Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy potřebují nové věřitele, shání jedenáct miliard

České dráhy musí splatit dluhopisy a nákup nových vozidel v celkové hodnotě zhruba jedenáct miliard korun. Generální ředitel Pavel Krtek plánuje dluhy přefinancovat a chystá proto zatím největší emisi dluhopisů v dějinách společnosti. Zadlužený dopravce přitom ztrácí monopol a s ním i jistotu tržeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a37n 43C92e44p61e92k 1254106610

To je otřesné, oni si nechají zrepasovat dva vagony, ale to že vypadají, jak kdyby vypadly teleti z tlamičky, to jim nevadí. :-(

0/0
9.2.2016 12:20

T74o26m 67J62u73r34e18č19k41a 6765682255205

Je jich už několik desítek, popisek je pár měsíců starý a naživo to tak hrozně rozhodně nevypadá.

0/0
11.2.2016 23:37

R74a49d56e74k 51J51a11n43a95t20a 9785526194912

Jan Sůra klasicky zapomněl zmínit to, co napsali v E15 i HN. Že nové úvěry budou levnější než ty staré. Tj. úspora.

+3/0
8.2.2016 20:24

J76a38n 97S12ů33r62a 4285393773412

Pane Janato, nemohu za to, že neumíte číst: Dráhy by měly přefinancováním ušetřit: dobíhající dluhopisy mají úrok 4,5 procenta, v případě ČD Cargo dokonce pět procent. Loni vydané dluhopisy přitom měly úrok pod třemi procenty a ty nové by ho měly mít ještě nižší.

Kdybyste mě chtěl podezírat, že jsem to tam dopsal, sežeňte si sobotní noviny. Ale děkuji za trvalou přízeň a zájem o moji osobu:)

0/0
8.2.2016 22:11

R29a92d45e79k 55J53a58n38a42t22a 9325276944152

Pokud to tam opravdu už bylo, tak se omlouvám.

0/0
8.2.2016 23:16

J27a72n 58S60ů41r29a 4565833313252

A mimochodem, fascinuje mě ta jistota, že úrok bude nižší. To bych si s dovolením počkal až na vývoj trhu.

0/0
8.2.2016 22:15

R26a42d12e78k 66J91a56n56a19t77a 9435316584642

Úroky klesají poslední roky trvale. Některé sazby se dostaly i na nulu nebo dokonce pod nulu ...

0/0
8.2.2016 23:16

J62a49n 66S29ů23r76a 4785533213132

Chybu ale nepřiznáte:)Fajn

0/0
8.2.2016 23:16

M95i15l89a69n 78U46ř21í72d19i24l 5647394219561

Pro ČD by bylo nejprospěšnější jejich zrušení.

+2/−14
8.2.2016 11:31

M59a75r30t74i70n 85N37o83v51o10t94n77ý 3786896641174

Zajímavá myšlenka. A co dál? Budeme všichni jezdit autem?

+7/0
8.2.2016 16:06

V48l46a87d90i75s69l85a66v 85G40r41y31c 9574484508972

Půjčují si zvesela, neboť ví až to krachne zaplatí to daňový oslíček. Vůbec nic neriskují, divím se, že jsou tak s půjčováním při zdi.

+2/−10
8.2.2016 11:26

J20i54ř72í 63P10r58a77ž50á26k 9680302471682

Všichni zaměstnanci čd bojují o přežití svého zaměstnavatele. U Regiojetu by se asi měli lépe.

0/−14
8.2.2016 10:47
Foto

A82l67a41n 82Ř54e16p26k92a 4325646

No jasně, proto je u Regiojetu taková velká fluktuace a kvůli nedostatku lidí omezují servis v Astrách, ale trapně se ohánějí klidovou zónou ;-D

+14/0
8.2.2016 10:48

M83a15r43e17k 83V54y94m61a92z60a53l 5798686442900

Průměrný plat u RJ je 10 tisíc čistého....Tak to nevím jestli by si polepšili...;-D

+2/0
8.2.2016 18:57

J52i47ř87í 19P50r58a10ž64á28k 9260562731892

A u čd?

0/0
8.2.2016 19:03

M74i93l43a80n 27U31ř17í79d93i24l 5697654719731

České dráhy ve své historii již obraly řadu věřitelů. Nepůjčil bych jim ani floka.

+1/−15
8.2.2016 10:12

V68a54c18l39a87v 71H48a62j63e78k 3156239249

Můžete být konkrétní??

+10/0
8.2.2016 11:39

P14a78v87e66l 97Ř31a71p28e65k 7192976519225

Celá naše ekonomika připomíná hru zvanou letadlo.

+1/−4
8.2.2016 9:21

J83o72s52e72f 48K83o86p36e95c73k18y 9274852275

v cem?

0/0
8.2.2016 9:52

Z35d41e79n12ě22k 18S91o54b88o45t80k98a 2724525959363

Když vydaji dluhopisy a idi je nakoupi bude to další bublinka ktera praskne. Když člověk jede s ČD kolikrat nemá ani kde si sednou stojí na chodbě, i dobytek se přepravuje kultivovaněji než v ČD. Ceny jsou přemrštěné čistota vlaku odpovídá chlívku, a nemožnost na 75% vlakových nadraží zaplatit kartou je jak z dob doby kamene. Přeji všem ostatním dopravcům narůstajicí spokojené zakazníky a ČD brzký krach. Prasečák v kombinaci s vysokou cenou není do dnešního podnikani přípustný.

+1/−23
8.2.2016 8:55

J51a29n 88K30o35b77ě90r35s41k73ý 1400476771813

S tou kartou je to blbé to je fakt. Ale to že bývají plné vlaky asi jenom ukazuje to, že je u nás zájem cestovat vlakem. Navíc nikdo vám nebrání si pořídit místenku, která je při nákupu v eShopu ČD. A o krachu ČD si můžete jenom nechat zdát, žádný jiný soukromník všude ČD jen tak nenahradí i v Německu kde jezdí soukromníci mají státní DB většinový podíl a ve Švýcarsku SBB taky. Maximálně by je tak mohl nahradit jiný státní moloch a podle toho co aktuálně předvádí Arriva v autobusové dopravě tak děkuji nechci.

A k té ceně: Srovnejte si kolik se platí za vlak u nás a kolik v Německu v UK nebo ve Švýcarsku a to i vzhledem k platům. Potom vám vyjde že máme asi nejlevnější vlakovou dopravu v Evropě.

+14/0
8.2.2016 9:19

V53a91c34l38a94v 39H14a90j27e62k 3376669839

Platba kartou není zadarmo a terminály také ne. Jsou umisťovány tam, kde je předpoklad, že si na sebe vydělají. Navíc máte eshop a Můj vlak, kdy na pokladnu vůbec nemusíte.

+7/0
8.2.2016 9:32

V23a83c98l46a65v 96H95a96j10e62k 3886769799

A můžete si pořídit In Kartu a používat peněženku.

+7/0
8.2.2016 9:34

J16a56n 34K93o81b76ě91r82s48k55ý 1910706491283

Jo máte pravdu. Mě to nevadí IN kartu i MůjVlak už dávno mám ;-)

+3/0
8.2.2016 9:44

J68a39r20o51s73l10a43v 30H75o55r12á48k 5173122166770

"Navíc nikdo vám nebrání si pořídit místenku, která je při nákupu v eShopu ČD." - mistenka vam nezarucuje, ze si sednete. Mnohokrat jsem si priplatil mistenku a pres kufry a batohy v ulicce se do kupe proste nedostal. Navic pri ucpane ulicce zapomente na to ze si protahnete nohy, projdete se, zajdete si na zachod. Proto cestuji uz jen pouze v povinne mistenkovych vozech. Dobytcaku uz jsem si uzil dost.

0/−8
8.2.2016 10:00
Foto

B76r26o14n75i37s14l81a27v 79G88a57b19r67y96š 2512569501

Jezdím vlakem asi 18 let a stál jsem, když to přeženu, dohromady pětkrát. Zato v autě stojím v koloně každý den!

+8/0
8.2.2016 10:10

M73i41r61o55s61l31a39v 15Z22i14k27m35u74n53d 6758452487238

DB ani SBB nejsou, tak jako ČD, "státní" dopravce, ale podnikatelský subjekt dle "soukromého" práva, tak jako podnik pana Novotného či Jančury ... akciovka je vždy "soukormoprávní" subjekt, jinou věcí je, kdo je vlastníkem akcií ... "státní" je SŽDC ...

Miliardy vydávané na nákup vozidel jsou důsledkem investiční zanedbalosti nejen za "bolševika", ale i po "bolševikovi", kdy bylo základním úkolem ČSD > ČD šetřit, šetřit a zase šetřit > jako za bolševika, ať to stojí co to stojí ... v roce 1992 existoval plán na výrobu moderních vozů na rychlost 200 km/h ve Studénce, ale vláda s financministrem Václavem Klausem se proti tomu postavila ...

+5/−2
8.2.2016 11:26

J93o33s24e81f 41K34o38p33e92c20k84y 9204182585

CD jsou tez a.s. takze pointa je? ;-)

+2/0
8.2.2016 12:07
Foto

A59l90a65n 38Ř74e25p30k63a 4815466

Jasně, protože u Jančury lze kartou zaplatit vždy, že? :D Na nádraží možná, ale ve vlaku bez hotovosti ani ťuk :D

A 75% to není, spíš právě naopak.. a pořád můžete si pořídit in-kartu a tou lze zaplatit (když na ní máte peníze) na všech nádražích i ve všech vlacích ;-)

+5/0
8.2.2016 10:38

P31a91v77e10l 54P24r14o43k32o57p 6378622275580

Pravidelný (denní) cestující zaplatí u soukromníka nejméně dvakrát více. Tolik k přemrštěným cenám ČD.

+6/0
8.2.2016 11:35

R58a30d31e33k 96J46a93n37a92t19a 9765246614192

Přesně tak. Traťové jízdneky, časové kupony PID, případně IN100, je ten nejlevnější způsob, jak jezdit do práce. Např. s IN100 za 20 tisíc ročně mžete dojíždět na libovolnou vzdálenost za nějakých 85 Kč na 1 pracovní den.

+2/0
8.2.2016 23:20

M17a73r97t72i68n 41M45i19k42o60l33á48š95e79k 7760840113

Pohled do budoucnosti:2030: lék na rakovinu2040: let člověka na Mars2050: internet v Railjetech ČD

+4/−7
8.2.2016 8:46

J31a38n 48K78o25b93ě98r40s84k98ý 1370636831893

Jo no, ta WiFi v Railjetech je ostuda.

+1/−1
8.2.2016 9:13

V76a98c52l33a25v 82H39a88j57e26k 3226219879

Má to věcné důvody a to záruční doba soupravy. Přímo z výroby by to vyšlo výrazně dráž.

+1/0
8.2.2016 9:25

L71i72b96o97r 57Z25a33v74ř91e33l 8709376571132

wifi není ve vlacích potřeba a pokud chceš surfovat plať si svůj internet!!

0/0
12.2.2016 8:58

J73a38n 56J45e80m78e75l42k70a 1955370

178 Kč za 250 km novým Railjetem je opravdu hrozné.. Hrozné ČD..

0/0
8.2.2016 9:24
Foto

A53l69a27n 91Ř48e89p61k13a 4825206

2100: Spolehlivé a vždy funkční WiFi ve vlacích Regiojet ;-D

+1/−1
8.2.2016 10:39

R67o22b12b38e16r68t 66B12e16r28g62e86r 2355364249

Českým dráhám chybí peníze, ale sponzorují Fed Cap? není v tom trošku rozpor?

+10/−4
8.2.2016 8:29

J29i69r75i 39P19e95t39l35a11n 9295717635565

Jo když krast tak ve velkym!!

+1/−10
8.2.2016 8:17

A10n83n79a 74V54e30s63e69l44á 3439520711170

Často si říkám jak je lehké v ČR přijít k majetku . Stačí přece nakupovat dluhopisy takových společností jako jsou České dráhy

0/−2
8.2.2016 8:08

R75a68d88e18k 90J81a91n64a34t69a 9915366524112

Zdá se, že některé emise dluhopisů ČD veřejně obchodovatelné jsou:

http://akcie-cz.kurzy.cz/emise/CZ0003510885/

Ovšem téměř se s nimi neobchoduje - poslední obchod proběhl loni v červnu. A drobné investory to moc není - jeden dluhopis má totiž nominál 4 000 000 Kč.

0/0
8.2.2016 23:37

G71u81s75t37a85v 96S13o54j16k44a 1818213805164

Vždycky se mi líbí, jak na diskuzích o železnici hájí srdnatě ti, co si odmala hrají s vláčky a většinou ani nemají auto, především České dráhy:-)

+4/−8
8.2.2016 8:06
Foto

B60r59o35n41i86s46l87a63v 66G21a20b79r80y64š 2452599191

A k čemu auto, když máte vláčky? ;-D

+3/0
8.2.2016 8:35

G82u27s76t61a96v 61S67o24j84k20a 1728233825734

To je fakt, jezdit na šest přestupů přes půl republiky je diagnóza.

+1/−5
8.2.2016 8:45
Foto

B19r70o21n58i72s20l65a93v 65G63a82b28r18y25š 2752269311

Šest přestupů? Najděte mi nějakou relaci, kde se šestkrát přestupuje.

+9/0
8.2.2016 9:04

R89o69m83a71n 37S63t38o97n61e72k 1739713609771

Ja jsem su zatkm spoměl na 5 ostrava- bartovice adršbach

0/−2
8.2.2016 10:05
Foto

B89r53o37n46i70s20l52a85v 85G97a27b32r21y96š 2232439581

Cože?

0/0
8.2.2016 10:08

V97a19c92l50a32v 22H88a46j42e57k 3296739589

Mám kamaráda, který má auto a motorku a denně dojíždí 120 km do práce vlakem. protože je to pro něho pohodlnější a levnější. Autem jede cca 2x do měsíce. Není zaměstnán na ČD ale s vláčkama si doma hraje:-)

+5/0
8.2.2016 11:44

J92o30s92e13f 15L37a63n87z 8385541214468

To už je letadlo a ne železnice!

+3/−5
8.2.2016 7:38

J83i97ř72í 20P40r27a11ž47á38k 9250732511842

Zabalte tu prodělečnou firmu. Jančura nebo Novotný to umí lépe.

+2/−26
8.2.2016 7:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.