Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osmnáct a půl hodiny v letadle. Qatar Airways chystají nejdelší let světa

Rekordmanem nejdelšího komerčního létání zřejmě nebudou Emirates, jak se čekalo, ale Qatar Airways. Aerolinky plánují přímou linku mezi hlavním městem Kataru Dauhá a novozélandským Aucklandem. Cestující stráví na palubě 18 hodin a 34 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i95c20h83a93l 77M88i38l17l63e57r 9476202159902

Emirates zaradili od 1.brezna non-stop spojeni Dubai - Auckland, delka letu 16 hodin tam, 17 hodin 15 minut zpet.

Inauguralni let se konal v A380, ale na nasledujici lety budou Emirates pouzivat B777 - 200LR.

IMHO: vzhledem k tomu, ze dosavadni spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou v A380, kde je vic mista nez v B777, osobne bych radsi dal o neco delsi let v A380 nez v B777.

0/0
2.3.2016 5:58

M50i40c25h38a57l 84M35i23l63l46e24r 9856682369492

pro Libora Vasicka, Praha - Seoul - Auckland s Korean

Kdyz priletis do Seoulu, nepokracujes do Aucklandu stejnym letadlem. Mas tam 4 hodiny 20 minut na prestup. Pokracujes do Aucklandu jinym letadlem. Celkem cesta vcetne zastavky na prestup 25hodin 40 minut.

Seoul je "hub" neboli zakladna Korean Airlines, to znamena, ze lety Korean tam bud konci nebo zacinaji, nedelaji tam mezipristani.

Kdyz pristanes cestou v zakladne aerolinek, s nimiz letis a pokracujes se stejnou aerolinkou dal - budes prestupovat na jine letadlo.

Jak uz jsem psal jinde, pokud se jedna o mezipristani na dlouhych letech (napr. Sydney -Dubaj - Londyn s Qantasem, Sydney - Singapore- Londyn s British Airlines, Auckland - Los Angeles - Londyn s Air New Zealand, Pariz - Los Angeles - Papeete Tahiti), cestujici musi z letadla vystoupit a vzit sebou veskera prirucni zavazadla. Behem tankovani, nabirani jidel a nakladani zavazadel dalsich cestujicih prijdou do letadla uklizeci a daji kabinu i zachody do poradku na dalsi cast letu.

0/0
28.1.2016 14:58

M38i84c74h46a27l 30M69i94l42l36e16r 9336822729122

dodatek: zmineny let Pariz - Los Angeles - Pappete (Tahiti) je s Air France

0/0
28.1.2016 14:59

M56i92c88h47a98l 22M82i88l58l94e58r 9826562469782

Papeete

0/0
28.1.2016 14:59

L90i29b11o66r 35V71a71š72í87č70e79k 6457811115515

jo jo to vim, z Prahy 777-200 , pak tusim 747 -400 nevim zda se tomu rika JumboJet, nazpet pauza 19hodin , ale hotýlek, cest do Aucklandu bylo mnoho ale tahle mi prisla nejlepsi

0/0
28.1.2016 16:48

M61i51c50h61a88l 31M96i30l36l36e54r 9956262519672

ano, B747 je Jumbo

Ja letam z Prahy do Australie, ale i kdybych letel az do Aucklandu, bral bych Emirates.

Odpoledne Praha- Dubai EK 140, prenocovani v letistnim hotelu, nechodi se ven z tranzitu a hotel je primo nad Gate.

V 10:15 rano spoj EK 406 (mezipristani v Melbourne, celkova delka letu vcetne mezipristani 18 1/2 hodiny) nebo EK 412 (mezipristani v Sydney, 18 3/4 hodiny). Duvod proc Emirates je v letadle pouzitem na nejdelsi trasu - A380, vetsi pohodli.

Momentalne Emirates pouzivaji porad jeste B777 na lince Praha- Dubaj, ale od cervna pry nasadi A380 i tam.

Korean ale neni spatna volba, protoze maji trochu vic mista v sedadlech. Npar v B777 maji konfiguraci 3-3-3, zatimco mnozi jini prepravci obvykle 3-4-3.

0/0
29.1.2016 13:18

P47e23t57r 62A44s85c32h26e46n39b83r29e10n76n28e76r 6105863172431

Článek na jiném serveru na stejné téma, ale trochu jiným nadpisem:

"Nový nejdelší pravidelný let světa je na spadnutí..." ;-D;-D

No řekněte, nepoletíte s nimi? ;-D

+2/0
28.1.2016 13:57

P17e41t93r 57N57a92j97d73e39k 7797746553311

Já jsem po 12 hodinovém letu vždycky strašně naštvaný, že už přístáváme a už se nemůžu kochat pohledem na Zemi z 10kilometrové výšky. Takže těch 18 hodin by mi asi nevadilo :)

0/0
28.1.2016 12:44

V30l32a66d86i28m66í64r 38H35o13l31ý 8154121966537

Mně také ne. Kdyby se v letadle smělo kouřit. Teď si raději dám let s přestupem na půli cesty.

0/0
28.1.2016 16:25

V18i59k53t19o19r 18N60á15r28o10ž15n50ý 3869572858

Mne by zajímalo , jaká je na světě nejdelší pravidelná/charterová linka , realizovaná letadly B737 ? Nejsou to nakonec linky českého TVS ?

0/0
28.1.2016 12:35

P65a63v37e97l 78S53o61b89o81t29k51a 5140804

No to je samozřejmě podvod na lidi.

Mezi Dauhá a Aucklandem je jen 8 časových pásem, takže letadlu stačí vyletět do výšky a tam 8 hodin počkat/letět pouze na jih a ne let zbytečně protahovat na 18,5 hodiny!!

0/0
28.1.2016 12:19

O38l72d51ř55i95c54h 65J79a35n65e46č22e68k 8269486853231

to by samozřejmě fungovalo jen jedním směrem a druhak by to letadlo muselo vyletět o něco výše než do 11km ;-) takže se obávám, že by to za těch 18,5hod nestihlo ani náhodou ;-D

0/0
28.1.2016 14:28

P25a77v80e49l 46S66o76b13o27t98k55a 5680714

Ale jděte, druhým směrem by to bylo jen 16 hodin, neumíte počítat ;-D

0/0
28.1.2016 14:56

J88o66s13e78f 76K55a57r59f54í41k 7912155396970

Magoři!

A teď si představte, že tam bude pár řvoucích děcek, a 3-4 lidi co mají potřebu být hluční a furt si na něco stěžovat.:-P

.

Jsem zvědavý, kolik přibude incidentů a kolik lidí to zdravotně nedá... Osobně bych raději jel týden lodí než jak sardinka klidně i 20 hodin vlivem protivětru.

0/−2
28.1.2016 10:40

O89l84d19ř37i22c13h 68J14a72n33e41č90e15k 8749516773541

naštěstí tím nemusíme cestovat pokaždé, když podáváme daňové přiznání nebo platíme za odvoz odpadu :-P

takže je mi to celkem putna - já ze Středního Východu do Ameriky nejspíš nikdy nepoletím. naštěstí.

0/0
28.1.2016 10:43

P19a21v63e75l 78N19e89d48ě92l37a 5626690454871

Auckland je na NZ. Amerika trochu jinde.

+2/0
28.1.2016 11:12

O44l17d68ř85i27c18h 71J42a64n13e84č93e79k 8479856493821

jo, sorry, psal jsem to až pár hodin poté, co jsem četl článek a zapomněl jsem mezitím, kam že ta linka Quataru má vést ;-) a mezi těmi dosud nejdelšími byly převážně linky z Perského zálivu do LA nebo okolí, případně do Panamy apod.

jo tak to je jiná, na NZ bych se jednou rád podíval - ale ta cesta mě fakt děsí. jakkoliv je určitě lepší letět s Quatar přímo, než s Emirates stejnou vzdálenost s mezipřistáním v Austrálii, protože to cestu prodlouží o další hodiny a z letadla Vás tam stejně nepustí.

asi budu muset transsibiřskou magistrálou a z Vladivostoku pak lodí :-P

0/−1
28.1.2016 11:33

M17i76c85h81a92l 75M32i20l75l29e87r 9296752159432

"je určitě lepší letět s Quatar přímo, než s Emirates stejnou vzdálenost s mezipřistáním v Austrálii, protože to cestu prodlouží o další hodiny a z letadla Vás tam stejně nepustí."

1) je to Qatar, ne Quatar

2) let s mezipristanim je nejvhodnejsi pro ty, kteri radsi stravi v letadle kratsi dobu a rozdeli si tim cestu na dve casti. Mezipristani jim da moznost se projit, obcerstvit, protahnout nez se zase vrati do letadla. Kdo leti napr. mezi Sydney a Londynem s Qantasem, ma mezipristani v Dubaji po 14 hodinach letu, obvykle 2 hodiny prestavku a pak se zase nastopupi do tehoz letadla a pokracuje do Londyna dalsich 7 1/2 hodiny.

3) Take vubec neni pravda, ze te v Australii nepusti z letadla pri mezipristani. Prave naopak, at letis z Dubaje do Aucklandu pres Sydney, Melbourne nebo Brisbane, MUSIS letadlo pro mezipristani opustit.

Touhle linkou jsem letel nekolikrat, mezi Dubaji a Australii, stejne jako mezi Australii a Novym Zelandem.

+1/0
28.1.2016 13:56

O36l44d96ř82i46c87h 33J69a82n75e55č59e89k 8849396513621

nevím, jak to funguje "standardně" - já s mezipřistáním letěl snad jen jednou, z Anchorage přes Fairbanks do Frankfurtu a ve Fairbanks nás rozhodně z letadla nepustili. pravda měli jsme tam stát jen půl nebo 3/4 hodiny - to co jsme tam strávili doopravdy (2hod nebo ještě víc) bylo dost nad plán...

0/0
28.1.2016 14:31

M52i53c54h92a58l 16M50i40l45l74e51r 9876832229882

vystupovani z letadla pri mezipristani je normalka. Ruzne spolecnosti to maji jako bezpecnostni pozadavek. Qantas, Emirates, British Airways a dalsi pozaduji vystup. Povinne.

Pred mnoha lety kdyz jsem letel do Singapore s CSA, s mezipristanimi v Athenach, Kahire a Bombaji, take povinny v ystup z letadla na kazde zastavce.

Ma to i vyhodu pro cestujici - po dlouhem letu prijdou uklizeci a uklidi kabinu pred dalsi radu hodin letu.

0/0
28.1.2016 14:42

Z96d51e66n44e49k 12M13a94t82ě17j13o16v47s25k42ý 3351454764353

Kde je Abu Zabi ?? Neznam .....znam Abu Dhabi ,ale ne Abu Zabi !

+2/−7
28.1.2016 10:29

P76a31v59e49l 77H38o56r52s11k22ý 1815806989627

Takze neznate ani Drazdany, Benatky, Kolin nad Rynem, Viden...

0/0
28.1.2016 11:30

J66a61r48o27s93l12a59v 48H58o70r85á55k 8982124245129

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ab%C3%BA_Zab%C3%AD

Nastudujte si pravidla české transkripce. Oni jaksi v té zemi nepoužívají latinku, takže reálně neexistuje ani Abú Zabí, ani Abu Dhabi. Abú Zabí je český přepis, Abu Dhabi anglický. A protože jsme na českém serveru a používáme český jazyk, je název uvedený v článku správně.

+1/0
28.1.2016 13:36

P49e15t20r 58N45e66c47h11a88n15i92c59k12ý 7813116358130

Pohoda, aspoň si můžu přečít Vergillia v originále

0/−1
28.1.2016 10:15

O52l79d62ř93i17c51h 74J74a38n71e87č63e31k 8389536373971

ale to můžete i ve vlaku, např. z Prahy do Moskvy ;-)

+1/0
28.1.2016 10:44

P72e75t70r 50N27e98c24h47a38n88i18c10k46ý 7763686608510

Nebo v osobním vlaku napříč Polskem :-)

+4/0
28.1.2016 10:45

J56o32s60e18f 42K63a44r82f17í93k 7582475666750

Nebo v koloně na D1;-D

+4/0
28.1.2016 10:48

P49e31t14r 19N35e64c62h34a79n48i56c77k61ý 7653736908940

Pro jistotu mít jeden výtisk v přihrádce ;-D

+1/0
28.1.2016 10:49

P29e13t79r 81V31i75n88t39r21l35í66k 3206154651

Akorát tam třeba nechce jet :)

0/0
28.1.2016 11:21

P98a70v22l68a 77K42v67a43p95i88l31o51v22á 7619638114787

Kam se hrabete na Novinky.cz to je titulek! http://www.novinky.cz/cestovani/392919-novy-nejdelsi-pravidelny-let-sveta-je-na-spadnuti-zabere-18-5-hodiny.html

+3/0
28.1.2016 10:05

M18i25r98o39s43l86a93v 27S54u25c78h23y 5380949240740

V ekonomické třídě je 12ti hodinový let utrpením mám to z vlastní zkušenosti, hezkou řádku jsem jich absolvoval. Vlastně už zhruba po 8mi hodinách člověk neví, jak si sednout, aby ho něco nebolelo. V business class je sice víc místa do šířky i pro nohy, ale princip je stejný pořád jen sedíte na zadku. Jo first class v A380 je o něčem jiném, v osobním kupé by se tak dlouhý let snad dal přežít. Při představě 16ti hodinového letu mě jímá hrůza. Jednou za dlouhou dobu bych to snad zvládl, ale jen pokud by úspora z přestupu byla opravdu zásadní.

0/0
28.1.2016 9:56

L81u56k16a49s 95C95o58d36r 6848172890591

Nechapu tu pasaz o business class. Clovek si proste rozlozi postel a spi. Sam jsem takhle v pohode letel skoro 19 hodin nonstop a v destinaci jsem byl v pohode odpocatej a skoro bez jet lagu. First class suite proti tomu neni zas tak drastickej kvalitativni rozdil (mluvim z vlastni zkusenosti)

+1/0
28.1.2016 10:01

J78i62r36i 75G19a56z58d94a 8154363654834

Presne tak, člověk si z křesla udělá luzko a je to:-) to je trošku jine cestování. ..oproti economy neporovnatelne. .

0/0
28.1.2016 10:41

J27a50n 32J26a88š29e66k 4934174758408

Nepletete business class s nějakou premium economy? Co jsem viděl, tak business class má místo židlí v podstatě rozkládací křeslo, na které si můžete v podstatě lehnout a objevit tak nová místa na těle, která ještě nebolí.

+3/0
28.1.2016 10:13

J15a56k61u81b 22Š65a71f53a36n95d43a 7485907871121

Záleží, jak u koho. U ČSA určitě ne.

0/−2
28.1.2016 11:18

L13u81k45a29s 69C54o89d32r 6318552720411

Pokud se bavime o dalkovych linkach (coz je logicke v debate o 12 hodinach na palube), tak u CSA urcite ano. Jejich A330 ma lie-flat sedacky (coz sice neni flat-bed, ale i tak se tam clovek slusne vyspi...)

0/0
28.1.2016 11:23

K47a64t49e95ř52i13n32a 30V29a57š73á45k38o42v82á 5381862839125

ja letela 12 hodin z Parize na Mauritius a utrpeni to nebylo, ale je fakt, ze jsem spis mensi. Celkove jsem ale zvykla cestovat, navic na techto letech muzete normalne po letadle chodit

0/0
28.1.2016 10:26

O40l38d85ř26i83c57h 86J16a84n24e33č40e36k 8499346333881

ono asi dost záleží na každém jednotlivém z nás, na spolucestujících v okolí, na typu letadla...

já strávil přes 12 hodin na letu Anchorage - Frankfurt s mezipřistáním ve Fairbanks, jakž takž přežít se to dalo, ale bylo to 'malé' letadlo - B767 v konfiguraci 2-3-2, kde jsem navíc letěl se známými, takže nebyl problém dohodnout se, že si občas vyměníme místa apod. sám jsem na jednu stranu spíš menší, ale na druhou nedokážu dlouho nehnutě sedět a navíc v letadle většinou neusnu, takže pro mě taková cesta bývá nechutně dlouhá.

moc si nedokážu představit, jak to bude s tím "normálně po letadle chodit" v plném stroji s konfigurací 3-4-3, pokud nesedíte u uličky a navíc všude kolem Vás sedí cizí lidé, kteří nemají moc pochopení pro Vaše touhy jít se protáhnout.

0/0
28.1.2016 10:41

M86i10c90h44a68l 67M82i55l17l98e90r 9366712619442

"moc si nedokážu představit, jak to bude s tím "normálně po letadle chodit" v plném stroji s konfigurací 3-4-3, pokud nesedíte u uličky a navíc všude kolem Vás sedí cizí lidé, kteří nemají moc pochopení pro Vaše touhy jít se protáhnout."

Absolvoval jsem v A380 i B747 uz radu cest a nikdy jsme nemel problem se jit projit a protahnout behem transkontinentalnich letu. Je to uplne normalka. Podobne tak mi spolucestujjici a byli jsme si vzajemne cizi. Lide v letadlech pri dlouhe ceste totiz vetsinou chapaji, ze je nutne se jit protahnout a toleruji to.

U exitu nebo vzadu v letadle ( pripadne v prednim foyeru u Emirates A 380) se behem letu obvykle sejdou skupinky cestujicich, kteri se zrovna protahuji a je to prilezitost si vzajemne i pokecat. Jen tak normalne mezi cizimi lidmi.

Samozrejme ze ten, kdo vi, ze se chodi projit nekolikrat za dlouhy let, planuje predem a zajisti si misto v ulicce.

0/0
28.1.2016 14:08

J47a52n 41J13a61š48e65k 4474654968478

Nemám toho sice nalítáno moc, ale já se svými 188 cm jsem v B747, B777 ani A380 v economy neměl na trasách z Londýna do San Francisca, Los Angeles a San Diega problém. Pravda v A380 jsem měl vždy štěstí na bulkhead sedadlo, ale jinde jsem seděl "uprostřed uprostřed" a taky žádný stres. Sice jen 10-12 hodin, ale i tak si nemyslím, že těch 18 je nějak zásadní problém. Stejně většinu letu prospím :)

0/0
28.1.2016 15:58

A15l94e26š 47J95a14v18ů93r51e86k 2922679710690

je to sice pecka, 16h v letadle. Ale horsi bude asi spise cestovat s prestupama 2x dele ...

+4/0
28.1.2016 9:45

L13u69k75á57š 95O78m23á62č88k92a 5821174301716

To vyklepaný kuřák nezvládne.

+8/0
28.1.2016 9:45

A49l30e61š 34J47a31v61ů86r39e69k 2122869270770

musi kourit s hlavou z okynka ..

+3/0
28.1.2016 9:46
Foto

L20a57d54i84s68l42a57v 78M88e89t69e27l33k52a 6160336639885

Zvládne. Jak je jednou v tom lidojemu, nic jiného mu stejně nezbývá než si hezky trpět ve svém absťáku...

+1/0
28.1.2016 10:02

A82l45e53š 30J35a67v29ů50r17e25k 2402169540190

me stacilo cca 2x8 hodin Praha - Soul, a Soul - Auckland. 16h v letadle ? To bych se asi obesil ... :-)

0/0
28.1.2016 9:41

M61a44r51t41i47n 97C47e86r24v70e41n71y 2643298966198

Tak kazdy to asi zvlada jinak, pro me je vetsi utrpeni 3 hodiny v 737 nez 8 hodin v 777.

0/0
28.1.2016 10:11

L80i15b15o23r 13V80a34š89í31č85e64k 6287351425475

no tak já to letím za dva týdny a o 2x8 si nechte zdát , je to nějakých 2x11 pokud budete chtit , najdu vám to přesně

+3/0
28.1.2016 10:13
Foto

L81a44d59i65s88l11a73v 84M64e50t95e31l81k87a 6620126989535

Taky se mi 2x8 nezdá. Praha-Auckland nejkratší cestou 17860 km, to se letadlem za 16 hodin udělat nedá. 20 hodin minimálně...

+1/0
28.1.2016 10:24

M97i43c34h11a41l 16M79i20l60l19e61r 9436292619802

16 hodin Praha -Auckland pres Seoul?8-o Ale kdepak.

PRG - ICN je 10:10 let s Korean, 4:20 cekani na prestup a let ICN - ACL trva 11:10 s Korean. Suma sumarum cesta vcetne prestupu 25 hodin 40 minut.

0/0
28.1.2016 14:37

L32i59b36o14r 63V17a18š17í29č49e72k 6167581515125

tak jsem se na to koukal na své letence , Praha - Soul 10:10 a Soul - Auckland 11:10 , bohužel měřím téměř 194cm , a je to můj první takhle dlouhý let , vůbec nemám tušení jak to zvládnu , utěšuje mne , že jsem dal párkrát podobně dlouhou cestu busem , ikdyž tam samozřejmě každé 4 hodiny stojíte a projdete se , tady nevím , zda mne pustí ven :-)

+1/0
28.1.2016 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.