Diskuze

Každý čtvrtý autobus je už na plyn, stát pro ně chystá další dotace

Velké dotace a levný provoz díky prakticky nulové spotřební dani výrazně pomohly prodejům autobusům na stlačení zemní plyn (CNG). Stát je chce dotovat i letos.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M84a92r70e27k 48Š90i47m25o58n

25. 1. 2016 19:38

Plyn? Teď? Když je ropa skoro zadarmo a plyn může Putin kdykoliv zastavit (což asi neudělá, protože to by Rusko zkrachovalo).

0 0
možnosti

MHD by mělo jezdit standardně na alternativní palivo. V našem menším městě je to naprostý standard už několik let a nevidím v tom žádnou konspiraci, spíše plus, protože jet za takovým autobusem je pak mnohem příjemnější, než čuchat ten smrad z nafty ;-)

1 0
možnosti

M19a40r54e39k 22Š78i34m72o58n

25. 1. 2016 19:38

To není z nafty, ale z bionafty. Ta smrdí maximálně.

0 0
možnosti

K48a64r25e17l 38M50a34l63ý

25. 1. 2016 11:49

Dotace kohokoliv/cehokoliv = cesta do pekla

1 0
možnosti

J46a10n 33V20a87l31o90u39c10h

25. 1. 2016 11:13

No jo, když po sto kouscích koupili v Brně a Ostravě, to čísílka naskakují... Jen jsem zvědav, zda jim EU taky pomůže, až bude potřeba tu třetinu vozového parku za nějakých 12-15 let zase během roku-dvou nahradit. Asi ne, takže to bude jezdit rozvrzané až 20 let (tak jako jezdily Karosy z posledních centrálně řízených dodávek z let 88/89).

A tak se místo pravidelné obnovy koupí megadodávka CNG "ekologických" autobusů (které se ale od nafty liší jen tím, že stejný objem emisí má jen jiné složení), sešrotují se busy, které by mohly ještě léta jezdit (i nízkopodlažní, které by se daly prodat jiným dopravcům, což ovšem podmínky dotace neumožňují, takže starší vysokopodlažní busy vesele jezdí), a úředník je spokojený (protože věří, že za 15 let, kdy bude potřeba koupit 100 autobusů, už u "malého" komunálního" korýtka nebude)...

5 0
možnosti

J71a17n 29J67e95m73e69l23k51a

25. 1. 2016 12:44

Podle nařízení EU se údajně musí busy kupovat co 9 let. Spotřební ekologie.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Jediný na plyn, co se dalo nazývat autobusem byl TEDOM druhé řady, vše ostatní je jen parodie pro Euro Hujery, nejede, natáhne, často na dílně, neumím si představit plyn Sorku po deseti letech, ale ono ani klasiku...

1 0
možnosti

P55e92t86r 95B85o31c41e39k

25. 1. 2016 9:12

Já chci autobusy na plyn v Praze - aby se mě a dětem líp dýchalo.....

2 1
možnosti

Tak orodujte za trolejbusy, ty nevyfukují vůbec nic.

1 0
možnosti

Tedy nevím, je to to tak správně: "pomohly prodejům autobusům"?

0 0
možnosti

Jako, že mi není jasné komu tedy pomohly. Prodejům nebo autobusům?

Jo, kdyby pomohly prodejům autobusů, tak to je jasné:-)

1 0
možnosti

Jak řekl klasik uvidíme... Zatím všechny akce dostat do busů cokoliv jiného než naftu skončilo hurá akcí a návratu k naftě.

Jinak následný nákup busů je celkem logický... Když už se dají miliony na čerpací stanici, tak už je lepší mít víc busů co mi na to jezdí.

0 0
možnosti

M45a54r58e42k 66Š60i11m88o48n

25. 1. 2016 19:41

Někdo tady navrhoval trolejbusy, podle mě jsou nejen v Praze linky, kde by se to vyplatilo.

0 0
možnosti

Pro města je to sice lepší, pokud to nahradí smradlavé disely. Dotace dotace dotace. Opravdu kuriozní je Chomutov, který po 20 letech investice do trolejbusů směřuje k rozhodnutí je zase zrušit, že je to prý nevýhodné.

Tak pokud se na to dívají, že ta trolejbusová síť spadla někde z nebe, cng dostanou s 95% dotací - ta opět z pohledu Chomutova spadne někde z nebe (daňového poplatníka), pak to z jejich pohledu vypadá asi strašně výhodně. Ikdyž mě to rozum nebere. Ale co, pak za 9 let, až se za 5 let zvedne spotřební daň na plyn, si vezmou zase 95 % dotaci na bateriové elektrobusy. V EU je něco špatně.

2 0
možnosti

Není to nevýhodné. Ale co byste chtěl od politiků? Ti přece neumí počítat a nemyslí na budoucnost.

0 0
možnosti