- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Systém s mýtnými bránami má oproti satelitním systémům výhodu v možnosti sčítání vozidel a třeba vyhledávání kradených vozidel a pachatelů trestných činů celkově, je ale otázkou, jestli by nebyla výhodněší konfigurace satelitní mýtné + detektory.
V prvních letech provozu byly náklady na výběr mýta vyšší než vybrané mýto.... Dvě miliardy ročně za výběr mýta může platit jen nesvéprávný nebo zkorumpovaný stát (v případě ČR asi platí obojí...).
"Nejvytíženější úsek na české dálnici je právě na D1 u Brna mezi sjezdy na Mikulov a Bratislavu..
To jsem netušil, že Mikulov dosáhl už na úroveň Bratislavy a nějaká Vídeň se může jít zahrabat.
Jako nechápu proč to mýtné není dražší? Kromě jiného by to mělo působit jako regulační prvek tranzitní dopravě. Evidentně jsme pro cizí dopravce levnou variantou euro-tranzitu.
Bohužel kamionová lobby je silná a ví, kde a u koho "přitlačit", aby se nic nedělo...
No protože pak další kamiony budou hledat souběžné silnic přes vesnice. A ač tu dálnici objedou na základě "mám krabičku za sklem a mýto zdražili" zvednou cenu za přepravu, která se promítne do ceny zboží. Ono "zatopit těm zlým kamionům" by dopadlo tak, že ti jediní by na tom vydělali...
Nadpis je upraven. Teď už o něco seriozněji naráží na to, že cena za služby provozu systému je "velká", tím pádem výnosy státu by mohly být on něco vyšší.
A teď by to chtělo one tendr na dodávku služeb provozu mýta, aby se o něco lépe vidělo, za kolik se to dá dělat. Ani NKÚ ani Jan Sůra to nevědí.
Je to jako u všeho, kupte si novou techniku, která jezdí za sníženou sazbu a až jí bude hodně, tak sazbu zvýšíme a tu novou techniku Vám pěkně omastíme. Lidi, to je jen nepřímá daň, kterou nezaplatí niko jiný než Vy v koncových cenách veškerých výrobků !!!
Mohlo , nemohlo...bylo , nebylo.....běžte už do háje.....všichni , i malé děti vědí , že to co se událo již nejde ovlivnit
Proč se zde stále řeší to co bylo, místo toho aby se řešilo...jak to udělat lépe pro příště
ale to je v poradku, ze se resi, co bylo nebo dokonce mohlo byt. prave proto, aby se to priste udelalo lepe, nebo alespon ne hure. v beznem zivote a praxi to tak casto funguje. jesti ve statni sprave si nejsem tak jisty
A co když Kapsch nepřiznává všechno..... Je to nějak hlídané, ty čísla, software atd....? Dneska je bohužel dané, že se tuneluje, podvadí všude.
z praxe - Kapsch priznava vsechno a nejde to obejit. ostane mytne nevybira Kapsch
ve skutecnosti Kapsch velmi efektivne umi monitorovat cerne jizdy (tj. nakladak, ktery neplati), tuto informaci umi velmi rychle predat celni sprave, ktera na takove zpravy velmi casto nereaguje. proto kdyby reagovala, tak byjste treba na D1 videli plna jejich parkoviste, jak tam kasiruji pokuty. a to se nedeje
Ťok se vždycky ohání argumentem, že mýtné brány ještě nejsou odepsány a proto by bylo chybou vypsat soutěž bez způsobu výběru, že jedná s péčí řádného hospodáře.
Ale vždyť to už jsou dávno utopené náklady ne? Dalším provozem mýtných bran nic v penězích neušetřím. Zajímají mě jenom čisté příjmy, které to do budoucna přinese. Jestli zítra někdo přijde, že umí provoz přes satelit za 1 miliardu ročně fix tak pořád oproti dnešku přeci miliardu ještě ušetřím...
Tam jde o to, že ty brány jsou osazeny kamerami a šmírují obyvatelstvo. A této funkce systému se stát samozřejmě nechce vzdát.
vše má stát, ale hlavne Kapš dobře spočtené, aby vydělal tolik,o čem se mu předtím když se platili pouze roční známky, ani nezdálo. Asi tak, jako proč si nemůžu koupit jednu dálniční známku a používal bych jí na dvě auta, které by současně na dálnici vjet nemohla. Prostě by stát nevydělal tolik, kolik stačí tratit a tunelovat. Ona ta návštěva pana Zemana v našem kraji stojí taky dost peněz, škoda, že se nenechal v Dobřanech vyšetřit už včera, rád bych věděl, zda má všech pět pohromadě.