Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obliba SUV roste, v Evropě jsou poprvé nejprodávanějším typem aut

Zájem o auta kategorie SUV, někdy špatně označovaných jako terénní, láme rekordy. Loni se poprvé v historii staly nejprodávanějším typem vozidel na evropském trhu. V kurzu jsou hlavně menší SUV, které nejsou do terénu, ale lidé si je kupují kvůli pocitu většího bezpečí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i46c62h29a24l 89B35e10n64e12š 6309478382776

Když si člověk vezme názory z tohoto článku a některých zdejších diskutérů a dovede je ad absurdum, tak budoucností osobní přepravy je, že si všichni koupíme nějakého pěkného tahače. Však cena nafty jde dolů, člověk bude mít větší pocit bezpečí (ale oproti SUV i skutečně větší bezpečí, nejen ten pocit), větší přehled a s rostoucí životní úrovní si je budeme i moci dovolit. Už jen vyřešit problém s nedostatkem místa na parkování a za 20 let se nám budou po silnicích prohánět "osobní" verze tahačů MAN a SCANIA, možná se nám pak do kategorie osobních aut zase vrátí i naše Tatra ;-)

+1/0
4.2.2016 23:39

V30l32a29d52i66s65l27a33v 76B76u37r70y42š37e36k 1339872477904

ať si každej jezdí čím chce, pokud tím druhým neškodí, tak proč ne, za škodu neberu závist, když chce někdo SUV, tak ať si ho koupí, pak třeba zjistí, že je to nepraktický a koupí si něco jinýho, takový případ neznám, tohle mentorování neuznávám, vyrostl jsem v komunismu a komunisti v ždycky věděli, co má kdo dělat, co má koupit a co nemá, ve škole nám říkali, kam máme jet na dovolenou, jak se máme oblíct, jak se ostříhat, že vlastnictví auta je projev vyvyšování a pohrdání dělnickou třídou, já jsem pro svobudu, chceš mít tahač, tak měj tahač, ty nemáš na nic jinýho než na clio, jezdi s cliem, to je tvoje věc

+4/0
5.2.2016 8:21

M53i74c86h33a29l 75B52e18n52e19š 6109808252556

Nerozumím, proč v kritice SUV hned každý vidí závist. Já majitelům SUV vůbec nezávidím, není co :-P

+1/0
5.2.2016 9:23

V40l72a25d35i97s93l46a62v 50B22u84r52y86š29e91k 1729382777424

však vás z toho ani neobviňuju, to jste si špatně vyložil, můj děda třeba kritizoval plechový auta co jsme se spolu nahádali, vždycky to skončilo tím, že dokola mumlal, dřevo je dřevo, dřevem nic nenahradíš a já zase, dědo, nech to na lidech jestli chtějí auto dřevěný nebo plecový a s váma je to to stejný, lidi chtějí jezdit v tahačích, tak ať jezdí, je to jejich věc

0/0
5.2.2016 11:26

D10a47n33i54e44l 95S32c89h23n18i79t66z75e55r 5541854961636

Mají lepší pocit bezpečí:-/ ano automobilce jde o to, aby zblbla lidi, a za levné zboží nabídla drahé. Inu za podvozek osobního, jim nabulíka off-road. No nekup to!;-D

0/−3
4.2.2016 23:14

M18i62c48h95a17l 22B46e21n43e33š 6649888602466

Problém ale je, že pak nejde jen o ty, které takto zblbla, ale nás všechny ostatní, protože ten pocit bezpečí ovlivňuje styl jízdy. Že ta SUV auta mají pro některé situace tragické jízdní vlastnosti, to už se až tak moc neřeší...

+1/−1
5.2.2016 0:11

D71a13n81i55e92l 48S69c89h12n70i55t48z41e41r 5281754401736

ovlivní styl jízdy tak minimálně, že bych ani nezmínoval.

0/0
5.2.2016 1:23

J15i74ř73í 68S79c61h50w26a42c97h 8848884668576

názorný příklad "aerodynamické efektivnosti" karosérie dává poměr mezi výkonem motoru a maximální rychlostí bez omezovače. Hondě Civic jako zástupci auta normální konstrukce stačí 104 kW k tomu aby dosáhla rychlosti 215 km/hod. Velmi úspěšné SUV Nissan Qashqai se 120 kW(!) dosáhne jen na 200 km/hod. To je asi tak 30 kW "vyhozených oknem"....trochu absurdní v dnešní honbě za spotřebou....

+2/−1
4.2.2016 23:07

V29á29c29l14a52v 72Z40e14l24i48n71k45a 2342610723142

Ale je to IN a to je přece to hlavní.

0/0
4.2.2016 23:18

G78e25o56r34g 24K54o70m96b43e12r93e51c 9324361916271

a kde touhle rychlosti jezdite? 8-o Kdyz odectu Nemecko kde je neomezena ale pokud to vubec provoz dovoli a to je tak v nedeli kdyz nejezdi PKW a to taky jen nekde.

0/0
5.2.2016 10:29

V81l87a90d22i22s97l71a86v 11B73u70r59y30š18e25k 1259642697924

tak jako v životě, tak i v technice je vždy něco za něco, to překvapí málokoho, jistě že malé auto potřebuje menší výkon k dosažení rychlosti než větší, to snad chápe každý, stejné je to s autem vyšším a nižším, konstruktéři váze a výšce vozu přispůsobují výkon motoru i převodovku, jinak úplně stejně vyhodíte 10 kW oknem, pokud povezete tchýni na dušičky na hřbitov, když pojedete sám a tchýně autobusem, tak nemusíte vyhazovat oknem výkon a ušetříte na benzínu

0/0
5.2.2016 11:40

J15i73ř19í 33S14c73h57w17a18c70h 8468614918216

1. hmotnost ovlivňuje spotřebu hlavně při akceleraci, při konstantní rychlosti už nějakých 100 kg za tchyni nehraje až takovou roli.

běžný auto spotřebuje pro udržování rychlosti 80 km/hod nějakých 10kW, pokud v něm bude tchyně navíc tak valivé odpory stoupnou tak o 100-200 W

2. a pokud budeme srovnávat SUV a "normální" auto tak bude tchyně v obou autech nebo nebude v žádném, V každém z těchto případů na tom bude SUV o něco hůře, protože větší auto je většinou těžší....takže hlavně ta akcelerace bude zase u SUV stát o něco více paliva.....

Takže jen další minus pro SUV ;-)

0/0
5.2.2016 21:36

V78l28a52d72i81s90l65a26v 84B46u23r80y10š46e23k 3933776352664

máte těžkou tchýni, měla by zhubnout

+1/0
6.2.2016 7:56

V66í98ť21a 18K78r66u18t48i49š 1640784405377

Jenže ta aerodynamika hraje roli až ve větších rychlostech, kde čelní plocha a Cx výrazně ovlivňují potřebný výkon. Objektivně tam při běžných rychlostech až tak velký rozdíl není.

Můžu porovnat dvě auta s abnormálně výkonnými a to prakticky shodnými benzínovými (!) motory na každodenní trase. Ostré kombi v manuálu, předokolka, 221kW - spotřeba 8,4. Tentýž motor s 206kW ve o 300 kg těžším SUV s automatem a 4x4 - 10,1.

0/0
5.2.2016 20:39

J18i67ř18í 38S96c72h90w86a11c49h 8568334868896

Samozřejmě jsem (schválně) vybral extrémní rozdíl.;-)

Ale ten princip platí pro jakoukoliv rychlost, jen ty rozdíly klesají s kvadrátem rychlosti.

A ten tvůj příklad je celkem názorný. Rozdíl ve spotřebě 20% není až tak malý. Jen tam bude menší vliv aerodynamiky a větší vliv vyšší hmotnosti toho SUV.

0/0
5.2.2016 21:45

V92í57ť69a 94K75r67u36t34i54š 1790164445937

Ano, 20% není až tak malý rozdíl, ale polovina jde na vrub klasickému automatu a pohonu 4x4. Být to předokolka v manuálu, tak to jde shora k devíti.

Pro srovnání, kolega v práci měl naftu (o čtvrtinu slabší - 157kW), AWD s automatem a výrazně aerodynamičtější (XC70). A jako spíše klidnější řidič se pohyboval s touto "úspornou" naftou lehce pod 8. Takže pokud krabice SUV v obdobné koncepci jezdí s výkonnějším a živějším benzínem za 10, tak není co řešit.

0/0
5.2.2016 23:17

P24a82v27e75l 30M67a82t52o91u78š15e64k 4798620744

Mně se ta auta i celkem líbí a jako o dalším voze o autě kategorie SUV vážně uvažujeme, ale odrazuje mě fakt, že za cenu zvýšeného auta koupím klasické auto o třídu výš jak velikosti, tak technikou a vlastně i výbavou...

0/0
4.2.2016 19:36

P78e96t71r 60Č54e78r28m55á91k 9948835639680

Článek mimo mísu, stejně jako existují kategorie nižší/střední/vyšší třída, existuje i rozdělení SUV. Sečíst všechny kategorie dohromady a pak to porovnávat s jednou třídou je naprostý nesmysl. Rv

+3/0
4.2.2016 19:03

P81a42v62e57l 89M38a96t71o28u31š79e12k 4298170494

Přesně tak. Zhruba stejná kravína jako jásat nad tím, že to listnaté stromy v součtu nandaly borovicím, jedlím i modřínům. I když možná by mé přirovnání rozcupoval smrk :-)

+1/0
4.2.2016 19:32

R64o89b88i20n 86Ž72i58ž74k81a 2448824486446

Ten dobrej výhled a mraky plechu kolem dodává hodně pocitu bezpečí a přehledu. Sezení "v křesle" mi na dlouhé trasy velmi pohodlné (ačkoliv tady nemám jako řidič srovnání s limuziínami) Takže tu popularitu asi nějak chápu, ačkoliv jsem příliš racionální tvor na to, abych o něčem takovém uvažoval.:-)

A z pozice "řidiče malých aut" mě hodně prudí dálnice zaplavená vysokými potvorami s předimenzovanými světly, která mi pravidelně rentgenují lebku.:-)

+4/0
4.2.2016 16:32

V64l71a83d35i83s29l82a20v 46B51u17r89y34š77e16k 1789502797514

můžu potvrdit, že na dlouhé tratě jsou SUV velmi pohodlné a to i přesto, že nejsou k tomuto účelu původně určena, pohodlí je ale vykoupeno docela dost vyšší spotřebou při jízdě po dálnici, je to daň za výšku, váhu a široké pneu, roli hraje i světlá výška podvozku, tahle nevýhoda se dá částečně eliminovat dieslovým motorem a nižší cestovní rychlostí

0/0
4.2.2016 16:39

M59i21r15o37s14l93a52v 80S18u83c87h74y 5550549580360

Záleží jakým vozem jedete. Vyšší posaz vám dává lepší přehled a vlastní mohutnost vozu lepší pocit bezpečí. Na dlouhé trati to chce auto s dlouhým rozvorem - auto je klidnější a směrově stabilnější. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že v limuzíně se stovky kilometrů na německých dálnicích zvládají mnohem příjemněji. U nás je to vcelku jedno, je to samé přískokem vpřed a hned zase brzdit.

+1/0
4.2.2016 17:19

V63l58a95d76i45s87l66a53v 52B47u13r96y48š80e68k 1139922127954

každej to může mít jinak, já třeba jezdím na jeden zátah mimo jiné do Řecka a nejlíp to snáším v SUV, řelk bych mnohem pohodlnější než stejně drahý sedan, kdybych si měl vybrat golf tiguan, jedu tiguánem, focus kuga, jedu kugou, fábia yeti, jedu yeti, druhej to může mít naopak, domluva bude těžká, někdo má rád rybu a druhej prase

+1/0
4.2.2016 17:57

M84i53r66o56s30l88a75v 11S11u62c63h41y 5430789280780

Golf, focus, fabia (resp. octavia coby základ yettiho) nejsou auta vhodná na dlouhé štreky. Jejich SUV varianty jsou díky vyššímu posazu a větší hmotě určitě příjemnější. Také bych jim dal přednost.

+1/0
4.2.2016 23:45

M25i90r83e74k 24G33a48j82e61r 5561486839690

Musim reagovat na tu vasi zminku o dobrem vyhledu. Z SUV horsi vyhled nez z mensich aut. Pouze je videt o neco lepe dopredu. Vsechny sloupky jsou silnejsi a muzete tak prehlednout i auto prijizdejici na krizovatce ze strany. Vyhled dozadu byva mizerny a slepe uhly velke. Proto se tolik prosazuji elektronicti pomocnici. A ten odpor vzduchu pri vyssi rychlosti je dost neprijemny, uz kvuli spotrebe. Do hor je to SUV fajn, ale jinak jsem mel radeji kombika se silnym motorem. Ani po dvou letech jsem si na SUV uplne nezvyknul.

+1/−1
5.2.2016 0:19

V12l29a71d61i51s61l51a20v 91B49u55r55y21š64e52k 1899822717634

sloupek A třeba u kugy, ale i u jiných je fakt hrůza, v životě bych nevěřil, jak se za něj může schovat chodec při odbočování vlevo, pokud chce mít člověk za snížené viditelnost jistotu musel by se předklonit, vjedu do křižovatky a nejdnou mě stál vyjevenej chodec před čumákem, kde se vzal, tu se vzal, za 40 let ježdění po městě se mi to nestalo, tak jsem to zkoušel a bez předklonění ho fakt nemusíte vůbec vidět

+2/0
5.2.2016 12:01

V68l61a88d86i12s28l31a70v 30B27u72r68y42š36e27k 1419592447684

obliba roste přímo úměrně tomu, kolik přibývá lidí, kteří si to mohou dovolit, dokonce znám i zapřísáhlé odpůrce SUV, kteří když zjistili, že si ho mohou koupit zradily svoje ideály a dnes už jezdí mazdou cx5

+2/0
4.2.2016 16:08

J80o36s66e37f 15K97o43p29e67c21k83y 9404702725

Co se tyce CR, tak mate jiste pravdu. Cesi bohatnou /i kdyz u toho maji hromadu reci, jak jsou vlastne strasne chudi - ale to je takovy nas folklor/ Ale tohle je trend cele Evropy. Popularita MPV konci a nahrazuji je SUV, ktere jsou libivejsi, univerzalnejsi a tedy i praktictejsi pro siroke vyuziti v rodine...

0/0
4.2.2016 16:15

V76l29a10d50i39s83l59a33v 39B80u88r73y75š85e23k 1839462207394

že by Češi nějak moc v posledních letech bohatli, tak to si nemyslím a třeba takoví Němci bohatnou jistě rychleji, ale tyhle vozy se v poslední době staly mnohem dostupnější a dnes je už dělá téměř každá automobilka, začaly se dělat levné předokolky, pryč je doba, kdy si zbohatlík mohl vybrat mezi audi Q 7 a BMW X6, škodovka dnes nabízí SUV pod 400 tisíc, nissan, mazda a jiní taky, nemluvím o dácii

0/0
4.2.2016 16:32

J48o12s82e41f 93K61o81p14e83c12k12y 9184432425

Clanek se tyka prodeju za posledni rok. A za lonsky rok si Cesi polepsili velice solidne a vyhlidky do blizke budoucnosti jsou take velmi pekne. Takze drtive vetsine nas se dari velmi dobre. S cenou v CR mate jiste pravdu. Neni asi lepsi cas na koupi noveho auta nez nyni neb automobilky citi potencial solidnich vysledku a jsou stale ochotny jit rekneme zakaznikovi naproti, co se tyce cen. V Evrope jde spise o zminenou prakticnost pro stredni a vyssi stredni tridu...

0/0
4.2.2016 16:38

M96i68r59e97k 40G19a14j83e31r 5131366559250

Vy me znate? Je to presne muj pripad. Zhorsila se nabidka kombiku se silnymi motory a na silnicich prestalo byt videt pres vetsi auta se zatmavenymi skly. A pak jsem zacal mit problem s ohybanim svych zad do nizkeho auta.

0/0
5.2.2016 0:23

Z33b67y42n54ě36k 46H29o41l34í73k 1467687555770

je teda fakt, že když mi v práci změnili služebáka z yetti na oktu, tak jsem se první dny pákrát při nastupování třísknul do hlavy o horní futro (mám 190cm).

ale vážně: pokud bych měl auto jen na pojíždění do práce a zpět + nákupy po městě a občas výlet s rodinou, tak bych si sám pro sebe asi koupi SUV neodůvodnil

0/0
4.2.2016 16:04

J12u54l48i37u77s 80P40u42f87l53e34r 9474790299

My postarší si kupujeme auto, které umí jezdit v Praze po dlažbě. Mám pocit že to je přesně na co bylo postaveno. Nezaskočí mě 6 kanálů na 100 metrech. (Ale ložiska na předních kolech mám už stejně nové.) Nepraštím se do hlavy když do auta nastupuji. Moje přítelkyně také radši leze do vyššího auta než do Fabie. Fabii mám stále, a jsem na ní po 407 tisícech zvyklý. Už s ní jezdim ale jenom když musím. Vždy když z ní lezu tak si říkám: s touhle motokárou se mi jezdí stejně lépe než s tím kočárem. Přesto je lepší to větší než to staré. Má to svoje důvody. Kdo to nechápe toho neřeším.

+3/0
4.2.2016 15:51

A43n28t60o38n67í15n 65S79v26o69b57o80d95a 3234653439842

fabie je motokára vhodná na německé silnice, tam se využije tvrdý podvozek, najezdil jsem s novou dost kilometrů, do Prahy nevhodná. Na takové ježdění aspoň Yeti

0/0
4.2.2016 20:45

P61a71t63r35i81k 75K64o98u76b43a 3922342530105

K nicemu, at zijou sportaci R^

+1/−1
4.2.2016 15:03

M11i98r48o21s89l55a84v 39S86u72c45h74y 5310679300980

Je to možná 10/15 let co odborníci prorokovali, že vlna módy SUV přejde, a že se prodeje budou pohybovat mezi 5-10% trhu. A ejhle, už jsou nejprodávanějším typem vozidla. Marketingoví experti měli zase pravdu.

0/0
4.2.2016 12:13

V43á29c32l19a48v 85Z18e65l18i46n84k72a 2672370313852

No, on to možná nebyl ani tak názor marketingových expertů. Já tohle slýchával spíše odborníků automobilářů, protože po technické stránce je SUV naprosto katastrofální koncepce. Fakt, že jsou tak úspěšná jen dokazuje hloupost současné populace, protože SUV jsou především póza. Po stránce užitkové to žádný zázrak není, protože objem kufru vzhledem k velikosti auta není kolikrát nic moc. Motorizace co se týče výkonů je sice slušná, ale vzhledem k větší výšce vozu to na nějaké sportovní extrabuřty dost často také není, neboť fyzika jaksi ošálit nejde. No a proklamovaná bezpečnost je také přinejmenším sporná. Ano, při srážce s fábií je SUV ve výhodě, ale problém je, že většina nehod s fatálními následky nejsou střety s protijedoucími, ale nárazy do překážek po nedobrovolném opuštění vozovky.

+2/0
4.2.2016 15:19

B91o25h57d78a96n 74M54a53r39e75k 5415756627454

Já bych to na hloupost nesváděl. SUV dobře plní jeden důležitý požadavek běžných spotřebitelů, a to je pohodlné nastupování a vystupování z vozu. Navíc většina vozů SUV má větší kufr než nižší střední a lepší výhled z vozu. Nějaké deci nafty navíc nikdo neřeší. Takže jedinou nevýhodou zůstává vyšší pořizovací cena.

0/0
4.2.2016 15:35

V10l43a41d56i44s58l15a31v 89B62u22r40y54š81e19k 1109662297444

o hlouposti současné populace svěčí i to, že někteří lidé hodnotí věci se kterými nemají zjevně zkušenosti, znám majitele prodejny ford a netvrdím o něm, že není hloupej, ale denně jezdí s fordama a může jezdit se kterým chce, může jezdit s fiestou, focusem, mondeem, c maxem, s maxem a on Vašku div se jezdí s kugou, úplně blbým SUV kugou, navíc na to nedá dopustit a má už tu novou, takže je jasnej důkaz toho jak říkáš, že všichni hloupneme, teda kromě tebe

+1/−1
4.2.2016 16:04

V23á87c38l51a72v 29Z46e53l76i65n19k20a 2752880543102

Tak za prvé, nevím o tom, že bychom si tykali. A za druhé, divit se opravdu nebudu. Dnes prostě spousta všelijakých rádoby podnikatelských pičmundů musí mít SUV, protože jinak by si prostě připadali méněcenní. Z rodiny fordů nedám dopustit na Focuse a Mondeo. Bráchanec si teď kvůli větší rodině pořídil S-Maxe a taky je spokojený. Kuga by u mě nebyla ani na té pomyslné bedně. A za třetí. K člověku, který utrpěl technické vzdělání VŠ úrovně tak nějak patří, že by měl umět věci posoudit podle objektivních faktů a ne podle subjektivních pocitů.

0/0
4.2.2016 23:28

V83l39a36d80i86s37l86a93v 66B26u84r43y98š70e30k 1759732567274

Vašku Vašku, houby tomu rozumíš a myslíš si o jiných, že jsou blbci, to není pěkný, lidem, kteří si myslí, že vědí všechno nejlíp říkám brouk Pytlík, machrovat školou a bratrancem taky o něčem svěčí, nejseš sám kdo chodil do školy a má bratrance s S Maxem

0/0
5.2.2016 17:19

M31i21r14o88s82l24a22v 60S53u33c52h11y 5630659360180

Odborníci automobiláři prorokovali, že SUV zůstane okrajovou záležitostí. To odborníci na marketing věděli, že s tím udělají díru do světa. Základní marketingová poučka je "uspokojovat potřeby a přání zákazníků". Potřeba je mobilita - tu splní každé auto. Přání je individualizace. Umění marketingu je vyzdvihnout vlastnosti, které by možná někdy mohly být užitečné. Jenom v tom nesmíte hledat nějakou racionalitu.

0/0
4.2.2016 17:06

A25n37t92o63n36i60n 51B57l15a12z60e20k 4778942877441

Jsem pro at nadavaji lide co uz odridili v SUV tak 10 000 km . Kdo to nikdy neridil, tak nadava ze to je zbytecne velke a zere to moc a blablabla. Ale jak si na SUV zvyknete, tak uz nechcete jit do maleho auta a to je holy fakt.

+4/−3
4.2.2016 11:54

M11i42c36h77a71l 34M46i96l71l24e35r 9496432739822

(podotykam, ze nezijeme v Cesku), mame uz pres 3 roky Mitsubishi Outlander VRX (4WD/ 3 litrovy motor/ benzin / 6 valec) a jsme velmi spokojeni.

Syn si pred 3 mesici koupil Nissan Xtrail (2.5 litrovy motor/benzin), taktez.

+1/0
4.2.2016 12:38

J78a43n 43N22o59v46á62k 9637942607617

Tak já pár desítek tisíc km v různých SUV najezdil (včetně pár větších kousků v USA), ale preferuji limuzíny, takže to rozhodně neplatí plošně.

0/0
4.2.2016 14:53

A41n77t21o60n49í75n 38S63v66o61b32o10d39a 3524123569652

V ČR v noci je lepší SUV, jinak vás většina aut oslňuje :-(

0/0
4.2.2016 14:55

M63i46r26e18k 71G38a77j40e43r 5601756839640

Ja se k vam s nazorem pridavam. Jizda po dalnici nebo i po jine slusne silnici je v poradne limuzine mnohem prijemnejsi nez v SUV. Staci, kdyz trochu fouka bocni vitr nebo je potreba nahle manevrovat a hned je jasne, ze SUV je proste moc vysoke.

0/0
5.2.2016 0:29

V78á71c82l21a72v 14Z29e59l62i84n72k14a 2192250263202

Ještě jsem nezdegeneroval tak, abych si musel masírovat ego sezením v silničním tanku, který je po technické stránce nesmyslný kočkopes, jen proto, že se to stalo módou.

0/−4
4.2.2016 15:25

P43a81v16e43l 16Ž97e41r23n45í33č15e82k 9822182426772

Je ale zvláštní, proč se takhle silně rozšířil názor, že velké auto je pro posílení (masírování) ega. S tankem to taky nemá nic společného, SUV jsou pružná a dynamickou jízdu si tam také můžete užít. Zkuste to, třeba se vám to taky zalíbí, ten komfort je opravdu vysoký.

+2/0
4.2.2016 17:49

M86i82c96h53a37l 55M41i39l51l46e13r 9826402459662

nejzajimavejsi je, ze nejvic nadava ten, kdo nema ani sajna o jizde v SUV a jeho majetnictvi. Tudiz pise nesmysly zalozene na JPP.;-D

+1/0
5.2.2016 3:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.