Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko je autobusová velmoc. Loňský rok byl rekordní

Není to zdaleka tak viditelná část tuzemského automobilového průmyslu, ale daří se jí neskutečně. Dokonce tak, že žádná jiná země na světě nevyrábí v přepočtu na tisíc obyvatel tolik autobusů jako Česko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a17r73o89s35l72a31v 82D19o31s16t71a46l 2564311595609

Ale to nejsou české továrny. To jsou zahraniční továrny na ůzemí české republiky.

0/0
25.1.2016 20:04

R57o11m95a28n 36S74t18o14n39e30k 1899743119441

no a?

+1/0
25.1.2016 20:22

L41u56m85í70r 79V52i38t21h33a 2637387536712

SOR je česká firma, jen motory používá IVECO

+3/0
25.1.2016 22:21

M18a70r98t72i51n 89K65u72ř83í38t29k81a 6857246398775

Vzhledem k tomu, že se jedná o obrazné přirovnání, tak bych volil spíše počet autobusů na obyvatele. Přirovnání k tisícovce spíše naznačuje, že si autor hraje na něco, co není.

0/−5
25.1.2016 18:26
Foto

V70l34a64s82t55a 96C66o17u36f40a84l 7587229699495

To je jen věc matematiky, pane kolego. Stačí si číslo 0,43 vydělit tisícem. Pokud si lépe představíte, že na jednoho člověka připadá 0,00043 autobusu, je to na vás.

+5/0
25.1.2016 18:43
Foto

V41l65a94s65t74a 28C95o36u45f57a72l 7327849859975

Také to může být 4,3 autobusu na 10 000 lidí, abychom si nepředstavovali šroubečky a pérka.

+3/0
25.1.2016 18:56

M37a61r72t48i48n 35K18u70ř85í92t41k31a 6117266358815

Pokud by se to počítalo matematicky přesně, tak ať se to vztahuje třeba ke kopě na druhou, ale v případě obrazného přirovnání se mi jako vhodnější počet autobusů na obyvatele.

0/−2
25.1.2016 19:04
Foto

V27l85a70s22t55a 54C38o79u64f11a84l 7327269599415

Co je na tom složitého? V CZ žije 10 000 000 lidí. Vyrobí se 4300 autobusů. Včil už je to jen věc dělení. Můžeme to nechat tak, jak to je, přepočítat na 100 000 lidí, přepočítat na 10 000 lidí, na 1 000 nebo na jednoho. Já si nechci představovat ani 0,43 autobusu a vedle toho stojící 1 000 lidí, ani 0,00043 autobusu a u té hromádky součástek jednoho člověka. Mě stačí informace, že se vyrobilo 4 300 autobusů.

+3/0
25.1.2016 19:11

P91ř88e39m14y48s11l 49L46u64k54á67š 2675132110791

;-D;-D

0/0
26.1.2016 21:47

J56a11k36u85b 85K39n53e64c95h20t36o89v30s62k63ý 3950256401642

Hlavně, že v Ostravě jezdí samé Solarisy

0/0
25.1.2016 17:43

J60i65n98d41ř12i65c66h 53M78o32r26á50v88e78k 24M 3645303765586

Tak dle mě jsou kvalitnější jak SOR a stejně drahé či levnější jak bývalé Karosy..Kvalita za rozumnou cenu..

0/0
25.1.2016 18:48

M91i38r89e19k 81G12a22j24e62r 5171206899700

Vyroba autobusu je narocna na lidskou praci, takze maji firmy u nas vyhodu levne pracovni sily. A v konkurenci vychodoevropskych zemi jsou Cesi velmi dobri.

+2/0
25.1.2016 17:27

R56a75d20e58k 93K46o40p69a55r 4738911982969

Líbí se mi, jaká moudra zde padají.

Něco o montovnách (že se nenapadají všechny automobilky světa, které jsou také montovnami, nebo si jako fakt myslíte, že se třeba v Mnichově, nebo Wolfsburgu vyrábí každý šroub?)

Pak ještě něco o kvalitě.... Já teda nevím, ale kdyby to bylo tak hrozný, tak si to asi nikdo nekoupí, ale nejsem odborník na autobusy

A závěrem na to, zda se jedná o české firmy. SOR je např. ryze český. Ale i kdyby nebyl, tak myslím, že lidi v Libchavách jsou rádi, že tam je že mají kde hákovat.

Ale to zdejší rozumbrady nezajímá.

+24/−1
25.1.2016 15:54

M77í34r34a 62K18r84a72t98o89c74h80v50í44l 8216359164744

Že se s tím SORem pořád ztrapňujete.

www.justice.cz Většinový podíl vlastní firma v Praze, která je většinově vlastněna firmou v Brně, která je většinově vlastněna zahraniční firmou. Ale to vás v hospodě nanaučí pane Kopare;-D

0/−4
25.1.2016 17:29

B25r88a23n43i48s76l63a60v 57Z19o86c87h44a 7615789608861

Český človek bol vždy zručný. A koľko Česko malo rôznych slávnych značiek výrobkov, z ktorých mnohé sa mohli stať svetové a konkurovať nemeckým, holandským a francúzskym. A kde sa podeli? Pokupovali tie fabriky Nemci a Francúzi a spravili z toho montovny a riadia to z Paríža alebo z Berlína alebo dokonca zo Soulu. V 40. rokoch si Češi zvolili Moskvu, zbavili sa Nemcov a stratili konkurencieschopnosť v priemysle a hospodárstve. České banky vlastnia tí, čo po vojne nemali čo jesť: Rakušania a Taliani. Kde je zašlá sláva Živnobanky? Stratila sa v ideológií KSČ a vo večnom bratstve so ZSSR. Strojárstvo vlastnia Nemci a Kórejčania, elektrotechniku Japonci, poľnohospodárstvo Slováci, resp. jeden Slovák a Prahu a štátnu kasu vlastní tiež, Karlove Vary Rusi a tak by sme mohli pokračovať. A to, čo je dnes na predaj, začali skupovať Číňania. A jediná radosť zostala v štatistickom rekorde vyrobených autobusov. Gratulujem.

+2/−8
25.1.2016 15:51

M64i80l54a17n 42K27l90o72u77č51e84k 9944847619676

Mne je treba fuk kdo vlastni nasi firmu, dokud mi plati mzdu.

+7/−1
25.1.2016 16:14

B70r64a98n21i57s62l66a98v 28Z87o92c95h58a 7645519968261

Rakúsky robotník ju má však trikrát vyššiu a pritom v 1938 ju mal možno o tretinu nižšiu. Hovorím o tom, ako sa to mohlo stať.

+1/0
25.1.2016 16:39

M88i85l12a47n 27K39l63o19u62č56e82k 9954197539256

No a co, pokid by tu firmu vlastnil cech, vetsi plat by stejne nedal

+3/0
25.1.2016 16:50

J90o95s24e66f 20K92o65p12e13c23k83y 9514422165

Rakusan ma taky dost jine naklady nez Cech a mohlo se to stat velice jednoduse diky 40ti lete neschopne vlade rude luzy...

+3/0
25.1.2016 16:56

B42r20a21n52i66s16l91a65v 18Z15o23c11h93a 7675759638601

O tej rudej lúze predsa píšem. Reálny plat je ale stále vyšší Rakušanov.

0/0
25.1.2016 17:02

P10a57v39e85l 95M18a67t11o17u45š70e20k 5510137728524

Za vlády KSČ nebylo Československo ve výrobě dopravních prostředků (nemyslím auta) moc pozadu za západní Evropou. Stačí se podívat třeba na tehdejší lokomotivy Škoda, které byly ve své době špičkou a dodnes je na nich (dokonce na jedněch z nejstarších) závislá železnice nejen v Česku.

0/−5
25.1.2016 16:19

B26r96a53n78i81s35l11a81v 83Z62o13c54h66a 7365589198471

Ja sa nesporím o technickej zručnosti českých robotníkov a ume inžinierov. Vyrobiť kvalitný výrobok je jedna vec a to Češi vždy vedeli. Druhá vec je ho predať a pružne reagovať na trh, t.j. fungujúce a konkurencieschopné trhové hospodárstvo a to po vojne opustili (spolu s nami, Slovákmi v rámci Československa), ale bol to viac-menej český výber. Chcel som len povedať, že Češi si po vojne vybrali nejakú alternatívu smerovania krajiny. Získali národný štát, ale zaostali v hospodárskej sile, ktorá ako vidíme sa dosť ťažko doháňa. Samozrejme na hodnotenia dlhodobého vplyvu na chod českých dejín si musíme počkať.

+2/0
25.1.2016 16:37

F15i77l37i40p 22S74i44r57o91t65e58k 9622789212951

Češi si vybrali zhruba to, to si vybrali o něco později Švédové, Norové a do značné míry i ti Rakušáci. V roce 46 se nevolilo pro zákaz živnostníků ani pro uzavření hranic. Všechno ostatní se rozhodlo někde v Jaltě a možná v roce 45 u Plzně, kde se Američané zastavili na dohodnuté čáře. Na to měli Češi nulový vliv, stejně jako Slováci nebo východní Němci.

+2/0
25.1.2016 17:52

P55e10t85r 31B14e52z18s96t83a85r69o98s63t88i 2289816443881

Právě, stačí se podívat Albatros x 01, 103 versus gorila , M 131 x Uerdingen... Pak prijdeme na to, že holt v Německu to bylo o dvě třídy jinde...

0/0
25.1.2016 16:39

P88a98v28e85l 88M47a43t41o75u56š72e50k 5710867688964

V Německu měli v první řadě v lepším stavu tratě. Proto so mohli již dávno dovolit vyšší nápravové tlaky (498 x 01). On je taky rozdíl vyvíjet vozidlo s potenciálním odběrem 40 kusů a 400 kusů. U srovnání elektrik je hlavní rozdíl v tom, že porovnáváte naši čtyřnápravovou a německou šestinápravovou. Objektivnější pro srovnání s řadou 103 by byly lokomotivy podobných parametrů dodávané ze Škodovky do SSSR. Rozhodně si ale nemyslím, že by Němci tehdy byli o dvě třídy jinde.

+1/0
25.1.2016 16:48

B74r69a98n56i67s93l80a81v 40Z35o52c39h14a 7825689748751

Problém bol v tom, že české výrobky vlastne na svojich trhoch nemali konkurenciu, lebo boli jediné. V ZSSR im nikto nekonkuroval. Keby zaostali výrobky západných Nemcov, tak by ich prestali kupovať. A keď český podnik potreboval dodávateľa, tak ho ťažko v socialistickom nedostatkovom hospodárstve hľadal. Západný Nemec si z dodávateľov mohol vyberať a stanovovať podmienky. To všetko sa muselo na kvalite prejavovať. Nehovoriac o plánovanom riadení v podnikoch.

0/0
25.1.2016 17:01

P19a21v42e65l 80M14a86t25o26u29š96e64k 5100797608294

Mohl si vybrat, ale moc to nedělal, asi mu velela nějaká hrdost. Nebo byly celkově jiné podmínky. Pokud vím, v Německu jezdily lokomotivy (obecně žel. vozidla) německé, v Rakousku rakouské, ve Francii francouzské atd. To, co se děje dnes, tedy aby jezdilo všude všechno, tehdy z daleka běžné nebylo.

0/0
25.1.2016 17:15

J56o51s34e71f 48K63o11p40e31c20k28y 9484862735

Jedine v cem jsme byli schopni konkurovat za dob rude chatry byly lokomotivy a to jeste po strance technicke a nikoliv uzitkove. Vozy i jednotky byly zastarale uz v okamziku, kdy je soudruzi vyrobili...

0/0
25.1.2016 16:54

P81a74v89e20l 46M43a38t91o90u11š34e80k 5570817488264

Jak se to vezme. Jednotky 451 a 452 (EM 475.1, 2) byly naopak pokrokové tím, že byly nízkopodlažní. To je u nás na železnici dodnes málem neznámý pojem. Klasické vozy jsme u nás moc neuměli, to je pravda. Ale ony německé vozy ze stejné doby nebyly zase o tolik lepší.

0/0
25.1.2016 17:01

B58r30a65n24i86s63l70a19v 75Z38o59c22h19a 7385799258751

Ja ale porovnávam predvojnové značky oproti súčasným v európskom kontexte.

0/0
25.1.2016 17:06

J62a27n 66K43o88v61á22č 7422829695587

Češi si nic nevolili, o rozdělení Evropy po 2ww se rozhodlo v Jaltě.

0/0
25.1.2016 17:22

J80a37n 27K66o11v38á28č 7262239165257

Ale to zbavení se Němců byl samozřejmě chybný krok. Ta nevědělaná lůza potažmo často i ze Slovenska je nikdy nemohla nahradit.

0/−2
25.1.2016 17:27

J10a36n 73K60o25v77á24č 7152379405247

nevzdělaná ;)

0/0
25.1.2016 17:28
Foto

V14o29j31t35e16c29h 50P50á47n34i46k 13S74r85. 5761461794357

Jednému nerozumiem.

Článok, ktorý podtrhuje výnimočnosť ČR vo výrobe autobusov vo svetovej kvalite - a väčšina diskutujúcich má negatívne príspevky. Je to normálne? Vy nie ste na úspech Karosy hrdí???

A, iba tak, medzi rečou: Ak by v Karose nebol pri jej privatizácii v čele zodpovedný. odborne fundovaný a predvídavý riaditeľ, mohla dopadnúť tak, ako väčšina našich podnikov - ich rozkradnutím a zánikom.

+16/0
25.1.2016 15:35

P68a30v43e48l 45S59o65b15o70t44k97a 5360674

Z tuzemské Karosy je dnes Iveco.

Ale jinak máte pravdu, kdyby Karosa zůstala v českých rukou, tak se to rozkradlo a stroje odvezly do šrotu.

+3/0
25.1.2016 15:47

K68a31r17e76l 12S88t86r33ž89a84n97o11v95s77k11ý 1668405735

To je mi ale statistika. Když vezmu autobus rozložený na díly, odvezu ho do Vatikánu a tam ho sešroubuju, stane se hned Vatikán největší montovnou autobusů na světě na počet obyvatel.

0/−7
25.1.2016 15:24

M36i75l79a90n 37K49l28o51u83č55e80k 9604297169986

Ano a co má být? Pogratuluji Vatikánu, kolik vyrobí autobusů a kolik lidí tam dostává mzdu a firma za ně odvádí peníze státu.

+5/−1
25.1.2016 15:40

P88e85t47r 69B24í42l48e53k 7673987979365

Vidím sama česká firma ...spíš mělo znít největší montovna na světě,,ale to už nezní tak hrdě...

+1/−11
25.1.2016 15:09

M42í69r78a 81K79r58a10t35o70c90h30v49í45l 8376629204524

Iveco a SOR - český výrobce?;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−10
25.1.2016 14:54

R98a57d58e81k 53K92o55p85a79r 4538291762909

Co je na SORu nečeského? Majitel je český, firma sídlí v Čechách....

+11/0
25.1.2016 15:23

P14e89t78r 13B19e45z11s22t60a31r79o37s55t25i 2689876443821

A to je tak vše...

+1/−2
25.1.2016 16:12

M48a28r95t18i77n 85N35e15r17m67u38t 9807117508529

Zajímalo by mě, kolik domácích součástek používá např. Nokia....

+1/0
25.1.2016 16:14

M26í96r74a 63K65r83a42t43o61c93h67v78í78l 8446569534724

a peníze? Kam jdou nákladové položky, zisk a daně? Co je na Ivecu nečeského? Koukám, že se tu na mně sesypali chytráci z hospody;-D

0/−1
25.1.2016 16:58

M28í32r49a 48K44r88a30t90o68c35h96v82í25l 8526529934114

Třeba většinový podíl, který vlastní firma, ktrou větčinově vlastní zahraniční firma;-D www.justice.cz

0/−1
25.1.2016 17:20

M50í18r10a 58K63r81a96t74o79c20h12v31í69l 8306749334764

Slavný český SOR;-D;-D;-D

0/−1
25.1.2016 17:24

M85í42r70a 72K81r50a31t90o46c61h92v94í26l 8156469874204

Třeba většinový podíl, který vlastní firma, kterou většinově vlastní zahraniční firma;-D www.justice.cz

0/0
25.1.2016 17:22
Foto

V18o58j69t56e75c78h 55P46á93n80i29k 41S15r53. 5101171454427

Mirečku, jaký výrobce je Škoda Auto?

0/0
25.1.2016 21:11

P49a71v41e29l 42R76a81t76h48o36u12s96k69ý 6800409321

"Dokonce tak, že žádná jiná země na světě nevyrábí v přepočtu na tisíc obyvatel tolik autobusů jako Česko."

V přepočtu na dva tisíce obyvatel to vychází jak? Nemůžou prostě normálně napsat "v přepočtu na obyvatele"?

+3/−6
25.1.2016 14:47

J68i81ř38í 60Š80a95f81á62ř 5731905609438

Když už jsi takový šťoura, myslíš na jednoho? Blbý co??;-D

+2/0
25.1.2016 14:50

P70a81v47e57l 32R34a26t55h14o63u58s61k20ý 6430389821

Jasně že na jednoho. To je snad normální, ne? Měříš rychlost v kilometrech za 3 hodiny, hustotu v kg na 7 nebo 1000 metrů krychlových a podobně?

0/−3
25.1.2016 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.