Diskuze

Dozvuky miliardové arbitráže. České dráhy a Škoda jednají o smíru

České dráhy už zaplatily část z prohrané částky v arbitráži o lokomotivy ze Škoda Transportation, s dalším přesunem peněz do firmy s majiteli na Kypru zatím ale váhají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak to dopadá, když stát obchoduje s mafiány napojenými na organizovaný zločin...:-(

1 3
možnosti
MV

Jestli máte ověřené informace o tom, co zde píšete, podejte trestní oznámení na nejbližším oddělení PČR.....To je Vaše občanská povinnost pane Makovec.

0 0
možnosti
MP

zaplatil bych těm zmr... zbytek bez mrknutí oka, a přijal bych zákon, že v budoucích 200 letech se nesmí zakoupit jediný šroubek od Škody Transportation či jejich nástupců nebo spřízněných firem za státní peníze. [>-] Kdo má zdravý rozum tak přeci nejde znovu nakupovat tak kde ho vezmou na hůl.

1 1
možnosti
JD

Nějakým zákonem to nejde. Ale jistě se najdou jiné běžnější cesty, aby už Škodovka ztratila to nepřiměřené procento zakázek.

0 1
možnosti
DV

D61a64n 34V40l14k

17. 2. 2016 23:14

Teda, jak České dráhy nesnáším, tak tady je mi jich vyloženě líto. Mluvím jako laik, ale aby dodavatel takhle šel po krku svému největšímu zákazníkovi... To je možné fakt asi jen v ČR.Rv;-€!!

7 2
možnosti
ZV

Z70d69e86n74e64k 61V10r40b56a

17. 2. 2016 23:59

Ano, možné to je v ČR, protože zde je trh tak "doku*ven" legislativou, že až zase ČD budou něco potřebovat nebudou moci z tendru (výběrového řízení) Škodu vyřadit. Takže Škoda toho zase nemá až tak moc ztratit. Navíc čistě politicky - Škoda zde zaměstnává pár lidí a též platí i nějaké daně (i když majitelé jsou v daňovém ráji). Takže pořád bude výhodnější, když stát nechá Škodě vydělat, než když koupí vlak za hranicemi. To že Škoda vyhrála arbitráž má nějaký hmatatelný důvod a všichni víme, jak fungují státem vlastněné podniky. Od bordelu kam se člověk podívá, přez politické trafikanty, odbory, korupci až po zastrašování a manipulování veřejným míněním. Stačí se podívat jak politiky dosazený management za pár let (Tvrdík byl dosazen do ČSA bez řádného výběrového řízení v roce 2003) zlikvidoval zdravou a fungující společnost jakou byly třeba ČSA. A že leteckých společností, které bez ztráty kytičky přežily krizi po útocích 11. září 2001 moc nebylo.

0 2
možnosti
MJ

Nevím proč Škoda nenabídne ČD, že ji odpustí část dluhu za to, že u ní nakoupí další lokomotivy. V zahraničí by si Škoda vylepšila pověst, když potencionální zákaznící uvidí, že ČD u ní nakoupila další mašiny a hlavně by ČD nekoupili Vectrony.

4 1
možnosti
PV

Nekompetentní management

1 0
možnosti
JF

J65a58n 46F21i41s10c90h92e80r

17. 2. 2016 20:45

Dodat pozdě a ne se všemi povoleními (viz. třeba v Německu nemají povolení pro vjezd na tamní koleje) a ještě za to chtít peníze navíc... To jsou české arbitráže. ;-D;-D

9 2
možnosti
MB

Lenže oni si povolenie na vjazd na nemecké koľaje ani ČD neobjednali, objednali si iba schválenie u nemeckej obdoby drážneho úradu. Vo väčšine krajin by bol vstup na koľaje už iba formalita, nie však teraz v Nemecku, ono k zmene ktorá spôsobuje problémy došlo nedávno, v časoch keď sa zadávala zákazka nikoho nenapadlo, že si niečo také DB zmyslia.

7 1
možnosti
JM

J92i34ř33í 42M24a63c77e66k

17. 2. 2016 19:34

Arbitráže jsou neštěstím. I když si nedělám o českých soudcích velké iluze, přece jen jsou na jejich výběr i činnost dost přísné mechanizmy, aspoň teoreticky musí být nestranní atd., u arbitrů může nastat cokoliv – zaujatost, diletantství, korupce atd. atd. Žádný státní dohled zde není. Nikdy bych nepodepsal smlouvu (ani třebas na půjčení auta), v níž by bylo uvedeno, že spory řeší arbitr.

8 0
možnosti
JD

To nevěříte ani arbitráži vedené při Hospodářské komoře? Podle mne tam je záruka serióznosti.

0 4
možnosti