Diskuze

Stát kvůli boji dopravců ročně platí desítky milionů. Netratíme, říká

Zhruba 87 milionů korun stálo ministerstvo dopravy v roce 2014 zavedení volné konkurence na trati mezi Prahou a Ostravou. Tolik stát zaplatil třem dopravcům jako kompenzace za slevy, které musí se zákona poskytovat. Ministerstvo ale tvrdí, že to není nevýhodné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Když se budeme hodně hodně pitvat, tak stát přichází o mýtné, protože před reko D1 dost lidí jezdilo i busy, protože jinak si moc reálně vysvětlit nárůst...

0 0
možnosti

Busů jezdí pořád stejně po D1

0 0
možnosti

To je mi blbost argumentovat odvodem DPH, pojištěním z mezd nebo dani z přijmu. Jediný relevantní argument je využití dopravní cesty, ale tato částka asi tak závratna nebude.

0 0
možnosti

Vydělal obcan, který jezdí právě po této jedné trati. Všichni ostatní na to doplácejí.

0 1
možnosti

Místo desítek aut jede jeden vlak. To asi smysl ma.

0 0
možnosti

2 <<< 60 ... Celkem jasné, jak moc stát "vydělal" :)

0 1
možnosti

Jak vydělal máte napsáno v článku.

0 0
možnosti

P22e66t49r 53P48á98v51e10k

27. 1. 2016 9:51

Nějak jsem ten článek nepochopil, může mi to někdo vysvětlit?

Původně - kompenzace za slevy 2 mil.

Dnes - kompenzace za slevy pro 3 dopravce + objednávky Ova-Slovenské hranice (u všech 3 dopravců) 87 milionů.

Má někdo k dispozici rozpad, kolik jsou které částky, tzn. kompenzace RJ, kompenzace LEO, kompenzace ČD a objednávka RJ, objednávka ČD, objednávka LEO?

Protože i kdyby objednávky tvořili polovinu z 82 milionů, stále by se objem studentů, důchodců a invalidů na trati musel zdvacetinásobit... takže mi to pět přijde celé zavádějící...

0 0
možnosti

P34e71t20r 44P37á76v21e45k

27. 1. 2016 9:56

čísla jsou uvedena i zde, ale mělo by to být jen za komerčně provozované tratě, takže u ČD jen za Praha-Ova. Protože jinak není možné, aby RJ dostal na kompenzacích víc, než ČD za celou republiku ;-)

http://ekonomika.idnes.cz/prukazkari-jezdi-hlavne-s-jancurovymi-vlaky-a-autobusy-pj3-/eko-doprava.aspx?c=A150303_151459_eko-doprava_rny

0 0
možnosti

Jančura vymyslel první drážní perpetum mobile, on je vlastně charita. Vše co dostane jde státu zpět. Tak se má podnikat. To je mluvčí, ten to umí podat!!!Rv

3 1
možnosti
Foto

RegioJet vše, co dostane od státu na kompenzacích nařízených slev, zpátky vrátí a zaplatí ještě více,“ tvrdí jeho mluvčí Aleš Ondrůj.

To jako chce říci že by zdravotní a sociální + daně jinak neplatili?

0 0
možnosti

Tak samozřejmě, že to je od Ondrůje demagogická věta. Ty on využívá velmi často a velmi rád.

2 0
možnosti

Firmy pana Jančury jsou jedním z největších distributorů mf dnes a významný inzerent,takže kdo vyhraje "anonymní průzkum průzkumníka Sůry"?;-D;-D

1 4
možnosti

2011: 29 párů - 2 miliony

2014: 44 párů - 87 milionů + osekání okrajových spojů. Chápu, že ministerstvo i pan Sůra budou obhajovat jak se to vyplatilo, ale chtělo by to trochu lépe

1 0
možnosti

J78a94n 17S27ů66r74a

27. 1. 2016 8:44

K osekání okrajových spojů a zhoršení dostupnosti: zkuste porovnat počet přímých vlaků do Prahy například pro obyvatele Zábřehu, Hranic, Přerova, Studénky před a po...

0 0
možnosti

V Německu se poučili že špatných zkušeností z Británie, kde jezdí na jedné trase Londýn-Birmingham 7 dopravců a stát prodělává miliardy. Proto v Německu nic takového neexistuje. Když privatizace, tak jedině celou trať. U nás dva soukromníci jezdí a ČD platí že svých údržbu nádražních budov, vytápění. To jsou nerovné podmínky pokřiveného trhu.

5 3
možnosti

ČD nádražní budovy převádí na SŽDC :-)

0 0
možnosti