Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce z Vltavy silnici, odpadky či suť mají plout po řece

Vltava má v příštích letech sloužit Praze nejen pro rekreační plavbu, ale i nákladní dopravu. Praha už zkoumá, jak využít řeku napříč městem, aby mohla převzít část nákladu z nákladních aut. Vzorem jsou jiná evropská města, například Paříž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54o43s15e19f 74S97v68á90r57o53v43s66k45ý 3241386303595

Jen mi není jasné, kam to chtějí vozit.

0/0
26.2.2016 19:41

V45í10t 31K89o46u46b26a 6556410474698

Problém je, že spalovna je na kopci ve Štěrboholech. Postavíte lodní výtah?

0/0
17.2.2016 0:07

M59a22r36e50k 90Š98i20m45o56n 2634947958628

Je na kopci v Malešicich, ale jsou odpady, které prostě nekončí ve spalovně, například suť, kanalizační odpad atd.

0/0
17.2.2016 12:11

V49í85t 85K62o13u63b71a 6306140714418

Problém je, že spalovna stojí na kopci ve Štěrboholech. Postavíme lodní výtah od Rokytky?

0/0
17.2.2016 0:06

M40i44l65a32n 52C67i71h58l52á37ř 6528865922307

Pro odlehčeni:

Znělo to určitě výhodně,

posílat odpady Vltavou,

když tady vladly povodně,

bordely do Němec poplavou.

+1/0
16.2.2016 19:23

M39a94r33t38i19n 23K87u46b36í93k 9827969396683

Je to pozitivní, ale s křížkem po funuse, zlikvidovali téměř celý přístav Holešovice pochybnou zástavbou a teď co?! Byla tam rozsáhlá vlečka, překládaly se tam kontejnery z vlaku na loď atd. To se brzy probudili! Zlividovali ekologické nákladové nádraží Žižkov, zlikvidovali nádraží Bubny i nákladní Smíchov.

+2/0
16.2.2016 12:59

M77a44r15t87i90n 32R78u58z67i75c78k34a 1202368346147

Pokacely vysoke stromy (myslim topoly) podel byvaleho koryta reky, kvuli vystavbe v tomto zaplavovem uzemi.

0/0
16.2.2016 20:17

M96a58r43e74k 20Š43i41m35o80n 2424317268558

Nákladové nádraží Žižkov stále funguje, Bubny to samé. Přístav Holešovice nefunguje, ale stále funguje přístav Libeň. Do té doby to zelo prázdnotou.

0/0
17.2.2016 12:13

J29i95ř58í 83P73r28a82ž58á18k 9810152381172

Dolínek je příliš nezkušený, aby věděl, že to co zamýšlí zde již desetiletí fungovalo a nedávno se i rušilo (např. betonárka na Rohanu). Vozila se rubanina ze stevby metra do vraňan a zpět písek a štěrk, kaly z ČOVky,.... Rozšířit vodní dopravu je ale samozřejmě pozitivní.

+1/0
16.2.2016 12:15

K26a73r70e43l 44S63t36r98ž69a78n10o80v35s13k34ý 1718565655

To jsou jen jednorázové akce. Jednou loď přiveze kulisy, podruhé odveze suť ze stavby. Pokud je to levnější než autem, tak to napadne každého investora. Souvisle se podle mě nákladní doprava po Vltavě provozovat nedá. Co by se kam vozilo? Vzduch z Radotína do Holešovic? Nad Prahou i pod Prahou je Vltava v hlubokém kaňonu, kde se nic vytvářet nedá. Navíc hned za Prahou začíná Vltavská kaskáda, na které se taky žádná hitparáda vymyslet nedá.

0/0
16.2.2016 11:29

R45a37d50e29k 59K38o60p52a59r 4858231982349

Tyhle napady jsou zpusobeny tim, ze Prahu jiz mboho let ridi lide ze vsi. Moravak a ted Slovena.

Neco ve stylu. Toz pres tu nasi dedinu nam tady tece potok. A to skoro pres naves. Tak toho pojdme vyuzit.

Praha ma zcela jine infrastrukturni nedostatky, nez nepritomnost nakladni dopravy na Vltave.

Napr.okruh, trasa D, parkovaci zony, premosteni Vltavy u Suchdola,....

+3/−1
16.2.2016 11:20

R91a14d14o34s19l16a71v 87K81l91a91u95d88a 5154738474572

Svoz odpadků z některých částí Prahy problémem je a to zásadním. Ale řešení jaké navrhují je velmi hloupé.

+2/0
16.2.2016 11:24

L55u83k20á58š 72Š64l79e46h29o24f84e35r 1743569195929

Zato rozkopat celou Prahu kvůli pošahané potrubní dopravě odpadků, to je nápad hodný génia ;-D

0/0
16.2.2016 11:26

R81a10d20o29s66l31a56v 44K73l49a68u36d66a 5414708464842

Praha je neustále rozkopána. Kvůli vodě, plynu, silové elektřině, kabelové televizi, telefonu, optice.... Proč je pneumatická doprava odpadků pošahaný nápad?

0/0
16.2.2016 11:29

R47a64d53o50s81l55a40v 68K38l69a51u72d96a 5664268494782

Mimochodem každý majitel domu by to uvítal. I nájemníci. Ono mít smradlavé popelnice v průjezdu fakt není nic po čem by někdo toužil. A na ulici být nesmí.

0/0
16.2.2016 11:31

P22a86v64e57l 44V64ě52t36r26o30v16e96c 6606868272921

To je pravda, háček je v tom, jak by ta potrubí fungovala a co při poruše...

0/0
16.2.2016 12:07

R13a19d34o54s31l38a59v 37K72l36a62u28d74a 5314758704692

Funguje to v 18ti zemích světa. Takže v tom zas takový háček nebude.

0/−1
16.2.2016 12:13

R50a90d91i33m 97S81i17m18u85n39e29k 2240480316724

chtělo by to nějakého kovaného pražáka, jako byl pája bémů ;-(

0/0
16.2.2016 11:46

M90a85r79t72i22n 40R54u67z64i36c96k16a 1902258726977

;-D Dobry vtip...

0/0
16.2.2016 20:18

R54a84d30o88s26l76a11v 21K84l35a71u23d29a 5734978534212

Šlehofere, co máš proti tomu aby existovala potrubní "pošta" na odpadky, tak jak je tomu v řadě měst v civilizovaných zemích? Máš strach že přijdeš o práci? Já chápu že na tom stupátku se cítíš velmi důležitě, ale pokrok nezastavíš:-)

+1/−4
16.2.2016 11:08

L24u95k12á39š 88Š90l95e37h60o46f65e43r 1553199115939

Jo, teď nám sem nově zavedli internet, tak ti můžu dávat mínusy i při práci R^

+2/0
16.2.2016 11:11

D23a55v26i92d 46D51o11b68e12š 3705102547

A už komise na přípravu tohoto nesmyslu shání nějakou budovu?

0/0
16.2.2016 11:02

R29a94d50o17s33l18a47v 14K58l11a51u54d41a 5974308494502

Možná si pronajme část nevyužitých prostorů ve Škodově paláci. Tam jsou nájmy velmi levné:-P

0/−1
16.2.2016 11:03

K74a29r91e26l 14K27r78p83a96t94a 5304586608375

Ty odpadky se budou odvážet od budovy Vlády? ...

0/0
16.2.2016 10:59

A29l87e34š 36J16a27v69ů91r47e84k 2922559190960

doufam ze ty odpadky nebudou nakladat pod KArlovym mostem ;-D

0/0
16.2.2016 10:50

P24a51v90e19l 13V48ě62t30r35o34v36e78c 6466888542331

Je to otázka splavnosti a plynulosti toku, stejně tak i turistické přitažlivosti řeky, pokud se tam ta suť či odpad povezou, měly by být v uzavřených lodích, což nevím, zda je provozně šťastné...

0/0
16.2.2016 10:44

R50a19d37i51m 90S26i21m19u94n22e43k 2570580106774

vltava je v praze splavná stále, jenom jako nechápu, jak to myslí s těmi odpadky. to jako, že kuka vůz z řep doveze odpad k řece, loď ho převeze a druhý kuka vůž ho naloží na druhé straně a odveze do malešic?

0/0
16.2.2016 10:58

R28a34d32o74s98l79a78v 67K50l34a80u34d14a 5104808894892

Spíš to vidím tak, že spřátelená agentura za 20 mega udělá esej na téma proveditelnosti... Závěrem bude že je to blbost.

+1/−1
16.2.2016 11:01

P54a58v40e68l 15V10ě69t71r60o73v97e92c 6536498852771

to vypadá jako dost možné...

0/0
16.2.2016 12:06

P75a36v11e28l 64V31ě58t50r38o57v83e49c 6916408832901

Měl jsem upřesnit, co mám na mysli: lodi musejí plout oběma směry, mezi nimi jsou jak parníky, další lodě i lodičky s turisty... Vltava je splavná, ale jistě ne v celé šíři... jde o ten provoz a jeho dopad.

Lodní doprava je obecně levnější, ale rentabilní je pro delší vzdálenosti a záleží i na nákladech s překládáním, jak na provoz, zařízení i zřízení překladišť, asi se tomu říká logistika, prostě, aby se ta věc rentovala a nenarušila už dobře fungující věci - konfort obyvatel Prahy a její turistickou přitažlivost. Voda zvlášť v řece nese život i poezii...

0/0
16.2.2016 12:05

M22a62r67e67k 54Š29i86m64o26n 2734397178288

Všechny odpadky se nevozí do spalovny, třeba suť.

0/0
17.2.2016 12:15

R92a51d40i37m 83S27i32m15u62n88e36k 2920190196644

to je přeci ale blbost...

+1/−4
16.2.2016 10:37

P70e21t87r 20V81o67ž19e61n37í33l20e17k 1818800405

a proti proudu by lodě z náplavek mohli táhnout provazem pražští nezaměstnaní v rámci socializačních prací aby to bylo ještě více ekologické.. ten článek mi přijde v tomto duchu tak proč ne...

+8/0
16.2.2016 10:36

I98v14a83n 21S30t39e90c96h 8611127987720

Na lodi by bylo 50 rámů kol a 50 bezdomovců by se mohlo zdarma svézt z jednoho konce Prahy na druhý, pouze by šlapali. V cílové stanici by každý dostal půl litru krabicáku, bílého nebo červeného, podle chuti. Tomu bych teprve říkal ekologie. A ten smrad by na Vltavě byl snesitelnější než v tramvaji.

+1/0
16.2.2016 12:33

M88i56c14h77a27l 35S76t55e61b13l27o 5299171214837

Samozřejmě vynikající nápad...spíš je hrozný, že už se to neděje.:-/R^

Hlavně ať na tom pracuje logistik a ne politik!!!!!!

0/0
16.2.2016 10:24

R31a74d56o92s22l97a79v 18K94l92a15u34d53a 5504808954232

Samozřejmě je to nesmysl.

0/−7
16.2.2016 10:26

R30a64d19o87s48l75a15v 38K64l54a62u53d52a 5804928104322

Hele mínusáři... takže odkud kam by se ten odpad po řece tahal? Z Radotína do Holešovic? Nebo snad naopak? A tam by byla skládka?

+1/−1
16.2.2016 10:41

T78o23m39á37š 52B79y76d58e34l69s31k42ý 8710301180

a jakým způsobem se to u Vás v Praze vozí nyní? Pokud auty ,tak tímto způsobem je to lacinější. jde pouze o překladiště

0/0
16.2.2016 10:50

R62a45d32o93s90l29a22v 85K18l26a17u68d25a 5624418494612

https://www.google.cz/maps/search/spalovna+male%C5%A1ice/@50.0513131,14.4655952,12.21z

Podívejte se kde je Vltava a kde je spalovna. Po té řece toho moc nepřevezete. Vltava teče centrem z jihu na sever. Spalovna je na východě.

+1/0
16.2.2016 10:53

A53l59e49š 57J26a10v89ů36r65e18k 2702279790670

vozil by se nekam za KArtlin a pak kratky prevoz do spalovny Malesice ? A svazel by se z povodi Vltavy ?

Ale nevim jake jsou moznosti ...

0/0
16.2.2016 10:51

R42a22d89o33s43l28a56v 76K38l87a92u27d50a 5444628694882

Krátký převoz... cca 8 km;-D S tím běžte za místními kteří podél té cesty bydlí. Budou nadšení.

0/0
16.2.2016 10:56

R18a16d88o92s19l76a57v 22K87l15a92u10d91a 5554778464982

V prvním příspěvku jsem psal o pneumatickém potrubním systému, který některá města úspěšně používají. To je cesta pro Prahy. Ne to svážet auty z celého centra někam do Radotína, kde to naložíte na loď, převezete na Palmovku a odtamtud auty do Malešic.

0/−1
16.2.2016 10:59

R36a10d82o50s51l25a28v 34K12l71a29u38d16a 5714858314542

Mně by se spíš líbilo kdyby odpadky putovaly potrubím, tak jako např. v centru Barcelony. Sypat je na loď a převážet po řece je blbost. To lze pouze tam, kde popelářská auta do spalovny jezdí podél řeky...

0/−2
16.2.2016 10:24

L11u37k70á61š 52B29r79a56n85d15e68j71s 2443875111711

Mno, nápad to není špatný, pokud by Kuka vozy měly snímatelné nástavby, s nimiž by bylo lze snadno manipulovat, ale chybí infrastruktura. Přístavy, zařízení atd. Nebavím se o vodnosti v suchých měsících, kaskáda všechno nevytrhne.

0/0
16.2.2016 10:21

R72a97d63o42s88l35a65v 47K76l90a51u54d50a 5674768864372

Jenže spalovna je v Malešicích, kde Vltava zkrátka neteče. Takže odkud kam by se odpad po Vltavě převážel netuším.

0/0
16.2.2016 10:25

A16l34e32š 44J70a64v48ů40r30e70k 2682419290430

urcite by bylo lepsi vozit odpad po rece treba nekam za Palmovku a pak je to do spalovny kousek, nez autama pres mesto

0/0
16.2.2016 10:53
Foto

J10a83r50o14s10l22a32v 90D68o48u45š94a 3142524884146

možná mají v úmyslu přestavět EMĚ na spalovnu, ať si lidi kolem Řípu taky zademonstrujou. ;-)

0/0
16.2.2016 12:33

L40u63k10á93š 56V59a94ň46u50r62a 1915774493943

Logistika lodni dopravy je slozita a doprava pomala. Vyuziti vlaku je mnohem snazsi a nefunguje. Navic jsou v Praze mraky pomalych zdymadel. Navic ted Libensky pristav zrusili a misto nej postavili byty. Nemaji jednotnou koncepci.

+3/−1
16.2.2016 10:01

V45í76t 17Ž59í32l21a 4500831368828

Stejně jako zbourají kusy nádraží (Žižkov, Masarykovo, Bubeneč) a postaví místo nich kanceláře...

Nejdříve zrušíme a zastavíme všechny zbylé přístavy a nádraží a pak budeme za 100miliard hledat řešení dopravy. VÍTEJTE V PRAZE :-):-)

+6/0
16.2.2016 10:06

K36a92r11e40l 75K31r28p53a36t77a 5814636108645

Radní cítí, že brzy půjdou od válu, tak si tímto zajišťují budoucí příjmy nákupem říční flotily a jejím provozem pod hlavičkou města ?

0/0
16.2.2016 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.