Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další problém pro lokomotivy Škoda. Dráhy zvažují náhradu od Siemensu

České dráhy zvažují, že si pronajmou od leasingové společnosti lokomotivy, s nimiž budou moci bez omezení jezdit do Německa. S lokomotivami řady 380 od Škody Transportation, kvůli kterým už České dráhy prohrály za více než miliardu korun arbitráž, to totiž stále není možné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D78a15v44i96d 53K52r42á39s46e85n84s25k80ý 7737660377

Mašiny od Siemensu vyjdou na poloviční cenu. A na rozdíl od Pilsner Schrott budou schopné i jízdy vlastní silou. :-)

0/0
3.3.2016 21:09

P71a38v73e38l 92S11v87r86č90i14n54a 1808491824757

Podle me je pravda uplne jinde nez v tom o cem nas tady Škoda a České Dráhy oficiálně informuji. To by me zajímalo v cem je ten skutečný problem nebo snad malér?? A ... Škoda plzen ma sídlo na Kypru? Zajimave i kdyz nedulezite.

0/0
17.2.2016 22:24
Foto

M51i17l27o45š 67Z79i31k12m67u93n10d 7425279509450

Všechny státy podporují svoje firmy. Je mi Škody líto. Je to vytunelovaná firma, která do 90 let v Plzni zaměstnávala až 38 000 lidí a její výrobky jsou známé po celém světě již 150 let. Výzkum něco stojí a hned to není, ale můžeme také mít jen manifaktury a základní vzdělání. Dráhy prohospodařily hodně peněz a to se moc neřeší.

+4/−2
5.2.2016 22:26

J49o43s33e51f 81V59l20t86a24v89s27k53y 3925975701913

Vyrobky Skody stacily kvalitou jen na rozvojove zeme.

+2/0
8.2.2016 12:53

L56i70b44o77r 97H44a16d 2859157695692

A pan Sůra by nám mohl napsat celou pravdu ve své nahotě, co pane redaktore???

Nalejme si čistého vína a rozpovídejte se o pozadí problému lokomotivy řady 380. Prosím. R^

+1/0
5.2.2016 22:08

L78i37b59o82r 47H51a50d 2709317395662

Drtivá většina zde diskutujících nemá o ani nejmenší tušení, o čem se mezi škodovkou a ČD hraje, ta lokomotiva je už delší dobu odsouzená k zániku. Víc nenapíši, poněvadž bych mohl mít problémy v práci. ;-€

+2/−1
5.2.2016 22:04

L33u65k64á91š 36S28e23d86l33á40č75e47k 1393977497520

Mám takový dojem, že lokomotiva Škoda dopadne stejně, jako autobus Oasa. Povolení v Německu na rychlost 120 je legrační. Tohle přece není dokončená lokomotiva. Rv

+6/−2
5.2.2016 19:11
Foto

D10a42v56i27d 81K22r80á81s36e40n52s74k12ý 7327760417

Navrhuji přejmenování na Škodu 120 ;-D

0/0
3.3.2016 21:10

J34o33s14e78f 84V70l25t91a98v81s38k93y 3405975611433

Zlate ceske rucicky

0/0
5.2.2016 17:40

J93a50n 18C23r13h57á54n 4512823383

Vyhraná arbitráž nastavila cenu lokomotivy Škoda na téměř dvojnásobnou jako lokomotivy Siemens. Za těchto podmínek nemá lokomotiva Škoda budoucnost. Obě strany to ví a nemají zájem dál do ní investovat. Pro ČD to znamená poptávat Vectrony, pro Škodu vyždímat z této smlouvy co nejvíc a nevydávat dalsí peníze na dalsí schvalovací procesy.

+4/−1
5.2.2016 16:28

R60a83d53e21k 63J55a98n50a24t34a 9295636814832

Škoda chce tuto lokomotivy dodávat i jiným zákaznům - viz kontrakt s Bavorskem. Schválenou ji tedy sama ptřebuje.

0/0
6.2.2016 14:17

D49a57n45i52e28l 49V83á73c96h57a34l 3936198735836

Právě proto věřím, že kdyby to bylo na nich o to povolení by se rvali a nevymlouvali by se na dopravce. Nedovedu si představit firmu, která by zahodila tolik let vývoje výrobku, svou pověst a další zakázky jenom proto, že nemůže dostat nějaké povolení. Nevím přesně, kde je s tím povolením problém jestli v německu nebo u ČD, ale věřím že ŠT v tomhle mluví pravdu. Možná, že se ČD bude líp soudit, když není povolení k provozu. A třeba si to povolení získají až když jim soud odklepne, že se mají na arbitráž vykašlat.

+2/0
7.2.2016 9:31

J79a80n 30C49e33p85e71k 1804446360

Stále nechápu, pokud je smlouvou zavázán dodavatel dodat v termínu a se všemi potřebnými dokumenty a povoleními nějakou věc, proč Škoda není schopná toto uskutečnit pro České Dráhy a ještě ji soudy za zpoždění přiklepnou tučnou výslužku?

+8/−2
5.2.2016 11:47

J39i52r26k72a 42D78v22o65ř67á64k 4675140353128

Zákazník to taky nechápe, jinak by se nesoudil. Možná je i ta smlouva šlendrián.

+1/0
5.2.2016 12:04

J64i63ř35í 28E26r54b81e24n 1703434136787

Protože po třistašedesátépáté: lokomotiva existuje a funguje, ale německý úřad pro ni zdržuje vydání souhlasné dokumentace.

+4/−2
5.2.2016 16:11

R40o94m22a67n 22J19e23s74c32h20k41e 9278455677355

Vy asi nevíte, že Němci jsou nadlidé. Oni jsou něco více. Český zákazník pro ně nic neznamená.

0/0
6.2.2016 10:06

O53l16d78ř53i77c31h 84J69a60n53e64č89e54k 8249816823681

proč by měly vectrony tahat railjety do Rakouska? 8-o vždyť linku mají ČD a ÖBB půl na půl (státní hranice je téměř přesně v půli cesty mezi Prahou a Grazem) a i vozidla pro ni zajišťují půl na půl - těch 7 souprav vozů od ČD má podobnou hodnotu jako 3 soupravy vozů + 10 lokomotiv od ÖBB

+2/0
5.2.2016 10:41

J62i48r27k53a 98D51v58o90ř60á78k 4885320453898

Protože v tom někdo zas viděl narušení evropského soutěžního práva. Takže se ČD nedivím, že chce jezdit se "svýma" mašinama. Taky jde o odpoutání od částečně monopolního a dost problematického výrobce a získání zkušeností s loko dalších výrobců, a zároveň prokázání zájmu o ně. Což by mohlo vést k (dlouholetým) projednáváním homologace i u dalších, čili o rozšiřování nabídky. Tj. od ČD je to rozhodně rozumný krok. A pak je tu otázka záruk a financování. Takový leasing je možné rychle ukončit aniž byste musel u soudu prohrávat stamiliony! Škodovka prostě začíná být partner který velmi škodí kase.

+3/−1
5.2.2016 12:02

O60l90d10ř75i44c26h 64J81a93n70e44č68e13k 8329646973921

COŽE? Vy o railjetech do Rakouska očividně nic nevíte, že!

ČD provozuje tuto linku spolu s ÖBB, linka je půl na půl v obou státech, oba dopravci poskytují půl na půl vozidla - klasická vyrovnávka výkonů v přeshraničním provozu. Co se na tomhle dá soutěžit?! Nákup railjetů je českými úrady uzavřený, ČD si teď s nimi mohou jezdit jak chtějí a můžou je i půjčovat zahraničnímu partnerovi výměnou za jeho vozidla. Bez tohohle by mezinárodní železniční doprava za spolupráce více dopravců vůbec nemohla fungovat.

.

Ale to podstané: u railjetů o Škodu vůbec nejde!! Ty (i ty ČD) již nyní tahají výlučně lokomotivy od Siemensu - taurusy. Co by se získalo tím, že by to místo nich tahaly vectrony? 8-o A co by na to řekly ÖBB? Jistě na to s ČD mají dlouhodobou smlouvu a teď by na tuto linku najednou měly posílat méně lokomotiv a více vozů? 8-o Přitom sám říkáte, že leasing je možné rychle ukončit - tak co když si ČD za dva roky vzpomenou, že to na railjetech chtějí zase jinak?!

.

Ať si ČD s vectrony tahají EC do Hamburgu, Varšavy, Budapešti, rychlíky přes ČB do Linze anebo přes HavlBrod do Brna - ale opravdu nechápu, co by měly dělat na railjetech do Grazu!!

Pane Sůra, prosím můžete nám to objasnit???

+3/0
5.2.2016 12:53
Foto

P49a50v78e78l 27M24a35k11o56v87e92c 8978415621

Státní firmy by měly mít zakázáno obchodovat s organizovaným zločinem a různými (nejen ekonomickými) mafiemi...Nemyslím tím Siemens...

+2/−2
5.2.2016 9:46

P33e69t91r 73N89o78v78o65t27n86y 1681770811

Myslíte DB? :-)

+2/−1
5.2.2016 9:54
Foto

P84a95v29e93l 91M66a39k47o53v66e71c 8468645971

Myslím české státní firmy s "českými" mafiemi (ať jsou registrovány kdekoliv...):-)

+3/0
5.2.2016 13:51

M50a41t46ú74š 75B39e42n85a28k 9378314632193

Tak zrovna Siemens je jedna z najviac korumpujúcich firiem v Európe....

+1/−1
5.2.2016 18:49

R45o38m39a80n 62J95e35s68c92h18k65e 9968555187905

Jaký je rozdíl mezi soukromým a státním ? Pamatuji si vtip majitelé socialismu. Uživatelé socialismu a budovatele socialismu. Na to kolik máte let by jste měl být více nad věcí. Každý chce dělat málo a mít hodně. Vy jste vyjímka ?

0/0
6.2.2016 10:09
Foto

P59a32v42e60l 45M37a40k17o18v65e86c 8188725391

Myslím, že jsem někdy nad věcí až moc...:-). Nerozumím Vaší tezi "dělat málo a mít hodně"...Dělám celý život pouze to, co mě baví a nezkoumám, jestli je to hodně nebo málo, ale jestli mám výsledky... A určitě nejsem výjimka.

0/0
6.2.2016 20:00

J17o83s43e65f 36Z17a34h26á64l59k96a 4963569328796

Tohle není nejspíš o lokomotivě s doklady národního drážního úřadu, ale o požadavcích konkrétního majitele trati. Vždyť Transportation aktuálně vyrábí soupravy vč. loko typu 109E přímo pro DB a bavorské tratě. Dávat popsaný problém za vinu výrobci lokomotiv je poněkud mimo mísu.

+3/−2
5.2.2016 9:46

J76a29n 30Č50e35k95a93l 7709275814684

Ono také kdo ví, co vypluje za problémy s tou zakázkou 109E pro DB-Regio...

0/0
5.2.2016 11:02

J38i29r72k93a 54D32v94o61ř18á73k 4985700483838

To opravdu neví. V tomhle punktu ale držím té pitomé Škodovce palce, přestože v Německu zjevně bezproblémovému začátku věří málokdo.

Spíš to na mě působí dojmem, že přiklepnutím části zakázky Škodovce chtěl zadavatel odkázat skoromonopol Siemensu aspoň trochu do patřičných mezí, tak jako se o to ČD poslední dobou trochu snaží vzhledem ke Škodovce.

+2/0
5.2.2016 12:17

M73i94l71a44n 63K88e14r60š39l88á45g46e82r 2769446465653

Stejný typ lokomotivy neznamená stejné vybavení nejrůznějšími zařízeními, které komunikují se zbytkem trati. Na železnici mají vždycky konkrétní vozidla s konkrétním vybavením svoje vlastní povolení pro konkrétní úseky tratí. Lokomotivy nejsou auta, aby stejný typ byl stejně zařízen nebo motorizován. Přizpůsobují se tratím, na kterých jezdí. Dokonce ani strojvedoucí nemůže jen tak vyjet na jakýkoliv úsek trati, musí na to mít nejdřív papíry.

+1/0
5.2.2016 13:25

R61o96b97e86r61t 32H19o37m11o44l47k57a 4793168790462

Ta Škoda, komu to asi tak patří....

+2/0
5.2.2016 9:21

J76i39ř33í 58E16r38b76e18n 1973404366567

Jediný akcionář:

CEIL (CENTRAL EUROPE INDUSTRIES) LTD

3032 Limassol, City House, Karaiskaki 6, Kyperská republika

Registrační číslo: HE 275785

+1/0
5.2.2016 16:14

J71a54r60o25m52í22r 12P72e61t31l50a85c44h 2434282505563

Nevím jak v Německu, ale na naše tratě by bohatě stačily parní lokomotivy. Nedávno jsem jel do Prahy a více jak třetinu tratise jelo padesátkou. Z Rychlodrách u nás mají politici jenom legraci, prý možná jeden, dva úseky po 20 kilometrech v roce 2030.....To už se hlavní evropskésku dávno obloukem vyhnou a my tak maximálně jako atrakci můžeme zavést ty parní lokomotivy....A budeme pro legraci, jako vojenská rozvědka v Libanonu.

+10/−6
5.2.2016 9:16

J79a33n 18Č98e68k52a53l 7859395374844

Jako vtip dobré...

+2/−5
5.2.2016 9:35

B87o98h55u34m74i46l 81P50e29s94e45k 6765437283244

Bohužel má pravdu, stát nemá žádnou vizi ohledně dopravní infrastruktury a je to poznat.

+7/0
5.2.2016 10:04

J35a52n 87Č25e86k87a29l 7389745324374

S tím já souhlasím, ale jakkoliv mám parní lokomotivy rád, tak je to přirovnání velmi kulhající - jízda vlaku není jen o rychlosti, ale v tomhle případě do toho velmi promlouvá zrychlení... Takže by pan Petlach byl asi velmi nemile překvapen, kdyby najednou ta trať zvládla jen poloviční počet vlaků...

+4/0
5.2.2016 11:03

J87i28r11k74a 84D24v36o24ř72á15k 4965740493618

Ano. I když páry byly velmi dobré, vzpomeňme oč rychleji jela Slovenská strela, což byl motorák, byť vyjímečný.

+1/0
5.2.2016 11:24

J92i97ř54í 20K12o89c88u83r43e10k 6645694515498

Tak ano, můžete tam zkusit nasadit páru. Ale nedivte se, až bude 1/4 hodiny třčet ve Třebové, protože je potřeba dobrat uhlí a vodu. A taky se nedivte, když bude trať zavřená, protože od úletu z komína chytnul les vedle.

+1/−1
5.2.2016 13:45

R64o59m34a33n 95J86e27s80c75h44k80e 9188625697235

Na rozdíl od eletriky nebude čekat až opraví spadlé dráty. A uhlí stačilo u nás na celou cestu. A mnohdy jezdily kouřovky rychleji než dnešní vlaky, například na trati Pardubice - Liberec nebo Znojmo- Okříšky.

před 80 - 100 lety. Vy nevíte, kde má lokomotiva komín. Jinak by jste nepsal takové bláboly.

+1/−1
6.2.2016 10:14

J27i59r13k36a 31D87v42o19ř35á84k 4425530543288

Ideově máte rozhodně pravdu. R^

Technicky ale už ne. I když páry u nás vyjímečně jely nějakých 160 km/h (a v Emerice 200 km/h), takový pravidelný provoz by možný nebyl, při takových rychlostech nepřijatelně zatěžují trať, nehledě na mizernou účinnost paliva, drážní technologii, nulnost spousty ruční údržby atd. Co se dalo tolerovat před půl stoletím, z mnoha důvodů nejde dnes.

+2/0
5.2.2016 11:22

R45o14m42a74n 71J63e48s80c10h87k31e 9798275637735

Právě proto je ostuda, že mnohdy jezdí vlaky pomaleji než za parního provozu. Například trať Znojmo - Okříšky nebo Pardubice - Liberec. To je ten pokrok.

0/0
6.2.2016 10:17

P11e48t29r 75M65a82r95e38š 8470626

Jen ať si poříděj Siemens, vůbec se jim nedivím. Ve Škodovce se asi někdo zbláznil, jen blázen by tu lokomotivu teď někdo koupil. Jsem zvědavej, jak dodají těch pár lokomotiv pro DB, asi taky bez schválení. 8-o

+9/0
5.2.2016 9:07

D17a55n33i49e90l 51K42r97i45š70k11a 5168467970318

Jenze vy nechapete situaci: Skodovka si lokomotivu pro nemecke trate samozrejme homologovat nechala, jenze Ceske drahy jako provozovatel nemaji povoleni od DB tam s tou masinou jezdit.

+5/−3
5.2.2016 9:13

P41e27t71r 80N56o14v34o67t17n86y 1641650871

Od německého "SŽDC".

+1/0
5.2.2016 9:55

M70i31c17h65a79e66l 25Z40e98l89e57n54k32a 3446552622671

Nabízíme lokomotivy, které umí jezdit i v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože je tam nemáme schválené.

+8/−2
5.2.2016 9:02

P64a49v97e44l 48V20a24ň80h43a38r48a 9478467832350

Jestli Skoda nekeca, tak je to spise "Nabizime lokomotivy, ktere mohou jezdit v Nemecku, ale vy je ta nesmite pouzivate, protoze VY je tam nemate povolene".

+7/0
5.2.2016 9:42

P63e70t76r 37M15a31r48š30o67u31n 5515688276586

nabízíme lokomotivy, které mohou jezdit v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože vám je nepovolí, neboť neumí jezdit přes most...

+1/−1
5.2.2016 13:01

J21i58ř70í 10E52r46b66e30n 1493604166357

nabízíme lokomotivy, které mohou jezdit v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože tam mají dřevěný most a bojí se, že by jim mohl spadnout...

0/0
5.2.2016 16:15

A32n50t28o77n92í25n 63D93o82u55b16e49k 3410299439

CD by se konecne mela rozvazat se zkorumpovanou Skodou? neustale jsou s ni jen problemy, soudy, zlodejny. navic dodava smejdy. nevidim jiny duvoud proto aby od ni neco kopovali nez korupce, korupce a zase korupce

+12/−1
5.2.2016 8:52
Foto

T80a75d92e78á92š 65R69y83b66k47a 3947103262148

Náhradou lokomotiv 150 si nejsem zcela jistý, protože jsou to lokomotivy na 140 do čela vnitrostátních rychlíků naprosto ideální, lehké soupravy a sice starší, přesto vysoce výkonné lokomotivy...

...co se stane s 151 se neví, ale jistě jsou zde důležitější vozební ramena k řešení, navíc jistý p. Ing Kotera si 151 přetáhl do DKV Olomouc PJ Bohumín (své "domovské" depo) a v budoucnu by se zde měla objevit i Pendolina, což jaksi v železničních kuloárech budí ještě dojem dlouholeté (minimálně 5 let) služby právě zmíněných lokomotiv 151...

+2/0
5.2.2016 8:50

O23l20d69ř12i82c79h 29J52a74n16e86č73e43k 8129156193391

taky nechápu, proč by se 150/151 měly vyřazovat - vždyť je to skoro to nejlepší, co ČD mají. elektrické lokomotivy přeci při patřičné údržbě a modernizaci elektroniky (zabezpečení...) můžou jezdit i 100 let, obvykle se nahrazují (přesouvají z hlavních tratí / rychlíků na nižší výkony) proto, že již výkonově nestačí - ale 150/151 výkonem a rychlostí stále plně dostačují i pro hlavní české trati!

0/0
5.2.2016 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.