Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodeje aut dohání předkrizové rekordy, rostou už přes dva roky

Automobilový průmysl se dostal na hodnoty, které budí optimismus i rozpaky současně. Registrace nových osobních aut v Evropě stouply na hodnoty, na kterých byly před prudkým pádem v roce 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27í62t 70K52o34u47b26a 6106400664518

Není se co divit, krize tu s námi byla od roku 2008 téměř 7 let a auta už dosluhují.

Kdyby se tak ještě na předkrizovou úroveň vrátila kvalita prodávaných vozů.

Tuhle mi ve značkovém servisu řekli "co by jste chtěl, vždyť máte 3 roky starý krumpl"

0/0
16.2.2016 23:50

V36i71k80y56r 64B87o43h85u78m87i17l 73S31t20r72a47n84s35k36y 9317248166629

Jasně, proto je například novinka R Megane IV dražší o 100 tis. než jeho předchůdce, který "spadl" do krize. Stále stejná píseň, místo uvážlivé dlouhodobé cenové politiky urvat co se dá. Dosáhnout rychle hranice max. prodeje, pak na sklad a hurá do další "krize" z nadvýroby.;-D

+1/0
16.2.2016 11:53

J11o52s69e67f 82K55o57p58e62c64k66y 9874222675

Po krizi prijde vzdy oziveni. A v CR je to o to vyraznejsi, ze na nova auta ma stale vice lidi a prodejci jsou zatim stale jeste ochotni vyjednavat... Kazdopadne pokud takova situace vydrzi jeste par let, tak to alepson prispeje k omlazeni vozoveho parku u nas ;-)

+1/0
16.2.2016 11:50

D71a53v54i28d 39P91e86t94r52ž96e15l48a 2216884773250

Obávám se, že se mýlíte. Maximálně se tím ještě více rozevřou nůžky - novější auta budou nahrazeny novými a stará se stanou ještě staršími, popř. budou vyřazena úplně. Většinová populace na nové auto nemá a je ráda, že je ráda. Nicméně statisticky to bude vypadat dobře :-)

0/−1
16.2.2016 12:34

J59o88s34e29f 20K87o81p42e84c37k25y 9324492855

Pokud maji na koupi noveho auta lide, kteri na to drive nemeli, tak z logiky veci vyplyva, ze starsi auta jsou nahrazena novymi. Vetsina na to stale jeste nema, To je jiste pravda. Vedlo by to totiz paradoxne k silnemu tlaku na cenu a k jejich zdrazeni ;-)

0/0
16.2.2016 12:46

P19a51v11e93l 40Ř17a96p39e36k 7212206149465

Je to předzvěst nové krize, možná ještě mnohem hlubší než byla ta v roce 2008. Automobilový průmysl v dnešním objemu je ekonomická bublina a Potěmkinova vesnice, je to monstrum, které mohutně spotřebovává zdroje a jehož výstupem je kromě kraválu, smradu a zničených životů jen pohyb tam a zase zpět. To je v tak masovém měřítku neudržitelné. Je zjevné, že masový automobilismus je mohutně subvencován státem. Například nechápu, proč stát umožňuje registraci dalších a dalších vozidel v místech, kde ulice auty doslova přetékají a kde nejen že se nedá zaparkovat a projet, ale často se nedá ani projít. Masově produkujeme technicky zastaralé hromady plechu a plastu na čtyřech kolech, pro které se stáváme fakticky otroky a kterými sami sobě ničíme život.

0/−2
16.2.2016 11:48

J56o92s76e41f 97K73o40p47e76c33k85y 9384672275

Automobilovy prumysl produkuje vyrobky, ktere lide chteji a potrebuji. Kdyby tomu tak nebylo, uz by neexistoval ;-)

+2/0
16.2.2016 11:51

P13a16v51e11l 85Ř10a94p21e18k 7142916489885

Lidé to chtějí, a víte proč? Protože automobilismus je socialistický systém, který efektivně umožňuje přenášet náklady na všechny okolo. Ostatně, státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem překonává i tak socialistický systém, jakým je systém důchodový. Jezdíte po silnicích, které proti vůli místních stát násilím postavil, smrdíte lidem pod nos, nenecháte je ani přejít silnici a v klidu se vyspat, odložíte svůj soukromý automobil na veřejném pozemku, což je výsada, kterou nepožívá žádný jiný soukromý majetek.

Stát namísto podpory kvalitní veřejné dopravy stále více žene lidi do aut. Přitom auto musíte řídit sám, převzít trestní odpovědnost, spalovací motor je v některých zásadních ohledech krokem zpět i oproti parnímu stroji atd.

Dnes mohutnou výrobou aut a sezením v nich ztrácíme obrovské množství času a sil, které jsme mohli využít pro utvoření přepravního systému důstojného 21. století.

+3/0
16.2.2016 12:08

J48o77s30e81f 88K41o87p64e52c38k51y 9914122185

Automobil je ve vetsine pripadu nejrychlejsi a nejpohodlnejsi zpusob, jak se dostat z bodu A do bodu B u kratsich a strednich vzdalenosti ;-)

0/−1
16.2.2016 12:12

V84l65a72s35t23i14m89i86l 35S34v20o18b35o22d51a 7103388525594

Co to je za výkřik? Neuvádíte v jakém případě? Ve všech případech? Úplný nesmysl!

0/0
16.2.2016 14:55

J94o20s64e87f 91K96o73p25e87c60k24y 9494922115

Uvadim, ze ve vetsine pripadu. Coz je s dovolenim fakt ;-)

0/0
16.2.2016 16:06

P43e32t85r 94N10i12v60n62i24c67k21ý 3552754885877

A co externality?

0/0
16.2.2016 15:02

M36a10r78t55i81n 46K30a91r67á98s20e34k 9528743468428

Kvuli externalitam je automobilismus vyrazne danen pres PHM...

0/0
16.2.2016 17:54

V32í75ť85a 49K27r51u97t76i88š 1440374985187

A ta kvalitní veřejná doprava není/nebyla stavěná násilím? Nesmrdí pod nos? Neomezuje Vás v pohybu nebo spánku (nádraží slyšíte klidně kilometr daleko)? Nejezdí mj. po stejných silnicích? Není náhodou dotována desítkami miliard ročně státem, kraji, obcemi, tudíž dle vás stejný socialistický systém (někde dotace až 90%)?

A přenos nákladů na všechny okolo? Kdo to má být "ti okolo", když tak 75% populace "jede" v tom automobilismu a zbytku je v tom z velké části zabráněno především věkovými a zdravotními důvody?

0/0
16.2.2016 14:03

P21a12v19e47l 25Ř19a15p42e13k 7712196759335

V době, než byla veškerá doprava vládami fakticky znárodněná, byla veřejná doprava soukromá. Masový automobilismus se v Evropě začal rozmáhat po té, co Hitler začal stavět dálnice. Chci tím říci, že přirozený (rozuměj: méně násilný) dopravní systém je systém založený na hromadné dopravě. Dnes lidé zcela pomýleně považují automobilismus za vrchol kapitalismu a veřejné dopravě říkají socka, jenže z historických souvislostí je evidentní, že skutečnost je přesně opačná.

+1/−1
16.2.2016 14:16

V74í69ť56a 36K23r30u90t90i34š 1160584475887

Jenže i v té době (jako každé) byla rozhodující doprava ta individuální, jako dnes. Jen vlastní nohy, povoz nebo koně nahradily díky technologiím a dostupnosti auta. A je to prostě systém, kterému lidé dávají z velké části přednost, kdy hromadná doprava má šanci konkurovat zcela pochopitelně na velmi omezeném počtu míst, kde velká koncentrace obyvatel nebo kde jsou páteřní tahy. A to i zde musí být často masivně dotována.

0/0
16.2.2016 14:37

V58l20a43s28t82i37m19i88l 57S60v94o25b47o42d43a 7693238105624

Dopouštíte se stále stejné chyby, jako mnoho dalších lidí. Vezmete aktuální stav, podobu světa kolem sebe a z toho vyvodíte závěr, že automobilová doprava je ta rozhodující. Neuvědomíte si, že automobilová doprava je nějakým jevem, který ovlivňuje jevy "navazující", čili nějak proměňuje svět kolem Vás a tím pochopitelně zvyšuje nutnost automobilové dopravy využívat. Je-li automobilová doprava subvencovaná (státem), jsme doma. Jistě, můžete říci - bez aut bychom se neobešli, ano, beru, ale říci v těchto souvislostech: "Je to doprava rozhodující", to už je velmi nutně na zvážení ;-).

+1/0
16.2.2016 15:31

J73o56s93e70f 62K67o53p45e73c12k61y 9644302875

Ano, osobni doprava je rozhodujici a bude do te doby, nez nekdo objevi a uplatni nejakou jinou a lepsi individualni dopravu ;-)

+1/0
16.2.2016 16:22

M14a74r85t59i75n 62K29a28r71á79s54e19k 9928793608778

No rekl bych ze zrovna automobilova doprava je jeste subvencovana zdaleka nejmene....

0/0
16.2.2016 17:55

V90í71ť41a 11K52r28u94t51i89š 1820184345567

Samozřejmě existují statistiky na osobokilometry, z těch si jednoduše zjistíte, která doprava má jaký podíl na přepravě osob. A v příspěvku výše mluvím o dopravě individuální, která je dnes zajišťována převážně auty a motorkami. Až budou vznášedla nebo vrtulníky, koupím si to místo auta.

Stejně tak vlaková doprava je nějakým jevem, který podobně ovlivňuje jevy navazující a tím pochopitelně zvyšuje nutnost vlakovou dopravu využívat.je-li vlaková doprava těžce subvencovana státem, jsme doma. Aha, nejsme, tady to nějak nefunguje ani přes masivní dotace, větší než u automobilismu. Viz třeba dnešní článek ve vedlejší sekci o modernizaci tratě Vizovice - Otrokovice, kde když jen investiční náklady rozpocitam na desítky let dopředu, tak jednu osobojizdu jen v tomto stát dotuje v řádu stokorun... na max. 24 km.

0/0
16.2.2016 17:55

V34l37a72s89t49i60m82i67l 17S93v80o89b92o12d83a 7763828175754

Uf, pánové, tady to vzdávám ;-).

0/0
16.2.2016 19:20

V53l11a70s59t21i12m92i62l 84S13v50o50b15o93d90a 7983898145574

Váš názor by byl podstatný maximálně tak v anarchokapitalismu. Státní zásah je jevem nepřirozeným, neboť je financován z konfiskovaných peněz, porušuje tedy majetkové právo a VÝZNAMNÝM ZPŮSOBEM OVLIVŇUJE NAPŘ. POPTÁVKU a další věci!

Velmi významným státním zásahem je např. "tisk" nových peněz a z toho vyplývající zásadní subvencování např. výroby automobilů!

0/0
16.2.2016 15:06

V20i22k52y82r 19B80o47h98u67m50i21l 43S23t38r16a63n95s22k35y 9787368646579

Protože z toho stát má VELKÝ prachy (cca 47% z ceny každého lt. paliva), daň dálniční, zpoplatnění VŠEHO možného kol automobilového provozu atd. V okamžiku, kdy by "to" měl začít dotovat, tak se dočkáme vývoje jako kolem pitné vody, zdravotnictví, změny jističů u elektřiny a jiných nápadů hodných hovádek Božích....

+1/0
16.2.2016 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.