Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chystá postih pro přetížené kamiony. Plánuje váhy za stamiliony

Ředitelství silnic a dálnic oživilo plány na vznik zařízení pro vážení kamionů. Plány se ale nelíbí autodopravcům, podle nich jde jen o represi. Náklady na vybudování dvaceti stanovišť půjdou do stamilionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R56a72d58i68s23l18a83v 14H29a80l26o33u42z20k37a 9772745221488

Jednou jsem jel do Prahy autobusem po naší dálnici a v Brně si ke mě přisednul pán v důchodu a dal se se mou do řeči, věděl o ní vše, protože se podílel na její výstavbě - tady pod tím mostem je další most, tento most stojí na pilířich po Hitlerovi ... takto mě informoval. A také řekl: Jeden přetížený kamion nadělá na dálnici tolik škody, že toto nedokážou tisíce osobních aut.

Takže pokud chceme zachovat rovné dálnice , tak bez vážení to nepůjde ! Ta částka za vážení je v porovnání s opravami dálnic směšná.

+4/0
28.1.2016 18:03

M20a49r83t59i56n 96O33h76l72í18d22a32l 8267966105555

Je neskutečné, že tohle řešíme až dnes, když o tom, jak dopravci přijedou na české hranice z Německa a tam přeloží náklad ze dvou kamionů na jeden, protože v Česku je to beztrestné, tak o tom se tu mluví od roku 1990. Dobrá práce lobistů! To se musí nechat. A šlendrián nejhrubšího zrna na Ministerstvu dopravy. To si zase někdo pomohl...[>-]Rv

+2/0
28.1.2016 17:22

M72i48c48h26a32l 60M71r31a95z90i30k 6387467104500

To uz melo byt velmi davno. v Rakousku a Madarsku maji vahy na kazde hranici a kdyz maji den, tak pres ty vahy poslou klidne uplne vsechna auta - oni jsou totiz casto pretizene i napriklad obytnaky... a take nektera SUV, ktera mohou plne nalozena najendou preskocit 3,5t a ejhle je tu problem i s ridicakem, alespon v Rakousku. A jeste bych pridal mytne pro kamiony celoplosne - tedy za prujezd republikou - aby je to jaksi nehnalo jezdit po okreskach, a nebo zakaz vjezdu kamionu na okresky a zpoplatnit vsechny silnice prvni tridy... i to funguje v rade zemi a dopravci tam normalne prezivaji...

+2/0
28.1.2016 16:11

M12a52r51t50i72n 17D88o97h22n25a84l 5167413218688

Je to jednoduché pro plicii... máš přetížený kamion? Pojedeš s námi na nejbližší odpočívadlo a pak nám předáš klíče a nevyjedeš dokud si náklad nepřeložíš..

+2/0
28.1.2016 14:41

A17n44t20o80n15í36n 73S32v86o88b21o38d60a 3154133479352

Stačí kamion po zvážení někde odstavit jako v Německu a nepovolit mu jízdu, když je přetížený. Kamera na váze pošle RZ kamionu a není problém ho najít na silnici. Do Německa mají strach poslat přetížené kamiony, proč asi?

+4/0
28.1.2016 12:35

D17a70v29i72d 55P59e82c65a 1585494131166

Při vší úctě k automobilové dopravě, pokud se vykašlou na písek, uhlí, stavební kamenivo a železný šrot v obchodních případech kdy to je možné, všem řidičům se uleví a žádná z těchto komodit se na vlaku nezkazí.

+2/0
28.1.2016 10:24

M74i65l89a83n 31K35r31á11l 8893698951261

jako dát ke každému baráku který topí uhlím koleje?8-o

0/−1
28.1.2016 10:28

M77a27r84t28i76n 69M61u19s81i67l 4150131973731

Poslední míle, se tomu říká. Z nádraží do kůlny či kotelna auto velikosti Avie. Ale "nahoru" z dolu ;-) , tedy odvoz do větších měst jenom vláčkem.

0/0
28.1.2016 11:15

J43a88n 60H96o48l76i33c28k80ý 8236557481751

toto je jistě varianta, nicméně stejně se nevyhnete tomu, aby se materiál poté přeložil na nákladní automobilovou dopravu a z nejbližšího nádraží se materiál převezl již po silnici (a možná i přetíženým automobilem)...

0/0
28.1.2016 10:40

D83a76v26i34d 27P11e33c56a 1765414971466

Auta budete přetěžovat na cestu 200 km, kde se Vám to vyplatí. Je rozdíl, kdy dovezete 30, či 45 t.. Pokud trochu přetížíte rozvozovou třítunku na 10 km, budou škody zanedbatelné. Milane Králi, promiňte, ale na Váš dotaz neumím odpovědět.

0/0
28.1.2016 12:19

V81l79a51d95i92m97í83r 80Š33t60ě87r22b38a 2722571482547

Postih nebude, místo toho někdo vymyslí novou značku "Pozor vyjeté koleje" - upravenou dámu v předklonu.;-)

0/0
28.1.2016 10:06

P97a14v15e31l 31V85e35r14n50e80r 1853963502857

nechapu, jak toto opatreni muze byt represi pro poctiveho dopravce.

+5/0
28.1.2016 9:48

J21a29n 97K11r94i53e75g83l29e57r 4631937605266

presne... jen ten, kdo porusuje pravidla, muze rikat, ze jde o represi.

0/0
28.1.2016 11:20

O21l87d38ř74i18c32h 42J93a41n60e58č65e70k 8889566133941

potrefená husa...

už aby to bylo, když už to dávno není!

+1/0
28.1.2016 9:39

V36á19c11l11a19v 73P55a52v10e31l29e84k 1720676906744

Už? 8-o A není příliš brzy? Nebude lepší o tom tak 10-15 let jednat, schůzovat, vydávat expertízy a prohlášení?

Naše cesty vypadají jako tankodrom, vyježděné koleje... A my vesele stavíme, opravujeme, místo, aby stát KONEČNĚ postavil průjezdné váhy do vozovek, na odpočívadla. V ČR není vyjímkou potkat kamion, který má místo 24 tun nákladu 50 i více. Avšak, kamionová lobby... Rv

+4/0
28.1.2016 9:29

D86a22v68i96d 68P74e77c87a 1855144691436

Docela mě zaujalo, že náš stát neumí od zahraničních kamiónů vybrat pokutu. Neumí, nebo nechce? Zkoušeli jste jim zakázat jízdu do vyplacení kauce? Dokážeme je vůbec přinutit dodržovat naše předpisy? K čemu máme nejvíc policajtů na hlavu v Evropě? Co dělá dopravní policie, když dne většinu ťukanců řeší řidiči s pojišťovnami sami? Podotýkám, že jsem obecně proti represi, ale tady je stát opravdu za šaška.

+6/0
28.1.2016 9:28

O20l23d39ř10i59c98h 34J16a36n20e77č63e29k 8649316203731

myslím, že jde o vymáhání pokud od těch zaznamenaných automatem - a je teď jedno, jestli jde o váhu nebo o radar. v okamžiku, kdy to databáze zpracuje, už jsou dávno za kopečky.

nicméně když už v té EU máme volnost pohybu, tak by taky mělo být možné po celé EU vymáhat pokuty! obzvláště za přetížené kamiony, kde jistě nepůjde o 30 eur!

+3/0
28.1.2016 9:42

D55a86v89i74d 94P11e43c43a 1965664431326

Promiňte, ale přece někdo online kontroluje placení mýta a poté celní správa pokutuje jeho neplacení. To lze dělat u přetěže i v nějakém reálném čase, když kamion přes naši zemi jede třeba 4 hodiny, ne?

+1/0
28.1.2016 10:04

J22a33n 69H84o18l16i21c16k55ý 8716177911501

přesně tak, pokud nyní stojí rozseté po dálnici automobily hlídající platbu mýtného, stejně tak budou napojeny na přetížení. Není poté nic jednoduššího nežli přetížený kamion odstavit na nejbližším stání a zakázat jízdu do zaplacení pořádné pokuty.

+2/0
28.1.2016 10:27

L80a84d58i28s14l55a23v 66B75o39u23d56a 5138448272376

Od roku 1992 všechny vlády slibovaly zařízení na vážení nákladních vozidel na hraničních přechodech a ve vnitrozemí. Zůstalo jen u slibů a výsledek vidíme denně na českých "dálnicích" i ostatních silnicích. Ušetřily se desítky milionů, ale opravy silnic poškozených přetíženými kamiony stojí stovky miliard! K čemu pak jsou dopravní předpisy, když dopravci protestují proti kontrolám, jinými slovy nechtějí dodržovat maximální hmotnost vozidel?

+6/0
28.1.2016 8:52

P66a25v11e66l 71T14r96o54j93a43n 1559259971660

Včera bylo pozdě!

+4/0
28.1.2016 8:45

J10i24ř82í 81M54a30c57e84k 3775625874191

Kdy už konečně někdo zatne tipec té mafii dopravců? Už vylobovali, aby neprošel zákaz předjíždění se kamionů na některých dálnicích, aby neprošlo dříve běžné omezení provozu ve víkendových špičkách. K nehodě ve Studénce by taky nedošlo, kdyby se plechy vezly po železnici a ne po silnici. Teď jim zase nevoní, že by měli dodržovat předpisy, aby nedevastovali silnice.

+8/0
28.1.2016 8:17

P55a57v39e71l 61K12r76ů88t27a 9150907908837

Co to je za nesmysl?

Ono to ještě není?

25 let se o tom ví a mluví, že je třeba kamiony vážit a že jsou třeba mobilní váhy.

+12/0
28.1.2016 8:06

P18a80v60e73l 20Š21v67a50r76c71e23r 1410308612717

Mobilní váhy mají policajti a docela často je i používají. Problém je, že myslím všichni kamioňáci používají i vysílačky, takže ty přetížení si dají pauzu. Tady je řeč o statických vahách kterým neunikne jediný projíždějící kamion.

+2/0
28.1.2016 8:20

I16v18a40n 32U13h82l94i51r 6969641712922

Zcela zbytečně vyhozené peníze. Kamiony co jedou do zahraničí, přetížené většinou nejsou bo v Rakousku, na Slovensku, v Německu by za to dostali hodně velkého flastra. A ti co převáží písky, uhlí atd....a jsou přetížení to snadno objedou

0/−3
28.1.2016 7:42

V23í31t 77K81u18č90e90r70a 6214759339142

Už jste někdy slyšel o "překládání". To jako že třeba z Německa jedou dva kamiony a za našema hranicema se z nich stane jeden, který pokračuje dál přes země "bez vah" (Maďarsko, Srbsko.. -> Turecko)

+1/−1
28.1.2016 8:38

J52u76r50a 14D79z66u57r29i80k 7241261210

Pane Kučero. Právě Maďarsko si velice důkladně hlídá vjezd kamionů na své území,které mají zatížení na nápravu vyšší než je povoleno. Váhy mají instalované při příjezdu k hranicím a pokuty za překročení limitu jsou opravdu citelné.

0/0
28.1.2016 10:25

V95l59a68d79i34m85í19r 75F55i48b73i36g55e93r 5414331381704

Jak zahraniční problematické. Prostě je odstavit dokud to nepřeloží do jiného auta a ono by to stačilo párkrát aby si uvědomili žeto tak nepůjde a poctiví se přece nemají čeho bát. Pochybuji že kamiony s Řepou jezdí nepřetížené. Plná korba a ještě dřevěná ohrádka

+2/−1
28.1.2016 7:36

P11a94v41e17l 27N60o16v53á46k 7261966249733

No vzhledem k tomu že to bude fungovat jako úsekové radary. Vyfotit vás to a na adresu přijde předvoláním, že jste byl zvazen a dostavte se sem a sem tak ano bude problematické donutit řidiče někde z Ukrajiny aby se stavil si popovídat s úředníkem

0/0
28.1.2016 7:41

P42a16v61e70l 21O40b32d90r86ž89á24l37e95k 6376764768342

Tam je trošku problém že takový kamion nemůže policie nechat stát v odstavnem pruhu třeba celý den nebo dva a už vůbec tam překládat náklad. A míst, kde se tohle dá udělat zrovna moc není.

Policista si rozmysli něco takového prikázat, když neví kam by ten náklaďák vlastně poslal.

0/0
28.1.2016 7:46

J72a26n 95H51o53l24i26c64k52ý 8506287281421

vozidla která v současnosti na dálnicích hlídají mýtné by je mohli přeci doprovodit na nejbližší záchytné parkoviště, či svézt mimo dálnici kde by se odstavili, či?

0/0
28.1.2016 10:38

P71a59v57e34l 10O93b48d41r70ž21á97l48e20k 6176514928882

Jenže kde... dálniční odpočivky jsou buď zavřené, nebo soukromé pozemky.

0/0
28.1.2016 17:07

J63a78k75u69b 91K33a97m76e89n62i46c53k56ý 4879802727686

at do toho zahrnou i opatreni, aby neobjizdeli dalnice a zpoplatnene useky, jinak to bude k nicemu

+8/−1
28.1.2016 7:14
Foto

I56m52r77i48c12h 76S82u84c40h54a84r53s14k14ý 8186223595601

Děkuji státu, že se po 26 letech někdo začíná starat kdo ty cesty ničí, R^ jen houšť a větší kapky. ;-)[>-]R^R^R^

+15/0
28.1.2016 7:07

M63o48j66m12í66r 33S36k32á14l84a 2930262636

R^;-D

0/0
28.1.2016 7:27
Foto

A19l66e46š 48K94l50o21n 7250751981859

Plány se nezamlouvají sdružení autodopravců Česmad Bohemia

Ti mi mozou vlezt na hrb! Od koho jsou asi tak suverenne nejvic donicene silnice?!? Vyjete koleje v asfaltu kam sa clovek podiva! Jiste, ty podle Cesmadu vznikaji patrne od duchodcu vozicich kazdy ctvrtek sve preplne Fabie HTP na ceste z Kauflandu... Na tyto cesty si take zrejme nechavaji na ty sve Fabie namontovat dalsi par gum, jinak si ty vyjete koleje od dvojmontazi vysvetlit nedokazu...

A ze by ty nase cesty nicili kamiony ze zahranici sa opravdu nebojim, ne vsude je k pretezovani kamionu tak benevolentni pristup jak tu u nas. A jen prejetim nasi hranice kamion najednou na vaze deset tun nepribere...

+27/0
28.1.2016 5:59
Foto

I16m92r52i90c45h 57S42u45c44h38a29r18s29k89ý 8496213245751

To je ta firma co položila, pardon nechala padnout na kolena LIAZ, jinak souhlas.R^

+5/0
28.1.2016 7:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.