- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ad „Konkurenční prostředí je rozhodně pro železniční dopravu i pro samotné cestující přínosem." Tak to ani náhodou. Před 15 roky se možná jezdilo v hoších vagónech a pomaleji, ale dalo se bez problémů cestovat i noci, Zrušilo se spousta vlaků, teď je noční přeprava mrtvá.
Ale regionální spoje potom nemají smysl. Pokud malý motorák překoná vzdálenost 45 km za 2,5 hodiny, tak dnes to není pro lidi zajímavé to je max. pro nákladní dopravu - je to drahé a pomalé tak proč by s tím někdo jezdil. Dokud lokálka nebude jezdit 90 km tak je to na zrušení - bohužel i když bych byl rád kdy to tak jezdilo.
Když pak vidím velkou lokomotivu, která táhne 3 vagony s pár lidmi tak je to mrhání vším.
"Nikdo neví, kolik vlastně zaplatí" - no ja to vidim pri rezervaci/koupi hned..
"Všichni tři dopravci se můžou dlouhodobě uživit, tedy vydělávat i na další rozvoj, pokud začnou spolupracovat. Současný tvrdý konkurenční boj jim zvyšuje náklady a snižuje tržby...."
Nerika se tomu naaahodou kartelova dohoda, ktera je (nejen) u nas nezakonna?
Ve VHD se to tak nebere. Naopak já bych ocenil kdyby se dopravci snažili ve VHD spolupracovat, protože opravdovou konkurencí je pro ně auto.
Podle mě je volný přínosem. Musí se snažit. Že neumí stát nastavit pravidla a odstup mezi komerčním provozem a ČD.. Třeba lehce dotované rychlíky ČD na Praze Ostravě, jezdící za TR10, dělající síťovost, kola atd.(jiná role ČD)
Před tím, buď bylo drahé Pendolíno za 430 Kč (a stejně ve ztrátě, protože servisní náklady..) s časem 3:00 nebo vagonové couráky bez wifi, servisu za 330 Kč s časem 3:50.
To pestrost je asi největší přínos.
ČD především opravovaly svoje plečky. Jančura dotáhl kvalitní ojetiny. To, že můžeme jezdit vlakem, který jezdil v Rakousku jako první třída, za české peníze, je super. Flirt ukazuje, jak předražený nákup byla Pendolína. Že jsou i lepší vlaky než 814..
Přesto síť ČD a celostátní tarif, systém jízdného (ne regionální), výše jízdného v ČR na železnici, IN 50, IN 100 je podle mě nejlepší z dotované dopravy v ČR.. Co je špatně, že dotované autobusy s vlaky nespolupracují, mhd nespolupracuje. Všichni ostatní to podkopávají. Proto si taky LEO a Jančura dělají svoje přípoje. Třeba Zlín. Přestože tam jezdí MHD.
A že stav kolejí všude jinde než Praha Ostrava, Brno, Přerov Břeclav je mizerný.
Postupně jsou vidět některé nadějné projekty jako Olomouc Šternberk, Hradec Pardubice, Opava Krnov.
LEO brzdí v pružných tarifech právě konkurence a ČD. Stačí se podívat, ale, co to jsou schopni soukromí dopravci udělat u letů. Lety do Asie - ano v předkupu stojí 15, 20 tisíc. Ale pokud potřebujete na poslední chvíli, druhá sardinkoidní třída stojí najednou i 80 000Kč! To už bolí.. A tam prostě nedoplavete, nedojedete autem. Když mají možnost, tak to hezky osolí. Co děla Ryanair, zpoplatňuje každou chybu zákazníka, zavazadla atd. Ukázkou vysokého jízdného jsou vlaky v Anglii. Někteří mluví o zpackané privatizaci. Takže za mě otevřený trh ano. Koncese, soutěže jeden dopravce, jedna trať, 15 let, ve 100% sítě, rozpad systému ČD, nikdy.. I kdybych měl volit komunisty.
To je tak, když to řídí neviditelná ruka trhu. Cena zboží se určuje v okamžiku prodeje a reálné náklady (např. odvozené od kilometrů) nemusí zohledňovat. Podstatná je nabídka a poptávka.
Odhalí to, že většina tratí je ekonomicky neudržitelná, provozovat se dají jen díky přerozdělování.
Tak stejně to dopadne tak, že bude jakýsi jednotný tarif, ale zároveň dopravci budou mít svoji tarifní a akční politiku jako teď. Takže to pomůže akorát tomu, kdo má problém si koupit dvě jízdenky místo jedné, chápu že to někoho nemusí bavit, pak ale zaplatí více za jednotný tarif a luxus, že může jet čímkoliv.
Jak je pod tím podepsaj lžiSůra,tak to ani nečtu.
No, pan Sůra i když občas s něčím v článcích nesouhlasím nebo něco zjednoduší, tak je pořád objektivnější než různí místní "experti" o panu Jiráskovi a mega dopravním portálu Firenet ani nemluvě :-D
Vlaky, které jsou objednané státem či krajem by měly mít vždy přednost před komerčními vlaky při vytváření jízdního řádu i při operativním řízení. Protože tak pak se degraduje služba, která je placená z daní.
Slušný nesmysl. Takže pak mezinárodní vlak bude skákat dvojnásobně lepší dobu, aby nějaký objednaný osobák nemusel 5 minut čekat?
Tak už víme, proč na regionálce jezdí "Honeckerova pomsta" aneb vozy řady Bdmtee. Může za to konkurence mezi Prahou a Ostravou.
Teď už jen vysvětlit, proč byly tyto vagony pořízeny už za Honeckera, prezidenta NDR, v dobách, kdy byly Německa dvě. Asi někdo předpokládal, že lidé zhubnou pod 60 kg a zkrátí se jim stehnení kost o 10 cm, aby se tam vešli.
Někde jsem četl , že tyto vagóny byly takto vyrobeny , aby se daly snadno přestavět na polní nemocnici. Soudruzi se neustále připravovali na válku...takže tyto vagóny jim vyhovovaly..