Diskuze

Semafory zdržují a škodí ekonomice, tvrdí britský ekonomický institut

Semafory na silnicích neprospívají ekonomice. K takovému závěru dospěl výzkum londýnského think-tanku Institute of Economic Affairs. Dvouminutové zdržení na červenou znamená roční ztrátu přibližně 16 miliard liber, což představuje jedno procento britského HDP.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

Ono vypínání je jedna věc a pozornost řidiče druhá. Již jsem byl několikrát svědkem toho, když kolem 23hod. se automaticky vypl semafor do stavu blikání oranžové, kdy bezmozci za volantem automaticky brali svoji cestu za hlavní, i když to bylo zcela opačně. Co na tom, že tam bylo dopravní značení jako vrata. Po pár velmi vážných dopravních nehodách semafory na té jinak naprosto přehledné a pohodové křižovatce fungují zase nonstop. Takže nelze paušalizovat ;-)

0 0
možnosti
OJ

já teda myslím, že škodí hlavně auta ve velkoměstech. ti lidé si neumí představit, jak krásně by se tam bez aut dalo žít.

a že jsou výfukové plyny, hluk a opotřebení brzd lepší než přejeté děti? 8-oRv

že by všem byla dobrovolná kooperace přínosnější je sice pěkné tvrzení, ale fakt nevím, jak té dobrovolné kooperace dosáhnout. víme přeci, že lidé jsou většinou příliš velcí sobci, aby dobrovolná kooperace mohla fungovat ve větší skupině.

je dost řidičů, cyklistů i chodců, kteří neumí ani dodržovat jasně daná pravidla - jak po takových chtít dobrovolnou kooperaci? 8-o

0 2
možnosti
PK

Se mi libi jak podobny kecy vzdycky vyplodi nekdo, kdo jede autem jednou za rok a jinak sedi doma na zadku a bude ostatnim urcovat s cim a kam maji jezdit.

2 0
možnosti
JD

J58a72n 72D88l94o42u17h83ý

28. 1. 2016 10:14

proč to minus? 8-o;-D

0 0
možnosti
PA

V Hradci Králové mají dokonalou kombinaci - kruháč se semaforem

1 0
možnosti
AS

No to mně stačí že na hlavní třídě ve větším městě, když člověk jeden ca 50-60 Km/hod, tak chytne každou červenou po cestě. Až když jede 70, tak pak chytne zelenou vlnu. Ale to zase rýžuje město na pokutách. Tak si vyberte. .;-O

7 1
možnosti
ST

A co třeba jet 35-40? To je rychlost, na kterou jsou semafory stavěné, protože při ní nedochází k neplynulostem způsobeným odbočováním a přecházením přes přechody pro chodce.

0 0
možnosti
AS

Stačí udělat inteligentní semafory, aby kamera počítala auta stojící na červenou. Nejblbější je stát na červenou a na zelenou nejede žádné auto. "Ideální" křižovatka je u O2 arény v Praze :-(, tam stávají auta a nikdo nechce do O2 arény

1 0
možnosti
RP

Tohle je z velké části vina chodců... Zmáčknou si tlačítko a pak si jdou na červenou, ale auta to zastaví...

1 0
možnosti
TZ

Souhlasím i s tím co není v nadpisu -

Nesmyslné pomalé zóny a cyklospruhy a úkor jízdních pruhů.

V Praze cyklsitika nemá valný význam ani v létě, natož přes celý rok, ale cyklopruh překáží neustále.

5 2
možnosti
Foto

Nové auto ví o každém jiném autě "půl kilometru" kolem sebe, proč to proboha nezvládne semafor!!! Stát na červené zatím co zelená svítí do pusté odbočky mi přijde v dnešní době nepochopitelné. Tam by mohla být úspora paliva a nervů.

3 0
možnosti
TZ

Stačilo by aby semafor znamenal "dej přednost" a ne "stůj".

1 2
možnosti
JK

J21a49k34u70b 75K48o65s

26. 1. 2016 19:15

Tak se dá souhlasit. Jsou asi místa kde jsou nutné, ale těch bude menšina.

0 0
možnosti
MZ

A to ještě nezažili brněnské semafory, to je teprve KATASTROFA !!!!!!;-D

4 0
možnosti
JK

Kolem Kasáren, žejo? Buď 75-80 nebo 30-35. Jinak si člověk postojí na každém. Což je super, když tam trčí jediný kloubový autobus a čeká na zelenou. Třeba v devět večer.

3 0
možnosti