Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Semafory zdržují a škodí ekonomice, tvrdí britský ekonomický institut

Semafory na silnicích neprospívají ekonomice. K takovému závěru dospěl výzkum londýnského think-tanku Institute of Economic Affairs. Dvouminutové zdržení na červenou znamená roční ztrátu přibližně 16 miliard liber, což představuje jedno procento britského HDP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a45r18e21k 33J65a71n21e35č41k19a 1697846393401

Ono vypínání je jedna věc a pozornost řidiče druhá. Již jsem byl několikrát svědkem toho, když kolem 23hod. se automaticky vypl semafor do stavu blikání oranžové, kdy bezmozci za volantem automaticky brali svoji cestu za hlavní, i když to bylo zcela opačně. Co na tom, že tam bylo dopravní značení jako vrata. Po pár velmi vážných dopravních nehodách semafory na té jinak naprosto přehledné a pohodové křižovatce fungují zase nonstop. Takže nelze paušalizovat ;-)

0/0
29.1.2016 15:37

O81l67d64ř32i76c49h 23J31a75n55e81č94e88k 8569236213721

já teda myslím, že škodí hlavně auta ve velkoměstech. ti lidé si neumí představit, jak krásně by se tam bez aut dalo žít.

a že jsou výfukové plyny, hluk a opotřebení brzd lepší než přejeté děti? 8-oRv

že by všem byla dobrovolná kooperace přínosnější je sice pěkné tvrzení, ale fakt nevím, jak té dobrovolné kooperace dosáhnout. víme přeci, že lidé jsou většinou příliš velcí sobci, aby dobrovolná kooperace mohla fungovat ve větší skupině.

je dost řidičů, cyklistů i chodců, kteří neumí ani dodržovat jasně daná pravidla - jak po takových chtít dobrovolnou kooperaci? 8-o

0/−2
27.1.2016 12:32

P39a84t15r28i82k 97K47o98u10b87a 3942462220425

Se mi libi jak podobny kecy vzdycky vyplodi nekdo, kdo jede autem jednou za rok a jinak sedi doma na zadku a bude ostatnim urcovat s cim a kam maji jezdit.

+2/0
27.1.2016 14:08

J67a57n 20D10l13o68u80h85ý 8436820513500

Souhlasím i s těmi retardéry

http://www.stream.cz/uservideo/169815-problemy-milionaru

0/−1
27.1.2016 11:15

J45a79n 59D24l79o37u25h28ý 8536210593790

proč to minus? 8-o;-D

0/0
28.1.2016 10:14

P63e83t65r 84A77s49c35h35e38n42b48r37e41n45n23e18r 6145573982701

V Hradci Králové mají dokonalou kombinaci - kruháč se semaforem

+1/0
26.1.2016 22:43

A45n41t57o11n28í49n 72S24e18b96e24r23a 7453608300489

No to mně stačí že na hlavní třídě ve větším městě, když člověk jeden ca 50-60 Km/hod, tak chytne každou červenou po cestě. Až když jede 70, tak pak chytne zelenou vlnu. Ale to zase rýžuje město na pokutách. Tak si vyberte. .;-O

+7/−1
26.1.2016 20:46

S83t25a10n64i42s26l25a16v 46T20v86r48z 4916127203499

A co třeba jet 35-40? To je rychlost, na kterou jsou semafory stavěné, protože při ní nedochází k neplynulostem způsobeným odbočováním a přecházením přes přechody pro chodce.

0/0
2.2.2016 9:24

A63n60t18o27n52í18n 82S58v98o61b20o30d45a 3344233949842

Stačí udělat inteligentní semafory, aby kamera počítala auta stojící na červenou. Nejblbější je stát na červenou a na zelenou nejede žádné auto. "Ideální" křižovatka je u O2 arény v Praze :-(, tam stávají auta a nikdo nechce do O2 arény

+1/0
26.1.2016 19:51

R92o68m29a42n 98P16o12l24á42č94e81k 5386859755

Tohle je z velké části vina chodců... Zmáčknou si tlačítko a pak si jdou na červenou, ale auta to zastaví...

+1/0
27.1.2016 20:27

A26n93t13o73n81í10n 21S31v41o17b26o15d43a 3644143859112

Chodím kolem občas pěšky, přes tu křižovatku nikdo nejde a stejně se zastaví výpadovka

0/0
28.1.2016 9:51

T85o72m52á16š 19Z50e30m31a60n 3125258374755

Souhlasím i s tím co není v nadpisu -

Nesmyslné pomalé zóny a cyklospruhy a úkor jízdních pruhů.

V Praze cyklsitika nemá valný význam ani v létě, natož přes celý rok, ale cyklopruh překáží neustále.

+5/−2
26.1.2016 19:39
Foto

J87i76ř69í 74S44v13o50b30o49d23a 3842803473877

Nové auto ví o každém jiném autě "půl kilometru" kolem sebe, proč to proboha nezvládne semafor!!! Stát na červené zatím co zelená svítí do pusté odbočky mi přijde v dnešní době nepochopitelné. Tam by mohla být úspora paliva a nervů.

+3/0
26.1.2016 19:24

T34o81m10á68š 59Z37e19m80a52n 3225328194845

Stačilo by aby semafor znamenal "dej přednost" a ne "stůj".

+1/−2
26.1.2016 19:30

J62i53ř60í 48K18o15c13u41r38e38k 6725884695818

To stačí přepnout semafor na blikající žlutou. Značky tam bývají tak jako tak. Aspoň mimo špičku. Ale to ne. Teď je v módě co nejvíc zhoršovat pomínky na silnici a zřizovat červenou vlnu. A aby se takto vzniklé emise vykompenzovaly, tak se omezuje vjezd a parkování.

+4/0
26.1.2016 20:23

J59a65r33o39s31l37a13v 41Č95e78r12v56e77n47k78a 1951278618218

Od toho jsou ale značky! :-)

0/0
27.1.2016 22:33

J92a65k66u95b 61K46o71s 3416832920524

Tak se dá souhlasit. Jsou asi místa kde jsou nutné, ale těch bude menšina.

0/0
26.1.2016 19:15

M70i94l70o67s36l31a85v 88Z92u87b56r 2596217643681

A to ještě nezažili brněnské semafory, to je teprve KATASTROFA !!!!!!;-D

+4/0
26.1.2016 17:11

J58i34ř92í 58K42o55c36u57r87e92k 6975364765848

Kolem Kasáren, žejo? Buď 75-80 nebo 30-35. Jinak si člověk postojí na každém. Což je super, když tam trčí jediný kloubový autobus a čeká na zelenou. Třeba v devět večer.

+3/0
26.1.2016 20:25

M64a70r57e12k 35H40r61u17b79y 6517742401728

Semafory v Praze skodi vic, nez si britsti vedci dokazi predstavit. Kvuli neschopnosti Eltoda je seridit jsou schopne vytvorit kolonu i v noci u lesa8-o:-P

+13/0
26.1.2016 17:04

T28o15m18á17š 84Z96e76m65a82n 3595108924385

Ano na Chodově u Krčského lesa (ehm Kunratického) to opravdu zvládá.

+2/0
26.1.2016 19:31

A49n43t19o48n37í87n 61S25v13o90b87o63d62a 3424743959272

Na Českomoravské u O2 arény to je fantazie, to by měli Angláni vidět a již by nestěžovali :-(. Hlavní výpadovka a na ní semafor, který většinou nikdo nepotřebuje, ale auta zastaví :-(

+4/0
26.1.2016 21:13

K23r17y67š24t62o39f 82L83a89n51í79k 1179980865975

dvouminutove zpozdeni každého auta? podle me by do ztraty měli pocitat jen ty "pracujici" vozy. ostatní se zdrzuji maximalne na ukor svého volneho casu. pochybuji, ze by jejich o 2 minuty delší luxovani ci koukani na TV ekonomice nejak prospelo. mozna vyssi spotřebou elektriny. ale to by zase nebylo ekologicke.

+1/−5
26.1.2016 17:02

P12e41t12r 22J72a69r13o46š 2524201125117

Myslim ze by pani ekonomove brzo zjistili, ze sefinzenyr projektu namotany na kola zleva prijizdejici cisterny, by ekonomiku poskodil znatelne vice.

0/−1
26.1.2016 16:59

M27a28r31t44i43n 89S85t41a85n85ě70k 3348790793656

Misto dementnich semaforu kruhove objezdy. V Anglii jsou mini kruhove objezdy i na malinkych krizovatkach ve vesnicich. Je to bezpecne (bezpecnejsi nez semafory), rychle a hlavne plynule.

+1/−2
26.1.2016 16:45

J52á96n 20K44o94t90ú11č 2646594118726

plynulé??? Na križovatkách s malou intenzitou dopravy je kruháč ešte väčšie zdržanie než semafór. Neexistuje žiadny hlavný smer, každý musí pribrzdiť.

+12/0
26.1.2016 16:48

M83a53r52c14e30l 71G52i36r80e66t70h 6305450735195

Co jsem viděl minikruhové objezdy na silnicích v Anglii, tak to většinou byly jen nesmyslně načmáraný bílý kola uprostřed obyčejný křižovatky, které stejně nikdo nerespektoval a prostě to projížděl.

+2/0
26.1.2016 17:34

T10o65m25á55š 40Z86e91m89a46n 3935548104675

Jo, jasně známe z Kunratic a Libiše na staré Benešovské - pár aut z "vedlejší" upce totálně hlavní.

+1/0
26.1.2016 19:33

J16á35n 27K65o83t42ú26č 2116864438816

To by som rád videl, čo by vedci doporučovali namiesto semafórov. Kruháč? Všetky kríženia mimoúrovňové? Alebo ich rovno vypnúť? Jedno lepšie ako druhé.

Je to asi podobná múdrosť, ako keby niekto vyhlásil, že zastavovanie vlakov v staniciach zdržuje dopravu. Tak radšej nech vlaky nikde nezastavujú, nech vybehnú na trať rovno z depa a pokračujú bez zastavenia až do cieľového depa... to bude potom plynulá doprava.

+1/−5
26.1.2016 16:43

R50o62m37a52n 83B84í36l88ý 5980315815107

A co takhle se řídit značkou tu mudrci. Na většině křižovatek to jde (i když jsou takové, na kterých ne). A pokud to někdo neumí na normální jednoduché křižovatce, třeba ty!, tak nemáte na silnici co pohledávat ! Dnešní řidiči jsou úplný opice. Pak nemají být mrtví na silnicích.

+1/0
26.1.2016 19:19

J98a44n 54H42o96r61s62k66ý 2356260517685

Dalším výstupem z toho "ekonomického institutu" bude, jak zdržují a škodí ekonomice zatáčky a silnice do kopců.

+3/−2
26.1.2016 16:40

M74i41r52o64s61l41a91v 97B77r81o73z89i34k 7641469624187

Tak zaver tohoto institutu neni novinka. Jenom zavedeni 50 KM/H ve mestech, i tam kde to je zbytecne, stoji Ceskou ekonomiku cca 45 miliard rocne, treba kvuli zpomalenym a odlozenym zakazkam zivnostniku a ubytku produktivity prace. Proste silnice jsou a budou dopravne-ekonomicke tepny.

Nejdrsnejsim prikladem opacneho trendu je napriklad Kodan, kde kvuli ekologicko-cyklisticko-zeleneho trendu kleslo hdp mesta za posledni dekadu o 21 procent a rada businessu zdrhla nebo zkrachovala..

+1/−1
26.1.2016 19:27

B28o21h68u84m52i27l 65P48e86s83e14k 6355797243244

Tech 50 km/h je ve městech kvůli tomu, že je to nejvyšší rychlost při které má chodec ještě nadpoloviční šanci na přežití.

+1/0
27.1.2016 8:21

T45o84m83á19š 52Z82e34m46a88n 3885118304625

Jo proč myslíte že se budovaly dánice s limitem stoupání a poloměru zatáček?

Protože stoupání a zatáčky odpravu zrychlují?;)

0/0
26.1.2016 19:35

L80a52d72i96s25l14a26v 97M40a10c89e88k 1358979228537

Ve Švédsku zrušili povinnost mít řidičák. Jen ale pro vyvolenou skupinu lidí.

+12/−1
26.1.2016 16:40

V18í93t 52O11d58l74o87ž78i62l52í65k 8456853317947

Je to úplně jednoduché, semafory mají smysl jen při nadkritické hustotě provozu, kdy je pro auta jedoucí z vedlejší ulice už nemožné bez problémů vjet na hlavní (a pro chodce bezpečně přejít ulici).

Pokud hustota provozu klesne pod tuto kritickou úroveň, semafory by se měly vypínat.

+16/0
26.1.2016 16:38

J63á25n 45K85o15t41ú41č 2386644208966

Vzhľadom na hustotu osídlenia v UK tipujem, že ich problémom nie sú prázdne cesty. Preto je takáto štúdia nezmyselná.

+1/−1
26.1.2016 16:44

V47e54n82d29e63l56í35n 33C45h79l16u77p61a32t76ý 4832274612601

Len ci do toho ekonomovia nezabudli zaratat aj stratu zivotov ludi v produktivnom veku pri podstatne vacsom mnozstve nehod na krizovatkach bez semaforov.

Taketo jednostranne statistiky mam fakt rad.

+2/−4
26.1.2016 16:36

M60a61r53c78e93l 35P19a62v36l48í76k 7611244458489

v rakúsku nzrušili "denné svietenie" ako zbytočné.

+3/0
26.1.2016 16:32

R77a49d34o79s33l11a87v 60K96l59a82u18d66a 5344828634572

... a taky jadernou elektrárnu:-P

0/0
26.1.2016 16:33

T20o12m59á45š 84Z10e14m34a38n 3465728964965

V Německu taktéž - prokazatelně to rozptyluje řidiče a odvádí pozornost od neosvětlených objektů.

+1/0
26.1.2016 21:33

P13a53t63r25i82k 97K43o92u81b36a 3582732920805

Staci kdyz je na semaforu oranzova a nejaka vetsi krizovatka a pulka nemehel nevi kdy muze jet, specialne zensky.

Kdyz uz omezit semafory tak ty trapny mackaci u prechodu, naprosta zoufalost co akorat narusi "zelenou vlnu".

O retarderech ani nemluve, ty bych ronvou zakazal, to jedna z nejvetsich zhovadilosti co na silnici existuji.

+6/−2
26.1.2016 16:31

M10i94c12h64a22l 14T13e43s88a41ř 4648332740981

Nenaruší. Pokud už někde něco jako zelená vlna je, tak jí tlačítko pro chodce neovlivní. To jen zařídí, aby chodec vůbec nějakou zelenou v nejbližším cyklu dostal.

+7/0
26.1.2016 16:38

P46a76t94r41i89k 49K59o81u93b66a 3782682160375

Ale narusi, nerikam, ze uplne vsude, ale jsou semafory kde si to praska cerveny kdy se tomu zachce.

0/0
26.1.2016 16:51

M85a32r15t80i81n 72R45ů90ž92i64č56k90a 9854221658549

nejlepší je, že to chodec zmačkne, pak nic nejde, on přeběhne a pak se autům dá stop a chodec je už dávno na druhé straně

nevím jak tohle funguje, to by nejlíp řekl autor, ale mám dojem, že jo ... že to prostě do nějaké doby zareaguje

podobně jako tramvaje, které umí pustit svůj směr . Vypich příklad

+1/0
26.1.2016 16:54

K52r26y52š19t86o14f 20L14a30n88í24k 1539370155975

nekdy je to naopak k vzteku, když jste 2 metry od prechodu, auta pred nim zastavuji na červenou protože zelenou ma vas smer, ale protože to nikdo nezmackl, musite cekat nez se zopakuje cely cyklus.

+1/0
26.1.2016 16:57

M43i57c23h93a10l 88T11e51s17a22ř 4108842120751

Jo, přesně to mám před barákem:) Ale chápu to; křižovatka je vytížená natolik, že pokud ta zelená pro chodce nepadne, tak odbočí doprava o pár aut navíc - a při tom zatížení se každý projetý auto počítá. Nejsem dopravní inženýr, ale vím jaká alchymie je návrh časování semaforů na frekventovaných křižovatkách. Skuteční dopraváci se musí usmívat pod fousy těm městským legendám, že stačí vícekrát pomačkat tlačítko pro chodce a dostanete dřív zelenou, protože systém si myslí, že čeká hodně chodců.

.

Tlačítko pro chodce má vliv na zelenou pro auta jen v místech, kde se kříží frekventovaný chodník a frekventovaná silnice (třeba ulice Břevnovská). Auta mají trvale zelenou, dokud si chodec neobjedná zelenou tlačítkem. Ale z několika důvodů jí nedostane okamžitě, takže často mu povolí nervy, přejde na červenou a auta pak čekaj před prázdným přechodem, jak píše kolega Růžička:)

.

Vtipný je pozorovat tramvajáky na konečné na Bílé Hoře - chodí si tam mačkat tlačítko pro chodce, protože společně se zelenou pro chodce dostanou zelenou i oni, aby mohli vyjet ze smyčky na hlavní:)

+3/0
26.1.2016 17:20

M42a57r72t68i37n 21R36ů51ž63i28č97k27a 9934751618839

můžeš vysvětlit první odstavec, dík

zbytek souhlas

0/0
26.1.2016 16:52

P30a47t64r59i58k 56K37o97u70b53a 3622242100115

*blika oranzova :-)

0/0
26.1.2016 17:36

M73a14r34t12i53n 55R66ů79ž67i76č85k17a 9154591758129

tak asi mám dlouhé vedení ... u nás semefory neblikají

zelená - oranžová - červená a zpět

někdy na oranžovou projedu (a i přidám) a někdy na ni raději zastavím ... podle provozu a podle toho jak moc se mi auto lepí na kufr

0/0
27.1.2016 6:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.