Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další problém pro lokomotivy Škoda. Dráhy zvažují náhradu od Siemensu

České dráhy zvažují, že si pronajmou od leasingové společnosti lokomotivy, s nimiž budou moci bez omezení jezdit do Německa. S lokomotivami řady 380 od Škody Transportation, kvůli kterým už České dráhy prohrály za více než miliardu korun arbitráž, to totiž stále není možné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D41a62v82i93d 92K66r98á70s37e56n46s15k72ý 7207970777

Mašiny od Siemensu vyjdou na poloviční cenu. A na rozdíl od Pilsner Schrott budou schopné i jízdy vlastní silou. :-)

0/0
3.3.2016 21:09

P51a85v32e31l 92S73v52r52č89i27n78a 1138641224677

Podle me je pravda uplne jinde nez v tom o cem nas tady Škoda a České Dráhy oficiálně informuji. To by me zajímalo v cem je ten skutečný problem nebo snad malér?? A ... Škoda plzen ma sídlo na Kypru? Zajimave i kdyz nedulezite.

0/0
17.2.2016 22:24
Foto

M35i20l26o92š 24Z86i65k39m98u42n65d 7385339629300

Všechny státy podporují svoje firmy. Je mi Škody líto. Je to vytunelovaná firma, která do 90 let v Plzni zaměstnávala až 38 000 lidí a její výrobky jsou známé po celém světě již 150 let. Výzkum něco stojí a hned to není, ale můžeme také mít jen manifaktury a základní vzdělání. Dráhy prohospodařily hodně peněz a to se moc neřeší.

+4/−2
5.2.2016 22:26

J22o35s62e78f 37V97l91t28a17v35s50k87y 3145705241403

Vyrobky Skody stacily kvalitou jen na rozvojove zeme.

+2/0
8.2.2016 12:53

L59i12b29o37r 65H15a55d 2519537665922

A pan Sůra by nám mohl napsat celou pravdu ve své nahotě, co pane redaktore???

Nalejme si čistého vína a rozpovídejte se o pozadí problému lokomotivy řady 380. Prosím. R^

+1/0
5.2.2016 22:08

L69i20b32o14r 76H91a25d 2349377245742

Drtivá většina zde diskutujících nemá o ani nejmenší tušení, o čem se mezi škodovkou a ČD hraje, ta lokomotiva je už delší dobu odsouzená k zániku. Víc nenapíši, poněvadž bych mohl mít problémy v práci. ;-€

+2/−1
5.2.2016 22:04

L17u13k89á51š 36S82e94d25l68á39č16e35k 1143347637410

Mám takový dojem, že lokomotiva Škoda dopadne stejně, jako autobus Oasa. Povolení v Německu na rychlost 120 je legrační. Tohle přece není dokončená lokomotiva. Rv

+6/−2
5.2.2016 19:11
Foto

D66a83v19i22d 43K38r80á94s12e57n58s71k78ý 7427100647

Navrhuji přejmenování na Škodu 120 ;-D

0/0
3.3.2016 21:10

J94o55s22e76f 10V81l20t40a82v24s59k66y 3655845671713

Zlate ceske rucicky

0/0
5.2.2016 17:40

J17a16n 22C93r85h93á21n 4102413923

Vyhraná arbitráž nastavila cenu lokomotivy Škoda na téměř dvojnásobnou jako lokomotivy Siemens. Za těchto podmínek nemá lokomotiva Škoda budoucnost. Obě strany to ví a nemají zájem dál do ní investovat. Pro ČD to znamená poptávat Vectrony, pro Škodu vyždímat z této smlouvy co nejvíc a nevydávat dalsí peníze na dalsí schvalovací procesy.

+4/−1
5.2.2016 16:28

R64a13d61e24k 13J43a59n23a36t34a 9805316364102

Škoda chce tuto lokomotivy dodávat i jiným zákaznům - viz kontrakt s Bavorskem. Schválenou ji tedy sama ptřebuje.

0/0
6.2.2016 14:17

D69a93n51i98e45l 23V98á41c59h14a43l 3526878125736

Právě proto věřím, že kdyby to bylo na nich o to povolení by se rvali a nevymlouvali by se na dopravce. Nedovedu si představit firmu, která by zahodila tolik let vývoje výrobku, svou pověst a další zakázky jenom proto, že nemůže dostat nějaké povolení. Nevím přesně, kde je s tím povolením problém jestli v německu nebo u ČD, ale věřím že ŠT v tomhle mluví pravdu. Možná, že se ČD bude líp soudit, když není povolení k provozu. A třeba si to povolení získají až když jim soud odklepne, že se mají na arbitráž vykašlat.

+2/0
7.2.2016 9:31

J20a30n 24C60e32p43e44k 1504896620

Stále nechápu, pokud je smlouvou zavázán dodavatel dodat v termínu a se všemi potřebnými dokumenty a povoleními nějakou věc, proč Škoda není schopná toto uskutečnit pro České Dráhy a ještě ji soudy za zpoždění přiklepnou tučnou výslužku?

+8/−2
5.2.2016 11:47

J43i53r17k31a 11D72v98o84ř84á41k 4465420433258

Zákazník to taky nechápe, jinak by se nesoudil. Možná je i ta smlouva šlendrián.

+1/0
5.2.2016 12:04

J48i29ř94í 19E84r71b82e75n 1733864956977

Protože po třistašedesátépáté: lokomotiva existuje a funguje, ale německý úřad pro ni zdržuje vydání souhlasné dokumentace.

+4/−2
5.2.2016 16:11

R93o78m62a42n 79J41e17s55c38h91k97e 9678605297585

Vy asi nevíte, že Němci jsou nadlidé. Oni jsou něco více. Český zákazník pro ně nic neznamená.

0/0
6.2.2016 10:06

O20l51d68ř39i93c80h 94J64a22n58e71č67e23k 8889566563181

proč by měly vectrony tahat railjety do Rakouska? 8-o vždyť linku mají ČD a ÖBB půl na půl (státní hranice je téměř přesně v půli cesty mezi Prahou a Grazem) a i vozidla pro ni zajišťují půl na půl - těch 7 souprav vozů od ČD má podobnou hodnotu jako 3 soupravy vozů + 10 lokomotiv od ÖBB

+2/0
5.2.2016 10:41

J36i32r20k66a 15D52v34o89ř14á51k 4275790683758

Protože v tom někdo zas viděl narušení evropského soutěžního práva. Takže se ČD nedivím, že chce jezdit se "svýma" mašinama. Taky jde o odpoutání od částečně monopolního a dost problematického výrobce a získání zkušeností s loko dalších výrobců, a zároveň prokázání zájmu o ně. Což by mohlo vést k (dlouholetým) projednáváním homologace i u dalších, čili o rozšiřování nabídky. Tj. od ČD je to rozhodně rozumný krok. A pak je tu otázka záruk a financování. Takový leasing je možné rychle ukončit aniž byste musel u soudu prohrávat stamiliony! Škodovka prostě začíná být partner který velmi škodí kase.

+3/−1
5.2.2016 12:02

O60l73d30ř24i46c78h 15J11a42n81e29č89e74k 8659526593971

COŽE? Vy o railjetech do Rakouska očividně nic nevíte, že!

ČD provozuje tuto linku spolu s ÖBB, linka je půl na půl v obou státech, oba dopravci poskytují půl na půl vozidla - klasická vyrovnávka výkonů v přeshraničním provozu. Co se na tomhle dá soutěžit?! Nákup railjetů je českými úrady uzavřený, ČD si teď s nimi mohou jezdit jak chtějí a můžou je i půjčovat zahraničnímu partnerovi výměnou za jeho vozidla. Bez tohohle by mezinárodní železniční doprava za spolupráce více dopravců vůbec nemohla fungovat.

.

Ale to podstané: u railjetů o Škodu vůbec nejde!! Ty (i ty ČD) již nyní tahají výlučně lokomotivy od Siemensu - taurusy. Co by se získalo tím, že by to místo nich tahaly vectrony? 8-o A co by na to řekly ÖBB? Jistě na to s ČD mají dlouhodobou smlouvu a teď by na tuto linku najednou měly posílat méně lokomotiv a více vozů? 8-o Přitom sám říkáte, že leasing je možné rychle ukončit - tak co když si ČD za dva roky vzpomenou, že to na railjetech chtějí zase jinak?!

.

Ať si ČD s vectrony tahají EC do Hamburgu, Varšavy, Budapešti, rychlíky přes ČB do Linze anebo přes HavlBrod do Brna - ale opravdu nechápu, co by měly dělat na railjetech do Grazu!!

Pane Sůra, prosím můžete nám to objasnit???

+3/0
5.2.2016 12:53
Foto

P30a65v75e56l 93M23a15k85o60v64e86c 8768105351

Státní firmy by měly mít zakázáno obchodovat s organizovaným zločinem a různými (nejen ekonomickými) mafiemi...Nemyslím tím Siemens...

+2/−2
5.2.2016 9:46

P88e61t83r 51N52o75v20o51t54n74y 1541120301

Myslíte DB? :-)

+2/−1
5.2.2016 9:54
Foto

P14a74v53e29l 45M47a31k88o42v17e53c 8558215731

Myslím české státní firmy s "českými" mafiemi (ať jsou registrovány kdekoliv...):-)

+3/0
5.2.2016 13:51

M47a37t74ú76š 96B72e86n48a76k 9988774572743

Tak zrovna Siemens je jedna z najviac korumpujúcich firiem v Európe....

+1/−1
5.2.2016 18:49

R24o27m23a49n 63J37e72s33c69h74k34e 9858165537415

Jaký je rozdíl mezi soukromým a státním ? Pamatuji si vtip majitelé socialismu. Uživatelé socialismu a budovatele socialismu. Na to kolik máte let by jste měl být více nad věcí. Každý chce dělat málo a mít hodně. Vy jste vyjímka ?

0/0
6.2.2016 10:09
Foto

P48a53v31e52l 36M58a79k87o48v66e28c 8838245671

Myslím, že jsem někdy nad věcí až moc...:-). Nerozumím Vaší tezi "dělat málo a mít hodně"...Dělám celý život pouze to, co mě baví a nezkoumám, jestli je to hodně nebo málo, ale jestli mám výsledky... A určitě nejsem výjimka.

0/0
6.2.2016 20:00

J43o20s64e12f 21Z27a28h41á85l42k96a 4723139878706

Tohle není nejspíš o lokomotivě s doklady národního drážního úřadu, ale o požadavcích konkrétního majitele trati. Vždyť Transportation aktuálně vyrábí soupravy vč. loko typu 109E přímo pro DB a bavorské tratě. Dávat popsaný problém za vinu výrobci lokomotiv je poněkud mimo mísu.

+3/−2
5.2.2016 9:46

J52a41n 71Č10e33k76a35l 7319265564354

Ono také kdo ví, co vypluje za problémy s tou zakázkou 109E pro DB-Regio...

0/0
5.2.2016 11:02

J78i55r30k79a 23D14v89o58ř19á31k 4745880353988

To opravdu neví. V tomhle punktu ale držím té pitomé Škodovce palce, přestože v Německu zjevně bezproblémovému začátku věří málokdo.

Spíš to na mě působí dojmem, že přiklepnutím části zakázky Škodovce chtěl zadavatel odkázat skoromonopol Siemensu aspoň trochu do patřičných mezí, tak jako se o to ČD poslední dobou trochu snaží vzhledem ke Škodovce.

+2/0
5.2.2016 12:17

M38i15l55a58n 49K47e87r36š56l75á66g93e17r 2889466275633

Stejný typ lokomotivy neznamená stejné vybavení nejrůznějšími zařízeními, které komunikují se zbytkem trati. Na železnici mají vždycky konkrétní vozidla s konkrétním vybavením svoje vlastní povolení pro konkrétní úseky tratí. Lokomotivy nejsou auta, aby stejný typ byl stejně zařízen nebo motorizován. Přizpůsobují se tratím, na kterých jezdí. Dokonce ani strojvedoucí nemůže jen tak vyjet na jakýkoliv úsek trati, musí na to mít nejdřív papíry.

+1/0
5.2.2016 13:25

R33o65b95e47r28t 81H52o47m62o80l22k80a 4273418430942

Ta Škoda, komu to asi tak patří....

+2/0
5.2.2016 9:21

J77i28ř85í 82E38r30b78e12n 1883364726347

Jediný akcionář:

CEIL (CENTRAL EUROPE INDUSTRIES) LTD

3032 Limassol, City House, Karaiskaki 6, Kyperská republika

Registrační číslo: HE 275785

+1/0
5.2.2016 16:14

J67a71r94o79m97í19r 92P86e79t56l61a18c94h 2674352165183

Nevím jak v Německu, ale na naše tratě by bohatě stačily parní lokomotivy. Nedávno jsem jel do Prahy a více jak třetinu tratise jelo padesátkou. Z Rychlodrách u nás mají politici jenom legraci, prý možná jeden, dva úseky po 20 kilometrech v roce 2030.....To už se hlavní evropskésku dávno obloukem vyhnou a my tak maximálně jako atrakci můžeme zavést ty parní lokomotivy....A budeme pro legraci, jako vojenská rozvědka v Libanonu.

+10/−6
5.2.2016 9:16

J24a42n 70Č25e87k12a62l 7879425594314

Jako vtip dobré...

+2/−5
5.2.2016 9:35

B76o68h74u93m23i79l 52P81e81s13e86k 6395617853424

Bohužel má pravdu, stát nemá žádnou vizi ohledně dopravní infrastruktury a je to poznat.

+7/0
5.2.2016 10:04

J69a32n 27Č57e31k21a63l 7689275204834

S tím já souhlasím, ale jakkoliv mám parní lokomotivy rád, tak je to přirovnání velmi kulhající - jízda vlaku není jen o rychlosti, ale v tomhle případě do toho velmi promlouvá zrychlení... Takže by pan Petlach byl asi velmi nemile překvapen, kdyby najednou ta trať zvládla jen poloviční počet vlaků...

+4/0
5.2.2016 11:03

J31i15r83k61a 29D75v42o34ř21á85k 4425800643228

Ano. I když páry byly velmi dobré, vzpomeňme oč rychleji jela Slovenská strela, což byl motorák, byť vyjímečný.

+1/0
5.2.2016 11:24

J84i31ř28í 77K62o55c38u55r64e83k 6145664315958

Tak ano, můžete tam zkusit nasadit páru. Ale nedivte se, až bude 1/4 hodiny třčet ve Třebové, protože je potřeba dobrat uhlí a vodu. A taky se nedivte, když bude trať zavřená, protože od úletu z komína chytnul les vedle.

+1/−1
5.2.2016 13:45

R62o59m57a90n 71J18e95s89c62h16k70e 9628285757535

Na rozdíl od eletriky nebude čekat až opraví spadlé dráty. A uhlí stačilo u nás na celou cestu. A mnohdy jezdily kouřovky rychleji než dnešní vlaky, například na trati Pardubice - Liberec nebo Znojmo- Okříšky.

před 80 - 100 lety. Vy nevíte, kde má lokomotiva komín. Jinak by jste nepsal takové bláboly.

+1/−1
6.2.2016 10:14

J60i14r20k41a 35D12v42o11ř22á88k 4645280463108

Ideově máte rozhodně pravdu. R^

Technicky ale už ne. I když páry u nás vyjímečně jely nějakých 160 km/h (a v Emerice 200 km/h), takový pravidelný provoz by možný nebyl, při takových rychlostech nepřijatelně zatěžují trať, nehledě na mizernou účinnost paliva, drážní technologii, nulnost spousty ruční údržby atd. Co se dalo tolerovat před půl stoletím, z mnoha důvodů nejde dnes.

+2/0
5.2.2016 11:22

R26o40m33a23n 82J75e30s23c33h84k74e 9598785607655

Právě proto je ostuda, že mnohdy jezdí vlaky pomaleji než za parního provozu. Například trať Znojmo - Okříšky nebo Pardubice - Liberec. To je ten pokrok.

0/0
6.2.2016 10:17

P59e85t12r 76M51a54r52e77š 8630886

Jen ať si poříděj Siemens, vůbec se jim nedivím. Ve Škodovce se asi někdo zbláznil, jen blázen by tu lokomotivu teď někdo koupil. Jsem zvědavej, jak dodají těch pár lokomotiv pro DB, asi taky bez schválení. 8-o

+9/0
5.2.2016 9:07

D93a49n69i92e71l 34K18r78i59š38k91a 5878867960618

Jenze vy nechapete situaci: Skodovka si lokomotivu pro nemecke trate samozrejme homologovat nechala, jenze Ceske drahy jako provozovatel nemaji povoleni od DB tam s tou masinou jezdit.

+5/−3
5.2.2016 9:13

P30e75t38r 59N61o74v46o81t24n20y 1211230721

Od německého "SŽDC".

+1/0
5.2.2016 9:55

M93i31c61h50a39e73l 22Z82e57l87e24n15k24a 3316862722771

Nabízíme lokomotivy, které umí jezdit i v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože je tam nemáme schválené.

+8/−2
5.2.2016 9:02

P34a80v10e22l 93V89a13ň27h16a78r39a 9588787982390

Jestli Skoda nekeca, tak je to spise "Nabizime lokomotivy, ktere mohou jezdit v Nemecku, ale vy je ta nesmite pouzivate, protoze VY je tam nemate povolene".

+7/0
5.2.2016 9:42

P86e27t18r 98M28a74r13š49o72u16n 5705248386746

nabízíme lokomotivy, které mohou jezdit v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože vám je nepovolí, neboť neumí jezdit přes most...

+1/−1
5.2.2016 13:01

J12i67ř30í 89E39r21b11e78n 1143274446447

nabízíme lokomotivy, které mohou jezdit v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože tam mají dřevěný most a bojí se, že by jim mohl spadnout...

0/0
5.2.2016 16:15

A43n63t13o58n58í36n 87D16o31u68b96e73k 3220609739

CD by se konecne mela rozvazat se zkorumpovanou Skodou? neustale jsou s ni jen problemy, soudy, zlodejny. navic dodava smejdy. nevidim jiny duvoud proto aby od ni neco kopovali nez korupce, korupce a zase korupce

+12/−1
5.2.2016 8:52
Foto

T82a17d16e15á15š 92R17y38b64k81a 3137223882268

Náhradou lokomotiv 150 si nejsem zcela jistý, protože jsou to lokomotivy na 140 do čela vnitrostátních rychlíků naprosto ideální, lehké soupravy a sice starší, přesto vysoce výkonné lokomotivy...

...co se stane s 151 se neví, ale jistě jsou zde důležitější vozební ramena k řešení, navíc jistý p. Ing Kotera si 151 přetáhl do DKV Olomouc PJ Bohumín (své "domovské" depo) a v budoucnu by se zde měla objevit i Pendolina, což jaksi v železničních kuloárech budí ještě dojem dlouholeté (minimálně 5 let) služby právě zmíněných lokomotiv 151...

+2/0
5.2.2016 8:50

O85l58d69ř43i26c35h 38J32a67n15e42č81e84k 8849736313451

taky nechápu, proč by se 150/151 měly vyřazovat - vždyť je to skoro to nejlepší, co ČD mají. elektrické lokomotivy přeci při patřičné údržbě a modernizaci elektroniky (zabezpečení...) můžou jezdit i 100 let, obvykle se nahrazují (přesouvají z hlavních tratí / rychlíků na nižší výkony) proto, že již výkonově nestačí - ale 150/151 výkonem a rychlostí stále plně dostačují i pro hlavní české trati!

0/0
5.2.2016 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.