Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wi-fi se drahám prodraží. V railjetech zaplatí víc než v pendolinech

V době padajících cen elektroniky je to malý paradox - České dráhy zaplatí za montáž technologie pro připojení k internetu ve svých vlacích railjet více než před čtyřmi lety za zasíťování pendolin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82a28v34e43l 11B60l55a42ž15e13k 6111411246721

Myslím, že kvalita připojení by vzrostla, kdyby se to všechno udělalo jako v Německu, Dánsku či já nevím kde ještě všude - zpoplatnit připojení...

0/0
14.3.2016 8:19

T86o14m73a57s 87N68o33v97y 7808936708

to wifi bude konecne fungovat v dobe ked uz ma pomaly kazdy clovek pouzivajuci internet, beztak svoj net v mobile.. Uzitocne akurat pre turistov na romingu

0/0
26.1.2016 21:55

J21a89n 52J89e83m47e82l56k68a 1345680

Polovina, resp dvojnásobek přístupových bodů - myslím, že to je ten rozdíl, proč to v Pendolínu funguje a jinde moc ne.

0/0
25.1.2016 17:51

O40l11d25ř36i41c54h 54J57a73n53e53č42e98k 8409656693601

ČD railjety a WiFi to je jedna velká katastrofa ;-(

Že mají mít WiFi bylo přeci jasné dávno před tím, než se začaly vyrábět, tak jak je možné, že ještě ani více než rok po uvedení do provozu není ještě ani zadaná zakázka? Rv

0/−2
25.1.2016 9:24

L27i54b94o58r 10Z45a29v66ř84e30l 8249596201562

wifi je v každém vlaku zbytečně drahá a zbytečná věc. Každý má mít připojení svoje, !!když chce cestovat a brouzdat po netu. Takto se jen zbytečně mrhají peníze z kapes daňových poplatníků. Ale to by zase pár parazitů co daně většinou neplatí kvičelo

+1/−4
25.1.2016 10:20

Š75i88m39o44n 48D87a56l66e18c70k49ý 8490254626255

Nikdo to z daní neplatí. Pravda, že velká část příjmu drah pochází od státu a krajů za poskytování veřejné dopravní obslužnosti. Teoreticky tuto službu může poskytovat kdokoliv, skutečnost je ovšem taková, jaká je o tom se svámi nebudu přít. Další věc, že rakouské railjety na té trase s wifi jezdí a měla by tu být jistá standardizace služeb. Pokud chcete používat notebook a zrovna nemáte smartphone, který vám vytvoří hotspot, tak mátě smůlu. A v neposlední řadě je wifi daleko spolehlivější a rychlejší pří vyšších rychlostech vlaku.

+3/0
25.1.2016 10:46

O98l46d50ř47i51c89h 98J73a51n85e16č65e35k 8949346873721

přesně tak, anebo prostě chcete použít cokoliv, neomezená data sice zaplacená máte, ale nacházíte se zrovna mimo stát, v němž je máte zaplacená.

spolehlivost WiFi vs. vlastního připojení - ano, odzkoušeno mnohokrát. navíc železniční dopravce má většinou nasmlouván příjem od více operátorů, takže ve slaběji pokrytých místech stačí, když máte síť jednoho z nich - se svým internetem jste vázán na svého operátora.

když sedím ve vlaku, kde WiFi je, většinou se raději připojím přes něj, i když mám svoje.

0/0
25.1.2016 10:54

O52l38d92ř32i52c64h 75J39a25n77e65č47e90k 8919736783271

a když jedete vlakem do zahraničí (což je navíc většinou dlouhá cesta, při níž internet rád využijete)? roaming zdarma ještě nemáme. i když se obávám, že ho budeme mít dříve, než WiFi v railjetech.

"mrhají se peníze z kapes daňových poplatníků", "zbytečně drahá a zbytečná věc" - a proč ho tedy soukromníci v dálkových vlacích mají všude a hrdě to prezentují? že ČD z Prahy do Ostravy jezdí dvojnásobkem spojů a za poloviční cenu než před nástupem konkurence, to zbytečné mrhání není? 8-o Rv

0/0
25.1.2016 10:49

V68a67c97l59a72v 15H37a46j48e45k 3736459709

Je otázkou za jakou cenu to Siemens nabídl. Navíc se jednalo o převzetí opce ÖBB a je i otázkou zda ti to měli nasmlouvané. Posledním faktem pak je, že na soupravy je i nějaká záruka, která jakýmkoliv cizím zásahem padá.

0/0
25.1.2016 11:36

O60l51d44ř54i24c37h 89J72a70n52e28č94e86k 8249686583731

chcete tvrdit, že ČD musí čekat 2 roky (nebo jak dlouho), až záruka vyprší, aby internet mohly namontovat? ;-D

a proč tedy nemusí ÖBB?

já nevím, jestli ÖBB měly své jednotky osazené příslušnou elektronikou hned z výroby - spíš o tom pochybuju, protože kdyby ano, proč by nebyla v těch pro ČD, když to je vlastně tatáž výrobní série, jak správně sám říkáte, z téže zakázky? a pokud ano, myslíte, že ÖBB za WiFi u svých cca. 60 jednotek zaplatily tak přemrštěnou cenu, že se toho ČD raději zřekly, že si to zařídí samy?

a netvrďte mi, že ÖBB potřebují jinou elektroniku než ČD, zvlášť když v soupravách ÖBB funguje WiFi i na českém území.

ať už je to jakkoliv - ten fakt, že v railjetech má být WiFi, je znám už mnoho let. takže je opravdu ostuda, že tam dosud není.

0/0
25.1.2016 12:13

V29a67c74l43a30v 54H69a13j84e39k 3426589469

Nevím, ale pokud ÖBB nechtěli přijít o záruku, tak musely objednat montáž WIFI nejspíš přímo u Seimensů, a pochybuji, že by případná cena pro ČD od Siemensů byla nižšší nebo alespoň stejná než ta od ČD T. a v této rovině to pak nemá časově rozumné řešení.

0/0
25.1.2016 15:40

L36u38b89o78š 13H29o76l40í49k 5387340122410

Věděl by někdo z diskutujících, jak je připojení vlaků provedeno - zda využívá mobilní operátory (přímo) nebo přes infrastruktutu SŽDC?

Koncem roku jsem jel do Žiliny EX143 Hutník a internet fungoval jen na hranice - dál ani ťuk, zpět v Pendolinu bez problémů celou cestu.

(Pro rejpaly - moje mobilní připojení od O2 fungovało tak 10% cesty, hlavně kolem větších měst, a to většinou 2G).

0/0
24.1.2016 23:40

P76a35v88e30l 85O41b59d34r75ž25á71l50e91k 6766114338682

SŽDC nemá infrastrukturu, která by se na to dala využít. Rozhodně ne GSM-R pokud na tohle narážíte.

0/0
25.1.2016 6:49

M66a86t86ú41š 19B69e58n59a84k 9788794702103

žeby zakázaný dátový roaming? !!

0/0
25.1.2016 18:30

A90l43e93š 91L30i67s71o18v13s53k37ý 9599938782642

Mám dojem, že třeba na trati Brno-Praha není všude ani mobilní pokrytí, natož internet. Když voláte, tak po pár minutách to skončí, jelikož není signál.

0/0
24.1.2016 23:11

K12a86r56e35l 47F71i37l11i42p 3738895480570

Toto ovšem není způsobeno signálem mobilních operátorů, ale hodně tomu pomáhá jeden prostý fakt skříně vagonů jsou z většiny plechové nebo hliníkové a okna jsou obvykle zatmavena což znamená opět další kov v skle oken. Signál vysílačů tedy nemá moc prostoru k tomu, aby se dostal do vagonu. Výsledek vagon je v podstatě Faradayova klec tedy minimální signál.

+5/0
25.1.2016 3:34

F20r26a82n98t48i96s45e11k 50M11r43z17e41n48a 3975245788379

Hromadne diskusi protina jeden nesvar :-) diskutujici si mysli, ze jim ve vlaku ponezi jejich vlastni 2,3,4G internet.

Ne, nepobezi. Moderni vlak je velka uzemnena plechova konzerva, navic ma pokoveny okna a je tak dokonale odstineny od jakehokoliv vnejsiho signalu. Takze sotva opustite nadrazi, tak si ani nezavolate, natoz internet. A jedine reseni je protlacit ten net z venku pres wifi dovnitr.

0/−2
24.1.2016 23:06

T65o42m97a65s 16N23o76v82o52t65n94y 1311634296355

A proč teda ve vlaku běžně volám i se připojím na 3G? Tam kde je samozřejmě signál, ne někde v lesích před Blanskem.

0/0
25.1.2016 1:50

K97a27r64e94l 26F43i21l79i26p 3158515550840

Záleží na mnohém vzdálenost vysílače, použitý kmitočet a technologie a pak i typ vagonu v kterém jedete repas Béčko tedy vagon s koženkovými sedačkami nebo cokoliv původního před rokem cca 1995 bude mít skla jen tvrzená těmi projde signál lépe než zabarveným sklem okna.

+1/0
25.1.2016 3:39

P46a38t30r68i93k 74K74o68u30b54a 3822832430425

Wifi jsou dneska akorat pro socky v dobe neomezenych tarifu, nechapu ze nekdo jeste vubec na telefonu nekde honi pomalou wifi.

+3/−9
24.1.2016 22:26

J82a67n 28V96a44l47a85l76í28k 6726269600716

no ta wifi je někdy daleko rychlejší než net od nějakého mobilního operátora ty socko

+6/−2
24.1.2016 22:38

J69a25n 64V53a35l96a70l40í96k 6806589910436

jo a který oprátor má neomezená data????

+1/−1
24.1.2016 22:39

P59a40v32e51l 95O74b71d59r36ž46á82l32e83k 6376864128902

Hodně. . Ale u všech dříve či později zjistíte, že slovo "neomezeny" chápou trochu jinak :)

Nicméně u firemních tarifu nejsou neobvyklé limity typu 15-20 gigabyte/měsíc a to se už celkem za neomezené dá považovat.

Na železnici je spíš problém to pokrytí mimo města.

+1/0
25.1.2016 6:53

F44r91a74n11t58i17s57e84k 67M29r88z16e84n95a 3875105638879

Jste asi nejel poradnym vlakem. To by jste vedel, ze ten vlak je tak dobre odstineny, ze signal uvnitr ma jen ve velkych mestech a jeste blby. Wifi v pendolinu bezi luxusne po trase Praha Kosice a na slovensku je vam cesky neomezeny tarif k h... "Socko".

+4/−1
24.1.2016 22:51

R92o43m68a42n 92P18o75l93á53č14e26k 5886239485

Pomalu ale jistě vyplouvá na povrch, že soutěže nejsou všespasné viz odpočivadla na dálnicích a i ve vlacich to není extra výhra...

Navíc wifi je opravdu luxus... V zahraničí to není tak běžné a nebo pokud už free wifi je tak těžce osekaná s časovým limitem na den..

+3/−2
24.1.2016 21:54

J55a68n 93K56o11b98ě67r65s30k92ý 1870276861903

Nejsou. Důkazem je modernizace tratě Zábřeh-Jeseník kde sice vyhrála nejlevnější nabídka, ale stavba skončila fiaskem. A v Polsku by mohli vyprávět jak po příchodu více dopravců se neuznávají jízdenky a člověk musí studovat desítky tarifů aby vůbec někam dojel, protože cestou musí použít x dopravců. I tohle přinesly soutěže. Takhle rozhodně ne.

+8/0
24.1.2016 22:06

R17o56m76a46n 86P49o85l47á12č50e57k 5156689645

Asi tak... Pokud by to bylo např. jako v PIDu a nebo IDS JMK, kde si koupím lístek v centru města a je mi úplně jedno jestli lezu do busu DP a nebo Franty z horní dolní tak v pohodě, ale současné provedení je opravdu tragédie...

+2/0
24.1.2016 22:35

J97a80n 89K24o24b71ě26r70s57k41ý 1400696411913

Ale jo, někde to funguje (PID, IDS JMK, IREDO). Ale problém je že jen někde. Ty soutěže fungují třeba v Bavorsku. Jenže tam mají jednotný tarif. To u nás splněno není. A to může být docela problém.

+1/0
24.1.2016 23:31

O43l11d75ř71i25c87h 76J65a22n19e41č46e11k 8689296173181

"v Bavorsku mají jednotný tarif" - ano, zemský pro regionální dopravu (tzn. neplatí ve vlacích IC/EC/...). ten v dnešní době mají snad už všechny české kraje.

rozdíl je v tom, že v Bavorsku žádný jiný tarif než ten jednotný zemský neexistuje. zatímco v ČR sice je krajský tarif vždy k dispozici (pokud jedete v rámci kraje), ale krom toho má většina dopravců navíc tarif vlastní, který je leckdy levnější - a z toho je ten chaos.

navíc české kraje jsou (oproti Bavorsku) velmi malé, takže na ten jednotný krajský tarif stejně nedojedete daleko.

0/0
25.1.2016 11:00

M97i57r19o59s61l37a88v 45Z95i76k91m83u59n74d 6398182547778

Podobně to funguje ve Švýcarsku ...

0/0
25.1.2016 8:25
Foto

A69l58a24n 14Ř91e92p81k92a 4235576

Radši ať zaplatí za internet víc, než ať to je ultra levné ale zároveň by byla kvalita jako v Regijetu :D

+2/0
24.1.2016 21:50

J12a62n 83K34o55b71ě21r61s33k92ý 1850916261203

Těším se, palubní portál v Pendolinu jako jediný na českých kolejích funguje stejně jako internet. Za kvalitní internet který ani v zahraničí není ve vlacích samozřejmostí ČD R^ a určitě vyzkouším.

+7/0
24.1.2016 21:25

K87a97r40e68l 45M27o57k85r35y39k 3216618393

wifi je to poslední co mě ve vlaku chybí ..

+5/−4
24.1.2016 20:11

R37o98m94a55n 69P44o16l52á82č28e88k 5316749505

To je taky pravda. A ti ultra pracovně vytížení si u svého operátora můžou pořídit mobilní Net. :-)

+1/0
24.1.2016 21:58

T82o45m43a26s 46A65u37g22u75s82t93y93n 6817876651440

To jsou zase bláboly. Nikdo jiný se nemohl přihlásit, ale vítěz se domluvil se Icomerou... To přece mohl udělat kdokoliv jiný ne?

+2/−1
24.1.2016 20:10

J36a48n 29S42ů98r98a 4925643863952

Zjevně nemohl. Zkuste hádat, kdo je oficiálním distributorem Icomery v Česku. Fakt, že jeden vůz stojí u ČD o polovinu méně, než druhý, jste nějak opomenul...

+1/−1
24.1.2016 21:07

T69o50m53a91s 86A85u27g37u35s20t84y55n 6757286231900

no s matematikou taky asi velký kamarád nejste...

BTW: Kdokoliv se mohl domluvit s nekym jinym nez s Icomerou ktera neni jedina, kdo podminky splnuje

0/0
25.1.2016 19:20

J42a66n 42M92a60n22d58í11k 2398333851487

Když to zadávají sami sobě (Telematice), tak mi to zas tak hrozné nepřijde. Stejně tak mi nepřijde zas tak automatická wifi ve vlaku, v zahraničí často není nebo něco stojí (v ICE 5 euro). Za wifi ČD palec nahoru

+16/0
24.1.2016 19:10

R11a63d12e44k 26J52a10n50a25t15a 9425496114942

Ano, je zvláštní, proč zákon omezuje možnost zadat práci vlastní dceřiné společnosti ...

I kdyby to bylo předražené, tak ty peníze navíc de facto "zůstanou ve firmě", tak co.

+8/0
24.1.2016 20:06

J12a48n 17S11ů37r43a 4865333803792

Jistě. To by ještě musela být jistota, že si to ČD-Telematika udělá sama se ziskem a neprodá zakázku jinému dodavateli. A 30% Telematiky nepatří ČD. Takže jinými slovy, z koruny zisku dodají třicet haléřů někomu jinému.

0/−1
24.1.2016 21:09

T73o53m39a36s 56N91o78v37o84t86n14y 1481714826905

Mohu Vás ujistit, že v Telematice z tého zakázky panuje opravdu veliké nadšení. Slovy jednoho zainteresovaného člověka - bude to prů... jako mraky a ještě ztrátový. Mimochodem, docela by se v článku hodila informace, jak mají wi-fi pořešené rakouské soupravy, kolik to stálo ve srovnání s námi, případně zda by to nemohlo být dodáno již od výrobce Railjetů než teď vrtat do vlaků dodatečně.

+2/0
25.1.2016 1:54

O72l83d96ř47i42c25h 27J86a28n71e56č15e36k 8839786473731

ano WiFi v ČD railjetech je průšvih od samého začátku. vždyť že tam být má bylo jasné ještě než vůbec začala výroba (narozdíl třeba od pendolin, která jsou přeci jen o něco starší). nevím, jak to měly ÖBB, nicméně railjety vyrábí Siemens a ten by technologii dodat uměl.

0/0
25.1.2016 11:06

J29a25n 20S44ů72r36a 4965843773842

Siemens to nabídl za 15 milionů Kč :-)odmítnuto, protože ČD

0/0
25.1.2016 12:36

V57a32c66l27a61v 13H61a65j59e94k 3606969819

Mistře a tuto informaci máte odkud??? Ke mně se doneslo, že Siemenns chtěl dvojnásobek toho, zač to udělá ČD-T

0/0
25.1.2016 19:03

L35u21k23á19š 68M72u17s79i78l 5593298692333

To je panečku zase zlodějina!!!

Špičkový router max. 3 000,-Kč a špičkový modem do 5 000,-Kč. Budu rozhazovat, moc rozhazovat, dám tam tedy do každého vagónu vlastní router, to máme při 10 vagónech 30 000,- a k tomu 15 000,- za modely, ať máme všechny 3 operátory zaráz - tedy 50 tisíc za HW a ať nežeru, dalších 50 za montáž.

KOLIK ŽE MAJÍ TĚCH SOUPRAV?!?

+4/−6
24.1.2016 18:56

J19a71n 56V72a62l74a15l28í41k 6196439240346

Zatímco jeden vůz v menší zakázce vychází na necelých 200 tisíc

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/wi-fi-do-vlaku-se-draham-prodrazi-doz-/eko-doprava.aspx?c=A160124_154442_eko-doprava_san

0/0
24.1.2016 19:08

T48o18m32a75s 84A17u68g29u59s46t90y11n 6847716681260

nikdo Vám nebránil se do tendru přihlásit :-P

+2/−1
24.1.2016 20:09

V83l24a85s48t11a 82V91r41á50n33o13v34á 7298603155947

;-DRv;-D;-D;-D

0/0
25.1.2016 0:00

T76o59m 39J91u55r40e50č96k92a 6485122125375

No ještě že to nemontuješ ty. Stačí se podívat, jak ta Wi-Fi "funguje" u takového RegioJetu, tam je čověk rád, že načte vůbec stránlu, zatímco u ČD to valí bez problémů celou dobu...

Btw předpokládám, že ten tvůj "špičkový router a modem" má všechny atesty pro použití v drážní dopravě, splňuje veškerou elektromagnetickou kompatbilitu a umí využít víc sítí najednou. ;-)

+12/0
24.1.2016 20:14

J22a26n 83S14ů42r69a 4495273403192

ČD není jen pendolino. Zvláště v modernizacích z Prasu a ze zakázek bez soutěže pro ČDT běží wifina skvěle:)btw, RegioJet prochází velkým upgrade wifi. Cena je nezajímavá:)

+1/−3
24.1.2016 21:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.