Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodeje aut dohání předkrizové rekordy, rostou už přes dva roky

Automobilový průmysl se dostal na hodnoty, které budí optimismus i rozpaky současně. Registrace nových osobních aut v Evropě stouply na hodnoty, na kterých byly před prudkým pádem v roce 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15í40t 18K31o68u83b65a 6746710264748

Není se co divit, krize tu s námi byla od roku 2008 téměř 7 let a auta už dosluhují.

Kdyby se tak ještě na předkrizovou úroveň vrátila kvalita prodávaných vozů.

Tuhle mi ve značkovém servisu řekli "co by jste chtěl, vždyť máte 3 roky starý krumpl"

0/0
16.2.2016 23:50

V73i30k74y89r 69B42o19h27u34m67i54l 58S47t69r21a43n17s81k81y 9947888806389

Jasně, proto je například novinka R Megane IV dražší o 100 tis. než jeho předchůdce, který "spadl" do krize. Stále stejná píseň, místo uvážlivé dlouhodobé cenové politiky urvat co se dá. Dosáhnout rychle hranice max. prodeje, pak na sklad a hurá do další "krize" z nadvýroby.;-D

+1/0
16.2.2016 11:53

J89o91s50e76f 17K68o61p77e91c45k57y 9194552755

Po krizi prijde vzdy oziveni. A v CR je to o to vyraznejsi, ze na nova auta ma stale vice lidi a prodejci jsou zatim stale jeste ochotni vyjednavat... Kazdopadne pokud takova situace vydrzi jeste par let, tak to alepson prispeje k omlazeni vozoveho parku u nas ;-)

+1/0
16.2.2016 11:50

D26a29v78i91d 55P11e78t47r85ž58e83l97a 2716314663880

Obávám se, že se mýlíte. Maximálně se tím ještě více rozevřou nůžky - novější auta budou nahrazeny novými a stará se stanou ještě staršími, popř. budou vyřazena úplně. Většinová populace na nové auto nemá a je ráda, že je ráda. Nicméně statisticky to bude vypadat dobře :-)

0/−1
16.2.2016 12:34

J43o79s83e49f 45K98o76p90e42c19k64y 9154752655

Pokud maji na koupi noveho auta lide, kteri na to drive nemeli, tak z logiky veci vyplyva, ze starsi auta jsou nahrazena novymi. Vetsina na to stale jeste nema, To je jiste pravda. Vedlo by to totiz paradoxne k silnemu tlaku na cenu a k jejich zdrazeni ;-)

0/0
16.2.2016 12:46

P11a22v11e86l 40Ř65a61p25e95k 7342376219545

Je to předzvěst nové krize, možná ještě mnohem hlubší než byla ta v roce 2008. Automobilový průmysl v dnešním objemu je ekonomická bublina a Potěmkinova vesnice, je to monstrum, které mohutně spotřebovává zdroje a jehož výstupem je kromě kraválu, smradu a zničených životů jen pohyb tam a zase zpět. To je v tak masovém měřítku neudržitelné. Je zjevné, že masový automobilismus je mohutně subvencován státem. Například nechápu, proč stát umožňuje registraci dalších a dalších vozidel v místech, kde ulice auty doslova přetékají a kde nejen že se nedá zaparkovat a projet, ale často se nedá ani projít. Masově produkujeme technicky zastaralé hromady plechu a plastu na čtyřech kolech, pro které se stáváme fakticky otroky a kterými sami sobě ničíme život.

0/−2
16.2.2016 11:48

J63o27s33e70f 88K55o34p56e23c39k71y 9364802295

Automobilovy prumysl produkuje vyrobky, ktere lide chteji a potrebuji. Kdyby tomu tak nebylo, uz by neexistoval ;-)

+2/0
16.2.2016 11:51

P12a10v22e90l 23Ř42a19p92e81k 7852706449365

Lidé to chtějí, a víte proč? Protože automobilismus je socialistický systém, který efektivně umožňuje přenášet náklady na všechny okolo. Ostatně, státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem překonává i tak socialistický systém, jakým je systém důchodový. Jezdíte po silnicích, které proti vůli místních stát násilím postavil, smrdíte lidem pod nos, nenecháte je ani přejít silnici a v klidu se vyspat, odložíte svůj soukromý automobil na veřejném pozemku, což je výsada, kterou nepožívá žádný jiný soukromý majetek.

Stát namísto podpory kvalitní veřejné dopravy stále více žene lidi do aut. Přitom auto musíte řídit sám, převzít trestní odpovědnost, spalovací motor je v některých zásadních ohledech krokem zpět i oproti parnímu stroji atd.

Dnes mohutnou výrobou aut a sezením v nich ztrácíme obrovské množství času a sil, které jsme mohli využít pro utvoření přepravního systému důstojného 21. století.

+3/0
16.2.2016 12:08

J33o80s64e87f 24K17o87p32e37c25k85y 9934252305

Automobil je ve vetsine pripadu nejrychlejsi a nejpohodlnejsi zpusob, jak se dostat z bodu A do bodu B u kratsich a strednich vzdalenosti ;-)

0/−1
16.2.2016 12:12

V41l74a82s21t73i41m78i72l 95S15v29o27b88o61d36a 7863978285314

Co to je za výkřik? Neuvádíte v jakém případě? Ve všech případech? Úplný nesmysl!

0/0
16.2.2016 14:55

J48o48s50e91f 12K70o90p20e81c90k44y 9204952185

Uvadim, ze ve vetsine pripadu. Coz je s dovolenim fakt ;-)

0/0
16.2.2016 16:06

P42e31t66r 95N41i91v20n10i43c31k25ý 3402774935647

A co externality?

0/0
16.2.2016 15:02

M72a24r95t30i92n 75K82a91r33á90s19e12k 9498683908158

Kvuli externalitam je automobilismus vyrazne danen pres PHM...

0/0
16.2.2016 17:54

V70í18ť30a 79K29r14u30t12i85š 1390384475177

A ta kvalitní veřejná doprava není/nebyla stavěná násilím? Nesmrdí pod nos? Neomezuje Vás v pohybu nebo spánku (nádraží slyšíte klidně kilometr daleko)? Nejezdí mj. po stejných silnicích? Není náhodou dotována desítkami miliard ročně státem, kraji, obcemi, tudíž dle vás stejný socialistický systém (někde dotace až 90%)?

A přenos nákladů na všechny okolo? Kdo to má být "ti okolo", když tak 75% populace "jede" v tom automobilismu a zbytku je v tom z velké části zabráněno především věkovými a zdravotními důvody?

0/0
16.2.2016 14:03

P69a85v39e23l 25Ř27a28p29e23k 7752256659475

V době, než byla veškerá doprava vládami fakticky znárodněná, byla veřejná doprava soukromá. Masový automobilismus se v Evropě začal rozmáhat po té, co Hitler začal stavět dálnice. Chci tím říci, že přirozený (rozuměj: méně násilný) dopravní systém je systém založený na hromadné dopravě. Dnes lidé zcela pomýleně považují automobilismus za vrchol kapitalismu a veřejné dopravě říkají socka, jenže z historických souvislostí je evidentní, že skutečnost je přesně opačná.

+1/−1
16.2.2016 14:16

V73í72ť50a 82K17r59u73t40i19š 1690684735847

Jenže i v té době (jako každé) byla rozhodující doprava ta individuální, jako dnes. Jen vlastní nohy, povoz nebo koně nahradily díky technologiím a dostupnosti auta. A je to prostě systém, kterému lidé dávají z velké části přednost, kdy hromadná doprava má šanci konkurovat zcela pochopitelně na velmi omezeném počtu míst, kde velká koncentrace obyvatel nebo kde jsou páteřní tahy. A to i zde musí být často masivně dotována.

0/0
16.2.2016 14:37

V53l19a75s28t16i46m54i54l 25S30v32o72b36o53d73a 7863508945544

Dopouštíte se stále stejné chyby, jako mnoho dalších lidí. Vezmete aktuální stav, podobu světa kolem sebe a z toho vyvodíte závěr, že automobilová doprava je ta rozhodující. Neuvědomíte si, že automobilová doprava je nějakým jevem, který ovlivňuje jevy "navazující", čili nějak proměňuje svět kolem Vás a tím pochopitelně zvyšuje nutnost automobilové dopravy využívat. Je-li automobilová doprava subvencovaná (státem), jsme doma. Jistě, můžete říci - bez aut bychom se neobešli, ano, beru, ale říci v těchto souvislostech: "Je to doprava rozhodující", to už je velmi nutně na zvážení ;-).

+1/0
16.2.2016 15:31

J64o62s66e56f 38K44o55p30e86c42k38y 9764682535

Ano, osobni doprava je rozhodujici a bude do te doby, nez nekdo objevi a uplatni nejakou jinou a lepsi individualni dopravu ;-)

+1/0
16.2.2016 16:22

M51a41r74t20i46n 57K18a29r92á28s56e29k 9608443338308

No rekl bych ze zrovna automobilova doprava je jeste subvencovana zdaleka nejmene....

0/0
16.2.2016 17:55

V66í32ť29a 72K28r30u89t52i28š 1880714895337

Samozřejmě existují statistiky na osobokilometry, z těch si jednoduše zjistíte, která doprava má jaký podíl na přepravě osob. A v příspěvku výše mluvím o dopravě individuální, která je dnes zajišťována převážně auty a motorkami. Až budou vznášedla nebo vrtulníky, koupím si to místo auta.

Stejně tak vlaková doprava je nějakým jevem, který podobně ovlivňuje jevy navazující a tím pochopitelně zvyšuje nutnost vlakovou dopravu využívat.je-li vlaková doprava těžce subvencovana státem, jsme doma. Aha, nejsme, tady to nějak nefunguje ani přes masivní dotace, větší než u automobilismu. Viz třeba dnešní článek ve vedlejší sekci o modernizaci tratě Vizovice - Otrokovice, kde když jen investiční náklady rozpocitam na desítky let dopředu, tak jednu osobojizdu jen v tomto stát dotuje v řádu stokorun... na max. 24 km.

0/0
16.2.2016 17:55

V66l81a90s55t13i81m12i41l 22S40v57o96b55o43d72a 7373818245944

Uf, pánové, tady to vzdávám ;-).

0/0
16.2.2016 19:20

V84l63a22s71t53i49m80i32l 21S83v66o28b67o46d38a 7683618735374

Váš názor by byl podstatný maximálně tak v anarchokapitalismu. Státní zásah je jevem nepřirozeným, neboť je financován z konfiskovaných peněz, porušuje tedy majetkové právo a VÝZNAMNÝM ZPŮSOBEM OVLIVŇUJE NAPŘ. POPTÁVKU a další věci!

Velmi významným státním zásahem je např. "tisk" nových peněz a z toho vyplývající zásadní subvencování např. výroby automobilů!

0/0
16.2.2016 15:06

V14i41k50y28r 35B20o87h24u31m73i56l 78S89t16r56a94n47s12k69y 9297118626119

Protože z toho stát má VELKÝ prachy (cca 47% z ceny každého lt. paliva), daň dálniční, zpoplatnění VŠEHO možného kol automobilového provozu atd. V okamžiku, kdy by "to" měl začít dotovat, tak se dočkáme vývoje jako kolem pitné vody, zdravotnictví, změny jističů u elektřiny a jiných nápadů hodných hovádek Božích....

+1/0
16.2.2016 11:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.