Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropa začíná boj s korporacemi, aby získala biliony na daních

Evropská komise představila soubor návrhů, které mají členským zemím EU usnadnit boj s daňovými úniky v nadnárodních firmách. K plánu, který omezí daňové optimalizace, se připojilo i Česko. Evropské země za současného stavu přijdou na daních o dva biliony korun ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81u33c41i88a80n 14P56a90p26a96z79i43a63n 5834257561545

To měla dělat od samého počátku. Místo toho se věnuje blbostem a pak to takto dopadá. Včera bylo pozdě.

0/0
16.2.2016 19:46

M53a89r78e71k 78T43e88t97u23r 9949934386

Nejdříve do nich naflákají miliardy a pak něco chtějí zpátky - EURv.

0/0
3.2.2016 5:44

D30a77v76i38d 70P90e92t33r60ž63e15l34a 2686124343630

Malé ryby se chytají lehce, protože neumí dobře plavat. Ale velké ryby? A o tom to je - pro finanční správu je vždy jednodušší posvítit si na malého podnikatele a řešit knihy jízd, než na nadnárodní korporace provádějící tzv. daňovou optimalizaci. Zajímat se o tisíce, to by jim šlo, ale o milióny, nedej bože o miliardy?

+2/0
29.1.2016 0:09

D72a68l62i84b19o55r 28R43o62z46s13y88p51a90l 7660193616629

To je tady v diskusi zase brekotu. Vypadá to, že se tu sešli všichni spoluvlastníci a akcionáři korporací. Neplačte, zisky budete mít stále vysoké. Alespoň do doby než přijde nějaký krach na burze.

+1/0
28.1.2016 23:32

M95a28r13e15k 92T92e32t33u93r 9899834536

Víte, kolik si banky vydělají v době krize? Tedy ty obrovské?

0/0
3.2.2016 5:45

J12i75ř19í 34S34t54r42ž19í29n73e59k 3435758336879

Obávám se, že to dopadne stejně, jako když p. Babiš vyčíslil před volbami, že nám uniká na dani v ČR cca 200 mld. Kč ročně a on po volbách napraví. Jak to dopadlo?

Protlačují se pokladničky, které mají vybrat asi o 4 mld. Kč. Kolik nových úředníků a nákladů státu si zavedení pokladniček vyžádá nikdo neví.

Jak efektivní bude v tom směru asi EU v čele se socialisty Junkerem, Schultzem a dalšími neomylnými v Bruselu (nebo Štrasburku, nebo Luxemburku)???

+1/0
28.1.2016 22:18

J14a80n 68S96t95e72h16l16i15k 9605677746681

To je nějaký omyl , né? Vždyt posledních 25 let jdeme opačnou cestou . To znamená snižujeme daně korporacím a zvyšujeme spotřební daně lidem . Nebo jsme to dělali doted špatně ?:-(

+4/0
28.1.2016 20:48

M62i85c61h38a58l 18J44a36r78o26š 7654210762515

Logika tam není, kde se "tvoří" zisk, tam není. Dokonce EU to zmateně za běhu prohazuje.

Horší je ta šílená byrokracie okolo všeho. Když vám někdo zlomyslný ve Finsku klikne na váš online shop stránky a koupí si z nich třeba vaši fotku za 50Kč.

V tom okamžiku jste povinen zjistit, zda je to plátce DPH (nevadí, že vy nejste), a pokud NE, tak mu naúčtovat správné finské DPH na fotky a vytáhnout z něho nenápadně dvě nezávislé a nekonfliktní informace o tom, že je z Finska, naúčtovat mu DPH, zaregistrovat se k DPH ve Finsku, odvést DPH do Finska bankovním převodem a držet údaje o tomto člověku 10 let kvůli kontrole.

+4/0
28.1.2016 19:33
Foto

B42á32r67a 68T39u68č15k27o52v34á 2914875806952

Zapomnel jste, ze se jeste musite spravne zaregistrovat na urade na ochranu osobnich udaju, abyste vubec mohl data o klikateli prijmout a zpracovat.

0/0
29.1.2016 6:11

M69i14c73h66a79l 72J56a43r21o31š 7844660882605

Děkuji za správnou připomínku. Předpokládám, že jde o registraci na finském úřadě.

0/0
29.1.2016 8:24

J34o63s13e84f 29L30e72b82d46u90š38k15a 4632443423375

Co je to platné, když firma A dováží nějakou surovinu mimo EU od firma B. Firma B ji nakupuje od někoho kdesi mimo EU. Firma A i firma B mají stejného vlastníka, jen firma B sídlí v daňovém ráji a oficiálně je vlastník "nedohledatelný". Tedy firma A vytváří zisk v nějaké zemi EU a a firma B cenou suroviny určuje výši zisku firmy A. A aby to bylo pikantnější, tak firma A požádá o dotaci.

+1/0
28.1.2016 19:18

V45á69c36l47a65v 74L52a98d41a 6132943984203

A nejlépe obojí, vždycky je snazší hledat chybu u druhých než u sebe

0/0
28.1.2016 19:17

M46i83c71h79a53l 92K87a31n17d68a 7600327863665

Jak se pozná, kde Google tvoří zisky? Je to a) v místě kde zákazník odklikne objednávku (třeba v Česku), nebo b) v místě kde ji přijme a odpoví na ni firemní server (třeba na Bermudách) ? Logická úvaha říká že b) je správně.

0/0
28.1.2016 19:12

M21i10c83h85a24l 39J50a93r59o21š 7134530252345

Už běžte s těma daněma do Brusele! Vytvoříte si unii a potom v ní v podstatě zakážete normálně obchodovat. Malý podnikatel už vůbec netuší, jakou daň, a hlavně komu, má platit.

0/0
28.1.2016 18:40

D73a71l10i17b66o35r 19R51o53z15s38y11p75a25l 7780173696709

Píše se tu o korporacích.

0/0
28.1.2016 23:21

J94i83ř97í 36G60a68b41r38i58e42l 8762270624527

Podnikatel, který netuší jaké daně platí není podnikatel, ale cvok, který by podnikat ani neměl.

0/0
1.2.2016 9:07

M36i57l24o65š 74S71e48t97í69k 3559779574220

Hm, díky imigrantům rychle docházejí peníze, takže se hledá, kde koho ještě oškubat, aby se mohlo jinde rozdávat plnými hrstmi.

0/−1
28.1.2016 18:01

P63e35t25r 52A50s42c85h30e49n75b45r49e47n34n95e59r 6195763872741

Jenom odrbou ivestory včetně drobných, co investují přes podílové fondy.

Čisté zisky firem klesnou o oněch 70 miliard euro. Při P/E 15 to je pokles cen akcií o 1 bilión euro. To se opravdu vyplatí...

0/0
28.1.2016 17:58

J57i48ř66í 64S51c93h97m28i95d23t 3529571124567

Jestli Evropa bude v tomto stejně razatní, jak s migrační krizí, tak se bude jen hodně mluvit a jezdit na summity;-)

0/0
28.1.2016 17:55

J76a13n43a 89K35o83z75á32k85o81v77á 25V37o46l51r47á60b78o89v81á 9643244685591

Nasadila bych tam Babiše, on jim zavede kontrolní hlášení na DPH, tím v rámci celé EU omezí šedou ekonomiku a následně všem povinně EET aby do rozpočtu EU přinesl stovky bilionů (když v naší malé ekonomičce to mají být miliardy. Pak se do Evropy může sestěhovat celá Afrika i s Indií a na všechno zdroje budou!

0/−1
28.1.2016 17:50

T10o56m44á67š 33M36a32c86e46j90k56a 6921262287507

To jsou peníze, které by mohly být použity na veřejné služby, jako jsou školy a nemocnice, nebo na podporu pracovních míst a růstu.

Jistě, nebo se to použije na migranty a jejich pomahače.

Ted vážně, asi málokdo má problém platit daně, pokud vidí, že ty peníze jsou vynaloženy účelně a že se s něma nemrhá. Což se o tom co se děje v EU dá pochybovat, takže čím méně se k politikům dostane, tím lépe. A kecy o zdravotnictví jim už stejně nikdo nevěří,

+3/0
28.1.2016 17:13

V13l97a34s62t83i85m35i65l 61S75v57o62b72o67d29a 7903618435834

Už jsem se tu v diskuzích poslední dobou cítil nějaký opuštěný a co to tu nevidím, dnes tu mám nějaké posily ;-D.

0/0
28.1.2016 17:12

P88a78v49l18a 98S59k59o90u78m46a88l58o31v41á 4389850830390

Do malickeho Recka nasypou 7,5 bilionu v ceskych a ted budou machrovat az se dvema rocne, coz je stejne jen jejich vlhky sen ?

Nakaslat, doufam ze korporace ty troglodyty co vedou EU, poradne natahnou....

+4/−2
28.1.2016 17:04

J61a84r73o74s89l81a91v 74M73a59l29ý 5266981948583

No doufejme, že EU dřív skončí než prosadí další zvrhlé návrhy (tím nemyslím jenom daně, ale třeba i návrhy v oblasti internetu, držení zbraní a pod.)

+4/−2
28.1.2016 17:00

L41u39b70o63š 89H35o12r34á94č55e29k 4728265360303

No jo, možná přijde i na špičkové sportovce !

+1/−1
28.1.2016 17:00

V44l80a45d61i98m58i20r 23H87r66u25b33e85c 3988700613460

Takto premyslam a konecne som prisiel na to aky je socializmus s ludskou tvarou. (myslim ze to presadzoval pan Dubcek). To je ono .. to co je tu teraz .. teda zase len dalsi neschopny system

0/−1
28.1.2016 16:57

P93e10t88r 12H66o32f93m13a59n59n 6779284705190

Cosi mi rika, ze EU prohraje;-D.

+3/0
28.1.2016 16:56

J75a48n 52V24á48c80l47a94v98í31k 3252826951739

Protože z podstaty taha za kratsi konec - firmy hledaji skuliny v existujici legislative.

0/0
28.1.2016 17:37

J11i26ř34í 33P93l81a77v26s46k28ý 9760576511579

firmy predevsim uz ze samotne podstaty kapitalismu maji lepsi pravniky a danove poradce, nez libovolny statni urad ... proste proto, ze ty odborniky dokazi lepe zaplatit.

0/0
28.1.2016 18:02

M49a97r41t94i27n 57D49o84k42t83o32r 5809988977106

neudělají nic, nejjednodušší je totiž odírat na daních malé firmy. Na velké firmy které mají sídlo v daňových rájích nemají. někdo si udělá firmu v daňovém ráji a české firmě bude fakturovat co bude zapotřebí aby snížil zisk.

+1/−1
28.1.2016 16:55

T67o85m83a36s 29N12o42v35o54t34n87y 1401594116335

Vzhledem k tomu, že ty peníze stejně prožerou evropští byrokrati případně je budou používat proti vlastnímu obyvatelstvu na intergraci a imigraci, tak doufám, že se podaří zoptimalizovat co největší částku na daních.

+5/0
28.1.2016 16:51

J47a89n 38V88á54c11l89a30v64í47k 3342266821499

No proč ne? to co předvádí Google aspol. je občas dost absurdní

+1/0
28.1.2016 16:48

L11u23k81a79s 25P78e42l92c 1316323555173

Já pevně věřím, že každý inteligentní člověk pochválí EU za tento krok. Nebo chcete, abychom říkali "My jsme z Babišova"???

+3/−4
28.1.2016 16:44

V72á86c69l38a26v 89L82a18d46a 6412513194523

Blázníte? Dnes je cool nadávat na EU, ať udělá cokoliv.

+3/0
28.1.2016 17:18

L98u76k64a28s 87P93e84l59c 1846523205153

Václave, vy jste to přesně vystihl... Kouknu na svůj koment a kolik má plusů a kolik mínusů? Samozřejmě pouze 1 + a rovnou 4 -. Já nevím, že jsme tak pervezní národ, že rádi necháváme peníze druhým... Ale já jsem optimista - lidi jednou pochopí, že je lepší si nechávat peníze a kromě toho tím posílí demokracie...

+1/0
28.1.2016 17:25

P60e43t32r 90P53e67t16r 6433472388133

Za co? Za to, že se neustále zvyšují daně a státní aparát(y) víc a víc rozhazují a rozkrádají? Jestli si mám vybrat zda moje peníze rozkrade stát nebo nadnárodní korporace tak jednoznačně volím korporaci. U té totiž můžu rozhodovat šrajtoflí, stát si vezme ať máte nebo nemáte a je jedno, co budete nakupovat

0/0
28.1.2016 21:54

L60u36k30a44s 42P73e12l68c 1706713365263

Máte pravdu, souhlasím. Ale je tu i druhé hledisko - proč mají firmy mající miliardové až bilionové obraty vydělávat na obyčejných lidech, případně státu. Kéž bych si já mohl říct - od této chvíle budu odvádět státu minimum...

0/0
29.1.2016 14:01

D11a76n74a 43K37o69c56i86á43n58o32v65á 2563608279928

Nejvíc peněz se ztrácí za úředníky, kteří vybrané daně "spravují" a přerozdělují. A pořád mají málo.

+11/0
28.1.2016 16:38

M73i44l75o15š 70M73a14c90h66e59k 5527847822830

Nojo, ale pokud nebudou peníze utráceny třeba za ty úředníky, musí nastoupit Švýcarský model.

http://ekonomika.idnes.cz/svycari-budou-hlasovat-o-garantovanem-statnim-prijmu-pfb-/eko-zahranicni.aspx?c=A160128_120840_eko-zahranicni_chrs

0/0
28.1.2016 16:47

J49a42n 33P26o31s23p78í34š78i72l 4891504687117

To je nesmysl.

0/0
28.1.2016 17:11

B13r64o87n80i56s19l94a36v 95H31a55k36e72n 2828765776266

tak tj. s bidou na 4 mio nelegalnich imigrantu... ;-D

0/−1
28.1.2016 16:37

Š71t14e59f19a89n 41F39r39i13č24a 7492648123246

Myslím, že máme ministra, který korporacím rozumí. Nechal bych to na něm. Jestli dospěl po zralé úvaze k závěru, že korporace nejsou problém a Evropu vytrhne EET sledování prodavačů ve foyer divadel o přestávkách, tak asi má pravdu.

+2/0
28.1.2016 16:35

J29i15ř13í 87P12a71u71l 3376725887222

EET asi Evropu nevytrhne, ale s reverse charge se v Bruselu snaží už delší dobu.

+2/0
28.1.2016 16:39

R46o12b70e93r50t 94M56á11s56l28o 1461191907237

;-D

0/0
28.1.2016 16:43

M32i57l51o53š 94M54a70c92h16e36k 5307697942740

Celý ekonomický systém západního světa je zastaralý,. polatný době tak před 60ti lety a dříve. Vůbec nereflektuje na technický a vědecký pokrok, jenž je využíván v dnešním byznysu.

+3/0
28.1.2016 16:32

J15a54r43o40s70l95a52v 38P68l44a62c28h91e63t55k94a 7816956216739

Super! Bude vic rozhleden a cyklostezek;-D

+2/0
28.1.2016 16:32

R78o23b30e83r77t 43M51á52s94l43o 1721791107817

Podle mě to je nesmysl. Vezměme si třeba takovýto příklad: Značková limonáda XY třeba z USA (dále jen matka), koupí v Čechách nějaký provoz na výrobu limonád (dále jen dcera) a začne tam vyrábět podle limonády podle receptury matky.

Na konci roku, mrkne matka jaký má dcera zisk a napíše jí fakturu "Za použití receptu Vám fakturujeme XXX". Dcera si to zaplatí a dá si to do nákladů - tím pádem v ČR nedaní nic (nemá zisk) a vše se daní v USA.

V reálu jsou samozřejmě takovýchto faktur stovky, za recepturu, za použití značky, za použití patentovaného tvaru lahve, za konzultace při nějakém problému ve výrobě atd... to vše samozřejmě ne ročně, ale s různou periodou. A nemusí to fakturovat jen matka, ale klidně i nějaké její jiná dcera, která se danou činností zabývá.

Pokud bychom chtěli zamezit převodu zisku z dcery na matku (či na jiné dcery) tak by to znamenalo všechny tyto spjaté firmy identifikovat (zahraniční vlastnická struktura může být skrytá) všechny faktury od matky a jejích dalších dcer vytahat a nechat ocenit nějakými soudními znalci zda suma není "předražená".

A samozřejmě, každý soudní znalec Vám nakonec řekne, že cena za použití receptury XY je v zásadě na dohodě těch subjektů a pokud se takto dohodli tak je to v principu ok a aby jí rozporoval tak by musela být nějak úplně mimo.

Podle mě je to jen plácnutí do vody.

+6/0
28.1.2016 16:29

D94u12š83a16n 48D93i70t92r88i16c89h 3758626163479

Nemáte pravdu, kdyby chtěly (úřady), tak by to šlo.

Cena ze pronájem duševního vlastnictví musí být dána předem, nelze ji měnit. Ceny mezi spřízněnými subjekty musejí být za cenu obvyklou v místě a čase, cokoliv se liší, lze (a FÚ to u malých společností dělá) dodanit a tak dále a tak podobně.

Stačí jenom chtít a najmout lidi kteří tomu rozumí. Problém je že nikdo nechce jenom se o tom kecá a buzerujou malý podnikatelé, protože ti Vás na Bahamy nepozvou.

+1/−1
28.1.2016 16:44

R20o53b34e58r30t 94M91á33s58l61o 1361541987437

Cena klidně může být daná předem - třeba ve tvaru X,-Kč za vyrobený litr. Tím pokryjete větší odvod matce při větším zájmu o výrobky dcery a tady větším zisku dcery. A pro jistotu můžou dát vyšší, kdyžtak matka dceru zpětně zadotuje.

Kolik je obvyklá cena za výrobu jednoho litru limonády dle sto let staré tajné receptury? Nikde na to nemohu najít žádné tabulky ;-D.

0/0
28.1.2016 18:01

J34i70ř81í 27P19l67a53v21s75k57ý 9270136841339

cenu za licenci nebo prava k vyuzivani prumyslovych vzoru tezko muzete stanovit podle nejakych tabulek ... licence za lek na rakovinu bude stat jinak, nez prava na vyrobu nejakeho bezneho generika. tam si matka s dcerou muzou napsat naprosto cokoliv, a kontrolni urad nema jinou moznost, nez jim to proste uverit.

+1/0
28.1.2016 18:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.