Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrárna Vítkovic v Turecku se zastavila, proud dodávala dva dny

Největší úvěrový projekt České exportní banky, turecká elektrárna Yunus Emre společnosti Adularya, se v pátek s dvouletým zpožděním rozjela. Vyráběla však sotva dva dny, kvůli poruše na turbíně ji museli operátoři zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85a11r14e34k 96J63a93n36e84č81k92a 1247716293401

Pokud někdo něco technologicky neodflákl, nemají žádný problém a je to standardní postup na najetí do plného provozu, čili jak už tady v diskuzi zaznělo, zcela běžný postup od testovacího provozu po normální provoz a když někde něco zahapruje je potřeba to doladit. Spíše je problém ono celkové zpoždění výstavby té elektrárny, což se dosti prodražuje.

0/0
4.2.2016 1:02

M12a46r60t80i27n 29H34r10o69u66d57n43ý 5917192434787

Na tak velkém technologickém celku je vždy něco odfláknuté. Otázkou je jen, jak moc a v jak velkém rozsahu.

0/0
6.2.2016 11:43

L72u14k52á56š 12S14e54d80l51á54č32e36k 1183547347400

Tohle vypadá na nezdar a který opět zaplatí český stát. 11 miliard je dost peněz, zatím běží jen úroky a splátky jsou v nedohlednu. Rv

0/−1
4.2.2016 0:53

J55i49ř37í 96E85r28b39e44n 1653764146647

8-o Jakápak porucha??? Vždyť ten blok se teprve uvádí do provozu, takže nejde o žádnou poruchu, ale o odlaďování při spouštění. Nikdy se nikomu nikde na světě nepovedlo tak složitý celek, jako je elektrárna, nakopnout na stoprocentní bezvadný provoz hned prvním otočením vypínače!

To už můžeme začít blbnout jako Rakušáci, kteří postupně odhalované drobné nedostatky při spouštění Temelína prezentovali jako vážné jaderné závady (Petri z rakouské Greenpeace, Urbanová z Wiener Platform für Atomfreie Zukunft) a Pühringer z Platform gegen Atomgefahr označoval chválu SÚJBu za správnou funkci ochran za "trapnost zvláštního druhu, která svévolně ničí důvěru, nastolenou během právě namáhavě začatého dialogu“, v čemž jim zdatně sekundovaly jejich dobře placené hlásné trouby jihočeské matky (Wittingerová a spol.).

Blbci nevymřou...

+6/0
3.2.2016 20:33

J40o16z60e44f 74Č48e24r51n66ý 3751829983421

no pokiaľ nemajú potvrdený záručný list, tak majú smolu.

0/0
3.2.2016 20:15

J16a98n 74S74a11l72o61m21o32n 4129450691165

Zaruka plyne až od předání :-)

0/0
4.2.2016 9:13

M81a85r85e23k 21G45a37j50d26a 4213474716912

Normální odlaďování turbosoustrojí .... nic bych v tom nehledal.

+1/0
3.2.2016 18:43
Foto

M43i16r20o88s88l72a53v 96S53t22e39i69n90e74r 6408124293835

Turbiny s dvacetimetrovým hřídelem je těžko vyvážit před montáží. I v Temelíně se to dělalo na několikrát za sebou, prohnutý hřídel se rovnal zahříváním. Ale na druhé straně má taková turbina výbornou účinnost a v Temelíně běží už roky.

+11/0
3.2.2016 16:53

J57i97ř14í 42N41o64v80á62k 3703639158646

Tam je právě největší problém to zpoždění. Pokud byl rotor turbíny vyroben dle termínu a někde jen ležel bez protáčení na stojanech nebo i zamontován bez protáčení v turbíně, tak se časem prohnul vlastní vahou a bude se muset složitě rovnat, jak je psáno výše.

+6/0
3.2.2016 17:02

P82e63t36r 38S80o28k15o22l 8232561967611

Tahle banka je tunel století.

+3/0
3.2.2016 16:50

K84a42r72e82l 51W54a61t19z23k91o 9636247927386

Pěkná ostuda státu který stavěl elektrárny po celém světě. :-(

0/−11
3.2.2016 16:49

J72o77z33e17f 19Č82e42r47n56ý 3561159633451

že by skúšobná prevádzka?

0/0
3.2.2016 20:14

J59i83ř23í 71E44r51b16e80n 1563324186797

Karle, hoďte sem seznam těch československých zahraničních elektráren a pak do toho seznamu napište, jak dlouho se ta která elektrárna uváděla do provozu. Nikde to nebylo do dvou dnů hotové.

0/0
3.2.2016 20:35

J29i19ř52í 55G68a71b72r24i86e88l 8412430884497

Chybí zásadní informace. Jednalo se o zkušební, nebo ostrý provoz. Zásadní informace je zdržení celého projektu a důvod. Ale to novináře nezajímá. Potřebuje jen čtenářům předhodit voňavou kost. Za takovou zprávu by se nemusel stydět ani Blesk. Fuj

+7/0
3.2.2016 16:44

J86i78ř51í 93N25o36v45á89k 3263599398776

Fuj především zhotoviteli. Jako odběratel bych mu vysolil řádné penále (předpokládám, že v kontraktu je sjednané) a nezajímalo by mě, jestli to neumí postavit nebo spustit.

0/0
3.2.2016 16:49

J91i78ř50í 31G91a31b10r97i39e63l 8332940114867

Při spouštění takových celků, které jsou vždy originál, jsou závady naprosto běžné. Proto píšu, že docela zásadní je otázka zda se jedná o zkušební provoz. A navíc chybí specifikace závady. Dělat jakékoli závěry z takovéto sterilní informace nelze.

+7/0
3.2.2016 17:02

J43i89ř30í 71N93o81v38á54k 3123299118146

Jako odběratele mně zajímá spolehlivost a výkon zdroje. Typ problému dodavatele je mi celkem lhostejný. Já potřebuji splácet investici provozem, nikoliv řešením problému dodavatele. Kvalitní dodavatel si na předpokládané problémy nechá čas v rámci zkušebního provozu, nekvalitní dodavatel tento čas promrhá šlendriánem při výstavbě a realizaci a pak se diví, že nestíhá předání a uvedení do trvalého provozu v termínu dle kontraktu. Ale to se bohužel už stává zažitým zvykem.

0/−6
3.2.2016 17:09

M37a91r52t82i29n 35K94y39p92r 2802455464664

A co když ten problém způsobíte dodavateli vy jako odběratel? Samozřejmě nevím, kde je pravda, ale Vítkovice svádějí skluz v dodávce na problémy na turecké straně. A to pak může mít za následek i problémy s kvalitou, třeba v Temelíně díky skluzu turbíny dlouho stály a tím došlo k prohnutí hřídelí vlastní vahou. Je to šlendrián dodavatele? Myslím že až tak ne. Prostě koupit elektrárnu není jako koupit auto.

+6/0
3.2.2016 17:34

J48i21ř87í 50E57r25b28e97n 1243484126987

Existujou tupci, podle kterých je koupě elektrárny či lokomotivy srovnatelná s koupí rohlíku nebo auta. Takovým je těžké něco vysvětlovat, obzvlášť když si vydupou nějakou manažerskou pozici a začnou se domnívat, že devět žen donosí jedno dítě za měsíc... ;-)

+2/0
3.2.2016 20:37

J95i87ř44í 94G62a34b47r12i89e26l 8722150854797

Jo, hezká úvaha v rovině teoretické. Napasovat to na tento případ stejně nemůžeme, protože o smlouvě, důvodech zpoždění a dalších skutečnostech víme oba prd. Proto jsem napsal, že článek je bulvár. Takto se pak vytváří z dojmů pojmy, z drbů fakta, naprosto bez znalosti situace a důkazů.

0/0
3.2.2016 18:17

J14a69n 15S57a49l19o84m35o37n 4429260651615

Jako projektant co už na několika elektrárnách pracoval mám tu zkušenost, že za většinu nestihnutí termínů může zadavatel buď svými nedostatečně předem danými zadáními a nebo množstvím změn se kterými přijde během výstavby.

+1/0
4.2.2016 9:06

J70i85ř85í 38E77r14b79e29n 1393174946977

Jiříku, zjevně nevíš nic o investičních celcích, o technologii a ani o smlouvách, natož o této konkrétní.

Nemluvě o tom, že ani nevíš, co znamená pojem "penále" ;-)

0/0
3.2.2016 20:43

J27i20ř97í 63E57r93b25e44n 1703444246387

Beru zpět, o technologiích něco víš, soudě dle příspěvku 3.2.2016 17:02

0/0
3.2.2016 20:44

L18a90d61i89s20l62a17v 61K46v67a85s40n14i40č43k37a 1813987833395

Běžné problémy při uvádění do provozu, v čem spočívá ta senzace ?

+3/0
3.2.2016 16:44

J97i61ř51í 90N73o36v72á84k 3313509268106

Senzace to není. Blok 660MW v Ledvicích už ČEZ neúspěšně najíždí asi tři roky.

+6/0
3.2.2016 16:46

M51a71r98t69i23n 28H39o28u54b87a 6453801529228

Přičemž problém, krom nového kotle, je stejný - turbina made by Skoda

+1/0
3.2.2016 17:15

J32i53ř63í 80N17o88v44á39k 3983209388196

Turbína taky. Zpočátku velký problém se svařováním materiálu kotle, potom lopatky turbíny, nyní hlavně stále se zanášející potrubí popílkem a struskové trasy.

+1/0
3.2.2016 17:21

M97a46r35t43i76n 25H27o68u40b62a 6683431669678

Asi nemá smysl dělat výčet zavad Ledvic, asi vime to stejne :)

Ja jen poukazuji, ze je to další turbina Škody s poruchou. Jestli bude stejná, a to predpokladam, tak je ve škodě něco spatne

+1/0
3.2.2016 17:35

J80a54n 20S52a73l16o20m30o24n 4499400661685

A taky ten kotel tam má skoro "zadarmo", Tam je totiž problém se svary na straně nadkritické páry :-).

0/0
4.2.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.