Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý čtvrtý autobus je už na plyn, stát pro ně chystá další dotace

Velké dotace a levný provoz díky prakticky nulové spotřební dani výrazně pomohly prodejům autobusům na stlačení zemní plyn (CNG). Stát je chce dotovat i letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40a70r64e23k 72Š98i74m10o26n 2384607308708

Plyn? Teď? Když je ropa skoro zadarmo a plyn může Putin kdykoliv zastavit (což asi neudělá, protože to by Rusko zkrachovalo).

0/0
25.1.2016 19:38

M89a68r85e29k 84J22a49n25e62č13k34a 1787926343121

MHD by mělo jezdit standardně na alternativní palivo. V našem menším městě je to naprostý standard už několik let a nevidím v tom žádnou konspiraci, spíše plus, protože jet za takovým autobusem je pak mnohem příjemnější, než čuchat ten smrad z nafty ;-)

+1/0
25.1.2016 15:53

M93a57r88e16k 13Š80i60m75o14n 2394407938658

To není z nafty, ale z bionafty. Ta smrdí maximálně.

0/0
25.1.2016 19:38
Foto

K52a50r47e54l 58M83a31l43ý 6936724100321

Dotace kohokoliv/cehokoliv = cesta do pekla

+1/0
25.1.2016 11:49

J57a81n 37V46a85l30o48u96c79h 6512367328570

No jo, když po sto kouscích koupili v Brně a Ostravě, to čísílka naskakují... Jen jsem zvědav, zda jim EU taky pomůže, až bude potřeba tu třetinu vozového parku za nějakých 12-15 let zase během roku-dvou nahradit. Asi ne, takže to bude jezdit rozvrzané až 20 let (tak jako jezdily Karosy z posledních centrálně řízených dodávek z let 88/89).

A tak se místo pravidelné obnovy koupí megadodávka CNG "ekologických" autobusů (které se ale od nafty liší jen tím, že stejný objem emisí má jen jiné složení), sešrotují se busy, které by mohly ještě léta jezdit (i nízkopodlažní, které by se daly prodat jiným dopravcům, což ovšem podmínky dotace neumožňují, takže starší vysokopodlažní busy vesele jezdí), a úředník je spokojený (protože věří, že za 15 let, kdy bude potřeba koupit 100 autobusů, už u "malého" komunálního" korýtka nebude)...

+5/0
25.1.2016 11:13

J49a20n 24J64e55m87e90l55k95a 1745240

Podle nařízení EU se údajně musí busy kupovat co 9 let. Spotřební ekologie.

0/0
25.1.2016 12:44

I57v75a 93K70r89i17s31t57o66f57o30v53á 7245883832902

Velké dotace a levný provoz díky prakticky nulové spotřební dani výrazně pomohly prodejům autobusům na stlačení zemní plyn (CNG).

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/autobusu-na-plyn-u-nas-rychle-pribyva-d8p-/eko-doprava.aspx?c=A160124_173537_eko-doprava_suj

.

Češtin opět pláče. ;-D

0/0
25.1.2016 10:29

P42e23t23r 25B27e89z15s48t69a66r87o15s80t53i 2359816663791

Jediný na plyn, co se dalo nazývat autobusem byl TEDOM druhé řady, vše ostatní je jen parodie pro Euro Hujery, nejede, natáhne, často na dílně, neumím si představit plyn Sorku po deseti letech, ale ono ani klasiku...

+1/0
25.1.2016 9:13

P69e91t59r 58B88o57c93e69k 1737366952940

Já chci autobusy na plyn v Praze - aby se mě a dětem líp dýchalo.....

+2/−1
25.1.2016 9:12
Foto

B35r79o64n55i76s41l80a56v 34G51a37b34r13y12š 2122499131

Tak orodujte za trolejbusy, ty nevyfukují vůbec nic.

+1/0
25.1.2016 9:56

M40a74r63t72i53n 96K33a42r53á64s29e55k 9538623198528

Trolejbusy jako novostavba jsou extremne drahe a problematicke (jsou vhodne hlavne na huste linky, kde ale praha ma uz dneska tramvaje)

0/0
25.1.2016 10:32
Foto

B44r85o32n59i14s22l54a35v 42G37a42b66r55y56š 2862179891

Za tím, co jste napsal, si skálopevně stojíte?

Proč tedy nejezdí tramvaje do Bohnic a jezdí tam linka 200 (423 spojů za den)? Tramvaj by ostatně nahradila další linky, které mají více než 250 spojů. Proč už není linka 137 jako tramvajová (444 spojů za den)? Nebo linka 193 (403 spojů za den)?

Pokud mi někam jezdí více než 200 spojů v obou směrech, vyjde to na trolejbus. Pokud více než 350, vyjde to už na tramvaj. Je to spočítané i ekonomicky ověřené. Jistě, prvotní investice do trolejbusu je sice drahá, ale to se Vám vrátí, protože čím víc trolejbusů, tím menší jednotkové náklady. Plzeň to pochopila, Řím v Itálii to pochopil, Praha a Chomutov nikoliv.

+1/0
25.1.2016 11:04
Foto

T38o97m72á32š 51D37v56o32ř11á21k 7225346137711

Tedy nevím, je to to tak správně: "pomohly prodejům autobusům"?

0/0
25.1.2016 8:31
Foto

T42o83m89á26š 78D51v45o90ř85á49k 7305456217391

Jako, že mi není jasné komu tedy pomohly. Prodejům nebo autobusům?

Jo, kdyby pomohly prodejům autobusů, tak to je jasné:-)

+1/0
25.1.2016 8:32

I77v84a65n 57S38t27e54c88h 8851107167390

Proboha, nechtějte po redaktorech, aby ovládali češtinu, a již vůbec ne, aby si po sobě přečetli to, co stvořili. Jsou placeni za psaní, nikoli za kontrolu nebo opravy.

0/0
25.1.2016 8:48

I10v57a 91K98r29i32s69t94o57f76o39v76á 7445703982522

Taky mohly pomoci prodejcům autobusů. ;-)

0/0
25.1.2016 10:31

I58v52a 86K40r97i77s46t44o63f82o17v57á 7825553832832

A ještě stlačení plyn... ;-D

0/0
25.1.2016 10:30

R85o77m93a53n 90P65o27l60á49č62e61k 5476179315

Jak řekl klasik uvidíme... Zatím všechny akce dostat do busů cokoliv jiného než naftu skončilo hurá akcí a návratu k naftě.

Jinak následný nákup busů je celkem logický... Když už se dají miliony na čerpací stanici, tak už je lepší mít víc busů co mi na to jezdí.

0/0
25.1.2016 8:25

M85a39r74e94k 46Š97i69m17o60n 2634227378268

Někdo tady navrhoval trolejbusy, podle mě jsou nejen v Praze linky, kde by se to vyplatilo.

0/0
25.1.2016 19:41

J22a73n 86J48e73m92e52l98k50a 1275170

Pro města je to sice lepší, pokud to nahradí smradlavé disely. Dotace dotace dotace. Opravdu kuriozní je Chomutov, který po 20 letech investice do trolejbusů směřuje k rozhodnutí je zase zrušit, že je to prý nevýhodné.

Tak pokud se na to dívají, že ta trolejbusová síť spadla někde z nebe, cng dostanou s 95% dotací - ta opět z pohledu Chomutova spadne někde z nebe (daňového poplatníka), pak to z jejich pohledu vypadá asi strašně výhodně. Ikdyž mě to rozum nebere. Ale co, pak za 9 let, až se za 5 let zvedne spotřební daň na plyn, si vezmou zase 95 % dotaci na bateriové elektrobusy. V EU je něco špatně.

+2/0
25.1.2016 8:22
Foto

B85r41o90n46i76s46l40a38v 23G77a52b42r61y46š 2572239751

Není to nevýhodné. Ale co byste chtěl od politiků? Ti přece neumí počítat a nemyslí na budoucnost.

0/0
25.1.2016 9:59

J34i23ř80í 26J73o52z52a 3728113880671

Trmi elektrobusy jste mi pripomel MHD v Marianskych Laznich... zde chteji nahradit trolejbusy prave elektrobusy... to je logika, ze?

0/0
25.1.2016 14:37

J94i18ř79í 68J31o87z63a 3548603910701

V Chomutove jdou do busu na CNG takovou vervou, ze jimi nahradi trolejbusy...

+1/0
25.1.2016 5:25

P30e35t97r 59Š72e79b21e50s90t59a 1275276844

:-):-):-):-):-)R^R^R^R^

0/0
25.1.2016 8:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.