Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy potřebují nové věřitele, shání jedenáct miliard

České dráhy musí splatit dluhopisy a nákup nových vozidel v celkové hodnotě zhruba jedenáct miliard korun. Generální ředitel Pavel Krtek plánuje dluhy přefinancovat a chystá proto zatím největší emisi dluhopisů v dějinách společnosti. Zadlužený dopravce přitom ztrácí monopol a s ním i jistotu tržeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a66n 57C45e32p16e75k 1164586490

To je otřesné, oni si nechají zrepasovat dva vagony, ale to že vypadají, jak kdyby vypadly teleti z tlamičky, to jim nevadí. :-(

0/0
9.2.2016 12:20

T71o97m 75J54u87r18e66č91k98a 6635562165975

Je jich už několik desítek, popisek je pár měsíců starý a naživo to tak hrozně rozhodně nevypadá.

0/0
11.2.2016 23:37

R39a57d57e70k 32J49a41n61a33t22a 9895256184472

Jan Sůra klasicky zapomněl zmínit to, co napsali v E15 i HN. Že nové úvěry budou levnější než ty staré. Tj. úspora.

+3/0
8.2.2016 20:24

J14a94n 95S68ů92r52a 4905863323832

Pane Janato, nemohu za to, že neumíte číst: Dráhy by měly přefinancováním ušetřit: dobíhající dluhopisy mají úrok 4,5 procenta, v případě ČD Cargo dokonce pět procent. Loni vydané dluhopisy přitom měly úrok pod třemi procenty a ty nové by ho měly mít ještě nižší.

Kdybyste mě chtěl podezírat, že jsem to tam dopsal, sežeňte si sobotní noviny. Ale děkuji za trvalou přízeň a zájem o moji osobu:)

0/0
8.2.2016 22:11

R39a33d40e41k 36J75a64n40a50t19a 9515466924572

Pokud to tam opravdu už bylo, tak se omlouvám.

0/0
8.2.2016 23:16

J28a45n 36S10ů40r46a 4525413963912

A mimochodem, fascinuje mě ta jistota, že úrok bude nižší. To bych si s dovolením počkal až na vývoj trhu.

0/0
8.2.2016 22:15

R58a54d93e67k 59J46a15n85a65t69a 9485476194172

Úroky klesají poslední roky trvale. Některé sazby se dostaly i na nulu nebo dokonce pod nulu ...

0/0
8.2.2016 23:16

J31a90n 85S24ů59r77a 4955933533582

Chybu ale nepřiznáte:)Fajn

0/0
8.2.2016 23:16

M44i34l55a60n 31U53ř92í80d97i44l 5437264209461

Pro ČD by bylo nejprospěšnější jejich zrušení.

+2/−14
8.2.2016 11:31

M25a35r32t56i52n 96N49o40v23o44t48n27ý 3686526751584

Zajímavá myšlenka. A co dál? Budeme všichni jezdit autem?

+7/0
8.2.2016 16:06

V71l40a30d77i29s53l61a11v 45G62r45y67c 9574434708542

Půjčují si zvesela, neboť ví až to krachne zaplatí to daňový oslíček. Vůbec nic neriskují, divím se, že jsou tak s půjčováním při zdi.

+2/−10
8.2.2016 11:26

J81i48ř78í 93P74r96a91ž14á12k 9840912491432

Všichni zaměstnanci čd bojují o přežití svého zaměstnavatele. U Regiojetu by se asi měli lépe.

0/−14
8.2.2016 10:47
Foto

A64l74a83n 11Ř27e84p59k46a 4855726

No jasně, proto je u Regiojetu taková velká fluktuace a kvůli nedostatku lidí omezují servis v Astrách, ale trapně se ohánějí klidovou zónou ;-D

+14/0
8.2.2016 10:48

M46a15r78e93k 50V60y85m94a55z85a14l 5558246692370

Průměrný plat u RJ je 10 tisíc čistého....Tak to nevím jestli by si polepšili...;-D

+2/0
8.2.2016 18:57

J79i76ř64í 33P85r25a50ž75á19k 9950292801922

A u čd?

0/0
8.2.2016 19:03

M73i42l53a69n 31U11ř92í31d38i90l 5237194609341

České dráhy ve své historii již obraly řadu věřitelů. Nepůjčil bych jim ani floka.

+1/−15
8.2.2016 10:12

V15a54c86l78a70v 37H86a56j57e79k 3686319489

Můžete být konkrétní??

+10/0
8.2.2016 11:39

P60a89v37e28l 41Ř63a66p23e61k 7212706119545

Celá naše ekonomika připomíná hru zvanou letadlo.

+1/−4
8.2.2016 9:21

J48o35s85e55f 36K41o72p15e89c51k13y 9514412115

v cem?

0/0
8.2.2016 9:52

Z32d46e55n95ě21k 50S42o71b81o76t11k84a 2904295699473

Když vydaji dluhopisy a idi je nakoupi bude to další bublinka ktera praskne. Když člověk jede s ČD kolikrat nemá ani kde si sednou stojí na chodbě, i dobytek se přepravuje kultivovaněji než v ČD. Ceny jsou přemrštěné čistota vlaku odpovídá chlívku, a nemožnost na 75% vlakových nadraží zaplatit kartou je jak z dob doby kamene. Přeji všem ostatním dopravcům narůstajicí spokojené zakazníky a ČD brzký krach. Prasečák v kombinaci s vysokou cenou není do dnešního podnikani přípustný.

+1/−23
8.2.2016 8:55

J40a35n 66K98o35b42ě18r32s92k23ý 1930176871833

S tou kartou je to blbé to je fakt. Ale to že bývají plné vlaky asi jenom ukazuje to, že je u nás zájem cestovat vlakem. Navíc nikdo vám nebrání si pořídit místenku, která je při nákupu v eShopu ČD. A o krachu ČD si můžete jenom nechat zdát, žádný jiný soukromník všude ČD jen tak nenahradí i v Německu kde jezdí soukromníci mají státní DB většinový podíl a ve Švýcarsku SBB taky. Maximálně by je tak mohl nahradit jiný státní moloch a podle toho co aktuálně předvádí Arriva v autobusové dopravě tak děkuji nechci.

A k té ceně: Srovnejte si kolik se platí za vlak u nás a kolik v Německu v UK nebo ve Švýcarsku a to i vzhledem k platům. Potom vám vyjde že máme asi nejlevnější vlakovou dopravu v Evropě.

+14/0
8.2.2016 9:19

V47a76c37l21a35v 22H39a74j25e14k 3426969919

Platba kartou není zadarmo a terminály také ne. Jsou umisťovány tam, kde je předpoklad, že si na sebe vydělají. Navíc máte eshop a Můj vlak, kdy na pokladnu vůbec nemusíte.

+7/0
8.2.2016 9:32

V24a73c58l40a86v 24H69a80j65e21k 3166439329

A můžete si pořídit In Kartu a používat peněženku.

+7/0
8.2.2016 9:34

J20a23n 87K88o57b28ě76r74s88k26ý 1470246911573

Jo máte pravdu. Mě to nevadí IN kartu i MůjVlak už dávno mám ;-)

+3/0
8.2.2016 9:44

J22a27r94o91s82l30a98v 21H39o78r49á45k 5763112696760

"Navíc nikdo vám nebrání si pořídit místenku, která je při nákupu v eShopu ČD." - mistenka vam nezarucuje, ze si sednete. Mnohokrat jsem si priplatil mistenku a pres kufry a batohy v ulicce se do kupe proste nedostal. Navic pri ucpane ulicce zapomente na to ze si protahnete nohy, projdete se, zajdete si na zachod. Proto cestuji uz jen pouze v povinne mistenkovych vozech. Dobytcaku uz jsem si uzil dost.

0/−8
8.2.2016 10:00

B94r71o10n28i77s17l64a12v 26G52a49b73r47y97š 6695234480

Jezdím vlakem asi 18 let a stál jsem, když to přeženu, dohromady pětkrát. Zato v autě stojím v koloně každý den!

+8/0
8.2.2016 10:10

M98i76r33o52s92l20a51v 49Z88i23k75m59u77n78d 6408972867568

DB ani SBB nejsou, tak jako ČD, "státní" dopravce, ale podnikatelský subjekt dle "soukromého" práva, tak jako podnik pana Novotného či Jančury ... akciovka je vždy "soukormoprávní" subjekt, jinou věcí je, kdo je vlastníkem akcií ... "státní" je SŽDC ...

Miliardy vydávané na nákup vozidel jsou důsledkem investiční zanedbalosti nejen za "bolševika", ale i po "bolševikovi", kdy bylo základním úkolem ČSD > ČD šetřit, šetřit a zase šetřit > jako za bolševika, ať to stojí co to stojí ... v roce 1992 existoval plán na výrobu moderních vozů na rychlost 200 km/h ve Studénce, ale vláda s financministrem Václavem Klausem se proti tomu postavila ...

+5/−2
8.2.2016 11:26

J69o28s30e57f 92K49o87p37e80c14k56y 9714652405

CD jsou tez a.s. takze pointa je? ;-)

+2/0
8.2.2016 12:07
Foto

A50l75a62n 61Ř69e98p71k28a 4165176

Jasně, protože u Jančury lze kartou zaplatit vždy, že? :D Na nádraží možná, ale ve vlaku bez hotovosti ani ťuk :D

A 75% to není, spíš právě naopak.. a pořád můžete si pořídit in-kartu a tou lze zaplatit (když na ní máte peníze) na všech nádražích i ve všech vlacích ;-)

+5/0
8.2.2016 10:38

P35a66v74e87l 50P92r70o93k16o10p 6818652775790

Pravidelný (denní) cestující zaplatí u soukromníka nejméně dvakrát více. Tolik k přemrštěným cenám ČD.

+6/0
8.2.2016 11:35

R56a74d58e53k 32J23a67n84a66t13a 9935476384642

Přesně tak. Traťové jízdneky, časové kupony PID, případně IN100, je ten nejlevnější způsob, jak jezdit do práce. Např. s IN100 za 20 tisíc ročně mžete dojíždět na libovolnou vzdálenost za nějakých 85 Kč na 1 pracovní den.

+2/0
8.2.2016 23:20

M44a35r85t70i56n 11M51i84k23o30l61á91š62e63k 7110700343

Pohled do budoucnosti:2030: lék na rakovinu2040: let člověka na Mars2050: internet v Railjetech ČD

+4/−7
8.2.2016 8:46

J49a92n 95K83o88b52ě95r68s61k84ý 1210986891313

Jo no, ta WiFi v Railjetech je ostuda.

+1/−1
8.2.2016 9:13

V46a97c32l65a50v 65H56a79j17e33k 3546339729

Má to věcné důvody a to záruční doba soupravy. Přímo z výroby by to vyšlo výrazně dráž.

+1/0
8.2.2016 9:25

L39i12b61o74r 31Z12a12v32ř23e87l 8719476501962

wifi není ve vlacích potřeba a pokud chceš surfovat plať si svůj internet!!

0/0
12.2.2016 8:58

J27a59n 41J88e10m11e30l70k70a 1265640

178 Kč za 250 km novým Railjetem je opravdu hrozné.. Hrozné ČD..

0/0
8.2.2016 9:24
Foto

A77l15a82n 83Ř46e26p76k65a 4965726

2100: Spolehlivé a vždy funkční WiFi ve vlacích Regiojet ;-D

+1/−1
8.2.2016 10:39

R95o32b82b59e33r68t 28B44e75r19g76e78r 2275154829

Českým dráhám chybí peníze, ale sponzorují Fed Cap? není v tom trošku rozpor?

+10/−4
8.2.2016 8:29

J88i72r23i 43P72e37t80l89a14n 9145467335265

Jo když krast tak ve velkym!!

+1/−10
8.2.2016 8:17

A39n14n34a 30V73e40s30e86l45á 3669270511960

Často si říkám jak je lehké v ČR přijít k majetku . Stačí přece nakupovat dluhopisy takových společností jako jsou České dráhy

0/−2
8.2.2016 8:08

R12a51d81e88k 68J37a13n65a40t43a 9865926834392

Zdá se, že některé emise dluhopisů ČD veřejně obchodovatelné jsou:

http://akcie-cz.kurzy.cz/emise/CZ0003510885/

Ovšem téměř se s nimi neobchoduje - poslední obchod proběhl loni v červnu. A drobné investory to moc není - jeden dluhopis má totiž nominál 4 000 000 Kč.

0/0
8.2.2016 23:37

G32u93s11t69a29v 63S80o20j58k78a 1728533955414

Vždycky se mi líbí, jak na diskuzích o železnici hájí srdnatě ti, co si odmala hrají s vláčky a většinou ani nemají auto, především České dráhy:-)

+4/−8
8.2.2016 8:06

B51r67o84n76i75s55l85a83v 86G61a32b57r63y88š 6365474920

A k čemu auto, když máte vláčky? ;-D

+3/0
8.2.2016 8:35

G86u85s47t46a56v 23S72o25j80k76a 1488693705404

To je fakt, jezdit na šest přestupů přes půl republiky je diagnóza.

+1/−5
8.2.2016 8:45

B64r59o68n98i91s29l17a16v 62G76a17b27r81y67š 6405334560

Šest přestupů? Najděte mi nějakou relaci, kde se šestkrát přestupuje.

+9/0
8.2.2016 9:04

R68o52m35a59n 19S55t14o31n38e63k 1139393159161

Ja jsem su zatkm spoměl na 5 ostrava- bartovice adršbach

0/−2
8.2.2016 10:05

B48r91o61n26i72s33l75a77v 93G94a66b39r39y93š 6455654960

Cože?

0/0
8.2.2016 10:08

V17a46c24l70a47v 38H98a59j52e86k 3966789529

Mám kamaráda, který má auto a motorku a denně dojíždí 120 km do práce vlakem. protože je to pro něho pohodlnější a levnější. Autem jede cca 2x do měsíce. Není zaměstnán na ČD ale s vláčkama si doma hraje:-)

+5/0
8.2.2016 11:44

J47o12s20e42f 74L78a16n82z 8455751564658

To už je letadlo a ne železnice!

+3/−5
8.2.2016 7:38

J24i88ř73í 90P43r27a47ž41á15k 9960412541472

Zabalte tu prodělečnou firmu. Jančura nebo Novotný to umí lépe.

+2/−26
8.2.2016 7:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.