Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodeje aut dohání předkrizové rekordy, rostou už přes dva roky

Automobilový průmysl se dostal na hodnoty, které budí optimismus i rozpaky současně. Registrace nových osobních aut v Evropě stouply na hodnoty, na kterých byly před prudkým pádem v roce 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V56í37t 35K43o94u73b45a 6606500684758

Není se co divit, krize tu s námi byla od roku 2008 téměř 7 let a auta už dosluhují.

Kdyby se tak ještě na předkrizovou úroveň vrátila kvalita prodávaných vozů.

Tuhle mi ve značkovém servisu řekli "co by jste chtěl, vždyť máte 3 roky starý krumpl"

0/0
16.2.2016 23:50

V59i57k80y15r 74B86o17h70u11m43i39l 41S12t52r48a34n92s53k21y 9397898196679

Jasně, proto je například novinka R Megane IV dražší o 100 tis. než jeho předchůdce, který "spadl" do krize. Stále stejná píseň, místo uvážlivé dlouhodobé cenové politiky urvat co se dá. Dosáhnout rychle hranice max. prodeje, pak na sklad a hurá do další "krize" z nadvýroby.;-D

+1/0
16.2.2016 11:53

J38o78s61e62f 27K95o33p89e55c48k51y 9164392385

Po krizi prijde vzdy oziveni. A v CR je to o to vyraznejsi, ze na nova auta ma stale vice lidi a prodejci jsou zatim stale jeste ochotni vyjednavat... Kazdopadne pokud takova situace vydrzi jeste par let, tak to alepson prispeje k omlazeni vozoveho parku u nas ;-)

+1/0
16.2.2016 11:50

D85a49v89i21d 38P36e25t19r22ž32e23l30a 2906184313580

Obávám se, že se mýlíte. Maximálně se tím ještě více rozevřou nůžky - novější auta budou nahrazeny novými a stará se stanou ještě staršími, popř. budou vyřazena úplně. Většinová populace na nové auto nemá a je ráda, že je ráda. Nicméně statisticky to bude vypadat dobře :-)

0/−1
16.2.2016 12:34

J16o25s41e80f 11K21o57p15e50c80k24y 9804512195

Pokud maji na koupi noveho auta lide, kteri na to drive nemeli, tak z logiky veci vyplyva, ze starsi auta jsou nahrazena novymi. Vetsina na to stale jeste nema, To je jiste pravda. Vedlo by to totiz paradoxne k silnemu tlaku na cenu a k jejich zdrazeni ;-)

0/0
16.2.2016 12:46

P36a23v78e20l 17Ř80a10p16e48k 7842246289655

Je to předzvěst nové krize, možná ještě mnohem hlubší než byla ta v roce 2008. Automobilový průmysl v dnešním objemu je ekonomická bublina a Potěmkinova vesnice, je to monstrum, které mohutně spotřebovává zdroje a jehož výstupem je kromě kraválu, smradu a zničených životů jen pohyb tam a zase zpět. To je v tak masovém měřítku neudržitelné. Je zjevné, že masový automobilismus je mohutně subvencován státem. Například nechápu, proč stát umožňuje registraci dalších a dalších vozidel v místech, kde ulice auty doslova přetékají a kde nejen že se nedá zaparkovat a projet, ale často se nedá ani projít. Masově produkujeme technicky zastaralé hromady plechu a plastu na čtyřech kolech, pro které se stáváme fakticky otroky a kterými sami sobě ničíme život.

0/−2
16.2.2016 11:48

J38o48s95e14f 24K68o95p41e36c73k58y 9374732915

Automobilovy prumysl produkuje vyrobky, ktere lide chteji a potrebuji. Kdyby tomu tak nebylo, uz by neexistoval ;-)

+2/0
16.2.2016 11:51

P83a69v56e21l 44Ř67a13p95e10k 7512806109495

Lidé to chtějí, a víte proč? Protože automobilismus je socialistický systém, který efektivně umožňuje přenášet náklady na všechny okolo. Ostatně, státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem překonává i tak socialistický systém, jakým je systém důchodový. Jezdíte po silnicích, které proti vůli místních stát násilím postavil, smrdíte lidem pod nos, nenecháte je ani přejít silnici a v klidu se vyspat, odložíte svůj soukromý automobil na veřejném pozemku, což je výsada, kterou nepožívá žádný jiný soukromý majetek.

Stát namísto podpory kvalitní veřejné dopravy stále více žene lidi do aut. Přitom auto musíte řídit sám, převzít trestní odpovědnost, spalovací motor je v některých zásadních ohledech krokem zpět i oproti parnímu stroji atd.

Dnes mohutnou výrobou aut a sezením v nich ztrácíme obrovské množství času a sil, které jsme mohli využít pro utvoření přepravního systému důstojného 21. století.

+3/0
16.2.2016 12:08

J57o10s75e56f 66K81o55p28e65c54k75y 9984212545

Automobil je ve vetsine pripadu nejrychlejsi a nejpohodlnejsi zpusob, jak se dostat z bodu A do bodu B u kratsich a strednich vzdalenosti ;-)

0/−1
16.2.2016 12:12

V76l98a48s29t81i43m87i25l 45S90v72o79b60o61d41a 7473548335244

Co to je za výkřik? Neuvádíte v jakém případě? Ve všech případech? Úplný nesmysl!

0/0
16.2.2016 14:55

J28o47s41e59f 27K91o54p28e73c27k25y 9804212325

Uvadim, ze ve vetsine pripadu. Coz je s dovolenim fakt ;-)

0/0
16.2.2016 16:06

P22e36t95r 60N31i97v66n61i42c64k84ý 3822854315927

A co externality?

0/0
16.2.2016 15:02

M85a28r98t52i84n 92K16a45r49á31s37e37k 9248243968298

Kvuli externalitam je automobilismus vyrazne danen pres PHM...

0/0
16.2.2016 17:54

V56í47ť35a 45K86r32u34t57i66š 1150754745437

A ta kvalitní veřejná doprava není/nebyla stavěná násilím? Nesmrdí pod nos? Neomezuje Vás v pohybu nebo spánku (nádraží slyšíte klidně kilometr daleko)? Nejezdí mj. po stejných silnicích? Není náhodou dotována desítkami miliard ročně státem, kraji, obcemi, tudíž dle vás stejný socialistický systém (někde dotace až 90%)?

A přenos nákladů na všechny okolo? Kdo to má být "ti okolo", když tak 75% populace "jede" v tom automobilismu a zbytku je v tom z velké části zabráněno především věkovými a zdravotními důvody?

0/0
16.2.2016 14:03

P33a34v86e98l 25Ř37a36p39e15k 7902556399935

V době, než byla veškerá doprava vládami fakticky znárodněná, byla veřejná doprava soukromá. Masový automobilismus se v Evropě začal rozmáhat po té, co Hitler začal stavět dálnice. Chci tím říci, že přirozený (rozuměj: méně násilný) dopravní systém je systém založený na hromadné dopravě. Dnes lidé zcela pomýleně považují automobilismus za vrchol kapitalismu a veřejné dopravě říkají socka, jenže z historických souvislostí je evidentní, že skutečnost je přesně opačná.

+1/−1
16.2.2016 14:16

V70í51ť47a 44K44r73u31t39i82š 1670504405767

Jenže i v té době (jako každé) byla rozhodující doprava ta individuální, jako dnes. Jen vlastní nohy, povoz nebo koně nahradily díky technologiím a dostupnosti auta. A je to prostě systém, kterému lidé dávají z velké části přednost, kdy hromadná doprava má šanci konkurovat zcela pochopitelně na velmi omezeném počtu míst, kde velká koncentrace obyvatel nebo kde jsou páteřní tahy. A to i zde musí být často masivně dotována.

0/0
16.2.2016 14:37

V27l37a35s11t68i74m86i31l 13S88v36o96b13o82d34a 7273428435884

Dopouštíte se stále stejné chyby, jako mnoho dalších lidí. Vezmete aktuální stav, podobu světa kolem sebe a z toho vyvodíte závěr, že automobilová doprava je ta rozhodující. Neuvědomíte si, že automobilová doprava je nějakým jevem, který ovlivňuje jevy "navazující", čili nějak proměňuje svět kolem Vás a tím pochopitelně zvyšuje nutnost automobilové dopravy využívat. Je-li automobilová doprava subvencovaná (státem), jsme doma. Jistě, můžete říci - bez aut bychom se neobešli, ano, beru, ale říci v těchto souvislostech: "Je to doprava rozhodující", to už je velmi nutně na zvážení ;-).

+1/0
16.2.2016 15:31

J56o37s63e15f 29K70o41p10e22c75k49y 9664452675

Ano, osobni doprava je rozhodujici a bude do te doby, nez nekdo objevi a uplatni nejakou jinou a lepsi individualni dopravu ;-)

+1/0
16.2.2016 16:22

M19a98r13t14i31n 80K52a72r66á61s20e46k 9408903968228

No rekl bych ze zrovna automobilova doprava je jeste subvencovana zdaleka nejmene....

0/0
16.2.2016 17:55

V50í33ť60a 83K48r62u32t16i39š 1370734745557

Samozřejmě existují statistiky na osobokilometry, z těch si jednoduše zjistíte, která doprava má jaký podíl na přepravě osob. A v příspěvku výše mluvím o dopravě individuální, která je dnes zajišťována převážně auty a motorkami. Až budou vznášedla nebo vrtulníky, koupím si to místo auta.

Stejně tak vlaková doprava je nějakým jevem, který podobně ovlivňuje jevy navazující a tím pochopitelně zvyšuje nutnost vlakovou dopravu využívat.je-li vlaková doprava těžce subvencovana státem, jsme doma. Aha, nejsme, tady to nějak nefunguje ani přes masivní dotace, větší než u automobilismu. Viz třeba dnešní článek ve vedlejší sekci o modernizaci tratě Vizovice - Otrokovice, kde když jen investiční náklady rozpocitam na desítky let dopředu, tak jednu osobojizdu jen v tomto stát dotuje v řádu stokorun... na max. 24 km.

0/0
16.2.2016 17:55

V62l32a89s39t64i72m35i23l 37S21v18o14b64o96d52a 7193338105194

Uf, pánové, tady to vzdávám ;-).

0/0
16.2.2016 19:20

V83l83a98s55t75i96m73i93l 16S76v26o13b39o29d17a 7753278715974

Váš názor by byl podstatný maximálně tak v anarchokapitalismu. Státní zásah je jevem nepřirozeným, neboť je financován z konfiskovaných peněz, porušuje tedy majetkové právo a VÝZNAMNÝM ZPŮSOBEM OVLIVŇUJE NAPŘ. POPTÁVKU a další věci!

Velmi významným státním zásahem je např. "tisk" nových peněz a z toho vyplývající zásadní subvencování např. výroby automobilů!

0/0
16.2.2016 15:06

V22i21k52y78r 82B65o78h96u16m36i64l 59S91t63r89a15n54s64k26y 9587268636279

Protože z toho stát má VELKÝ prachy (cca 47% z ceny každého lt. paliva), daň dálniční, zpoplatnění VŠEHO možného kol automobilového provozu atd. V okamžiku, kdy by "to" měl začít dotovat, tak se dočkáme vývoje jako kolem pitné vody, zdravotnictví, změny jističů u elektřiny a jiných nápadů hodných hovádek Božích....

+1/0
16.2.2016 11:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.