Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrod konkurence: Od kuřáckých vozů přes vlaky na papíře po motorák

Konkurenci dopravců na železniční trati mezi Prahou a Ostravou berou lidé už jako samozřejmost. Jenže než před čtyřmi a půl lety vyjel na trasu poprvé vlak RegioJetu, předcházely tomu roky nesplněných projektů a plánů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12i74ř72í 18K59o58c92u31r20e33k 6905584215478

Dlužno dodat, že lokomotivy Railtransu pro RT Express potkal podobný osud, jakým teď procházejí lokomotivy řady 380 ČD v Německu.

PS: RegioJet vyfoukl ČD ojetiny z Rakouska jo? Vždyť spousta zastánců ČD tehdy tvrdila, že je to starý šrot, který nepatří na koleje.

0/0
26.1.2016 17:19

B97o66h86u38s89l83a57v 71K45o66r72u32n15k57a 5477513988370

Vážený pane Sůro, pokud hodnotíte cenu jízdného, prosím o sdělení, jak se do ceny jízdného u všech dopravců promítají mzdové náklady, zejména mne zajímá školení zaměstnanců. Konkrétně by mne zajímalo jak jsou proškolováni pracovníci vlakových čet, pokladní, strojvedoucí. Dále by mne zajímalo, kdo ta školní provádí - externí firma, vlastní zdroje (školící střediska). Dále prosím o sdělení jak probíhá povinné přezkušování (vlakové čety, pokladní, strojvedoucí). Zatím jsem vypozoroval, že porovnáváte neustále jablka s hruškami, nikoli srovnatelné položky. Ono to asi jde jezdit bez pravidelného proškolování zaměstnanců včetně prověřování jejich znalostí - do prvního problému. Pak zjistíte, že vlaková četa v růžových košilích ani neumí vypravit vlakovou soupravu. On to je asi zajímavý "bussines" jezdit s více vagony, když přitom mám nahlášen do systému menší počet vagonů v jedné soupravě - a také za to méně platím (žluté vlaky).

+3/−10
26.1.2016 16:24

R45a55d46e93k 57N54o91v15o43t56n40ý 5228582576155

Sorry, ale 99% cestujících zajímá konečná cena, ne to, co si do ní který dopravce zahrnuje.

+8/0
26.1.2016 16:27

L70u36m68í80r 93V22i95t23h65a 2187987856542

Pane Korunko, profesní vzdělávání je povinné, má přesně stanovenou metodiku a provádí je autorizovaní školitelé. To je ve všech profesích stejné. Rozhodně to nejde bez pravidelného proškolování zaměstnanců. A pokud žluté vlaky jezdí s jiným než nahlášeným počtem vagónů, svědčí to o tom, že odpovědní zaměstnanci SŽDC neumí počítat do deseti...

+2/0
26.1.2016 16:46

V10a55c79l21a95v 55H12a73j53e49k 3216939329

Jj. Kolika asi RJ a Leo vychovali vlastních nových strojvedoucích. Nebo berou jen hotové ??

0/−2
26.1.2016 17:23

R56a36d27e58k 86N19o66v61o78t87n65ý 5568852406325

Proč by nemohli brát jen hotové? Jestli si ČD chtějí strojvůdce udržet, ať s nimi jednak uzavřou kvalifikační dohodu podle zákoníku a jednak ať jim dají takové mzdy, aby neodcházeli ke konkurenci.

+4/0
26.1.2016 18:29

V88a38c93l71a10v 90H59a63j45e43k 3656559829

Já jenom jak budou shánět zaměstnance v případě, že vyhrají nějakou soutěž.

0/−1
26.1.2016 18:39

V61a30c24l73a58v 47H85a78j63e78k 3976429339

Taky to může skončit jako u řidičů. Prostě si bude muset výcvik a zkoušky sám zaplatit.

0/0
27.1.2016 8:27

J74i22ř89í 32K34o64c33u23r44e58k 6775214135728

Jasně, potřebujeme posílit soupravu o dva vozy. Takže si dáme žádost na SŽDC, která odpoví v zákonné lhůtě 30 dnů. Zatímco ČD běžně na soupravách přepravují vozidla z/do opravy. Asi to hlásí půl roku předem, že v soupravě bude navíc řazen jeden vagon a tak bude souprava delší o 25 metrů.

Nebo takové vozové zásilky, žejo? To se musí měsíc předem nahlásit kolik vagonů se na manipuláku poveze, jestli dva nebo čtyři.

A vůbec to není tak, že na trati je daná maximální délka vlaku a pokud ji nepřekročíte, tak se nic neděje.

0/0
26.1.2016 17:23

V92a89c82l92a40v 35H15a40j63e23k 3176199109

Jste si tím jistý. U osobních vlaků je to spíše řazení stanovené jízdním řádem, stanovená hmotnost a rychlost vlaku, u nákladních stanovená s skutečná hmotnost vlaku.. Řazení lze mít udělané dosti variabilně, skutečnost se pak řeší výkazem vozidel, bez kterého by vlak neměl vůbec vyjet. Zařazení více vozů nad plán řazení by nemělo mít vliv na stanovenou rychlost vlaku.

0/0
26.1.2016 17:31

V61o67j20t39a 61H47a34n78á68k 8405201781414

Vlakvedoucí se školí 4x do roka, vždy 3 hodiny, z nichž jedna bývá dopravní část a 2 hodiny komerční část - nové slevy, úpravy apod.

K tomu je několikrát do roka elektronické školení a jedny přezkoušky.

0/0
26.1.2016 22:28

V42a48c12l52a13v 70H84a54j94e94k 3706479729

Už hotový. Ale co stojí pořídit (vycvičit) nového ?? Ale vlakvedoucí dnes v tomto pohledu podstatná funkce. Rozhodující je spíše strojvedoucí.

0/0
27.1.2016 8:26

V36o92j21t97a 82H23a34n13á64k 8125141961394

Strojvedoucí, lékaři + licence asi 50.000, a zhruba půl roku strojvedoucí je v zacviku.

Vlakvedouci jsou 3 lékařské prohlídky, pár konzultaci a jedna zkouška, dá se stihnout do měsíce.

0/0
27.1.2016 12:31

J85a33n 14K61r79i14e60g97l86e12r 4871607515316

To si lupo dovolite nabidnout ctenari rozmazane nic nerikajici fotky... fakt? To jste na tom tak bidne?

+1/0
26.1.2016 16:23

P64a14v65e96l 71H66a34l54b23i79c85h 6279852746769

Problém je v tom, že na trase Pha-Ova se jezdí hodně levně, ale kdo to "dotuje"? Celej zbytek republiky v podobě zdražení jizdného. Přitom kvalita vozů se nezměnila - pořád se až příliš často ocitnu v koženkovým skákajícím vagonu. A když se náhodou jeden ocitne v rekonstruovaném voze, pořád marně hledá alespoň jednu jedinou elektrickou zásuvku (i kdyby byla jedna na celý vůz, bylo by to fajn)

+2/−2
26.1.2016 16:19

L39u43m15í22r 27V46i80t91h25a 2907197486842

Zdražení jízdného ve zbytku republiky Jančurovi a Leo Expresu nepomůže. Ti jezdí výhradně za svoje.

+1/0
26.1.2016 16:23

P34a15v60e55l 60H58a29l47b67i40c47h 6729842716529

Ano. Jako konkurence je dobrá věc. Jen jsem podotknul, že si (správně) vybrali to nejzajímavější a nikam jinak se nehrnou. Takže celej zbytek republiky to pak odnáší a nemůžou s tím nic udělat.

Otázkou pak je, co s vedením ČD v této situaci?

+1/−2
26.1.2016 16:38

L27u44m92í38r 83V68i53t96h74a 2437147496712

Oni se nikam jinam ani dost dobře hrnout nemůžou. Nedostanou se totiž ke státním zakázkám. Na kolejích to nefunguje jako v autobusové dopravě, kde kraje vypisují tendry na dopravní obslužnost. Na železnici je to tak, že dopravní obslužnost na úrovni krajů zajišťují výhradně ČD a bude to tak až do roku 2019.

0/0
26.1.2016 16:52

J88a73n 86J33e81m98e49l62k34a 1345670

A ještě, že tak :-)

0/−1
26.1.2016 17:29

J65a37n 18J98e95m41e36l54k93a 1625570

Naštěstí to není jako v dotované autobusové dopravě a příklad selhání je Anglie.

0/0
26.1.2016 19:37

R31o61m35a79n 41S37t39o27n50e20k 1859393729791

pokud by to byla pravda a ČD by sponzorovaly trat Ostrava-Praha z jiných trati tak by jim za to hrozila tučná pokuta

+1/0
26.1.2016 17:09

J17i64ř72í 45K19o28c92u75r37e11k 6745694565648

Áno, nehrnou. Proč? Protože výběrka na Os vlaky byla zrušena a s ČD uzavřena smlouva na 10 let.

A jaký vliv na tohle měl Jnačura? Je to snad jeho chyba, že hatemann nařídil přípravu výběrek zastavit? Nebo chcete říct, že má jezdit, ale z nějakého pokřiveného důvodu nemá nárok na proplacení objednávky ZDO?

+1/0
26.1.2016 17:26

J47i87ř20í 85B24l67a22ž61e52k 4499713191450

Ne ti "jen za svoje" nejezdí ani náhodou. Za studentské a jiné povinné slevy od státu inkasují velmi lukrativní kompenzace a to takové že na trať Pha-Ova se doplácí mnohem více než když tam jezdilo jen ČD.

Tak asi tak. Je třeba více pracovat se zdroji.

0/0
26.1.2016 20:54

F82r23a81n35t63i38š91e40k 68R90o44c74h69o80v93a59n60s20k83ý 6720902388398

Dojezd do Olomouce prakticky na čas. Mám za sebou jízdu čtyřmi typy vlaků a tří dopravců, které na této trase jezdí. První dojmy? Ať sednete do jakéhokoliv vlaku, čeká vás pohodlné svezení s příjemným personálem. Čekal jsem fiasko ve vozech Astra, které se nekonalo. Pendolino i Leo Express nabízí velmi dobrý standard, expres Českých drah vychází zatím z hodnocení nejhůře. Vůz Bdmpee není zrovna zázrak na kolejích, wifi má velmi kolísavou kvalitu, za celou cestu se nepodařilo odeslat fotky. Jsou to ale drobné detaily, v celkovém hodnocení dopadly všechny jízdy dobře.

To jako vážně? Pan Sůra srovnává kvalitu internetového připojení mezi Olomoucí a Českou Třebovou s tím, jak jede WiFi u konkurence v Čechách? Problém je, že zde je pokrytí mizivé i pro klasické GSM, ale tak důvod na argument proti ČD se našel. Chce to myslet hlavou a ne prd**í. Tak kolik fotek odešle z RJ než dojede do Zábřeha? A jak dopadlo srovnání připojení z RCO Olomouc proti připojení v kancelářích MAFRA?

+3/−1
26.1.2016 16:13

J91a22n 24S41ů66r76a 4445833933172

Pokud umíte číst, tak v Bmtee jsem jel z Prahy. To, že není signál mezi Chocní a ÚnO, je dostatečně známá věc. Děkuji za moc hezký mail. Firmu Mobile Solutions budu všude doporučovat, že v ní pracuje fajn pán se slušným vychováním.

+1/0
26.1.2016 16:25

F38r97a97n27t30i59š11e18k 66R91o89c83h46o43v35a49n11s37k90ý 6820152358558

;-D tak jel jste B(d)mtee nebo Bdmpee? Vraťme se k podstatě problému, srovnával jste odesílání dat na stejném úseku tratě? Pokud ne, tak je test zavádějící. Jinak se zeptám jak Vás to svezení baví? Také rád jezdím vlakem, ale toto by na mne bylo moc :)

PS: Je mi úplně jedno s kým jedu, vybírám si především podle času, kdy mám být v cíli, dle toho volím odpovídající čas příjezdu a tudíž i dopravce, takže nebrojím proti RJ ani neobhajuji ČD, jen konstatuji fakt, že bohužel internetové připojení je bídné skoro podél celé trati a nic na tom nezmění v jakém vlaku sedíte. (Nebo už má někdo technologii jinou než GSM? O tom bych si přečetl rád článek.)

+2/0
26.1.2016 16:40

R80a49d86i10m 97P31o82l32á58š80e80k 9656153929179

Kdo to tam zná, tak ví, že tam vlak jede poměrně hluboko v údolí Orlice, tuším té Divoké Orlice. Proto tam je technicky velice obtížné běžnými prostředky dosáhnout kvalitního mobilního spojení včetně datového internetového propojení.

0/0
26.1.2016 17:15

J64a65n 56F13o47n11d12r54n77a87j 5911642487529

Vím, že to smrdí a kdesi cosi, ale ta představa, že jedete vlakem, díváte se z okna, pokuřujete a popijíte panáka whisky je úžasná....

0/0
26.1.2016 16:07

R11o88b81e81r26t 58P39r29a60ž78á35k 4448436185130

Ve vlaku vidím spíše typka se startkou a lahvacem.

0/−2
26.1.2016 16:17

J80a38n 42F42o46n71d44r79n66a34j 5531352707979

Orient expres... :-)

+1/0
26.1.2016 16:18

R18o42b82e39r30t 68P98r97a48ž56á62k 4868136855310

Bejvavalo. ..

0/0
26.1.2016 16:19

J67a14n 91F97o73n49d54r59n28a76j 5181302317579

No právě... ale jel bych hned. :-)

0/0
26.1.2016 16:23

V38a90š86e40k 21P28l95u95s23k73a19l 2157418810791

Můžeš, dvakrát ročně jede přes Prahu

0/0
26.1.2016 17:44

J54a42n 84F23o21n62d41r54n61a31j 5531582237159

Jenže se tam nekouří.

0/0
26.1.2016 17:55

Š30t98e47f50a68n 57F68r31i75č84a 7882348533406

Článek spíše do nějakého magazínu, než do deníku. A také jsou zde jiné tratě, než Praha - Ostrava, o které tady kdosi vyplodí článek každý den. Nejspíš to není samo sebou.

0/−1
26.1.2016 16:04

L82u91m41í66r 74V14i85t90h93a 2197687266822

Nejspíš to bude tím, že tam té konkurence moc není - díky hejtmanům za ČSSD a prozatímní vládě Jiřího Rusnoka, kteří podepsali monopol pro ČD v dotované dopravě až do roku 2019. Viz obsah článku, stačí si přečíst.

+5/0
26.1.2016 16:08

J38a65n 86K61o14b89ě74r23s35k67ý 1460836221583

Konkurence tam není, ale i tak se to postupně vylepšuje všude.

0/0
26.1.2016 16:09

L78u56m95í87r 66V31i57t62h29a 2637787536372

Všude rozhodně ne. Jenom tam, kde je to vidět - v okolí Prahy, případně na koridoru. Jinde ale moc ne. Zkuste se povozit na tratích jako Ústí nad Orlicí - Králíky, - Červená Voda nebo Doudleby - Rokytnice v O. h. Nebudete věřit svým očím... JUž aby byla konkurence i tady.

0/−1
26.1.2016 16:19

P24a35v89e78l 34S85o28v13i43č23k80a 4976598395142

S těmi tisícovkami spojů denně nemohou ČD vylepšit vše za pár let. Ale říkat, že nikde kromě Prahy a koridoru se nezlepšují není správné. Stačí se podívat na desítky nových motorových vozů a jednotek (Stadler RS1, RegioShark) určených právě pro lokální tratě. Dále elektrické jednotky (RegioPanter,InterPanter),desítky velmi kvalitních ojetin z Rakouska, které umožnily uvolnit dobré vozy z Expresů na rychlíky (byť projekt "Rx" se moc nepovedl zatím), probíhající rekonstrukce, atd.

+3/0
26.1.2016 16:41

L25u55m57í54r 26V35i38t94h16a 2517467676302

Těch několik Stadlerů a RegioSharků jezdí na lokálních tratích, jako je třeba trať z Hradce Králové do Pardubic. Tedy mezi dvěma krajskými městy ležícími cca 20 km od sebe, navíc s přímou vazbou na koridor (Pardubice). Potkáte je také třeba v České Třebové (koridor). RegioPantery jezdí rovněž mezi HK a PU. Z Ústí nad Orlicí do Lichkova jezdí letitý City Elephant, pár Bmtee tažených E499 (nevím jaké označení má dnes), dvě polské strašlivé elektrorachotiny a flotila smrdutých a kravál dělajících orchestrionů proložená Regionovou.

0/0
26.1.2016 17:01

J19i11ř18í 18K75o75c48u33r56e43k 6595644195248

Áno, s těmi tisícovkami spojů holt obnova vozidel nejde tak rychle a každoročně se podaří obnovit zhruba jedna desetina. Zajímavé je, že mnohem větší DB tímto efektem netrpí. Asi skvrny na Slunci.

0/0
26.1.2016 17:29

V64a74c96l38a37v 26H42a16j71e19k 3626279979

Asi tunelování ČSD/ČD vládami převážně v čele ODS v letech 1990-2003.

0/0
26.1.2016 17:32

V28a29c48l41a65v 64H19a12j35e15k 3146319209

A pak úhrady na vlkm jsou v Německu dvojnásobné proti ČR, jízdné výrazně vyšší a ceny vozidel stejné. Zkuste se nad tím zamyslet.

0/0
26.1.2016 17:37

V16a57c80l94a91v 45H11a70j63e97k 3776249299

Tím chcete říci, že kyž hejtman hašek dneska vypíše zakázku na regionální dopravu v Jihomoravské trati na 10 let s realizací za 2 roky, takže zájemci hned pohrnou, zejména pak zde často presentovaní ??? S odbavením IDS doklady a vzhledem k poloze s rakouskem také s uznáváním mezinárodních jízdnek a se zachování zvýhodněných příhraničních jízdnek?? Nenechte s panem Sůrou a Jančurou balamutit o zlých socdem hejtmanech. Ostatně rok 2019 je už skoro za rohem.

0/0
26.1.2016 16:53

J35i23n46d91r54a 89S77t57e29p84a25n76e93k 8542167878592

zavést znovu kuřácké vozy!!

+7/−5
26.1.2016 15:28

P70e74t27r 30N68e60c20h78a73n60i56c44k30ý 7513336218390

Jen sezonně http://www.komik.cz/dir_obrazky/k/kuracky_vuz.jpg

+2/0
26.1.2016 16:07

L50u71m19í80r 24V36i73t90h31a 2417147106472

Jsem pro. Není důvod, aby nejezdily.

0/0
26.1.2016 16:09

R38o23b20e91r32t 59P92r60a74ž13á67k 4278936425420

Vyšší náklady na údržbu.

0/0
26.1.2016 16:18

L36u77m60í13r 46V53i81t95h17a 2447437106362

Kuřácké vagony byly vždycky plné.

0/0
26.1.2016 16:21

R98o36m56a19n 41S44t46o46n51e96k 1909403609641

lepší by bylo zavést požární hlásiče na wc

+2/0
26.1.2016 17:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.