Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát zvažuje regulaci vlaků z Prahy do Ostravy. Trať je přeplněná

Ministerstvo dopravy zvažuje, že by začalo regulovat provoz na železnici mezi Prahou a Ostravou. Konkurence tří dopravců sice snížila ceny a zvýšila kvalitu, ale trať je nyní přeplněná vlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54o91s78e36f 67Š29e16m80e54l54í31k 7199341480807

Řešení je prosté, milý státe. Zrušt na té trati všechny vlaky ČD, jsou to tvoje vlaky, s těma si můžeš dělat co chceš. A pak se uvidí. Kdyby došlo k dalšímu snížení cen a zvýšení kvality, navrhuju znárodnění, to už se přece jednou osvědčilo.

0/−3
6.2.2016 3:24

A30n91t23o53n11í68n 43S87e60b90e62r22a 7153798240269

Zruste ty spoje uplne, at nam tu ti prazaci porad nelezou. A komu se v Otrave nelibi a utekl do Prahy, ta ten by se tu taky nemel radeji uz ukazovat...

+1/0
5.2.2016 22:02

M54i74c91h28a67l 33G54r94e14g37o74r 8256664640162

A proč nepostaví novou trať?

+4/0
4.2.2016 22:12

R38a52d81i94m 74P24o78l33á70š21e13k 9286443149179

Jel jste někdy vlakem? Viděl jste kolem každého města a v každé vesnici ty baráky a zahrady nalepené těsně na stávající trať?

Jakým způsobem chcete v demokratickém státě bez obrovských výdajů na výkup pozemků a čekání až 20 let, než se podaří vyřešit případné vzdorovité majitele pozemků, získat pozemky na další trať?

Nebo to chcete dělat jako v Číně, že kdo neprodá pozemek developerovi, obestaví to kolem, takže na svůj pozemek nedostanete ani sebe ani vodu, elektřinu, jídlo.....

Nebo jako v sovětském Rusku, kdo těmnto stavbám vzdoroval, šel do gulagu nebo aspoň do pustin pracovat na Sibiři nebo střední Asie.....

+2/−1
5.2.2016 5:55

R11a10d39e37k 76J43a41n30a22t96a 9475286494722

Nová trať samozřejmě ne podél původní, nedává to smysl (jak říkáte, hustá zástavba a také úzká koryta řek). Tou novou tratí by byla VRT, v tomto případě nejlépe přes Brno.

I v demokratickém státě lze vyvlastnit kvůli veřejné stavbě. Ve Francii, pokud prezident vyhlásí stavbu za veřejně prospěšnou (Déclaration d'utilité publique), tak pokud neprodáte pozemek dobrovolně, je vyvlastněn, přičemž váš protest nemá dokladný účinek. Soudní spor lze vést pouze o výši náhrady, klidně už v době, kdy stavba stojí.

Tím ruskem jste mě pobavil. Do gulagu chodili především politicky nepohodlní lidé. Kvůli blbé silnici nebo železnici by nikdo takto neriskoval.

+1/0
5.2.2016 16:32

M94a84t34ě68j 32V84o49n12d74ř51i31č16k63a 4144190898966

"Jakým způsobem chcete v demokratickém státě bez obrovských výdajů na výkup pozemků a čekání až 20 let, než se podaří vyřešit případné vzdorovité majitele pozemků, získat pozemky na další trať?"

Jako dálnici? :-)

0/0
5.2.2016 16:59

L36u74d84ě38k 86M71u95s32e68l97í36k 6953399592768

To tam stojí kolony?Či co?

+1/−1
4.2.2016 21:35

M92a81r32e59k 79Š47i77m24o89n 2354117918198

Ne, ale grafikon je tak našlapaný, že jeden incident zpozdí vlaky během celého zbytku dne.

+2/0
4.2.2016 21:43

V24l58a91s38t37a 51V46r28á42n91o17v22á 7378463635867

v nemecku ani japonsku tento problem nemaji

0/−1
4.2.2016 22:24

J22a16n 45Č90e54r22n80ý 8800590204591

Ano, britský model je přesně to, co potřebujeme. Dopravce zaplatí za koncesi, proto potřebuje urvat co nejvíc. Protože nemá konkurenci, může napálit ceny. Protože nemá konkurenci, nic ho netlačí ke zlepšování služeb. Ve výsledku máte železnici na úrovni lepších souprav ČD, ale s cenami letenky do Istanbulu za místní pojezd. Tak to dík.

+12/−2
4.2.2016 17:24

F57r59a93n13t85i78š86e18k 20M15a97t67ě86j23č57e60k 7893252463521

Tento týden byl zveřejněn článek, že cesta vlakem z jednoho města v Anglii, do jiného, je dražší než letět do Německa a odtamtud do cílového města v Anglii.

+9/0
4.2.2016 17:33

M11a24t37ě77j 29V65o11n64d11ř76i20č78k27a 4914870688486

A nebylo by to vše řešitelné? Dopravce ve výběrovém řízení nabídne určitý standard - nabídne staré soupravy? -> nevyhraje. Pokud bude vítězný dopravce i přes slíbení nových souprav nasazovat staré, jistě to lze řešit tučnými sankcemi, které si objednavatel předem určí.

A ve výběrovém řízení může nabídnout i cenové rozpětí jízdenek. Nabídne vysoké ceny? -> nevyhraje. A porušování je možné opět řešit sankcemi.

A když bude na trati sám a nebude muset nabízet ultranízké ceny jako 79 apod., ale ceny reálné, bude se moci soustředit na zvalitňování služeb, bude moci lépe řešit přípojové vazby díky volnější kapacitě tratě apod.

+1/0
4.2.2016 18:30

R87a31d42e49k 37J52a80n24a47t57a 9775966604902

Není třeba vymýšlet vymyšlené. Nejvíce lidí jezdí vlakem v Japonsku. Tam jsou ovšem trochu specifické podmínky.

Ale hned potom následuje Švýcarsko. Lidi tam vlakem jezdí 2x více než u nás, přestože je (i na švýcarské poměry, natož oproti cenám PHM) jízdné docela vysoké a rychlost není nikterak závratná (max 200 a to není zdaleka všude).

Klíčem k úspechu je dokonalý jízdní řád s návaznostmi v každé stanici, krátkými intervaly od brzkého rána do pozdní noci a tarifní integrací veškeré veřejné dopravy.

Asi nemusím dodávat, že neregulovaní soukromníci ve švýcarském systému nemají místo (jsou tam, ale svázáni pravidly).

+3/0
4.2.2016 18:53

M65a22t66ě57j 43V31o25n82d29ř77i31č16k42a 4934280498936

No ano, to s vámi souhlasím. Přesně to je model, ke kterému by jsme měli směřovat (nicméně bez investic do VRT se to neobejde, ani u nás, ani ve Švýcarsku - viz VRT Zürich-Olten nebo bázové tunely).

A právě proto jsem odpůrcem "otevřené divočiny", která vládne na Ostravu. Něco takového by ve Švýcarsku neexistovalo. Ziskové spoje na hlavních páteřních tratích (jde až o 167ti vozové dvoupatrové soupravy) mohou zadotovat ty, co jezdí na vedlejších tratích a v okrajové časy. Cestující se pak dostane všude, vždycky a relativně rychle. Celé je to dokonalý fungující systém. Zabraňuje se tak právě tzv. vyzobávání rozinek, kdy máme několik prosperujících hlavních linií a mnohé takové, které mají kousek k uzavření provozu (při systémové švýcarské dopravě by jejich neuzavření nezabránilo dotování z hl. tratí, ale i to, že by po nich lidé jezdili, díky provázanosti s ostatními spoji, i tarifní).

+2/0
4.2.2016 19:26

J34a87n 22J11e92m14e12l72k70a 1555630

Jenže oni mají core linku uprostřed Švýcarska, tam kde ji opravdu potřebují. A proveditelně a postupně. A vrt - 200 km/h. Nové tunely dělají samozřejmě na vyšší rychlost 250 (ale v tom mají 100 letou tradici). Jejich trasování moderní tratě (povrchové tunely) a provázaní staré tratě linky (přes menší města) je zdá se naprosto příkladné. Nové rychlé tratě mají do tvaru T uprostřed + další páteřní. A to, že jezdí na malých tratích, jednokolejných s průměrem 52 km/h (ZentralBahn), maximum 100 km/h, a k tomu mají geniální 3 vozový Stadler SPATZ se 70 tunami, je prostě chytré. Ideální propojení tramvaje a vlaku. V jejich případě jezdí defakto zadarmo, na nějaké EU dotované bateriové nesmysly se mohou..

0/0
4.2.2016 22:27

M80a18t33ě67j 49V85o54n65d59ř43i54č46k32a 4154110638286

A přesně taková "core linka" by ale mohla být naše vrt Praha-Brno. Jsem si jistý, že tam ji opradu potřebujeme i my. Kromě odbočky na jižní Čechy, která byse využívala dálkovými vlaky ještě před jejím kompletním dokončením, by se za Brnem vlaky rozjížděly ve směru Olomouc, Ostrava, Zlín, Slovensko (Žilina / Bratislava), Wien, Budapešť (příp. dál). A také by trať byla obrovským přínosem pro Vysočinu - vlaky od Prahy by tam mohly sjížďet na Jihlavu, Třebíč, Žďár. Samozřejmě, že by byla o něco delší, než ta švýcarká, ale to odpovídá naší rozloze. A pak je tu samozřejmě otázka rychlosti - SBB VRT je skutečně "jen" na 200, ale osobně jsem toho názoru, když v našich podmínkách, když stavíme trať v uplně nové stopě navíc pro dalších 100 let, bylo by výhodnější na 350. Ale ve všem ostatním, co jste napsal, s vámi souhlasím a tvrdím, že je třeba podporovat. Třeba právě ten nízkokapacitní Stadler mají dokonce i dvouvozový, který by se hodil i u nás - vyřešil by nasazení vozu 810 přïp. 814 na zadrátované tratě.

0/0
5.2.2016 16:54

R31a20d86i94m 96P62o52l18á48š88e72k 9186643849719

Jenže ve Švýcarech je mnohem levnější jezdit autem než vlakem. Vlaky tam jsou pro vyšší střední třídu a pro turisty. Běžní řadoví zaměstnanci, co musí šetřit, místo vlakem jezdí auty.

U nás jsme dokázali, že aspoň na některých tratích je to opačně, běžní řadoví zaměstnqanci jezdí víc vlaky než souběžnou trasou silnicí auty.

0/0
5.2.2016 5:48

J75a61n 11J21e54m63e65l56k49a 1625890

Já myslím, že ve Švýcarsku používá železnici hodně lidí. Různých tříd.

+1/0
5.2.2016 8:16

M60a79t50ě89j 95V90o49n83d50ř60i68č67k82a 4544790588116

Také si myslím. Existují různé slevové karty, jako např. Halbtax , která dá 50% slevu na vlaky, busy i MHD.

+1/0
5.2.2016 17:01
Foto

M96i81l57o94s58l81a70v 69Z13í88t19k63a 8640624467420

Trať není přeplněná celá. Nejhorší situace je mezi Prahou a Kolínem, kde měl stát dávno vybudovat další koleje a oddělit příměstskou a dálkovou dopravu

+3/−1
4.2.2016 16:20

V17l12a71d66i58m92í80r 68D80i43a20t17k93a 1283667731154

A když něco funguje, tak to zregulujeme :)

+9/−3
4.2.2016 16:07

M64i59c67h14a94l 11V96e79r30n91e11r 8397306857964

Právě, že funguje jen ta dálková část na úkor regionální dopravy. Já na té trase Praha- Ostrava jezdím denně do práce osobním vlakem, ale často také na delší cestu rychlíky, takže mohu posoudit oboje. Kvalita dálkové dopravy se neuvěřitelně zlepšila, a ceny přitom snad oproti minulosti ještě klesly (což samozřejmě nemusí trvat věčně, pokud konkurenční boj trochu ochladne). V regionální dopravě ale teď není výjimkou zpoždění na dojezdu do Prahy až 20 minut, protože osobáky stojí a čekají, až projede několik rychlíků za sebou. Bohužel ani tato nejfrekventovanější trať nebyla na takovou hustotu dopravy připravena.

+7/0
4.2.2016 16:17

V31l35a75d51i18m90í52r 13D10i88a24t25k71a 1633757841324

Výborně. A chytrej úředník to vyřeší moudrým lejstrem :)

0/−2
4.2.2016 16:43

O44n57d98ř13e78j 37B22u11r73s86a 6381103786387

Reseni ovsem neni pristavet dalsi tratovou kolem ke stavajici trati, ale postavit novou dvoukolejnou trat v nove stavajici stope s lepsim trasovanim a parametry. Pak se nabizi jedina prijatelna a ekonomickáy obhajitelna vysokorychlostni trat, ktera by svedla nejrychlejsi vrstvu dalkovych vlaku a uvolnila misto osobe regionalni a nakladni. Pozor, postavit rychlou trat (min. 300km/h) nemusi nutne znamenat, ze to bude drahe (jak stavba, tak provoz, tak i jizdne), to pak uz zalezi jak si projektanti poradi s trasovanim. V sazce je trat s parametry vyhovujicimi pouze velmi rychle osobni doprave, a trat s parametry vhodnymi i pro nakladni vlaky (za ceny pomalejsi rychlosti, nebo ceny). A kdyz se podivame jak kopcovitost krajiny na vychod od prahy, jedina ekonomicky obhajitelna varianta je trat s rychlosti 300km/h+. Takova trat dokaze lepe kopirovat teren coz znamena mensi pocet mostu a tunelu, ale nemoznost nakladni dopravy (ktera by prave mohla vyuzit zvysene kapacity na trati stavajici).

+1/0
4.2.2016 15:41

J60i56ř22í 84E67r51b24e65n 1243224556667

"postavit novou dvoukolejnou trat v nove stavajici stope s lepsim trasovanim a parametry" - neodporujete si trochu v té větě? Ve stávající stopě sotva postavíte lepší trasování, a naopak lepším trasováním nezachováte stopu ;-)

+1/0
4.2.2016 15:50

O25n80d85ř35e26j 53B17u78r94s71a 6851923516967

Preklep, v nove samozrejme, diky za upozorneni ;)

0/0
4.2.2016 15:53

O62l50d43ř13i24c13h 31J59a63n67e58č77e17k 8429186783431

to stávající problém moc neřeší - není totiž jisté, že by ze stávající trati odvedla alespoň stávající nejvyšší vrstvu (pendolina ano, ale že by ze stávající trati zcela zmizely EC / RJ na Břeclav?? uvažuji VRT Praha - Brno s odbočkou na Ostravu nebo tak něco), drtivá většina by tam zůstala.

řešení je spíše a la rakouská Westbahn mezi Vídní a Welsem - tj. postavit v blízkosti stávající trati v úseku Praha - Česká Třebová nové dvě vysokorychlostní koleje, které by 'tu a tam' byly se stávajícími propojeny a byly napojeny na nejvýznamnější nádraží na trase. 'blízkost' může znamenat jak těsné sousedství, tak několikakilometrovou vzdálenost, podle místní situace. takovou trať by pak mohly využít všechny Ex / IC / EC / SC / RJ / konkurence. výhodou je i to, že by se dala stavět a zprovozňovat po částech.

0/−1
4.2.2016 16:06

O86n57d22ř21e41j 24B47u70r83s92a 6101433876707

Je treba o tom uvazovat jeste trochu jinak, a spis se podivat na jinou trat (nejlepsi srovnani je s NBS Frankfurt - Koln, podobna vzdalenost, podobna krajina, podobne dopravni proudy). Zde neni treba presouvat urcite svazky dopravy z jedne trati na druhou, ale vytvorit zcela nove. Zkusim trochu priblizit svoji myslenku. V prvni rade je treba zjistit, jakymi vlaky kam kdo cestuje. Tzn. veskere prepravni proudy smer ostrava, brno, viden, zlin a budapest by nyni mohli jet po nove postavene trati s vyrazne kratsi cestovni dobou. Na stavaji trati by zustala rychlejsi vrstva zastavujici ve vetsich mestech (pardubice, olomouc, pripade kolin, ceska trebova) a zde vytvorit navazujici vrstvu zastavkovych vlaku. V celem useku by najednou mohli byt 2 pary dalkovych vlaku v kazdem smeru + vlaky zastavkove. To vam vytvori dostatecnou kapacitu pro nakladni dopravu. Nicmene, neznamena to, ze by se se soucasnou trati nemelo nic delat. 4 koleje do porican jsou nutnosti stejne tak 3 kolej do kolina (predevsim kvuli vlakum jednoucich smer havlickuv brod). A Pendolino by pak mohlo jezdit napr. v relaci praha - budejovice a praha - cheb nebo kralovy vary pres usti, a konecne by vyuzilove sve naklapeci technologie :)

+2/0
4.2.2016 16:29

L28u43c70i87e 72S31m20o97l51í44k64o27v28á 9761474463733

jojo a ústí praha je stále počmáraná koženka, poškrábaná okna a nevysypávané koše, přitom tímto spojem jezdí každodenně také mraky lidí

+1/−2
4.2.2016 15:41

M69i25r37o98s45l39a84v 31P36r95o42c40h20á31z26k74a 4956395444460

Nene, nedávno byla vláda vlakem v UL na výjezdním zasedání a jela vlakem, krásný čisťonký vlak ;-D

0/0
4.2.2016 15:57

M54a45t56ě33j 88V15o76n55d24ř95i70č32k46a 4284390278596

Jestliže jezdíte Praha-Ústí, můžete jezdit poměrně komfotními a rychlými EC, do kterých se nyní dosazuje i wifi připojení. Od nového jízdního řádu, kdy většina z nich začíná/končí v Praze, bývají i velmi přesná.

S rychlíky Praha-UL-Cheb je to už o něco horší, mívají alespoň poměrně často repasovaný interiér. Rychlíky Praha-UL-Děčín, které nejspíš zmiňujete, jsou opravdu nepěkné. Aspoň o víkendech jsou na ně nasazovány jednotky Cityelefant.

Ale obě tyto rychlíkové linky chce ministerstvo dopravy soutěžit jako jedny z prvních. Že se to stále odsouvá je tristní. A že ČD tam jezdí s tím, s čím jezdí, není sice chválihodné, ale celkem očekávatelné. Co si obijednavatel objedná - zde ministerstvo dopravy - to má.

0/0
4.2.2016 18:21

E70v82a 13E84m 9663458357768

Stat opet premysli, jak by se na tom napakoval...

+1/−2
4.2.2016 15:29

P67e41t23r 48B51e31r46á13n10e29k 9347682147207

Government's view of the economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.

R.Reagan

Některé věci se prostě nezmění.

+2/−1
4.2.2016 15:28

M39i62r38e17k 40Z35á19v92o90d90n98ý 7242347560408

No, ale to by nejprve muselo fungovat. Což v tomto případě nefunguje

+2/0
4.2.2016 15:30

J60a87n 98H31l55a30h73ů62l17e71k 2733336292463

Hledal jsem ceny,

London Euston [EUS] to Edinburgh [EDB vlakem cca 5000kč vzdálenost řekněme dvojnásobek cesty olomouc praha

Londýn Gatwick do Edinburgh letecky 3300kč

Kdo se to chce přiblížit británii? kdo bude ty nesmysly platit? prosím o doplnění do článku docela podstatný rozdíl kolik stojí britský model cesty vlakem.

+6/−2
4.2.2016 15:15

J97a14n 58J55e60m53e50l55k58a 1155100

U nás jezdí novým Railjetem za 178 Kč Brno Praha. A ještě brblají. A po nástupu koncesí to určitě bude pro zákazníka lepší:-P Navíc z Anglie opravdu zcela zmizela flexibilita cestování vlakem. Na poslední chvíli, výběr času, 16 Kč/km. A zajimavé, že autobus tam jezdí za normální ceny 2kč/km. Žeby úspěšný vlakový model?;-)

+4/0
4.2.2016 15:25

V67i73k49t31o49r 36N95á89r71o48ž41n35ý 3469572888

Určitě se nikdo nechce přibližovat Anglii z hlediska cen.

Ale řešení koncesí a jednoho dopravce na jedné lince fungovat může.

Pokud by dopravce , který by jediný provozoval expresní linku Praha-Ostrava přemršťoval ceny , jsou i jiné možnosti jak se dostat z Prahy do Ostravy vlakem. Třeba IC/EC vlakem ČD. Takže nějakého předraženého jízdného bych se v žádném případu nebál..

+1/−4
4.2.2016 15:37

J65a98n 31J44e65m11e88l55k92a 1865500

A) No otázka, zda nějaké ČD po těchto nápadech bude.

B) Co je horší než monopol státního dopravce, monopol soukromého.

(resp. každé má své pro a proti)

C) Mají li možnost si určovat cenu + dobrá státní infrastruktura na 200km/h a naopak zácpy, dvojnásobný čas, parkování a další nevýhody pro auto a autobus - monopol, Anglie..

+1/0
4.2.2016 15:44

O68l73d12ř89i15c38h 92J30a87n55e33č41e67k 8459766423571

ano ČD s pendoliny vyhrají koncesi na monopol na expresní lince Pha-Ova (nasadí dumpingové ceny) a vrátí se ke svému ceníku z dob před nástupem konkurence, a to jak u pendolin, tak u IC/EC - to si cestující opravdu přejí 8-o

0/−1
4.2.2016 15:56

P97a66v78e21l 96Š71ť86a51s34t24n48ý 6974778284568

Proč to tam mají tak drahé?

0/0
4.2.2016 16:19

R44a97d67e32k 86J81a42n13a41t25a 9695426424662

Protože rezignovali na funkci železnice coby veřejné služby. Je to jen komerce zaměřená na tvorbu zisku. Ono se dá vydělat, když jezdí hodně lidí za málo, nebo málo lidí za hodně. Ovšem veřejná služba je jen to první.

+3/0
4.2.2016 18:14

P62e98t88r 68M41a56r35š17á39l71e11k 9255472804239

No problém je, že směrem na Moravu je tohle prakticky jediná dálková trať. Na které navíc funguje příměstský provoz.

+2/−1
4.2.2016 15:10

P54e32t19r 37N75o95v68o76t54n54y 1741640631

Je fajn, že si toho problému konečně někdo všimnul. ;-D

0/0
4.2.2016 15:14

O46l94d36ř39i54c83h 70J24a59n38e46č70e30k 8369686953311

psal jsem to tu už v 11:07 a pak ještě několikrát ;-)

0/0
4.2.2016 15:58

I71v43o 61K88v86ě92t60o14ň 3658706936317

ne mínus, mělo být plus...pročtu sakra není možnost jak to změnit, když se překlepnu... :(

0/0
4.2.2016 15:10

M44a24r65t90i71n 70M43i44k71o69l63á19š98e93k 7920720653

Podle některých nápadů ze Strakovky a z poslanecké sněmovny tady virus Zika řádí už hezkých pár let.

+5/0
4.2.2016 15:04

M54i69r10o80s32l81a41v 13P74r58o11c75h34á88z23k76a 4926255244790

To by bylo aby nebyla regulace, omezení, nebo něco takového, stát se přece musí postarat o blaho všech a když to náhodou nepřijde z Brusele, tak tak si to tu zregulujem sami.

+1/−1
4.2.2016 15:02

P78a58v65e34l 60B58ř11e79z52i89n92a 3989878481203

Funguje to? Výýýýborně. Tak to začneme regulovat.

+4/−3
4.2.2016 15:01

M10a93r49t21i41n 34N87e95v21r41l67a 2477801494427

"Funguje" to s problémy? Výborně. Tak ty problémy v žádném případě nebudeme řešit. Cokoli regulovat je přece tááák sosocialistické.

+4/−1
4.2.2016 15:06

M15i78r78o91s86l95a14v 74P30r73o79c60h60á84z65k11a 4876845784220

Jak jednoduche že? Zregulujem to, zdaníme to, omezíme to.....takové krásně levičácké.

0/0
4.2.2016 15:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.