Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká ekonomika loni rostla nejvíce od roku 2007. Pomohly dotace

Tuzemská ekonomika má za sebou velmi úspěšný rok. Rostla nejrychlejším tempem za posledních osm let, v souhrnu o 4,3 procenta. Analytici čekají, že hospodářství letos podřadí. Za loňským úspěchem totiž z poloviny stojí mimořádné vlivy - především překotné dočerpávání dotací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i21l44a16n 14G13a79j58d80á79c55s 8107589504770

A k čemu je nám to dobré? Když platy zaměstnanců jsou na vysoce podprůměrné hodnotě oproti EU a ani tato zpráva s chutí zvýšit lidem mzdy nic neudělá. Nemají náhodou velký podíl na tomto výsledku také právě zaměstnanci a jejich kvalitní práce?

0/0
5.3.2016 7:53
Foto

L67u31b19o88š 36Z46á72l49o83m 9267727459278

Jaký růst byl však kvůli dotacím zadupán, to vidět není.

Kdo zná Frederica Bastiata, ten se eurokoblihami opít nenechá.

+1/−2
16.2.2016 22:08

P89a12v46e59l 85S42o29b13o17t64k52a 5150704

jj, urokoblihy nejsou tak dobré jako Putinovy třešně.

0/0
17.2.2016 22:49

P83a78v61e66l 93S66o13b80o74t87k35a 5720814

ANO - bez neobolševiků začíná česká ekonomika opět fungovat.

A jak vidíme ze srovnání se Slovenskem, HZDS a Mečiar nebyli pro Slovensko ani zdaleka takovou katastrofou jako ODS a Klaus prop Česko.

+1/−1
16.2.2016 16:20

J20o96s71e60f 88K41o67p62e67c77k42y 9944242265

Jinak vyvracet komicke blaboly pana Macha, tedy cloveka, ktery EU tak nenavidi, ze sedi v jejim parlamentu ;-D je pomerne jedoduche:

zadnych 10 miliard nas EU urednici nestoji, zadne projekty, ktere chce EU a my ne neexistuji a davat investice na zlepseni nevyhovujici /nejen u nas/ energeticke site muze jen demagog nebo pitomec ;-)

+1/−1
16.2.2016 12:35

J30o73s60e65f 66V82o65m61á93č86k26a 5323164413454

To jste toho tedy vyvrátil...

1/ O EU úřednících a 10 miliardách se v Machově kalkulaci nic nepíše (píše se o našich úřednících).

2/ O projektech, které chce EU a my ne, také nehovoří – hovoří o projektech, které si přál a schválil Brusel (což jsou všechny, které dostanou dotaci).

3/ U sítě jste myslel asi „nedávat“, ale každoádně náklady jsou dány, alespoň podle Macha, právě podporou obnovitelných zdrojů energie, které prosazuje Brusel.

+1/0
16.2.2016 13:11

J25o24s21e86f 13K31o32p41e56c74k21y 9474172255

Pise se o nasich urednicich pracujicich diky systemu dotaci EU. Zkracene tedy:"nas EU urednici". Projekty Brusel neschvaluje, schvaluji je urednici v CR. Podporu obnovitelnych zdroju prosazuji treba v USA nebo v Japonsku a ani jeden z techto statu clenem EU neni = spojitost s EU nulova. A tyto naklady nejsou dany zadnou podporou energetickych zdroju ale zastaralosti site a v pripade Nemecka treba tim, ze se pri spojeni NSR a NDR jaksi zapomnelo na poradne propojeni jejich energetickych siti ;-)

0/0
16.2.2016 14:19

J10o29s71e79f 49V81o16m23á31č68k88a 5263584123834

1/ První věta = hodně kostrbatá konstrukce. Každopádně tím potvrzujete Machovo tvrzení, že tu jsou úředníci, kteří se zabývají agendou dotací tlačených EU. A ti něco stojí – proti tomu jste žádné argumenty neuvedl.

2/ A na základě čeho je asi ti naši úředníci schvalují? Na základě pravidel nastavených Bruselem – jakmile dojde k porušení, hrozí sankce (ze strany Bruselu). Takže se de facto jedná o schválení Bruselem, koneckonců i operační programy, které nastavují rámec dotací, jsou schvalovány Bruselem.

3/ Náklady na energetickou síť nemají nic společného s USA ani Japonskem, odvíjí se od energetické politiky EU. V USA a Japonsku ať si podporují co chtějí – kdyby OZE bezhlavě nepodporovala EU, USA ani Japonsko by sítě nijak neovlivnily. Jinak spojitost solárů a větrníků a vyššími náklady na síť, která na nápory není dimenzována, je jasná. Nikdo netvrdí, že se nemusí síť obnovovat, ale Mach hovoří o přímých důsledcích prudkých výkyvů energie dodávané do sítě.

4/ Méně smajlíků, více argumentů prosím.

0/0
16.2.2016 15:03

J43o66s34e35f 26K52o63p31e18c20k94y 9974422145

Ti urednici jiste neco stoji. Jen pan Mach tam ma cifru 10 mld. a to znamena, ze by jich bylo cca 20 000... Tedy pokud se nemylim cca 1/3 vsech co mame. Inteligentni jedinci zde mohou tuto cast diskuze uzavrit bez dalsich komentaru...

Je to zvlastni, ale dotace se vsude na svete schvaluji podle nejakych pravidel. Ostatne treba pro ROPy si ty pravidla nastavujeme zcela sami / a taky to podle toho vypadalo... / Takze opravdu zadne projekty neschvaluje Brusel

Naklady na energetickou sit nemaji naprosto nic spolecneho s EU podporou obnovitelnych zdroju. Je zcela nedostatecna a poddimenzovana v podstate v cele Evrope. A proto je cifra 6 mld ve vyplodu pane Macha zcela nesmyslnych. Stejne jako drtiva vetsina ostatnich

Budu mit kolik smajliku chci. Jestli se vam to nelibi, tak nereagujte ;-)

0/0
16.2.2016 16:14

J90o54s45e57f 45V93o66m53á52č65k59a 5393124913524

Ad počet úředníků: počítáte pouze úředníky státu, nikoliv úředníky samosprávy – těch je asi 90 tisíc. A tam bude nejspíš ležet hlavní náklad na zpracování dotací. Takže těch deset miliard je reálných, každopádně míte pravdu, chtělo by to nějaký přesnější výpočet.

Ad schvalování: všechny operační programy jsou schvalovány Bruselem a vycházejí z jeho strategického rámce. Dílčí projekty musí být v souladu s těmito programy, takže jak už jsem psal, de facto jsou schvalovány Bruselem.

Ad síť: k tomu už asi nelze napsat nic nového. Prvky sítě, do které dodávají energii klasické zdroje (jádro, uhlí atp.), které jedou vlastně neustále, budou vypadat úplně jinak, než u sítě, ve které dochází k obrovským výkyvům.

0/0
16.2.2016 23:02

J96o86s72e30f 56K22o17p85e21c90k72y 9454962635

Uredniku je asi 68000, na ustredi 25000. Cislo 10 mld je samozrejme zcela smyslene.

Zamereni operacnich programu jsou samozrejme dane Bruselem, jakozto tim, kdo penize dava. Zadne projekty ale Brusel neschvaluje. Ani de facto ani ne de facto...

Prvky site, ktere dodavaji energii na to musi mit dostatecnou kapacitu. Je zcela jedno jestli je to s vykyvy nebo bez. A to byl velky problem Evropy davno pred podporou obnovitelnych zdroju a kupodivu je jim stale. Jako jasny priklad uvadim Nemecko ve smeru vychod/zapad a zpet. U nas je to napriklad v posledni dobe medializovany problem na Frydlantsku ;-)

0/0
17.2.2016 8:12

P68a54v83e73l 19S40o23b53o68t22k17a 5260884

ANO - bez ODS a TOP09 UŽ JE LÍP!!!!!!

0/0
16.2.2016 12:29
Foto

P24e67t75r 86J50a70n78o20v33s31k77ý 1848900822678

asi jak pro koho..

+1/0
16.2.2016 13:22

P33a66v72e57l 69S89o82b21o74t65k91a 5610384

jj, pan Bém, Janoušek nebo Rittig se mnou určitě souhlasit nebudou ;-D

0/0
16.2.2016 13:27
Foto

P53e28t60r 22J39a33n92o28v45s13k32ý 1748280532458

no ono to je asi jinak, s každou garniturou se nekdo sveze, ale darilo by se i kdyby vlada nic neudelala, proste se ted dari, navzdor vlade :)

+3/−1
16.2.2016 13:29

P32a16v87e27l 56S54o30b12o48t59k56a 5980404

Ale to je talkový ekoomický nesmysl...

Kdyby vláda a stát neměli na trhu své místo, dávno by zanikli a místa bez stáů a vlád by je ekonomicky zlikvidovala.

Opak je pravdou - viz Jemenn, Mexiko,Isláýmský stát, některá místa v Afgrajnistánu,... kde není stát a pevná vláda, není anio trh ani prosperita.

0/0
16.2.2016 13:56

J56o10s30e57f 18V49o66m14á70č64k55a 5673894493864

Vlády ovšem nefungují na ekonomickém principu, ale na principu silnějšího, takže tvrdit, že by zanikly v konkurenci trhu, je nesmyslné – žádné takové konkurenci vystaveny nejsou. Monopol chráněný státem také nezanikne v konkurenci tržních subjektů.

A u posledního odstavce vám jaksi něco chybí – pevná vláda a stát je v nemalé řádce diktátorských režimů, které ale zrovna příliš neprosperují. Co je důležité, je dodržování práva a obsah práva, tedy zejména důraz na ochranu osobního vlastnictví.

A mimochodem – USA jsou přikladem země, ve které silný stát a vláda po dlouhou dobu vůbec nefigurovaly, ale kde došlo snad k nejrychlejšímu a největšímu dlouhodobému růstu ekonomické prosperity širokého obyvatelstva v dějinách.

+1/−1
16.2.2016 14:53

P62a50v82e50l 46S47o87b68o77t74k15a 5830324

To je ale taková hloupost...

floskule vačnetná z ideologické přírčky kterou fasujete na stranické schůzi??

VLÁDY A STÁTY JSOU SOUČÁSTÍ TRŽNÍ EKONOMIKY - a kdyby nebyly ,zaniknou, jakžto nepotřebný element.

0/0
16.2.2016 14:56

J26o21s62e81f 34V61o71m44á81č74k65a 5783854403614

Ano, to už jste psal. Mám sem taky zkopírovat svůj příspěvek? Pomůže to nečemu? A členem žádné strany nejsem.

Ale zkusím to jinak – ne všechny subjekty, které zasahují do ekonomických vztahů, jsou výsledkem trhu. Řada z nich zasahuje do trhu zásluhou síly a moci, nikoliv proto, že by si to účastníci trhu přáli. Trh s nimi tedy nemůže nic udělat.Tyto leckdy nepotřebné elementy kvůli tomu nemohou být z trhu vyloučeny, a proto nezaniknou.

Jestli by státy a vlády obstály v tržním prostředí jiných uspořádání společnosti, nelze jednoznačně říci. Jednoduše proto, že tu byly vždy a vždy byly udržovány silou. Každopádně tvrdit, že kde není stát a pevná vláda, není ani prosperita, se nezakládá na pravdě – viz můj příklad s USA, který po delší dobu své existnece rozhodně nanaplňoval atributy silné vlády. Já naopak tvrdím, že nejdůležitějším prvkem pro prosperitu obyvatel je ochrana osobního vlastnictví – neexistuje prosperující stát, který by nebyl na ochraně osobního vlastnictví založen (i když třeba ne absolutní), opačných případů je samozřejmě celá řada. Jaká je nejvhodnější forma této ochrany (zda stát, či něco jiného), je samozřejmě na diskusi.

+1/0
16.2.2016 15:18

P50a41v59e66l 14S42o48b97o75t16k61a 5920674

Všechny subjekt,, které se účastní trhu, jsou jeho součástí.

Ty subjekty, které fungují protitržně, resp. proti trendům na trhu a snaží se jakýmkoli neodpovídajícím stylem vybočovat, jsou trhem zlikvidovány.

Proto stát vznikl již před min. 5 000 lety (Cína - dynastie Sia 2000 let přnl, Egypt - 0. dynastie -3000 let přnl) a od té doby si ho občané hájí - a lidi, kteří cosi vykádají o tom že jsou USA nesmysl a svoboda je víc než stát jsou pokládáni za teroristy a za nepřítele státu (a tržní ekonomiky jako takové).

A k osobnímu vlastnictví - NEEXISTUJE CHUDÝ A SLABÝ STÁT BOHATÝCH LIDÍ - a naopak, schopní a bohatí se stěhuj za kvalitnějšími službami do silných a bohatých států, zatímco z Mexika, Haiti nebo Somálska lidé utíkají - i když by to podle vás měllo být asi naopak, ne??

0/0
16.2.2016 15:33

J41o52s81e13f 65V43o87m59á12č72k43a 5373774523794

Ano, všechny subjekty, které se trhu účastní, jsou jeho součástí, ale ne všechny vznkly na základě onoho trhu. Příkladem budiž například úředník kontrolující dodržování zákazu kouření v nuceně nekuřácké restauraci v zemi, ve které jsou zakázány kuřácké restaurace. Bez působení státní moci by neexistoval – existovaly by vedle sebe kuřácké a nekuřácké restaurace. Takže tento subjekt působí protitržně, vybočuje, ale zlikvidován trhem není, protože nemůže – trh je státem omezen. Takže: nemáte pravdu.

Na to, jak vznikl stát, se názory různí – ale rozhodně nešlo o žádnou tržní volbu. To možná v počátcích, kdy lidé mohli opustit tlupu, ale raději v ní zůstali, protože být mimo ni se rovnalo smrti. Od té doby byli a jsou lidé subjekty státní moci (silnějšího), bez ohledu na to, jestli chtějí, nebo ne. Volbu již prostě nemají. A po poměrně dlouhou dobu byli lidé de facto majetkem vladaře. O trhu nebo hýčkání státu se nedá vůbec hovořit – kdo se projevoval protistátně, byl v lepším případě vyhnán, v horším popraven.

Poslednímu odstavci vůbec nerozumím – proč by se měli lidé stěhovat do Mexika, Somálska nebo na Haiti? Je tam snad nějak výjimečná ochrana osobního vlastnictví?

Mám tak nějak pocit, že nedokážete rozlišit mezi pojmy demokracie a trh, že je vzájemně zaměňujete. V podstatě tvrdíte, že výsledek demokracie je současná situace, kterou nazýváte tržní. To je samozřejmě naprostý nesmysl.

0/−1
16.2.2016 15:53

P75a27v71e59l 16S36o28b45o25t47k78a 5890764

Ale houby,.... kde není demokracie a stát a zákony, není ani trh.

Tj. kde není policista, kontrolor, voják, soudce,...

Ale jejste sám, tyhle bludy tu neobolševici do hlav lidem valí už posledních 25 let...

0/−1
16.2.2016 16:17

J22o85s75e71f 67V13o13m39á91č61k22a 5523514113474

Nějak se vyhýbáte mým argumentům, zdá se (viz odstavec 1, 2 i 3). A navíc opět nemáte pravdu – tvrzení, že bez demokracie nemůže být trh, je směšné. Nebyl snad trh v našich zemích v dobách Rakouska-Uherska ani ve většině evropských zemí před 20. stoletím? Prakticky v celém období novověku, kdy Evropa ukázala zbytku světa záda? Byla tu snad někde ta „vaše“ demokracie?

Demokracie nemá s prosperitou vůbec nic společného – je to jen forma vlády, jejímž původním cílem byla právě obrana svobod občana (a mezi nimi i právě ochrana osobního vlastnictví). Že se to postupně zvrhává a jediným výsledkem demoratické volby je pouze výměna jednoho špatného vladaře za jiného, to už je věc jiná, i když logická a očekávatelná.

Jinak trh bez zákonů a státu existovat může, příkladů z historie je dost. Ale je k tomu potřeba osobní ochranka nebo ozbrojený doprovod (např. karavany na hedvábné stezce), případně vysoká míra osobní cti všech zúčastněných stran (běžná směna na dobré slovo, dá se s ní setkat i v dnešní době) nebo víra ve vlastní cestu (kibucy v Izraeli nebo amišové v USA). To samozřejmě není vždy efektivní a nejspíš ani dlouhodobě udržitelné, a už vůbec ne platné pro všechny – k tomu je třeba, aby byly vzájemné dohody a základní práva (na život, např.) vynutitelné, např. nějakou vyšší mocí nebo silou. Například oním státem, který pořád zmiňujete.

Jinak bych rád viděl (neo)bolševika, který horuje pro slabý stát a ochranu osobního vlastnictví. Pobavil jste, to se musí nechat.

0/0
16.2.2016 23:27

J68o25s38e36f 89L67e32b58d44u12š86k41a 4232173663645

Pomohly dotace? Autor si dělá legraci, že? Dotace tak leda zvyšují opticky HDP, ale rozhodně nezvyšují ekonomický růst, protože se jedná o peníze, které byly jednou vydány jako odvod do Bruselu a podruhé přijaty jako dotace. Tedy přelití z jedné kapsy do druhé k tomu další zadlužení , protože spolufinancujeme.

0/−2
16.2.2016 11:59

J85o52s21e46f 25K96o71p69e74c48k50y 9834642585

Dotace samozrezjme zvysuji ekonomicky rust neb jako prijemci z fondu EU do nasi ekonomiky tecou penize, ktere by zde jinak nebyly ;-)

+1/0
16.2.2016 12:02

P16e64t34r 79P76o98s18p52í10š18i89l 4378414686806

Zatím odvádíme do fondů EU méně peněz, než z nich čerpáme. Máme kladnou bilanci, takže tyto peníze zvyšují růst HDP. Ovšem jinou otázkou je, zda tuto kladnou bilanci umíme využít i jinak než na stavbu rozhleden, lyžařských areálů v 500 m n.m., atp. Tak např. taková dřevěná rozhledna se za 20 let rozpadne a chci vidět, kdo bude platit její rekonstrukci.

0/0
16.2.2016 12:27
Foto

P71a89v32e34l 96M36a98k40o64v32e70c 8538685611

Růst české ekonomiky je založen na "dopingu" a všichni víme, jak většina dopujících sportovců dopadla...:-)

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/491218/cnb-a-marne-cekani-na-inflaci.html

+3/−2
16.2.2016 11:44

M50a27r48t92i84n 94P32i16š42t39o67r56a 8438528126569

Zvítězili. Jiní nevítězí.

0/0
16.2.2016 20:07
Foto

P87e65t12r 87J12a58n28o58v67s32k17ý 1348690572158

Vtipné je, že ekonomika rostla jen kvuli dotacím a ty dostal jen někdo, takže z toho vyplyvý to, že když nemáte možnost dělat šmejčka s dotačním papírem, tak jste v zadeli. Běžný živnostník si na dotace nesahne, takze rostou mamutí nadnarodní firmy, ktere jen minimalne zhodnoti vyrobky a za velke je pak prodaji jinde! Cele je to vice nez usmevne, takze az dojdou dotace, bude dalsi krize ? Ja myslim, ze ano vlna radosti na ktere se vezeme se blizi k utesu!;-D;-D;-D;-D

+1/−2
16.2.2016 11:42

M54a49r90e59k 90Š50e43s55t72á58k 4645561916651

To bylo vtipné v bývalé práci, dostali jsme dotaci na konkurenceschopnost - výuku angličtiny. Zajímavé, že firma byla v té době (a i dnes je) market leader ve svém oboru a ročně generuje zisky v desítkách milionů.

+1/0
16.2.2016 11:46
Foto

P50e92t56r 37J17a43n15o51v79s58k90ý 1978880352628

pane Steblo, vy minusujicí, mužete dát jeden protiargument ???? vidím to v okolí, jak velké firmy koupí neco za podporu EU pak na to jeste musi delat reklamu v radiu a v TV, tohle jsou vicenaklady, ktere toci ekonomiku, ale jsou uplne k nicemu! Klasika je reklama na TV v nejsilnejsim case na veda a vyzkum, nic nerikajici floskule , ktera stoji miliony!

+4/−2
16.2.2016 11:54

M87a97r46e84k 33Š22e16s51t92á21k 4155541196381

To mě také fascinuje, že na peníze "zadarmo" musíme ještě udělat patřičné PR. Je to podobné jako s hlasováním o vstupu, o Lisabonské smlouvě, kde je také potřeba patřičně nafouknout výhody, samozřejmě za peníze daňových poplatníků, aby lidé hlasovali "správně".

+1/−1
16.2.2016 11:58

J39i47ř12í 36N92o27v39o59t95n61ý 2238102135687

Já bych si dovolil oponovat, ale běžný živnostník, pokud to není netáhlo, co sedí doma a nadává, dneska neví kam skočit a odmítá zakázky. Vás se to evidentně netýká...:-P

+2/0
16.2.2016 12:00
Foto

P42e67t91r 61J17a92n84o60v27s70k68ý 1538430502638

vy jste to asi nepochopil, jako zivnostnik mate na svou praci urcity cas, takze kdyz jste 10 hodin v práci, nemáte prostor na vetsi efektivitu, bud musite nekoho zamestnat a nebo delat vic a chcipnout u toho. ale nedostanete zadny odpustek, takze ten rozdil je fatalni.

0/0
16.2.2016 13:28

M25i11c88h94a22l 50S20t88e71b95l18o 5339371114837

Jen kvůli dotacím8-o? To je přece nesmysl...je dáno, že dotace udělali 0,8-1,2%. Ten zbytek dělá klesající nezaměstnanost a schopnost firem prodávat své výrobky!!

Ekonomika má zcela zdravé základy a veškeré předpoklady pro trvalý růstR^[>-]V

+1/0
16.2.2016 12:29
Foto

P71e32t19r 47J19a34n28o53v46s25k53ý 1788290402668

no tak určitě :)

0/0
16.2.2016 14:53

P48e83t87r 95P80o60s34p14í89š27i31l 4788304646986

HDP nám paradoxně vzroste i když k nám dorazí 100 tisíc hladových krků z Afriky. Ale jestli to bude dobře pro ekonomiku, to ať si posoudí každý sám.

+1/0
16.2.2016 11:37

P69e56t59r 43P97o45s43p94í40š39i95l 4568514796686

Tak snad aspoň nějaké procento těch dotací bylo vynaloženo na rozumnou věc. V mém okolí byly dotace často využity na projekty, které krachují a nebo je už na ně vyhlášeno několikáté kolo dražby.

+1/0
16.2.2016 11:32

M71a89r57t14i56n 34S44i41k29o33r47a 7285281298871

Protože jste nedostal? ;-D

0/0
16.2.2016 11:28

M54a97r88e47k 55Š96e28s85t42á31k 4155871566661

Jenže na ty dotace se najedříve muselo někde vzít, takže v roce 2015 sice rostla ekonomika díky dotacím, ale v předchozích letech klesela méně díky výběru daní na dotace. Záleží jen na interpretaci.

+1/−1
16.2.2016 11:04

M83a13r81e34k 31Š55e41s31t25á17k 4735351246391

samozřejmě rostla méně nebo klesala více.

0/0
16.2.2016 11:07

R20a60d27o24s74l52a84v 97K67l14a33u71d52a 5134258824512

ČR víc dostává než dává... Na ty dotace se někde vzít muselo.. Jenže ne u nás, ale v těch státech kteří pouze platí.

+2/−1
16.2.2016 11:19

J45o86s74e44f 29V64o92m96á73č55k32a 5813804723304

To je samozřejmě velmi zavádějící interpretace. Není žádné „ČR dostává“ a „ČR dává“. Jsou subjekty v ČR, které dostávají, subjekty v ČR, které platí, subjekty v zahraničí, které dostávají, a subjekty v zahraničí, které platí. Takže platí všechny subjekty v ČR i v zahraničí, ale pouze některé subjekty v ČR i zahraničí dostávají. Chudne běžný občan v ČR i běžný občan v zahraničí, získává bohatý v ČR i bohatý v zahraničí. Samozřejmě ne stejnou měrou, ale to není tak podstatné.

A kromě toho dotace z EU jsou podmíněny kofinancováním – takže pokud se jedná o veřejný projekt, vyberou se navíc peníze na daních.

+1/−1
16.2.2016 11:31

R81a87d75o80s14l89a22v 14K80l85a45u77d10a 5584128374162

To je naopak přesná interpretace. Bere se průměr. A v průměru ekonomika roste, i když někoho daně silně poškozují a třeba i zkrachoval.

+1/−1
16.2.2016 11:33

M42a65r38e47k 49Š93e89s95t33á26k 4115951626251

Je třeba také dodat, že jsme exportní země, tzn. to, že se venku sebere více na daních částečně sníží náš export. A i když čistě ekonomicky se to může zdát výhodné, je také otázka jak je to výhodné společensky, kolik podniků, které by jinak byly rentabilní i v budoucnosti a ne jen v čase udělení dotace, zkrachuje, kolik z toho co "vyděláme" skončí ve fondech politiků, kamarádů, kamarádníčků nebo oligarchů.

+1/0
16.2.2016 11:42

J85o41s13e89f 63V37o43m77á60č33k82a 5923584823864

Reagoval jsem pouze na vás, tedy na „ČR dostává“...

0/0
16.2.2016 11:59

M91a48r70t28i25n 48P25e44c81i41n93a 4851833

ČR na "dotacích" rozhodně nedostává víc než dává, pokud započítáte všechny vícenáklady s tím spojené.

+1/−1
16.2.2016 11:32

R79a72d21o17s28l69a59v 46K95l68a47u10d72a 5634148154642

Nějaká čísla?

+1/0
16.2.2016 11:34

M56a44r16t18i40n 77P39e77c46i75n70a 4961313

https://web.svobodni.cz/clanky/mach-evropska-unie-nas-stoji-rocne-asi-200-miliard

+1/−1
16.2.2016 11:38

R57a69d50o58s97l86a21v 74K73l88a33u50d95a 5784338274522

Myslím seriozní čísla. Ne co si Svobodní tahají z rukávu.

+1/−1
16.2.2016 11:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.