Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obliba SUV roste, v Evropě jsou poprvé nejprodávanějším typem aut

Zájem o auta kategorie SUV, někdy špatně označovaných jako terénní, láme rekordy. Loni se poprvé v historii staly nejprodávanějším typem vozidel na evropském trhu. V kurzu jsou hlavně menší SUV, které nejsou do terénu, ale lidé si je kupují kvůli pocitu většího bezpečí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i80c89h51a37l 72B32e66n15e16š 6979968572196

Když si člověk vezme názory z tohoto článku a některých zdejších diskutérů a dovede je ad absurdum, tak budoucností osobní přepravy je, že si všichni koupíme nějakého pěkného tahače. Však cena nafty jde dolů, člověk bude mít větší pocit bezpečí (ale oproti SUV i skutečně větší bezpečí, nejen ten pocit), větší přehled a s rostoucí životní úrovní si je budeme i moci dovolit. Už jen vyřešit problém s nedostatkem místa na parkování a za 20 let se nám budou po silnicích prohánět "osobní" verze tahačů MAN a SCANIA, možná se nám pak do kategorie osobních aut zase vrátí i naše Tatra ;-)

+1/0
4.2.2016 23:39

V23l53a32d18i55s48l47a89v 83B12u11r98y68š92e72k 1749912987204

ať si každej jezdí čím chce, pokud tím druhým neškodí, tak proč ne, za škodu neberu závist, když chce někdo SUV, tak ať si ho koupí, pak třeba zjistí, že je to nepraktický a koupí si něco jinýho, takový případ neznám, tohle mentorování neuznávám, vyrostl jsem v komunismu a komunisti v ždycky věděli, co má kdo dělat, co má koupit a co nemá, ve škole nám říkali, kam máme jet na dovolenou, jak se máme oblíct, jak se ostříhat, že vlastnictví auta je projev vyvyšování a pohrdání dělnickou třídou, já jsem pro svobudu, chceš mít tahač, tak měj tahač, ty nemáš na nic jinýho než na clio, jezdi s cliem, to je tvoje věc

+4/0
5.2.2016 8:21

M17i14c59h65a74l 18B61e38n37e23š 6289298532236

Nerozumím, proč v kritice SUV hned každý vidí závist. Já majitelům SUV vůbec nezávidím, není co :-P

+1/0
5.2.2016 9:23

V57l38a79d57i13s82l31a45v 63B35u51r13y46š87e30k 1649152477154

však vás z toho ani neobviňuju, to jste si špatně vyložil, můj děda třeba kritizoval plechový auta co jsme se spolu nahádali, vždycky to skončilo tím, že dokola mumlal, dřevo je dřevo, dřevem nic nenahradíš a já zase, dědo, nech to na lidech jestli chtějí auto dřevěný nebo plecový a s váma je to to stejný, lidi chtějí jezdit v tahačích, tak ať jezdí, je to jejich věc

0/0
5.2.2016 11:26

D33a81n26i23e43l 24S14c95h81n72i81t32z72e73r 5841494731296

Mají lepší pocit bezpečí:-/ ano automobilce jde o to, aby zblbla lidi, a za levné zboží nabídla drahé. Inu za podvozek osobního, jim nabulíka off-road. No nekup to!;-D

0/−3
4.2.2016 23:14

M61i44c70h39a59l 10B75e44n38e54š 6369858342766

Problém ale je, že pak nejde jen o ty, které takto zblbla, ale nás všechny ostatní, protože ten pocit bezpečí ovlivňuje styl jízdy. Že ta SUV auta mají pro některé situace tragické jízdní vlastnosti, to už se až tak moc neřeší...

+1/−1
5.2.2016 0:11

D40a98n87i17e19l 33S55c74h85n69i86t31z59e39r 5681394641656

ovlivní styl jízdy tak minimálně, že bych ani nezmínoval.

0/0
5.2.2016 1:23

J56i90ř29í 96S40c14h30w81a51c13h 8648134298476

názorný příklad "aerodynamické efektivnosti" karosérie dává poměr mezi výkonem motoru a maximální rychlostí bez omezovače. Hondě Civic jako zástupci auta normální konstrukce stačí 104 kW k tomu aby dosáhla rychlosti 215 km/hod. Velmi úspěšné SUV Nissan Qashqai se 120 kW(!) dosáhne jen na 200 km/hod. To je asi tak 30 kW "vyhozených oknem"....trochu absurdní v dnešní honbě za spotřebou....

+2/−1
4.2.2016 23:07

V44á36c95l85a49v 18Z19e74l41i53n34k47a 2822830243162

Ale je to IN a to je přece to hlavní.

0/0
4.2.2016 23:18

G56e17o93r96g 27K93o21m73b51e96r86e22c 9924511546141

a kde touhle rychlosti jezdite? 8-o Kdyz odectu Nemecko kde je neomezena ale pokud to vubec provoz dovoli a to je tak v nedeli kdyz nejezdi PKW a to taky jen nekde.

0/0
5.2.2016 10:29

V27l83a65d55i19s31l94a37v 68B69u51r21y86š64e72k 1759562147294

tak jako v životě, tak i v technice je vždy něco za něco, to překvapí málokoho, jistě že malé auto potřebuje menší výkon k dosažení rychlosti než větší, to snad chápe každý, stejné je to s autem vyšším a nižším, konstruktéři váze a výšce vozu přispůsobují výkon motoru i převodovku, jinak úplně stejně vyhodíte 10 kW oknem, pokud povezete tchýni na dušičky na hřbitov, když pojedete sám a tchýně autobusem, tak nemusíte vyhazovat oknem výkon a ušetříte na benzínu

0/0
5.2.2016 11:40

J80i88ř23í 90S36c42h98w68a54c95h 8448334438666

1. hmotnost ovlivňuje spotřebu hlavně při akceleraci, při konstantní rychlosti už nějakých 100 kg za tchyni nehraje až takovou roli.

běžný auto spotřebuje pro udržování rychlosti 80 km/hod nějakých 10kW, pokud v něm bude tchyně navíc tak valivé odpory stoupnou tak o 100-200 W

2. a pokud budeme srovnávat SUV a "normální" auto tak bude tchyně v obou autech nebo nebude v žádném, V každém z těchto případů na tom bude SUV o něco hůře, protože větší auto je většinou těžší....takže hlavně ta akcelerace bude zase u SUV stát o něco více paliva.....

Takže jen další minus pro SUV ;-)

0/0
5.2.2016 21:36

V22l54a41d39i19s87l72a51v 47B86u95r98y83š14e80k 3553756342374

máte těžkou tchýni, měla by zhubnout

+1/0
6.2.2016 7:56

V78í78ť57a 23K63r84u66t94i39š 1670944695117

Jenže ta aerodynamika hraje roli až ve větších rychlostech, kde čelní plocha a Cx výrazně ovlivňují potřebný výkon. Objektivně tam při běžných rychlostech až tak velký rozdíl není.

Můžu porovnat dvě auta s abnormálně výkonnými a to prakticky shodnými benzínovými (!) motory na každodenní trase. Ostré kombi v manuálu, předokolka, 221kW - spotřeba 8,4. Tentýž motor s 206kW ve o 300 kg těžším SUV s automatem a 4x4 - 10,1.

0/0
5.2.2016 20:39

J95i24ř52í 41S38c19h43w58a87c51h 8798354288846

Samozřejmě jsem (schválně) vybral extrémní rozdíl.;-)

Ale ten princip platí pro jakoukoliv rychlost, jen ty rozdíly klesají s kvadrátem rychlosti.

A ten tvůj příklad je celkem názorný. Rozdíl ve spotřebě 20% není až tak malý. Jen tam bude menší vliv aerodynamiky a větší vliv vyšší hmotnosti toho SUV.

0/0
5.2.2016 21:45

V93í21ť72a 55K22r39u51t87i89š 1860264615607

Ano, 20% není až tak malý rozdíl, ale polovina jde na vrub klasickému automatu a pohonu 4x4. Být to předokolka v manuálu, tak to jde shora k devíti.

Pro srovnání, kolega v práci měl naftu (o čtvrtinu slabší - 157kW), AWD s automatem a výrazně aerodynamičtější (XC70). A jako spíše klidnější řidič se pohyboval s touto "úspornou" naftou lehce pod 8. Takže pokud krabice SUV v obdobné koncepci jezdí s výkonnějším a živějším benzínem za 10, tak není co řešit.

0/0
5.2.2016 23:17

P60a73v18e66l 80M90a65t41o87u44š79e58k 4618810954

Mně se ta auta i celkem líbí a jako o dalším voze o autě kategorie SUV vážně uvažujeme, ale odrazuje mě fakt, že za cenu zvýšeného auta koupím klasické auto o třídu výš jak velikosti, tak technikou a vlastně i výbavou...

0/0
4.2.2016 19:36

P50e68t23r 63Č75e42r86m69á21k 9818105579370

Článek mimo mísu, stejně jako existují kategorie nižší/střední/vyšší třída, existuje i rozdělení SUV. Sečíst všechny kategorie dohromady a pak to porovnávat s jednou třídou je naprostý nesmysl. Rv

+3/0
4.2.2016 19:03

P50a11v22e88l 49M28a56t42o36u90š28e60k 4208280234

Přesně tak. Zhruba stejná kravína jako jásat nad tím, že to listnaté stromy v součtu nandaly borovicím, jedlím i modřínům. I když možná by mé přirovnání rozcupoval smrk :-)

+1/0
4.2.2016 19:32

R29o17b24i34n 94Ž70i38ž38k15a 2298204906466

Ten dobrej výhled a mraky plechu kolem dodává hodně pocitu bezpečí a přehledu. Sezení "v křesle" mi na dlouhé trasy velmi pohodlné (ačkoliv tady nemám jako řidič srovnání s limuziínami) Takže tu popularitu asi nějak chápu, ačkoliv jsem příliš racionální tvor na to, abych o něčem takovém uvažoval.:-)

A z pozice "řidiče malých aut" mě hodně prudí dálnice zaplavená vysokými potvorami s předimenzovanými světly, která mi pravidelně rentgenují lebku.:-)

+4/0
4.2.2016 16:32

V20l42a33d92i30s54l58a86v 85B51u18r59y68š17e10k 1499662307484

můžu potvrdit, že na dlouhé tratě jsou SUV velmi pohodlné a to i přesto, že nejsou k tomuto účelu původně určena, pohodlí je ale vykoupeno docela dost vyšší spotřebou při jízdě po dálnici, je to daň za výšku, váhu a široké pneu, roli hraje i světlá výška podvozku, tahle nevýhoda se dá částečně eliminovat dieslovým motorem a nižší cestovní rychlostí

0/0
4.2.2016 16:39

M51i68r19o11s62l86a38v 30S36u76c27h27y 5210899500220

Záleží jakým vozem jedete. Vyšší posaz vám dává lepší přehled a vlastní mohutnost vozu lepší pocit bezpečí. Na dlouhé trati to chce auto s dlouhým rozvorem - auto je klidnější a směrově stabilnější. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že v limuzíně se stovky kilometrů na německých dálnicích zvládají mnohem příjemněji. U nás je to vcelku jedno, je to samé přískokem vpřed a hned zase brzdit.

+1/0
4.2.2016 17:19

V25l98a80d49i76s94l29a97v 61B64u46r18y29š30e77k 1469222207504

každej to může mít jinak, já třeba jezdím na jeden zátah mimo jiné do Řecka a nejlíp to snáším v SUV, řelk bych mnohem pohodlnější než stejně drahý sedan, kdybych si měl vybrat golf tiguan, jedu tiguánem, focus kuga, jedu kugou, fábia yeti, jedu yeti, druhej to může mít naopak, domluva bude těžká, někdo má rád rybu a druhej prase

+1/0
4.2.2016 17:57

M79i88r92o80s34l21a52v 95S10u57c30h81y 5820519880880

Golf, focus, fabia (resp. octavia coby základ yettiho) nejsou auta vhodná na dlouhé štreky. Jejich SUV varianty jsou díky vyššímu posazu a větší hmotě určitě příjemnější. Také bych jim dal přednost.

+1/0
4.2.2016 23:45

M58i26r17e33k 51G86a69j33e66r 5661396689700

Musim reagovat na tu vasi zminku o dobrem vyhledu. Z SUV horsi vyhled nez z mensich aut. Pouze je videt o neco lepe dopredu. Vsechny sloupky jsou silnejsi a muzete tak prehlednout i auto prijizdejici na krizovatce ze strany. Vyhled dozadu byva mizerny a slepe uhly velke. Proto se tolik prosazuji elektronicti pomocnici. A ten odpor vzduchu pri vyssi rychlosti je dost neprijemny, uz kvuli spotrebe. Do hor je to SUV fajn, ale jinak jsem mel radeji kombika se silnym motorem. Ani po dvou letech jsem si na SUV uplne nezvyknul.

+1/−1
5.2.2016 0:19

V40l18a97d89i22s14l10a15v 58B11u60r83y24š94e86k 1189672467604

sloupek A třeba u kugy, ale i u jiných je fakt hrůza, v životě bych nevěřil, jak se za něj může schovat chodec při odbočování vlevo, pokud chce mít člověk za snížené viditelnost jistotu musel by se předklonit, vjedu do křižovatky a nejdnou mě stál vyjevenej chodec před čumákem, kde se vzal, tu se vzal, za 40 let ježdění po městě se mi to nestalo, tak jsem to zkoušel a bez předklonění ho fakt nemusíte vůbec vidět

+2/0
5.2.2016 12:01

V97l47a94d93i33s30l90a62v 80B68u38r47y51š29e38k 1429282617204

obliba roste přímo úměrně tomu, kolik přibývá lidí, kteří si to mohou dovolit, dokonce znám i zapřísáhlé odpůrce SUV, kteří když zjistili, že si ho mohou koupit zradily svoje ideály a dnes už jezdí mazdou cx5

+2/0
4.2.2016 16:08

J51o43s89e97f 46K22o17p27e92c84k18y 9484522715

Co se tyce CR, tak mate jiste pravdu. Cesi bohatnou /i kdyz u toho maji hromadu reci, jak jsou vlastne strasne chudi - ale to je takovy nas folklor/ Ale tohle je trend cele Evropy. Popularita MPV konci a nahrazuji je SUV, ktere jsou libivejsi, univerzalnejsi a tedy i praktictejsi pro siroke vyuziti v rodine...

0/0
4.2.2016 16:15

V51l59a12d92i56s98l51a27v 19B75u84r66y47š78e24k 1849572457884

že by Češi nějak moc v posledních letech bohatli, tak to si nemyslím a třeba takoví Němci bohatnou jistě rychleji, ale tyhle vozy se v poslední době staly mnohem dostupnější a dnes je už dělá téměř každá automobilka, začaly se dělat levné předokolky, pryč je doba, kdy si zbohatlík mohl vybrat mezi audi Q 7 a BMW X6, škodovka dnes nabízí SUV pod 400 tisíc, nissan, mazda a jiní taky, nemluvím o dácii

0/0
4.2.2016 16:32

J39o14s42e46f 37K52o60p42e31c53k50y 9724502455

Clanek se tyka prodeju za posledni rok. A za lonsky rok si Cesi polepsili velice solidne a vyhlidky do blizke budoucnosti jsou take velmi pekne. Takze drtive vetsine nas se dari velmi dobre. S cenou v CR mate jiste pravdu. Neni asi lepsi cas na koupi noveho auta nez nyni neb automobilky citi potencial solidnich vysledku a jsou stale ochotny jit rekneme zakaznikovi naproti, co se tyce cen. V Evrope jde spise o zminenou prakticnost pro stredni a vyssi stredni tridu...

0/0
4.2.2016 16:38

M61i42r80e85k 69G75a12j18e58r 5851906569290

Vy me znate? Je to presne muj pripad. Zhorsila se nabidka kombiku se silnymi motory a na silnicich prestalo byt videt pres vetsi auta se zatmavenymi skly. A pak jsem zacal mit problem s ohybanim svych zad do nizkeho auta.

0/0
5.2.2016 0:23

Z12b40y42n35ě47k 39H33o66l24í15k 1697727885240

je teda fakt, že když mi v práci změnili služebáka z yetti na oktu, tak jsem se první dny pákrát při nastupování třísknul do hlavy o horní futro (mám 190cm).

ale vážně: pokud bych měl auto jen na pojíždění do práce a zpět + nákupy po městě a občas výlet s rodinou, tak bych si sám pro sebe asi koupi SUV neodůvodnil

0/0
4.2.2016 16:04

J62u24l73i57u43s 62P22u96f15l72e49r 9944130189

My postarší si kupujeme auto, které umí jezdit v Praze po dlažbě. Mám pocit že to je přesně na co bylo postaveno. Nezaskočí mě 6 kanálů na 100 metrech. (Ale ložiska na předních kolech mám už stejně nové.) Nepraštím se do hlavy když do auta nastupuji. Moje přítelkyně také radši leze do vyššího auta než do Fabie. Fabii mám stále, a jsem na ní po 407 tisícech zvyklý. Už s ní jezdim ale jenom když musím. Vždy když z ní lezu tak si říkám: s touhle motokárou se mi jezdí stejně lépe než s tím kočárem. Přesto je lepší to větší než to staré. Má to svoje důvody. Kdo to nechápe toho neřeším.

+3/0
4.2.2016 15:51

A52n43t65o43n28í93n 74S50v74o34b47o42d18a 3194243129562

fabie je motokára vhodná na německé silnice, tam se využije tvrdý podvozek, najezdil jsem s novou dost kilometrů, do Prahy nevhodná. Na takové ježdění aspoň Yeti

0/0
4.2.2016 20:45

P28a55t70r41i44k 68K70o38u41b54a 3532962790225

K nicemu, at zijou sportaci R^

+1/−1
4.2.2016 15:03

M49i33r59o27s28l12a61v 29S54u58c28h94y 5790829910870

Je to možná 10/15 let co odborníci prorokovali, že vlna módy SUV přejde, a že se prodeje budou pohybovat mezi 5-10% trhu. A ejhle, už jsou nejprodávanějším typem vozidla. Marketingoví experti měli zase pravdu.

0/0
4.2.2016 12:13

V87á58c72l64a40v 80Z10e60l33i87n94k12a 2832340133222

No, on to možná nebyl ani tak názor marketingových expertů. Já tohle slýchával spíše odborníků automobilářů, protože po technické stránce je SUV naprosto katastrofální koncepce. Fakt, že jsou tak úspěšná jen dokazuje hloupost současné populace, protože SUV jsou především póza. Po stránce užitkové to žádný zázrak není, protože objem kufru vzhledem k velikosti auta není kolikrát nic moc. Motorizace co se týče výkonů je sice slušná, ale vzhledem k větší výšce vozu to na nějaké sportovní extrabuřty dost často také není, neboť fyzika jaksi ošálit nejde. No a proklamovaná bezpečnost je také přinejmenším sporná. Ano, při srážce s fábií je SUV ve výhodě, ale problém je, že většina nehod s fatálními následky nejsou střety s protijedoucími, ale nárazy do překážek po nedobrovolném opuštění vozovky.

+2/0
4.2.2016 15:19

B42o79h92d45a37n 95M73a78r95e11k 5365676797244

Já bych to na hloupost nesváděl. SUV dobře plní jeden důležitý požadavek běžných spotřebitelů, a to je pohodlné nastupování a vystupování z vozu. Navíc většina vozů SUV má větší kufr než nižší střední a lepší výhled z vozu. Nějaké deci nafty navíc nikdo neřeší. Takže jedinou nevýhodou zůstává vyšší pořizovací cena.

0/0
4.2.2016 15:35

V23l22a20d46i73s70l14a91v 34B90u60r94y85š47e12k 1109952667634

o hlouposti současné populace svěčí i to, že někteří lidé hodnotí věci se kterými nemají zjevně zkušenosti, znám majitele prodejny ford a netvrdím o něm, že není hloupej, ale denně jezdí s fordama a může jezdit se kterým chce, může jezdit s fiestou, focusem, mondeem, c maxem, s maxem a on Vašku div se jezdí s kugou, úplně blbým SUV kugou, navíc na to nedá dopustit a má už tu novou, takže je jasnej důkaz toho jak říkáš, že všichni hloupneme, teda kromě tebe

+1/−1
4.2.2016 16:04

V26á35c33l67a51v 39Z79e44l73i15n37k93a 2512440873772

Tak za prvé, nevím o tom, že bychom si tykali. A za druhé, divit se opravdu nebudu. Dnes prostě spousta všelijakých rádoby podnikatelských pičmundů musí mít SUV, protože jinak by si prostě připadali méněcenní. Z rodiny fordů nedám dopustit na Focuse a Mondeo. Bráchanec si teď kvůli větší rodině pořídil S-Maxe a taky je spokojený. Kuga by u mě nebyla ani na té pomyslné bedně. A za třetí. K člověku, který utrpěl technické vzdělání VŠ úrovně tak nějak patří, že by měl umět věci posoudit podle objektivních faktů a ne podle subjektivních pocitů.

0/0
4.2.2016 23:28

V58l12a42d95i90s72l34a13v 63B17u72r69y51š50e63k 1429172707854

Vašku Vašku, houby tomu rozumíš a myslíš si o jiných, že jsou blbci, to není pěkný, lidem, kteří si myslí, že vědí všechno nejlíp říkám brouk Pytlík, machrovat školou a bratrancem taky o něčem svěčí, nejseš sám kdo chodil do školy a má bratrance s S Maxem

0/0
5.2.2016 17:19

M41i17r98o53s56l93a42v 71S58u84c44h54y 5510309100810

Odborníci automobiláři prorokovali, že SUV zůstane okrajovou záležitostí. To odborníci na marketing věděli, že s tím udělají díru do světa. Základní marketingová poučka je "uspokojovat potřeby a přání zákazníků". Potřeba je mobilita - tu splní každé auto. Přání je individualizace. Umění marketingu je vyzdvihnout vlastnosti, které by možná někdy mohly být užitečné. Jenom v tom nesmíte hledat nějakou racionalitu.

0/0
4.2.2016 17:06

A83n12t54o86n24i91n 37B76l78a15z76e80k 4668422667511

Jsem pro at nadavaji lide co uz odridili v SUV tak 10 000 km . Kdo to nikdy neridil, tak nadava ze to je zbytecne velke a zere to moc a blablabla. Ale jak si na SUV zvyknete, tak uz nechcete jit do maleho auta a to je holy fakt.

+4/−3
4.2.2016 11:54

M11i79c54h70a86l 26M11i87l90l28e77r 9196302449232

(podotykam, ze nezijeme v Cesku), mame uz pres 3 roky Mitsubishi Outlander VRX (4WD/ 3 litrovy motor/ benzin / 6 valec) a jsme velmi spokojeni.

Syn si pred 3 mesici koupil Nissan Xtrail (2.5 litrovy motor/benzin), taktez.

+1/0
4.2.2016 12:38

J84a17n 95N22o22v17á88k 9127382617217

Tak já pár desítek tisíc km v různých SUV najezdil (včetně pár větších kousků v USA), ale preferuji limuzíny, takže to rozhodně neplatí plošně.

0/0
4.2.2016 14:53

A39n63t65o65n92í53n 18S62v86o19b63o57d79a 3134563839102

V ČR v noci je lepší SUV, jinak vás většina aut oslňuje :-(

0/0
4.2.2016 14:55

M96i90r48e84k 59G37a66j59e31r 5281806439150

Ja se k vam s nazorem pridavam. Jizda po dalnici nebo i po jine slusne silnici je v poradne limuzine mnohem prijemnejsi nez v SUV. Staci, kdyz trochu fouka bocni vitr nebo je potreba nahle manevrovat a hned je jasne, ze SUV je proste moc vysoke.

0/0
5.2.2016 0:29

V67á42c63l97a23v 72Z35e79l87i23n52k63a 2502690763542

Ještě jsem nezdegeneroval tak, abych si musel masírovat ego sezením v silničním tanku, který je po technické stránce nesmyslný kočkopes, jen proto, že se to stalo módou.

0/−4
4.2.2016 15:25

P18a12v57e58l 18Ž97e80r77n20í41č72e26k 9802422266502

Je ale zvláštní, proč se takhle silně rozšířil názor, že velké auto je pro posílení (masírování) ega. S tankem to taky nemá nic společného, SUV jsou pružná a dynamickou jízdu si tam také můžete užít. Zkuste to, třeba se vám to taky zalíbí, ten komfort je opravdu vysoký.

+2/0
4.2.2016 17:49

M12i64c89h81a24l 73M44i24l30l12e82r 9276222149702

nejzajimavejsi je, ze nejvic nadava ten, kdo nema ani sajna o jizde v SUV a jeho majetnictvi. Tudiz pise nesmysly zalozene na JPP.;-D

+1/0
5.2.2016 3:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.