Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chystá postih pro přetížené kamiony. Plánuje váhy za stamiliony

Ředitelství silnic a dálnic oživilo plány na vznik zařízení pro vážení kamionů. Plány se ale nelíbí autodopravcům, podle nich jde jen o represi. Náklady na vybudování dvaceti stanovišť půjdou do stamilionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R85a10d60i58s81l88a61v 86H86a25l53o36u80z37k69a 9802245981368

Jednou jsem jel do Prahy autobusem po naší dálnici a v Brně si ke mě přisednul pán v důchodu a dal se se mou do řeči, věděl o ní vše, protože se podílel na její výstavbě - tady pod tím mostem je další most, tento most stojí na pilířich po Hitlerovi ... takto mě informoval. A také řekl: Jeden přetížený kamion nadělá na dálnici tolik škody, že toto nedokážou tisíce osobních aut.

Takže pokud chceme zachovat rovné dálnice , tak bez vážení to nepůjde ! Ta částka za vážení je v porovnání s opravami dálnic směšná.

+4/0
28.1.2016 18:03

M21a48r96t74i54n 65O59h96l29í61d50a46l 8707556455445

Je neskutečné, že tohle řešíme až dnes, když o tom, jak dopravci přijedou na české hranice z Německa a tam přeloží náklad ze dvou kamionů na jeden, protože v Česku je to beztrestné, tak o tom se tu mluví od roku 1990. Dobrá práce lobistů! To se musí nechat. A šlendrián nejhrubšího zrna na Ministerstvu dopravy. To si zase někdo pomohl...[>-]Rv

+2/0
28.1.2016 17:22

M51i12c42h73a71l 11M16r12a80z89i52k 6377857184460

To uz melo byt velmi davno. v Rakousku a Madarsku maji vahy na kazde hranici a kdyz maji den, tak pres ty vahy poslou klidne uplne vsechna auta - oni jsou totiz casto pretizene i napriklad obytnaky... a take nektera SUV, ktera mohou plne nalozena najendou preskocit 3,5t a ejhle je tu problem i s ridicakem, alespon v Rakousku. A jeste bych pridal mytne pro kamiony celoplosne - tedy za prujezd republikou - aby je to jaksi nehnalo jezdit po okreskach, a nebo zakaz vjezdu kamionu na okresky a zpoplatnit vsechny silnice prvni tridy... i to funguje v rade zemi a dopravci tam normalne prezivaji...

+2/0
28.1.2016 16:11

M88a96r18t63i24n 85D72o48h19n84a23l 5177303378278

Je to jednoduché pro plicii... máš přetížený kamion? Pojedeš s námi na nejbližší odpočívadlo a pak nám předáš klíče a nevyjedeš dokud si náklad nepřeložíš..

+2/0
28.1.2016 14:41

A34n78t63o83n19í16n 32S13v53o59b56o26d38a 3194223599622

Stačí kamion po zvážení někde odstavit jako v Německu a nepovolit mu jízdu, když je přetížený. Kamera na váze pošle RZ kamionu a není problém ho najít na silnici. Do Německa mají strach poslat přetížené kamiony, proč asi?

+4/0
28.1.2016 12:35

D19a56v47i43d 47P27e87c97a 1615964271666

Při vší úctě k automobilové dopravě, pokud se vykašlou na písek, uhlí, stavební kamenivo a železný šrot v obchodních případech kdy to je možné, všem řidičům se uleví a žádná z těchto komodit se na vlaku nezkazí.

+2/0
28.1.2016 10:24

M82i31l10a68n 83K72r57á15l 8203388451311

jako dát ke každému baráku který topí uhlím koleje?8-o

0/−1
28.1.2016 10:28

M87a38r12t62i20n 63M69u79s11i93l 4630271403441

Poslední míle, se tomu říká. Z nádraží do kůlny či kotelna auto velikosti Avie. Ale "nahoru" z dolu ;-) , tedy odvoz do větších měst jenom vláčkem.

0/0
28.1.2016 11:15

J25a31n 26H50o70l87i44c14k90ý 8616397581551

toto je jistě varianta, nicméně stejně se nevyhnete tomu, aby se materiál poté přeložil na nákladní automobilovou dopravu a z nejbližšího nádraží se materiál převezl již po silnici (a možná i přetíženým automobilem)...

0/0
28.1.2016 10:40

D86a22v90i77d 45P97e41c32a 1195814651206

Auta budete přetěžovat na cestu 200 km, kde se Vám to vyplatí. Je rozdíl, kdy dovezete 30, či 45 t.. Pokud trochu přetížíte rozvozovou třítunku na 10 km, budou škody zanedbatelné. Milane Králi, promiňte, ale na Váš dotaz neumím odpovědět.

0/0
28.1.2016 12:19

V32l93a64d56i28m61í30r 66Š89t18ě40r73b75a 2222231152477

Postih nebude, místo toho někdo vymyslí novou značku "Pozor vyjeté koleje" - upravenou dámu v předklonu.;-)

0/0
28.1.2016 10:06

P67a24v27e16l 72V17e49r52n47e76r 1153493652787

nechapu, jak toto opatreni muze byt represi pro poctiveho dopravce.

+5/0
28.1.2016 9:48

J32a84n 28K61r16i77e93g67l67e74r 4121377355906

presne... jen ten, kdo porusuje pravidla, muze rikat, ze jde o represi.

0/0
28.1.2016 11:20

O33l87d37ř67i66c56h 95J67a60n72e64č79e46k 8499546533801

potrefená husa...

už aby to bylo, když už to dávno není!

+1/0
28.1.2016 9:39

V22á14c49l73a50v 19P50a23v25e77l50e64k 1270706646474

Už? 8-o A není příliš brzy? Nebude lepší o tom tak 10-15 let jednat, schůzovat, vydávat expertízy a prohlášení?

Naše cesty vypadají jako tankodrom, vyježděné koleje... A my vesele stavíme, opravujeme, místo, aby stát KONEČNĚ postavil průjezdné váhy do vozovek, na odpočívadla. V ČR není vyjímkou potkat kamion, který má místo 24 tun nákladu 50 i více. Avšak, kamionová lobby... Rv

+4/0
28.1.2016 9:29

D27a30v13i87d 38P61e82c81a 1205184451956

Docela mě zaujalo, že náš stát neumí od zahraničních kamiónů vybrat pokutu. Neumí, nebo nechce? Zkoušeli jste jim zakázat jízdu do vyplacení kauce? Dokážeme je vůbec přinutit dodržovat naše předpisy? K čemu máme nejvíc policajtů na hlavu v Evropě? Co dělá dopravní policie, když dne většinu ťukanců řeší řidiči s pojišťovnami sami? Podotýkám, že jsem obecně proti represi, ale tady je stát opravdu za šaška.

+6/0
28.1.2016 9:28

O42l42d46ř62i76c40h 53J57a71n96e37č49e13k 8169736423891

myslím, že jde o vymáhání pokud od těch zaznamenaných automatem - a je teď jedno, jestli jde o váhu nebo o radar. v okamžiku, kdy to databáze zpracuje, už jsou dávno za kopečky.

nicméně když už v té EU máme volnost pohybu, tak by taky mělo být možné po celé EU vymáhat pokuty! obzvláště za přetížené kamiony, kde jistě nepůjde o 30 eur!

+3/0
28.1.2016 9:42

D21a18v40i91d 36P12e56c50a 1695314901116

Promiňte, ale přece někdo online kontroluje placení mýta a poté celní správa pokutuje jeho neplacení. To lze dělat u přetěže i v nějakém reálném čase, když kamion přes naši zemi jede třeba 4 hodiny, ne?

+1/0
28.1.2016 10:04

J61a45n 87H36o68l13i17c42k54ý 8316847341121

přesně tak, pokud nyní stojí rozseté po dálnici automobily hlídající platbu mýtného, stejně tak budou napojeny na přetížení. Není poté nic jednoduššího nežli přetížený kamion odstavit na nejbližším stání a zakázat jízdu do zaplacení pořádné pokuty.

+2/0
28.1.2016 10:27

L70a86d76i54s25l41a33v 42B77o13u43d12a 5158318332166

Od roku 1992 všechny vlády slibovaly zařízení na vážení nákladních vozidel na hraničních přechodech a ve vnitrozemí. Zůstalo jen u slibů a výsledek vidíme denně na českých "dálnicích" i ostatních silnicích. Ušetřily se desítky milionů, ale opravy silnic poškozených přetíženými kamiony stojí stovky miliard! K čemu pak jsou dopravní předpisy, když dopravci protestují proti kontrolám, jinými slovy nechtějí dodržovat maximální hmotnost vozidel?

+6/0
28.1.2016 8:52

P69a50v37e95l 16T12r75o46j48a51n 1709859151310

Včera bylo pozdě!

+4/0
28.1.2016 8:45

J18i11ř97í 46M14a26c32e48k 3975435234551

Kdy už konečně někdo zatne tipec té mafii dopravců? Už vylobovali, aby neprošel zákaz předjíždění se kamionů na některých dálnicích, aby neprošlo dříve běžné omezení provozu ve víkendových špičkách. K nehodě ve Studénce by taky nedošlo, kdyby se plechy vezly po železnici a ne po silnici. Teď jim zase nevoní, že by měli dodržovat předpisy, aby nedevastovali silnice.

+8/0
28.1.2016 8:17

P45a13v63e93l 89K98r72ů39t49a 9100607278417

Co to je za nesmysl?

Ono to ještě není?

25 let se o tom ví a mluví, že je třeba kamiony vážit a že jsou třeba mobilní váhy.

+12/0
28.1.2016 8:06

P30a58v79e47l 23Š65v86a93r35c41e57r 1960828232327

Mobilní váhy mají policajti a docela často je i používají. Problém je, že myslím všichni kamioňáci používají i vysílačky, takže ty přetížení si dají pauzu. Tady je řeč o statických vahách kterým neunikne jediný projíždějící kamion.

+2/0
28.1.2016 8:20

I18v33a46n 20U72h67l13i41r 6329911162662

Zcela zbytečně vyhozené peníze. Kamiony co jedou do zahraničí, přetížené většinou nejsou bo v Rakousku, na Slovensku, v Německu by za to dostali hodně velkého flastra. A ti co převáží písky, uhlí atd....a jsou přetížení to snadno objedou

0/−3
28.1.2016 7:42

V31í21t 41K18u38č67e96r13a 6654149179772

Už jste někdy slyšel o "překládání". To jako že třeba z Německa jedou dva kamiony a za našema hranicema se z nich stane jeden, který pokračuje dál přes země "bez vah" (Maďarsko, Srbsko.. -> Turecko)

+1/−1
28.1.2016 8:38

J84u43r18a 31D47z76u10r63i66k 7241421650

Pane Kučero. Právě Maďarsko si velice důkladně hlídá vjezd kamionů na své území,které mají zatížení na nápravu vyšší než je povoleno. Váhy mají instalované při příjezdu k hranicím a pokuty za překročení limitu jsou opravdu citelné.

0/0
28.1.2016 10:25

V86l38a19d18i83m47í16r 79F19i33b64i11g29e73r 5364851511144

Jak zahraniční problematické. Prostě je odstavit dokud to nepřeloží do jiného auta a ono by to stačilo párkrát aby si uvědomili žeto tak nepůjde a poctiví se přece nemají čeho bát. Pochybuji že kamiony s Řepou jezdí nepřetížené. Plná korba a ještě dřevěná ohrádka

+2/−1
28.1.2016 7:36

P93a49v35e42l 54N68o59v35á56k 7881836839293

No vzhledem k tomu že to bude fungovat jako úsekové radary. Vyfotit vás to a na adresu přijde předvoláním, že jste byl zvazen a dostavte se sem a sem tak ano bude problematické donutit řidiče někde z Ukrajiny aby se stavil si popovídat s úředníkem

0/0
28.1.2016 7:41

P54a20v76e50l 23O35b41d25r36ž94á98l93e46k 6366374228232

Tam je trošku problém že takový kamion nemůže policie nechat stát v odstavnem pruhu třeba celý den nebo dva a už vůbec tam překládat náklad. A míst, kde se tohle dá udělat zrovna moc není.

Policista si rozmysli něco takového prikázat, když neví kam by ten náklaďák vlastně poslal.

0/0
28.1.2016 7:46

J21a97n 44H91o86l55i23c82k44ý 8696817501921

vozidla která v současnosti na dálnicích hlídají mýtné by je mohli přeci doprovodit na nejbližší záchytné parkoviště, či svézt mimo dálnici kde by se odstavili, či?

0/0
28.1.2016 10:38

P47a30v83e76l 75O27b44d54r81ž74á74l62e79k 6236924278282

Jenže kde... dálniční odpočivky jsou buď zavřené, nebo soukromé pozemky.

0/0
28.1.2016 17:07

J73a59k41u19b 61K55a71m15e42n22i42c57k36ý 4789282427916

at do toho zahrnou i opatreni, aby neobjizdeli dalnice a zpoplatnene useky, jinak to bude k nicemu

+8/−1
28.1.2016 7:14
Foto

I34m27r52i53c87h 17S37u46c44h79a98r47s14k79ý 8486293645551

Děkuji státu, že se po 26 letech někdo začíná starat kdo ty cesty ničí, R^ jen houšť a větší kapky. ;-)[>-]R^R^R^

+15/0
28.1.2016 7:07

M87o32j73m73í69r 52S66k23á70l72a 2480492626

R^;-D

0/0
28.1.2016 7:27
Foto

A41l15e52š 44K74l84o36n 7480421871659

Plány se nezamlouvají sdružení autodopravců Česmad Bohemia

Ti mi mozou vlezt na hrb! Od koho jsou asi tak suverenne nejvic donicene silnice?!? Vyjete koleje v asfaltu kam sa clovek podiva! Jiste, ty podle Cesmadu vznikaji patrne od duchodcu vozicich kazdy ctvrtek sve preplne Fabie HTP na ceste z Kauflandu... Na tyto cesty si take zrejme nechavaji na ty sve Fabie namontovat dalsi par gum, jinak si ty vyjete koleje od dvojmontazi vysvetlit nedokazu...

A ze by ty nase cesty nicili kamiony ze zahranici sa opravdu nebojim, ne vsude je k pretezovani kamionu tak benevolentni pristup jak tu u nas. A jen prejetim nasi hranice kamion najednou na vaze deset tun nepribere...

+27/0
28.1.2016 5:59
Foto

I73m48r43i68c96h 41S43u20c31h98a78r22s36k78ý 8386303785231

To je ta firma co položila, pardon nechala padnout na kolena LIAZ, jinak souhlas.R^

+5/0
28.1.2016 7:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.