Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát prodává první nevyužívané lokálky. Za cenu čtyř přejezdů

Snaha státu zbavit se některých nevyužívaných železničních tratí míří po letech k prvnímu úspěšnému prodeji. Za necelých jedenáct milionů prodá 59 kilometrů dvou lokálek společnosti AŽD Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M73i57l68o76s96l96a92v 81Z25í26t45k80a 8290384507760

Z článku vyplývá, že zabezpečení železničních přejezdů je předražené!! To že tratě získala firma AŽD je dobře, může testovat na větších úsecích.

0/0
3.2.2016 10:30

M15a92r86t21i91n 64K35u29b86í37k 9687269336973

To je dobrá zpráva, aspoň to AŽD nezlikviduje. Měli by obnovit na trati i pravidelné vlaky, vždyť Dětenice jsou se středověkým pivovarem a zámkem turistickým trhákem a do hospod se má jezdit vlakem nikoli autem. I na trati Lovosice-Čížkovice-Obrnice -Most by se dala obnovit osobní doprava- vede kolem center obcí, vlaky do zrušení ze strany želznici nepřátelského Ústeckého kraje jezdily využívané, rozhodně více než autobusy. Všude, kde se zrušily vlaky tak lidé nepřešli do autobusů, ale do auta a zacpávají svým dojížděním města.

+2/0
1.2.2016 13:48

O66l37d63ř10i13c84h 89J90a14n94e98č90e97k 8409566913731

tady je podstatné, že AŽD trati kupuje a hodlá i nadále udržovat a provozovat pro své komerční účely, které jsou zcela jiné, než provozování dopravy - a v době, kdy je pro tyto účely nepotřebuje, může je přenechat jiným k provozu jejich vlaků, ať už linkových nebo výletních, aniž by jí nějak extra záleželo na tom, kolik za to vybere peněz. že je SŽDC nechtěla udržovat, když na nich jezdilo pár spojů denně a těchto pár spojů bylo jediným důvodem existence trati, je pochopitelné.

bohužel pokud se zastaví provoz na dalších lokálkách, už takové štěstí nejspíš mít nebudou, protože nelze v ČR mít 80 testovacích tratí.

0/0
1.2.2016 15:14

O30l70d43ř94i88c70h 11J63a61n65e13č50e76k 8209656223971

to je ale blbý titulek. to je jako pohoršovat se, že byt v Chomutově stojí to, co v Praze garáž - přijde to někomu divné?

0/0
1.2.2016 8:33

P92a46v23e90l 74S50o72b30o12t95k16a 5950654

Salámová metoda likvidace železnic ve prospěch automobilek.

Jako když si vezmete chobotnici a budete zkoumat které chapadlo má navíc - nakonec usekáte všechny, protože jen ve velkém celku má smysl.

+2/−2
31.1.2016 18:49

O97l36d16ř78i67c53h 25J50a97n67e54č68e47k 8169566633841

to je ale pěkná pitomost. asi jste si nevšiml, že od doby, kdy se ty železnice stavěly, se situace v dopravě dost změnila? proč např. neplatí úplný zákaz bourat staré domy? neměly by být zachovány jako památky? některé trati zrušit je prostě racionální řešení. a mimochodem - tu železnici nikdo nelikviduje, koleje tam zůstanou. jestli chcete proti něčemu protestovat jakožto 'likvidaci železnice ve prospěch automobilek', tak proti zastavení pravidelné osobní dopravy, nikoliv proti prodeji do soukromých rukou.

0/−1
1.2.2016 8:38

P44a55v89e19l 88S57o10b21o70t98k74a 5700154

Ano, velice se změnila situace, a to především od roku 1989, resp. od privatizace Škody MB a od přeměny české ekonomiky na hromandnou nekvalifikovanou montáž aut.

Dopravní obslužnost vesnic je systematicky likvidována, vlaková spoejní omezována, tratě a zastávky rušeny.

Lidé jsou nuceni, a to už nejen na vesnicích, pořizovat dvě auta do baráku.

A není to náhoda, ale tlak nadnárodních koncernů na vládu (vlády) - aby se příjmy zahraničních firem zvyšovaly.

+1/−2
1.2.2016 12:25

O51l43d62ř87i37c31h 78J25a95n57e65č88e58k 8879136623811

blábolíte nesmysly.

v době, kdy se ty železnice stavěly - tj. za Rakouska-Uherska - byly krom železnice k dispozici už jen povozy. čili se veškerý náklad vozil po železnici a pokud lidé chtěli / potřebovali někam dál, než do vedlejší vesnice, tak byli rádi i za nádraží, na které museli 4km pěšky. takové nádraží by dnes nikoho nezajímalo ani kdyby tam vlaky jezdily každých 10 minut a i kdyby ano, stejně byste ta dvě auta potřeboval, přinejmenším pro cesty na nádraží. a fabriky či lomy, kvůli nimž se tehdy ty lokálky leckdy stavěly, už dnes většinou nefungují.

(západní) Německo nebo Rakousko žádný komunismus ani "přeměnu ekonomiky na hromadnou nekvalifikovanou montáž čehokoliv" nezažily a přesto tam mnohé lokálky byly a jsou rušeny, leckteré přežily jen díky tomu, že je od státních drah převzala zemská vláda nebo sdružení obcí, kudy trať vede. a lidé na venkově zpravidla (minimálně) dvě auta do baráku mají, i kdyby jen na cesty na nebližší železniční zastávku.

tím nechci říct, že se hromadná doprava má dále omezovat a železniční trati hromadně rušit, ale udržovat železniční spojení, kde ve vlaku jedou v průměru 4 cestující, je nebetyčný nesmysl.

0/−1
1.2.2016 13:31

P66a62v48e74l 26S56o82b12o17t27k27a 5300664

Stejně jako když poštovní doručovatelka nese dopis na samotu 3 kilometry vzdálenou.

Ano, to jsou funkce státu které by měl zajišťovat a jejich převodem na privátní bázi docílíte jediného - ve velkých městech se bude žít výrazně levněji a komfortněji a vesnice se vylidní.

A oslabíte roli státu v ekonomice - a to je vidět právě na příkladu veřejná doprava + obslužnost versus lobby výrobců a prodejců aut.

A stejně je to vidět na koncentraci lékáren a lékařů ve velkých městech a klesající dostupnosti na vesnicích.

Vše je to o tom jediném - o hloupé pravici která nedohládne dál než na svůj individuální zájem a pak o zájmech společnosti, pro které si před tisíci lety lidé stát vymysleli a od té doby bránili.

dále viz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Maslowova_pyramida

http://www.national-geographic.cz/clanky/volici-pravice-jsou-hloupejsi-nez-volici-levice-tvrdi-to-kanadska-studie.html

+1/−1
1.2.2016 18:02

O41l53d50ř33i96c49h 26J13a52n67e36č63e65k 8399936603321

no jo hold co čekat od komunisty.

jestli dopravu (včetně kolejí) provozuje stát nebo soukromník není podstatné. pokud je ztrátová, tak se tam ty peníze musí lít tak jako tak. a lít peníze do nevyužívané železnice je nesmysl, když existují autobusy. ano máte pravdu, tam kde jsou vlaky je obvykle spojení lepší než když jezdí jen autobusy (v dopravních špičkách pracovních dní).

pošťačka na samoty dopisy nenosí, na to mají ti ze samot schránky někde u odbočky ze silnice, kudy jezdí doručovatelské auto. nicméně je lhostejné, zda je pošta státní podnik nebo soukromý, důležité je, jestli stát tuto jinak ztrátovou službu zadotuje.

pokud byste dotoval každou existující železniční trať a v každé vesnici lékárnu a doktora, tak prostě nebudou peníze na jiné věci - např. na údržbu infrastruktury. takže by sice jezdila spousta vlaků a autobusů, ale po rozbitých tratích / silnicích, takže 15km do města by to jelo hodinu.

0/−2
1.2.2016 18:13

P68a51v32e66l 46S91o14b52o13t67k46a 5400534

já a komunista???

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.2.2016 18:27

J28a70k97u77b 37R98e56i14t47e79r 2655420498584

No nevím, jestli komunista jste nebo nejste. Ale podle Vašich textů vidím, že byste moc rád určoval, co je pro lidi důležité (podle Vás) a také byste moc rád šahal do cizích kapes pro peníze na svoje důležité projekty. Akorát k tomu nemáte odvahu dělat to přímo (to by mohl člověk dostal po tlamě), ale chcete to dělat prostřednictvím státu.

Takže mi z toho vychází: socialista, ale zbabělec.

+1/0
4.2.2016 13:26

R94o16m88a92n 26J71e22s66c93h61k25e 9188855137405

Tolik spojů, co je dneska nikdy nebylo. Český jízdní řád je tlustý jako celý federální se Slovenskem. Na naší trati jezdí vlaky každou hodinu a ve špičce dokonce 3 krát. Bydlím také na vesnici, auto mám a jedu 1 krát týdně nakoupit. A ve městě je auto k ničemu. Že jste pohodlný, tak ho plaťte. Jsem rád, že erár podporuje železnici, jinak se na silnice všichni nevlezeme.

+1/0
2.2.2016 17:14

J91a96r23o44m16í37r 81K44a93p41l26a33n 7338224462844

No jo,to ale patrně bydlíte na vlajkové lodi všem příměstských tratí v ČR, tedy na trati Praha - Radotín - Řevnice - Beroun a ne třeba na trati Lužná u Rakovníka - Chomutov, kde projedou 3-4 vlaky denně!

0/0
4.2.2016 12:04

R86o80m59a64n 92J17e61s56c46h37k56e 9588415827755

Nebydlím na vlajkové trati, bydlím okres Blansko. Máte pravdu, hodně tratí stát zrušil, odhadem 70 - 100 tratí v Československu. Ano jsou rozdíly. Na mnoha tratích se jezdí v hodinovém taktu.

0/0
4.2.2016 16:06

F82r47a27n44t49i72š45e35k 23M87a78t17ě58j32č40e95k 7433702493771

Čekal bych , že pan Jančura do toho půjde. On, ale dává přednost rychlíkovým tratím, čím to asi je.

+1/−4
31.1.2016 18:00

M33a98r31t79i37n 13H15o82u58b89a 6543871459988

pan Jancura dava prednost jistym kseftum :) at uz jsou to rychliky na Ostravu, nebo ZDO.

+1/0
31.1.2016 18:05

B42o56h49u73s29l50a47v 18K24r38á78l29í81k 2491870149256

Pan Jančura se zabývá spíše dopravou, nikoliv provozováním silnic nebo železnic. To už byste do toho mohl jít rovnou vy.

+2/0
31.1.2016 20:02

P61a97v22e36l 15Š23e28v22č68í44k 6410305409380

Postavil bych tam staré vagóny a udělal ubytovnu pro bezdomovce. Já bych si zamluvil nějaký vagon s otevřenou plošinou. Večer bych si dal na plošinu židli a stolek, zapálil cigárko, otevřel pivko, Rexik by mi ležel u nohou a bylo by nám fajn. Lidé co mají a hromadí majetky, vůbec netuší co znamená svoboda.

0/0
31.1.2016 17:49

B87o61h70u86s41l63a85v 30K74r57á82l60í23k 2641980349856

Ne každý je tak bohatý, aby si mohl koupit celý plošinový vůz.

0/0
31.1.2016 20:04

L11u19k12á49š 71A82d11a29m30e43c 3597103380777

Na co to prodávat? Automaticky bych tam postavil cyklostezku a hotovo. Jednak to místní vždy a všude využijí minimálně na dopravu ze vsi do vsi, do hospody či na úřad, jednak jak už někdo psal níže, v takovém případě se to dá vždy v případě potřeby zase obnovit.

+1/−9
31.1.2016 16:41

V72i82k18t48o89r 92N86á26r27o82ž97n22ý 3919602578

Proč tam stavět cyklostezku , když tam mohou jezdit vlaky.

Apropo..k čemu cyklostezka absolutně nezajímavou oblastí jako je oblast mezi Dolním Bousovem a Koplidlnem..

+5/0
31.1.2016 17:36

J40a66n 97N13o45v17á43k 8380296857210

Protože na cyklostezku lze čerpat dotace. A rozkaz zněl jasně - musíme čerpat za každou cenu. Nejlepší by byla kombinace s nějakou rozhlednou.

+2/0
31.1.2016 18:13

J97a13k39u43b 64R85e25i56t54e82r 2505810898854

A ještě k tomu přihoďte nízkoprahové centrum pro sociálně vyloučené.

0/0
4.2.2016 13:28

B17o31h85u32s87l84a87v 37K69r85á28l43í39k 2731360759736

Absolutně nezajímavou? Jsou tam lesy, kopce, turistické značky, zámky, rybníky... co víc byste si tam představoval, aby to byla podle vás zajímavá oblast? Doly? Fabriky? Disneyland?

0/0
31.1.2016 20:08

O19l69d17ř75i27c24h 52J63a57n16e45č10e85k 8829576313541

taky bych řekl, že ta krajina zajímavá je, i když Lednický areál to není.

nicméně nemá velký smysl stavět tam cyklostezku, protože je tam spousta silniček s minimálním provozem, po nichž se na kole dá dobře jezdit.

0/0
1.2.2016 8:44

R31o47m31a96n 10J88e19s27c51h16k93e 9988955237245

Ekonomika je neúprosná. Například trať Čejč - Ždánice nebyla postavena pro lidi ale kvůli řepě. Dnes už je zrušena. Je mi to osobně líto ale s tím se nedá nic dělat. V Československu se zrušilo odhadem 70 - 100 tratí. Už v roce 1933 první trať Ondrášov - Dvorce. Autobusy a auta jsou levnější.

0/0
1.2.2016 16:55

P18e23t16r 26N75o35v10á55k 1675177442305

Opravte si titulek. Již před mnoha léty byly prodány úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a Jindřichova Hradce do Nové Bystřice. Dlouhou dobu prosperovaly, ale nyní se stal vlastníkem jistý zlatokop a s úzkokolejkami to jde z kopce.

+10/0
31.1.2016 15:33

R40e31g34i85n42e 59M81a52r81t53i36n 6872728170858

Ono jich bude asi více. Neznám podrobnosti, ale buď dali zadara, nebo jinak dnes cyklotrasu Mutěnice - Kyjov.

0/0
31.1.2016 15:53

M17a95r11t57i62n 16H48r85o70u74d43n24ý 5387542224307

Tam jezděj ty "ponorky", a invalidní rampy tam řešej těma americkejma patentníma nakládacíma rampama, ne? Jsem se málem po....

0/0
31.1.2016 16:31

P50e41t80r 73N96o20v83á69k 1235627622415

Nový majitel činí nepochopitelná rozhodnutí. Vagony vypadají děsně a jsou nepraktické. Nakládací rampa... to byla snaha, jak "splnit" požadavek na bezbariérový nástup a výstup:-/

0/0
31.1.2016 18:05

P65e40t61r 88B87o61ž92e69k 1593212433712

A nepatří to náhodou dopravnímu podniku Jidřichova Hradce.

A kde berete jistotu, že prosperovaly?

0/−3
31.1.2016 16:39

M77a24r84t98i71n 84H47o38u52b98a 6243671319748

nepatri to DP JH

proctete si vyroci zpravy

+4/0
31.1.2016 17:32

P15e43t97r 90B72o92ž92e85k 1333382193122

Já jen když tama jezdíme, tak jízdní řád vydává/l DP JH.

Ale je prvda, že jsem poslední dobou na lokálku moc nenarazili a to kdysi jezdila od května.

0/0
1.2.2016 9:58

R61o48m66a59n 36J80e81s69c40h34k41e 9698835237905

První trati se prodali již v roce 1854 na silvestra - Severní státní dráha úseky Olomouc - Praha - Podmokly a Brno - Česká Třebová za tuším 200 mega zlatých. Stát byl totálně zadlužený.

0/0
1.2.2016 16:58

J77a92n 36U87l62r74y29c40h 4281647260228

zachovat trať v provozuschopném stavu 5 let - k čemu má být taková podmínka dobrá?, budoucnost delší pěti let nás nezajímá?, neznám podmínky, ale celý prodej je z podstaty naprosto fatální chyba, jediná správná cesta by byla dát na pozemky věčnou závoru, aby zůstaly v celé trase a prakticky včetně pozemků nádraží zachované pro potřeby nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...;

málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic a automobilismu tu nemůže zůstat navěky (a vzhledem k její absurdní nehospodárnosti jí dávám čas do prvního společenského posunu (ať už jakéhokoliv)) - komunikační trasy vytvořené v nepatrném sklonu můžou mít za pár desítek let naprosto nepředstavitelnou cenu, zablokovat si je (absolutně zbytečně) soukromým vlastnictvím a nich postavenými stavbami je z dlouhodobé perspektivy šílenost

(a pro případ nějaké bližší krize bych uvažoval ještě o jedné krátkodobější pojistce - pokud by provoz na trati skončil, měly by se koleje a další infrastruktura ohrožená krádeží a přirozenou destrukcí demontovat a s potřebnou dokumentací umístit v zabezpečených areálech - v případě zhoršené dostupnosti PHM by bylo možné potřebné tratě obnovit možná (za změny bezpečnostních postupů) v řádu týdnů; jen naprostý pitomec může tvrdit, že situace, kdy by bylo velice žádoucí i lokální tratě rychle obnovit, v příštích letech určitě nenastane)

zbavujeme se v budoucnu prakticky nenahraditelné dopravní páteře naprosto zbytečně a prakticky za nulovou hodnotu i nulový společenský zisk:-P

+15/−2
31.1.2016 14:55

M51a97r84t31i98n 75H42r74o45u75d13n41ý 5637402494927

S tím se počítá, nemějte obavy. Pokud by státu teklo do bot (např. válka), tak může rekvírovat prakticky bez omezení. I soukromé majetky.

0/0
31.1.2016 16:26

J44a12n 73U58l13r18y78c93h 4541447810248

dokonce ani za nejvyšší válečné nouze by rozhodně nebylo normální a lehce schůdný vyvlastnit a rozbourat stavby, přerušit vybudované silnice a další spoje, ale taková extrémní situace by se stejně uplatnila jen velmi výběrově; pointa je, že za 40-50 let by třeba mohlo být výhodné nějakou trať obnovit, ovšem ne za podmínek, že by to znamenalo složitý až nekonečný kolotoč výkupů, a ohromné výdaje na kompenzace

0/0
31.1.2016 17:30

M97a73r46t28i18n 26H64o56u88b35a 6563471839478

za valecneho stavu by to bylo zcela normlani (zabaveni majetku).

jsem skalopevne presvedcen, ze se jiz nikdy nevrati doba, kdy lide byli ochotni chodit pesky z vlakove zastavky domu nekolik km. kdyz kazdy vi, ze autobus muze zastavit v centru vesnice.

+3/0
31.1.2016 17:35

V57i12k57t59o83r 30N20á88r90o34ž29n24ý 3489912948

A navíc ten autobus nemá vyšší spotřebu , než 814 na kolejích...

+2/0
31.1.2016 17:40

R75o51m15a30n 96J92e30s77c39h94k45e 9318325377875

Spotřeba je stejná ale udržovat koleje je moc nákladné. Vyměňoval jste někdy pražec ? Já si to zkusil na úzkém rozchodu. Ekonomika je neúprosná.

0/0
1.2.2016 17:00

M22a47r12t64i34n 41H45r52o85u32d39n77ý 5627572374827

Navíc je otázka, k čemu tam ta trať byla kdysi zbudována. Obvykle se to budovalo v 2. polovině 19. století a osobní přeprava byla tehdy z pohledu zájmů na posledním místě. Obvykle tedy byla důvodem nějaká fabrika, lom, elektrárna, atp. Pokud už dnes tento primární důvod neexistuje (textilku zavřeli, lom vytěžili, elektrárnu zrušili,...), tak ne vždy má cenu zuby nechty to udržovat.

+2/0
31.1.2016 16:28

J96a50n 18U96l40r80y95c78h 4261597190368

koleje vždycky vedou "někam", a aby to bylo životaschopné a smysluplné pro zbytek země, musí to mít spojení (a v tom "někam" máte téměř vždy buď (potenciální) zemědělskou výrobu, nebo aspoň les, takže o smysluplnosti i dnešní podoby železnice v okamžiku, kdy se podmínky pro autodopravu výrazně zhorší, bych pochyby neměl)

0/−2
31.1.2016 17:12

M81a54r35t74i67n 67H96o40u11b10a 6893391519198

velmi casto koleje nevedou nikam. aspon z pohledu aktualnich potreb, historicke potreby uz jsou davni pryc.

ta zemedelska vyroba, les .. to je opravdu usmevne

+2/0
31.1.2016 17:37

J68i77ř21í 70K90o98c75u46r17e47k 6345864785258

nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...; málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic

Co vím, tak silnice stavěli už Římané a i ten Karel IV stavěl most přes Vltavu pro silniční dopravu. Ikdyby se měla místo automobilů používat rikša, tak pořád zůstane ta silnice, po které už automobily nejezdí. Silniční doprava totiž může být realizována i volským potahem. A byl to volský potah, který jezdil po většině silnic kdysi dávno před módou automobilismu a elektrických kol. Nakonec pokud byste se vydal z Hevlína do Laa, tak stejně budete po silnici muset. Soudruzi totiž neobnovili železniční most přes řeku.

0/0
31.1.2016 16:30

J16a30n 68U54l24r85y43c59h 4491847510878

z hlediska ekonomiky provozu jsou ovšem železniční a silniční síť nebe a dudy...; ohánět se starověkem a středověkem je samozřejmě nesmysl, pokud nezastáváte tezi, že v nejhorším případě nám stačí dopravní komunikace na středověké úrovni a volské potahy...

a k tomu neobnovenému mostu - v tom je ten vtip, že jakmile něco zrušíte, rozparcelujete do soukromého vlastnictví a necháte zastavět , obnova je tepv nemožná...

0/0
31.1.2016 17:23

M89a68r85t66i48n 17H16o11u39b85a 6203481489478

ta ekonimika provozu - to by me tedy zajimalo.

vsichni ekonomove sveta jsou zrejme blazni, kdyz opustili koleje a presedlali na auta.

troufnu si odhadovat, ze vase uvazovani konci u koeficientu treni a nezaobira uz se takovymi malickostni, jako napr. celkove naklady vcetne maniulaci, doba prepravy, vcasnost prepravy, dostupniost prepravy a dopravni trasy ...

+1/−1
31.1.2016 17:41

O45l81d77ř87i66c29h 42J19a60n84e93č68e70k 8959936823431

s tím neobnoveným mostem v Laa jste trochu vedle - ten by šlo bez problémů obnovit, ale muselo by to dávat ekonomický smysl. a ten to nedává. kdo by tam kam jezdil resp. kdo by tam co vozil, aby to ospravedlnilo investici v řádu desítek či stovek milionů? z Hevlína do Hrušovan nejezdí vůbec nic, z Hrušovan dál toliko couráky. někdy v 90. letech se o tom uvažovalo, ale rychle se zjistilo, že by to byl nesmysl.

jiný případ je třeba trať z Vídně do Hainburg an der Donau a Wolfsthalu - původně lokálka do Bratislavy. tu by dnes jednoznačně dávalo smysl obnovit, ale za dob železné opony byl úsek z poslední rakouské vesnice ke státní hranici zrušen a pozemky prodány, takže tam už to teď opravdu nejde.

0/0
1.2.2016 18:06

P61a30v15e57l 87Ř56a47p61e67k 7472716189155

R^ Palec nahoru hlavně za ten automobilismus, který byl zastaralý již v době svého vzniku, a který je ekonomicky a hlavně morálně neudržitelný.

0/−1
31.1.2016 16:59

V90i81k43t75o46r 94N23á66r16o62ž30n69ý 3369752158

Jasně . Automobilismus je tak neudržitelný , že každý rok roste a železnice je tak perspektivní , že každý rok upadá.... ;-D

Toto je názor ultrašotouše ...

0/−1
31.1.2016 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.