Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mají vlaky stavět v České Třebové? Stát si zadal studii za čtvrt milionu

Ministerstvo dopravy si při rozhodování, jaké vlaky na klíčové trase z Prahy na Moravu mají zastavovat v důležitém železničním uzlu České Třebové, objednalo studii za 266 tisíc korun. Server iDNES.cz to zjistil z pravidelného přehledu faktur, které začalo ministerstvo zveřejňovat. Studii získal podle zákona o svobodném přístupu k informacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i69l32a18n 35G68a50j39d79á42c89s 8327129514500

K redukci by mělo dojít. Nabídka každých 10 min. vlak na Prahu je zbytečný luxus. Úspora času pro projíždějící cestují je zřejmá nemluvě o úspoře energie.

+2/0
29.1.2016 13:50

V70á21c97l22a30v 68B51á17r47t88a 9508347782200

Mě jenom mrzí to že z České Třebové na Slovensko do Popradu zrušili zastavování u dvouch vlaků které jediné denně jezdili od společnosti Regio Jet do Popradu Rv Musel jsem změnit způsob dopravy.

0/0
28.1.2016 21:35
Foto

N69a46ď54a 10M81a52r22k53l39o86v30á 2284217140382

Obyčejný, selský rozum! Pokud nebudou řeku krmit potoky, nebude řeka !!Takže pánové tam nahoře, když do rychlíku nepřistoupí lidé z regionálních vlaků tak koho asi povezete. Raději si vezmou auto. Bez přestupů , kde jsou bez tak návaznosti pro srandu králíkům ! Nebo těm nahoře ???

+2/−1
28.1.2016 17:33

R29a56d98e43k 16J62a74n26a45t22a 9105466884412

Zde se nemluví o rychlících - ty v každém případě budou v ČT stavět.

Spor se vždy vedl pouze o nejvyšší vrstvu dálkové dopravy, zda mají v ČT zastavovat Pendolína, EC či railjety na linkách Praha-Brno-Wien, Praha-Brno-Budapest, Praha-Ostrava-Warszawa, Praha-Ostrava-Žilina.

0/0
30.1.2016 14:16

M49a82r40t11i24n 38P75r75a67ž69á64k 9346450202462

To je snad dobre, ze to stoji tolik penez!

Vetsina tech penez jde na dph, dane, skoleni, razitka, platy a z nich socialni a dane.

Kdyz tu budou platy a duchody polovicni, bude mene stat i studie...

Ve Svycarsku by takova studie prisla na milion

0/0
28.1.2016 16:31

D58a90d23a41k 38P45e13t19r 7461620434938

Nezastavovat v Třebové, z České dojde pěšky. Je to kousek.:-)

+1/0
28.1.2016 12:31

T15o33m21á89š 14Z89a27h95á75l61k53a 7870392787800

Navrhuji zavést EEST - elektronickou evidenci státních zaměstnanců. Takhle plýtvat, ach jo. Stačilo se zeptat třeba mě nebo někoho kdo už vlakem někdy jel a bylo by to zadarmo ;-D

+2/0
28.1.2016 9:55

B78o86h30u85m15i60l 95S45ý73k92o48r80a 6437554664783

Nevím jestli někdo nezapomněl, že vlaky mají jezdit pro lidi !!

+4/0
28.1.2016 9:47

V88i58k11t33o29r 42N67á73r27o64ž75n90ý 3259782668

No myslím , že kdyby stejnou studii zadali sedmi pracovním týmům , že by se dosáhlo sedmi různých výsledků :-).

Myslím , že konečné řešení , kdy něco zastavuje a něco nikoliv je kvalitním kompromisem ..

+1/0
28.1.2016 7:56

P80e25t38r 50N31i66v93n10i71c25k54ý 3402954775257

Jasně, že různé týmy se dopracují k různým výsledkům. Je tam mnoho faktorů, kterým mohou dávat různé váhy. Taky tam jsou tlaky, aby ta studie vyšla s určitým, předem očekávaným výsledkem.

Přitom na v ČT je konkurence několika dopravců. Co tak rozhodnutí nechat na nich? Trh ukáže. Pokud přesto místní politici přesto mermomocí chtějí, aby tam ČD zastavovaly více (přestože jich tam zastavuje dost), ať si zaplatí dopravní obslužnost.

+1/0
28.1.2016 8:46

R41a16d85e18k 49J30a79n93a45t46a 9285566684492

Rozhodnutí, kde, kdy a co zastavuje, by mělo u moderní železnice rozhodnutí koncepční a dlouhodobé, ne jak se který kinder manager zrovna vyspí.

Viz Švýcarsko:

http://www.sma-partner.com/images/Downloads/NGCH-2016.pdf

Dokážete si představit, že by tam v některém přestupním uzlu nějaká linka přestala zastavovat? Rozbilo by to přípoje a znehodnotilo význam přípojných linek i investice do modernizace tratí ....

0/0
28.1.2016 9:08

J83i14ř30í 93P36o66s64p15í14š44i21l 8932580386178

Buď tam lidi nastupují a vystupuji v dostatečném počtu, stačí se podívat na prodané lístky nebo tomu tak není. Z toho se dá vyvodit jednoduché řešení.

+4/0
28.1.2016 7:16

V32i69k15t16o39r 46N11á31r92o13ž12n20ý 3349592878

Já to vidím tak , že pokud by se dokázal naplnit na 100% kapacity vlak z Prahy až do Ostravy , proč by měl někde zastavovat?

Pokud se vlak nenaplní , je třeba přemýšlet , jak je co nejvíce naplnit a další zastávky jsou dobrá příležitost. Jinak železnice může těžit z toho ,že zastávka navíc neznamená až tak velkou časovou ztrátu. To u autobusů je to horší. Zastavit s autobusem Praha-Jablonec v Mladé Boleslavi může představovat 20 minut navíc...

+1/−1
28.1.2016 8:02

O21n33d45ř68e20j 59P36l11í51v95a 9550715501853

jenže takto dopravní obslužnost určitého území nemůže fungovat... bydlet někde na vsi, čekal byste až se sejde autobus lidí, kteří navíc všichni jedou na stejné místo - abyste tedy mohl vypravit jeden plný autobus a nikde jinde už nestavět aby se parádně ušetřilo?? hádám, že nečekal... proto po podobných nápadech obvykle následuje jen úbytek cestujících, a jak jich ubývá, prodlužuje se interval než naplníte ten autobus, až nakonec někdo vyhodnotí, že po dopravě není poptávka a linku zruší úplně! jenže veřejná doprava musí nejdřív vytvořit kvalitní nabídku a držet ji dost dlouho, aby si lidi na to zvykli a získali jistotu, že linka bude v provozu i příští rok (nebo za 5 let), jinak z aut nevysednou....

0/0
30.1.2016 0:59

H70o44n55z61a 66F26á24t98o24r 2649885654430

To v Č.T. nefunguje, když tam jsou skoro všichni režijkáři :-)))

+1/0
28.1.2016 20:40

R22a10d41i11m 69P97o50l95á50š65e12k 9836513959679

Nevím, jak to je teď, nedíval jsem se na jízdní řády, ale dříve byla Česká Třebová významnou stanicí pro přestup směrem na Brno. Spousta lidí jela z Prahy rychlíky na Ostravu a v České Třebové přestupovala na jiné rychlíky na Brno.

velikost města jinak není tak podstatná, podstatný je spíš počet obyvatel, kteří bydlí v dosahu příslušných místních tratí.

V Budoucnu by potom mohla být Česká Třebová významnou stanicí pro vlakové spojení z Polského Slezska směrem na Brno.

+1/0
28.1.2016 7:03

M62i19c82h74a59l 45K31a68n56d57a 7660427723215

Česká Třebová má cca 17000 obyvatel. Takto velkých měst (a větších) je v Česku několik desítek. Žádné z nich však nemá tak luxusní nabídku dopravy jako právě Česká Třebová (a to i po redukci počtu spojů). Část podobných měst vlakové spojení nemá vůbec, část z nich leží na regionálních tratích bez dálkových spojů.

Dokázal by mi někdo vysvětlit, v čem je Česká Třebová tak výjimečná, že jsou kvůli ní vypracovávány studie za čtvrt milionu?

+6/−3
28.1.2016 6:41

J19i80r79k53a 26H24o10l19a94n 2842723100883

Kdyby jsi se podíval i na mapu, tak by jsi zjistil, že to je spádová stanice pro více jak 100.000 lidí, a navíc je to žel. křižovatka na Brno

+2/0
28.1.2016 7:00

P29e78t52r 76N25i30v55n45i14c80k24ý 3162964895417

No a? Ono tam snad nic nezastavuje? je věcí každého dopravce, jakou si stanoví strategii. Logicky je nejvýhodnějí naplnit vlak na první zastáce a bez zastavování všechny vysadit až na konečné. V praxi je třeba kompromisů, takže zastavovat co nejméně a pouze ve stanicích, s nejvíce cestujícími.

0/0
28.1.2016 7:39

J84i52r12k64a 76H83o41l83a32n 2402353800663

Pak se divím, proč nezredukují počty vlaků a nejezdí jenom praha ostrava, svět není jenom černobílý. Zrušíme jednu zastávku, posílíme na druhé straně autobusy, aby svezly lidi do jiných zastávek, nakonec města to stejně zadotují atd.

+2/0
28.1.2016 7:45

P53e24t97r 11N59i56v11n88i13c80k51ý 3222274755147

"proč nezredukují počty vlaků a nejezdí jenom praha ostrava"

Vždyť jsem ti to psal: "V praxi je třeba kompromisů, takže zastavovat co nejméně a pouze ve stanicích, s nejvíce cestujícími." Co jsi na tom nepochopil?

Soukromí dopravci maximalizují zisky a minimalizují náklady. Nejlukrativnější zákazníci jsou právě ti, co jedou Ova-Pha, to nezmění ani zhrzení cestující z ČT, UO nebo Chocně. Je to prostě fakt. O nejlukrativnější zákazníky je třeba se maximálně starat a neopruzovat je častými zastávkami. Takže v klidu stačí třeba jen Olomouc a Pardubice.

Kdyby v ČT, UO nebo Chocni stály OBROVSKÉ DAVY chtivých cestujích, soukromí dopravci by se přethli, aby je mohli svézt. Ale ta tak to zjevně není. Prostě chladný ekonomický kalkul - nic víc.

+2/−1
28.1.2016 7:53

J10i65r47k28a 34H68o34l51a82n 2172323140873

Má to jeden háček, ČD nelze považovat za soukromého. RJ tam zastavuje, asi se mu to vyplatí

+2/−1
28.1.2016 7:57

P93e29t46r 88N48i87v91n89i82c22k55ý 3502874515807

Já jsem psal o soukromých dopravcích.

Jistě, pokud se to RJ vyplatí, bude tam zastavovat. O tom jsem přece psal ve všech mých příspěvcích. Dopravci mají data a nastavují ideální strategii tras a zastávek. Samozřejmě musí občas zkoušet i nové věci, aby viděli, jestli se osvědčí.

Jestli si místní politici vyřvou na ČD (a zaplatí), aby zastavovaly, kde oni chtějí, nevidím v tom problém.

+1/0
28.1.2016 8:42

O71n60d52ř59e18j 36P83l66í91v17a 9560975291723

není to zcela přesné, kdyby jich na peróně stál třeba milion - soukromníci o ně nestojíani tak proto, že právě nejsou lukrativní, jsou ca v polovině trasy na obě strany, a legitimně by chtěli jet za polovinu ceny, a poněvadž ta trať je na hranici vytíženosti, tak radši vozí ty praha-ova, čd vozí i toto cestující s tím, že polovinu trasy teda jedou místa neobsazená, pak jsou samozřejmě náklady vycházejí dráž, pokud je stále ještě smyslem železnice (potažmo hromadné dopravy) dopravní obslužnost určitého území a ne zisky, pak se nám tu trh nepěkně pokřivuje a bohužel černého petra drží v ruce hlavně cestující z Pardubického kraje

0/0
30.1.2016 1:19

M24a93r37e52k 23M94a82r44t61i72n 8389834236260

Česká Třebová spádovou oblastí pro více jak 100 000 lidí? To berete od Pardubic po Přerov, ne? Vlaky v ČT staví jak na Brno, tak na Ostravu. To, že tam nemusí stát úplně každý vlak je snad víc než jasné, ne?

+1/−3
28.1.2016 8:11

J52i91r77k45a 26H52o79l32a64n 2722943600193

podívej se dolů, už to někdo počítal, bez vesnic

+2/0
28.1.2016 8:12

T62o54m81a91s 88N71o27v67o28t28n97y 1731564966365

Rozhodně není potřeba, aby tam stavěli v takovém množství. IC/EC klidně můžou vynechat každý druhý spoj a místo toho ať raději zastaví v jiné stanici třeba v Chocni kde jsou také přípoje jinam.

+3/−2
28.1.2016 1:32

V97l78a30d33i23m67í23r 98Š38t20ě81r75b91a 2912381642567

Ta studie je nějaká laciná. Co? Co? Co?;-)

0/0
28.1.2016 1:15

P61a84v30e89l 79K80u48c21h95t58a 4346731787714

Dnes už se platí za vše a proto je vše tak drahé.

0/0
28.1.2016 0:31

J68a54n 52K33r84e51j71č47a 2510482545524

myslím, že dopravce si dobře spočítá, co se mu vyplatí, jestli zastavovat nebo ne. A stát by se mu do toho neměl hrabat a už vůbec by neměl počítat dopravcovo úspory. Otázka je, co mu proplatit z veřejných peněz, tedy co si stát (či kraj) od dopravce za služby objedná.

Pokud konkurence zajistí dostatečnou dopravní obslužnost, pak by stát neměl přispívat nic.

0/−2
27.1.2016 23:46

O80n17d95ř34e74j 88Z62e51m22a70n 5760464288979

Tak řeč je o v podstatě státním dopravci.

0/0
28.1.2016 2:37

M81a22r27t18i87n 35Š59u48l22c 2307499670535

Česká Třebová má 15 tis. obyvatel, Svitavy 17 tis. a Ústí n. Orl. 14 tis. dohromady 46 tisíc. Přerov má 44 tis. obyvatel a leží také na důležité křižovatce tratí. Když České Třebové nestačí zastavování rychlíků v hodinovém taktu, neměl by Přerov chtít, aby do něj zajíždělo Pendolino? Stejně jako LE má oboustranné řízení, nemusí se přepřahat...

+5/−4
27.1.2016 23:14

K23r84y24š43t80o45f 36L98a41n25í70k 1829450205375

a kdyby si postavili poradne nadrazi, bude jim tam zastavovat i RJ s RJ

+1/−1
27.1.2016 23:30

J58i97ř77í 15F15o86g69e58l 2300421606282

Zapomněl jsi na Litomyšl a Moravskou Třebovou.

+1/0
27.1.2016 23:30

M92a42r93t74i84n 17Š45u49l66c 2967369950115

A u Přerova na Lipník, Bystřici, Brodek a Kojetín. Tak to bude 64 na 64 tisíc. To na věci nic nemění.

0/−1
27.1.2016 23:40

O95n55d35ř52e25j 31P88l24í52v43a 9610665531353

a na Letohrad, Žamberk, Jablonné a Králíky!! Kdy pochopí, že zrušením zastávky v ČT ten vlak už nebude ve Východních Čechách stavět už prakticky nikde - z OL do PCE je to ca 150km nikde tak dlouhý úsek bez zastavení není!! Jsem pro nějaké rozumné střídání zastavování v ČT a UO!!

+1/0
28.1.2016 0:13

O93n10d30ř27e42j 65P47l49í85v75a 9100695701613

Prakticky znemožní 80% cestujícím z PaK cestovat vlaky vyšších kategorií a naženou je do těch nejhorších vagónů, které na české železnici existují za nejvyšší ceny!

+2/−2
28.1.2016 0:18

M70a81r14t23i87n 29Š62u73l17c 2177129710525

Ode dneška (vlastně od včerejška) začaly ČD nasazovat na rychlíky Brno - Praha přes Svitavy, ČT, ÚnO, Choceň jednotky InterPanter, takže s těmi nejhoršími vagóny bych to nepřeháněl. A je celkem normální, že vlaky vyšších kategorií nezastavuji ve všech rychlíkových stanicích, protože potom už by to nebyly vlaky vyšších kategorií, ale obyčejné rychlíky.

+1/0
28.1.2016 1:31

O78n32d50ř54e78j 95P40l13í36v74a 9820585421113

tak fajn, na ty interpantery se těším, to druhý nevim, jak s tim souvisí...jde přece o spádovost celého území, strašně dlouhý přejezd ol-pce, pro mě za mě, ať zastaví třeba v chocni nebo dlouhé třebové, když myslíte, že by to bylo vhodnější!!

0/0
28.1.2016 1:37

O56n69d58ř52e55j 59P37l53í70v38a 9480775331723

jo aha, oni nasazují zatím jednu soupravu! v den,kdy jsem jel já pro jistotu ani jednu, beru zpět, moje tvrzení o nejhorších vagónech za nejvyšší cenu platí!

0/0
30.1.2016 0:47

O29n91d22ř24e70j 22P68l27í44v30a 9310725391573

jo a ještě Lanškroun! To už sem 100% na 130, spíš ale na 140 000 (a to nepočítám ani jednu ves v okolí)

0/0
28.1.2016 0:26

J44i16r30k64a 55H27o15l14a57n 2642563210253

To nebylo dobré, protože Lanškroun má nejvyšší zaměstnanost ze všech zmíněných měst z okolí

+1/0
28.1.2016 6:58

M35a61r21t16i10n 72Š67u82l43c 2627689860295

Nejde o to, že by v ČT nestavěly žádné rychlejší vlaky, ale že by tam nestavěly všechny, tedy každou čtvrthodinu.

+1/0
28.1.2016 1:33

O42n38d34ř38e30j 82P29l78í18v63a 9170825321153

proto jsem pro střídání s ústím nebo i chocní!

+2/0
28.1.2016 1:38

D66a25v44e 56Ř67e58h96á42k 8658325245313

Přerov je zajížďka, Třebová ne. Pokud bude vlak projíždět, tak pojede max 40km/h, takže toho času zas tolik neušetří. Z ekonomického hlediska je průšvih především ten terminál, který není prakticky vůbec využíván a tudíž je zde i menší zájem o nástup / výstup cestujících...

+1/−1
28.1.2016 0:42

T98o71m73a11s 52N61o76v36o84t76n78y 1291434726915

Proč by jel max 40?

+2/0
28.1.2016 1:33

P46e26t96r 14Č32e76c67h 3119674984159

Protoze pres Ceskou Trebovou se rychleji jet nemuze.

+1/0
28.1.2016 6:40

V31o98j72t11a 24H98a82n57á14k 8175201551154

Přes Trebovou je na průjezdné 60, ne? Jinak 40.

0/0
28.1.2016 6:46

D95a29v88e 46Ř24e22h93á66k 8598265675283

na Olomouc 40, na Brno 60...tudíž konkurence nezastavující v ČT "profrčí" max čtyřicítkou....

0/0
28.1.2016 9:13

Z90d53e41n69ě16k 11J47o60u48k14l 5843143762155

"Na to peníze mají, ale aby nás dali študovat, to ne !"Rv

+1/−3
27.1.2016 23:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.