Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další problém pro lokomotivy Škoda. Dráhy zvažují náhradu od Siemensu

České dráhy zvažují, že si pronajmou od leasingové společnosti lokomotivy, s nimiž budou moci bez omezení jezdit do Německa. S lokomotivami řady 380 od Škody Transportation, kvůli kterým už České dráhy prohrály za více než miliardu korun arbitráž, to totiž stále není možné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D14a23v97i57d 40K11r35á34s52e82n80s76k17ý 7247520927

Mašiny od Siemensu vyjdou na poloviční cenu. A na rozdíl od Pilsner Schrott budou schopné i jízdy vlastní silou. :-)

0/0
3.3.2016 21:09

P59a14v41e42l 15S21v38r90č13i12n51a 1298511214567

Podle me je pravda uplne jinde nez v tom o cem nas tady Škoda a České Dráhy oficiálně informuji. To by me zajímalo v cem je ten skutečný problem nebo snad malér?? A ... Škoda plzen ma sídlo na Kypru? Zajimave i kdyz nedulezite.

0/0
17.2.2016 22:24
Foto

M97i71l70o14š 82Z11i71k29m16u52n86d 7785239269830

Všechny státy podporují svoje firmy. Je mi Škody líto. Je to vytunelovaná firma, která do 90 let v Plzni zaměstnávala až 38 000 lidí a její výrobky jsou známé po celém světě již 150 let. Výzkum něco stojí a hned to není, ale můžeme také mít jen manifaktury a základní vzdělání. Dráhy prohospodařily hodně peněz a to se moc neřeší.

+4/−2
5.2.2016 22:26

J51o24s13e36f 69V95l90t45a96v92s84k17y 3535375591153

Vyrobky Skody stacily kvalitou jen na rozvojove zeme.

+2/0
8.2.2016 12:53

L81i40b36o81r 15H45a20d 2689917865842

A pan Sůra by nám mohl napsat celou pravdu ve své nahotě, co pane redaktore???

Nalejme si čistého vína a rozpovídejte se o pozadí problému lokomotivy řady 380. Prosím. R^

+1/0
5.2.2016 22:08

L34i89b27o41r 24H73a28d 2599367255252

Drtivá většina zde diskutujících nemá o ani nejmenší tušení, o čem se mezi škodovkou a ČD hraje, ta lokomotiva je už delší dobu odsouzená k zániku. Víc nenapíši, poněvadž bych mohl mít problémy v práci. ;-€

+2/−1
5.2.2016 22:04

L50u59k17á36š 73S20e97d93l27á90č56e46k 1153477867440

Mám takový dojem, že lokomotiva Škoda dopadne stejně, jako autobus Oasa. Povolení v Německu na rychlost 120 je legrační. Tohle přece není dokončená lokomotiva. Rv

+6/−2
5.2.2016 19:11
Foto

D78a16v14i43d 43K81r21á65s54e78n60s70k42ý 7347760327

Navrhuji přejmenování na Škodu 120 ;-D

0/0
3.3.2016 21:10

J89o66s88e76f 73V78l70t98a70v97s68k92y 3775525221933

Zlate ceske rucicky

0/0
5.2.2016 17:40

J37a38n 49C52r32h81á80n 4682483513

Vyhraná arbitráž nastavila cenu lokomotivy Škoda na téměř dvojnásobnou jako lokomotivy Siemens. Za těchto podmínek nemá lokomotiva Škoda budoucnost. Obě strany to ví a nemají zájem dál do ní investovat. Pro ČD to znamená poptávat Vectrony, pro Škodu vyždímat z této smlouvy co nejvíc a nevydávat dalsí peníze na dalsí schvalovací procesy.

+4/−1
5.2.2016 16:28

R80a93d58e36k 60J92a23n34a56t47a 9575196704102

Škoda chce tuto lokomotivy dodávat i jiným zákaznům - viz kontrakt s Bavorskem. Schválenou ji tedy sama ptřebuje.

0/0
6.2.2016 14:17

D45a14n71i45e22l 27V86á12c66h66a42l 3136838345986

Právě proto věřím, že kdyby to bylo na nich o to povolení by se rvali a nevymlouvali by se na dopravce. Nedovedu si představit firmu, která by zahodila tolik let vývoje výrobku, svou pověst a další zakázky jenom proto, že nemůže dostat nějaké povolení. Nevím přesně, kde je s tím povolením problém jestli v německu nebo u ČD, ale věřím že ŠT v tomhle mluví pravdu. Možná, že se ČD bude líp soudit, když není povolení k provozu. A třeba si to povolení získají až když jim soud odklepne, že se mají na arbitráž vykašlat.

+2/0
7.2.2016 9:31

J17a85n 30C38e31p96e75k 1494436460

Stále nechápu, pokud je smlouvou zavázán dodavatel dodat v termínu a se všemi potřebnými dokumenty a povoleními nějakou věc, proč Škoda není schopná toto uskutečnit pro České Dráhy a ještě ji soudy za zpoždění přiklepnou tučnou výslužku?

+8/−2
5.2.2016 11:47

J75i78r52k95a 73D45v27o67ř48á17k 4285190453558

Zákazník to taky nechápe, jinak by se nesoudil. Možná je i ta smlouva šlendrián.

+1/0
5.2.2016 12:04

J30i64ř77í 37E91r93b56e18n 1883354486617

Protože po třistašedesátépáté: lokomotiva existuje a funguje, ale německý úřad pro ni zdržuje vydání souhlasné dokumentace.

+4/−2
5.2.2016 16:11

R37o80m48a12n 68J64e37s97c46h48k43e 9158915317255

Vy asi nevíte, že Němci jsou nadlidé. Oni jsou něco více. Český zákazník pro ně nic neznamená.

0/0
6.2.2016 10:06

O45l45d26ř79i97c50h 74J17a66n29e48č56e49k 8899666893271

proč by měly vectrony tahat railjety do Rakouska? 8-o vždyť linku mají ČD a ÖBB půl na půl (státní hranice je téměř přesně v půli cesty mezi Prahou a Grazem) a i vozidla pro ni zajišťují půl na půl - těch 7 souprav vozů od ČD má podobnou hodnotu jako 3 soupravy vozů + 10 lokomotiv od ÖBB

+2/0
5.2.2016 10:41

J57i22r18k45a 29D45v48o62ř80á46k 4185810303728

Protože v tom někdo zas viděl narušení evropského soutěžního práva. Takže se ČD nedivím, že chce jezdit se "svýma" mašinama. Taky jde o odpoutání od částečně monopolního a dost problematického výrobce a získání zkušeností s loko dalších výrobců, a zároveň prokázání zájmu o ně. Což by mohlo vést k (dlouholetým) projednáváním homologace i u dalších, čili o rozšiřování nabídky. Tj. od ČD je to rozhodně rozumný krok. A pak je tu otázka záruk a financování. Takový leasing je možné rychle ukončit aniž byste musel u soudu prohrávat stamiliony! Škodovka prostě začíná být partner který velmi škodí kase.

+3/−1
5.2.2016 12:02

O44l70d77ř21i72c72h 54J50a21n61e72č80e82k 8299176873181

COŽE? Vy o railjetech do Rakouska očividně nic nevíte, že!

ČD provozuje tuto linku spolu s ÖBB, linka je půl na půl v obou státech, oba dopravci poskytují půl na půl vozidla - klasická vyrovnávka výkonů v přeshraničním provozu. Co se na tomhle dá soutěžit?! Nákup railjetů je českými úrady uzavřený, ČD si teď s nimi mohou jezdit jak chtějí a můžou je i půjčovat zahraničnímu partnerovi výměnou za jeho vozidla. Bez tohohle by mezinárodní železniční doprava za spolupráce více dopravců vůbec nemohla fungovat.

.

Ale to podstané: u railjetů o Škodu vůbec nejde!! Ty (i ty ČD) již nyní tahají výlučně lokomotivy od Siemensu - taurusy. Co by se získalo tím, že by to místo nich tahaly vectrony? 8-o A co by na to řekly ÖBB? Jistě na to s ČD mají dlouhodobou smlouvu a teď by na tuto linku najednou měly posílat méně lokomotiv a více vozů? 8-o Přitom sám říkáte, že leasing je možné rychle ukončit - tak co když si ČD za dva roky vzpomenou, že to na railjetech chtějí zase jinak?!

.

Ať si ČD s vectrony tahají EC do Hamburgu, Varšavy, Budapešti, rychlíky přes ČB do Linze anebo přes HavlBrod do Brna - ale opravdu nechápu, co by měly dělat na railjetech do Grazu!!

Pane Sůra, prosím můžete nám to objasnit???

+3/0
5.2.2016 12:53
Foto

P79a57v26e57l 79M23a78k25o10v77e27c 8268135661

Státní firmy by měly mít zakázáno obchodovat s organizovaným zločinem a různými (nejen ekonomickými) mafiemi...Nemyslím tím Siemens...

+2/−2
5.2.2016 9:46

P35e46t55r 14N85o71v77o92t27n72y 1161110551

Myslíte DB? :-)

+2/−1
5.2.2016 9:54
Foto

P72a47v61e28l 55M92a38k37o33v13e25c 8648565971

Myslím české státní firmy s "českými" mafiemi (ať jsou registrovány kdekoliv...):-)

+3/0
5.2.2016 13:51

M94a72t93ú37š 33B17e94n46a44k 9378254302253

Tak zrovna Siemens je jedna z najviac korumpujúcich firiem v Európe....

+1/−1
5.2.2016 18:49

R40o85m40a52n 50J77e66s16c77h47k59e 9708335747385

Jaký je rozdíl mezi soukromým a státním ? Pamatuji si vtip majitelé socialismu. Uživatelé socialismu a budovatele socialismu. Na to kolik máte let by jste měl být více nad věcí. Každý chce dělat málo a mít hodně. Vy jste vyjímka ?

0/0
6.2.2016 10:09
Foto

P12a42v40e48l 39M72a81k30o32v45e82c 8928595351

Myslím, že jsem někdy nad věcí až moc...:-). Nerozumím Vaší tezi "dělat málo a mít hodně"...Dělám celý život pouze to, co mě baví a nezkoumám, jestli je to hodně nebo málo, ale jestli mám výsledky... A určitě nejsem výjimka.

0/0
6.2.2016 20:00

J13o34s12e35f 76Z96a50h91á59l73k85a 4883919278346

Tohle není nejspíš o lokomotivě s doklady národního drážního úřadu, ale o požadavcích konkrétního majitele trati. Vždyť Transportation aktuálně vyrábí soupravy vč. loko typu 109E přímo pro DB a bavorské tratě. Dávat popsaný problém za vinu výrobci lokomotiv je poněkud mimo mísu.

+3/−2
5.2.2016 9:46

J44a65n 10Č42e65k44a11l 7959765904524

Ono také kdo ví, co vypluje za problémy s tou zakázkou 109E pro DB-Regio...

0/0
5.2.2016 11:02

J57i65r18k17a 67D83v16o80ř74á22k 4565450553768

To opravdu neví. V tomhle punktu ale držím té pitomé Škodovce palce, přestože v Německu zjevně bezproblémovému začátku věří málokdo.

Spíš to na mě působí dojmem, že přiklepnutím části zakázky Škodovce chtěl zadavatel odkázat skoromonopol Siemensu aspoň trochu do patřičných mezí, tak jako se o to ČD poslední dobou trochu snaží vzhledem ke Škodovce.

+2/0
5.2.2016 12:17

M86i19l81a65n 62K49e80r63š94l86á78g82e60r 2939896115373

Stejný typ lokomotivy neznamená stejné vybavení nejrůznějšími zařízeními, které komunikují se zbytkem trati. Na železnici mají vždycky konkrétní vozidla s konkrétním vybavením svoje vlastní povolení pro konkrétní úseky tratí. Lokomotivy nejsou auta, aby stejný typ byl stejně zařízen nebo motorizován. Přizpůsobují se tratím, na kterých jezdí. Dokonce ani strojvedoucí nemůže jen tak vyjet na jakýkoliv úsek trati, musí na to mít nejdřív papíry.

+1/0
5.2.2016 13:25

R35o43b34e49r84t 82H52o16m12o82l20k52a 4213878300532

Ta Škoda, komu to asi tak patří....

+2/0
5.2.2016 9:21

J64i78ř34í 29E40r24b51e70n 1933694316387

Jediný akcionář:

CEIL (CENTRAL EUROPE INDUSTRIES) LTD

3032 Limassol, City House, Karaiskaki 6, Kyperská republika

Registrační číslo: HE 275785

+1/0
5.2.2016 16:14

J83a32r22o89m72í84r 31P11e30t37l11a35c39h 2594592655693

Nevím jak v Německu, ale na naše tratě by bohatě stačily parní lokomotivy. Nedávno jsem jel do Prahy a více jak třetinu tratise jelo padesátkou. Z Rychlodrách u nás mají politici jenom legraci, prý možná jeden, dva úseky po 20 kilometrech v roce 2030.....To už se hlavní evropskésku dávno obloukem vyhnou a my tak maximálně jako atrakci můžeme zavést ty parní lokomotivy....A budeme pro legraci, jako vojenská rozvědka v Libanonu.

+10/−6
5.2.2016 9:16

J21a83n 98Č58e38k95a24l 7649815964214

Jako vtip dobré...

+2/−5
5.2.2016 9:35

B91o63h54u25m61i24l 31P78e69s30e78k 6365657283334

Bohužel má pravdu, stát nemá žádnou vizi ohledně dopravní infrastruktury a je to poznat.

+7/0
5.2.2016 10:04

J37a76n 97Č88e80k63a84l 7109825854314

S tím já souhlasím, ale jakkoliv mám parní lokomotivy rád, tak je to přirovnání velmi kulhající - jízda vlaku není jen o rychlosti, ale v tomhle případě do toho velmi promlouvá zrychlení... Takže by pan Petlach byl asi velmi nemile překvapen, kdyby najednou ta trať zvládla jen poloviční počet vlaků...

+4/0
5.2.2016 11:03

J78i55r36k96a 34D90v86o19ř19á66k 4815850733258

Ano. I když páry byly velmi dobré, vzpomeňme oč rychleji jela Slovenská strela, což byl motorák, byť vyjímečný.

+1/0
5.2.2016 11:24

J37i80ř95í 49K41o56c42u40r14e67k 6475664915268

Tak ano, můžete tam zkusit nasadit páru. Ale nedivte se, až bude 1/4 hodiny třčet ve Třebové, protože je potřeba dobrat uhlí a vodu. A taky se nedivte, když bude trať zavřená, protože od úletu z komína chytnul les vedle.

+1/−1
5.2.2016 13:45

R57o17m62a71n 39J40e44s75c51h71k94e 9878485557195

Na rozdíl od eletriky nebude čekat až opraví spadlé dráty. A uhlí stačilo u nás na celou cestu. A mnohdy jezdily kouřovky rychleji než dnešní vlaky, například na trati Pardubice - Liberec nebo Znojmo- Okříšky.

před 80 - 100 lety. Vy nevíte, kde má lokomotiva komín. Jinak by jste nepsal takové bláboly.

+1/−1
6.2.2016 10:14

J66i54r89k34a 73D52v81o87ř60á51k 4385880483508

Ideově máte rozhodně pravdu. R^

Technicky ale už ne. I když páry u nás vyjímečně jely nějakých 160 km/h (a v Emerice 200 km/h), takový pravidelný provoz by možný nebyl, při takových rychlostech nepřijatelně zatěžují trať, nehledě na mizernou účinnost paliva, drážní technologii, nulnost spousty ruční údržby atd. Co se dalo tolerovat před půl stoletím, z mnoha důvodů nejde dnes.

+2/0
5.2.2016 11:22

R68o59m67a98n 70J61e11s13c19h55k43e 9798615397345

Právě proto je ostuda, že mnohdy jezdí vlaky pomaleji než za parního provozu. Například trať Znojmo - Okříšky nebo Pardubice - Liberec. To je ten pokrok.

0/0
6.2.2016 10:17

P53e52t17r 85M31a47r22e57š 8410286

Jen ať si poříděj Siemens, vůbec se jim nedivím. Ve Škodovce se asi někdo zbláznil, jen blázen by tu lokomotivu teď někdo koupil. Jsem zvědavej, jak dodají těch pár lokomotiv pro DB, asi taky bez schválení. 8-o

+9/0
5.2.2016 9:07

D72a74n28i11e30l 10K50r95i34š82k22a 5378887770938

Jenze vy nechapete situaci: Skodovka si lokomotivu pro nemecke trate samozrejme homologovat nechala, jenze Ceske drahy jako provozovatel nemaji povoleni od DB tam s tou masinou jezdit.

+5/−3
5.2.2016 9:13

P17e62t45r 43N90o92v90o51t63n17y 1971300121

Od německého "SŽDC".

+1/0
5.2.2016 9:55

M27i13c55h11a36e80l 96Z85e82l12e88n54k91a 3836362562211

Nabízíme lokomotivy, které umí jezdit i v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože je tam nemáme schválené.

+8/−2
5.2.2016 9:02

P26a63v39e91l 24V84a76ň23h49a34r80a 9338647922320

Jestli Skoda nekeca, tak je to spise "Nabizime lokomotivy, ktere mohou jezdit v Nemecku, ale vy je ta nesmite pouzivate, protoze VY je tam nemate povolene".

+7/0
5.2.2016 9:42

P79e48t78r 31M36a20r10š18o79u17n 5335598566876

nabízíme lokomotivy, které mohou jezdit v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože vám je nepovolí, neboť neumí jezdit přes most...

+1/−1
5.2.2016 13:01

J98i18ř63í 94E52r90b43e89n 1203124276777

nabízíme lokomotivy, které mohou jezdit v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože tam mají dřevěný most a bojí se, že by jim mohl spadnout...

0/0
5.2.2016 16:15

A87n85t55o26n62í28n 18D65o74u53b15e15k 3290109259

CD by se konecne mela rozvazat se zkorumpovanou Skodou? neustale jsou s ni jen problemy, soudy, zlodejny. navic dodava smejdy. nevidim jiny duvoud proto aby od ni neco kopovali nez korupce, korupce a zase korupce

+12/−1
5.2.2016 8:52
Foto

T55a59d84e89á35š 30R34y50b26k27a 3377213122888

Náhradou lokomotiv 150 si nejsem zcela jistý, protože jsou to lokomotivy na 140 do čela vnitrostátních rychlíků naprosto ideální, lehké soupravy a sice starší, přesto vysoce výkonné lokomotivy...

...co se stane s 151 se neví, ale jistě jsou zde důležitější vozební ramena k řešení, navíc jistý p. Ing Kotera si 151 přetáhl do DKV Olomouc PJ Bohumín (své "domovské" depo) a v budoucnu by se zde měla objevit i Pendolina, což jaksi v železničních kuloárech budí ještě dojem dlouholeté (minimálně 5 let) služby právě zmíněných lokomotiv 151...

+2/0
5.2.2016 8:50

O37l75d13ř57i31c24h 61J63a53n15e50č89e23k 8559126573741

taky nechápu, proč by se 150/151 měly vyřazovat - vždyť je to skoro to nejlepší, co ČD mají. elektrické lokomotivy přeci při patřičné údržbě a modernizaci elektroniky (zabezpečení...) můžou jezdit i 100 let, obvykle se nahrazují (přesouvají z hlavních tratí / rychlíků na nižší výkony) proto, že již výkonově nestačí - ale 150/151 výkonem a rychlostí stále plně dostačují i pro hlavní české trati!

0/0
5.2.2016 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.