Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy se perou o státní silniční zakázky. A sleví až téměř polovinu

Mnoho silničních staveb má dokumentace EIA, které posuzují vliv stavby na životní prostředí, vypracované podle starého zákona. Nejsou tudíž v souladu s evropskými směrnicemi a stavbám hrozí zastavení na několik měsíců. Stavbaři se proto soustředí i na menší zakázky a jsou schopni státu slevit až téměř polovinu z­ původní ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41o75s40e37f 52M85u21ž18á85t59k89o 5835283737423

To sleví, ale když vidím, jak všude staví Eurovia, jejíž vlnité dálnice jsou pověstné, tak se máme na co těšit.

0/0
12.2.2016 12:47

P39a90u72l 89J38a68r50o19s 2833578770

Jen aby to po te nejlevnejsi firme za par let nemusel stat opravovat na sve naklady.Tak to obycejne dopadne.;-(

0/0
11.2.2016 15:38

L38u42k49á48š 30C38a28b57r62n71o23c11h 4645548168956

to urcite, na dodatecnych pracech dostanou dostanou vzdycky 2x tolik ....

+1/0
10.2.2016 8:37
Foto

P70a44t37r17i46k 95H75e21r19i98n27g 6889580510479

Dám cenu čtvrtinovou, zajistím externí firmy kterým nezaplatím, skásnu čtvrtinovou cenu zakázky, poté zkrachuji. Mam vyděláno a stěhuji se mimo ČR a to navždy. Klasický nabídky podvodních firem s podezřelou nebo žádnou minulostí... A tak si tady hnijeme v těch podvodech už desítky let...

+1/0
10.2.2016 7:38

A70l85e42š 12L62i40s57o26v49s44k97ý 9459238812382

Člověk se v duchu ptá, jestli ta nenávist k náboženství založená často na informacích z bulvárních zdrojů, nějak nesouvisí s tím hnojem, ve kterém se hrabeme už 25 let a ne a ne se z něj dostat.

+2/0
10.2.2016 9:01

P75e36t13r 95N13o86v85á42k 1109343125516

Proboha, jen ne Imos. Jejich strategie je všeobecně známá. A subky jsou většinou pepíci z horní dolní, kteří to likvidačně odskáčou.

0/0
10.2.2016 7:27

Š54t27e19f58a44n 81F64r59i27č82a 7292628683816

Kdo za to může, že přes 60 záměrů nemá platnou EIA? Tím se nikdo nezabýval? Na MŽP, ŘSD nebo na krajích se na to vykašlali? Strčili své pštrosí hlavy do písku? Ví se to už deset let, že musí být nová EIA. Za tu dobu mohla být EIA hotová pětkrát. Přece musí existovat konkrétní viník.

0/0
10.2.2016 7:01

J96i59n30d55ř40i22c73h 85Š45k60o57p74e20k 4665891390245

no oni platnou EIA měli. Jenže se začátek stavby posouval tak dlouho, až proběhla novela

+1/0
10.2.2016 7:04

Š75t96e56f91a47n 91F53r28i14č33a 7922288203766

Nu dobrá, to je naprosto v pořádku. Mezitím se přece také v území leccos změnilo, ne? Změnili se intenzity dopravy, zastavěnost území, počty obyvatel. Hodnoty imisí prachu a hluku. To je přece smyslem EIA, HIA a SEA, postihnout tyto hodnoty a stanovit opatření. Na 15 let starých hodnotách se nedá nic stavět. To pochopí i prvňáček.

0/0
10.2.2016 7:08

J85i22n82d33ř27i59c12h 74Š81k95o23p14e44k 4715981310175

to jo, ale kdyby začli již tenkrát stavět (aspoň začli), tak by jim EIA nikdo nezpochybnil.

+1/0
10.2.2016 7:21

H83e16r25b38e33r54t 16M98a12c37h18á48n68ě 1554810226

"Nechci slevu zadarmo, pravil Zelí vychytrale..."

To si objednal Ťok, ne?

Že když je budižkničemu, tak staví levně...

0/0
10.2.2016 6:57

D66a38v63i42d 80D77u55š89e58k 5471537260657

Konečně funguje konkurence.

0/−1
10.2.2016 6:51

M95a39r23t68i60n 93Š95t13ě92p79á96n54e10k 3717533133711

Slevi polovinu, ctvrtka materialu bude nevhodny odpad a dodatecne prace pridaji trictvrte z puvodni ceny. Vsak to zname.

0/0
10.2.2016 6:47

J53i87n74d44ř87i89c85h 64Š77k29o72p44e60k 4765631570615

když to investorovi nevadí

0/0
10.2.2016 6:50

P58e21t51r 51E38b42r 2222610723420

Vím, že držkování je hybnou silou změny (alespoň tedy v ČR), tak jen nerad konstatuji : Už se krade méně.

Zcela rozbít standardy, které zavedl Aleš Řebíček bude trvat ještě dlouho, ale věci se hnuly.

+2/0
10.2.2016 6:41

M60i49r10o79s11l88a85v 92H50a54n21z18l64í77č80e69k 5171414343721

Stále ta samá písnička, na kvalitu se u nás moc nehledí. Už po roce dvou je na cestách vidět, že se v asfaltu dělají trhlinky, které jdou vidět hlavně po deštích ve formě špatně schnoucích tmavých fleků. Po dalším roce dvou je tam pak vytlučená díra. Asfalt je řídký a mrznoucí voda v těchto místech a používaná sůl pak dílo dokončí.

Viz. stav dálnice Olomouc - Lipník je v rozkladu, Frýdek Místek - Ostrava je v rozkladu neustále po jakékoliv opravě, Frýdek-Místek - Český Těšín je taky v rozkladu a ta kvalita oprav?

Po jedné jediné zimě jsou opravovaná místa vhodná na další opravu.

Ať konečně tohle někdo řeší - ne počáteční cenu. Jak je možné, že v Rakousku budovaná dálnice je i po více jak 10letech ve stejném stavu a třeba v Itálii také, a to jde o úseky v Alpách, kde jsou taky tvrdé zimní podmínky.

Prvořadá má být kvalita, cenu ať řeší až pak. Pokud se navíc cesta začne po pár letech rozpadat - mosty bortit, tak přece nemůžu další stavbu nebo opravu dát stejné firmě, která se takto předvedla - u nás to je ale běžné.

+3/−1
10.2.2016 6:38

P16e62t93r 32E17b95r 2502230423450

Trhlina vodu odvede a místo s ní uschne rychleji.

0/0
10.2.2016 6:43

P32e16t55r 77E34b91r 2452680323430

Suché místo bude tedy světlejší.

0/0
10.2.2016 6:43

P79a75u74l 70J67a17r65o39s 2433738630

Petre,jen ze kdyz ta voda v te trhline zamrzne,tak to bude horsi a horsi.

0/0
11.2.2016 15:46
Foto

L40u90m64í10r 35K76u92c27h16a66ř 4779964982419

D56 Frýdek-Místek - Ostrava je naprosto OK, nevím o žádném rozkladu, D48 FM - Český Těšín je v pohodě až na přechody CB AB, jejichž oprava je letos naplánována a tuším už i vysoutěžena, takže taky OK a tedy jediný rozklad je pravdivý u D35 Olomouc - Lipník, kde letos je naplánovaná další ze série oprav, kdy se to po částech postupně celé opraví - důvod rozkladu: alkalicko-křemičitá reakce betonu (stačí použít strýčka googla) takže buďme rádi, že má ŘSD posílen rozpočet oprav a stanovili režim opravy 5% délky dálniční sítě ročně, tzn. každých 20 let se opraví nejstarší úsek tak, aby již nikde nevznikaly havarijní úseky, krásně je to vidět na D1 Brno - Vyškov, D2 Brno - Břeclav, D11 Praha - Sadská ...

+2/0
10.2.2016 8:00

P78a72u41l 71J34a91r81o49s 2883148830

Mirku..Na to sedi to prislovi;"nejsme tak bohati,abychom si kupovali levne veci" Ti co o tom rozhoduji,budou mit ovsem kredit,ze "usetrili".

0/0
11.2.2016 15:44

R28a24d56i42m 34Š82o15t75o15l88a 6412911468433

To, že 50% ceny jednoho kilometru dálnice tvoří úplatky, se obecně ví, tak za co teda chtějí postavit tu silnici? Za těch zbylých 5%? ;-D

0/0
10.2.2016 6:20

P36a44v42e55l 49Š61v69a17r91c69e17r 1330608692427

10% chodí obecně na úplatky, v jakém oboru děláte?

0/0
10.2.2016 8:29

R90a16d98i82m 60Š46o71t19o97l91a 6192441718263

U dálnic je to 50%. Pracuji ve financích. Jak to s tím souvisí?

0/0
11.2.2016 22:56

Š35t12e66f51a40n 42F54r48i23č53a 7712388773616

Článek nesprávně uvádí, že obchvat Znojma se stavět bude. Včera totiž Nejvyšší správní soud potrestal obcházení zákona, a zrušil v územním plánu trasu této stavby. Kdy už politici pochopí, že zákon obcházet nelze, a stavby je nutné plánovat v pořadí od vyšších celků k nižším, a tyto plány nejprve projednat s dotčenou veřejností? Tedy s obyvateli, kteří v trasách mají své nemovité majetky a jejichž zdraví (vč. jejich potomků, byť ještě nenarozených) stavba ovlivní. Leckdo ukazuje na aktivisty, ale poslední soudní spory vesměs vyhrály desítky obcí, nebo dotčená veřejnost, tedy občané, kteří svou legitimitu k účasti v řízení museli doložit katastrálním výpisem atd..

Zdroj: http://znojemsky.denik.cz/zpravy_region/krajsky-soud-zrusil-v-uzemnim-planu-znojma-koridor-pro-obchvat-20160209.html

+1/0
10.2.2016 6:10

V86l34a41d22i97m51í54r 28F98i10b40i43g52e82r 5944821401624

To jsou snad nabídky nižší než cena materiálu potřebná ke stavbě. SŽDC má smlouvy lepší než silničáři. Tam je termín stavby daný a když se zpozdí platí tučné penále kvůli výlukám. Silnice kolikrát rozkopou a pak tam několik měsíců nikdo není nebo jen aby se neřeklo. Přetáhnout termín o minimálně měsíc je skoro standart. Kvalita je taky děsná. Raději dražší ale kvalitní.

0/0
10.2.2016 5:54

D76a97v56i96d 90P97e57t13r 7890606720535

Raději než o nízkou cenu ať se při soutěžích dbá na kvalitu ( lepší je silnici postavit trochu dráže, ale kvalitně a s dobrou zárukou, že to firma v případě problému velmi rychle opraví). Taky by ta silnice měla vydrže velmi dlouho bez oprav.

+3/0
10.2.2016 5:10

J43o47s92e10f 80Č30i40h32á20k 7391139370596

Kvalita bude pořád stejně špatná jen to bude stát možná méně.

+2/0
10.2.2016 5:27

V22l32a41d42i24m14í69r 69F76i54b46i97g19e36r 5844241171534

Tak kvalitní dozor. Ten rozhoduje jak bude stavba kvalitní. Pokud je něco udělané špatně prostě to nepřevezme.

0/0
10.2.2016 5:55

J95o25s18e49f 67Č88i19h45á11k 7821599420466

Souhlasím, ale dozor si firma podplatí. Jinak by nemohla projít vlnitá dálnice na Ostravu a asi to nebude jediný případ šlendriánu stavebního dozoru.

+1/0
10.2.2016 6:20

Š74t46e67f86a69n 96F89r66i28č39a 7392398773336

Žádný stavební dozor neuhlídá plánovité podvody. Tisíce nápadů. Musel by se rozkrájet.

+1/−1
10.2.2016 6:29

V33l35a82d42i23m82í54r 88F30i16b26i17g32e91r 5554251601344

Právě proto je třeba takový nekvalitní dozor exemplárně potrestat, aby se ti ostatní báli trestu když něco takového pustí dál.

+1/0
10.2.2016 7:10

J71o86s64e72f 61Č47i56h30á82k 7971359500306

Oni to více práce doplatí.

+3/0
10.2.2016 4:42

M79i67c77h58a33l 58T14r61i62s22k96a 2490907722597

Aspon bude mit Eurovia co demolovat.

0/0
10.2.2016 3:06

L94u46c82i23a27n 98P58a63p94a76z50i31a17n 5414107321275

Zlevnění na úkor mezd. To už známe i v autobusové dopravě.To se musí řešit na celostátní úrovni, takto to dál nejde.

+3/0
10.2.2016 2:12

L80a81d71a 28N65o80v65a95k 4222633157

paráda..., ceny jsou na polovičce...;-D Na cestě co jezdim domu se na několika km silnice pokládal 2x do jednoho roka asfalt... (asi se to napoprvý za ty prachy úplně nepovedlo) Jinde mi přijde, že se bílé čáry malujou už několikrát do roka a na některých místech např. Říčany u Prahy Černokostelecká.., tak tam už závoděj evidentně o to, kolikrát do roka se to dá namalovat a zase smazat... a namalovat jinak...;-DRv

+10/0
10.2.2016 2:11

M67a98r83e44k 32J43a16n61e89č34k89a 1757656493781

Klasika, získat zakázku na nízkou cenu a pak začít pomalu a jistě cenu navyšovat o různé položky, se kterými prej nikdo nepočítal a to jenom proto, že si stát tohle nikdy smluvně neumí ošetřit, natož aby zajistil pořádný stavební dozor. Zvláštní, že v soukromém sektoru tohle problém není.

+13/0
10.2.2016 1:43

C10y69r62i36l 20P41a15v64e49l68k55a 4776232748645

Jasně, za poloviční cenu poloviční kvalitu a hafo vícenákladů.

To protikorupční tažení aktivistů za transparentní výběrové řízení zapříčiňuje řadu nekvalitních staveb.

+7/−2
10.2.2016 1:33

T57o45m42á61š 50N41e70b81o31j32s96a 3760882212293

Melete nesmysly, drive byly zakazky predrazena viz dalnice do Ostravy a kvalita mizerna. Mezi cenou zakazky a kvalitou zadna prima umera neni.

0/0
10.2.2016 6:13

Š90t46e37f88a25n 26F26r21i92č51a 7412888523396

Aktivistů? Mydlí se politici mezi sebou.

0/0
10.2.2016 6:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.