Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osmnáct a půl hodiny v letadle. Qatar Airways chystají nejdelší let světa

Rekordmanem nejdelšího komerčního létání zřejmě nebudou Emirates, jak se čekalo, ale Qatar Airways. Aerolinky plánují přímou linku mezi hlavním městem Kataru Dauhá a novozélandským Aucklandem. Cestující stráví na palubě 18 hodin a 34 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i31c32h41a69l 75M50i26l84l85e62r 9716682419272

Emirates zaradili od 1.brezna non-stop spojeni Dubai - Auckland, delka letu 16 hodin tam, 17 hodin 15 minut zpet.

Inauguralni let se konal v A380, ale na nasledujici lety budou Emirates pouzivat B777 - 200LR.

IMHO: vzhledem k tomu, ze dosavadni spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou v A380, kde je vic mista nez v B777, osobne bych radsi dal o neco delsi let v A380 nez v B777.

0/0
2.3.2016 5:58

M44i79c58h88a26l 77M49i54l58l34e39r 9496632689502

pro Libora Vasicka, Praha - Seoul - Auckland s Korean

Kdyz priletis do Seoulu, nepokracujes do Aucklandu stejnym letadlem. Mas tam 4 hodiny 20 minut na prestup. Pokracujes do Aucklandu jinym letadlem. Celkem cesta vcetne zastavky na prestup 25hodin 40 minut.

Seoul je "hub" neboli zakladna Korean Airlines, to znamena, ze lety Korean tam bud konci nebo zacinaji, nedelaji tam mezipristani.

Kdyz pristanes cestou v zakladne aerolinek, s nimiz letis a pokracujes se stejnou aerolinkou dal - budes prestupovat na jine letadlo.

Jak uz jsem psal jinde, pokud se jedna o mezipristani na dlouhych letech (napr. Sydney -Dubaj - Londyn s Qantasem, Sydney - Singapore- Londyn s British Airlines, Auckland - Los Angeles - Londyn s Air New Zealand, Pariz - Los Angeles - Papeete Tahiti), cestujici musi z letadla vystoupit a vzit sebou veskera prirucni zavazadla. Behem tankovani, nabirani jidel a nakladani zavazadel dalsich cestujicih prijdou do letadla uklizeci a daji kabinu i zachody do poradku na dalsi cast letu.

0/0
28.1.2016 14:58

M45i97c45h39a26l 19M28i15l25l10e94r 9696742489202

dodatek: zmineny let Pariz - Los Angeles - Pappete (Tahiti) je s Air France

0/0
28.1.2016 14:59

M29i37c80h25a75l 30M74i77l21l33e79r 9756722179392

Papeete

0/0
28.1.2016 14:59

L35i86b56o44r 50V63a36š38í24č18e26k 6747431875305

jo jo to vim, z Prahy 777-200 , pak tusim 747 -400 nevim zda se tomu rika JumboJet, nazpet pauza 19hodin , ale hotýlek, cest do Aucklandu bylo mnoho ale tahle mi prisla nejlepsi

0/0
28.1.2016 16:48

M18i74c15h48a14l 12M68i47l91l29e69r 9296342159462

ano, B747 je Jumbo

Ja letam z Prahy do Australie, ale i kdybych letel az do Aucklandu, bral bych Emirates.

Odpoledne Praha- Dubai EK 140, prenocovani v letistnim hotelu, nechodi se ven z tranzitu a hotel je primo nad Gate.

V 10:15 rano spoj EK 406 (mezipristani v Melbourne, celkova delka letu vcetne mezipristani 18 1/2 hodiny) nebo EK 412 (mezipristani v Sydney, 18 3/4 hodiny). Duvod proc Emirates je v letadle pouzitem na nejdelsi trasu - A380, vetsi pohodli.

Momentalne Emirates pouzivaji porad jeste B777 na lince Praha- Dubaj, ale od cervna pry nasadi A380 i tam.

Korean ale neni spatna volba, protoze maji trochu vic mista v sedadlech. Npar v B777 maji konfiguraci 3-3-3, zatimco mnozi jini prepravci obvykle 3-4-3.

0/0
29.1.2016 13:18

P42e55t97r 85A73s18c22h39e97n56b92r97e66n17n59e55r 6415893892251

Článek na jiném serveru na stejné téma, ale trochu jiným nadpisem:

"Nový nejdelší pravidelný let světa je na spadnutí..." ;-D;-D

No řekněte, nepoletíte s nimi? ;-D

+2/0
28.1.2016 13:57

P15e70t34r 12N36a66j49d64e25k 7797436123331

Já jsem po 12 hodinovém letu vždycky strašně naštvaný, že už přístáváme a už se nemůžu kochat pohledem na Zemi z 10kilometrové výšky. Takže těch 18 hodin by mi asi nevadilo :)

0/0
28.1.2016 12:44

V56l23a22d94i44m17í90r 20H14o11l40ý 8424731386397

Mně také ne. Kdyby se v letadle smělo kouřit. Teď si raději dám let s přestupem na půli cesty.

0/0
28.1.2016 16:25

V43i89k40t71o30r 94N58á17r68o57ž24n27ý 3229902748

Mne by zajímalo , jaká je na světě nejdelší pravidelná/charterová linka , realizovaná letadly B737 ? Nejsou to nakonec linky českého TVS ?

0/0
28.1.2016 12:35

P88a40v88e78l 83S75o76b30o69t62k42a 5900324

No to je samozřejmě podvod na lidi.

Mezi Dauhá a Aucklandem je jen 8 časových pásem, takže letadlu stačí vyletět do výšky a tam 8 hodin počkat/letět pouze na jih a ne let zbytečně protahovat na 18,5 hodiny!!

0/0
28.1.2016 12:19

O64l18d31ř50i51c14h 67J42a45n14e49č80e97k 8169536463291

to by samozřejmě fungovalo jen jedním směrem a druhak by to letadlo muselo vyletět o něco výše než do 11km ;-) takže se obávám, že by to za těch 18,5hod nestihlo ani náhodou ;-D

0/0
28.1.2016 14:28

P88a78v29e39l 21S98o52b94o53t63k66a 5680704

Ale jděte, druhým směrem by to bylo jen 16 hodin, neumíte počítat ;-D

0/0
28.1.2016 14:56

J18o87s13e36f 51K59a35r73f75í18k 7332415526360

Magoři!

A teď si představte, že tam bude pár řvoucích děcek, a 3-4 lidi co mají potřebu být hluční a furt si na něco stěžovat.:-P

.

Jsem zvědavý, kolik přibude incidentů a kolik lidí to zdravotně nedá... Osobně bych raději jel týden lodí než jak sardinka klidně i 20 hodin vlivem protivětru.

0/−2
28.1.2016 10:40

O49l96d85ř68i33c82h 49J72a63n71e92č52e18k 8779556963501

naštěstí tím nemusíme cestovat pokaždé, když podáváme daňové přiznání nebo platíme za odvoz odpadu :-P

takže je mi to celkem putna - já ze Středního Východu do Ameriky nejspíš nikdy nepoletím. naštěstí.

0/0
28.1.2016 10:43

P10a72v74e94l 60N77e71d63ě93l20a 5556230704951

Auckland je na NZ. Amerika trochu jinde.

+2/0
28.1.2016 11:12

O96l68d72ř13i96c67h 93J43a85n30e45č34e40k 8439976503571

jo, sorry, psal jsem to až pár hodin poté, co jsem četl článek a zapomněl jsem mezitím, kam že ta linka Quataru má vést ;-) a mezi těmi dosud nejdelšími byly převážně linky z Perského zálivu do LA nebo okolí, případně do Panamy apod.

jo tak to je jiná, na NZ bych se jednou rád podíval - ale ta cesta mě fakt děsí. jakkoliv je určitě lepší letět s Quatar přímo, než s Emirates stejnou vzdálenost s mezipřistáním v Austrálii, protože to cestu prodlouží o další hodiny a z letadla Vás tam stejně nepustí.

asi budu muset transsibiřskou magistrálou a z Vladivostoku pak lodí :-P

0/−1
28.1.2016 11:33

M27i77c67h32a67l 77M40i87l28l23e14r 9396712939582

"je určitě lepší letět s Quatar přímo, než s Emirates stejnou vzdálenost s mezipřistáním v Austrálii, protože to cestu prodlouží o další hodiny a z letadla Vás tam stejně nepustí."

1) je to Qatar, ne Quatar

2) let s mezipristanim je nejvhodnejsi pro ty, kteri radsi stravi v letadle kratsi dobu a rozdeli si tim cestu na dve casti. Mezipristani jim da moznost se projit, obcerstvit, protahnout nez se zase vrati do letadla. Kdo leti napr. mezi Sydney a Londynem s Qantasem, ma mezipristani v Dubaji po 14 hodinach letu, obvykle 2 hodiny prestavku a pak se zase nastopupi do tehoz letadla a pokracuje do Londyna dalsich 7 1/2 hodiny.

3) Take vubec neni pravda, ze te v Australii nepusti z letadla pri mezipristani. Prave naopak, at letis z Dubaje do Aucklandu pres Sydney, Melbourne nebo Brisbane, MUSIS letadlo pro mezipristani opustit.

Touhle linkou jsem letel nekolikrat, mezi Dubaji a Australii, stejne jako mezi Australii a Novym Zelandem.

+1/0
28.1.2016 13:56

O92l75d94ř83i45c74h 57J39a55n66e86č54e59k 8369466383651

nevím, jak to funguje "standardně" - já s mezipřistáním letěl snad jen jednou, z Anchorage přes Fairbanks do Frankfurtu a ve Fairbanks nás rozhodně z letadla nepustili. pravda měli jsme tam stát jen půl nebo 3/4 hodiny - to co jsme tam strávili doopravdy (2hod nebo ještě víc) bylo dost nad plán...

0/0
28.1.2016 14:31

M52i62c37h45a12l 72M39i89l41l24e77r 9536882149242

vystupovani z letadla pri mezipristani je normalka. Ruzne spolecnosti to maji jako bezpecnostni pozadavek. Qantas, Emirates, British Airways a dalsi pozaduji vystup. Povinne.

Pred mnoha lety kdyz jsem letel do Singapore s CSA, s mezipristanimi v Athenach, Kahire a Bombaji, take povinny v ystup z letadla na kazde zastavce.

Ma to i vyhodu pro cestujici - po dlouhem letu prijdou uklizeci a uklidi kabinu pred dalsi radu hodin letu.

0/0
28.1.2016 14:42

Z36d85e40n64e47k 23M14a82t68ě47j21o64v80s33k80ý 3611814844483

Kde je Abu Zabi ?? Neznam .....znam Abu Dhabi ,ale ne Abu Zabi !

+2/−7
28.1.2016 10:29

P85a18v65e23l 89H12o64r92s13k59ý 1795846669627

Takze neznate ani Drazdany, Benatky, Kolin nad Rynem, Viden...

0/0
28.1.2016 11:30

J72a28r73o94s81l89a51v 47H79o68r96á90k 8182584665609

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ab%C3%BA_Zab%C3%AD

Nastudujte si pravidla české transkripce. Oni jaksi v té zemi nepoužívají latinku, takže reálně neexistuje ani Abú Zabí, ani Abu Dhabi. Abú Zabí je český přepis, Abu Dhabi anglický. A protože jsme na českém serveru a používáme český jazyk, je název uvedený v článku správně.

+1/0
28.1.2016 13:36

P49e27t15r 69N71e50c61h82a30n11i32c88k62ý 7543116188140

Pohoda, aspoň si můžu přečít Vergillia v originále

0/−1
28.1.2016 10:15

O16l65d10ř93i96c47h 37J96a26n97e93č16e36k 8519956823261

ale to můžete i ve vlaku, např. z Prahy do Moskvy ;-)

+1/0
28.1.2016 10:44

P26e45t66r 57N11e53c29h17a31n46i57c78k43ý 7453166508620

Nebo v osobním vlaku napříč Polskem :-)

+4/0
28.1.2016 10:45

J54o95s95e73f 51K78a76r72f55í51k 7672755926580

Nebo v koloně na D1;-D

+4/0
28.1.2016 10:48

P35e15t46r 38N65e50c56h14a21n79i86c75k11ý 7793276818610

Pro jistotu mít jeden výtisk v přihrádce ;-D

+1/0
28.1.2016 10:49

P87e65t72r 96V98i86n51t73r65l88í84k 3556114611

Akorát tam třeba nechce jet :)

0/0
28.1.2016 11:21

P40a37v86l31a 72K96v17a49p98i15l49o84v25á 7859758774957

Kam se hrabete na Novinky.cz to je titulek! http://www.novinky.cz/cestovani/392919-novy-nejdelsi-pravidelny-let-sveta-je-na-spadnuti-zabere-18-5-hodiny.html

+3/0
28.1.2016 10:05

M54i72r88o78s20l30a61v 35S28u93c63h10y 5600709570190

V ekonomické třídě je 12ti hodinový let utrpením mám to z vlastní zkušenosti, hezkou řádku jsem jich absolvoval. Vlastně už zhruba po 8mi hodinách člověk neví, jak si sednout, aby ho něco nebolelo. V business class je sice víc místa do šířky i pro nohy, ale princip je stejný pořád jen sedíte na zadku. Jo first class v A380 je o něčem jiném, v osobním kupé by se tak dlouhý let snad dal přežít. Při představě 16ti hodinového letu mě jímá hrůza. Jednou za dlouhou dobu bych to snad zvládl, ale jen pokud by úspora z přestupu byla opravdu zásadní.

0/0
28.1.2016 9:56

L28u55k48a23s 58C53o83d54r 6488652660571

Nechapu tu pasaz o business class. Clovek si proste rozlozi postel a spi. Sam jsem takhle v pohode letel skoro 19 hodin nonstop a v destinaci jsem byl v pohode odpocatej a skoro bez jet lagu. First class suite proti tomu neni zas tak drastickej kvalitativni rozdil (mluvim z vlastni zkusenosti)

+1/0
28.1.2016 10:01

J24i70r64i 97G86a92z40d82a 8214823304174

Presne tak, člověk si z křesla udělá luzko a je to:-) to je trošku jine cestování. ..oproti economy neporovnatelne. .

0/0
28.1.2016 10:41

J35a94n 54J13a53š48e48k 4444904748968

Nepletete business class s nějakou premium economy? Co jsem viděl, tak business class má místo židlí v podstatě rozkládací křeslo, na které si můžete v podstatě lehnout a objevit tak nová místa na těle, která ještě nebolí.

+3/0
28.1.2016 10:13

J40a36k63u47b 10Š88a44f40a54n62d14a 7205567381651

Záleží, jak u koho. U ČSA určitě ne.

0/−2
28.1.2016 11:18

L22u67k40a74s 96C45o35d41r 6878622980791

Pokud se bavime o dalkovych linkach (coz je logicke v debate o 12 hodinach na palube), tak u CSA urcite ano. Jejich A330 ma lie-flat sedacky (coz sice neni flat-bed, ale i tak se tam clovek slusne vyspi...)

0/0
28.1.2016 11:23

K11a98t27e32ř65i49n73a 34V70a33š55á39k92o76v51á 5751542309835

ja letela 12 hodin z Parize na Mauritius a utrpeni to nebylo, ale je fakt, ze jsem spis mensi. Celkove jsem ale zvykla cestovat, navic na techto letech muzete normalne po letadle chodit

0/0
28.1.2016 10:26

O97l74d86ř36i79c14h 25J76a61n15e93č74e83k 8119186433401

ono asi dost záleží na každém jednotlivém z nás, na spolucestujících v okolí, na typu letadla...

já strávil přes 12 hodin na letu Anchorage - Frankfurt s mezipřistáním ve Fairbanks, jakž takž přežít se to dalo, ale bylo to 'malé' letadlo - B767 v konfiguraci 2-3-2, kde jsem navíc letěl se známými, takže nebyl problém dohodnout se, že si občas vyměníme místa apod. sám jsem na jednu stranu spíš menší, ale na druhou nedokážu dlouho nehnutě sedět a navíc v letadle většinou neusnu, takže pro mě taková cesta bývá nechutně dlouhá.

moc si nedokážu představit, jak to bude s tím "normálně po letadle chodit" v plném stroji s konfigurací 3-4-3, pokud nesedíte u uličky a navíc všude kolem Vás sedí cizí lidé, kteří nemají moc pochopení pro Vaše touhy jít se protáhnout.

0/0
28.1.2016 10:41

M36i39c47h70a82l 13M93i88l22l10e80r 9306922589862

"moc si nedokážu představit, jak to bude s tím "normálně po letadle chodit" v plném stroji s konfigurací 3-4-3, pokud nesedíte u uličky a navíc všude kolem Vás sedí cizí lidé, kteří nemají moc pochopení pro Vaše touhy jít se protáhnout."

Absolvoval jsem v A380 i B747 uz radu cest a nikdy jsme nemel problem se jit projit a protahnout behem transkontinentalnich letu. Je to uplne normalka. Podobne tak mi spolucestujjici a byli jsme si vzajemne cizi. Lide v letadlech pri dlouhe ceste totiz vetsinou chapaji, ze je nutne se jit protahnout a toleruji to.

U exitu nebo vzadu v letadle ( pripadne v prednim foyeru u Emirates A 380) se behem letu obvykle sejdou skupinky cestujicich, kteri se zrovna protahuji a je to prilezitost si vzajemne i pokecat. Jen tak normalne mezi cizimi lidmi.

Samozrejme ze ten, kdo vi, ze se chodi projit nekolikrat za dlouhy let, planuje predem a zajisti si misto v ulicce.

0/0
28.1.2016 14:08

J67a78n 10J15a23š72e46k 4284494728218

Nemám toho sice nalítáno moc, ale já se svými 188 cm jsem v B747, B777 ani A380 v economy neměl na trasách z Londýna do San Francisca, Los Angeles a San Diega problém. Pravda v A380 jsem měl vždy štěstí na bulkhead sedadlo, ale jinde jsem seděl "uprostřed uprostřed" a taky žádný stres. Sice jen 10-12 hodin, ale i tak si nemyslím, že těch 18 je nějak zásadní problém. Stejně většinu letu prospím :)

0/0
28.1.2016 15:58

A28l76e57š 70J38a84v42ů21r48e24k 2812239250700

je to sice pecka, 16h v letadle. Ale horsi bude asi spise cestovat s prestupama 2x dele ...

+4/0
28.1.2016 9:45

L92u46k67á13š 43O55m68á55č17k17a 5151104131306

To vyklepaný kuřák nezvládne.

+8/0
28.1.2016 9:45

A67l89e20š 97J96a70v83ů27r41e50k 2712959870810

musi kourit s hlavou z okynka ..

+3/0
28.1.2016 9:46
Foto

L20a71d84i64s84l43a29v 35M78e25t15e27l52k72a 6680496659375

Zvládne. Jak je jednou v tom lidojemu, nic jiného mu stejně nezbývá než si hezky trpět ve svém absťáku...

+1/0
28.1.2016 10:02

A80l22e52š 58J13a83v26ů53r85e75k 2152279410470

me stacilo cca 2x8 hodin Praha - Soul, a Soul - Auckland. 16h v letadle ? To bych se asi obesil ... :-)

0/0
28.1.2016 9:41

M67a86r45t44i32n 49C25e68r10v41e21n94y 2913798286218

Tak kazdy to asi zvlada jinak, pro me je vetsi utrpeni 3 hodiny v 737 nez 8 hodin v 777.

0/0
28.1.2016 10:11

L57i90b83o43r 24V75a38š60í68č10e48k 6407561535305

no tak já to letím za dva týdny a o 2x8 si nechte zdát , je to nějakých 2x11 pokud budete chtit , najdu vám to přesně

+3/0
28.1.2016 10:13
Foto

L61a82d67i58s65l36a33v 27M26e22t21e21l21k47a 6170906459355

Taky se mi 2x8 nezdá. Praha-Auckland nejkratší cestou 17860 km, to se letadlem za 16 hodin udělat nedá. 20 hodin minimálně...

+1/0
28.1.2016 10:24

M74i27c23h42a97l 32M90i57l83l75e31r 9106832229552

16 hodin Praha -Auckland pres Seoul?8-o Ale kdepak.

PRG - ICN je 10:10 let s Korean, 4:20 cekani na prestup a let ICN - ACL trva 11:10 s Korean. Suma sumarum cesta vcetne prestupu 25 hodin 40 minut.

0/0
28.1.2016 14:37

L20i59b21o34r 30V61a84š33í72č67e30k 6137631275235

tak jsem se na to koukal na své letence , Praha - Soul 10:10 a Soul - Auckland 11:10 , bohužel měřím téměř 194cm , a je to můj první takhle dlouhý let , vůbec nemám tušení jak to zvládnu , utěšuje mne , že jsem dal párkrát podobně dlouhou cestu busem , ikdyž tam samozřejmě každé 4 hodiny stojíte a projdete se , tady nevím , zda mne pustí ven :-)

+1/0
28.1.2016 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.