Diskuze

Řídící výbor ČD kývl na převod nádraží, podle právníků je ale riskantní

Řídící výbor Českých drah ve čtvrtek souhlasil s převodem nádraží na Správu železniční dopravní cesty. Právníci státního dopravce ale pár týdnů před plánovaným prodejem upozorňují, že převod je příliš rizikový. Transakci ještě musí schválit dozorčí rada a představenstvo ČD.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Až nebude na platy manažerů, oni zase kývnou a pro jistotu přidraží i jízdné, aby bylo co vyplácet na další kvartál.

Jeden musí žasnout, jak pár diletantů, dokáže zlikvidovat takový kolos jako byly České dráhy.

1 1
možnosti

Jak přesně se ČD "likvidují"? Už skoro 10 let přepravní výkon roste (tj. lidi jezdí více vlakem).

Jinak souvislost mezi mzdami manažerů a cenami produktů hledá jen magor. Podíl odměn vedení na obratu velkých společností je zanedbatelný. Mnohem důležité, než jakou má vedení mzdu, je, jak rozhoduje - každé rozhodnutí má vliv na hospodaření vyšší než je výše mzdy.

Mezi prostým lidem ale panuje přesvědčení, že by měl ředitele dělat nějaký manták za třicítku. Nejlépe dělnického původu. To se komunistům podařilo nacpat do podvědomí hodně pevně.

1 0
možnosti

Co zas vymýšlejí? Nádraží využívají města a obce pro zabezpečení dopravní obslužnosti obyvatel, tedy převést do jejich majetku s dodatkem o zákazu prodeje budov a pozemků třetím osobám. V nádražních budovách je spousta prostoru pro galerie, muzea nebo pro nějaké další volnočasové aktivity.

2 0
možnosti

Nádraží jsou součástí dráhy a tudíž mají a vždycky měly patřit vlastníkovi dráhy. A dopravce taky má platit poplatky za užití dopravní cesty pouze vlastníkovi dopravní cesty, nikoliv kdejakým trafikantům u trati. Pokud některá budova není k provozování dráhy potřeba, tak ať je vyjmuta z příslušenství a pozemku dráhy, ale pak na ni pochopitelně dopravci nebudou nijak přispívat.

2 0
možnosti

Jistě, otázka by se též mohla položit i obráceně! Proč se vůbec železnice stavěla, a proč, když v jejich počátcích za jejím budováním jako klíčový subjekt nestál panovník ale podnikatel, tak proč když jsou dnes přítěží je prostě nezrušit a nezbourat. To platí i o nádražích k těmto komunikacím patřícím. V kronikách měst a obcí se zájemci dočtou, že při budování zastávek a pozdějších nádraží před panovníkem byl podnikatelský subjekt, málokterá stavba a památka v minulosti byla zřizována na záměru panovníka nebo církevního režimu.

0 4
možnosti

Protože tehdy nebyly dotace. ;-D

Dneska se kdejaký podnikatel nechá dotovat (levným odkupen pozemků, dotací pracovních míst, daňovými prázdninami, ...), aby se milostivě rozhodl podnikat. Kdyby dotace nebyly, podnikatelé by stejně podnikali a investice si zaplatili ze svého. Stát (voliči) jsou hloupí, že takto vyhazují SVÉ peníze, díky čemuž bují korupce a křiví se podnikatelský trh (někdo dotace dostane a je nespravedlivě zvýhodněn vůči ostatním).

0 1
možnosti

Hlavak za 150 M :-D

4 0
možnosti

A "nové" Brněnské za min 22 miliard ;-)

3 0
možnosti

Stále mi není jasná jedna věc? Budou součástí převdou za 3 miliardy i nyní nevyužité cargo plochy vhodné pro parkování aut? (Pro parkování slouží na Slovensku Bratislava Komárno, Itálii a určitě i jinde) Bez toho to totiž nemá smysl dělat. Nebo je necháme někam odklonit, zašantročit, rozprodat za mrzký peníz 3. stranám, které tam pak dělají činnosti nesouvisející s dráhou. Viz "nejhezčí nádraží" v ČR, kde chtěly ČD Cargo areál zpeněžit. Přestože cca 10 zbývajících vyhrazených parkovacích míst před nádražím bylo totálně plných.

1 0
možnosti

Od toho by možná měl být územní plán obce. Ať si pozemek koupí kdo chce, ale prostě tam musí zřídit P+R parkoviště.

1 0
možnosti

Kocourkov hadr. To snad není pravda. prodat nádraží. Trafikant prodá trafiku a bude nabízet cigarety vedle na stolečku.....................Důležité je" prý "zboží.

Degenerace podnikání v přímém přenosu..........

3 3
možnosti

J48a32n 44Z27e93m86a73n

5. 2. 2016 9:37

Je to trochu jinak. Trafikant prodá trafiku, následně si ji pronajme a za rok dá za nájem víc, než za kolik jí prodal ;-D

0 0
možnosti

Pokud budou nádražní budovy sloužit jako čekárny, bude jejich provoz platit SŽDC - taže žádné náklady pro ČD.

Pokud tam chce ČD prodávat jízdenky, ano pak bude muset platit nájem, ale v 21. století je toto nutné? Lístky si mohou zákazníci koupit přes internet nebo ve vlaku. Stačí ponechat pokladny (spíš informace) jen v největších stanicích, i když ani tam to nevidím nezbytně nutné.

3 1
možnosti

ponechat pokladny / informace s omezenou provozní dobou alespoň v některých větších stanicích vidím jako rozumné, je to tak i v Rakousku nebo Německu, kde se jinak drtivá část jízdenek prodává v automatech (a v poslední době online) - kvůli prodeji měsíčních kuponů, pro složitější případy (mezinárodní jízdenky apod.), poradenství.

problém ale je stav české společnosti, resp. její nezanedbatelné části - jak ta nádraží (čekárny) budou vypadat, když je necháte přístupná a neobsazená? ;-(

2 0
možnosti

Z hlediska budoucí konkurence na železnici je potřeba, aby žádný dopravce nevlastnil žádnou náádražní budovu. To by pak mohlo vypadat jako dnes na některých nádražích, že majitel nechce pronajout konkurenci ani kousek místa na prodej jízdenek...

11 1
možnosti

ale v soutěžích pak brečí, že se narozdíl od soukromníků musí starat o nádraží a mají tudíž vyšší náklady 8-o

nechat při dělení původních ČD na dopravce a SŽDC byl těžko pochopitelný omyl - je přeci jasné, že nádraží patří ke kolejím, nikoliv k vlakům...

14 0
možnosti

A není to snad pravda? Že v těch 13 miliardách je vlastně i částečně platba za infastrukturu? Vytápění čekáren, pokladny, ne automaty, dohled..

0 0
možnosti

Správné by bylo, kdyby nádražní budovy dostaly kraje nebo města. Ty je pak mohou nabízet k pronájmu službám (restaurace, kiosky apod.) a dopravcům (prodejny jízdenek). SŽDC si může nechat pro údržbu jiné budovy (depa, dílny a pod.), případně si může kancelář v hlavní budově pronajmout. Takto by byl zajištěny férové podmínky pro všechny dopravce. ČD došlo, že budovy jsou business, o který teď přijdou. Dají se totiž čerpat různé dotace na jejich údržbu a provoz a tyto peníze se pak dají zajímavě utrácet. Tyto boční příjmy teď budou ČD chybět.

3 2
možnosti

u nádraží, kde nesedí nikdo z SŽDC, by to jistě bývalo bylo nejlepší řešení. u větších nádraží, která jsou intenzívně využívána více subjekty, si nejsem úplně jistý, nicméně nemusí přeci mít všechna nádraží v republice stejného vlastníka.

kdyby nádraží byla ve vlastnictví státu, otevřelo by to i cestu ke zvelebení jich samotných i jejich okolí a ke stavbě v ČR tolik chybějících 'P+R' parkovišť - ČD mají spoustu jiných starostí a na takovéhle věci nemají peníze, ale pokud pozemky patří jim, obec s tím těžko může něco dělat, i když by třeba chtěla.

4 0
možnosti