Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pro a proti konkurenci na dráze. Lepší dálkové spoje odnášejí regionální

Mnohem větší výběr vlaků, přesto v některých případech horší spojení. K tomu ještě podstatně lepší nabídka služeb a nižší ceny. Konkurence na trať mezi Prahou a Ostravou přinesla hlavně pozitiva, objevují se ale také nevýhody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VA

ad „Konkurenční prostředí je rozhodně pro železniční dopravu i pro samotné cestující přínosem." Tak to ani náhodou. Před 15 roky se možná jezdilo v hoších vagónech a pomaleji, ale dalo se bez problémů cestovat i noci, Zrušilo se spousta vlaků, teď je noční přeprava mrtvá.

0 0
možnosti
JH

J14i11ř40í 90H10r41b31e94k

29. 1. 2016 12:53

Ale regionální spoje potom nemají smysl. Pokud malý motorák překoná vzdálenost 45 km za 2,5 hodiny, tak dnes to není pro lidi zajímavé to je max. pro nákladní dopravu - je to drahé a pomalé tak proč by s tím někdo jezdil. Dokud lokálka nebude jezdit 90 km tak je to na zrušení - bohužel i když bych byl rád kdy to tak jezdilo.

Když pak vidím velkou lokomotivu, která táhne 3 vagony s pár lidmi tak je to mrhání vším.

1 0
možnosti
Foto

"Nikdo neví, kolik vlastně zaplatí" - no ja to vidim pri rezervaci/koupi hned..

0 0
možnosti
JR

J49a31n 58R24u69s84i72n

28. 1. 2016 18:20

"Všichni tři dopravci se můžou dlouhodobě uživit, tedy vydělávat i na další rozvoj, pokud začnou spolupracovat. Současný tvrdý konkurenční boj jim zvyšuje náklady a snižuje tržby...."

Nerika se tomu naaahodou kartelova dohoda, ktera je (nejen) u nas nezakonna?

0 0
možnosti
JK

Ve VHD se to tak nebere. Naopak já bych ocenil kdyby se dopravci snažili ve VHD spolupracovat, protože opravdovou konkurencí je pro ně auto.

2 0
možnosti
JJ

J33a80n 73J29e46m82e59l43k32a

28. 1. 2016 17:41

Podle mě je volný přínosem. Musí se snažit. Že neumí stát nastavit pravidla a odstup mezi komerčním provozem a ČD.. Třeba lehce dotované rychlíky ČD na Praze Ostravě, jezdící za TR10, dělající síťovost, kola atd.(jiná role ČD)

Před tím, buď bylo drahé Pendolíno za 430 Kč (a stejně ve ztrátě, protože servisní náklady..) s časem 3:00 nebo vagonové couráky bez wifi, servisu za 330 Kč s časem 3:50.

To pestrost je asi největší přínos.

ČD především opravovaly svoje plečky. Jančura dotáhl kvalitní ojetiny. To, že můžeme jezdit vlakem, který jezdil v Rakousku jako první třída, za české peníze, je super. Flirt ukazuje, jak předražený nákup byla Pendolína. Že jsou i lepší vlaky než 814..

Přesto síť ČD a celostátní tarif, systém jízdného (ne regionální), výše jízdného v ČR na železnici, IN 50, IN 100 je podle mě nejlepší z dotované dopravy v ČR.. Co je špatně, že dotované autobusy s vlaky nespolupracují, mhd nespolupracuje. Všichni ostatní to podkopávají. Proto si taky LEO a Jančura dělají svoje přípoje. Třeba Zlín. Přestože tam jezdí MHD.

A že stav kolejí všude jinde než Praha Ostrava, Brno, Přerov Břeclav je mizerný.

Postupně jsou vidět některé nadějné projekty jako Olomouc Šternberk, Hradec Pardubice, Opava Krnov.

LEO brzdí v pružných tarifech právě konkurence a ČD. Stačí se podívat, ale, co to jsou schopni soukromí dopravci udělat u letů. Lety do Asie - ano v předkupu stojí 15, 20 tisíc. Ale pokud potřebujete na poslední chvíli, druhá sardinkoidní třída stojí najednou i 80 000Kč! To už bolí.. A tam prostě nedoplavete, nedojedete autem. Když mají možnost, tak to hezky osolí. Co děla Ryanair, zpoplatňuje každou chybu zákazníka, zavazadla atd. Ukázkou vysokého jízdného jsou vlaky v Anglii. Někteří mluví o zpackané privatizaci. Takže za mě otevřený trh ano. Koncese, soutěže jeden dopravce, jedna trať, 15 let, ve 100% sítě, rozpad systému ČD, nikdy.. I kdybych měl volit komunisty.

1 2
možnosti
Foto

To je tak, když to řídí neviditelná ruka trhu. Cena zboží se určuje v okamžiku prodeje a reálné náklady (např. odvozené od kilometrů) nemusí zohledňovat. Podstatná je nabídka a poptávka.

Odhalí to, že většina tratí je ekonomicky neudržitelná, provozovat se dají jen díky přerozdělování.

1 0
možnosti
TN

Tak stejně to dopadne tak, že bude jakýsi jednotný tarif, ale zároveň dopravci budou mít svoji tarifní a akční politiku jako teď. Takže to pomůže akorát tomu, kdo má problém si koupit dvě jízdenky místo jedné, chápu že to někoho nemusí bavit, pak ale zaplatí více za jednotný tarif a luxus, že může jet čímkoliv.

0 0
možnosti
LH

L90i17b45o21r 82H29a84d

28. 1. 2016 16:52

Jak je pod tím podepsaj lžiSůra,tak to ani nečtu.

2 9
možnosti
TN

No, pan Sůra i když občas s něčím v článcích nesouhlasím nebo něco zjednoduší, tak je pořád objektivnější než různí místní "experti" o panu Jiráskovi a mega dopravním portálu Firenet ani nemluvě :-D

1 1
možnosti
FV

Vlaky, které jsou objednané státem či krajem by měly mít vždy přednost před komerčními vlaky při vytváření jízdního řádu i při operativním řízení. Protože tak pak se degraduje služba, která je placená z daní.

3 2
možnosti
TN

Slušný nesmysl. Takže pak mezinárodní vlak bude skákat dvojnásobně lepší dobu, aby nějaký objednaný osobák nemusel 5 minut čekat?

1 1
možnosti
JK

Tak už víme, proč na regionálce jezdí "Honeckerova pomsta" aneb vozy řady Bdmtee. Může za to konkurence mezi Prahou a Ostravou.

Teď už jen vysvětlit, proč byly tyto vagony pořízeny už za Honeckera, prezidenta NDR, v dobách, kdy byly Německa dvě. Asi někdo předpokládal, že lidé zhubnou pod 60 kg a zkrátí se jim stehnení kost o 10 cm, aby se tam vešli.

1 0
možnosti
VN

Někde jsem četl , že tyto vagóny byly takto vyrobeny , aby se daly snadno přestavět na polní nemocnici. Soudruzi se neustále připravovali na válku...takže tyto vagóny jim vyhovovaly..

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Portál iDNES.cz čte od nepaměti. Petr je dalším výhercem týdenní Megahry

23. dubna 2024  8:28

Jarní Megahra o peněžní prémie na portálu iDNES.cz pokračuje a po pondělím losování má již pátého...

Buď vysaďte nové stromy, nebo zaplaťte až půl miliardy, dozví se developeři

23. dubna 2024

Premium Pokud nebude možné vysadit nové stromy ve městě do kilometru od pokácených, zaplatí developeři...

OBRAZEM: Přehršel techniky a stovky dělníků. Jak finišuje dálnice D4 do Písku

23. dubna 2024

Tisícovka dělníků na stavbě v jeden moment. Během náročnějších prací jich ale na rozestavěných více...

Smutný konec slavné návrhářky: jde do vězení za pašování krokodýlích kabelek

22. dubna 2024  20:27

Módní návrhářka Nancy Gonzalezová, jejíž doplňky nosila zpěvačka Britney Spears a také například...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!