Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Samořiditelná auta už svezla cestující. Český autoprůmysl je pozadu

Čím dál víc firem se ve světě věnuje vývoji samořiditelných aut. A čím dál víc regulátorů jim vychází vstříc a nechává auta bez řidiče testovat či dokonce vozit pasažéry „z ulice“. Český autoprůmysl však zatím na nový trend příliš nereaguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E58d21a 65D85r51á14b33e85k 7369152543677

8-obože tyhle posunovací vozíky co jsou v každým přístavu, to mají být ta "samořiditelná auta"??? to fakt???8-o

0/0
20.2.2016 14:46

J29i85ř91í 47V48i35m81r 5493317350510

Když řídím, tak rád a nechlastám, když neřídím, chlastám. Takže pouze varianty 0 a 4.

0/0
3.2.2016 15:35

J69a45n 15Š95p19l69í92c18h76a90l 2901251319464

Tak iDnes, opět neví co dělá levá a pravá ruka. Zhruba před dvěma měsíci zde byl uveřejněn článek o záhadném autě bez řidiče, které jelo po dálnici samo.

Testovala jej s největší pravděpodobností společnost Valeo, která má v hloubětínském R&D centru armádu vývojářů a elektroinženýrů, kteří se zabývají právě vývojem asistenčních systémů a autonomních vozidel. Obdobně se podobným výzkumem zabývají například společnosti E4T, nebo Continental.

To že u nás něco nedělá Škoda auto, ještě neznamená, že se to u nás neděje a než příště vypustíte takovýhle slint, bylo by dobré si zjistit alespoň základní informace.

+1/−1
3.2.2016 13:07
Foto

O47n89d54ř20e16j 19V87a96r46o43š10č12á27k 3414187823

No jestli to nebude tím že český autoprumysl je Level -1 Nulová invence a stoprocentní montovna

0/−1
3.2.2016 12:37

M43a55r17t50i30n 79Ž55e93l63i92n28s37k62ý 9768139639552

Mozna kdyz tak automobilovy prumysl v Ceske republlice ... ne cesky ... jedine, ze by nekdo myslel firmu Kaipan, Tatra a tak.

0/0
3.2.2016 11:09

J10o58s79e71f 42B21a47l53o33u11n 4150926905371

Na cestování autem je nejkrásnější ta možnost ho ovládat a řídit!Tuhle inovaci si strčte za klobouk!

+8/−1
3.2.2016 8:44

R83a34d43o45s82l73a11v 65K90l94a90u27d86a 5804348294422

Každý rok na planetě díky automobilovým nehodám zmizí celá Praha:-P Myslíte si že jejich rodiče, děti, kamarádi... sdílí vaše pocity?

0/−1
3.2.2016 8:48

P78ř54e12m68y61s45l 49L31u18k63á27š 2295742620131

zemřelo mi už několik kamarádů, známých a dokonce příbuzných, přesto ani já ani nikdo z mé rodiny ani rodin zabitých známých nesdílejí potřebu jezdit autem bez řidiče a dál jezdíme normálním autem, baví nás to a bude tomu tak vždy. Takže váš příspěvek je bohužel spíše emotivní výkřik do tmy.

0/0
3.2.2016 10:50

J35a18k92u92b 27H93e39g62e88n18b62a88r54t 9545394229334

Pokud bych si měl vybrat mezi vašim řízením a naší ekonomikou, jednoznačně upřednostním naši ekonomiku.

0/0
16.4.2016 19:08

M89a31r60t89i32n 75K47a83r22á37s29e55k 9818903388918

No mne na cestovani autem prijde zase nejrasnejsi ta uspora cca 2/3 casu oproti hromadne doprave, takze tahle inovaci mi nijak vadit nebude...

+4/−1
3.2.2016 8:51

T64o18m92á86š 17B35l13á26h64a 9931152721901

Tohle je nesmysl. Skodovka byla jedna z prvnich firem na svete, ktera samoriditelna auta vyvinula. Proc si bez sehnani informaci neplivnout do vlastniho hnizda, ze, pane pisateli? Prida to na karme clanku... Pro cesky lid na vsechno domaci nadavajici je clanek jak delany....

0/0
3.2.2016 8:27
Foto

J94a90r94o39m37í96r 24H71l79u59b69e19k 2806880744821

Tady v diskusi jsou to jen "hospodské" kecy. Každý přívrženec a obdivovatel "všemocné" techniky by si to měl vyzkoušet na vlastní kůži. Nasednout do autonomního vozidla, zadat souřadnice cíle, pustit do plného provozu, zavřít oči a s mírem v duši očekávat věci příští. Já bych se k takovému pokusu nepodujal.

0/0
3.2.2016 8:24

M80a96r79e70k 33J45a60n 2523152964852

To je stejná myšlenka jako kdyby obživli lidé z 19.století a šli se podívat na letiště. To co Vám připadá normální tak jim by to trochu trvalo než by to v mozku vstřebali a nastoupili do letadla. Zrovna tak to bude s auty. Škoda zajímalo by mě, jak bude vypadat reálný život na zemi třeba za 300 let.

+3/0
3.2.2016 8:37

Z14d94e95n27e12k 56S88e30i42d88l 6284835760657

Řekl bych, že je docela odvaha nazvat pár nadšenců českým autoprůmyslem. Auto průmysl si představuji jinak, ten co jsme měli, tak už dávno vlastní cizí vlastníci.

+1/−1
3.2.2016 8:14

M21i14c48h83a16l 27N60o29v44á66k 7230439487554

Že je český autoprůmysl pozadu? Cožpak nevíte, že krabice e-call je český výrobek?

A když jsme u té automatizace, česko se chlubí nejlepší sítí ve východní evropě, bez toho by samořízené auto nemohlo fungovat.:-P

0/0
3.2.2016 7:30

M48a88r42e50k 92J28a75n 2623562234292

Spíš legislativa umožňující provoz těchto vozidel na silnici. Po kom by jste chtěl peníze za případné vaše zdravotní poškození tímto vozidlem na silnici. Po vozidlu? Po GPS? Nebo pro provozovateli sítě? Pro Vaší informaci. Naštěstí už EU s USA začíná pracovat na legislativě. To se musí vyřešit na mezinárodní úrovni a všude stejně , jinak by Vaše případné vozidlo skončilo na hranici Česka.

+1/0
3.2.2016 8:12

M59i56c84h64a96l 30N24o58v28á95k 7750459877464

Nikoliv, může za to vůz, tedy chyba na vozidle, stížnost by byla podána na firmu, která vyrábí danou součástku, ať už čidlo, nebo samotný brzdový systém, případně servis vozidla. Rozumějte, některá samořízená auta už tady jezdí, pokud se plně zapnou, není to jen o Tesle a Googlu autě.

Tyto auta jsou vybavena infrakamerou, kompletním automatickým systémem, který má pod mocí volant, plyn a brzdu, samozřejmě s automatickou převodovkou. Plně vybavené auta, která mají ve výbavě třeba automatické zaparkování vozidla.:-P

0/0
3.2.2016 8:45
Foto

Y65v68e37t81t82a 62N10o54v81á 2521565761909

My ještě vlastníme autoprůmysl ?

+5/0
3.2.2016 7:23

V57í88t 58V57á35l64e55k 8704742644479

Některé asistenční systémy, které pomáhají řidiči jsou užitečné, ale jen do určité míry. I technika je omylná a v případě chyby "autopilota" by mě zajímalo, kdo ponese odpovědnost.

+3/0
3.2.2016 6:56

R46a98d83o30s59l67a12v 11K95l84a33u89d92a 5784938234742

Technika je omylná? 8-o

+1/0
3.2.2016 6:58

M76i13r38o86s16l71a34v 10P70r70o21c89h27á70z11k31a 4906825974420

Když jsem koupil auto, zkusil jsem, jestli samo dobrzdí, viděl jsem z dálky na dálnici, že pravý pruh s kamionama stojí a levý ještě jede, zajel jsem tedy do pravého a nechal to na technice, ani omylem by to nedobrzdilo z 90 km/h na nulu, takže jsem to musel udělat myšku do levého, samozřejmě jsem věděl, že tam nic nejede a jsou lidi, kteří by se na to dle reklamy spolehli.

0/0
3.2.2016 7:08

P50e85t79r 51V59e91s67e67l94ý 8795625222886

Představte si, že ano. Statistika je neúprosná a jednou za čas udělá chybu jakýkoliv systém či zařízení. 100% neo,ylné zařízení je asi stejná chiméra jako 100% účinnost. Ale spěte dál ve své blahé nevědomosti.

+2/0
3.2.2016 7:12

R77a66d45o77s41l73a74v 83K58l88a56u21d83a 5344838114972

Třeba vy jste napsal "m" a systém to vyhodnotil jako ",":-P Nejste úředník? Ten mi tady vždycky tvrdí, že chybu udělal počítač. Má-li správná data, chyba je vyloučená.

0/0
3.2.2016 7:19

P20e80t60r 71V87e96s61e77l94ý 8485145382296

S váma se moc diskutovat nedá. Jste naivka, který absolutně netuší, jak věci fungují. Chyba, kdy je klávesnice špatně dekodována nebo čtena počítačem, je jedna z nejčastějších chyb počítače. Ovšem označit zjevný překlep za chybu počítače a pak trapně něco blekotat o úředníkovi, může jen stodukát.

+2/0
3.2.2016 7:26

R17a58d31o21s59l34a33v 88K27l18a23u82d60a 5394678674352

Stodukát jste vy. Systém vyhodnocuje informace které získá. Pokud má informace špatné, vypočítá blbost, která ale z jeho pohledu není chyba. On pracoval na základě údajů které dostal.

0/0
3.2.2016 7:29

J18i65n68d84ř98i12c49h 11L79u15k66e81š 3929694453630

A to je právě ten problém. Pořád ten systém programujou lidi a i tam může být chyba, nehledě na ty údaje, které dostane. Stačí zasněžené čidlo a asistent parkování je v háji, stačí slabý signál GPS nebo ho amíci vypnou(stále je to tuším vojenský systém) a je po autonomním provozu.

0/0
3.2.2016 8:33

R51a39d34o98s33l98a59v 22K80l12a66u76d21a 5584388934522

Takže ne technika je omylná, ale člověk je omylný... Pokud vytvoří čidlo jehož funkci ovlivní sníh, pak je zase problém u lidí, ne u techniky.

0/0
3.2.2016 8:42

J85i81n44d53ř30i15c18h 30L40u54k66e50š 3949564713580

Pokud vím, zatím všechno vymýšlí lidi nebo znáte čidlo, které je bezporuchové, neovlivnitelné a 100%, protože ho vymyslela neomylná technika? Já se nehádám o tom, že technika není spolehlivější než člověk, ale není je vyrobená zase jen člověkem se všemi nedostatky z toho plynoucími...

0/0
3.2.2016 8:57

R41a31d14o67s43l35a57v 52K86l81a41u34d38a 5524518214242

Pokud jde o ˇčidla", tak si pod tím nesmíte představit ty tři kolečka v blatníku za pár stovek, které se používají při parkování. Ty technologie jsou úplně jiné a pochopitelně i cena tomu odpovídá. Kombinace kamer, radarů....

0/0
3.2.2016 9:06

M95i20c34h91a43l 46N31o14v67á77k 7410199267334

Přečetl jste si to po sobě vůbec?;-D

Bože do čeho jste to duši dal.

A Člověk může taky za to, že vychází a zapadá slunce? A třeba svítí měsíc v noci? ;-D A čas, ten taky řídí že ano a člověk může za to, že vytvoří čidlo, které se časem opotřebuje, to je taky problém u lidí, né u techniky, ta za to vlastně nemůže.;-D

0/0
3.2.2016 9:05

R39a17d45o88s53l70a59v 26K38l39a57u70d88a 5794798774882

Nějak nechápu čemu se smějete. Pokud někdo svěří řízení auta čidlu kterému vadí sníh, déšť, nečistoty, a pod., pak je něco špatně. Proto se používají technologie, na které počasí, ani prach, nemá vliv.

0/0
3.2.2016 9:09

M43i52c54h84a32l 79N25o93v10á10k 7980649937474

Technologie na který nemá vliv pohyb, ČAS, počasí ani prach? Tak mi tu nesmrtelnou technologii představte!:-P

0/0
3.2.2016 9:14

R36a62d51o33s87l48a97v 80K60l97a66u80d75a 5304538654502

U těchto aut se používá radar.

0/0
3.2.2016 9:17

J36i77n44d88ř64i41c11h 59L91u50k88e52š 3709934323890

Ale radar je zase jen věc vytvořená člověkem. Materiály mají své limity, existují nějaká procenta výrobních vad. Ano, klidně Vám tu uznám že člověk dnes dokáže vymyslet krásné věci, ale ne dokonalé... Dokonalý může být jen princip, ale ne praktický provoz. Ten bude vždy obsahovat nějaké procento chyb.

0/0
3.2.2016 9:26

R12a93d29o64s90l41a78v 18K81l54a86u13d55a 5584708384582

Porouchat se pochopitelně může cokoliv. A právě proto jsou u takových aplikací technologie, které to hlídají a v případě potřeby zasáhnou. Fakt řízení vlaků, aut, nebo jaderné elektrárny nemůže záviset na jedné součástce.

0/0
3.2.2016 9:37

L72u30k30á15š 81M94a61r91e41d46a 6581554197658

Tak nejak se snazim prijit na to co by mohla znamenat "spatne dekodovana klavesnice"? Mozna kdyz ji necim zalejete, tak to pak pise neco jineho nez tukate, nebo misto klavesnice vam to rekne, ze je pripojen ptak loskutak. Ale kdyz uz klavesnice posle nejakou tu sadu nul a jednicek, tak ji pocitac vzdy vyhodnoti spravne stejne. Kdyz date pocitaci udelat tu samou vec nekonecne krat, tak chyba(rekneme tedy jiny vysledek, nez ostatni) nastane, jen pokud dojde k fyzickemu poskozeni, pokud budou jina vstupni data, nebo pokud se nevypne proud. Kdyz samoridici auto udela chybu, by se jednalo o technickou chybu jen v pripade, kdyby doslo k poskozeni nejake technicke casti, treba snimace. Ze to jednou ze sta spatne vyhodnoti semafor je spis chyba algorytmu, ale nikoli technicka chyba, protoze se ty vstupni data lisi velice.

0/0
3.2.2016 7:47

O75n76d77ř81e11j 87S73t18a57r69o61c43h 5770373542104

Špatně dekódovaná klávesnice je to, když uživatel zmáčkne klávesu M a přitom vlastně chtěl stisknout P, takže M neplatí. A ten program udělá tu chybu, že to nechápe a dál hloupě pracuje s písmenem M.

0/0
3.2.2016 8:50

J30i22n40d79ř49i73c26h 17L17u42k36e33š 3549824333980

Ale o tom to je. Je hezké, že počítač neomylně vyhodnotí nuly a jedničky, ale celý systém padá na můj vkus celkem často. Jistě, je to chyba systému, ale ten dělají zase lidi. A já radši než kontrolovat systémy vezmu volant do ruky a řídit budu sám i s tím rizikem, že jsem milionkrát omylnější než PC. Na druhou stranu umím předvídat, což zatím ty asistenty neumí a jedu daleko plynuleji a předvídavěji než to umí nějaké ACC třeba v novém Superbu. Ostatně tyhle systémy právě reagují až na nějaký podnět, neumí si podřadit dopředu, nevidí do zpětného zrcátka. Ale proti gustu.... Asistenční systémy a autonomní auta nejsou pro mě, i když jednou možná nebude jiná volba. Snad mě nechají jezdit s nějakým veteránem...

+1/0
3.2.2016 8:51

F26r78a19n35t73i57š82e63k 49N25o60v67á70k 1146667179907

Jaký český autoprůmysl ???

+6/−1
3.2.2016 6:45

R20a34d28o74s69l90a58v 68K69l49a73u64d29a 5354348704452

To je ten německo - francouzsko - japonsko - korejskej:-P

0/0
3.2.2016 6:51

L64i67b11o80r 51F47i58l89á63k 3870165553133

U nás jezdí aut bez řidičů dost.

+9/0
3.2.2016 6:30

L49a35d45i23s30l64a57v 38K34v29a50s64n34i82č27k43a 1243907893325

Ten pán se asi něčeho načichal a má z toho sny a vize s manipulacemi jak na předváděcích akcích kosmických technologií pro důchodce. Jaksi zapomíná, že k výrobě jsou potřeba taky koupěchtiví zákazníci a ještě dřív zákonné vyjasnění pravidel hry, samořiditelná auta v současnosti na silnici jezdit nesmí. Nemám obavy, že si český autoprůmysl bez rad tohoto pána neporadí. Ale jako předčasný apríl dobrý.

0/0
3.2.2016 6:29

M15a45r65e36k 48K72a74l37i21n81a 3849124645298

Pravda je ta, že u nás moc nevidíte nějakého vizionářství, přípravy na budoucnost... Že u nás to není pro-aktivní, ale spíše re-aktivní... V tomto směru má autor bohužel pravdu...

+1/0
3.2.2016 6:35

R24a38d51o98s70l75a41v 20K44l27a45u55d68a 5294248754722

Pravda je hlavně ta, že třeba Audi na takovém autě pracuje, takže Škoda už nemusí. Nakonec kam se ta technologie dostane dřív je logické. Ostatní výrobci tady mají pouze montovny.

0/0
3.2.2016 6:44

M96a83r50t67i83n 98H95o49u54b36a 6453561489278

V článku nepisou, ze na tom dela Audi, ale valeo.

0/0
3.2.2016 6:55

R84a45d20o54s75l44a52v 24K58l21a69u27d29a 5794798524602

To nevím. Já ten článek nečetl.:-) http://www.hybrid.cz/video-audi-predstavilo-vlastni-roboticke-auto

0/−1
3.2.2016 6:59

R61a48d83o11s60l96a45v 25K42l11a53u44d40a 5844718274412

TO by mě zajímalo za co jsem vyfasoval mínus 8-o http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=32477&catid=1&Itemid=57

0/0
3.2.2016 7:22

T10o45m23á52š 79R32ů57ž48i72č80k49a 8635285254966

Asi za ty nesmysly výše v diskuzi.

0/0
3.2.2016 10:53

M93a73r96t72i47n 65H87o98u94b22a 6743891189838

Legislativa je jiste potrebna pro finální provoz a prodej. Její absence ale nebrání vyvoji

0/0
3.2.2016 6:56
Foto

P73e48t52r 85P29r43o66c10h80á38z89k44a 3382796562804

Určitý množství autonomity do aut pronikne ať chceme, nebo ne. Je to dáno tím, že houstne doprava, situace v ní jsou víc a víc komplikované a ne vždy dokáže řidič vyhodnotit, co je, nebo není bezpečné. Plně autonomní provoz je běh na tak dlouhou vzdálenost, že se jí většina s nás nedožije. Technologiím musí předcházet také právní úprava a to pokud možno jednotná na celém světě, nebo alespoň v Evropě. Dohodnout se na tom, když se nedokážeme shodnout v daleko jednodušších věcech také nebude snadné a bude trvat hodně dlouho. Dalším aspektem je zda to lidé budou chtít a zda vůbec v dané době bude vlastnictví soukromého auta ještě atraktivní. Omezováním prostoru pro ně ať už je to kapacita silnic, nebo parkovacích ploch, případně emisí musí zákonitě také dojít k přehodnocení dopravy jako takové. Docela si dovedu představit v dohledné budoucnosti autonomní hromadnou dopravu, možná ve vyhrazených pruzích, kde to má smysl. Stejně tak bude možné realizovat podobný způsob dopravy v uzavřených komplexech. Své místo má takový způsob řízení i na železnici, ale ani tam zatím nijak zásadně neproniká, i když je to to nejjednodušší kde lze něco takového aplikovat. Je v pořádku že jsou firmy, které se vývojem zabývají a bylo by dobré co nejrychleji naskočit do takto rozjetého vlaku. Držet krok s technikou je jedna věc, aplikovat ji do života věc druhá.

0/0
3.2.2016 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.