Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Českým drahám loni ubyli zákazníci. Viní z toho hlavně rozsáhlé výluky

Českým drahám po letech růstu mírně klesl počet cestujících. Podle dopravce za to mohou zejména výluky a také nižší cena pohonných hmot, která lidi motivuje více jezdit autem. Zvedl se ale zájem o dálkové vlaky, informovaly České dráhy na páteční tiskové konferenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O44n59d18ř60e54j 46M48a56l54ý 3444873433173

Na trase mezi Kolínem a Prahou je zpoždění spíš běžnou záležitostí než výjimkou... už by s tím mohli něco udělat...

0/−1
6.2.2016 9:33

V37á32c71l28a63v 64N27o66v29o18t79n19ý 7525273410124

Pro mne jako občasného cestujícího různými směry (ne Pha-Ova) je jasná volba bus. A hlavní důvod je cena, neboť bez inkarty je "zákaznické" jízdné spíš "antizákaznické" ... ;-O

0/−1
5.2.2016 19:54

R58a30d77e78k 78J66a77n75a72t20a 9415476404632

Tam, kde jezdí hodně autobusů, nabízí ČD "včasnou jízdenku", kterou, názvu navzdory, si v e-shopu můžete koupit i těsně před odjezdem.

Znáte její cenu na relaci, kterou máte na mysli?

+1/0
5.2.2016 20:33

F30i76l87i55p 11S83m80o13l18a 9827588811257

Možná by pomohlo, kdyby spojení na delších tratích, kde jezdí jen osobáky, které mají návaznost na vlaky na koridorech, byly alespoň párkrát denně nahrazeny spěšnými vlaky, které zastavují jen ve větších stanicích. Osvědčilo se to například na trase Náchod-Choceň, kde místo dvou osobních vlaků s přestupem v Týništi nad Orlicí, jezdí třikrát denně spěšný vlak přímo a cesta se tak z hodiny zkrátí na 35 minut. Pro mě, který jezdí z Brna, pak cesta do Opočna skoro o tři čtvrtě hodiny rychlejší a místo dvou přestupů absolvuji jen jeden.

0/0
5.2.2016 19:51

J50i38r51k12a 28D17v54o94ř24á19k 4635380703548

To je hezké psát o tom, že v regio ubylo cestujících, ale přibylo jich ve stejných oblastech v autech nebo busech? Není to třeba v něčem jiném? Kdyby to bylo v dálkovině, řekl bych třeba spíš, že se lidem přestalo vyplácel lomit jízdné, takže "cestujících" je míň, ale lidí ve vlaku stejně.;-D Dál, v PID mi připadá, že opadlo nadšené průvodčích pípat každou bémkartu když někdo jede jen stanici nebo dvě. Chodí důsledněji až za vnitřním pásmem.

0/0
5.2.2016 16:33

R95a54d52e32k 78J36a64n86a12t31a 9955256564312

Ano. Vliv může mít menší dělení jízdenek.

Že je dobré při cestě do zahraničí rozdělit jízdenku na vnitrostátní a zahraniční úsek, věděl leckdo.

Jenže poslední roky stále více lidí jezdí na akčí mezinárodní jízdnenky z e-shopu, a tam už bývá dobrá cena i bez dělení. Rázem tak ze dvou cestujících vnikne jeden, který jede delší vzdálenost ...

+1/0
5.2.2016 16:39

R54a21d94e30k 96J50a36n47a31t17a 9225406844672

"Českým drahám v roce 2015 i přes pokles počtu cestujících stouply tržby a přepravní výkon. To v praxi znamená, že lidé jezdí delší dobu."

----------------

To neznamená, že jezdí delší dobu, ale že jezdí na větší vzdálenost. Jednotka přepravního výkonu je osobokilometr, ne osobohodina.

+5/0
5.2.2016 15:29

F16r66a33n27t40i39š83e58k 65S59t78r54n60a63d 4354305169136

Často cestuji vlaky za letní turistikou. Rok 2015 jsem však doslova "prospal" jako medvídek brtník. Málo jsem používal vlaková spojení ze dvou příčin. Zejména pro značné výluky na tratích, které mi znemožnily přepravu se zavazadlem ( "terénní tříkolový transportér" ) nezbytný pro vícedenní bivak vandry. Tahat se s těžkým báglem na zádech dokáže každý osel. A též pro značná tropická vedra po celý červen, červenec a srpen. Letní horúčava neumožnila ani jednodenní výlety. Kéž by to letos v létě bylo lepší ... max. +30°C ve stínu.

+1/−1
5.2.2016 13:28
Foto

B59r33o50n12i24s43l40a29v 28G57a32b44r19y48š 2502959801

To já spíš opačně, za loňský rok jsem najezdil vlakem nejvíc v historii. A není to proto, že bych měl rád výluky, ale prostě jsem měl víc důvodů jezdit.

0/0
5.2.2016 14:13

J45i96ř77í 83N27e46v95r55l44a 8512513899727

Není se čemu divit. SŽDC měla loni výluk ažaž. Typický příklad, co jsem zažil několikrát: Výluka mezi Prahou a Čerčany - místo vlaku z hlavního nádraží jede náhradní autobusová doprava, ale až ze Smíchova, pak ještě přesednout na vlak.... to pak spousta lidí dala logicky přednost přímému autobusu.

Navíc když dává Jančura s Leošem jízdenky mezi Prahou a Ostravou třeba za 130 korun.... není se čemu divit - cena je přeci pro většinu lidí to hlavní kritérium, s kým pojedou. (Hlavně že pak Jančura žaluje dráhy za podnákladové ceny...) Takže pak lidi logicky naplňují konkurenci.

Ale ono se to zase letos zlepší a já osobně to drahám přeju. :)

+5/0
5.2.2016 13:11

P21e11t11r 19N79a61j27d13e52k 7897856213201

1. Vlakem se v ČR vyplatí jet snad jen na trase Ostrava-Praha (úroveň a rychlost cestování) a pak ještě v okolí Prahy (extrémně nízké ceny). Zbytek republiky je celkem zoufalý a pohodlím ani cenou nedokáže konkurovat.

2. Mnoho lidí odrazuje naprosto zbytečná přiblblá INkarta. Je to byrokracie navíc, zdržuje to, otravuje to, je nutné ji sebou neustále nosit a ještě stojí relativně dost peněz. A z principu odmítám platit o třetinu vyšší cenu jen proto, že jsem si nekoupil přihřátou INkartu, která by se mi v součtu stejně ani nevyplatila.

+1/−14
5.2.2016 11:48

P36e35t30r 50N39o14v63o81t89n33y 1381280421

Když se vám v součtu nevyplatí, tak můžete jezdit bez ní. ;-D V okolí Prahy nejsou extrémně nízké ceny, platí tam normální tarif ČD nebo tarif PID.

+7/0
5.2.2016 11:54

P86e53t56r 78N90a88j39d55e45k 7317436983681

Jsou tam extrémně nízké ceny díky ročním kuponům PID.

+1/0
5.2.2016 12:05

P87e78t76r 91N16o90v72o16t19n70y 1341930211

Rocni kupon je jen v pasmu P0, dalsi pasma jsou srovnatelna s tarifem ČD. Integrovanou dopravu ale nemaji jen v Praze.

+1/0
5.2.2016 12:22

P46e35t89r 31N77a72j90d47e74k 7727556733981

Čtvrtletní kupón na 1 vnější zónu za 760 Kč je taky směšná cena. To je 8 Kč za den, takové ceny jinde v republice nenajdete.

+2/0
5.2.2016 12:32

P96e80t64r 89N13o86v51o70t25n83y 1141960261

Jezdím do 5. pásma z hranice P0 na traťovku ČD a rozdíl proti PIDu nebude ani 1000 Kč za celý rok. Radši jsem ale zákazníkem ČD. Inkartu pak použiju i při příležitostných jízdách jinam, takže budu asi na nule.

+2/0
5.2.2016 13:15

P46e54t35r 76N82o32v83o78t51n13y 1641240521

Tak pardon, jezdím do 4. pásma(pět i s vnitřním) a je to stejně drahé PID 4x3000, roční + ČD 3650 + 8400.

0/0
5.2.2016 13:24

P69e17t30r 23N16a31j28d17e93k 7917506293661

Čtvrtletní traťová jízdenka na jeden jediný kilometr stojí u ČD 740 Kč. Jízda vlakem po celé zóně 1 v tarifu PID stojí 760 Kč, když k tomu připočtu zonu P za 900 Kč, tak můžete za 1660 Kč jezdit po obrovskem uzemi 50x40 km 5 druhy dopravy. Cenovy ekvivalent u ČD je 9 km tratova jizdenka za 1554 Kč.

0/0
5.2.2016 13:30

P46e51t50r 31N51a85j33d60e36k 7467216973881

Tedy spíš 10 km za 1628 Kč.

Viz https://www.cd.cz/assets/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/cenik2e-mesicni-13-12-2015.pdf

0/0
5.2.2016 13:32

P33e88t29r 54N76o10v75o60t26n43y 1491120771

Já ale jezdím z Prahy a do Prahy do práce, nejkratší cestou, mně je k ničemu jezdit okolo Prahy. A tak to má většina lidí.

0/0
5.2.2016 13:34

P82e78t19r 51N62a83j56d26e84k 7427386303611

Většina lidí to má tak, že nebydlí na nádraží, tedy se k tomu nádraží musí nějak dostat, tedy museli by si kupovat ještě jízdné na autobus. Dále většina lidí nejezdí jen do práce a z práce, ale taky za nákupy, kamarády, kulturou, sportem.

+1/0
5.2.2016 13:39

P78e89t91r 43N70o18v24o26t96n39y 1861480241

Ano, takoví jsou, ale nebude jich většina, spousta obcí bez železnice má přímé autobusové spojení. Za nákupy, kamarády, kulturou, sportem - většinou tam, kam do práce. Za nákupy navíc ještě autem.

0/0
5.2.2016 13:53

P50e52t16r 29N18a10j29d73e12k 7547506833831

Naprosto drtivná většina cestujících si nevystačí jen s traťovou jízdenkou z bodu A do bodu B. Opravdu málokdo má dům i práci u nádraží.

+1/0
5.2.2016 14:18

P37e50t72r 48N56o89v34o25t30n84y 1681820711

To jsem nepsal, já mám vnitřní pražské pásmo. Ale dostat se na jeho hranici mě stojí stejně jak s tarifem ČD, tak PID. Upřímně, kdybych musel ještě řešit přestup na vlak z atobusu, tak uvažuji o jiné práci, nebo jezdím na vlak autem. Podle toho jsem i vybíral nemovitost.

+1/0
5.2.2016 14:30

R41a86d60e84k 49J32a12n47a42t13a 9195646334382

Tak na nádraží se dá dojít i pěšky. Např. v Čelákovicích to máte do 10 minut z velké většiny města.

A je to nejen zadarmo, ale i zdravé :-)

+3/0
5.2.2016 15:32

P10e87t75r 45N50a59j86d80e72k 7537586813961

Tak jedině, že bychom se všichni přestěhovali do Čelákovic.

0/0
5.2.2016 16:49

R24a98d30e67k 47J46a45n68a41t22a 9275146284802

Jistě chápete, že to je jen příklad. Pešky se chodí i leckde jinde. Třeba v Černošicích nebo Všenorech.

+1/0
5.2.2016 17:33

P45e93t46r 62N83o32v61o33t37n53y 1491270331

Chcete vyjmenovat vsechna vetsi sidla ve Středočeském kraji, ktera leží na dráze vedoucí do Prahy? :-)

0/0
5.2.2016 17:41

J84a59n 23J17e36m66e34l87k48a 1225450

Které jsou ovšem pouze pro místní.

0/0
5.2.2016 13:59

P71e27t87r 68N68a74j58d40e31k 7777516863351

Nejsou.

0/0
5.2.2016 14:00
Foto

B89r74o59n44i90s70l75a27v 29G23a60b19r27y15š 2892479921

Otravuje mě s sebou pořád nosit peníze, občanský průkaz a řidičák. Je to byrokracie navíc, zdržuje to, otravuje to...

+4/0
5.2.2016 11:57

P92e95t80r 11N90o65v44o91t64n61y 1941180951

Řidičák, techničák, co dva roky STK, povinné ručení, servisní prohlídky, dvakrát ročně pneumatiky, nedejbože, když se stane nehoda(byť nezaviněná), to je teprve papírů. Inkartu mám v peněžence a v podstatě o ní nevím. :-)

+9/0
5.2.2016 12:00
Foto

B54r43o71n87i27s60l16a89v 96G76a46b27r52y14š 2362599501

Sám bych to neřekl líp. A to ještě nepočítám to věčné hledání levnějšího benzínu a parkovacího místa. :-)

+2/0
5.2.2016 12:02

P69a67v92e37l 84Š54ť16a34s98t18n25ý 6524358194808

Na roční zdravotní taky nechodíte, když máte tu inkartu?:)

+1/−1
5.2.2016 12:06

P19e33t67r 27N46a39j87d39e40k 7137956293431

Většina lidí to auto musí tak jako tak živit a většina lidí to auto má, ne každý to má 10 kroků na nádraži a může si dovolit fungovat bez auta.

+1/−3
5.2.2016 12:08

P82e48t61r 17N41o23v90o36t25n67y 1691870651

No ja ho mam taky. Takze vim, ze blba inkarta je proti tomu vubec nic.

+1/0
5.2.2016 12:32

P62e28t51r 90N47a70j67d65e18k 7287456193231

Nic to není. Abych se 10x do roka svezl vlakem, na to se mi ta karta prostě nevyplatí. A platit o třetinu vyšší jízdné kategoricky odmítám.

0/−1
5.2.2016 12:36
Foto

B20r81o38n61i34s87l34a72v 51G59a56b17r20y22š 2272539921

To už je ale Váš problém. Já jsem loni nalítal vlakem 29 tis. km. IN50 se mi vrátila během 3 - 4 měsíců.

Auto by mi bylo k ničemu. Starat se o něj, týden by mi hnilo na parkovišti, starosti s pohonnými hmotami, s STK, hlídat toto, hlídat tamto škrábat okna v zimě, přezouvat, nejistota při hledání parkovacího místa, na parkovišti mi ho můžou poškrábat nebo vykrást, dávat pozor při cestě... je to prostě spousta starostí a já jsem línej člověk. A ano, je to můj problém. Proto jezdím v pohodlí vlakem. :-)

+1/0
5.2.2016 12:55

P64e97t38r 80N75a69j86d48e65k 7357616763731

Evidentně takových jako vy je velmi málo. Já tu jenom píšu, že INkarta zbytečně odrazuje potencionální cestující od používání vlaku a to je prostě fakt, já jsem toho důkazem.

0/−1
5.2.2016 13:36

P29e25t97r 28N12o19v96o62t43n80y 1631920211

A konkrétně v čem vás odrazuje? Pokud máte málo jízd do roka, tak se vám prostě nevyplatí a nemusíte ji řešit. Pokud jezdíte hodně, ušetříte. Vaše nějaké bloky zajít na pokladnu a vyřídit si inkartu jsou jen váš osobní problém.

+1/0
5.2.2016 13:56

P67e93t83r 36N57a49j22d24e63k 7477796413441

V tom, že cena s IN25 je na úrovni ceny autobusu, tzn. většina potencionálních cestujících ani nemá důvod si ji kupovat. To je jako by supermarket plošně zvýšil ceny o třetinu a řekl vám, že s kartou za 500 Kč vám dá slevu a můžete nakupovat za ceny jak u konkurence.

0/−1
5.2.2016 14:16

P22e51t22r 67N62o72v94o76t40n41y 1181910191

Ceny autobusů neznám. Pro mě služba ČD - jízda vlakem - o level výš, takže si klidně i připlatím. Ale s in-kartou mě to vychází stejně jako ten autobus(podle vás). Nakonec i článek tomu dává za pravdu - výluky a tedy NAD(pomalejší, méně kvalitní) žene lidi pryč.

+3/0
5.2.2016 14:23

P18e56t40r 30N26a74j87d64e11k 7917646383761

Proč jet vlakem s přestupem na autoubus, když můžou jet autobusem bez přestupu, že?

0/−1
5.2.2016 14:30

P21e64t59r 64N77o28v85o67t96n54y 1501740271

Pokud tam vůbec přímo jede a pokud je zhruba stejně rychlý.

+1/0
5.2.2016 14:33

P89e96t44r 36N62a75j44d48e41k 7647836423301

Tak evidentně je, když ubylo cestujících.

0/−1
5.2.2016 14:34

P15e53t78r 20N59o57v38o85t60n39y 1271740631

Všichni přešli do autobusů?

0/0
5.2.2016 14:35

P89e15t50r 20N11a89j55d98e83k 7897306743381

Určitě ne.

0/0
5.2.2016 14:39
Foto

B87r93o37n79i98s74l32a56v 22G41a88b85r94y91š 2462419381

Nemůžete na to pohlížet takto. Teda jasně že můžete, ale to není ten správný přístup. Do naší vsi jezdí autobus do většího města 4x denně. Vlak k nám jezdí 4x denně s přestupem. Ale já ten přestup nevnímám jako zátěž, ale mám 2x větší možnost vybrat si ze spojení, které mi více vyhovuje. Někdo je omezen těmi 4 přímými autobusovými spoji, ale já jsem svůj způsob dopravy rozšířil o další 4 spoje, kterými se do města můžu dostat.

Tím, že někdo nevyužívá přestupy jen kvůli svému pohodlí (když tahám něco těžkého nebo je toho moc, taky nepřestupuju), se o dost ochuzuje. "Jé, přímo mi to jede až za půl hodiny, tak počkám." A já bych řekl: "Do stejného cíle mi to jede za 5 minut. Sice přestupuju, ale budu tam dřív."

Navíc spousta vyspělých dopravních systémů je založena na přestupech. Zmiňuju se o tom i ve své disertační práci.

+1/0
5.2.2016 14:59
Foto

B66r26o60n98i84s38l97a30v 63G93a86b31r30y62š 2582459301

Tak pokud máte takový banální problém, pak se divím, jak můžete vůbec provozovat auto. ;-D

Je to to samé, jako když si s sebou berete řidičák a občanku. Akorát já mám místo řidičáku IN50. Pravda, mám i řidičák, ale jen z prestiže... Nemám ani služební auto a odmítám ho, i když mi jej šéf už několikrát nabízel.

+1/−1
5.2.2016 14:04

P68e44t57r 80N39o51v52o16t76n73y 1611340161

Tak to já asi kategoricky odmítnu platit jízdné, když lidi s in100 jezdí zadarmo. ;-D

0/−1
5.2.2016 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.