Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrod konkurence: Od kuřáckých vozů přes vlaky na papíře po motorák

Konkurenci dopravců na železniční trati mezi Prahou a Ostravou berou lidé už jako samozřejmost. Jenže než před čtyřmi a půl lety vyjel na trasu poprvé vlak RegioJetu, předcházely tomu roky nesplněných projektů a plánů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67i16ř61í 58K20o60c22u81r46e19k 6655914885748

Dlužno dodat, že lokomotivy Railtransu pro RT Express potkal podobný osud, jakým teď procházejí lokomotivy řady 380 ČD v Německu.

PS: RegioJet vyfoukl ČD ojetiny z Rakouska jo? Vždyť spousta zastánců ČD tehdy tvrdila, že je to starý šrot, který nepatří na koleje.

0/0
26.1.2016 17:19

B20o42h28u40s61l26a27v 37K48o13r30u83n90k72a 5287623658240

Vážený pane Sůro, pokud hodnotíte cenu jízdného, prosím o sdělení, jak se do ceny jízdného u všech dopravců promítají mzdové náklady, zejména mne zajímá školení zaměstnanců. Konkrétně by mne zajímalo jak jsou proškolováni pracovníci vlakových čet, pokladní, strojvedoucí. Dále by mne zajímalo, kdo ta školní provádí - externí firma, vlastní zdroje (školící střediska). Dále prosím o sdělení jak probíhá povinné přezkušování (vlakové čety, pokladní, strojvedoucí). Zatím jsem vypozoroval, že porovnáváte neustále jablka s hruškami, nikoli srovnatelné položky. Ono to asi jde jezdit bez pravidelného proškolování zaměstnanců včetně prověřování jejich znalostí - do prvního problému. Pak zjistíte, že vlaková četa v růžových košilích ani neumí vypravit vlakovou soupravu. On to je asi zajímavý "bussines" jezdit s více vagony, když přitom mám nahlášen do systému menší počet vagonů v jedné soupravě - a také za to méně platím (žluté vlaky).

+3/−10
26.1.2016 16:24

R69a37d26e20k 35N67o61v14o43t32n87ý 5358632186175

Sorry, ale 99% cestujících zajímá konečná cena, ne to, co si do ní který dopravce zahrnuje.

+8/0
26.1.2016 16:27

L31u44m25í14r 81V54i18t20h30a 2957947656312

Pane Korunko, profesní vzdělávání je povinné, má přesně stanovenou metodiku a provádí je autorizovaní školitelé. To je ve všech profesích stejné. Rozhodně to nejde bez pravidelného proškolování zaměstnanců. A pokud žluté vlaky jezdí s jiným než nahlášeným počtem vagónů, svědčí to o tom, že odpovědní zaměstnanci SŽDC neumí počítat do deseti...

+2/0
26.1.2016 16:46

V84a11c48l28a77v 14H74a70j46e71k 3396969569

Jj. Kolika asi RJ a Leo vychovali vlastních nových strojvedoucích. Nebo berou jen hotové ??

0/−2
26.1.2016 17:23

R69a52d98e74k 82N87o60v55o73t61n92ý 5948142196355

Proč by nemohli brát jen hotové? Jestli si ČD chtějí strojvůdce udržet, ať s nimi jednak uzavřou kvalifikační dohodu podle zákoníku a jednak ať jim dají takové mzdy, aby neodcházeli ke konkurenci.

+4/0
26.1.2016 18:29

V14a38c83l70a58v 54H82a97j17e82k 3526189109

Já jenom jak budou shánět zaměstnance v případě, že vyhrají nějakou soutěž.

0/−1
26.1.2016 18:39

V95a11c47l29a47v 60H68a16j71e12k 3286909909

Taky to může skončit jako u řidičů. Prostě si bude muset výcvik a zkoušky sám zaplatit.

0/0
27.1.2016 8:27

J59i48ř39í 18K30o31c43u32r71e71k 6875514465108

Jasně, potřebujeme posílit soupravu o dva vozy. Takže si dáme žádost na SŽDC, která odpoví v zákonné lhůtě 30 dnů. Zatímco ČD běžně na soupravách přepravují vozidla z/do opravy. Asi to hlásí půl roku předem, že v soupravě bude navíc řazen jeden vagon a tak bude souprava delší o 25 metrů.

Nebo takové vozové zásilky, žejo? To se musí měsíc předem nahlásit kolik vagonů se na manipuláku poveze, jestli dva nebo čtyři.

A vůbec to není tak, že na trati je daná maximální délka vlaku a pokud ji nepřekročíte, tak se nic neděje.

0/0
26.1.2016 17:23

V94a89c15l78a78v 78H34a51j45e76k 3316459599

Jste si tím jistý. U osobních vlaků je to spíše řazení stanovené jízdním řádem, stanovená hmotnost a rychlost vlaku, u nákladních stanovená s skutečná hmotnost vlaku.. Řazení lze mít udělané dosti variabilně, skutečnost se pak řeší výkazem vozidel, bez kterého by vlak neměl vůbec vyjet. Zařazení více vozů nad plán řazení by nemělo mít vliv na stanovenou rychlost vlaku.

0/0
26.1.2016 17:31

V36o36j96t54ě40c62h 58H57a80n59á87k 8445911491924

Vlakvedoucí se školí 4x do roka, vždy 3 hodiny, z nichž jedna bývá dopravní část a 2 hodiny komerční část - nové slevy, úpravy apod.

K tomu je několikrát do roka elektronické školení a jedny přezkoušky.

0/0
26.1.2016 22:28

V34a97c29l37a56v 10H30a76j62e80k 3956579689

Už hotový. Ale co stojí pořídit (vycvičit) nového ?? Ale vlakvedoucí dnes v tomto pohledu podstatná funkce. Rozhodující je spíše strojvedoucí.

0/0
27.1.2016 8:26

V87o76j50t66ě83c31h 47H41a65n91á18k 8725211581594

Strojvedoucí, lékaři + licence asi 50.000, a zhruba půl roku strojvedoucí je v zacviku.

Vlakvedouci jsou 3 lékařské prohlídky, pár konzultaci a jedna zkouška, dá se stihnout do měsíce.

0/0
27.1.2016 12:31

J23a83n 43K29r51i96e53g90l46e68r 4861117545756

To si lupo dovolite nabidnout ctenari rozmazane nic nerikajici fotky... fakt? To jste na tom tak bidne?

+1/0
26.1.2016 16:23

P19a19v48e23l 65H32a82l40b59i87c90h 6289252716269

Problém je v tom, že na trase Pha-Ova se jezdí hodně levně, ale kdo to "dotuje"? Celej zbytek republiky v podobě zdražení jizdného. Přitom kvalita vozů se nezměnila - pořád se až příliš často ocitnu v koženkovým skákajícím vagonu. A když se náhodou jeden ocitne v rekonstruovaném voze, pořád marně hledá alespoň jednu jedinou elektrickou zásuvku (i kdyby byla jedna na celý vůz, bylo by to fajn)

+2/−2
26.1.2016 16:19

L33u79m87í22r 53V35i94t96h74a 2197377316832

Zdražení jízdného ve zbytku republiky Jančurovi a Leo Expresu nepomůže. Ti jezdí výhradně za svoje.

+1/0
26.1.2016 16:23

P42a93v72e72l 87H27a81l58b88i30c23h 6149672766249

Ano. Jako konkurence je dobrá věc. Jen jsem podotknul, že si (správně) vybrali to nejzajímavější a nikam jinak se nehrnou. Takže celej zbytek republiky to pak odnáší a nemůžou s tím nic udělat.

Otázkou pak je, co s vedením ČD v této situaci?

+1/−2
26.1.2016 16:38

L56u28m95í30r 44V81i96t55h31a 2777717456582

Oni se nikam jinam ani dost dobře hrnout nemůžou. Nedostanou se totiž ke státním zakázkám. Na kolejích to nefunguje jako v autobusové dopravě, kde kraje vypisují tendry na dopravní obslužnost. Na železnici je to tak, že dopravní obslužnost na úrovni krajů zajišťují výhradně ČD a bude to tak až do roku 2019.

0/0
26.1.2016 16:52

J31a57n 93J49e60m65e16l79k98a 1775740

A ještě, že tak :-)

0/−1
26.1.2016 17:29

J89a75n 29J58e70m60e90l68k92a 1115340

Naštěstí to není jako v dotované autobusové dopravě a příklad selhání je Anglie.

0/0
26.1.2016 19:37

R12o30m19a48n 35S52t72o58n67e30k 1509663119701

pokud by to byla pravda a ČD by sponzorovaly trat Ostrava-Praha z jiných trati tak by jim za to hrozila tučná pokuta

+1/0
26.1.2016 17:09

J33i91ř68í 85K78o68c35u49r34e84k 6845594485618

Áno, nehrnou. Proč? Protože výběrka na Os vlaky byla zrušena a s ČD uzavřena smlouva na 10 let.

A jaký vliv na tohle měl Jnačura? Je to snad jeho chyba, že hatemann nařídil přípravu výběrek zastavit? Nebo chcete říct, že má jezdit, ale z nějakého pokřiveného důvodu nemá nárok na proplacení objednávky ZDO?

+1/0
26.1.2016 17:26

J81i26ř16í 38B78l32a78ž28e58k 4849463571190

Ne ti "jen za svoje" nejezdí ani náhodou. Za studentské a jiné povinné slevy od státu inkasují velmi lukrativní kompenzace a to takové že na trať Pha-Ova se doplácí mnohem více než když tam jezdilo jen ČD.

Tak asi tak. Je třeba více pracovat se zdroji.

0/0
26.1.2016 20:54

F47r86a16n95t73i93š56e49k 51R51o42c49h37o75v43a10n67s81k33ý 6810492658978

Dojezd do Olomouce prakticky na čas. Mám za sebou jízdu čtyřmi typy vlaků a tří dopravců, které na této trase jezdí. První dojmy? Ať sednete do jakéhokoliv vlaku, čeká vás pohodlné svezení s příjemným personálem. Čekal jsem fiasko ve vozech Astra, které se nekonalo. Pendolino i Leo Express nabízí velmi dobrý standard, expres Českých drah vychází zatím z hodnocení nejhůře. Vůz Bdmpee není zrovna zázrak na kolejích, wifi má velmi kolísavou kvalitu, za celou cestu se nepodařilo odeslat fotky. Jsou to ale drobné detaily, v celkovém hodnocení dopadly všechny jízdy dobře.

To jako vážně? Pan Sůra srovnává kvalitu internetového připojení mezi Olomoucí a Českou Třebovou s tím, jak jede WiFi u konkurence v Čechách? Problém je, že zde je pokrytí mizivé i pro klasické GSM, ale tak důvod na argument proti ČD se našel. Chce to myslet hlavou a ne prd**í. Tak kolik fotek odešle z RJ než dojede do Zábřeha? A jak dopadlo srovnání připojení z RCO Olomouc proti připojení v kancelářích MAFRA?

+3/−1
26.1.2016 16:13

J43a71n 97S75ů30r98a 4175823353392

Pokud umíte číst, tak v Bmtee jsem jel z Prahy. To, že není signál mezi Chocní a ÚnO, je dostatečně známá věc. Děkuji za moc hezký mail. Firmu Mobile Solutions budu všude doporučovat, že v ní pracuje fajn pán se slušným vychováním.

+1/0
26.1.2016 16:25

F17r52a32n28t55i16š37e69k 42R32o41c68h80o68v83a91n21s61k20ý 6510112688948

;-D tak jel jste B(d)mtee nebo Bdmpee? Vraťme se k podstatě problému, srovnával jste odesílání dat na stejném úseku tratě? Pokud ne, tak je test zavádějící. Jinak se zeptám jak Vás to svezení baví? Také rád jezdím vlakem, ale toto by na mne bylo moc :)

PS: Je mi úplně jedno s kým jedu, vybírám si především podle času, kdy mám být v cíli, dle toho volím odpovídající čas příjezdu a tudíž i dopravce, takže nebrojím proti RJ ani neobhajuji ČD, jen konstatuji fakt, že bohužel internetové připojení je bídné skoro podél celé trati a nic na tom nezmění v jakém vlaku sedíte. (Nebo už má někdo technologii jinou než GSM? O tom bych si přečetl rád článek.)

+2/0
26.1.2016 16:40

R45a72d56i46m 28P22o49l83á69š19e67k 9876193449659

Kdo to tam zná, tak ví, že tam vlak jede poměrně hluboko v údolí Orlice, tuším té Divoké Orlice. Proto tam je technicky velice obtížné běžnými prostředky dosáhnout kvalitního mobilního spojení včetně datového internetového propojení.

0/0
26.1.2016 17:15

J95a83n 56F60o49n58d24r17n41a89j 5321972807619

Vím, že to smrdí a kdesi cosi, ale ta představa, že jedete vlakem, díváte se z okna, pokuřujete a popijíte panáka whisky je úžasná....

0/0
26.1.2016 16:07

R76o97b69e73r30t 90P58r73a46ž52á77k 4308696305270

Ve vlaku vidím spíše typka se startkou a lahvacem.

0/−2
26.1.2016 16:17

J78a10n 88F55o48n15d73r33n88a29j 5201752637879

Orient expres... :-)

+1/0
26.1.2016 16:18

R57o19b76e82r87t 85P61r16a47ž60á29k 4588636925330

Bejvavalo. ..

0/0
26.1.2016 16:19

J62a68n 95F47o19n71d25r12n17a31j 5861392547919

No právě... ale jel bych hned. :-)

0/0
26.1.2016 16:23

V52a59š69e40k 94P46l63u31s81k64a56l 2937898800771

Můžeš, dvakrát ročně jede přes Prahu

0/0
26.1.2016 17:44

J79a84n 26F25o23n21d45r32n89a12j 5801192587569

Jenže se tam nekouří.

0/0
26.1.2016 17:55

Š34t34e91f37a53n 78F63r81i48č91a 7772318553466

Článek spíše do nějakého magazínu, než do deníku. A také jsou zde jiné tratě, než Praha - Ostrava, o které tady kdosi vyplodí článek každý den. Nejspíš to není samo sebou.

0/−1
26.1.2016 16:04

L19u18m63í78r 71V51i46t90h91a 2927907696702

Nejspíš to bude tím, že tam té konkurence moc není - díky hejtmanům za ČSSD a prozatímní vládě Jiřího Rusnoka, kteří podepsali monopol pro ČD v dotované dopravě až do roku 2019. Viz obsah článku, stačí si přečíst.

+5/0
26.1.2016 16:08

J94a23n 46K14o65b84ě51r96s47k40ý 1790786441553

Konkurence tam není, ale i tak se to postupně vylepšuje všude.

0/0
26.1.2016 16:09

L88u81m44í16r 64V63i20t97h96a 2737377406932

Všude rozhodně ne. Jenom tam, kde je to vidět - v okolí Prahy, případně na koridoru. Jinde ale moc ne. Zkuste se povozit na tratích jako Ústí nad Orlicí - Králíky, - Červená Voda nebo Doudleby - Rokytnice v O. h. Nebudete věřit svým očím... JUž aby byla konkurence i tady.

0/−1
26.1.2016 16:19

P74a84v41e23l 15S97o41v53i73č84k22a 4166788185552

S těmi tisícovkami spojů denně nemohou ČD vylepšit vše za pár let. Ale říkat, že nikde kromě Prahy a koridoru se nezlepšují není správné. Stačí se podívat na desítky nových motorových vozů a jednotek (Stadler RS1, RegioShark) určených právě pro lokální tratě. Dále elektrické jednotky (RegioPanter,InterPanter),desítky velmi kvalitních ojetin z Rakouska, které umožnily uvolnit dobré vozy z Expresů na rychlíky (byť projekt "Rx" se moc nepovedl zatím), probíhající rekonstrukce, atd.

+3/0
26.1.2016 16:41

L27u25m72í19r 10V56i32t53h86a 2367157276732

Těch několik Stadlerů a RegioSharků jezdí na lokálních tratích, jako je třeba trať z Hradce Králové do Pardubic. Tedy mezi dvěma krajskými městy ležícími cca 20 km od sebe, navíc s přímou vazbou na koridor (Pardubice). Potkáte je také třeba v České Třebové (koridor). RegioPantery jezdí rovněž mezi HK a PU. Z Ústí nad Orlicí do Lichkova jezdí letitý City Elephant, pár Bmtee tažených E499 (nevím jaké označení má dnes), dvě polské strašlivé elektrorachotiny a flotila smrdutých a kravál dělajících orchestrionů proložená Regionovou.

0/0
26.1.2016 17:01

J56i82ř65í 35K30o39c61u24r12e34k 6255244335578

Áno, s těmi tisícovkami spojů holt obnova vozidel nejde tak rychle a každoročně se podaří obnovit zhruba jedna desetina. Zajímavé je, že mnohem větší DB tímto efektem netrpí. Asi skvrny na Slunci.

0/0
26.1.2016 17:29

V91a18c17l74a69v 87H35a65j82e67k 3386989509

Asi tunelování ČSD/ČD vládami převážně v čele ODS v letech 1990-2003.

0/0
26.1.2016 17:32

V11a10c28l17a36v 88H84a36j58e21k 3136159319

A pak úhrady na vlkm jsou v Německu dvojnásobné proti ČR, jízdné výrazně vyšší a ceny vozidel stejné. Zkuste se nad tím zamyslet.

0/0
26.1.2016 17:37

V84a12c40l87a67v 90H36a10j49e86k 3606169749

Tím chcete říci, že kyž hejtman hašek dneska vypíše zakázku na regionální dopravu v Jihomoravské trati na 10 let s realizací za 2 roky, takže zájemci hned pohrnou, zejména pak zde často presentovaní ??? S odbavením IDS doklady a vzhledem k poloze s rakouskem také s uznáváním mezinárodních jízdnek a se zachování zvýhodněných příhraničních jízdnek?? Nenechte s panem Sůrou a Jančurou balamutit o zlých socdem hejtmanech. Ostatně rok 2019 je už skoro za rohem.

0/0
26.1.2016 16:53

J65i58n53d58r50a 20S95t81e69p16a94n58e54k 6362976909188

zavést znovu kuřácké vozy!!

+7/−5
26.1.2016 15:28

P49e77t75r 29N86e34c46h75a41n48i23c23k51ý 7883256128140

Jen sezonně http://www.komik.cz/dir_obrazky/k/kuracky_vuz.jpg

+2/0
26.1.2016 16:07

L13u82m95í69r 52V21i77t31h45a 2247787816922

Jsem pro. Není důvod, aby nejezdily.

0/0
26.1.2016 16:09

R35o77b55e90r45t 50P19r91a94ž52á58k 4988946835970

Vyšší náklady na údržbu.

0/0
26.1.2016 16:18

L90u61m65í26r 82V35i48t73h53a 2427187396622

Kuřácké vagony byly vždycky plné.

0/0
26.1.2016 16:21

R15o44m45a31n 72S36t44o39n27e80k 1459143349811

lepší by bylo zavést požární hlásiče na wc

+2/0
26.1.2016 17:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.