Diskuze

Další problém pro lokomotivy Škoda. Dráhy zvažují náhradu od Siemensu

České dráhy zvažují, že si pronajmou od leasingové společnosti lokomotivy, s nimiž budou moci bez omezení jezdit do Německa. S lokomotivami řady 380 od Škody Transportation, kvůli kterým už České dráhy prohrály za více než miliardu korun arbitráž, to totiž stále není možné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Mašiny od Siemensu vyjdou na poloviční cenu. A na rozdíl od Pilsner Schrott budou schopné i jízdy vlastní silou. :-)

0 0
možnosti
PS

Podle me je pravda uplne jinde nez v tom o cem nas tady Škoda a České Dráhy oficiálně informuji. To by me zajímalo v cem je ten skutečný problem nebo snad malér?? A ... Škoda plzen ma sídlo na Kypru? Zajimave i kdyz nedulezite.

0 0
možnosti
MZ

Všechny státy podporují svoje firmy. Je mi Škody líto. Je to vytunelovaná firma, která do 90 let v Plzni zaměstnávala až 38 000 lidí a její výrobky jsou známé po celém světě již 150 let. Výzkum něco stojí a hned to není, ale můžeme také mít jen manifaktury a základní vzdělání. Dráhy prohospodařily hodně peněz a to se moc neřeší.

4 2
možnosti
JV

Vyrobky Skody stacily kvalitou jen na rozvojove zeme.

2 0
možnosti
LH

L70i95b36o97r 77H23a75d

5. 2. 2016 22:08

A pan Sůra by nám mohl napsat celou pravdu ve své nahotě, co pane redaktore???

Nalejme si čistého vína a rozpovídejte se o pozadí problému lokomotivy řady 380. Prosím. R^

1 0
možnosti
LH

L66i60b17o78r 98H70a32d

5. 2. 2016 22:04

Drtivá většina zde diskutujících nemá o ani nejmenší tušení, o čem se mezi škodovkou a ČD hraje, ta lokomotiva je už delší dobu odsouzená k zániku. Víc nenapíši, poněvadž bych mohl mít problémy v práci. ;-€

2 1
možnosti
LS

Mám takový dojem, že lokomotiva Škoda dopadne stejně, jako autobus Oasa. Povolení v Německu na rychlost 120 je legrační. Tohle přece není dokončená lokomotiva. Rv

6 2
možnosti
Foto

Navrhuji přejmenování na Škodu 120 ;-D

0 0
možnosti
JV
JC

J88a19n 71C21r70h72á21n

5. 2. 2016 16:28

Vyhraná arbitráž nastavila cenu lokomotivy Škoda na téměř dvojnásobnou jako lokomotivy Siemens. Za těchto podmínek nemá lokomotiva Škoda budoucnost. Obě strany to ví a nemají zájem dál do ní investovat. Pro ČD to znamená poptávat Vectrony, pro Škodu vyždímat z této smlouvy co nejvíc a nevydávat dalsí peníze na dalsí schvalovací procesy.

4 1
možnosti
RJ

Škoda chce tuto lokomotivy dodávat i jiným zákaznům - viz kontrakt s Bavorskem. Schválenou ji tedy sama ptřebuje.

0 0
možnosti
JC

J39a31n 22C31e68p47e17k

5. 2. 2016 11:47

Stále nechápu, pokud je smlouvou zavázán dodavatel dodat v termínu a se všemi potřebnými dokumenty a povoleními nějakou věc, proč Škoda není schopná toto uskutečnit pro České Dráhy a ještě ji soudy za zpoždění přiklepnou tučnou výslužku?

8 2
možnosti
JD

Zákazník to taky nechápe, jinak by se nesoudil. Možná je i ta smlouva šlendrián.

1 0
možnosti
OJ

proč by měly vectrony tahat railjety do Rakouska? 8-o vždyť linku mají ČD a ÖBB půl na půl (státní hranice je téměř přesně v půli cesty mezi Prahou a Grazem) a i vozidla pro ni zajišťují půl na půl - těch 7 souprav vozů od ČD má podobnou hodnotu jako 3 soupravy vozů + 10 lokomotiv od ÖBB

2 0
možnosti
JD

Protože v tom někdo zas viděl narušení evropského soutěžního práva. Takže se ČD nedivím, že chce jezdit se "svýma" mašinama. Taky jde o odpoutání od částečně monopolního a dost problematického výrobce a získání zkušeností s loko dalších výrobců, a zároveň prokázání zájmu o ně. Což by mohlo vést k (dlouholetým) projednáváním homologace i u dalších, čili o rozšiřování nabídky. Tj. od ČD je to rozhodně rozumný krok. A pak je tu otázka záruk a financování. Takový leasing je možné rychle ukončit aniž byste musel u soudu prohrávat stamiliony! Škodovka prostě začíná být partner který velmi škodí kase.

3 1
možnosti