Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát prodává první nevyužívané lokálky. Za cenu čtyř přejezdů

Snaha státu zbavit se některých nevyužívaných železničních tratí míří po letech k prvnímu úspěšnému prodeji. Za necelých jedenáct milionů prodá 59 kilometrů dvou lokálek společnosti AŽD Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M95i21l85o26s46l31a38v 22Z37í75t82k94a 8450834507700

Z článku vyplývá, že zabezpečení železničních přejezdů je předražené!! To že tratě získala firma AŽD je dobře, může testovat na větších úsecích.

0/0
3.2.2016 10:30

M40a21r35t39i81n 55K73u67b14í72k 9287779226863

To je dobrá zpráva, aspoň to AŽD nezlikviduje. Měli by obnovit na trati i pravidelné vlaky, vždyť Dětenice jsou se středověkým pivovarem a zámkem turistickým trhákem a do hospod se má jezdit vlakem nikoli autem. I na trati Lovosice-Čížkovice-Obrnice -Most by se dala obnovit osobní doprava- vede kolem center obcí, vlaky do zrušení ze strany želznici nepřátelského Ústeckého kraje jezdily využívané, rozhodně více než autobusy. Všude, kde se zrušily vlaky tak lidé nepřešli do autobusů, ale do auta a zacpávají svým dojížděním města.

+2/0
1.2.2016 13:48

O91l25d26ř42i15c16h 74J63a50n29e26č93e84k 8679556603281

tady je podstatné, že AŽD trati kupuje a hodlá i nadále udržovat a provozovat pro své komerční účely, které jsou zcela jiné, než provozování dopravy - a v době, kdy je pro tyto účely nepotřebuje, může je přenechat jiným k provozu jejich vlaků, ať už linkových nebo výletních, aniž by jí nějak extra záleželo na tom, kolik za to vybere peněz. že je SŽDC nechtěla udržovat, když na nich jezdilo pár spojů denně a těchto pár spojů bylo jediným důvodem existence trati, je pochopitelné.

bohužel pokud se zastaví provoz na dalších lokálkách, už takové štěstí nejspíš mít nebudou, protože nelze v ČR mít 80 testovacích tratí.

0/0
1.2.2016 15:14

O15l95d15ř67i59c86h 67J27a50n46e27č21e72k 8139606103501

to je ale blbý titulek. to je jako pohoršovat se, že byt v Chomutově stojí to, co v Praze garáž - přijde to někomu divné?

0/0
1.2.2016 8:33

P83a67v78e13l 77S43o94b75o69t15k23a 5870704

Salámová metoda likvidace železnic ve prospěch automobilek.

Jako když si vezmete chobotnici a budete zkoumat které chapadlo má navíc - nakonec usekáte všechny, protože jen ve velkém celku má smysl.

+2/−2
31.1.2016 18:49

O15l21d52ř54i22c80h 16J28a41n38e58č24e64k 8689576513771

to je ale pěkná pitomost. asi jste si nevšiml, že od doby, kdy se ty železnice stavěly, se situace v dopravě dost změnila? proč např. neplatí úplný zákaz bourat staré domy? neměly by být zachovány jako památky? některé trati zrušit je prostě racionální řešení. a mimochodem - tu železnici nikdo nelikviduje, koleje tam zůstanou. jestli chcete proti něčemu protestovat jakožto 'likvidaci železnice ve prospěch automobilek', tak proti zastavení pravidelné osobní dopravy, nikoliv proti prodeji do soukromých rukou.

0/−1
1.2.2016 8:38

P25a64v93e43l 83S87o81b25o37t61k19a 5910884

Ano, velice se změnila situace, a to především od roku 1989, resp. od privatizace Škody MB a od přeměny české ekonomiky na hromandnou nekvalifikovanou montáž aut.

Dopravní obslužnost vesnic je systematicky likvidována, vlaková spoejní omezována, tratě a zastávky rušeny.

Lidé jsou nuceni, a to už nejen na vesnicích, pořizovat dvě auta do baráku.

A není to náhoda, ale tlak nadnárodních koncernů na vládu (vlády) - aby se příjmy zahraničních firem zvyšovaly.

+1/−2
1.2.2016 12:25

O80l53d39ř78i41c16h 68J27a89n78e92č32e51k 8389306873221

blábolíte nesmysly.

v době, kdy se ty železnice stavěly - tj. za Rakouska-Uherska - byly krom železnice k dispozici už jen povozy. čili se veškerý náklad vozil po železnici a pokud lidé chtěli / potřebovali někam dál, než do vedlejší vesnice, tak byli rádi i za nádraží, na které museli 4km pěšky. takové nádraží by dnes nikoho nezajímalo ani kdyby tam vlaky jezdily každých 10 minut a i kdyby ano, stejně byste ta dvě auta potřeboval, přinejmenším pro cesty na nádraží. a fabriky či lomy, kvůli nimž se tehdy ty lokálky leckdy stavěly, už dnes většinou nefungují.

(západní) Německo nebo Rakousko žádný komunismus ani "přeměnu ekonomiky na hromadnou nekvalifikovanou montáž čehokoliv" nezažily a přesto tam mnohé lokálky byly a jsou rušeny, leckteré přežily jen díky tomu, že je od státních drah převzala zemská vláda nebo sdružení obcí, kudy trať vede. a lidé na venkově zpravidla (minimálně) dvě auta do baráku mají, i kdyby jen na cesty na nebližší železniční zastávku.

tím nechci říct, že se hromadná doprava má dále omezovat a železniční trati hromadně rušit, ale udržovat železniční spojení, kde ve vlaku jedou v průměru 4 cestující, je nebetyčný nesmysl.

0/−1
1.2.2016 13:31

P74a47v34e91l 89S58o93b36o30t32k70a 5380844

Stejně jako když poštovní doručovatelka nese dopis na samotu 3 kilometry vzdálenou.

Ano, to jsou funkce státu které by měl zajišťovat a jejich převodem na privátní bázi docílíte jediného - ve velkých městech se bude žít výrazně levněji a komfortněji a vesnice se vylidní.

A oslabíte roli státu v ekonomice - a to je vidět právě na příkladu veřejná doprava + obslužnost versus lobby výrobců a prodejců aut.

A stejně je to vidět na koncentraci lékáren a lékařů ve velkých městech a klesající dostupnosti na vesnicích.

Vše je to o tom jediném - o hloupé pravici která nedohládne dál než na svůj individuální zájem a pak o zájmech společnosti, pro které si před tisíci lety lidé stát vymysleli a od té doby bránili.

dále viz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Maslowova_pyramida

http://www.national-geographic.cz/clanky/volici-pravice-jsou-hloupejsi-nez-volici-levice-tvrdi-to-kanadska-studie.html

+1/−1
1.2.2016 18:02

O29l95d36ř51i56c15h 84J84a36n51e81č59e35k 8859116213411

no jo hold co čekat od komunisty.

jestli dopravu (včetně kolejí) provozuje stát nebo soukromník není podstatné. pokud je ztrátová, tak se tam ty peníze musí lít tak jako tak. a lít peníze do nevyužívané železnice je nesmysl, když existují autobusy. ano máte pravdu, tam kde jsou vlaky je obvykle spojení lepší než když jezdí jen autobusy (v dopravních špičkách pracovních dní).

pošťačka na samoty dopisy nenosí, na to mají ti ze samot schránky někde u odbočky ze silnice, kudy jezdí doručovatelské auto. nicméně je lhostejné, zda je pošta státní podnik nebo soukromý, důležité je, jestli stát tuto jinak ztrátovou službu zadotuje.

pokud byste dotoval každou existující železniční trať a v každé vesnici lékárnu a doktora, tak prostě nebudou peníze na jiné věci - např. na údržbu infrastruktury. takže by sice jezdila spousta vlaků a autobusů, ale po rozbitých tratích / silnicích, takže 15km do města by to jelo hodinu.

0/−2
1.2.2016 18:13

P58a61v36e24l 86S71o66b96o90t94k44a 5520204

já a komunista???

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.2.2016 18:27

J82a97k88u14b 59R95e95i98t81e25r 2135360478954

No nevím, jestli komunista jste nebo nejste. Ale podle Vašich textů vidím, že byste moc rád určoval, co je pro lidi důležité (podle Vás) a také byste moc rád šahal do cizích kapes pro peníze na svoje důležité projekty. Akorát k tomu nemáte odvahu dělat to přímo (to by mohl člověk dostal po tlamě), ale chcete to dělat prostřednictvím státu.

Takže mi z toho vychází: socialista, ale zbabělec.

+1/0
4.2.2016 13:26

R51o41m63a71n 92J25e88s73c18h12k69e 9418345687545

Tolik spojů, co je dneska nikdy nebylo. Český jízdní řád je tlustý jako celý federální se Slovenskem. Na naší trati jezdí vlaky každou hodinu a ve špičce dokonce 3 krát. Bydlím také na vesnici, auto mám a jedu 1 krát týdně nakoupit. A ve městě je auto k ničemu. Že jste pohodlný, tak ho plaťte. Jsem rád, že erár podporuje železnici, jinak se na silnice všichni nevlezeme.

+1/0
2.2.2016 17:14

J64a20r49o42m26í67r 83K70a30p35l14a25n 7418764462334

No jo,to ale patrně bydlíte na vlajkové lodi všem příměstských tratí v ČR, tedy na trati Praha - Radotín - Řevnice - Beroun a ne třeba na trati Lužná u Rakovníka - Chomutov, kde projedou 3-4 vlaky denně!

0/0
4.2.2016 12:04

R87o48m75a25n 65J36e32s51c37h31k19e 9888855437275

Nebydlím na vlajkové trati, bydlím okres Blansko. Máte pravdu, hodně tratí stát zrušil, odhadem 70 - 100 tratí v Československu. Ano jsou rozdíly. Na mnoha tratích se jezdí v hodinovém taktu.

0/0
4.2.2016 16:06

F70r36a54n26t15i62š93e31k 37M66a69t43ě46j87č10e56k 7953712773811

Čekal bych , že pan Jančura do toho půjde. On, ale dává přednost rychlíkovým tratím, čím to asi je.

+1/−4
31.1.2016 18:00

M92a57r53t88i37n 87H97o14u94b58a 6943831859178

pan Jancura dava prednost jistym kseftum :) at uz jsou to rychliky na Ostravu, nebo ZDO.

+1/0
31.1.2016 18:05

B43o87h85u59s40l70a92v 27K48r57á94l92í84k 2631370739226

Pan Jančura se zabývá spíše dopravou, nikoliv provozováním silnic nebo železnic. To už byste do toho mohl jít rovnou vy.

+2/0
31.1.2016 20:02

P26a18v60e34l 23Š82e65v87č27í64k 6880365779710

Postavil bych tam staré vagóny a udělal ubytovnu pro bezdomovce. Já bych si zamluvil nějaký vagon s otevřenou plošinou. Večer bych si dal na plošinu židli a stolek, zapálil cigárko, otevřel pivko, Rexik by mi ležel u nohou a bylo by nám fajn. Lidé co mají a hromadí majetky, vůbec netuší co znamená svoboda.

0/0
31.1.2016 17:49

B85o56h38u54s22l70a45v 40K16r88á74l18í95k 2931440129446

Ne každý je tak bohatý, aby si mohl koupit celý plošinový vůz.

0/0
31.1.2016 20:04

L76u31k46á77š 74A35d82a29m14e30c 3717233150147

Na co to prodávat? Automaticky bych tam postavil cyklostezku a hotovo. Jednak to místní vždy a všude využijí minimálně na dopravu ze vsi do vsi, do hospody či na úřad, jednak jak už někdo psal níže, v takovém případě se to dá vždy v případě potřeby zase obnovit.

+1/−9
31.1.2016 16:41

V90i70k84t18o46r 56N18á25r13o75ž84n11ý 3719582148

Proč tam stavět cyklostezku , když tam mohou jezdit vlaky.

Apropo..k čemu cyklostezka absolutně nezajímavou oblastí jako je oblast mezi Dolním Bousovem a Koplidlnem..

+5/0
31.1.2016 17:36

J86a71n 53N24o30v21á15k 8410936207310

Protože na cyklostezku lze čerpat dotace. A rozkaz zněl jasně - musíme čerpat za každou cenu. Nejlepší by byla kombinace s nějakou rozhlednou.

+2/0
31.1.2016 18:13

J55a34k17u49b 73R26e11i83t83e47r 2205840968544

A ještě k tomu přihoďte nízkoprahové centrum pro sociálně vyloučené.

0/0
4.2.2016 13:28

B35o61h28u69s92l73a62v 33K25r26á57l27í98k 2841910859396

Absolutně nezajímavou? Jsou tam lesy, kopce, turistické značky, zámky, rybníky... co víc byste si tam představoval, aby to byla podle vás zajímavá oblast? Doly? Fabriky? Disneyland?

0/0
31.1.2016 20:08

O90l97d25ř11i82c17h 62J11a67n10e87č74e65k 8759866563691

taky bych řekl, že ta krajina zajímavá je, i když Lednický areál to není.

nicméně nemá velký smysl stavět tam cyklostezku, protože je tam spousta silniček s minimálním provozem, po nichž se na kole dá dobře jezdit.

0/0
1.2.2016 8:44

R94o58m85a70n 10J46e67s31c19h89k91e 9558275267905

Ekonomika je neúprosná. Například trať Čejč - Ždánice nebyla postavena pro lidi ale kvůli řepě. Dnes už je zrušena. Je mi to osobně líto ale s tím se nedá nic dělat. V Československu se zrušilo odhadem 70 - 100 tratí. Už v roce 1933 první trať Ondrášov - Dvorce. Autobusy a auta jsou levnější.

0/0
1.2.2016 16:55

P97e18t29r 86N80o53v51á54k 1645687342725

Opravte si titulek. Již před mnoha léty byly prodány úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a Jindřichova Hradce do Nové Bystřice. Dlouhou dobu prosperovaly, ale nyní se stal vlastníkem jistý zlatokop a s úzkokolejkami to jde z kopce.

+10/0
31.1.2016 15:33

R74e57g58i50n70e 70M39a89r43t98i67n 6892608560788

Ono jich bude asi více. Neznám podrobnosti, ale buď dali zadara, nebo jinak dnes cyklotrasu Mutěnice - Kyjov.

0/0
31.1.2016 15:53

M73a26r69t55i49n 83H95r76o56u56d10n74ý 5257522144307

Tam jezděj ty "ponorky", a invalidní rampy tam řešej těma americkejma patentníma nakládacíma rampama, ne? Jsem se málem po....

0/0
31.1.2016 16:31

P12e75t73r 92N72o59v49á30k 1845877362575

Nový majitel činí nepochopitelná rozhodnutí. Vagony vypadají děsně a jsou nepraktické. Nakládací rampa... to byla snaha, jak "splnit" požadavek na bezbariérový nástup a výstup:-/

0/0
31.1.2016 18:05

P98e49t39r 35B33o73ž77e37k 1943222833872

A nepatří to náhodou dopravnímu podniku Jidřichova Hradce.

A kde berete jistotu, že prosperovaly?

0/−3
31.1.2016 16:39

M78a80r12t93i70n 95H23o46u38b77a 6653241869638

nepatri to DP JH

proctete si vyroci zpravy

+4/0
31.1.2016 17:32

P16e23t76r 48B69o61ž57e47k 1773162273732

Já jen když tama jezdíme, tak jízdní řád vydává/l DP JH.

Ale je prvda, že jsem poslední dobou na lokálku moc nenarazili a to kdysi jezdila od května.

0/0
1.2.2016 9:58

R50o51m74a75n 35J88e90s84c24h90k57e 9558595877745

První trati se prodali již v roce 1854 na silvestra - Severní státní dráha úseky Olomouc - Praha - Podmokly a Brno - Česká Třebová za tuším 200 mega zlatých. Stát byl totálně zadlužený.

0/0
1.2.2016 16:58

J88a29n 30U83l24r48y69c67h 4631607550518

zachovat trať v provozuschopném stavu 5 let - k čemu má být taková podmínka dobrá?, budoucnost delší pěti let nás nezajímá?, neznám podmínky, ale celý prodej je z podstaty naprosto fatální chyba, jediná správná cesta by byla dát na pozemky věčnou závoru, aby zůstaly v celé trase a prakticky včetně pozemků nádraží zachované pro potřeby nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...;

málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic a automobilismu tu nemůže zůstat navěky (a vzhledem k její absurdní nehospodárnosti jí dávám čas do prvního společenského posunu (ať už jakéhokoliv)) - komunikační trasy vytvořené v nepatrném sklonu můžou mít za pár desítek let naprosto nepředstavitelnou cenu, zablokovat si je (absolutně zbytečně) soukromým vlastnictvím a nich postavenými stavbami je z dlouhodobé perspektivy šílenost

(a pro případ nějaké bližší krize bych uvažoval ještě o jedné krátkodobější pojistce - pokud by provoz na trati skončil, měly by se koleje a další infrastruktura ohrožená krádeží a přirozenou destrukcí demontovat a s potřebnou dokumentací umístit v zabezpečených areálech - v případě zhoršené dostupnosti PHM by bylo možné potřebné tratě obnovit možná (za změny bezpečnostních postupů) v řádu týdnů; jen naprostý pitomec může tvrdit, že situace, kdy by bylo velice žádoucí i lokální tratě rychle obnovit, v příštích letech určitě nenastane)

zbavujeme se v budoucnu prakticky nenahraditelné dopravní páteře naprosto zbytečně a prakticky za nulovou hodnotu i nulový společenský zisk:-P

+15/−2
31.1.2016 14:55

M32a40r40t13i94n 75H95r54o71u71d62n51ý 5767322124487

S tím se počítá, nemějte obavy. Pokud by státu teklo do bot (např. válka), tak může rekvírovat prakticky bez omezení. I soukromé majetky.

0/0
31.1.2016 16:26

J24a65n 31U88l81r86y67c28h 4561327120358

dokonce ani za nejvyšší válečné nouze by rozhodně nebylo normální a lehce schůdný vyvlastnit a rozbourat stavby, přerušit vybudované silnice a další spoje, ale taková extrémní situace by se stejně uplatnila jen velmi výběrově; pointa je, že za 40-50 let by třeba mohlo být výhodné nějakou trať obnovit, ovšem ne za podmínek, že by to znamenalo složitý až nekonečný kolotoč výkupů, a ohromné výdaje na kompenzace

0/0
31.1.2016 17:30

M79a82r20t25i79n 46H67o53u82b87a 6623781629438

za valecneho stavu by to bylo zcela normlani (zabaveni majetku).

jsem skalopevne presvedcen, ze se jiz nikdy nevrati doba, kdy lide byli ochotni chodit pesky z vlakove zastavky domu nekolik km. kdyz kazdy vi, ze autobus muze zastavit v centru vesnice.

+3/0
31.1.2016 17:35

V12i27k66t78o16r 91N46á30r52o97ž39n65ý 3699452718

A navíc ten autobus nemá vyšší spotřebu , než 814 na kolejích...

+2/0
31.1.2016 17:40

R22o56m71a73n 70J73e87s60c46h70k40e 9638575657365

Spotřeba je stejná ale udržovat koleje je moc nákladné. Vyměňoval jste někdy pražec ? Já si to zkusil na úzkém rozchodu. Ekonomika je neúprosná.

0/0
1.2.2016 17:00

M13a51r35t47i83n 50H61r77o25u19d88n59ý 5407222854237

Navíc je otázka, k čemu tam ta trať byla kdysi zbudována. Obvykle se to budovalo v 2. polovině 19. století a osobní přeprava byla tehdy z pohledu zájmů na posledním místě. Obvykle tedy byla důvodem nějaká fabrika, lom, elektrárna, atp. Pokud už dnes tento primární důvod neexistuje (textilku zavřeli, lom vytěžili, elektrárnu zrušili,...), tak ne vždy má cenu zuby nechty to udržovat.

+2/0
31.1.2016 16:28

J75a32n 81U70l40r89y14c91h 4681247650298

koleje vždycky vedou "někam", a aby to bylo životaschopné a smysluplné pro zbytek země, musí to mít spojení (a v tom "někam" máte téměř vždy buď (potenciální) zemědělskou výrobu, nebo aspoň les, takže o smysluplnosti i dnešní podoby železnice v okamžiku, kdy se podmínky pro autodopravu výrazně zhorší, bych pochyby neměl)

0/−2
31.1.2016 17:12

M17a75r37t87i64n 26H94o86u40b31a 6613311609788

velmi casto koleje nevedou nikam. aspon z pohledu aktualnich potreb, historicke potreby uz jsou davni pryc.

ta zemedelska vyroba, les .. to je opravdu usmevne

+2/0
31.1.2016 17:37

J55i63ř81í 24K57o48c59u56r63e41k 6755934945238

nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...; málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic

Co vím, tak silnice stavěli už Římané a i ten Karel IV stavěl most přes Vltavu pro silniční dopravu. Ikdyby se měla místo automobilů používat rikša, tak pořád zůstane ta silnice, po které už automobily nejezdí. Silniční doprava totiž může být realizována i volským potahem. A byl to volský potah, který jezdil po většině silnic kdysi dávno před módou automobilismu a elektrických kol. Nakonec pokud byste se vydal z Hevlína do Laa, tak stejně budete po silnici muset. Soudruzi totiž neobnovili železniční most přes řeku.

0/0
31.1.2016 16:30

J46a42n 78U68l83r41y69c49h 4811107930238

z hlediska ekonomiky provozu jsou ovšem železniční a silniční síť nebe a dudy...; ohánět se starověkem a středověkem je samozřejmě nesmysl, pokud nezastáváte tezi, že v nejhorším případě nám stačí dopravní komunikace na středověké úrovni a volské potahy...

a k tomu neobnovenému mostu - v tom je ten vtip, že jakmile něco zrušíte, rozparcelujete do soukromého vlastnictví a necháte zastavět , obnova je tepv nemožná...

0/0
31.1.2016 17:23

M27a98r82t53i70n 60H20o61u43b49a 6203531669278

ta ekonimika provozu - to by me tedy zajimalo.

vsichni ekonomove sveta jsou zrejme blazni, kdyz opustili koleje a presedlali na auta.

troufnu si odhadovat, ze vase uvazovani konci u koeficientu treni a nezaobira uz se takovymi malickostni, jako napr. celkove naklady vcetne maniulaci, doba prepravy, vcasnost prepravy, dostupniost prepravy a dopravni trasy ...

+1/−1
31.1.2016 17:41

O68l59d21ř95i22c70h 31J81a49n96e52č91e46k 8289186163811

s tím neobnoveným mostem v Laa jste trochu vedle - ten by šlo bez problémů obnovit, ale muselo by to dávat ekonomický smysl. a ten to nedává. kdo by tam kam jezdil resp. kdo by tam co vozil, aby to ospravedlnilo investici v řádu desítek či stovek milionů? z Hevlína do Hrušovan nejezdí vůbec nic, z Hrušovan dál toliko couráky. někdy v 90. letech se o tom uvažovalo, ale rychle se zjistilo, že by to byl nesmysl.

jiný případ je třeba trať z Vídně do Hainburg an der Donau a Wolfsthalu - původně lokálka do Bratislavy. tu by dnes jednoznačně dávalo smysl obnovit, ale za dob železné opony byl úsek z poslední rakouské vesnice ke státní hranici zrušen a pozemky prodány, takže tam už to teď opravdu nejde.

0/0
1.2.2016 18:06

P80a30v43e30l 60Ř73a20p69e24k 7832436789955

R^ Palec nahoru hlavně za ten automobilismus, který byl zastaralý již v době svého vzniku, a který je ekonomicky a hlavně morálně neudržitelný.

0/−1
31.1.2016 16:59

V32i34k11t65o71r 19N38á84r87o32ž91n45ý 3589842118

Jasně . Automobilismus je tak neudržitelný , že každý rok roste a železnice je tak perspektivní , že každý rok upadá.... ;-D

Toto je názor ultrašotouše ...

0/−1
31.1.2016 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.