Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obliba SUV roste, v Evropě jsou poprvé nejprodávanějším typem aut

Zájem o auta kategorie SUV, někdy špatně označovaných jako terénní, láme rekordy. Loni se poprvé v historii staly nejprodávanějším typem vozidel na evropském trhu. V kurzu jsou hlavně menší SUV, které nejsou do terénu, ale lidé si je kupují kvůli pocitu většího bezpečí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i93c66h78a31l 89B24e68n76e88š 6889368392276

Když si člověk vezme názory z tohoto článku a některých zdejších diskutérů a dovede je ad absurdum, tak budoucností osobní přepravy je, že si všichni koupíme nějakého pěkného tahače. Však cena nafty jde dolů, člověk bude mít větší pocit bezpečí (ale oproti SUV i skutečně větší bezpečí, nejen ten pocit), větší přehled a s rostoucí životní úrovní si je budeme i moci dovolit. Už jen vyřešit problém s nedostatkem místa na parkování a za 20 let se nám budou po silnicích prohánět "osobní" verze tahačů MAN a SCANIA, možná se nám pak do kategorie osobních aut zase vrátí i naše Tatra ;-)

+1/0
4.2.2016 23:39

V56l55a79d17i25s56l43a34v 87B91u39r32y65š98e95k 1819892427624

ať si každej jezdí čím chce, pokud tím druhým neškodí, tak proč ne, za škodu neberu závist, když chce někdo SUV, tak ať si ho koupí, pak třeba zjistí, že je to nepraktický a koupí si něco jinýho, takový případ neznám, tohle mentorování neuznávám, vyrostl jsem v komunismu a komunisti v ždycky věděli, co má kdo dělat, co má koupit a co nemá, ve škole nám říkali, kam máme jet na dovolenou, jak se máme oblíct, jak se ostříhat, že vlastnictví auta je projev vyvyšování a pohrdání dělnickou třídou, já jsem pro svobudu, chceš mít tahač, tak měj tahač, ty nemáš na nic jinýho než na clio, jezdi s cliem, to je tvoje věc

+4/0
5.2.2016 8:21

M56i10c76h91a85l 15B56e24n58e85š 6879698942626

Nerozumím, proč v kritice SUV hned každý vidí závist. Já majitelům SUV vůbec nezávidím, není co :-P

+1/0
5.2.2016 9:23

V21l74a27d55i26s44l13a32v 75B46u20r98y24š73e67k 1359512117954

však vás z toho ani neobviňuju, to jste si špatně vyložil, můj děda třeba kritizoval plechový auta co jsme se spolu nahádali, vždycky to skončilo tím, že dokola mumlal, dřevo je dřevo, dřevem nic nenahradíš a já zase, dědo, nech to na lidech jestli chtějí auto dřevěný nebo plecový a s váma je to to stejný, lidi chtějí jezdit v tahačích, tak ať jezdí, je to jejich věc

0/0
5.2.2016 11:26

D95a17n60i57e59l 96S26c82h92n85i34t20z10e53r 5271184831466

Mají lepší pocit bezpečí:-/ ano automobilce jde o to, aby zblbla lidi, a za levné zboží nabídla drahé. Inu za podvozek osobního, jim nabulíka off-road. No nekup to!;-D

0/−3
4.2.2016 23:14

M95i12c72h67a92l 88B12e73n39e87š 6229218362196

Problém ale je, že pak nejde jen o ty, které takto zblbla, ale nás všechny ostatní, protože ten pocit bezpečí ovlivňuje styl jízdy. Že ta SUV auta mají pro některé situace tragické jízdní vlastnosti, to už se až tak moc neřeší...

+1/−1
5.2.2016 0:11

D50a58n94i48e46l 17S90c14h25n47i16t25z24e88r 5601124971906

ovlivní styl jízdy tak minimálně, že bych ani nezmínoval.

0/0
5.2.2016 1:23

J73i49ř27í 89S94c52h88w52a72c23h 8118244208356

názorný příklad "aerodynamické efektivnosti" karosérie dává poměr mezi výkonem motoru a maximální rychlostí bez omezovače. Hondě Civic jako zástupci auta normální konstrukce stačí 104 kW k tomu aby dosáhla rychlosti 215 km/hod. Velmi úspěšné SUV Nissan Qashqai se 120 kW(!) dosáhne jen na 200 km/hod. To je asi tak 30 kW "vyhozených oknem"....trochu absurdní v dnešní honbě za spotřebou....

+2/−1
4.2.2016 23:07

V91á45c17l36a24v 38Z95e72l19i85n60k23a 2712540513942

Ale je to IN a to je přece to hlavní.

0/0
4.2.2016 23:18

G81e35o72r73g 14K21o94m61b96e92r50e55c 9424511856341

a kde touhle rychlosti jezdite? 8-o Kdyz odectu Nemecko kde je neomezena ale pokud to vubec provoz dovoli a to je tak v nedeli kdyz nejezdi PKW a to taky jen nekde.

0/0
5.2.2016 10:29

V52l62a35d71i25s47l11a83v 80B47u56r81y81š68e38k 1609552107134

tak jako v životě, tak i v technice je vždy něco za něco, to překvapí málokoho, jistě že malé auto potřebuje menší výkon k dosažení rychlosti než větší, to snad chápe každý, stejné je to s autem vyšším a nižším, konstruktéři váze a výšce vozu přispůsobují výkon motoru i převodovku, jinak úplně stejně vyhodíte 10 kW oknem, pokud povezete tchýni na dušičky na hřbitov, když pojedete sám a tchýně autobusem, tak nemusíte vyhazovat oknem výkon a ušetříte na benzínu

0/0
5.2.2016 11:40

J25i62ř95í 62S47c92h22w53a88c65h 8328674978896

1. hmotnost ovlivňuje spotřebu hlavně při akceleraci, při konstantní rychlosti už nějakých 100 kg za tchyni nehraje až takovou roli.

běžný auto spotřebuje pro udržování rychlosti 80 km/hod nějakých 10kW, pokud v něm bude tchyně navíc tak valivé odpory stoupnou tak o 100-200 W

2. a pokud budeme srovnávat SUV a "normální" auto tak bude tchyně v obou autech nebo nebude v žádném, V každém z těchto případů na tom bude SUV o něco hůře, protože větší auto je většinou těžší....takže hlavně ta akcelerace bude zase u SUV stát o něco více paliva.....

Takže jen další minus pro SUV ;-)

0/0
5.2.2016 21:36

V97l26a78d13i95s61l40a48v 47B31u51r85y32š46e59k 3913666732944

máte těžkou tchýni, měla by zhubnout

+1/0
6.2.2016 7:56

V93í14ť52a 82K34r73u26t24i44š 1850304845837

Jenže ta aerodynamika hraje roli až ve větších rychlostech, kde čelní plocha a Cx výrazně ovlivňují potřebný výkon. Objektivně tam při běžných rychlostech až tak velký rozdíl není.

Můžu porovnat dvě auta s abnormálně výkonnými a to prakticky shodnými benzínovými (!) motory na každodenní trase. Ostré kombi v manuálu, předokolka, 221kW - spotřeba 8,4. Tentýž motor s 206kW ve o 300 kg těžším SUV s automatem a 4x4 - 10,1.

0/0
5.2.2016 20:39

J19i87ř69í 25S49c94h32w41a14c34h 8648794838436

Samozřejmě jsem (schválně) vybral extrémní rozdíl.;-)

Ale ten princip platí pro jakoukoliv rychlost, jen ty rozdíly klesají s kvadrátem rychlosti.

A ten tvůj příklad je celkem názorný. Rozdíl ve spotřebě 20% není až tak malý. Jen tam bude menší vliv aerodynamiky a větší vliv vyšší hmotnosti toho SUV.

0/0
5.2.2016 21:45

V96í60ť23a 49K27r11u26t21i67š 1600654855467

Ano, 20% není až tak malý rozdíl, ale polovina jde na vrub klasickému automatu a pohonu 4x4. Být to předokolka v manuálu, tak to jde shora k devíti.

Pro srovnání, kolega v práci měl naftu (o čtvrtinu slabší - 157kW), AWD s automatem a výrazně aerodynamičtější (XC70). A jako spíše klidnější řidič se pohyboval s touto "úspornou" naftou lehce pod 8. Takže pokud krabice SUV v obdobné koncepci jezdí s výkonnějším a živějším benzínem za 10, tak není co řešit.

0/0
5.2.2016 23:17

P31a66v45e43l 94M47a27t21o15u31š25e16k 4468880204

Mně se ta auta i celkem líbí a jako o dalším voze o autě kategorie SUV vážně uvažujeme, ale odrazuje mě fakt, že za cenu zvýšeného auta koupím klasické auto o třídu výš jak velikosti, tak technikou a vlastně i výbavou...

0/0
4.2.2016 19:36

P84e26t82r 67Č83e78r92m82á39k 9618645149980

Článek mimo mísu, stejně jako existují kategorie nižší/střední/vyšší třída, existuje i rozdělení SUV. Sečíst všechny kategorie dohromady a pak to porovnávat s jednou třídou je naprostý nesmysl. Rv

+3/0
4.2.2016 19:03

P75a90v18e11l 98M76a31t25o92u65š13e23k 4978960744

Přesně tak. Zhruba stejná kravína jako jásat nad tím, že to listnaté stromy v součtu nandaly borovicím, jedlím i modřínům. I když možná by mé přirovnání rozcupoval smrk :-)

+1/0
4.2.2016 19:32

R92o77b15i32n 62Ž97i98ž61k39a 2508794986426

Ten dobrej výhled a mraky plechu kolem dodává hodně pocitu bezpečí a přehledu. Sezení "v křesle" mi na dlouhé trasy velmi pohodlné (ačkoliv tady nemám jako řidič srovnání s limuziínami) Takže tu popularitu asi nějak chápu, ačkoliv jsem příliš racionální tvor na to, abych o něčem takovém uvažoval.:-)

A z pozice "řidiče malých aut" mě hodně prudí dálnice zaplavená vysokými potvorami s předimenzovanými světly, která mi pravidelně rentgenují lebku.:-)

+4/0
4.2.2016 16:32

V55l60a27d22i79s42l42a22v 48B85u54r80y83š20e18k 1359732657834

můžu potvrdit, že na dlouhé tratě jsou SUV velmi pohodlné a to i přesto, že nejsou k tomuto účelu původně určena, pohodlí je ale vykoupeno docela dost vyšší spotřebou při jízdě po dálnici, je to daň za výšku, váhu a široké pneu, roli hraje i světlá výška podvozku, tahle nevýhoda se dá částečně eliminovat dieslovým motorem a nižší cestovní rychlostí

0/0
4.2.2016 16:39

M11i70r66o46s94l61a90v 11S77u25c25h33y 5920549670260

Záleží jakým vozem jedete. Vyšší posaz vám dává lepší přehled a vlastní mohutnost vozu lepší pocit bezpečí. Na dlouhé trati to chce auto s dlouhým rozvorem - auto je klidnější a směrově stabilnější. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že v limuzíně se stovky kilometrů na německých dálnicích zvládají mnohem příjemněji. U nás je to vcelku jedno, je to samé přískokem vpřed a hned zase brzdit.

+1/0
4.2.2016 17:19

V92l13a73d72i27s96l42a46v 26B87u20r82y64š66e49k 1899632357284

každej to může mít jinak, já třeba jezdím na jeden zátah mimo jiné do Řecka a nejlíp to snáším v SUV, řelk bych mnohem pohodlnější než stejně drahý sedan, kdybych si měl vybrat golf tiguan, jedu tiguánem, focus kuga, jedu kugou, fábia yeti, jedu yeti, druhej to může mít naopak, domluva bude těžká, někdo má rád rybu a druhej prase

+1/0
4.2.2016 17:57

M57i45r51o91s47l23a57v 41S50u81c48h58y 5280929180400

Golf, focus, fabia (resp. octavia coby základ yettiho) nejsou auta vhodná na dlouhé štreky. Jejich SUV varianty jsou díky vyššímu posazu a větší hmotě určitě příjemnější. Také bych jim dal přednost.

+1/0
4.2.2016 23:45

M19i58r41e90k 56G12a49j52e91r 5871276829800

Musim reagovat na tu vasi zminku o dobrem vyhledu. Z SUV horsi vyhled nez z mensich aut. Pouze je videt o neco lepe dopredu. Vsechny sloupky jsou silnejsi a muzete tak prehlednout i auto prijizdejici na krizovatce ze strany. Vyhled dozadu byva mizerny a slepe uhly velke. Proto se tolik prosazuji elektronicti pomocnici. A ten odpor vzduchu pri vyssi rychlosti je dost neprijemny, uz kvuli spotrebe. Do hor je to SUV fajn, ale jinak jsem mel radeji kombika se silnym motorem. Ani po dvou letech jsem si na SUV uplne nezvyknul.

+1/−1
5.2.2016 0:19

V81l77a16d15i43s84l61a36v 62B82u18r91y77š84e11k 1749942717684

sloupek A třeba u kugy, ale i u jiných je fakt hrůza, v životě bych nevěřil, jak se za něj může schovat chodec při odbočování vlevo, pokud chce mít člověk za snížené viditelnost jistotu musel by se předklonit, vjedu do křižovatky a nejdnou mě stál vyjevenej chodec před čumákem, kde se vzal, tu se vzal, za 40 let ježdění po městě se mi to nestalo, tak jsem to zkoušel a bez předklonění ho fakt nemusíte vůbec vidět

+2/0
5.2.2016 12:01

V16l34a98d18i25s75l98a63v 36B21u82r88y81š66e84k 1479412947664

obliba roste přímo úměrně tomu, kolik přibývá lidí, kteří si to mohou dovolit, dokonce znám i zapřísáhlé odpůrce SUV, kteří když zjistili, že si ho mohou koupit zradily svoje ideály a dnes už jezdí mazdou cx5

+2/0
4.2.2016 16:08

J40o75s34e58f 36K79o34p84e22c27k87y 9264382145

Co se tyce CR, tak mate jiste pravdu. Cesi bohatnou /i kdyz u toho maji hromadu reci, jak jsou vlastne strasne chudi - ale to je takovy nas folklor/ Ale tohle je trend cele Evropy. Popularita MPV konci a nahrazuji je SUV, ktere jsou libivejsi, univerzalnejsi a tedy i praktictejsi pro siroke vyuziti v rodine...

0/0
4.2.2016 16:15

V18l90a12d96i75s41l20a71v 25B54u11r63y74š92e26k 1779302737634

že by Češi nějak moc v posledních letech bohatli, tak to si nemyslím a třeba takoví Němci bohatnou jistě rychleji, ale tyhle vozy se v poslední době staly mnohem dostupnější a dnes je už dělá téměř každá automobilka, začaly se dělat levné předokolky, pryč je doba, kdy si zbohatlík mohl vybrat mezi audi Q 7 a BMW X6, škodovka dnes nabízí SUV pod 400 tisíc, nissan, mazda a jiní taky, nemluvím o dácii

0/0
4.2.2016 16:32

J22o81s86e48f 49K61o75p29e19c68k87y 9114612555

Clanek se tyka prodeju za posledni rok. A za lonsky rok si Cesi polepsili velice solidne a vyhlidky do blizke budoucnosti jsou take velmi pekne. Takze drtive vetsine nas se dari velmi dobre. S cenou v CR mate jiste pravdu. Neni asi lepsi cas na koupi noveho auta nez nyni neb automobilky citi potencial solidnich vysledku a jsou stale ochotny jit rekneme zakaznikovi naproti, co se tyce cen. V Evrope jde spise o zminenou prakticnost pro stredni a vyssi stredni tridu...

0/0
4.2.2016 16:38

M19i57r81e72k 29G53a78j37e35r 5661436569390

Vy me znate? Je to presne muj pripad. Zhorsila se nabidka kombiku se silnymi motory a na silnicich prestalo byt videt pres vetsi auta se zatmavenymi skly. A pak jsem zacal mit problem s ohybanim svych zad do nizkeho auta.

0/0
5.2.2016 0:23

Z13b92y74n50ě11k 43H25o74l39í25k 1737337755120

je teda fakt, že když mi v práci změnili služebáka z yetti na oktu, tak jsem se první dny pákrát při nastupování třísknul do hlavy o horní futro (mám 190cm).

ale vážně: pokud bych měl auto jen na pojíždění do práce a zpět + nákupy po městě a občas výlet s rodinou, tak bych si sám pro sebe asi koupi SUV neodůvodnil

0/0
4.2.2016 16:04

J76u96l88i38u15s 61P12u97f73l16e19r 9424710119

My postarší si kupujeme auto, které umí jezdit v Praze po dlažbě. Mám pocit že to je přesně na co bylo postaveno. Nezaskočí mě 6 kanálů na 100 metrech. (Ale ložiska na předních kolech mám už stejně nové.) Nepraštím se do hlavy když do auta nastupuji. Moje přítelkyně také radši leze do vyššího auta než do Fabie. Fabii mám stále, a jsem na ní po 407 tisícech zvyklý. Už s ní jezdim ale jenom když musím. Vždy když z ní lezu tak si říkám: s touhle motokárou se mi jezdí stejně lépe než s tím kočárem. Přesto je lepší to větší než to staré. Má to svoje důvody. Kdo to nechápe toho neřeším.

+3/0
4.2.2016 15:51

A66n72t38o66n75í41n 32S50v80o42b31o67d15a 3254153639172

fabie je motokára vhodná na německé silnice, tam se využije tvrdý podvozek, najezdil jsem s novou dost kilometrů, do Prahy nevhodná. Na takové ježdění aspoň Yeti

0/0
4.2.2016 20:45

P32a28t20r62i61k 95K51o68u32b63a 3112252760605

K nicemu, at zijou sportaci R^

+1/−1
4.2.2016 15:03

M71i37r62o72s40l50a66v 24S42u39c75h40y 5250989470840

Je to možná 10/15 let co odborníci prorokovali, že vlna módy SUV přejde, a že se prodeje budou pohybovat mezi 5-10% trhu. A ejhle, už jsou nejprodávanějším typem vozidla. Marketingoví experti měli zase pravdu.

0/0
4.2.2016 12:13

V69á75c33l35a75v 21Z14e95l50i67n74k59a 2532230213862

No, on to možná nebyl ani tak názor marketingových expertů. Já tohle slýchával spíše odborníků automobilářů, protože po technické stránce je SUV naprosto katastrofální koncepce. Fakt, že jsou tak úspěšná jen dokazuje hloupost současné populace, protože SUV jsou především póza. Po stránce užitkové to žádný zázrak není, protože objem kufru vzhledem k velikosti auta není kolikrát nic moc. Motorizace co se týče výkonů je sice slušná, ale vzhledem k větší výšce vozu to na nějaké sportovní extrabuřty dost často také není, neboť fyzika jaksi ošálit nejde. No a proklamovaná bezpečnost je také přinejmenším sporná. Ano, při srážce s fábií je SUV ve výhodě, ale problém je, že většina nehod s fatálními následky nejsou střety s protijedoucími, ale nárazy do překážek po nedobrovolném opuštění vozovky.

+2/0
4.2.2016 15:19

B28o46h79d97a81n 60M13a48r40e70k 5555816107884

Já bych to na hloupost nesváděl. SUV dobře plní jeden důležitý požadavek běžných spotřebitelů, a to je pohodlné nastupování a vystupování z vozu. Navíc většina vozů SUV má větší kufr než nižší střední a lepší výhled z vozu. Nějaké deci nafty navíc nikdo neřeší. Takže jedinou nevýhodou zůstává vyšší pořizovací cena.

0/0
4.2.2016 15:35

V65l10a11d18i30s71l49a45v 44B71u89r76y12š63e27k 1419472317344

o hlouposti současné populace svěčí i to, že někteří lidé hodnotí věci se kterými nemají zjevně zkušenosti, znám majitele prodejny ford a netvrdím o něm, že není hloupej, ale denně jezdí s fordama a může jezdit se kterým chce, může jezdit s fiestou, focusem, mondeem, c maxem, s maxem a on Vašku div se jezdí s kugou, úplně blbým SUV kugou, navíc na to nedá dopustit a má už tu novou, takže je jasnej důkaz toho jak říkáš, že všichni hloupneme, teda kromě tebe

+1/−1
4.2.2016 16:04

V78á88c57l34a87v 40Z56e64l46i16n38k41a 2162240883642

Tak za prvé, nevím o tom, že bychom si tykali. A za druhé, divit se opravdu nebudu. Dnes prostě spousta všelijakých rádoby podnikatelských pičmundů musí mít SUV, protože jinak by si prostě připadali méněcenní. Z rodiny fordů nedám dopustit na Focuse a Mondeo. Bráchanec si teď kvůli větší rodině pořídil S-Maxe a taky je spokojený. Kuga by u mě nebyla ani na té pomyslné bedně. A za třetí. K člověku, který utrpěl technické vzdělání VŠ úrovně tak nějak patří, že by měl umět věci posoudit podle objektivních faktů a ne podle subjektivních pocitů.

0/0
4.2.2016 23:28

V35l29a82d66i39s85l39a80v 78B95u72r40y41š98e93k 1359822917324

Vašku Vašku, houby tomu rozumíš a myslíš si o jiných, že jsou blbci, to není pěkný, lidem, kteří si myslí, že vědí všechno nejlíp říkám brouk Pytlík, machrovat školou a bratrancem taky o něčem svěčí, nejseš sám kdo chodil do školy a má bratrance s S Maxem

0/0
5.2.2016 17:19

M85i11r81o69s69l98a46v 69S56u86c46h11y 5450559980800

Odborníci automobiláři prorokovali, že SUV zůstane okrajovou záležitostí. To odborníci na marketing věděli, že s tím udělají díru do světa. Základní marketingová poučka je "uspokojovat potřeby a přání zákazníků". Potřeba je mobilita - tu splní každé auto. Přání je individualizace. Umění marketingu je vyzdvihnout vlastnosti, které by možná někdy mohly být užitečné. Jenom v tom nesmíte hledat nějakou racionalitu.

0/0
4.2.2016 17:06

A35n19t89o28n63i98n 91B98l68a57z88e34k 4598762577611

Jsem pro at nadavaji lide co uz odridili v SUV tak 10 000 km . Kdo to nikdy neridil, tak nadava ze to je zbytecne velke a zere to moc a blablabla. Ale jak si na SUV zvyknete, tak uz nechcete jit do maleho auta a to je holy fakt.

+4/−3
4.2.2016 11:54

M19i51c58h33a35l 34M56i83l47l62e52r 9786962369122

(podotykam, ze nezijeme v Cesku), mame uz pres 3 roky Mitsubishi Outlander VRX (4WD/ 3 litrovy motor/ benzin / 6 valec) a jsme velmi spokojeni.

Syn si pred 3 mesici koupil Nissan Xtrail (2.5 litrovy motor/benzin), taktez.

+1/0
4.2.2016 12:38

J41a93n 39N47o48v45á89k 9857392127117

Tak já pár desítek tisíc km v různých SUV najezdil (včetně pár větších kousků v USA), ale preferuji limuzíny, takže to rozhodně neplatí plošně.

0/0
4.2.2016 14:53

A43n60t18o27n15í56n 93S47v41o86b65o73d30a 3574603379192

V ČR v noci je lepší SUV, jinak vás většina aut oslňuje :-(

0/0
4.2.2016 14:55

M22i50r68e73k 43G11a15j86e95r 5331776649810

Ja se k vam s nazorem pridavam. Jizda po dalnici nebo i po jine slusne silnici je v poradne limuzine mnohem prijemnejsi nez v SUV. Staci, kdyz trochu fouka bocni vitr nebo je potreba nahle manevrovat a hned je jasne, ze SUV je proste moc vysoke.

0/0
5.2.2016 0:29

V48á27c38l95a86v 17Z47e56l76i22n76k94a 2912500323762

Ještě jsem nezdegeneroval tak, abych si musel masírovat ego sezením v silničním tanku, který je po technické stránce nesmyslný kočkopes, jen proto, že se to stalo módou.

0/−4
4.2.2016 15:25

P33a89v53e97l 57Ž97e73r37n80í85č98e80k 9172912166352

Je ale zvláštní, proč se takhle silně rozšířil názor, že velké auto je pro posílení (masírování) ega. S tankem to taky nemá nic společného, SUV jsou pružná a dynamickou jízdu si tam také můžete užít. Zkuste to, třeba se vám to taky zalíbí, ten komfort je opravdu vysoký.

+2/0
4.2.2016 17:49

M73i97c85h60a86l 33M34i81l72l37e72r 9326392769552

nejzajimavejsi je, ze nejvic nadava ten, kdo nema ani sajna o jizde v SUV a jeho majetnictvi. Tudiz pise nesmysly zalozene na JPP.;-D

+1/0
5.2.2016 3:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.