Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko je autobusová velmoc. Loňský rok byl rekordní

Není to zdaleka tak viditelná část tuzemského automobilového průmyslu, ale daří se jí neskutečně. Dokonce tak, že žádná jiná země na světě nevyrábí v přepočtu na tisíc obyvatel tolik autobusů jako Česko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a89r60o82s56l90a52v 63D94o54s31t40a32l 2274551225129

Ale to nejsou české továrny. To jsou zahraniční továrny na ůzemí české republiky.

0/0
25.1.2016 20:04

R64o53m32a92n 66S25t85o10n97e77k 1399183179101

no a?

+1/0
25.1.2016 20:22

L55u70m83í88r 22V79i42t32h75a 2167707266182

SOR je česká firma, jen motory používá IVECO

+3/0
25.1.2016 22:21

M95a50r46t89i85n 80K94u14ř50í83t19k67a 6137596838785

Vzhledem k tomu, že se jedná o obrazné přirovnání, tak bych volil spíše počet autobusů na obyvatele. Přirovnání k tisícovce spíše naznačuje, že si autor hraje na něco, co není.

0/−5
25.1.2016 18:26
Foto

V60l43a56s94t97a 60C55o42u14f75a79l 7787879469605

To je jen věc matematiky, pane kolego. Stačí si číslo 0,43 vydělit tisícem. Pokud si lépe představíte, že na jednoho člověka připadá 0,00043 autobusu, je to na vás.

+5/0
25.1.2016 18:43
Foto

V75l57a28s44t62a 17C90o58u23f13a59l 7717609269855

Také to může být 4,3 autobusu na 10 000 lidí, abychom si nepředstavovali šroubečky a pérka.

+3/0
25.1.2016 18:56

M61a94r62t71i42n 59K75u27ř57í49t18k41a 6247156118175

Pokud by se to počítalo matematicky přesně, tak ať se to vztahuje třeba ke kopě na druhou, ale v případě obrazného přirovnání se mi jako vhodnější počet autobusů na obyvatele.

0/−2
25.1.2016 19:04
Foto

V66l88a17s60t48a 67C95o75u86f12a29l 7537449369985

Co je na tom složitého? V CZ žije 10 000 000 lidí. Vyrobí se 4300 autobusů. Včil už je to jen věc dělení. Můžeme to nechat tak, jak to je, přepočítat na 100 000 lidí, přepočítat na 10 000 lidí, na 1 000 nebo na jednoho. Já si nechci představovat ani 0,43 autobusu a vedle toho stojící 1 000 lidí, ani 0,00043 autobusu a u té hromádky součástek jednoho člověka. Mě stačí informace, že se vyrobilo 4 300 autobusů.

+3/0
25.1.2016 19:11

P39ř56e51m80y27s17l 54L86u84k57á10š 2775362310921

;-D;-D

0/0
26.1.2016 21:47

J85a57k16u45b 69K63n98e76c27h65t28o75v68s22k16ý 3400906571202

Hlavně, že v Ostravě jezdí samé Solarisy

0/0
25.1.2016 17:43

J60i88n42d87ř92i61c79h 14M58o60r69á40v74e82k 11M 4531232175730

Tak dle mě jsou kvalitnější jak SOR a stejně drahé či levnější jak bývalé Karosy..Kvalita za rozumnou cenu..

0/0
25.1.2016 18:48

M72i98r62e39k 85G62a50j47e41r 5791536669510

Vyroba autobusu je narocna na lidskou praci, takze maji firmy u nas vyhodu levne pracovni sily. A v konkurenci vychodoevropskych zemi jsou Cesi velmi dobri.

+2/0
25.1.2016 17:27

R67a75d41e59k 96K63o53p65a65r 4148481162859

Líbí se mi, jaká moudra zde padají.

Něco o montovnách (že se nenapadají všechny automobilky světa, které jsou také montovnami, nebo si jako fakt myslíte, že se třeba v Mnichově, nebo Wolfsburgu vyrábí každý šroub?)

Pak ještě něco o kvalitě.... Já teda nevím, ale kdyby to bylo tak hrozný, tak si to asi nikdo nekoupí, ale nejsem odborník na autobusy

A závěrem na to, zda se jedná o české firmy. SOR je např. ryze český. Ale i kdyby nebyl, tak myslím, že lidi v Libchavách jsou rádi, že tam je že mají kde hákovat.

Ale to zdejší rozumbrady nezajímá.

+24/−1
25.1.2016 15:54

M89í44r74a 25K98r97a65t27o58c56h31v12í79l 8466559304984

Že se s tím SORem pořád ztrapňujete.

www.justice.cz Většinový podíl vlastní firma v Praze, která je většinově vlastněna firmou v Brně, která je většinově vlastněna zahraniční firmou. Ale to vás v hospodě nanaučí pane Kopare;-D

0/−4
25.1.2016 17:29

B59r91a18n12i64s43l33a14v 89Z68o51c18h67a 7595569528951

Český človek bol vždy zručný. A koľko Česko malo rôznych slávnych značiek výrobkov, z ktorých mnohé sa mohli stať svetové a konkurovať nemeckým, holandským a francúzskym. A kde sa podeli? Pokupovali tie fabriky Nemci a Francúzi a spravili z toho montovny a riadia to z Paríža alebo z Berlína alebo dokonca zo Soulu. V 40. rokoch si Češi zvolili Moskvu, zbavili sa Nemcov a stratili konkurencieschopnosť v priemysle a hospodárstve. České banky vlastnia tí, čo po vojne nemali čo jesť: Rakušania a Taliani. Kde je zašlá sláva Živnobanky? Stratila sa v ideológií KSČ a vo večnom bratstve so ZSSR. Strojárstvo vlastnia Nemci a Kórejčania, elektrotechniku Japonci, poľnohospodárstvo Slováci, resp. jeden Slovák a Prahu a štátnu kasu vlastní tiež, Karlove Vary Rusi a tak by sme mohli pokračovať. A to, čo je dnes na predaj, začali skupovať Číňania. A jediná radosť zostala v štatistickom rekorde vyrobených autobusov. Gratulujem.

+2/−8
25.1.2016 15:51

M27i75l32a41n 81K87l48o92u20č54e38k 9784597179336

Mne je treba fuk kdo vlastni nasi firmu, dokud mi plati mzdu.

+7/−1
25.1.2016 16:14

B65r16a22n40i14s31l56a21v 69Z34o40c56h57a 7595989108771

Rakúsky robotník ju má však trikrát vyššiu a pritom v 1938 ju mal možno o tretinu nižšiu. Hovorím o tom, ako sa to mohlo stať.

+1/0
25.1.2016 16:39

M16i62l70a33n 87K27l71o52u25č90e20k 9144537539816

No a co, pokid by tu firmu vlastnil cech, vetsi plat by stejne nedal

+3/0
25.1.2016 16:50

J44o85s11e55f 28K52o31p49e15c15k97y 9114352395

Rakusan ma taky dost jine naklady nez Cech a mohlo se to stat velice jednoduse diky 40ti lete neschopne vlade rude luzy...

+3/0
25.1.2016 16:56

B88r92a20n75i31s25l88a83v 45Z48o44c68h25a 7225219518661

O tej rudej lúze predsa píšem. Reálny plat je ale stále vyšší Rakušanov.

0/0
25.1.2016 17:02

P26a51v94e69l 55M13a79t57o56u66š56e64k 5340867918414

Za vlády KSČ nebylo Československo ve výrobě dopravních prostředků (nemyslím auta) moc pozadu za západní Evropou. Stačí se podívat třeba na tehdejší lokomotivy Škoda, které byly ve své době špičkou a dodnes je na nich (dokonce na jedněch z nejstarších) závislá železnice nejen v Česku.

0/−5
25.1.2016 16:19

B62r31a79n43i82s37l64a97v 98Z47o66c85h13a 7395209968471

Ja sa nesporím o technickej zručnosti českých robotníkov a ume inžinierov. Vyrobiť kvalitný výrobok je jedna vec a to Češi vždy vedeli. Druhá vec je ho predať a pružne reagovať na trh, t.j. fungujúce a konkurencieschopné trhové hospodárstvo a to po vojne opustili (spolu s nami, Slovákmi v rámci Československa), ale bol to viac-menej český výber. Chcel som len povedať, že Češi si po vojne vybrali nejakú alternatívu smerovania krajiny. Získali národný štát, ale zaostali v hospodárskej sile, ktorá ako vidíme sa dosť ťažko doháňa. Samozrejme na hodnotenia dlhodobého vplyvu na chod českých dejín si musíme počkať.

+2/0
25.1.2016 16:37

F88i55l15i64p 82S84i23r61o29t64e68k 9332589572561

Češi si vybrali zhruba to, to si vybrali o něco později Švédové, Norové a do značné míry i ti Rakušáci. V roce 46 se nevolilo pro zákaz živnostníků ani pro uzavření hranic. Všechno ostatní se rozhodlo někde v Jaltě a možná v roce 45 u Plzně, kde se Američané zastavili na dohodnuté čáře. Na to měli Češi nulový vliv, stejně jako Slováci nebo východní Němci.

+2/0
25.1.2016 17:52

P16e93t41r 76B68e39z60s53t95a32r88o27s76t28i 2459686183751

Právě, stačí se podívat Albatros x 01, 103 versus gorila , M 131 x Uerdingen... Pak prijdeme na to, že holt v Německu to bylo o dvě třídy jinde...

0/0
25.1.2016 16:39

P78a80v36e57l 76M18a28t23o27u68š40e48k 5510907628794

V Německu měli v první řadě v lepším stavu tratě. Proto so mohli již dávno dovolit vyšší nápravové tlaky (498 x 01). On je taky rozdíl vyvíjet vozidlo s potenciálním odběrem 40 kusů a 400 kusů. U srovnání elektrik je hlavní rozdíl v tom, že porovnáváte naši čtyřnápravovou a německou šestinápravovou. Objektivnější pro srovnání s řadou 103 by byly lokomotivy podobných parametrů dodávané ze Škodovky do SSSR. Rozhodně si ale nemyslím, že by Němci tehdy byli o dvě třídy jinde.

+1/0
25.1.2016 16:48

B18r96a42n38i18s37l12a19v 41Z93o67c45h43a 7825949598571

Problém bol v tom, že české výrobky vlastne na svojich trhoch nemali konkurenciu, lebo boli jediné. V ZSSR im nikto nekonkuroval. Keby zaostali výrobky západných Nemcov, tak by ich prestali kupovať. A keď český podnik potreboval dodávateľa, tak ho ťažko v socialistickom nedostatkovom hospodárstve hľadal. Západný Nemec si z dodávateľov mohol vyberať a stanovovať podmienky. To všetko sa muselo na kvalite prejavovať. Nehovoriac o plánovanom riadení v podnikoch.

0/0
25.1.2016 17:01

P79a75v29e55l 38M85a23t63o50u69š30e14k 5530417368474

Mohl si vybrat, ale moc to nedělal, asi mu velela nějaká hrdost. Nebo byly celkově jiné podmínky. Pokud vím, v Německu jezdily lokomotivy (obecně žel. vozidla) německé, v Rakousku rakouské, ve Francii francouzské atd. To, co se děje dnes, tedy aby jezdilo všude všechno, tehdy z daleka běžné nebylo.

0/0
25.1.2016 17:15

J67o31s13e39f 10K47o75p71e93c62k19y 9714842395

Jedine v cem jsme byli schopni konkurovat za dob rude chatry byly lokomotivy a to jeste po strance technicke a nikoliv uzitkove. Vozy i jednotky byly zastarale uz v okamziku, kdy je soudruzi vyrobili...

0/0
25.1.2016 16:54

P32a19v82e68l 74M70a17t50o32u82š78e87k 5470177968644

Jak se to vezme. Jednotky 451 a 452 (EM 475.1, 2) byly naopak pokrokové tím, že byly nízkopodlažní. To je u nás na železnici dodnes málem neznámý pojem. Klasické vozy jsme u nás moc neuměli, to je pravda. Ale ony německé vozy ze stejné doby nebyly zase o tolik lepší.

0/0
25.1.2016 17:01

B98r67a29n76i21s79l64a58v 19Z13o13c34h91a 7285239388331

Ja ale porovnávam predvojnové značky oproti súčasným v európskom kontexte.

0/0
25.1.2016 17:06

J28a60n 47K45o78v70á28č 7952459475347

Češi si nic nevolili, o rozdělení Evropy po 2ww se rozhodlo v Jaltě.

0/0
25.1.2016 17:22

J51a61n 40K78o17v94á94č 7882949725597

Ale to zbavení se Němců byl samozřejmě chybný krok. Ta nevědělaná lůza potažmo často i ze Slovenska je nikdy nemohla nahradit.

0/−2
25.1.2016 17:27

J66a59n 72K64o70v46á25č 7312189535547

nevzdělaná ;)

0/0
25.1.2016 17:28
Foto

V69o86j68t61e84c38h 48P32á40n73i54k 23S96r78. 5341951394957

Jednému nerozumiem.

Článok, ktorý podtrhuje výnimočnosť ČR vo výrobe autobusov vo svetovej kvalite - a väčšina diskutujúcich má negatívne príspevky. Je to normálne? Vy nie ste na úspech Karosy hrdí???

A, iba tak, medzi rečou: Ak by v Karose nebol pri jej privatizácii v čele zodpovedný. odborne fundovaný a predvídavý riaditeľ, mohla dopadnúť tak, ako väčšina našich podnikov - ich rozkradnutím a zánikom.

+16/0
25.1.2016 15:35

P39a28v65e72l 61S10o74b80o17t34k13a 5740374

Z tuzemské Karosy je dnes Iveco.

Ale jinak máte pravdu, kdyby Karosa zůstala v českých rukou, tak se to rozkradlo a stroje odvezly do šrotu.

+3/0
25.1.2016 15:47

K92a78r81e73l 70S27t31r65ž56a65n63o98v15s52k61ý 1928405735

To je mi ale statistika. Když vezmu autobus rozložený na díly, odvezu ho do Vatikánu a tam ho sešroubuju, stane se hned Vatikán největší montovnou autobusů na světě na počet obyvatel.

0/−7
25.1.2016 15:24

M16i29l91a88n 87K81l17o85u93č80e76k 9144457579136

Ano a co má být? Pogratuluji Vatikánu, kolik vyrobí autobusů a kolik lidí tam dostává mzdu a firma za ně odvádí peníze státu.

+5/−1
25.1.2016 15:40

P79e74t41r 32B17í17l74e72k 7483727649655

Vidím sama česká firma ...spíš mělo znít největší montovna na světě,,ale to už nezní tak hrdě...

+1/−11
25.1.2016 15:09

M67í18r47a 80K49r43a27t83o81c47h15v96í73l 8876769464534

Iveco a SOR - český výrobce?;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−10
25.1.2016 14:54

R60a21d18e59k 29K39o21p39a85r 4338981422799

Co je na SORu nečeského? Majitel je český, firma sídlí v Čechách....

+11/0
25.1.2016 15:23

P29e33t31r 24B98e47z23s40t43a86r61o74s64t74i 2779676443401

A to je tak vše...

+1/−2
25.1.2016 16:12

M70a31r21t37i63n 15N46e37r96m18u94t 9267447838149

Zajímalo by mě, kolik domácích součástek používá např. Nokia....

+1/0
25.1.2016 16:14

M62í23r82a 82K73r49a62t15o19c73h59v42í93l 8546619534934

a peníze? Kam jdou nákladové položky, zisk a daně? Co je na Ivecu nečeského? Koukám, že se tu na mně sesypali chytráci z hospody;-D

0/−1
25.1.2016 16:58

M54í61r76a 30K51r64a28t84o85c11h38v27í23l 8986139574224

Třeba většinový podíl, který vlastní firma, ktrou větčinově vlastní zahraniční firma;-D www.justice.cz

0/−1
25.1.2016 17:20

M51í90r93a 92K94r76a64t21o47c77h30v20í91l 8756539234494

Slavný český SOR;-D;-D;-D

0/−1
25.1.2016 17:24

M63í66r62a 61K96r93a97t96o72c20h45v91í20l 8706119304524

Třeba většinový podíl, který vlastní firma, kterou většinově vlastní zahraniční firma;-D www.justice.cz

0/0
25.1.2016 17:22
Foto

V62o66j59t98e77c96h 65P82á72n43i18k 91S20r57. 5251771584427

Mirečku, jaký výrobce je Škoda Auto?

0/0
25.1.2016 21:11

P49a94v24e56l 92R96a30t83h41o72u11s76k75ý 6100679391

"Dokonce tak, že žádná jiná země na světě nevyrábí v přepočtu na tisíc obyvatel tolik autobusů jako Česko."

V přepočtu na dva tisíce obyvatel to vychází jak? Nemůžou prostě normálně napsat "v přepočtu na obyvatele"?

+3/−6
25.1.2016 14:47

J92i24ř71í 66Š10a78f87á62ř 5851155869248

Když už jsi takový šťoura, myslíš na jednoho? Blbý co??;-D

+2/0
25.1.2016 14:50

P94a66v42e76l 30R16a15t94h68o69u39s25k45ý 6330639161

Jasně že na jednoho. To je snad normální, ne? Měříš rychlost v kilometrech za 3 hodiny, hustotu v kg na 7 nebo 1000 metrů krychlových a podobně?

0/−3
25.1.2016 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.