- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednoznačně ty peníze v našich hornatých poměrech investovat do železnice, silnice více podléhají rozmarům počasí. Kanál DOL to je fantas, nejsme rovinaté Německo a stačí sucho na půl roku a Orlice nenaplní ani zdymadlo. To že to na kolejích může svištět i ekonomicky dokázal Jančura. Vybudovat NOVÝ koridor východ - západ nezatížený starými nádražími přejezdy a pod. to by byl prostor pro EUROFONDY.
Naprosto nesouhlasím, jako dopravní inženýr zastávám názor, že by bylo účelnější modernizovat železniční a silniční dopravu, jelikož tyto druhy dopravy jsou v ČR nejběžnější a nejvíce využívané.
Bydlím v České Třebové a kanál DOL mi má stát za barákem a nemůžu kvůli tomu nesmyslu stavět. Kdyby se těch 600 mld. Kč (odhadovaná cena DOL) vrazilo do železnice, silnice, a stejně tak i spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi potažmo napojení Rakouska, bylo by to mnohem lepší!
Doufám, že to vemou navědomí a odborníci, kteří to prosazují se vrátí zpět do školy, aby si uměli spočítat poptávku ve vodní dopravě v České republice
Ale to je díky EU
Čeští úředníci musí honem rychle někde utratit miliardy z EU proto aby ČR byla příjemce. A EU podporuje jen některé projekty.
„Až budou hotovy všechny dálnice a železnice, ať se klidně výtahy postaví,“ tvrdí předseda poslaneckého klubu ODS.
Drahý plyn, elektřina, důchodci budou vybírat zbytky z odpadu a někdo "oprašuje"...?
To je nesmyl Eurodotací. V ČB obetovali břehy Vltavy za několik miliard až na zámek Hluboká nad Vltavou. Přičemž stále není dálnice D3
pokud ministerští úředníci miliardy z EU včas neutratí, tak jim to bude veřejnost vyčítat, že nevyužila všechny peníze co EU nabízí.
Takhle hned utratí několik desítek miliard, a veřejnosti se pochlubí že dokázali využít všechny dotace z EU.
Nemají první dvě přehrady od Prahy, tedy Vrané a Štěchovice, normální plavební komory s rozměry jako na Labi (85x12x3)?
Docela by mě zajímalo, jestli se při stavbě kaskády počítalo se splavností pro velké lodě dál než pod hráz Slapské přehrady
Spousta úředníčků by se stala multimilionáři a nám by zbyl nesmyl bez využití ...
Je to nesmysl. Vse bylo receno. Ja jen pripomenu, ze nas ceka obecny nedostatek vody v rekach. Az bude sucho, vytahy budou leda na ho...
Kdo na ty nápady pořád chodí? Vodní doprava sice je levná, ale podmínky pro její provozování velmi nejisté. Jednou je vody moc, pak zase málo. Málo vody bude v příštích letech asi převažovat. Už teď je abnormální sucho. Tady na severu Moravy to zašlo tak daleko, že přehrady Olešná a Žermanice jsou bez vody a některým podnikům kvůli tomu hrozí zastavení výroby. V Čechách je možná vody dost, prozatím. Ale nikdo neví, jaj se bude situace vyvíjet v dalších letech. Postaví se zařízení za miliardy a pak se zjistí, že není voda.
Já bych to nekomplikoval - tu vodu budeme vozit tankerama z moře.
Lodní doprava je stále výhodná. Jenže co by lodě vozily z a do Budějovic ? Smysl by měla vodní cesta III třídy na vany 73,5 x 11 m a 1250 t. Jaký náklad lze pro to vymyslet ?Ostatně nemáme ani lodě, celá flota ČSPLO zmizela jak pára nad hrncem v privatizaci a ČSPLO je v likvidaci. Těch studií je několik, jde jen někomu dalšímu přilepšit kšeftem.
Lodní park by se našel, ale kdyby bylo co vozit. Což není, a cpát miliardy do lodních výtahů jen kvůli turistice, to je extra pakárna... Tuplem pak ve chvíli, kdy je základní silniční a železniční infrastruktura někde na úrovni Německa roku 1955...