- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dlužno dodat, že lokomotivy Railtransu pro RT Express potkal podobný osud, jakým teď procházejí lokomotivy řady 380 ČD v Německu.
PS: RegioJet vyfoukl ČD ojetiny z Rakouska jo? Vždyť spousta zastánců ČD tehdy tvrdila, že je to starý šrot, který nepatří na koleje.
Vážený pane Sůro, pokud hodnotíte cenu jízdného, prosím o sdělení, jak se do ceny jízdného u všech dopravců promítají mzdové náklady, zejména mne zajímá školení zaměstnanců. Konkrétně by mne zajímalo jak jsou proškolováni pracovníci vlakových čet, pokladní, strojvedoucí. Dále by mne zajímalo, kdo ta školní provádí - externí firma, vlastní zdroje (školící střediska). Dále prosím o sdělení jak probíhá povinné přezkušování (vlakové čety, pokladní, strojvedoucí). Zatím jsem vypozoroval, že porovnáváte neustále jablka s hruškami, nikoli srovnatelné položky. Ono to asi jde jezdit bez pravidelného proškolování zaměstnanců včetně prověřování jejich znalostí - do prvního problému. Pak zjistíte, že vlaková četa v růžových košilích ani neumí vypravit vlakovou soupravu. On to je asi zajímavý "bussines" jezdit s více vagony, když přitom mám nahlášen do systému menší počet vagonů v jedné soupravě - a také za to méně platím (žluté vlaky).
Sorry, ale 99% cestujících zajímá konečná cena, ne to, co si do ní který dopravce zahrnuje.
To si lupo dovolite nabidnout ctenari rozmazane nic nerikajici fotky... fakt? To jste na tom tak bidne?
Problém je v tom, že na trase Pha-Ova se jezdí hodně levně, ale kdo to "dotuje"? Celej zbytek republiky v podobě zdražení jizdného. Přitom kvalita vozů se nezměnila - pořád se až příliš často ocitnu v koženkovým skákajícím vagonu. A když se náhodou jeden ocitne v rekonstruovaném voze, pořád marně hledá alespoň jednu jedinou elektrickou zásuvku (i kdyby byla jedna na celý vůz, bylo by to fajn)
Zdražení jízdného ve zbytku republiky Jančurovi a Leo Expresu nepomůže. Ti jezdí výhradně za svoje.
Dojezd do Olomouce prakticky na čas. Mám za sebou jízdu čtyřmi typy vlaků a tří dopravců, které na této trase jezdí. První dojmy? Ať sednete do jakéhokoliv vlaku, čeká vás pohodlné svezení s příjemným personálem. Čekal jsem fiasko ve vozech Astra, které se nekonalo. Pendolino i Leo Express nabízí velmi dobrý standard, expres Českých drah vychází zatím z hodnocení nejhůře. Vůz Bdmpee není zrovna zázrak na kolejích, wifi má velmi kolísavou kvalitu, za celou cestu se nepodařilo odeslat fotky. Jsou to ale drobné detaily, v celkovém hodnocení dopadly všechny jízdy dobře.
To jako vážně? Pan Sůra srovnává kvalitu internetového připojení mezi Olomoucí a Českou Třebovou s tím, jak jede WiFi u konkurence v Čechách? Problém je, že zde je pokrytí mizivé i pro klasické GSM, ale tak důvod na argument proti ČD se našel. Chce to myslet hlavou a ne prd**í. Tak kolik fotek odešle z RJ než dojede do Zábřeha? A jak dopadlo srovnání připojení z RCO Olomouc proti připojení v kancelářích MAFRA?
Pokud umíte číst, tak v Bmtee jsem jel z Prahy. To, že není signál mezi Chocní a ÚnO, je dostatečně známá věc. Děkuji za moc hezký mail. Firmu Mobile Solutions budu všude doporučovat, že v ní pracuje fajn pán se slušným vychováním.
Vím, že to smrdí a kdesi cosi, ale ta představa, že jedete vlakem, díváte se z okna, pokuřujete a popijíte panáka whisky je úžasná....
Ve vlaku vidím spíše typka se startkou a lahvacem.
Článek spíše do nějakého magazínu, než do deníku. A také jsou zde jiné tratě, než Praha - Ostrava, o které tady kdosi vyplodí článek každý den. Nejspíš to není samo sebou.
Nejspíš to bude tím, že tam té konkurence moc není - díky hejtmanům za ČSSD a prozatímní vládě Jiřího Rusnoka, kteří podepsali monopol pro ČD v dotované dopravě až do roku 2019. Viz obsah článku, stačí si přečíst.
Ještě by se slušelo poznamenat, že nástup Jančury a později i LEO Expresu byl na úkor klasických rychlíků ČD, které byly postupně z jízdních řádů škrtány a jejich časy nahražovány těmito soukromníky. Nikomu by to asi nevadilo, kdyby tyto rychlíky dodržovaly všechny zastávky předchozích rychlíků ČD. Jenže soukromníci začali vybírat na trati pouze "smetanu" a drobnější zastávky ignorovali. Lidem z těchto regionů se tak tímto nástupem soukromníků znatelně prodloužily časy a zhoršila kvalita cestování do Prahy nebo Ostravy, protože místo přímého nástupu do rychlíků na svých zastávkách museli po hlavní trati zdlouhavě dojíždět do velkých nástupních stanic pomalými osobáky. A přirozeně čekat na tyto přípoje navíc, někdy třeba jen 10 minut,. někdy třeba hodinu a víc.
Jo to jsem psal tam úplně dole. Pak některé tratě mají přípoj pouze soukromníka což může vést k řadě komplikací (nezaručený přestup, žádná kompenzace v případě ujetí přípoje, problém pokud je vlak vyprodaný, problém při přeravě kola, psa, vozíčku atd.). Osobáky jsou úplně v háji, při sebemenší mimořádnosti. Je toho dost, ale lidi vidí jen tu smetanu. Prostě infrastrukturu na takovou divokou konkurenci nemáme.
Ach ten češtin.
V popisu fotek v online reportáži:
>>
08:47
Čtyřsedačka v ekonomické třídě Leo Express nepatří k nejpohodlnějším místům, pokud proti vám sedí další dospělí. Naštěstí není vlak plný a přesedám si na dvojsedačku, kde nehrozí střet s nohami spolucestujících.<<
Řekl bych, že proti mně může sedět pouze jeden dospělÝ. A střet může hrozit s nohamA (pokud se teda bavíme o končetinách).
Otázka je význam slova proti, pokud přesně proti, pak ano. Na čtyřsedačce na protější straně stolu však mohou sedět dva dospělí. A plná čtyřsedačka v LE je fakt něco. Dále redaktorovi doporučuji zkusit v LE sedět co nejvíce vepředu (podle směru jízdy), ty rozjezdy ze stanice, kdy se klepe úplně všechno a hučí mašina tak, že nic neslyšíte, to je komfort