Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Českým drahám loni ubyli zákazníci. Viní z toho hlavně rozsáhlé výluky

Českým drahám po letech růstu mírně klesl počet cestujících. Podle dopravce za to mohou zejména výluky a také nižší cena pohonných hmot, která lidi motivuje více jezdit autem. Zvedl se ale zájem o dálkové vlaky, informovaly České dráhy na páteční tiskové konferenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O59n90d33ř67e73j 36M61a18l32ý 3734173793513

Na trase mezi Kolínem a Prahou je zpoždění spíš běžnou záležitostí než výjimkou... už by s tím mohli něco udělat...

0/−1
6.2.2016 9:33

V95á31c39l79a39v 55N33o67v83o80t48n16ý 7225683660204

Pro mne jako občasného cestujícího různými směry (ne Pha-Ova) je jasná volba bus. A hlavní důvod je cena, neboť bez inkarty je "zákaznické" jízdné spíš "antizákaznické" ... ;-O

0/−1
5.2.2016 19:54

R53a22d50e19k 68J95a93n31a97t56a 9875436174722

Tam, kde jezdí hodně autobusů, nabízí ČD "včasnou jízdenku", kterou, názvu navzdory, si v e-shopu můžete koupit i těsně před odjezdem.

Znáte její cenu na relaci, kterou máte na mysli?

+1/0
5.2.2016 20:33

F75i38l46i92p 97S70m98o58l11a 9927978761757

Možná by pomohlo, kdyby spojení na delších tratích, kde jezdí jen osobáky, které mají návaznost na vlaky na koridorech, byly alespoň párkrát denně nahrazeny spěšnými vlaky, které zastavují jen ve větších stanicích. Osvědčilo se to například na trase Náchod-Choceň, kde místo dvou osobních vlaků s přestupem v Týništi nad Orlicí, jezdí třikrát denně spěšný vlak přímo a cesta se tak z hodiny zkrátí na 35 minut. Pro mě, který jezdí z Brna, pak cesta do Opočna skoro o tři čtvrtě hodiny rychlejší a místo dvou přestupů absolvuji jen jeden.

0/0
5.2.2016 19:51

J19i83r61k60a 66D94v96o77ř60á66k 4695820103368

To je hezké psát o tom, že v regio ubylo cestujících, ale přibylo jich ve stejných oblastech v autech nebo busech? Není to třeba v něčem jiném? Kdyby to bylo v dálkovině, řekl bych třeba spíš, že se lidem přestalo vyplácel lomit jízdné, takže "cestujících" je míň, ale lidí ve vlaku stejně.;-D Dál, v PID mi připadá, že opadlo nadšené průvodčích pípat každou bémkartu když někdo jede jen stanici nebo dvě. Chodí důsledněji až za vnitřním pásmem.

0/0
5.2.2016 16:33

R17a81d81e67k 89J60a20n14a20t68a 9295696944212

Ano. Vliv může mít menší dělení jízdenek.

Že je dobré při cestě do zahraničí rozdělit jízdenku na vnitrostátní a zahraniční úsek, věděl leckdo.

Jenže poslední roky stále více lidí jezdí na akčí mezinárodní jízdnenky z e-shopu, a tam už bývá dobrá cena i bez dělení. Rázem tak ze dvou cestujících vnikne jeden, který jede delší vzdálenost ...

+1/0
5.2.2016 16:39

R93a21d56e21k 90J29a83n46a46t94a 9305476204932

"Českým drahám v roce 2015 i přes pokles počtu cestujících stouply tržby a přepravní výkon. To v praxi znamená, že lidé jezdí delší dobu."

----------------

To neznamená, že jezdí delší dobu, ale že jezdí na větší vzdálenost. Jednotka přepravního výkonu je osobokilometr, ne osobohodina.

+5/0
5.2.2016 15:29

F24r71a75n20t97i43š90e76k 28S35t18r26n65a15d 4734915419966

Často cestuji vlaky za letní turistikou. Rok 2015 jsem však doslova "prospal" jako medvídek brtník. Málo jsem používal vlaková spojení ze dvou příčin. Zejména pro značné výluky na tratích, které mi znemožnily přepravu se zavazadlem ( "terénní tříkolový transportér" ) nezbytný pro vícedenní bivak vandry. Tahat se s těžkým báglem na zádech dokáže každý osel. A též pro značná tropická vedra po celý červen, červenec a srpen. Letní horúčava neumožnila ani jednodenní výlety. Kéž by to letos v létě bylo lepší ... max. +30°C ve stínu.

+1/−1
5.2.2016 13:28
Foto

B98r85o83n49i19s58l90a79v 51G69a44b85r46y51š 2502269881

To já spíš opačně, za loňský rok jsem najezdil vlakem nejvíc v historii. A není to proto, že bych měl rád výluky, ale prostě jsem měl víc důvodů jezdit.

0/0
5.2.2016 14:13

J48i91ř18í 71N61e29v27r91l31a 8122743639787

Není se čemu divit. SŽDC měla loni výluk ažaž. Typický příklad, co jsem zažil několikrát: Výluka mezi Prahou a Čerčany - místo vlaku z hlavního nádraží jede náhradní autobusová doprava, ale až ze Smíchova, pak ještě přesednout na vlak.... to pak spousta lidí dala logicky přednost přímému autobusu.

Navíc když dává Jančura s Leošem jízdenky mezi Prahou a Ostravou třeba za 130 korun.... není se čemu divit - cena je přeci pro většinu lidí to hlavní kritérium, s kým pojedou. (Hlavně že pak Jančura žaluje dráhy za podnákladové ceny...) Takže pak lidi logicky naplňují konkurenci.

Ale ono se to zase letos zlepší a já osobně to drahám přeju. :)

+5/0
5.2.2016 13:11

P72e54t63r 33N48a33j20d74e61k 7277296273901

1. Vlakem se v ČR vyplatí jet snad jen na trase Ostrava-Praha (úroveň a rychlost cestování) a pak ještě v okolí Prahy (extrémně nízké ceny). Zbytek republiky je celkem zoufalý a pohodlím ani cenou nedokáže konkurovat.

2. Mnoho lidí odrazuje naprosto zbytečná přiblblá INkarta. Je to byrokracie navíc, zdržuje to, otravuje to, je nutné ji sebou neustále nosit a ještě stojí relativně dost peněz. A z principu odmítám platit o třetinu vyšší cenu jen proto, že jsem si nekoupil přihřátou INkartu, která by se mi v součtu stejně ani nevyplatila.

+1/−14
5.2.2016 11:48

P30e42t41r 87N66o75v49o25t35n98y 1321340461

Když se vám v součtu nevyplatí, tak můžete jezdit bez ní. ;-D V okolí Prahy nejsou extrémně nízké ceny, platí tam normální tarif ČD nebo tarif PID.

+7/0
5.2.2016 11:54

P65e66t57r 86N56a26j26d72e96k 7887326223121

Jsou tam extrémně nízké ceny díky ročním kuponům PID.

+1/0
5.2.2016 12:05

P26e16t24r 85N74o88v53o69t97n83y 1591430441

Rocni kupon je jen v pasmu P0, dalsi pasma jsou srovnatelna s tarifem ČD. Integrovanou dopravu ale nemaji jen v Praze.

+1/0
5.2.2016 12:22

P97e24t62r 46N54a40j97d11e66k 7537266733691

Čtvrtletní kupón na 1 vnější zónu za 760 Kč je taky směšná cena. To je 8 Kč za den, takové ceny jinde v republice nenajdete.

+2/0
5.2.2016 12:32

P12e11t28r 33N52o19v74o63t58n42y 1111490341

Jezdím do 5. pásma z hranice P0 na traťovku ČD a rozdíl proti PIDu nebude ani 1000 Kč za celý rok. Radši jsem ale zákazníkem ČD. Inkartu pak použiju i při příležitostných jízdách jinam, takže budu asi na nule.

+2/0
5.2.2016 13:15

P43e80t76r 67N81o96v53o21t27n12y 1191600441

Tak pardon, jezdím do 4. pásma(pět i s vnitřním) a je to stejně drahé PID 4x3000, roční + ČD 3650 + 8400.

0/0
5.2.2016 13:24

P90e24t11r 59N61a96j22d15e86k 7517506743411

Čtvrtletní traťová jízdenka na jeden jediný kilometr stojí u ČD 740 Kč. Jízda vlakem po celé zóně 1 v tarifu PID stojí 760 Kč, když k tomu připočtu zonu P za 900 Kč, tak můžete za 1660 Kč jezdit po obrovskem uzemi 50x40 km 5 druhy dopravy. Cenovy ekvivalent u ČD je 9 km tratova jizdenka za 1554 Kč.

0/0
5.2.2016 13:30

P50e67t80r 49N80a61j96d29e96k 7267346983701

Tedy spíš 10 km za 1628 Kč.

Viz https://www.cd.cz/assets/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/cenik2e-mesicni-13-12-2015.pdf

0/0
5.2.2016 13:32

P29e29t57r 84N98o19v72o17t27n60y 1621980801

Já ale jezdím z Prahy a do Prahy do práce, nejkratší cestou, mně je k ničemu jezdit okolo Prahy. A tak to má většina lidí.

0/0
5.2.2016 13:34

P13e37t29r 55N39a35j91d50e55k 7857406773301

Většina lidí to má tak, že nebydlí na nádraží, tedy se k tomu nádraží musí nějak dostat, tedy museli by si kupovat ještě jízdné na autobus. Dále většina lidí nejezdí jen do práce a z práce, ale taky za nákupy, kamarády, kulturou, sportem.

+1/0
5.2.2016 13:39

P56e62t24r 93N96o76v59o90t77n91y 1561110521

Ano, takoví jsou, ale nebude jich většina, spousta obcí bez železnice má přímé autobusové spojení. Za nákupy, kamarády, kulturou, sportem - většinou tam, kam do práce. Za nákupy navíc ještě autem.

0/0
5.2.2016 13:53

P41e12t33r 33N16a27j49d10e58k 7697106503861

Naprosto drtivná většina cestujících si nevystačí jen s traťovou jízdenkou z bodu A do bodu B. Opravdu málokdo má dům i práci u nádraží.

+1/0
5.2.2016 14:18

P97e17t30r 72N43o26v16o77t62n19y 1921320631

To jsem nepsal, já mám vnitřní pražské pásmo. Ale dostat se na jeho hranici mě stojí stejně jak s tarifem ČD, tak PID. Upřímně, kdybych musel ještě řešit přestup na vlak z atobusu, tak uvažuji o jiné práci, nebo jezdím na vlak autem. Podle toho jsem i vybíral nemovitost.

+1/0
5.2.2016 14:30

R85a48d88e34k 44J71a53n86a93t88a 9275326784232

Tak na nádraží se dá dojít i pěšky. Např. v Čelákovicích to máte do 10 minut z velké většiny města.

A je to nejen zadarmo, ale i zdravé :-)

+3/0
5.2.2016 15:32

P37e30t96r 92N24a52j19d77e52k 7697156583391

Tak jedině, že bychom se všichni přestěhovali do Čelákovic.

0/0
5.2.2016 16:49

R94a73d78e92k 40J10a51n41a11t20a 9335346374952

Jistě chápete, že to je jen příklad. Pešky se chodí i leckde jinde. Třeba v Černošicích nebo Všenorech.

+1/0
5.2.2016 17:33

P10e14t28r 13N50o63v13o77t57n64y 1261780791

Chcete vyjmenovat vsechna vetsi sidla ve Středočeském kraji, ktera leží na dráze vedoucí do Prahy? :-)

0/0
5.2.2016 17:41

J54a18n 95J29e29m85e42l58k22a 1245940

Které jsou ovšem pouze pro místní.

0/0
5.2.2016 13:59

P86e31t37r 81N36a20j73d67e85k 7557186723341

Nejsou.

0/0
5.2.2016 14:00
Foto

B66r63o94n36i26s25l24a76v 61G30a96b33r14y90š 2132489941

Otravuje mě s sebou pořád nosit peníze, občanský průkaz a řidičák. Je to byrokracie navíc, zdržuje to, otravuje to...

+4/0
5.2.2016 11:57

P47e86t88r 32N26o29v36o31t50n47y 1891570911

Řidičák, techničák, co dva roky STK, povinné ručení, servisní prohlídky, dvakrát ročně pneumatiky, nedejbože, když se stane nehoda(byť nezaviněná), to je teprve papírů. Inkartu mám v peněžence a v podstatě o ní nevím. :-)

+9/0
5.2.2016 12:00
Foto

B33r45o44n70i61s65l90a15v 41G96a10b28r35y10š 2392589321

Sám bych to neřekl líp. A to ještě nepočítám to věčné hledání levnějšího benzínu a parkovacího místa. :-)

+2/0
5.2.2016 12:02

P29a69v29e90l 18Š31ť83a12s50t44n68ý 6154758774338

Na roční zdravotní taky nechodíte, když máte tu inkartu?:)

+1/−1
5.2.2016 12:06

P28e68t96r 61N87a42j38d47e56k 7887156893881

Většina lidí to auto musí tak jako tak živit a většina lidí to auto má, ne každý to má 10 kroků na nádraži a může si dovolit fungovat bez auta.

+1/−3
5.2.2016 12:08

P13e90t28r 95N71o28v27o30t38n11y 1241240601

No ja ho mam taky. Takze vim, ze blba inkarta je proti tomu vubec nic.

+1/0
5.2.2016 12:32

P68e21t31r 32N10a65j28d76e10k 7657136773691

Nic to není. Abych se 10x do roka svezl vlakem, na to se mi ta karta prostě nevyplatí. A platit o třetinu vyšší jízdné kategoricky odmítám.

0/−1
5.2.2016 12:36
Foto

B88r89o31n71i11s13l40a93v 97G59a25b71r42y56š 2602129891

To už je ale Váš problém. Já jsem loni nalítal vlakem 29 tis. km. IN50 se mi vrátila během 3 - 4 měsíců.

Auto by mi bylo k ničemu. Starat se o něj, týden by mi hnilo na parkovišti, starosti s pohonnými hmotami, s STK, hlídat toto, hlídat tamto škrábat okna v zimě, přezouvat, nejistota při hledání parkovacího místa, na parkovišti mi ho můžou poškrábat nebo vykrást, dávat pozor při cestě... je to prostě spousta starostí a já jsem línej člověk. A ano, je to můj problém. Proto jezdím v pohodlí vlakem. :-)

+1/0
5.2.2016 12:55

P67e81t46r 37N72a27j26d34e87k 7497716223131

Evidentně takových jako vy je velmi málo. Já tu jenom píšu, že INkarta zbytečně odrazuje potencionální cestující od používání vlaku a to je prostě fakt, já jsem toho důkazem.

0/−1
5.2.2016 13:36

P34e25t28r 12N39o36v97o65t98n21y 1821650701

A konkrétně v čem vás odrazuje? Pokud máte málo jízd do roka, tak se vám prostě nevyplatí a nemusíte ji řešit. Pokud jezdíte hodně, ušetříte. Vaše nějaké bloky zajít na pokladnu a vyřídit si inkartu jsou jen váš osobní problém.

+1/0
5.2.2016 13:56

P60e15t59r 67N18a67j73d20e97k 7317406413251

V tom, že cena s IN25 je na úrovni ceny autobusu, tzn. většina potencionálních cestujících ani nemá důvod si ji kupovat. To je jako by supermarket plošně zvýšil ceny o třetinu a řekl vám, že s kartou za 500 Kč vám dá slevu a můžete nakupovat za ceny jak u konkurence.

0/−1
5.2.2016 14:16

P72e14t47r 23N63o68v81o94t34n10y 1531390271

Ceny autobusů neznám. Pro mě služba ČD - jízda vlakem - o level výš, takže si klidně i připlatím. Ale s in-kartou mě to vychází stejně jako ten autobus(podle vás). Nakonec i článek tomu dává za pravdu - výluky a tedy NAD(pomalejší, méně kvalitní) žene lidi pryč.

+3/0
5.2.2016 14:23

P33e14t33r 68N69a63j71d12e65k 7217736303401

Proč jet vlakem s přestupem na autoubus, když můžou jet autobusem bez přestupu, že?

0/−1
5.2.2016 14:30

P14e47t92r 36N93o86v69o23t63n92y 1281850571

Pokud tam vůbec přímo jede a pokud je zhruba stejně rychlý.

+1/0
5.2.2016 14:33

P24e82t75r 36N15a16j37d90e44k 7697856383601

Tak evidentně je, když ubylo cestujících.

0/−1
5.2.2016 14:34

P76e69t23r 17N92o72v91o32t64n43y 1111970161

Všichni přešli do autobusů?

0/0
5.2.2016 14:35

P66e69t13r 68N20a14j82d22e49k 7877366393161

Určitě ne.

0/0
5.2.2016 14:39
Foto

B67r92o48n69i77s16l96a43v 19G10a10b55r10y54š 2922349581

Nemůžete na to pohlížet takto. Teda jasně že můžete, ale to není ten správný přístup. Do naší vsi jezdí autobus do většího města 4x denně. Vlak k nám jezdí 4x denně s přestupem. Ale já ten přestup nevnímám jako zátěž, ale mám 2x větší možnost vybrat si ze spojení, které mi více vyhovuje. Někdo je omezen těmi 4 přímými autobusovými spoji, ale já jsem svůj způsob dopravy rozšířil o další 4 spoje, kterými se do města můžu dostat.

Tím, že někdo nevyužívá přestupy jen kvůli svému pohodlí (když tahám něco těžkého nebo je toho moc, taky nepřestupuju), se o dost ochuzuje. "Jé, přímo mi to jede až za půl hodiny, tak počkám." A já bych řekl: "Do stejného cíle mi to jede za 5 minut. Sice přestupuju, ale budu tam dřív."

Navíc spousta vyspělých dopravních systémů je založena na přestupech. Zmiňuju se o tom i ve své disertační práci.

+1/0
5.2.2016 14:59
Foto

B48r73o37n97i49s66l86a74v 58G80a55b47r37y80š 2852779861

Tak pokud máte takový banální problém, pak se divím, jak můžete vůbec provozovat auto. ;-D

Je to to samé, jako když si s sebou berete řidičák a občanku. Akorát já mám místo řidičáku IN50. Pravda, mám i řidičák, ale jen z prestiže... Nemám ani služební auto a odmítám ho, i když mi jej šéf už několikrát nabízel.

+1/−1
5.2.2016 14:04

P15e98t82r 94N64o93v10o72t56n69y 1131220191

Tak to já asi kategoricky odmítnu platit jízdné, když lidi s in100 jezdí zadarmo. ;-D

0/−1
5.2.2016 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.