Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát prodává první nevyužívané lokálky. Za cenu čtyř přejezdů

Snaha státu zbavit se některých nevyužívaných železničních tratí míří po letech k prvnímu úspěšnému prodeji. Za necelých jedenáct milionů prodá 59 kilometrů dvou lokálek společnosti AŽD Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M10i10l10o10s10l10a10v 10Z10í10t10k10a 8100104107100

Z článku vyplývá, že zabezpečení železničních přejezdů je předražené!! To že tratě získala firma AŽD je dobře, může testovat na větších úsecích.

0/0
3.2.2016 10:30

M10a10r10t10i10n 10K10u10b10í10k 9107109106103

To je dobrá zpráva, aspoň to AŽD nezlikviduje. Měli by obnovit na trati i pravidelné vlaky, vždyť Dětenice jsou se středověkým pivovarem a zámkem turistickým trhákem a do hospod se má jezdit vlakem nikoli autem. I na trati Lovosice-Čížkovice-Obrnice -Most by se dala obnovit osobní doprava- vede kolem center obcí, vlaky do zrušení ze strany želznici nepřátelského Ústeckého kraje jezdily využívané, rozhodně více než autobusy. Všude, kde se zrušily vlaky tak lidé nepřešli do autobusů, ale do auta a zacpávají svým dojížděním města.

+2/0
1.2.2016 13:48

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

tady je podstatné, že AŽD trati kupuje a hodlá i nadále udržovat a provozovat pro své komerční účely, které jsou zcela jiné, než provozování dopravy - a v době, kdy je pro tyto účely nepotřebuje, může je přenechat jiným k provozu jejich vlaků, ať už linkových nebo výletních, aniž by jí nějak extra záleželo na tom, kolik za to vybere peněz. že je SŽDC nechtěla udržovat, když na nich jezdilo pár spojů denně a těchto pár spojů bylo jediným důvodem existence trati, je pochopitelné.

bohužel pokud se zastaví provoz na dalších lokálkách, už takové štěstí nejspíš mít nebudou, protože nelze v ČR mít 80 testovacích tratí.

0/0
1.2.2016 15:14

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

to je ale blbý titulek. to je jako pohoršovat se, že byt v Chomutově stojí to, co v Praze garáž - přijde to někomu divné?

0/0
1.2.2016 8:33

P10a10v10e10l 10S10o10b10o10t10k10a 5100104

Salámová metoda likvidace železnic ve prospěch automobilek.

Jako když si vezmete chobotnici a budete zkoumat které chapadlo má navíc - nakonec usekáte všechny, protože jen ve velkém celku má smysl.

+2/−2
31.1.2016 18:49

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

to je ale pěkná pitomost. asi jste si nevšiml, že od doby, kdy se ty železnice stavěly, se situace v dopravě dost změnila? proč např. neplatí úplný zákaz bourat staré domy? neměly by být zachovány jako památky? některé trati zrušit je prostě racionální řešení. a mimochodem - tu železnici nikdo nelikviduje, koleje tam zůstanou. jestli chcete proti něčemu protestovat jakožto 'likvidaci železnice ve prospěch automobilek', tak proti zastavení pravidelné osobní dopravy, nikoliv proti prodeji do soukromých rukou.

0/−1
1.2.2016 8:38

P10a10v10e10l 10S10o10b10o10t10k10a 5100104

Ano, velice se změnila situace, a to především od roku 1989, resp. od privatizace Škody MB a od přeměny české ekonomiky na hromandnou nekvalifikovanou montáž aut.

Dopravní obslužnost vesnic je systematicky likvidována, vlaková spoejní omezována, tratě a zastávky rušeny.

Lidé jsou nuceni, a to už nejen na vesnicích, pořizovat dvě auta do baráku.

A není to náhoda, ale tlak nadnárodních koncernů na vládu (vlády) - aby se příjmy zahraničních firem zvyšovaly.

+1/−2
1.2.2016 12:25

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

blábolíte nesmysly.

v době, kdy se ty železnice stavěly - tj. za Rakouska-Uherska - byly krom železnice k dispozici už jen povozy. čili se veškerý náklad vozil po železnici a pokud lidé chtěli / potřebovali někam dál, než do vedlejší vesnice, tak byli rádi i za nádraží, na které museli 4km pěšky. takové nádraží by dnes nikoho nezajímalo ani kdyby tam vlaky jezdily každých 10 minut a i kdyby ano, stejně byste ta dvě auta potřeboval, přinejmenším pro cesty na nádraží. a fabriky či lomy, kvůli nimž se tehdy ty lokálky leckdy stavěly, už dnes většinou nefungují.

(západní) Německo nebo Rakousko žádný komunismus ani "přeměnu ekonomiky na hromadnou nekvalifikovanou montáž čehokoliv" nezažily a přesto tam mnohé lokálky byly a jsou rušeny, leckteré přežily jen díky tomu, že je od státních drah převzala zemská vláda nebo sdružení obcí, kudy trať vede. a lidé na venkově zpravidla (minimálně) dvě auta do baráku mají, i kdyby jen na cesty na nebližší železniční zastávku.

tím nechci říct, že se hromadná doprava má dále omezovat a železniční trati hromadně rušit, ale udržovat železniční spojení, kde ve vlaku jedou v průměru 4 cestující, je nebetyčný nesmysl.

0/−1
1.2.2016 13:31

P10a10v10e10l 10S10o10b10o10t10k10a 5100104

Stejně jako když poštovní doručovatelka nese dopis na samotu 3 kilometry vzdálenou.

Ano, to jsou funkce státu které by měl zajišťovat a jejich převodem na privátní bázi docílíte jediného - ve velkých městech se bude žít výrazně levněji a komfortněji a vesnice se vylidní.

A oslabíte roli státu v ekonomice - a to je vidět právě na příkladu veřejná doprava + obslužnost versus lobby výrobců a prodejců aut.

A stejně je to vidět na koncentraci lékáren a lékařů ve velkých městech a klesající dostupnosti na vesnicích.

Vše je to o tom jediném - o hloupé pravici která nedohládne dál než na svůj individuální zájem a pak o zájmech společnosti, pro které si před tisíci lety lidé stát vymysleli a od té doby bránili.

dále viz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Maslowova_pyramida

http://www.national-geographic.cz/clanky/volici-pravice-jsou-hloupejsi-nez-volici-levice-tvrdi-to-kanadska-studie.html

+1/−1
1.2.2016 18:02

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

no jo hold co čekat od komunisty.

jestli dopravu (včetně kolejí) provozuje stát nebo soukromník není podstatné. pokud je ztrátová, tak se tam ty peníze musí lít tak jako tak. a lít peníze do nevyužívané železnice je nesmysl, když existují autobusy. ano máte pravdu, tam kde jsou vlaky je obvykle spojení lepší než když jezdí jen autobusy (v dopravních špičkách pracovních dní).

pošťačka na samoty dopisy nenosí, na to mají ti ze samot schránky někde u odbočky ze silnice, kudy jezdí doručovatelské auto. nicméně je lhostejné, zda je pošta státní podnik nebo soukromý, důležité je, jestli stát tuto jinak ztrátovou službu zadotuje.

pokud byste dotoval každou existující železniční trať a v každé vesnici lékárnu a doktora, tak prostě nebudou peníze na jiné věci - např. na údržbu infrastruktury. takže by sice jezdila spousta vlaků a autobusů, ale po rozbitých tratích / silnicích, takže 15km do města by to jelo hodinu.

0/−2
1.2.2016 18:13

P10a10v10e10l 10S10o10b10o10t10k10a 5100104

já a komunista???

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.2.2016 18:27

J10a10k10u10b 10R10e10i10t10e10r 2105100108104

No nevím, jestli komunista jste nebo nejste. Ale podle Vašich textů vidím, že byste moc rád určoval, co je pro lidi důležité (podle Vás) a také byste moc rád šahal do cizích kapes pro peníze na svoje důležité projekty. Akorát k tomu nemáte odvahu dělat to přímo (to by mohl člověk dostal po tlamě), ale chcete to dělat prostřednictvím státu.

Takže mi z toho vychází: socialista, ale zbabělec.

+1/0
4.2.2016 13:26

R10o10m10a10n 10J10e10s10c10h10k10e 9108105107105

Tolik spojů, co je dneska nikdy nebylo. Český jízdní řád je tlustý jako celý federální se Slovenskem. Na naší trati jezdí vlaky každou hodinu a ve špičce dokonce 3 krát. Bydlím také na vesnici, auto mám a jedu 1 krát týdně nakoupit. A ve městě je auto k ničemu. Že jste pohodlný, tak ho plaťte. Jsem rád, že erár podporuje železnici, jinak se na silnice všichni nevlezeme.

+1/0
2.2.2016 17:14

J10a10r10o10m10í10r 10K10a10p10l10a10n 7108104102104

No jo,to ale patrně bydlíte na vlajkové lodi všem příměstských tratí v ČR, tedy na trati Praha - Radotín - Řevnice - Beroun a ne třeba na trati Lužná u Rakovníka - Chomutov, kde projedou 3-4 vlaky denně!

0/0
4.2.2016 12:04

R10o10m10a10n 10J10e10s10c10h10k10e 9108105107105

Nebydlím na vlajkové trati, bydlím okres Blansko. Máte pravdu, hodně tratí stát zrušil, odhadem 70 - 100 tratí v Československu. Ano jsou rozdíly. Na mnoha tratích se jezdí v hodinovém taktu.

0/0
4.2.2016 16:06

F10r10a10n10t10i10š10e10k 10M10a10t10ě10j10č10e10k 7103102103101

Čekal bych , že pan Jančura do toho půjde. On, ale dává přednost rychlíkovým tratím, čím to asi je.

+1/−4
31.1.2016 18:00

M10a10r10t10i10n 10H10o10u10b10a 6103101109108

pan Jancura dava prednost jistym kseftum :) at uz jsou to rychliky na Ostravu, nebo ZDO.

+1/0
31.1.2016 18:05

B10o10h10u10s10l10a10v 10K10r10á10l10í10k 2101100109106

Pan Jančura se zabývá spíše dopravou, nikoliv provozováním silnic nebo železnic. To už byste do toho mohl jít rovnou vy.

+2/0
31.1.2016 20:02

P10a10v10e10l 10Š10e10v10č10í10k 6100105109100

Postavil bych tam staré vagóny a udělal ubytovnu pro bezdomovce. Já bych si zamluvil nějaký vagon s otevřenou plošinou. Večer bych si dal na plošinu židli a stolek, zapálil cigárko, otevřel pivko, Rexik by mi ležel u nohou a bylo by nám fajn. Lidé co mají a hromadí majetky, vůbec netuší co znamená svoboda.

0/0
31.1.2016 17:49

B10o10h10u10s10l10a10v 10K10r10á10l10í10k 2101100109106

Ne každý je tak bohatý, aby si mohl koupit celý plošinový vůz.

0/0
31.1.2016 20:04

L10u10k10á10š 10A10d10a10m10e10c 3107103100107

Na co to prodávat? Automaticky bych tam postavil cyklostezku a hotovo. Jednak to místní vždy a všude využijí minimálně na dopravu ze vsi do vsi, do hospody či na úřad, jednak jak už někdo psal níže, v takovém případě se to dá vždy v případě potřeby zase obnovit.

+1/−9
31.1.2016 16:41

V10i10k10t10o10r 10N10á10r10o10ž10n10ý 3109102108

Proč tam stavět cyklostezku , když tam mohou jezdit vlaky.

Apropo..k čemu cyklostezka absolutně nezajímavou oblastí jako je oblast mezi Dolním Bousovem a Koplidlnem..

+5/0
31.1.2016 17:36

J10a10n 10N10o10v10á10k 8100106107100

Protože na cyklostezku lze čerpat dotace. A rozkaz zněl jasně - musíme čerpat za každou cenu. Nejlepší by byla kombinace s nějakou rozhlednou.

+2/0
31.1.2016 18:13

J10a10k10u10b 10R10e10i10t10e10r 2105100108104

A ještě k tomu přihoďte nízkoprahové centrum pro sociálně vyloučené.

0/0
4.2.2016 13:28

B10o10h10u10s10l10a10v 10K10r10á10l10í10k 2101100109106

Absolutně nezajímavou? Jsou tam lesy, kopce, turistické značky, zámky, rybníky... co víc byste si tam představoval, aby to byla podle vás zajímavá oblast? Doly? Fabriky? Disneyland?

0/0
31.1.2016 20:08

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

taky bych řekl, že ta krajina zajímavá je, i když Lednický areál to není.

nicméně nemá velký smysl stavět tam cyklostezku, protože je tam spousta silniček s minimálním provozem, po nichž se na kole dá dobře jezdit.

0/0
1.2.2016 8:44

R10o10m10a10n 10J10e10s10c10h10k10e 9108105107105

Ekonomika je neúprosná. Například trať Čejč - Ždánice nebyla postavena pro lidi ale kvůli řepě. Dnes už je zrušena. Je mi to osobně líto ale s tím se nedá nic dělat. V Československu se zrušilo odhadem 70 - 100 tratí. Už v roce 1933 první trať Ondrášov - Dvorce. Autobusy a auta jsou levnější.

0/0
1.2.2016 16:55

P10e10t10r 10N10o10v10á10k 1105107102105

Opravte si titulek. Již před mnoha léty byly prodány úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a Jindřichova Hradce do Nové Bystřice. Dlouhou dobu prosperovaly, ale nyní se stal vlastníkem jistý zlatokop a s úzkokolejkami to jde z kopce.

+10/0
31.1.2016 15:33

R10e10g10i10n10e 10M10a10r10t10i10n 6102108100108

Ono jich bude asi více. Neznám podrobnosti, ale buď dali zadara, nebo jinak dnes cyklotrasu Mutěnice - Kyjov.

0/0
31.1.2016 15:53

M10a10r10t10i10n 10H10r10o10u10d10n10ý 5107102104107

Tam jezděj ty "ponorky", a invalidní rampy tam řešej těma americkejma patentníma nakládacíma rampama, ne? Jsem se málem po....

0/0
31.1.2016 16:31

P10e10t10r 10N10o10v10á10k 1105107102105

Nový majitel činí nepochopitelná rozhodnutí. Vagony vypadají děsně a jsou nepraktické. Nakládací rampa... to byla snaha, jak "splnit" požadavek na bezbariérový nástup a výstup:-/

0/0
31.1.2016 18:05

P10e10t10r 10B10o10ž10e10k 1103102103102

A nepatří to náhodou dopravnímu podniku Jidřichova Hradce.

A kde berete jistotu, že prosperovaly?

0/−3
31.1.2016 16:39

M10a10r10t10i10n 10H10o10u10b10a 6103101109108

nepatri to DP JH

proctete si vyroci zpravy

+4/0
31.1.2016 17:32

P10e10t10r 10B10o10ž10e10k 1103102103102

Já jen když tama jezdíme, tak jízdní řád vydává/l DP JH.

Ale je prvda, že jsem poslední dobou na lokálku moc nenarazili a to kdysi jezdila od května.

0/0
1.2.2016 9:58

R10o10m10a10n 10J10e10s10c10h10k10e 9108105107105

První trati se prodali již v roce 1854 na silvestra - Severní státní dráha úseky Olomouc - Praha - Podmokly a Brno - Česká Třebová za tuším 200 mega zlatých. Stát byl totálně zadlužený.

0/0
1.2.2016 16:58

J10a10n 10U10l10r10y10c10h 4101107100108

zachovat trať v provozuschopném stavu 5 let - k čemu má být taková podmínka dobrá?, budoucnost delší pěti let nás nezajímá?, neznám podmínky, ale celý prodej je z podstaty naprosto fatální chyba, jediná správná cesta by byla dát na pozemky věčnou závoru, aby zůstaly v celé trase a prakticky včetně pozemků nádraží zachované pro potřeby nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...;

málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic a automobilismu tu nemůže zůstat navěky (a vzhledem k její absurdní nehospodárnosti jí dávám čas do prvního společenského posunu (ať už jakéhokoliv)) - komunikační trasy vytvořené v nepatrném sklonu můžou mít za pár desítek let naprosto nepředstavitelnou cenu, zablokovat si je (absolutně zbytečně) soukromým vlastnictvím a nich postavenými stavbami je z dlouhodobé perspektivy šílenost

(a pro případ nějaké bližší krize bych uvažoval ještě o jedné krátkodobější pojistce - pokud by provoz na trati skončil, měly by se koleje a další infrastruktura ohrožená krádeží a přirozenou destrukcí demontovat a s potřebnou dokumentací umístit v zabezpečených areálech - v případě zhoršené dostupnosti PHM by bylo možné potřebné tratě obnovit možná (za změny bezpečnostních postupů) v řádu týdnů; jen naprostý pitomec může tvrdit, že situace, kdy by bylo velice žádoucí i lokální tratě rychle obnovit, v příštích letech určitě nenastane)

zbavujeme se v budoucnu prakticky nenahraditelné dopravní páteře naprosto zbytečně a prakticky za nulovou hodnotu i nulový společenský zisk:-P

+15/−2
31.1.2016 14:55

M10a10r10t10i10n 10H10r10o10u10d10n10ý 5107102104107

S tím se počítá, nemějte obavy. Pokud by státu teklo do bot (např. válka), tak může rekvírovat prakticky bez omezení. I soukromé majetky.

0/0
31.1.2016 16:26

J10a10n 10U10l10r10y10c10h 4101107100108

dokonce ani za nejvyšší válečné nouze by rozhodně nebylo normální a lehce schůdný vyvlastnit a rozbourat stavby, přerušit vybudované silnice a další spoje, ale taková extrémní situace by se stejně uplatnila jen velmi výběrově; pointa je, že za 40-50 let by třeba mohlo být výhodné nějakou trať obnovit, ovšem ne za podmínek, že by to znamenalo složitý až nekonečný kolotoč výkupů, a ohromné výdaje na kompenzace

0/0
31.1.2016 17:30

M10a10r10t10i10n 10H10o10u10b10a 6103101109108

za valecneho stavu by to bylo zcela normlani (zabaveni majetku).

jsem skalopevne presvedcen, ze se jiz nikdy nevrati doba, kdy lide byli ochotni chodit pesky z vlakove zastavky domu nekolik km. kdyz kazdy vi, ze autobus muze zastavit v centru vesnice.

+3/0
31.1.2016 17:35

V10i10k10t10o10r 10N10á10r10o10ž10n10ý 3109102108

A navíc ten autobus nemá vyšší spotřebu , než 814 na kolejích...

+2/0
31.1.2016 17:40

R10o10m10a10n 10J10e10s10c10h10k10e 9108105107105

Spotřeba je stejná ale udržovat koleje je moc nákladné. Vyměňoval jste někdy pražec ? Já si to zkusil na úzkém rozchodu. Ekonomika je neúprosná.

0/0
1.2.2016 17:00

M10a10r10t10i10n 10H10r10o10u10d10n10ý 5107102104107

Navíc je otázka, k čemu tam ta trať byla kdysi zbudována. Obvykle se to budovalo v 2. polovině 19. století a osobní přeprava byla tehdy z pohledu zájmů na posledním místě. Obvykle tedy byla důvodem nějaká fabrika, lom, elektrárna, atp. Pokud už dnes tento primární důvod neexistuje (textilku zavřeli, lom vytěžili, elektrárnu zrušili,...), tak ne vždy má cenu zuby nechty to udržovat.

+2/0
31.1.2016 16:28

J10a10n 10U10l10r10y10c10h 4101107100108

koleje vždycky vedou "někam", a aby to bylo životaschopné a smysluplné pro zbytek země, musí to mít spojení (a v tom "někam" máte téměř vždy buď (potenciální) zemědělskou výrobu, nebo aspoň les, takže o smysluplnosti i dnešní podoby železnice v okamžiku, kdy se podmínky pro autodopravu výrazně zhorší, bych pochyby neměl)

0/−2
31.1.2016 17:12

M10a10r10t10i10n 10H10o10u10b10a 6103101109108

velmi casto koleje nevedou nikam. aspon z pohledu aktualnich potreb, historicke potreby uz jsou davni pryc.

ta zemedelska vyroba, les .. to je opravdu usmevne

+2/0
31.1.2016 17:37

J10i10ř10í 10K10o10c10u10r10e10k 6105104105108

nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...; málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic

Co vím, tak silnice stavěli už Římané a i ten Karel IV stavěl most přes Vltavu pro silniční dopravu. Ikdyby se měla místo automobilů používat rikša, tak pořád zůstane ta silnice, po které už automobily nejezdí. Silniční doprava totiž může být realizována i volským potahem. A byl to volský potah, který jezdil po většině silnic kdysi dávno před módou automobilismu a elektrických kol. Nakonec pokud byste se vydal z Hevlína do Laa, tak stejně budete po silnici muset. Soudruzi totiž neobnovili železniční most přes řeku.

0/0
31.1.2016 16:30

J10a10n 10U10l10r10y10c10h 4101107100108

z hlediska ekonomiky provozu jsou ovšem železniční a silniční síť nebe a dudy...; ohánět se starověkem a středověkem je samozřejmě nesmysl, pokud nezastáváte tezi, že v nejhorším případě nám stačí dopravní komunikace na středověké úrovni a volské potahy...

a k tomu neobnovenému mostu - v tom je ten vtip, že jakmile něco zrušíte, rozparcelujete do soukromého vlastnictví a necháte zastavět , obnova je tepv nemožná...

0/0
31.1.2016 17:23

M10a10r10t10i10n 10H10o10u10b10a 6103101109108

ta ekonimika provozu - to by me tedy zajimalo.

vsichni ekonomove sveta jsou zrejme blazni, kdyz opustili koleje a presedlali na auta.

troufnu si odhadovat, ze vase uvazovani konci u koeficientu treni a nezaobira uz se takovymi malickostni, jako napr. celkove naklady vcetne maniulaci, doba prepravy, vcasnost prepravy, dostupniost prepravy a dopravni trasy ...

+1/−1
31.1.2016 17:41

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

s tím neobnoveným mostem v Laa jste trochu vedle - ten by šlo bez problémů obnovit, ale muselo by to dávat ekonomický smysl. a ten to nedává. kdo by tam kam jezdil resp. kdo by tam co vozil, aby to ospravedlnilo investici v řádu desítek či stovek milionů? z Hevlína do Hrušovan nejezdí vůbec nic, z Hrušovan dál toliko couráky. někdy v 90. letech se o tom uvažovalo, ale rychle se zjistilo, že by to byl nesmysl.

jiný případ je třeba trať z Vídně do Hainburg an der Donau a Wolfsthalu - původně lokálka do Bratislavy. tu by dnes jednoznačně dávalo smysl obnovit, ale za dob železné opony byl úsek z poslední rakouské vesnice ke státní hranici zrušen a pozemky prodány, takže tam už to teď opravdu nejde.

0/0
1.2.2016 18:06

P10a10v10e10l 10Ř10a10p10e10k 7102106109105

R^ Palec nahoru hlavně za ten automobilismus, který byl zastaralý již v době svého vzniku, a který je ekonomicky a hlavně morálně neudržitelný.

0/−1
31.1.2016 16:59

V10i10k10t10o10r 10N10á10r10o10ž10n10ý 3109102108

Jasně . Automobilismus je tak neudržitelný , že každý rok roste a železnice je tak perspektivní , že každý rok upadá.... ;-D

Toto je názor ultrašotouše ...

0/−1
31.1.2016 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.