Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát zvažuje regulaci vlaků z Prahy do Ostravy. Trať je přeplněná

Ministerstvo dopravy zvažuje, že by začalo regulovat provoz na železnici mezi Prahou a Ostravou. Konkurence tří dopravců sice snížila ceny a zvýšila kvalitu, ale trať je nyní přeplněná vlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23o60s38e22f 22Š77e82m81e11l70í91k 7399621390977

Řešení je prosté, milý státe. Zrušt na té trati všechny vlaky ČD, jsou to tvoje vlaky, s těma si můžeš dělat co chceš. A pak se uvidí. Kdyby došlo k dalšímu snížení cen a zvýšení kvality, navrhuju znárodnění, to už se přece jednou osvědčilo.

0/−3
6.2.2016 3:24

A53n12t53o95n23í33n 10S56e82b49e38r35a 7303778160579

Zruste ty spoje uplne, at nam tu ti prazaci porad nelezou. A komu se v Otrave nelibi a utekl do Prahy, ta ten by se tu taky nemel radeji uz ukazovat...

+1/0
5.2.2016 22:02

M61i78c71h27a45l 27G48r62e82g53o65r 8976534410982

A proč nepostaví novou trať?

+4/0
4.2.2016 22:12

R72a20d56i61m 13P76o15l82á95š22e14k 9546713839519

Jel jste někdy vlakem? Viděl jste kolem každého města a v každé vesnici ty baráky a zahrady nalepené těsně na stávající trať?

Jakým způsobem chcete v demokratickém státě bez obrovských výdajů na výkup pozemků a čekání až 20 let, než se podaří vyřešit případné vzdorovité majitele pozemků, získat pozemky na další trať?

Nebo to chcete dělat jako v Číně, že kdo neprodá pozemek developerovi, obestaví to kolem, takže na svůj pozemek nedostanete ani sebe ani vodu, elektřinu, jídlo.....

Nebo jako v sovětském Rusku, kdo těmnto stavbám vzdoroval, šel do gulagu nebo aspoň do pustin pracovat na Sibiři nebo střední Asie.....

+2/−1
5.2.2016 5:55

R61a13d93e22k 40J59a90n21a62t36a 9635896234682

Nová trať samozřejmě ne podél původní, nedává to smysl (jak říkáte, hustá zástavba a také úzká koryta řek). Tou novou tratí by byla VRT, v tomto případě nejlépe přes Brno.

I v demokratickém státě lze vyvlastnit kvůli veřejné stavbě. Ve Francii, pokud prezident vyhlásí stavbu za veřejně prospěšnou (Déclaration d'utilité publique), tak pokud neprodáte pozemek dobrovolně, je vyvlastněn, přičemž váš protest nemá dokladný účinek. Soudní spor lze vést pouze o výši náhrady, klidně už v době, kdy stavba stojí.

Tím ruskem jste mě pobavil. Do gulagu chodili především politicky nepohodlní lidé. Kvůli blbé silnici nebo železnici by nikdo takto neriskoval.

+1/0
5.2.2016 16:32

M13a50t50ě65j 25V73o26n13d80ř55i94č74k15a 4404710758786

"Jakým způsobem chcete v demokratickém státě bez obrovských výdajů na výkup pozemků a čekání až 20 let, než se podaří vyřešit případné vzdorovité majitele pozemků, získat pozemky na další trať?"

Jako dálnici? :-)

0/0
5.2.2016 16:59

L40u90d61ě13k 40M11u48s80e97l93í34k 3496859

To tam stojí kolony?Či co?

+1/−1
4.2.2016 21:35

M90a24r37e19k 11Š14i31m28o36n 2874857908408

Ne, ale grafikon je tak našlapaný, že jeden incident zpozdí vlaky během celého zbytku dne.

+2/0
4.2.2016 21:43

V83l63a25s15t31a 63V86r21á81n76o15v98á 7718493125837

v nemecku ani japonsku tento problem nemaji

0/−1
4.2.2016 22:24

J26a78n 90Č63e94r63n80ý 8460950394671

Ano, britský model je přesně to, co potřebujeme. Dopravce zaplatí za koncesi, proto potřebuje urvat co nejvíc. Protože nemá konkurenci, může napálit ceny. Protože nemá konkurenci, nic ho netlačí ke zlepšování služeb. Ve výsledku máte železnici na úrovni lepších souprav ČD, ale s cenami letenky do Istanbulu za místní pojezd. Tak to dík.

+12/−2
4.2.2016 17:24

F54r60a14n13t74i21š10e27k 83M65a92t71ě70j61č74e19k 7463322203381

Tento týden byl zveřejněn článek, že cesta vlakem z jednoho města v Anglii, do jiného, je dražší než letět do Německa a odtamtud do cílového města v Anglii.

+9/0
4.2.2016 17:33

M63a28t43ě19j 18V94o37n45d29ř82i77č19k90a 4954420598776

A nebylo by to vše řešitelné? Dopravce ve výběrovém řízení nabídne určitý standard - nabídne staré soupravy? -> nevyhraje. Pokud bude vítězný dopravce i přes slíbení nových souprav nasazovat staré, jistě to lze řešit tučnými sankcemi, které si objednavatel předem určí.

A ve výběrovém řízení může nabídnout i cenové rozpětí jízdenek. Nabídne vysoké ceny? -> nevyhraje. A porušování je možné opět řešit sankcemi.

A když bude na trati sám a nebude muset nabízet ultranízké ceny jako 79 apod., ale ceny reálné, bude se moci soustředit na zvalitňování služeb, bude moci lépe řešit přípojové vazby díky volnější kapacitě tratě apod.

+1/0
4.2.2016 18:30

R73a39d86e71k 31J27a28n33a16t30a 9115306544442

Není třeba vymýšlet vymyšlené. Nejvíce lidí jezdí vlakem v Japonsku. Tam jsou ovšem trochu specifické podmínky.

Ale hned potom následuje Švýcarsko. Lidi tam vlakem jezdí 2x více než u nás, přestože je (i na švýcarské poměry, natož oproti cenám PHM) jízdné docela vysoké a rychlost není nikterak závratná (max 200 a to není zdaleka všude).

Klíčem k úspechu je dokonalý jízdní řád s návaznostmi v každé stanici, krátkými intervaly od brzkého rána do pozdní noci a tarifní integrací veškeré veřejné dopravy.

Asi nemusím dodávat, že neregulovaní soukromníci ve švýcarském systému nemají místo (jsou tam, ale svázáni pravidly).

+3/0
4.2.2016 18:53

M24a84t10ě13j 35V26o94n93d79ř83i63č96k11a 4864820808746

No ano, to s vámi souhlasím. Přesně to je model, ke kterému by jsme měli směřovat (nicméně bez investic do VRT se to neobejde, ani u nás, ani ve Švýcarsku - viz VRT Zürich-Olten nebo bázové tunely).

A právě proto jsem odpůrcem "otevřené divočiny", která vládne na Ostravu. Něco takového by ve Švýcarsku neexistovalo. Ziskové spoje na hlavních páteřních tratích (jde až o 167ti vozové dvoupatrové soupravy) mohou zadotovat ty, co jezdí na vedlejších tratích a v okrajové časy. Cestující se pak dostane všude, vždycky a relativně rychle. Celé je to dokonalý fungující systém. Zabraňuje se tak právě tzv. vyzobávání rozinek, kdy máme několik prosperujících hlavních linií a mnohé takové, které mají kousek k uzavření provozu (při systémové švýcarské dopravě by jejich neuzavření nezabránilo dotování z hl. tratí, ale i to, že by po nich lidé jezdili, díky provázanosti s ostatními spoji, i tarifní).

+2/0
4.2.2016 19:26

J28a24n 41J71e91m33e66l42k10a 1255840

Jenže oni mají core linku uprostřed Švýcarska, tam kde ji opravdu potřebují. A proveditelně a postupně. A vrt - 200 km/h. Nové tunely dělají samozřejmě na vyšší rychlost 250 (ale v tom mají 100 letou tradici). Jejich trasování moderní tratě (povrchové tunely) a provázaní staré tratě linky (přes menší města) je zdá se naprosto příkladné. Nové rychlé tratě mají do tvaru T uprostřed + další páteřní. A to, že jezdí na malých tratích, jednokolejných s průměrem 52 km/h (ZentralBahn), maximum 100 km/h, a k tomu mají geniální 3 vozový Stadler SPATZ se 70 tunami, je prostě chytré. Ideální propojení tramvaje a vlaku. V jejich případě jezdí defakto zadarmo, na nějaké EU dotované bateriové nesmysly se mohou..

0/0
4.2.2016 22:27

M11a73t35ě25j 73V47o63n33d89ř91i16č43k81a 4794590138176

A přesně taková "core linka" by ale mohla být naše vrt Praha-Brno. Jsem si jistý, že tam ji opradu potřebujeme i my. Kromě odbočky na jižní Čechy, která byse využívala dálkovými vlaky ještě před jejím kompletním dokončením, by se za Brnem vlaky rozjížděly ve směru Olomouc, Ostrava, Zlín, Slovensko (Žilina / Bratislava), Wien, Budapešť (příp. dál). A také by trať byla obrovským přínosem pro Vysočinu - vlaky od Prahy by tam mohly sjížďet na Jihlavu, Třebíč, Žďár. Samozřejmě, že by byla o něco delší, než ta švýcarká, ale to odpovídá naší rozloze. A pak je tu samozřejmě otázka rychlosti - SBB VRT je skutečně "jen" na 200, ale osobně jsem toho názoru, když v našich podmínkách, když stavíme trať v uplně nové stopě navíc pro dalších 100 let, bylo by výhodnější na 350. Ale ve všem ostatním, co jste napsal, s vámi souhlasím a tvrdím, že je třeba podporovat. Třeba právě ten nízkokapacitní Stadler mají dokonce i dvouvozový, který by se hodil i u nás - vyřešil by nasazení vozu 810 přïp. 814 na zadrátované tratě.

0/0
5.2.2016 16:54

R33a26d41i49m 35P55o81l15á23š72e32k 9616433709349

Jenže ve Švýcarech je mnohem levnější jezdit autem než vlakem. Vlaky tam jsou pro vyšší střední třídu a pro turisty. Běžní řadoví zaměstnanci, co musí šetřit, místo vlakem jezdí auty.

U nás jsme dokázali, že aspoň na některých tratích je to opačně, běžní řadoví zaměstnqanci jezdí víc vlaky než souběžnou trasou silnicí auty.

0/0
5.2.2016 5:48

J11a19n 91J16e57m48e33l62k32a 1585890

Já myslím, že ve Švýcarsku používá železnici hodně lidí. Různých tříd.

+1/0
5.2.2016 8:16

M81a21t80ě58j 90V42o29n59d18ř83i83č45k75a 4284530198606

Také si myslím. Existují různé slevové karty, jako např. Halbtax , která dá 50% slevu na vlaky, busy i MHD.

+1/0
5.2.2016 17:01
Foto

M74i40l71o56s31l81a42v 72Z87í52t55k67a 8100624187890

Trať není přeplněná celá. Nejhorší situace je mezi Prahou a Kolínem, kde měl stát dávno vybudovat další koleje a oddělit příměstskou a dálkovou dopravu

+3/−1
4.2.2016 16:20

V44l72a70d33i64m80í89r 41D83i61a50t26k73a 1253877141394

A když něco funguje, tak to zregulujeme :)

+9/−3
4.2.2016 16:07

M71i87c91h86a43l 60V39e48r84n13e88r 8737906177304

Právě, že funguje jen ta dálková část na úkor regionální dopravy. Já na té trase Praha- Ostrava jezdím denně do práce osobním vlakem, ale často také na delší cestu rychlíky, takže mohu posoudit oboje. Kvalita dálkové dopravy se neuvěřitelně zlepšila, a ceny přitom snad oproti minulosti ještě klesly (což samozřejmě nemusí trvat věčně, pokud konkurenční boj trochu ochladne). V regionální dopravě ale teď není výjimkou zpoždění na dojezdu do Prahy až 20 minut, protože osobáky stojí a čekají, až projede několik rychlíků za sebou. Bohužel ani tato nejfrekventovanější trať nebyla na takovou hustotu dopravy připravena.

+7/0
4.2.2016 16:17

V75l54a40d54i81m84í95r 92D50i39a72t68k40a 1253987711644

Výborně. A chytrej úředník to vyřeší moudrým lejstrem :)

0/−2
4.2.2016 16:43

O51n38d38ř74e26j 12B11u22r40s84a 6781773106677

Reseni ovsem neni pristavet dalsi tratovou kolem ke stavajici trati, ale postavit novou dvoukolejnou trat v nove stavajici stope s lepsim trasovanim a parametry. Pak se nabizi jedina prijatelna a ekonomickáy obhajitelna vysokorychlostni trat, ktera by svedla nejrychlejsi vrstvu dalkovych vlaku a uvolnila misto osobe regionalni a nakladni. Pozor, postavit rychlou trat (min. 300km/h) nemusi nutne znamenat, ze to bude drahe (jak stavba, tak provoz, tak i jizdne), to pak uz zalezi jak si projektanti poradi s trasovanim. V sazce je trat s parametry vyhovujicimi pouze velmi rychle osobni doprave, a trat s parametry vhodnymi i pro nakladni vlaky (za ceny pomalejsi rychlosti, nebo ceny). A kdyz se podivame jak kopcovitost krajiny na vychod od prahy, jedina ekonomicky obhajitelna varianta je trat s rychlosti 300km/h+. Takova trat dokaze lepe kopirovat teren coz znamena mensi pocet mostu a tunelu, ale nemoznost nakladni dopravy (ktera by prave mohla vyuzit zvysene kapacity na trati stavajici).

+1/0
4.2.2016 15:41

J91i53ř30í 50E28r84b43e31n 1533754936507

"postavit novou dvoukolejnou trat v nove stavajici stope s lepsim trasovanim a parametry" - neodporujete si trochu v té větě? Ve stávající stopě sotva postavíte lepší trasování, a naopak lepším trasováním nezachováte stopu ;-)

+1/0
4.2.2016 15:50

O69n90d98ř33e85j 40B33u32r62s78a 6541583516397

Preklep, v nove samozrejme, diky za upozorneni ;)

0/0
4.2.2016 15:53

O41l51d10ř26i25c49h 71J80a25n19e73č79e86k 8319296833611

to stávající problém moc neřeší - není totiž jisté, že by ze stávající trati odvedla alespoň stávající nejvyšší vrstvu (pendolina ano, ale že by ze stávající trati zcela zmizely EC / RJ na Břeclav?? uvažuji VRT Praha - Brno s odbočkou na Ostravu nebo tak něco), drtivá většina by tam zůstala.

řešení je spíše a la rakouská Westbahn mezi Vídní a Welsem - tj. postavit v blízkosti stávající trati v úseku Praha - Česká Třebová nové dvě vysokorychlostní koleje, které by 'tu a tam' byly se stávajícími propojeny a byly napojeny na nejvýznamnější nádraží na trase. 'blízkost' může znamenat jak těsné sousedství, tak několikakilometrovou vzdálenost, podle místní situace. takovou trať by pak mohly využít všechny Ex / IC / EC / SC / RJ / konkurence. výhodou je i to, že by se dala stavět a zprovozňovat po částech.

0/−1
4.2.2016 16:06

O80n74d54ř40e31j 40B61u91r46s75a 6441383736757

Je treba o tom uvazovat jeste trochu jinak, a spis se podivat na jinou trat (nejlepsi srovnani je s NBS Frankfurt - Koln, podobna vzdalenost, podobna krajina, podobne dopravni proudy). Zde neni treba presouvat urcite svazky dopravy z jedne trati na druhou, ale vytvorit zcela nove. Zkusim trochu priblizit svoji myslenku. V prvni rade je treba zjistit, jakymi vlaky kam kdo cestuje. Tzn. veskere prepravni proudy smer ostrava, brno, viden, zlin a budapest by nyni mohli jet po nove postavene trati s vyrazne kratsi cestovni dobou. Na stavaji trati by zustala rychlejsi vrstva zastavujici ve vetsich mestech (pardubice, olomouc, pripade kolin, ceska trebova) a zde vytvorit navazujici vrstvu zastavkovych vlaku. V celem useku by najednou mohli byt 2 pary dalkovych vlaku v kazdem smeru + vlaky zastavkove. To vam vytvori dostatecnou kapacitu pro nakladni dopravu. Nicmene, neznamena to, ze by se se soucasnou trati nemelo nic delat. 4 koleje do porican jsou nutnosti stejne tak 3 kolej do kolina (predevsim kvuli vlakum jednoucich smer havlickuv brod). A Pendolino by pak mohlo jezdit napr. v relaci praha - budejovice a praha - cheb nebo kralovy vary pres usti, a konecne by vyuzilove sve naklapeci technologie :)

+2/0
4.2.2016 16:29

L90u76c55i12e 78S52m58o77l10í84k88o75v89á 9581154533123

jojo a ústí praha je stále počmáraná koženka, poškrábaná okna a nevysypávané koše, přitom tímto spojem jezdí každodenně také mraky lidí

+1/−2
4.2.2016 15:41

M12i77r27o72s83l95a97v 19P20r47o34c77h73á36z52k50a 4426815134410

Nene, nedávno byla vláda vlakem v UL na výjezdním zasedání a jela vlakem, krásný čisťonký vlak ;-D

0/0
4.2.2016 15:57

M29a50t41ě13j 12V74o68n51d55ř50i13č86k92a 4724420598566

Jestliže jezdíte Praha-Ústí, můžete jezdit poměrně komfotními a rychlými EC, do kterých se nyní dosazuje i wifi připojení. Od nového jízdního řádu, kdy většina z nich začíná/končí v Praze, bývají i velmi přesná.

S rychlíky Praha-UL-Cheb je to už o něco horší, mívají alespoň poměrně často repasovaný interiér. Rychlíky Praha-UL-Děčín, které nejspíš zmiňujete, jsou opravdu nepěkné. Aspoň o víkendech jsou na ně nasazovány jednotky Cityelefant.

Ale obě tyto rychlíkové linky chce ministerstvo dopravy soutěžit jako jedny z prvních. Že se to stále odsouvá je tristní. A že ČD tam jezdí s tím, s čím jezdí, není sice chválihodné, ale celkem očekávatelné. Co si obijednavatel objedná - zde ministerstvo dopravy - to má.

0/0
4.2.2016 18:21

E12v17a 79E56m 9913688157348

Stat opet premysli, jak by se na tom napakoval...

+1/−2
4.2.2016 15:29

P36e58t46r 35B56e75r12á21n82e61k 9467232697187

Government's view of the economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.

R.Reagan

Některé věci se prostě nezmění.

+2/−1
4.2.2016 15:28

M36i56r63e68k 44Z47á84v10o93d91n92ý 7402747330838

No, ale to by nejprve muselo fungovat. Což v tomto případě nefunguje

+2/0
4.2.2016 15:30

J36a80n 35H77l13a47h20ů14l30e93k 2363836802893

Hledal jsem ceny,

London Euston [EUS] to Edinburgh [EDB vlakem cca 5000kč vzdálenost řekněme dvojnásobek cesty olomouc praha

Londýn Gatwick do Edinburgh letecky 3300kč

Kdo se to chce přiblížit británii? kdo bude ty nesmysly platit? prosím o doplnění do článku docela podstatný rozdíl kolik stojí britský model cesty vlakem.

+6/−2
4.2.2016 15:15

J79a22n 42J41e97m52e10l37k98a 1695860

U nás jezdí novým Railjetem za 178 Kč Brno Praha. A ještě brblají. A po nástupu koncesí to určitě bude pro zákazníka lepší:-P Navíc z Anglie opravdu zcela zmizela flexibilita cestování vlakem. Na poslední chvíli, výběr času, 16 Kč/km. A zajimavé, že autobus tam jezdí za normální ceny 2kč/km. Žeby úspěšný vlakový model?;-)

+4/0
4.2.2016 15:25

V24i36k63t53o41r 25N11á77r37o55ž79n20ý 3449662708

Určitě se nikdo nechce přibližovat Anglii z hlediska cen.

Ale řešení koncesí a jednoho dopravce na jedné lince fungovat může.

Pokud by dopravce , který by jediný provozoval expresní linku Praha-Ostrava přemršťoval ceny , jsou i jiné možnosti jak se dostat z Prahy do Ostravy vlakem. Třeba IC/EC vlakem ČD. Takže nějakého předraženého jízdného bych se v žádném případu nebál..

+1/−4
4.2.2016 15:37

J26a51n 43J74e18m62e13l19k23a 1785590

A) No otázka, zda nějaké ČD po těchto nápadech bude.

B) Co je horší než monopol státního dopravce, monopol soukromého.

(resp. každé má své pro a proti)

C) Mají li možnost si určovat cenu + dobrá státní infrastruktura na 200km/h a naopak zácpy, dvojnásobný čas, parkování a další nevýhody pro auto a autobus - monopol, Anglie..

+1/0
4.2.2016 15:44

O97l75d79ř83i98c81h 65J90a87n21e55č59e87k 8779346153531

ano ČD s pendoliny vyhrají koncesi na monopol na expresní lince Pha-Ova (nasadí dumpingové ceny) a vrátí se ke svému ceníku z dob před nástupem konkurence, a to jak u pendolin, tak u IC/EC - to si cestující opravdu přejí 8-o

0/−1
4.2.2016 15:56

P43a98v11e96l 73Š37ť36a58s92t34n60ý 6344208264508

Proč to tam mají tak drahé?

0/0
4.2.2016 16:19

R73a80d27e35k 97J52a56n97a54t53a 9785586694902

Protože rezignovali na funkci železnice coby veřejné služby. Je to jen komerce zaměřená na tvorbu zisku. Ono se dá vydělat, když jezdí hodně lidí za málo, nebo málo lidí za hodně. Ovšem veřejná služba je jen to první.

+3/0
4.2.2016 18:14

P55e95t82r 56M58a75r23š76á61l33e47k 9535342154579

No problém je, že směrem na Moravu je tohle prakticky jediná dálková trať. Na které navíc funguje příměstský provoz.

+2/−1
4.2.2016 15:10

P14e66t76r 94N15o84v16o60t98n17y 1101860111

Je fajn, že si toho problému konečně někdo všimnul. ;-D

0/0
4.2.2016 15:14

O56l53d94ř78i65c66h 47J37a77n76e61č49e36k 8969296923871

psal jsem to tu už v 11:07 a pak ještě několikrát ;-)

0/0
4.2.2016 15:58

I53v28o 50K50v49ě85t11o62ň 3648156486457

ne mínus, mělo být plus...pročtu sakra není možnost jak to změnit, když se překlepnu... :(

0/0
4.2.2016 15:10

M83a48r57t88i22n 30M17i38k67o86l66á66š29e36k 7880250543

Podle některých nápadů ze Strakovky a z poslanecké sněmovny tady virus Zika řádí už hezkých pár let.

+5/0
4.2.2016 15:04

M77i87r86o67s21l62a81v 45P59r17o67c92h25á11z61k98a 4906935384130

To by bylo aby nebyla regulace, omezení, nebo něco takového, stát se přece musí postarat o blaho všech a když to náhodou nepřijde z Brusele, tak tak si to tu zregulujem sami.

+1/−1
4.2.2016 15:02
Foto

P60a24v75e21l 63B29ř65e60z82i30n22a 3959858181853

Funguje to? Výýýýborně. Tak to začneme regulovat.

+4/−3
4.2.2016 15:01

M26a60r77t72i84n 75N52e61v22r49l45a 2517851154677

"Funguje" to s problémy? Výborně. Tak ty problémy v žádném případě nebudeme řešit. Cokoli regulovat je přece tááák sosocialistické.

+4/−1
4.2.2016 15:06

M38i42r60o22s92l63a22v 75P13r90o96c31h61á39z94k70a 4176175244450

Jak jednoduche že? Zregulujem to, zdaníme to, omezíme to.....takové krásně levičácké.

0/0
4.2.2016 15:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.