Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

Ať sednete do jakéhokoliv přímého vlaku mezi Prahou a Ostravou, s největší pravděpodobností vás každý ujetý kilometr vyjde mnohem levněji a dostanete lepší služby než na zbytku tratí v České republice. Především díky konkurenci. Na podrobnosti ohledně testů vlaků bude čtenářům v pátek od 13:00 odpovídat reportér Jan Sůra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e65t89r 30Š88i71m86e98k 2369417586768

A je pravda, že by se ČD mohly zamyslet nad svým tarifním systémem. V jejich slevách, akčních cenách, akvizičních dopisech a ohlášeních se nikdo nevyzná. Jednou si mám koupit jízdenku a jet čím chci. Max. přikoupit místenku. Eshop by měl fungovat na všechny vlaky a ne jen vybrané. Stejně tak by mělo jít platit na všech nádražích kartou.

+2/−2
30.1.2016 15:16

R39a50d32e71k 43J59a63n36a26t69a 9715456624812

Tak ale e-shop ČD funguje. Zadáte odkud kam a kdy, ukáže to cenu, koupíte. Na všechny vnitrostátní vlaky a taky na všechny vlaky do sousedních zemí (kromě Polska, tam to jde jenom do několika měst).

Pokud jde o platební karty na stanicích, jde s nimi platit na cca 260 stanicích. Což jsou v podstatě všechny, kde není pokladna na zrušení tak jako tak ... cca třetina tržeb se realizuje bezhotovostně.

Zdroj: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/bezhotovostni-terminaly-se-rozsirily-do-dalsich-stanic/-7993/20,0,,/

+3/0
30.1.2016 17:24

P17e58t64r 88Š13i62m13e60k 2789797866708

Možná se to už změnilo, ale v červnu 2014 jsem jel do Mnichova a jízdenku koupit nešlo. Pouze na mezinárodní pokladne na nadru.

0/0
30.1.2016 18:10

P71e66t27r 12Š78i30m24e21k 2769447696578

Mimochodem, nevíte, kdy budou mít cd mobilní verzi webu a kdy mají spustit novou verzi e shopu? A bude konecne i komunikace skrz Facebook?

0/0
30.1.2016 18:17

P20e93t49r 24Š13i81m93e54k 2679167646388

Mobilní verzi webu beru zpet :-)

0/0
30.1.2016 18:24

P44e47t37r 95Š72i78m71e51k 2849727876968

Je pravda, že by ČD mohly změnit ten rezervační systém s OP, nebo In-kartou. Ostatní dopravci nic nekontroluji a vědí, že mají místo prodané. Personál s občerstvením by také měl chodit častěji. Jinak pro mě je nejlepší tichý oddíl v Pendolinu. Rychlost je taky jeden z atributů a v tom ČD vedou

0/0
30.1.2016 15:13

R18a24d90e51k 30J51a15n71a87t17a 9775186224882

Toto se už důkladně řešilo níže v diskuzi. Je komplikované vymyslet systém, kde by e-shopová jízdenka platila ve kterémkoiv vlaku, nebyla tam identifikace cestujícího a přitom se nedalo podvádět.

Pokud se porozhlédnete po Evropě, tak zjistíte, že něco jako anonymní internetové jízdenky nenajdete snad nikde. Identifikaci chějí DB, ÖBB, SNCF i všichni ostatní dopravci.

+2/0
30.1.2016 17:28

P42e13t64r 11Š88i67m40e91k 2289477966718

Tak je pravda, že pro mě je samozřejmostí koupit si lístky, ale výukového se najdou. Ale jaký rozdíl je v tom od MHD? Taky nikdo nic nekontroluje a jen občas přijde revizor. A jedno, zda mám sms lístek, nebo papirovou jízdenku.

0/0
30.1.2016 18:14

R27a71d47e16k 52J15a88n90a52t33a 9255116914492

Však taky v Praze studenti napsali aplikaci, kde nasdílíte kód ze své SMS jízdenky k použití ostatním uživatelům. Ovšem jde o pár korun a platnost jen 90 minut, takže se to moc nerozšířilo. V vlaku jde o vyšší částky a platnost celý den.

0/0
30.1.2016 21:25

M36i68c29h82a83e32l 74F65l52e68n32d94r 1298562593585

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

- Nic není dokonalé. Tedy, pochopitelně, až na mě. ;-D

+1/−1
30.1.2016 12:39

P11a13v17l10a 69N44e40č11e69s82a66n15á 5437187860637

Nemůžu než souhlasit s autorem. Opravdu objektivní pohled. Cestuji se všemi dopravci a nemůžu si stěžovat ani na jednoho. Přeji všem hodně cestujících.

+5/0
29.1.2016 15:06

J18i48ř40í 71H72o45r62á74k 6957617293775

v našem mini státě je trasa Praha - Ostrava brána jako dálková...no budiž....mě zaráží ten celkový denní počet spojů na trase. To jsou závory spíš dole, než nahoře a ani se nedivím, že na přejezd občas nějakej magor nedočkavej vjede.

0/−1
29.1.2016 13:17

R83a57d84e42k 41J92a31n21a93t91a 9785916384272

Však na hlavních tratích nemají přejezdy co dělat. Na železnici se tím částečně přenáší chaos ze silniční dorpavy.

+4/0
29.1.2016 19:40

F23i11l64i69p 32B44r81o67m 2851805262865

Zase špatně, můžete si koupit v jeden den jízdenku, máte jeden jízdní doklad a druhý den pak místenku jako samostatný doklad. Takže oba jízdní doklady musí být ověřeny, že se na ně jede jen jednou.

0/0
29.1.2016 12:46

J65i50ř41í 13S18t24r61a27k22a 9968336722498

Nevím jak teď, ale místenka bez jízdenky dříve nešla koupit.

0/0
29.1.2016 21:06

R85a74d69e25k 68J47a42n55a31t61a 9205366384842

Co se pamatuju, tak samostatná místenka šla koupit vždycky. Jen musíte hned na první straně e-shopu vybrat "doplňkové služby, rezervace" místo "jízdenka s možnou rezervací".

0/0
30.1.2016 12:42

H95a25n70k14a 26C53h17a64l70u61p88s70k76á 2758980115136

přišel někdo na to, jak si u ČD v eshopu koupit lístek s výběrem sedadla vždy po směru? to je totiž jediné, co mi vadí, že nevím, jak budu sedět...

0/0
29.1.2016 12:04
Foto

A40l96a82n 57Ř16e97p69k21a 4775546

To bohužel nelze nikdy zaručit jak budete sedět, lze to maximálně asi jen u jednotek typu Pendolino a to ještě nesmí jet přes Přerov jako LEx, kde strojvedoucí přejde na opačný konec vlaku a cestujícím se rázem směr jízdy změní ;-)

+1/0
29.1.2016 12:26

J39a44n 87V31a76l78a39l65í11k 6506919170286

sedadlo je olemované ramečkem a ten rámeček za sedadlem je ta část kde se opíráte... tak jak jsem na to koukal jsem to tak aspon pochopil...

+1/0
29.1.2016 12:35

J42a30n 13V17a36l97a69l66í55k 6306579780386

https://www.cd.cz/eshop/Schema/Schema.aspx?sui=33fhuKnfW%3ai74FuRTmaiOxC555bRUnuzc9WXF4yF3MjbGmhmKvVF0hCt0%3ajkZBBi.HbdYTg6JrUcPfNJu79CKA--&numItems=1

0/0
29.1.2016 12:37

P55e36t88r 27N11e92c47h98a76n30i82c39k22ý 7903476198970

První vůz na plánku je nahoře (tedy mašina je nahoře), tedy sedadla orientovaná doleva jsou po směru. Háček je, že při cestě Ex co jede ze Slovenska nebo Polska nelze vybrat místo na plánku, to je taky problém ČD, který asi mohl v článku zaznít.

+1/0
29.1.2016 12:57

T59o20m33a77s 49N37o13v89o43t23n18y 1861834236395

No a nebo je vagon otočený oproti plánku opačně, to se mi stává celkem pravidelně

0/0
29.1.2016 13:08

P51e47t33r 12N76e83c49h98a68n29i64c98k30ý 7773236168310

No přijde mi, že ČD by tenhle detail měly doladit. Z jejich pohledu jim to přijde fuk, ale někomu to opravdu vadí

0/0
29.1.2016 13:18

P56e57t70r 46Š55i60m15e98k 2859367676798

U Pendolina to není problém. Když je místo, vždy si vyberu. Je tam i směr jízdy. Buď eshop nabídne náhodné místo, nebo dá volbu ke změně.

0/0
30.1.2016 15:10

J39a21n92a 17V52a87l73e67n45t42o24v20á 1212633575838

Jezdím všemi vlaky na trati Olomouc Praha. Asi 5x měsíčně. Vždy pracuji. Vychází mi:

Pendolino: nejrychlejší, nejpohodlnější, nejlepší net, nejdražší občerstvení, buzerace s občankou.

Leo: rychlé, nepříliš útulné - tramvaj, strašně málo místa na nohy u stolku (2 u stolku pro 4 to řeší), ceny různé, občerstvení průměrné, net většinou dostatečný.

Regiojet: typická "masovka", průměrný interiér, vozy trochu hází na kolejích, dobré-hodně levné občerstvení, výborný tisk, cena většinou nejnižší. Internet slabý, jede pomaleji.

Shrnutí: když chci pracovat, platí mi cestu, mám 160 na (dobrý) oběd - Pendolino. Když nespěchám - chci kafe a koláč za 9 - chytnu sedačku pro jednoho - Regiojet. Když je ve vlaku prázdno - klidně Leo. Zdravím všechny cestovatele.

+9/0
29.1.2016 10:48
Foto

A38l81a22n 29Ř16e85p40k35a 4525916

Jaká buzerace s občankou? A jak byste to vyřešila jinak, aby na jeden lístek nemohlo cestovat více cestujících? Pořiďte si in-kartu a nemusíte vyplňovat číslo jiného průkazu, jen ukážete kartu a průvodčí si vše ověří a najde sám ;-)

+2/−2
29.1.2016 10:56

R94a85d27e13k 89J56a80n29a38t17a 9715906774882

Jediné řešení by bylo pevná vazba jízdenky na vlak a místo (jako to dělá Jančura). Ale to by byl podle mě krok zpět.

+4/0
29.1.2016 11:12

J48a48n 85V23a43l59a35l91í12k 6316709130246

na některé akční ceny u některých vlaků tomu tak je

0/0
29.1.2016 11:52

R48a72d52e79k 66J64a59n91a87t50a 9415516674382

Není. ČD sice teď mají "superakční" jízdenku, která platí v jednom vlaku, ale i ta častečně platí v jiném spoji - pouze si doplatíte do vyšší ceny. I tak je třeba ověřit platnost.

Pokud jde o vlaky do zahraničí (Včasná jízdenka Evropa), tak tam je pevná vazba pouze na přeshraniční vlak. Další vlaky na trase už jsou bez vazby. Navíc u techto jízdenek ČD vycházejí z dohod se zahraničními dorpavci (hlavně DB a ÖBB). A u nich je vazba e-shopové jízdenky na průkaz standard.

+1/0
29.1.2016 17:57

J91a34n 49D22r46b13u32š79e67k 2104273912

Je to buzerace! A to si má jako pořídit inkartu za 190 Kč (nejlevnější možná varianta pokud ji člověk nechce používat na slevy) jenom proto, aby nemusela vyplňovat údaje? Kdybyste to nemyslel vážně, pane Řepka, možná bych se tomu i zasmál, bohužel vím, že Vy ty Vaše šílené, předpotopní, nemoderní, zpátečnické názory vážně myslíte. Je to smutné.

+1/−6
29.1.2016 11:15
Foto

A91l66a13n 83Ř95e42p86k41a 4425556

Není to buzerace! Většině to nevadí, jen pár jedinců s tím má problém.

Krok zpět to není, je to prostě daň za to, že ČD mají jízdenky vázané leda na konkrétní den a trasu (mimo síťových), ne na spoj a místo jako soukromá konkurence. ;-) Jinak a lépe, bez omezení na spoj a místo to prostě udělat těžko lze. Nebo to navrhněte a uvidíme..

+1/−1
29.1.2016 12:24

J85a36n 15D36r28b96u60š96e53k 2704743312

Třeba tak, že by se po prvním načtení jízdenka znehodnotila. Stejně jako u vstupenek na kteroukoli kulturní akci, kde taky lze jít pouze za pomoci čárového kódu. A nemusím nikomu svoje údaje ukazovat a nikdo jiný na mou vstupenku nepůjde. Protože kdyby to nešlo, tak si třeba na hokej koupím jednu vstupenku a pak ji vytisknu 10 svým kamarádům. Když to jde tady, tak to musí jít i u ČD.

+1/−1
29.1.2016 13:01

O43n66d61ř19e33j 10H90o67r15á52k 8629734721

Jestli dokážeš vymyslet prakticky funkční způsob, jak zajistit trvalé kvalitní datové připojení těch terminálů, co mají průvodčí, k nějakému centrálnímu serveru, který udržuje infromace o použití jízdenek, tak by to samozřejmě šlo udělat stejně jako s tím hokejem. Jinak je ale to tvoje přirovnání totálně mimo mísu. To můžeš taky rovnou tvrdit, že když jde ve skleníku v botanické zahradě pěstovat banány, tak pod stanem na vrcholu Sněžky to přece musí jít taky.

0/0
29.1.2016 14:01

J91a87n 13D54r98b64u35š94e45k 2484233162

To není potřeba vymýšlet, to už vymyšlené dávno je. Terminály průvodčích jsou připojené a dokonce se pravidelně aktualizují (myslím každých 15 minut), jinak by se jim těžko objevili informace o koupeném lístku přes net třeba 10 minut před odjezdem vlaku v nácestné stanici. Pokud mají špatný signál, tak si data podrží a při nejbližší příležitosti se zaktualizují. A nemyslím si, že by bylo potřeba být připojený neustále. V rámci vlaku by se to dalo vyřešit pamětí terminálu a jinak frekvence třeba 15 minut musí stačit.

A mimochodem, ten záporný komentář jste si mohl odpustit, nevím, co vám na mém příspěvku vadí.

+1/0
29.1.2016 14:24

P20a84v35e28l 69K55r55á27l 5700329464318

Pokud vím, nemusíte absolvovat celou trasu najednou. U ČD můžete na trase vystoupit a pokračovat dál jiným spojem. Což znehodnocení jízdenky při kontrole popírá. Takže ne, opravdu to není tak jednoduché.

0/0
29.1.2016 17:06

J86a18n 85D50r74b50u42š73e41k 2624353182

Nebudu se zbytečně opakovat s vymýšlením důvodů proč to nejde a proč to jde. Přečtěte si moji reakci na pana Valalíka kousek dole. Tohle je úplně stejná analogie. Opět by mě zajímalo, kolik lidí tuto tarifní vyjímku v reálu využije (beztrestně to jde až od 200 km výše a to se vyplatí). Tak by se aspoň pročistil ten jejich slavný, skoro nikomu nesrozumitelný tarif.

0/0
29.1.2016 17:35

J57i52ř54í 15S49t35r97a27k48a 9128236242648

Přerušit jízdu lze od 101 km.

0/0
29.1.2016 21:20

J49a44n 96D17r55b12u69š51e81k 2664893772

Proč by nešly pěstovat banány na Sněžce? Když ten stan pořádně vytopím, tak to půjde. Ekonomika takového pěstování však moc výhodná nebude.

0/0
29.1.2016 14:26

P83e30t94r 16N48ě73m56e58c 4270703260107

Problém je v tom, že tento systém nepozná, kdo má jízdenku legálně a kdo ne. Mohlo by se říct, že kdo ji má legálně, ten ji přece nasdílel dál, ale co když mu ji někdo ukradne?

+1/0
29.1.2016 14:43

J49a76n 44D34r28b81u83š94e71k 2844343152

Kolik jízdenek vám už někdo ukradl nebo se o to pokusil? Vize moji analogii ke vstupenkám na kulturní události.

0/0
29.1.2016 17:31

R44a66d84e60k 65J65a74n84a64t36a 9645156124212

Jde o to, že když se dva kámoši "podělí" o jízdenku, tak by dopravce musel nechat jet oba. Protože ani jednomu z nich nelze prokázat, že jízdenka není platná.

0/0
30.1.2016 10:52

J98a38n 66V64a47l78a27l96í66k 6786669440326

Třeba tak, že by se po prvním načtení jízdenka znehodnotila.

no a když budu mít celodenní jízdeku a ta se znehodnotí to už ji pak nemohu použít... nebo jak jste to myslel...

0/0
29.1.2016 15:14

J98a82n 94D16r98b94u88š70e81k 2874943922

Take by celodenní zůstala na doklad. Mně by zajímalo, kolik lidí ji využívá? Troufnu si trvrdit, že 98% smrtelníků, obzvlášť na trase, u které debatujeme, jezdí na normální lístek. A tam mi prostě nikdo nevymluví, že by to šlo. Točíme se tady v kruhu a tímto stylem bychom tu mohli debatovat až do rána. Vy si vždycky najdete nějakou vyjímku z vyjímky vyjímky, proč to nepůjde, jak je u ČD ve zvyku. Já se jen snažím najít cestu, proč by to mohlo jít, ne proč to nejde.

0/0
29.1.2016 17:30

R60a94d40e45k 22J22a38n31a17t81a 9555386164472

Vlak se od stadionu "trochu" liší - kromě nezaručitelného 100% datového spojení hlavně tím, že cestující může být kontrolován vicekrát - např. po přestupu nebo po té, co vystoupí a pokračuje dalším vlakem.

0/0
29.1.2016 19:19

J54a86n 47D98r16b92u30š43e75k 2124683302

A jen tak mimochodem, u vázaných jízdenek na konkrétní spoj se údaje také uvádět musí a k jejich kontrole normálně dochází.

0/0
29.1.2016 13:07
Foto

A65l19a23n 49Ř27e49p70k71a 4855836

Protože těch tzv. SuperAkčních Jízdenek je minimum a nebudou kvůli tomu předělávat celý systém ;-)

0/0
29.1.2016 21:55

P86e61t53r 66Š37i23m25e26k 2379667986618

Je pravda, že koupit si jízdenku z a do b a vybrat si az pak čim pojedu , považuji za výhodu. Za studentských let mi to pomáhalo.

0/0
30.1.2016 18:34

J50a12n 32V81a81l11a71l27í28k 6386759910556

in karta s aplikací Rail plus a bez jinych aplikací je za 100Kč na 6 let ty aplikace tam pak jdou dodatečně nahrát

0/0
29.1.2016 12:43

J29a18n 66D64r15b66u44š60e70k 2104853552

Máte pravdu, v e-shopu jde koupit i inkartu bez jakékoli aplikace. Já tam zkoušel vždy s nějakou aplikací.

0/0
29.1.2016 12:57

T49o64m17a27s 59N73o12v30o14t68n20y 1271444666685

Pan Řepka pravidelně bojuje za několik málo firem i v případech, kdy jejich pochybení jsou zcela jasná a přístup ke klientům katastrofální. Závěr si udělejte sám, proč to tak je;-)

0/0
29.1.2016 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.