Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Wi-fi se drahám prodraží. V railjetech zaplatí víc než v pendolinech

V době padajících cen elektroniky je to malý paradox - České dráhy zaplatí za montáž technologie pro připojení k internetu ve svých vlacích railjet více než před čtyřmi lety za zasíťování pendolin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15a29v53e13l 75B48l40a44ž50e59k 6341741506981

Myslím, že kvalita připojení by vzrostla, kdyby se to všechno udělalo jako v Německu, Dánsku či já nevím kde ještě všude - zpoplatnit připojení...

0/0
14.3.2016 8:19

T28o32m82a10s 37N63o79v77y 7588876438

to wifi bude konecne fungovat v dobe ked uz ma pomaly kazdy clovek pouzivajuci internet, beztak svoj net v mobile.. Uzitocne akurat pre turistov na romingu

0/0
26.1.2016 21:55

J18a26n 36J72e92m68e74l44k55a 1525260

Polovina, resp dvojnásobek přístupových bodů - myslím, že to je ten rozdíl, proč to v Pendolínu funguje a jinde moc ne.

0/0
25.1.2016 17:51

O91l24d83ř21i70c61h 37J57a48n14e95č65e45k 8909216603441

ČD railjety a WiFi to je jedna velká katastrofa ;-(

Že mají mít WiFi bylo přeci jasné dávno před tím, než se začaly vyrábět, tak jak je možné, že ještě ani více než rok po uvedení do provozu není ještě ani zadaná zakázka? Rv

0/−2
25.1.2016 9:24

L40i24b33o62r 63Z45a52v32ř68e78l 8339106741492

wifi je v každém vlaku zbytečně drahá a zbytečná věc. Každý má mít připojení svoje, !!když chce cestovat a brouzdat po netu. Takto se jen zbytečně mrhají peníze z kapes daňových poplatníků. Ale to by zase pár parazitů co daně většinou neplatí kvičelo

+1/−4
25.1.2016 10:20

Š61i24m94o59n 56D23a66l97e79c55k56ý 8150914516125

Nikdo to z daní neplatí. Pravda, že velká část příjmu drah pochází od státu a krajů za poskytování veřejné dopravní obslužnosti. Teoreticky tuto službu může poskytovat kdokoliv, skutečnost je ovšem taková, jaká je o tom se svámi nebudu přít. Další věc, že rakouské railjety na té trase s wifi jezdí a měla by tu být jistá standardizace služeb. Pokud chcete používat notebook a zrovna nemáte smartphone, který vám vytvoří hotspot, tak mátě smůlu. A v neposlední řadě je wifi daleko spolehlivější a rychlejší pří vyšších rychlostech vlaku.

+3/0
25.1.2016 10:46

O33l41d32ř33i51c93h 51J51a69n29e69č64e66k 8689876483651

přesně tak, anebo prostě chcete použít cokoliv, neomezená data sice zaplacená máte, ale nacházíte se zrovna mimo stát, v němž je máte zaplacená.

spolehlivost WiFi vs. vlastního připojení - ano, odzkoušeno mnohokrát. navíc železniční dopravce má většinou nasmlouván příjem od více operátorů, takže ve slaběji pokrytých místech stačí, když máte síť jednoho z nich - se svým internetem jste vázán na svého operátora.

když sedím ve vlaku, kde WiFi je, většinou se raději připojím přes něj, i když mám svoje.

0/0
25.1.2016 10:54

O39l41d27ř52i51c45h 92J94a47n17e18č78e58k 8619716983971

a když jedete vlakem do zahraničí (což je navíc většinou dlouhá cesta, při níž internet rád využijete)? roaming zdarma ještě nemáme. i když se obávám, že ho budeme mít dříve, než WiFi v railjetech.

"mrhají se peníze z kapes daňových poplatníků", "zbytečně drahá a zbytečná věc" - a proč ho tedy soukromníci v dálkových vlacích mají všude a hrdě to prezentují? že ČD z Prahy do Ostravy jezdí dvojnásobkem spojů a za poloviční cenu než před nástupem konkurence, to zbytečné mrhání není? 8-o Rv

0/0
25.1.2016 10:49

V25a38c22l26a20v 60H67a43j80e88k 3856399569

Je otázkou za jakou cenu to Siemens nabídl. Navíc se jednalo o převzetí opce ÖBB a je i otázkou zda ti to měli nasmlouvané. Posledním faktem pak je, že na soupravy je i nějaká záruka, která jakýmkoliv cizím zásahem padá.

0/0
25.1.2016 11:36

O48l56d61ř64i13c32h 31J77a95n62e48č10e13k 8649276663681

chcete tvrdit, že ČD musí čekat 2 roky (nebo jak dlouho), až záruka vyprší, aby internet mohly namontovat? ;-D

a proč tedy nemusí ÖBB?

já nevím, jestli ÖBB měly své jednotky osazené příslušnou elektronikou hned z výroby - spíš o tom pochybuju, protože kdyby ano, proč by nebyla v těch pro ČD, když to je vlastně tatáž výrobní série, jak správně sám říkáte, z téže zakázky? a pokud ano, myslíte, že ÖBB za WiFi u svých cca. 60 jednotek zaplatily tak přemrštěnou cenu, že se toho ČD raději zřekly, že si to zařídí samy?

a netvrďte mi, že ÖBB potřebují jinou elektroniku než ČD, zvlášť když v soupravách ÖBB funguje WiFi i na českém území.

ať už je to jakkoliv - ten fakt, že v railjetech má být WiFi, je znám už mnoho let. takže je opravdu ostuda, že tam dosud není.

0/0
25.1.2016 12:13

V31a16c88l13a51v 74H33a87j45e29k 3526129519

Nevím, ale pokud ÖBB nechtěli přijít o záruku, tak musely objednat montáž WIFI nejspíš přímo u Seimensů, a pochybuji, že by případná cena pro ČD od Siemensů byla nižšší nebo alespoň stejná než ta od ČD T. a v této rovině to pak nemá časově rozumné řešení.

0/0
25.1.2016 15:40

L42u90b15o27š 76H80o76l97í91k 5947650682930

Věděl by někdo z diskutujících, jak je připojení vlaků provedeno - zda využívá mobilní operátory (přímo) nebo přes infrastruktutu SŽDC?

Koncem roku jsem jel do Žiliny EX143 Hutník a internet fungoval jen na hranice - dál ani ťuk, zpět v Pendolinu bez problémů celou cestu.

(Pro rejpaly - moje mobilní připojení od O2 fungovało tak 10% cesty, hlavně kolem větších měst, a to většinou 2G).

0/0
24.1.2016 23:40

P93a39v30e16l 57O83b69d38r39ž20á32l43e57k 6456854508512

SŽDC nemá infrastrukturu, která by se na to dala využít. Rozhodně ne GSM-R pokud na tohle narážíte.

0/0
25.1.2016 6:49

M23a45t17ú26š 86B53e36n38a48k 9668564842663

žeby zakázaný dátový roaming? !!

0/0
25.1.2016 18:30

A21l59e28š 74L72i94s24o53v17s86k16ý 9869118922962

Mám dojem, že třeba na trati Brno-Praha není všude ani mobilní pokrytí, natož internet. Když voláte, tak po pár minutách to skončí, jelikož není signál.

0/0
24.1.2016 23:11

K56a32r98e20l 84F38i12l13i92p 3578235790780

Toto ovšem není způsobeno signálem mobilních operátorů, ale hodně tomu pomáhá jeden prostý fakt skříně vagonů jsou z většiny plechové nebo hliníkové a okna jsou obvykle zatmavena což znamená opět další kov v skle oken. Signál vysílačů tedy nemá moc prostoru k tomu, aby se dostal do vagonu. Výsledek vagon je v podstatě Faradayova klec tedy minimální signál.

+5/0
25.1.2016 3:34

F92r21a59n59t72i36s17e71k 81M66r14z53e34n29a 3785115778299

Hromadne diskusi protina jeden nesvar :-) diskutujici si mysli, ze jim ve vlaku ponezi jejich vlastni 2,3,4G internet.

Ne, nepobezi. Moderni vlak je velka uzemnena plechova konzerva, navic ma pokoveny okna a je tak dokonale odstineny od jakehokoliv vnejsiho signalu. Takze sotva opustite nadrazi, tak si ani nezavolate, natoz internet. A jedine reseni je protlacit ten net z venku pres wifi dovnitr.

0/−2
24.1.2016 23:06

T82o71m60a71s 45N88o55v88o84t21n19y 1321794576685

A proč teda ve vlaku běžně volám i se připojím na 3G? Tam kde je samozřejmě signál, ne někde v lesích před Blanskem.

0/0
25.1.2016 1:50

K80a27r30e94l 93F16i11l14i16p 3578105980570

Záleží na mnohém vzdálenost vysílače, použitý kmitočet a technologie a pak i typ vagonu v kterém jedete repas Béčko tedy vagon s koženkovými sedačkami nebo cokoliv původního před rokem cca 1995 bude mít skla jen tvrzená těmi projde signál lépe než zabarveným sklem okna.

+1/0
25.1.2016 3:39

P10a74t88r28i20k 39K33o26u82b31a 3752702140835

Wifi jsou dneska akorat pro socky v dobe neomezenych tarifu, nechapu ze nekdo jeste vubec na telefonu nekde honi pomalou wifi.

+3/−9
24.1.2016 22:26

J53a23n 44V88a96l87a20l32í90k 6216499340516

no ta wifi je někdy daleko rychlejší než net od nějakého mobilního operátora ty socko

+6/−2
24.1.2016 22:38

J97a95n 53V34a89l32a59l18í53k 6976239530726

jo a který oprátor má neomezená data????

+1/−1
24.1.2016 22:39

P56a72v40e22l 35O27b50d58r38ž18á40l81e16k 6946404728702

Hodně. . Ale u všech dříve či později zjistíte, že slovo "neomezeny" chápou trochu jinak :)

Nicméně u firemních tarifu nejsou neobvyklé limity typu 15-20 gigabyte/měsíc a to se už celkem za neomezené dá považovat.

Na železnici je spíš problém to pokrytí mimo města.

+1/0
25.1.2016 6:53

F47r46a30n42t54i15s14e80k 93M89r32z58e10n24a 3305445338419

Jste asi nejel poradnym vlakem. To by jste vedel, ze ten vlak je tak dobre odstineny, ze signal uvnitr ma jen ve velkych mestech a jeste blby. Wifi v pendolinu bezi luxusne po trase Praha Kosice a na slovensku je vam cesky neomezeny tarif k h... "Socko".

+4/−1
24.1.2016 22:51

R36o28m44a82n 59P76o32l40á11č66e35k 5416419365

Pomalu ale jistě vyplouvá na povrch, že soutěže nejsou všespasné viz odpočivadla na dálnicích a i ve vlacich to není extra výhra...

Navíc wifi je opravdu luxus... V zahraničí to není tak běžné a nebo pokud už free wifi je tak těžce osekaná s časovým limitem na den..

+3/−2
24.1.2016 21:54

J47a49n 85K27o90b38ě21r62s13k24ý 1260646531213

Nejsou. Důkazem je modernizace tratě Zábřeh-Jeseník kde sice vyhrála nejlevnější nabídka, ale stavba skončila fiaskem. A v Polsku by mohli vyprávět jak po příchodu více dopravců se neuznávají jízdenky a člověk musí studovat desítky tarifů aby vůbec někam dojel, protože cestou musí použít x dopravců. I tohle přinesly soutěže. Takhle rozhodně ne.

+8/0
24.1.2016 22:06

R92o40m79a65n 45P54o94l63á92č40e93k 5126149105

Asi tak... Pokud by to bylo např. jako v PIDu a nebo IDS JMK, kde si koupím lístek v centru města a je mi úplně jedno jestli lezu do busu DP a nebo Franty z horní dolní tak v pohodě, ale současné provedení je opravdu tragédie...

+2/0
24.1.2016 22:35

J72a35n 62K89o97b62ě84r90s25k48ý 1430136291733

Ale jo, někde to funguje (PID, IDS JMK, IREDO). Ale problém je že jen někde. Ty soutěže fungují třeba v Bavorsku. Jenže tam mají jednotný tarif. To u nás splněno není. A to může být docela problém.

+1/0
24.1.2016 23:31

O25l84d21ř38i65c35h 88J32a22n24e56č16e27k 8829556543321

"v Bavorsku mají jednotný tarif" - ano, zemský pro regionální dopravu (tzn. neplatí ve vlacích IC/EC/...). ten v dnešní době mají snad už všechny české kraje.

rozdíl je v tom, že v Bavorsku žádný jiný tarif než ten jednotný zemský neexistuje. zatímco v ČR sice je krajský tarif vždy k dispozici (pokud jedete v rámci kraje), ale krom toho má většina dopravců navíc tarif vlastní, který je leckdy levnější - a z toho je ten chaos.

navíc české kraje jsou (oproti Bavorsku) velmi malé, takže na ten jednotný krajský tarif stejně nedojedete daleko.

0/0
25.1.2016 11:00

M32i42r34o31s48l18a28v 65Z46i78k21m50u23n48d 6438902457128

Podobně to funguje ve Švýcarsku ...

0/0
25.1.2016 8:25
Foto

A80l91a23n 81Ř95e44p47k36a 4655516

Radši ať zaplatí za internet víc, než ať to je ultra levné ale zároveň by byla kvalita jako v Regijetu :D

+2/0
24.1.2016 21:50

J98a48n 63K22o91b73ě54r33s66k54ý 1240766631253

Těším se, palubní portál v Pendolinu jako jediný na českých kolejích funguje stejně jako internet. Za kvalitní internet který ani v zahraničí není ve vlacích samozřejmostí ČD R^ a určitě vyzkouším.

+7/0
24.1.2016 21:25

K41a55r30e19l 48M66o95k43r59y12k 3346198453

wifi je to poslední co mě ve vlaku chybí ..

+5/−4
24.1.2016 20:11

R74o28m61a65n 24P58o66l58á43č63e92k 5716809735

To je taky pravda. A ti ultra pracovně vytížení si u svého operátora můžou pořídit mobilní Net. :-)

+1/0
24.1.2016 21:58

T30o59m43a39s 61A55u32g43u24s18t57y50n 6107496291600

To jsou zase bláboly. Nikdo jiný se nemohl přihlásit, ale vítěz se domluvil se Icomerou... To přece mohl udělat kdokoliv jiný ne?

+2/−1
24.1.2016 20:10

J26a42n 37S71ů77r53a 4775713703632

Zjevně nemohl. Zkuste hádat, kdo je oficiálním distributorem Icomery v Česku. Fakt, že jeden vůz stojí u ČD o polovinu méně, než druhý, jste nějak opomenul...

+1/−1
24.1.2016 21:07

T72o23m94a79s 41A58u30g83u36s86t76y66n 6637866971660

no s matematikou taky asi velký kamarád nejste...

BTW: Kdokoliv se mohl domluvit s nekym jinym nez s Icomerou ktera neni jedina, kdo podminky splnuje

0/0
25.1.2016 19:20

J64a94n 83M28a59n19d35í88k 2728103231477

Když to zadávají sami sobě (Telematice), tak mi to zas tak hrozné nepřijde. Stejně tak mi nepřijde zas tak automatická wifi ve vlaku, v zahraničí často není nebo něco stojí (v ICE 5 euro). Za wifi ČD palec nahoru

+16/0
24.1.2016 19:10

R44a37d45e59k 29J38a83n20a21t71a 9795686474562

Ano, je zvláštní, proč zákon omezuje možnost zadat práci vlastní dceřiné společnosti ...

I kdyby to bylo předražené, tak ty peníze navíc de facto "zůstanou ve firmě", tak co.

+8/0
24.1.2016 20:06

J30a15n 30S38ů23r81a 4935583853642

Jistě. To by ještě musela být jistota, že si to ČD-Telematika udělá sama se ziskem a neprodá zakázku jinému dodavateli. A 30% Telematiky nepatří ČD. Takže jinými slovy, z koruny zisku dodají třicet haléřů někomu jinému.

0/−1
24.1.2016 21:09

T60o94m52a71s 84N72o24v57o63t68n91y 1851514806245

Mohu Vás ujistit, že v Telematice z tého zakázky panuje opravdu veliké nadšení. Slovy jednoho zainteresovaného člověka - bude to prů... jako mraky a ještě ztrátový. Mimochodem, docela by se v článku hodila informace, jak mají wi-fi pořešené rakouské soupravy, kolik to stálo ve srovnání s námi, případně zda by to nemohlo být dodáno již od výrobce Railjetů než teď vrtat do vlaků dodatečně.

+2/0
25.1.2016 1:54

O19l13d47ř23i90c62h 73J91a73n82e32č61e17k 8569386283711

ano WiFi v ČD railjetech je průšvih od samého začátku. vždyť že tam být má bylo jasné ještě než vůbec začala výroba (narozdíl třeba od pendolin, která jsou přeci jen o něco starší). nevím, jak to měly ÖBB, nicméně railjety vyrábí Siemens a ten by technologii dodat uměl.

0/0
25.1.2016 11:06

J71a98n 71S80ů25r19a 4975403863122

Siemens to nabídl za 15 milionů Kč :-)odmítnuto, protože ČD

0/0
25.1.2016 12:36

V78a88c61l20a16v 10H34a50j30e27k 3586769739

Mistře a tuto informaci máte odkud??? Ke mně se doneslo, že Siemenns chtěl dvojnásobek toho, zač to udělá ČD-T

0/0
25.1.2016 19:03

L51u50k85á88š 85M11u31s83i92l 5943768882183

To je panečku zase zlodějina!!!

Špičkový router max. 3 000,-Kč a špičkový modem do 5 000,-Kč. Budu rozhazovat, moc rozhazovat, dám tam tedy do každého vagónu vlastní router, to máme při 10 vagónech 30 000,- a k tomu 15 000,- za modely, ať máme všechny 3 operátory zaráz - tedy 50 tisíc za HW a ať nežeru, dalších 50 za montáž.

KOLIK ŽE MAJÍ TĚCH SOUPRAV?!?

+4/−6
24.1.2016 18:56

J84a57n 12V62a69l61a26l46í87k 6726989220976

Zatímco jeden vůz v menší zakázce vychází na necelých 200 tisíc

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/wi-fi-do-vlaku-se-draham-prodrazi-doz-/eko-doprava.aspx?c=A160124_154442_eko-doprava_san

0/0
24.1.2016 19:08

T60o26m66a60s 69A96u94g35u29s39t38y29n 6217386641280

nikdo Vám nebránil se do tendru přihlásit :-P

+2/−1
24.1.2016 20:09

V85l93a84s31t97a 24V76r47á67n56o95v60á 7368633765867

;-DRv;-D;-D;-D

0/0
25.1.2016 0:00

T75o86m 50J15u27r41e34č78k93a 6825652275725

No ještě že to nemontuješ ty. Stačí se podívat, jak ta Wi-Fi "funguje" u takového RegioJetu, tam je čověk rád, že načte vůbec stránlu, zatímco u ČD to valí bez problémů celou dobu...

Btw předpokládám, že ten tvůj "špičkový router a modem" má všechny atesty pro použití v drážní dopravě, splňuje veškerou elektromagnetickou kompatbilitu a umí využít víc sítí najednou. ;-)

+12/0
24.1.2016 20:14

J42a57n 33S60ů28r12a 4785243903982

ČD není jen pendolino. Zvláště v modernizacích z Prasu a ze zakázek bez soutěže pro ČDT běží wifina skvěle:)btw, RegioJet prochází velkým upgrade wifi. Cena je nezajímavá:)

+1/−3
24.1.2016 21:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.