Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Poprvé vzlétl Boeing 737 MAX, který bude vozit i Čechy

Americký výrobce letadel Boeing v pátek poprvé vpustil do vzduchu novou verzí svého nejúspěšnějšího letadla 737. Novinka by měla zajímat i Čechy, od roku 2018 s ním bude létat i český Travel Service.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V69a92c21l50a54v 31V64a55v72r61a 3197534255887

Můžete porovnávat...

Oba letouny jsou moderní a parametry stejné.

Vyhrává ten, kdo je dodá na čas.

https://www.youtube.com/watch?v=gZP3N23F284

0/0
30.1.2016 14:50

V69a31c53l97a37v 58V26a23v96r59a 3767494595897

Boeing je ovšem soukromá firma. Není dotován vládou. Jen jeho vojenská sekce dostává zaplaceno za to co pro ozbrojené složky vyrobí. Airbus je podporován i finančně vládami Německa a Francie.

+2/−3
30.1.2016 14:53

P79a20v95e56l 12V58e68t12e12š17n15í76k 7285898875907

Airbus i Boeing jsou veřejně obchodovatelné.

Co se týká té vládní podpory z Francie, UK a DE, tak tam se jednalo o záruky, ne o přímé dotace.

+1/−1
30.1.2016 15:04

J36i22ř65í 78K59u32l68í88k 3296337660797

Tak zrovna ohledně vládních dotací si Boeing a Airbus nemají co vyčítat. Boeing nejenže těží z vojenských programů o jejichž předraženosti nemá iluze už ani americká veřejnost, ale i divize Boeing Commercial dostává od federální vlády štědré dotace. Co jiného je daňová úleva 8.7 miliardy USD v průběhu následujících 20ti let na program 777-X ?

http://www.bizjournals.com/seattle/news/2015/01/23/washingtons-boeing-777x-tax-breaks-win-national.html

https://www.washingtonpost.com/blogs/govbeat/wp/2015/03/17/the-united-states-of-subsidies-the-biggest-corporate-winners-in-each-state/

+2/0
30.1.2016 18:46

A22n11t54o97n28i16n 85B69l58a12z48e48k 4708792427621

Danove ulevy dostava temer kazda velka firma na svete....

0/0
23.3.2016 19:59

M71i24c92h46a63l 73M90i86l30l35e32r 9106962939122

ty si proste nikdy nemuzes odpustit prilezitost rejpnout si do Airbusu, jak se rika "ani kdybys na chleba nemel a oni ti nabidli zdarma cely bochnik, abys nerejpal";-)

0/0
31.1.2016 8:31

P14e39t62e26r 41M57o13l38n78á29r 8185574732509

Teraz už len čakať kedy poprvé padne

0/−12
30.1.2016 11:24
Foto

O50n84d23ř68e93j 97V41a13r41o56š21č13á59k 3944237753

Vas prispevek nechapu, mate radost, kdyz se neco nepovede? Prejete ostatnim nestesti? Uspokojuje vas smrt jinych lidi? Nebo se dokonce uspokojujete nad zpravami o leteckych nestestich a serial Air Disasters je pro vas vic nez porno?

+5/0
30.1.2016 12:04

M33i53c26h53a45l 19J90a60r33o14š 7974730522605

Vidím to éro poprvé, a nemůžu najít, co to má společného s předchozími 737. Aspoň to charakteristické zploštění kapoty motoru mohli zachovat.

0/0
30.1.2016 9:43

V49a14c95l88a88v 31V90a53v85r90a 3517184265857

to bys nenašel u žádného Boeingu ani u Jumbo 747 který se vyrábí dodnes a ty obrovské změny a modernizace jsou schovány uvnitř. Od sedaček po kokpit.

0/0
30.1.2016 14:54

J91i87ř40í 58K92u69l38í57k 3336687510767

"Zploštění kapoty motoru" tzv. hamster pouch přišlo už s generací 737 Classic v roce 1984 a důvodem byla malá světlá výška křídla nad zemí. Všimněte si jak legračně krátkou přední podvozkovou nohu má 737 oproti A320 nebo 757. Až teď s verzí 737 MAX přední nohu protáhli asi o 40cm, aby dostali pod křídlo větší motory CMF LEAP-1B (A320neo má ještě větší LEAP 1-A). Společně s novým tipem wingletů a pár kosmetickýma úpravama interiéru se ale nic zásadního nezměnilo. Trup je stejný už první generace, křídlo je z generace 737 NG, hlavní podvozek stále nemá dveře a stále to není fly-by-wire letadlo (jako třeba A320) a nikdy už nebude. Bez nadsázky se dá říct, že od roku 1987 kdy vzlétl A320 bohužel Boeing v tomhle segmentu Airbus pouze stále jen dohání.

+1/−1
30.1.2016 19:23

Z42d62e29n88e12k 51J24a19n65s67k27y 3687520153592

TVS neni dokonaly, ale na ceske pomery velice slusny dopravce. Kam to dotahl TVS a kam CSA? To, ze je TVS jednickou ve trech zemich neco znamena. Co se tyce jidla, tak je to sice neprijemne, ale v Evrope u letu po Evrope zcela bezne. Cesky clovek by chtel letet nejlepe priklad z PRG do BCN za 1000,-Kc a jeste za to mit pri letu rozkroje. Tak at 10000,-Kc a muze mit humra a co ho napadne. Pri porizovacich cenach letadel, platu posadek, udrzby, handlingu na letisti, pristavacich poplatku, poplatku za prelety atd...atd. a stavajicich cen letenek, tak se opravdu nekde setrit musi.

+9/−1
29.1.2016 20:43

R47a60d38i22m 85Š26o30l31c 1755795385314

To by vám mohl vysvětlit Kalousek jak to bylo TVS vs. ČSA, když byl ještě ministr financí...

0/−3
29.1.2016 21:43

K74a27r86e84l 16B86a46m17b81u87l27a 4723829657209

pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr ....možna by stacilo napsat o petinu nizsi spotrebu....

+8/−3
29.1.2016 20:42

M35i54l36a12n 45W16e52l17s35e57r 5872238548661

o pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr.......V dnešní době dokážou aerolinky zmenšit mezery řadami a tím pádem nějaké ty sedačky přidat. Znamená to, že se tím sníží celková spotřeba letadla?

+5/−1
29.1.2016 21:20

L44u42k14á94š 64Š77l11e82h79o98f94e69r 1493489215169

Vy nebudete moc dobry v matematice, ze?

+2/−8
29.1.2016 23:20

M12i20l49a19n 77W24e50l32s49e18r 5302598518521

Naopak. Vám asi jde líp psaní než počítání.

+5/0
30.1.2016 0:45

M12a90r80t38i79n 14D47u73b86e94n 4705858434308

Nestačilo. Pokud jste dobře četl, tak počet sedaček se zvýšil. Navíc směrodatný údaj pro letecké společnosti je právě "spotřeba na sedačkokilometr" :-) jinými slovy - spotřeba letadla se o pětinu nesnížila... ;-)

+7/0
30.1.2016 1:21

J98a35r66o42m38í20r 16K65r72á46l 4460839894619

O hodně nižší spotřebu má třeba L-410. A přesto by to asi pro ty aerolinky výhodné nebylo. ;-)

0/0
30.1.2016 8:40

F92r73a95n72t13i75s61e31k 81B53a76r34t71e80k 9200248526440

Prvni veta a hned dve chyby:-/

0/−1
29.1.2016 20:17

J85o39s25e83f 44R82i23c67h61t49e96r 9166415177103

TVS jen koupil místo v pořadníku, který pak zase vyšmelí.

+2/0
29.1.2016 19:53
Foto

O71n21d65ř23e27j 19V18a57r28o24š52č89á92k 3344767493

No a? Koho to pali? Je to podnikani stejne jako spekulativni nakup akcii, obligaci nebo opci.

0/0
30.1.2016 12:06

T87o11m62á70š 32P98e53t76r89u40k 5959740893205

Nebo zase prodají místo v pořadníku jako na Dreamliner

+1/0
29.1.2016 19:52
Foto

J26a39n 58K25o63v32a91ř10í10k 4545919142488

Nic moc.Počkám si s čím přijde Tupolev!!!

+1/−6
29.1.2016 19:43
Foto

R44a56d81i59m 95P38o50s53p39ě51c76h14a 7950314549

Kdy to bude ?

+5/0
29.1.2016 20:54

J95i87ř59í 92K93u94l31í51k 3896487420717

Zatímco jedna ikona z šedesátých let jde nenávratně do důchodu (747), tak druhá se dočkala čtvrté reinkarnace, natáhli přední podvozkovou nohu, aby pod křídlo nacpali větší motory a voilá! ono to funguje. 3000 objednávek a jede se dál. R^

+1/0
29.1.2016 19:28

M11i53r54o80s20l35a69v 12P33r59o87c29h69á92z88k70a 4426705654690

Snad nejde, taky to zvětšují a má létat dál......tedy doufám, že to dotáhnou, je to ikona, nic hezčího momentálně v klasickém provozu nelétá.

+3/0
29.1.2016 19:43

J38i96ř77í 57Z64ý52k71a 9759423121360

škoda, že se "článek" více nerozepisuje o změnách u této verze.

0/0
30.1.2016 2:21

J77a85k13u79b 50Š16a91f87a84n36d37a 7655357541871

747 do žádného důchodu nejde. Je další generace...

0/0
31.1.2016 10:14

J37i33ř66í 34K73u41l83í88k 3986347200517

Všiml jsem si, že je nová generace 747-8 ....už od roku 2011 :-) Vloni jsem se s ní i proletěl. Ale právě tahle generace je labutí písní jumba. Od března snižují výrobu na 1ks/měsíc, od září 1ks/dva měsíce. Nové objednávky nejsou, cargo trh nejde nahoru, takže ukončení výroby je otázkou maximálně dvou let. Vyrábět jednotky kusů ročně je ztrátové nejen pro Boeing, ale i celý dodavatelský řetězec.

0/0
31.1.2016 12:18

R53o41b49e66r32t 81F53ü95r40s84t 9664605144172

Tak to už nedostaneme ani bagetu a vodu a půlka míst bude k stání.... :-( Teda jestli na to budou mít koho a kým přeškolit - kapitáni jim zdrhají pryč a zůstávají max.druzí piloti po kursech a typovkách s min.náletem..... :-(

0/−6
29.1.2016 19:22

M26i76r42o14s39l52a83v 32P68r81o75c17h91á84z33k53a 4626235274330

Kapitáni jim zdrhají? Kamarád u nich létá od začátku, vyplatili si ho z ČSA tenkrát, tak momentální situace je, že kapitánú je přetlak. a on není z těch, že by chválil TS jen že tam létá, právě naopak.

+1/−1
29.1.2016 19:45

P48e91t54r 50P69e15t30r 6463702598903

Kapitánů je přetlak, protože většina leteckých společností snižuje platy a piloti odcházejí na lépe placená místa ke konkurenci....která ovšem nejsou. Proto jsou všude přetlaky. Takže stabilně zůstávají hlavně ti bez zkušeností, kteří mají nížší nároky na plat.

+1/0
29.1.2016 21:04

M61a93r30t57i60n 30D27u58b12e59n 4685178954138

Petře Petře, více sám sebe vyvracející komentář jsem asi nikdy nečetl... ;-)

+2/0
30.1.2016 1:25

J19a63k29u56b 47Š40a25f90a98n85d78a 7155817221761

Z příspěvku vůbec nerozumím tomu, kam to kapitáni vlastně jdou. Někam do fabriky dělat svářeče? Těch nedostatek je..

0/0
31.1.2016 10:17

M57a62r73e17k 61F58l58e88k35a64č 1456665194188

Letadla miluju..jsou krásná a elegantní, u mě vede co se vzhledu týče 747 a následuje dreamliner

+5/0
29.1.2016 19:15

A68n28t44o16n20í53n 23Z30e60l91e53n18ý 2494273711936

Jediné co vás může omluvit je, když odpřísáhnete, že jste ještě neviděl Lockheed L 1049.

+2/0
29.1.2016 19:45

M85i23r65o98s53l69a43v 52P59r45o98c55h59á38z12k33a 4156465844640

Ano je to krásné éro, ale ani Marek nemá špatný vkus z těch novějších (no i když 747 z 1969).

0/0
29.1.2016 19:47

Z28d23e38n13ě37k 40D90u79b30e48c92k58ý 3457644310918

On ještě někde létá ?

Neberte to jako narážku, jen se ptám

0/0
31.1.2016 7:56

P17a72v18e23l 67V16e13t86e48š76n45í94k 7725398795457

U mě jednoznačně Concorde a pak A350.

Musím říct, že ten "dreamliner" B787 mě docela zklamal. Ty úvodní skicy od Boeingu vypadaly fantasticky, ale ten výsledek už se mi tak krásný nezdál.

0/−1
30.1.2016 14:43

M88a40r13t16i91n 26K16r93a34l 7773310663387

No jasně, že bude vozit Čechy, stačí, když si koupíme letenku na let, který MAX využívá. Letadla nebývají vybíravá.

+7/0
29.1.2016 18:46

R36o46m46a69n 95P29o27l96á18č29e32k 5506979335

Asi tak. Hlavně, když si ho objedná několik dopravců v Evropě:-)

+1/0
29.1.2016 19:12

M91a51r59e75k 23Š55e75s52t51á40k 4525701496441

Jestli s ním bude létat TS je otázka, jestli ho zas nepřeprodá jako posledně...

+1/0
29.1.2016 18:39

J81i75ř31í 45K17u66l31í79k 3376747490887

Posledně předprodali 787, protože zjistili, že český koupák zkousne cestu do Karibiku i se dvěma mezipřistáníma.

+4/0
29.1.2016 19:19

P81a22v96e88l 52N40o77v70á40k 7501816479783

Tak od prosince už si najimaji 330 pokud vim na přímé lety

0/0
30.1.2016 8:46

R95o87m90a64n 70N48o59v21o59t75n37ý 4917573100184

Pri videu mate nespravny popis 747 MAXRv opravte si to prosim.

+2/−1
29.1.2016 18:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.