Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Semafory zdržují a škodí ekonomice, tvrdí britský ekonomický institut

Semafory na silnicích neprospívají ekonomice. K takovému závěru dospěl výzkum londýnského think-tanku Institute of Economic Affairs. Dvouminutové zdržení na červenou znamená roční ztrátu přibližně 16 miliard liber, což představuje jedno procento britského HDP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a58r89e16k 40J94a30n49e97č82k12a 1237716563131

Ono vypínání je jedna věc a pozornost řidiče druhá. Již jsem byl několikrát svědkem toho, když kolem 23hod. se automaticky vypl semafor do stavu blikání oranžové, kdy bezmozci za volantem automaticky brali svoji cestu za hlavní, i když to bylo zcela opačně. Co na tom, že tam bylo dopravní značení jako vrata. Po pár velmi vážných dopravních nehodách semafory na té jinak naprosto přehledné a pohodové křižovatce fungují zase nonstop. Takže nelze paušalizovat ;-)

0/0
29.1.2016 15:37

O38l15d76ř56i29c68h 50J93a28n77e51č57e85k 8119126263251

já teda myslím, že škodí hlavně auta ve velkoměstech. ti lidé si neumí představit, jak krásně by se tam bez aut dalo žít.

a že jsou výfukové plyny, hluk a opotřebení brzd lepší než přejeté děti? 8-oRv

že by všem byla dobrovolná kooperace přínosnější je sice pěkné tvrzení, ale fakt nevím, jak té dobrovolné kooperace dosáhnout. víme přeci, že lidé jsou většinou příliš velcí sobci, aby dobrovolná kooperace mohla fungovat ve větší skupině.

je dost řidičů, cyklistů i chodců, kteří neumí ani dodržovat jasně daná pravidla - jak po takových chtít dobrovolnou kooperaci? 8-o

0/−2
27.1.2016 12:32

P37a23t47r45i15k 83K14o79u71b63a 3682622490615

Se mi libi jak podobny kecy vzdycky vyplodi nekdo, kdo jede autem jednou za rok a jinak sedi doma na zadku a bude ostatnim urcovat s cim a kam maji jezdit.

+2/0
27.1.2016 14:08

J96a18n 64D49l38o84u48h55ý 8276840383310

Souhlasím i s těmi retardéry

http://www.stream.cz/uservideo/169815-problemy-milionaru

0/−1
27.1.2016 11:15

J64a45n 76D51l96o49u96h11ý 8216550413740

proč to minus? 8-o;-D

0/0
28.1.2016 10:14

P25e66t40r 51A45s63c70h32e64n19b87r17e34n14n93e60r 6745983382971

V Hradci Králové mají dokonalou kombinaci - kruháč se semaforem

+1/0
26.1.2016 22:43

A89n86t97o75n58í16n 27S91e21b52e21r98a 7163538930969

No to mně stačí že na hlavní třídě ve větším městě, když člověk jeden ca 50-60 Km/hod, tak chytne každou červenou po cestě. Až když jede 70, tak pak chytne zelenou vlnu. Ale to zase rýžuje město na pokutách. Tak si vyberte. .;-O

+7/−1
26.1.2016 20:46

S20t33a87n85i43s92l66a93v 23T22v42r19z 4426717963279

A co třeba jet 35-40? To je rychlost, na kterou jsou semafory stavěné, protože při ní nedochází k neplynulostem způsobeným odbočováním a přecházením přes přechody pro chodce.

0/0
2.2.2016 9:24

A93n66t75o85n68í49n 63S46v87o22b26o46d27a 3764643239142

Stačí udělat inteligentní semafory, aby kamera počítala auta stojící na červenou. Nejblbější je stát na červenou a na zelenou nejede žádné auto. "Ideální" křižovatka je u O2 arény v Praze :-(, tam stávají auta a nikdo nechce do O2 arény

+1/0
26.1.2016 19:51

R86o17m79a12n 27P73o12l11á64č81e90k 5226149795

Tohle je z velké části vina chodců... Zmáčknou si tlačítko a pak si jdou na červenou, ale auta to zastaví...

+1/0
27.1.2016 20:27

A77n42t77o37n19í35n 98S39v43o46b28o45d79a 3554773809952

Chodím kolem občas pěšky, přes tu křižovatku nikdo nejde a stejně se zastaví výpadovka

0/0
28.1.2016 9:51

T74o25m41á77š 58Z91e40m86a85n 3735678934475

Souhlasím i s tím co není v nadpisu -

Nesmyslné pomalé zóny a cyklospruhy a úkor jízdních pruhů.

V Praze cyklsitika nemá valný význam ani v létě, natož přes celý rok, ale cyklopruh překáží neustále.

+5/−2
26.1.2016 19:39
Foto

J62i80ř15í 31S13v41o47b98o31d44a 3762763803807

Nové auto ví o každém jiném autě "půl kilometru" kolem sebe, proč to proboha nezvládne semafor!!! Stát na červené zatím co zelená svítí do pusté odbočky mi přijde v dnešní době nepochopitelné. Tam by mohla být úspora paliva a nervů.

+3/0
26.1.2016 19:24

T71o83m37á83š 64Z84e36m22a41n 3175148624115

Stačilo by aby semafor znamenal "dej přednost" a ne "stůj".

+1/−2
26.1.2016 19:30

J10i77ř26í 94K22o53c69u77r33e97k 6265734725598

To stačí přepnout semafor na blikající žlutou. Značky tam bývají tak jako tak. Aspoň mimo špičku. Ale to ne. Teď je v módě co nejvíc zhoršovat pomínky na silnici a zřizovat červenou vlnu. A aby se takto vzniklé emise vykompenzovaly, tak se omezuje vjezd a parkování.

+4/0
26.1.2016 20:23

J92a42r77o42s55l23a25v 62Č15e15r12v83e66n63k97a 1951788188718

Od toho jsou ale značky! :-)

0/0
27.1.2016 22:33

J33a42k45u30b 44K97o59s 3846672270244

Tak se dá souhlasit. Jsou asi místa kde jsou nutné, ale těch bude menšina.

0/0
26.1.2016 19:15

M58i59l65o67s61l49a80v 24Z70u83b67r 2536647103421

A to ještě nezažili brněnské semafory, to je teprve KATASTROFA !!!!!!;-D

+4/0
26.1.2016 17:11

J16i47ř66í 93K66o44c28u77r93e50k 6305194445958

Kolem Kasáren, žejo? Buď 75-80 nebo 30-35. Jinak si člověk postojí na každém. Což je super, když tam trčí jediný kloubový autobus a čeká na zelenou. Třeba v devět večer.

+3/0
26.1.2016 20:25

M35a78r27e12k 29H47r83u69b18y 6137412371268

Semafory v Praze skodi vic, nez si britsti vedci dokazi predstavit. Kvuli neschopnosti Eltoda je seridit jsou schopne vytvorit kolonu i v noci u lesa8-o:-P

+13/0
26.1.2016 17:04

T68o90m19á71š 60Z61e89m42a58n 3525608794565

Ano na Chodově u Krčského lesa (ehm Kunratického) to opravdu zvládá.

+2/0
26.1.2016 19:31

A64n92t30o48n83í55n 39S93v61o49b71o27d85a 3824393869102

Na Českomoravské u O2 arény to je fantazie, to by měli Angláni vidět a již by nestěžovali :-(. Hlavní výpadovka a na ní semafor, který většinou nikdo nepotřebuje, ale auta zastaví :-(

+4/0
26.1.2016 21:13

K82r33y57š40t86o49f 76L81a39n98í72k 1449730875845

dvouminutove zpozdeni každého auta? podle me by do ztraty měli pocitat jen ty "pracujici" vozy. ostatní se zdrzuji maximalne na ukor svého volneho casu. pochybuji, ze by jejich o 2 minuty delší luxovani ci koukani na TV ekonomice nejak prospelo. mozna vyssi spotřebou elektriny. ale to by zase nebylo ekologicke.

+1/−5
26.1.2016 17:02

P52e75t85r 13J23a52r20o20š 2874411225607

Myslim ze by pani ekonomove brzo zjistili, ze sefinzenyr projektu namotany na kola zleva prijizdejici cisterny, by ekonomiku poskodil znatelne vice.

0/−1
26.1.2016 16:59

M25a19r21t89i71n 56S75t22a73n78ě72k 3418440893616

Misto dementnich semaforu kruhove objezdy. V Anglii jsou mini kruhove objezdy i na malinkych krizovatkach ve vesnicich. Je to bezpecne (bezpecnejsi nez semafory), rychle a hlavne plynule.

+1/−2
26.1.2016 16:45

J43á77n 56K63o61t75ú36č 2536964978856

plynulé??? Na križovatkách s malou intenzitou dopravy je kruháč ešte väčšie zdržanie než semafór. Neexistuje žiadny hlavný smer, každý musí pribrzdiť.

+12/0
26.1.2016 16:48

M20a24r78c20e14l 29G75i60r44e68t78h 6835620325835

Co jsem viděl minikruhové objezdy na silnicích v Anglii, tak to většinou byly jen nesmyslně načmáraný bílý kola uprostřed obyčejný křižovatky, které stejně nikdo nerespektoval a prostě to projížděl.

+2/0
26.1.2016 17:34

T25o37m76á62š 22Z34e49m21a75n 3305368974445

Jo, jasně známe z Kunratic a Libiše na staré Benešovské - pár aut z "vedlejší" upce totálně hlavní.

+1/0
26.1.2016 19:33

J13á60n 56K45o63t28ú58č 2776364628646

To by som rád videl, čo by vedci doporučovali namiesto semafórov. Kruháč? Všetky kríženia mimoúrovňové? Alebo ich rovno vypnúť? Jedno lepšie ako druhé.

Je to asi podobná múdrosť, ako keby niekto vyhlásil, že zastavovanie vlakov v staniciach zdržuje dopravu. Tak radšej nech vlaky nikde nezastavujú, nech vybehnú na trať rovno z depa a pokračujú bez zastavenia až do cieľového depa... to bude potom plynulá doprava.

+1/−5
26.1.2016 16:43

R93o30m39a69n 85B82í42l86ý 5840775225137

A co takhle se řídit značkou tu mudrci. Na většině křižovatek to jde (i když jsou takové, na kterých ne). A pokud to někdo neumí na normální jednoduché křižovatce, třeba ty!, tak nemáte na silnici co pohledávat ! Dnešní řidiči jsou úplný opice. Pak nemají být mrtví na silnicích.

+1/0
26.1.2016 19:19

J69a80n 69H19o56r11s54k69ý 2916530557345

Dalším výstupem z toho "ekonomického institutu" bude, jak zdržují a škodí ekonomice zatáčky a silnice do kopců.

+3/−2
26.1.2016 16:40

M46i34r74o32s15l86a30v 96B77r97o36z58i68k 7551899454597

Tak zaver tohoto institutu neni novinka. Jenom zavedeni 50 KM/H ve mestech, i tam kde to je zbytecne, stoji Ceskou ekonomiku cca 45 miliard rocne, treba kvuli zpomalenym a odlozenym zakazkam zivnostniku a ubytku produktivity prace. Proste silnice jsou a budou dopravne-ekonomicke tepny.

Nejdrsnejsim prikladem opacneho trendu je napriklad Kodan, kde kvuli ekologicko-cyklisticko-zeleneho trendu kleslo hdp mesta za posledni dekadu o 21 procent a rada businessu zdrhla nebo zkrachovala..

+1/−1
26.1.2016 19:27

B50o24h12u25m75i78l 32P59e58s77e17k 6265157633494

Tech 50 km/h je ve městech kvůli tomu, že je to nejvyšší rychlost při které má chodec ještě nadpoloviční šanci na přežití.

+1/0
27.1.2016 8:21

T60o46m25á40š 57Z94e62m19a54n 3165258494835

Jo proč myslíte že se budovaly dánice s limitem stoupání a poloměru zatáček?

Protože stoupání a zatáčky odpravu zrychlují?;)

0/0
26.1.2016 19:35

L91a20d29i52s85l24a12v 17M94a83c32e32k 1598569368637

Ve Švédsku zrušili povinnost mít řidičák. Jen ale pro vyvolenou skupinu lidí.

+12/−1
26.1.2016 16:40

V69í48t 10O90d20l52o15ž15i39l98í43k 8196653167617

Je to úplně jednoduché, semafory mají smysl jen při nadkritické hustotě provozu, kdy je pro auta jedoucí z vedlejší ulice už nemožné bez problémů vjet na hlavní (a pro chodce bezpečně přejít ulici).

Pokud hustota provozu klesne pod tuto kritickou úroveň, semafory by se měly vypínat.

+16/0
26.1.2016 16:38

J65á33n 25K43o19t92ú25č 2156854208626

Vzhľadom na hustotu osídlenia v UK tipujem, že ich problémom nie sú prázdne cesty. Preto je takáto štúdia nezmyselná.

+1/−1
26.1.2016 16:44

V45e44n18d44e73l72í40n 59C97h79l60u78p45a90t29ý 4192984792181

Len ci do toho ekonomovia nezabudli zaratat aj stratu zivotov ludi v produktivnom veku pri podstatne vacsom mnozstve nehod na krizovatkach bez semaforov.

Taketo jednostranne statistiky mam fakt rad.

+2/−4
26.1.2016 16:36

M71a18r60c73e65l 25P96a89v12l48í35k 7381164748159

v rakúsku nzrušili "denné svietenie" ako zbytočné.

+3/0
26.1.2016 16:32

R66a93d52o92s63l35a74v 90K43l31a16u35d45a 5824398574332

... a taky jadernou elektrárnu:-P

0/0
26.1.2016 16:33

T84o76m21á81š 37Z71e98m83a10n 3175248614175

V Německu taktéž - prokazatelně to rozptyluje řidiče a odvádí pozornost od neosvětlených objektů.

+1/0
26.1.2016 21:33

P76a22t52r16i83k 53K13o41u85b65a 3772532340985

Staci kdyz je na semaforu oranzova a nejaka vetsi krizovatka a pulka nemehel nevi kdy muze jet, specialne zensky.

Kdyz uz omezit semafory tak ty trapny mackaci u prechodu, naprosta zoufalost co akorat narusi "zelenou vlnu".

O retarderech ani nemluve, ty bych ronvou zakazal, to jedna z nejvetsich zhovadilosti co na silnici existuji.

+6/−2
26.1.2016 16:31

M73i81c74h83a76l 12T52e98s58a50ř 4298892810691

Nenaruší. Pokud už někde něco jako zelená vlna je, tak jí tlačítko pro chodce neovlivní. To jen zařídí, aby chodec vůbec nějakou zelenou v nejbližším cyklu dostal.

+7/0
26.1.2016 16:38

P65a90t36r89i90k 36K16o53u27b68a 3692852500485

Ale narusi, nerikam, ze uplne vsude, ale jsou semafory kde si to praska cerveny kdy se tomu zachce.

0/0
26.1.2016 16:51

M40a72r79t95i70n 92R54ů58ž11i42č42k85a 9334981208109

nejlepší je, že to chodec zmačkne, pak nic nejde, on přeběhne a pak se autům dá stop a chodec je už dávno na druhé straně

nevím jak tohle funguje, to by nejlíp řekl autor, ale mám dojem, že jo ... že to prostě do nějaké doby zareaguje

podobně jako tramvaje, které umí pustit svůj směr . Vypich příklad

+1/0
26.1.2016 16:54

K17r34y13š83t51o14f 95L22a61n97í18k 1829550685395

nekdy je to naopak k vzteku, když jste 2 metry od prechodu, auta pred nim zastavuji na červenou protože zelenou ma vas smer, ale protože to nikdo nezmackl, musite cekat nez se zopakuje cely cyklus.

+1/0
26.1.2016 16:57

M59i42c82h22a18l 11T87e27s12a73ř 4938972800401

Jo, přesně to mám před barákem:) Ale chápu to; křižovatka je vytížená natolik, že pokud ta zelená pro chodce nepadne, tak odbočí doprava o pár aut navíc - a při tom zatížení se každý projetý auto počítá. Nejsem dopravní inženýr, ale vím jaká alchymie je návrh časování semaforů na frekventovaných křižovatkách. Skuteční dopraváci se musí usmívat pod fousy těm městským legendám, že stačí vícekrát pomačkat tlačítko pro chodce a dostanete dřív zelenou, protože systém si myslí, že čeká hodně chodců.

.

Tlačítko pro chodce má vliv na zelenou pro auta jen v místech, kde se kříží frekventovaný chodník a frekventovaná silnice (třeba ulice Břevnovská). Auta mají trvale zelenou, dokud si chodec neobjedná zelenou tlačítkem. Ale z několika důvodů jí nedostane okamžitě, takže často mu povolí nervy, přejde na červenou a auta pak čekaj před prázdným přechodem, jak píše kolega Růžička:)

.

Vtipný je pozorovat tramvajáky na konečné na Bílé Hoře - chodí si tam mačkat tlačítko pro chodce, protože společně se zelenou pro chodce dostanou zelenou i oni, aby mohli vyjet ze smyčky na hlavní:)

+3/0
26.1.2016 17:20

M88a92r72t66i93n 69R58ů85ž43i24č37k87a 9374901748809

můžeš vysvětlit první odstavec, dík

zbytek souhlas

0/0
26.1.2016 16:52

P92a60t91r59i86k 27K92o49u76b27a 3932262110945

*blika oranzova :-)

0/0
26.1.2016 17:36

M33a11r32t28i63n 27R76ů92ž61i94č72k64a 9724331368739

tak asi mám dlouhé vedení ... u nás semefory neblikají

zelená - oranžová - červená a zpět

někdy na oranžovou projedu (a i přidám) a někdy na ni raději zastavím ... podle provozu a podle toho jak moc se mi auto lepí na kufr

0/0
27.1.2016 6:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.