- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak to dopadá, když stát obchoduje s mafiány napojenými na organizovaný zločin...
Jestli máte ověřené informace o tom, co zde píšete, podejte trestní oznámení na nejbližším oddělení PČR.....To je Vaše občanská povinnost pane Makovec.
zaplatil bych těm zmr... zbytek bez mrknutí oka, a přijal bych zákon, že v budoucích 200 letech se nesmí zakoupit jediný šroubek od Škody Transportation či jejich nástupců nebo spřízněných firem za státní peníze. Kdo má zdravý rozum tak přeci nejde znovu nakupovat tak kde ho vezmou na hůl.
Nějakým zákonem to nejde. Ale jistě se najdou jiné běžnější cesty, aby už Škodovka ztratila to nepřiměřené procento zakázek.
Teda, jak České dráhy nesnáším, tak tady je mi jich vyloženě líto. Mluvím jako laik, ale aby dodavatel takhle šel po krku svému největšímu zákazníkovi... To je možné fakt asi jen v ČR.
Ano, možné to je v ČR, protože zde je trh tak "doku*ven" legislativou, že až zase ČD budou něco potřebovat nebudou moci z tendru (výběrového řízení) Škodu vyřadit. Takže Škoda toho zase nemá až tak moc ztratit. Navíc čistě politicky - Škoda zde zaměstnává pár lidí a též platí i nějaké daně (i když majitelé jsou v daňovém ráji). Takže pořád bude výhodnější, když stát nechá Škodě vydělat, než když koupí vlak za hranicemi. To že Škoda vyhrála arbitráž má nějaký hmatatelný důvod a všichni víme, jak fungují státem vlastněné podniky. Od bordelu kam se člověk podívá, přez politické trafikanty, odbory, korupci až po zastrašování a manipulování veřejným míněním. Stačí se podívat jak politiky dosazený management za pár let (Tvrdík byl dosazen do ČSA bez řádného výběrového řízení v roce 2003) zlikvidoval zdravou a fungující společnost jakou byly třeba ČSA. A že leteckých společností, které bez ztráty kytičky přežily krizi po útocích 11. září 2001 moc nebylo.
Nevím proč Škoda nenabídne ČD, že ji odpustí část dluhu za to, že u ní nakoupí další lokomotivy. V zahraničí by si Škoda vylepšila pověst, když potencionální zákaznící uvidí, že ČD u ní nakoupila další mašiny a hlavně by ČD nekoupili Vectrony.
Dodat pozdě a ne se všemi povoleními (viz. třeba v Německu nemají povolení pro vjezd na tamní koleje) a ještě za to chtít peníze navíc... To jsou české arbitráže.
Lenže oni si povolenie na vjazd na nemecké koľaje ani ČD neobjednali, objednali si iba schválenie u nemeckej obdoby drážneho úradu. Vo väčšine krajin by bol vstup na koľaje už iba formalita, nie však teraz v Nemecku, ono k zmene ktorá spôsobuje problémy došlo nedávno, v časoch keď sa zadávala zákazka nikoho nenapadlo, že si niečo také DB zmyslia.
Arbitráže jsou neštěstím. I když si nedělám o českých soudcích velké iluze, přece jen jsou na jejich výběr i činnost dost přísné mechanizmy, aspoň teoreticky musí být nestranní atd., u arbitrů může nastat cokoliv – zaujatost, diletantství, korupce atd. atd. Žádný státní dohled zde není. Nikdy bych nepodepsal smlouvu (ani třebas na půjčení auta), v níž by bylo uvedeno, že spory řeší arbitr.
To nevěříte ani arbitráži vedené při Hospodářské komoře? Podle mne tam je záruka serióznosti.