Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrárna Vítkovic v Turecku se zastavila, proud dodávala dva dny

Největší úvěrový projekt České exportní banky, turecká elektrárna Yunus Emre společnosti Adularya, se v pátek s dvouletým zpožděním rozjela. Vyráběla však sotva dva dny, kvůli poruše na turbíně ji museli operátoři zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34a77r74e34k 85J22a27n98e85č32k88a 1187646893501

Pokud někdo něco technologicky neodflákl, nemají žádný problém a je to standardní postup na najetí do plného provozu, čili jak už tady v diskuzi zaznělo, zcela běžný postup od testovacího provozu po normální provoz a když někde něco zahapruje je potřeba to doladit. Spíše je problém ono celkové zpoždění výstavby té elektrárny, což se dosti prodražuje.

0/0
4.2.2016 1:02

M46a47r18t74i38n 19H43r20o64u77d24n72ý 5107972304167

Na tak velkém technologickém celku je vždy něco odfláknuté. Otázkou je jen, jak moc a v jak velkém rozsahu.

0/0
6.2.2016 11:43

L45u67k47á26š 80S84e12d88l86á23č84e30k 1243537367880

Tohle vypadá na nezdar a který opět zaplatí český stát. 11 miliard je dost peněz, zatím běží jen úroky a splátky jsou v nedohlednu. Rv

0/−1
4.2.2016 0:53

J27i74ř66í 56E87r84b42e48n 1943674416247

8-o Jakápak porucha??? Vždyť ten blok se teprve uvádí do provozu, takže nejde o žádnou poruchu, ale o odlaďování při spouštění. Nikdy se nikomu nikde na světě nepovedlo tak složitý celek, jako je elektrárna, nakopnout na stoprocentní bezvadný provoz hned prvním otočením vypínače!

To už můžeme začít blbnout jako Rakušáci, kteří postupně odhalované drobné nedostatky při spouštění Temelína prezentovali jako vážné jaderné závady (Petri z rakouské Greenpeace, Urbanová z Wiener Platform für Atomfreie Zukunft) a Pühringer z Platform gegen Atomgefahr označoval chválu SÚJBu za správnou funkci ochran za "trapnost zvláštního druhu, která svévolně ničí důvěru, nastolenou během právě namáhavě začatého dialogu“, v čemž jim zdatně sekundovaly jejich dobře placené hlásné trouby jihočeské matky (Wittingerová a spol.).

Blbci nevymřou...

+6/0
3.2.2016 20:33

J30o44z13e36f 85Č34e67r12n29ý 3321129303651

no pokiaľ nemajú potvrdený záručný list, tak majú smolu.

0/0
3.2.2016 20:15

J32a71n 49S32a29l34o43m63o70n 4469200801555

Zaruka plyne až od předání :-)

0/0
4.2.2016 9:13

M49a87r79e62k 82G42a88j43d57a 4723914506272

Normální odlaďování turbosoustrojí .... nic bych v tom nehledal.

+1/0
3.2.2016 18:43
Foto

M86i66r11o31s25l55a44v 53S66t29e19i75n55e45r 6218884863795

Turbiny s dvacetimetrovým hřídelem je těžko vyvážit před montáží. I v Temelíně se to dělalo na několikrát za sebou, prohnutý hřídel se rovnal zahříváním. Ale na druhé straně má taková turbina výbornou účinnost a v Temelíně běží už roky.

+11/0
3.2.2016 16:53

J41i88ř75í 52N22o61v40á52k 3493469328436

Tam je právě největší problém to zpoždění. Pokud byl rotor turbíny vyroben dle termínu a někde jen ležel bez protáčení na stojanech nebo i zamontován bez protáčení v turbíně, tak se časem prohnul vlastní vahou a bude se muset složitě rovnat, jak je psáno výše.

+6/0
3.2.2016 17:02

P38e91t59r 37S83o25k75o13l 8442881657101

Tahle banka je tunel století.

+3/0
3.2.2016 16:50

K15a44r22e43l 73W66a43t97z46k82o 9156697857966

Pěkná ostuda státu který stavěl elektrárny po celém světě. :-(

0/−11
3.2.2016 16:49

J89o58z18e62f 24Č91e14r29n95ý 3751479633851

že by skúšobná prevádzka?

0/0
3.2.2016 20:14

J82i14ř70í 14E38r54b86e86n 1223564956397

Karle, hoďte sem seznam těch československých zahraničních elektráren a pak do toho seznamu napište, jak dlouho se ta která elektrárna uváděla do provozu. Nikde to nebylo do dvou dnů hotové.

0/0
3.2.2016 20:35

J16i72ř65í 98G39a54b75r31i23e39l 8772220854797

Chybí zásadní informace. Jednalo se o zkušební, nebo ostrý provoz. Zásadní informace je zdržení celého projektu a důvod. Ale to novináře nezajímá. Potřebuje jen čtenářům předhodit voňavou kost. Za takovou zprávu by se nemusel stydět ani Blesk. Fuj

+7/0
3.2.2016 16:44

J12i84ř22í 39N91o46v96á28k 3783229628786

Fuj především zhotoviteli. Jako odběratel bych mu vysolil řádné penále (předpokládám, že v kontraktu je sjednané) a nezajímalo by mě, jestli to neumí postavit nebo spustit.

0/0
3.2.2016 16:49

J44i65ř57í 52G13a70b94r15i28e61l 8962560404757

Při spouštění takových celků, které jsou vždy originál, jsou závady naprosto běžné. Proto píšu, že docela zásadní je otázka zda se jedná o zkušební provoz. A navíc chybí specifikace závady. Dělat jakékoli závěry z takovéto sterilní informace nelze.

+7/0
3.2.2016 17:02

J17i18ř19í 60N90o40v35á25k 3673169838366

Jako odběratele mně zajímá spolehlivost a výkon zdroje. Typ problému dodavatele je mi celkem lhostejný. Já potřebuji splácet investici provozem, nikoliv řešením problému dodavatele. Kvalitní dodavatel si na předpokládané problémy nechá čas v rámci zkušebního provozu, nekvalitní dodavatel tento čas promrhá šlendriánem při výstavbě a realizaci a pak se diví, že nestíhá předání a uvedení do trvalého provozu v termínu dle kontraktu. Ale to se bohužel už stává zažitým zvykem.

0/−6
3.2.2016 17:09

M43a65r46t69i74n 46K30y27p91r 2962865574814

A co když ten problém způsobíte dodavateli vy jako odběratel? Samozřejmě nevím, kde je pravda, ale Vítkovice svádějí skluz v dodávce na problémy na turecké straně. A to pak může mít za následek i problémy s kvalitou, třeba v Temelíně díky skluzu turbíny dlouho stály a tím došlo k prohnutí hřídelí vlastní vahou. Je to šlendrián dodavatele? Myslím že až tak ne. Prostě koupit elektrárnu není jako koupit auto.

+6/0
3.2.2016 17:34

J34i19ř25í 83E96r66b60e42n 1453154316217

Existujou tupci, podle kterých je koupě elektrárny či lokomotivy srovnatelná s koupí rohlíku nebo auta. Takovým je těžké něco vysvětlovat, obzvlášť když si vydupou nějakou manažerskou pozici a začnou se domnívat, že devět žen donosí jedno dítě za měsíc... ;-)

+2/0
3.2.2016 20:37

J70i12ř11í 86G13a39b41r84i95e86l 8672710614247

Jo, hezká úvaha v rovině teoretické. Napasovat to na tento případ stejně nemůžeme, protože o smlouvě, důvodech zpoždění a dalších skutečnostech víme oba prd. Proto jsem napsal, že článek je bulvár. Takto se pak vytváří z dojmů pojmy, z drbů fakta, naprosto bez znalosti situace a důkazů.

0/0
3.2.2016 18:17

J37a80n 93S55a89l26o22m73o43n 4589100151525

Jako projektant co už na několika elektrárnách pracoval mám tu zkušenost, že za většinu nestihnutí termínů může zadavatel buď svými nedostatečně předem danými zadáními a nebo množstvím změn se kterými přijde během výstavby.

+1/0
4.2.2016 9:06

J32i86ř69í 82E33r11b63e53n 1353594246897

Jiříku, zjevně nevíš nic o investičních celcích, o technologii a ani o smlouvách, natož o této konkrétní.

Nemluvě o tom, že ani nevíš, co znamená pojem "penále" ;-)

0/0
3.2.2016 20:43

J19i83ř27í 49E49r23b37e25n 1353144466147

Beru zpět, o technologiích něco víš, soudě dle příspěvku 3.2.2016 17:02

0/0
3.2.2016 20:44

L64a21d74i31s53l89a37v 53K53v39a36s41n73i98č97k88a 1383237733365

Běžné problémy při uvádění do provozu, v čem spočívá ta senzace ?

+3/0
3.2.2016 16:44

J68i95ř74í 36N12o88v26á18k 3593919248166

Senzace to není. Blok 660MW v Ledvicích už ČEZ neúspěšně najíždí asi tři roky.

+6/0
3.2.2016 16:46

M61a65r45t28i45n 51H77o14u15b34a 6613651399868

Přičemž problém, krom nového kotle, je stejný - turbina made by Skoda

+1/0
3.2.2016 17:15

J18i49ř38í 27N45o74v32á39k 3383529788556

Turbína taky. Zpočátku velký problém se svařováním materiálu kotle, potom lopatky turbíny, nyní hlavně stále se zanášející potrubí popílkem a struskové trasy.

+1/0
3.2.2016 17:21

M27a87r48t37i45n 78H44o27u66b47a 6423521199768

Asi nemá smysl dělat výčet zavad Ledvic, asi vime to stejne :)

Ja jen poukazuji, ze je to další turbina Škody s poruchou. Jestli bude stejná, a to predpokladam, tak je ve škodě něco spatne

+1/0
3.2.2016 17:35

J32a57n 63S89a49l73o45m59o38n 4949510511855

A taky ten kotel tam má skoro "zadarmo", Tam je totiž problém se svary na straně nadkritické páry :-).

0/0
4.2.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.