Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce z Vltavy silnici, odpadky či suť mají plout po řece

Vltava má v příštích letech sloužit Praze nejen pro rekreační plavbu, ale i nákladní dopravu. Praha už zkoumá, jak využít řeku napříč městem, aby mohla převzít část nákladu z nákladních aut. Vzorem jsou jiná evropská města, například Paříž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27o63s48e44f 46S83v85á35r34o97v60s40k25ý 3951976373335

Jen mi není jasné, kam to chtějí vozit.

0/0
26.2.2016 19:41

V73í44t 13K87o60u78b24a 6676790664788

Problém je, že spalovna je na kopci ve Štěrboholech. Postavíte lodní výtah?

0/0
17.2.2016 0:07

M89a59r44e90k 78Š54i41m84o93n 2224167378348

Je na kopci v Malešicich, ale jsou odpady, které prostě nekončí ve spalovně, například suť, kanalizační odpad atd.

0/0
17.2.2016 12:11

V98í92t 72K36o44u40b85a 6896870134108

Problém je, že spalovna stojí na kopci ve Štěrboholech. Postavíme lodní výtah od Rokytky?

0/0
17.2.2016 0:06

M43i89l48a66n 84C33i76h65l27á17ř 6458745622687

Pro odlehčeni:

Znělo to určitě výhodně,

posílat odpady Vltavou,

když tady vladly povodně,

bordely do Němec poplavou.

+1/0
16.2.2016 19:23

M60a70r64t22i42n 21K66u17b77í87k 9667169876333

Je to pozitivní, ale s křížkem po funuse, zlikvidovali téměř celý přístav Holešovice pochybnou zástavbou a teď co?! Byla tam rozsáhlá vlečka, překládaly se tam kontejnery z vlaku na loď atd. To se brzy probudili! Zlividovali ekologické nákladové nádraží Žižkov, zlikvidovali nádraží Bubny i nákladní Smíchov.

+2/0
16.2.2016 12:59

M49a79r88t11i55n 44R57u88z16i73c98k69a 1452508196277

Pokacely vysoke stromy (myslim topoly) podel byvaleho koryta reky, kvuli vystavbe v tomto zaplavovem uzemi.

0/0
16.2.2016 20:17

M62a27r19e66k 82Š69i31m76o54n 2914427368218

Nákladové nádraží Žižkov stále funguje, Bubny to samé. Přístav Holešovice nefunguje, ale stále funguje přístav Libeň. Do té doby to zelo prázdnotou.

0/0
17.2.2016 12:13

J59i10ř77í 45P53r26a46ž28á44k 9290282211712

Dolínek je příliš nezkušený, aby věděl, že to co zamýšlí zde již desetiletí fungovalo a nedávno se i rušilo (např. betonárka na Rohanu). Vozila se rubanina ze stevby metra do vraňan a zpět písek a štěrk, kaly z ČOVky,.... Rozšířit vodní dopravu je ale samozřejmě pozitivní.

+1/0
16.2.2016 12:15

K63a90r23e72l 74S26t96r60ž35a48n96o30v49s78k58ý 1218555625

To jsou jen jednorázové akce. Jednou loď přiveze kulisy, podruhé odveze suť ze stavby. Pokud je to levnější než autem, tak to napadne každého investora. Souvisle se podle mě nákladní doprava po Vltavě provozovat nedá. Co by se kam vozilo? Vzduch z Radotína do Holešovic? Nad Prahou i pod Prahou je Vltava v hlubokém kaňonu, kde se nic vytvářet nedá. Navíc hned za Prahou začíná Vltavská kaskáda, na které se taky žádná hitparáda vymyslet nedá.

0/0
16.2.2016 11:29

R11a30d77e55k 73K30o33p90a33r 4718981272979

Tyhle napady jsou zpusobeny tim, ze Prahu jiz mboho let ridi lide ze vsi. Moravak a ted Slovena.

Neco ve stylu. Toz pres tu nasi dedinu nam tady tece potok. A to skoro pres naves. Tak toho pojdme vyuzit.

Praha ma zcela jine infrastrukturni nedostatky, nez nepritomnost nakladni dopravy na Vltave.

Napr.okruh, trasa D, parkovaci zony, premosteni Vltavy u Suchdola,....

+3/−1
16.2.2016 11:20

R89a55d21o15s40l63a81v 26K26l38a59u33d60a 5804258134462

Svoz odpadků z některých částí Prahy problémem je a to zásadním. Ale řešení jaké navrhují je velmi hloupé.

+2/0
16.2.2016 11:24

L87u16k88á65š 26Š90l92e17h26o91f48e82r 1913349615189

Zato rozkopat celou Prahu kvůli pošahané potrubní dopravě odpadků, to je nápad hodný génia ;-D

0/0
16.2.2016 11:26

R50a16d74o38s73l27a57v 72K45l84a90u27d32a 5224498184872

Praha je neustále rozkopána. Kvůli vodě, plynu, silové elektřině, kabelové televizi, telefonu, optice.... Proč je pneumatická doprava odpadků pošahaný nápad?

0/0
16.2.2016 11:29

R85a83d91o38s41l72a63v 27K96l23a71u43d42a 5334148974252

Mimochodem každý majitel domu by to uvítal. I nájemníci. Ono mít smradlavé popelnice v průjezdu fakt není nic po čem by někdo toužil. A na ulici být nesmí.

0/0
16.2.2016 11:31

P19a74v49e74l 72V69ě58t25r30o41v98e74c 6846148512391

To je pravda, háček je v tom, jak by ta potrubí fungovala a co při poruše...

0/0
16.2.2016 12:07

R94a15d50o68s79l18a42v 20K20l75a14u84d39a 5124618864292

Funguje to v 18ti zemích světa. Takže v tom zas takový háček nebude.

0/−1
16.2.2016 12:13

R17a12d74i67m 22S23i23m43u22n21e41k 2640520226194

chtělo by to nějakého kovaného pražáka, jako byl pája bémů ;-(

0/0
16.2.2016 11:46

M29a13r47t27i62n 38R45u11z41i39c64k95a 1652728856277

;-D Dobry vtip...

0/0
16.2.2016 20:18

R78a21d54o77s11l76a70v 81K91l37a34u66d96a 5114548664632

Šlehofere, co máš proti tomu aby existovala potrubní "pošta" na odpadky, tak jak je tomu v řadě měst v civilizovaných zemích? Máš strach že přijdeš o práci? Já chápu že na tom stupátku se cítíš velmi důležitě, ale pokrok nezastavíš:-)

+1/−4
16.2.2016 11:08

L93u64k35á64š 43Š34l89e70h11o42f38e57r 1273569695359

Jo, teď nám sem nově zavedli internet, tak ti můžu dávat mínusy i při práci R^

+2/0
16.2.2016 11:11

D93a61v52i96d 43D18o51b41e64š 3355342137

A už komise na přípravu tohoto nesmyslu shání nějakou budovu?

0/0
16.2.2016 11:02

R77a14d40o83s96l41a70v 18K60l62a45u86d64a 5164988444422

Možná si pronajme část nevyužitých prostorů ve Škodově paláci. Tam jsou nájmy velmi levné:-P

0/−1
16.2.2016 11:03

K33a74r80e64l 41K13r48p11a69t30a 5854226928985

Ty odpadky se budou odvážet od budovy Vlády? ...

0/0
16.2.2016 10:59

A18l98e85š 92J96a12v53ů60r84e84k 2612749400260

doufam ze ty odpadky nebudou nakladat pod KArlovym mostem ;-D

0/0
16.2.2016 10:50

P64a42v36e18l 17V98ě40t60r53o48v46e11c 6916818372211

Je to otázka splavnosti a plynulosti toku, stejně tak i turistické přitažlivosti řeky, pokud se tam ta suť či odpad povezou, měly by být v uzavřených lodích, což nevím, zda je provozně šťastné...

0/0
16.2.2016 10:44

R84a94d66i62m 36S87i77m23u12n42e88k 2720880946124

vltava je v praze splavná stále, jenom jako nechápu, jak to myslí s těmi odpadky. to jako, že kuka vůz z řep doveze odpad k řece, loď ho převeze a druhý kuka vůž ho naloží na druhé straně a odveze do malešic?

0/0
16.2.2016 10:58

R65a71d31o46s36l92a77v 15K93l67a57u54d47a 5564948204702

Spíš to vidím tak, že spřátelená agentura za 20 mega udělá esej na téma proveditelnosti... Závěrem bude že je to blbost.

+1/−1
16.2.2016 11:01

P32a73v10e66l 18V76ě89t76r64o23v15e74c 6206668702581

to vypadá jako dost možné...

0/0
16.2.2016 12:06

P45a79v39e69l 45V10ě27t17r89o72v94e78c 6436398652161

Měl jsem upřesnit, co mám na mysli: lodi musejí plout oběma směry, mezi nimi jsou jak parníky, další lodě i lodičky s turisty... Vltava je splavná, ale jistě ne v celé šíři... jde o ten provoz a jeho dopad.

Lodní doprava je obecně levnější, ale rentabilní je pro delší vzdálenosti a záleží i na nákladech s překládáním, jak na provoz, zařízení i zřízení překladišť, asi se tomu říká logistika, prostě, aby se ta věc rentovala a nenarušila už dobře fungující věci - konfort obyvatel Prahy a její turistickou přitažlivost. Voda zvlášť v řece nese život i poezii...

0/0
16.2.2016 12:05

M32a27r50e25k 93Š45i57m93o41n 2684717788718

Všechny odpadky se nevozí do spalovny, třeba suť.

0/0
17.2.2016 12:15

R39a82d10i85m 94S11i75m65u49n34e32k 2550920756444

to je přeci ale blbost...

+1/−4
16.2.2016 10:37

P81e21t42r 34V56o98ž52e91n26í55l63e98k 1328440375

a proti proudu by lodě z náplavek mohli táhnout provazem pražští nezaměstnaní v rámci socializačních prací aby to bylo ještě více ekologické.. ten článek mi přijde v tomto duchu tak proč ne...

+8/0
16.2.2016 10:36

I76v37a48n 44S59t88e93c91h 8471387887500

Na lodi by bylo 50 rámů kol a 50 bezdomovců by se mohlo zdarma svézt z jednoho konce Prahy na druhý, pouze by šlapali. V cílové stanici by každý dostal půl litru krabicáku, bílého nebo červeného, podle chuti. Tomu bych teprve říkal ekologie. A ten smrad by na Vltavě byl snesitelnější než v tramvaji.

+1/0
16.2.2016 12:33

M81i91c27h68a11l 68S22t21e30b36l47o 5319721864907

Samozřejmě vynikající nápad...spíš je hrozný, že už se to neděje.:-/R^

Hlavně ať na tom pracuje logistik a ne politik!!!!!!

0/0
16.2.2016 10:24

R82a40d40o11s53l30a21v 57K94l17a57u26d55a 5874288934952

Samozřejmě je to nesmysl.

0/−7
16.2.2016 10:26

R67a58d69o98s98l86a62v 40K19l33a17u50d89a 5264718724972

Hele mínusáři... takže odkud kam by se ten odpad po řece tahal? Z Radotína do Holešovic? Nebo snad naopak? A tam by byla skládka?

+1/−1
16.2.2016 10:41

T20o61m17á36š 45B29y69d44e32l61s52k52ý 8660331110

a jakým způsobem se to u Vás v Praze vozí nyní? Pokud auty ,tak tímto způsobem je to lacinější. jde pouze o překladiště

0/0
16.2.2016 10:50

R41a51d63o24s26l90a83v 52K77l70a44u96d14a 5174148904852

https://www.google.cz/maps/search/spalovna+male%C5%A1ice/@50.0513131,14.4655952,12.21z

Podívejte se kde je Vltava a kde je spalovna. Po té řece toho moc nepřevezete. Vltava teče centrem z jihu na sever. Spalovna je na východě.

+1/0
16.2.2016 10:53

A52l56e76š 66J86a68v31ů38r10e64k 2752349190860

vozil by se nekam za KArtlin a pak kratky prevoz do spalovny Malesice ? A svazel by se z povodi Vltavy ?

Ale nevim jake jsou moznosti ...

0/0
16.2.2016 10:51

R51a98d15o18s47l61a57v 56K16l36a18u38d65a 5104318644362

Krátký převoz... cca 8 km;-D S tím běžte za místními kteří podél té cesty bydlí. Budou nadšení.

0/0
16.2.2016 10:56

R27a69d66o98s19l56a44v 53K82l41a84u26d36a 5174278684822

V prvním příspěvku jsem psal o pneumatickém potrubním systému, který některá města úspěšně používají. To je cesta pro Prahy. Ne to svážet auty z celého centra někam do Radotína, kde to naložíte na loď, převezete na Palmovku a odtamtud auty do Malešic.

0/−1
16.2.2016 10:59

R91a97d98o97s66l39a38v 95K49l50a58u58d12a 5314178444372

Mně by se spíš líbilo kdyby odpadky putovaly potrubím, tak jako např. v centru Barcelony. Sypat je na loď a převážet po řece je blbost. To lze pouze tam, kde popelářská auta do spalovny jezdí podél řeky...

0/−2
16.2.2016 10:24

L58u64k51á87š 41B52r70a64n64d29e71j39s 2793285891681

Mno, nápad to není špatný, pokud by Kuka vozy měly snímatelné nástavby, s nimiž by bylo lze snadno manipulovat, ale chybí infrastruktura. Přístavy, zařízení atd. Nebavím se o vodnosti v suchých měsících, kaskáda všechno nevytrhne.

0/0
16.2.2016 10:21

R81a18d33o65s38l60a40v 38K12l69a16u85d94a 5794208764802

Jenže spalovna je v Malešicích, kde Vltava zkrátka neteče. Takže odkud kam by se odpad po Vltavě převážel netuším.

0/0
16.2.2016 10:25

A97l58e62š 27J94a59v54ů38r43e11k 2202659650680

urcite by bylo lepsi vozit odpad po rece treba nekam za Palmovku a pak je to do spalovny kousek, nez autama pres mesto

0/0
16.2.2016 10:53
Foto

J31a67r88o30s23l83a78v 97D96o33u23š84a 3712464844686

možná mají v úmyslu přestavět EMĚ na spalovnu, ať si lidi kolem Řípu taky zademonstrujou. ;-)

0/0
16.2.2016 12:33

L84u18k94á58š 80V68a36ň51u86r57a 1775374933593

Logistika lodni dopravy je slozita a doprava pomala. Vyuziti vlaku je mnohem snazsi a nefunguje. Navic jsou v Praze mraky pomalych zdymadel. Navic ted Libensky pristav zrusili a misto nej postavili byty. Nemaji jednotnou koncepci.

+3/−1
16.2.2016 10:01

V30í71t 45Ž10í83l27a 4150581968928

Stejně jako zbourají kusy nádraží (Žižkov, Masarykovo, Bubeneč) a postaví místo nich kanceláře...

Nejdříve zrušíme a zastavíme všechny zbylé přístavy a nádraží a pak budeme za 100miliard hledat řešení dopravy. VÍTEJTE V PRAZE :-):-)

+6/0
16.2.2016 10:06

K12a10r61e38l 13K20r86p18a52t73a 5254116708175

Radní cítí, že brzy půjdou od válu, tak si tímto zajišťují budoucí příjmy nákupem říční flotily a jejím provozem pod hlavičkou města ?

0/0
16.2.2016 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.