád nejste...

BTW: Kdokoliv se mohl domluvit s nekym jinym nez s Icomerou ktera neni jedina, kdo podminky splnuje

0/0
25.1.2016 19:20

J72a26n 20M43a76n20d28í53k 2758963191417

Když to zadávají sami sobě (Telematice), tak mi to zas tak hrozné nepřijde. Stejně tak mi nepřijde zas tak automatická wifi ve vlaku, v zahraničí často není nebo něco stojí (v ICE 5 euro). Za wifi ČD palec nahoru

+16/0
24.1.2016 19:10

R97a66d57e50k 49J62a31n69a80t70a 9605836944882

Ano, je zvláštní, proč zákon omezuje možnost zadat práci vlastní dceřiné společnosti ...

I kdyby to bylo předražené, tak ty peníze navíc de facto "zůstanou ve firmě", tak co.

+8/0
24.1.2016 20:06

J90a94n 94S24ů92r46a 4615803393852

Jistě. To by ještě musela být jistota, že si to ČD-Telematika udělá sama se ziskem a neprodá zakázku jinému dodavateli. A 30% Telematiky nepatří ČD. Takže jinými slovy, z koruny zisku dodají třicet haléřů někomu jinému.

0/−1
24.1.2016 21:09

T23o30m96a20s 62N80o73v84o39t11n33y 1591474516575

Mohu Vás ujistit, že v Telematice z tého zakázky panuje opravdu veliké nadšení. Slovy jednoho zainteresovaného člověka - bude to prů... jako mraky a ještě ztrátový. Mimochodem, docela by se v článku hodila informace, jak mají wi-fi pořešené rakouské soupravy, kolik to stálo ve srovnání s námi, případně zda by to nemohlo být dodáno již od výrobce Railjetů než teď vrtat do vlaků dodatečně.

+2/0
25.1.2016 1:54

O26l26d59ř33i21c41h 24J54a84n24e32č39e82k 8609566603681

ano WiFi v ČD railjetech je průšvih od samého začátku. vždyť že tam být má bylo jasné ještě než vůbec začala výroba (narozdíl třeba od pendolin, která jsou přeci jen o něco starší). nevím, jak to měly ÖBB, nicméně railjety vyrábí Siemens a ten by technologii dodat uměl.

0/0
25.1.2016 11:06

J79a44n 30S52ů52r67a 4885163843302

Siemens to nabídl za 15 milionů Kč :-)odmítnuto, protože ČD

0/0
25.1.2016 12:36

V82a70c39l53a53v 47H96a75j86e38k 3686969709

Mistře a tuto informaci máte odkud??? Ke mně se doneslo, že Siemenns chtěl dvojnásobek toho, zač to udělá ČD-T

0/0
25.1.2016 19:03

L67u44k82á86š 33M97u23s37i78l 5413538242263

To je panečku zase zlodějina!!!

Špičkový router max. 3 000,-Kč a špičkový modem do 5 000,-Kč. Budu rozhazovat, moc rozhazovat, dám tam tedy do každého vagónu vlastní router, to máme při 10 vagónech 30 000,- a k tomu 15 000,- za modely, ať máme všechny 3 operátory zaráz - tedy 50 tisíc za HW a ať nežeru, dalších 50 za montáž.

KOLIK ŽE MAJÍ TĚCH SOUPRAV?!?

+4/−6
24.1.2016 18:56
Foto

J98a15n 58V37a53l47a89l58í52k 6256419690846

Zatímco jeden vůz v menší zakázce vychází na necelých 200 tisíc

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/wi-fi-do-vlaku-se-draham-prodrazi-doz-/eko-doprava.aspx?c=A160124_154442_eko-doprava_san

0/0
24.1.2016 19:08

T41o16m73a28s 90A71u18g75u85s68t64y44n 6907916571510

nikdo Vám nebránil se do tendru přihlásit :-P

+2/−1
24.1.2016 20:09

V50l27a24s36t53a 42V48r48á42n90o78v47á 7278523125227

;-DRv;-D;-D;-D

0/0
25.1.2016 0:00

T12o90m 90J49u19r87e69č44k48a 6405392495235

No ještě že to nemontuješ ty. Stačí se podívat, jak ta Wi-Fi "funguje" u takového RegioJetu, tam je čověk rád, že načte vůbec stránlu, zatímco u ČD to valí bez problémů celou dobu...

Btw předpokládám, že ten tvůj "špičkový router a modem" má všechny atesty pro použití v drážní dopravě, splňuje veškerou elektromagnetickou kompatbilitu a umí využít víc sítí najednou. ;-)

+12/0
24.1.2016 20:14

J46a60n 88S48ů17r35a 4105143263512

ČD není jen pendolino. Zvláště v modernizacích z Prasu a ze zakázek bez soutěže pro ČDT běží wifina skvěle:)btw, RegioJet prochází velkým upgrade wifi. Cena je nezajímavá:)

+1/−3
24.1.2016 21:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.