Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro a proti konkurenci na dráze. Lepší dálkové spoje odnášejí regionální

Mnohem větší výběr vlaků, přesto v některých případech horší spojení. K tomu ještě podstatně lepší nabídka služeb a nižší ceny. Konkurence na trať mezi Prahou a Ostravou přinesla hlavně pozitiva, objevují se ale také nevýhody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V86l87a70d74i55s31l82a14v 26A66d12a98m25e57c 2765218861548

ad „Konkurenční prostředí je rozhodně pro železniční dopravu i pro samotné cestující přínosem." Tak to ani náhodou. Před 15 roky se možná jezdilo v hoších vagónech a pomaleji, ale dalo se bez problémů cestovat i noci, Zrušilo se spousta vlaků, teď je noční přeprava mrtvá.

0/0
28.2.2016 23:27

J62i13ř18í 86H80r79b88e32k 5554807317760

Ale regionální spoje potom nemají smysl. Pokud malý motorák překoná vzdálenost 45 km za 2,5 hodiny, tak dnes to není pro lidi zajímavé to je max. pro nákladní dopravu - je to drahé a pomalé tak proč by s tím někdo jezdil. Dokud lokálka nebude jezdit 90 km tak je to na zrušení - bohužel i když bych byl rád kdy to tak jezdilo.

Když pak vidím velkou lokomotivu, která táhne 3 vagony s pár lidmi tak je to mrhání vším.

+1/0
29.1.2016 12:53
Foto

O17n11d49ř79e96j 54V45a81r63o89š26č84á95k 3524387453

"Nikdo neví, kolik vlastně zaplatí" - no ja to vidim pri rezervaci/koupi hned..

0/0
28.1.2016 20:40

J83a44n 47R61u13s48i50n 1153193767829

"Všichni tři dopravci se můžou dlouhodobě uživit, tedy vydělávat i na další rozvoj, pokud začnou spolupracovat. Současný tvrdý konkurenční boj jim zvyšuje náklady a snižuje tržby...."

Nerika se tomu naaahodou kartelova dohoda, ktera je (nejen) u nas nezakonna?

0/0
28.1.2016 18:20

J29a92n 28K73o26b44ě85r22s75k68ý 1750556431983

Ve VHD se to tak nebere. Naopak já bych ocenil kdyby se dopravci snažili ve VHD spolupracovat, protože opravdovou konkurencí je pro ně auto.

+2/0
28.1.2016 19:52

J47a61n 62J38e89m36e44l17k67a 1655630

Podle mě je volný přínosem. Musí se snažit. Že neumí stát nastavit pravidla a odstup mezi komerčním provozem a ČD.. Třeba lehce dotované rychlíky ČD na Praze Ostravě, jezdící za TR10, dělající síťovost, kola atd.(jiná role ČD)

Před tím, buď bylo drahé Pendolíno za 430 Kč (a stejně ve ztrátě, protože servisní náklady..) s časem 3:00 nebo vagonové couráky bez wifi, servisu za 330 Kč s časem 3:50.

To pestrost je asi největší přínos.

ČD především opravovaly svoje plečky. Jančura dotáhl kvalitní ojetiny. To, že můžeme jezdit vlakem, který jezdil v Rakousku jako první třída, za české peníze, je super. Flirt ukazuje, jak předražený nákup byla Pendolína. Že jsou i lepší vlaky než 814..

Přesto síť ČD a celostátní tarif, systém jízdného (ne regionální), výše jízdného v ČR na železnici, IN 50, IN 100 je podle mě nejlepší z dotované dopravy v ČR.. Co je špatně, že dotované autobusy s vlaky nespolupracují, mhd nespolupracuje. Všichni ostatní to podkopávají. Proto si taky LEO a Jančura dělají svoje přípoje. Třeba Zlín. Přestože tam jezdí MHD.

A že stav kolejí všude jinde než Praha Ostrava, Brno, Přerov Břeclav je mizerný.

Postupně jsou vidět některé nadějné projekty jako Olomouc Šternberk, Hradec Pardubice, Opava Krnov.

LEO brzdí v pružných tarifech právě konkurence a ČD. Stačí se podívat, ale, co to jsou schopni soukromí dopravci udělat u letů. Lety do Asie - ano v předkupu stojí 15, 20 tisíc. Ale pokud potřebujete na poslední chvíli, druhá sardinkoidní třída stojí najednou i 80 000Kč! To už bolí.. A tam prostě nedoplavete, nedojedete autem. Když mají možnost, tak to hezky osolí. Co děla Ryanair, zpoplatňuje každou chybu zákazníka, zavazadla atd. Ukázkou vysokého jízdného jsou vlaky v Anglii. Někteří mluví o zpackané privatizaci. Takže za mě otevřený trh ano. Koncese, soutěže jeden dopravce, jedna trať, 15 let, ve 100% sítě, rozpad systému ČD, nikdy.. I kdybych měl volit komunisty.

+1/−2
28.1.2016 17:41
Foto

M45a79r44t77i64n 64P44i59š91t42o42r22a 8838178186239

To je tak, když to řídí neviditelná ruka trhu. Cena zboží se určuje v okamžiku prodeje a reálné náklady (např. odvozené od kilometrů) nemusí zohledňovat. Podstatná je nabídka a poptávka.

Odhalí to, že většina tratí je ekonomicky neudržitelná, provozovat se dají jen díky přerozdělování.

+1/0
28.1.2016 17:12

T32o45m27a19s 27N12o75v89o72t81n39y 1631424826815

Tak stejně to dopadne tak, že bude jakýsi jednotný tarif, ale zároveň dopravci budou mít svoji tarifní a akční politiku jako teď. Takže to pomůže akorát tomu, kdo má problém si koupit dvě jízdenky místo jedné, chápu že to někoho nemusí bavit, pak ale zaplatí více za jednotný tarif a luxus, že může jet čímkoliv.

0/0
28.1.2016 17:06

L40i64b45o36r 17H51a14d 2179137215192

Jak je pod tím podepsaj lžiSůra,tak to ani nečtu.

+2/−9
28.1.2016 16:52

T62o64m68a95s 96N92o39v43o11t73n54y 1811564366665

No, pan Sůra i když občas s něčím v článcích nesouhlasím nebo něco zjednoduší, tak je pořád objektivnější než různí místní "experti" o panu Jiráskovi a mega dopravním portálu Firenet ani nemluvě :-D

+1/−1
28.1.2016 17:09

J22a42n 47K54o27b56ě26r51s69k40ý 1540526751393

Tak to je zas opačný extrém :D

0/0
28.1.2016 19:50

F49r14a61n73t89i93š33e84k 64V77a27n53ě79k 1287234447667

Vlaky, které jsou objednané státem či krajem by měly mít vždy přednost před komerčními vlaky při vytváření jízdního řádu i při operativním řízení. Protože tak pak se degraduje služba, která je placená z daní.

+3/−2
28.1.2016 16:12

T52o95m73a49s 40N61o30v64o81t94n51y 1351574516755

Slušný nesmysl. Takže pak mezinárodní vlak bude skákat dvojnásobně lepší dobu, aby nějaký objednaný osobák nemusel 5 minut čekat?

+1/−1
28.1.2016 17:09

F82r26a58n14t24i36š14e60k 37V71a37n85ě80k 1367614917657

I mezinárodní vlak může být objednán státem a i to se děje. Jo když tam budete mít tři mezinárodní vlaky ČD, Leo a RJ, tak z 5 minut máte 15. Prostě by měla být zavedena regulace propustnosti a ne že si de facto každý jezdí jak chce a kapacita je využita skoro na 100% a neřeší se jakékoliv rezervy.

0/0
28.1.2016 18:08

J14i61ř37í 98K94o20c36u69r93e31k 6925304835548

Tak už víme, proč na regionálce jezdí "Honeckerova pomsta" aneb vozy řady Bdmtee. Může za to konkurence mezi Prahou a Ostravou.

Teď už jen vysvětlit, proč byly tyto vagony pořízeny už za Honeckera, prezidenta NDR, v dobách, kdy byly Německa dvě. Asi někdo předpokládal, že lidé zhubnou pod 60 kg a zkrátí se jim stehnení kost o 10 cm, aby se tam vešli.

+1/0
28.1.2016 15:42

V13i57k61t70o83r 75N86á85r24o75ž23n56ý 3909362478

Někde jsem četl , že tyto vagóny byly takto vyrobeny , aby se daly snadno přestavět na polní nemocnici. Soudruzi se neustále připravovali na válku...takže tyto vagóny jim vyhovovaly..

+2/0
28.1.2016 15:43

J92i60ř30í 67E79r97b71e70n 1493304336917

Ano, je to tak - z těch vozů jsou snadno demontovatelné sedačky, jsou tam prostorné nástupní předsíně, elektrická, vodní i topná soustava jsou předimenzované, je tam vlastní telefonní rozvod, v salonech jsou odtokové kanálky na krev...

https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Bdmtee281,_275_%C4%8CD

0/0
28.1.2016 22:48

R98o61m98a14n 65J26e45s67c90h59k42e 9418185217115

Ty byly pořízeny pro Vietnamce, ti jsou malí.

0/0
29.1.2016 17:15

K14a74r37e21l 43Š49o83u78m54a79l 1724913288

Prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě? Kdo to založil a z čeho se to platí? (pokud se to platí). Nechci aby to vyznělo závistivě,,ale skutečně by mě to zajímalo.

+8/−1
28.1.2016 15:28

V64i63k11t49o25r 95N88á24r53o36ž91n33ý 3979362858

Dobrá otázka. Také by mne to zajímalo.

+2/0
28.1.2016 15:33

J93i55n64d51ř44i39c79h 20Č16e88r25m80á96k 3569346768

Normální spolek, jen s dobře znějícím názvem. Můžete si založit něco podobného, obesílat média tiskovými zprávami a za chvíli vás budou citovat (takhle udělal kariéru Okamura). Platit si to budou nejspíš sami, moc velké režie s tím nebudou.

+5/0
28.1.2016 15:40

J53i81ř94í 83E21r15b62e68n 1253914456507

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=820558&typ=UPLNY

0/0
28.1.2016 22:51

O72n86d94ř47e60j 68N34o28v86á49k 9937904789699

Nechápu to volání po jednotném tarifu.

Jen a jen díky konkurenci se lidi začali vracet na koleje ... nechápu, proč by ČD měly mít nějkaý podíl na tržbách ostatních dopravců, kteří železnici pozvedli ze socialistického pekla alespoň na trochu lepší úroveň.

Kdyby zůstaly jen ČD, tak už dnes vlakem nejezdí skoro nikdo ... už takhle ČD naprosto nezaslouženě profitují z konkurence tím, že konkurence přitáhla lidi k vlakům ... nevidím důvod, proč by měly mít ještě nějaký podíl na dalších tržbách ...

+4/−16
28.1.2016 15:07

P55e83t73r 61N58e43c43h29a13n18i27c39k39ý 7683776218680

Ony tam ČD zůstávají jako jistota. Potřebujete přestoupit? Něco převést (kolo,loď,psa)? Ujede vlak? Nevím čím pojedu? Nevejdu se do místenkového vlaku? ČD to poberou. Bez ČD by to měli soukromníci obtížnější. Lidi by byli naštvaní, že se v nějaký den už nedostanou domů, museli by nakupovat jízdenky mnohem víc dopředu, s něčím by je do vlaku ani nepustili. Však jak to vypadá na Praha - Liberec? V pátek a neděli nemáte skoro šanci adhoc vyjet.

+17/−1
28.1.2016 15:11

T48o55m67a15s 53N30o98v87o60t15n61y 1881574446445

Praha - Liberec funguje bezvadně, spojů je dostatek a za ceny prakticky stejné jako před x lety. Nebo se snad někomu zdá autobus co půlhodinu málo, ve špičkách i častěji?

0/0
28.1.2016 17:11

P24e86t85r 74N28e31c10h66a80n27i12c31k84ý 7123356908980

Ale poptávku ty autobusy často nezvládnou. Tam by se ve špičce uživil sestivozovy rychlík, kdyby jel rozumně dlouho a ne jako teď. Nabídku autobusů nekritizuji je to asi maximum možného

+1/0
28.1.2016 17:21

V82i40k76t61o49r 10N76á72r15o23ž12n74ý 3389742818

Ne každý cestující na železniční síti cestuje pouze mezi městy na tratích 010+270. Jsou i lidé , kteří cestují část po této trase a pak přestupují na jinou trasu. Pokud takový cestující by byl nucen zaplatit lomeně za každý úsek zvlášť , mohla by se mu taková cesta prodražit a tudíž by mohl cestovat jinak. Proto integrace. Dále je to o tom , že v jednoduchosti je síla. Pokud bude cestující nucen před jízdou sáhodlouze studovat přepravní a tarifní podmínky každého dopravce , je velká pravděpodobnost , že se na to vykašle a pojede radši autem...

+7/0
28.1.2016 15:27

P18e38t77r 33N17i88v62n33i14c41k80ý 3282774115767

Je na každém cestujícím, aby si rozmyslel jak (a jestli vůbec) chce někam jet. Já třeba nijak necítím potřebu, jednotného tarifu.

0/−6
28.1.2016 15:30

V86i92k33t43o85r 36N59á41r87o94ž86n91ý 3869542488

To je spíše otázka pro státní úředníky , kde chtějí železniční dopravu v této zemi mít. Jestli chtějí , aby profitovala pouze jedna trasa , nebo aby železniční doprava jako celek profitovala ze své síťovosti..

+4/0
28.1.2016 15:35

J27a79n 49J39e26m71e98l59k61a 1335100

No protože na Praze Ostravě jsou dočasně nízké ceny. To ale nebude navždy. A v případě, že nějaký dopravce bude mít pro sebe celou trať a bude si moc určovat cenu, poznáte výhodnost přestupního tarifu velmi rychle. Stačí obvykle z vlaku přestoupit na autobus nebo MHD. U dotovaných produktů by měla být povinnost uznat státní tarif.

0/0
28.1.2016 18:17

J32a47n 82Š25i92ř87i19n80a 5185705

Buďto vlakem vůbec nejezdíte nebo jste placený za své lži. Jen pro vaší představu - přímá jízdenka u ČD např. Opava - Praha přes Ostravu - Svinov 345 Kč, dělená jízdenka Opava - Ostrava-Svinov a Ostrava-Svinov - Praha jen přes ČD v součtu 237 Kč. Např. Karviná Praha přímá jízdenka 340 Kč/ dělená 230. Vše ceny dosažitelné pro všechny při nákupu den předem bez jakékoli slevy.

+3/−1
28.1.2016 15:50

J93a20r95o80s40l51a84v 98H72o12r36á73k 5713522846400

Jo, tahle kouzla s cenikem CD jsou uzasne. Nejlepsi je, ze ani ty baby za pokladnou uz se v tom bordylku nevyznaji.

+1/0
28.1.2016 15:53

T85o23m 32J47u75r52e93č56k20a 6865412385425

Úplně to samé máte i u RegioJetu. Tam se taky kolikrát vyplatí jízdenky dělit.

0/0
28.1.2016 16:31

J63o90s64e16f 65J11ů86z61a 1308448623387

Vy jste se asi navzájem nepochopili. Dělení jízdenky je levnější, když se na některý úsek využije levnější relační nabídku (třeba Ostrava - Praha), při využití běžného jízdného cestu prodraží. Co je ale významnější je, že když kupujete jízdenky na každý úsek zvlášť, ať už kvůli úspoře, nebo kvůli nemožnosti koupit přímou jízdenku, přicházíte o svá práva při zmeškání přípoje - tedy například na bezplatný návrat do výchozí stanice s vrácením jízdného, nebo alternativní zajištění dopravy do cíle při ujetí posledního přípoje (tedy např. i proplacení taxíku). V některých případech má cenu zaplatit více (kromě extrémních případů s Ostravou a podobně nebývá ten rozdíl tak velký) za větší jistotu dopravy až do cíle.

+1/0
28.1.2016 16:56

T64o51m36a29s 90N95o97v25o30t84n81y 1161454276185

Lomit musíte i dneska u ČD abyste na dost úsecích dostal nižší cenu než s jednou jízdenkou. Hledáte problém, kde není.

0/0
28.1.2016 17:12

P79e20t66r 18N13e18c55h78a55n26i86c40k23ý 7513756948570

Ale i s tím lomenym jizdnym můžete jet čím chcete

0/0
28.1.2016 17:24

R25a81d73i65m 41P35o74l34á12š72e90k 9366703739209

Původně ČD svým jednotným systémem vytvořily krásně jednoduchou a účelnou věc. Vy si koupíte jízdenku kdekoliv v kterékoliv stanici, kde nastupujete jízdu a ta jízdenka platí kdekoliv do jakékoliv stanice, kde je vlaková osobní zastávka. V kterékoliv stanici, odhadem z několika set nebo možná tisíců železničních stanic nastoupíte a můžete jet do kterékoliv z těch ostatních stanic.

A můžete jet kterýmkoliv vlakem na zvolené trase, pokud dodržíte zakoupenou třídu a občas zakoupenou místenku .

Mužete klidně přijít na nádraží bez jakékoliv znalosti jízdního řádku si koupit lístek a potom vyjet jakýmkoliv vlakem, který zastaví jako první. Potřebujete jen aby jel správným směrem. Kde potřebujete přestoupit, se ve vlaku dovíte od průvodčí. Nijak vám nevadí, když vám nějaký vlak, třeba kvůli zpoždění ujede, protože prostě počkáte na první další, co jede správným směrem. A tak můžete přestupovat třebas desetkrát nebo teoreticky třeba i 20x, 40x, pokud má Vaše cesta tolik přestupů. A to všechno na jednu jízdenku koupenou v podstatě bez jakékoliv přípravy v okamžiku, kdy přijdete na nádraží a vyjíždíte. Akorát Vám to nesmí trvat déle než dva dny, protože tak dlouho je jízdenka platná. Případně v minulých časech to bylo až tři dny.

Jenže teď, když jsou na trase soukromníci, musíte si trasu volit až 14 dní předem - abyste stihli levné jízdenky a bezpodmínečně dodržet zvolený vlak, protože u soukromníka si kupujete přesně konkrétní sedadlo v konkrétním vlaku. Pokud ujedete složitou trasi s víc než třeba 3 přestupy, máte dost velkou pravděpodobnost, že na některém přestupu bude zpoždění, vy nějaký vlak nestihnete a celý systém jízdy na rezervovaných sedadlech povinnými místenklami se Vám zhroutí.

+8/0
28.1.2016 15:54

J67a85r65o75s47l37a26v 21H56o71r26á61k 5823922886680

"Původně ČD svým jednotným systémem vytvořily krásně jednoduchou a účelnou věc" - ano, treba po strechu narvane dobytcaky. Nadherna vec. A povazte, misto u zapachajiciho zachodu za plnou cenu! Neberte to.

Po tomhle se mi fakt nestyska ani trochu.

+1/−6
28.1.2016 16:00

P51a39v64e29l 15K13u65n13c 9242189918308

Pan Polášek má pravdu, platilo se za kilometry mezi nástupní a cílovou stanicí, což by mohlo fungovat i teď. "Lepší" cestování by pak fungovalo jako nastandard.

+4/0
28.1.2016 16:11

P43e89t46r 29N51e61c37h50a60n49i33c83k15ý 7243876108640

A nenadaval tu každý na složitost tarifu ČD? A když musí studovat tři dopravce, tak je to ok?

+2/0
28.1.2016 17:27

T87o46m17a90s 26N29o20v19o89t27n77y 1261244466825

No vám někdo zakazuje jezdit s ČD stejným způsobem? Prostě si nastoupíte do vlaku ČD, hledáte problém kde není.

+1/0
28.1.2016 17:15

P18e20t17r 89N68e11c52h90a71n55i78c14k19ý 7233666778620

Brání, někdy ČD nejede, jede jen soukromník, někdy dokonce je připojem jen soukromník

0/0
28.1.2016 17:25

P15e62t89r 34N85e16c54h89a80n41i14c54k45ý 7343406398240

V případě problémů lze jet i delší trasu (třeba PÁ-LB přes Kolín nebo Pha-HK přes Pardubice).

0/0
28.1.2016 17:26

J92i86ř45í 71H84r28b15e38k 5954837357600

Kecy v kleci, bohužel plýtvání prostředkama již končí. A pokud chce dnes někdo flexibilitu, tak si za ni musí připlatit. Doby kdy jste jeli poloprázdnými vlaky by měli skončit stejně tak jako dvouhodinové stání s taškou v náručí narvaný v uličce. U autobusů s rezervačním systémem nemám problém a nemusím si rezervovat 14 dní dopředu, sice musím jet někdy o 1 hod. později nebo dříve, když si objednávám 1 den dopředu.

0/0
29.1.2016 13:06
Foto

J18a65n 98V55a32l46a19l36í68k 6506419530846

To jako ze všichni jezdí jen na trase PH- OV??

0/0
28.1.2016 16:01

J21o28s14e64f 10J88ů32z77a 1188228423387

Ono by stačilo, aby každý dopravce povinně prodával a uznával i jízdenky podle jednotného tarifu. K tomu by mohl nadále mít své vlastní komerční nabídky platné jen v jeho vlacích, ale každý by měl možnost si za tu dražší jednotnou cenu koupit jízdenku, se kterou by se nemusel starat o to, se kterým dopravcem pojede.

+2/0
28.1.2016 16:48

P73e33t74r 40N98e69c82h14a62n36i74c57k61ý 7973796308580

Děkuji za článek, který shrnul to co tu píšu už dlouho. Rušení okrajových spojů uškodí i dopravcům v běžné časy, protože někdo nepojede nikam, pokud se nemá jak vrátit (nebo neopak nevyjede brzo ráno a pak se ničím nevrací v běžný čas). Všechno se vším souvisí. U variace dopravců ještě doplním dva problémy, které nebyly zmíněny:

1. Pokud stojíte třeba v Pardubicích a chcete jet do Ostravy, máte místenku na Regiojet, je čas odjezdu (nelze jízdenku již vrátit) a někde u Kolína ukradnou sběrači kabel/skočí sebevrah/vyklopí se nákladní vlak atd., tak se stane, že třeba váš vlak někde uvázne s dalšími pěti a pár vlaků co vyjede z Prahy později objede trasu přes Nymburk. Případně se problém vyřeší a vlaky se vypouští v nějakém jiném pořadí. Vy najednou stojíte na peronu a necháváte ujíždět vlaky jedoucí vaším směrem, protože na ně nemáte jízdenku a nenaděláte nic...

2. U přípojů vám nemá kdo přípoj pozdržet, na Regiojet ani LE nikdo nečeká a oni nečekají na nikoho. Potřbujete dost slušné rezervy na přestup. Při přestupu navíc běží doba "15 min před rezervací", takže už jízdenku nestornujete a teď si riskujte přestoupím/nepřestoupím. Přesto některé osobní vlaky jsou vázané na soukromníky (někdy chápu, že třeba lepší časová poloha není k dispozici).

Jinak článek pěkný. A zajímala by mě reálná náplň práce "prezidenta Svazu cestujících ve veřejné dopravě " ;-D

+12/0
28.1.2016 14:59

P92e41t23r 34N75i90v45n87i64c39k50ý 3552964465947

To, že na tratí Pha-Ova je většina míst místenková vnímámm jako výhodu. Lidé nastupují v klidu, nemusí se tlačit, aby byli první a zabrali si nejlepší místa, ale hlavně nemám zájem zaplatit PLNÉ jízdné a pak celou několikahodinovou cestu stát namačkaný v uličce.

+11/−2
28.1.2016 14:55

V89i32k57t85o57r 59N37á98r25o20ž80n45ý 3869152948

Jak se to vezme. Je to výhoda i nevýhoda zároveň.

+8/0
28.1.2016 15:00

P26e84t69r 51N43i64v80n39i93c12k26ý 3462664555577

Já jsem psal za sebe. Ale jinak samozřejmě záleží na vkusu každého soudruha. Já si na dlouhou cestu rozhodně chci sednout, když už jsem zaplatil plné jízdné. Ale chápu, že někdo si rád několik hodin (za stejnou cenu) postojí v uličce...

+2/−1
28.1.2016 15:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.