Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českým drahám loni ubyli zákazníci. Viní z toho hlavně rozsáhlé výluky

Českým drahám po letech růstu mírně klesl počet cestujících. Podle dopravce za to mohou zejména výluky a také nižší cena pohonných hmot, která lidi motivuje více jezdit autem. Zvedl se ale zájem o dálkové vlaky, informovaly České dráhy na páteční tiskové konferenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O82n44d72ř60e91j 51M94a77l65ý 3264443773643

Na trase mezi Kolínem a Prahou je zpoždění spíš běžnou záležitostí než výjimkou... už by s tím mohli něco udělat...

0/−1
6.2.2016 9:33

V46á36c47l63a29v 58N97o66v89o66t34n72ý 7135823770844

Pro mne jako občasného cestujícího různými směry (ne Pha-Ova) je jasná volba bus. A hlavní důvod je cena, neboť bez inkarty je "zákaznické" jízdné spíš "antizákaznické" ... ;-O

0/−1
5.2.2016 19:54

R93a86d94e26k 35J88a92n50a45t41a 9895386344252

Tam, kde jezdí hodně autobusů, nabízí ČD "včasnou jízdenku", kterou, názvu navzdory, si v e-shopu můžete koupit i těsně před odjezdem.

Znáte její cenu na relaci, kterou máte na mysli?

+1/0
5.2.2016 20:33

F24i67l50i26p 17S35m66o64l29a 9497558721917

Možná by pomohlo, kdyby spojení na delších tratích, kde jezdí jen osobáky, které mají návaznost na vlaky na koridorech, byly alespoň párkrát denně nahrazeny spěšnými vlaky, které zastavují jen ve větších stanicích. Osvědčilo se to například na trase Náchod-Choceň, kde místo dvou osobních vlaků s přestupem v Týništi nad Orlicí, jezdí třikrát denně spěšný vlak přímo a cesta se tak z hodiny zkrátí na 35 minut. Pro mě, který jezdí z Brna, pak cesta do Opočna skoro o tři čtvrtě hodiny rychlejší a místo dvou přestupů absolvuji jen jeden.

0/0
5.2.2016 19:51

J77i48r86k88a 68D26v91o70ř38á48k 4605380573438

To je hezké psát o tom, že v regio ubylo cestujících, ale přibylo jich ve stejných oblastech v autech nebo busech? Není to třeba v něčem jiném? Kdyby to bylo v dálkovině, řekl bych třeba spíš, že se lidem přestalo vyplácel lomit jízdné, takže "cestujících" je míň, ale lidí ve vlaku stejně.;-D Dál, v PID mi připadá, že opadlo nadšené průvodčích pípat každou bémkartu když někdo jede jen stanici nebo dvě. Chodí důsledněji až za vnitřním pásmem.

0/0
5.2.2016 16:33

R96a28d87e67k 69J42a74n51a65t32a 9855746524272

Ano. Vliv může mít menší dělení jízdenek.

Že je dobré při cestě do zahraničí rozdělit jízdenku na vnitrostátní a zahraniční úsek, věděl leckdo.

Jenže poslední roky stále více lidí jezdí na akčí mezinárodní jízdnenky z e-shopu, a tam už bývá dobrá cena i bez dělení. Rázem tak ze dvou cestujících vnikne jeden, který jede delší vzdálenost ...

+1/0
5.2.2016 16:39

R38a66d55e69k 62J95a24n12a57t51a 9305216414532

"Českým drahám v roce 2015 i přes pokles počtu cestujících stouply tržby a přepravní výkon. To v praxi znamená, že lidé jezdí delší dobu."

----------------

To neznamená, že jezdí delší dobu, ale že jezdí na větší vzdálenost. Jednotka přepravního výkonu je osobokilometr, ne osobohodina.

+5/0
5.2.2016 15:29

F84r28a88n86t59i91š69e46k 41S81t84r39n27a36d 4814645129936

Často cestuji vlaky za letní turistikou. Rok 2015 jsem však doslova "prospal" jako medvídek brtník. Málo jsem používal vlaková spojení ze dvou příčin. Zejména pro značné výluky na tratích, které mi znemožnily přepravu se zavazadlem ( "terénní tříkolový transportér" ) nezbytný pro vícedenní bivak vandry. Tahat se s těžkým báglem na zádech dokáže každý osel. A též pro značná tropická vedra po celý červen, červenec a srpen. Letní horúčava neumožnila ani jednodenní výlety. Kéž by to letos v létě bylo lepší ... max. +30°C ve stínu.

+1/−1
5.2.2016 13:28

B73r73o41n71i92s90l74a60v 28G93a69b45r46y57š 6115304650

To já spíš opačně, za loňský rok jsem najezdil vlakem nejvíc v historii. A není to proto, že bych měl rád výluky, ale prostě jsem měl víc důvodů jezdit.

0/0
5.2.2016 14:13

J46i42ř98í 25N59e57v91r35l72a 8832333789877

Není se čemu divit. SŽDC měla loni výluk ažaž. Typický příklad, co jsem zažil několikrát: Výluka mezi Prahou a Čerčany - místo vlaku z hlavního nádraží jede náhradní autobusová doprava, ale až ze Smíchova, pak ještě přesednout na vlak.... to pak spousta lidí dala logicky přednost přímému autobusu.

Navíc když dává Jančura s Leošem jízdenky mezi Prahou a Ostravou třeba za 130 korun.... není se čemu divit - cena je přeci pro většinu lidí to hlavní kritérium, s kým pojedou. (Hlavně že pak Jančura žaluje dráhy za podnákladové ceny...) Takže pak lidi logicky naplňují konkurenci.

Ale ono se to zase letos zlepší a já osobně to drahám přeju. :)

+5/0
5.2.2016 13:11

P29e91t49r 36N47a66j21d23e35k 7977226973731

1. Vlakem se v ČR vyplatí jet snad jen na trase Ostrava-Praha (úroveň a rychlost cestování) a pak ještě v okolí Prahy (extrémně nízké ceny). Zbytek republiky je celkem zoufalý a pohodlím ani cenou nedokáže konkurovat.

2. Mnoho lidí odrazuje naprosto zbytečná přiblblá INkarta. Je to byrokracie navíc, zdržuje to, otravuje to, je nutné ji sebou neustále nosit a ještě stojí relativně dost peněz. A z principu odmítám platit o třetinu vyšší cenu jen proto, že jsem si nekoupil přihřátou INkartu, která by se mi v součtu stejně ani nevyplatila.

+1/−14
5.2.2016 11:48

P74e75t94r 44N37o38v95o69t44n32y 1131770241

Když se vám v součtu nevyplatí, tak můžete jezdit bez ní. ;-D V okolí Prahy nejsou extrémně nízké ceny, platí tam normální tarif ČD nebo tarif PID.

+7/0
5.2.2016 11:54

P26e49t45r 29N16a51j81d40e74k 7777956203201

Jsou tam extrémně nízké ceny díky ročním kuponům PID.

+1/0
5.2.2016 12:05

P43e18t52r 21N43o85v27o85t81n25y 1401380561

Rocni kupon je jen v pasmu P0, dalsi pasma jsou srovnatelna s tarifem ČD. Integrovanou dopravu ale nemaji jen v Praze.

+1/0
5.2.2016 12:22

P93e82t27r 83N69a45j57d32e50k 7717766153911

Čtvrtletní kupón na 1 vnější zónu za 760 Kč je taky směšná cena. To je 8 Kč za den, takové ceny jinde v republice nenajdete.

+2/0
5.2.2016 12:32

P69e25t42r 10N97o97v34o26t94n86y 1261330871

Jezdím do 5. pásma z hranice P0 na traťovku ČD a rozdíl proti PIDu nebude ani 1000 Kč za celý rok. Radši jsem ale zákazníkem ČD. Inkartu pak použiju i při příležitostných jízdách jinam, takže budu asi na nule.

+2/0
5.2.2016 13:15

P26e60t38r 44N33o15v90o58t56n98y 1221890171

Tak pardon, jezdím do 4. pásma(pět i s vnitřním) a je to stejně drahé PID 4x3000, roční + ČD 3650 + 8400.

0/0
5.2.2016 13:24

P60e61t86r 92N46a74j15d51e26k 7117526803271

Čtvrtletní traťová jízdenka na jeden jediný kilometr stojí u ČD 740 Kč. Jízda vlakem po celé zóně 1 v tarifu PID stojí 760 Kč, když k tomu připočtu zonu P za 900 Kč, tak můžete za 1660 Kč jezdit po obrovskem uzemi 50x40 km 5 druhy dopravy. Cenovy ekvivalent u ČD je 9 km tratova jizdenka za 1554 Kč.

0/0
5.2.2016 13:30

P41e13t39r 98N94a10j59d81e29k 7957936153481

Tedy spíš 10 km za 1628 Kč.

Viz www.cd.cz

0/0
5.2.2016 13:32

P70e24t42r 22N26o29v19o89t47n71y 1381120501

Já ale jezdím z Prahy a do Prahy do práce, nejkratší cestou, mně je k ničemu jezdit okolo Prahy. A tak to má většina lidí.

0/0
5.2.2016 13:34

P50e28t45r 10N59a84j62d16e73k 7867286573131

Většina lidí to má tak, že nebydlí na nádraží, tedy se k tomu nádraží musí nějak dostat, tedy museli by si kupovat ještě jízdné na autobus. Dále většina lidí nejezdí jen do práce a z práce, ale taky za nákupy, kamarády, kulturou, sportem.

+1/0
5.2.2016 13:39

P21e39t35r 41N64o92v86o97t14n90y 1191130841

Ano, takoví jsou, ale nebude jich většina, spousta obcí bez železnice má přímé autobusové spojení. Za nákupy, kamarády, kulturou, sportem - většinou tam, kam do práce. Za nákupy navíc ještě autem.

0/0
5.2.2016 13:53

P32e70t36r 92N40a11j96d54e59k 7417456283461

Naprosto drtivná většina cestujících si nevystačí jen s traťovou jízdenkou z bodu A do bodu B. Opravdu málokdo má dům i práci u nádraží.

+1/0
5.2.2016 14:18

P19e52t41r 96N36o23v64o22t18n79y 1641160171

To jsem nepsal, já mám vnitřní pražské pásmo. Ale dostat se na jeho hranici mě stojí stejně jak s tarifem ČD, tak PID. Upřímně, kdybych musel ještě řešit přestup na vlak z atobusu, tak uvažuji o jiné práci, nebo jezdím na vlak autem. Podle toho jsem i vybíral nemovitost.

+1/0
5.2.2016 14:30

R45a25d52e46k 36J35a96n74a62t90a 9795796554272

Tak na nádraží se dá dojít i pěšky. Např. v Čelákovicích to máte do 10 minut z velké většiny města.

A je to nejen zadarmo, ale i zdravé :-)

+3/0
5.2.2016 15:32

P60e58t61r 97N88a22j28d83e43k 7657166633951

Tak jedině, že bychom se všichni přestěhovali do Čelákovic.

0/0
5.2.2016 16:49

R47a71d24e90k 70J86a33n64a81t12a 9225146194312

Jistě chápete, že to je jen příklad. Pešky se chodí i leckde jinde. Třeba v Černošicích nebo Všenorech.

+1/0
5.2.2016 17:33

P70e55t61r 61N27o79v94o14t63n55y 1801740931

Chcete vyjmenovat vsechna vetsi sidla ve Středočeském kraji, ktera leží na dráze vedoucí do Prahy? :-)

0/0
5.2.2016 17:41

J87a61n 80J85e40m72e39l58k12a 1475980

Které jsou ovšem pouze pro místní.

0/0
5.2.2016 13:59

P18e91t31r 62N78a55j49d92e78k 7907566373811

Nejsou.

0/0
5.2.2016 14:00

B13r87o83n10i43s17l67a20v 95G92a45b12r10y25š 6805414790

Otravuje mě s sebou pořád nosit peníze, občanský průkaz a řidičák. Je to byrokracie navíc, zdržuje to, otravuje to...

+4/0
5.2.2016 11:57

P71e67t18r 61N53o34v57o41t34n17y 1161860941

Řidičák, techničák, co dva roky STK, povinné ručení, servisní prohlídky, dvakrát ročně pneumatiky, nedejbože, když se stane nehoda(byť nezaviněná), to je teprve papírů. Inkartu mám v peněžence a v podstatě o ní nevím. :-)

+9/0
5.2.2016 12:00

B13r40o34n98i82s51l87a38v 24G93a79b88r22y98š 6855594770

Sám bych to neřekl líp. A to ještě nepočítám to věčné hledání levnějšího benzínu a parkovacího místa. :-)

+2/0
5.2.2016 12:02

P40a67v61e98l 28Š87ť28a29s58t63n35ý 6674188104618

Na roční zdravotní taky nechodíte, když máte tu inkartu?:)

+1/−1
5.2.2016 12:06

P32e10t89r 14N76a11j41d38e52k 7507566733381

Většina lidí to auto musí tak jako tak živit a většina lidí to auto má, ne každý to má 10 kroků na nádraži a může si dovolit fungovat bez auta.

+1/−3
5.2.2016 12:08

P72e41t35r 71N81o55v76o47t35n95y 1831510151

No ja ho mam taky. Takze vim, ze blba inkarta je proti tomu vubec nic.

+1/0
5.2.2016 12:32

P78e33t87r 62N69a15j93d27e66k 7217186803811

Nic to není. Abych se 10x do roka svezl vlakem, na to se mi ta karta prostě nevyplatí. A platit o třetinu vyšší jízdné kategoricky odmítám.

0/−1
5.2.2016 12:36

B76r97o38n18i58s70l24a89v 56G27a37b63r85y62š 6335234960

To už je ale Váš problém. Já jsem loni nalítal vlakem 29 tis. km. IN50 se mi vrátila během 3 - 4 měsíců.

Auto by mi bylo k ničemu. Starat se o něj, týden by mi hnilo na parkovišti, starosti s pohonnými hmotami, s STK, hlídat toto, hlídat tamto škrábat okna v zimě, přezouvat, nejistota při hledání parkovacího místa, na parkovišti mi ho můžou poškrábat nebo vykrást, dávat pozor při cestě... je to prostě spousta starostí a já jsem línej člověk. A ano, je to můj problém. Proto jezdím v pohodlí vlakem. :-)

+1/0
5.2.2016 12:55

P14e15t61r 71N31a18j50d89e79k 7507786203161

Evidentně takových jako vy je velmi málo. Já tu jenom píšu, že INkarta zbytečně odrazuje potencionální cestující od používání vlaku a to je prostě fakt, já jsem toho důkazem.

0/−1
5.2.2016 13:36

P29e26t89r 98N78o77v18o26t46n23y 1361240321

A konkrétně v čem vás odrazuje? Pokud máte málo jízd do roka, tak se vám prostě nevyplatí a nemusíte ji řešit. Pokud jezdíte hodně, ušetříte. Vaše nějaké bloky zajít na pokladnu a vyřídit si inkartu jsou jen váš osobní problém.

+1/0
5.2.2016 13:56

P16e59t97r 83N52a70j13d69e17k 7137286203541

V tom, že cena s IN25 je na úrovni ceny autobusu, tzn. většina potencionálních cestujících ani nemá důvod si ji kupovat. To je jako by supermarket plošně zvýšil ceny o třetinu a řekl vám, že s kartou za 500 Kč vám dá slevu a můžete nakupovat za ceny jak u konkurence.

0/−1
5.2.2016 14:16

P89e87t28r 77N29o45v79o49t96n21y 1721860821

Ceny autobusů neznám. Pro mě služba ČD - jízda vlakem - o level výš, takže si klidně i připlatím. Ale s in-kartou mě to vychází stejně jako ten autobus(podle vás). Nakonec i článek tomu dává za pravdu - výluky a tedy NAD(pomalejší, méně kvalitní) žene lidi pryč.

+3/0
5.2.2016 14:23

P54e15t79r 66N91a34j56d98e11k 7897906953961

Proč jet vlakem s přestupem na autoubus, když můžou jet autobusem bez přestupu, že?

0/−1
5.2.2016 14:30

P17e16t46r 22N23o70v87o33t86n30y 1971670921

Pokud tam vůbec přímo jede a pokud je zhruba stejně rychlý.

+1/0
5.2.2016 14:33

P90e44t81r 19N48a35j95d68e25k 7977886493201

Tak evidentně je, když ubylo cestujících.

0/−1
5.2.2016 14:34

P93e63t55r 88N96o36v81o31t37n72y 1131840961

Všichni přešli do autobusů?

0/0
5.2.2016 14:35

P12e97t59r 66N83a81j97d98e43k 7227266913511

Určitě ne.

0/0
5.2.2016 14:39

B65r98o37n90i18s56l71a12v 76G34a76b97r33y70š 6855704630

Nemůžete na to pohlížet takto. Teda jasně že můžete, ale to není ten správný přístup. Do naší vsi jezdí autobus do většího města 4x denně. Vlak k nám jezdí 4x denně s přestupem. Ale já ten přestup nevnímám jako zátěž, ale mám 2x větší možnost vybrat si ze spojení, které mi více vyhovuje. Někdo je omezen těmi 4 přímými autobusovými spoji, ale já jsem svůj způsob dopravy rozšířil o další 4 spoje, kterými se do města můžu dostat.

Tím, že někdo nevyužívá přestupy jen kvůli svému pohodlí (když tahám něco těžkého nebo je toho moc, taky nepřestupuju), se o dost ochuzuje. "Jé, přímo mi to jede až za půl hodiny, tak počkám." A já bych řekl: "Do stejného cíle mi to jede za 5 minut. Sice přestupuju, ale budu tam dřív."

Navíc spousta vyspělých dopravních systémů je založena na přestupech. Zmiňuju se o tom i ve své disertační práci.

+1/0
5.2.2016 14:59

B70r78o33n50i32s96l19a58v 23G17a51b21r59y50š 6395954540

Tak pokud máte takový banální problém, pak se divím, jak můžete vůbec provozovat auto. ;-D

Je to to samé, jako když si s sebou berete řidičák a občanku. Akorát já mám místo řidičáku IN50. Pravda, mám i řidičák, ale jen z prestiže... Nemám ani služební auto a odmítám ho, i když mi jej šéf už několikrát nabízel.

+1/−1
5.2.2016 14:04

P70e81t92r 45N64o55v22o94t35n73y 1811680601

Tak to já asi kategoricky odmítnu platit jízdné, když lidi s in100 jezdí zadarmo. ;-D

0/−1
5.2.2016 13:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.