Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko je autobusová velmoc. Loňský rok byl rekordní

Není to zdaleka tak viditelná část tuzemského automobilového průmyslu, ale daří se jí neskutečně. Dokonce tak, že žádná jiná země na světě nevyrábí v přepočtu na tisíc obyvatel tolik autobusů jako Česko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a70r89o17s56l43a94v 71D58o43s51t11a45l 2424571655559

Ale to nejsou české továrny. To jsou zahraniční továrny na ůzemí české republiky.

0/0
25.1.2016 20:04

R36o66m30a37n 20S37t50o80n53e76k 1129913929381

no a?

+1/0
25.1.2016 20:22

L96u13m47í54r 68V82i58t14h49a 2147167866482

SOR je česká firma, jen motory používá IVECO

+3/0
25.1.2016 22:21

M61a16r61t72i81n 77K44u32ř15í88t25k55a 6437486368135

Vzhledem k tomu, že se jedná o obrazné přirovnání, tak bych volil spíše počet autobusů na obyvatele. Přirovnání k tisícovce spíše naznačuje, že si autor hraje na něco, co není.

0/−5
25.1.2016 18:26
Foto

V66l91a78s64t14a 54C96o97u86f87a81l 7957319269265

To je jen věc matematiky, pane kolego. Stačí si číslo 0,43 vydělit tisícem. Pokud si lépe představíte, že na jednoho člověka připadá 0,00043 autobusu, je to na vás.

+5/0
25.1.2016 18:43
Foto

V30l33a87s88t73a 90C13o29u24f57a15l 7907249329985

Také to může být 4,3 autobusu na 10 000 lidí, abychom si nepředstavovali šroubečky a pérka.

+3/0
25.1.2016 18:56

M35a44r32t11i82n 21K36u31ř44í17t18k62a 6847936948475

Pokud by se to počítalo matematicky přesně, tak ať se to vztahuje třeba ke kopě na druhou, ale v případě obrazného přirovnání se mi jako vhodnější počet autobusů na obyvatele.

0/−2
25.1.2016 19:04
Foto

V11l88a72s93t31a 54C59o61u21f62a71l 7647179989635

Co je na tom složitého? V CZ žije 10 000 000 lidí. Vyrobí se 4300 autobusů. Včil už je to jen věc dělení. Můžeme to nechat tak, jak to je, přepočítat na 100 000 lidí, přepočítat na 10 000 lidí, na 1 000 nebo na jednoho. Já si nechci představovat ani 0,43 autobusu a vedle toho stojící 1 000 lidí, ani 0,00043 autobusu a u té hromádky součástek jednoho člověka. Mě stačí informace, že se vyrobilo 4 300 autobusů.

+3/0
25.1.2016 19:11

P82ř75e87m62y47s73l 29L43u14k92á12š 2535802650371

;-D;-D

0/0
26.1.2016 21:47

J27a35k28u19b 13K12n51e37c76h79t83o69v89s30k49ý 3710236441532

Hlavně, že v Ostravě jezdí samé Solarisy

0/0
25.1.2016 17:43

J35i86n96d40ř57i73c81h 54M67o10r29á11v77e94k 82M 4441462455960

Tak dle mě jsou kvalitnější jak SOR a stejně drahé či levnější jak bývalé Karosy..Kvalita za rozumnou cenu..

0/0
25.1.2016 18:48

M94i60r41e47k 21G82a62j13e38r 5231646319870

Vyroba autobusu je narocna na lidskou praci, takze maji firmy u nas vyhodu levne pracovni sily. A v konkurenci vychodoevropskych zemi jsou Cesi velmi dobri.

+2/0
25.1.2016 17:27

R18a37d40e50k 30K93o70p45a31r 4568821362579

Líbí se mi, jaká moudra zde padají.

Něco o montovnách (že se nenapadají všechny automobilky světa, které jsou také montovnami, nebo si jako fakt myslíte, že se třeba v Mnichově, nebo Wolfsburgu vyrábí každý šroub?)

Pak ještě něco o kvalitě.... Já teda nevím, ale kdyby to bylo tak hrozný, tak si to asi nikdo nekoupí, ale nejsem odborník na autobusy

A závěrem na to, zda se jedná o české firmy. SOR je např. ryze český. Ale i kdyby nebyl, tak myslím, že lidi v Libchavách jsou rádi, že tam je že mají kde hákovat.

Ale to zdejší rozumbrady nezajímá.

+24/−1
25.1.2016 15:54

M77í16r74a 17K84r12a35t26o49c91h92v49í85l 8576939704534

Že se s tím SORem pořád ztrapňujete.

www.justice.cz Většinový podíl vlastní firma v Praze, která je většinově vlastněna firmou v Brně, která je většinově vlastněna zahraniční firmou. Ale to vás v hospodě nanaučí pane Kopare;-D

0/−4
25.1.2016 17:29

B40r13a78n40i91s49l64a42v 23Z51o74c61h72a 7145579208621

Český človek bol vždy zručný. A koľko Česko malo rôznych slávnych značiek výrobkov, z ktorých mnohé sa mohli stať svetové a konkurovať nemeckým, holandským a francúzskym. A kde sa podeli? Pokupovali tie fabriky Nemci a Francúzi a spravili z toho montovny a riadia to z Paríža alebo z Berlína alebo dokonca zo Soulu. V 40. rokoch si Češi zvolili Moskvu, zbavili sa Nemcov a stratili konkurencieschopnosť v priemysle a hospodárstve. České banky vlastnia tí, čo po vojne nemali čo jesť: Rakušania a Taliani. Kde je zašlá sláva Živnobanky? Stratila sa v ideológií KSČ a vo večnom bratstve so ZSSR. Strojárstvo vlastnia Nemci a Kórejčania, elektrotechniku Japonci, poľnohospodárstvo Slováci, resp. jeden Slovák a Prahu a štátnu kasu vlastní tiež, Karlove Vary Rusi a tak by sme mohli pokračovať. A to, čo je dnes na predaj, začali skupovať Číňania. A jediná radosť zostala v štatistickom rekorde vyrobených autobusov. Gratulujem.

+2/−8
25.1.2016 15:51

M14i56l38a30n 37K61l94o71u67č45e46k 9114447469756

Mne je treba fuk kdo vlastni nasi firmu, dokud mi plati mzdu.

+7/−1
25.1.2016 16:14

B73r77a25n78i57s26l84a65v 19Z74o71c60h59a 7645759868451

Rakúsky robotník ju má však trikrát vyššiu a pritom v 1938 ju mal možno o tretinu nižšiu. Hovorím o tom, ako sa to mohlo stať.

+1/0
25.1.2016 16:39

M38i32l52a47n 42K32l13o51u82č68e34k 9144287419786

No a co, pokid by tu firmu vlastnil cech, vetsi plat by stejne nedal

+3/0
25.1.2016 16:50

J14o98s86e94f 87K77o62p45e28c89k28y 9554652105

Rakusan ma taky dost jine naklady nez Cech a mohlo se to stat velice jednoduse diky 40ti lete neschopne vlade rude luzy...

+3/0
25.1.2016 16:56

B44r16a90n57i11s72l21a92v 37Z41o55c22h37a 7735579608611

O tej rudej lúze predsa píšem. Reálny plat je ale stále vyšší Rakušanov.

0/0
25.1.2016 17:02

P90a43v91e56l 60M76a80t98o66u74š85e34k 5570237758464

Za vlády KSČ nebylo Československo ve výrobě dopravních prostředků (nemyslím auta) moc pozadu za západní Evropou. Stačí se podívat třeba na tehdejší lokomotivy Škoda, které byly ve své době špičkou a dodnes je na nich (dokonce na jedněch z nejstarších) závislá železnice nejen v Česku.

0/−5
25.1.2016 16:19

B50r47a61n42i55s26l68a66v 20Z71o54c49h75a 7505879878671

Ja sa nesporím o technickej zručnosti českých robotníkov a ume inžinierov. Vyrobiť kvalitný výrobok je jedna vec a to Češi vždy vedeli. Druhá vec je ho predať a pružne reagovať na trh, t.j. fungujúce a konkurencieschopné trhové hospodárstvo a to po vojne opustili (spolu s nami, Slovákmi v rámci Československa), ale bol to viac-menej český výber. Chcel som len povedať, že Češi si po vojne vybrali nejakú alternatívu smerovania krajiny. Získali národný štát, ale zaostali v hospodárskej sile, ktorá ako vidíme sa dosť ťažko doháňa. Samozrejme na hodnotenia dlhodobého vplyvu na chod českých dejín si musíme počkať.

+2/0
25.1.2016 16:37

F38i37l22i73p 53S83i38r20o58t44e96k 9352689782281

Češi si vybrali zhruba to, to si vybrali o něco později Švédové, Norové a do značné míry i ti Rakušáci. V roce 46 se nevolilo pro zákaz živnostníků ani pro uzavření hranic. Všechno ostatní se rozhodlo někde v Jaltě a možná v roce 45 u Plzně, kde se Američané zastavili na dohodnuté čáře. Na to měli Češi nulový vliv, stejně jako Slováci nebo východní Němci.

+2/0
25.1.2016 17:52

P78e75t86r 35B95e28z15s73t74a35r45o87s32t41i 2339256853971

Právě, stačí se podívat Albatros x 01, 103 versus gorila , M 131 x Uerdingen... Pak prijdeme na to, že holt v Německu to bylo o dvě třídy jinde...

0/0
25.1.2016 16:39

P65a29v85e63l 72M95a63t32o32u96š81e70k 5410517918364

V Německu měli v první řadě v lepším stavu tratě. Proto so mohli již dávno dovolit vyšší nápravové tlaky (498 x 01). On je taky rozdíl vyvíjet vozidlo s potenciálním odběrem 40 kusů a 400 kusů. U srovnání elektrik je hlavní rozdíl v tom, že porovnáváte naši čtyřnápravovou a německou šestinápravovou. Objektivnější pro srovnání s řadou 103 by byly lokomotivy podobných parametrů dodávané ze Škodovky do SSSR. Rozhodně si ale nemyslím, že by Němci tehdy byli o dvě třídy jinde.

+1/0
25.1.2016 16:48

B70r10a63n62i91s48l32a62v 46Z47o18c94h16a 7785359288201

Problém bol v tom, že české výrobky vlastne na svojich trhoch nemali konkurenciu, lebo boli jediné. V ZSSR im nikto nekonkuroval. Keby zaostali výrobky západných Nemcov, tak by ich prestali kupovať. A keď český podnik potreboval dodávateľa, tak ho ťažko v socialistickom nedostatkovom hospodárstve hľadal. Západný Nemec si z dodávateľov mohol vyberať a stanovovať podmienky. To všetko sa muselo na kvalite prejavovať. Nehovoriac o plánovanom riadení v podnikoch.

0/0
25.1.2016 17:01

P36a12v59e41l 24M12a89t71o72u94š17e90k 5130927938954

Mohl si vybrat, ale moc to nedělal, asi mu velela nějaká hrdost. Nebo byly celkově jiné podmínky. Pokud vím, v Německu jezdily lokomotivy (obecně žel. vozidla) německé, v Rakousku rakouské, ve Francii francouzské atd. To, co se děje dnes, tedy aby jezdilo všude všechno, tehdy z daleka běžné nebylo.

0/0
25.1.2016 17:15

J94o69s33e61f 33K16o27p95e32c26k34y 9874672265

Jedine v cem jsme byli schopni konkurovat za dob rude chatry byly lokomotivy a to jeste po strance technicke a nikoliv uzitkove. Vozy i jednotky byly zastarale uz v okamziku, kdy je soudruzi vyrobili...

0/0
25.1.2016 16:54

P53a71v63e59l 14M48a42t94o55u96š72e89k 5280527248714

Jak se to vezme. Jednotky 451 a 452 (EM 475.1, 2) byly naopak pokrokové tím, že byly nízkopodlažní. To je u nás na železnici dodnes málem neznámý pojem. Klasické vozy jsme u nás moc neuměli, to je pravda. Ale ony německé vozy ze stejné doby nebyly zase o tolik lepší.

0/0
25.1.2016 17:01

B43r53a24n98i20s18l11a65v 85Z30o84c62h18a 7975779118131

Ja ale porovnávam predvojnové značky oproti súčasným v európskom kontexte.

0/0
25.1.2016 17:06

J56a51n 45K36o52v88á55č 7622109245357

Češi si nic nevolili, o rozdělení Evropy po 2ww se rozhodlo v Jaltě.

0/0
25.1.2016 17:22

J87a43n 86K73o81v60á82č 7792739685157

Ale to zbavení se Němců byl samozřejmě chybný krok. Ta nevědělaná lůza potažmo často i ze Slovenska je nikdy nemohla nahradit.

0/−2
25.1.2016 17:27

J44a69n 97K72o82v62á79č 7852579295717

nevzdělaná ;)

0/0
25.1.2016 17:28
Foto

V86o71j11t78e44c89h 64P67á45n20i92k 75S76r52. 5431211804567

Jednému nerozumiem.

Článok, ktorý podtrhuje výnimočnosť ČR vo výrobe autobusov vo svetovej kvalite - a väčšina diskutujúcich má negatívne príspevky. Je to normálne? Vy nie ste na úspech Karosy hrdí???

A, iba tak, medzi rečou: Ak by v Karose nebol pri jej privatizácii v čele zodpovedný. odborne fundovaný a predvídavý riaditeľ, mohla dopadnúť tak, ako väčšina našich podnikov - ich rozkradnutím a zánikom.

+16/0
25.1.2016 15:35

P24a96v36e43l 50S17o74b38o78t15k91a 5820234

Z tuzemské Karosy je dnes Iveco.

Ale jinak máte pravdu, kdyby Karosa zůstala v českých rukou, tak se to rozkradlo a stroje odvezly do šrotu.

+3/0
25.1.2016 15:47

K66a16r26e55l 24S72t12r26ž92a25n15o32v94s51k93ý 1308295495

To je mi ale statistika. Když vezmu autobus rozložený na díly, odvezu ho do Vatikánu a tam ho sešroubuju, stane se hned Vatikán největší montovnou autobusů na světě na počet obyvatel.

0/−7
25.1.2016 15:24

M50i98l39a42n 32K44l52o30u92č13e15k 9204587759626

Ano a co má být? Pogratuluji Vatikánu, kolik vyrobí autobusů a kolik lidí tam dostává mzdu a firma za ně odvádí peníze státu.

+5/−1
25.1.2016 15:40

P95e36t68r 60B95í28l48e77k 7393317819315

Vidím sama česká firma ...spíš mělo znít největší montovna na světě,,ale to už nezní tak hrdě...

+1/−11
25.1.2016 15:09

M21í55r64a 80K17r59a65t50o83c83h33v83í80l 8136939784984

Iveco a SOR - český výrobce?;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−10
25.1.2016 14:54

R20a82d65e39k 69K97o25p34a69r 4328301122309

Co je na SORu nečeského? Majitel je český, firma sídlí v Čechách....

+11/0
25.1.2016 15:23

P98e21t49r 23B41e73z38s32t97a60r92o34s78t21i 2129846783921

A to je tak vše...

+1/−2
25.1.2016 16:12

M34a69r78t28i47n 25N90e50r56m49u55t 9467367448489

Zajímalo by mě, kolik domácích součástek používá např. Nokia....

+1/0
25.1.2016 16:14

M62í84r22a 43K67r71a29t49o76c22h32v71í15l 8906869224494

a peníze? Kam jdou nákladové položky, zisk a daně? Co je na Ivecu nečeského? Koukám, že se tu na mně sesypali chytráci z hospody;-D

0/−1
25.1.2016 16:58

M90í39r94a 41K51r79a72t34o31c89h27v87í75l 8606349574844

Třeba většinový podíl, který vlastní firma, ktrou větčinově vlastní zahraniční firma;-D www.justice.cz

0/−1
25.1.2016 17:20

M25í36r89a 50K20r30a15t29o12c16h25v53í85l 8596699364164

Slavný český SOR;-D;-D;-D

0/−1
25.1.2016 17:24

M55í95r49a 17K21r14a48t19o46c81h12v61í10l 8616969244294

Třeba většinový podíl, který vlastní firma, kterou většinově vlastní zahraniční firma;-D www.justice.cz

0/0
25.1.2016 17:22
Foto

V74o60j32t97e80c19h 89P21á49n73i57k 80S44r40. 5561601694157

Mirečku, jaký výrobce je Škoda Auto?

0/0
25.1.2016 21:11

P37a18v76e14l 31R50a41t72h48o13u67s11k54ý 6270399661

"Dokonce tak, že žádná jiná země na světě nevyrábí v přepočtu na tisíc obyvatel tolik autobusů jako Česko."

V přepočtu na dva tisíce obyvatel to vychází jak? Nemůžou prostě normálně napsat "v přepočtu na obyvatele"?

+3/−6
25.1.2016 14:47

J83i19ř14í 17Š73a86f59á94ř 5701405909388

Když už jsi takový šťoura, myslíš na jednoho? Blbý co??;-D

+2/0
25.1.2016 14:50

P12a51v54e10l 40R55a68t15h51o70u38s80k65ý 6170699851

Jasně že na jednoho. To je snad normální, ne? Měříš rychlost v kilometrech za 3 hodiny, hustotu v kg na 7 nebo 1000 metrů krychlových a podobně?

0/−3
25.1.2016 15:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.