Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

Ať sednete do jakéhokoliv přímého vlaku mezi Prahou a Ostravou, s největší pravděpodobností vás každý ujetý kilometr vyjde mnohem levněji a dostanete lepší služby než na zbytku tratí v České republice. Především díky konkurenci. Na podrobnosti ohledně testů vlaků bude čtenářům v pátek od 13:00 odpovídat reportér Jan Sůra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e94t60r 43Š48i27m61e25k 2859177746548

A je pravda, že by se ČD mohly zamyslet nad svým tarifním systémem. V jejich slevách, akčních cenách, akvizičních dopisech a ohlášeních se nikdo nevyzná. Jednou si mám koupit jízdenku a jet čím chci. Max. přikoupit místenku. Eshop by měl fungovat na všechny vlaky a ne jen vybrané. Stejně tak by mělo jít platit na všech nádražích kartou.

+2/−2
30.1.2016 15:16

R28a42d78e53k 41J43a49n30a96t61a 9815556724512

Tak ale e-shop ČD funguje. Zadáte odkud kam a kdy, ukáže to cenu, koupíte. Na všechny vnitrostátní vlaky a taky na všechny vlaky do sousedních zemí (kromě Polska, tam to jde jenom do několika měst).

Pokud jde o platební karty na stanicích, jde s nimi platit na cca 260 stanicích. Což jsou v podstatě všechny, kde není pokladna na zrušení tak jako tak ... cca třetina tržeb se realizuje bezhotovostně.

Zdroj: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/bezhotovostni-terminaly-se-rozsirily-do-dalsich-stanic/-7993/20,0,,/

+3/0
30.1.2016 17:24

P81e26t26r 88Š46i81m59e90k 2879127286698

Možná se to už změnilo, ale v červnu 2014 jsem jel do Mnichova a jízdenku koupit nešlo. Pouze na mezinárodní pokladne na nadru.

0/0
30.1.2016 18:10

P84e23t16r 84Š46i18m46e45k 2799767506558

Mimochodem, nevíte, kdy budou mít cd mobilní verzi webu a kdy mají spustit novou verzi e shopu? A bude konecne i komunikace skrz Facebook?

0/0
30.1.2016 18:17

P88e94t69r 25Š86i84m73e62k 2819657706878

Mobilní verzi webu beru zpet :-)

0/0
30.1.2016 18:24

P73e14t89r 57Š64i80m60e29k 2619527406308

Je pravda, že by ČD mohly změnit ten rezervační systém s OP, nebo In-kartou. Ostatní dopravci nic nekontroluji a vědí, že mají místo prodané. Personál s občerstvením by také měl chodit častěji. Jinak pro mě je nejlepší tichý oddíl v Pendolinu. Rychlost je taky jeden z atributů a v tom ČD vedou

0/0
30.1.2016 15:13

R60a21d47e75k 69J35a43n44a80t45a 9215956354692

Toto se už důkladně řešilo níže v diskuzi. Je komplikované vymyslet systém, kde by e-shopová jízdenka platila ve kterémkoiv vlaku, nebyla tam identifikace cestujícího a přitom se nedalo podvádět.

Pokud se porozhlédnete po Evropě, tak zjistíte, že něco jako anonymní internetové jízdenky nenajdete snad nikde. Identifikaci chějí DB, ÖBB, SNCF i všichni ostatní dopravci.

+2/0
30.1.2016 17:28

P95e28t86r 40Š83i21m60e33k 2289757296728

Tak je pravda, že pro mě je samozřejmostí koupit si lístky, ale výukového se najdou. Ale jaký rozdíl je v tom od MHD? Taky nikdo nic nekontroluje a jen občas přijde revizor. A jedno, zda mám sms lístek, nebo papirovou jízdenku.

0/0
30.1.2016 18:14

R40a89d29e84k 73J37a74n18a71t55a 9635226504432

Však taky v Praze studenti napsali aplikaci, kde nasdílíte kód ze své SMS jízdenky k použití ostatním uživatelům. Ovšem jde o pár korun a platnost jen 90 minut, takže se to moc nerozšířilo. V vlaku jde o vyšší částky a platnost celý den.

0/0
30.1.2016 21:25

M88i10c62h39a69e19l 21F53l84e34n58d64r 1348532883765

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

- Nic není dokonalé. Tedy, pochopitelně, až na mě. ;-D

+1/−1
30.1.2016 12:39

P10a86v52l50a 59N24e71č49e55s91a21n61á 5427317190247

Nemůžu než souhlasit s autorem. Opravdu objektivní pohled. Cestuji se všemi dopravci a nemůžu si stěžovat ani na jednoho. Přeji všem hodně cestujících.

+5/0
29.1.2016 15:06

J84i29ř97í 19H88o39r74á66k 6427707793175

v našem mini státě je trasa Praha - Ostrava brána jako dálková...no budiž....mě zaráží ten celkový denní počet spojů na trase. To jsou závory spíš dole, než nahoře a ani se nedivím, že na přejezd občas nějakej magor nedočkavej vjede.

0/−1
29.1.2016 13:17

R41a87d12e25k 53J46a12n73a45t49a 9565466584122

Však na hlavních tratích nemají přejezdy co dělat. Na železnici se tím částečně přenáší chaos ze silniční dorpavy.

+4/0
29.1.2016 19:40

F60i72l72i26p 42B25r39o14m 2561125762625

Zase špatně, můžete si koupit v jeden den jízdenku, máte jeden jízdní doklad a druhý den pak místenku jako samostatný doklad. Takže oba jízdní doklady musí být ověřeny, že se na ně jede jen jednou.

0/0
29.1.2016 12:46

J84i56ř38í 77S74t84r78a72k39a 9168656762818

Nevím jak teď, ale místenka bez jízdenky dříve nešla koupit.

0/0
29.1.2016 21:06

R55a61d68e42k 91J25a63n27a73t21a 9515796244392

Co se pamatuju, tak samostatná místenka šla koupit vždycky. Jen musíte hned na první straně e-shopu vybrat "doplňkové služby, rezervace" místo "jízdenka s možnou rezervací".

0/0
30.1.2016 12:42

H98a20n31k72a 68C88h47a78l83u46p27s67k67á 2898880755936

přišel někdo na to, jak si u ČD v eshopu koupit lístek s výběrem sedadla vždy po směru? to je totiž jediné, co mi vadí, že nevím, jak budu sedět...

0/0
29.1.2016 12:04
Foto

A98l85a36n 58Ř61e32p11k49a 4185296

To bohužel nelze nikdy zaručit jak budete sedět, lze to maximálně asi jen u jednotek typu Pendolino a to ještě nesmí jet přes Přerov jako LEx, kde strojvedoucí přejde na opačný konec vlaku a cestujícím se rázem směr jízdy změní ;-)

+1/0
29.1.2016 12:26

J29a68n 92V21a14l63a42l98í57k 6106169550556

sedadlo je olemované ramečkem a ten rámeček za sedadlem je ta část kde se opíráte... tak jak jsem na to koukal jsem to tak aspon pochopil...

+1/0
29.1.2016 12:35

J19a85n 72V31a63l18a77l46í58k 6156309610146

https://www.cd.cz/eshop/Schema/Schema.aspx?sui=33fhuKnfW%3ai74FuRTmaiOxC555bRUnuzc9WXF4yF3MjbGmhmKvVF0hCt0%3ajkZBBi.HbdYTg6JrUcPfNJu79CKA--&numItems=1

0/0
29.1.2016 12:37

P30e40t22r 82N71e21c46h87a97n70i63c27k57ý 7743566848350

První vůz na plánku je nahoře (tedy mašina je nahoře), tedy sedadla orientovaná doleva jsou po směru. Háček je, že při cestě Ex co jede ze Slovenska nebo Polska nelze vybrat místo na plánku, to je taky problém ČD, který asi mohl v článku zaznít.

+1/0
29.1.2016 12:57

T42o93m50a85s 29N13o15v22o24t75n85y 1641214906555

No a nebo je vagon otočený oproti plánku opačně, to se mi stává celkem pravidelně

0/0
29.1.2016 13:08

P62e98t42r 80N93e36c68h93a71n82i97c48k84ý 7323926538600

No přijde mi, že ČD by tenhle detail měly doladit. Z jejich pohledu jim to přijde fuk, ale někomu to opravdu vadí

0/0
29.1.2016 13:18

P87e83t58r 45Š35i70m36e89k 2359627686158

U Pendolina to není problém. Když je místo, vždy si vyberu. Je tam i směr jízdy. Buď eshop nabídne náhodné místo, nebo dá volbu ke změně.

0/0
30.1.2016 15:10

J34a72n32a 83V97a16l66e28n93t85o91v60á 1982233265358

Jezdím všemi vlaky na trati Olomouc Praha. Asi 5x měsíčně. Vždy pracuji. Vychází mi:

Pendolino: nejrychlejší, nejpohodlnější, nejlepší net, nejdražší občerstvení, buzerace s občankou.

Leo: rychlé, nepříliš útulné - tramvaj, strašně málo místa na nohy u stolku (2 u stolku pro 4 to řeší), ceny různé, občerstvení průměrné, net většinou dostatečný.

Regiojet: typická "masovka", průměrný interiér, vozy trochu hází na kolejích, dobré-hodně levné občerstvení, výborný tisk, cena většinou nejnižší. Internet slabý, jede pomaleji.

Shrnutí: když chci pracovat, platí mi cestu, mám 160 na (dobrý) oběd - Pendolino. Když nespěchám - chci kafe a koláč za 9 - chytnu sedačku pro jednoho - Regiojet. Když je ve vlaku prázdno - klidně Leo. Zdravím všechny cestovatele.

+9/0
29.1.2016 10:48
Foto

A40l31a24n 75Ř89e63p71k66a 4405666

Jaká buzerace s občankou? A jak byste to vyřešila jinak, aby na jeden lístek nemohlo cestovat více cestujících? Pořiďte si in-kartu a nemusíte vyplňovat číslo jiného průkazu, jen ukážete kartu a průvodčí si vše ověří a najde sám ;-)

+2/−2
29.1.2016 10:56

R78a50d96e54k 32J10a78n67a19t24a 9925246224102

Jediné řešení by bylo pevná vazba jízdenky na vlak a místo (jako to dělá Jančura). Ale to by byl podle mě krok zpět.

+4/0
29.1.2016 11:12

J19a54n 54V31a64l64a58l42í20k 6366759190376

na některé akční ceny u některých vlaků tomu tak je

0/0
29.1.2016 11:52

R37a82d19e96k 41J29a36n48a36t61a 9245456944162

Není. ČD sice teď mají "superakční" jízdenku, která platí v jednom vlaku, ale i ta častečně platí v jiném spoji - pouze si doplatíte do vyšší ceny. I tak je třeba ověřit platnost.

Pokud jde o vlaky do zahraničí (Včasná jízdenka Evropa), tak tam je pevná vazba pouze na přeshraniční vlak. Další vlaky na trase už jsou bez vazby. Navíc u techto jízdenek ČD vycházejí z dohod se zahraničními dorpavci (hlavně DB a ÖBB). A u nich je vazba e-shopové jízdenky na průkaz standard.

+1/0
29.1.2016 17:57

J75a22n 47D66r31b17u31š60e77k 2624613222

Je to buzerace! A to si má jako pořídit inkartu za 190 Kč (nejlevnější možná varianta pokud ji člověk nechce používat na slevy) jenom proto, aby nemusela vyplňovat údaje? Kdybyste to nemyslel vážně, pane Řepka, možná bych se tomu i zasmál, bohužel vím, že Vy ty Vaše šílené, předpotopní, nemoderní, zpátečnické názory vážně myslíte. Je to smutné.

+1/−6
29.1.2016 11:15
Foto

A85l45a23n 85Ř47e21p22k73a 4125586

Není to buzerace! Většině to nevadí, jen pár jedinců s tím má problém.

Krok zpět to není, je to prostě daň za to, že ČD mají jízdenky vázané leda na konkrétní den a trasu (mimo síťových), ne na spoj a místo jako soukromá konkurence. ;-) Jinak a lépe, bez omezení na spoj a místo to prostě udělat těžko lze. Nebo to navrhněte a uvidíme..

+1/−1
29.1.2016 12:24

J80a86n 19D14r24b68u88š28e15k 2944133492

Třeba tak, že by se po prvním načtení jízdenka znehodnotila. Stejně jako u vstupenek na kteroukoli kulturní akci, kde taky lze jít pouze za pomoci čárového kódu. A nemusím nikomu svoje údaje ukazovat a nikdo jiný na mou vstupenku nepůjde. Protože kdyby to nešlo, tak si třeba na hokej koupím jednu vstupenku a pak ji vytisknu 10 svým kamarádům. Když to jde tady, tak to musí jít i u ČD.

+1/−1
29.1.2016 13:01

O23n47d14ř59e63j 70H69o16r74á87k 8459624661

Jestli dokážeš vymyslet prakticky funkční způsob, jak zajistit trvalé kvalitní datové připojení těch terminálů, co mají průvodčí, k nějakému centrálnímu serveru, který udržuje infromace o použití jízdenek, tak by to samozřejmě šlo udělat stejně jako s tím hokejem. Jinak je ale to tvoje přirovnání totálně mimo mísu. To můžeš taky rovnou tvrdit, že když jde ve skleníku v botanické zahradě pěstovat banány, tak pod stanem na vrcholu Sněžky to přece musí jít taky.

0/0
29.1.2016 14:01

J73a36n 50D26r10b58u57š93e63k 2484453182

To není potřeba vymýšlet, to už vymyšlené dávno je. Terminály průvodčích jsou připojené a dokonce se pravidelně aktualizují (myslím každých 15 minut), jinak by se jim těžko objevili informace o koupeném lístku přes net třeba 10 minut před odjezdem vlaku v nácestné stanici. Pokud mají špatný signál, tak si data podrží a při nejbližší příležitosti se zaktualizují. A nemyslím si, že by bylo potřeba být připojený neustále. V rámci vlaku by se to dalo vyřešit pamětí terminálu a jinak frekvence třeba 15 minut musí stačit.

A mimochodem, ten záporný komentář jste si mohl odpustit, nevím, co vám na mém příspěvku vadí.

+1/0
29.1.2016 14:24

P49a30v21e55l 62K93r71á93l 5790499204458

Pokud vím, nemusíte absolvovat celou trasu najednou. U ČD můžete na trase vystoupit a pokračovat dál jiným spojem. Což znehodnocení jízdenky při kontrole popírá. Takže ne, opravdu to není tak jednoduché.

0/0
29.1.2016 17:06

J33a73n 18D23r48b87u21š80e44k 2254773152

Nebudu se zbytečně opakovat s vymýšlením důvodů proč to nejde a proč to jde. Přečtěte si moji reakci na pana Valalíka kousek dole. Tohle je úplně stejná analogie. Opět by mě zajímalo, kolik lidí tuto tarifní vyjímku v reálu využije (beztrestně to jde až od 200 km výše a to se vyplatí). Tak by se aspoň pročistil ten jejich slavný, skoro nikomu nesrozumitelný tarif.

0/0
29.1.2016 17:35

J32i53ř78í 54S86t48r64a89k19a 9958246352608

Přerušit jízdu lze od 101 km.

0/0
29.1.2016 21:20

J65a54n 76D89r10b71u12š42e69k 2754893222

Proč by nešly pěstovat banány na Sněžce? Když ten stan pořádně vytopím, tak to půjde. Ekonomika takového pěstování však moc výhodná nebude.

0/0
29.1.2016 14:26

P33e29t54r 34N96ě30m38e49c 4760393840887

Problém je v tom, že tento systém nepozná, kdo má jízdenku legálně a kdo ne. Mohlo by se říct, že kdo ji má legálně, ten ji přece nasdílel dál, ale co když mu ji někdo ukradne?

+1/0
29.1.2016 14:43

J49a49n 10D93r33b96u68š83e97k 2274333622

Kolik jízdenek vám už někdo ukradl nebo se o to pokusil? Vize moji analogii ke vstupenkám na kulturní události.

0/0
29.1.2016 17:31

R59a24d88e48k 87J15a60n50a46t83a 9205576514652

Jde o to, že když se dva kámoši "podělí" o jízdenku, tak by dopravce musel nechat jet oba. Protože ani jednomu z nich nelze prokázat, že jízdenka není platná.

0/0
30.1.2016 10:52

J88a50n 89V37a40l37a15l10í59k 6256829620916

Třeba tak, že by se po prvním načtení jízdenka znehodnotila.

no a když budu mít celodenní jízdeku a ta se znehodnotí to už ji pak nemohu použít... nebo jak jste to myslel...

0/0
29.1.2016 15:14

J69a80n 65D25r63b45u55š17e72k 2674773342

Take by celodenní zůstala na doklad. Mně by zajímalo, kolik lidí ji využívá? Troufnu si trvrdit, že 98% smrtelníků, obzvlášť na trase, u které debatujeme, jezdí na normální lístek. A tam mi prostě nikdo nevymluví, že by to šlo. Točíme se tady v kruhu a tímto stylem bychom tu mohli debatovat až do rána. Vy si vždycky najdete nějakou vyjímku z vyjímky vyjímky, proč to nepůjde, jak je u ČD ve zvyku. Já se jen snažím najít cestu, proč by to mohlo jít, ne proč to nejde.

0/0
29.1.2016 17:30

R86a90d95e83k 87J97a62n20a22t48a 9275276184762

Vlak se od stadionu "trochu" liší - kromě nezaručitelného 100% datového spojení hlavně tím, že cestující může být kontrolován vicekrát - např. po přestupu nebo po té, co vystoupí a pokračuje dalším vlakem.

0/0
29.1.2016 19:19

J43a34n 29D86r82b47u38š89e76k 2874543242

A jen tak mimochodem, u vázaných jízdenek na konkrétní spoj se údaje také uvádět musí a k jejich kontrole normálně dochází.

0/0
29.1.2016 13:07
Foto

A38l91a35n 11Ř53e93p82k64a 4725586

Protože těch tzv. SuperAkčních Jízdenek je minimum a nebudou kvůli tomu předělávat celý systém ;-)

0/0
29.1.2016 21:55

P80e22t67r 28Š98i73m92e17k 2709537756468

Je pravda, že koupit si jízdenku z a do b a vybrat si az pak čim pojedu , považuji za výhodu. Za studentských let mi to pomáhalo.

0/0
30.1.2016 18:34

J27a47n 39V39a43l58a46l14í52k 6676939210206

in karta s aplikací Rail plus a bez jinych aplikací je za 100Kč na 6 let ty aplikace tam pak jdou dodatečně nahrát

0/0
29.1.2016 12:43

J17a95n 82D56r90b25u64š81e59k 2694563382

Máte pravdu, v e-shopu jde koupit i inkartu bez jakékoli aplikace. Já tam zkoušel vždy s nějakou aplikací.

0/0
29.1.2016 12:57

T12o34m69a70s 77N24o61v17o67t47n59y 1641354566525

Pan Řepka pravidelně bojuje za několik málo firem i v případech, kdy jejich pochybení jsou zcela jasná a přístup ke klientům katastrofální. Závěr si udělejte sám, proč to tak je;-)

0/0
29.1.2016 13:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.