Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Samořiditelná auta už svezla cestující. Český autoprůmysl je pozadu

Čím dál víc firem se ve světě věnuje vývoji samořiditelných aut. A čím dál víc regulátorů jim vychází vstříc a nechává auta bez řidiče testovat či dokonce vozit pasažéry „z ulice“. Český autoprůmysl však zatím na nový trend příliš nereaguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E64d52a 33D60r65á22b74e43k 7709492883157

8-obože tyhle posunovací vozíky co jsou v každým přístavu, to mají být ta "samořiditelná auta"??? to fakt???8-o

0/0
20.2.2016 14:46

J12i10ř22í 42V15i11m25r 5383407280820

Když řídím, tak rád a nechlastám, když neřídím, chlastám. Takže pouze varianty 0 a 4.

0/0
3.2.2016 15:35

J50a69n 28Š87p91l70í30c45h61a81l 2131161689754

Tak iDnes, opět neví co dělá levá a pravá ruka. Zhruba před dvěma měsíci zde byl uveřejněn článek o záhadném autě bez řidiče, které jelo po dálnici samo.

Testovala jej s největší pravděpodobností společnost Valeo, která má v hloubětínském R&D centru armádu vývojářů a elektroinženýrů, kteří se zabývají právě vývojem asistenčních systémů a autonomních vozidel. Obdobně se podobným výzkumem zabývají například společnosti E4T, nebo Continental.

To že u nás něco nedělá Škoda auto, ještě neznamená, že se to u nás neděje a než příště vypustíte takovýhle slint, bylo by dobré si zjistit alespoň základní informace.

+1/−1
3.2.2016 13:07
Foto

O44n20d80ř71e75j 46V72a95r63o72š67č35á27k 3254227213

No jestli to nebude tím že český autoprumysl je Level -1 Nulová invence a stoprocentní montovna

0/−1
3.2.2016 12:37

M41a49r93t33i45n 68Ž93e91l39i80n87s45k82ý 9468369649122

Mozna kdyz tak automobilovy prumysl v Ceske republlice ... ne cesky ... jedine, ze by nekdo myslel firmu Kaipan, Tatra a tak.

0/0
3.2.2016 11:09

J61o43s35e77f 65B44a64l19o82u43n 4110726785591

Na cestování autem je nejkrásnější ta možnost ho ovládat a řídit!Tuhle inovaci si strčte za klobouk!

+8/−1
3.2.2016 8:44

R88a94d66o58s67l46a73v 83K14l39a91u36d91a 5104458404612

Každý rok na planetě díky automobilovým nehodám zmizí celá Praha:-P Myslíte si že jejich rodiče, děti, kamarádi... sdílí vaše pocity?

0/−1
3.2.2016 8:48

P20ř34e10m48y58s77l 55L31u66k60á32š 2715882430121

zemřelo mi už několik kamarádů, známých a dokonce příbuzných, přesto ani já ani nikdo z mé rodiny ani rodin zabitých známých nesdílejí potřebu jezdit autem bez řidiče a dál jezdíme normálním autem, baví nás to a bude tomu tak vždy. Takže váš příspěvek je bohužel spíše emotivní výkřik do tmy.

0/0
3.2.2016 10:50

J44a23k39u76b 45H71e52g59e72n69b17a42r77t 9295134129974

Pokud bych si měl vybrat mezi vašim řízením a naší ekonomikou, jednoznačně upřednostním naši ekonomiku.

0/0
16.4.2016 19:08

M58a42r61t23i11n 13K66a38r16á35s95e57k 9398803698258

No mne na cestovani autem prijde zase nejrasnejsi ta uspora cca 2/3 casu oproti hromadne doprave, takze tahle inovaci mi nijak vadit nebude...

+4/−1
3.2.2016 8:51

T62o58m55á37š 91B79l88á50h27a 9661702381741

Tohle je nesmysl. Skodovka byla jedna z prvnich firem na svete, ktera samoriditelna auta vyvinula. Proc si bez sehnani informaci neplivnout do vlastniho hnizda, ze, pane pisateli? Prida to na karme clanku... Pro cesky lid na vsechno domaci nadavajici je clanek jak delany....

0/0
3.2.2016 8:27
Foto

J52a33r18o28m70í57r 87H39l45u15b17e13k 2806870414711

Tady v diskusi jsou to jen "hospodské" kecy. Každý přívrženec a obdivovatel "všemocné" techniky by si to měl vyzkoušet na vlastní kůži. Nasednout do autonomního vozidla, zadat souřadnice cíle, pustit do plného provozu, zavřít oči a s mírem v duši očekávat věci příští. Já bych se k takovému pokusu nepodujal.

0/0
3.2.2016 8:24

M89a56r16e57k 86J49a37n 2323232574402

To je stejná myšlenka jako kdyby obživli lidé z 19.století a šli se podívat na letiště. To co Vám připadá normální tak jim by to trochu trvalo než by to v mozku vstřebali a nastoupili do letadla. Zrovna tak to bude s auty. Škoda zajímalo by mě, jak bude vypadat reálný život na zemi třeba za 300 let.

+3/0
3.2.2016 8:37

Z74d90e84n35e59k 43S30e87i64d47l 6694105450637

Řekl bych, že je docela odvaha nazvat pár nadšenců českým autoprůmyslem. Auto průmysl si představuji jinak, ten co jsme měli, tak už dávno vlastní cizí vlastníci.

+1/−1
3.2.2016 8:14

M17i58c76h67a94l 29N89o41v43á68k 7790309117514

Že je český autoprůmysl pozadu? Cožpak nevíte, že krabice e-call je český výrobek?

A když jsme u té automatizace, česko se chlubí nejlepší sítí ve východní evropě, bez toho by samořízené auto nemohlo fungovat.:-P

0/0
3.2.2016 7:30

M39a74r76e52k 79J72a61n 2783112844292

Spíš legislativa umožňující provoz těchto vozidel na silnici. Po kom by jste chtěl peníze za případné vaše zdravotní poškození tímto vozidlem na silnici. Po vozidlu? Po GPS? Nebo pro provozovateli sítě? Pro Vaší informaci. Naštěstí už EU s USA začíná pracovat na legislativě. To se musí vyřešit na mezinárodní úrovni a všude stejně , jinak by Vaše případné vozidlo skončilo na hranici Česka.

+1/0
3.2.2016 8:12

M48i43c27h41a36l 35N49o57v79á28k 7540179427814

Nikoliv, může za to vůz, tedy chyba na vozidle, stížnost by byla podána na firmu, která vyrábí danou součástku, ať už čidlo, nebo samotný brzdový systém, případně servis vozidla. Rozumějte, některá samořízená auta už tady jezdí, pokud se plně zapnou, není to jen o Tesle a Googlu autě.

Tyto auta jsou vybavena infrakamerou, kompletním automatickým systémem, který má pod mocí volant, plyn a brzdu, samozřejmě s automatickou převodovkou. Plně vybavené auta, která mají ve výbavě třeba automatické zaparkování vozidla.:-P

0/0
3.2.2016 8:45

Y23v71e94t69t82a 83N30o67v53á 2441845731189

My ještě vlastníme autoprůmysl ?

+5/0
3.2.2016 7:23

V43í78t 87V20á43l49e62k 8924642914859

Některé asistenční systémy, které pomáhají řidiči jsou užitečné, ale jen do určité míry. I technika je omylná a v případě chyby "autopilota" by mě zajímalo, kdo ponese odpovědnost.

+3/0
3.2.2016 6:56

R87a60d74o92s19l56a61v 14K56l19a88u77d58a 5434418834622

Technika je omylná? 8-o

+1/0
3.2.2016 6:58

M68i19r21o92s55l60a47v 46P77r90o23c77h89á36z82k43a 4936895734730

Když jsem koupil auto, zkusil jsem, jestli samo dobrzdí, viděl jsem z dálky na dálnici, že pravý pruh s kamionama stojí a levý ještě jede, zajel jsem tedy do pravého a nechal to na technice, ani omylem by to nedobrzdilo z 90 km/h na nulu, takže jsem to musel udělat myšku do levého, samozřejmě jsem věděl, že tam nic nejede a jsou lidi, kteří by se na to dle reklamy spolehli.

0/0
3.2.2016 7:08

P15e48t87r 75V83e39s71e98l46ý 8145565742406

Představte si, že ano. Statistika je neúprosná a jednou za čas udělá chybu jakýkoliv systém či zařízení. 100% neo,ylné zařízení je asi stejná chiméra jako 100% účinnost. Ale spěte dál ve své blahé nevědomosti.

+2/0
3.2.2016 7:12

R51a10d18o40s48l51a81v 83K78l41a66u35d30a 5234248984132

Třeba vy jste napsal "m" a systém to vyhodnotil jako ",":-P Nejste úředník? Ten mi tady vždycky tvrdí, že chybu udělal počítač. Má-li správná data, chyba je vyloučená.

0/0
3.2.2016 7:19

P83e37t92r 95V86e83s78e49l92ý 8195565892706

S váma se moc diskutovat nedá. Jste naivka, který absolutně netuší, jak věci fungují. Chyba, kdy je klávesnice špatně dekodována nebo čtena počítačem, je jedna z nejčastějších chyb počítače. Ovšem označit zjevný překlep za chybu počítače a pak trapně něco blekotat o úředníkovi, může jen stodukát.

+2/0
3.2.2016 7:26

R47a49d23o69s58l87a41v 60K20l20a42u16d79a 5274738604842

Stodukát jste vy. Systém vyhodnocuje informace které získá. Pokud má informace špatné, vypočítá blbost, která ale z jeho pohledu není chyba. On pracoval na základě údajů které dostal.

0/0
3.2.2016 7:29

J35i86n70d53ř17i68c90h 60L11u16k97e83š 3579794443430

A to je právě ten problém. Pořád ten systém programujou lidi a i tam může být chyba, nehledě na ty údaje, které dostane. Stačí zasněžené čidlo a asistent parkování je v háji, stačí slabý signál GPS nebo ho amíci vypnou(stále je to tuším vojenský systém) a je po autonomním provozu.

0/0
3.2.2016 8:33

R65a71d17o46s88l61a14v 88K70l77a57u74d31a 5364988524622

Takže ne technika je omylná, ale člověk je omylný... Pokud vytvoří čidlo jehož funkci ovlivní sníh, pak je zase problém u lidí, ne u techniky.

0/0
3.2.2016 8:42

J31i64n48d31ř79i85c47h 16L70u74k39e60š 3269754533700

Pokud vím, zatím všechno vymýšlí lidi nebo znáte čidlo, které je bezporuchové, neovlivnitelné a 100%, protože ho vymyslela neomylná technika? Já se nehádám o tom, že technika není spolehlivější než člověk, ale není je vyrobená zase jen člověkem se všemi nedostatky z toho plynoucími...

0/0
3.2.2016 8:57

R98a42d38o21s56l94a64v 18K23l78a85u42d91a 5174488844432

Pokud jde o ˇčidla", tak si pod tím nesmíte představit ty tři kolečka v blatníku za pár stovek, které se používají při parkování. Ty technologie jsou úplně jiné a pochopitelně i cena tomu odpovídá. Kombinace kamer, radarů....

0/0
3.2.2016 9:06

M44i36c10h57a95l 58N10o41v17á37k 7450379447104

Přečetl jste si to po sobě vůbec?;-D

Bože do čeho jste to duši dal.

A Člověk může taky za to, že vychází a zapadá slunce? A třeba svítí měsíc v noci? ;-D A čas, ten taky řídí že ano a člověk může za to, že vytvoří čidlo, které se časem opotřebuje, to je taky problém u lidí, né u techniky, ta za to vlastně nemůže.;-D

0/0
3.2.2016 9:05

R78a24d45o19s79l13a87v 53K18l84a62u88d87a 5784988314362

Nějak nechápu čemu se smějete. Pokud někdo svěří řízení auta čidlu kterému vadí sníh, déšť, nečistoty, a pod., pak je něco špatně. Proto se používají technologie, na které počasí, ani prach, nemá vliv.

0/0
3.2.2016 9:09

M40i12c60h68a79l 94N69o66v34á11k 7750289607644

Technologie na který nemá vliv pohyb, ČAS, počasí ani prach? Tak mi tu nesmrtelnou technologii představte!:-P

0/0
3.2.2016 9:14

R39a98d43o75s61l87a29v 94K76l57a81u47d22a 5784958374732

U těchto aut se používá radar.

0/0
3.2.2016 9:17

J11i15n76d75ř56i49c39h 21L88u44k42e60š 3529334233180

Ale radar je zase jen věc vytvořená člověkem. Materiály mají své limity, existují nějaká procenta výrobních vad. Ano, klidně Vám tu uznám že člověk dnes dokáže vymyslet krásné věci, ale ne dokonalé... Dokonalý může být jen princip, ale ne praktický provoz. Ten bude vždy obsahovat nějaké procento chyb.

0/0
3.2.2016 9:26

R51a85d36o98s58l14a54v 77K57l64a47u89d82a 5674958654292

Porouchat se pochopitelně může cokoliv. A právě proto jsou u takových aplikací technologie, které to hlídají a v případě potřeby zasáhnou. Fakt řízení vlaků, aut, nebo jaderné elektrárny nemůže záviset na jedné součástce.

0/0
3.2.2016 9:37

L33u98k71á20š 34M28a19r97e42d11a 6451954807678

Tak nejak se snazim prijit na to co by mohla znamenat "spatne dekodovana klavesnice"? Mozna kdyz ji necim zalejete, tak to pak pise neco jineho nez tukate, nebo misto klavesnice vam to rekne, ze je pripojen ptak loskutak. Ale kdyz uz klavesnice posle nejakou tu sadu nul a jednicek, tak ji pocitac vzdy vyhodnoti spravne stejne. Kdyz date pocitaci udelat tu samou vec nekonecne krat, tak chyba(rekneme tedy jiny vysledek, nez ostatni) nastane, jen pokud dojde k fyzickemu poskozeni, pokud budou jina vstupni data, nebo pokud se nevypne proud. Kdyz samoridici auto udela chybu, by se jednalo o technickou chybu jen v pripade, kdyby doslo k poskozeni nejake technicke casti, treba snimace. Ze to jednou ze sta spatne vyhodnoti semafor je spis chyba algorytmu, ale nikoli technicka chyba, protoze se ty vstupni data lisi velice.

0/0
3.2.2016 7:47

O16n94d20ř23e29j 91S81t94a52r49o38c85h 5720813432554

Špatně dekódovaná klávesnice je to, když uživatel zmáčkne klávesu M a přitom vlastně chtěl stisknout P, takže M neplatí. A ten program udělá tu chybu, že to nechápe a dál hloupě pracuje s písmenem M.

0/0
3.2.2016 8:50

J68i20n43d87ř41i97c94h 97L52u53k34e62š 3629324863710

Ale o tom to je. Je hezké, že počítač neomylně vyhodnotí nuly a jedničky, ale celý systém padá na můj vkus celkem často. Jistě, je to chyba systému, ale ten dělají zase lidi. A já radši než kontrolovat systémy vezmu volant do ruky a řídit budu sám i s tím rizikem, že jsem milionkrát omylnější než PC. Na druhou stranu umím předvídat, což zatím ty asistenty neumí a jedu daleko plynuleji a předvídavěji než to umí nějaké ACC třeba v novém Superbu. Ostatně tyhle systémy právě reagují až na nějaký podnět, neumí si podřadit dopředu, nevidí do zpětného zrcátka. Ale proti gustu.... Asistenční systémy a autonomní auta nejsou pro mě, i když jednou možná nebude jiná volba. Snad mě nechají jezdit s nějakým veteránem...

+1/0
3.2.2016 8:51

F62r53a34n69t90i84š10e22k 79N94o22v97á38k 1896717509877

Jaký český autoprůmysl ???

+6/−1
3.2.2016 6:45

R98a22d14o96s84l68a62v 51K85l59a65u68d94a 5324898954142

To je ten německo - francouzsko - japonsko - korejskej:-P

0/0
3.2.2016 6:51

L81i95b42o43r 88F25i30l89á12k 3180335573643

U nás jezdí aut bez řidičů dost.

+9/0
3.2.2016 6:30

L53a21d57i65s46l27a19v 20K67v73a13s31n89i77č31k82a 1893957253425

Ten pán se asi něčeho načichal a má z toho sny a vize s manipulacemi jak na předváděcích akcích kosmických technologií pro důchodce. Jaksi zapomíná, že k výrobě jsou potřeba taky koupěchtiví zákazníci a ještě dřív zákonné vyjasnění pravidel hry, samořiditelná auta v současnosti na silnici jezdit nesmí. Nemám obavy, že si český autoprůmysl bez rad tohoto pána neporadí. Ale jako předčasný apríl dobrý.

0/0
3.2.2016 6:29

M56a38r60e71k 78K32a11l88i61n20a 3969974735128

Pravda je ta, že u nás moc nevidíte nějakého vizionářství, přípravy na budoucnost... Že u nás to není pro-aktivní, ale spíše re-aktivní... V tomto směru má autor bohužel pravdu...

+1/0
3.2.2016 6:35

R10a31d76o23s79l37a39v 22K60l16a64u21d15a 5344338734692

Pravda je hlavně ta, že třeba Audi na takovém autě pracuje, takže Škoda už nemusí. Nakonec kam se ta technologie dostane dřív je logické. Ostatní výrobci tady mají pouze montovny.

0/0
3.2.2016 6:44

M60a93r96t92i74n 88H56o75u84b16a 6223221939718

V článku nepisou, ze na tom dela Audi, ale valeo.

0/0
3.2.2016 6:55

R13a98d22o63s51l55a60v 83K64l36a90u26d54a 5474558574412

To nevím. Já ten článek nečetl.:-) http://www.hybrid.cz/video-audi-predstavilo-vlastni-roboticke-auto

0/−1
3.2.2016 6:59

R37a66d23o14s33l83a54v 33K46l70a11u67d43a 5674198614932

TO by mě zajímalo za co jsem vyfasoval mínus 8-o http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=32477&catid=1&Itemid=57

0/0
3.2.2016 7:22

T10o68m59á73š 48R19ů43ž68i77č51k54a 8295415244486

Asi za ty nesmysly výše v diskuzi.

0/0
3.2.2016 10:53

M27a92r17t87i19n 26H78o61u51b62a 6833211919748

Legislativa je jiste potrebna pro finální provoz a prodej. Její absence ale nebrání vyvoji

0/0
3.2.2016 6:56
Foto

P13e42t90r 57P94r72o16c48h97á68z88k71a 3582146522404

Určitý množství autonomity do aut pronikne ať chceme, nebo ne. Je to dáno tím, že houstne doprava, situace v ní jsou víc a víc komplikované a ne vždy dokáže řidič vyhodnotit, co je, nebo není bezpečné. Plně autonomní provoz je běh na tak dlouhou vzdálenost, že se jí většina s nás nedožije. Technologiím musí předcházet také právní úprava a to pokud možno jednotná na celém světě, nebo alespoň v Evropě. Dohodnout se na tom, když se nedokážeme shodnout v daleko jednodušších věcech také nebude snadné a bude trvat hodně dlouho. Dalším aspektem je zda to lidé budou chtít a zda vůbec v dané době bude vlastnictví soukromého auta ještě atraktivní. Omezováním prostoru pro ně ať už je to kapacita silnic, nebo parkovacích ploch, případně emisí musí zákonitě také dojít k přehodnocení dopravy jako takové. Docela si dovedu představit v dohledné budoucnosti autonomní hromadnou dopravu, možná ve vyhrazených pruzích, kde to má smysl. Stejně tak bude možné realizovat podobný způsob dopravy v uzavřených komplexech. Své místo má takový způsob řízení i na železnici, ale ani tam zatím nijak zásadně neproniká, i když je to to nejjednodušší kde lze něco takového aplikovat. Je v pořádku že jsou firmy, které se vývojem zabývají a bylo by dobré co nejrychleji naskočit do takto rozjetého vlaku. Držet krok s technikou je jedna věc, aplikovat ji do života věc druhá.

0/0
3.2.2016 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.