Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Samořiditelná auta už svezla cestující. Český autoprůmysl je pozadu

Čím dál víc firem se ve světě věnuje vývoji samořiditelných aut. A čím dál víc regulátorů jim vychází vstříc a nechává auta bez řidiče testovat či dokonce vozit pasažéry „z ulice“. Český autoprůmysl však zatím na nový trend příliš nereaguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E19d38a 40D56r37á64b23e60k 7599882483357

8-obože tyhle posunovací vozíky co jsou v každým přístavu, to mají být ta "samořiditelná auta"??? to fakt???8-o

0/0
20.2.2016 14:46

J25i29ř43í 30V77i72m48r 5603527850460

Když řídím, tak rád a nechlastám, když neřídím, chlastám. Takže pouze varianty 0 a 4.

0/0
3.2.2016 15:35

J16a60n 43Š30p70l12í39c66h70a13l 2511821599424

Tak iDnes, opět neví co dělá levá a pravá ruka. Zhruba před dvěma měsíci zde byl uveřejněn článek o záhadném autě bez řidiče, které jelo po dálnici samo.

Testovala jej s největší pravděpodobností společnost Valeo, která má v hloubětínském R&D centru armádu vývojářů a elektroinženýrů, kteří se zabývají právě vývojem asistenčních systémů a autonomních vozidel. Obdobně se podobným výzkumem zabývají například společnosti E4T, nebo Continental.

To že u nás něco nedělá Škoda auto, ještě neznamená, že se to u nás neděje a než příště vypustíte takovýhle slint, bylo by dobré si zjistit alespoň základní informace.

+1/−1
3.2.2016 13:07
Foto

O36n15d82ř93e87j 85V20a64r85o66š18č46á72k 3944507763

No jestli to nebude tím že český autoprumysl je Level -1 Nulová invence a stoprocentní montovna

0/−1
3.2.2016 12:37

M37a86r58t84i53n 19Ž30e14l78i39n88s85k19ý 9678549259912

Mozna kdyz tak automobilovy prumysl v Ceske republlice ... ne cesky ... jedine, ze by nekdo myslel firmu Kaipan, Tatra a tak.

0/0
3.2.2016 11:09

J47o28s39e22f 55B69a90l57o30u49n 4780446135931

Na cestování autem je nejkrásnější ta možnost ho ovládat a řídit!Tuhle inovaci si strčte za klobouk!

+8/−1
3.2.2016 8:44

R91a93d75o62s74l54a72v 83K50l60a72u73d83a 5164798744982

Každý rok na planetě díky automobilovým nehodám zmizí celá Praha:-P Myslíte si že jejich rodiče, děti, kamarádi... sdílí vaše pocity?

0/−1
3.2.2016 8:48

P57ř49e91m56y13s12l 58L97u73k13á25š 2615602100631

zemřelo mi už několik kamarádů, známých a dokonce příbuzných, přesto ani já ani nikdo z mé rodiny ani rodin zabitých známých nesdílejí potřebu jezdit autem bez řidiče a dál jezdíme normálním autem, baví nás to a bude tomu tak vždy. Takže váš příspěvek je bohužel spíše emotivní výkřik do tmy.

0/0
3.2.2016 10:50

J10a94k84u90b 26H73e78g61e26n92b54a55r71t 9935964279734

Pokud bych si měl vybrat mezi vašim řízením a naší ekonomikou, jednoznačně upřednostním naši ekonomiku.

0/0
16.4.2016 19:08

M24a69r13t44i55n 54K10a47r72á60s26e56k 9978803358988

No mne na cestovani autem prijde zase nejrasnejsi ta uspora cca 2/3 casu oproti hromadne doprave, takze tahle inovaci mi nijak vadit nebude...

+4/−1
3.2.2016 8:51

T21o73m30á15š 84B89l17á41h75a 9231932851181

Tohle je nesmysl. Skodovka byla jedna z prvnich firem na svete, ktera samoriditelna auta vyvinula. Proc si bez sehnani informaci neplivnout do vlastniho hnizda, ze, pane pisateli? Prida to na karme clanku... Pro cesky lid na vsechno domaci nadavajici je clanek jak delany....

0/0
3.2.2016 8:27
Foto

J13a51r11o19m27í43r 86H84l92u96b60e39k 2466260364151

Tady v diskusi jsou to jen "hospodské" kecy. Každý přívrženec a obdivovatel "všemocné" techniky by si to měl vyzkoušet na vlastní kůži. Nasednout do autonomního vozidla, zadat souřadnice cíle, pustit do plného provozu, zavřít oči a s mírem v duši očekávat věci příští. Já bych se k takovému pokusu nepodujal.

0/0
3.2.2016 8:24

M11a10r45e55k 74J46a93n 2843532534182

To je stejná myšlenka jako kdyby obživli lidé z 19.století a šli se podívat na letiště. To co Vám připadá normální tak jim by to trochu trvalo než by to v mozku vstřebali a nastoupili do letadla. Zrovna tak to bude s auty. Škoda zajímalo by mě, jak bude vypadat reálný život na zemi třeba za 300 let.

+3/0
3.2.2016 8:37

Z84d23e36n24e78k 85S52e85i51d22l 6144965710177

Řekl bych, že je docela odvaha nazvat pár nadšenců českým autoprůmyslem. Auto průmysl si představuji jinak, ten co jsme měli, tak už dávno vlastní cizí vlastníci.

+1/−1
3.2.2016 8:14

M64i34c87h36a18l 34N60o70v25á48k 7170929847714

Že je český autoprůmysl pozadu? Cožpak nevíte, že krabice e-call je český výrobek?

A když jsme u té automatizace, česko se chlubí nejlepší sítí ve východní evropě, bez toho by samořízené auto nemohlo fungovat.:-P

0/0
3.2.2016 7:30

M56a76r64e24k 42J89a43n 2763182834332

Spíš legislativa umožňující provoz těchto vozidel na silnici. Po kom by jste chtěl peníze za případné vaše zdravotní poškození tímto vozidlem na silnici. Po vozidlu? Po GPS? Nebo pro provozovateli sítě? Pro Vaší informaci. Naštěstí už EU s USA začíná pracovat na legislativě. To se musí vyřešit na mezinárodní úrovni a všude stejně , jinak by Vaše případné vozidlo skončilo na hranici Česka.

+1/0
3.2.2016 8:12

M24i67c39h82a29l 58N86o41v58á13k 7380399607654

Nikoliv, může za to vůz, tedy chyba na vozidle, stížnost by byla podána na firmu, která vyrábí danou součástku, ať už čidlo, nebo samotný brzdový systém, případně servis vozidla. Rozumějte, některá samořízená auta už tady jezdí, pokud se plně zapnou, není to jen o Tesle a Googlu autě.

Tyto auta jsou vybavena infrakamerou, kompletním automatickým systémem, který má pod mocí volant, plyn a brzdu, samozřejmě s automatickou převodovkou. Plně vybavené auta, která mají ve výbavě třeba automatické zaparkování vozidla.:-P

0/0
3.2.2016 8:45
Foto

Y26v98e60t61t65a 98N39o78v58á 2101785641379

My ještě vlastníme autoprůmysl ?

+5/0
3.2.2016 7:23

V41í56t 73V74á89l20e27k 8344102454139

Některé asistenční systémy, které pomáhají řidiči jsou užitečné, ale jen do určité míry. I technika je omylná a v případě chyby "autopilota" by mě zajímalo, kdo ponese odpovědnost.

+3/0
3.2.2016 6:56

R85a65d87o44s97l40a97v 73K36l83a81u33d26a 5774578314672

Technika je omylná? 8-o

+1/0
3.2.2016 6:58

M25i37r59o34s28l78a31v 14P27r55o63c64h69á55z98k73a 4596265614230

Když jsem koupil auto, zkusil jsem, jestli samo dobrzdí, viděl jsem z dálky na dálnici, že pravý pruh s kamionama stojí a levý ještě jede, zajel jsem tedy do pravého a nechal to na technice, ani omylem by to nedobrzdilo z 90 km/h na nulu, takže jsem to musel udělat myšku do levého, samozřejmě jsem věděl, že tam nic nejede a jsou lidi, kteří by se na to dle reklamy spolehli.

0/0
3.2.2016 7:08

P73e89t23r 12V48e66s62e14l71ý 8915505722426

Představte si, že ano. Statistika je neúprosná a jednou za čas udělá chybu jakýkoliv systém či zařízení. 100% neo,ylné zařízení je asi stejná chiméra jako 100% účinnost. Ale spěte dál ve své blahé nevědomosti.

+2/0
3.2.2016 7:12

R68a13d41o29s74l35a40v 69K64l75a36u79d28a 5714298224772

Třeba vy jste napsal "m" a systém to vyhodnotil jako ",":-P Nejste úředník? Ten mi tady vždycky tvrdí, že chybu udělal počítač. Má-li správná data, chyba je vyloučená.

0/0
3.2.2016 7:19

P27e14t97r 14V15e12s63e68l20ý 8255405642506

S váma se moc diskutovat nedá. Jste naivka, který absolutně netuší, jak věci fungují. Chyba, kdy je klávesnice špatně dekodována nebo čtena počítačem, je jedna z nejčastějších chyb počítače. Ovšem označit zjevný překlep za chybu počítače a pak trapně něco blekotat o úředníkovi, může jen stodukát.

+2/0
3.2.2016 7:26

R22a82d71o23s95l23a39v 69K28l95a86u86d42a 5304588364212

Stodukát jste vy. Systém vyhodnocuje informace které získá. Pokud má informace špatné, vypočítá blbost, která ale z jeho pohledu není chyba. On pracoval na základě údajů které dostal.

0/0
3.2.2016 7:29

J85i44n42d52ř79i72c55h 38L70u98k35e27š 3209654303530

A to je právě ten problém. Pořád ten systém programujou lidi a i tam může být chyba, nehledě na ty údaje, které dostane. Stačí zasněžené čidlo a asistent parkování je v háji, stačí slabý signál GPS nebo ho amíci vypnou(stále je to tuším vojenský systém) a je po autonomním provozu.

0/0
3.2.2016 8:33

R34a21d85o67s44l98a16v 25K64l86a43u79d17a 5284248314482

Takže ne technika je omylná, ale člověk je omylný... Pokud vytvoří čidlo jehož funkci ovlivní sníh, pak je zase problém u lidí, ne u techniky.

0/0
3.2.2016 8:42

J61i88n29d77ř16i78c40h 91L50u49k84e68š 3709914783760

Pokud vím, zatím všechno vymýšlí lidi nebo znáte čidlo, které je bezporuchové, neovlivnitelné a 100%, protože ho vymyslela neomylná technika? Já se nehádám o tom, že technika není spolehlivější než člověk, ale není je vyrobená zase jen člověkem se všemi nedostatky z toho plynoucími...

0/0
3.2.2016 8:57

R31a22d76o34s24l35a28v 98K42l45a63u17d67a 5934908904172

Pokud jde o ˇčidla", tak si pod tím nesmíte představit ty tři kolečka v blatníku za pár stovek, které se používají při parkování. Ty technologie jsou úplně jiné a pochopitelně i cena tomu odpovídá. Kombinace kamer, radarů....

0/0
3.2.2016 9:06

M12i88c27h67a64l 14N43o78v87á14k 7170659747794

Přečetl jste si to po sobě vůbec?;-D

Bože do čeho jste to duši dal.

A Člověk může taky za to, že vychází a zapadá slunce? A třeba svítí měsíc v noci? ;-D A čas, ten taky řídí že ano a člověk může za to, že vytvoří čidlo, které se časem opotřebuje, to je taky problém u lidí, né u techniky, ta za to vlastně nemůže.;-D

0/0
3.2.2016 9:05

R28a71d86o37s51l92a18v 70K37l73a92u58d16a 5464938374422

Nějak nechápu čemu se smějete. Pokud někdo svěří řízení auta čidlu kterému vadí sníh, déšť, nečistoty, a pod., pak je něco špatně. Proto se používají technologie, na které počasí, ani prach, nemá vliv.

0/0
3.2.2016 9:09

M80i89c77h78a83l 76N86o14v53á22k 7290809557404

Technologie na který nemá vliv pohyb, ČAS, počasí ani prach? Tak mi tu nesmrtelnou technologii představte!:-P

0/0
3.2.2016 9:14

R93a34d79o88s37l49a31v 13K62l65a19u79d55a 5404898214832

U těchto aut se používá radar.

0/0
3.2.2016 9:17

J71i51n20d79ř32i92c89h 49L92u13k60e63š 3889634583170

Ale radar je zase jen věc vytvořená člověkem. Materiály mají své limity, existují nějaká procenta výrobních vad. Ano, klidně Vám tu uznám že člověk dnes dokáže vymyslet krásné věci, ale ne dokonalé... Dokonalý může být jen princip, ale ne praktický provoz. Ten bude vždy obsahovat nějaké procento chyb.

0/0
3.2.2016 9:26

R92a47d28o22s21l24a48v 15K41l67a74u26d28a 5664168574232

Porouchat se pochopitelně může cokoliv. A právě proto jsou u takových aplikací technologie, které to hlídají a v případě potřeby zasáhnou. Fakt řízení vlaků, aut, nebo jaderné elektrárny nemůže záviset na jedné součástce.

0/0
3.2.2016 9:37

L31u18k95á82š 88M83a54r57e94d46a 6981384987128

Tak nejak se snazim prijit na to co by mohla znamenat "spatne dekodovana klavesnice"? Mozna kdyz ji necim zalejete, tak to pak pise neco jineho nez tukate, nebo misto klavesnice vam to rekne, ze je pripojen ptak loskutak. Ale kdyz uz klavesnice posle nejakou tu sadu nul a jednicek, tak ji pocitac vzdy vyhodnoti spravne stejne. Kdyz date pocitaci udelat tu samou vec nekonecne krat, tak chyba(rekneme tedy jiny vysledek, nez ostatni) nastane, jen pokud dojde k fyzickemu poskozeni, pokud budou jina vstupni data, nebo pokud se nevypne proud. Kdyz samoridici auto udela chybu, by se jednalo o technickou chybu jen v pripade, kdyby doslo k poskozeni nejake technicke casti, treba snimace. Ze to jednou ze sta spatne vyhodnoti semafor je spis chyba algorytmu, ale nikoli technicka chyba, protoze se ty vstupni data lisi velice.

0/0
3.2.2016 7:47

O11n30d26ř95e33j 95S73t64a59r39o95c40h 5260613312744

Špatně dekódovaná klávesnice je to, když uživatel zmáčkne klávesu M a přitom vlastně chtěl stisknout P, takže M neplatí. A ten program udělá tu chybu, že to nechápe a dál hloupě pracuje s písmenem M.

0/0
3.2.2016 8:50

J75i83n92d57ř40i50c36h 98L95u63k39e38š 3659654523670

Ale o tom to je. Je hezké, že počítač neomylně vyhodnotí nuly a jedničky, ale celý systém padá na můj vkus celkem často. Jistě, je to chyba systému, ale ten dělají zase lidi. A já radši než kontrolovat systémy vezmu volant do ruky a řídit budu sám i s tím rizikem, že jsem milionkrát omylnější než PC. Na druhou stranu umím předvídat, což zatím ty asistenty neumí a jedu daleko plynuleji a předvídavěji než to umí nějaké ACC třeba v novém Superbu. Ostatně tyhle systémy právě reagují až na nějaký podnět, neumí si podřadit dopředu, nevidí do zpětného zrcátka. Ale proti gustu.... Asistenční systémy a autonomní auta nejsou pro mě, i když jednou možná nebude jiná volba. Snad mě nechají jezdit s nějakým veteránem...

+1/0
3.2.2016 8:51

F41r39a74n23t26i46š89e60k 89N34o44v41á33k 1586877249407

Jaký český autoprůmysl ???

+6/−1
3.2.2016 6:45

R43a25d33o61s24l18a53v 88K74l68a33u10d19a 5354318734392

To je ten německo - francouzsko - japonsko - korejskej:-P

0/0
3.2.2016 6:51

L86i58b30o91r 10F62i67l56á66k 3790605123643

U nás jezdí aut bez řidičů dost.

+9/0
3.2.2016 6:30

L64a39d80i50s51l35a19v 52K17v76a59s15n71i56č24k90a 1653347343165

Ten pán se asi něčeho načichal a má z toho sny a vize s manipulacemi jak na předváděcích akcích kosmických technologií pro důchodce. Jaksi zapomíná, že k výrobě jsou potřeba taky koupěchtiví zákazníci a ještě dřív zákonné vyjasnění pravidel hry, samořiditelná auta v současnosti na silnici jezdit nesmí. Nemám obavy, že si český autoprůmysl bez rad tohoto pána neporadí. Ale jako předčasný apríl dobrý.

0/0
3.2.2016 6:29

M12a84r57e36k 81K22a33l33i98n56a 3619864195238

Pravda je ta, že u nás moc nevidíte nějakého vizionářství, přípravy na budoucnost... Že u nás to není pro-aktivní, ale spíše re-aktivní... V tomto směru má autor bohužel pravdu...

+1/0
3.2.2016 6:35

R66a68d45o79s53l79a31v 13K77l15a22u24d50a 5564948984512

Pravda je hlavně ta, že třeba Audi na takovém autě pracuje, takže Škoda už nemusí. Nakonec kam se ta technologie dostane dřív je logické. Ostatní výrobci tady mají pouze montovny.

0/0
3.2.2016 6:44

M87a94r76t40i58n 37H95o91u25b53a 6953291839768

V článku nepisou, ze na tom dela Audi, ale valeo.

0/0
3.2.2016 6:55

R12a53d84o47s10l33a96v 88K54l61a31u62d54a 5584758104182

To nevím. Já ten článek nečetl.:-) http://www.hybrid.cz/video-audi-predstavilo-vlastni-roboticke-auto

0/−1
3.2.2016 6:59

R81a52d61o62s44l31a28v 89K37l86a51u57d87a 5164598804852

TO by mě zajímalo za co jsem vyfasoval mínus 8-o http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=32477&catid=1&Itemid=57

0/0
3.2.2016 7:22

T37o46m47á13š 19R60ů50ž63i96č87k85a 8955165424476

Asi za ty nesmysly výše v diskuzi.

0/0
3.2.2016 10:53

M66a76r95t20i12n 34H50o89u50b26a 6813431689128

Legislativa je jiste potrebna pro finální provoz a prodej. Její absence ale nebrání vyvoji

0/0
3.2.2016 6:56
Foto

P12e13t42r 56P93r76o89c71h70á43z48k51a 3112926672314

Určitý množství autonomity do aut pronikne ať chceme, nebo ne. Je to dáno tím, že houstne doprava, situace v ní jsou víc a víc komplikované a ne vždy dokáže řidič vyhodnotit, co je, nebo není bezpečné. Plně autonomní provoz je běh na tak dlouhou vzdálenost, že se jí většina s nás nedožije. Technologiím musí předcházet také právní úprava a to pokud možno jednotná na celém světě, nebo alespoň v Evropě. Dohodnout se na tom, když se nedokážeme shodnout v daleko jednodušších věcech také nebude snadné a bude trvat hodně dlouho. Dalším aspektem je zda to lidé budou chtít a zda vůbec v dané době bude vlastnictví soukromého auta ještě atraktivní. Omezováním prostoru pro ně ať už je to kapacita silnic, nebo parkovacích ploch, případně emisí musí zákonitě také dojít k přehodnocení dopravy jako takové. Docela si dovedu představit v dohledné budoucnosti autonomní hromadnou dopravu, možná ve vyhrazených pruzích, kde to má smysl. Stejně tak bude možné realizovat podobný způsob dopravy v uzavřených komplexech. Své místo má takový způsob řízení i na železnici, ale ani tam zatím nijak zásadně neproniká, i když je to to nejjednodušší kde lze něco takového aplikovat. Je v pořádku že jsou firmy, které se vývojem zabývají a bylo by dobré co nejrychleji naskočit do takto rozjetého vlaku. Držet krok s technikou je jedna věc, aplikovat ji do života věc druhá.

0/0
3.2.2016 5:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.