Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro a proti konkurenci na dráze. Lepší dálkové spoje odnášejí regionální

Mnohem větší výběr vlaků, přesto v některých případech horší spojení. K tomu ještě podstatně lepší nabídka služeb a nižší ceny. Konkurence na trať mezi Prahou a Ostravou přinesla hlavně pozitiva, objevují se ale také nevýhody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V56l29a71d58i75s45l40a17v 82A74d76a10m41e27c 2745468371138

ad „Konkurenční prostředí je rozhodně pro železniční dopravu i pro samotné cestující přínosem." Tak to ani náhodou. Před 15 roky se možná jezdilo v hoších vagónech a pomaleji, ale dalo se bez problémů cestovat i noci, Zrušilo se spousta vlaků, teď je noční přeprava mrtvá.

0/0
28.2.2016 23:27

J28i81ř50í 47H80r83b10e31k 5854107107210

Ale regionální spoje potom nemají smysl. Pokud malý motorák překoná vzdálenost 45 km za 2,5 hodiny, tak dnes to není pro lidi zajímavé to je max. pro nákladní dopravu - je to drahé a pomalé tak proč by s tím někdo jezdil. Dokud lokálka nebude jezdit 90 km tak je to na zrušení - bohužel i když bych byl rád kdy to tak jezdilo.

Když pak vidím velkou lokomotivu, která táhne 3 vagony s pár lidmi tak je to mrhání vším.

+1/0
29.1.2016 12:53
Foto

O92n59d27ř20e33j 59V20a77r23o67š18č52á93k 3744507883

"Nikdo neví, kolik vlastně zaplatí" - no ja to vidim pri rezervaci/koupi hned..

0/0
28.1.2016 20:40

J65a90n 37R54u66s59i51n 1473183477879

"Všichni tři dopravci se můžou dlouhodobě uživit, tedy vydělávat i na další rozvoj, pokud začnou spolupracovat. Současný tvrdý konkurenční boj jim zvyšuje náklady a snižuje tržby...."

Nerika se tomu naaahodou kartelova dohoda, ktera je (nejen) u nas nezakonna?

0/0
28.1.2016 18:20

J58a54n 58K40o17b71ě81r26s81k30ý 1930246351593

Ve VHD se to tak nebere. Naopak já bych ocenil kdyby se dopravci snažili ve VHD spolupracovat, protože opravdovou konkurencí je pro ně auto.

+2/0
28.1.2016 19:52

J89a59n 72J96e53m15e43l20k72a 1305180

Podle mě je volný přínosem. Musí se snažit. Že neumí stát nastavit pravidla a odstup mezi komerčním provozem a ČD.. Třeba lehce dotované rychlíky ČD na Praze Ostravě, jezdící za TR10, dělající síťovost, kola atd.(jiná role ČD)

Před tím, buď bylo drahé Pendolíno za 430 Kč (a stejně ve ztrátě, protože servisní náklady..) s časem 3:00 nebo vagonové couráky bez wifi, servisu za 330 Kč s časem 3:50.

To pestrost je asi největší přínos.

ČD především opravovaly svoje plečky. Jančura dotáhl kvalitní ojetiny. To, že můžeme jezdit vlakem, který jezdil v Rakousku jako první třída, za české peníze, je super. Flirt ukazuje, jak předražený nákup byla Pendolína. Že jsou i lepší vlaky než 814..

Přesto síť ČD a celostátní tarif, systém jízdného (ne regionální), výše jízdného v ČR na železnici, IN 50, IN 100 je podle mě nejlepší z dotované dopravy v ČR.. Co je špatně, že dotované autobusy s vlaky nespolupracují, mhd nespolupracuje. Všichni ostatní to podkopávají. Proto si taky LEO a Jančura dělají svoje přípoje. Třeba Zlín. Přestože tam jezdí MHD.

A že stav kolejí všude jinde než Praha Ostrava, Brno, Přerov Břeclav je mizerný.

Postupně jsou vidět některé nadějné projekty jako Olomouc Šternberk, Hradec Pardubice, Opava Krnov.

LEO brzdí v pružných tarifech právě konkurence a ČD. Stačí se podívat, ale, co to jsou schopni soukromí dopravci udělat u letů. Lety do Asie - ano v předkupu stojí 15, 20 tisíc. Ale pokud potřebujete na poslední chvíli, druhá sardinkoidní třída stojí najednou i 80 000Kč! To už bolí.. A tam prostě nedoplavete, nedojedete autem. Když mají možnost, tak to hezky osolí. Co děla Ryanair, zpoplatňuje každou chybu zákazníka, zavazadla atd. Ukázkou vysokého jízdného jsou vlaky v Anglii. Někteří mluví o zpackané privatizaci. Takže za mě otevřený trh ano. Koncese, soutěže jeden dopravce, jedna trať, 15 let, ve 100% sítě, rozpad systému ČD, nikdy.. I kdybych měl volit komunisty.

+1/−2
28.1.2016 17:41
Foto

M71a65r35t10i75n 72P24i21š32t28o67r19a 8778458316929

To je tak, když to řídí neviditelná ruka trhu. Cena zboží se určuje v okamžiku prodeje a reálné náklady (např. odvozené od kilometrů) nemusí zohledňovat. Podstatná je nabídka a poptávka.

Odhalí to, že většina tratí je ekonomicky neudržitelná, provozovat se dají jen díky přerozdělování.

+1/0
28.1.2016 17:12

T33o16m37a71s 75N12o94v75o10t77n50y 1641424536475

Tak stejně to dopadne tak, že bude jakýsi jednotný tarif, ale zároveň dopravci budou mít svoji tarifní a akční politiku jako teď. Takže to pomůže akorát tomu, kdo má problém si koupit dvě jízdenky místo jedné, chápu že to někoho nemusí bavit, pak ale zaplatí více za jednotný tarif a luxus, že může jet čímkoliv.

0/0
28.1.2016 17:06

L80i38b31o45r 15H55a26d 2169567785122

Jak je pod tím podepsaj lžiSůra,tak to ani nečtu.

+2/−9
28.1.2016 16:52

T13o40m31a50s 93N60o31v22o20t13n45y 1581414696695

No, pan Sůra i když občas s něčím v článcích nesouhlasím nebo něco zjednoduší, tak je pořád objektivnější než různí místní "experti" o panu Jiráskovi a mega dopravním portálu Firenet ani nemluvě :-D

+1/−1
28.1.2016 17:09

J58a98n 96K32o59b78ě77r79s86k80ý 1560106251463

Tak to je zas opačný extrém :D

0/0
28.1.2016 19:50

F16r10a79n91t73i98š64e53k 59V83a88n42ě29k 1437444457787

Vlaky, které jsou objednané státem či krajem by měly mít vždy přednost před komerčními vlaky při vytváření jízdního řádu i při operativním řízení. Protože tak pak se degraduje služba, která je placená z daní.

+3/−2
28.1.2016 16:12

T88o74m44a96s 26N18o34v29o33t34n59y 1441694476605

Slušný nesmysl. Takže pak mezinárodní vlak bude skákat dvojnásobně lepší dobu, aby nějaký objednaný osobák nemusel 5 minut čekat?

+1/−1
28.1.2016 17:09

F15r74a13n12t65i66š67e70k 15V14a49n23ě43k 1267584447457

I mezinárodní vlak může být objednán státem a i to se děje. Jo když tam budete mít tři mezinárodní vlaky ČD, Leo a RJ, tak z 5 minut máte 15. Prostě by měla být zavedena regulace propustnosti a ne že si de facto každý jezdí jak chce a kapacita je využita skoro na 100% a neřeší se jakékoliv rezervy.

0/0
28.1.2016 18:08

J51i11ř66í 34K79o48c88u91r54e72k 6495734145198

Tak už víme, proč na regionálce jezdí "Honeckerova pomsta" aneb vozy řady Bdmtee. Může za to konkurence mezi Prahou a Ostravou.

Teď už jen vysvětlit, proč byly tyto vagony pořízeny už za Honeckera, prezidenta NDR, v dobách, kdy byly Německa dvě. Asi někdo předpokládal, že lidé zhubnou pod 60 kg a zkrátí se jim stehnení kost o 10 cm, aby se tam vešli.

+1/0
28.1.2016 15:42

V89i45k37t37o54r 40N41á78r22o30ž14n39ý 3919762938

Někde jsem četl , že tyto vagóny byly takto vyrobeny , aby se daly snadno přestavět na polní nemocnici. Soudruzi se neustále připravovali na válku...takže tyto vagóny jim vyhovovaly..

+2/0
28.1.2016 15:43

J90i12ř73í 89E24r92b67e80n 1363344366237

Ano, je to tak - z těch vozů jsou snadno demontovatelné sedačky, jsou tam prostorné nástupní předsíně, elektrická, vodní i topná soustava jsou předimenzované, je tam vlastní telefonní rozvod, v salonech jsou odtokové kanálky na krev...

https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Bdmtee281,_275_%C4%8CD

0/0
28.1.2016 22:48

R20o20m92a27n 95J11e94s59c77h15k88e 9148135137715

Ty byly pořízeny pro Vietnamce, ti jsou malí.

0/0
29.1.2016 17:15

K88a45r29e50l 56Š22o96u63m69a75l 1834893258

Prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě? Kdo to založil a z čeho se to platí? (pokud se to platí). Nechci aby to vyznělo závistivě,,ale skutečně by mě to zajímalo.

+8/−1
28.1.2016 15:28

V31i64k11t12o28r 26N31á68r28o12ž18n37ý 3969262268

Dobrá otázka. Také by mne to zajímalo.

+2/0
28.1.2016 15:33
Foto

J85i23n69d85ř20i31c78h 44Č16e82r78m10á22k 3559336518

Normální spolek, jen s dobře znějícím názvem. Můžete si založit něco podobného, obesílat média tiskovými zprávami a za chvíli vás budou citovat (takhle udělal kariéru Okamura). Platit si to budou nejspíš sami, moc velké režie s tím nebudou.

+5/0
28.1.2016 15:40

J21i21ř78í 38E22r13b86e85n 1853814126697

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=820558&typ=UPLNY

0/0
28.1.2016 22:51

O43n21d22ř58e95j 80N77o56v16á97k 9787934529309

Nechápu to volání po jednotném tarifu.

Jen a jen díky konkurenci se lidi začali vracet na koleje ... nechápu, proč by ČD měly mít nějkaý podíl na tržbách ostatních dopravců, kteří železnici pozvedli ze socialistického pekla alespoň na trochu lepší úroveň.

Kdyby zůstaly jen ČD, tak už dnes vlakem nejezdí skoro nikdo ... už takhle ČD naprosto nezaslouženě profitují z konkurence tím, že konkurence přitáhla lidi k vlakům ... nevidím důvod, proč by měly mít ještě nějaký podíl na dalších tržbách ...

+4/−16
28.1.2016 15:07

P93e28t48r 26N18e22c94h60a95n26i27c87k13ý 7813356828980

Ony tam ČD zůstávají jako jistota. Potřebujete přestoupit? Něco převést (kolo,loď,psa)? Ujede vlak? Nevím čím pojedu? Nevejdu se do místenkového vlaku? ČD to poberou. Bez ČD by to měli soukromníci obtížnější. Lidi by byli naštvaní, že se v nějaký den už nedostanou domů, museli by nakupovat jízdenky mnohem víc dopředu, s něčím by je do vlaku ani nepustili. Však jak to vypadá na Praha - Liberec? V pátek a neděli nemáte skoro šanci adhoc vyjet.

+17/−1
28.1.2016 15:11

T38o28m19a10s 94N70o30v14o41t77n75y 1451234416845

Praha - Liberec funguje bezvadně, spojů je dostatek a za ceny prakticky stejné jako před x lety. Nebo se snad někomu zdá autobus co půlhodinu málo, ve špičkách i častěji?

0/0
28.1.2016 17:11

P84e91t18r 67N47e69c73h89a73n81i24c95k40ý 7183766958300

Ale poptávku ty autobusy často nezvládnou. Tam by se ve špičce uživil sestivozovy rychlík, kdyby jel rozumně dlouho a ne jako teď. Nabídku autobusů nekritizuji je to asi maximum možného

+1/0
28.1.2016 17:21

V32i97k50t75o43r 29N98á57r27o22ž75n44ý 3289252828

Ne každý cestující na železniční síti cestuje pouze mezi městy na tratích 010+270. Jsou i lidé , kteří cestují část po této trase a pak přestupují na jinou trasu. Pokud takový cestující by byl nucen zaplatit lomeně za každý úsek zvlášť , mohla by se mu taková cesta prodražit a tudíž by mohl cestovat jinak. Proto integrace. Dále je to o tom , že v jednoduchosti je síla. Pokud bude cestující nucen před jízdou sáhodlouze studovat přepravní a tarifní podmínky každého dopravce , je velká pravděpodobnost , že se na to vykašle a pojede radši autem...

+7/0
28.1.2016 15:27

P84e42t12r 21N72i67v45n38i64c38k44ý 3282794735887

Je na každém cestujícím, aby si rozmyslel jak (a jestli vůbec) chce někam jet. Já třeba nijak necítím potřebu, jednotného tarifu.

0/−6
28.1.2016 15:30

V94i64k81t54o22r 24N90á18r51o71ž19n20ý 3299572968

To je spíše otázka pro státní úředníky , kde chtějí železniční dopravu v této zemi mít. Jestli chtějí , aby profitovala pouze jedna trasa , nebo aby železniční doprava jako celek profitovala ze své síťovosti..

+4/0
28.1.2016 15:35

J54a54n 66J41e21m96e16l64k32a 1625860

No protože na Praze Ostravě jsou dočasně nízké ceny. To ale nebude navždy. A v případě, že nějaký dopravce bude mít pro sebe celou trať a bude si moc určovat cenu, poznáte výhodnost přestupního tarifu velmi rychle. Stačí obvykle z vlaku přestoupit na autobus nebo MHD. U dotovaných produktů by měla být povinnost uznat státní tarif.

0/0
28.1.2016 18:17

J69a85n 46Š98i11ř29i82n37a 5265215

Buďto vlakem vůbec nejezdíte nebo jste placený za své lži. Jen pro vaší představu - přímá jízdenka u ČD např. Opava - Praha přes Ostravu - Svinov 345 Kč, dělená jízdenka Opava - Ostrava-Svinov a Ostrava-Svinov - Praha jen přes ČD v součtu 237 Kč. Např. Karviná Praha přímá jízdenka 340 Kč/ dělená 230. Vše ceny dosažitelné pro všechny při nákupu den předem bez jakékoli slevy.

+3/−1
28.1.2016 15:50

J62a73r13o68s92l33a59v 48H63o56r25á80k 5663822886600

Jo, tahle kouzla s cenikem CD jsou uzasne. Nejlepsi je, ze ani ty baby za pokladnou uz se v tom bordylku nevyznaji.

+1/0
28.1.2016 15:53

T48o62m 90J88u98r58e91č34k54a 6155702525705

Úplně to samé máte i u RegioJetu. Tam se taky kolikrát vyplatí jízdenky dělit.

0/0
28.1.2016 16:31

J88o36s90e40f 84J90ů80z63a 1718278733557

Vy jste se asi navzájem nepochopili. Dělení jízdenky je levnější, když se na některý úsek využije levnější relační nabídku (třeba Ostrava - Praha), při využití běžného jízdného cestu prodraží. Co je ale významnější je, že když kupujete jízdenky na každý úsek zvlášť, ať už kvůli úspoře, nebo kvůli nemožnosti koupit přímou jízdenku, přicházíte o svá práva při zmeškání přípoje - tedy například na bezplatný návrat do výchozí stanice s vrácením jízdného, nebo alternativní zajištění dopravy do cíle při ujetí posledního přípoje (tedy např. i proplacení taxíku). V některých případech má cenu zaplatit více (kromě extrémních případů s Ostravou a podobně nebývá ten rozdíl tak velký) za větší jistotu dopravy až do cíle.

+1/0
28.1.2016 16:56

T25o67m15a71s 87N28o63v19o49t79n29y 1461374226135

Lomit musíte i dneska u ČD abyste na dost úsecích dostal nižší cenu než s jednou jízdenkou. Hledáte problém, kde není.

0/0
28.1.2016 17:12

P80e77t24r 86N61e16c77h73a29n33i49c81k90ý 7173966758450

Ale i s tím lomenym jizdnym můžete jet čím chcete

0/0
28.1.2016 17:24

R27a42d82i90m 85P62o65l86á17š42e30k 9196173549139

Původně ČD svým jednotným systémem vytvořily krásně jednoduchou a účelnou věc. Vy si koupíte jízdenku kdekoliv v kterékoliv stanici, kde nastupujete jízdu a ta jízdenka platí kdekoliv do jakékoliv stanice, kde je vlaková osobní zastávka. V kterékoliv stanici, odhadem z několika set nebo možná tisíců železničních stanic nastoupíte a můžete jet do kterékoliv z těch ostatních stanic.

A můžete jet kterýmkoliv vlakem na zvolené trase, pokud dodržíte zakoupenou třídu a občas zakoupenou místenku .

Mužete klidně přijít na nádraží bez jakékoliv znalosti jízdního řádku si koupit lístek a potom vyjet jakýmkoliv vlakem, který zastaví jako první. Potřebujete jen aby jel správným směrem. Kde potřebujete přestoupit, se ve vlaku dovíte od průvodčí. Nijak vám nevadí, když vám nějaký vlak, třeba kvůli zpoždění ujede, protože prostě počkáte na první další, co jede správným směrem. A tak můžete přestupovat třebas desetkrát nebo teoreticky třeba i 20x, 40x, pokud má Vaše cesta tolik přestupů. A to všechno na jednu jízdenku koupenou v podstatě bez jakékoliv přípravy v okamžiku, kdy přijdete na nádraží a vyjíždíte. Akorát Vám to nesmí trvat déle než dva dny, protože tak dlouho je jízdenka platná. Případně v minulých časech to bylo až tři dny.

Jenže teď, když jsou na trase soukromníci, musíte si trasu volit až 14 dní předem - abyste stihli levné jízdenky a bezpodmínečně dodržet zvolený vlak, protože u soukromníka si kupujete přesně konkrétní sedadlo v konkrétním vlaku. Pokud ujedete složitou trasi s víc než třeba 3 přestupy, máte dost velkou pravděpodobnost, že na některém přestupu bude zpoždění, vy nějaký vlak nestihnete a celý systém jízdy na rezervovaných sedadlech povinnými místenklami se Vám zhroutí.

+8/0
28.1.2016 15:54

J72a87r10o84s57l39a21v 49H47o93r84á47k 5473452716120

"Původně ČD svým jednotným systémem vytvořily krásně jednoduchou a účelnou věc" - ano, treba po strechu narvane dobytcaky. Nadherna vec. A povazte, misto u zapachajiciho zachodu za plnou cenu! Neberte to.

Po tomhle se mi fakt nestyska ani trochu.

+1/−6
28.1.2016 16:00

P52a14v82e28l 94K39u22n94c 9252579108548

Pan Polášek má pravdu, platilo se za kilometry mezi nástupní a cílovou stanicí, což by mohlo fungovat i teď. "Lepší" cestování by pak fungovalo jako nastandard.

+4/0
28.1.2016 16:11

P72e56t64r 22N77e46c19h13a17n21i28c15k16ý 7913446968100

A nenadaval tu každý na složitost tarifu ČD? A když musí studovat tři dopravce, tak je to ok?

+2/0
28.1.2016 17:27

T24o27m50a45s 40N77o14v33o36t18n42y 1741144696985

No vám někdo zakazuje jezdit s ČD stejným způsobem? Prostě si nastoupíte do vlaku ČD, hledáte problém kde není.

+1/0
28.1.2016 17:15

P38e65t75r 90N38e72c68h11a36n67i94c41k84ý 7773216128930

Brání, někdy ČD nejede, jede jen soukromník, někdy dokonce je připojem jen soukromník

0/0
28.1.2016 17:25

P25e93t10r 40N59e18c42h77a59n87i51c38k75ý 7373126508290

V případě problémů lze jet i delší trasu (třeba PÁ-LB přes Kolín nebo Pha-HK přes Pardubice).

0/0
28.1.2016 17:26

J76i49ř26í 53H67r36b54e26k 5244777447460

Kecy v kleci, bohužel plýtvání prostředkama již končí. A pokud chce dnes někdo flexibilitu, tak si za ni musí připlatit. Doby kdy jste jeli poloprázdnými vlaky by měli skončit stejně tak jako dvouhodinové stání s taškou v náručí narvaný v uličce. U autobusů s rezervačním systémem nemám problém a nemusím si rezervovat 14 dní dopředu, sice musím jet někdy o 1 hod. později nebo dříve, když si objednávám 1 den dopředu.

0/0
29.1.2016 13:06
Foto

J28a55n 24V15a48l59a19l68í67k 6786579420226

To jako ze všichni jezdí jen na trase PH- OV??

0/0
28.1.2016 16:01

J77o83s27e72f 60J39ů91z89a 1658108703847

Ono by stačilo, aby každý dopravce povinně prodával a uznával i jízdenky podle jednotného tarifu. K tomu by mohl nadále mít své vlastní komerční nabídky platné jen v jeho vlacích, ale každý by měl možnost si za tu dražší jednotnou cenu koupit jízdenku, se kterou by se nemusel starat o to, se kterým dopravcem pojede.

+2/0
28.1.2016 16:48

P49e56t67r 54N24e44c40h97a41n40i42c36k32ý 7363776928800

Děkuji za článek, který shrnul to co tu píšu už dlouho. Rušení okrajových spojů uškodí i dopravcům v běžné časy, protože někdo nepojede nikam, pokud se nemá jak vrátit (nebo neopak nevyjede brzo ráno a pak se ničím nevrací v běžný čas). Všechno se vším souvisí. U variace dopravců ještě doplním dva problémy, které nebyly zmíněny:

1. Pokud stojíte třeba v Pardubicích a chcete jet do Ostravy, máte místenku na Regiojet, je čas odjezdu (nelze jízdenku již vrátit) a někde u Kolína ukradnou sběrači kabel/skočí sebevrah/vyklopí se nákladní vlak atd., tak se stane, že třeba váš vlak někde uvázne s dalšími pěti a pár vlaků co vyjede z Prahy později objede trasu přes Nymburk. Případně se problém vyřeší a vlaky se vypouští v nějakém jiném pořadí. Vy najednou stojíte na peronu a necháváte ujíždět vlaky jedoucí vaším směrem, protože na ně nemáte jízdenku a nenaděláte nic...

2. U přípojů vám nemá kdo přípoj pozdržet, na Regiojet ani LE nikdo nečeká a oni nečekají na nikoho. Potřbujete dost slušné rezervy na přestup. Při přestupu navíc běží doba "15 min před rezervací", takže už jízdenku nestornujete a teď si riskujte přestoupím/nepřestoupím. Přesto některé osobní vlaky jsou vázané na soukromníky (někdy chápu, že třeba lepší časová poloha není k dispozici).

Jinak článek pěkný. A zajímala by mě reálná náplň práce "prezidenta Svazu cestujících ve veřejné dopravě " ;-D

+12/0
28.1.2016 14:59

P60e96t91r 82N41i88v52n37i52c63k47ý 3512554625547

To, že na tratí Pha-Ova je většina míst místenková vnímámm jako výhodu. Lidé nastupují v klidu, nemusí se tlačit, aby byli první a zabrali si nejlepší místa, ale hlavně nemám zájem zaplatit PLNÉ jízdné a pak celou několikahodinovou cestu stát namačkaný v uličce.

+11/−2
28.1.2016 14:55

V53i29k97t12o51r 24N53á43r27o44ž79n47ý 3519892508

Jak se to vezme. Je to výhoda i nevýhoda zároveň.

+8/0
28.1.2016 15:00

P33e61t98r 18N15i13v78n12i18c67k24ý 3262704805927

Já jsem psal za sebe. Ale jinak samozřejmě záleží na vkusu každého soudruha. Já si na dlouhou cestu rozhodně chci sednout, když už jsem zaplatil plné jízdné. Ale chápu, že někdo si rád několik hodin (za stejnou cenu) postojí v uličce...

+2/−1
28.1.2016 15:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.