Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy potřebují nové věřitele, shání jedenáct miliard

České dráhy musí splatit dluhopisy a nákup nových vozidel v celkové hodnotě zhruba jedenáct miliard korun. Generální ředitel Pavel Krtek plánuje dluhy přefinancovat a chystá proto zatím největší emisi dluhopisů v dějinách společnosti. Zadlužený dopravce přitom ztrácí monopol a s ním i jistotu tržeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a31n 60C13e21p12e79k 1354116450

To je otřesné, oni si nechají zrepasovat dva vagony, ale to že vypadají, jak kdyby vypadly teleti z tlamičky, to jim nevadí. :-(

0/0
9.2.2016 12:20

T20o14m 89J79u60r45e14č71k72a 6725382975775

Je jich už několik desítek, popisek je pár měsíců starý a naživo to tak hrozně rozhodně nevypadá.

0/0
11.2.2016 23:37

R81a88d24e76k 98J86a13n46a75t59a 9515386114132

Jan Sůra klasicky zapomněl zmínit to, co napsali v E15 i HN. Že nové úvěry budou levnější než ty staré. Tj. úspora.

+3/0
8.2.2016 20:24

J70a80n 67S74ů49r29a 4695583383572

Pane Janato, nemohu za to, že neumíte číst: Dráhy by měly přefinancováním ušetřit: dobíhající dluhopisy mají úrok 4,5 procenta, v případě ČD Cargo dokonce pět procent. Loni vydané dluhopisy přitom měly úrok pod třemi procenty a ty nové by ho měly mít ještě nižší.

Kdybyste mě chtěl podezírat, že jsem to tam dopsal, sežeňte si sobotní noviny. Ale děkuji za trvalou přízeň a zájem o moji osobu:)

0/0
8.2.2016 22:11

R42a39d32e53k 20J15a69n53a38t53a 9785236964352

Pokud to tam opravdu už bylo, tak se omlouvám.

0/0
8.2.2016 23:16

J79a48n 96S98ů43r53a 4475513583422

A mimochodem, fascinuje mě ta jistota, že úrok bude nižší. To bych si s dovolením počkal až na vývoj trhu.

0/0
8.2.2016 22:15

R43a89d14e96k 87J77a17n33a60t66a 9445696634582

Úroky klesají poslední roky trvale. Některé sazby se dostaly i na nulu nebo dokonce pod nulu ...

0/0
8.2.2016 23:16

J36a69n 89S96ů98r57a 4345573833422

Chybu ale nepřiznáte:)Fajn

0/0
8.2.2016 23:16

M93i11l32a69n 24U84ř19í89d79i89l 5207304119711

Pro ČD by bylo nejprospěšnější jejich zrušení.

+2/−14
8.2.2016 11:31

M65a59r45t54i62n 40N89o20v84o47t72n72ý 3636506521114

Zajímavá myšlenka. A co dál? Budeme všichni jezdit autem?

+7/0
8.2.2016 16:06

V17l84a15d71i12s86l55a47v 19G74r56y53c 9884734488152

Půjčují si zvesela, neboť ví až to krachne zaplatí to daňový oslíček. Vůbec nic neriskují, divím se, že jsou tak s půjčováním při zdi.

+2/−10
8.2.2016 11:26

J68i27ř41í 48P21r79a94ž53á51k 9830252831962

Všichni zaměstnanci čd bojují o přežití svého zaměstnavatele. U Regiojetu by se asi měli lépe.

0/−14
8.2.2016 10:47

A50l31a68n 47Ř78e82p34k24a 4395696

No jasně, proto je u Regiojetu taková velká fluktuace a kvůli nedostatku lidí omezují servis v Astrách, ale trapně se ohánějí klidovou zónou ;-D

+14/0
8.2.2016 10:48

M78a14r97e45k 86V82y46m31a21z97a66l 5148456192140

Průměrný plat u RJ je 10 tisíc čistého....Tak to nevím jestli by si polepšili...;-D

+2/0
8.2.2016 18:57

J88i37ř89í 61P29r28a70ž71á49k 9670532871162

A u čd?

0/0
8.2.2016 19:03

M20i89l24a90n 39U57ř61í44d23i43l 5187704159611

České dráhy ve své historii již obraly řadu věřitelů. Nepůjčil bych jim ani floka.

+1/−15
8.2.2016 10:12

V14a84c40l46a84v 58H43a88j54e44k 3616199509

Můžete být konkrétní??

+10/0
8.2.2016 11:39

P17a42v57e76l 43Ř93a39p20e30k 7832746749875

Celá naše ekonomika připomíná hru zvanou letadlo.

+1/−4
8.2.2016 9:21

J56o68s74e92f 81K90o24p65e65c85k19y 9314672395

v cem?

0/0
8.2.2016 9:52

Z72d31e45n79ě38k 29S16o54b11o65t66k73a 2754745519833

Když vydaji dluhopisy a idi je nakoupi bude to další bublinka ktera praskne. Když člověk jede s ČD kolikrat nemá ani kde si sednou stojí na chodbě, i dobytek se přepravuje kultivovaněji než v ČD. Ceny jsou přemrštěné čistota vlaku odpovídá chlívku, a nemožnost na 75% vlakových nadraží zaplatit kartou je jak z dob doby kamene. Přeji všem ostatním dopravcům narůstajicí spokojené zakazníky a ČD brzký krach. Prasečák v kombinaci s vysokou cenou není do dnešního podnikani přípustný.

+1/−23
8.2.2016 8:55

J11a64n 70K96o12b73ě23r61s61k70ý 1940846511563

S tou kartou je to blbé to je fakt. Ale to že bývají plné vlaky asi jenom ukazuje to, že je u nás zájem cestovat vlakem. Navíc nikdo vám nebrání si pořídit místenku, která je při nákupu v eShopu ČD. A o krachu ČD si můžete jenom nechat zdát, žádný jiný soukromník všude ČD jen tak nenahradí i v Německu kde jezdí soukromníci mají státní DB většinový podíl a ve Švýcarsku SBB taky. Maximálně by je tak mohl nahradit jiný státní moloch a podle toho co aktuálně předvádí Arriva v autobusové dopravě tak děkuji nechci.

A k té ceně: Srovnejte si kolik se platí za vlak u nás a kolik v Německu v UK nebo ve Švýcarsku a to i vzhledem k platům. Potom vám vyjde že máme asi nejlevnější vlakovou dopravu v Evropě.

+14/0
8.2.2016 9:19

V47a55c74l64a66v 88H84a14j46e55k 3806129679

Platba kartou není zadarmo a terminály také ne. Jsou umisťovány tam, kde je předpoklad, že si na sebe vydělají. Navíc máte eshop a Můj vlak, kdy na pokladnu vůbec nemusíte.

+7/0
8.2.2016 9:32

V19a35c17l24a48v 24H80a83j54e59k 3696369979

A můžete si pořídit In Kartu a používat peněženku.

+7/0
8.2.2016 9:34

J17a82n 27K66o33b30ě13r54s27k21ý 1980216171613

Jo máte pravdu. Mě to nevadí IN kartu i MůjVlak už dávno mám ;-)

+3/0
8.2.2016 9:44

J98a95r28o25s25l10a16v 13H35o54r56á55k 5693692716920

"Navíc nikdo vám nebrání si pořídit místenku, která je při nákupu v eShopu ČD." - mistenka vam nezarucuje, ze si sednete. Mnohokrat jsem si priplatil mistenku a pres kufry a batohy v ulicce se do kupe proste nedostal. Navic pri ucpane ulicce zapomente na to ze si protahnete nohy, projdete se, zajdete si na zachod. Proto cestuji uz jen pouze v povinne mistenkovych vozech. Dobytcaku uz jsem si uzil dost.

0/−8
8.2.2016 10:00
Foto

B94r14o37n67i80s11l86a78v 31G60a97b22r90y24š 2182129411

Jezdím vlakem asi 18 let a stál jsem, když to přeženu, dohromady pětkrát. Zato v autě stojím v koloně každý den!

+8/0
8.2.2016 10:10

M62i80r86o36s44l54a36v 91Z13i56k71m20u77n59d 6428822347258

DB ani SBB nejsou, tak jako ČD, "státní" dopravce, ale podnikatelský subjekt dle "soukromého" práva, tak jako podnik pana Novotného či Jančury ... akciovka je vždy "soukormoprávní" subjekt, jinou věcí je, kdo je vlastníkem akcií ... "státní" je SŽDC ...

Miliardy vydávané na nákup vozidel jsou důsledkem investiční zanedbalosti nejen za "bolševika", ale i po "bolševikovi", kdy bylo základním úkolem ČSD > ČD šetřit, šetřit a zase šetřit > jako za bolševika, ať to stojí co to stojí ... v roce 1992 existoval plán na výrobu moderních vozů na rychlost 200 km/h ve Studénce, ale vláda s financministrem Václavem Klausem se proti tomu postavila ...

+5/−2
8.2.2016 11:26

J93o83s48e79f 97K19o48p93e64c11k92y 9224202465

CD jsou tez a.s. takze pointa je? ;-)

+2/0
8.2.2016 12:07

A53l24a17n 87Ř83e65p60k59a 4105756

Jasně, protože u Jančury lze kartou zaplatit vždy, že? :D Na nádraží možná, ale ve vlaku bez hotovosti ani ťuk :D

A 75% to není, spíš právě naopak.. a pořád můžete si pořídit in-kartu a tou lze zaplatit (když na ní máte peníze) na všech nádražích i ve všech vlacích ;-)

+5/0
8.2.2016 10:38

P77a53v24e67l 52P10r64o39k66o98p 6238272915810

Pravidelný (denní) cestující zaplatí u soukromníka nejméně dvakrát více. Tolik k přemrštěným cenám ČD.

+6/0
8.2.2016 11:35

R82a77d86e49k 88J34a97n90a46t35a 9655636514542

Přesně tak. Traťové jízdneky, časové kupony PID, případně IN100, je ten nejlevnější způsob, jak jezdit do práce. Např. s IN100 za 20 tisíc ročně mžete dojíždět na libovolnou vzdálenost za nějakých 85 Kč na 1 pracovní den.

+2/0
8.2.2016 23:20

M97a67r64t44i83n 72M12i53k93o80l50á64š45e63k 7540210323

Pohled do budoucnosti:2030: lék na rakovinu2040: let člověka na Mars2050: internet v Railjetech ČD

+4/−7
8.2.2016 8:46

J36a31n 35K14o16b78ě20r69s74k76ý 1850176881123

Jo no, ta WiFi v Railjetech je ostuda.

+1/−1
8.2.2016 9:13

V88a57c20l40a97v 44H78a43j29e79k 3396829169

Má to věcné důvody a to záruční doba soupravy. Přímo z výroby by to vyšlo výrazně dráž.

+1/0
8.2.2016 9:25

L98i34b87o43r 45Z34a12v39ř41e26l 8499916881532

wifi není ve vlacích potřeba a pokud chceš surfovat plať si svůj internet!!

0/0
12.2.2016 8:58

J73a18n 94J25e45m15e77l60k17a 1355330

178 Kč za 250 km novým Railjetem je opravdu hrozné.. Hrozné ČD..

0/0
8.2.2016 9:24

A56l75a52n 91Ř11e54p74k32a 4715216

2100: Spolehlivé a vždy funkční WiFi ve vlacích Regiojet ;-D

+1/−1
8.2.2016 10:39

R45o85b42b49e82r85t 72B56e40r69g48e19r 2895154359

Českým dráhám chybí peníze, ale sponzorují Fed Cap? není v tom trošku rozpor?

+10/−4
8.2.2016 8:29

J33i63r93i 76P37e47t27l62a20n 9885577595465

Jo když krast tak ve velkym!!

+1/−10
8.2.2016 8:17

A39n70n74a 68V26e42s37e31l62á 3749620291150

Často si říkám jak je lehké v ČR přijít k majetku . Stačí přece nakupovat dluhopisy takových společností jako jsou České dráhy

0/−2
8.2.2016 8:08

R14a75d65e83k 47J85a47n66a77t90a 9805556434722

Zdá se, že některé emise dluhopisů ČD veřejně obchodovatelné jsou:

http://akcie-cz.kurzy.cz/emise/CZ0003510885/

Ovšem téměř se s nimi neobchoduje - poslední obchod proběhl loni v červnu. A drobné investory to moc není - jeden dluhopis má totiž nominál 4 000 000 Kč.

0/0
8.2.2016 23:37

G28u33s31t60a34v 36S35o26j68k94a 1798913565764

Vždycky se mi líbí, jak na diskuzích o železnici hájí srdnatě ti, co si odmala hrají s vláčky a většinou ani nemají auto, především České dráhy:-)

+4/−8
8.2.2016 8:06
Foto

B13r70o87n40i56s32l43a50v 96G36a51b71r21y79š 2612799921

A k čemu auto, když máte vláčky? ;-D

+3/0
8.2.2016 8:35

G22u81s69t19a96v 40S24o38j92k79a 1868163695134

To je fakt, jezdit na šest přestupů přes půl republiky je diagnóza.

+1/−5
8.2.2016 8:45
Foto

B54r38o70n62i16s12l49a97v 21G39a76b36r94y18š 2612249551

Šest přestupů? Najděte mi nějakou relaci, kde se šestkrát přestupuje.

+9/0
8.2.2016 9:04

R64o88m11a67n 19S86t66o15n40e72k 1129633519551

Ja jsem su zatkm spoměl na 5 ostrava- bartovice adršbach

0/−2
8.2.2016 10:05
Foto

B43r36o32n95i42s49l26a54v 76G53a24b69r39y41š 2702459151

Cože?

0/0
8.2.2016 10:08

V75a78c33l32a27v 68H45a45j51e13k 3566759389

Mám kamaráda, který má auto a motorku a denně dojíždí 120 km do práce vlakem. protože je to pro něho pohodlnější a levnější. Autem jede cca 2x do měsíce. Není zaměstnán na ČD ale s vláčkama si doma hraje:-)

+5/0
8.2.2016 11:44

J47o44s68e82f 43L98a71n22z 8295731384198

To už je letadlo a ne železnice!

+3/−5
8.2.2016 7:38

J21i57ř52í 48P57r34a44ž93á67k 9360842281332

Zabalte tu prodělečnou firmu. Jančura nebo Novotný to umí lépe.

+2/−26
8.2.2016 7:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.