Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Každý čtvrtý autobus je už na plyn, stát pro ně chystá další dotace

Velké dotace a levný provoz díky prakticky nulové spotřební dani výrazně pomohly prodejům autobusům na stlačení zemní plyn (CNG). Stát je chce dotovat i letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a23r44e65k 36Š96i96m59o60n 2324327758428

Plyn? Teď? Když je ropa skoro zadarmo a plyn může Putin kdykoliv zastavit (což asi neudělá, protože to by Rusko zkrachovalo).

0/0
25.1.2016 19:38

M48a16r27e29k 76J42a22n42e59č88k93a 1787166663631

MHD by mělo jezdit standardně na alternativní palivo. V našem menším městě je to naprostý standard už několik let a nevidím v tom žádnou konspiraci, spíše plus, protože jet za takovým autobusem je pak mnohem příjemnější, než čuchat ten smrad z nafty ;-)

+1/0
25.1.2016 15:53

M51a38r38e10k 86Š66i14m53o50n 2764837138318

To není z nafty, ale z bionafty. Ta smrdí maximálně.

0/0
25.1.2016 19:38
Foto

K62a41r92e41l 25M98a71l72ý 6466894410721

Dotace kohokoliv/cehokoliv = cesta do pekla

+1/0
25.1.2016 11:49

J84a56n 92V66a33l24o64u47c70h 6662527258190

No jo, když po sto kouscích koupili v Brně a Ostravě, to čísílka naskakují... Jen jsem zvědav, zda jim EU taky pomůže, až bude potřeba tu třetinu vozového parku za nějakých 12-15 let zase během roku-dvou nahradit. Asi ne, takže to bude jezdit rozvrzané až 20 let (tak jako jezdily Karosy z posledních centrálně řízených dodávek z let 88/89).

A tak se místo pravidelné obnovy koupí megadodávka CNG "ekologických" autobusů (které se ale od nafty liší jen tím, že stejný objem emisí má jen jiné složení), sešrotují se busy, které by mohly ještě léta jezdit (i nízkopodlažní, které by se daly prodat jiným dopravcům, což ovšem podmínky dotace neumožňují, takže starší vysokopodlažní busy vesele jezdí), a úředník je spokojený (protože věří, že za 15 let, kdy bude potřeba koupit 100 autobusů, už u "malého" komunálního" korýtka nebude)...

+5/0
25.1.2016 11:13

J77a21n 19J77e26m42e20l38k67a 1905810

Podle nařízení EU se údajně musí busy kupovat co 9 let. Spotřební ekologie.

0/0
25.1.2016 12:44

I52v34a 70K20r23i38s37t24o29f24o21v76á 7905363192642

Velké dotace a levný provoz díky prakticky nulové spotřební dani výrazně pomohly prodejům autobusům na stlačení zemní plyn (CNG).

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/autobusu-na-plyn-u-nas-rychle-pribyva-d8p-/eko-doprava.aspx?c=A160124_173537_eko-doprava_suj

.

Češtin opět pláče. ;-D

0/0
25.1.2016 10:29

P39e27t38r 93B53e42z28s56t37a21r29o63s17t39i 2609556943551

Jediný na plyn, co se dalo nazývat autobusem byl TEDOM druhé řady, vše ostatní je jen parodie pro Euro Hujery, nejede, natáhne, často na dílně, neumím si představit plyn Sorku po deseti letech, ale ono ani klasiku...

+1/0
25.1.2016 9:13

P72e64t65r 75B94o71c83e17k 1107946492870

Já chci autobusy na plyn v Praze - aby se mě a dětem líp dýchalo.....

+2/−1
25.1.2016 9:12
Foto

B28r89o23n56i23s90l76a80v 91G22a16b41r26y69š 6945184660

Tak orodujte za trolejbusy, ty nevyfukují vůbec nic.

+1/0
25.1.2016 9:56

M90a12r90t23i83n 95K58a18r44á71s65e39k 9868663338838

Trolejbusy jako novostavba jsou extremne drahe a problematicke (jsou vhodne hlavne na huste linky, kde ale praha ma uz dneska tramvaje)

0/0
25.1.2016 10:32
Foto

B53r14o29n68i66s50l42a65v 80G98a58b72r88y94š 6135594760

Za tím, co jste napsal, si skálopevně stojíte?

Proč tedy nejezdí tramvaje do Bohnic a jezdí tam linka 200 (423 spojů za den)? Tramvaj by ostatně nahradila další linky, které mají více než 250 spojů. Proč už není linka 137 jako tramvajová (444 spojů za den)? Nebo linka 193 (403 spojů za den)?

Pokud mi někam jezdí více než 200 spojů v obou směrech, vyjde to na trolejbus. Pokud více než 350, vyjde to už na tramvaj. Je to spočítané i ekonomicky ověřené. Jistě, prvotní investice do trolejbusu je sice drahá, ale to se Vám vrátí, protože čím víc trolejbusů, tím menší jednotkové náklady. Plzeň to pochopila, Řím v Itálii to pochopil, Praha a Chomutov nikoliv.

+1/0
25.1.2016 11:04
Foto

T74o83m34á53š 79D60v97o21ř64á10k 7175806317821

Tedy nevím, je to to tak správně: "pomohly prodejům autobusům"?

0/0
25.1.2016 8:31
Foto

T77o44m75á86š 81D38v84o82ř47á97k 7715546267541

Jako, že mi není jasné komu tedy pomohly. Prodejům nebo autobusům?

Jo, kdyby pomohly prodejům autobusů, tak to je jasné:-)

+1/0
25.1.2016 8:32

I25v52a63n 72S16t65e97c70h 8301347757380

Proboha, nechtějte po redaktorech, aby ovládali češtinu, a již vůbec ne, aby si po sobě přečetli to, co stvořili. Jsou placeni za psaní, nikoli za kontrolu nebo opravy.

0/0
25.1.2016 8:48

I44v43a 22K70r81i66s68t43o58f65o17v72á 7295803412982

Taky mohly pomoci prodejcům autobusů. ;-)

0/0
25.1.2016 10:31

I95v52a 25K93r76i60s23t91o54f89o35v16á 7405233712682

A ještě stlačení plyn... ;-D

0/0
25.1.2016 10:30

R30o83m66a64n 58P70o68l37á21č14e83k 5436859935

Jak řekl klasik uvidíme... Zatím všechny akce dostat do busů cokoliv jiného než naftu skončilo hurá akcí a návratu k naftě.

Jinak následný nákup busů je celkem logický... Když už se dají miliony na čerpací stanici, tak už je lepší mít víc busů co mi na to jezdí.

0/0
25.1.2016 8:25

M38a57r10e89k 97Š11i52m43o39n 2474897968768

Někdo tady navrhoval trolejbusy, podle mě jsou nejen v Praze linky, kde by se to vyplatilo.

0/0
25.1.2016 19:41

J14a15n 55J51e13m74e81l66k87a 1675690

Pro města je to sice lepší, pokud to nahradí smradlavé disely. Dotace dotace dotace. Opravdu kuriozní je Chomutov, který po 20 letech investice do trolejbusů směřuje k rozhodnutí je zase zrušit, že je to prý nevýhodné.

Tak pokud se na to dívají, že ta trolejbusová síť spadla někde z nebe, cng dostanou s 95% dotací - ta opět z pohledu Chomutova spadne někde z nebe (daňového poplatníka), pak to z jejich pohledu vypadá asi strašně výhodně. Ikdyž mě to rozum nebere. Ale co, pak za 9 let, až se za 5 let zvedne spotřební daň na plyn, si vezmou zase 95 % dotaci na bateriové elektrobusy. V EU je něco špatně.

+2/0
25.1.2016 8:22
Foto

B39r74o67n57i39s28l88a53v 64G43a85b51r72y53š 6295434210

Není to nevýhodné. Ale co byste chtěl od politiků? Ti přece neumí počítat a nemyslí na budoucnost.

0/0
25.1.2016 9:59

J30i92ř68í 63J15o37z39a 3888303160161

Trmi elektrobusy jste mi pripomel MHD v Marianskych Laznich... zde chteji nahradit trolejbusy prave elektrobusy... to je logika, ze?

0/0
25.1.2016 14:37

J38i79ř47í 86J54o34z17a 3418223840731

V Chomutove jdou do busu na CNG takovou vervou, ze jimi nahradi trolejbusy...

+1/0
25.1.2016 5:25

P98e72t31r 48Š46e85b25e12s85t68a 1885406924

:-):-):-):-):-)R^R^R^R^

0/0
25.1.2016 8:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.