Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mají vlaky stavět v České Třebové? Stát si zadal studii za čtvrt milionu

Ministerstvo dopravy si při rozhodování, jaké vlaky na klíčové trase z Prahy na Moravu mají zastavovat v důležitém železničním uzlu České Třebové, objednalo studii za 266 tisíc korun. Server iDNES.cz to zjistil z pravidelného přehledu faktur, které začalo ministerstvo zveřejňovat. Studii získal podle zákona o svobodném přístupu k informacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i29l81a71n 27G83a30j86d88á94c95s 3796985137182

K redukci by mělo dojít. Nabídka každých 10 min. vlak na Prahu je zbytečný luxus. Úspora času pro projíždějící cestují je zřejmá nemluvě o úspoře energie.

+2/0
29.1.2016 13:50

V14á11c70l64a91v 11B98á36r52t94a 9308797982110

Mě jenom mrzí to že z České Třebové na Slovensko do Popradu zrušili zastavování u dvouch vlaků které jediné denně jezdili od společnosti Regio Jet do Popradu Rv Musel jsem změnit způsob dopravy.

0/0
28.1.2016 21:35
Foto

N77a20ď30a 34M46a93r35k53l58o30v78á 2454667610102

Obyčejný, selský rozum! Pokud nebudou řeku krmit potoky, nebude řeka !!Takže pánové tam nahoře, když do rychlíku nepřistoupí lidé z regionálních vlaků tak koho asi povezete. Raději si vezmou auto. Bez přestupů , kde jsou bez tak návaznosti pro srandu králíkům ! Nebo těm nahoře ???

+2/−1
28.1.2016 17:33

R62a20d51e82k 78J53a42n52a10t52a 9745686924392

Zde se nemluví o rychlících - ty v každém případě budou v ČT stavět.

Spor se vždy vedl pouze o nejvyšší vrstvu dálkové dopravy, zda mají v ČT zastavovat Pendolína, EC či railjety na linkách Praha-Brno-Wien, Praha-Brno-Budapest, Praha-Ostrava-Warszawa, Praha-Ostrava-Žilina.

0/0
30.1.2016 14:16

M75a96r13t30i84n 21P83r74a55ž62á19k 9826600522502

To je snad dobre, ze to stoji tolik penez!

Vetsina tech penez jde na dph, dane, skoleni, razitka, platy a z nich socialni a dane.

Kdyz tu budou platy a duchody polovicni, bude mene stat i studie...

Ve Svycarsku by takova studie prisla na milion

0/0
28.1.2016 16:31

D85a55d43a47k 35P89e83t77r 7961300564448

Nezastavovat v Třebové, z České dojde pěšky. Je to kousek.:-)

+1/0
28.1.2016 12:31

T67o30m80á70š 34Z41a23h81á33l74k24a 7800502257860

Navrhuji zavést EEST - elektronickou evidenci státních zaměstnanců. Takhle plýtvat, ach jo. Stačilo se zeptat třeba mě nebo někoho kdo už vlakem někdy jel a bylo by to zadarmo ;-D

+2/0
28.1.2016 9:55

B63o87h72u94m92i89l 11S24ý95k40o30r66a 6497914284153

Nevím jestli někdo nezapomněl, že vlaky mají jezdit pro lidi !!

+4/0
28.1.2016 9:47

V10i37k75t26o54r 74N90á83r50o46ž69n27ý 3209402628

No myslím , že kdyby stejnou studii zadali sedmi pracovním týmům , že by se dosáhlo sedmi různých výsledků :-).

Myslím , že konečné řešení , kdy něco zastavuje a něco nikoliv je kvalitním kompromisem ..

+1/0
28.1.2016 7:56

P96e20t12r 29N88i34v34n63i53c65k15ý 3832404135747

Jasně, že různé týmy se dopracují k různým výsledkům. Je tam mnoho faktorů, kterým mohou dávat různé váhy. Taky tam jsou tlaky, aby ta studie vyšla s určitým, předem očekávaným výsledkem.

Přitom na v ČT je konkurence několika dopravců. Co tak rozhodnutí nechat na nich? Trh ukáže. Pokud přesto místní politici přesto mermomocí chtějí, aby tam ČD zastavovaly více (přestože jich tam zastavuje dost), ať si zaplatí dopravní obslužnost.

+1/0
28.1.2016 8:46

R72a89d14e68k 24J52a73n98a42t88a 9965876534562

Rozhodnutí, kde, kdy a co zastavuje, by mělo u moderní železnice rozhodnutí koncepční a dlouhodobé, ne jak se který kinder manager zrovna vyspí.

Viz Švýcarsko:

http://www.sma-partner.com/images/Downloads/NGCH-2016.pdf

Dokážete si představit, že by tam v některém přestupním uzlu nějaká linka přestala zastavovat? Rozbilo by to přípoje a znehodnotilo význam přípojných linek i investice do modernizace tratí ....

0/0
28.1.2016 9:08

J30i83ř13í 64P77o33s56p47í71š38i80l 8752730326608

Buď tam lidi nastupují a vystupuji v dostatečném počtu, stačí se podívat na prodané lístky nebo tomu tak není. Z toho se dá vyvodit jednoduché řešení.

+4/0
28.1.2016 7:16

V48i89k59t80o75r 72N79á22r50o26ž19n32ý 3219682398

Já to vidím tak , že pokud by se dokázal naplnit na 100% kapacity vlak z Prahy až do Ostravy , proč by měl někde zastavovat?

Pokud se vlak nenaplní , je třeba přemýšlet , jak je co nejvíce naplnit a další zastávky jsou dobrá příležitost. Jinak železnice může těžit z toho ,že zastávka navíc neznamená až tak velkou časovou ztrátu. To u autobusů je to horší. Zastavit s autobusem Praha-Jablonec v Mladé Boleslavi může představovat 20 minut navíc...

+1/−1
28.1.2016 8:02

O91n45d79ř17e33j 80P12l29í62v79a 9280355271753

jenže takto dopravní obslužnost určitého území nemůže fungovat... bydlet někde na vsi, čekal byste až se sejde autobus lidí, kteří navíc všichni jedou na stejné místo - abyste tedy mohl vypravit jeden plný autobus a nikde jinde už nestavět aby se parádně ušetřilo?? hádám, že nečekal... proto po podobných nápadech obvykle následuje jen úbytek cestujících, a jak jich ubývá, prodlužuje se interval než naplníte ten autobus, až nakonec někdo vyhodnotí, že po dopravě není poptávka a linku zruší úplně! jenže veřejná doprava musí nejdřív vytvořit kvalitní nabídku a držet ji dost dlouho, aby si lidi na to zvykli a získali jistotu, že linka bude v provozu i příští rok (nebo za 5 let), jinak z aut nevysednou....

0/0
30.1.2016 0:59

H87o48n77z51a 47F93á98t46o17r 2779825504710

To v Č.T. nefunguje, když tam jsou skoro všichni režijkáři :-)))

+1/0
28.1.2016 20:40

R61a48d67i10m 45P77o41l45á45š94e66k 9976783459709

Nevím, jak to je teď, nedíval jsem se na jízdní řády, ale dříve byla Česká Třebová významnou stanicí pro přestup směrem na Brno. Spousta lidí jela z Prahy rychlíky na Ostravu a v České Třebové přestupovala na jiné rychlíky na Brno.

velikost města jinak není tak podstatná, podstatný je spíš počet obyvatel, kteří bydlí v dosahu příslušných místních tratí.

V Budoucnu by potom mohla být Česká Třebová významnou stanicí pro vlakové spojení z Polského Slezska směrem na Brno.

+1/0
28.1.2016 7:03

M96i10c56h47a61l 46K62a77n41d80a 7720747403545

Česká Třebová má cca 17000 obyvatel. Takto velkých měst (a větších) je v Česku několik desítek. Žádné z nich však nemá tak luxusní nabídku dopravy jako právě Česká Třebová (a to i po redukci počtu spojů). Část podobných měst vlakové spojení nemá vůbec, část z nich leží na regionálních tratích bez dálkových spojů.

Dokázal by mi někdo vysvětlit, v čem je Česká Třebová tak výjimečná, že jsou kvůli ní vypracovávány studie za čtvrt milionu?

+6/−3
28.1.2016 6:41

J37i11r33k82a 19H49o79l94a78n 2822563850393

Kdyby jsi se podíval i na mapu, tak by jsi zjistil, že to je spádová stanice pro více jak 100.000 lidí, a navíc je to žel. křižovatka na Brno

+2/0
28.1.2016 7:00

P51e52t20r 52N68i57v38n49i16c30k44ý 3872354975707

No a? Ono tam snad nic nezastavuje? je věcí každého dopravce, jakou si stanoví strategii. Logicky je nejvýhodnějí naplnit vlak na první zastáce a bez zastavování všechny vysadit až na konečné. V praxi je třeba kompromisů, takže zastavovat co nejméně a pouze ve stanicích, s nejvíce cestujícími.

0/0
28.1.2016 7:39

J36i29r71k13a 11H89o17l92a42n 2252693950893

Pak se divím, proč nezredukují počty vlaků a nejezdí jenom praha ostrava, svět není jenom černobílý. Zrušíme jednu zastávku, posílíme na druhé straně autobusy, aby svezly lidi do jiných zastávek, nakonec města to stejně zadotují atd.

+2/0
28.1.2016 7:45

P12e31t73r 89N74i16v20n34i30c37k13ý 3262114155307

"proč nezredukují počty vlaků a nejezdí jenom praha ostrava"

Vždyť jsem ti to psal: "V praxi je třeba kompromisů, takže zastavovat co nejméně a pouze ve stanicích, s nejvíce cestujícími." Co jsi na tom nepochopil?

Soukromí dopravci maximalizují zisky a minimalizují náklady. Nejlukrativnější zákazníci jsou právě ti, co jedou Ova-Pha, to nezmění ani zhrzení cestující z ČT, UO nebo Chocně. Je to prostě fakt. O nejlukrativnější zákazníky je třeba se maximálně starat a neopruzovat je častými zastávkami. Takže v klidu stačí třeba jen Olomouc a Pardubice.

Kdyby v ČT, UO nebo Chocni stály OBROVSKÉ DAVY chtivých cestujích, soukromí dopravci by se přethli, aby je mohli svézt. Ale ta tak to zjevně není. Prostě chladný ekonomický kalkul - nic víc.

+2/−1
28.1.2016 7:53

J80i88r93k83a 51H19o68l58a20n 2532843480443

Má to jeden háček, ČD nelze považovat za soukromého. RJ tam zastavuje, asi se mu to vyplatí

+2/−1
28.1.2016 7:57

P58e76t36r 98N61i47v47n84i56c53k23ý 3282874455157

Já jsem psal o soukromých dopravcích.

Jistě, pokud se to RJ vyplatí, bude tam zastavovat. O tom jsem přece psal ve všech mých příspěvcích. Dopravci mají data a nastavují ideální strategii tras a zastávek. Samozřejmě musí občas zkoušet i nové věci, aby viděli, jestli se osvědčí.

Jestli si místní politici vyřvou na ČD (a zaplatí), aby zastavovaly, kde oni chtějí, nevidím v tom problém.

+1/0
28.1.2016 8:42

O91n68d85ř98e84j 85P22l53í31v84a 9530795421723

není to zcela přesné, kdyby jich na peróně stál třeba milion - soukromníci o ně nestojíani tak proto, že právě nejsou lukrativní, jsou ca v polovině trasy na obě strany, a legitimně by chtěli jet za polovinu ceny, a poněvadž ta trať je na hranici vytíženosti, tak radši vozí ty praha-ova, čd vozí i toto cestující s tím, že polovinu trasy teda jedou místa neobsazená, pak jsou samozřejmě náklady vycházejí dráž, pokud je stále ještě smyslem železnice (potažmo hromadné dopravy) dopravní obslužnost určitého území a ne zisky, pak se nám tu trh nepěkně pokřivuje a bohužel černého petra drží v ruce hlavně cestující z Pardubického kraje

0/0
30.1.2016 1:19

M63a46r89e67k 75M75a52r10t14i64n 8639674456340

Česká Třebová spádovou oblastí pro více jak 100 000 lidí? To berete od Pardubic po Přerov, ne? Vlaky v ČT staví jak na Brno, tak na Ostravu. To, že tam nemusí stát úplně každý vlak je snad víc než jasné, ne?

+1/−3
28.1.2016 8:11

J44i80r64k63a 73H62o66l51a66n 2842633570463

podívej se dolů, už to někdo počítal, bez vesnic

+2/0
28.1.2016 8:12

T33o15m23a17s 66N14o21v91o17t32n60y 1211694626905

Rozhodně není potřeba, aby tam stavěli v takovém množství. IC/EC klidně můžou vynechat každý druhý spoj a místo toho ať raději zastaví v jiné stanici třeba v Chocni kde jsou také přípoje jinam.

+3/−2
28.1.2016 1:32

V64l30a45d26i49m87í19r 50Š30t89ě16r79b16a 2222791152147

Ta studie je nějaká laciná. Co? Co? Co?;-)

0/0
28.1.2016 1:15

P27a38v29e94l 89K57u95c62h33t41a 4376571147514

Dnes už se platí za vše a proto je vše tak drahé.

0/0
28.1.2016 0:31

J14a10n 74K85r45e49j46č17a 2570232645924

myslím, že dopravce si dobře spočítá, co se mu vyplatí, jestli zastavovat nebo ne. A stát by se mu do toho neměl hrabat a už vůbec by neměl počítat dopravcovo úspory. Otázka je, co mu proplatit z veřejných peněz, tedy co si stát (či kraj) od dopravce za služby objedná.

Pokud konkurence zajistí dostatečnou dopravní obslužnost, pak by stát neměl přispívat nic.

0/−2
27.1.2016 23:46

O26n60d34ř15e79j 37Z26e55m92a40n 5420954738729

Tak řeč je o v podstatě státním dopravci.

0/0
28.1.2016 2:37

M49a62r26t55i81n 91Š25u48l11c 2787419350435

Česká Třebová má 15 tis. obyvatel, Svitavy 17 tis. a Ústí n. Orl. 14 tis. dohromady 46 tisíc. Přerov má 44 tis. obyvatel a leží také na důležité křižovatce tratí. Když České Třebové nestačí zastavování rychlíků v hodinovém taktu, neměl by Přerov chtít, aby do něj zajíždělo Pendolino? Stejně jako LE má oboustranné řízení, nemusí se přepřahat...

+5/−4
27.1.2016 23:14

K64r66y20š80t15o40f 96L41a44n38í28k 1609100405575

a kdyby si postavili poradne nadrazi, bude jim tam zastavovat i RJ s RJ

+1/−1
27.1.2016 23:30

J58i73ř66í 77F21o72g10e82l 2900111416712

Zapomněl jsi na Litomyšl a Moravskou Třebovou.

+1/0
27.1.2016 23:30

M76a77r58t54i73n 54Š93u61l87c 2827589370655

A u Přerova na Lipník, Bystřici, Brodek a Kojetín. Tak to bude 64 na 64 tisíc. To na věci nic nemění.

0/−1
27.1.2016 23:40

O76n41d14ř34e96j 94P80l60í66v89a 9370225621233

a na Letohrad, Žamberk, Jablonné a Králíky!! Kdy pochopí, že zrušením zastávky v ČT ten vlak už nebude ve Východních Čechách stavět už prakticky nikde - z OL do PCE je to ca 150km nikde tak dlouhý úsek bez zastavení není!! Jsem pro nějaké rozumné střídání zastavování v ČT a UO!!

+1/0
28.1.2016 0:13

O69n64d83ř28e78j 72P67l29í62v84a 9830535161163

Prakticky znemožní 80% cestujícím z PaK cestovat vlaky vyšších kategorií a naženou je do těch nejhorších vagónů, které na české železnici existují za nejvyšší ceny!

+2/−2
28.1.2016 0:18

M78a68r74t24i39n 21Š44u41l94c 2587929160595

Ode dneška (vlastně od včerejška) začaly ČD nasazovat na rychlíky Brno - Praha přes Svitavy, ČT, ÚnO, Choceň jednotky InterPanter, takže s těmi nejhoršími vagóny bych to nepřeháněl. A je celkem normální, že vlaky vyšších kategorií nezastavuji ve všech rychlíkových stanicích, protože potom už by to nebyly vlaky vyšších kategorií, ale obyčejné rychlíky.

+1/0
28.1.2016 1:31

O21n19d87ř31e42j 20P40l33í95v14a 9630795631973

tak fajn, na ty interpantery se těším, to druhý nevim, jak s tim souvisí...jde přece o spádovost celého území, strašně dlouhý přejezd ol-pce, pro mě za mě, ať zastaví třeba v chocni nebo dlouhé třebové, když myslíte, že by to bylo vhodnější!!

0/0
28.1.2016 1:37

O57n77d29ř50e53j 87P74l80í96v24a 9220825511783

jo aha, oni nasazují zatím jednu soupravu! v den,kdy jsem jel já pro jistotu ani jednu, beru zpět, moje tvrzení o nejhorších vagónech za nejvyšší cenu platí!

0/0
30.1.2016 0:47

O37n69d35ř34e71j 23P56l19í74v63a 9510425741813

jo a ještě Lanškroun! To už sem 100% na 130, spíš ale na 140 000 (a to nepočítám ani jednu ves v okolí)

0/0
28.1.2016 0:26

J82i64r21k43a 74H22o85l63a75n 2182493280833

To nebylo dobré, protože Lanškroun má nejvyšší zaměstnanost ze všech zmíněných měst z okolí

+1/0
28.1.2016 6:58

M39a21r73t18i58n 68Š61u94l36c 2787389180505

Nejde o to, že by v ČT nestavěly žádné rychlejší vlaky, ale že by tam nestavěly všechny, tedy každou čtvrthodinu.

+1/0
28.1.2016 1:33

O51n47d12ř65e98j 20P23l92í97v42a 9120785171383

proto jsem pro střídání s ústím nebo i chocní!

+2/0
28.1.2016 1:38

D73a92v27e 84Ř53e38h27á96k 8118545915733

Přerov je zajížďka, Třebová ne. Pokud bude vlak projíždět, tak pojede max 40km/h, takže toho času zas tolik neušetří. Z ekonomického hlediska je průšvih především ten terminál, který není prakticky vůbec využíván a tudíž je zde i menší zájem o nástup / výstup cestujících...

+1/−1
28.1.2016 0:42

T22o85m56a85s 81N35o34v70o48t60n20y 1191394146905

Proč by jel max 40?

+2/0
28.1.2016 1:33

P41e78t70r 39Č51e39c69h 3309424604539

Protoze pres Ceskou Trebovou se rychleji jet nemuze.

+1/0
28.1.2016 6:40

V64o21j34t50ě11c20h 16H45a10n16á51k 8555301521814

Přes Trebovou je na průjezdné 60, ne? Jinak 40.

0/0
28.1.2016 6:46

D67a53v23e 82Ř18e55h48á46k 8848285405243

na Olomouc 40, na Brno 60...tudíž konkurence nezastavující v ČT "profrčí" max čtyřicítkou....

0/0
28.1.2016 9:13

Z50d44e52n65ě23k 34J38o70u22k46l 5963583982125

"Na to peníze mají, ale aby nás dali študovat, to ne !"Rv

+1/−3
27.1.2016 23:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.