Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodeje aut dohání předkrizové rekordy, rostou už přes dva roky

Automobilový průmysl se dostal na hodnoty, které budí optimismus i rozpaky současně. Registrace nových osobních aut v Evropě stouply na hodnoty, na kterých byly před prudkým pádem v roce 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15í49t 80K85o33u41b70a 6986420314678

Není se co divit, krize tu s námi byla od roku 2008 téměř 7 let a auta už dosluhují.

Kdyby se tak ještě na předkrizovou úroveň vrátila kvalita prodávaných vozů.

Tuhle mi ve značkovém servisu řekli "co by jste chtěl, vždyť máte 3 roky starý krumpl"

0/0
16.2.2016 23:50

V69i53k35y32r 66B31o82h83u29m41i29l 74S15t93r50a36n35s18k41y 9917338316469

Jasně, proto je například novinka R Megane IV dražší o 100 tis. než jeho předchůdce, který "spadl" do krize. Stále stejná píseň, místo uvážlivé dlouhodobé cenové politiky urvat co se dá. Dosáhnout rychle hranice max. prodeje, pak na sklad a hurá do další "krize" z nadvýroby.;-D

+1/0
16.2.2016 11:53

J13o34s55e68f 87K81o19p74e67c72k31y 9364372155

Po krizi prijde vzdy oziveni. A v CR je to o to vyraznejsi, ze na nova auta ma stale vice lidi a prodejci jsou zatim stale jeste ochotni vyjednavat... Kazdopadne pokud takova situace vydrzi jeste par let, tak to alepson prispeje k omlazeni vozoveho parku u nas ;-)

+1/0
16.2.2016 11:50

D78a32v87i93d 91P14e22t85r74ž74e91l81a 2156454893100

Obávám se, že se mýlíte. Maximálně se tím ještě více rozevřou nůžky - novější auta budou nahrazeny novými a stará se stanou ještě staršími, popř. budou vyřazena úplně. Většinová populace na nové auto nemá a je ráda, že je ráda. Nicméně statisticky to bude vypadat dobře :-)

0/−1
16.2.2016 12:34

J39o44s47e17f 31K96o20p62e94c11k19y 9664602125

Pokud maji na koupi noveho auta lide, kteri na to drive nemeli, tak z logiky veci vyplyva, ze starsi auta jsou nahrazena novymi. Vetsina na to stale jeste nema, To je jiste pravda. Vedlo by to totiz paradoxne k silnemu tlaku na cenu a k jejich zdrazeni ;-)

0/0
16.2.2016 12:46

P83a66v23e30l 56Ř85a53p96e40k 7262346279585

Je to předzvěst nové krize, možná ještě mnohem hlubší než byla ta v roce 2008. Automobilový průmysl v dnešním objemu je ekonomická bublina a Potěmkinova vesnice, je to monstrum, které mohutně spotřebovává zdroje a jehož výstupem je kromě kraválu, smradu a zničených životů jen pohyb tam a zase zpět. To je v tak masovém měřítku neudržitelné. Je zjevné, že masový automobilismus je mohutně subvencován státem. Například nechápu, proč stát umožňuje registraci dalších a dalších vozidel v místech, kde ulice auty doslova přetékají a kde nejen že se nedá zaparkovat a projet, ale často se nedá ani projít. Masově produkujeme technicky zastaralé hromady plechu a plastu na čtyřech kolech, pro které se stáváme fakticky otroky a kterými sami sobě ničíme život.

0/−2
16.2.2016 11:48

J79o76s15e75f 73K83o66p42e86c88k30y 9834802215

Automobilovy prumysl produkuje vyrobky, ktere lide chteji a potrebuji. Kdyby tomu tak nebylo, uz by neexistoval ;-)

+2/0
16.2.2016 11:51

P35a98v89e93l 54Ř34a72p90e34k 7682846879145

Lidé to chtějí, a víte proč? Protože automobilismus je socialistický systém, který efektivně umožňuje přenášet náklady na všechny okolo. Ostatně, státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem překonává i tak socialistický systém, jakým je systém důchodový. Jezdíte po silnicích, které proti vůli místních stát násilím postavil, smrdíte lidem pod nos, nenecháte je ani přejít silnici a v klidu se vyspat, odložíte svůj soukromý automobil na veřejném pozemku, což je výsada, kterou nepožívá žádný jiný soukromý majetek.

Stát namísto podpory kvalitní veřejné dopravy stále více žene lidi do aut. Přitom auto musíte řídit sám, převzít trestní odpovědnost, spalovací motor je v některých zásadních ohledech krokem zpět i oproti parnímu stroji atd.

Dnes mohutnou výrobou aut a sezením v nich ztrácíme obrovské množství času a sil, které jsme mohli využít pro utvoření přepravního systému důstojného 21. století.

+3/0
16.2.2016 12:08

J56o41s13e30f 81K13o47p40e84c89k35y 9454812935

Automobil je ve vetsine pripadu nejrychlejsi a nejpohodlnejsi zpusob, jak se dostat z bodu A do bodu B u kratsich a strednich vzdalenosti ;-)

0/−1
16.2.2016 12:12

V68l96a77s91t46i74m73i28l 97S49v32o78b92o85d87a 7513458905844

Co to je za výkřik? Neuvádíte v jakém případě? Ve všech případech? Úplný nesmysl!

0/0
16.2.2016 14:55

J78o20s10e82f 67K47o79p43e80c49k18y 9644572725

Uvadim, ze ve vetsine pripadu. Coz je s dovolenim fakt ;-)

0/0
16.2.2016 16:06

P39e14t93r 56N76i48v23n40i38c43k63ý 3972134205617

A co externality?

0/0
16.2.2016 15:02

M52a43r53t43i60n 12K83a67r23á19s53e65k 9418923778888

Kvuli externalitam je automobilismus vyrazne danen pres PHM...

0/0
16.2.2016 17:54

V83í73ť16a 62K81r93u94t68i52š 1700484805667

A ta kvalitní veřejná doprava není/nebyla stavěná násilím? Nesmrdí pod nos? Neomezuje Vás v pohybu nebo spánku (nádraží slyšíte klidně kilometr daleko)? Nejezdí mj. po stejných silnicích? Není náhodou dotována desítkami miliard ročně státem, kraji, obcemi, tudíž dle vás stejný socialistický systém (někde dotace až 90%)?

A přenos nákladů na všechny okolo? Kdo to má být "ti okolo", když tak 75% populace "jede" v tom automobilismu a zbytku je v tom z velké části zabráněno především věkovými a zdravotními důvody?

0/0
16.2.2016 14:03

P29a69v44e69l 80Ř37a16p64e31k 7962696559465

V době, než byla veškerá doprava vládami fakticky znárodněná, byla veřejná doprava soukromá. Masový automobilismus se v Evropě začal rozmáhat po té, co Hitler začal stavět dálnice. Chci tím říci, že přirozený (rozuměj: méně násilný) dopravní systém je systém založený na hromadné dopravě. Dnes lidé zcela pomýleně považují automobilismus za vrchol kapitalismu a veřejné dopravě říkají socka, jenže z historických souvislostí je evidentní, že skutečnost je přesně opačná.

+1/−1
16.2.2016 14:16

V79í46ť32a 81K81r47u59t54i78š 1330954565797

Jenže i v té době (jako každé) byla rozhodující doprava ta individuální, jako dnes. Jen vlastní nohy, povoz nebo koně nahradily díky technologiím a dostupnosti auta. A je to prostě systém, kterému lidé dávají z velké části přednost, kdy hromadná doprava má šanci konkurovat zcela pochopitelně na velmi omezeném počtu míst, kde velká koncentrace obyvatel nebo kde jsou páteřní tahy. A to i zde musí být často masivně dotována.

0/0
16.2.2016 14:37

V58l47a84s89t89i63m12i10l 93S49v19o94b59o64d71a 7343628765464

Dopouštíte se stále stejné chyby, jako mnoho dalších lidí. Vezmete aktuální stav, podobu světa kolem sebe a z toho vyvodíte závěr, že automobilová doprava je ta rozhodující. Neuvědomíte si, že automobilová doprava je nějakým jevem, který ovlivňuje jevy "navazující", čili nějak proměňuje svět kolem Vás a tím pochopitelně zvyšuje nutnost automobilové dopravy využívat. Je-li automobilová doprava subvencovaná (státem), jsme doma. Jistě, můžete říci - bez aut bychom se neobešli, ano, beru, ale říci v těchto souvislostech: "Je to doprava rozhodující", to už je velmi nutně na zvážení ;-).

+1/0
16.2.2016 15:31

J16o44s23e57f 45K69o87p11e31c21k49y 9454472225

Ano, osobni doprava je rozhodujici a bude do te doby, nez nekdo objevi a uplatni nejakou jinou a lepsi individualni dopravu ;-)

+1/0
16.2.2016 16:22

M11a78r67t78i40n 16K15a53r45á85s96e23k 9858323818878

No rekl bych ze zrovna automobilova doprava je jeste subvencovana zdaleka nejmene....

0/0
16.2.2016 17:55

V29í26ť56a 59K50r44u44t89i49š 1300114625807

Samozřejmě existují statistiky na osobokilometry, z těch si jednoduše zjistíte, která doprava má jaký podíl na přepravě osob. A v příspěvku výše mluvím o dopravě individuální, která je dnes zajišťována převážně auty a motorkami. Až budou vznášedla nebo vrtulníky, koupím si to místo auta.

Stejně tak vlaková doprava je nějakým jevem, který podobně ovlivňuje jevy navazující a tím pochopitelně zvyšuje nutnost vlakovou dopravu využívat.je-li vlaková doprava těžce subvencovana státem, jsme doma. Aha, nejsme, tady to nějak nefunguje ani přes masivní dotace, větší než u automobilismu. Viz třeba dnešní článek ve vedlejší sekci o modernizaci tratě Vizovice - Otrokovice, kde když jen investiční náklady rozpocitam na desítky let dopředu, tak jednu osobojizdu jen v tomto stát dotuje v řádu stokorun... na max. 24 km.

0/0
16.2.2016 17:55

V88l53a14s70t82i57m84i13l 55S31v69o40b62o98d36a 7593328825654

Uf, pánové, tady to vzdávám ;-).

0/0
16.2.2016 19:20

V28l42a90s33t87i87m71i66l 43S76v39o20b14o52d72a 7563428925524

Váš názor by byl podstatný maximálně tak v anarchokapitalismu. Státní zásah je jevem nepřirozeným, neboť je financován z konfiskovaných peněz, porušuje tedy majetkové právo a VÝZNAMNÝM ZPŮSOBEM OVLIVŇUJE NAPŘ. POPTÁVKU a další věci!

Velmi významným státním zásahem je např. "tisk" nových peněz a z toho vyplývající zásadní subvencování např. výroby automobilů!

0/0
16.2.2016 15:06

V13i73k96y84r 73B93o85h29u87m44i18l 40S26t46r44a43n47s96k29y 9257828206909

Protože z toho stát má VELKÝ prachy (cca 47% z ceny každého lt. paliva), daň dálniční, zpoplatnění VŠEHO možného kol automobilového provozu atd. V okamžiku, kdy by "to" měl začít dotovat, tak se dočkáme vývoje jako kolem pitné vody, zdravotnictví, změny jističů u elektřiny a jiných nápadů hodných hovádek Božích....

+1/0
16.2.2016 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.