Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chystá postih pro přetížené kamiony. Plánuje váhy za stamiliony

Ředitelství silnic a dálnic oživilo plány na vznik zařízení pro vážení kamionů. Plány se ale nelíbí autodopravcům, podle nich jde jen o represi. Náklady na vybudování dvaceti stanovišť půjdou do stamilionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R51a91d63i91s58l98a53v 43H39a16l72o43u57z85k19a 9492525161598

Jednou jsem jel do Prahy autobusem po naší dálnici a v Brně si ke mě přisednul pán v důchodu a dal se se mou do řeči, věděl o ní vše, protože se podílel na její výstavbě - tady pod tím mostem je další most, tento most stojí na pilířich po Hitlerovi ... takto mě informoval. A také řekl: Jeden přetížený kamion nadělá na dálnici tolik škody, že toto nedokážou tisíce osobních aut.

Takže pokud chceme zachovat rovné dálnice , tak bez vážení to nepůjde ! Ta částka za vážení je v porovnání s opravami dálnic směšná.

+4/0
28.1.2016 18:03

M55a94r28t98i86n 15O13h86l38í67d10a87l 8617176335155

Je neskutečné, že tohle řešíme až dnes, když o tom, jak dopravci přijedou na české hranice z Německa a tam přeloží náklad ze dvou kamionů na jeden, protože v Česku je to beztrestné, tak o tom se tu mluví od roku 1990. Dobrá práce lobistů! To se musí nechat. A šlendrián nejhrubšího zrna na Ministerstvu dopravy. To si zase někdo pomohl...[>-]Rv

+2/0
28.1.2016 17:22

M86i69c50h29a73l 81M22r88a80z13i32k 6657447174130

To uz melo byt velmi davno. v Rakousku a Madarsku maji vahy na kazde hranici a kdyz maji den, tak pres ty vahy poslou klidne uplne vsechna auta - oni jsou totiz casto pretizene i napriklad obytnaky... a take nektera SUV, ktera mohou plne nalozena najendou preskocit 3,5t a ejhle je tu problem i s ridicakem, alespon v Rakousku. A jeste bych pridal mytne pro kamiony celoplosne - tedy za prujezd republikou - aby je to jaksi nehnalo jezdit po okreskach, a nebo zakaz vjezdu kamionu na okresky a zpoplatnit vsechny silnice prvni tridy... i to funguje v rade zemi a dopravci tam normalne prezivaji...

+2/0
28.1.2016 16:11

M34a15r34t45i19n 51D15o58h88n71a69l 5857423518538

Je to jednoduché pro plicii... máš přetížený kamion? Pojedeš s námi na nejbližší odpočívadlo a pak nám předáš klíče a nevyjedeš dokud si náklad nepřeložíš..

+2/0
28.1.2016 14:41

A19n51t97o49n97í33n 41S77v42o15b47o94d63a 3484673789342

Stačí kamion po zvážení někde odstavit jako v Německu a nepovolit mu jízdu, když je přetížený. Kamera na váze pošle RZ kamionu a není problém ho najít na silnici. Do Německa mají strach poslat přetížené kamiony, proč asi?

+4/0
28.1.2016 12:35

D63a26v96i80d 10P38e80c78a 1585874481706

Při vší úctě k automobilové dopravě, pokud se vykašlou na písek, uhlí, stavební kamenivo a železný šrot v obchodních případech kdy to je možné, všem řidičům se uleví a žádná z těchto komodit se na vlaku nezkazí.

+2/0
28.1.2016 10:24

M44i25l92a80n 67K94r19á78l 8923378911391

jako dát ke každému baráku který topí uhlím koleje?8-o

0/−1
28.1.2016 10:28

M71a55r51t20i30n 92M44u52s47i87l 4370671383511

Poslední míle, se tomu říká. Z nádraží do kůlny či kotelna auto velikosti Avie. Ale "nahoru" z dolu ;-) , tedy odvoz do větších měst jenom vláčkem.

0/0
28.1.2016 11:15

J28a73n 53H38o70l70i32c12k82ý 8796727681551

toto je jistě varianta, nicméně stejně se nevyhnete tomu, aby se materiál poté přeložil na nákladní automobilovou dopravu a z nejbližšího nádraží se materiál převezl již po silnici (a možná i přetíženým automobilem)...

0/0
28.1.2016 10:40

D49a67v70i85d 34P34e58c27a 1605854231446

Auta budete přetěžovat na cestu 200 km, kde se Vám to vyplatí. Je rozdíl, kdy dovezete 30, či 45 t.. Pokud trochu přetížíte rozvozovou třítunku na 10 km, budou škody zanedbatelné. Milane Králi, promiňte, ale na Váš dotaz neumím odpovědět.

0/0
28.1.2016 12:19

V11l81a17d56i64m39í97r 36Š90t14ě48r98b30a 2682491532687

Postih nebude, místo toho někdo vymyslí novou značku "Pozor vyjeté koleje" - upravenou dámu v předklonu.;-)

0/0
28.1.2016 10:06

P46a52v80e45l 76V50e10r68n50e26r 1843793892857

nechapu, jak toto opatreni muze byt represi pro poctiveho dopravce.

+5/0
28.1.2016 9:48

J62a34n 40K31r65i65e23g60l46e55r 4291587535396

presne... jen ten, kdo porusuje pravidla, muze rikat, ze jde o represi.

0/0
28.1.2016 11:20

O71l41d16ř73i16c25h 58J21a55n48e13č20e74k 8349576323121

potrefená husa...

už aby to bylo, když už to dávno není!

+1/0
28.1.2016 9:39

V65á14c78l35a77v 15P32a96v61e84l16e35k 1260286956694

Už? 8-o A není příliš brzy? Nebude lepší o tom tak 10-15 let jednat, schůzovat, vydávat expertízy a prohlášení?

Naše cesty vypadají jako tankodrom, vyježděné koleje... A my vesele stavíme, opravujeme, místo, aby stát KONEČNĚ postavil průjezdné váhy do vozovek, na odpočívadla. V ČR není vyjímkou potkat kamion, který má místo 24 tun nákladu 50 i více. Avšak, kamionová lobby... Rv

+4/0
28.1.2016 9:29

D95a19v20i21d 72P73e37c91a 1165844371206

Docela mě zaujalo, že náš stát neumí od zahraničních kamiónů vybrat pokutu. Neumí, nebo nechce? Zkoušeli jste jim zakázat jízdu do vyplacení kauce? Dokážeme je vůbec přinutit dodržovat naše předpisy? K čemu máme nejvíc policajtů na hlavu v Evropě? Co dělá dopravní policie, když dne většinu ťukanců řeší řidiči s pojišťovnami sami? Podotýkám, že jsem obecně proti represi, ale tady je stát opravdu za šaška.

+6/0
28.1.2016 9:28

O89l40d65ř38i43c89h 24J79a28n61e66č18e18k 8229306183331

myslím, že jde o vymáhání pokud od těch zaznamenaných automatem - a je teď jedno, jestli jde o váhu nebo o radar. v okamžiku, kdy to databáze zpracuje, už jsou dávno za kopečky.

nicméně když už v té EU máme volnost pohybu, tak by taky mělo být možné po celé EU vymáhat pokuty! obzvláště za přetížené kamiony, kde jistě nepůjde o 30 eur!

+3/0
28.1.2016 9:42

D93a37v52i43d 24P65e24c45a 1585374381226

Promiňte, ale přece někdo online kontroluje placení mýta a poté celní správa pokutuje jeho neplacení. To lze dělat u přetěže i v nějakém reálném čase, když kamion přes naši zemi jede třeba 4 hodiny, ne?

+1/0
28.1.2016 10:04

J72a49n 50H93o42l66i95c56k72ý 8456127471761

přesně tak, pokud nyní stojí rozseté po dálnici automobily hlídající platbu mýtného, stejně tak budou napojeny na přetížení. Není poté nic jednoduššího nežli přetížený kamion odstavit na nejbližším stání a zakázat jízdu do zaplacení pořádné pokuty.

+2/0
28.1.2016 10:27

L17a39d10i11s98l52a65v 14B97o77u42d92a 5958338252296

Od roku 1992 všechny vlády slibovaly zařízení na vážení nákladních vozidel na hraničních přechodech a ve vnitrozemí. Zůstalo jen u slibů a výsledek vidíme denně na českých "dálnicích" i ostatních silnicích. Ušetřily se desítky milionů, ale opravy silnic poškozených přetíženými kamiony stojí stovky miliard! K čemu pak jsou dopravní předpisy, když dopravci protestují proti kontrolám, jinými slovy nechtějí dodržovat maximální hmotnost vozidel?

+6/0
28.1.2016 8:52

P78a15v61e12l 16T77r21o71j75a51n 1259739441870

Včera bylo pozdě!

+4/0
28.1.2016 8:45

J88i74ř35í 83M65a23c46e16k 3715345234941

Kdy už konečně někdo zatne tipec té mafii dopravců? Už vylobovali, aby neprošel zákaz předjíždění se kamionů na některých dálnicích, aby neprošlo dříve běžné omezení provozu ve víkendových špičkách. K nehodě ve Studénce by taky nedošlo, kdyby se plechy vezly po železnici a ne po silnici. Teď jim zase nevoní, že by měli dodržovat předpisy, aby nedevastovali silnice.

+8/0
28.1.2016 8:17

P17a56v97e18l 50K75r77ů67t82a 9980417988957

Co to je za nesmysl?

Ono to ještě není?

25 let se o tom ví a mluví, že je třeba kamiony vážit a že jsou třeba mobilní váhy.

+12/0
28.1.2016 8:06

P66a33v59e82l 77Š30v26a15r87c67e67r 1210668122817

Mobilní váhy mají policajti a docela často je i používají. Problém je, že myslím všichni kamioňáci používají i vysílačky, takže ty přetížení si dají pauzu. Tady je řeč o statických vahách kterým neunikne jediný projíždějící kamion.

+2/0
28.1.2016 8:20

I71v42a37n 87U21h70l64i73r 6679101492942

Zcela zbytečně vyhozené peníze. Kamiony co jedou do zahraničí, přetížené většinou nejsou bo v Rakousku, na Slovensku, v Německu by za to dostali hodně velkého flastra. A ti co převáží písky, uhlí atd....a jsou přetížení to snadno objedou

0/−3
28.1.2016 7:42

V76í14t 91K57u74č39e27r42a 6624639379502

Už jste někdy slyšel o "překládání". To jako že třeba z Německa jedou dva kamiony a za našema hranicema se z nich stane jeden, který pokračuje dál přes země "bez vah" (Maďarsko, Srbsko.. -> Turecko)

+1/−1
28.1.2016 8:38

J17u18r16a 48D87z85u50r48i92k 7161341550

Pane Kučero. Právě Maďarsko si velice důkladně hlídá vjezd kamionů na své území,které mají zatížení na nápravu vyšší než je povoleno. Váhy mají instalované při příjezdu k hranicím a pokuty za překročení limitu jsou opravdu citelné.

0/0
28.1.2016 10:25

V20l29a37d40i91m65í58r 43F82i53b21i23g39e91r 5384931341484

Jak zahraniční problematické. Prostě je odstavit dokud to nepřeloží do jiného auta a ono by to stačilo párkrát aby si uvědomili žeto tak nepůjde a poctiví se přece nemají čeho bát. Pochybuji že kamiony s Řepou jezdí nepřetížené. Plná korba a ještě dřevěná ohrádka

+2/−1
28.1.2016 7:36

P28a43v91e29l 79N14o31v75á86k 7261616559883

No vzhledem k tomu že to bude fungovat jako úsekové radary. Vyfotit vás to a na adresu přijde předvoláním, že jste byl zvazen a dostavte se sem a sem tak ano bude problematické donutit řidiče někde z Ukrajiny aby se stavil si popovídat s úředníkem

0/0
28.1.2016 7:41

P52a57v81e37l 46O97b34d75r14ž30á54l96e95k 6936754568592

Tam je trošku problém že takový kamion nemůže policie nechat stát v odstavnem pruhu třeba celý den nebo dva a už vůbec tam překládat náklad. A míst, kde se tohle dá udělat zrovna moc není.

Policista si rozmysli něco takového prikázat, když neví kam by ten náklaďák vlastně poslal.

0/0
28.1.2016 7:46

J91a26n 98H74o71l42i36c39k25ý 8166647151491

vozidla která v současnosti na dálnicích hlídají mýtné by je mohli přeci doprovodit na nejbližší záchytné parkoviště, či svézt mimo dálnici kde by se odstavili, či?

0/0
28.1.2016 10:38

P96a86v93e11l 63O40b12d54r40ž69á57l44e97k 6886934338842

Jenže kde... dálniční odpočivky jsou buď zavřené, nebo soukromé pozemky.

0/0
28.1.2016 17:07

J37a74k26u94b 10K61a80m26e19n30i51c22k40ý 4429292367166

at do toho zahrnou i opatreni, aby neobjizdeli dalnice a zpoplatnene useky, jinak to bude k nicemu

+8/−1
28.1.2016 7:14
Foto

I95m41r62i73c12h 29S32u67c64h76a82r48s13k53ý 8866413485191

Děkuji státu, že se po 26 letech někdo začíná starat kdo ty cesty ničí, R^ jen houšť a větší kapky. ;-)[>-]R^R^R^

+15/0
28.1.2016 7:07

M49o45j16m76í90r 43S88k88á23l96a 2490312386

R^;-D

0/0
28.1.2016 7:27
Foto

A64l37e96š 90K32l63o71n 7950721411969

Plány se nezamlouvají sdružení autodopravců Česmad Bohemia

Ti mi mozou vlezt na hrb! Od koho jsou asi tak suverenne nejvic donicene silnice?!? Vyjete koleje v asfaltu kam sa clovek podiva! Jiste, ty podle Cesmadu vznikaji patrne od duchodcu vozicich kazdy ctvrtek sve preplne Fabie HTP na ceste z Kauflandu... Na tyto cesty si take zrejme nechavaji na ty sve Fabie namontovat dalsi par gum, jinak si ty vyjete koleje od dvojmontazi vysvetlit nedokazu...

A ze by ty nase cesty nicili kamiony ze zahranici sa opravdu nebojim, ne vsude je k pretezovani kamionu tak benevolentni pristup jak tu u nas. A jen prejetim nasi hranice kamion najednou na vaze deset tun nepribere...

+27/0
28.1.2016 5:59
Foto

I36m21r54i50c21h 31S32u68c51h46a17r48s12k42ý 8306253905631

To je ta firma co položila, pardon nechala padnout na kolena LIAZ, jinak souhlas.R^

+5/0
28.1.2016 7:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.