Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý čtvrtý autobus je už na plyn, stát pro ně chystá další dotace

Velké dotace a levný provoz díky prakticky nulové spotřební dani výrazně pomohly prodejům autobusům na stlačení zemní plyn (CNG). Stát je chce dotovat i letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a78r63e40k 92Š14i48m91o50n 2114757558678

Plyn? Teď? Když je ropa skoro zadarmo a plyn může Putin kdykoliv zastavit (což asi neudělá, protože to by Rusko zkrachovalo).

0/0
25.1.2016 19:38

M69a93r83e89k 26J67a29n71e20č38k23a 1657116753221

MHD by mělo jezdit standardně na alternativní palivo. V našem menším městě je to naprostý standard už několik let a nevidím v tom žádnou konspiraci, spíše plus, protože jet za takovým autobusem je pak mnohem příjemnější, než čuchat ten smrad z nafty ;-)

+1/0
25.1.2016 15:53

M32a85r93e29k 64Š36i91m43o77n 2544627898518

To není z nafty, ale z bionafty. Ta smrdí maximálně.

0/0
25.1.2016 19:38
Foto

K76a19r58e75l 15M16a94l13ý 6516884360361

Dotace kohokoliv/cehokoliv = cesta do pekla

+1/0
25.1.2016 11:49

J76a43n 76V87a27l69o27u53c72h 6852737838220

No jo, když po sto kouscích koupili v Brně a Ostravě, to čísílka naskakují... Jen jsem zvědav, zda jim EU taky pomůže, až bude potřeba tu třetinu vozového parku za nějakých 12-15 let zase během roku-dvou nahradit. Asi ne, takže to bude jezdit rozvrzané až 20 let (tak jako jezdily Karosy z posledních centrálně řízených dodávek z let 88/89).

A tak se místo pravidelné obnovy koupí megadodávka CNG "ekologických" autobusů (které se ale od nafty liší jen tím, že stejný objem emisí má jen jiné složení), sešrotují se busy, které by mohly ještě léta jezdit (i nízkopodlažní, které by se daly prodat jiným dopravcům, což ovšem podmínky dotace neumožňují, takže starší vysokopodlažní busy vesele jezdí), a úředník je spokojený (protože věří, že za 15 let, kdy bude potřeba koupit 100 autobusů, už u "malého" komunálního" korýtka nebude)...

+5/0
25.1.2016 11:13

J89a14n 16J13e42m23e17l19k52a 1665140

Podle nařízení EU se údajně musí busy kupovat co 9 let. Spotřební ekologie.

0/0
25.1.2016 12:44

I43v19a 24K21r48i84s55t51o26f40o46v66á 7735883142682

Velké dotace a levný provoz díky prakticky nulové spotřební dani výrazně pomohly prodejům autobusům na stlačení zemní plyn (CNG).

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/autobusu-na-plyn-u-nas-rychle-pribyva-d8p-/eko-doprava.aspx?c=A160124_173537_eko-doprava_suj

.

Češtin opět pláče. ;-D

0/0
25.1.2016 10:29

P87e16t38r 85B14e51z72s71t91a86r93o97s32t31i 2929666293641

Jediný na plyn, co se dalo nazývat autobusem byl TEDOM druhé řady, vše ostatní je jen parodie pro Euro Hujery, nejede, natáhne, často na dílně, neumím si představit plyn Sorku po deseti letech, ale ono ani klasiku...

+1/0
25.1.2016 9:13

P48e42t23r 75B36o41c49e17k 1197336852450

Já chci autobusy na plyn v Praze - aby se mě a dětem líp dýchalo.....

+2/−1
25.1.2016 9:12
Foto

B28r96o13n37i12s67l79a93v 22G55a25b25r88y26š 2912889311

Tak orodujte za trolejbusy, ty nevyfukují vůbec nic.

+1/0
25.1.2016 9:56

M61a91r14t53i97n 62K72a29r80á95s15e10k 9688323748688

Trolejbusy jako novostavba jsou extremne drahe a problematicke (jsou vhodne hlavne na huste linky, kde ale praha ma uz dneska tramvaje)

0/0
25.1.2016 10:32
Foto

B64r84o35n27i37s19l47a51v 13G75a31b50r34y53š 2742499441

Za tím, co jste napsal, si skálopevně stojíte?

Proč tedy nejezdí tramvaje do Bohnic a jezdí tam linka 200 (423 spojů za den)? Tramvaj by ostatně nahradila další linky, které mají více než 250 spojů. Proč už není linka 137 jako tramvajová (444 spojů za den)? Nebo linka 193 (403 spojů za den)?

Pokud mi někam jezdí více než 200 spojů v obou směrech, vyjde to na trolejbus. Pokud více než 350, vyjde to už na tramvaj. Je to spočítané i ekonomicky ověřené. Jistě, prvotní investice do trolejbusu je sice drahá, ale to se Vám vrátí, protože čím víc trolejbusů, tím menší jednotkové náklady. Plzeň to pochopila, Řím v Itálii to pochopil, Praha a Chomutov nikoliv.

+1/0
25.1.2016 11:04
Foto

T63o21m69á22š 26D46v10o96ř36á43k 7445146357571

Tedy nevím, je to to tak správně: "pomohly prodejům autobusům"?

0/0
25.1.2016 8:31
Foto

T69o88m97á61š 17D53v46o28ř84á69k 7635286537861

Jako, že mi není jasné komu tedy pomohly. Prodejům nebo autobusům?

Jo, kdyby pomohly prodejům autobusů, tak to je jasné:-)

+1/0
25.1.2016 8:32

I32v83a27n 84S45t86e51c85h 8741707377510

Proboha, nechtějte po redaktorech, aby ovládali češtinu, a již vůbec ne, aby si po sobě přečetli to, co stvořili. Jsou placeni za psaní, nikoli za kontrolu nebo opravy.

0/0
25.1.2016 8:48

I89v23a 12K61r76i61s15t23o24f95o86v34á 7885783802442

Taky mohly pomoci prodejcům autobusů. ;-)

0/0
25.1.2016 10:31

I66v82a 89K42r29i24s61t49o90f58o38v63á 7295283982832

A ještě stlačení plyn... ;-D

0/0
25.1.2016 10:30

R59o54m76a84n 22P71o54l66á41č28e97k 5536129825

Jak řekl klasik uvidíme... Zatím všechny akce dostat do busů cokoliv jiného než naftu skončilo hurá akcí a návratu k naftě.

Jinak následný nákup busů je celkem logický... Když už se dají miliony na čerpací stanici, tak už je lepší mít víc busů co mi na to jezdí.

0/0
25.1.2016 8:25

M27a61r96e19k 66Š60i19m87o59n 2414837478418

Někdo tady navrhoval trolejbusy, podle mě jsou nejen v Praze linky, kde by se to vyplatilo.

0/0
25.1.2016 19:41

J57a61n 30J63e68m28e11l22k27a 1335240

Pro města je to sice lepší, pokud to nahradí smradlavé disely. Dotace dotace dotace. Opravdu kuriozní je Chomutov, který po 20 letech investice do trolejbusů směřuje k rozhodnutí je zase zrušit, že je to prý nevýhodné.

Tak pokud se na to dívají, že ta trolejbusová síť spadla někde z nebe, cng dostanou s 95% dotací - ta opět z pohledu Chomutova spadne někde z nebe (daňového poplatníka), pak to z jejich pohledu vypadá asi strašně výhodně. Ikdyž mě to rozum nebere. Ale co, pak za 9 let, až se za 5 let zvedne spotřební daň na plyn, si vezmou zase 95 % dotaci na bateriové elektrobusy. V EU je něco špatně.

+2/0
25.1.2016 8:22
Foto

B12r47o83n45i39s45l95a98v 51G80a91b77r54y41š 2682679101

Není to nevýhodné. Ale co byste chtěl od politiků? Ti přece neumí počítat a nemyslí na budoucnost.

0/0
25.1.2016 9:59

J21i22ř28í 32J91o17z84a 3478393160791

Trmi elektrobusy jste mi pripomel MHD v Marianskych Laznich... zde chteji nahradit trolejbusy prave elektrobusy... to je logika, ze?

0/0
25.1.2016 14:37

J87i79ř78í 77J60o79z30a 3638193450771

V Chomutove jdou do busu na CNG takovou vervou, ze jimi nahradi trolejbusy...

+1/0
25.1.2016 5:25

P48e15t92r 10Š88e93b30e51s56t10a 1775296194

:-):-):-):-):-)R^R^R^R^

0/0
25.1.2016 8:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.