Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy si díky konkurenci polepšily. Chválí větší zájem o vlaky

České dráhy přišly v roce 2011 o monopolní postavení na trase z Prahy do Ostravy. Náhlé otevření trhu považují stále za nekoncepční, přesto ale vidí na liberalizaci i některá pozitiva. Odmítají i kritiku, že nejlepší vozy nasazují jen na tuto trasu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T44o16m72a84s 17A98u59g88u56s80t69y96n 6547276431600

Mohl by pan Sůra vysvětlit, jak se ČD posmívaly Regio Jetu? Posmívají se tak leda malé děti nebo on...

+4/0
27.1.2016 7:22

J36o78s88e75f 73Č29i58h31á60k 7171249350536

Koukám, že jsou zde lidi rozdělení do dvou skupin. Na ty co jsou s čd nespokojení a na jejich zaměstnance :-)

+1/−9
27.1.2016 4:45

D47a94v78i60d 25P16e15c13a 1695444161756

Nemám rád paušalizování, ale nejste daleko od pravdy.:-)

0/−3
27.1.2016 5:45

M98i60r80o55s64l68a26v 51P31a76v17l31í38č70e84k 7843220775924

Co to melete za hovadiny?

+5/0
27.1.2016 7:08

Z73u16z50a61n12a 18S81y47r21ů40č89k91o71v23á 4751220478120

Jeden čas jsem jezdila pravidelně na trase Pardubice - Olomouc. A dost často jsem se setkávala ve vlacích kategorie EC a IC s vagony, které ČD zřejmě vyhrabala s kopřiv. Takže ať mi nikdo netvrdí, že na trať do Ovy historicky nasazovali nejlepší vagony.

+1/−7
26.1.2016 23:40

J65a90n 90L71a14k76o40m72ý 7491895395314

Jezdil jsem týž úsek, v pondělí a pátek pravidelně ve stoje za dvojnásobek dnešních cen

+1/−1
27.1.2016 1:09

J92a35n 75V70a10l34a46l58í71k 6726269560856

a ten čas je 10 let???

+2/0
27.1.2016 5:13

P60e39t14r 93N54i26v32n82i28c30k85ý 3302684385207

A co když to byly jejich nejlepší vagony?

0/0
27.1.2016 7:39

P88e61t28r 52A26n28d14r24ý30s71e88k 9393631746387

CD se docela snazi, na trati, kterou vyuzivam pravidelne (Olomouc - Brno a zpet) za poslednich cca 5 let bylo nekolik zlepseni. Kdyz jsem zacinal jezdit, tak jezdili jeste klasicke kozenky, okna, ktera nesla otevrit atd. Potom nasadili zrekonstruovane vagony, pak nasadili jeden klimatizovany vuz a ted dva mesice tam jezdi uplne nove soupravy InterPanter, nevim cim si to tato trat tak zasluhuje, kdyz na jinych je to mnohdy hruza, ale mne jako jejimu pravidepnemu uzivateli se to dost libi :)

+4/0
26.1.2016 23:30

M49a44r14t21i74n 72Ž45e27l33i66n56s12k72ý 9488549119702

Ten plech na tom vagone Ceskych Drah ... to je jak udelane na kolene v nejake bananove zemi.

+1/−4
26.1.2016 23:01

J23o57s95e53f 30Č10i38h80á45k 7181429150256

Také jsem koukal :-)

0/0
27.1.2016 4:05

D61a57v53i78d 84P81e19c92a 1655734701386

Konečně nějaké novinky ze štreky Praha - Ostrava.

+1/0
26.1.2016 22:30

J60a95n 23S54o65u68k28u10p 1744804666305

Hehe, nádraží v Hranicích je fakt exotika už, přitom poměrně dost uzlová stanice a vypadá to tam přesně tak, jak před dvaceti lety, akorát teda tam nebyl bankomat a je opravená čekárna (to proto, že ta stará se už rozpadla). Ale je v tom i kus romantiky, prostě klasická oprýskaná šeď.

0/0
26.1.2016 22:04

L18u49k15á32š 74K66e39l40l11e70r 6199133333865

Dnes jsem byl v Pardubicích a nestačil jsem se divit. Oproti Hranicím se jedná o velkoměsto. Ale co. Hlavně že jede hodně spojů. Nakonec za to přece nemůžou dráhy, ale SŽDC jak budovy vypadají.

0/0
26.1.2016 22:31

R66i45c17h15a48r85d 67N92a33j85m82a25n 1767886416

Lituji, ale v ČR neexistuje nic lepšího než business class Rail Jet.Až se posadíte do pohodlné kožené lenošky a necháte si přinést výbornou svíčkovou, na všechny žluťáky a podivné černo žluté šáliny zapomenete.

+12/−1
26.1.2016 21:54

J36a44n 38K79u58č43e36r35a 2437692666503

...nebo taky, až si sednete do jedničky v Rail Jetu a všude kolem vás budou ciknat příbory cestujících, kteří si nechali donést jídlo až na místo, velmi rádi si vzpomenete na staré Ampz, kde to možné nebylo a žádné cinkání a případně mlaskání vás nerušilo....

+6/−2
26.1.2016 21:58

R92i88c67h97a32r21d 94N35a94j98m37a84n 1627316176

V první v letadle se taky ji z porcelánu a nikdo si nestěžuje:)

+1/0
26.1.2016 22:03

J97a77n 97K10u66č76e82r68a 2937172186123

jenže tam to jinak nejde, v RJ je jídelní vůz vedle a není problém si tam dojít. Chvílemi si v první třídě připadáte jako v jídelním voze, kam si asi nikdo normální jízdenku nekoupí.

Chápu, že na donášku jídla až na místo k sezení má každý jiný názor, ale skutečnost, že cinkání příborů ruší okolí, prostě nikdo zpochybnit nemůže (i když mi dá mínus).

+6/−2
26.1.2016 22:10

R80i78c15h26a10r51d 40N95a25j26m53a77n 1467136486

Minus ti nedám. Chápu že každý muže mit na věc jiný názor a děkuji ti za něj.

+4/0
26.1.2016 22:13

O93n97d58ř74e57j 50P45l58í37v42a 9120895661343

ani v RJ to jinak nejde! jídelní vůz je narván zpravidla hlučnou partičkou nebo dvěma, chtějí sedět spolu a mají jen jízdenky 2. třídy bez rezervace - pak celou jízdu stráví v jídelním voze u jednoho piva!! Zažil jsem mnohokrát! a přes první třídu courají na wc.

0/0
28.1.2016 1:09

M94a59r89e30k 39V25y30m77a98z84a54l 5668156892530

To je věc názoru.....

0/0
27.1.2016 21:28

T81o84m19a29s 59B66a66m32b50u71s 6244208844156

Ja jel pred vanocema Prndolinem do Ovy a zpet a spokojenost.Az teda na brutalni zpozdeni cestou zpet,pac v Pardubkach prej blbe zahnuli(to nechca proflakla celkem sexy stipacka lupenu)

0/0
26.1.2016 21:51

J11a65r35o33s47l31a81v 70K94o22m14o18ň 1510604914581

to jako že vlak někam zahnul z přičiny člověka řídící vlak??? Nebo za to mohl někdo jiný z jiné společnosti?

0/0
27.1.2016 14:47

T76o45m83a17s 81B24a74m10b33u63s 6174738584636

Hodili jim blbě vyhybku,řikala pani.

0/0
28.1.2016 1:11

K88a10r48e65l 49M63o29k61r39y24k 3566868713

osobně jezdím občas střední vzdálenosti - do 200 km a musím říci že ČD jdou nahoru.....na druhou stranu jezdím často do Rakouska(Vídeň,Salzburg,Graz) a tam je to pořád o třídu jinde

+1/−1
26.1.2016 21:42

M14a20r17e16k 73V72y73m35a39z12a12l 5908356642120

Samozřejmě, v zemi, kde maji vyšší kupní sílu, je to pochopitelné. Připadá mi směšné, představa spousty občanů, mít švýcarský systém železnic, ale zaplatit za něj českou cenu.....8-o

V[>-]V

0/0
27.1.2016 21:31

J69o39s56e33f 16M16i22k65u52l11í95k 8714957466

Do háje to jsou zase fotky autore. Pane šéfredaktore, jak můžete zaměstnávat takového člověka, který neumí pořídit pořádné fotky. On pořídí 19 fotek a dvacátou si vezme z archive ČD. Proboha co to je? A ještě ta jedna z toho vlaku je mázlá. Tak to vyfotím víckrát ne? Jestli on nefotí na kinofilm.

+9/−3
26.1.2016 21:35

D31a37v30i20d 19G64a91j27d88a 5430109332341

A já chtěl zrovna napsat...dobrý fotky

0/0
26.1.2016 22:31

J85a96n 57J39e83m61e59l31k81a 1895490

Jestli to vyjde levněji nebo dráž je mi jedno. Důležité je, že koridor slouží.

Horší je, že Jančura i Leoš tvrdili, že lze jezdit bez dotací a rozsah bude stejný.

A nesplnili. A ČD na to chytře ukazují. Nikdo nejezdí do Ostravy na 8:30. Tím ji totálně odřízli. Takže ať jezdí nebo se pak nediví. Můj názor je, že na trati by měly jezdit lehce dotované zastávkové spoje - ČD-R, nějaký interpanter, který plní dopravní obslužnost, síťovost, okrajové časy, kola, vozíčkáře, poštu. EC volný trh.

+4/−2
26.1.2016 21:31

J79i58ř48í 67P15r19ů12š76a 7365132125809

A kolik že tedy všechny daňové poplatníky stojí konkurence na trase do Ostravy? 60 + 30 milionů pro ČD viz článek k tomu kolem 40 milionů RJ a nejspíš podobnou částku LE. Takže na konkurenci a levné jízdenky mezi Prahou a Ostravou musí stát dosypat nějakých 160 - 170 milionů? A to se sakra vyplatí.

+4/−2
26.1.2016 20:51

P91e80t70r 72N83e79c95h56a98n81i29c24k18ý 7223266438220

Ony se ty kompenzace vymyslely právě kvůli konkurenci, všechno to je ušité od státu hrozně horkou jehlou, protože Jančura neustále tlačil a čekat ještě rok, tak by podával žalobu snad až do OSN. Navíc byl mediálně zajímavý a politici potřebovali rychlé body. Stejně tak nechat celou trať napospas trhu bez rozdílu jestli je to pátek odpoledne nebo středa brzy ráno taky nebylo nejlepší řešení. Mohly se nabídnout skupiny slotů rovnoměrně rozložené do celého dne a ne, aby vyjely 4 vlaky za sebou a pak hodina díra.

+2/−2
26.1.2016 21:15
Foto

V74o64j41t86ě49c60h 70P95a85v17l85í66k 5724301324148

4 rychlé vlaky za sebou je nejspíš jediný způsob, jak je nacpat do grafikonu mezi ostatní dopravu.

+1/0
26.1.2016 21:51

P14e76t68r 21N76e78c35h35a90n66i59c44k40ý 7543886748890

To asi jo, je vidět, že modernizace koridoru nepočítala s takovou vytížeností

+2/0
26.1.2016 21:53

V12o71j71t24ě40c41h 19H73u85b75k92a 6388825788598

Je to tím, že konkurence stlačila ceny a zlepšila servis. Bez ní by byla CD stejná jako před 10 lety (a více)

+18/−8
26.1.2016 20:32

P25e20t40r 53N15e65c42h48a38n49i29c89k26ý 7393506968410

Konkurence s ČD udělala docela dost, hlavně pendolino se dostalo na rozumnější cenovou úroveň, ale nesouhlasím, že před konkurencí se ČD nezlepšovaly a nezlepšovaly by se dál. Jen by možná zlepšování služeb dávkovaly pomaleji a rovnoměrněji mezi všechny dálkové linky. Největší pozitivum konkurence vidím v méně narvaných vlacích.

+5/0
26.1.2016 21:18
Foto

E95r64i10k 58S17l72a72v66a93t35a 4113846953522

Po dlouhé době jsem v sobotu využil služeb ČD. Ráno z Prahy do Svitav. Během té sněhové vánice nebylo v celém vagónu jediné kupé do kterého by přes zavřená okna nesněžilo, na záchodě na podlaze všude vrstva vody, no za 250 - neber to.... Prostě ta kvalita je opravdu znát...

+12/−14
26.1.2016 20:30

A22d17a44m 33V98i11l82í19m57e62k 3436318936

"Po rychlících z Brna přes Břeclav do Olomouce se dočkají nových jednotek InterPanter také cestující na trase Praha - Kolín - Česká Třebová - Svitavy - Brno. První InterPanter vyjede ve středu na spojích R 872 Slavkov a R 869 Špilberk. Další nové soupravy budou nasazovány v příštích týdnech."

Ostatně jste mohl zkusit přejít do jiného vozu. Oproti Slovensku jsou u nás tyto staré vozy v dost dobrém stavu.

+6/0
26.1.2016 20:46

J50a25n 79K32a87d44l96e73c 7817305526519

Vaš mozek je poškozen komunistickým režimem. Jen tam patří odpověď typu, mohl jste přejít do jiného vozu...

+4/−4
26.1.2016 21:02

P46e73t58r 78P64e56t52r 6853372228543

Není poškozen, pán správně poukazuje, že za tu cenu by jinde ve světě dostal horší kvalitu.

Nevím, co lidi pořád čekají, v Německu stojí vlaky nehorázné peníze a taky mají vlaky o něco v lepší kvalitě (nejsou nové, spousta rychlíků jsou pořád desítky let staré vagony, jen jsou více udržované) ale češi by to stejné chtěli za lidovou cenu a pak mají tu drzost frasnit, že názor "česká cena + německá kvalita" je jediný správný a každý, kdo je proti je poškozený komunistama.

Zkrátím to, jestli chcete zadarmo všechno tak jste komunistický režimem silně poškozen vy, za socíku to tak opravdu fungovalo.

+8/−2
26.1.2016 21:23

J91o39s49e23f 32Č48i11h66á36k 7231329560856

Mě nezajímá co mají v Německu.

+1/0
27.1.2016 4:07

M70a46r65e87k 32V69y90m64a92z86a34l 5518146532100

Tak proč je vše, co se týká české železnice neustále s tím Německem srovnáváno? Chápete tu kontinuitu? V[>-]V

0/0
27.1.2016 21:35

M20i57r92o80s95l33a49v 82P73a21v57l71í25č92e39k 7283890875874

Za to vy jste poskozenej uplne celej.

+1/0
26.1.2016 22:47

M41a97r67t29i25n 45K57o60l15l14e96r 7191783475904

Já bych to nebral a koupil bych si jízdenku přes net za 179 Kč, nebo na pokladně radši až do Brna. :-)

+2/0
26.1.2016 20:47

J19a42n 41V35a33l45a87l72í54k 6406599540976

za 179 musíte koupit s větším předstihem už na sobotu jsou vyprodané ale dá se koupit za 199

0/0
26.1.2016 21:07

M35a73r95t46i63n 71K54o41l89l41e57r 7321443285454

Mně eshop ve 20:47 ukazoval 179 Kč na vlak v 20:55, takže to jde i těsně před odjezdem, jenom je to trochu o náhodě.

0/0
26.1.2016 21:13

J84a63n 41V19a79l15a60l96í92k 6656519100686

no já koukal na sobotu ráno ;-)

0/0
26.1.2016 21:15

J53a37n 69V70a47l32a85l18í67k 6436479330156

tomu zas tak tolik nevěřím...

+2/0
26.1.2016 21:12

M11a76r84t18i90n14a 10S12e18d22l30i78c48k47á 5372805391932

To mi pripomina cestu saunovlakem (RJ) v dobe, kdy jim v parnem lete kazdou chvili blbla klimatizace. Okna u nich pochopitelne nikde otevrit nejdou.

0/0
26.1.2016 22:55

P14e30t70r 20K10r57a20t76k50ý 1268187133787

Třeba také ČD pomohou při deportaci vetřelců zpět do jejich domovů. Možná koleje vedou až do Řecka. Dál už budou muset nějak přeplavat sami. To by bylo prima.

0/−3
26.1.2016 20:24

J38i74ř88í 12N60e51v96r60l40a 8172893319107

Pěkně se to otáčí - České dráhy nasazují stále víc a víc nových souprav, sám to vidím na mnoha tratích, zlepšuje se spousta věcí, zatímco Regiojet jde stále dolů - a to se velkohubý pan Jančura chvástal a chvástá, jak je o třídu lepší.... a ještě má tu drzost České dráhy žalovat...

+23/−10
26.1.2016 20:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.