Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Semafory zdržují a škodí ekonomice, tvrdí britský ekonomický institut

Semafory na silnicích neprospívají ekonomice. K takovému závěru dospěl výzkum londýnského think-tanku Institute of Economic Affairs. Dvouminutové zdržení na červenou znamená roční ztrátu přibližně 16 miliard liber, což představuje jedno procento britského HDP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a51r29e22k 31J42a25n67e32č11k22a 1207426433771

Ono vypínání je jedna věc a pozornost řidiče druhá. Již jsem byl několikrát svědkem toho, když kolem 23hod. se automaticky vypl semafor do stavu blikání oranžové, kdy bezmozci za volantem automaticky brali svoji cestu za hlavní, i když to bylo zcela opačně. Co na tom, že tam bylo dopravní značení jako vrata. Po pár velmi vážných dopravních nehodách semafory na té jinak naprosto přehledné a pohodové křižovatce fungují zase nonstop. Takže nelze paušalizovat ;-)

0/0
29.1.2016 15:37

O82l35d16ř21i50c12h 34J22a81n42e23č45e11k 8799216693611

já teda myslím, že škodí hlavně auta ve velkoměstech. ti lidé si neumí představit, jak krásně by se tam bez aut dalo žít.

a že jsou výfukové plyny, hluk a opotřebení brzd lepší než přejeté děti? 8-oRv

že by všem byla dobrovolná kooperace přínosnější je sice pěkné tvrzení, ale fakt nevím, jak té dobrovolné kooperace dosáhnout. víme přeci, že lidé jsou většinou příliš velcí sobci, aby dobrovolná kooperace mohla fungovat ve větší skupině.

je dost řidičů, cyklistů i chodců, kteří neumí ani dodržovat jasně daná pravidla - jak po takových chtít dobrovolnou kooperaci? 8-o

0/−2
27.1.2016 12:32

P75a91t65r89i33k 75K95o65u22b58a 3482292750855

Se mi libi jak podobny kecy vzdycky vyplodi nekdo, kdo jede autem jednou za rok a jinak sedi doma na zadku a bude ostatnim urcovat s cim a kam maji jezdit.

+2/0
27.1.2016 14:08

J81a48n 88D93l59o22u64h72ý 8476640183150

Souhlasím i s těmi retardéry

http://www.stream.cz/uservideo/169815-problemy-milionaru

0/−1
27.1.2016 11:15

J75a29n 62D14l97o69u35h29ý 8536520193120

proč to minus? 8-o;-D

0/0
28.1.2016 10:14

P85e69t92r 62A12s82c57h36e10n93b33r51e51n67n55e95r 6245203822601

V Hradci Králové mají dokonalou kombinaci - kruháč se semaforem

+1/0
26.1.2016 22:43

A23n13t23o91n66í52n 33S28e74b32e75r79a 7613298110959

No to mně stačí že na hlavní třídě ve větším městě, když člověk jeden ca 50-60 Km/hod, tak chytne každou červenou po cestě. Až když jede 70, tak pak chytne zelenou vlnu. Ale to zase rýžuje město na pokutách. Tak si vyberte. .;-O

+7/−1
26.1.2016 20:46

S81t24a20n64i24s81l34a77v 93T57v11r55z 4256457923389

A co třeba jet 35-40? To je rychlost, na kterou jsou semafory stavěné, protože při ní nedochází k neplynulostem způsobeným odbočováním a přecházením přes přechody pro chodce.

0/0
2.2.2016 9:24

A16n87t93o12n49í38n 82S17v35o59b30o42d14a 3504543579732

Stačí udělat inteligentní semafory, aby kamera počítala auta stojící na červenou. Nejblbější je stát na červenou a na zelenou nejede žádné auto. "Ideální" křižovatka je u O2 arény v Praze :-(, tam stávají auta a nikdo nechce do O2 arény

+1/0
26.1.2016 19:51

R81o13m54a68n 77P88o34l28á44č64e95k 5186819815

Tohle je z velké části vina chodců... Zmáčknou si tlačítko a pak si jdou na červenou, ale auta to zastaví...

+1/0
27.1.2016 20:27

A92n68t90o66n26í60n 67S36v73o88b60o43d80a 3764833329462

Chodím kolem občas pěšky, přes tu křižovatku nikdo nejde a stejně se zastaví výpadovka

0/0
28.1.2016 9:51

T82o29m51á69š 76Z24e49m80a69n 3595478524305

Souhlasím i s tím co není v nadpisu -

Nesmyslné pomalé zóny a cyklospruhy a úkor jízdních pruhů.

V Praze cyklsitika nemá valný význam ani v létě, natož přes celý rok, ale cyklopruh překáží neustále.

+5/−2
26.1.2016 19:39
Foto

J11i34ř41í 90S39v74o87b88o86d30a 3102923523207

Nové auto ví o každém jiném autě "půl kilometru" kolem sebe, proč to proboha nezvládne semafor!!! Stát na červené zatím co zelená svítí do pusté odbočky mi přijde v dnešní době nepochopitelné. Tam by mohla být úspora paliva a nervů.

+3/0
26.1.2016 19:24

T86o11m15á12š 80Z60e44m54a48n 3155678534875

Stačilo by aby semafor znamenal "dej přednost" a ne "stůj".

+1/−2
26.1.2016 19:30

J30i17ř77í 17K46o35c48u56r69e14k 6165884935458

To stačí přepnout semafor na blikající žlutou. Značky tam bývají tak jako tak. Aspoň mimo špičku. Ale to ne. Teď je v módě co nejvíc zhoršovat pomínky na silnici a zřizovat červenou vlnu. A aby se takto vzniklé emise vykompenzovaly, tak se omezuje vjezd a parkování.

+4/0
26.1.2016 20:23

J25a81r36o98s58l88a22v 44Č78e87r97v12e97n81k94a 1661878128188

Od toho jsou ale značky! :-)

0/0
27.1.2016 22:33

J66a19k81u49b 94K60o45s 3826162800214

Tak se dá souhlasit. Jsou asi místa kde jsou nutné, ale těch bude menšina.

0/0
26.1.2016 19:15

M20i66l65o78s18l54a88v 25Z54u19b18r 2426197753181

A to ještě nezažili brněnské semafory, to je teprve KATASTROFA !!!!!!;-D

+4/0
26.1.2016 17:11

J64i39ř80í 68K66o95c48u78r22e94k 6305304895268

Kolem Kasáren, žejo? Buď 75-80 nebo 30-35. Jinak si člověk postojí na každém. Což je super, když tam trčí jediný kloubový autobus a čeká na zelenou. Třeba v devět večer.

+3/0
26.1.2016 20:25

M52a18r10e33k 22H32r29u92b53y 6917792221788

Semafory v Praze skodi vic, nez si britsti vedci dokazi predstavit. Kvuli neschopnosti Eltoda je seridit jsou schopne vytvorit kolonu i v noci u lesa8-o:-P

+13/0
26.1.2016 17:04

T93o75m57á43š 72Z84e65m79a76n 3265198424425

Ano na Chodově u Krčského lesa (ehm Kunratického) to opravdu zvládá.

+2/0
26.1.2016 19:31

A97n70t45o57n28í38n 45S17v53o84b95o19d89a 3814643719592

Na Českomoravské u O2 arény to je fantazie, to by měli Angláni vidět a již by nestěžovali :-(. Hlavní výpadovka a na ní semafor, který většinou nikdo nepotřebuje, ale auta zastaví :-(

+4/0
26.1.2016 21:13

K68r89y72š29t89o45f 48L20a63n50í22k 1109420745675

dvouminutove zpozdeni každého auta? podle me by do ztraty měli pocitat jen ty "pracujici" vozy. ostatní se zdrzuji maximalne na ukor svého volneho casu. pochybuji, ze by jejich o 2 minuty delší luxovani ci koukani na TV ekonomice nejak prospelo. mozna vyssi spotřebou elektriny. ale to by zase nebylo ekologicke.

+1/−5
26.1.2016 17:02

P34e50t86r 70J73a24r56o71š 2674921965657

Myslim ze by pani ekonomove brzo zjistili, ze sefinzenyr projektu namotany na kola zleva prijizdejici cisterny, by ekonomiku poskodil znatelne vice.

0/−1
26.1.2016 16:59

M67a60r18t22i16n 20S85t53a88n51ě95k 3598600803166

Misto dementnich semaforu kruhove objezdy. V Anglii jsou mini kruhove objezdy i na malinkych krizovatkach ve vesnicich. Je to bezpecne (bezpecnejsi nez semafory), rychle a hlavne plynule.

+1/−2
26.1.2016 16:45

J16á38n 13K41o84t59ú54č 2326284178496

plynulé??? Na križovatkách s malou intenzitou dopravy je kruháč ešte väčšie zdržanie než semafór. Neexistuje žiadny hlavný smer, každý musí pribrzdiť.

+12/0
26.1.2016 16:48

M25a86r10c96e74l 63G32i83r40e97t57h 6405350555535

Co jsem viděl minikruhové objezdy na silnicích v Anglii, tak to většinou byly jen nesmyslně načmáraný bílý kola uprostřed obyčejný křižovatky, které stejně nikdo nerespektoval a prostě to projížděl.

+2/0
26.1.2016 17:34

T33o71m74á89š 16Z64e67m85a52n 3395828424515

Jo, jasně známe z Kunratic a Libiše na staré Benešovské - pár aut z "vedlejší" upce totálně hlavní.

+1/0
26.1.2016 19:33

J43á48n 53K67o95t28ú19č 2886774358286

To by som rád videl, čo by vedci doporučovali namiesto semafórov. Kruháč? Všetky kríženia mimoúrovňové? Alebo ich rovno vypnúť? Jedno lepšie ako druhé.

Je to asi podobná múdrosť, ako keby niekto vyhlásil, že zastavovanie vlakov v staniciach zdržuje dopravu. Tak radšej nech vlaky nikde nezastavujú, nech vybehnú na trať rovno z depa a pokračujú bez zastavenia až do cieľového depa... to bude potom plynulá doprava.

+1/−5
26.1.2016 16:43

R21o28m61a32n 74B79í81l58ý 5180235835647

A co takhle se řídit značkou tu mudrci. Na většině křižovatek to jde (i když jsou takové, na kterých ne). A pokud to někdo neumí na normální jednoduché křižovatce, třeba ty!, tak nemáte na silnici co pohledávat ! Dnešní řidiči jsou úplný opice. Pak nemají být mrtví na silnicích.

+1/0
26.1.2016 19:19

J26a62n 48H63o71r56s27k63ý 2326300837395

Dalším výstupem z toho "ekonomického institutu" bude, jak zdržují a škodí ekonomice zatáčky a silnice do kopců.

+3/−2
26.1.2016 16:40

M72i11r38o30s45l77a27v 15B59r56o37z82i88k 7871149934317

Tak zaver tohoto institutu neni novinka. Jenom zavedeni 50 KM/H ve mestech, i tam kde to je zbytecne, stoji Ceskou ekonomiku cca 45 miliard rocne, treba kvuli zpomalenym a odlozenym zakazkam zivnostniku a ubytku produktivity prace. Proste silnice jsou a budou dopravne-ekonomicke tepny.

Nejdrsnejsim prikladem opacneho trendu je napriklad Kodan, kde kvuli ekologicko-cyklisticko-zeleneho trendu kleslo hdp mesta za posledni dekadu o 21 procent a rada businessu zdrhla nebo zkrachovala..

+1/−1
26.1.2016 19:27

B69o57h86u26m84i15l 14P33e71s90e35k 6555147443804

Tech 50 km/h je ve městech kvůli tomu, že je to nejvyšší rychlost při které má chodec ještě nadpoloviční šanci na přežití.

+1/0
27.1.2016 8:21

T55o60m93á54š 43Z14e41m12a62n 3375368424735

Jo proč myslíte že se budovaly dánice s limitem stoupání a poloměru zatáček?

Protože stoupání a zatáčky odpravu zrychlují?;)

0/0
26.1.2016 19:35

L59a59d77i34s57l15a44v 13M97a34c68e76k 1668389208327

Ve Švédsku zrušili povinnost mít řidičák. Jen ale pro vyvolenou skupinu lidí.

+12/−1
26.1.2016 16:40

V22í70t 77O10d76l88o44ž53i98l61í29k 8166303607837

Je to úplně jednoduché, semafory mají smysl jen při nadkritické hustotě provozu, kdy je pro auta jedoucí z vedlejší ulice už nemožné bez problémů vjet na hlavní (a pro chodce bezpečně přejít ulici).

Pokud hustota provozu klesne pod tuto kritickou úroveň, semafory by se měly vypínat.

+16/0
26.1.2016 16:38

J21á54n 54K55o46t43ú30č 2206114458566

Vzhľadom na hustotu osídlenia v UK tipujem, že ich problémom nie sú prázdne cesty. Preto je takáto štúdia nezmyselná.

+1/−1
26.1.2016 16:44

V86e82n36d25e33l81í28n 41C83h36l58u53p38a15t59ý 4252154502841

Len ci do toho ekonomovia nezabudli zaratat aj stratu zivotov ludi v produktivnom veku pri podstatne vacsom mnozstve nehod na krizovatkach bez semaforov.

Taketo jednostranne statistiky mam fakt rad.

+2/−4
26.1.2016 16:36

M83a29r85c79e23l 31P29a94v88l21í21k 7341314238929

v rakúsku nzrušili "denné svietenie" ako zbytočné.

+3/0
26.1.2016 16:32

R61a29d30o27s43l86a32v 92K11l39a82u48d93a 5394418914442

... a taky jadernou elektrárnu:-P

0/0
26.1.2016 16:33

T36o80m58á75š 72Z61e17m29a43n 3695168174615

V Německu taktéž - prokazatelně to rozptyluje řidiče a odvádí pozornost od neosvětlených objektů.

+1/0
26.1.2016 21:33

P23a65t90r19i84k 41K81o27u28b91a 3812882130405

Staci kdyz je na semaforu oranzova a nejaka vetsi krizovatka a pulka nemehel nevi kdy muze jet, specialne zensky.

Kdyz uz omezit semafory tak ty trapny mackaci u prechodu, naprosta zoufalost co akorat narusi "zelenou vlnu".

O retarderech ani nemluve, ty bych ronvou zakazal, to jedna z nejvetsich zhovadilosti co na silnici existuji.

+6/−2
26.1.2016 16:31

M29i90c86h13a53l 84T39e74s55a50ř 4408532980851

Nenaruší. Pokud už někde něco jako zelená vlna je, tak jí tlačítko pro chodce neovlivní. To jen zařídí, aby chodec vůbec nějakou zelenou v nejbližším cyklu dostal.

+7/0
26.1.2016 16:38

P57a36t79r69i78k 45K47o72u63b62a 3572232720525

Ale narusi, nerikam, ze uplne vsude, ale jsou semafory kde si to praska cerveny kdy se tomu zachce.

0/0
26.1.2016 16:51

M54a91r55t44i53n 69R30ů26ž88i84č75k41a 9164711348479

nejlepší je, že to chodec zmačkne, pak nic nejde, on přeběhne a pak se autům dá stop a chodec je už dávno na druhé straně

nevím jak tohle funguje, to by nejlíp řekl autor, ale mám dojem, že jo ... že to prostě do nějaké doby zareaguje

podobně jako tramvaje, které umí pustit svůj směr . Vypich příklad

+1/0
26.1.2016 16:54

K19r97y83š54t47o58f 22L45a50n39í76k 1659430725395

nekdy je to naopak k vzteku, když jste 2 metry od prechodu, auta pred nim zastavuji na červenou protože zelenou ma vas smer, ale protože to nikdo nezmackl, musite cekat nez se zopakuje cely cyklus.

+1/0
26.1.2016 16:57

M11i39c47h29a20l 96T70e33s81a95ř 4718602480621

Jo, přesně to mám před barákem:) Ale chápu to; křižovatka je vytížená natolik, že pokud ta zelená pro chodce nepadne, tak odbočí doprava o pár aut navíc - a při tom zatížení se každý projetý auto počítá. Nejsem dopravní inženýr, ale vím jaká alchymie je návrh časování semaforů na frekventovaných křižovatkách. Skuteční dopraváci se musí usmívat pod fousy těm městským legendám, že stačí vícekrát pomačkat tlačítko pro chodce a dostanete dřív zelenou, protože systém si myslí, že čeká hodně chodců.

.

Tlačítko pro chodce má vliv na zelenou pro auta jen v místech, kde se kříží frekventovaný chodník a frekventovaná silnice (třeba ulice Břevnovská). Auta mají trvale zelenou, dokud si chodec neobjedná zelenou tlačítkem. Ale z několika důvodů jí nedostane okamžitě, takže často mu povolí nervy, přejde na červenou a auta pak čekaj před prázdným přechodem, jak píše kolega Růžička:)

.

Vtipný je pozorovat tramvajáky na konečné na Bílé Hoře - chodí si tam mačkat tlačítko pro chodce, protože společně se zelenou pro chodce dostanou zelenou i oni, aby mohli vyjet ze smyčky na hlavní:)

+3/0
26.1.2016 17:20

M16a21r10t62i64n 78R12ů75ž23i40č18k50a 9254671868369

můžeš vysvětlit první odstavec, dík

zbytek souhlas

0/0
26.1.2016 16:52

P56a85t87r54i37k 21K95o74u63b23a 3372112210935

*blika oranzova :-)

0/0
26.1.2016 17:36

M98a94r15t34i50n 75R22ů86ž40i96č26k69a 9314961148519

tak asi mám dlouhé vedení ... u nás semefory neblikají

zelená - oranžová - červená a zpět

někdy na oranžovou projedu (a i přidám) a někdy na ni raději zastavím ... podle provozu a podle toho jak moc se mi auto lepí na kufr

0/0
27.1.2016 6:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.