Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osmnáct a půl hodiny v letadle. Qatar Airways chystají nejdelší let světa

Rekordmanem nejdelšího komerčního létání zřejmě nebudou Emirates, jak se čekalo, ale Qatar Airways. Aerolinky plánují přímou linku mezi hlavním městem Kataru Dauhá a novozélandským Aucklandem. Cestující stráví na palubě 18 hodin a 34 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i50c10h21a43l 37M65i28l10l94e66r 9456412459512

Emirates zaradili od 1.brezna non-stop spojeni Dubai - Auckland, delka letu 16 hodin tam, 17 hodin 15 minut zpet.

Inauguralni let se konal v A380, ale na nasledujici lety budou Emirates pouzivat B777 - 200LR.

IMHO: vzhledem k tomu, ze dosavadni spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou v A380, kde je vic mista nez v B777, osobne bych radsi dal o neco delsi let v A380 nez v B777.

0/0
2.3.2016 5:58

M31i90c57h13a74l 83M23i56l63l22e61r 9946892629962

pro Libora Vasicka, Praha - Seoul - Auckland s Korean

Kdyz priletis do Seoulu, nepokracujes do Aucklandu stejnym letadlem. Mas tam 4 hodiny 20 minut na prestup. Pokracujes do Aucklandu jinym letadlem. Celkem cesta vcetne zastavky na prestup 25hodin 40 minut.

Seoul je "hub" neboli zakladna Korean Airlines, to znamena, ze lety Korean tam bud konci nebo zacinaji, nedelaji tam mezipristani.

Kdyz pristanes cestou v zakladne aerolinek, s nimiz letis a pokracujes se stejnou aerolinkou dal - budes prestupovat na jine letadlo.

Jak uz jsem psal jinde, pokud se jedna o mezipristani na dlouhych letech (napr. Sydney -Dubaj - Londyn s Qantasem, Sydney - Singapore- Londyn s British Airlines, Auckland - Los Angeles - Londyn s Air New Zealand, Pariz - Los Angeles - Papeete Tahiti), cestujici musi z letadla vystoupit a vzit sebou veskera prirucni zavazadla. Behem tankovani, nabirani jidel a nakladani zavazadel dalsich cestujicih prijdou do letadla uklizeci a daji kabinu i zachody do poradku na dalsi cast letu.

0/0
28.1.2016 14:58

M95i70c96h58a89l 82M33i83l29l83e61r 9306482489982

dodatek: zmineny let Pariz - Los Angeles - Pappete (Tahiti) je s Air France

0/0
28.1.2016 14:59

M83i73c65h62a15l 74M25i89l71l32e53r 9366522579302

Papeete

0/0
28.1.2016 14:59

L74i70b37o47r 97V69a74š43í86č61e48k 6677731825905

jo jo to vim, z Prahy 777-200 , pak tusim 747 -400 nevim zda se tomu rika JumboJet, nazpet pauza 19hodin , ale hotýlek, cest do Aucklandu bylo mnoho ale tahle mi prisla nejlepsi

0/0
28.1.2016 16:48

M32i92c17h25a23l 77M31i34l98l90e30r 9546162859662

ano, B747 je Jumbo

Ja letam z Prahy do Australie, ale i kdybych letel az do Aucklandu, bral bych Emirates.

Odpoledne Praha- Dubai EK 140, prenocovani v letistnim hotelu, nechodi se ven z tranzitu a hotel je primo nad Gate.

V 10:15 rano spoj EK 406 (mezipristani v Melbourne, celkova delka letu vcetne mezipristani 18 1/2 hodiny) nebo EK 412 (mezipristani v Sydney, 18 3/4 hodiny). Duvod proc Emirates je v letadle pouzitem na nejdelsi trasu - A380, vetsi pohodli.

Momentalne Emirates pouzivaji porad jeste B777 na lince Praha- Dubaj, ale od cervna pry nasadi A380 i tam.

Korean ale neni spatna volba, protoze maji trochu vic mista v sedadlech. Npar v B777 maji konfiguraci 3-3-3, zatimco mnozi jini prepravci obvykle 3-4-3.

0/0
29.1.2016 13:18

P38e95t40r 71A62s85c58h21e11n11b23r97e31n75n53e36r 6575263882401

Článek na jiném serveru na stejné téma, ale trochu jiným nadpisem:

"Nový nejdelší pravidelný let světa je na spadnutí..." ;-D;-D

No řekněte, nepoletíte s nimi? ;-D

+2/0
28.1.2016 13:57

P30e43t45r 41N17a96j48d13e47k 7167496303361

Já jsem po 12 hodinovém letu vždycky strašně naštvaný, že už přístáváme a už se nemůžu kochat pohledem na Zemi z 10kilometrové výšky. Takže těch 18 hodin by mi asi nevadilo :)

0/0
28.1.2016 12:44

V10l93a19d71i42m20í38r 46H43o95l24ý 8224631326127

Mně také ne. Kdyby se v letadle smělo kouřit. Teď si raději dám let s přestupem na půli cesty.

0/0
28.1.2016 16:25

V33i47k92t96o89r 96N35á17r61o94ž39n54ý 3889202188

Mne by zajímalo , jaká je na světě nejdelší pravidelná/charterová linka , realizovaná letadly B737 ? Nejsou to nakonec linky českého TVS ?

0/0
28.1.2016 12:35

P62a93v73e77l 93S74o58b26o85t82k77a 5120834

No to je samozřejmě podvod na lidi.

Mezi Dauhá a Aucklandem je jen 8 časových pásem, takže letadlu stačí vyletět do výšky a tam 8 hodin počkat/letět pouze na jih a ne let zbytečně protahovat na 18,5 hodiny!!

0/0
28.1.2016 12:19

O98l49d27ř93i42c25h 10J23a68n55e33č45e13k 8679116193461

to by samozřejmě fungovalo jen jedním směrem a druhak by to letadlo muselo vyletět o něco výše než do 11km ;-) takže se obávám, že by to za těch 18,5hod nestihlo ani náhodou ;-D

0/0
28.1.2016 14:28

P79a82v57e33l 86S60o28b89o54t17k58a 5870764

Ale jděte, druhým směrem by to bylo jen 16 hodin, neumíte počítat ;-D

0/0
28.1.2016 14:56

J20o17s28e33f 33K62a55r22f60í55k 7932175486350

Magoři!

A teď si představte, že tam bude pár řvoucích děcek, a 3-4 lidi co mají potřebu být hluční a furt si na něco stěžovat.:-P

.

Jsem zvědavý, kolik přibude incidentů a kolik lidí to zdravotně nedá... Osobně bych raději jel týden lodí než jak sardinka klidně i 20 hodin vlivem protivětru.

0/−2
28.1.2016 10:40

O27l54d58ř71i90c24h 75J45a96n28e36č75e61k 8659756513701

naštěstí tím nemusíme cestovat pokaždé, když podáváme daňové přiznání nebo platíme za odvoz odpadu :-P

takže je mi to celkem putna - já ze Středního Východu do Ameriky nejspíš nikdy nepoletím. naštěstí.

0/0
28.1.2016 10:43

P91a64v80e78l 22N38e83d44ě77l56a 5906670324111

Auckland je na NZ. Amerika trochu jinde.

+2/0
28.1.2016 11:12

O38l78d22ř91i72c10h 58J86a96n61e44č70e31k 8149956863931

jo, sorry, psal jsem to až pár hodin poté, co jsem četl článek a zapomněl jsem mezitím, kam že ta linka Quataru má vést ;-) a mezi těmi dosud nejdelšími byly převážně linky z Perského zálivu do LA nebo okolí, případně do Panamy apod.

jo tak to je jiná, na NZ bych se jednou rád podíval - ale ta cesta mě fakt děsí. jakkoliv je určitě lepší letět s Quatar přímo, než s Emirates stejnou vzdálenost s mezipřistáním v Austrálii, protože to cestu prodlouží o další hodiny a z letadla Vás tam stejně nepustí.

asi budu muset transsibiřskou magistrálou a z Vladivostoku pak lodí :-P

0/−1
28.1.2016 11:33

M55i83c13h33a24l 82M54i47l41l29e86r 9556462299542

"je určitě lepší letět s Quatar přímo, než s Emirates stejnou vzdálenost s mezipřistáním v Austrálii, protože to cestu prodlouží o další hodiny a z letadla Vás tam stejně nepustí."

1) je to Qatar, ne Quatar

2) let s mezipristanim je nejvhodnejsi pro ty, kteri radsi stravi v letadle kratsi dobu a rozdeli si tim cestu na dve casti. Mezipristani jim da moznost se projit, obcerstvit, protahnout nez se zase vrati do letadla. Kdo leti napr. mezi Sydney a Londynem s Qantasem, ma mezipristani v Dubaji po 14 hodinach letu, obvykle 2 hodiny prestavku a pak se zase nastopupi do tehoz letadla a pokracuje do Londyna dalsich 7 1/2 hodiny.

3) Take vubec neni pravda, ze te v Australii nepusti z letadla pri mezipristani. Prave naopak, at letis z Dubaje do Aucklandu pres Sydney, Melbourne nebo Brisbane, MUSIS letadlo pro mezipristani opustit.

Touhle linkou jsem letel nekolikrat, mezi Dubaji a Australii, stejne jako mezi Australii a Novym Zelandem.

+1/0
28.1.2016 13:56

O39l94d35ř46i81c53h 82J78a69n43e77č83e26k 8779676623391

nevím, jak to funguje "standardně" - já s mezipřistáním letěl snad jen jednou, z Anchorage přes Fairbanks do Frankfurtu a ve Fairbanks nás rozhodně z letadla nepustili. pravda měli jsme tam stát jen půl nebo 3/4 hodiny - to co jsme tam strávili doopravdy (2hod nebo ještě víc) bylo dost nad plán...

0/0
28.1.2016 14:31

M81i69c95h21a48l 96M15i63l38l47e34r 9676392989502

vystupovani z letadla pri mezipristani je normalka. Ruzne spolecnosti to maji jako bezpecnostni pozadavek. Qantas, Emirates, British Airways a dalsi pozaduji vystup. Povinne.

Pred mnoha lety kdyz jsem letel do Singapore s CSA, s mezipristanimi v Athenach, Kahire a Bombaji, take povinny v ystup z letadla na kazde zastavce.

Ma to i vyhodu pro cestujici - po dlouhem letu prijdou uklizeci a uklidi kabinu pred dalsi radu hodin letu.

0/0
28.1.2016 14:42

Z25d24e25n90e19k 70M49a21t12ě10j34o62v80s15k70ý 3301634614333

Kde je Abu Zabi ?? Neznam .....znam Abu Dhabi ,ale ne Abu Zabi !

+2/−7
28.1.2016 10:29

P26a64v59e57l 27H56o37r40s27k24ý 1455536129147

Takze neznate ani Drazdany, Benatky, Kolin nad Rynem, Viden...

0/0
28.1.2016 11:30

J77a42r11o62s51l70a30v 20H29o84r18á47k 8712524825339

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ab%C3%BA_Zab%C3%AD

Nastudujte si pravidla české transkripce. Oni jaksi v té zemi nepoužívají latinku, takže reálně neexistuje ani Abú Zabí, ani Abu Dhabi. Abú Zabí je český přepis, Abu Dhabi anglický. A protože jsme na českém serveru a používáme český jazyk, je název uvedený v článku správně.

+1/0
28.1.2016 13:36

P76e13t14r 76N75e33c60h64a67n73i61c42k19ý 7923876648790

Pohoda, aspoň si můžu přečít Vergillia v originále

0/−1
28.1.2016 10:15

O60l76d36ř37i29c10h 20J61a95n53e40č72e18k 8189646873441

ale to můžete i ve vlaku, např. z Prahy do Moskvy ;-)

+1/0
28.1.2016 10:44

P89e67t50r 96N36e12c19h50a97n82i96c67k77ý 7193906308820

Nebo v osobním vlaku napříč Polskem :-)

+4/0
28.1.2016 10:45

J91o90s16e96f 49K83a13r66f23í36k 7162335946640

Nebo v koloně na D1;-D

+4/0
28.1.2016 10:48

P52e76t31r 58N96e95c39h62a49n33i27c77k11ý 7363636378750

Pro jistotu mít jeden výtisk v přihrádce ;-D

+1/0
28.1.2016 10:49

P30e80t86r 35V72i95n38t91r28l65í93k 3696884811

Akorát tam třeba nechce jet :)

0/0
28.1.2016 11:21

P44a73v87l42a 24K10v87a42p32i85l61o37v65á 7739318164117

Kam se hrabete na Novinky.cz to je titulek! http://www.novinky.cz/cestovani/392919-novy-nejdelsi-pravidelny-let-sveta-je-na-spadnuti-zabere-18-5-hodiny.html

+3/0
28.1.2016 10:05

M39i58r98o40s13l23a76v 27S14u34c29h14y 5770739680790

V ekonomické třídě je 12ti hodinový let utrpením mám to z vlastní zkušenosti, hezkou řádku jsem jich absolvoval. Vlastně už zhruba po 8mi hodinách člověk neví, jak si sednout, aby ho něco nebolelo. V business class je sice víc místa do šířky i pro nohy, ale princip je stejný pořád jen sedíte na zadku. Jo first class v A380 je o něčem jiném, v osobním kupé by se tak dlouhý let snad dal přežít. Při představě 16ti hodinového letu mě jímá hrůza. Jednou za dlouhou dobu bych to snad zvládl, ale jen pokud by úspora z přestupu byla opravdu zásadní.

0/0
28.1.2016 9:56

L43u45k43a37s 48C31o22d75r 6428472640481

Nechapu tu pasaz o business class. Clovek si proste rozlozi postel a spi. Sam jsem takhle v pohode letel skoro 19 hodin nonstop a v destinaci jsem byl v pohode odpocatej a skoro bez jet lagu. First class suite proti tomu neni zas tak drastickej kvalitativni rozdil (mluvim z vlastni zkusenosti)

+1/0
28.1.2016 10:01

J21i67r71i 28G95a59z91d39a 8394823144704

Presne tak, člověk si z křesla udělá luzko a je to:-) to je trošku jine cestování. ..oproti economy neporovnatelne. .

0/0
28.1.2016 10:41

J73a64n 96J94a62š22e28k 4184874688858

Nepletete business class s nějakou premium economy? Co jsem viděl, tak business class má místo židlí v podstatě rozkládací křeslo, na které si můžete v podstatě lehnout a objevit tak nová místa na těle, která ještě nebolí.

+3/0
28.1.2016 10:13

J39a85k71u73b 90Š36a85f63a70n75d22a 7775917651561

Záleží, jak u koho. U ČSA určitě ne.

0/−2
28.1.2016 11:18

L85u80k24a76s 49C14o61d39r 6658732660251

Pokud se bavime o dalkovych linkach (coz je logicke v debate o 12 hodinach na palube), tak u CSA urcite ano. Jejich A330 ma lie-flat sedacky (coz sice neni flat-bed, ale i tak se tam clovek slusne vyspi...)

0/0
28.1.2016 11:23

K79a78t34e45ř40i33n98a 85V87a19š86á27k47o13v96á 5491102979515

ja letela 12 hodin z Parize na Mauritius a utrpeni to nebylo, ale je fakt, ze jsem spis mensi. Celkove jsem ale zvykla cestovat, navic na techto letech muzete normalne po letadle chodit

0/0
28.1.2016 10:26

O29l13d96ř65i41c36h 73J90a45n35e34č42e17k 8269686703831

ono asi dost záleží na každém jednotlivém z nás, na spolucestujících v okolí, na typu letadla...

já strávil přes 12 hodin na letu Anchorage - Frankfurt s mezipřistáním ve Fairbanks, jakž takž přežít se to dalo, ale bylo to 'malé' letadlo - B767 v konfiguraci 2-3-2, kde jsem navíc letěl se známými, takže nebyl problém dohodnout se, že si občas vyměníme místa apod. sám jsem na jednu stranu spíš menší, ale na druhou nedokážu dlouho nehnutě sedět a navíc v letadle většinou neusnu, takže pro mě taková cesta bývá nechutně dlouhá.

moc si nedokážu představit, jak to bude s tím "normálně po letadle chodit" v plném stroji s konfigurací 3-4-3, pokud nesedíte u uličky a navíc všude kolem Vás sedí cizí lidé, kteří nemají moc pochopení pro Vaše touhy jít se protáhnout.

0/0
28.1.2016 10:41

M90i50c75h47a68l 65M70i96l71l36e58r 9116102639892

"moc si nedokážu představit, jak to bude s tím "normálně po letadle chodit" v plném stroji s konfigurací 3-4-3, pokud nesedíte u uličky a navíc všude kolem Vás sedí cizí lidé, kteří nemají moc pochopení pro Vaše touhy jít se protáhnout."

Absolvoval jsem v A380 i B747 uz radu cest a nikdy jsme nemel problem se jit projit a protahnout behem transkontinentalnich letu. Je to uplne normalka. Podobne tak mi spolucestujjici a byli jsme si vzajemne cizi. Lide v letadlech pri dlouhe ceste totiz vetsinou chapaji, ze je nutne se jit protahnout a toleruji to.

U exitu nebo vzadu v letadle ( pripadne v prednim foyeru u Emirates A 380) se behem letu obvykle sejdou skupinky cestujicich, kteri se zrovna protahuji a je to prilezitost si vzajemne i pokecat. Jen tak normalne mezi cizimi lidmi.

Samozrejme ze ten, kdo vi, ze se chodi projit nekolikrat za dlouhy let, planuje predem a zajisti si misto v ulicce.

0/0
28.1.2016 14:08

J65a75n 24J95a76š81e68k 4134144598188

Nemám toho sice nalítáno moc, ale já se svými 188 cm jsem v B747, B777 ani A380 v economy neměl na trasách z Londýna do San Francisca, Los Angeles a San Diega problém. Pravda v A380 jsem měl vždy štěstí na bulkhead sedadlo, ale jinde jsem seděl "uprostřed uprostřed" a taky žádný stres. Sice jen 10-12 hodin, ale i tak si nemyslím, že těch 18 je nějak zásadní problém. Stejně většinu letu prospím :)

0/0
28.1.2016 15:58

A49l62e84š 54J20a31v43ů36r64e18k 2572759800430

je to sice pecka, 16h v letadle. Ale horsi bude asi spise cestovat s prestupama 2x dele ...

+4/0
28.1.2016 9:45

L40u93k44á64š 46O42m43á34č69k52a 5501504541736

To vyklepaný kuřák nezvládne.

+8/0
28.1.2016 9:45

A17l18e80š 71J43a19v57ů31r43e85k 2812489790660

musi kourit s hlavou z okynka ..

+3/0
28.1.2016 9:46
Foto

L37a34d56i28s48l24a42v 51M74e68t49e22l74k15a 6370256129685

Zvládne. Jak je jednou v tom lidojemu, nic jiného mu stejně nezbývá než si hezky trpět ve svém absťáku...

+1/0
28.1.2016 10:02

A79l88e61š 57J10a75v13ů47r33e81k 2712109770640

me stacilo cca 2x8 hodin Praha - Soul, a Soul - Auckland. 16h v letadle ? To bych se asi obesil ... :-)

0/0
28.1.2016 9:41

M93a63r67t41i27n 92C32e15r59v73e66n15y 2133938966818

Tak kazdy to asi zvlada jinak, pro me je vetsi utrpeni 3 hodiny v 737 nez 8 hodin v 777.

0/0
28.1.2016 10:11

L25i16b70o79r 78V10a76š75í75č56e51k 6457751195685

no tak já to letím za dva týdny a o 2x8 si nechte zdát , je to nějakých 2x11 pokud budete chtit , najdu vám to přesně

+3/0
28.1.2016 10:13
Foto

L12a67d70i57s80l51a68v 82M83e74t57e83l11k83a 6420706989535

Taky se mi 2x8 nezdá. Praha-Auckland nejkratší cestou 17860 km, to se letadlem za 16 hodin udělat nedá. 20 hodin minimálně...

+1/0
28.1.2016 10:24

M36i98c56h93a16l 84M24i63l90l65e51r 9466802689832

16 hodin Praha -Auckland pres Seoul?8-o Ale kdepak.

PRG - ICN je 10:10 let s Korean, 4:20 cekani na prestup a let ICN - ACL trva 11:10 s Korean. Suma sumarum cesta vcetne prestupu 25 hodin 40 minut.

0/0
28.1.2016 14:37

L64i96b13o44r 32V48a10š73í46č87e95k 6137511925735

tak jsem se na to koukal na své letence , Praha - Soul 10:10 a Soul - Auckland 11:10 , bohužel měřím téměř 194cm , a je to můj první takhle dlouhý let , vůbec nemám tušení jak to zvládnu , utěšuje mne , že jsem dal párkrát podobně dlouhou cestu busem , ikdyž tam samozřejmě každé 4 hodiny stojíte a projdete se , tady nevím , zda mne pustí ven :-)

+1/0
28.1.2016 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.