Diskuze

Úředníci oprašují velkolepé plány na miliardové výtahy pro lodě

V Česku nejsou postaveny zásadní silnice, dálnice či železnice, přesto však stát křísí myšlenku o výstavbě výtahů pro lodě na Vltavě. Realizace by vyšla až na tři miliardy korun. Stavby by zajistily splavnost z Prahy až do Českých Budějovic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jednoznačně ty peníze v našich hornatých poměrech investovat do železnice, silnice více podléhají rozmarům počasí. Kanál DOL to je fantas, nejsme rovinaté Německo a stačí sucho na půl roku a Orlice nenaplní ani zdymadlo. To že to na kolejích může svištět i ekonomicky dokázal Jančura. Vybudovat NOVÝ koridor východ - západ nezatížený starými nádražími přejezdy a pod. to by byl prostor pro EUROFONDY.

0 0
možnosti
Foto

Naprosto nesouhlasím, jako dopravní inženýr zastávám názor, že by bylo účelnější modernizovat železniční a silniční dopravu, jelikož tyto druhy dopravy jsou v ČR nejběžnější a nejvíce využívané.

Bydlím v České Třebové a kanál DOL mi má stát za barákem a nemůžu kvůli tomu nesmyslu stavět. Kdyby se těch 600 mld. Kč (odhadovaná cena DOL) vrazilo do železnice, silnice, a stejně tak i spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi potažmo napojení Rakouska, bylo by to mnohem lepší!

Doufám, že to vemou navědomí a odborníci, kteří to prosazují se vrátí zpět do školy, aby si uměli spočítat poptávku ve vodní dopravě v České republice!!

3 0
možnosti

Ale to je díky EU!!EURv

Čeští úředníci musí honem rychle někde utratit miliardy z EU proto aby ČR byla příjemce. A EU podporuje jen některé projekty.

0 0
možnosti

„Až budou hotovy všechny dálnice a železnice, ať se klidně výtahy postaví,“ tvrdí předseda poslaneckého klubu ODS.

R^

1 1
možnosti

Drahý plyn, elektřina, důchodci budou vybírat zbytky z odpadu a někdo "oprašuje"...?

1 0
možnosti

To je nesmyl Eurodotací. V ČB obetovali břehy Vltavy za několik miliard až na zámek Hluboká nad Vltavou. Přičemž stále není dálnice D3 :-/Rv

1 1
možnosti

pokud ministerští úředníci miliardy z EU včas neutratí, tak jim to bude veřejnost vyčítat, že nevyužila všechny peníze co EU nabízí.

Takhle hned utratí několik desítek miliard, a veřejnosti se pochlubí že dokázali využít všechny dotace z EU. EURv

1 0
možnosti

Nemají první dvě přehrady od Prahy, tedy Vrané a Štěchovice, normální plavební komory s rozměry jako na Labi (85x12x3)?

Docela by mě zajímalo, jestli se při stavbě kaskády počítalo se splavností pro velké lodě dál než pod hráz Slapské přehrady ?

0 0
možnosti

P96e50t68r 56K87o44l79á24ř

12. 2. 2016 11:35

Spousta úředníčků by se stala multimilionáři a nám by zbyl nesmyl bez využití ...

12 0
možnosti

E20m74i31l 65P60l33í31h36a45l

12. 2. 2016 10:51

Je to nesmysl. Vse bylo receno. Ja jen pripomenu, ze nas ceka obecny nedostatek vody v rekach. Az bude sucho, vytahy budou leda na ho...

6 0
možnosti

Kdo na ty nápady pořád chodí? Vodní doprava sice je levná, ale podmínky pro její provozování velmi nejisté. Jednou je vody moc, pak zase málo. Málo vody bude v příštích letech asi převažovat. Už teď je abnormální sucho. Tady na severu Moravy to zašlo tak daleko, že přehrady Olešná a Žermanice jsou bez vody a některým podnikům kvůli tomu hrozí zastavení výroby. V Čechách je možná vody dost, prozatím. Ale nikdo neví, jaj se bude situace vyvíjet v dalších letech. Postaví se zařízení za miliardy a pak se zjistí, že není voda.

4 0
možnosti

J24a50n 26N11o96v14á73k

12. 2. 2016 10:40

Já bych to nekomplikoval - tu vodu budeme vozit tankerama z moře.

5 0
možnosti

P38a62v16e34l 46V52l60a74s

12. 2. 2016 10:11

Lodní doprava je stále výhodná. Jenže co by lodě vozily z a do Budějovic ? Smysl by měla vodní cesta III třídy na vany 73,5 x 11 m a 1250 t. Jaký náklad lze pro to vymyslet ?Ostatně nemáme ani lodě, celá flota ČSPLO zmizela jak pára nad hrncem v privatizaci a ČSPLO je v likvidaci. Těch studií je několik, jde jen někomu dalšímu přilepšit kšeftem.

1 0
možnosti

J41a73n 26Č56e48k67a59l

22. 2. 2016 15:14

Lodní park by se našel, ale kdyby bylo co vozit. Což není, a cpát miliardy do lodních výtahů jen kvůli turistice, to je extra pakárna... Tuplem pak ve chvíli, kdy je základní silniční a železniční infrastruktura někde na úrovni Německa roku 1955...

0 0
možnosti