Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Chalupáři a ti ostatní. Hraje se o ceny elektřiny

V Česku se schyluje k velké bitvě. Na jedné straně barikády se postaví chalupáři vyzbrojení cirkulárkami, z druhé strany všichni ostatní. Pnutí, které tento týden vyvolalo zveřejnění nového systému plateb za dodávky elektřiny, je obrovské. A souboj nemůže skončit remízou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63o31s68e22f 37G38a53z36d75í47k 7191436106810

Je mi 80 let. Po odchodu do důchodu jsme si s manželkou pořídili malý domek. Ten potřeboval opravy od základů až po střechu. A to taky potřebovalo dosti silných spotřebičů. Jako třeba míchačka na maltu,cirkulárka, svářečka, vrátek a další. Po opravě tyto spotřebiče nebyly již zapotřebí. Ale jistič 3x25 zůstal. Doby kdy 1kw stála 0,16kčs skončila odchodem komunistů od moci. A při 100 násobném zvýšení ceny jsme pochopili, že odchodem komunistů od moci odešli i doby kdy jsme se mohli sprchovat každý den. Pochopili jsme, že při těchto důchodech budeme se muset hodně uskrovnit. Žádné praní prádla každý týden,ale maximálně tak jednou za 3 týdny. Žádná chladnička a k tomu ještě mrazák.A tak dál. Ale říkali jsme z manželkou, že i při té bídě ten život nějak dožijem.. Ale rozhodně jsme nečekali, že za to, že se snažíme všemožně šetřit a co nejvíce se uskrovnit , abychom si mohli aspoň některé léky co nám doktorka předpisuje koupit, nás stát za naši snahu tak bezohledně potrestá.Dosud jsme platili stálí příspěvek něco přes 1500kč.Když jsem si nechal na internetu vypočítat kolik budu platit podle nového, tak mi vypočítali, že budu platit necelé 4000kč.Pokud zažádám o slabší jistič, což je dosti nákladné, dle vyjádření RWE, tak budu platit jen o 2000kč víc. Pokud bych chtěl platit pevnou složku méně tak už nesmím šetřit, ale naopak, musím spotřebu podstatně zvýšit. Toto zdůvodnění mi přišlo od ERU.Jak se říká, pěšky, nebo za vozem.

0/0
11.2.2016 11:36

J29i32t15k31a 48T22v63r16d44á 3901528286639

Vážení diskutující,doporučuji aby jste si všichni velmi pozorně prostudovali nový ceník elektřiny.Tato "navrhovaná" změna nám všem provětrá peněžnky už letos.Za jistič 3x32 A (el.vytápění rod.domu,tedy žádná cirkulárka v rohu zahrady) budu platit měsíčně téměř 4000,- aniž bych zapla jediný spotřebič.Čili žádný průzkum veřejného mínění,ale natvrdo a to,co předhodili novinářům,byla jen moc hezká pohádka ;-€

0/0
3.2.2016 18:23

M91i23l93o61s69l30a78v 84S93e85d85l29á95č97e14k 6454164184111

POPIS STSNTSROZDÍLMĚNAPlatba za distribuci (regulovaná platba): 2 657,071 811,30845,78KčPlatba za ostatní regulované položky:971,03895,8675,17KčPlatba za dodávku elektřiny (včetně daně z elektřiny):2 686,952 686,950,00KčCelková roční platba za elektřinu (souhrn všech dílčích složek)bez DPH:6 315,055 394,11920,94Kčvčetně DPH:7 641,206 526,871 114,34Kč

Tak mě při jističi 1x20 sazbě D02d a spotřebě 1500kWh je při dosavadním způsobu platby cena 7641Kč s DPH a nově 6526 Kč a tak mi vyšla úspora 1114 Kč. a to mám pračku myčku mikrovlnku stolní troubu a indukční dvouplotýnku. Dále jsem zjistil v kalkulačce že abych dle nové sazby ušetřil tak musím mít spotřebu minimálně 900kWh

0/0
29.1.2016 15:06

O52l71d80r81i80c23h 27S72t60a42r81y 5568588319934

Gratuluji - vaříte na plynu a teplou vodu Vám dodávají teplárny.

0/0
8.2.2016 0:30

A62n83t57o82n 26Č30a15j30k59o11v36i46č 3540351766866

Kdyby radějí zjednodušily faktury. Kilowata / Kč, ty ostatní kraviny mě nezajímají. To je jenom aby oblbli spotřebitele!!!!!!

0/0
27.1.2016 22:09

Z47d91e48n82ě57k 82T21r51u88t87n48o96v70s75k23ý 7353853246510

To jsme to dopracovali... abychom ušetřili, snížíme hodnotu jističe. A v zimě budeme přemýšlet, jestli uvaříme, vypereme, vyžehlime. A pro jistotu po tmě...

0/0
27.1.2016 16:30

M54i23l22a55n 27V94a87l63á61š74e92k 5673712341950

Už mi ten Brusel leze krkem,musel se oddělit výrobce a distributor u elektřiny i plynu,

logicky naskočil dvojnásobně aparát-mzdy,odměny a pod.to vše zaplatí zákazník,pamatuji tarify za jističe,už to bylo jednou a zrušilo se to po revoluci.Nyní se jim zdá že mají málo a tak oprášili komunistický systém aby vytáhli víc peněz z lidí.

O kolik by mohla být elektřina levnější kdyby nebylo tak nehorázných platů a odměn papalášům a jejich přítelíčků v ČEZu.;-(

0/0
27.1.2016 5:34

L37a30d81i44s55l69a44v 73K35a43l18o63u40s 7705616381740

Ještě to také jde udělat změnou výpočtů. Místo výpočtu za jističe, výpočtem za odběr. Jistič je určen k jištění. Elektroměr je určen k měření odběru. Celá tahle uměle vyrobená kauza povede pouze k náhradě motorů 3-fázových za jednofázové s regulací. Protože i ta cirkulárka se většinou provozuje na 3-fázový elektromotor. Ten se zapojuje buď do hvězdy, nebo do trojúhelníka. Nacpeme místo toho stejnosměrné s regulací a budeme to chvíli rozbíhat. Uděláme z toho tedy neefektivní, ale jističově správný poplatkový bussines. Uvažuji i o variantě úplně bez dodavatele.

0/0
25.1.2016 20:50

F77i21l50i10p 33P49a92v69e44l36k92a 5560119340862

Tak zatím jsem to zkusil na náš RD v Praze a výsledky mě skutečně nepotěšily:

máme tepelné čerpadlo a D56d, odběr za 2014-15 byl 21000 NT a 1500 VT, distributor i obchodník je PRE, jističe jsou 3x50A

výsledek je o 5300 více v NTS - z toho zhruba 2000 (bez DPH) jsou navíc na distribuci a 2400 je zdražení silové elektřiny od PRE - rád bych znal ten důvod zdražení, člověk by řekl, že těch 55 000 ročně by jim mohlo stačit. Jsem ochotnej přijmout fakt, že máme moc vysokej jistič (nenavrhovali jsme si ho sami, ale elektrikáři, kterým jsme tehdy věřili), nejspíš bych pořídil podružnej elektroměr s průběhem spotřeby a jednu sezonu bych měřil potřebnej příkon a jistič bychom snížili. Oplakal bych u toho ty peníze, co jsme PRE narvali při jeho zvyšování.

Větší průšvih ale nastal, při zjištění, že se ruší tarify pro TČ a přejde se na 20hodinovej NT (jako dneska přímotopy) - což činí ten výše uvedenej výpočet zbytečnej, protože když zadám NT 19500kWh a VT 3000kWh (což odhaduje dle zdvojnásobení délky VT) nesplním povinnost dvoutarifu a budu to mít dražší o 12 600 (21%). Čerpadlo i bojlery máme zapojené přes HDO a fakt bych rád věděl, jak mám jinak ovlivnit spotřebu v NT a VT - tedy nabízí se rada sundat zateplení ze střechy a ze stěn a topit na 26 stupňů, případně se modlit za pořádnou zimu (to druhý už dělám teď, protože rád vozím děti do školky na sáňkách, ale moc to teda nefunguje)

0/0
25.1.2016 18:35

P31e77t17r 51N11o89v85o30t72n77y 1651850811

I když se vám prodlouží doba VT ze dvou na 4 hodiny, tak vam tezko stoupne spotreba 2x.

+1/0
25.1.2016 19:43

P30a62v29e52l 21A61n96t19o94n 7308585188404

Hlavně tím padne cena kWh na třetinu... tedy návratnost "eko" spotřebičů klesne třikrát. Ať žije klasiká žárovka a starý mrazák.( :)))

+1/0
25.1.2016 18:18

K44a31r30e51l 14Š90o17u24m16a39l 1464733168

Až očistí náklady na distribuci od nákladů na řešení přetoků elektřiny mezi severním Německem a Bavorskem a Rakouskem, tak můžou s takovým nějakým návrhem přijít. V této chvíli mám neodbytný pocit, že potřebují zalepit díru, která jim tam vzniká díky tomu, že Německu nemohou za toto přetěžování sítě nic účtovat....

+4/0
25.1.2016 12:36

P95e69t69r 49N19o47v28o29t90n77y 1501200361

To řeší ČEPS. https://www.ceps.cz/CZE/O-spolecnosti/Stranky/Akcionari.aspx

0/0
25.1.2016 13:23

K47a14r44e19l 25Š20o42u15m69a36l 1224423438

Je celkem jedno, kdo to řeší. V každém případě to platí koncoví zákazníci v položce Cena za systémové služby, která se má podle nového návrhu měnit na paušál za jistič....

Dále předpokládám, že ČEPS fakturuje i jednotlivým distributorům, kteří mají tyto náklady zakalkulované do svých cen. A ty se opět budou měnit na měsíční paušál podle jističe. Takže suma sumárum, všechny zvýšené náklady ČEPS, zaplatí koncoví zákazníci.

Z toho vychází i můj příspěvek.... pokud tyto náklady ČEPS nemůže účtovat tomu, kdo je zapříčinil, z důvodu směrnice nebo zákona, tak ať tyto náklady hradí orgán, který směrnici nebo zákon vydal. Já to nebyl a platit to nechci ....

+4/0
25.1.2016 13:41

P43e64t40r 26N70o21v37o15t32n60y 1441870331

Tak nevím, já při naprosto průměrné spotřebě zaplatím za systémové služby 2x míň než doteď. Ale máte pravdu, že by si to měli zaplatit Němci. Nicméně to nic nemění na tom, že nový způsob plateb za distribuci je spravedlivější. (jen by se měl snížit celkový objem vybíraných plateb)

0/−1
25.1.2016 13:53

J88a48n 89F35r83o11l31í22k 6226660145784

Co to je naprosto průměrná spotřeba? Mám v bytu sklokeramiku a proto mě nainstalovali 3x25 A. Ročně spotřebuji 1,8 MWh protože jinak nové úsporné spotřebiče a vše LED. Takže budu po zásluze potrestán -1000 kč/rok.:-P

+1/0
25.1.2016 17:31

D90a41l39i96b80o58r 37R44o48z20s16y85p57a44l 7840793196759

Více nezaplatí jen chalupáři, to je nesmysl. Stejný nesmysl, jako tvrdit, že nový systém bude spravedlnější. Nebude. Už to v nějaké diskusi někdo psal. Pro celý panelák s 50 byty je jistič 3x 200A. Jednotlivé byty mají jističe 3x 25A. Velmi jednoduchou matematikou zjistíme, že tyto byty nemají rezervovavý příkon 3X 25A. To by jistič na domě musel být 3x 1275A. Už předem se počítá s tím, že nedojde k souběhu max. odběru ve všech bytech. O jaké spravedlnosti se tedy mluví? Spravedlivé to nebude nikdy, ale jedno je jisté, kdo šetří s odběrem elektřiny, měl by platit méně.

+3/0
25.1.2016 11:24

J92a16k14u92b 59K96o26d45y47s 7727529175583

pokud bude hlavni jistic vypadavat, tak to bude muset distributor resit na sve naklady

+1/0
25.1.2016 13:06

D63a18l13i58b54o33r 35R40o28z14s90y52p39a21l 7540853736939

Tady jde ale o ten údajně rezervovaný příkon. Vyberou peníze za 1275A rezvovaného příkonu a ve skutečnosti je to jen 200A ! To se vám zdá spravedlivé? Normální okrádačka to je.;-€

0/0
25.1.2016 15:15

P45e64t77r 81N33o69v24o47t33n92y 1861980391

"kdo šetří s odběrem elektřiny, měl by platit méně" však to platí a bude i nadále.

+1/−2
25.1.2016 13:16

D28a13l71i42b43o49r 84R30o71z16s27y48p81a77l 7610403916349

Nebude, zaplatí více jak předtím.

+2/0
25.1.2016 15:19

B92e18n 61P96a31v83k69a 1727483807711

Proč se furt propírají chalupáři s cirkulárkou? Jako malý výrobní podnik musí taky mít pořádný jistič... musí!!!... i když to nevyužije a těm tenhle paskvil urve koule.8-o

+2/0
25.1.2016 8:06

M98a65r26t79i80n 97K64a40r80á36s82e12k 9608113248918

Vyrobni podnik, ktery potrebuje poradny jistic a zaroven ma malo spotrebu? Muze se to sice stat, ale jakykoli mensi vyrobni podnik by na tomlhe mel naopak usetrit spoustu penez...

+1/−1
25.1.2016 9:14

B60e61n 63P96a98v50k24a 1357673467921

A on prdlajs.

0/0
25.1.2016 9:44

J20a63n 80F46r28o10l60í97k 6666450755824

Potřebujete třeba svářečku, ale svařujete jen když je taková zakázka, třeba jeden den v měsíci. Ostatní stroje tolik nepotřebují. Typická malá zámečnická dílna mého přítele. Vím, je to parazit a musí být po zásluze potrestán.

+1/0
25.1.2016 17:34

P22e44t59r 21N35o37v77o80t69n48y 1811180701

Zrovna výrobní podnik může s daleko menšími problémy řešit soudobost zátěže a třeba vysomrovat lepší charakteristiku než B, než nějaká domácnost. Zatěžuje symetričtěji, atd., což umožňuje instalovat menší 3f jistič. Podniky na tom jen vydělají. Stejně jako na změně účtování OZE.

+1/0
25.1.2016 10:03

B34e88n 21P47a12v29k80a 1397833397711

No jo, jenomže oni individuální smlouvu malým podnikům fakt nedají. Tam to prostě jede fakt podle ceníku.

0/0
25.1.2016 10:11

P43e42t71r 47N79o64v94o91t10n62y 1951600331

Nejde o individuální smlouvu nebo ceny. V jednání s distributorem jde v podstatě pouze o tu jinou charakteristiku jističe, což umožní snížení jeho hodnoty(předpokládám, že výrobní podnik má třífázové pohony, takže kvůli jejich spouštění). Dělníkům na dílně se lépe nařizuje, jak mají spouštět stroje, aby nevylítly jističe, než doma dětem a manželce. :-)

0/0
25.1.2016 10:25

B67e12n 89P17a35v67k81a 1857103757781

Aha, a když to budete potřebovat druhý den zvednout, tak co?

0/0
25.1.2016 10:30

P27e51t36r 41N56o64v44o19t25n78y 1801510971

Co zvednout?

0/0
25.1.2016 10:33

B15e46n 37P75a43v37k16a 1387953207831

Výrobu.

0/0
25.1.2016 11:17

H15u67g56o 71K80o48n63e18č74n89ý 3618793875268

Za tímhle nestojí ERÚ, ale lobby, která loni protlačila změnu zákona.

Ministr Urban z ČSSD např.

"Proti schválené novele protestoval především právě Energetický regulační úřad. Varoval, že ministerstvo průmyslu nevyčíslilo její dopady." (duben 2015):

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/novela-energetickeho-zakona-prosla-platte-podle-jistice/r~3a1fed9adf6211e496f2002590604f2e/

+9/−1
25.1.2016 1:30

P73e57t36r 64N14o68v32o91t74n38y 1531250831

Aha, komouš Kováčik si postavil elektrárnu a nestačil ji včas připojit. :-)

0/0
25.1.2016 9:55

J79i63r48i 13B82e24c30v13a59r 7532609146

Nejen chalupáři - to samé platí i pro majitele garáží se zapojenou elektřinou!!

+3/0
25.1.2016 0:18

J57a32n 19F69r58o50l37í61k 6856810575274

V našem domě jsou garáže. Každý nyní zaplatí 400 kč/kWh. Jsou na podružném měření, hlavní je 3x25 a odběr celkem 0,3 MWh ročně.

+1/0
25.1.2016 17:37

L22u32k61á57š 50Š62m86a48h88e73l 2357644592154

Šetříte? Plaťte!

1) Na chalupě zaplatíte za odvoz a likvidaci odpadu, i když nemáte popelnici (a nebo k vám popeláři nezajíždějí) a doma vám poplatek nezávisí na tom, kolik odpadu reálně produkujete, ale na počtu lidí v domácnosti (tedy včetně malých dětí).

2) Při rozúčtování tepla zaplatí všichni skoro stejně bez ohledu na to, kolik vytápí, protože minimální platba je 80 % průměrných nákladů v domě.

3) Ať spotřebujete elektřiny kolik chcete, v podstatě zaplatíte skoro stejně, protože pokud zvolíte levného dodavatele, činí platba za distribuci asi 2/3 celkové platby a tuto platbu nově spotřebou (a šetřením) nijak neovlivníte.

4) V některých obcích už zavádí dvousložkovou platbu s paušálem i za vodu (tedy platíte i za nula kubíků), navíc každé zdražení vodárenské společnosti odůvodňují tím, že se moc šetří a náklady na vodovodní a kanalizační řad se přitom nemění.

Tak proč vlastně šetřit?

+17/0
24.1.2016 23:10

V80l26a49d22a89n 43Č16e60r53n25ý 8712876263166

A všimněte si prosím, jakým společnostem musíte takto povinně platit paušálem.... Ano... jsou to monopolní společnosti, které vás drží v hrsti. Rv

+9/0
24.1.2016 23:14

P43e54t34r 39K35o86l27o11u65š12e89k 6379908133624

Souhlas až na bod 2)

Průměrná teplota kdy se topí je cca 5 stupňů. Průměrná teplota v bytech je cca 22 stupňů. ( někdo chce 24 někdo 20 atd. )

( Zednodušený model )

Průměrně chcete tedy vytopit o 17 stupňů.

Pokud někdo chce 18 stupňů, chce tedy vytopit pouze o 13 stupňů.

Od průměru to tedy je: 100/17*13 = 76% Ano je to nefér o 4%, ale je to extrém. Většina chce tak 20.

Ale původní stav byl, že se platilo až o 40% méně. Což vycházelo na požadovanou teplotu: 15.2 stupně - všichni kdo tomu rozuměl věděli, že je to hovadina na entou, ale i tak se to tak počítalo: Teď se pouze napravuje dávná chyba, která způsobila, že lidé uprostřed zjistili, že můžou mít vypnuté topení a ušetří až 40% nákladů bez velké změny teploty. Platili, jako by měli v bytě 15 stupňů, přestože tam měli třeba 20 ( ostatní je vytápěli )

Jiný model počítá s 6% navíc za každý stupeň.Tam to vychází obdobně.

20%/6 = 3.33 stupně. 22-3.33 = 18,67. Pokud chcete 18 stupňů zaplatíte o 0,67*6% více = 4.02% více. Starý model - 40% ekvivalent teploty 15.33 stupně.

Plno lidí si neuvědomuje, že vytopit se musí nad teplotu okolí, bez ohledu na to jak je dům zateplený, nelze porovnávat teplotu požadovanou!!!

+1/0
25.1.2016 12:58

P93e44t70r 80K84o25l71o12u79š10e40k 6779988413284

Ještě dodám, proč to bylo tak uděláno, bralo se totiž to, že požadovaná minimální teplota v bytech byla 15stupňů. Takže né že by někdo byl vysloveně hloupý, logiku to mělo.

Jaksi se ovšem zapomělo na to, že lidé toho začnou zneužívat. Postupem času zjistili, že když sníží topení ( předtím to bylo jedno - účtovalo se stejně ) tak hodně ušetří a o málo se sníží teplota díky přestupu tepla mezi byty.

0/0
25.1.2016 13:17

L51a88d19i71s75l10a56v 29K31a14l80o51u89s 7625946881760

Takže jediným řešením jsou odběratelé typu OBEC a ta si to rozdistibuuje sama.

0/0
25.1.2016 20:41

V13í69t26ě33z68s34l32a71v 72K72l48o23z63í83k 3461119354337

Co kdybychom se na protest domluvili na nejakem terminu a spustili doma odběr v temer v naší rezervovane kapacitě.... Shodime tu jejich slavnou sit.... To bude prvni varovani... 3x25A u mne to je asi 15kW odber...

+8/0
24.1.2016 22:57

J89a94r72o61s73l84a71v 93P80l38a95c50h96e97t57k50a 7256146526509

Super plan. Ale pockejte prosim aspon na jaro.

+3/0
24.1.2016 22:59

M47a28r91t48i17n 75F34i56l58i40p42c37z36y77k 3581861515793

Pro začátek stačí možná jednoduchá věc, abychom všichni napsali na ERÚ, jak to krásně vymysleli.

+6/0
24.1.2016 23:02

P78ř30e59m17y60s47l 10H77r91o20m27a23d86a 2474526848181

To je nezajímá. je potřeba opravdu shodit síť. Když tvrdí, že nám tu kapacitu opravdu rezervují, tak to prostě otestujeme. Jestli něco náhodou neprodávají dvakrát či dokonce třikrát ;-) Stačí, když se domluví ulice či jeden dům. Když to však domluvíme celostátně, tak to bude mnohem větší rána. Od čeho je internet a sociální sítě. Neměl by to být problém, tento protest nic nestojí. A opravdu na novém účtování ušetří tak 10 % lidí. Jen ti s vyhřívaným bazénem a saunou ;-) Ostatní budou platit o stokoruny až tisícikoruny více.

+5/0
25.1.2016 8:34

J85i52ř32í 23P54a91u32l 3856155137482

Už jen, kdyby se domluvil jeden větší bytový dům, tak by se buď vypnul hlavní jistič, anebo pojistky v přípojkové skříni. Celostátně se to tudíž nemůže podařit ani teoreticky. Vypadlo by vždy jištění u konkrétního domu, "ne v Dukovanech" Ale pokud by distributoři začali dostávat tisíce stížností, že není garantována rezervace příkonu ....Chtěl bych slyšet argumentaci distributorů. Asi by argumentovali normou ČSN 33 2130.

+1/0
25.1.2016 9:47

M91a65r65t29i23n 46K55a64r97á66s48e71k 9888103248858

Ale on ten prikon garantovany je ne? To ze hypoteticky kdyz se domluvi tisice lidi na "utok" na sit, tak se podari tu sit shodit neznamena ze vam distributor negarantuje ditribuci elektriny...

Banka vam taky ganrantuje ze vam vyplati vsechny penize, ale kdbyste si chte tu garanci otestovat tim, ze tam prijdou vybrat vsichni najednou tak to fungovat nebude.

Ono jde v principu o to, ze pro panelak kde vsichni vari na elektrine a tam maji jistitce 3x25 opravdu potrebujete mnohem vetsi rezevy v sitove infrastrukture nez pro panelak kde je vse na plyn a lidi maji jistitce 1x20,

0/0
25.1.2016 10:48

J56i79ř48í 31P20a23u89l 3206445667712

Banka mně negarantuje, že mi vyplatí všechny peníze. Distributoři ale tvrdí, že mi rezervaci příkonu garantují a proto si za to nechávají zaplatit. A to je lež.

+1/0
25.1.2016 12:43

J92a77k36u92b 15K55o76d91y86s 7167789315303

garantuje, az Vam neco nepujde, muzete si stezovat, nebo se Vam jiz neco takoveho stalo?

0/0
25.1.2016 13:10

J81i32ř70í 70P40a86u34l 3566155297432

Podívejte se na celé vlákno, zejména jeho začátek, abyste věděl o čem je.

0/0
25.1.2016 13:32

M85a89r27t90i21n 27K44a19r10á55s45e29k 9408943558928

Ano je to absolutne nesmyslnem dukazu, ze prikon neni garantovany na zaklade dotoho, ze ze by hoc chteli vsichni najednou....

0/0
25.1.2016 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.