Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy si díky konkurenci polepšily. Chválí větší zájem o vlaky

České dráhy přišly v roce 2011 o monopolní postavení na trase z Prahy do Ostravy. Náhlé otevření trhu považují stále za nekoncepční, přesto ale vidí na liberalizaci i některá pozitiva. Odmítají i kritiku, že nejlepší vozy nasazují jen na tuto trasu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o69m14a18s 19A22u67g81u32s52t85y26n 6487316921660

Mohl by pan Sůra vysvětlit, jak se ČD posmívaly Regio Jetu? Posmívají se tak leda malé děti nebo on...

+4/0
27.1.2016 7:22

J90o64s30e25f 36Č72i63h55á86k 7141969620526

Koukám, že jsou zde lidi rozdělení do dvou skupin. Na ty co jsou s čd nespokojení a na jejich zaměstnance :-)

+1/−9
27.1.2016 4:45

D59a32v75i12d 32P82e64c63a 1925154501156

Nemám rád paušalizování, ale nejste daleko od pravdy.:-)

0/−3
27.1.2016 5:45

M53i15r95o87s48l68a62v 48P81a67v39l12í10č65e19k 7153570315154

Co to melete za hovadiny?

+5/0
27.1.2016 7:08

Z25u15z39a72n30a 19S24y26r48ů38č12k96o59v79á 4201820668660

Jeden čas jsem jezdila pravidelně na trase Pardubice - Olomouc. A dost často jsem se setkávala ve vlacích kategorie EC a IC s vagony, které ČD zřejmě vyhrabala s kopřiv. Takže ať mi nikdo netvrdí, že na trať do Ovy historicky nasazovali nejlepší vagony.

+1/−7
26.1.2016 23:40

J66a48n 45L43a23k69o90m91ý 7721125655724

Jezdil jsem týž úsek, v pondělí a pátek pravidelně ve stoje za dvojnásobek dnešních cen

+1/−1
27.1.2016 1:09
Foto

J59a15n 71V10a34l98a24l42í75k 6776339520236

a ten čas je 10 let???

+2/0
27.1.2016 5:13

P20e78t69r 79N32i89v82n52i47c90k81ý 3692804915687

A co když to byly jejich nejlepší vagony?

0/0
27.1.2016 7:39

P80e37t45r 22A60n75d78r95ý35s58e54k 9203671336907

CD se docela snazi, na trati, kterou vyuzivam pravidelne (Olomouc - Brno a zpet) za poslednich cca 5 let bylo nekolik zlepseni. Kdyz jsem zacinal jezdit, tak jezdili jeste klasicke kozenky, okna, ktera nesla otevrit atd. Potom nasadili zrekonstruovane vagony, pak nasadili jeden klimatizovany vuz a ted dva mesice tam jezdi uplne nove soupravy InterPanter, nevim cim si to tato trat tak zasluhuje, kdyz na jinych je to mnohdy hruza, ale mne jako jejimu pravidepnemu uzivateli se to dost libi :)

+4/0
26.1.2016 23:30

M87a24r92t30i12n 89Ž30e21l50i21n81s30k21ý 9248889399532

Ten plech na tom vagone Ceskych Drah ... to je jak udelane na kolene v nejake bananove zemi.

+1/−4
26.1.2016 23:01

J17o54s61e47f 42Č21i91h47á41k 7821449300766

Také jsem koukal :-)

0/0
27.1.2016 4:05

D79a24v28i56d 12P67e76c60a 1885774591266

Konečně nějaké novinky ze štreky Praha - Ostrava.

+1/0
26.1.2016 22:30

J94a10n 77S54o66u81k45u29p 1114124236715

Hehe, nádraží v Hranicích je fakt exotika už, přitom poměrně dost uzlová stanice a vypadá to tam přesně tak, jak před dvaceti lety, akorát teda tam nebyl bankomat a je opravená čekárna (to proto, že ta stará se už rozpadla). Ale je v tom i kus romantiky, prostě klasická oprýskaná šeď.

0/0
26.1.2016 22:04

L52u55k13á11š 81K70e17l85l89e72r 6419663123645

Dnes jsem byl v Pardubicích a nestačil jsem se divit. Oproti Hranicím se jedná o velkoměsto. Ale co. Hlavně že jede hodně spojů. Nakonec za to přece nemůžou dráhy, ale SŽDC jak budovy vypadají.

0/0
26.1.2016 22:31

R22i31c62h91a28r75d 11N31a47j20m23a91n 1747116976

Lituji, ale v ČR neexistuje nic lepšího než business class Rail Jet.Až se posadíte do pohodlné kožené lenošky a necháte si přinést výbornou svíčkovou, na všechny žluťáky a podivné černo žluté šáliny zapomenete.

+12/−1
26.1.2016 21:54

J11a75n 76K11u55č13e55r63a 2757782286693

...nebo taky, až si sednete do jedničky v Rail Jetu a všude kolem vás budou ciknat příbory cestujících, kteří si nechali donést jídlo až na místo, velmi rádi si vzpomenete na staré Ampz, kde to možné nebylo a žádné cinkání a případně mlaskání vás nerušilo....

+6/−2
26.1.2016 21:58

R72i35c31h68a21r52d 12N68a24j65m18a83n 1467696306

V první v letadle se taky ji z porcelánu a nikdo si nestěžuje:)

+1/0
26.1.2016 22:03

J18a91n 86K88u95č16e87r87a 2967632646553

jenže tam to jinak nejde, v RJ je jídelní vůz vedle a není problém si tam dojít. Chvílemi si v první třídě připadáte jako v jídelním voze, kam si asi nikdo normální jízdenku nekoupí.

Chápu, že na donášku jídla až na místo k sezení má každý jiný názor, ale skutečnost, že cinkání příborů ruší okolí, prostě nikdo zpochybnit nemůže (i když mi dá mínus).

+6/−2
26.1.2016 22:10

R60i65c66h86a23r98d 15N38a95j25m51a12n 1497716416

Minus ti nedám. Chápu že každý muže mit na věc jiný názor a děkuji ti za něj.

+4/0
26.1.2016 22:13

O82n45d66ř92e64j 84P82l47í71v87a 9880325621833

ani v RJ to jinak nejde! jídelní vůz je narván zpravidla hlučnou partičkou nebo dvěma, chtějí sedět spolu a mají jen jízdenky 2. třídy bez rezervace - pak celou jízdu stráví v jídelním voze u jednoho piva!! Zažil jsem mnohokrát! a přes první třídu courají na wc.

0/0
28.1.2016 1:09

M46a33r15e55k 95V51y13m56a77z94a83l 5408416342910

To je věc názoru.....

0/0
27.1.2016 21:28

T50o84m48a33s 74B14a51m39b69u10s 6704768274946

Ja jel pred vanocema Prndolinem do Ovy a zpet a spokojenost.Az teda na brutalni zpozdeni cestou zpet,pac v Pardubkach prej blbe zahnuli(to nechca proflakla celkem sexy stipacka lupenu)

0/0
26.1.2016 21:51

J98a33r76o51s53l58a90v 46K56o52m30o37ň 1360674704191

to jako že vlak někam zahnul z přičiny člověka řídící vlak??? Nebo za to mohl někdo jiný z jiné společnosti?

0/0
27.1.2016 14:47

T33o52m57a55s 31B13a49m97b87u79s 6934928444546

Hodili jim blbě vyhybku,řikala pani.

0/0
28.1.2016 1:11

K35a73r85e61l 77M71o16k87r87y75k 3106138373

osobně jezdím občas střední vzdálenosti - do 200 km a musím říci že ČD jdou nahoru.....na druhou stranu jezdím často do Rakouska(Vídeň,Salzburg,Graz) a tam je to pořád o třídu jinde

+1/−1
26.1.2016 21:42

M94a13r47e77k 83V68y60m75a27z29a71l 5738956822770

Samozřejmě, v zemi, kde maji vyšší kupní sílu, je to pochopitelné. Připadá mi směšné, představa spousty občanů, mít švýcarský systém železnic, ale zaplatit za něj českou cenu.....8-o

V[>-]V

0/0
27.1.2016 21:31

J63o72s63e96f 11M11i27k55u51l73í88k 8984127456

Do háje to jsou zase fotky autore. Pane šéfredaktore, jak můžete zaměstnávat takového člověka, který neumí pořídit pořádné fotky. On pořídí 19 fotek a dvacátou si vezme z archive ČD. Proboha co to je? A ještě ta jedna z toho vlaku je mázlá. Tak to vyfotím víckrát ne? Jestli on nefotí na kinofilm.

+9/−3
26.1.2016 21:35

D63a81v54i27d 74G53a94j49d11a 5200349832781

A já chtěl zrovna napsat...dobrý fotky

0/0
26.1.2016 22:31

J17a54n 23J86e81m87e37l33k24a 1215120

Jestli to vyjde levněji nebo dráž je mi jedno. Důležité je, že koridor slouží.

Horší je, že Jančura i Leoš tvrdili, že lze jezdit bez dotací a rozsah bude stejný.

A nesplnili. A ČD na to chytře ukazují. Nikdo nejezdí do Ostravy na 8:30. Tím ji totálně odřízli. Takže ať jezdí nebo se pak nediví. Můj názor je, že na trati by měly jezdit lehce dotované zastávkové spoje - ČD-R, nějaký interpanter, který plní dopravní obslužnost, síťovost, okrajové časy, kola, vozíčkáře, poštu. EC volný trh.

+4/−2
26.1.2016 21:31

J12i36ř77í 56P95r13ů93š68a 7575402635479

A kolik že tedy všechny daňové poplatníky stojí konkurence na trase do Ostravy? 60 + 30 milionů pro ČD viz článek k tomu kolem 40 milionů RJ a nejspíš podobnou částku LE. Takže na konkurenci a levné jízdenky mezi Prahou a Ostravou musí stát dosypat nějakých 160 - 170 milionů? A to se sakra vyplatí.

+4/−2
26.1.2016 20:51

P26e55t30r 39N82e23c71h52a72n27i32c20k11ý 7373856178210

Ony se ty kompenzace vymyslely právě kvůli konkurenci, všechno to je ušité od státu hrozně horkou jehlou, protože Jančura neustále tlačil a čekat ještě rok, tak by podával žalobu snad až do OSN. Navíc byl mediálně zajímavý a politici potřebovali rychlé body. Stejně tak nechat celou trať napospas trhu bez rozdílu jestli je to pátek odpoledne nebo středa brzy ráno taky nebylo nejlepší řešení. Mohly se nabídnout skupiny slotů rovnoměrně rozložené do celého dne a ne, aby vyjely 4 vlaky za sebou a pak hodina díra.

+2/−2
26.1.2016 21:15
Foto

V73o21j49t69ě51c25h 47P75a47v53l96í25k 5654351474538

4 rychlé vlaky za sebou je nejspíš jediný způsob, jak je nacpat do grafikonu mezi ostatní dopravu.

+1/0
26.1.2016 21:51

P16e95t41r 60N58e54c19h52a67n39i83c14k66ý 7553676268860

To asi jo, je vidět, že modernizace koridoru nepočítala s takovou vytížeností

+2/0
26.1.2016 21:53

V57o82j29t23ě76c74h 40H82u62b44k69a 6738365178918

Je to tím, že konkurence stlačila ceny a zlepšila servis. Bez ní by byla CD stejná jako před 10 lety (a více)

+18/−8
26.1.2016 20:32

P83e66t93r 40N54e55c62h29a11n95i11c22k40ý 7423196918840

Konkurence s ČD udělala docela dost, hlavně pendolino se dostalo na rozumnější cenovou úroveň, ale nesouhlasím, že před konkurencí se ČD nezlepšovaly a nezlepšovaly by se dál. Jen by možná zlepšování služeb dávkovaly pomaleji a rovnoměrněji mezi všechny dálkové linky. Největší pozitivum konkurence vidím v méně narvaných vlacích.

+5/0
26.1.2016 21:18
Foto

E80r38i17k 51S28l39a39v31a10t77a 4943206493772

Po dlouhé době jsem v sobotu využil služeb ČD. Ráno z Prahy do Svitav. Během té sněhové vánice nebylo v celém vagónu jediné kupé do kterého by přes zavřená okna nesněžilo, na záchodě na podlaze všude vrstva vody, no za 250 - neber to.... Prostě ta kvalita je opravdu znát...

+12/−14
26.1.2016 20:30

A41d32a91m 30V10i60l37í70m41e94k 3636278276

"Po rychlících z Brna přes Břeclav do Olomouce se dočkají nových jednotek InterPanter také cestující na trase Praha - Kolín - Česká Třebová - Svitavy - Brno. První InterPanter vyjede ve středu na spojích R 872 Slavkov a R 869 Špilberk. Další nové soupravy budou nasazovány v příštích týdnech."

Ostatně jste mohl zkusit přejít do jiného vozu. Oproti Slovensku jsou u nás tyto staré vozy v dost dobrém stavu.

+6/0
26.1.2016 20:46

J75a61n 98K49a53d51l84e92c 7977985496649

Vaš mozek je poškozen komunistickým režimem. Jen tam patří odpověď typu, mohl jste přejít do jiného vozu...

+4/−4
26.1.2016 21:02

P36e64t18r 54P76e66t19r 6603272698893

Není poškozen, pán správně poukazuje, že za tu cenu by jinde ve světě dostal horší kvalitu.

Nevím, co lidi pořád čekají, v Německu stojí vlaky nehorázné peníze a taky mají vlaky o něco v lepší kvalitě (nejsou nové, spousta rychlíků jsou pořád desítky let staré vagony, jen jsou více udržované) ale češi by to stejné chtěli za lidovou cenu a pak mají tu drzost frasnit, že názor "česká cena + německá kvalita" je jediný správný a každý, kdo je proti je poškozený komunistama.

Zkrátím to, jestli chcete zadarmo všechno tak jste komunistický režimem silně poškozen vy, za socíku to tak opravdu fungovalo.

+8/−2
26.1.2016 21:23

J48o22s18e41f 57Č19i96h22á87k 7101229620696

Mě nezajímá co mají v Německu.

+1/0
27.1.2016 4:07

M10a38r51e67k 64V84y42m32a51z64a72l 5948286262630

Tak proč je vše, co se týká české železnice neustále s tím Německem srovnáváno? Chápete tu kontinuitu? V[>-]V

0/0
27.1.2016 21:35

M37i54r65o98s15l71a59v 36P44a20v36l82í11č85e61k 7633240115484

Za to vy jste poskozenej uplne celej.

+1/0
26.1.2016 22:47

M54a47r24t51i95n 42K36o66l96l56e45r 7451393925424

Já bych to nebral a koupil bych si jízdenku přes net za 179 Kč, nebo na pokladně radši až do Brna. :-)

+2/0
26.1.2016 20:47
Foto

J84a42n 43V22a56l96a49l11í17k 6566379120416

za 179 musíte koupit s větším předstihem už na sobotu jsou vyprodané ale dá se koupit za 199

0/0
26.1.2016 21:07

M46a89r10t57i92n 78K70o25l23l13e69r 7661783145624

Mně eshop ve 20:47 ukazoval 179 Kč na vlak v 20:55, takže to jde i těsně před odjezdem, jenom je to trochu o náhodě.

0/0
26.1.2016 21:13
Foto

J78a98n 73V96a88l67a11l28í30k 6126549510146

no já koukal na sobotu ráno ;-)

0/0
26.1.2016 21:15
Foto

J45a17n 93V68a39l94a30l16í55k 6866529590316

tomu zas tak tolik nevěřím...

+2/0
26.1.2016 21:12

M26a70r39t73i54n77a 92S86e32d17l81i39c22k72á 5442715791552

To mi pripomina cestu saunovlakem (RJ) v dobe, kdy jim v parnem lete kazdou chvili blbla klimatizace. Okna u nich pochopitelne nikde otevrit nejdou.

0/0
26.1.2016 22:55

P48e37t66r 78K15r19a11t36k82ý 1838567333227

Třeba také ČD pomohou při deportaci vetřelců zpět do jejich domovů. Možná koleje vedou až do Řecka. Dál už budou muset nějak přeplavat sami. To by bylo prima.

0/−3
26.1.2016 20:24

J31i46ř67í 51N39e88v55r56l75a 8572273239107

Pěkně se to otáčí - České dráhy nasazují stále víc a víc nových souprav, sám to vidím na mnoha tratích, zlepšuje se spousta věcí, zatímco Regiojet jde stále dolů - a to se velkohubý pan Jančura chvástal a chvástá, jak je o třídu lepší.... a ještě má tu drzost České dráhy žalovat...

+23/−10
26.1.2016 20:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.