Diskuze

Zrod konkurence: Od kuřáckých vozů přes vlaky na papíře po motorák

Konkurenci dopravců na železniční trati mezi Prahou a Ostravou berou lidé už jako samozřejmost. Jenže než před čtyřmi a půl lety vyjel na trasu poprvé vlak RegioJetu, předcházely tomu roky nesplněných projektů a plánů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Dlužno dodat, že lokomotivy Railtransu pro RT Express potkal podobný osud, jakým teď procházejí lokomotivy řady 380 ČD v Německu.

PS: RegioJet vyfoukl ČD ojetiny z Rakouska jo? Vždyť spousta zastánců ČD tehdy tvrdila, že je to starý šrot, který nepatří na koleje.

0 0
možnosti
BK

Vážený pane Sůro, pokud hodnotíte cenu jízdného, prosím o sdělení, jak se do ceny jízdného u všech dopravců promítají mzdové náklady, zejména mne zajímá školení zaměstnanců. Konkrétně by mne zajímalo jak jsou proškolováni pracovníci vlakových čet, pokladní, strojvedoucí. Dále by mne zajímalo, kdo ta školní provádí - externí firma, vlastní zdroje (školící střediska). Dále prosím o sdělení jak probíhá povinné přezkušování (vlakové čety, pokladní, strojvedoucí). Zatím jsem vypozoroval, že porovnáváte neustále jablka s hruškami, nikoli srovnatelné položky. Ono to asi jde jezdit bez pravidelného proškolování zaměstnanců včetně prověřování jejich znalostí - do prvního problému. Pak zjistíte, že vlaková četa v růžových košilích ani neumí vypravit vlakovou soupravu. On to je asi zajímavý "bussines" jezdit s více vagony, když přitom mám nahlášen do systému menší počet vagonů v jedné soupravě - a také za to méně platím (žluté vlaky).

3 10
možnosti
RN

Sorry, ale 99% cestujících zajímá konečná cena, ne to, co si do ní který dopravce zahrnuje.

8 0
možnosti
JK

To si lupo dovolite nabidnout ctenari rozmazane nic nerikajici fotky... fakt? To jste na tom tak bidne?

1 0
možnosti
PH

Problém je v tom, že na trase Pha-Ova se jezdí hodně levně, ale kdo to "dotuje"? Celej zbytek republiky v podobě zdražení jizdného. Přitom kvalita vozů se nezměnila - pořád se až příliš často ocitnu v koženkovým skákajícím vagonu. A když se náhodou jeden ocitne v rekonstruovaném voze, pořád marně hledá alespoň jednu jedinou elektrickou zásuvku (i kdyby byla jedna na celý vůz, bylo by to fajn)

2 2
možnosti
LV

Zdražení jízdného ve zbytku republiky Jančurovi a Leo Expresu nepomůže. Ti jezdí výhradně za svoje.

1 0
možnosti
FR

Dojezd do Olomouce prakticky na čas. Mám za sebou jízdu čtyřmi typy vlaků a tří dopravců, které na této trase jezdí. První dojmy? Ať sednete do jakéhokoliv vlaku, čeká vás pohodlné svezení s příjemným personálem. Čekal jsem fiasko ve vozech Astra, které se nekonalo. Pendolino i Leo Express nabízí velmi dobrý standard, expres Českých drah vychází zatím z hodnocení nejhůře. Vůz Bdmpee není zrovna zázrak na kolejích, wifi má velmi kolísavou kvalitu, za celou cestu se nepodařilo odeslat fotky. Jsou to ale drobné detaily, v celkovém hodnocení dopadly všechny jízdy dobře.

To jako vážně? Pan Sůra srovnává kvalitu internetového připojení mezi Olomoucí a Českou Třebovou s tím, jak jede WiFi u konkurence v Čechách? Problém je, že zde je pokrytí mizivé i pro klasické GSM, ale tak důvod na argument proti ČD se našel. Chce to myslet hlavou a ne prd**í. Tak kolik fotek odešle z RJ než dojede do Zábřeha? A jak dopadlo srovnání připojení z RCO Olomouc proti připojení v kancelářích MAFRA?

3 1
možnosti
JS

J87a90n 74S59ů62r86a

26. 1. 2016 16:25

Pokud umíte číst, tak v Bmtee jsem jel z Prahy. To, že není signál mezi Chocní a ÚnO, je dostatečně známá věc. Děkuji za moc hezký mail. Firmu Mobile Solutions budu všude doporučovat, že v ní pracuje fajn pán se slušným vychováním.

1 0
možnosti
Foto

Vím, že to smrdí a kdesi cosi, ale ta představa, že jedete vlakem, díváte se z okna, pokuřujete a popijíte panáka whisky je úžasná....

0 0
možnosti
Foto

Ve vlaku vidím spíše typka se startkou a lahvacem.

0 2
možnosti
ŠF

Článek spíše do nějakého magazínu, než do deníku. A také jsou zde jiné tratě, než Praha - Ostrava, o které tady kdosi vyplodí článek každý den. Nejspíš to není samo sebou.

0 1
možnosti
LV

Nejspíš to bude tím, že tam té konkurence moc není - díky hejtmanům za ČSSD a prozatímní vládě Jiřího Rusnoka, kteří podepsali monopol pro ČD v dotované dopravě až do roku 2019. Viz obsah článku, stačí si přečíst.

5 0
možnosti
JS

zavést znovu kuřácké vozy!!

7 5
možnosti
RP

Ještě by se slušelo poznamenat, že nástup Jančury a později i LEO Expresu byl na úkor klasických rychlíků ČD, které byly postupně z jízdních řádů škrtány a jejich časy nahražovány těmito soukromníky. Nikomu by to asi nevadilo, kdyby tyto rychlíky dodržovaly všechny zastávky předchozích rychlíků ČD. Jenže soukromníci začali vybírat na trati pouze "smetanu" a drobnější zastávky ignorovali. Lidem z těchto regionů se tak tímto nástupem soukromníků znatelně prodloužily časy a zhoršila kvalita cestování do Prahy nebo Ostravy, protože místo přímého nástupu do rychlíků na svých zastávkách museli po hlavní trati zdlouhavě dojíždět do velkých nástupních stanic pomalými osobáky. A přirozeně čekat na tyto přípoje navíc, někdy třeba jen 10 minut,. někdy třeba hodinu a víc.

16 4
možnosti
PN

Jo to jsem psal tam úplně dole. Pak některé tratě mají přípoj pouze soukromníka což může vést k řadě komplikací (nezaručený přestup, žádná kompenzace v případě ujetí přípoje, problém pokud je vlak vyprodaný, problém při přeravě kola, psa, vozíčku atd.). Osobáky jsou úplně v háji, při sebemenší mimořádnosti. Je toho dost, ale lidi vidí jen tu smetanu. Prostě infrastrukturu na takovou divokou konkurenci nemáme.

3 0
možnosti
MZ

Ach ten češtin.

V popisu fotek v online reportáži:

>>

08:47

Čtyřsedačka v ekonomické třídě Leo Express nepatří k nejpohodlnějším místům, pokud proti vám sedí další dospělí. Naštěstí není vlak plný a přesedám si na dvojsedačku, kde nehrozí střet s nohami spolucestujících.<<

Řekl bych, že proti mně může sedět pouze jeden dospělÝ. A střet může hrozit s nohamA (pokud se teda bavíme o končetinách).

0 0
možnosti
PN

Otázka je význam slova proti, pokud přesně proti, pak ano. Na čtyřsedačce na protější straně stolu však mohou sedět dva dospělí. A plná čtyřsedačka v LE je fakt něco. Dále redaktorovi doporučuji zkusit v LE sedět co nejvíce vepředu (podle směru jízdy), ty rozjezdy ze stanice, kdy se klepe úplně všechno a hučí mašina tak, že nic neslyšíte, to je komfort ;-D

3 0
možnosti