Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy se perou o státní silniční zakázky. A sleví až téměř polovinu

Mnoho silničních staveb má dokumentace EIA, které posuzují vliv stavby na životní prostředí, vypracované podle starého zákona. Nejsou tudíž v souladu s evropskými směrnicemi a stavbám hrozí zastavení na několik měsíců. Stavbaři se proto soustředí i na menší zakázky a jsou schopni státu slevit až téměř polovinu z­ původní ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54o10s33e43f 23M16u75ž79á59t47k24o 5785223437783

To sleví, ale když vidím, jak všude staví Eurovia, jejíž vlnité dálnice jsou pověstné, tak se máme na co těšit.

0/0
12.2.2016 12:47

P16a80u19l 22J77a42r39o54s 2313938950

Jen aby to po te nejlevnejsi firme za par let nemusel stat opravovat na sve naklady.Tak to obycejne dopadne.;-(

0/0
11.2.2016 15:38

L89u17k69á36š 29C78a78b45r44n23o80c71h 4725188328776

to urcite, na dodatecnych pracech dostanou dostanou vzdycky 2x tolik ....

+1/0
10.2.2016 8:37
Foto

P46a71t75r58i78k 17H61e39r32i23n23g 6339790250549

Dám cenu čtvrtinovou, zajistím externí firmy kterým nezaplatím, skásnu čtvrtinovou cenu zakázky, poté zkrachuji. Mam vyděláno a stěhuji se mimo ČR a to navždy. Klasický nabídky podvodních firem s podezřelou nebo žádnou minulostí... A tak si tady hnijeme v těch podvodech už desítky let...

+1/0
10.2.2016 7:38

A11l49e27š 25L68i19s33o27v44s98k76ý 9989658342182

Člověk se v duchu ptá, jestli ta nenávist k náboženství založená často na informacích z bulvárních zdrojů, nějak nesouvisí s tím hnojem, ve kterém se hrabeme už 25 let a ne a ne se z něj dostat.

+2/0
10.2.2016 9:01

P45e14t55r 64N91o82v55á45k 1279813545406

Proboha, jen ne Imos. Jejich strategie je všeobecně známá. A subky jsou většinou pepíci z horní dolní, kteří to likvidačně odskáčou.

0/0
10.2.2016 7:27

Š13t15e65f54a65n 28F67r78i32č55a 7912628683236

Kdo za to může, že přes 60 záměrů nemá platnou EIA? Tím se nikdo nezabýval? Na MŽP, ŘSD nebo na krajích se na to vykašlali? Strčili své pštrosí hlavy do písku? Ví se to už deset let, že musí být nová EIA. Za tu dobu mohla být EIA hotová pětkrát. Přece musí existovat konkrétní viník.

0/0
10.2.2016 7:01

J53i40n58d11ř17i95c14h 24Š76k18o77p24e32k 4715551130985

no oni platnou EIA měli. Jenže se začátek stavby posouval tak dlouho, až proběhla novela

+1/0
10.2.2016 7:04

Š42t24e77f29a22n 78F53r21i79č96a 7542858893226

Nu dobrá, to je naprosto v pořádku. Mezitím se přece také v území leccos změnilo, ne? Změnili se intenzity dopravy, zastavěnost území, počty obyvatel. Hodnoty imisí prachu a hluku. To je přece smyslem EIA, HIA a SEA, postihnout tyto hodnoty a stanovit opatření. Na 15 let starých hodnotách se nedá nic stavět. To pochopí i prvňáček.

0/0
10.2.2016 7:08

J91i94n78d38ř24i85c25h 73Š57k36o88p37e56k 4765501950955

to jo, ale kdyby začli již tenkrát stavět (aspoň začli), tak by jim EIA nikdo nezpochybnil.

+1/0
10.2.2016 7:21

H32e28r55b58e48r89t 92M41a61c14h89á37n98ě 1594380866

"Nechci slevu zadarmo, pravil Zelí vychytrale..."

To si objednal Ťok, ne?

Že když je budižkničemu, tak staví levně...

0/0
10.2.2016 6:57

D95a85v29i53d 42D41u27š83e67k 5651517400837

Konečně funguje konkurence.

0/−1
10.2.2016 6:51

M31a76r69t83i10n 31Š66t43ě62p52á15n84e96k 3627803343461

Slevi polovinu, ctvrtka materialu bude nevhodny odpad a dodatecne prace pridaji trictvrte z puvodni ceny. Vsak to zname.

0/0
10.2.2016 6:47

J58i75n60d49ř60i90c31h 51Š63k90o11p71e89k 4825481620565

když to investorovi nevadí

0/0
10.2.2016 6:50

P39e37t30r 52E97b37r 2702530433420

Vím, že držkování je hybnou silou změny (alespoň tedy v ČR), tak jen nerad konstatuji : Už se krade méně.

Zcela rozbít standardy, které zavedl Aleš Řebíček bude trvat ještě dlouho, ale věci se hnuly.

+2/0
10.2.2016 6:41

M23i68r44o77s45l58a31v 16H74a79n43z69l84í48č42e45k 5391654703711

Stále ta samá písnička, na kvalitu se u nás moc nehledí. Už po roce dvou je na cestách vidět, že se v asfaltu dělají trhlinky, které jdou vidět hlavně po deštích ve formě špatně schnoucích tmavých fleků. Po dalším roce dvou je tam pak vytlučená díra. Asfalt je řídký a mrznoucí voda v těchto místech a používaná sůl pak dílo dokončí.

Viz. stav dálnice Olomouc - Lipník je v rozkladu, Frýdek Místek - Ostrava je v rozkladu neustále po jakékoliv opravě, Frýdek-Místek - Český Těšín je taky v rozkladu a ta kvalita oprav?

Po jedné jediné zimě jsou opravovaná místa vhodná na další opravu.

Ať konečně tohle někdo řeší - ne počáteční cenu. Jak je možné, že v Rakousku budovaná dálnice je i po více jak 10letech ve stejném stavu a třeba v Itálii také, a to jde o úseky v Alpách, kde jsou taky tvrdé zimní podmínky.

Prvořadá má být kvalita, cenu ať řeší až pak. Pokud se navíc cesta začne po pár letech rozpadat - mosty bortit, tak přece nemůžu další stavbu nebo opravu dát stejné firmě, která se takto předvedla - u nás to je ale běžné.

+3/−1
10.2.2016 6:38

P69e66t31r 49E32b53r 2142930603480

Trhlina vodu odvede a místo s ní uschne rychleji.

0/0
10.2.2016 6:43

P88e95t27r 57E17b82r 2292230643220

Suché místo bude tedy světlejší.

0/0
10.2.2016 6:43

P68a75u72l 82J23a68r51o80s 2193618960

Petre,jen ze kdyz ta voda v te trhline zamrzne,tak to bude horsi a horsi.

0/0
11.2.2016 15:46
Foto

L15u82m70í72r 56K46u93c54h91a54ř 4369554362909

D56 Frýdek-Místek - Ostrava je naprosto OK, nevím o žádném rozkladu, D48 FM - Český Těšín je v pohodě až na přechody CB AB, jejichž oprava je letos naplánována a tuším už i vysoutěžena, takže taky OK a tedy jediný rozklad je pravdivý u D35 Olomouc - Lipník, kde letos je naplánovaná další ze série oprav, kdy se to po částech postupně celé opraví - důvod rozkladu: alkalicko-křemičitá reakce betonu (stačí použít strýčka googla) takže buďme rádi, že má ŘSD posílen rozpočet oprav a stanovili režim opravy 5% délky dálniční sítě ročně, tzn. každých 20 let se opraví nejstarší úsek tak, aby již nikde nevznikaly havarijní úseky, krásně je to vidět na D1 Brno - Vyškov, D2 Brno - Břeclav, D11 Praha - Sadská ...

+2/0
10.2.2016 8:00

P47a52u37l 41J58a26r25o10s 2583138920

Mirku..Na to sedi to prislovi;"nejsme tak bohati,abychom si kupovali levne veci" Ti co o tom rozhoduji,budou mit ovsem kredit,ze "usetrili".

0/0
11.2.2016 15:44

R92a48d36i63m 11Š33o83t97o50l82a 6222561848593

To, že 50% ceny jednoho kilometru dálnice tvoří úplatky, se obecně ví, tak za co teda chtějí postavit tu silnici? Za těch zbylých 5%? ;-D

0/0
10.2.2016 6:20

P46a34v68e72l 66Š41v29a46r90c74e26r 1240488602457

10% chodí obecně na úplatky, v jakém oboru děláte?

0/0
10.2.2016 8:29

R81a15d33i66m 78Š63o96t67o90l89a 6312511578843

U dálnic je to 50%. Pracuji ve financích. Jak to s tím souvisí?

0/0
11.2.2016 22:56

Š17t34e95f51a80n 22F91r56i36č90a 7702738553566

Článek nesprávně uvádí, že obchvat Znojma se stavět bude. Včera totiž Nejvyšší správní soud potrestal obcházení zákona, a zrušil v územním plánu trasu této stavby. Kdy už politici pochopí, že zákon obcházet nelze, a stavby je nutné plánovat v pořadí od vyšších celků k nižším, a tyto plány nejprve projednat s dotčenou veřejností? Tedy s obyvateli, kteří v trasách mají své nemovité majetky a jejichž zdraví (vč. jejich potomků, byť ještě nenarozených) stavba ovlivní. Leckdo ukazuje na aktivisty, ale poslední soudní spory vesměs vyhrály desítky obcí, nebo dotčená veřejnost, tedy občané, kteří svou legitimitu k účasti v řízení museli doložit katastrálním výpisem atd..

Zdroj: http://znojemsky.denik.cz/zpravy_region/krajsky-soud-zrusil-v-uzemnim-planu-znojma-koridor-pro-obchvat-20160209.html

+1/0
10.2.2016 6:10

V60l46a86d83i33m62í68r 76F87i88b15i95g49e66r 5774821451894

To jsou snad nabídky nižší než cena materiálu potřebná ke stavbě. SŽDC má smlouvy lepší než silničáři. Tam je termín stavby daný a když se zpozdí platí tučné penále kvůli výlukám. Silnice kolikrát rozkopou a pak tam několik měsíců nikdo není nebo jen aby se neřeklo. Přetáhnout termín o minimálně měsíc je skoro standart. Kvalita je taky děsná. Raději dražší ale kvalitní.

0/0
10.2.2016 5:54

D70a60v83i50d 29P71e67t47r 7520346780425

Raději než o nízkou cenu ať se při soutěžích dbá na kvalitu ( lepší je silnici postavit trochu dráže, ale kvalitně a s dobrou zárukou, že to firma v případě problému velmi rychle opraví). Taky by ta silnice měla vydrže velmi dlouho bez oprav.

+3/0
10.2.2016 5:10

J95o15s17e49f 16Č53i13h47á28k 7941269400456

Kvalita bude pořád stejně špatná jen to bude stát možná méně.

+2/0
10.2.2016 5:27

V16l45a84d72i34m78í52r 54F80i12b93i72g20e27r 5244251851194

Tak kvalitní dozor. Ten rozhoduje jak bude stavba kvalitní. Pokud je něco udělané špatně prostě to nepřevezme.

0/0
10.2.2016 5:55

J44o97s55e92f 10Č87i98h60á33k 7791979700756

Souhlasím, ale dozor si firma podplatí. Jinak by nemohla projít vlnitá dálnice na Ostravu a asi to nebude jediný případ šlendriánu stavebního dozoru.

+1/0
10.2.2016 6:20

Š44t53e14f22a35n 81F74r28i54č36a 7872248123226

Žádný stavební dozor neuhlídá plánovité podvody. Tisíce nápadů. Musel by se rozkrájet.

+1/−1
10.2.2016 6:29

V75l95a36d87i31m42í84r 81F41i89b23i45g95e72r 5734541711564

Právě proto je třeba takový nekvalitní dozor exemplárně potrestat, aby se ti ostatní báli trestu když něco takového pustí dál.

+1/0
10.2.2016 7:10

J19o35s59e29f 15Č14i87h43á21k 7891889700676

Oni to více práce doplatí.

+3/0
10.2.2016 4:42

M77i96c75h32a64l 96T91r75i38s89k62a 2210247972897

Aspon bude mit Eurovia co demolovat.

0/0
10.2.2016 3:06

L85u11c54i10a63n 40P15a76p62a56z89i32a98n 5874317941915

Zlevnění na úkor mezd. To už známe i v autobusové dopravě.To se musí řešit na celostátní úrovni, takto to dál nejde.

+3/0
10.2.2016 2:12

L69a32d45a 48N29o49v18a56k 4792793797

paráda..., ceny jsou na polovičce...;-D Na cestě co jezdim domu se na několika km silnice pokládal 2x do jednoho roka asfalt... (asi se to napoprvý za ty prachy úplně nepovedlo) Jinde mi přijde, že se bílé čáry malujou už několikrát do roka a na některých místech např. Říčany u Prahy Černokostelecká.., tak tam už závoděj evidentně o to, kolikrát do roka se to dá namalovat a zase smazat... a namalovat jinak...;-DRv

+10/0
10.2.2016 2:11

M44a95r18e89k 15J97a56n19e45č88k17a 1367716303231

Klasika, získat zakázku na nízkou cenu a pak začít pomalu a jistě cenu navyšovat o různé položky, se kterými prej nikdo nepočítal a to jenom proto, že si stát tohle nikdy smluvně neumí ošetřit, natož aby zajistil pořádný stavební dozor. Zvláštní, že v soukromém sektoru tohle problém není.

+13/0
10.2.2016 1:43

C75y73r74i91l 87P17a94v69e50l91k62a 4516652608455

Jasně, za poloviční cenu poloviční kvalitu a hafo vícenákladů.

To protikorupční tažení aktivistů za transparentní výběrové řízení zapříčiňuje řadu nekvalitních staveb.

+7/−2
10.2.2016 1:33

T52o82m60á34š 41N65e47b98o26j11s40a 3210582132623

Melete nesmysly, drive byly zakazky predrazena viz dalnice do Ostravy a kvalita mizerna. Mezi cenou zakazky a kvalitou zadna prima umera neni.

0/0
10.2.2016 6:13

Š94t72e27f16a73n 44F81r87i90č72a 7482358663976

Aktivistů? Mydlí se politici mezi sebou.

0/0
10.2.2016 6:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.