Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Poprvé vzlétl Boeing 737 MAX, který bude vozit i Čechy

Americký výrobce letadel Boeing v pátek poprvé vpustil do vzduchu novou verzí svého nejúspěšnějšího letadla 737. Novinka by měla zajímat i Čechy, od roku 2018 s ním bude létat i český Travel Service.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V25a47c34l16a75v 58V36a18v47r89a 3677694155227

Můžete porovnávat...

Oba letouny jsou moderní a parametry stejné.

Vyhrává ten, kdo je dodá na čas.

https://www.youtube.com/watch?v=gZP3N23F284

0/0
30.1.2016 14:50
Foto

V44a61c27l16a81v 92V26a56v25r34a 3517304895237

Boeing je ovšem soukromá firma. Není dotován vládou. Jen jeho vojenská sekce dostává zaplaceno za to co pro ozbrojené složky vyrobí. Airbus je podporován i finančně vládami Německa a Francie.

+2/−3
30.1.2016 14:53

P62a53v61e16l 24V42e11t69e90š14n63í96k 7605648335317

Airbus i Boeing jsou veřejně obchodovatelné.

Co se týká té vládní podpory z Francie, UK a DE, tak tam se jednalo o záruky, ne o přímé dotace.

+1/−1
30.1.2016 15:04

J66i36ř49í 20K37u87l20í86k 3156197160987

Tak zrovna ohledně vládních dotací si Boeing a Airbus nemají co vyčítat. Boeing nejenže těží z vojenských programů o jejichž předraženosti nemá iluze už ani americká veřejnost, ale i divize Boeing Commercial dostává od federální vlády štědré dotace. Co jiného je daňová úleva 8.7 miliardy USD v průběhu následujících 20ti let na program 777-X ?

http://www.bizjournals.com/seattle/news/2015/01/23/washingtons-boeing-777x-tax-breaks-win-national.html

https://www.washingtonpost.com/blogs/govbeat/wp/2015/03/17/the-united-states-of-subsidies-the-biggest-corporate-winners-in-each-state/

+2/0
30.1.2016 18:46

A89n19t80o33n37i45n 93B84l45a16z63e90k 4798432917361

Danove ulevy dostava temer kazda velka firma na svete....

0/0
23.3.2016 19:59

M12i27c95h64a90l 90M13i83l93l49e13r 9356652519282

ty si proste nikdy nemuzes odpustit prilezitost rejpnout si do Airbusu, jak se rika "ani kdybys na chleba nemel a oni ti nabidli zdarma cely bochnik, abys nerejpal";-)

0/0
31.1.2016 8:31

P18e32t94e69r 10M93o81l72n33á29r 8395464312299

Teraz už len čakať kedy poprvé padne

0/−12
30.1.2016 11:24
Foto

O85n29d57ř53e27j 60V13a90r19o43š98č28á77k 3494437953

Vas prispevek nechapu, mate radost, kdyz se neco nepovede? Prejete ostatnim nestesti? Uspokojuje vas smrt jinych lidi? Nebo se dokonce uspokojujete nad zpravami o leteckych nestestich a serial Air Disasters je pro vas vic nez porno?

+5/0
30.1.2016 12:04

M89i58c79h64a45l 81J56a47r31o36š 7184450322415

Vidím to éro poprvé, a nemůžu najít, co to má společného s předchozími 737. Aspoň to charakteristické zploštění kapoty motoru mohli zachovat.

0/0
30.1.2016 9:43
Foto

V71a60c65l62a73v 63V83a77v21r33a 3677154405847

to bys nenašel u žádného Boeingu ani u Jumbo 747 který se vyrábí dodnes a ty obrovské změny a modernizace jsou schovány uvnitř. Od sedaček po kokpit.

0/0
30.1.2016 14:54

J35i11ř75í 13K33u88l33í49k 3866507640497

"Zploštění kapoty motoru" tzv. hamster pouch přišlo už s generací 737 Classic v roce 1984 a důvodem byla malá světlá výška křídla nad zemí. Všimněte si jak legračně krátkou přední podvozkovou nohu má 737 oproti A320 nebo 757. Až teď s verzí 737 MAX přední nohu protáhli asi o 40cm, aby dostali pod křídlo větší motory CMF LEAP-1B (A320neo má ještě větší LEAP 1-A). Společně s novým tipem wingletů a pár kosmetickýma úpravama interiéru se ale nic zásadního nezměnilo. Trup je stejný už první generace, křídlo je z generace 737 NG, hlavní podvozek stále nemá dveře a stále to není fly-by-wire letadlo (jako třeba A320) a nikdy už nebude. Bez nadsázky se dá říct, že od roku 1987 kdy vzlétl A320 bohužel Boeing v tomhle segmentu Airbus pouze stále jen dohání.

+1/−1
30.1.2016 19:23

Z46d10e16n95e34k 93J55a86n12s36k66y 3217850683412

TVS neni dokonaly, ale na ceske pomery velice slusny dopravce. Kam to dotahl TVS a kam CSA? To, ze je TVS jednickou ve trech zemich neco znamena. Co se tyce jidla, tak je to sice neprijemne, ale v Evrope u letu po Evrope zcela bezne. Cesky clovek by chtel letet nejlepe priklad z PRG do BCN za 1000,-Kc a jeste za to mit pri letu rozkroje. Tak at 10000,-Kc a muze mit humra a co ho napadne. Pri porizovacich cenach letadel, platu posadek, udrzby, handlingu na letisti, pristavacich poplatku, poplatku za prelety atd...atd. a stavajicich cen letenek, tak se opravdu nekde setrit musi.

+9/−1
29.1.2016 20:43

R16a80d68i41m 77Š75o25l62c 1945355415414

To by vám mohl vysvětlit Kalousek jak to bylo TVS vs. ČSA, když byl ještě ministr financí...

0/−3
29.1.2016 21:43

K98a51r48e21l 78B22a19m24b46u76l15a 4363429207849

pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr ....možna by stacilo napsat o petinu nizsi spotrebu....

+8/−3
29.1.2016 20:42

M97i33l73a18n 90W46e29l90s42e16r 5802338718691

o pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr.......V dnešní době dokážou aerolinky zmenšit mezery řadami a tím pádem nějaké ty sedačky přidat. Znamená to, že se tím sníží celková spotřeba letadla?

+5/−1
29.1.2016 21:20

L83u52k10á97š 61Š24l86e59h86o55f42e73r 1593279685139

Vy nebudete moc dobry v matematice, ze?

+2/−8
29.1.2016 23:20

M63i14l44a64n 40W64e71l60s33e49r 5612328568771

Naopak. Vám asi jde líp psaní než počítání.

+5/0
30.1.2016 0:45

M71a40r85t51i75n 92D61u36b44e57n 4705208724858

Nestačilo. Pokud jste dobře četl, tak počet sedaček se zvýšil. Navíc směrodatný údaj pro letecké společnosti je právě "spotřeba na sedačkokilometr" :-) jinými slovy - spotřeba letadla se o pětinu nesnížila... ;-)

+7/0
30.1.2016 1:21

J62a58r71o68m73í73r 13K27r29á37l 4140539864389

O hodně nižší spotřebu má třeba L-410. A přesto by to asi pro ty aerolinky výhodné nebylo. ;-)

0/0
30.1.2016 8:40

F47r38a73n34t37i39s76e69k 43B73a74r91t19e11k 9770108176680

Prvni veta a hned dve chyby:-/

0/−1
29.1.2016 20:17

J54o97s73e70f 90R88i62c81h14t68e22r 9656245717483

TVS jen koupil místo v pořadníku, který pak zase vyšmelí.

+2/0
29.1.2016 19:53
Foto

O74n96d95ř29e96j 84V44a56r84o87š38č94á98k 3804927263

No a? Koho to pali? Je to podnikani stejne jako spekulativni nakup akcii, obligaci nebo opci.

0/0
30.1.2016 12:06

T50o37m96á83š 42P39e72t66r81u44k 5739570713115

Nebo zase prodají místo v pořadníku jako na Dreamliner

+1/0
29.1.2016 19:52
Foto

J17a60n 30K70o36v79a13ř86í71k 4695639272848

Nic moc.Počkám si s čím přijde Tupolev!!!

+1/−6
29.1.2016 19:43
Foto

R13a60d67i82m 33P74o95s24p86ě73c63h41a 7660334619

Kdy to bude ?

+5/0
29.1.2016 20:54

J24i49ř70í 97K22u85l18í86k 3486597320887

Zatímco jedna ikona z šedesátých let jde nenávratně do důchodu (747), tak druhá se dočkala čtvrté reinkarnace, natáhli přední podvozkovou nohu, aby pod křídlo nacpali větší motory a voilá! ono to funguje. 3000 objednávek a jede se dál. R^

+1/0
29.1.2016 19:28

M70i33r20o21s72l75a55v 80P77r83o16c73h48á36z33k91a 4736565164930

Snad nejde, taky to zvětšují a má létat dál......tedy doufám, že to dotáhnou, je to ikona, nic hezčího momentálně v klasickém provozu nelétá.

+3/0
29.1.2016 19:43

J22i79ř34í 57Z29ý92k28a 9729273511790

škoda, že se "článek" více nerozepisuje o změnách u této verze.

0/0
30.1.2016 2:21

J44a73k52u16b 53Š62a63f51a68n90d77a 7805457641631

747 do žádného důchodu nejde. Je další generace...

0/0
31.1.2016 10:14

J34i73ř59í 84K93u74l12í25k 3946577530847

Všiml jsem si, že je nová generace 747-8 ....už od roku 2011 :-) Vloni jsem se s ní i proletěl. Ale právě tahle generace je labutí písní jumba. Od března snižují výrobu na 1ks/měsíc, od září 1ks/dva měsíce. Nové objednávky nejsou, cargo trh nejde nahoru, takže ukončení výroby je otázkou maximálně dvou let. Vyrábět jednotky kusů ročně je ztrátové nejen pro Boeing, ale i celý dodavatelský řetězec.

0/0
31.1.2016 12:18

R63o52b82e36r18t 60F42ü35r39s74t 9824265484202

Tak to už nedostaneme ani bagetu a vodu a půlka míst bude k stání.... :-( Teda jestli na to budou mít koho a kým přeškolit - kapitáni jim zdrhají pryč a zůstávají max.druzí piloti po kursech a typovkách s min.náletem..... :-(

0/−6
29.1.2016 19:22

M92i64r34o31s11l53a21v 64P38r93o97c66h66á85z68k70a 4376215954180

Kapitáni jim zdrhají? Kamarád u nich létá od začátku, vyplatili si ho z ČSA tenkrát, tak momentální situace je, že kapitánú je přetlak. a on není z těch, že by chválil TS jen že tam létá, právě naopak.

+1/−1
29.1.2016 19:45

P77e87t25r 18P50e71t84r 6323372938983

Kapitánů je přetlak, protože většina leteckých společností snižuje platy a piloti odcházejí na lépe placená místa ke konkurenci....která ovšem nejsou. Proto jsou všude přetlaky. Takže stabilně zůstávají hlavně ti bez zkušeností, kteří mají nížší nároky na plat.

+1/0
29.1.2016 21:04

M75a67r55t63i19n 60D69u36b51e40n 4525878534428

Petře Petře, více sám sebe vyvracející komentář jsem asi nikdy nečetl... ;-)

+2/0
30.1.2016 1:25

J20a92k75u49b 69Š13a55f15a52n12d24a 7755197231601

Z příspěvku vůbec nerozumím tomu, kam to kapitáni vlastně jdou. Někam do fabriky dělat svářeče? Těch nedostatek je..

0/0
31.1.2016 10:17

M81a36r41e10k 98F97l90e97k39a15č 1606765504688

Letadla miluju..jsou krásná a elegantní, u mě vede co se vzhledu týče 747 a následuje dreamliner

+5/0
29.1.2016 19:15

A65n46t45o37n63í18n 61Z90e55l87e34n94ý 2304613131616

Jediné co vás může omluvit je, když odpřísáhnete, že jste ještě neviděl Lockheed L 1049.

+2/0
29.1.2016 19:45

M93i83r60o23s90l58a26v 55P53r42o21c12h76á19z64k52a 4776635824450

Ano je to krásné éro, ale ani Marek nemá špatný vkus z těch novějších (no i když 747 z 1969).

0/0
29.1.2016 19:47

Z77d40e80n58ě51k 29D44u85b22e74c13k70ý 3457354530668

On ještě někde létá ?

Neberte to jako narážku, jen se ptám

0/0
31.1.2016 7:56

P91a89v55e73l 87V28e80t20e75š50n88í78k 7775688525517

U mě jednoznačně Concorde a pak A350.

Musím říct, že ten "dreamliner" B787 mě docela zklamal. Ty úvodní skicy od Boeingu vypadaly fantasticky, ale ten výsledek už se mi tak krásný nezdál.

0/−1
30.1.2016 14:43

M97a30r25t26i52n 78K63r49a38l 7803690413677

No jasně, že bude vozit Čechy, stačí, když si koupíme letenku na let, který MAX využívá. Letadla nebývají vybíravá.

+7/0
29.1.2016 18:46

R17o41m40a83n 20P85o85l72á36č71e88k 5216109485

Asi tak. Hlavně, když si ho objedná několik dopravců v Evropě:-)

+1/0
29.1.2016 19:12

M75a78r55e16k 43Š15e59s28t47á15k 4385491486211

Jestli s ním bude létat TS je otázka, jestli ho zas nepřeprodá jako posledně...

+1/0
29.1.2016 18:39

J91i34ř58í 47K21u77l18í42k 3566477930587

Posledně předprodali 787, protože zjistili, že český koupák zkousne cestu do Karibiku i se dvěma mezipřistáníma.

+4/0
29.1.2016 19:19

P66a65v34e92l 52N36o41v78á24k 7731586359623

Tak od prosince už si najimaji 330 pokud vim na přímé lety

0/0
30.1.2016 8:46

R96o61m56a22n 92N77o81v45o46t61n44ý 4467393730874

Pri videu mate nespravny popis 747 MAXRv opravte si to prosim.

+2/−1
29.1.2016 18:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.