Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát prodává první nevyužívané lokálky. Za cenu čtyř přejezdů

Snaha státu zbavit se některých nevyužívaných železničních tratí míří po letech k prvnímu úspěšnému prodeji. Za necelých jedenáct milionů prodá 59 kilometrů dvou lokálek společnosti AŽD Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M69i80l98o98s17l63a40v 63Z96í72t89k48a 8250474947520

Z článku vyplývá, že zabezpečení železničních přejezdů je předražené!! To že tratě získala firma AŽD je dobře, může testovat na větších úsecích.

0/0
3.2.2016 10:30

M21a51r15t48i78n 37K42u54b76í33k 9787219686593

To je dobrá zpráva, aspoň to AŽD nezlikviduje. Měli by obnovit na trati i pravidelné vlaky, vždyť Dětenice jsou se středověkým pivovarem a zámkem turistickým trhákem a do hospod se má jezdit vlakem nikoli autem. I na trati Lovosice-Čížkovice-Obrnice -Most by se dala obnovit osobní doprava- vede kolem center obcí, vlaky do zrušení ze strany želznici nepřátelského Ústeckého kraje jezdily využívané, rozhodně více než autobusy. Všude, kde se zrušily vlaky tak lidé nepřešli do autobusů, ale do auta a zacpávají svým dojížděním města.

+2/0
1.2.2016 13:48

O12l27d45ř15i70c39h 72J73a44n50e83č43e93k 8689196603491

tady je podstatné, že AŽD trati kupuje a hodlá i nadále udržovat a provozovat pro své komerční účely, které jsou zcela jiné, než provozování dopravy - a v době, kdy je pro tyto účely nepotřebuje, může je přenechat jiným k provozu jejich vlaků, ať už linkových nebo výletních, aniž by jí nějak extra záleželo na tom, kolik za to vybere peněz. že je SŽDC nechtěla udržovat, když na nich jezdilo pár spojů denně a těchto pár spojů bylo jediným důvodem existence trati, je pochopitelné.

bohužel pokud se zastaví provoz na dalších lokálkách, už takové štěstí nejspíš mít nebudou, protože nelze v ČR mít 80 testovacích tratí.

0/0
1.2.2016 15:14

O47l88d23ř75i96c31h 54J74a42n47e53č31e82k 8849296933461

to je ale blbý titulek. to je jako pohoršovat se, že byt v Chomutově stojí to, co v Praze garáž - přijde to někomu divné?

0/0
1.2.2016 8:33

P69a72v13e19l 76S65o78b47o17t64k63a 5450424

Salámová metoda likvidace železnic ve prospěch automobilek.

Jako když si vezmete chobotnici a budete zkoumat které chapadlo má navíc - nakonec usekáte všechny, protože jen ve velkém celku má smysl.

+2/−2
31.1.2016 18:49

O73l45d26ř83i41c31h 54J83a14n94e89č40e38k 8909296513611

to je ale pěkná pitomost. asi jste si nevšiml, že od doby, kdy se ty železnice stavěly, se situace v dopravě dost změnila? proč např. neplatí úplný zákaz bourat staré domy? neměly by být zachovány jako památky? některé trati zrušit je prostě racionální řešení. a mimochodem - tu železnici nikdo nelikviduje, koleje tam zůstanou. jestli chcete proti něčemu protestovat jakožto 'likvidaci železnice ve prospěch automobilek', tak proti zastavení pravidelné osobní dopravy, nikoliv proti prodeji do soukromých rukou.

0/−1
1.2.2016 8:38

P65a63v48e56l 97S46o56b39o70t33k44a 5380894

Ano, velice se změnila situace, a to především od roku 1989, resp. od privatizace Škody MB a od přeměny české ekonomiky na hromandnou nekvalifikovanou montáž aut.

Dopravní obslužnost vesnic je systematicky likvidována, vlaková spoejní omezována, tratě a zastávky rušeny.

Lidé jsou nuceni, a to už nejen na vesnicích, pořizovat dvě auta do baráku.

A není to náhoda, ale tlak nadnárodních koncernů na vládu (vlády) - aby se příjmy zahraničních firem zvyšovaly.

+1/−2
1.2.2016 12:25

O66l89d38ř98i73c18h 15J97a52n97e48č62e64k 8769226783481

blábolíte nesmysly.

v době, kdy se ty železnice stavěly - tj. za Rakouska-Uherska - byly krom železnice k dispozici už jen povozy. čili se veškerý náklad vozil po železnici a pokud lidé chtěli / potřebovali někam dál, než do vedlejší vesnice, tak byli rádi i za nádraží, na které museli 4km pěšky. takové nádraží by dnes nikoho nezajímalo ani kdyby tam vlaky jezdily každých 10 minut a i kdyby ano, stejně byste ta dvě auta potřeboval, přinejmenším pro cesty na nádraží. a fabriky či lomy, kvůli nimž se tehdy ty lokálky leckdy stavěly, už dnes většinou nefungují.

(západní) Německo nebo Rakousko žádný komunismus ani "přeměnu ekonomiky na hromadnou nekvalifikovanou montáž čehokoliv" nezažily a přesto tam mnohé lokálky byly a jsou rušeny, leckteré přežily jen díky tomu, že je od státních drah převzala zemská vláda nebo sdružení obcí, kudy trať vede. a lidé na venkově zpravidla (minimálně) dvě auta do baráku mají, i kdyby jen na cesty na nebližší železniční zastávku.

tím nechci říct, že se hromadná doprava má dále omezovat a železniční trati hromadně rušit, ale udržovat železniční spojení, kde ve vlaku jedou v průměru 4 cestující, je nebetyčný nesmysl.

0/−1
1.2.2016 13:31

P73a59v94e54l 97S98o96b84o74t97k68a 5540694

Stejně jako když poštovní doručovatelka nese dopis na samotu 3 kilometry vzdálenou.

Ano, to jsou funkce státu které by měl zajišťovat a jejich převodem na privátní bázi docílíte jediného - ve velkých městech se bude žít výrazně levněji a komfortněji a vesnice se vylidní.

A oslabíte roli státu v ekonomice - a to je vidět právě na příkladu veřejná doprava + obslužnost versus lobby výrobců a prodejců aut.

A stejně je to vidět na koncentraci lékáren a lékařů ve velkých městech a klesající dostupnosti na vesnicích.

Vše je to o tom jediném - o hloupé pravici která nedohládne dál než na svůj individuální zájem a pak o zájmech společnosti, pro které si před tisíci lety lidé stát vymysleli a od té doby bránili.

dále viz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Maslowova_pyramida

http://www.national-geographic.cz/clanky/volici-pravice-jsou-hloupejsi-nez-volici-levice-tvrdi-to-kanadska-studie.html

+1/−1
1.2.2016 18:02

O97l20d54ř24i37c10h 12J38a26n20e46č62e22k 8659986933431

no jo hold co čekat od komunisty.

jestli dopravu (včetně kolejí) provozuje stát nebo soukromník není podstatné. pokud je ztrátová, tak se tam ty peníze musí lít tak jako tak. a lít peníze do nevyužívané železnice je nesmysl, když existují autobusy. ano máte pravdu, tam kde jsou vlaky je obvykle spojení lepší než když jezdí jen autobusy (v dopravních špičkách pracovních dní).

pošťačka na samoty dopisy nenosí, na to mají ti ze samot schránky někde u odbočky ze silnice, kudy jezdí doručovatelské auto. nicméně je lhostejné, zda je pošta státní podnik nebo soukromý, důležité je, jestli stát tuto jinak ztrátovou službu zadotuje.

pokud byste dotoval každou existující železniční trať a v každé vesnici lékárnu a doktora, tak prostě nebudou peníze na jiné věci - např. na údržbu infrastruktury. takže by sice jezdila spousta vlaků a autobusů, ale po rozbitých tratích / silnicích, takže 15km do města by to jelo hodinu.

0/−2
1.2.2016 18:13

P68a43v60e32l 58S84o43b44o67t89k41a 5240974

já a komunista???

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.2.2016 18:27

J19a45k53u81b 98R38e17i50t48e22r 2765190578484

No nevím, jestli komunista jste nebo nejste. Ale podle Vašich textů vidím, že byste moc rád určoval, co je pro lidi důležité (podle Vás) a také byste moc rád šahal do cizích kapes pro peníze na svoje důležité projekty. Akorát k tomu nemáte odvahu dělat to přímo (to by mohl člověk dostal po tlamě), ale chcete to dělat prostřednictvím státu.

Takže mi z toho vychází: socialista, ale zbabělec.

+1/0
4.2.2016 13:26

R57o91m85a43n 96J90e41s39c34h93k47e 9498345217785

Tolik spojů, co je dneska nikdy nebylo. Český jízdní řád je tlustý jako celý federální se Slovenskem. Na naší trati jezdí vlaky každou hodinu a ve špičce dokonce 3 krát. Bydlím také na vesnici, auto mám a jedu 1 krát týdně nakoupit. A ve městě je auto k ničemu. Že jste pohodlný, tak ho plaťte. Jsem rád, že erár podporuje železnici, jinak se na silnice všichni nevlezeme.

+1/0
2.2.2016 17:14

J69a19r69o24m27í11r 10K19a39p65l69a85n 7918304312824

No jo,to ale patrně bydlíte na vlajkové lodi všem příměstských tratí v ČR, tedy na trati Praha - Radotín - Řevnice - Beroun a ne třeba na trati Lužná u Rakovníka - Chomutov, kde projedou 3-4 vlaky denně!

0/0
4.2.2016 12:04

R22o11m45a84n 52J81e56s43c32h66k79e 9218585447595

Nebydlím na vlajkové trati, bydlím okres Blansko. Máte pravdu, hodně tratí stát zrušil, odhadem 70 - 100 tratí v Československu. Ano jsou rozdíly. Na mnoha tratích se jezdí v hodinovém taktu.

0/0
4.2.2016 16:06

F13r95a71n78t12i16š94e39k 47M57a82t55ě76j37č15e49k 7183132203351

Čekal bych , že pan Jančura do toho půjde. On, ale dává přednost rychlíkovým tratím, čím to asi je.

+1/−4
31.1.2016 18:00

M47a88r36t35i86n 62H35o90u60b30a 6883591949168

pan Jancura dava prednost jistym kseftum :) at uz jsou to rychliky na Ostravu, nebo ZDO.

+1/0
31.1.2016 18:05

B66o89h29u50s28l76a27v 70K97r37á68l35í78k 2161270279706

Pan Jančura se zabývá spíše dopravou, nikoliv provozováním silnic nebo železnic. To už byste do toho mohl jít rovnou vy.

+2/0
31.1.2016 20:02

P18a48v19e21l 24Š68e45v90č49í79k 6130785269680

Postavil bych tam staré vagóny a udělal ubytovnu pro bezdomovce. Já bych si zamluvil nějaký vagon s otevřenou plošinou. Večer bych si dal na plošinu židli a stolek, zapálil cigárko, otevřel pivko, Rexik by mi ležel u nohou a bylo by nám fajn. Lidé co mají a hromadí majetky, vůbec netuší co znamená svoboda.

0/0
31.1.2016 17:49

B32o60h70u69s24l29a67v 83K43r17á76l89í97k 2651600829296

Ne každý je tak bohatý, aby si mohl koupit celý plošinový vůz.

0/0
31.1.2016 20:04

L73u43k59á79š 21A85d93a51m30e83c 3587773950247

Na co to prodávat? Automaticky bych tam postavil cyklostezku a hotovo. Jednak to místní vždy a všude využijí minimálně na dopravu ze vsi do vsi, do hospody či na úřad, jednak jak už někdo psal níže, v takovém případě se to dá vždy v případě potřeby zase obnovit.

+1/−9
31.1.2016 16:41

V91i81k68t46o74r 18N45á12r96o12ž33n15ý 3119442348

Proč tam stavět cyklostezku , když tam mohou jezdit vlaky.

Apropo..k čemu cyklostezka absolutně nezajímavou oblastí jako je oblast mezi Dolním Bousovem a Koplidlnem..

+5/0
31.1.2016 17:36

J70a78n 39N66o60v39á45k 8660876217740

Protože na cyklostezku lze čerpat dotace. A rozkaz zněl jasně - musíme čerpat za každou cenu. Nejlepší by byla kombinace s nějakou rozhlednou.

+2/0
31.1.2016 18:13

J75a28k93u45b 18R15e46i92t83e18r 2395290858734

A ještě k tomu přihoďte nízkoprahové centrum pro sociálně vyloučené.

0/0
4.2.2016 13:28

B82o70h45u56s55l15a83v 58K27r59á14l28í21k 2451830569256

Absolutně nezajímavou? Jsou tam lesy, kopce, turistické značky, zámky, rybníky... co víc byste si tam představoval, aby to byla podle vás zajímavá oblast? Doly? Fabriky? Disneyland?

0/0
31.1.2016 20:08

O79l34d10ř41i27c18h 61J93a28n68e17č59e26k 8409586533911

taky bych řekl, že ta krajina zajímavá je, i když Lednický areál to není.

nicméně nemá velký smysl stavět tam cyklostezku, protože je tam spousta silniček s minimálním provozem, po nichž se na kole dá dobře jezdit.

0/0
1.2.2016 8:44

R76o67m98a19n 42J15e89s26c10h44k40e 9898935107185

Ekonomika je neúprosná. Například trať Čejč - Ždánice nebyla postavena pro lidi ale kvůli řepě. Dnes už je zrušena. Je mi to osobně líto ale s tím se nedá nic dělat. V Československu se zrušilo odhadem 70 - 100 tratí. Už v roce 1933 první trať Ondrášov - Dvorce. Autobusy a auta jsou levnější.

0/0
1.2.2016 16:55

P37e92t59r 94N85o41v65á62k 1825627372465

Opravte si titulek. Již před mnoha léty byly prodány úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a Jindřichova Hradce do Nové Bystřice. Dlouhou dobu prosperovaly, ale nyní se stal vlastníkem jistý zlatokop a s úzkokolejkami to jde z kopce.

+10/0
31.1.2016 15:33

R76e98g11i28n55e 74M29a68r26t56i15n 6472288190248

Ono jich bude asi více. Neznám podrobnosti, ale buď dali zadara, nebo jinak dnes cyklotrasu Mutěnice - Kyjov.

0/0
31.1.2016 15:53

M26a72r31t14i33n 68H97r32o32u80d63n66ý 5597212154267

Tam jezděj ty "ponorky", a invalidní rampy tam řešej těma americkejma patentníma nakládacíma rampama, ne? Jsem se málem po....

0/0
31.1.2016 16:31

P56e15t67r 23N27o98v25á84k 1245747402915

Nový majitel činí nepochopitelná rozhodnutí. Vagony vypadají děsně a jsou nepraktické. Nakládací rampa... to byla snaha, jak "splnit" požadavek na bezbariérový nástup a výstup:-/

0/0
31.1.2016 18:05

P79e87t21r 75B75o26ž48e88k 1613582133772

A nepatří to náhodou dopravnímu podniku Jidřichova Hradce.

A kde berete jistotu, že prosperovaly?

0/−3
31.1.2016 16:39

M75a77r47t90i17n 68H57o20u40b57a 6423591959968

nepatri to DP JH

proctete si vyroci zpravy

+4/0
31.1.2016 17:32

P27e56t45r 88B58o37ž15e51k 1443682863902

Já jen když tama jezdíme, tak jízdní řád vydává/l DP JH.

Ale je prvda, že jsem poslední dobou na lokálku moc nenarazili a to kdysi jezdila od května.

0/0
1.2.2016 9:58

R42o72m25a63n 97J11e89s44c51h30k76e 9928165157825

První trati se prodali již v roce 1854 na silvestra - Severní státní dráha úseky Olomouc - Praha - Podmokly a Brno - Česká Třebová za tuším 200 mega zlatých. Stát byl totálně zadlužený.

0/0
1.2.2016 16:58

J81a49n 39U78l26r78y29c30h 4421257680538

zachovat trať v provozuschopném stavu 5 let - k čemu má být taková podmínka dobrá?, budoucnost delší pěti let nás nezajímá?, neznám podmínky, ale celý prodej je z podstaty naprosto fatální chyba, jediná správná cesta by byla dát na pozemky věčnou závoru, aby zůstaly v celé trase a prakticky včetně pozemků nádraží zachované pro potřeby nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...;

málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic a automobilismu tu nemůže zůstat navěky (a vzhledem k její absurdní nehospodárnosti jí dávám čas do prvního společenského posunu (ať už jakéhokoliv)) - komunikační trasy vytvořené v nepatrném sklonu můžou mít za pár desítek let naprosto nepředstavitelnou cenu, zablokovat si je (absolutně zbytečně) soukromým vlastnictvím a nich postavenými stavbami je z dlouhodobé perspektivy šílenost

(a pro případ nějaké bližší krize bych uvažoval ještě o jedné krátkodobější pojistce - pokud by provoz na trati skončil, měly by se koleje a další infrastruktura ohrožená krádeží a přirozenou destrukcí demontovat a s potřebnou dokumentací umístit v zabezpečených areálech - v případě zhoršené dostupnosti PHM by bylo možné potřebné tratě obnovit možná (za změny bezpečnostních postupů) v řádu týdnů; jen naprostý pitomec může tvrdit, že situace, kdy by bylo velice žádoucí i lokální tratě rychle obnovit, v příštích letech určitě nenastane)

zbavujeme se v budoucnu prakticky nenahraditelné dopravní páteře naprosto zbytečně a prakticky za nulovou hodnotu i nulový společenský zisk:-P

+15/−2
31.1.2016 14:55

M50a71r34t42i78n 14H26r35o83u94d75n58ý 5407692614547

S tím se počítá, nemějte obavy. Pokud by státu teklo do bot (např. válka), tak může rekvírovat prakticky bez omezení. I soukromé majetky.

0/0
31.1.2016 16:26

J96a78n 52U81l53r53y33c11h 4151887700218

dokonce ani za nejvyšší válečné nouze by rozhodně nebylo normální a lehce schůdný vyvlastnit a rozbourat stavby, přerušit vybudované silnice a další spoje, ale taková extrémní situace by se stejně uplatnila jen velmi výběrově; pointa je, že za 40-50 let by třeba mohlo být výhodné nějakou trať obnovit, ovšem ne za podmínek, že by to znamenalo složitý až nekonečný kolotoč výkupů, a ohromné výdaje na kompenzace

0/0
31.1.2016 17:30

M22a52r82t48i39n 57H48o71u26b86a 6973881899788

za valecneho stavu by to bylo zcela normlani (zabaveni majetku).

jsem skalopevne presvedcen, ze se jiz nikdy nevrati doba, kdy lide byli ochotni chodit pesky z vlakove zastavky domu nekolik km. kdyz kazdy vi, ze autobus muze zastavit v centru vesnice.

+3/0
31.1.2016 17:35

V97i85k73t80o48r 55N27á73r33o62ž72n85ý 3109952478

A navíc ten autobus nemá vyšší spotřebu , než 814 na kolejích...

+2/0
31.1.2016 17:40

R32o37m89a42n 14J22e41s22c36h29k82e 9308885387195

Spotřeba je stejná ale udržovat koleje je moc nákladné. Vyměňoval jste někdy pražec ? Já si to zkusil na úzkém rozchodu. Ekonomika je neúprosná.

0/0
1.2.2016 17:00

M80a62r91t73i55n 47H37r33o50u25d92n48ý 5297302754527

Navíc je otázka, k čemu tam ta trať byla kdysi zbudována. Obvykle se to budovalo v 2. polovině 19. století a osobní přeprava byla tehdy z pohledu zájmů na posledním místě. Obvykle tedy byla důvodem nějaká fabrika, lom, elektrárna, atp. Pokud už dnes tento primární důvod neexistuje (textilku zavřeli, lom vytěžili, elektrárnu zrušili,...), tak ne vždy má cenu zuby nechty to udržovat.

+2/0
31.1.2016 16:28

J56a52n 34U92l59r18y55c84h 4651657730468

koleje vždycky vedou "někam", a aby to bylo životaschopné a smysluplné pro zbytek země, musí to mít spojení (a v tom "někam" máte téměř vždy buď (potenciální) zemědělskou výrobu, nebo aspoň les, takže o smysluplnosti i dnešní podoby železnice v okamžiku, kdy se podmínky pro autodopravu výrazně zhorší, bych pochyby neměl)

0/−2
31.1.2016 17:12

M60a64r34t38i45n 23H80o19u93b35a 6503101949138

velmi casto koleje nevedou nikam. aspon z pohledu aktualnich potreb, historicke potreby uz jsou davni pryc.

ta zemedelska vyroba, les .. to je opravdu usmevne

+2/0
31.1.2016 17:37

J48i27ř21í 73K22o90c60u76r35e77k 6635444595728

nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...; málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic

Co vím, tak silnice stavěli už Římané a i ten Karel IV stavěl most přes Vltavu pro silniční dopravu. Ikdyby se měla místo automobilů používat rikša, tak pořád zůstane ta silnice, po které už automobily nejezdí. Silniční doprava totiž může být realizována i volským potahem. A byl to volský potah, který jezdil po většině silnic kdysi dávno před módou automobilismu a elektrických kol. Nakonec pokud byste se vydal z Hevlína do Laa, tak stejně budete po silnici muset. Soudruzi totiž neobnovili železniční most přes řeku.

0/0
31.1.2016 16:30

J17a16n 17U88l72r89y71c84h 4891647120158

z hlediska ekonomiky provozu jsou ovšem železniční a silniční síť nebe a dudy...; ohánět se starověkem a středověkem je samozřejmě nesmysl, pokud nezastáváte tezi, že v nejhorším případě nám stačí dopravní komunikace na středověké úrovni a volské potahy...

a k tomu neobnovenému mostu - v tom je ten vtip, že jakmile něco zrušíte, rozparcelujete do soukromého vlastnictví a necháte zastavět , obnova je tepv nemožná...

0/0
31.1.2016 17:23

M48a66r57t31i11n 33H96o55u68b37a 6733911529818

ta ekonimika provozu - to by me tedy zajimalo.

vsichni ekonomove sveta jsou zrejme blazni, kdyz opustili koleje a presedlali na auta.

troufnu si odhadovat, ze vase uvazovani konci u koeficientu treni a nezaobira uz se takovymi malickostni, jako napr. celkove naklady vcetne maniulaci, doba prepravy, vcasnost prepravy, dostupniost prepravy a dopravni trasy ...

+1/−1
31.1.2016 17:41

O85l83d39ř55i73c10h 63J18a11n87e27č61e36k 8159416633371

s tím neobnoveným mostem v Laa jste trochu vedle - ten by šlo bez problémů obnovit, ale muselo by to dávat ekonomický smysl. a ten to nedává. kdo by tam kam jezdil resp. kdo by tam co vozil, aby to ospravedlnilo investici v řádu desítek či stovek milionů? z Hevlína do Hrušovan nejezdí vůbec nic, z Hrušovan dál toliko couráky. někdy v 90. letech se o tom uvažovalo, ale rychle se zjistilo, že by to byl nesmysl.

jiný případ je třeba trať z Vídně do Hainburg an der Donau a Wolfsthalu - původně lokálka do Bratislavy. tu by dnes jednoznačně dávalo smysl obnovit, ale za dob železné opony byl úsek z poslední rakouské vesnice ke státní hranici zrušen a pozemky prodány, takže tam už to teď opravdu nejde.

0/0
1.2.2016 18:06

P55a70v17e52l 92Ř28a14p76e40k 7462136139785

R^ Palec nahoru hlavně za ten automobilismus, který byl zastaralý již v době svého vzniku, a který je ekonomicky a hlavně morálně neudržitelný.

0/−1
31.1.2016 16:59

V41i25k45t89o13r 86N54á43r89o12ž50n40ý 3649682138

Jasně . Automobilismus je tak neudržitelný , že každý rok roste a železnice je tak perspektivní , že každý rok upadá.... ;-D

Toto je názor ultrašotouše ...

0/−1
31.1.2016 17:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.