Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektrárna Vítkovic v Turecku se zastavila, proud dodávala dva dny

Největší úvěrový projekt České exportní banky, turecká elektrárna Yunus Emre společnosti Adularya, se v pátek s dvouletým zpožděním rozjela. Vyráběla však sotva dva dny, kvůli poruše na turbíně ji museli operátoři zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a66r35e37k 69J26a70n60e23č37k53a 1507986183401

Pokud někdo něco technologicky neodflákl, nemají žádný problém a je to standardní postup na najetí do plného provozu, čili jak už tady v diskuzi zaznělo, zcela běžný postup od testovacího provozu po normální provoz a když někde něco zahapruje je potřeba to doladit. Spíše je problém ono celkové zpoždění výstavby té elektrárny, což se dosti prodražuje.

0/0
4.2.2016 1:02

M13a15r46t97i30n 10H91r20o76u14d54n15ý 5827262354597

Na tak velkém technologickém celku je vždy něco odfláknuté. Otázkou je jen, jak moc a v jak velkém rozsahu.

0/0
6.2.2016 11:43

L74u46k66á41š 69S56e95d29l96á50č64e54k 1753137947190

Tohle vypadá na nezdar a který opět zaplatí český stát. 11 miliard je dost peněz, zatím běží jen úroky a splátky jsou v nedohlednu. Rv

0/−1
4.2.2016 0:53

J27i62ř69í 12E98r41b79e51n 1843564586337

8-o Jakápak porucha??? Vždyť ten blok se teprve uvádí do provozu, takže nejde o žádnou poruchu, ale o odlaďování při spouštění. Nikdy se nikomu nikde na světě nepovedlo tak složitý celek, jako je elektrárna, nakopnout na stoprocentní bezvadný provoz hned prvním otočením vypínače!

To už můžeme začít blbnout jako Rakušáci, kteří postupně odhalované drobné nedostatky při spouštění Temelína prezentovali jako vážné jaderné závady (Petri z rakouské Greenpeace, Urbanová z Wiener Platform für Atomfreie Zukunft) a Pühringer z Platform gegen Atomgefahr označoval chválu SÚJBu za správnou funkci ochran za "trapnost zvláštního druhu, která svévolně ničí důvěru, nastolenou během právě namáhavě začatého dialogu“, v čemž jim zdatně sekundovaly jejich dobře placené hlásné trouby jihočeské matky (Wittingerová a spol.).

Blbci nevymřou...

+6/0
3.2.2016 20:33

J25o21z87e44f 86Č77e78r13n42ý 3761709563181

no pokiaľ nemajú potvrdený záručný list, tak majú smolu.

0/0
3.2.2016 20:15

J26a11n 79S44a47l43o72m19o45n 4879300561335

Zaruka plyne až od předání :-)

0/0
4.2.2016 9:13

M59a42r66e24k 55G23a97j71d14a 4843614306662

Normální odlaďování turbosoustrojí .... nic bych v tom nehledal.

+1/0
3.2.2016 18:43
Foto

M97i34r90o76s49l91a22v 92S81t40e10i16n47e22r 1845245788333

Turbiny s dvacetimetrovým hřídelem je těžko vyvážit před montáží. I v Temelíně se to dělalo na několikrát za sebou, prohnutý hřídel se rovnal zahříváním. Ale na druhé straně má taková turbina výbornou účinnost a v Temelíně běží už roky.

+11/0
3.2.2016 16:53

J67i86ř63í 27N45o45v27á30k 3563579468216

Tam je právě největší problém to zpoždění. Pokud byl rotor turbíny vyroben dle termínu a někde jen ležel bez protáčení na stojanech nebo i zamontován bez protáčení v turbíně, tak se časem prohnul vlastní vahou a bude se muset složitě rovnat, jak je psáno výše.

+6/0
3.2.2016 17:02

P25e27t24r 79S45o48k27o68l 8472381437391

Tahle banka je tunel století.

+3/0
3.2.2016 16:50

K76a12r66e18l 18W11a22t57z34k61o 9936427127796

Pěkná ostuda státu který stavěl elektrárny po celém světě. :-(

0/−11
3.2.2016 16:49

J88o54z58e28f 44Č64e56r70n24ý 3811909663751

že by skúšobná prevádzka?

0/0
3.2.2016 20:14

J45i95ř20í 84E38r52b33e49n 1423784196227

Karle, hoďte sem seznam těch československých zahraničních elektráren a pak do toho seznamu napište, jak dlouho se ta která elektrárna uváděla do provozu. Nikde to nebylo do dvou dnů hotové.

0/0
3.2.2016 20:35

J55i44ř88í 85G62a32b80r76i65e59l 8712190294927

Chybí zásadní informace. Jednalo se o zkušební, nebo ostrý provoz. Zásadní informace je zdržení celého projektu a důvod. Ale to novináře nezajímá. Potřebuje jen čtenářům předhodit voňavou kost. Za takovou zprávu by se nemusel stydět ani Blesk. Fuj

+7/0
3.2.2016 16:44

J78i82ř16í 87N83o26v50á34k 3753609248766

Fuj především zhotoviteli. Jako odběratel bych mu vysolil řádné penále (předpokládám, že v kontraktu je sjednané) a nezajímalo by mě, jestli to neumí postavit nebo spustit.

0/0
3.2.2016 16:49

J64i88ř78í 39G55a75b49r15i87e29l 8672830604597

Při spouštění takových celků, které jsou vždy originál, jsou závady naprosto běžné. Proto píšu, že docela zásadní je otázka zda se jedná o zkušební provoz. A navíc chybí specifikace závady. Dělat jakékoli závěry z takovéto sterilní informace nelze.

+7/0
3.2.2016 17:02

J20i88ř19í 85N33o11v65á45k 3733499438546

Jako odběratele mně zajímá spolehlivost a výkon zdroje. Typ problému dodavatele je mi celkem lhostejný. Já potřebuji splácet investici provozem, nikoliv řešením problému dodavatele. Kvalitní dodavatel si na předpokládané problémy nechá čas v rámci zkušebního provozu, nekvalitní dodavatel tento čas promrhá šlendriánem při výstavbě a realizaci a pak se diví, že nestíhá předání a uvedení do trvalého provozu v termínu dle kontraktu. Ale to se bohužel už stává zažitým zvykem.

0/−6
3.2.2016 17:09

M93a91r70t30i67n 37K71y85p66r 2912975364134

A co když ten problém způsobíte dodavateli vy jako odběratel? Samozřejmě nevím, kde je pravda, ale Vítkovice svádějí skluz v dodávce na problémy na turecké straně. A to pak může mít za následek i problémy s kvalitou, třeba v Temelíně díky skluzu turbíny dlouho stály a tím došlo k prohnutí hřídelí vlastní vahou. Je to šlendrián dodavatele? Myslím že až tak ne. Prostě koupit elektrárnu není jako koupit auto.

+6/0
3.2.2016 17:34

J95i68ř23í 14E58r25b32e36n 1343164616257

Existujou tupci, podle kterých je koupě elektrárny či lokomotivy srovnatelná s koupí rohlíku nebo auta. Takovým je těžké něco vysvětlovat, obzvlášť když si vydupou nějakou manažerskou pozici a začnou se domnívat, že devět žen donosí jedno dítě za měsíc... ;-)

+2/0
3.2.2016 20:37

J89i36ř23í 20G29a25b38r94i11e80l 8562440674607

Jo, hezká úvaha v rovině teoretické. Napasovat to na tento případ stejně nemůžeme, protože o smlouvě, důvodech zpoždění a dalších skutečnostech víme oba prd. Proto jsem napsal, že článek je bulvár. Takto se pak vytváří z dojmů pojmy, z drbů fakta, naprosto bez znalosti situace a důkazů.

0/0
3.2.2016 18:17

J39a22n 74S91a28l89o81m81o37n 4419520401245

Jako projektant co už na několika elektrárnách pracoval mám tu zkušenost, že za většinu nestihnutí termínů může zadavatel buď svými nedostatečně předem danými zadáními a nebo množstvím změn se kterými přijde během výstavby.

+1/0
4.2.2016 9:06

J34i20ř28í 69E85r19b15e77n 1113574756477

Jiříku, zjevně nevíš nic o investičních celcích, o technologii a ani o smlouvách, natož o této konkrétní.

Nemluvě o tom, že ani nevíš, co znamená pojem "penále" ;-)

0/0
3.2.2016 20:43

J75i69ř40í 12E25r21b77e46n 1963854196617

Beru zpět, o technologiích něco víš, soudě dle příspěvku 3.2.2016 17:02

0/0
3.2.2016 20:44

L41a87d70i42s17l98a81v 66K88v10a14s83n81i20č70k34a 1613827383635

Běžné problémy při uvádění do provozu, v čem spočívá ta senzace ?

+3/0
3.2.2016 16:44

J97i54ř51í 30N50o79v21á29k 3733929268476

Senzace to není. Blok 660MW v Ledvicích už ČEZ neúspěšně najíždí asi tři roky.

+6/0
3.2.2016 16:46

M11a66r37t97i48n 71H70o11u75b18a 6573751659558

Přičemž problém, krom nového kotle, je stejný - turbina made by Skoda

+1/0
3.2.2016 17:15

J29i15ř50í 53N83o24v57á55k 3623869458496

Turbína taky. Zpočátku velký problém se svařováním materiálu kotle, potom lopatky turbíny, nyní hlavně stále se zanášející potrubí popílkem a struskové trasy.

+1/0
3.2.2016 17:21

M90a37r86t61i91n 94H82o65u82b25a 6813711849898

Asi nemá smysl dělat výčet zavad Ledvic, asi vime to stejne :)

Ja jen poukazuji, ze je to další turbina Škody s poruchou. Jestli bude stejná, a to predpokladam, tak je ve škodě něco spatne

+1/0
3.2.2016 17:35

J22a36n 87S88a95l74o64m94o59n 4169770301195

A taky ten kotel tam má skoro "zadarmo", Tam je totiž problém se svary na straně nadkritické páry :-).

0/0
4.2.2016 9:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.