- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Plyn? Teď? Když je ropa skoro zadarmo a plyn může Putin kdykoliv zastavit (což asi neudělá, protože to by Rusko zkrachovalo).
MHD by mělo jezdit standardně na alternativní palivo. V našem menším městě je to naprostý standard už několik let a nevidím v tom žádnou konspiraci, spíše plus, protože jet za takovým autobusem je pak mnohem příjemnější, než čuchat ten smrad z nafty
To není z nafty, ale z bionafty. Ta smrdí maximálně.
Dotace kohokoliv/cehokoliv = cesta do pekla
No jo, když po sto kouscích koupili v Brně a Ostravě, to čísílka naskakují... Jen jsem zvědav, zda jim EU taky pomůže, až bude potřeba tu třetinu vozového parku za nějakých 12-15 let zase během roku-dvou nahradit. Asi ne, takže to bude jezdit rozvrzané až 20 let (tak jako jezdily Karosy z posledních centrálně řízených dodávek z let 88/89).
A tak se místo pravidelné obnovy koupí megadodávka CNG "ekologických" autobusů (které se ale od nafty liší jen tím, že stejný objem emisí má jen jiné složení), sešrotují se busy, které by mohly ještě léta jezdit (i nízkopodlažní, které by se daly prodat jiným dopravcům, což ovšem podmínky dotace neumožňují, takže starší vysokopodlažní busy vesele jezdí), a úředník je spokojený (protože věří, že za 15 let, kdy bude potřeba koupit 100 autobusů, už u "malého" komunálního" korýtka nebude)...
Podle nařízení EU se údajně musí busy kupovat co 9 let. Spotřební ekologie.
Jediný na plyn, co se dalo nazývat autobusem byl TEDOM druhé řady, vše ostatní je jen parodie pro Euro Hujery, nejede, natáhne, často na dílně, neumím si představit plyn Sorku po deseti letech, ale ono ani klasiku...
Já chci autobusy na plyn v Praze - aby se mě a dětem líp dýchalo.....
Tak orodujte za trolejbusy, ty nevyfukují vůbec nic.
Tedy nevím, je to to tak správně: "pomohly prodejům autobusům"?
Jako, že mi není jasné komu tedy pomohly. Prodejům nebo autobusům?
Jo, kdyby pomohly prodejům autobusů, tak to je jasné
Jak řekl klasik uvidíme... Zatím všechny akce dostat do busů cokoliv jiného než naftu skončilo hurá akcí a návratu k naftě.
Jinak následný nákup busů je celkem logický... Když už se dají miliony na čerpací stanici, tak už je lepší mít víc busů co mi na to jezdí.
Někdo tady navrhoval trolejbusy, podle mě jsou nejen v Praze linky, kde by se to vyplatilo.
Pro města je to sice lepší, pokud to nahradí smradlavé disely. Dotace dotace dotace. Opravdu kuriozní je Chomutov, který po 20 letech investice do trolejbusů směřuje k rozhodnutí je zase zrušit, že je to prý nevýhodné.
Tak pokud se na to dívají, že ta trolejbusová síť spadla někde z nebe, cng dostanou s 95% dotací - ta opět z pohledu Chomutova spadne někde z nebe (daňového poplatníka), pak to z jejich pohledu vypadá asi strašně výhodně. Ikdyž mě to rozum nebere. Ale co, pak za 9 let, až se za 5 let zvedne spotřební daň na plyn, si vezmou zase 95 % dotaci na bateriové elektrobusy. V EU je něco špatně.
Není to nevýhodné. Ale co byste chtěl od politiků? Ti přece neumí počítat a nemyslí na budoucnost.