Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

Ať sednete do jakéhokoliv přímého vlaku mezi Prahou a Ostravou, s největší pravděpodobností vás každý ujetý kilometr vyjde mnohem levněji a dostanete lepší služby než na zbytku tratí v České republice. Především díky konkurenci. Na podrobnosti ohledně testů vlaků bude čtenářům v pátek od 13:00 odpovídat reportér Jan Sůra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70e46t93r 83Š79i27m57e12k 2449157936678

A je pravda, že by se ČD mohly zamyslet nad svým tarifním systémem. V jejich slevách, akčních cenách, akvizičních dopisech a ohlášeních se nikdo nevyzná. Jednou si mám koupit jízdenku a jet čím chci. Max. přikoupit místenku. Eshop by měl fungovat na všechny vlaky a ne jen vybrané. Stejně tak by mělo jít platit na všech nádražích kartou.

+2/−2
30.1.2016 15:16

R93a94d21e51k 34J62a69n12a46t33a 9825336914782

Tak ale e-shop ČD funguje. Zadáte odkud kam a kdy, ukáže to cenu, koupíte. Na všechny vnitrostátní vlaky a taky na všechny vlaky do sousedních zemí (kromě Polska, tam to jde jenom do několika měst).

Pokud jde o platební karty na stanicích, jde s nimi platit na cca 260 stanicích. Což jsou v podstatě všechny, kde není pokladna na zrušení tak jako tak ... cca třetina tržeb se realizuje bezhotovostně.

Zdroj: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/bezhotovostni-terminaly-se-rozsirily-do-dalsich-stanic/-7993/20,0,,/

+3/0
30.1.2016 17:24

P12e80t24r 45Š89i78m57e60k 2159427496878

Možná se to už změnilo, ale v červnu 2014 jsem jel do Mnichova a jízdenku koupit nešlo. Pouze na mezinárodní pokladne na nadru.

0/0
30.1.2016 18:10

P22e30t88r 72Š24i24m91e23k 2589377496978

Mimochodem, nevíte, kdy budou mít cd mobilní verzi webu a kdy mají spustit novou verzi e shopu? A bude konecne i komunikace skrz Facebook?

0/0
30.1.2016 18:17

P96e49t56r 56Š86i47m62e69k 2909107256768

Mobilní verzi webu beru zpet :-)

0/0
30.1.2016 18:24

P86e97t25r 24Š19i43m88e77k 2129467496498

Je pravda, že by ČD mohly změnit ten rezervační systém s OP, nebo In-kartou. Ostatní dopravci nic nekontroluji a vědí, že mají místo prodané. Personál s občerstvením by také měl chodit častěji. Jinak pro mě je nejlepší tichý oddíl v Pendolinu. Rychlost je taky jeden z atributů a v tom ČD vedou

0/0
30.1.2016 15:13

R23a73d18e68k 41J78a30n73a41t26a 9485496324112

Toto se už důkladně řešilo níže v diskuzi. Je komplikované vymyslet systém, kde by e-shopová jízdenka platila ve kterémkoiv vlaku, nebyla tam identifikace cestujícího a přitom se nedalo podvádět.

Pokud se porozhlédnete po Evropě, tak zjistíte, že něco jako anonymní internetové jízdenky nenajdete snad nikde. Identifikaci chějí DB, ÖBB, SNCF i všichni ostatní dopravci.

+2/0
30.1.2016 17:28

P73e67t78r 79Š95i21m14e21k 2859267976768

Tak je pravda, že pro mě je samozřejmostí koupit si lístky, ale výukového se najdou. Ale jaký rozdíl je v tom od MHD? Taky nikdo nic nekontroluje a jen občas přijde revizor. A jedno, zda mám sms lístek, nebo papirovou jízdenku.

0/0
30.1.2016 18:14

R13a24d47e70k 95J60a10n17a42t22a 9385936384222

Však taky v Praze studenti napsali aplikaci, kde nasdílíte kód ze své SMS jízdenky k použití ostatním uživatelům. Ovšem jde o pár korun a platnost jen 90 minut, takže se to moc nerozšířilo. V vlaku jde o vyšší částky a platnost celý den.

0/0
30.1.2016 21:25

M79i50c44h69a59e74l 91F18l69e31n97d31r 1498372443115

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

- Nic není dokonalé. Tedy, pochopitelně, až na mě. ;-D

+1/−1
30.1.2016 12:39

P87a91v69l63a 75N15e36č70e30s86a49n25á 5677607380847

Nemůžu než souhlasit s autorem. Opravdu objektivní pohled. Cestuji se všemi dopravci a nemůžu si stěžovat ani na jednoho. Přeji všem hodně cestujících.

+5/0
29.1.2016 15:06

J51i83ř40í 63H75o25r65á32k 6847937543265

v našem mini státě je trasa Praha - Ostrava brána jako dálková...no budiž....mě zaráží ten celkový denní počet spojů na trase. To jsou závory spíš dole, než nahoře a ani se nedivím, že na přejezd občas nějakej magor nedočkavej vjede.

0/−1
29.1.2016 13:17

R71a73d20e71k 71J40a34n46a33t74a 9465746244732

Však na hlavních tratích nemají přejezdy co dělat. Na železnici se tím částečně přenáší chaos ze silniční dorpavy.

+4/0
29.1.2016 19:40

F49i71l35i75p 49B19r91o23m 2791645952795

Zase špatně, můžete si koupit v jeden den jízdenku, máte jeden jízdní doklad a druhý den pak místenku jako samostatný doklad. Takže oba jízdní doklady musí být ověřeny, že se na ně jede jen jednou.

0/0
29.1.2016 12:46

J35i71ř35í 47S77t80r59a19k97a 9558756772528

Nevím jak teď, ale místenka bez jízdenky dříve nešla koupit.

0/0
29.1.2016 21:06

R37a35d90e61k 76J47a65n49a11t74a 9925966194532

Co se pamatuju, tak samostatná místenka šla koupit vždycky. Jen musíte hned na první straně e-shopu vybrat "doplňkové služby, rezervace" místo "jízdenka s možnou rezervací".

0/0
30.1.2016 12:42

H45a33n58k93a 55C74h91a15l61u21p84s95k64á 2258140755936

přišel někdo na to, jak si u ČD v eshopu koupit lístek s výběrem sedadla vždy po směru? to je totiž jediné, co mi vadí, že nevím, jak budu sedět...

0/0
29.1.2016 12:04

A94l57a32n 22Ř82e11p60k12a 4275406

To bohužel nelze nikdy zaručit jak budete sedět, lze to maximálně asi jen u jednotek typu Pendolino a to ještě nesmí jet přes Přerov jako LEx, kde strojvedoucí přejde na opačný konec vlaku a cestujícím se rázem směr jízdy změní ;-)

+1/0
29.1.2016 12:26
Foto

J40a33n 96V41a50l67a36l24í84k 6496609300126

sedadlo je olemované ramečkem a ten rámeček za sedadlem je ta část kde se opíráte... tak jak jsem na to koukal jsem to tak aspon pochopil...

+1/0
29.1.2016 12:35
Foto

J60a31n 72V79a75l79a81l49í44k 6356799970496

https://www.cd.cz/eshop/Schema/Schema.aspx?sui=33fhuKnfW%3ai74FuRTmaiOxC555bRUnuzc9WXF4yF3MjbGmhmKvVF0hCt0%3ajkZBBi.HbdYTg6JrUcPfNJu79CKA--&numItems=1

0/0
29.1.2016 12:37

P85e41t61r 32N97e90c37h44a60n80i64c78k44ý 7383376118290

První vůz na plánku je nahoře (tedy mašina je nahoře), tedy sedadla orientovaná doleva jsou po směru. Háček je, že při cestě Ex co jede ze Slovenska nebo Polska nelze vybrat místo na plánku, to je taky problém ČD, který asi mohl v článku zaznít.

+1/0
29.1.2016 12:57

T36o42m73a54s 71N89o19v30o83t32n45y 1891954976265

No a nebo je vagon otočený oproti plánku opačně, to se mi stává celkem pravidelně

0/0
29.1.2016 13:08

P43e10t80r 94N61e61c51h69a92n67i98c50k18ý 7103416518530

No přijde mi, že ČD by tenhle detail měly doladit. Z jejich pohledu jim to přijde fuk, ale někomu to opravdu vadí

0/0
29.1.2016 13:18

P48e24t97r 46Š33i93m23e50k 2529117236678

U Pendolina to není problém. Když je místo, vždy si vyberu. Je tam i směr jízdy. Buď eshop nabídne náhodné místo, nebo dá volbu ke změně.

0/0
30.1.2016 15:10

J91a53n64a 82V47a45l43e56n42t48o66v84á 1722803865728

Jezdím všemi vlaky na trati Olomouc Praha. Asi 5x měsíčně. Vždy pracuji. Vychází mi:

Pendolino: nejrychlejší, nejpohodlnější, nejlepší net, nejdražší občerstvení, buzerace s občankou.

Leo: rychlé, nepříliš útulné - tramvaj, strašně málo místa na nohy u stolku (2 u stolku pro 4 to řeší), ceny různé, občerstvení průměrné, net většinou dostatečný.

Regiojet: typická "masovka", průměrný interiér, vozy trochu hází na kolejích, dobré-hodně levné občerstvení, výborný tisk, cena většinou nejnižší. Internet slabý, jede pomaleji.

Shrnutí: když chci pracovat, platí mi cestu, mám 160 na (dobrý) oběd - Pendolino. Když nespěchám - chci kafe a koláč za 9 - chytnu sedačku pro jednoho - Regiojet. Když je ve vlaku prázdno - klidně Leo. Zdravím všechny cestovatele.

+9/0
29.1.2016 10:48

A49l11a30n 52Ř80e90p51k80a 4985796

Jaká buzerace s občankou? A jak byste to vyřešila jinak, aby na jeden lístek nemohlo cestovat více cestujících? Pořiďte si in-kartu a nemusíte vyplňovat číslo jiného průkazu, jen ukážete kartu a průvodčí si vše ověří a najde sám ;-)

+2/−2
29.1.2016 10:56

R19a16d67e54k 19J60a37n11a10t23a 9435666704642

Jediné řešení by bylo pevná vazba jízdenky na vlak a místo (jako to dělá Jančura). Ale to by byl podle mě krok zpět.

+4/0
29.1.2016 11:12
Foto

J96a93n 21V98a57l23a72l51í16k 6506109500806

na některé akční ceny u některých vlaků tomu tak je

0/0
29.1.2016 11:52

R70a86d11e12k 83J83a67n35a36t88a 9865396164562

Není. ČD sice teď mají "superakční" jízdenku, která platí v jednom vlaku, ale i ta častečně platí v jiném spoji - pouze si doplatíte do vyšší ceny. I tak je třeba ověřit platnost.

Pokud jde o vlaky do zahraničí (Včasná jízdenka Evropa), tak tam je pevná vazba pouze na přeshraniční vlak. Další vlaky na trase už jsou bez vazby. Navíc u techto jízdenek ČD vycházejí z dohod se zahraničními dorpavci (hlavně DB a ÖBB). A u nich je vazba e-shopové jízdenky na průkaz standard.

+1/0
29.1.2016 17:57

J71a80n 73D38r82b39u65š54e85k 2794513322

Je to buzerace! A to si má jako pořídit inkartu za 190 Kč (nejlevnější možná varianta pokud ji člověk nechce používat na slevy) jenom proto, aby nemusela vyplňovat údaje? Kdybyste to nemyslel vážně, pane Řepka, možná bych se tomu i zasmál, bohužel vím, že Vy ty Vaše šílené, předpotopní, nemoderní, zpátečnické názory vážně myslíte. Je to smutné.

+1/−6
29.1.2016 11:15

A84l16a67n 10Ř26e53p67k78a 4665236

Není to buzerace! Většině to nevadí, jen pár jedinců s tím má problém.

Krok zpět to není, je to prostě daň za to, že ČD mají jízdenky vázané leda na konkrétní den a trasu (mimo síťových), ne na spoj a místo jako soukromá konkurence. ;-) Jinak a lépe, bez omezení na spoj a místo to prostě udělat těžko lze. Nebo to navrhněte a uvidíme..

+1/−1
29.1.2016 12:24

J98a21n 59D81r13b38u69š15e33k 2684513652

Třeba tak, že by se po prvním načtení jízdenka znehodnotila. Stejně jako u vstupenek na kteroukoli kulturní akci, kde taky lze jít pouze za pomoci čárového kódu. A nemusím nikomu svoje údaje ukazovat a nikdo jiný na mou vstupenku nepůjde. Protože kdyby to nešlo, tak si třeba na hokej koupím jednu vstupenku a pak ji vytisknu 10 svým kamarádům. Když to jde tady, tak to musí jít i u ČD.

+1/−1
29.1.2016 13:01

O11n70d42ř22e27j 21H25o26r10á30k 8599604971

Jestli dokážeš vymyslet prakticky funkční způsob, jak zajistit trvalé kvalitní datové připojení těch terminálů, co mají průvodčí, k nějakému centrálnímu serveru, který udržuje infromace o použití jízdenek, tak by to samozřejmě šlo udělat stejně jako s tím hokejem. Jinak je ale to tvoje přirovnání totálně mimo mísu. To můžeš taky rovnou tvrdit, že když jde ve skleníku v botanické zahradě pěstovat banány, tak pod stanem na vrcholu Sněžky to přece musí jít taky.

0/0
29.1.2016 14:01

J60a67n 36D71r43b71u37š89e57k 2804613772

To není potřeba vymýšlet, to už vymyšlené dávno je. Terminály průvodčích jsou připojené a dokonce se pravidelně aktualizují (myslím každých 15 minut), jinak by se jim těžko objevili informace o koupeném lístku přes net třeba 10 minut před odjezdem vlaku v nácestné stanici. Pokud mají špatný signál, tak si data podrží a při nejbližší příležitosti se zaktualizují. A nemyslím si, že by bylo potřeba být připojený neustále. V rámci vlaku by se to dalo vyřešit pamětí terminálu a jinak frekvence třeba 15 minut musí stačit.

A mimochodem, ten záporný komentář jste si mohl odpustit, nevím, co vám na mém příspěvku vadí.

+1/0
29.1.2016 14:24

P10a36v36e83l 80K55r81á80l 5290149954668

Pokud vím, nemusíte absolvovat celou trasu najednou. U ČD můžete na trase vystoupit a pokračovat dál jiným spojem. Což znehodnocení jízdenky při kontrole popírá. Takže ne, opravdu to není tak jednoduché.

0/0
29.1.2016 17:06

J14a35n 55D62r49b23u77š60e98k 2834513702

Nebudu se zbytečně opakovat s vymýšlením důvodů proč to nejde a proč to jde. Přečtěte si moji reakci na pana Valalíka kousek dole. Tohle je úplně stejná analogie. Opět by mě zajímalo, kolik lidí tuto tarifní vyjímku v reálu využije (beztrestně to jde až od 200 km výše a to se vyplatí). Tak by se aspoň pročistil ten jejich slavný, skoro nikomu nesrozumitelný tarif.

0/0
29.1.2016 17:35

J42i42ř89í 96S24t74r52a88k79a 9438276832888

Přerušit jízdu lze od 101 km.

0/0
29.1.2016 21:20

J41a29n 74D77r78b78u56š70e69k 2674173252

Proč by nešly pěstovat banány na Sněžce? Když ten stan pořádně vytopím, tak to půjde. Ekonomika takového pěstování však moc výhodná nebude.

0/0
29.1.2016 14:26

P73e49t44r 12N11ě77m26e84c 4640503470657

Problém je v tom, že tento systém nepozná, kdo má jízdenku legálně a kdo ne. Mohlo by se říct, že kdo ji má legálně, ten ji přece nasdílel dál, ale co když mu ji někdo ukradne?

+1/0
29.1.2016 14:43

J84a66n 53D60r17b85u69š18e71k 2734183922

Kolik jízdenek vám už někdo ukradl nebo se o to pokusil? Vize moji analogii ke vstupenkám na kulturní události.

0/0
29.1.2016 17:31

R13a82d30e14k 93J10a72n73a81t80a 9495346184852

Jde o to, že když se dva kámoši "podělí" o jízdenku, tak by dopravce musel nechat jet oba. Protože ani jednomu z nich nelze prokázat, že jízdenka není platná.

0/0
30.1.2016 10:52
Foto

J78a64n 11V98a33l89a80l19í91k 6216349940636

Třeba tak, že by se po prvním načtení jízdenka znehodnotila.

no a když budu mít celodenní jízdeku a ta se znehodnotí to už ji pak nemohu použít... nebo jak jste to myslel...

0/0
29.1.2016 15:14

J82a97n 98D53r98b41u50š98e28k 2574213892

Take by celodenní zůstala na doklad. Mně by zajímalo, kolik lidí ji využívá? Troufnu si trvrdit, že 98% smrtelníků, obzvlášť na trase, u které debatujeme, jezdí na normální lístek. A tam mi prostě nikdo nevymluví, že by to šlo. Točíme se tady v kruhu a tímto stylem bychom tu mohli debatovat až do rána. Vy si vždycky najdete nějakou vyjímku z vyjímky vyjímky, proč to nepůjde, jak je u ČD ve zvyku. Já se jen snažím najít cestu, proč by to mohlo jít, ne proč to nejde.

0/0
29.1.2016 17:30

R64a77d72e82k 13J26a28n52a30t17a 9145176714492

Vlak se od stadionu "trochu" liší - kromě nezaručitelného 100% datového spojení hlavně tím, že cestující může být kontrolován vicekrát - např. po přestupu nebo po té, co vystoupí a pokračuje dalším vlakem.

0/0
29.1.2016 19:19

J27a21n 92D89r18b78u98š46e88k 2744823362

A jen tak mimochodem, u vázaných jízdenek na konkrétní spoj se údaje také uvádět musí a k jejich kontrole normálně dochází.

0/0
29.1.2016 13:07

A49l92a66n 86Ř60e17p88k19a 4685226

Protože těch tzv. SuperAkčních Jízdenek je minimum a nebudou kvůli tomu předělávat celý systém ;-)

0/0
29.1.2016 21:55

P17e35t87r 93Š16i51m43e75k 2939907816598

Je pravda, že koupit si jízdenku z a do b a vybrat si az pak čim pojedu , považuji za výhodu. Za studentských let mi to pomáhalo.

0/0
30.1.2016 18:34
Foto

J24a38n 15V37a48l41a89l28í87k 6966989760756

in karta s aplikací Rail plus a bez jinych aplikací je za 100Kč na 6 let ty aplikace tam pak jdou dodatečně nahrát

0/0
29.1.2016 12:43

J35a84n 43D56r95b27u62š80e14k 2144663112

Máte pravdu, v e-shopu jde koupit i inkartu bez jakékoli aplikace. Já tam zkoušel vždy s nějakou aplikací.

0/0
29.1.2016 12:57

T23o72m57a13s 23N80o90v54o89t77n38y 1801324676565

Pan Řepka pravidelně bojuje za několik málo firem i v případech, kdy jejich pochybení jsou zcela jasná a přístup ke klientům katastrofální. Závěr si udělejte sám, proč to tak je;-)

0/0
29.1.2016 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.