Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

Ať sednete do jakéhokoliv přímého vlaku mezi Prahou a Ostravou, s největší pravděpodobností vás každý ujetý kilometr vyjde mnohem levněji a dostanete lepší služby než na zbytku tratí v České republice. Především díky konkurenci. Na podrobnosti ohledně testů vlaků bude čtenářům v pátek od 13:00 odpovídat reportér Jan Sůra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e85t56r 64Š27i45m38e98k 2379387516498

A je pravda, že by se ČD mohly zamyslet nad svým tarifním systémem. V jejich slevách, akčních cenách, akvizičních dopisech a ohlášeních se nikdo nevyzná. Jednou si mám koupit jízdenku a jet čím chci. Max. přikoupit místenku. Eshop by měl fungovat na všechny vlaky a ne jen vybrané. Stejně tak by mělo jít platit na všech nádražích kartou.

+2/−2
30.1.2016 15:16

R23a70d30e58k 84J91a30n12a59t29a 9925986594932

Tak ale e-shop ČD funguje. Zadáte odkud kam a kdy, ukáže to cenu, koupíte. Na všechny vnitrostátní vlaky a taky na všechny vlaky do sousedních zemí (kromě Polska, tam to jde jenom do několika měst).

Pokud jde o platební karty na stanicích, jde s nimi platit na cca 260 stanicích. Což jsou v podstatě všechny, kde není pokladna na zrušení tak jako tak ... cca třetina tržeb se realizuje bezhotovostně.

Zdroj: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/bezhotovostni-terminaly-se-rozsirily-do-dalsich-stanic/-7993/20,0,,/

+3/0
30.1.2016 17:24

P77e30t72r 62Š62i86m70e64k 2409857646588

Možná se to už změnilo, ale v červnu 2014 jsem jel do Mnichova a jízdenku koupit nešlo. Pouze na mezinárodní pokladne na nadru.

0/0
30.1.2016 18:10

P89e87t31r 86Š41i94m67e18k 2269607346428

Mimochodem, nevíte, kdy budou mít cd mobilní verzi webu a kdy mají spustit novou verzi e shopu? A bude konecne i komunikace skrz Facebook?

0/0
30.1.2016 18:17

P96e83t75r 60Š64i79m83e96k 2449347466788

Mobilní verzi webu beru zpet :-)

0/0
30.1.2016 18:24

P15e59t17r 78Š85i60m82e58k 2929537156658

Je pravda, že by ČD mohly změnit ten rezervační systém s OP, nebo In-kartou. Ostatní dopravci nic nekontroluji a vědí, že mají místo prodané. Personál s občerstvením by také měl chodit častěji. Jinak pro mě je nejlepší tichý oddíl v Pendolinu. Rychlost je taky jeden z atributů a v tom ČD vedou

0/0
30.1.2016 15:13

R53a68d41e70k 21J28a97n20a21t55a 9125376544732

Toto se už důkladně řešilo níže v diskuzi. Je komplikované vymyslet systém, kde by e-shopová jízdenka platila ve kterémkoiv vlaku, nebyla tam identifikace cestujícího a přitom se nedalo podvádět.

Pokud se porozhlédnete po Evropě, tak zjistíte, že něco jako anonymní internetové jízdenky nenajdete snad nikde. Identifikaci chějí DB, ÖBB, SNCF i všichni ostatní dopravci.

+2/0
30.1.2016 17:28

P79e63t35r 98Š77i16m90e85k 2629947256618

Tak je pravda, že pro mě je samozřejmostí koupit si lístky, ale výukového se najdou. Ale jaký rozdíl je v tom od MHD? Taky nikdo nic nekontroluje a jen občas přijde revizor. A jedno, zda mám sms lístek, nebo papirovou jízdenku.

0/0
30.1.2016 18:14

R58a18d81e48k 81J23a34n82a16t58a 9235396374132

Však taky v Praze studenti napsali aplikaci, kde nasdílíte kód ze své SMS jízdenky k použití ostatním uživatelům. Ovšem jde o pár korun a platnost jen 90 minut, takže se to moc nerozšířilo. V vlaku jde o vyšší částky a platnost celý den.

0/0
30.1.2016 21:25

M63i34c60h16a49e95l 32F82l32e38n84d23r 1888792653745

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

- Nic není dokonalé. Tedy, pochopitelně, až na mě. ;-D

+1/−1
30.1.2016 12:39

P49a83v58l33a 81N57e62č47e30s87a72n59á 5547807280507

Nemůžu než souhlasit s autorem. Opravdu objektivní pohled. Cestuji se všemi dopravci a nemůžu si stěžovat ani na jednoho. Přeji všem hodně cestujících.

+5/0
29.1.2016 15:06

J62i82ř97í 69H64o54r18á22k 6587647583845

v našem mini státě je trasa Praha - Ostrava brána jako dálková...no budiž....mě zaráží ten celkový denní počet spojů na trase. To jsou závory spíš dole, než nahoře a ani se nedivím, že na přejezd občas nějakej magor nedočkavej vjede.

0/−1
29.1.2016 13:17

R49a68d27e78k 57J64a74n63a78t74a 9375346904422

Však na hlavních tratích nemají přejezdy co dělat. Na železnici se tím částečně přenáší chaos ze silniční dorpavy.

+4/0
29.1.2016 19:40

F84i62l43i65p 34B67r17o61m 2251205852855

Zase špatně, můžete si koupit v jeden den jízdenku, máte jeden jízdní doklad a druhý den pak místenku jako samostatný doklad. Takže oba jízdní doklady musí být ověřeny, že se na ně jede jen jednou.

0/0
29.1.2016 12:46

J11i60ř62í 27S13t53r34a70k33a 9238746152218

Nevím jak teď, ale místenka bez jízdenky dříve nešla koupit.

0/0
29.1.2016 21:06

R70a16d21e86k 29J28a94n37a30t26a 9785736124242

Co se pamatuju, tak samostatná místenka šla koupit vždycky. Jen musíte hned na první straně e-shopu vybrat "doplňkové služby, rezervace" místo "jízdenka s možnou rezervací".

0/0
30.1.2016 12:42

H28a24n11k19a 27C42h53a88l76u77p24s74k16á 2878870595906

přišel někdo na to, jak si u ČD v eshopu koupit lístek s výběrem sedadla vždy po směru? to je totiž jediné, co mi vadí, že nevím, jak budu sedět...

0/0
29.1.2016 12:04
Foto

A20l52a59n 61Ř94e59p53k13a 4735986

To bohužel nelze nikdy zaručit jak budete sedět, lze to maximálně asi jen u jednotek typu Pendolino a to ještě nesmí jet přes Přerov jako LEx, kde strojvedoucí přejde na opačný konec vlaku a cestujícím se rázem směr jízdy změní ;-)

+1/0
29.1.2016 12:26

J81a41n 66V89a81l37a55l95í31k 6976559890206

sedadlo je olemované ramečkem a ten rámeček za sedadlem je ta část kde se opíráte... tak jak jsem na to koukal jsem to tak aspon pochopil...

+1/0
29.1.2016 12:35

J90a53n 73V66a97l51a49l80í62k 6236389890246

https://www.cd.cz/eshop/Schema/Schema.aspx?sui=33fhuKnfW%3ai74FuRTmaiOxC555bRUnuzc9WXF4yF3MjbGmhmKvVF0hCt0%3ajkZBBi.HbdYTg6JrUcPfNJu79CKA--&numItems=1

0/0
29.1.2016 12:37

P20e14t75r 64N48e23c66h87a49n24i77c95k81ý 7173266158600

První vůz na plánku je nahoře (tedy mašina je nahoře), tedy sedadla orientovaná doleva jsou po směru. Háček je, že při cestě Ex co jede ze Slovenska nebo Polska nelze vybrat místo na plánku, to je taky problém ČD, který asi mohl v článku zaznít.

+1/0
29.1.2016 12:57

T14o94m88a53s 13N70o84v68o10t39n16y 1101394906855

No a nebo je vagon otočený oproti plánku opačně, to se mi stává celkem pravidelně

0/0
29.1.2016 13:08

P37e68t97r 64N81e21c92h79a35n70i76c86k85ý 7263826738530

No přijde mi, že ČD by tenhle detail měly doladit. Z jejich pohledu jim to přijde fuk, ale někomu to opravdu vadí

0/0
29.1.2016 13:18

P98e54t95r 32Š38i20m25e25k 2329617776378

U Pendolina to není problém. Když je místo, vždy si vyberu. Je tam i směr jízdy. Buď eshop nabídne náhodné místo, nebo dá volbu ke změně.

0/0
30.1.2016 15:10

J96a87n20a 18V76a66l89e31n88t45o62v48á 1222763595338

Jezdím všemi vlaky na trati Olomouc Praha. Asi 5x měsíčně. Vždy pracuji. Vychází mi:

Pendolino: nejrychlejší, nejpohodlnější, nejlepší net, nejdražší občerstvení, buzerace s občankou.

Leo: rychlé, nepříliš útulné - tramvaj, strašně málo místa na nohy u stolku (2 u stolku pro 4 to řeší), ceny různé, občerstvení průměrné, net většinou dostatečný.

Regiojet: typická "masovka", průměrný interiér, vozy trochu hází na kolejích, dobré-hodně levné občerstvení, výborný tisk, cena většinou nejnižší. Internet slabý, jede pomaleji.

Shrnutí: když chci pracovat, platí mi cestu, mám 160 na (dobrý) oběd - Pendolino. Když nespěchám - chci kafe a koláč za 9 - chytnu sedačku pro jednoho - Regiojet. Když je ve vlaku prázdno - klidně Leo. Zdravím všechny cestovatele.

+9/0
29.1.2016 10:48
Foto

A25l70a76n 58Ř29e94p57k21a 4545216

Jaká buzerace s občankou? A jak byste to vyřešila jinak, aby na jeden lístek nemohlo cestovat více cestujících? Pořiďte si in-kartu a nemusíte vyplňovat číslo jiného průkazu, jen ukážete kartu a průvodčí si vše ověří a najde sám ;-)

+2/−2
29.1.2016 10:56

R81a81d50e19k 29J36a57n81a58t63a 9705986234312

Jediné řešení by bylo pevná vazba jízdenky na vlak a místo (jako to dělá Jančura). Ale to by byl podle mě krok zpět.

+4/0
29.1.2016 11:12

J68a76n 92V50a62l76a46l94í35k 6346909120576

na některé akční ceny u některých vlaků tomu tak je

0/0
29.1.2016 11:52

R35a59d27e48k 36J82a46n40a35t70a 9505686644742

Není. ČD sice teď mají "superakční" jízdenku, která platí v jednom vlaku, ale i ta častečně platí v jiném spoji - pouze si doplatíte do vyšší ceny. I tak je třeba ověřit platnost.

Pokud jde o vlaky do zahraničí (Včasná jízdenka Evropa), tak tam je pevná vazba pouze na přeshraniční vlak. Další vlaky na trase už jsou bez vazby. Navíc u techto jízdenek ČD vycházejí z dohod se zahraničními dorpavci (hlavně DB a ÖBB). A u nich je vazba e-shopové jízdenky na průkaz standard.

+1/0
29.1.2016 17:57

J69a96n 90D60r66b17u15š58e15k 2724873432

Je to buzerace! A to si má jako pořídit inkartu za 190 Kč (nejlevnější možná varianta pokud ji člověk nechce používat na slevy) jenom proto, aby nemusela vyplňovat údaje? Kdybyste to nemyslel vážně, pane Řepka, možná bych se tomu i zasmál, bohužel vím, že Vy ty Vaše šílené, předpotopní, nemoderní, zpátečnické názory vážně myslíte. Je to smutné.

+1/−6
29.1.2016 11:15
Foto

A61l70a28n 15Ř14e24p93k12a 4655786

Není to buzerace! Většině to nevadí, jen pár jedinců s tím má problém.

Krok zpět to není, je to prostě daň za to, že ČD mají jízdenky vázané leda na konkrétní den a trasu (mimo síťových), ne na spoj a místo jako soukromá konkurence. ;-) Jinak a lépe, bez omezení na spoj a místo to prostě udělat těžko lze. Nebo to navrhněte a uvidíme..

+1/−1
29.1.2016 12:24

J11a38n 21D81r74b93u84š40e61k 2254913362

Třeba tak, že by se po prvním načtení jízdenka znehodnotila. Stejně jako u vstupenek na kteroukoli kulturní akci, kde taky lze jít pouze za pomoci čárového kódu. A nemusím nikomu svoje údaje ukazovat a nikdo jiný na mou vstupenku nepůjde. Protože kdyby to nešlo, tak si třeba na hokej koupím jednu vstupenku a pak ji vytisknu 10 svým kamarádům. Když to jde tady, tak to musí jít i u ČD.

+1/−1
29.1.2016 13:01

O76n39d59ř64e92j 21H95o67r52á21k 8889304191

Jestli dokážeš vymyslet prakticky funkční způsob, jak zajistit trvalé kvalitní datové připojení těch terminálů, co mají průvodčí, k nějakému centrálnímu serveru, který udržuje infromace o použití jízdenek, tak by to samozřejmě šlo udělat stejně jako s tím hokejem. Jinak je ale to tvoje přirovnání totálně mimo mísu. To můžeš taky rovnou tvrdit, že když jde ve skleníku v botanické zahradě pěstovat banány, tak pod stanem na vrcholu Sněžky to přece musí jít taky.

0/0
29.1.2016 14:01

J57a96n 72D10r31b63u60š59e74k 2944343812

To není potřeba vymýšlet, to už vymyšlené dávno je. Terminály průvodčích jsou připojené a dokonce se pravidelně aktualizují (myslím každých 15 minut), jinak by se jim těžko objevili informace o koupeném lístku přes net třeba 10 minut před odjezdem vlaku v nácestné stanici. Pokud mají špatný signál, tak si data podrží a při nejbližší příležitosti se zaktualizují. A nemyslím si, že by bylo potřeba být připojený neustále. V rámci vlaku by se to dalo vyřešit pamětí terminálu a jinak frekvence třeba 15 minut musí stačit.

A mimochodem, ten záporný komentář jste si mohl odpustit, nevím, co vám na mém příspěvku vadí.

+1/0
29.1.2016 14:24

P65a78v93e76l 40K78r13á12l 5980549354778

Pokud vím, nemusíte absolvovat celou trasu najednou. U ČD můžete na trase vystoupit a pokračovat dál jiným spojem. Což znehodnocení jízdenky při kontrole popírá. Takže ne, opravdu to není tak jednoduché.

0/0
29.1.2016 17:06

J36a83n 43D47r72b67u15š69e67k 2694843732

Nebudu se zbytečně opakovat s vymýšlením důvodů proč to nejde a proč to jde. Přečtěte si moji reakci na pana Valalíka kousek dole. Tohle je úplně stejná analogie. Opět by mě zajímalo, kolik lidí tuto tarifní vyjímku v reálu využije (beztrestně to jde až od 200 km výše a to se vyplatí). Tak by se aspoň pročistil ten jejich slavný, skoro nikomu nesrozumitelný tarif.

0/0
29.1.2016 17:35

J74i81ř64í 51S90t14r23a78k98a 9888966852248

Přerušit jízdu lze od 101 km.

0/0
29.1.2016 21:20

J12a73n 26D22r89b40u54š93e72k 2544953842

Proč by nešly pěstovat banány na Sněžce? Když ten stan pořádně vytopím, tak to půjde. Ekonomika takového pěstování však moc výhodná nebude.

0/0
29.1.2016 14:26

P34e74t40r 57N61ě23m59e18c 4350163540147

Problém je v tom, že tento systém nepozná, kdo má jízdenku legálně a kdo ne. Mohlo by se říct, že kdo ji má legálně, ten ji přece nasdílel dál, ale co když mu ji někdo ukradne?

+1/0
29.1.2016 14:43

J37a29n 44D13r44b73u22š15e43k 2574743802

Kolik jízdenek vám už někdo ukradl nebo se o to pokusil? Vize moji analogii ke vstupenkám na kulturní události.

0/0
29.1.2016 17:31

R90a66d93e53k 72J82a44n37a69t77a 9465186384532

Jde o to, že když se dva kámoši "podělí" o jízdenku, tak by dopravce musel nechat jet oba. Protože ani jednomu z nich nelze prokázat, že jízdenka není platná.

0/0
30.1.2016 10:52

J33a57n 49V34a10l51a64l90í16k 6446359270736

Třeba tak, že by se po prvním načtení jízdenka znehodnotila.

no a když budu mít celodenní jízdeku a ta se znehodnotí to už ji pak nemohu použít... nebo jak jste to myslel...

0/0
29.1.2016 15:14

J38a51n 60D20r21b69u95š98e85k 2424683512

Take by celodenní zůstala na doklad. Mně by zajímalo, kolik lidí ji využívá? Troufnu si trvrdit, že 98% smrtelníků, obzvlášť na trase, u které debatujeme, jezdí na normální lístek. A tam mi prostě nikdo nevymluví, že by to šlo. Točíme se tady v kruhu a tímto stylem bychom tu mohli debatovat až do rána. Vy si vždycky najdete nějakou vyjímku z vyjímky vyjímky, proč to nepůjde, jak je u ČD ve zvyku. Já se jen snažím najít cestu, proč by to mohlo jít, ne proč to nejde.

0/0
29.1.2016 17:30

R40a62d81e31k 91J91a74n34a97t65a 9825616204982

Vlak se od stadionu "trochu" liší - kromě nezaručitelného 100% datového spojení hlavně tím, že cestující může být kontrolován vicekrát - např. po přestupu nebo po té, co vystoupí a pokračuje dalším vlakem.

0/0
29.1.2016 19:19

J35a56n 89D24r39b62u66š47e18k 2194943492

A jen tak mimochodem, u vázaných jízdenek na konkrétní spoj se údaje také uvádět musí a k jejich kontrole normálně dochází.

0/0
29.1.2016 13:07
Foto

A93l56a28n 41Ř63e61p49k48a 4675816

Protože těch tzv. SuperAkčních Jízdenek je minimum a nebudou kvůli tomu předělávat celý systém ;-)

0/0
29.1.2016 21:55

P23e59t53r 62Š14i34m81e63k 2269627536388

Je pravda, že koupit si jízdenku z a do b a vybrat si az pak čim pojedu , považuji za výhodu. Za studentských let mi to pomáhalo.

0/0
30.1.2016 18:34

J17a85n 98V59a84l77a36l11í10k 6256829830816

in karta s aplikací Rail plus a bez jinych aplikací je za 100Kč na 6 let ty aplikace tam pak jdou dodatečně nahrát

0/0
29.1.2016 12:43

J78a84n 13D19r64b29u55š47e84k 2184323412

Máte pravdu, v e-shopu jde koupit i inkartu bez jakékoli aplikace. Já tam zkoušel vždy s nějakou aplikací.

0/0
29.1.2016 12:57

T26o12m23a84s 13N84o23v85o76t92n73y 1131554746505

Pan Řepka pravidelně bojuje za několik málo firem i v případech, kdy jejich pochybení jsou zcela jasná a přístup ke klientům katastrofální. Závěr si udělejte sám, proč to tak je;-)

0/0
29.1.2016 13:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.