- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
panu Jancurovi nevysel plan levne se dostat k Pendolinum, které by CD musely postavit do garaze, kdyby zachovaly puvodni cenu jizdneho, tak se chce zahojit jinak.
A furt dokola.. konkurent může zlevnit a třeba i zlikvidovat konkurenci nízkými cenami, ale ten hlavní hráč se jako bránit nemůže? A víme všichni, jak je český zákazník citlivý na cenu takže souboj právě CENOU je takřka jediný možný A oba ti soukromníci si za to můžou sami, zaprvé dráhy nikdy nešly s cenou pod ně a pak taky nikdo je nenutil snížit cenu až tak moc proti původní ceně ČD.
Hlavní hráč se bránit může, ale nesmí jít pod náklady. Tak to prostě je.
Proč mi stále přijde, že autor článků, pan Sůra, to Českým drahám trochu přeje, aby ten spor s Regiojetem prohrály? Jančura má co povídat, když sám kvůli jízdenkám za korunu u autobusů likvidoval konkurenci - káže vodu, ale pije víno. A hlavně že statisíce na billboardy, jak ho na Slovensku vláda údajně poškozuje, měl. Ostatně kdo teď dává jízdenky za 99 i 79 korun mezi Ostravou a Prahou? To podnákladové není? Doufám, že soud rozhodne stejně jako v případě Leo expresu nedávno - žaloba zamítnuta.
Chcete slyšet pravdu? Mě je to fakt jedno. Pokud to ČD prohrají, nebudou to první peníze daňových poplatníků, které zahučely tam, kde neměly. Pokud to vyhrají RJ a LE, budiž, šli do velkého rizika a oba značně přispěli k tomu, že se z ČD pomalu stává fungující firma, nikoliv odkladiště neschopných kašpárků se stranickou knížkou. I když tam stále sedí:)
Rád si vyslechnu názory těch hloupých za 10-15 let jak budou modernizovat své vozové parky.Proč si nevezmou do správy prodělečné tratě,které CD ruší?
mně by zajímalo které tratě ČD zrušilo?
Tohle je fakt na pytel. Vezměme si situaci, která by tenkrát byla dle Jančury přijatelná. Je doba před konkurencí a lístek z A do B stojí 400 Kč. Nastoupí RegioJet a nabídne lístky za 220 Kč. České Dráhy zvolí ten "nejčernější" scénář a zlevní své lístky o 30 % na 270 Kč. No a protože si stejně nakonec většina cestujících zvolí dopravce podle ceny, tak s ČD mnoho lidí nepojede a ČD tak prodělá balík. Jančura pak vykřikne do novin, že v takovém případě by vůbec na té trati ČD neměly překážet a dráhy se tam na to tedy vykašlou.
Jenže realita byla taková, že dráhy udělaly to nejlepší (a jediné), co mohly, a srovnaly si ceny s novou konkurencí. Tím pádem je reálné, že prodejem lísktů za tyto ceny získaly dráhy více peněz, než kdyby ty ceny byly "nadnákladové". Věřím, že za ta léta (fakt dlouhá doba) snad soud byl schopen zohlednit(a spočítat) i toto a jsem velmi zvědavý na verdikt.
zlevnění ČD o 62%? pro mě jako cestujícího Pha -Pardubice stojí cesta s ČD stále tolik jako před nástupem konkurence (jezdím s KMB). Když opominu vyšší komfort, oba soukromníci jsou v doby, kdy většinou jezdím, od začátku dražší.. btw a i kdybych jezdil v "nelukrativních" časech uprostřed týdne tak ta jizdenka stojí minimálně 79,- (s Leo) nebo 90,- s RJ a 90,- stál lístek přes eshop ČD (ted je u nich myslím minimální cena 99,-), který ovšem nebyl a není povinně místenkový a platí celý den...
Cely CD jsou jeden velky bordel, i kdyz zdaleka nejhorsi je fakt, ze se pise rok 2016 a nemame jedinou vysokorychlostni trat, vlakova doprava u nas mela byt zbavena statnich firem davno..
Kolik vysokorychlostních tratí ve Francii, Švýcarsku, Německu či Španělsku je v soukromých rukou?
Kolik tratí v České republice patří Českým drahám?
A kdo ze soukromníků nejezdí podnákladově? Vždyť prodávat jízdenky od 79 korun to asi moc rentabilní taky nebude.
jenze ti soukromnici si to plati ze sveho. CD dotujes i ty
Proč by ČD měly ve svém jízdním řádu uvádět konkurenty? RE ani LEO to nedělají také.
Já to taky nechápu proč Tesco neinzeruje nabídky Kauflandu.