Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Poprvé vzlétl Boeing 737 MAX, který bude vozit i Čechy

Americký výrobce letadel Boeing v pátek poprvé vpustil do vzduchu novou verzí svého nejúspěšnějšího letadla 737. Novinka by měla zajímat i Čechy, od roku 2018 s ním bude létat i český Travel Service.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49a53c40l97a45v 49V96a88v24r62a 3887114375267

Můžete porovnávat...

Oba letouny jsou moderní a parametry stejné.

Vyhrává ten, kdo je dodá na čas.

https://www.youtube.com/watch?v=gZP3N23F284

0/0
30.1.2016 14:50

V70a58c42l66a20v 54V42a98v78r39a 3427924245817

Boeing je ovšem soukromá firma. Není dotován vládou. Jen jeho vojenská sekce dostává zaplaceno za to co pro ozbrojené složky vyrobí. Airbus je podporován i finančně vládami Německa a Francie.

+2/−3
30.1.2016 14:53

P33a98v51e44l 54V41e15t58e56š23n69í88k 7675828585327

Airbus i Boeing jsou veřejně obchodovatelné.

Co se týká té vládní podpory z Francie, UK a DE, tak tam se jednalo o záruky, ne o přímé dotace.

+1/−1
30.1.2016 15:04

J45i59ř85í 23K58u38l98í69k 3436257360507

Tak zrovna ohledně vládních dotací si Boeing a Airbus nemají co vyčítat. Boeing nejenže těží z vojenských programů o jejichž předraženosti nemá iluze už ani americká veřejnost, ale i divize Boeing Commercial dostává od federální vlády štědré dotace. Co jiného je daňová úleva 8.7 miliardy USD v průběhu následujících 20ti let na program 777-X ?

http://www.bizjournals.com/seattle/news/2015/01/23/washingtons-boeing-777x-tax-breaks-win-national.html

https://www.washingtonpost.com/blogs/govbeat/wp/2015/03/17/the-united-states-of-subsidies-the-biggest-corporate-winners-in-each-state/

+2/0
30.1.2016 18:46

A73n11t64o52n35i25n 64B24l20a53z55e95k 4208212127281

Danove ulevy dostava temer kazda velka firma na svete....

0/0
23.3.2016 19:59

M96i31c86h59a49l 55M93i81l16l10e32r 9946102819102

ty si proste nikdy nemuzes odpustit prilezitost rejpnout si do Airbusu, jak se rika "ani kdybys na chleba nemel a oni ti nabidli zdarma cely bochnik, abys nerejpal";-)

0/0
31.1.2016 8:31

P38e14t63e83r 55M57o27l63n52á27r 8435224902139

Teraz už len čakať kedy poprvé padne

0/−12
30.1.2016 11:24
Foto

O89n13d47ř35e79j 72V22a38r76o11š27č16á81k 3464347923

Vas prispevek nechapu, mate radost, kdyz se neco nepovede? Prejete ostatnim nestesti? Uspokojuje vas smrt jinych lidi? Nebo se dokonce uspokojujete nad zpravami o leteckych nestestich a serial Air Disasters je pro vas vic nez porno?

+5/0
30.1.2016 12:04

M69i24c38h53a27l 91J56a37r55o69š 7784660442415

Vidím to éro poprvé, a nemůžu najít, co to má společného s předchozími 737. Aspoň to charakteristické zploštění kapoty motoru mohli zachovat.

0/0
30.1.2016 9:43

V15a43c13l78a25v 96V84a68v29r19a 3877104375627

to bys nenašel u žádného Boeingu ani u Jumbo 747 který se vyrábí dodnes a ty obrovské změny a modernizace jsou schovány uvnitř. Od sedaček po kokpit.

0/0
30.1.2016 14:54

J65i48ř74í 79K39u58l57í29k 3826467850977

"Zploštění kapoty motoru" tzv. hamster pouch přišlo už s generací 737 Classic v roce 1984 a důvodem byla malá světlá výška křídla nad zemí. Všimněte si jak legračně krátkou přední podvozkovou nohu má 737 oproti A320 nebo 757. Až teď s verzí 737 MAX přední nohu protáhli asi o 40cm, aby dostali pod křídlo větší motory CMF LEAP-1B (A320neo má ještě větší LEAP 1-A). Společně s novým tipem wingletů a pár kosmetickýma úpravama interiéru se ale nic zásadního nezměnilo. Trup je stejný už první generace, křídlo je z generace 737 NG, hlavní podvozek stále nemá dveře a stále to není fly-by-wire letadlo (jako třeba A320) a nikdy už nebude. Bez nadsázky se dá říct, že od roku 1987 kdy vzlétl A320 bohužel Boeing v tomhle segmentu Airbus pouze stále jen dohání.

+1/−1
30.1.2016 19:23

Z55d19e78n19e92k 54J93a44n94s83k12y 3137300363182

TVS neni dokonaly, ale na ceske pomery velice slusny dopravce. Kam to dotahl TVS a kam CSA? To, ze je TVS jednickou ve trech zemich neco znamena. Co se tyce jidla, tak je to sice neprijemne, ale v Evrope u letu po Evrope zcela bezne. Cesky clovek by chtel letet nejlepe priklad z PRG do BCN za 1000,-Kc a jeste za to mit pri letu rozkroje. Tak at 10000,-Kc a muze mit humra a co ho napadne. Pri porizovacich cenach letadel, platu posadek, udrzby, handlingu na letisti, pristavacich poplatku, poplatku za prelety atd...atd. a stavajicich cen letenek, tak se opravdu nekde setrit musi.

+9/−1
29.1.2016 20:43

R11a93d29i64m 27Š63o92l70c 1165935975374

To by vám mohl vysvětlit Kalousek jak to bylo TVS vs. ČSA, když byl ještě ministr financí...

0/−3
29.1.2016 21:43

K84a83r85e60l 65B91a27m50b74u88l19a 4253439157919

pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr ....možna by stacilo napsat o petinu nizsi spotrebu....

+8/−3
29.1.2016 20:42

M67i81l46a71n 59W12e49l56s34e63r 5812688438621

o pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr.......V dnešní době dokážou aerolinky zmenšit mezery řadami a tím pádem nějaké ty sedačky přidat. Znamená to, že se tím sníží celková spotřeba letadla?

+5/−1
29.1.2016 21:20

L48u72k24á93š 26Š18l60e19h33o46f21e12r 1853439215839

Vy nebudete moc dobry v matematice, ze?

+2/−8
29.1.2016 23:20

M13i30l21a71n 35W87e69l32s48e35r 5442378608951

Naopak. Vám asi jde líp psaní než počítání.

+5/0
30.1.2016 0:45

M82a33r83t87i35n 26D93u31b26e95n 4405588584988

Nestačilo. Pokud jste dobře četl, tak počet sedaček se zvýšil. Navíc směrodatný údaj pro letecké společnosti je právě "spotřeba na sedačkokilometr" :-) jinými slovy - spotřeba letadla se o pětinu nesnížila... ;-)

+7/0
30.1.2016 1:21

J60a56r26o16m44í49r 60K61r56á70l 4360599124919

O hodně nižší spotřebu má třeba L-410. A přesto by to asi pro ty aerolinky výhodné nebylo. ;-)

0/0
30.1.2016 8:40

F54r90a73n33t57i36s62e86k 28B96a17r93t89e80k 9140258416760

Prvni veta a hned dve chyby:-/

0/−1
29.1.2016 20:17

J39o69s71e91f 18R37i91c21h44t31e75r 9226605747243

TVS jen koupil místo v pořadníku, který pak zase vyšmelí.

+2/0
29.1.2016 19:53
Foto

O40n46d91ř40e21j 16V46a41r79o86š14č78á92k 3334757183

No a? Koho to pali? Je to podnikani stejne jako spekulativni nakup akcii, obligaci nebo opci.

0/0
30.1.2016 12:06

T82o11m54á81š 82P23e51t85r76u63k 5399150613315

Nebo zase prodají místo v pořadníku jako na Dreamliner

+1/0
29.1.2016 19:52
Foto

J81a66n 69K72o74v77a48ř15í82k 4215179302978

Nic moc.Počkám si s čím přijde Tupolev!!!

+1/−6
29.1.2016 19:43
Foto

R91a16d87i84m 36P66o75s32p44ě85c96h14a 7900364169

Kdy to bude ?

+5/0
29.1.2016 20:54

J56i22ř77í 28K47u42l17í71k 3816867880957

Zatímco jedna ikona z šedesátých let jde nenávratně do důchodu (747), tak druhá se dočkala čtvrté reinkarnace, natáhli přední podvozkovou nohu, aby pod křídlo nacpali větší motory a voilá! ono to funguje. 3000 objednávek a jede se dál. R^

+1/0
29.1.2016 19:28

M95i77r27o43s74l61a24v 59P79r87o77c12h48á84z97k46a 4796715684830

Snad nejde, taky to zvětšují a má létat dál......tedy doufám, že to dotáhnou, je to ikona, nic hezčího momentálně v klasickém provozu nelétá.

+3/0
29.1.2016 19:43

J50i41ř57í 70Z42ý88k81a 9659833431150

škoda, že se "článek" více nerozepisuje o změnách u této verze.

0/0
30.1.2016 2:21

J97a46k69u79b 54Š26a52f32a51n75d76a 7365687431751

747 do žádného důchodu nejde. Je další generace...

0/0
31.1.2016 10:14

J78i61ř43í 70K90u19l28í15k 3546637290567

Všiml jsem si, že je nová generace 747-8 ....už od roku 2011 :-) Vloni jsem se s ní i proletěl. Ale právě tahle generace je labutí písní jumba. Od března snižují výrobu na 1ks/měsíc, od září 1ks/dva měsíce. Nové objednávky nejsou, cargo trh nejde nahoru, takže ukončení výroby je otázkou maximálně dvou let. Vyrábět jednotky kusů ročně je ztrátové nejen pro Boeing, ale i celý dodavatelský řetězec.

0/0
31.1.2016 12:18

R10o84b78e57r74t 45F81ü79r64s77t 9144535304362

Tak to už nedostaneme ani bagetu a vodu a půlka míst bude k stání.... :-( Teda jestli na to budou mít koho a kým přeškolit - kapitáni jim zdrhají pryč a zůstávají max.druzí piloti po kursech a typovkách s min.náletem..... :-(

0/−6
29.1.2016 19:22

M15i88r37o66s19l30a32v 23P51r94o78c41h25á25z34k69a 4526465714280

Kapitáni jim zdrhají? Kamarád u nich létá od začátku, vyplatili si ho z ČSA tenkrát, tak momentální situace je, že kapitánú je přetlak. a on není z těch, že by chválil TS jen že tam létá, právě naopak.

+1/−1
29.1.2016 19:45

P12e89t85r 62P20e11t57r 6893492638693

Kapitánů je přetlak, protože většina leteckých společností snižuje platy a piloti odcházejí na lépe placená místa ke konkurenci....která ovšem nejsou. Proto jsou všude přetlaky. Takže stabilně zůstávají hlavně ti bez zkušeností, kteří mají nížší nároky na plat.

+1/0
29.1.2016 21:04

M11a97r79t58i40n 29D42u75b58e35n 4605928864118

Petře Petře, více sám sebe vyvracející komentář jsem asi nikdy nečetl... ;-)

+2/0
30.1.2016 1:25

J33a61k87u28b 59Š83a13f54a88n70d24a 7125737551171

Z příspěvku vůbec nerozumím tomu, kam to kapitáni vlastně jdou. Někam do fabriky dělat svářeče? Těch nedostatek je..

0/0
31.1.2016 10:17

M71a42r72e87k 35F76l42e44k66a93č 1496195694228

Letadla miluju..jsou krásná a elegantní, u mě vede co se vzhledu týče 747 a následuje dreamliner

+5/0
29.1.2016 19:15

A91n50t96o98n61í85n 49Z68e70l89e79n65ý 2554183181436

Jediné co vás může omluvit je, když odpřísáhnete, že jste ještě neviděl Lockheed L 1049.

+2/0
29.1.2016 19:45

M37i55r85o67s85l92a86v 15P60r33o89c26h31á33z20k73a 4426425954290

Ano je to krásné éro, ale ani Marek nemá špatný vkus z těch novějších (no i když 747 z 1969).

0/0
29.1.2016 19:47

Z27d13e21n68ě67k 13D70u82b17e68c30k33ý 3367324660938

On ještě někde létá ?

Neberte to jako narážku, jen se ptám

0/0
31.1.2016 7:56

P32a11v35e97l 63V90e47t38e94š32n47í46k 7785158335237

U mě jednoznačně Concorde a pak A350.

Musím říct, že ten "dreamliner" B787 mě docela zklamal. Ty úvodní skicy od Boeingu vypadaly fantasticky, ale ten výsledek už se mi tak krásný nezdál.

0/−1
30.1.2016 14:43

M21a87r26t33i43n 27K10r82a32l 7133960903127

No jasně, že bude vozit Čechy, stačí, když si koupíme letenku na let, který MAX využívá. Letadla nebývají vybíravá.

+7/0
29.1.2016 18:46

R66o89m97a66n 25P51o41l16á97č65e35k 5646819725

Asi tak. Hlavně, když si ho objedná několik dopravců v Evropě:-)

+1/0
29.1.2016 19:12

M44a65r33e13k 11Š45e17s21t47á16k 4425601156111

Jestli s ním bude létat TS je otázka, jestli ho zas nepřeprodá jako posledně...

+1/0
29.1.2016 18:39

J52i75ř59í 93K56u36l38í42k 3486797630637

Posledně předprodali 787, protože zjistili, že český koupák zkousne cestu do Karibiku i se dvěma mezipřistáníma.

+4/0
29.1.2016 19:19

P91a16v23e32l 90N67o60v53á64k 7261976109943

Tak od prosince už si najimaji 330 pokud vim na přímé lety

0/0
30.1.2016 8:46

R52o91m34a64n 45N39o63v31o16t41n18ý 4557443120274

Pri videu mate nespravny popis 747 MAXRv opravte si to prosim.

+2/−1
29.1.2016 18:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.