Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mají vlaky stavět v České Třebové? Stát si zadal studii za čtvrt milionu

Ministerstvo dopravy si při rozhodování, jaké vlaky na klíčové trase z Prahy na Moravu mají zastavovat v důležitém železničním uzlu České Třebové, objednalo studii za 266 tisíc korun. Server iDNES.cz to zjistil z pravidelného přehledu faktur, které začalo ministerstvo zveřejňovat. Studii získal podle zákona o svobodném přístupu k informacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i67l25a48n 67G12a92j42d56á46c44s 3656695417522

K redukci by mělo dojít. Nabídka každých 10 min. vlak na Prahu je zbytečný luxus. Úspora času pro projíždějící cestují je zřejmá nemluvě o úspoře energie.

+2/0
29.1.2016 13:50

V18á27c87l58a10v 71B27á67r48t46a 9428317202160

Mě jenom mrzí to že z České Třebové na Slovensko do Popradu zrušili zastavování u dvouch vlaků které jediné denně jezdili od společnosti Regio Jet do Popradu Rv Musel jsem změnit způsob dopravy.

0/0
28.1.2016 21:35
Foto

N89a34ď73a 26M93a72r16k78l95o82v15á 2444877120682

Obyčejný, selský rozum! Pokud nebudou řeku krmit potoky, nebude řeka !!Takže pánové tam nahoře, když do rychlíku nepřistoupí lidé z regionálních vlaků tak koho asi povezete. Raději si vezmou auto. Bez přestupů , kde jsou bez tak návaznosti pro srandu králíkům ! Nebo těm nahoře ???

+2/−1
28.1.2016 17:33

R96a18d19e47k 60J10a60n88a48t75a 9475846104752

Zde se nemluví o rychlících - ty v každém případě budou v ČT stavět.

Spor se vždy vedl pouze o nejvyšší vrstvu dálkové dopravy, zda mají v ČT zastavovat Pendolína, EC či railjety na linkách Praha-Brno-Wien, Praha-Brno-Budapest, Praha-Ostrava-Warszawa, Praha-Ostrava-Žilina.

0/0
30.1.2016 14:16

M11a35r80t82i35n 65P22r70a49ž75á68k 9456380302142

To je snad dobre, ze to stoji tolik penez!

Vetsina tech penez jde na dph, dane, skoleni, razitka, platy a z nich socialni a dane.

Kdyz tu budou platy a duchody polovicni, bude mene stat i studie...

Ve Svycarsku by takova studie prisla na milion

0/0
28.1.2016 16:31

D53a65d82a24k 97P51e38t32r 7821580164398

Nezastavovat v Třebové, z České dojde pěšky. Je to kousek.:-)

+1/0
28.1.2016 12:31

T44o34m50á55š 87Z16a12h94á57l33k60a 7620452567350

Navrhuji zavést EEST - elektronickou evidenci státních zaměstnanců. Takhle plýtvat, ach jo. Stačilo se zeptat třeba mě nebo někoho kdo už vlakem někdy jel a bylo by to zadarmo ;-D

+2/0
28.1.2016 9:55

B68o43h78u24m70i40l 84S94ý19k64o69r11a 6347724124963

Nevím jestli někdo nezapomněl, že vlaky mají jezdit pro lidi !!

+4/0
28.1.2016 9:47

V34i29k36t76o46r 98N29á79r39o35ž35n56ý 3299152308

No myslím , že kdyby stejnou studii zadali sedmi pracovním týmům , že by se dosáhlo sedmi různých výsledků :-).

Myslím , že konečné řešení , kdy něco zastavuje a něco nikoliv je kvalitním kompromisem ..

+1/0
28.1.2016 7:56

P78e51t25r 68N87i14v43n44i98c59k38ý 3402904285157

Jasně, že různé týmy se dopracují k různým výsledkům. Je tam mnoho faktorů, kterým mohou dávat různé váhy. Taky tam jsou tlaky, aby ta studie vyšla s určitým, předem očekávaným výsledkem.

Přitom na v ČT je konkurence několika dopravců. Co tak rozhodnutí nechat na nich? Trh ukáže. Pokud přesto místní politici přesto mermomocí chtějí, aby tam ČD zastavovaly více (přestože jich tam zastavuje dost), ať si zaplatí dopravní obslužnost.

+1/0
28.1.2016 8:46

R77a31d54e36k 36J43a19n79a87t69a 9245976844442

Rozhodnutí, kde, kdy a co zastavuje, by mělo u moderní železnice rozhodnutí koncepční a dlouhodobé, ne jak se který kinder manager zrovna vyspí.

Viz Švýcarsko:

http://www.sma-partner.com/images/Downloads/NGCH-2016.pdf

Dokážete si představit, že by tam v některém přestupním uzlu nějaká linka přestala zastavovat? Rozbilo by to přípoje a znehodnotilo význam přípojných linek i investice do modernizace tratí ....

0/0
28.1.2016 9:08

J15i37ř74í 14P43o89s59p19í14š23i91l 8892830376268

Buď tam lidi nastupují a vystupuji v dostatečném počtu, stačí se podívat na prodané lístky nebo tomu tak není. Z toho se dá vyvodit jednoduché řešení.

+4/0
28.1.2016 7:16

V18i67k37t60o34r 57N13á12r91o77ž86n68ý 3709372988

Já to vidím tak , že pokud by se dokázal naplnit na 100% kapacity vlak z Prahy až do Ostravy , proč by měl někde zastavovat?

Pokud se vlak nenaplní , je třeba přemýšlet , jak je co nejvíce naplnit a další zastávky jsou dobrá příležitost. Jinak železnice může těžit z toho ,že zastávka navíc neznamená až tak velkou časovou ztrátu. To u autobusů je to horší. Zastavit s autobusem Praha-Jablonec v Mladé Boleslavi může představovat 20 minut navíc...

+1/−1
28.1.2016 8:02

O73n15d58ř98e92j 32P62l35í56v37a 9540675271403

jenže takto dopravní obslužnost určitého území nemůže fungovat... bydlet někde na vsi, čekal byste až se sejde autobus lidí, kteří navíc všichni jedou na stejné místo - abyste tedy mohl vypravit jeden plný autobus a nikde jinde už nestavět aby se parádně ušetřilo?? hádám, že nečekal... proto po podobných nápadech obvykle následuje jen úbytek cestujících, a jak jich ubývá, prodlužuje se interval než naplníte ten autobus, až nakonec někdo vyhodnotí, že po dopravě není poptávka a linku zruší úplně! jenže veřejná doprava musí nejdřív vytvořit kvalitní nabídku a držet ji dost dlouho, aby si lidi na to zvykli a získali jistotu, že linka bude v provozu i příští rok (nebo za 5 let), jinak z aut nevysednou....

0/0
30.1.2016 0:59

H43o45n58z81a 62F79á11t85o46r 2609865114340

To v Č.T. nefunguje, když tam jsou skoro všichni režijkáři :-)))

+1/0
28.1.2016 20:40

R82a35d56i31m 87P81o14l49á86š41e83k 9436933549429

Nevím, jak to je teď, nedíval jsem se na jízdní řády, ale dříve byla Česká Třebová významnou stanicí pro přestup směrem na Brno. Spousta lidí jela z Prahy rychlíky na Ostravu a v České Třebové přestupovala na jiné rychlíky na Brno.

velikost města jinak není tak podstatná, podstatný je spíš počet obyvatel, kteří bydlí v dosahu příslušných místních tratí.

V Budoucnu by potom mohla být Česká Třebová významnou stanicí pro vlakové spojení z Polského Slezska směrem na Brno.

+1/0
28.1.2016 7:03

M80i33c78h88a84l 71K57a42n37d86a 7180567963875

Česká Třebová má cca 17000 obyvatel. Takto velkých měst (a větších) je v Česku několik desítek. Žádné z nich však nemá tak luxusní nabídku dopravy jako právě Česká Třebová (a to i po redukci počtu spojů). Část podobných měst vlakové spojení nemá vůbec, část z nich leží na regionálních tratích bez dálkových spojů.

Dokázal by mi někdo vysvětlit, v čem je Česká Třebová tak výjimečná, že jsou kvůli ní vypracovávány studie za čtvrt milionu?

+6/−3
28.1.2016 6:41

J67i97r22k91a 96H79o98l98a16n 2652853220903

Kdyby jsi se podíval i na mapu, tak by jsi zjistil, že to je spádová stanice pro více jak 100.000 lidí, a navíc je to žel. křižovatka na Brno

+2/0
28.1.2016 7:00

P56e14t74r 47N68i35v67n14i23c80k96ý 3262624345927

No a? Ono tam snad nic nezastavuje? je věcí každého dopravce, jakou si stanoví strategii. Logicky je nejvýhodnějí naplnit vlak na první zastáce a bez zastavování všechny vysadit až na konečné. V praxi je třeba kompromisů, takže zastavovat co nejméně a pouze ve stanicích, s nejvíce cestujícími.

0/0
28.1.2016 7:39

J29i43r79k34a 16H60o28l43a70n 2512953730423

Pak se divím, proč nezredukují počty vlaků a nejezdí jenom praha ostrava, svět není jenom černobílý. Zrušíme jednu zastávku, posílíme na druhé straně autobusy, aby svezly lidi do jiných zastávek, nakonec města to stejně zadotují atd.

+2/0
28.1.2016 7:45

P80e26t22r 13N71i80v11n37i62c49k49ý 3312384825547

"proč nezredukují počty vlaků a nejezdí jenom praha ostrava"

Vždyť jsem ti to psal: "V praxi je třeba kompromisů, takže zastavovat co nejméně a pouze ve stanicích, s nejvíce cestujícími." Co jsi na tom nepochopil?

Soukromí dopravci maximalizují zisky a minimalizují náklady. Nejlukrativnější zákazníci jsou právě ti, co jedou Ova-Pha, to nezmění ani zhrzení cestující z ČT, UO nebo Chocně. Je to prostě fakt. O nejlukrativnější zákazníky je třeba se maximálně starat a neopruzovat je častými zastávkami. Takže v klidu stačí třeba jen Olomouc a Pardubice.

Kdyby v ČT, UO nebo Chocni stály OBROVSKÉ DAVY chtivých cestujích, soukromí dopravci by se přethli, aby je mohli svézt. Ale ta tak to zjevně není. Prostě chladný ekonomický kalkul - nic víc.

+2/−1
28.1.2016 7:53

J26i25r74k44a 55H16o79l72a85n 2612153390373

Má to jeden háček, ČD nelze považovat za soukromého. RJ tam zastavuje, asi se mu to vyplatí

+2/−1
28.1.2016 7:57

P70e13t95r 71N60i35v32n95i67c93k53ý 3812324655667

Já jsem psal o soukromých dopravcích.

Jistě, pokud se to RJ vyplatí, bude tam zastavovat. O tom jsem přece psal ve všech mých příspěvcích. Dopravci mají data a nastavují ideální strategii tras a zastávek. Samozřejmě musí občas zkoušet i nové věci, aby viděli, jestli se osvědčí.

Jestli si místní politici vyřvou na ČD (a zaplatí), aby zastavovaly, kde oni chtějí, nevidím v tom problém.

+1/0
28.1.2016 8:42

O93n40d13ř76e76j 73P26l55í75v61a 9270365111533

není to zcela přesné, kdyby jich na peróně stál třeba milion - soukromníci o ně nestojíani tak proto, že právě nejsou lukrativní, jsou ca v polovině trasy na obě strany, a legitimně by chtěli jet za polovinu ceny, a poněvadž ta trať je na hranici vytíženosti, tak radši vozí ty praha-ova, čd vozí i toto cestující s tím, že polovinu trasy teda jedou místa neobsazená, pak jsou samozřejmě náklady vycházejí dráž, pokud je stále ještě smyslem železnice (potažmo hromadné dopravy) dopravní obslužnost určitého území a ne zisky, pak se nám tu trh nepěkně pokřivuje a bohužel černého petra drží v ruce hlavně cestující z Pardubického kraje

0/0
30.1.2016 1:19

M36a50r65e50k 72M66a58r52t76i69n 8139594576580

Česká Třebová spádovou oblastí pro více jak 100 000 lidí? To berete od Pardubic po Přerov, ne? Vlaky v ČT staví jak na Brno, tak na Ostravu. To, že tam nemusí stát úplně každý vlak je snad víc než jasné, ne?

+1/−3
28.1.2016 8:11

J31i31r62k33a 49H22o77l55a57n 2382613630533

podívej se dolů, už to někdo počítal, bez vesnic

+2/0
28.1.2016 8:12

T57o29m20a43s 98N31o51v41o52t86n40y 1581984186505

Rozhodně není potřeba, aby tam stavěli v takovém množství. IC/EC klidně můžou vynechat každý druhý spoj a místo toho ať raději zastaví v jiné stanici třeba v Chocni kde jsou také přípoje jinam.

+3/−2
28.1.2016 1:32

V62l43a73d27i26m67í33r 54Š97t93ě85r87b75a 2792921372877

Ta studie je nějaká laciná. Co? Co? Co?;-)

0/0
28.1.2016 1:15

P19a22v10e33l 65K35u14c38h15t27a 4786431317734

Dnes už se platí za vše a proto je vše tak drahé.

0/0
28.1.2016 0:31

J50a14n 37K91r24e63j44č47a 2850342745214

myslím, že dopravce si dobře spočítá, co se mu vyplatí, jestli zastavovat nebo ne. A stát by se mu do toho neměl hrabat a už vůbec by neměl počítat dopravcovo úspory. Otázka je, co mu proplatit z veřejných peněz, tedy co si stát (či kraj) od dopravce za služby objedná.

Pokud konkurence zajistí dostatečnou dopravní obslužnost, pak by stát neměl přispívat nic.

0/−2
27.1.2016 23:46

O48n23d42ř75e60j 59Z58e52m49a85n 5170274958179

Tak řeč je o v podstatě státním dopravci.

0/0
28.1.2016 2:37

M69a87r20t49i54n 20Š76u30l44c 2827479860775

Česká Třebová má 15 tis. obyvatel, Svitavy 17 tis. a Ústí n. Orl. 14 tis. dohromady 46 tisíc. Přerov má 44 tis. obyvatel a leží také na důležité křižovatce tratí. Když České Třebové nestačí zastavování rychlíků v hodinovém taktu, neměl by Přerov chtít, aby do něj zajíždělo Pendolino? Stejně jako LE má oboustranné řízení, nemusí se přepřahat...

+5/−4
27.1.2016 23:14

K73r52y71š35t75o57f 54L85a89n94í39k 1659280845775

a kdyby si postavili poradne nadrazi, bude jim tam zastavovat i RJ s RJ

+1/−1
27.1.2016 23:30

J33i64ř96í 20F95o17g93e56l 2360451786642

Zapomněl jsi na Litomyšl a Moravskou Třebovou.

+1/0
27.1.2016 23:30

M43a28r77t59i37n 72Š80u84l98c 2767599400685

A u Přerova na Lipník, Bystřici, Brodek a Kojetín. Tak to bude 64 na 64 tisíc. To na věci nic nemění.

0/−1
27.1.2016 23:40

O51n30d78ř92e79j 83P35l35í97v95a 9780855371903

a na Letohrad, Žamberk, Jablonné a Králíky!! Kdy pochopí, že zrušením zastávky v ČT ten vlak už nebude ve Východních Čechách stavět už prakticky nikde - z OL do PCE je to ca 150km nikde tak dlouhý úsek bez zastavení není!! Jsem pro nějaké rozumné střídání zastavování v ČT a UO!!

+1/0
28.1.2016 0:13

O70n79d95ř44e88j 96P92l20í67v22a 9450115921473

Prakticky znemožní 80% cestujícím z PaK cestovat vlaky vyšších kategorií a naženou je do těch nejhorších vagónů, které na české železnici existují za nejvyšší ceny!

+2/−2
28.1.2016 0:18

M98a78r55t14i65n 50Š53u85l24c 2637569610525

Ode dneška (vlastně od včerejška) začaly ČD nasazovat na rychlíky Brno - Praha přes Svitavy, ČT, ÚnO, Choceň jednotky InterPanter, takže s těmi nejhoršími vagóny bych to nepřeháněl. A je celkem normální, že vlaky vyšších kategorií nezastavuji ve všech rychlíkových stanicích, protože potom už by to nebyly vlaky vyšších kategorií, ale obyčejné rychlíky.

+1/0
28.1.2016 1:31

O39n45d32ř97e72j 10P80l20í15v12a 9420705431753

tak fajn, na ty interpantery se těším, to druhý nevim, jak s tim souvisí...jde přece o spádovost celého území, strašně dlouhý přejezd ol-pce, pro mě za mě, ať zastaví třeba v chocni nebo dlouhé třebové, když myslíte, že by to bylo vhodnější!!

0/0
28.1.2016 1:37

O41n62d66ř56e78j 89P87l35í29v49a 9740295851473

jo aha, oni nasazují zatím jednu soupravu! v den,kdy jsem jel já pro jistotu ani jednu, beru zpět, moje tvrzení o nejhorších vagónech za nejvyšší cenu platí!

0/0
30.1.2016 0:47

O83n64d42ř87e37j 53P62l73í45v23a 9710115211363

jo a ještě Lanškroun! To už sem 100% na 130, spíš ale na 140 000 (a to nepočítám ani jednu ves v okolí)

0/0
28.1.2016 0:26

J93i75r23k43a 32H74o21l33a56n 2162773700633

To nebylo dobré, protože Lanškroun má nejvyšší zaměstnanost ze všech zmíněných měst z okolí

+1/0
28.1.2016 6:58

M13a25r81t33i53n 24Š42u35l49c 2697549420885

Nejde o to, že by v ČT nestavěly žádné rychlejší vlaky, ale že by tam nestavěly všechny, tedy každou čtvrthodinu.

+1/0
28.1.2016 1:33

O22n66d26ř53e83j 76P78l61í41v52a 9360415961203

proto jsem pro střídání s ústím nebo i chocní!

+2/0
28.1.2016 1:38

D35a60v17e 36Ř20e65h89á58k 8588625895283

Přerov je zajížďka, Třebová ne. Pokud bude vlak projíždět, tak pojede max 40km/h, takže toho času zas tolik neušetří. Z ekonomického hlediska je průšvih především ten terminál, který není prakticky vůbec využíván a tudíž je zde i menší zájem o nástup / výstup cestujících...

+1/−1
28.1.2016 0:42

T85o77m11a53s 16N68o10v42o62t54n16y 1131314106915

Proč by jel max 40?

+2/0
28.1.2016 1:33

P12e71t72r 54Č90e55c13h 3179744414439

Protoze pres Ceskou Trebovou se rychleji jet nemuze.

+1/0
28.1.2016 6:40

V43o76j97t62ě18c62h 63H65a90n10á59k 8865461671404

Přes Trebovou je na průjezdné 60, ne? Jinak 40.

0/0
28.1.2016 6:46

D63a57v80e 53Ř14e14h19á72k 8878865845183

na Olomouc 40, na Brno 60...tudíž konkurence nezastavující v ČT "profrčí" max čtyřicítkou....

0/0
28.1.2016 9:13

Z97d71e82n70ě36k 22J72o34u33k43l 5983453522495

"Na to peníze mají, ale aby nás dali študovat, to ne !"Rv

+1/−3
27.1.2016 23:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.