Diskuze

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

Ať sednete do jakéhokoliv přímého vlaku mezi Prahou a Ostravou, s největší pravděpodobností vás každý ujetý kilometr vyjde mnohem levněji a dostanete lepší služby než na zbytku tratí v České republice. Především díky konkurenci. Na podrobnosti ohledně testů vlaků bude čtenářům v pátek od 13:00 odpovídat reportér Jan Sůra.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P90e21t65r 20Š72i87m51e20k

30. 1. 2016 15:16

A je pravda, že by se ČD mohly zamyslet nad svým tarifním systémem. V jejich slevách, akčních cenách, akvizičních dopisech a ohlášeních se nikdo nevyzná. Jednou si mám koupit jízdenku a jet čím chci. Max. přikoupit místenku. Eshop by měl fungovat na všechny vlaky a ne jen vybrané. Stejně tak by mělo jít platit na všech nádražích kartou.

2 2
možnosti
RJ

Tak ale e-shop ČD funguje. Zadáte odkud kam a kdy, ukáže to cenu, koupíte. Na všechny vnitrostátní vlaky a taky na všechny vlaky do sousedních zemí (kromě Polska, tam to jde jenom do několika měst).

Pokud jde o platební karty na stanicích, jde s nimi platit na cca 260 stanicích. Což jsou v podstatě všechny, kde není pokladna na zrušení tak jako tak ... cca třetina tržeb se realizuje bezhotovostně.

Zdroj: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/bezhotovostni-terminaly-se-rozsirily-do-dalsich-stanic/-7993/20,0,,/

3 0
možnosti

P77e37t79r 75Š76i23m52e77k

30. 1. 2016 15:13

Je pravda, že by ČD mohly změnit ten rezervační systém s OP, nebo In-kartou. Ostatní dopravci nic nekontroluji a vědí, že mají místo prodané. Personál s občerstvením by také měl chodit častěji. Jinak pro mě je nejlepší tichý oddíl v Pendolinu. Rychlost je taky jeden z atributů a v tom ČD vedou

0 0
možnosti
RJ

Toto se už důkladně řešilo níže v diskuzi. Je komplikované vymyslet systém, kde by e-shopová jízdenka platila ve kterémkoiv vlaku, nebyla tam identifikace cestujícího a přitom se nedalo podvádět.

Pokud se porozhlédnete po Evropě, tak zjistíte, že něco jako anonymní internetové jízdenky nenajdete snad nikde. Identifikaci chějí DB, ÖBB, SNCF i všichni ostatní dopravci.

2 0
možnosti
MF

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

- Nic není dokonalé. Tedy, pochopitelně, až na mě. ;-D

1 1
možnosti
PN

Nemůžu než souhlasit s autorem. Opravdu objektivní pohled. Cestuji se všemi dopravci a nemůžu si stěžovat ani na jednoho. Přeji všem hodně cestujících.

5 0
možnosti
JH

J16i13ř90í 37H13o81r61á92k

29. 1. 2016 13:17

v našem mini státě je trasa Praha - Ostrava brána jako dálková...no budiž....mě zaráží ten celkový denní počet spojů na trase. To jsou závory spíš dole, než nahoře a ani se nedivím, že na přejezd občas nějakej magor nedočkavej vjede.

0 1
možnosti
RJ

Však na hlavních tratích nemají přejezdy co dělat. Na železnici se tím částečně přenáší chaos ze silniční dorpavy.

4 0
možnosti
FB

F30i27l48i98p 85B18r46o91m

29. 1. 2016 12:46

Zase špatně, můžete si koupit v jeden den jízdenku, máte jeden jízdní doklad a druhý den pak místenku jako samostatný doklad. Takže oba jízdní doklady musí být ověřeny, že se na ně jede jen jednou.

0 0
možnosti
JS

Nevím jak teď, ale místenka bez jízdenky dříve nešla koupit.

0 0
možnosti
Foto

přišel někdo na to, jak si u ČD v eshopu koupit lístek s výběrem sedadla vždy po směru? to je totiž jediné, co mi vadí, že nevím, jak budu sedět...

0 0
možnosti

A98l83a36n 88Ř30e49p56k17a

29. 1. 2016 12:26

To bohužel nelze nikdy zaručit jak budete sedět, lze to maximálně asi jen u jednotek typu Pendolino a to ještě nesmí jet přes Přerov jako LEx, kde strojvedoucí přejde na opačný konec vlaku a cestujícím se rázem směr jízdy změní ;-)

1 0
možnosti
JV

Jezdím všemi vlaky na trati Olomouc Praha. Asi 5x měsíčně. Vždy pracuji. Vychází mi:

Pendolino: nejrychlejší, nejpohodlnější, nejlepší net, nejdražší občerstvení, buzerace s občankou.

Leo: rychlé, nepříliš útulné - tramvaj, strašně málo místa na nohy u stolku (2 u stolku pro 4 to řeší), ceny různé, občerstvení průměrné, net většinou dostatečný.

Regiojet: typická "masovka", průměrný interiér, vozy trochu hází na kolejích, dobré-hodně levné občerstvení, výborný tisk, cena většinou nejnižší. Internet slabý, jede pomaleji.

Shrnutí: když chci pracovat, platí mi cestu, mám 160 na (dobrý) oběd - Pendolino. Když nespěchám - chci kafe a koláč za 9 - chytnu sedačku pro jednoho - Regiojet. Když je ve vlaku prázdno - klidně Leo. Zdravím všechny cestovatele.

9 0
možnosti

A28l19a33n 38Ř36e20p55k11a

29. 1. 2016 10:56

Jaká buzerace s občankou? A jak byste to vyřešila jinak, aby na jeden lístek nemohlo cestovat více cestujících? Pořiďte si in-kartu a nemusíte vyplňovat číslo jiného průkazu, jen ukážete kartu a průvodčí si vše ověří a najde sám ;-)

2 2
možnosti
TN

Přiznám se, že mi to nechce teď hledat a porovnávat, ale cena za první třídu v Pendolinu odpovídá cenám za první třídu v jiných vlacích ČD? Nebo je tam nějaký extra příplatek formou místenky nebo příplatek jako je třeba v business v Railjetech? Občas si kupuju jedničku na jiných trasách a tam se mi zdá cena nižší než uváděl někdo zde v diskuzi Pendolino přes 700 Kč jedna cesta Ostrava - Praha.

0 0
možnosti
JK

Příplatek je za místenku, který začíná na 100 Kč. Třeba na zítra mi to ukazuje Pendolinem ve 14:10 z Olomouce cenu dohromady i s místenkou 434 Kč. Jen dodám, že mi ovšem připadá lepší Leo Business kde lze koupit jízdenku při nákupu dopředu i za 299 Kč (Praha-Olomouc).

0 0
možnosti
TN

Velmi dobré shrnutí, ukazující na zásadní věc - vždy je lepší konkurence než monopol. Vím, že předmětem testu byla trať do Ostravy, nicméně by se ještě hodilo zmínit, že u ČD mohou cestující využít (ti kteří jedou do Pardubic příp. České Třebové) i povedených Railjetů pokračujících pak na Brno.

2 0
možnosti
PN

Stejně tak do Olomouce mohou použít Žilinských EC přes Valmez, kde se často najdou velmi zajímavé, pěkné vozy. A z Přerova do Ostravy zas EC Vídeň - Varšava a Bohumín - Břeclav, kde jsou také dobré vozy.

3 0
možnosti