Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osmnáct a půl hodiny v letadle. Qatar Airways chystají nejdelší let světa

Rekordmanem nejdelšího komerčního létání zřejmě nebudou Emirates, jak se čekalo, ale Qatar Airways. Aerolinky plánují přímou linku mezi hlavním městem Kataru Dauhá a novozélandským Aucklandem. Cestující stráví na palubě 18 hodin a 34 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i40c47h37a24l 96M86i20l42l26e73r 9226342409682

Emirates zaradili od 1.brezna non-stop spojeni Dubai - Auckland, delka letu 16 hodin tam, 17 hodin 15 minut zpet.

Inauguralni let se konal v A380, ale na nasledujici lety budou Emirates pouzivat B777 - 200LR.

IMHO: vzhledem k tomu, ze dosavadni spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou v A380, kde je vic mista nez v B777, osobne bych radsi dal o neco delsi let v A380 nez v B777.

0/0
2.3.2016 5:58

M31i58c74h80a33l 92M55i62l20l97e12r 9476222669702

pro Libora Vasicka, Praha - Seoul - Auckland s Korean

Kdyz priletis do Seoulu, nepokracujes do Aucklandu stejnym letadlem. Mas tam 4 hodiny 20 minut na prestup. Pokracujes do Aucklandu jinym letadlem. Celkem cesta vcetne zastavky na prestup 25hodin 40 minut.

Seoul je "hub" neboli zakladna Korean Airlines, to znamena, ze lety Korean tam bud konci nebo zacinaji, nedelaji tam mezipristani.

Kdyz pristanes cestou v zakladne aerolinek, s nimiz letis a pokracujes se stejnou aerolinkou dal - budes prestupovat na jine letadlo.

Jak uz jsem psal jinde, pokud se jedna o mezipristani na dlouhych letech (napr. Sydney -Dubaj - Londyn s Qantasem, Sydney - Singapore- Londyn s British Airlines, Auckland - Los Angeles - Londyn s Air New Zealand, Pariz - Los Angeles - Papeete Tahiti), cestujici musi z letadla vystoupit a vzit sebou veskera prirucni zavazadla. Behem tankovani, nabirani jidel a nakladani zavazadel dalsich cestujicih prijdou do letadla uklizeci a daji kabinu i zachody do poradku na dalsi cast letu.

0/0
28.1.2016 14:58

M26i92c63h39a38l 62M46i13l38l81e65r 9796122549582

dodatek: zmineny let Pariz - Los Angeles - Pappete (Tahiti) je s Air France

0/0
28.1.2016 14:59

M27i40c61h23a39l 37M17i60l93l22e19r 9766372399212

Papeete

0/0
28.1.2016 14:59

L59i73b53o71r 98V80a57š93í12č16e84k 6557461975665

jo jo to vim, z Prahy 777-200 , pak tusim 747 -400 nevim zda se tomu rika JumboJet, nazpet pauza 19hodin , ale hotýlek, cest do Aucklandu bylo mnoho ale tahle mi prisla nejlepsi

0/0
28.1.2016 16:48

M23i53c17h61a79l 71M84i97l36l42e19r 9426682269282

ano, B747 je Jumbo

Ja letam z Prahy do Australie, ale i kdybych letel az do Aucklandu, bral bych Emirates.

Odpoledne Praha- Dubai EK 140, prenocovani v letistnim hotelu, nechodi se ven z tranzitu a hotel je primo nad Gate.

V 10:15 rano spoj EK 406 (mezipristani v Melbourne, celkova delka letu vcetne mezipristani 18 1/2 hodiny) nebo EK 412 (mezipristani v Sydney, 18 3/4 hodiny). Duvod proc Emirates je v letadle pouzitem na nejdelsi trasu - A380, vetsi pohodli.

Momentalne Emirates pouzivaji porad jeste B777 na lince Praha- Dubaj, ale od cervna pry nasadi A380 i tam.

Korean ale neni spatna volba, protoze maji trochu vic mista v sedadlech. Npar v B777 maji konfiguraci 3-3-3, zatimco mnozi jini prepravci obvykle 3-4-3.

0/0
29.1.2016 13:18

P84e18t73r 26A32s90c36h39e55n76b69r45e59n17n54e81r 6695613372981

Článek na jiném serveru na stejné téma, ale trochu jiným nadpisem:

"Nový nejdelší pravidelný let světa je na spadnutí..." ;-D;-D

No řekněte, nepoletíte s nimi? ;-D

+2/0
28.1.2016 13:57

P65e69t75r 58N49a74j75d26e38k 7887476883771

Já jsem po 12 hodinovém letu vždycky strašně naštvaný, že už přístáváme a už se nemůžu kochat pohledem na Zemi z 10kilometrové výšky. Takže těch 18 hodin by mi asi nevadilo :)

0/0
28.1.2016 12:44

V82l31a75d80i29m75í75r 86H23o61l83ý 8204351356907

Mně také ne. Kdyby se v letadle smělo kouřit. Teď si raději dám let s přestupem na půli cesty.

0/0
28.1.2016 16:25

V81i60k48t79o41r 27N62á25r42o24ž76n57ý 3259192108

Mne by zajímalo , jaká je na světě nejdelší pravidelná/charterová linka , realizovaná letadly B737 ? Nejsou to nakonec linky českého TVS ?

0/0
28.1.2016 12:35

P65a38v79e67l 75S85o77b10o50t85k60a 5220514

No to je samozřejmě podvod na lidi.

Mezi Dauhá a Aucklandem je jen 8 časových pásem, takže letadlu stačí vyletět do výšky a tam 8 hodin počkat/letět pouze na jih a ne let zbytečně protahovat na 18,5 hodiny!!

0/0
28.1.2016 12:19

O17l90d48ř23i49c83h 43J77a50n67e57č59e30k 8159426653521

to by samozřejmě fungovalo jen jedním směrem a druhak by to letadlo muselo vyletět o něco výše než do 11km ;-) takže se obávám, že by to za těch 18,5hod nestihlo ani náhodou ;-D

0/0
28.1.2016 14:28

P28a59v76e22l 95S54o39b67o58t15k14a 5590974

Ale jděte, druhým směrem by to bylo jen 16 hodin, neumíte počítat ;-D

0/0
28.1.2016 14:56

J93o79s15e20f 18K51a75r62f17í41k 7752325246700

Magoři!

A teď si představte, že tam bude pár řvoucích děcek, a 3-4 lidi co mají potřebu být hluční a furt si na něco stěžovat.:-P

.

Jsem zvědavý, kolik přibude incidentů a kolik lidí to zdravotně nedá... Osobně bych raději jel týden lodí než jak sardinka klidně i 20 hodin vlivem protivětru.

0/−2
28.1.2016 10:40

O32l17d54ř79i44c43h 96J67a11n44e38č20e45k 8189556893771

naštěstí tím nemusíme cestovat pokaždé, když podáváme daňové přiznání nebo platíme za odvoz odpadu :-P

takže je mi to celkem putna - já ze Středního Východu do Ameriky nejspíš nikdy nepoletím. naštěstí.

0/0
28.1.2016 10:43

P38a27v52e72l 76N54e19d96ě90l89a 5886200284111

Auckland je na NZ. Amerika trochu jinde.

+2/0
28.1.2016 11:12

O89l80d82ř17i59c14h 35J68a26n10e36č78e69k 8819966153661

jo, sorry, psal jsem to až pár hodin poté, co jsem četl článek a zapomněl jsem mezitím, kam že ta linka Quataru má vést ;-) a mezi těmi dosud nejdelšími byly převážně linky z Perského zálivu do LA nebo okolí, případně do Panamy apod.

jo tak to je jiná, na NZ bych se jednou rád podíval - ale ta cesta mě fakt děsí. jakkoliv je určitě lepší letět s Quatar přímo, než s Emirates stejnou vzdálenost s mezipřistáním v Austrálii, protože to cestu prodlouží o další hodiny a z letadla Vás tam stejně nepustí.

asi budu muset transsibiřskou magistrálou a z Vladivostoku pak lodí :-P

0/−1
28.1.2016 11:33

M17i27c62h46a15l 71M96i54l61l45e81r 9536532189562

"je určitě lepší letět s Quatar přímo, než s Emirates stejnou vzdálenost s mezipřistáním v Austrálii, protože to cestu prodlouží o další hodiny a z letadla Vás tam stejně nepustí."

1) je to Qatar, ne Quatar

2) let s mezipristanim je nejvhodnejsi pro ty, kteri radsi stravi v letadle kratsi dobu a rozdeli si tim cestu na dve casti. Mezipristani jim da moznost se projit, obcerstvit, protahnout nez se zase vrati do letadla. Kdo leti napr. mezi Sydney a Londynem s Qantasem, ma mezipristani v Dubaji po 14 hodinach letu, obvykle 2 hodiny prestavku a pak se zase nastopupi do tehoz letadla a pokracuje do Londyna dalsich 7 1/2 hodiny.

3) Take vubec neni pravda, ze te v Australii nepusti z letadla pri mezipristani. Prave naopak, at letis z Dubaje do Aucklandu pres Sydney, Melbourne nebo Brisbane, MUSIS letadlo pro mezipristani opustit.

Touhle linkou jsem letel nekolikrat, mezi Dubaji a Australii, stejne jako mezi Australii a Novym Zelandem.

+1/0
28.1.2016 13:56

O81l43d48ř39i62c11h 95J84a52n69e10č51e46k 8979846373101

nevím, jak to funguje "standardně" - já s mezipřistáním letěl snad jen jednou, z Anchorage přes Fairbanks do Frankfurtu a ve Fairbanks nás rozhodně z letadla nepustili. pravda měli jsme tam stát jen půl nebo 3/4 hodiny - to co jsme tam strávili doopravdy (2hod nebo ještě víc) bylo dost nad plán...

0/0
28.1.2016 14:31

M85i32c81h91a64l 63M83i18l84l61e96r 9686522259722

vystupovani z letadla pri mezipristani je normalka. Ruzne spolecnosti to maji jako bezpecnostni pozadavek. Qantas, Emirates, British Airways a dalsi pozaduji vystup. Povinne.

Pred mnoha lety kdyz jsem letel do Singapore s CSA, s mezipristanimi v Athenach, Kahire a Bombaji, take povinny v ystup z letadla na kazde zastavce.

Ma to i vyhodu pro cestujici - po dlouhem letu prijdou uklizeci a uklidi kabinu pred dalsi radu hodin letu.

0/0
28.1.2016 14:42

Z91d78e95n35e42k 67M52a65t21ě42j19o76v14s30k60ý 3551764174813

Kde je Abu Zabi ?? Neznam .....znam Abu Dhabi ,ale ne Abu Zabi !

+2/−7
28.1.2016 10:29

P66a30v35e64l 27H78o63r30s76k48ý 1975266109537

Takze neznate ani Drazdany, Benatky, Kolin nad Rynem, Viden...

0/0
28.1.2016 11:30

J37a59r67o12s58l93a41v 43H65o70r59á54k 8862794875349

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ab%C3%BA_Zab%C3%AD

Nastudujte si pravidla české transkripce. Oni jaksi v té zemi nepoužívají latinku, takže reálně neexistuje ani Abú Zabí, ani Abu Dhabi. Abú Zabí je český přepis, Abu Dhabi anglický. A protože jsme na českém serveru a používáme český jazyk, je název uvedený v článku správně.

+1/0
28.1.2016 13:36

P15e29t60r 70N57e51c65h23a78n55i78c47k74ý 7273226258190

Pohoda, aspoň si můžu přečít Vergillia v originále

0/−1
28.1.2016 10:15

O32l75d69ř91i53c28h 23J49a33n64e63č15e71k 8919836413511

ale to můžete i ve vlaku, např. z Prahy do Moskvy ;-)

+1/0
28.1.2016 10:44

P42e77t65r 39N95e85c93h53a33n12i24c93k67ý 7483586438450

Nebo v osobním vlaku napříč Polskem :-)

+4/0
28.1.2016 10:45

J64o13s28e41f 61K11a47r30f33í86k 7112185166630

Nebo v koloně na D1;-D

+4/0
28.1.2016 10:48

P94e15t33r 83N43e59c79h35a89n74i48c30k25ý 7973546658250

Pro jistotu mít jeden výtisk v přihrádce ;-D

+1/0
28.1.2016 10:49

P15e70t36r 36V79i22n19t80r75l28í18k 3716974911

Akorát tam třeba nechce jet :)

0/0
28.1.2016 11:21

P45a26v48l29a 87K43v63a24p83i64l38o23v52á 7929408854487

Kam se hrabete na Novinky.cz to je titulek! http://www.novinky.cz/cestovani/392919-novy-nejdelsi-pravidelny-let-sveta-je-na-spadnuti-zabere-18-5-hodiny.html

+3/0
28.1.2016 10:05

M75i66r70o94s46l79a36v 24S92u23c13h66y 5410719620900

V ekonomické třídě je 12ti hodinový let utrpením mám to z vlastní zkušenosti, hezkou řádku jsem jich absolvoval. Vlastně už zhruba po 8mi hodinách člověk neví, jak si sednout, aby ho něco nebolelo. V business class je sice víc místa do šířky i pro nohy, ale princip je stejný pořád jen sedíte na zadku. Jo first class v A380 je o něčem jiném, v osobním kupé by se tak dlouhý let snad dal přežít. Při představě 16ti hodinového letu mě jímá hrůza. Jednou za dlouhou dobu bych to snad zvládl, ale jen pokud by úspora z přestupu byla opravdu zásadní.

0/0
28.1.2016 9:56

L82u12k13a75s 77C65o32d60r 6908862700971

Nechapu tu pasaz o business class. Clovek si proste rozlozi postel a spi. Sam jsem takhle v pohode letel skoro 19 hodin nonstop a v destinaci jsem byl v pohode odpocatej a skoro bez jet lagu. First class suite proti tomu neni zas tak drastickej kvalitativni rozdil (mluvim z vlastni zkusenosti)

+1/0
28.1.2016 10:01

J66i69r26i 49G89a78z42d15a 8374953974464

Presne tak, člověk si z křesla udělá luzko a je to:-) to je trošku jine cestování. ..oproti economy neporovnatelne. .

0/0
28.1.2016 10:41

J21a14n 94J30a60š56e52k 4924744318698

Nepletete business class s nějakou premium economy? Co jsem viděl, tak business class má místo židlí v podstatě rozkládací křeslo, na které si můžete v podstatě lehnout a objevit tak nová místa na těle, která ještě nebolí.

+3/0
28.1.2016 10:13

J90a37k19u69b 19Š44a19f14a59n18d38a 7575327961621

Záleží, jak u koho. U ČSA určitě ne.

0/−2
28.1.2016 11:18

L76u61k38a57s 63C85o13d66r 6648732690111

Pokud se bavime o dalkovych linkach (coz je logicke v debate o 12 hodinach na palube), tak u CSA urcite ano. Jejich A330 ma lie-flat sedacky (coz sice neni flat-bed, ale i tak se tam clovek slusne vyspi...)

0/0
28.1.2016 11:23

K10a44t43e77ř32i44n98a 35V22a80š18á33k69o27v91á 5481372829555

ja letela 12 hodin z Parize na Mauritius a utrpeni to nebylo, ale je fakt, ze jsem spis mensi. Celkove jsem ale zvykla cestovat, navic na techto letech muzete normalne po letadle chodit

0/0
28.1.2016 10:26

O72l33d96ř78i89c63h 26J67a83n86e70č54e95k 8489426193681

ono asi dost záleží na každém jednotlivém z nás, na spolucestujících v okolí, na typu letadla...

já strávil přes 12 hodin na letu Anchorage - Frankfurt s mezipřistáním ve Fairbanks, jakž takž přežít se to dalo, ale bylo to 'malé' letadlo - B767 v konfiguraci 2-3-2, kde jsem navíc letěl se známými, takže nebyl problém dohodnout se, že si občas vyměníme místa apod. sám jsem na jednu stranu spíš menší, ale na druhou nedokážu dlouho nehnutě sedět a navíc v letadle většinou neusnu, takže pro mě taková cesta bývá nechutně dlouhá.

moc si nedokážu představit, jak to bude s tím "normálně po letadle chodit" v plném stroji s konfigurací 3-4-3, pokud nesedíte u uličky a navíc všude kolem Vás sedí cizí lidé, kteří nemají moc pochopení pro Vaše touhy jít se protáhnout.

0/0
28.1.2016 10:41

M25i40c16h23a32l 71M50i95l52l15e87r 9466922649382

"moc si nedokážu představit, jak to bude s tím "normálně po letadle chodit" v plném stroji s konfigurací 3-4-3, pokud nesedíte u uličky a navíc všude kolem Vás sedí cizí lidé, kteří nemají moc pochopení pro Vaše touhy jít se protáhnout."

Absolvoval jsem v A380 i B747 uz radu cest a nikdy jsme nemel problem se jit projit a protahnout behem transkontinentalnich letu. Je to uplne normalka. Podobne tak mi spolucestujjici a byli jsme si vzajemne cizi. Lide v letadlech pri dlouhe ceste totiz vetsinou chapaji, ze je nutne se jit protahnout a toleruji to.

U exitu nebo vzadu v letadle ( pripadne v prednim foyeru u Emirates A 380) se behem letu obvykle sejdou skupinky cestujicich, kteri se zrovna protahuji a je to prilezitost si vzajemne i pokecat. Jen tak normalne mezi cizimi lidmi.

Samozrejme ze ten, kdo vi, ze se chodi projit nekolikrat za dlouhy let, planuje predem a zajisti si misto v ulicce.

0/0
28.1.2016 14:08

J81a27n 96J77a12š64e52k 4234154768258

Nemám toho sice nalítáno moc, ale já se svými 188 cm jsem v B747, B777 ani A380 v economy neměl na trasách z Londýna do San Francisca, Los Angeles a San Diega problém. Pravda v A380 jsem měl vždy štěstí na bulkhead sedadlo, ale jinde jsem seděl "uprostřed uprostřed" a taky žádný stres. Sice jen 10-12 hodin, ale i tak si nemyslím, že těch 18 je nějak zásadní problém. Stejně většinu letu prospím :)

0/0
28.1.2016 15:58

A47l50e35š 22J83a36v18ů33r32e95k 2752429490610

je to sice pecka, 16h v letadle. Ale horsi bude asi spise cestovat s prestupama 2x dele ...

+4/0
28.1.2016 9:45

L56u82k46á57š 38O30m89á32č41k72a 5771504641166

To vyklepaný kuřák nezvládne.

+8/0
28.1.2016 9:45

A14l72e26š 10J45a17v33ů98r69e40k 2302609380690

musi kourit s hlavou z okynka ..

+3/0
28.1.2016 9:46
Foto

L41a42d15i83s57l26a55v 80M15e65t75e55l35k24a 6190626439435

Zvládne. Jak je jednou v tom lidojemu, nic jiného mu stejně nezbývá než si hezky trpět ve svém absťáku...

+1/0
28.1.2016 10:02

A71l11e29š 59J79a74v96ů41r37e56k 2232169360760

me stacilo cca 2x8 hodin Praha - Soul, a Soul - Auckland. 16h v letadle ? To bych se asi obesil ... :-)

0/0
28.1.2016 9:41

M91a30r89t98i66n 93C91e47r60v32e66n60y 2343888806188

Tak kazdy to asi zvlada jinak, pro me je vetsi utrpeni 3 hodiny v 737 nez 8 hodin v 777.

0/0
28.1.2016 10:11

L89i16b95o86r 88V36a49š81í61č39e86k 6257871975665

no tak já to letím za dva týdny a o 2x8 si nechte zdát , je to nějakých 2x11 pokud budete chtit , najdu vám to přesně

+3/0
28.1.2016 10:13
Foto

L98a38d98i62s14l33a20v 95M49e50t33e49l95k92a 6280506179605

Taky se mi 2x8 nezdá. Praha-Auckland nejkratší cestou 17860 km, to se letadlem za 16 hodin udělat nedá. 20 hodin minimálně...

+1/0
28.1.2016 10:24

M28i66c17h19a49l 87M65i79l18l46e36r 9166752589612

16 hodin Praha -Auckland pres Seoul?8-o Ale kdepak.

PRG - ICN je 10:10 let s Korean, 4:20 cekani na prestup a let ICN - ACL trva 11:10 s Korean. Suma sumarum cesta vcetne prestupu 25 hodin 40 minut.

0/0
28.1.2016 14:37

L64i66b31o34r 36V76a84š78í20č56e45k 6647861535875

tak jsem se na to koukal na své letence , Praha - Soul 10:10 a Soul - Auckland 11:10 , bohužel měřím téměř 194cm , a je to můj první takhle dlouhý let , vůbec nemám tušení jak to zvládnu , utěšuje mne , že jsem dal párkrát podobně dlouhou cestu busem , ikdyž tam samozřejmě každé 4 hodiny stojíte a projdete se , tady nevím , zda mne pustí ven :-)

+1/0
28.1.2016 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.