Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrod konkurence: Od kuřáckých vozů přes vlaky na papíře po motorák

Konkurenci dopravců na železniční trati mezi Prahou a Ostravou berou lidé už jako samozřejmost. Jenže než před čtyřmi a půl lety vyjel na trasu poprvé vlak RegioJetu, předcházely tomu roky nesplněných projektů a plánů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i48ř22í 87K95o65c90u53r61e68k 6445184515888

Dlužno dodat, že lokomotivy Railtransu pro RT Express potkal podobný osud, jakým teď procházejí lokomotivy řady 380 ČD v Německu.

PS: RegioJet vyfoukl ČD ojetiny z Rakouska jo? Vždyť spousta zastánců ČD tehdy tvrdila, že je to starý šrot, který nepatří na koleje.

0/0
26.1.2016 17:19

B70o91h19u90s85l85a54v 46K81o87r51u46n28k33a 5237703598790

Vážený pane Sůro, pokud hodnotíte cenu jízdného, prosím o sdělení, jak se do ceny jízdného u všech dopravců promítají mzdové náklady, zejména mne zajímá školení zaměstnanců. Konkrétně by mne zajímalo jak jsou proškolováni pracovníci vlakových čet, pokladní, strojvedoucí. Dále by mne zajímalo, kdo ta školní provádí - externí firma, vlastní zdroje (školící střediska). Dále prosím o sdělení jak probíhá povinné přezkušování (vlakové čety, pokladní, strojvedoucí). Zatím jsem vypozoroval, že porovnáváte neustále jablka s hruškami, nikoli srovnatelné položky. Ono to asi jde jezdit bez pravidelného proškolování zaměstnanců včetně prověřování jejich znalostí - do prvního problému. Pak zjistíte, že vlaková četa v růžových košilích ani neumí vypravit vlakovou soupravu. On to je asi zajímavý "bussines" jezdit s více vagony, když přitom mám nahlášen do systému menší počet vagonů v jedné soupravě - a také za to méně platím (žluté vlaky).

+3/−10
26.1.2016 16:24

R78a43d42e51k 21N83o28v14o90t27n50ý 5588282736635

Sorry, ale 99% cestujících zajímá konečná cena, ne to, co si do ní který dopravce zahrnuje.

+8/0
26.1.2016 16:27

L47u13m30í96r 71V43i98t64h21a 2657337466592

Pane Korunko, profesní vzdělávání je povinné, má přesně stanovenou metodiku a provádí je autorizovaní školitelé. To je ve všech profesích stejné. Rozhodně to nejde bez pravidelného proškolování zaměstnanců. A pokud žluté vlaky jezdí s jiným než nahlášeným počtem vagónů, svědčí to o tom, že odpovědní zaměstnanci SŽDC neumí počítat do deseti...

+2/0
26.1.2016 16:46

V47a67c39l89a19v 64H39a17j56e29k 3806359719

Jj. Kolika asi RJ a Leo vychovali vlastních nových strojvedoucích. Nebo berou jen hotové ??

0/−2
26.1.2016 17:23

R81a94d37e94k 32N68o76v81o79t29n92ý 5728872466785

Proč by nemohli brát jen hotové? Jestli si ČD chtějí strojvůdce udržet, ať s nimi jednak uzavřou kvalifikační dohodu podle zákoníku a jednak ať jim dají takové mzdy, aby neodcházeli ke konkurenci.

+4/0
26.1.2016 18:29

V77a30c84l86a47v 68H65a33j86e59k 3496639449

Já jenom jak budou shánět zaměstnance v případě, že vyhrají nějakou soutěž.

0/−1
26.1.2016 18:39

V56a90c83l48a71v 98H60a14j37e25k 3436639689

Taky to může skončit jako u řidičů. Prostě si bude muset výcvik a zkoušky sám zaplatit.

0/0
27.1.2016 8:27

J76i66ř47í 45K26o30c28u60r38e35k 6435934875138

Jasně, potřebujeme posílit soupravu o dva vozy. Takže si dáme žádost na SŽDC, která odpoví v zákonné lhůtě 30 dnů. Zatímco ČD běžně na soupravách přepravují vozidla z/do opravy. Asi to hlásí půl roku předem, že v soupravě bude navíc řazen jeden vagon a tak bude souprava delší o 25 metrů.

Nebo takové vozové zásilky, žejo? To se musí měsíc předem nahlásit kolik vagonů se na manipuláku poveze, jestli dva nebo čtyři.

A vůbec to není tak, že na trati je daná maximální délka vlaku a pokud ji nepřekročíte, tak se nic neděje.

0/0
26.1.2016 17:23

V25a70c49l45a82v 15H41a35j88e44k 3546119879

Jste si tím jistý. U osobních vlaků je to spíše řazení stanovené jízdním řádem, stanovená hmotnost a rychlost vlaku, u nákladních stanovená s skutečná hmotnost vlaku.. Řazení lze mít udělané dosti variabilně, skutečnost se pak řeší výkazem vozidel, bez kterého by vlak neměl vůbec vyjet. Zařazení více vozů nad plán řazení by nemělo mít vliv na stanovenou rychlost vlaku.

0/0
26.1.2016 17:31

V84o73j50t14ě51c33h 77H90a98n85á51k 8425281441834

Vlakvedoucí se školí 4x do roka, vždy 3 hodiny, z nichž jedna bývá dopravní část a 2 hodiny komerční část - nové slevy, úpravy apod.

K tomu je několikrát do roka elektronické školení a jedny přezkoušky.

0/0
26.1.2016 22:28

V27a64c50l54a82v 94H45a43j86e79k 3596579369

Už hotový. Ale co stojí pořídit (vycvičit) nového ?? Ale vlakvedoucí dnes v tomto pohledu podstatná funkce. Rozhodující je spíše strojvedoucí.

0/0
27.1.2016 8:26

V51o76j12t90ě25c42h 43H85a87n31á90k 8705201211254

Strojvedoucí, lékaři + licence asi 50.000, a zhruba půl roku strojvedoucí je v zacviku.

Vlakvedouci jsou 3 lékařské prohlídky, pár konzultaci a jedna zkouška, dá se stihnout do měsíce.

0/0
27.1.2016 12:31

J84a97n 12K63r69i57e17g34l93e98r 4281927485406

To si lupo dovolite nabidnout ctenari rozmazane nic nerikajici fotky... fakt? To jste na tom tak bidne?

+1/0
26.1.2016 16:23

P62a34v90e74l 50H49a31l82b59i27c85h 6119962396439

Problém je v tom, že na trase Pha-Ova se jezdí hodně levně, ale kdo to "dotuje"? Celej zbytek republiky v podobě zdražení jizdného. Přitom kvalita vozů se nezměnila - pořád se až příliš často ocitnu v koženkovým skákajícím vagonu. A když se náhodou jeden ocitne v rekonstruovaném voze, pořád marně hledá alespoň jednu jedinou elektrickou zásuvku (i kdyby byla jedna na celý vůz, bylo by to fajn)

+2/−2
26.1.2016 16:19

L58u83m72í82r 29V57i88t76h95a 2877787436512

Zdražení jízdného ve zbytku republiky Jančurovi a Leo Expresu nepomůže. Ti jezdí výhradně za svoje.

+1/0
26.1.2016 16:23

P17a90v95e49l 93H55a34l95b98i94c69h 6719922116489

Ano. Jako konkurence je dobrá věc. Jen jsem podotknul, že si (správně) vybrali to nejzajímavější a nikam jinak se nehrnou. Takže celej zbytek republiky to pak odnáší a nemůžou s tím nic udělat.

Otázkou pak je, co s vedením ČD v této situaci?

+1/−2
26.1.2016 16:38

L83u77m67í59r 77V90i44t25h54a 2197287816732

Oni se nikam jinam ani dost dobře hrnout nemůžou. Nedostanou se totiž ke státním zakázkám. Na kolejích to nefunguje jako v autobusové dopravě, kde kraje vypisují tendry na dopravní obslužnost. Na železnici je to tak, že dopravní obslužnost na úrovni krajů zajišťují výhradně ČD a bude to tak až do roku 2019.

0/0
26.1.2016 16:52

J56a94n 86J70e16m79e74l67k30a 1465170

A ještě, že tak :-)

0/−1
26.1.2016 17:29

J51a14n 46J58e87m13e21l36k55a 1505920

Naštěstí to není jako v dotované autobusové dopravě a příklad selhání je Anglie.

0/0
26.1.2016 19:37

R27o29m28a64n 60S72t75o50n39e75k 1729593499141

pokud by to byla pravda a ČD by sponzorovaly trat Ostrava-Praha z jiných trati tak by jim za to hrozila tučná pokuta

+1/0
26.1.2016 17:09

J18i97ř65í 23K36o79c62u41r60e18k 6725544845378

Áno, nehrnou. Proč? Protože výběrka na Os vlaky byla zrušena a s ČD uzavřena smlouva na 10 let.

A jaký vliv na tohle měl Jnačura? Je to snad jeho chyba, že hatemann nařídil přípravu výběrek zastavit? Nebo chcete říct, že má jezdit, ale z nějakého pokřiveného důvodu nemá nárok na proplacení objednávky ZDO?

+1/0
26.1.2016 17:26

J51i96ř91í 35B33l63a77ž67e51k 4509283121910

Ne ti "jen za svoje" nejezdí ani náhodou. Za studentské a jiné povinné slevy od státu inkasují velmi lukrativní kompenzace a to takové že na trať Pha-Ova se doplácí mnohem více než když tam jezdilo jen ČD.

Tak asi tak. Je třeba více pracovat se zdroji.

0/0
26.1.2016 20:54

F78r16a41n77t54i95š54e78k 14R55o22c29h69o39v85a67n20s90k15ý 6860482988428

Dojezd do Olomouce prakticky na čas. Mám za sebou jízdu čtyřmi typy vlaků a tří dopravců, které na této trase jezdí. První dojmy? Ať sednete do jakéhokoliv vlaku, čeká vás pohodlné svezení s příjemným personálem. Čekal jsem fiasko ve vozech Astra, které se nekonalo. Pendolino i Leo Express nabízí velmi dobrý standard, expres Českých drah vychází zatím z hodnocení nejhůře. Vůz Bdmpee není zrovna zázrak na kolejích, wifi má velmi kolísavou kvalitu, za celou cestu se nepodařilo odeslat fotky. Jsou to ale drobné detaily, v celkovém hodnocení dopadly všechny jízdy dobře.

To jako vážně? Pan Sůra srovnává kvalitu internetového připojení mezi Olomoucí a Českou Třebovou s tím, jak jede WiFi u konkurence v Čechách? Problém je, že zde je pokrytí mizivé i pro klasické GSM, ale tak důvod na argument proti ČD se našel. Chce to myslet hlavou a ne prd**í. Tak kolik fotek odešle z RJ než dojede do Zábřeha? A jak dopadlo srovnání připojení z RCO Olomouc proti připojení v kancelářích MAFRA?

+3/−1
26.1.2016 16:13

J82a47n 36S85ů36r50a 4555243943332

Pokud umíte číst, tak v Bmtee jsem jel z Prahy. To, že není signál mezi Chocní a ÚnO, je dostatečně známá věc. Děkuji za moc hezký mail. Firmu Mobile Solutions budu všude doporučovat, že v ní pracuje fajn pán se slušným vychováním.

+1/0
26.1.2016 16:25

F86r83a35n29t40i28š57e39k 57R47o51c79h16o62v33a90n98s41k58ý 6220252538798

;-D tak jel jste B(d)mtee nebo Bdmpee? Vraťme se k podstatě problému, srovnával jste odesílání dat na stejném úseku tratě? Pokud ne, tak je test zavádějící. Jinak se zeptám jak Vás to svezení baví? Také rád jezdím vlakem, ale toto by na mne bylo moc :)

PS: Je mi úplně jedno s kým jedu, vybírám si především podle času, kdy mám být v cíli, dle toho volím odpovídající čas příjezdu a tudíž i dopravce, takže nebrojím proti RJ ani neobhajuji ČD, jen konstatuji fakt, že bohužel internetové připojení je bídné skoro podél celé trati a nic na tom nezmění v jakém vlaku sedíte. (Nebo už má někdo technologii jinou než GSM? O tom bych si přečetl rád článek.)

+2/0
26.1.2016 16:40

R72a57d40i27m 20P28o38l58á40š27e94k 9826553609479

Kdo to tam zná, tak ví, že tam vlak jede poměrně hluboko v údolí Orlice, tuším té Divoké Orlice. Proto tam je technicky velice obtížné běžnými prostředky dosáhnout kvalitního mobilního spojení včetně datového internetového propojení.

0/0
26.1.2016 17:15

J79a72n 57F56o89n60d89r13n40a72j 5611442507249

Vím, že to smrdí a kdesi cosi, ale ta představa, že jedete vlakem, díváte se z okna, pokuřujete a popijíte panáka whisky je úžasná....

0/0
26.1.2016 16:07

R65o81b18e43r13t 61P71r98a10ž46á21k 4288876215620

Ve vlaku vidím spíše typka se startkou a lahvacem.

0/−2
26.1.2016 16:17

J20a79n 77F40o61n60d85r64n67a62j 5281822547989

Orient expres... :-)

+1/0
26.1.2016 16:18

R54o58b83e86r43t 73P44r86a49ž51á98k 4758796715210

Bejvavalo. ..

0/0
26.1.2016 16:19

J45a71n 71F78o49n29d91r82n14a88j 5621782277499

No právě... ale jel bych hned. :-)

0/0
26.1.2016 16:23

V79a83š77e26k 98P55l87u37s41k54a46l 2277328400351

Můžeš, dvakrát ročně jede přes Prahu

0/0
26.1.2016 17:44

J41a85n 79F24o53n32d90r56n13a14j 5781612747799

Jenže se tam nekouří.

0/0
26.1.2016 17:55

Š97t79e93f27a47n 68F67r30i58č79a 7252328183406

Článek spíše do nějakého magazínu, než do deníku. A také jsou zde jiné tratě, než Praha - Ostrava, o které tady kdosi vyplodí článek každý den. Nejspíš to není samo sebou.

0/−1
26.1.2016 16:04

L27u41m32í96r 61V56i71t12h82a 2647737276882

Nejspíš to bude tím, že tam té konkurence moc není - díky hejtmanům za ČSSD a prozatímní vládě Jiřího Rusnoka, kteří podepsali monopol pro ČD v dotované dopravě až do roku 2019. Viz obsah článku, stačí si přečíst.

+5/0
26.1.2016 16:08

J37a73n 21K30o92b22ě56r42s73k51ý 1980846701673

Konkurence tam není, ale i tak se to postupně vylepšuje všude.

0/0
26.1.2016 16:09

L20u36m98í97r 30V24i60t38h71a 2817817106282

Všude rozhodně ne. Jenom tam, kde je to vidět - v okolí Prahy, případně na koridoru. Jinde ale moc ne. Zkuste se povozit na tratích jako Ústí nad Orlicí - Králíky, - Červená Voda nebo Doudleby - Rokytnice v O. h. Nebudete věřit svým očím... JUž aby byla konkurence i tady.

0/−1
26.1.2016 16:19

P17a94v96e39l 53S30o79v40i55č47k59a 4326208605962

S těmi tisícovkami spojů denně nemohou ČD vylepšit vše za pár let. Ale říkat, že nikde kromě Prahy a koridoru se nezlepšují není správné. Stačí se podívat na desítky nových motorových vozů a jednotek (Stadler RS1, RegioShark) určených právě pro lokální tratě. Dále elektrické jednotky (RegioPanter,InterPanter),desítky velmi kvalitních ojetin z Rakouska, které umožnily uvolnit dobré vozy z Expresů na rychlíky (byť projekt "Rx" se moc nepovedl zatím), probíhající rekonstrukce, atd.

+3/0
26.1.2016 16:41

L53u88m32í21r 89V88i60t75h82a 2667527126372

Těch několik Stadlerů a RegioSharků jezdí na lokálních tratích, jako je třeba trať z Hradce Králové do Pardubic. Tedy mezi dvěma krajskými městy ležícími cca 20 km od sebe, navíc s přímou vazbou na koridor (Pardubice). Potkáte je také třeba v České Třebové (koridor). RegioPantery jezdí rovněž mezi HK a PU. Z Ústí nad Orlicí do Lichkova jezdí letitý City Elephant, pár Bmtee tažených E499 (nevím jaké označení má dnes), dvě polské strašlivé elektrorachotiny a flotila smrdutých a kravál dělajících orchestrionů proložená Regionovou.

0/0
26.1.2016 17:01

J97i12ř39í 47K92o93c49u46r75e22k 6555644905378

Áno, s těmi tisícovkami spojů holt obnova vozidel nejde tak rychle a každoročně se podaří obnovit zhruba jedna desetina. Zajímavé je, že mnohem větší DB tímto efektem netrpí. Asi skvrny na Slunci.

0/0
26.1.2016 17:29

V64a88c49l75a19v 63H62a84j81e59k 3706199389

Asi tunelování ČSD/ČD vládami převážně v čele ODS v letech 1990-2003.

0/0
26.1.2016 17:32

V55a29c24l71a10v 27H51a41j52e17k 3226389269

A pak úhrady na vlkm jsou v Německu dvojnásobné proti ČR, jízdné výrazně vyšší a ceny vozidel stejné. Zkuste se nad tím zamyslet.

0/0
26.1.2016 17:37

V20a60c76l75a75v 55H98a61j95e85k 3436899439

Tím chcete říci, že kyž hejtman hašek dneska vypíše zakázku na regionální dopravu v Jihomoravské trati na 10 let s realizací za 2 roky, takže zájemci hned pohrnou, zejména pak zde často presentovaní ??? S odbavením IDS doklady a vzhledem k poloze s rakouskem také s uznáváním mezinárodních jízdnek a se zachování zvýhodněných příhraničních jízdnek?? Nenechte s panem Sůrou a Jančurou balamutit o zlých socdem hejtmanech. Ostatně rok 2019 je už skoro za rohem.

0/0
26.1.2016 16:53

J48i74n23d30r79a 75S83t64e93p27a61n49e54k 6472486959228

zavést znovu kuřácké vozy!!

+7/−5
26.1.2016 15:28

P80e36t46r 92N52e12c17h15a82n24i19c76k59ý 7423796818660

Jen sezonně http://www.komik.cz/dir_obrazky/k/kuracky_vuz.jpg

+2/0
26.1.2016 16:07

L77u76m27í32r 37V45i54t60h25a 2437247366312

Jsem pro. Není důvod, aby nejezdily.

0/0
26.1.2016 16:09

R18o59b64e82r15t 16P53r49a94ž71á15k 4248966615730

Vyšší náklady na údržbu.

0/0
26.1.2016 16:18

L87u44m83í81r 67V87i68t71h77a 2887527906902

Kuřácké vagony byly vždycky plné.

0/0
26.1.2016 16:21

R42o36m68a92n 78S61t16o59n21e75k 1379733379261

lepší by bylo zavést požární hlásiče na wc

+2/0
26.1.2016 17:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.