Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro a proti konkurenci na dráze. Lepší dálkové spoje odnášejí regionální

Mnohem větší výběr vlaků, přesto v některých případech horší spojení. K tomu ještě podstatně lepší nabídka služeb a nižší ceny. Konkurence na trať mezi Prahou a Ostravou přinesla hlavně pozitiva, objevují se ale také nevýhody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V80l88a24d26i61s23l47a83v 74A36d31a75m20e59c 2815838671778

ad „Konkurenční prostředí je rozhodně pro železniční dopravu i pro samotné cestující přínosem." Tak to ani náhodou. Před 15 roky se možná jezdilo v hoších vagónech a pomaleji, ale dalo se bez problémů cestovat i noci, Zrušilo se spousta vlaků, teď je noční přeprava mrtvá.

0/0
28.2.2016 23:27

J75i45ř24í 33H28r17b62e72k 5664167787420

Ale regionální spoje potom nemají smysl. Pokud malý motorák překoná vzdálenost 45 km za 2,5 hodiny, tak dnes to není pro lidi zajímavé to je max. pro nákladní dopravu - je to drahé a pomalé tak proč by s tím někdo jezdil. Dokud lokálka nebude jezdit 90 km tak je to na zrušení - bohužel i když bych byl rád kdy to tak jezdilo.

Když pak vidím velkou lokomotivu, která táhne 3 vagony s pár lidmi tak je to mrhání vším.

+1/0
29.1.2016 12:53

O92n92d25ř54e31j 38V18a43r31o54š82č84á79k 3664417113

"Nikdo neví, kolik vlastně zaplatí" - no ja to vidim pri rezervaci/koupi hned..

0/0
28.1.2016 20:40

J42a91n 62R13u40s18i42n 1673683617819

"Všichni tři dopravci se můžou dlouhodobě uživit, tedy vydělávat i na další rozvoj, pokud začnou spolupracovat. Současný tvrdý konkurenční boj jim zvyšuje náklady a snižuje tržby...."

Nerika se tomu naaahodou kartelova dohoda, ktera je (nejen) u nas nezakonna?

0/0
28.1.2016 18:20

J61a52n 93K16o67b50ě81r42s15k30ý 1880306721503

Ve VHD se to tak nebere. Naopak já bych ocenil kdyby se dopravci snažili ve VHD spolupracovat, protože opravdovou konkurencí je pro ně auto.

+2/0
28.1.2016 19:52

J45a32n 92J59e43m65e85l15k30a 1805130

Podle mě je volný přínosem. Musí se snažit. Že neumí stát nastavit pravidla a odstup mezi komerčním provozem a ČD.. Třeba lehce dotované rychlíky ČD na Praze Ostravě, jezdící za TR10, dělající síťovost, kola atd.(jiná role ČD)

Před tím, buď bylo drahé Pendolíno za 430 Kč (a stejně ve ztrátě, protože servisní náklady..) s časem 3:00 nebo vagonové couráky bez wifi, servisu za 330 Kč s časem 3:50.

To pestrost je asi největší přínos.

ČD především opravovaly svoje plečky. Jančura dotáhl kvalitní ojetiny. To, že můžeme jezdit vlakem, který jezdil v Rakousku jako první třída, za české peníze, je super. Flirt ukazuje, jak předražený nákup byla Pendolína. Že jsou i lepší vlaky než 814..

Přesto síť ČD a celostátní tarif, systém jízdného (ne regionální), výše jízdného v ČR na železnici, IN 50, IN 100 je podle mě nejlepší z dotované dopravy v ČR.. Co je špatně, že dotované autobusy s vlaky nespolupracují, mhd nespolupracuje. Všichni ostatní to podkopávají. Proto si taky LEO a Jančura dělají svoje přípoje. Třeba Zlín. Přestože tam jezdí MHD.

A že stav kolejí všude jinde než Praha Ostrava, Brno, Přerov Břeclav je mizerný.

Postupně jsou vidět některé nadějné projekty jako Olomouc Šternberk, Hradec Pardubice, Opava Krnov.

LEO brzdí v pružných tarifech právě konkurence a ČD. Stačí se podívat, ale, co to jsou schopni soukromí dopravci udělat u letů. Lety do Asie - ano v předkupu stojí 15, 20 tisíc. Ale pokud potřebujete na poslední chvíli, druhá sardinkoidní třída stojí najednou i 80 000Kč! To už bolí.. A tam prostě nedoplavete, nedojedete autem. Když mají možnost, tak to hezky osolí. Co děla Ryanair, zpoplatňuje každou chybu zákazníka, zavazadla atd. Ukázkou vysokého jízdného jsou vlaky v Anglii. Někteří mluví o zpackané privatizaci. Takže za mě otevřený trh ano. Koncese, soutěže jeden dopravce, jedna trať, 15 let, ve 100% sítě, rozpad systému ČD, nikdy.. I kdybych měl volit komunisty.

+1/−2
28.1.2016 17:41

M12a47r33t59i35n 56P91i48š76t65o48r24a 8858418136479

To je tak, když to řídí neviditelná ruka trhu. Cena zboží se určuje v okamžiku prodeje a reálné náklady (např. odvozené od kilometrů) nemusí zohledňovat. Podstatná je nabídka a poptávka.

Odhalí to, že většina tratí je ekonomicky neudržitelná, provozovat se dají jen díky přerozdělování.

+1/0
28.1.2016 17:12

T60o21m21a21s 28N21o66v18o25t81n33y 1121754766415

Tak stejně to dopadne tak, že bude jakýsi jednotný tarif, ale zároveň dopravci budou mít svoji tarifní a akční politiku jako teď. Takže to pomůže akorát tomu, kdo má problém si koupit dvě jízdenky místo jedné, chápu že to někoho nemusí bavit, pak ale zaplatí více za jednotný tarif a luxus, že může jet čímkoliv.

0/0
28.1.2016 17:06

L71i89b13o29r 26H31a16d 2589377505532

Jak je pod tím podepsaj lžiSůra,tak to ani nečtu.

+2/−9
28.1.2016 16:52

T12o31m46a60s 56N95o14v73o92t18n61y 1911444396185

No, pan Sůra i když občas s něčím v článcích nesouhlasím nebo něco zjednoduší, tak je pořád objektivnější než různí místní "experti" o panu Jiráskovi a mega dopravním portálu Firenet ani nemluvě :-D

+1/−1
28.1.2016 17:09

J76a12n 53K26o70b44ě92r57s20k65ý 1240806401123

Tak to je zas opačný extrém :D

0/0
28.1.2016 19:50

F83r70a67n21t19i45š71e64k 35V36a96n11ě82k 1337204977677

Vlaky, které jsou objednané státem či krajem by měly mít vždy přednost před komerčními vlaky při vytváření jízdního řádu i při operativním řízení. Protože tak pak se degraduje služba, která je placená z daní.

+3/−2
28.1.2016 16:12

T89o18m53a14s 14N20o78v18o23t54n20y 1791454746645

Slušný nesmysl. Takže pak mezinárodní vlak bude skákat dvojnásobně lepší dobu, aby nějaký objednaný osobák nemusel 5 minut čekat?

+1/−1
28.1.2016 17:09

F12r89a32n49t50i81š98e67k 53V51a74n55ě24k 1867214827587

I mezinárodní vlak může být objednán státem a i to se děje. Jo když tam budete mít tři mezinárodní vlaky ČD, Leo a RJ, tak z 5 minut máte 15. Prostě by měla být zavedena regulace propustnosti a ne že si de facto každý jezdí jak chce a kapacita je využita skoro na 100% a neřeší se jakékoliv rezervy.

0/0
28.1.2016 18:08

J52i75ř16í 36K36o97c72u90r58e96k 6645344905288

Tak už víme, proč na regionálce jezdí "Honeckerova pomsta" aneb vozy řady Bdmtee. Může za to konkurence mezi Prahou a Ostravou.

Teď už jen vysvětlit, proč byly tyto vagony pořízeny už za Honeckera, prezidenta NDR, v dobách, kdy byly Německa dvě. Asi někdo předpokládal, že lidé zhubnou pod 60 kg a zkrátí se jim stehnení kost o 10 cm, aby se tam vešli.

+1/0
28.1.2016 15:42

V59i70k94t20o60r 82N68á25r68o31ž64n12ý 3389572958

Někde jsem četl , že tyto vagóny byly takto vyrobeny , aby se daly snadno přestavět na polní nemocnici. Soudruzi se neustále připravovali na válku...takže tyto vagóny jim vyhovovaly..

+2/0
28.1.2016 15:43

J90i95ř40í 94E67r13b38e48n 1383134276407

Ano, je to tak - z těch vozů jsou snadno demontovatelné sedačky, jsou tam prostorné nástupní předsíně, elektrická, vodní i topná soustava jsou předimenzované, je tam vlastní telefonní rozvod, v salonech jsou odtokové kanálky na krev...

https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Bdmtee281,_275_%C4%8CD

0/0
28.1.2016 22:48

R89o52m27a73n 76J34e91s14c59h13k36e 9388235427825

Ty byly pořízeny pro Vietnamce, ti jsou malí.

0/0
29.1.2016 17:15

K53a51r34e97l 49Š76o10u61m65a68l 1664863898

Prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě? Kdo to založil a z čeho se to platí? (pokud se to platí). Nechci aby to vyznělo závistivě,,ale skutečně by mě to zajímalo.

+8/−1
28.1.2016 15:28

V21i42k91t92o30r 91N26á97r93o54ž39n20ý 3349962918

Dobrá otázka. Také by mne to zajímalo.

+2/0
28.1.2016 15:33
Foto

J64i67n27d61ř83i59c86h 23Č39e63r49m40á38k 3859576168

Normální spolek, jen s dobře znějícím názvem. Můžete si založit něco podobného, obesílat média tiskovými zprávami a za chvíli vás budou citovat (takhle udělal kariéru Okamura). Platit si to budou nejspíš sami, moc velké režie s tím nebudou.

+5/0
28.1.2016 15:40

J88i44ř79í 70E67r20b16e45n 1963444876987

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=820558&typ=UPLNY

0/0
28.1.2016 22:51

O21n24d73ř51e84j 44N93o48v16á81k 9377124969129

Nechápu to volání po jednotném tarifu.

Jen a jen díky konkurenci se lidi začali vracet na koleje ... nechápu, proč by ČD měly mít nějkaý podíl na tržbách ostatních dopravců, kteří železnici pozvedli ze socialistického pekla alespoň na trochu lepší úroveň.

Kdyby zůstaly jen ČD, tak už dnes vlakem nejezdí skoro nikdo ... už takhle ČD naprosto nezaslouženě profitují z konkurence tím, že konkurence přitáhla lidi k vlakům ... nevidím důvod, proč by měly mít ještě nějaký podíl na dalších tržbách ...

+4/−16
28.1.2016 15:07

P37e52t89r 63N39e49c87h65a94n39i62c39k80ý 7583326298270

Ony tam ČD zůstávají jako jistota. Potřebujete přestoupit? Něco převést (kolo,loď,psa)? Ujede vlak? Nevím čím pojedu? Nevejdu se do místenkového vlaku? ČD to poberou. Bez ČD by to měli soukromníci obtížnější. Lidi by byli naštvaní, že se v nějaký den už nedostanou domů, museli by nakupovat jízdenky mnohem víc dopředu, s něčím by je do vlaku ani nepustili. Však jak to vypadá na Praha - Liberec? V pátek a neděli nemáte skoro šanci adhoc vyjet.

+17/−1
28.1.2016 15:11

T95o59m75a98s 65N21o64v94o44t47n51y 1341604416825

Praha - Liberec funguje bezvadně, spojů je dostatek a za ceny prakticky stejné jako před x lety. Nebo se snad někomu zdá autobus co půlhodinu málo, ve špičkách i častěji?

0/0
28.1.2016 17:11

P67e39t66r 26N81e67c94h10a43n25i83c20k22ý 7133856708290

Ale poptávku ty autobusy často nezvládnou. Tam by se ve špičce uživil sestivozovy rychlík, kdyby jel rozumně dlouho a ne jako teď. Nabídku autobusů nekritizuji je to asi maximum možného

+1/0
28.1.2016 17:21

V88i85k77t35o96r 46N26á87r93o29ž90n97ý 3629142638

Ne každý cestující na železniční síti cestuje pouze mezi městy na tratích 010+270. Jsou i lidé , kteří cestují část po této trase a pak přestupují na jinou trasu. Pokud takový cestující by byl nucen zaplatit lomeně za každý úsek zvlášť , mohla by se mu taková cesta prodražit a tudíž by mohl cestovat jinak. Proto integrace. Dále je to o tom , že v jednoduchosti je síla. Pokud bude cestující nucen před jízdou sáhodlouze studovat přepravní a tarifní podmínky každého dopravce , je velká pravděpodobnost , že se na to vykašle a pojede radši autem...

+7/0
28.1.2016 15:27

P56e94t98r 24N42i49v61n31i94c26k60ý 3252544985607

Je na každém cestujícím, aby si rozmyslel jak (a jestli vůbec) chce někam jet. Já třeba nijak necítím potřebu, jednotného tarifu.

0/−6
28.1.2016 15:30

V18i72k28t61o47r 82N15á84r30o23ž78n31ý 3619752968

To je spíše otázka pro státní úředníky , kde chtějí železniční dopravu v této zemi mít. Jestli chtějí , aby profitovala pouze jedna trasa , nebo aby železniční doprava jako celek profitovala ze své síťovosti..

+4/0
28.1.2016 15:35

J46a38n 61J37e25m22e88l53k30a 1665660

No protože na Praze Ostravě jsou dočasně nízké ceny. To ale nebude navždy. A v případě, že nějaký dopravce bude mít pro sebe celou trať a bude si moc určovat cenu, poznáte výhodnost přestupního tarifu velmi rychle. Stačí obvykle z vlaku přestoupit na autobus nebo MHD. U dotovaných produktů by měla být povinnost uznat státní tarif.

0/0
28.1.2016 18:17

J89a60n 74Š81i90ř26i36n85a 5565725

Buďto vlakem vůbec nejezdíte nebo jste placený za své lži. Jen pro vaší představu - přímá jízdenka u ČD např. Opava - Praha přes Ostravu - Svinov 345 Kč, dělená jízdenka Opava - Ostrava-Svinov a Ostrava-Svinov - Praha jen přes ČD v součtu 237 Kč. Např. Karviná Praha přímá jízdenka 340 Kč/ dělená 230. Vše ceny dosažitelné pro všechny při nákupu den předem bez jakékoli slevy.

+3/−1
28.1.2016 15:50

J45a25r31o57s70l73a84v 45H20o87r84á34k 5573872986860

Jo, tahle kouzla s cenikem CD jsou uzasne. Nejlepsi je, ze ani ty baby za pokladnou uz se v tom bordylku nevyznaji.

+1/0
28.1.2016 15:53

T39o85m 71J64u51r60e93č56k32a 6405122395965

Úplně to samé máte i u RegioJetu. Tam se taky kolikrát vyplatí jízdenky dělit.

0/0
28.1.2016 16:31

J51o45s15e12f 60J31ů17z13a 1658508363527

Vy jste se asi navzájem nepochopili. Dělení jízdenky je levnější, když se na některý úsek využije levnější relační nabídku (třeba Ostrava - Praha), při využití běžného jízdného cestu prodraží. Co je ale významnější je, že když kupujete jízdenky na každý úsek zvlášť, ať už kvůli úspoře, nebo kvůli nemožnosti koupit přímou jízdenku, přicházíte o svá práva při zmeškání přípoje - tedy například na bezplatný návrat do výchozí stanice s vrácením jízdného, nebo alternativní zajištění dopravy do cíle při ujetí posledního přípoje (tedy např. i proplacení taxíku). V některých případech má cenu zaplatit více (kromě extrémních případů s Ostravou a podobně nebývá ten rozdíl tak velký) za větší jistotu dopravy až do cíle.

+1/0
28.1.2016 16:56

T42o42m81a42s 42N71o75v94o60t39n63y 1311144226515

Lomit musíte i dneska u ČD abyste na dost úsecích dostal nižší cenu než s jednou jízdenkou. Hledáte problém, kde není.

0/0
28.1.2016 17:12

P67e97t27r 67N43e87c92h74a81n81i73c36k80ý 7943306888580

Ale i s tím lomenym jizdnym můžete jet čím chcete

0/0
28.1.2016 17:24

R29a31d18i77m 60P24o59l63á17š77e66k 9866233109889

Původně ČD svým jednotným systémem vytvořily krásně jednoduchou a účelnou věc. Vy si koupíte jízdenku kdekoliv v kterékoliv stanici, kde nastupujete jízdu a ta jízdenka platí kdekoliv do jakékoliv stanice, kde je vlaková osobní zastávka. V kterékoliv stanici, odhadem z několika set nebo možná tisíců železničních stanic nastoupíte a můžete jet do kterékoliv z těch ostatních stanic.

A můžete jet kterýmkoliv vlakem na zvolené trase, pokud dodržíte zakoupenou třídu a občas zakoupenou místenku .

Mužete klidně přijít na nádraží bez jakékoliv znalosti jízdního řádku si koupit lístek a potom vyjet jakýmkoliv vlakem, který zastaví jako první. Potřebujete jen aby jel správným směrem. Kde potřebujete přestoupit, se ve vlaku dovíte od průvodčí. Nijak vám nevadí, když vám nějaký vlak, třeba kvůli zpoždění ujede, protože prostě počkáte na první další, co jede správným směrem. A tak můžete přestupovat třebas desetkrát nebo teoreticky třeba i 20x, 40x, pokud má Vaše cesta tolik přestupů. A to všechno na jednu jízdenku koupenou v podstatě bez jakékoliv přípravy v okamžiku, kdy přijdete na nádraží a vyjíždíte. Akorát Vám to nesmí trvat déle než dva dny, protože tak dlouho je jízdenka platná. Případně v minulých časech to bylo až tři dny.

Jenže teď, když jsou na trase soukromníci, musíte si trasu volit až 14 dní předem - abyste stihli levné jízdenky a bezpodmínečně dodržet zvolený vlak, protože u soukromníka si kupujete přesně konkrétní sedadlo v konkrétním vlaku. Pokud ujedete složitou trasi s víc než třeba 3 přestupy, máte dost velkou pravděpodobnost, že na některém přestupu bude zpoždění, vy nějaký vlak nestihnete a celý systém jízdy na rezervovaných sedadlech povinnými místenklami se Vám zhroutí.

+8/0
28.1.2016 15:54

J18a63r18o85s96l16a48v 58H66o60r98á68k 5163902806730

"Původně ČD svým jednotným systémem vytvořily krásně jednoduchou a účelnou věc" - ano, treba po strechu narvane dobytcaky. Nadherna vec. A povazte, misto u zapachajiciho zachodu za plnou cenu! Neberte to.

Po tomhle se mi fakt nestyska ani trochu.

+1/−6
28.1.2016 16:00

P71a79v44e98l 95K44u89n52c 9482629608658

Pan Polášek má pravdu, platilo se za kilometry mezi nástupní a cílovou stanicí, což by mohlo fungovat i teď. "Lepší" cestování by pak fungovalo jako nastandard.

+4/0
28.1.2016 16:11

P30e15t61r 80N91e64c71h72a18n33i81c20k69ý 7633576788910

A nenadaval tu každý na složitost tarifu ČD? A když musí studovat tři dopravce, tak je to ok?

+2/0
28.1.2016 17:27

T18o67m82a43s 16N86o52v24o14t54n28y 1201684326465

No vám někdo zakazuje jezdit s ČD stejným způsobem? Prostě si nastoupíte do vlaku ČD, hledáte problém kde není.

+1/0
28.1.2016 17:15

P50e28t53r 15N78e16c14h43a28n71i50c88k69ý 7743446478640

Brání, někdy ČD nejede, jede jen soukromník, někdy dokonce je připojem jen soukromník

0/0
28.1.2016 17:25

P97e44t79r 79N26e58c42h62a46n76i47c45k60ý 7133846858410

V případě problémů lze jet i delší trasu (třeba PÁ-LB přes Kolín nebo Pha-HK přes Pardubice).

0/0
28.1.2016 17:26

J91i26ř58í 78H71r86b73e49k 5204927267270

Kecy v kleci, bohužel plýtvání prostředkama již končí. A pokud chce dnes někdo flexibilitu, tak si za ni musí připlatit. Doby kdy jste jeli poloprázdnými vlaky by měli skončit stejně tak jako dvouhodinové stání s taškou v náručí narvaný v uličce. U autobusů s rezervačním systémem nemám problém a nemusím si rezervovat 14 dní dopředu, sice musím jet někdy o 1 hod. později nebo dříve, když si objednávám 1 den dopředu.

0/0
29.1.2016 13:06

J77a78n 66V89a29l75a88l52í30k 6906849890676

To jako ze všichni jezdí jen na trase PH- OV??

0/0
28.1.2016 16:01

J12o68s67e82f 25J86ů63z57a 1778588853687

Ono by stačilo, aby každý dopravce povinně prodával a uznával i jízdenky podle jednotného tarifu. K tomu by mohl nadále mít své vlastní komerční nabídky platné jen v jeho vlacích, ale každý by měl možnost si za tu dražší jednotnou cenu koupit jízdenku, se kterou by se nemusel starat o to, se kterým dopravcem pojede.

+2/0
28.1.2016 16:48

P91e20t69r 40N69e32c41h25a83n67i19c56k26ý 7833236428650

Děkuji za článek, který shrnul to co tu píšu už dlouho. Rušení okrajových spojů uškodí i dopravcům v běžné časy, protože někdo nepojede nikam, pokud se nemá jak vrátit (nebo neopak nevyjede brzo ráno a pak se ničím nevrací v běžný čas). Všechno se vším souvisí. U variace dopravců ještě doplním dva problémy, které nebyly zmíněny:

1. Pokud stojíte třeba v Pardubicích a chcete jet do Ostravy, máte místenku na Regiojet, je čas odjezdu (nelze jízdenku již vrátit) a někde u Kolína ukradnou sběrači kabel/skočí sebevrah/vyklopí se nákladní vlak atd., tak se stane, že třeba váš vlak někde uvázne s dalšími pěti a pár vlaků co vyjede z Prahy později objede trasu přes Nymburk. Případně se problém vyřeší a vlaky se vypouští v nějakém jiném pořadí. Vy najednou stojíte na peronu a necháváte ujíždět vlaky jedoucí vaším směrem, protože na ně nemáte jízdenku a nenaděláte nic...

2. U přípojů vám nemá kdo přípoj pozdržet, na Regiojet ani LE nikdo nečeká a oni nečekají na nikoho. Potřbujete dost slušné rezervy na přestup. Při přestupu navíc běží doba "15 min před rezervací", takže už jízdenku nestornujete a teď si riskujte přestoupím/nepřestoupím. Přesto některé osobní vlaky jsou vázané na soukromníky (někdy chápu, že třeba lepší časová poloha není k dispozici).

Jinak článek pěkný. A zajímala by mě reálná náplň práce "prezidenta Svazu cestujících ve veřejné dopravě " ;-D

+12/0
28.1.2016 14:59

P49e16t35r 89N75i13v29n90i34c33k38ý 3682494295927

To, že na tratí Pha-Ova je většina míst místenková vnímámm jako výhodu. Lidé nastupují v klidu, nemusí se tlačit, aby byli první a zabrali si nejlepší místa, ale hlavně nemám zájem zaplatit PLNÉ jízdné a pak celou několikahodinovou cestu stát namačkaný v uličce.

+11/−2
28.1.2016 14:55

V96i96k19t16o58r 82N96á59r68o15ž10n91ý 3219512978

Jak se to vezme. Je to výhoda i nevýhoda zároveň.

+8/0
28.1.2016 15:00

P11e53t97r 18N70i32v94n91i88c89k77ý 3152454925727

Já jsem psal za sebe. Ale jinak samozřejmě záleží na vkusu každého soudruha. Já si na dlouhou cestu rozhodně chci sednout, když už jsem zaplatil plné jízdné. Ale chápu, že někdo si rád několik hodin (za stejnou cenu) postojí v uličce...

+2/−1
28.1.2016 15:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.