Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy se perou o státní silniční zakázky. A sleví až téměř polovinu

Mnoho silničních staveb má dokumentace EIA, které posuzují vliv stavby na životní prostředí, vypracované podle starého zákona. Nejsou tudíž v souladu s evropskými směrnicemi a stavbám hrozí zastavení na několik měsíců. Stavbaři se proto soustředí i na menší zakázky a jsou schopni státu slevit až téměř polovinu z­ původní ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41o98s69e83f 11M74u60ž87á60t92k71o 5445573897303

To sleví, ale když vidím, jak všude staví Eurovia, jejíž vlnité dálnice jsou pověstné, tak se máme na co těšit.

0/0
12.2.2016 12:47

P44a44u65l 68J81a82r31o64s 2763958670

Jen aby to po te nejlevnejsi firme za par let nemusel stat opravovat na sve naklady.Tak to obycejne dopadne.;-(

0/0
11.2.2016 15:38

L25u96k28á46š 89C29a85b79r51n40o98c63h 4685678228646

to urcite, na dodatecnych pracech dostanou dostanou vzdycky 2x tolik ....

+1/0
10.2.2016 8:37
Foto

P25a73t13r72i69k 89H25e98r42i72n57g 6799630250119

Dám cenu čtvrtinovou, zajistím externí firmy kterým nezaplatím, skásnu čtvrtinovou cenu zakázky, poté zkrachuji. Mam vyděláno a stěhuji se mimo ČR a to navždy. Klasický nabídky podvodních firem s podezřelou nebo žádnou minulostí... A tak si tady hnijeme v těch podvodech už desítky let...

+1/0
10.2.2016 7:38

A50l46e21š 54L74i17s19o61v72s79k87ý 9329188782282

Člověk se v duchu ptá, jestli ta nenávist k náboženství založená často na informacích z bulvárních zdrojů, nějak nesouvisí s tím hnojem, ve kterém se hrabeme už 25 let a ne a ne se z něj dostat.

+2/0
10.2.2016 9:01

P91e65t19r 22N41o48v76á62k 1949673275646

Proboha, jen ne Imos. Jejich strategie je všeobecně známá. A subky jsou většinou pepíci z horní dolní, kteří to likvidačně odskáčou.

0/0
10.2.2016 7:27

Š30t87e78f48a67n 95F65r90i54č17a 7932418763926

Kdo za to může, že přes 60 záměrů nemá platnou EIA? Tím se nikdo nezabýval? Na MŽP, ŘSD nebo na krajích se na to vykašlali? Strčili své pštrosí hlavy do písku? Ví se to už deset let, že musí být nová EIA. Za tu dobu mohla být EIA hotová pětkrát. Přece musí existovat konkrétní viník.

0/0
10.2.2016 7:01

J65i33n53d77ř33i16c86h 11Š33k80o27p67e57k 4825851250335

no oni platnou EIA měli. Jenže se začátek stavby posouval tak dlouho, až proběhla novela

+1/0
10.2.2016 7:04

Š75t35e49f22a95n 81F35r80i37č75a 7122348363426

Nu dobrá, to je naprosto v pořádku. Mezitím se přece také v území leccos změnilo, ne? Změnili se intenzity dopravy, zastavěnost území, počty obyvatel. Hodnoty imisí prachu a hluku. To je přece smyslem EIA, HIA a SEA, postihnout tyto hodnoty a stanovit opatření. Na 15 let starých hodnotách se nedá nic stavět. To pochopí i prvňáček.

0/0
10.2.2016 7:08

J64i44n17d42ř89i61c70h 86Š10k95o72p14e91k 4325441290395

to jo, ale kdyby začli již tenkrát stavět (aspoň začli), tak by jim EIA nikdo nezpochybnil.

+1/0
10.2.2016 7:21

H51e41r20b22e16r95t 65M88a31c29h51á89n50ě 1514920906

"Nechci slevu zadarmo, pravil Zelí vychytrale..."

To si objednal Ťok, ne?

Že když je budižkničemu, tak staví levně...

0/0
10.2.2016 6:57

D89a64v96i70d 82D88u52š28e82k 5121157910667

Konečně funguje konkurence.

0/−1
10.2.2016 6:51

M40a92r69t24i68n 15Š68t46ě21p45á91n27e90k 3477683793951

Slevi polovinu, ctvrtka materialu bude nevhodny odpad a dodatecne prace pridaji trictvrte z puvodni ceny. Vsak to zname.

0/0
10.2.2016 6:47

J98i11n31d13ř78i25c46h 36Š46k48o53p81e23k 4355501300255

když to investorovi nevadí

0/0
10.2.2016 6:50

P59e15t78r 15E59b75r 2982520953260

Vím, že držkování je hybnou silou změny (alespoň tedy v ČR), tak jen nerad konstatuji : Už se krade méně.

Zcela rozbít standardy, které zavedl Aleš Řebíček bude trvat ještě dlouho, ale věci se hnuly.

+2/0
10.2.2016 6:41

M47i88r51o96s79l33a88v 55H39a92n53z26l42í54č79e27k 5251944843851

Stále ta samá písnička, na kvalitu se u nás moc nehledí. Už po roce dvou je na cestách vidět, že se v asfaltu dělají trhlinky, které jdou vidět hlavně po deštích ve formě špatně schnoucích tmavých fleků. Po dalším roce dvou je tam pak vytlučená díra. Asfalt je řídký a mrznoucí voda v těchto místech a používaná sůl pak dílo dokončí.

Viz. stav dálnice Olomouc - Lipník je v rozkladu, Frýdek Místek - Ostrava je v rozkladu neustále po jakékoliv opravě, Frýdek-Místek - Český Těšín je taky v rozkladu a ta kvalita oprav?

Po jedné jediné zimě jsou opravovaná místa vhodná na další opravu.

Ať konečně tohle někdo řeší - ne počáteční cenu. Jak je možné, že v Rakousku budovaná dálnice je i po více jak 10letech ve stejném stavu a třeba v Itálii také, a to jde o úseky v Alpách, kde jsou taky tvrdé zimní podmínky.

Prvořadá má být kvalita, cenu ať řeší až pak. Pokud se navíc cesta začne po pár letech rozpadat - mosty bortit, tak přece nemůžu další stavbu nebo opravu dát stejné firmě, která se takto předvedla - u nás to je ale běžné.

+3/−1
10.2.2016 6:38

P47e85t86r 92E80b52r 2482820353820

Trhlina vodu odvede a místo s ní uschne rychleji.

0/0
10.2.2016 6:43

P23e37t28r 65E13b56r 2912230873690

Suché místo bude tedy světlejší.

0/0
10.2.2016 6:43

P18a18u74l 45J42a88r83o29s 2723378230

Petre,jen ze kdyz ta voda v te trhline zamrzne,tak to bude horsi a horsi.

0/0
11.2.2016 15:46
Foto

L64u13m45í31r 98K16u26c24h65a94ř 4709884352469

D56 Frýdek-Místek - Ostrava je naprosto OK, nevím o žádném rozkladu, D48 FM - Český Těšín je v pohodě až na přechody CB AB, jejichž oprava je letos naplánována a tuším už i vysoutěžena, takže taky OK a tedy jediný rozklad je pravdivý u D35 Olomouc - Lipník, kde letos je naplánovaná další ze série oprav, kdy se to po částech postupně celé opraví - důvod rozkladu: alkalicko-křemičitá reakce betonu (stačí použít strýčka googla) takže buďme rádi, že má ŘSD posílen rozpočet oprav a stanovili režim opravy 5% délky dálniční sítě ročně, tzn. každých 20 let se opraví nejstarší úsek tak, aby již nikde nevznikaly havarijní úseky, krásně je to vidět na D1 Brno - Vyškov, D2 Brno - Břeclav, D11 Praha - Sadská ...

+2/0
10.2.2016 8:00

P60a13u53l 84J70a19r49o58s 2523958620

Mirku..Na to sedi to prislovi;"nejsme tak bohati,abychom si kupovali levne veci" Ti co o tom rozhoduji,budou mit ovsem kredit,ze "usetrili".

0/0
11.2.2016 15:44

R65a23d64i66m 87Š45o46t13o83l16a 6212131108173

To, že 50% ceny jednoho kilometru dálnice tvoří úplatky, se obecně ví, tak za co teda chtějí postavit tu silnici? Za těch zbylých 5%? ;-D

0/0
10.2.2016 6:20

P85a12v86e51l 18Š15v63a89r74c33e49r 1340768752737

10% chodí obecně na úplatky, v jakém oboru děláte?

0/0
10.2.2016 8:29

R56a50d47i77m 43Š63o69t22o40l59a 6832661888283

U dálnic je to 50%. Pracuji ve financích. Jak to s tím souvisí?

0/0
11.2.2016 22:56

Š59t57e25f12a76n 64F54r59i83č29a 7562388883476

Článek nesprávně uvádí, že obchvat Znojma se stavět bude. Včera totiž Nejvyšší správní soud potrestal obcházení zákona, a zrušil v územním plánu trasu této stavby. Kdy už politici pochopí, že zákon obcházet nelze, a stavby je nutné plánovat v pořadí od vyšších celků k nižším, a tyto plány nejprve projednat s dotčenou veřejností? Tedy s obyvateli, kteří v trasách mají své nemovité majetky a jejichž zdraví (vč. jejich potomků, byť ještě nenarozených) stavba ovlivní. Leckdo ukazuje na aktivisty, ale poslední soudní spory vesměs vyhrály desítky obcí, nebo dotčená veřejnost, tedy občané, kteří svou legitimitu k účasti v řízení museli doložit katastrálním výpisem atd..

Zdroj: http://znojemsky.denik.cz/zpravy_region/krajsky-soud-zrusil-v-uzemnim-planu-znojma-koridor-pro-obchvat-20160209.html

+1/0
10.2.2016 6:10

V89l19a46d96i68m69í29r 46F98i72b49i33g28e23r 5684901591894

To jsou snad nabídky nižší než cena materiálu potřebná ke stavbě. SŽDC má smlouvy lepší než silničáři. Tam je termín stavby daný a když se zpozdí platí tučné penále kvůli výlukám. Silnice kolikrát rozkopou a pak tam několik měsíců nikdo není nebo jen aby se neřeklo. Přetáhnout termín o minimálně měsíc je skoro standart. Kvalita je taky děsná. Raději dražší ale kvalitní.

0/0
10.2.2016 5:54

D61a23v19i77d 88P49e56t28r 7450676130575

Raději než o nízkou cenu ať se při soutěžích dbá na kvalitu ( lepší je silnici postavit trochu dráže, ale kvalitně a s dobrou zárukou, že to firma v případě problému velmi rychle opraví). Taky by ta silnice měla vydrže velmi dlouho bez oprav.

+3/0
10.2.2016 5:10

J67o96s66e11f 51Č20i22h84á92k 7491949410446

Kvalita bude pořád stejně špatná jen to bude stát možná méně.

+2/0
10.2.2016 5:27

V56l20a26d74i91m46í73r 50F67i87b41i28g54e51r 5424491101714

Tak kvalitní dozor. Ten rozhoduje jak bude stavba kvalitní. Pokud je něco udělané špatně prostě to nepřevezme.

0/0
10.2.2016 5:55

J62o45s56e62f 37Č47i34h72á73k 7591259430516

Souhlasím, ale dozor si firma podplatí. Jinak by nemohla projít vlnitá dálnice na Ostravu a asi to nebude jediný případ šlendriánu stavebního dozoru.

+1/0
10.2.2016 6:20

Š95t44e85f51a74n 16F60r56i36č84a 7122268633276

Žádný stavební dozor neuhlídá plánovité podvody. Tisíce nápadů. Musel by se rozkrájet.

+1/−1
10.2.2016 6:29

V10l78a57d76i38m40í22r 56F16i70b82i60g11e41r 5504491391644

Právě proto je třeba takový nekvalitní dozor exemplárně potrestat, aby se ti ostatní báli trestu když něco takového pustí dál.

+1/0
10.2.2016 7:10

J25o22s34e66f 97Č25i57h46á83k 7181459440766

Oni to více práce doplatí.

+3/0
10.2.2016 4:42

M15i59c19h93a60l 26T52r53i60s89k94a 2130457122457

Aspon bude mit Eurovia co demolovat.

0/0
10.2.2016 3:06

L51u44c43i11a27n 14P11a16p79a26z70i21a41n 5604357611475

Zlevnění na úkor mezd. To už známe i v autobusové dopravě.To se musí řešit na celostátní úrovni, takto to dál nejde.

+3/0
10.2.2016 2:12

L22a19d65a 17N56o80v59a54k 4352283237

paráda..., ceny jsou na polovičce...;-D Na cestě co jezdim domu se na několika km silnice pokládal 2x do jednoho roka asfalt... (asi se to napoprvý za ty prachy úplně nepovedlo) Jinde mi přijde, že se bílé čáry malujou už několikrát do roka a na některých místech např. Říčany u Prahy Černokostelecká.., tak tam už závoděj evidentně o to, kolikrát do roka se to dá namalovat a zase smazat... a namalovat jinak...;-DRv

+10/0
10.2.2016 2:11

M76a82r31e63k 23J39a41n81e12č64k28a 1167926273571

Klasika, získat zakázku na nízkou cenu a pak začít pomalu a jistě cenu navyšovat o různé položky, se kterými prej nikdo nepočítal a to jenom proto, že si stát tohle nikdy smluvně neumí ošetřit, natož aby zajistil pořádný stavební dozor. Zvláštní, že v soukromém sektoru tohle problém není.

+13/0
10.2.2016 1:43

C68y98r77i40l 43P93a82v48e32l84k57a 4196322318665

Jasně, za poloviční cenu poloviční kvalitu a hafo vícenákladů.

To protikorupční tažení aktivistů za transparentní výběrové řízení zapříčiňuje řadu nekvalitních staveb.

+7/−2
10.2.2016 1:33

T27o94m50á86š 75N48e43b68o56j23s54a 3410432892523

Melete nesmysly, drive byly zakazky predrazena viz dalnice do Ostravy a kvalita mizerna. Mezi cenou zakazky a kvalitou zadna prima umera neni.

0/0
10.2.2016 6:13

Š20t87e76f22a85n 76F15r13i42č65a 7662598103956

Aktivistů? Mydlí se politici mezi sebou.

0/0
10.2.2016 6:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.