Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obliba SUV roste, v Evropě jsou poprvé nejprodávanějším typem aut

Zájem o auta kategorie SUV, někdy špatně označovaných jako terénní, láme rekordy. Loni se poprvé v historii staly nejprodávanějším typem vozidel na evropském trhu. V kurzu jsou hlavně menší SUV, které nejsou do terénu, ale lidé si je kupují kvůli pocitu většího bezpečí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i74c25h49a78l 80B92e50n96e79š 6679938762126

Když si člověk vezme názory z tohoto článku a některých zdejších diskutérů a dovede je ad absurdum, tak budoucností osobní přepravy je, že si všichni koupíme nějakého pěkného tahače. Však cena nafty jde dolů, člověk bude mít větší pocit bezpečí (ale oproti SUV i skutečně větší bezpečí, nejen ten pocit), větší přehled a s rostoucí životní úrovní si je budeme i moci dovolit. Už jen vyřešit problém s nedostatkem místa na parkování a za 20 let se nám budou po silnicích prohánět "osobní" verze tahačů MAN a SCANIA, možná se nám pak do kategorie osobních aut zase vrátí i naše Tatra ;-)

+1/0
4.2.2016 23:39

V91l12a78d70i41s32l53a85v 23B63u68r25y25š73e16k 1539152297944

ať si každej jezdí čím chce, pokud tím druhým neškodí, tak proč ne, za škodu neberu závist, když chce někdo SUV, tak ať si ho koupí, pak třeba zjistí, že je to nepraktický a koupí si něco jinýho, takový případ neznám, tohle mentorování neuznávám, vyrostl jsem v komunismu a komunisti v ždycky věděli, co má kdo dělat, co má koupit a co nemá, ve škole nám říkali, kam máme jet na dovolenou, jak se máme oblíct, jak se ostříhat, že vlastnictví auta je projev vyvyšování a pohrdání dělnickou třídou, já jsem pro svobudu, chceš mít tahač, tak měj tahač, ty nemáš na nic jinýho než na clio, jezdi s cliem, to je tvoje věc

+4/0
5.2.2016 8:21

M47i23c55h51a50l 94B74e43n21e64š 6429368192106

Nerozumím, proč v kritice SUV hned každý vidí závist. Já majitelům SUV vůbec nezávidím, není co :-P

+1/0
5.2.2016 9:23

V67l86a56d95i66s90l19a54v 39B60u60r79y63š64e29k 1449532747474

však vás z toho ani neobviňuju, to jste si špatně vyložil, můj děda třeba kritizoval plechový auta co jsme se spolu nahádali, vždycky to skončilo tím, že dokola mumlal, dřevo je dřevo, dřevem nic nenahradíš a já zase, dědo, nech to na lidech jestli chtějí auto dřevěný nebo plecový a s váma je to to stejný, lidi chtějí jezdit v tahačích, tak ať jezdí, je to jejich věc

0/0
5.2.2016 11:26

D98a38n88i45e59l 37S74c65h88n42i30t80z36e58r 5251574851596

Mají lepší pocit bezpečí:-/ ano automobilce jde o to, aby zblbla lidi, a za levné zboží nabídla drahé. Inu za podvozek osobního, jim nabulíka off-road. No nekup to!;-D

0/−3
4.2.2016 23:14

M56i47c37h85a92l 82B93e89n70e41š 6209248762216

Problém ale je, že pak nejde jen o ty, které takto zblbla, ale nás všechny ostatní, protože ten pocit bezpečí ovlivňuje styl jízdy. Že ta SUV auta mají pro některé situace tragické jízdní vlastnosti, to už se až tak moc neřeší...

+1/−1
5.2.2016 0:11

D67a88n20i70e78l 51S95c67h90n35i29t22z18e79r 5341304481176

ovlivní styl jízdy tak minimálně, že bych ani nezmínoval.

0/0
5.2.2016 1:23

J42i83ř95í 36S19c22h45w15a50c69h 8668434558746

názorný příklad "aerodynamické efektivnosti" karosérie dává poměr mezi výkonem motoru a maximální rychlostí bez omezovače. Hondě Civic jako zástupci auta normální konstrukce stačí 104 kW k tomu aby dosáhla rychlosti 215 km/hod. Velmi úspěšné SUV Nissan Qashqai se 120 kW(!) dosáhne jen na 200 km/hod. To je asi tak 30 kW "vyhozených oknem"....trochu absurdní v dnešní honbě za spotřebou....

+2/−1
4.2.2016 23:07

V64á19c23l47a48v 53Z77e44l62i87n56k12a 2652790733242

Ale je to IN a to je přece to hlavní.

0/0
4.2.2016 23:18

G65e49o91r13g 80K91o24m40b78e96r34e72c 9104361116561

a kde touhle rychlosti jezdite? 8-o Kdyz odectu Nemecko kde je neomezena ale pokud to vubec provoz dovoli a to je tak v nedeli kdyz nejezdi PKW a to taky jen nekde.

0/0
5.2.2016 10:29

V78l54a56d98i66s85l81a93v 38B96u30r17y79š16e56k 1659402367134

tak jako v životě, tak i v technice je vždy něco za něco, to překvapí málokoho, jistě že malé auto potřebuje menší výkon k dosažení rychlosti než větší, to snad chápe každý, stejné je to s autem vyšším a nižším, konstruktéři váze a výšce vozu přispůsobují výkon motoru i převodovku, jinak úplně stejně vyhodíte 10 kW oknem, pokud povezete tchýni na dušičky na hřbitov, když pojedete sám a tchýně autobusem, tak nemusíte vyhazovat oknem výkon a ušetříte na benzínu

0/0
5.2.2016 11:40

J26i50ř51í 92S71c93h82w68a50c28h 8158444368866

1. hmotnost ovlivňuje spotřebu hlavně při akceleraci, při konstantní rychlosti už nějakých 100 kg za tchyni nehraje až takovou roli.

běžný auto spotřebuje pro udržování rychlosti 80 km/hod nějakých 10kW, pokud v něm bude tchyně navíc tak valivé odpory stoupnou tak o 100-200 W

2. a pokud budeme srovnávat SUV a "normální" auto tak bude tchyně v obou autech nebo nebude v žádném, V každém z těchto případů na tom bude SUV o něco hůře, protože větší auto je většinou těžší....takže hlavně ta akcelerace bude zase u SUV stát o něco více paliva.....

Takže jen další minus pro SUV ;-)

0/0
5.2.2016 21:36

V98l32a20d33i74s57l79a67v 97B74u82r70y16š60e71k 3493686422734

máte těžkou tchýni, měla by zhubnout

+1/0
6.2.2016 7:56

V32í83ť15a 37K60r83u15t83i27š 1400744325627

Jenže ta aerodynamika hraje roli až ve větších rychlostech, kde čelní plocha a Cx výrazně ovlivňují potřebný výkon. Objektivně tam při běžných rychlostech až tak velký rozdíl není.

Můžu porovnat dvě auta s abnormálně výkonnými a to prakticky shodnými benzínovými (!) motory na každodenní trase. Ostré kombi v manuálu, předokolka, 221kW - spotřeba 8,4. Tentýž motor s 206kW ve o 300 kg těžším SUV s automatem a 4x4 - 10,1.

0/0
5.2.2016 20:39

J93i30ř79í 83S46c42h65w78a33c58h 8528764208116

Samozřejmě jsem (schválně) vybral extrémní rozdíl.;-)

Ale ten princip platí pro jakoukoliv rychlost, jen ty rozdíly klesají s kvadrátem rychlosti.

A ten tvůj příklad je celkem názorný. Rozdíl ve spotřebě 20% není až tak malý. Jen tam bude menší vliv aerodynamiky a větší vliv vyšší hmotnosti toho SUV.

0/0
5.2.2016 21:45

V86í31ť95a 10K59r71u70t14i13š 1930944585487

Ano, 20% není až tak malý rozdíl, ale polovina jde na vrub klasickému automatu a pohonu 4x4. Být to předokolka v manuálu, tak to jde shora k devíti.

Pro srovnání, kolega v práci měl naftu (o čtvrtinu slabší - 157kW), AWD s automatem a výrazně aerodynamičtější (XC70). A jako spíše klidnější řidič se pohyboval s touto "úspornou" naftou lehce pod 8. Takže pokud krabice SUV v obdobné koncepci jezdí s výkonnějším a živějším benzínem za 10, tak není co řešit.

0/0
5.2.2016 23:17

P68a73v62e37l 32M51a29t76o85u79š87e13k 4368750944

Mně se ta auta i celkem líbí a jako o dalším voze o autě kategorie SUV vážně uvažujeme, ale odrazuje mě fakt, že za cenu zvýšeného auta koupím klasické auto o třídu výš jak velikosti, tak technikou a vlastně i výbavou...

0/0
4.2.2016 19:36

P98e35t62r 60Č50e82r28m61á30k 9398255599910

Článek mimo mísu, stejně jako existují kategorie nižší/střední/vyšší třída, existuje i rozdělení SUV. Sečíst všechny kategorie dohromady a pak to porovnávat s jednou třídou je naprostý nesmysl. Rv

+3/0
4.2.2016 19:03

P89a27v85e87l 86M92a95t15o70u30š30e34k 4898330114

Přesně tak. Zhruba stejná kravína jako jásat nad tím, že to listnaté stromy v součtu nandaly borovicím, jedlím i modřínům. I když možná by mé přirovnání rozcupoval smrk :-)

+1/0
4.2.2016 19:32

R51o18b95i32n 95Ž74i15ž77k41a 2448184646506

Ten dobrej výhled a mraky plechu kolem dodává hodně pocitu bezpečí a přehledu. Sezení "v křesle" mi na dlouhé trasy velmi pohodlné (ačkoliv tady nemám jako řidič srovnání s limuziínami) Takže tu popularitu asi nějak chápu, ačkoliv jsem příliš racionální tvor na to, abych o něčem takovém uvažoval.:-)

A z pozice "řidiče malých aut" mě hodně prudí dálnice zaplavená vysokými potvorami s předimenzovanými světly, která mi pravidelně rentgenují lebku.:-)

+4/0
4.2.2016 16:32

V21l41a96d16i90s37l86a68v 92B98u26r42y78š89e37k 1149412357594

můžu potvrdit, že na dlouhé tratě jsou SUV velmi pohodlné a to i přesto, že nejsou k tomuto účelu původně určena, pohodlí je ale vykoupeno docela dost vyšší spotřebou při jízdě po dálnici, je to daň za výšku, váhu a široké pneu, roli hraje i světlá výška podvozku, tahle nevýhoda se dá částečně eliminovat dieslovým motorem a nižší cestovní rychlostí

0/0
4.2.2016 16:39

M59i26r19o22s42l92a63v 26S84u48c54h53y 5780389550920

Záleží jakým vozem jedete. Vyšší posaz vám dává lepší přehled a vlastní mohutnost vozu lepší pocit bezpečí. Na dlouhé trati to chce auto s dlouhým rozvorem - auto je klidnější a směrově stabilnější. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že v limuzíně se stovky kilometrů na německých dálnicích zvládají mnohem příjemněji. U nás je to vcelku jedno, je to samé přískokem vpřed a hned zase brzdit.

+1/0
4.2.2016 17:19

V38l33a23d42i62s46l41a57v 18B79u88r26y84š76e72k 1989182577154

každej to může mít jinak, já třeba jezdím na jeden zátah mimo jiné do Řecka a nejlíp to snáším v SUV, řelk bych mnohem pohodlnější než stejně drahý sedan, kdybych si měl vybrat golf tiguan, jedu tiguánem, focus kuga, jedu kugou, fábia yeti, jedu yeti, druhej to může mít naopak, domluva bude těžká, někdo má rád rybu a druhej prase

+1/0
4.2.2016 17:57

M33i12r29o63s23l36a20v 12S29u48c55h46y 5140339960980

Golf, focus, fabia (resp. octavia coby základ yettiho) nejsou auta vhodná na dlouhé štreky. Jejich SUV varianty jsou díky vyššímu posazu a větší hmotě určitě příjemnější. Také bych jim dal přednost.

+1/0
4.2.2016 23:45

M80i27r92e96k 22G84a60j13e62r 5131476409170

Musim reagovat na tu vasi zminku o dobrem vyhledu. Z SUV horsi vyhled nez z mensich aut. Pouze je videt o neco lepe dopredu. Vsechny sloupky jsou silnejsi a muzete tak prehlednout i auto prijizdejici na krizovatce ze strany. Vyhled dozadu byva mizerny a slepe uhly velke. Proto se tolik prosazuji elektronicti pomocnici. A ten odpor vzduchu pri vyssi rychlosti je dost neprijemny, uz kvuli spotrebe. Do hor je to SUV fajn, ale jinak jsem mel radeji kombika se silnym motorem. Ani po dvou letech jsem si na SUV uplne nezvyknul.

+1/−1
5.2.2016 0:19

V75l55a44d31i33s32l89a18v 68B10u15r51y44š22e19k 1619432847924

sloupek A třeba u kugy, ale i u jiných je fakt hrůza, v životě bych nevěřil, jak se za něj může schovat chodec při odbočování vlevo, pokud chce mít člověk za snížené viditelnost jistotu musel by se předklonit, vjedu do křižovatky a nejdnou mě stál vyjevenej chodec před čumákem, kde se vzal, tu se vzal, za 40 let ježdění po městě se mi to nestalo, tak jsem to zkoušel a bez předklonění ho fakt nemusíte vůbec vidět

+2/0
5.2.2016 12:01

V87l77a91d80i25s60l91a48v 50B25u11r19y88š78e93k 1539922217254

obliba roste přímo úměrně tomu, kolik přibývá lidí, kteří si to mohou dovolit, dokonce znám i zapřísáhlé odpůrce SUV, kteří když zjistili, že si ho mohou koupit zradily svoje ideály a dnes už jezdí mazdou cx5

+2/0
4.2.2016 16:08

J80o11s16e89f 21K26o86p54e77c72k51y 9514282285

Co se tyce CR, tak mate jiste pravdu. Cesi bohatnou /i kdyz u toho maji hromadu reci, jak jsou vlastne strasne chudi - ale to je takovy nas folklor/ Ale tohle je trend cele Evropy. Popularita MPV konci a nahrazuji je SUV, ktere jsou libivejsi, univerzalnejsi a tedy i praktictejsi pro siroke vyuziti v rodine...

0/0
4.2.2016 16:15

V54l52a39d82i73s29l70a40v 82B49u92r66y90š26e72k 1499672267504

že by Češi nějak moc v posledních letech bohatli, tak to si nemyslím a třeba takoví Němci bohatnou jistě rychleji, ale tyhle vozy se v poslední době staly mnohem dostupnější a dnes je už dělá téměř každá automobilka, začaly se dělat levné předokolky, pryč je doba, kdy si zbohatlík mohl vybrat mezi audi Q 7 a BMW X6, škodovka dnes nabízí SUV pod 400 tisíc, nissan, mazda a jiní taky, nemluvím o dácii

0/0
4.2.2016 16:32

J27o14s90e81f 87K80o63p38e15c24k74y 9974732815

Clanek se tyka prodeju za posledni rok. A za lonsky rok si Cesi polepsili velice solidne a vyhlidky do blizke budoucnosti jsou take velmi pekne. Takze drtive vetsine nas se dari velmi dobre. S cenou v CR mate jiste pravdu. Neni asi lepsi cas na koupi noveho auta nez nyni neb automobilky citi potencial solidnich vysledku a jsou stale ochotny jit rekneme zakaznikovi naproti, co se tyce cen. V Evrope jde spise o zminenou prakticnost pro stredni a vyssi stredni tridu...

0/0
4.2.2016 16:38

M90i43r36e64k 70G28a91j54e50r 5271666959540

Vy me znate? Je to presne muj pripad. Zhorsila se nabidka kombiku se silnymi motory a na silnicich prestalo byt videt pres vetsi auta se zatmavenymi skly. A pak jsem zacal mit problem s ohybanim svych zad do nizkeho auta.

0/0
5.2.2016 0:23

Z35b69y81n37ě14k 35H11o11l23í62k 1697507125200

je teda fakt, že když mi v práci změnili služebáka z yetti na oktu, tak jsem se první dny pákrát při nastupování třísknul do hlavy o horní futro (mám 190cm).

ale vážně: pokud bych měl auto jen na pojíždění do práce a zpět + nákupy po městě a občas výlet s rodinou, tak bych si sám pro sebe asi koupi SUV neodůvodnil

0/0
4.2.2016 16:04

J89u64l25i18u50s 28P83u10f82l45e84r 9964970589

My postarší si kupujeme auto, které umí jezdit v Praze po dlažbě. Mám pocit že to je přesně na co bylo postaveno. Nezaskočí mě 6 kanálů na 100 metrech. (Ale ložiska na předních kolech mám už stejně nové.) Nepraštím se do hlavy když do auta nastupuji. Moje přítelkyně také radši leze do vyššího auta než do Fabie. Fabii mám stále, a jsem na ní po 407 tisícech zvyklý. Už s ní jezdim ale jenom když musím. Vždy když z ní lezu tak si říkám: s touhle motokárou se mi jezdí stejně lépe než s tím kočárem. Přesto je lepší to větší než to staré. Má to svoje důvody. Kdo to nechápe toho neřeším.

+3/0
4.2.2016 15:51

A71n63t73o25n90í35n 38S67v33o86b70o72d71a 3804763799662

fabie je motokára vhodná na německé silnice, tam se využije tvrdý podvozek, najezdil jsem s novou dost kilometrů, do Prahy nevhodná. Na takové ježdění aspoň Yeti

0/0
4.2.2016 20:45

P23a68t17r11i88k 34K19o25u76b69a 3352862460525

K nicemu, at zijou sportaci R^

+1/−1
4.2.2016 15:03

M17i37r52o38s59l88a54v 59S75u81c31h41y 5380469770550

Je to možná 10/15 let co odborníci prorokovali, že vlna módy SUV přejde, a že se prodeje budou pohybovat mezi 5-10% trhu. A ejhle, už jsou nejprodávanějším typem vozidla. Marketingoví experti měli zase pravdu.

0/0
4.2.2016 12:13

V13á32c12l78a70v 38Z89e56l81i38n64k10a 2232650123802

No, on to možná nebyl ani tak názor marketingových expertů. Já tohle slýchával spíše odborníků automobilářů, protože po technické stránce je SUV naprosto katastrofální koncepce. Fakt, že jsou tak úspěšná jen dokazuje hloupost současné populace, protože SUV jsou především póza. Po stránce užitkové to žádný zázrak není, protože objem kufru vzhledem k velikosti auta není kolikrát nic moc. Motorizace co se týče výkonů je sice slušná, ale vzhledem k větší výšce vozu to na nějaké sportovní extrabuřty dost často také není, neboť fyzika jaksi ošálit nejde. No a proklamovaná bezpečnost je také přinejmenším sporná. Ano, při srážce s fábií je SUV ve výhodě, ale problém je, že většina nehod s fatálními následky nejsou střety s protijedoucími, ale nárazy do překážek po nedobrovolném opuštění vozovky.

+2/0
4.2.2016 15:19

B86o43h63d45a29n 51M26a90r21e63k 5915356787574

Já bych to na hloupost nesváděl. SUV dobře plní jeden důležitý požadavek běžných spotřebitelů, a to je pohodlné nastupování a vystupování z vozu. Navíc většina vozů SUV má větší kufr než nižší střední a lepší výhled z vozu. Nějaké deci nafty navíc nikdo neřeší. Takže jedinou nevýhodou zůstává vyšší pořizovací cena.

0/0
4.2.2016 15:35

V95l71a47d30i66s12l83a66v 80B77u46r94y55š30e33k 1549452207784

o hlouposti současné populace svěčí i to, že někteří lidé hodnotí věci se kterými nemají zjevně zkušenosti, znám majitele prodejny ford a netvrdím o něm, že není hloupej, ale denně jezdí s fordama a může jezdit se kterým chce, může jezdit s fiestou, focusem, mondeem, c maxem, s maxem a on Vašku div se jezdí s kugou, úplně blbým SUV kugou, navíc na to nedá dopustit a má už tu novou, takže je jasnej důkaz toho jak říkáš, že všichni hloupneme, teda kromě tebe

+1/−1
4.2.2016 16:04

V49á54c93l82a42v 36Z60e15l20i66n17k45a 2632770343422

Tak za prvé, nevím o tom, že bychom si tykali. A za druhé, divit se opravdu nebudu. Dnes prostě spousta všelijakých rádoby podnikatelských pičmundů musí mít SUV, protože jinak by si prostě připadali méněcenní. Z rodiny fordů nedám dopustit na Focuse a Mondeo. Bráchanec si teď kvůli větší rodině pořídil S-Maxe a taky je spokojený. Kuga by u mě nebyla ani na té pomyslné bedně. A za třetí. K člověku, který utrpěl technické vzdělání VŠ úrovně tak nějak patří, že by měl umět věci posoudit podle objektivních faktů a ne podle subjektivních pocitů.

0/0
4.2.2016 23:28

V92l62a92d97i10s96l29a62v 84B97u34r95y95š67e66k 1289812557384

Vašku Vašku, houby tomu rozumíš a myslíš si o jiných, že jsou blbci, to není pěkný, lidem, kteří si myslí, že vědí všechno nejlíp říkám brouk Pytlík, machrovat školou a bratrancem taky o něčem svěčí, nejseš sám kdo chodil do školy a má bratrance s S Maxem

0/0
5.2.2016 17:19

M13i11r88o14s93l15a95v 72S10u72c41h82y 5270319870400

Odborníci automobiláři prorokovali, že SUV zůstane okrajovou záležitostí. To odborníci na marketing věděli, že s tím udělají díru do světa. Základní marketingová poučka je "uspokojovat potřeby a přání zákazníků". Potřeba je mobilita - tu splní každé auto. Přání je individualizace. Umění marketingu je vyzdvihnout vlastnosti, které by možná někdy mohly být užitečné. Jenom v tom nesmíte hledat nějakou racionalitu.

0/0
4.2.2016 17:06

A91n52t21o78n52i35n 40B96l43a11z64e19k 4528982887631

Jsem pro at nadavaji lide co uz odridili v SUV tak 10 000 km . Kdo to nikdy neridil, tak nadava ze to je zbytecne velke a zere to moc a blablabla. Ale jak si na SUV zvyknete, tak uz nechcete jit do maleho auta a to je holy fakt.

+4/−3
4.2.2016 11:54

M17i48c31h41a13l 57M97i92l13l33e28r 9886522249172

(podotykam, ze nezijeme v Cesku), mame uz pres 3 roky Mitsubishi Outlander VRX (4WD/ 3 litrovy motor/ benzin / 6 valec) a jsme velmi spokojeni.

Syn si pred 3 mesici koupil Nissan Xtrail (2.5 litrovy motor/benzin), taktez.

+1/0
4.2.2016 12:38

J74a18n 36N74o74v70á76k 9857772697907

Tak já pár desítek tisíc km v různých SUV najezdil (včetně pár větších kousků v USA), ale preferuji limuzíny, takže to rozhodně neplatí plošně.

0/0
4.2.2016 14:53

A69n91t50o85n30í10n 83S77v74o77b10o55d36a 3444533289742

V ČR v noci je lepší SUV, jinak vás většina aut oslňuje :-(

0/0
4.2.2016 14:55

M28i16r51e53k 29G93a89j11e25r 5341236919390

Ja se k vam s nazorem pridavam. Jizda po dalnici nebo i po jine slusne silnici je v poradne limuzine mnohem prijemnejsi nez v SUV. Staci, kdyz trochu fouka bocni vitr nebo je potreba nahle manevrovat a hned je jasne, ze SUV je proste moc vysoke.

0/0
5.2.2016 0:29

V62á52c70l22a86v 15Z51e26l13i28n15k73a 2492380743612

Ještě jsem nezdegeneroval tak, abych si musel masírovat ego sezením v silničním tanku, který je po technické stránce nesmyslný kočkopes, jen proto, že se to stalo módou.

0/−4
4.2.2016 15:25

P10a40v31e52l 12Ž66e71r28n46í50č96e60k 9842142746692

Je ale zvláštní, proč se takhle silně rozšířil názor, že velké auto je pro posílení (masírování) ega. S tankem to taky nemá nic společného, SUV jsou pružná a dynamickou jízdu si tam také můžete užít. Zkuste to, třeba se vám to taky zalíbí, ten komfort je opravdu vysoký.

+2/0
4.2.2016 17:49

M85i44c25h56a84l 24M56i47l75l57e24r 9866452789782

nejzajimavejsi je, ze nejvic nadava ten, kdo nema ani sajna o jizde v SUV a jeho majetnictvi. Tudiz pise nesmysly zalozene na JPP.;-D

+1/0
5.2.2016 3:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.