Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Poprvé vzlétl Boeing 737 MAX, který bude vozit i Čechy

Americký výrobce letadel Boeing v pátek poprvé vpustil do vzduchu novou verzí svého nejúspěšnějšího letadla 737. Novinka by měla zajímat i Čechy, od roku 2018 s ním bude létat i český Travel Service.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V36a34c39l40a96v 45V67a97v58r74a 3927984825307

Můžete porovnávat...

Oba letouny jsou moderní a parametry stejné.

Vyhrává ten, kdo je dodá na čas.

https://www.youtube.com/watch?v=gZP3N23F284

0/0
30.1.2016 14:50
Foto

V62a86c54l66a55v 56V78a51v34r30a 3297304475767

Boeing je ovšem soukromá firma. Není dotován vládou. Jen jeho vojenská sekce dostává zaplaceno za to co pro ozbrojené složky vyrobí. Airbus je podporován i finančně vládami Německa a Francie.

+2/−3
30.1.2016 14:53

P15a46v73e70l 83V75e78t55e43š40n36í45k 7605768815517

Airbus i Boeing jsou veřejně obchodovatelné.

Co se týká té vládní podpory z Francie, UK a DE, tak tam se jednalo o záruky, ne o přímé dotace.

+1/−1
30.1.2016 15:04

J11i63ř52í 76K69u40l86í74k 3336447290377

Tak zrovna ohledně vládních dotací si Boeing a Airbus nemají co vyčítat. Boeing nejenže těží z vojenských programů o jejichž předraženosti nemá iluze už ani americká veřejnost, ale i divize Boeing Commercial dostává od federální vlády štědré dotace. Co jiného je daňová úleva 8.7 miliardy USD v průběhu následujících 20ti let na program 777-X ?

http://www.bizjournals.com/seattle/news/2015/01/23/washingtons-boeing-777x-tax-breaks-win-national.html

https://www.washingtonpost.com/blogs/govbeat/wp/2015/03/17/the-united-states-of-subsidies-the-biggest-corporate-winners-in-each-state/

+2/0
30.1.2016 18:46

A50n19t77o20n90i11n 51B11l94a51z73e62k 4118412497771

Danove ulevy dostava temer kazda velka firma na svete....

0/0
23.3.2016 19:59

M60i19c82h18a66l 58M51i72l86l16e49r 9686842969872

ty si proste nikdy nemuzes odpustit prilezitost rejpnout si do Airbusu, jak se rika "ani kdybys na chleba nemel a oni ti nabidli zdarma cely bochnik, abys nerejpal";-)

0/0
31.1.2016 8:31

P41e73t25e12r 65M70o95l58n85á52r 8465324732229

Teraz už len čakať kedy poprvé padne

0/−12
30.1.2016 11:24
Foto

O43n98d59ř49e84j 32V31a49r76o62š87č18á45k 3694237503

Vas prispevek nechapu, mate radost, kdyz se neco nepovede? Prejete ostatnim nestesti? Uspokojuje vas smrt jinych lidi? Nebo se dokonce uspokojujete nad zpravami o leteckych nestestich a serial Air Disasters je pro vas vic nez porno?

+5/0
30.1.2016 12:04

M42i27c86h84a25l 20J37a53r42o37š 7914340852295

Vidím to éro poprvé, a nemůžu najít, co to má společného s předchozími 737. Aspoň to charakteristické zploštění kapoty motoru mohli zachovat.

0/0
30.1.2016 9:43
Foto

V34a83c35l69a30v 45V52a20v97r53a 3507194105127

to bys nenašel u žádného Boeingu ani u Jumbo 747 který se vyrábí dodnes a ty obrovské změny a modernizace jsou schovány uvnitř. Od sedaček po kokpit.

0/0
30.1.2016 14:54

J68i66ř20í 55K73u63l30í96k 3546207330357

"Zploštění kapoty motoru" tzv. hamster pouch přišlo už s generací 737 Classic v roce 1984 a důvodem byla malá světlá výška křídla nad zemí. Všimněte si jak legračně krátkou přední podvozkovou nohu má 737 oproti A320 nebo 757. Až teď s verzí 737 MAX přední nohu protáhli asi o 40cm, aby dostali pod křídlo větší motory CMF LEAP-1B (A320neo má ještě větší LEAP 1-A). Společně s novým tipem wingletů a pár kosmetickýma úpravama interiéru se ale nic zásadního nezměnilo. Trup je stejný už první generace, křídlo je z generace 737 NG, hlavní podvozek stále nemá dveře a stále to není fly-by-wire letadlo (jako třeba A320) a nikdy už nebude. Bez nadsázky se dá říct, že od roku 1987 kdy vzlétl A320 bohužel Boeing v tomhle segmentu Airbus pouze stále jen dohání.

+1/−1
30.1.2016 19:23

Z62d88e36n44e89k 14J62a91n47s76k79y 3907370843582

TVS neni dokonaly, ale na ceske pomery velice slusny dopravce. Kam to dotahl TVS a kam CSA? To, ze je TVS jednickou ve trech zemich neco znamena. Co se tyce jidla, tak je to sice neprijemne, ale v Evrope u letu po Evrope zcela bezne. Cesky clovek by chtel letet nejlepe priklad z PRG do BCN za 1000,-Kc a jeste za to mit pri letu rozkroje. Tak at 10000,-Kc a muze mit humra a co ho napadne. Pri porizovacich cenach letadel, platu posadek, udrzby, handlingu na letisti, pristavacich poplatku, poplatku za prelety atd...atd. a stavajicich cen letenek, tak se opravdu nekde setrit musi.

+9/−1
29.1.2016 20:43

R18a41d66i59m 40Š84o66l33c 1965835805354

To by vám mohl vysvětlit Kalousek jak to bylo TVS vs. ČSA, když byl ještě ministr financí...

0/−3
29.1.2016 21:43

K42a77r25e83l 32B11a63m34b96u45l44a 4323539637889

pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr ....možna by stacilo napsat o petinu nizsi spotrebu....

+8/−3
29.1.2016 20:42

M78i43l14a31n 29W38e72l26s44e62r 5712558548701

o pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr.......V dnešní době dokážou aerolinky zmenšit mezery řadami a tím pádem nějaké ty sedačky přidat. Znamená to, že se tím sníží celková spotřeba letadla?

+5/−1
29.1.2016 21:20

L61u50k85á81š 71Š94l42e17h91o22f67e39r 1103769815989

Vy nebudete moc dobry v matematice, ze?

+2/−8
29.1.2016 23:20

M87i43l55a61n 65W69e71l86s45e89r 5192348618931

Naopak. Vám asi jde líp psaní než počítání.

+5/0
30.1.2016 0:45

M53a67r58t13i76n 16D70u16b19e11n 4275328874428

Nestačilo. Pokud jste dobře četl, tak počet sedaček se zvýšil. Navíc směrodatný údaj pro letecké společnosti je právě "spotřeba na sedačkokilometr" :-) jinými slovy - spotřeba letadla se o pětinu nesnížila... ;-)

+7/0
30.1.2016 1:21

J68a77r52o90m53í48r 29K64r62á42l 4120319504199

O hodně nižší spotřebu má třeba L-410. A přesto by to asi pro ty aerolinky výhodné nebylo. ;-)

0/0
30.1.2016 8:40

F98r72a17n97t60i40s56e97k 66B22a41r90t89e63k 9810618176960

Prvni veta a hned dve chyby:-/

0/−1
29.1.2016 20:17

J20o68s20e38f 28R12i24c60h76t30e79r 9266435977633

TVS jen koupil místo v pořadníku, který pak zase vyšmelí.

+2/0
29.1.2016 19:53
Foto

O70n80d61ř68e55j 39V46a37r43o90š80č41á31k 3144327843

No a? Koho to pali? Je to podnikani stejne jako spekulativni nakup akcii, obligaci nebo opci.

0/0
30.1.2016 12:06

T26o97m33á58š 87P97e11t13r71u86k 5499310833855

Nebo zase prodají místo v pořadníku jako na Dreamliner

+1/0
29.1.2016 19:52
Foto

J33a85n 96K69o29v87a80ř39í59k 4565469692358

Nic moc.Počkám si s čím přijde Tupolev!!!

+1/−6
29.1.2016 19:43
Foto

R82a96d87i15m 15P97o36s25p66ě36c73h45a 7940134939

Kdy to bude ?

+5/0
29.1.2016 20:54

J24i46ř40í 94K72u88l38í33k 3466947510687

Zatímco jedna ikona z šedesátých let jde nenávratně do důchodu (747), tak druhá se dočkala čtvrté reinkarnace, natáhli přední podvozkovou nohu, aby pod křídlo nacpali větší motory a voilá! ono to funguje. 3000 objednávek a jede se dál. R^

+1/0
29.1.2016 19:28

M34i93r16o37s51l54a59v 68P24r29o67c24h63á59z24k70a 4626155824500

Snad nejde, taky to zvětšují a má létat dál......tedy doufám, že to dotáhnou, je to ikona, nic hezčího momentálně v klasickém provozu nelétá.

+3/0
29.1.2016 19:43

J54i50ř47í 43Z20ý25k72a 9909473121840

škoda, že se "článek" více nerozepisuje o změnách u této verze.

0/0
30.1.2016 2:21

J20a90k61u94b 29Š92a46f45a21n58d17a 7525557211461

747 do žádného důchodu nejde. Je další generace...

0/0
31.1.2016 10:14

J87i44ř46í 82K73u76l80í31k 3106207390567

Všiml jsem si, že je nová generace 747-8 ....už od roku 2011 :-) Vloni jsem se s ní i proletěl. Ale právě tahle generace je labutí písní jumba. Od března snižují výrobu na 1ks/měsíc, od září 1ks/dva měsíce. Nové objednávky nejsou, cargo trh nejde nahoru, takže ukončení výroby je otázkou maximálně dvou let. Vyrábět jednotky kusů ročně je ztrátové nejen pro Boeing, ale i celý dodavatelský řetězec.

0/0
31.1.2016 12:18

R23o80b91e54r85t 72F74ü27r75s30t 9494985974702

Tak to už nedostaneme ani bagetu a vodu a půlka míst bude k stání.... :-( Teda jestli na to budou mít koho a kým přeškolit - kapitáni jim zdrhají pryč a zůstávají max.druzí piloti po kursech a typovkách s min.náletem..... :-(

0/−6
29.1.2016 19:22

M66i80r64o43s59l85a47v 89P31r35o55c36h52á77z66k45a 4496585414570

Kapitáni jim zdrhají? Kamarád u nich létá od začátku, vyplatili si ho z ČSA tenkrát, tak momentální situace je, že kapitánú je přetlak. a on není z těch, že by chválil TS jen že tam létá, právě naopak.

+1/−1
29.1.2016 19:45

P10e62t47r 80P35e31t55r 6113162418313

Kapitánů je přetlak, protože většina leteckých společností snižuje platy a piloti odcházejí na lépe placená místa ke konkurenci....která ovšem nejsou. Proto jsou všude přetlaky. Takže stabilně zůstávají hlavně ti bez zkušeností, kteří mají nížší nároky na plat.

+1/0
29.1.2016 21:04

M65a90r28t90i17n 55D81u44b19e17n 4235828304878

Petře Petře, více sám sebe vyvracející komentář jsem asi nikdy nečetl... ;-)

+2/0
30.1.2016 1:25

J15a18k40u66b 88Š81a58f76a71n25d39a 7375867761241

Z příspěvku vůbec nerozumím tomu, kam to kapitáni vlastně jdou. Někam do fabriky dělat svářeče? Těch nedostatek je..

0/0
31.1.2016 10:17

M46a88r57e73k 35F91l88e71k51a45č 1886475514108

Letadla miluju..jsou krásná a elegantní, u mě vede co se vzhledu týče 747 a následuje dreamliner

+5/0
29.1.2016 19:15

A36n43t70o28n88í28n 74Z72e66l96e33n17ý 2814703401856

Jediné co vás může omluvit je, když odpřísáhnete, že jste ještě neviděl Lockheed L 1049.

+2/0
29.1.2016 19:45

M98i24r25o54s36l57a46v 20P15r57o76c30h63á52z51k92a 4106135464320

Ano je to krásné éro, ale ani Marek nemá špatný vkus z těch novějších (no i když 747 z 1969).

0/0
29.1.2016 19:47

Z50d64e45n41ě34k 97D46u57b46e90c31k69ý 3817334690268

On ještě někde létá ?

Neberte to jako narážku, jen se ptám

0/0
31.1.2016 7:56

P80a54v75e28l 60V10e86t13e28š59n57í21k 7695758705717

U mě jednoznačně Concorde a pak A350.

Musím říct, že ten "dreamliner" B787 mě docela zklamal. Ty úvodní skicy od Boeingu vypadaly fantasticky, ale ten výsledek už se mi tak krásný nezdál.

0/−1
30.1.2016 14:43

M65a82r18t77i60n 71K13r43a57l 7433730813167

No jasně, že bude vozit Čechy, stačí, když si koupíme letenku na let, který MAX využívá. Letadla nebývají vybíravá.

+7/0
29.1.2016 18:46

R21o84m32a28n 52P56o52l65á54č11e79k 5826229705

Asi tak. Hlavně, když si ho objedná několik dopravců v Evropě:-)

+1/0
29.1.2016 19:12

M17a27r90e80k 28Š39e30s82t78á14k 4205681696841

Jestli s ním bude létat TS je otázka, jestli ho zas nepřeprodá jako posledně...

+1/0
29.1.2016 18:39

J10i57ř88í 44K14u93l49í98k 3856187350277

Posledně předprodali 787, protože zjistili, že český koupák zkousne cestu do Karibiku i se dvěma mezipřistáníma.

+4/0
29.1.2016 19:19

P36a96v82e75l 95N92o38v52á59k 7861156779283

Tak od prosince už si najimaji 330 pokud vim na přímé lety

0/0
30.1.2016 8:46

R79o36m38a72n 60N21o35v64o71t46n24ý 4807963130174

Pri videu mate nespravny popis 747 MAXRv opravte si to prosim.

+2/−1
29.1.2016 18:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.