Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko si smí z Německa odvézt svou spornou naftu. Času však moc nezbývá

Česko si může ze skladu zkrachovalé společnosti Viktoriagruppe v německém Kraillingu odvézt zásoby nafty za více než miliardu korun, ke které se nemohlo dostat. Informoval o tom týdeník Dotyk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S35t53a79n95i36s89l60a22v 96S67r84b45a 4895704448314

zjevně se při současných cenách nevyplácí tu naftu zadržovat. jak moudré. od němců samozřejmě.

0/0
24.2.2016 10:20

S47t21a82n83i59s94l23a41v 14K43r72e69j40c59a98r 6827936473914

O stihnutí se snad pokusí. Nakonec se vyplatí krátkodobé pronajmutí nákladové koleje v blízkém okolí, a autocisternový pendl provádět cca na 50 km. Ale, vždyt je ve vládních službách plno vzdělaců s universitním vzděláním, nehledě pan ministr Tok si může vzpomenout jak se to dělalo ve Skansce.

+1/−1
18.2.2016 13:57

T15o64m60á30š 19M84a73t62ě19j 9505198603972

Uf teda... tys asi nikdy nebyl u nakládání nebo stáčení bečky co ? :-)

0/0
18.2.2016 14:19

M91a75r61t74i73n 54H94o39r40á47k 9913919274

6,4mil litrů nafty chybí.To by se mi to hezky jezdilo po světě, kdybych to měl někde ulité.

No spíš to však rozkradli čeští vykukové napojení na tehdejší, možná i současné politiky.

0/0
18.2.2016 12:59

M89a81r47t67i12n 51W52o78l39l66m86a90n72n 8983854425134

ale ty cisla jsou zajimavy, z nemecka by se to sem vozilo 6 az 8 mesicu, a je to zhruba spotreba na dva dny, nase zasohy jsou na 95 dni, to je nepredstavitelny mnozstvi ...

0/0
18.2.2016 12:40

J90i93ř81í 73P76a63u96l 3346185497522

Mně to vychází na necelých 1000 (936) cisteren po 30000 l. (4359000t/182,5/0,85/30). Ale možná se mýlím.

0/0
18.2.2016 12:55

T61o74m27á67š 37M91a93t90ě25j 9505478673182

Do silniční cisterny se skutečně vejde těch přibližně 30 000 litrů (22 - 23 tun), do železniční zhruba dvojnásobek.

Problém ale není jen to převézt - auta vcelku seženeš (poláci to rádi převezou za pár šupů).

Co je ale problém je nakládka a stočení. Záleží kolik a jakých tam máš čerpadel - když budu velký optimista a zvládneš se vším všudy naložit jednu silniční cisternu za 10 minut (tzn. najetí, připojení, naložení, odpojení, odjezd) a dokážeš nakládat 4 zároveň (musíš i vykládat ....) - tak ti to pořád vychází na cca 300 dnů...

0/0
18.2.2016 13:13

J29i62ř19í 74P83a10u54l 3196965367562

Pokud tedy můj výpočet je správný, tj. cca 1000 cisteren, tak snad ne 300 dnů. I když 10 minut je podle mě nereálných. Když vezmu 1 hodinu na 1 cisternu, tak je to 1000 hodin, což je teoreticky 42 dnů. Ale samozřejmě za předpokladu, že se celou dobu plní a cisteren je tolik, že se stačí otáčet.

0/0
18.2.2016 13:36

T97o20m52á22š 27M49a43t92ě12j 9105268633482

bral sem, že je potřeba převést 4 359 000 tun nafty.

Počítal sem 25 tun na cisternu *4 najednou *6 do hodiny *24 do dne = 14 400 tun na den.

0/0
18.2.2016 13:37

J28i63ř80í 14P93a26u61l 3526365727542

4,359 mil tun je spotřeba nafty v ČR za rok 2014. 2015 jsem nanašel. 2denní spotřeba, tj. to co je v Německu je 4,359/182,5

0/0
18.2.2016 13:51

T23o54m32á49š 18M93a42t64ě48j 9695698263482

1) aha tak tím se to vysvětluje.

2) Ale i tak je to u mě příliš optimistický odhad průběhu...

0/0
18.2.2016 14:18

P80e73t74r 17L53u64k18á12š 4985694556295

Tak nejak necekam ze ji nakonec dostanem. Kdyz uz nam ji priklepnou a kdyz uz na to dostaneme i potrebny cas....stejne to cesky uredni siml nejak podela, projede, zapomene ze o ni nakonec prijdeme protoze nam vyprsi x-krat prodluzovana a mnohonasobne znovuopakovana vyzva k odvozu....presne tohle totiz cekam od naseho statu, coz je strasne spatne.

+5/0
18.2.2016 11:39

J28o49s24e79f 74M13i70š46k96o97v72s26k92ý 9848171661618

Dost sporná informace. Uvidíme jak to bude ve skutečnosti.

+1/0
18.2.2016 11:09

D25a77n57i46e42l 33K30r50o54n97e70r 7644524246837

Nemci si vubec radi privlastnuji veci, ktere nejsou jejich...

+6/0
18.2.2016 11:09

P75e30t88r 54B27o83c73e66k 1977796502820

Tak bych ji na místě rozprodal, za tržní cenu v německu. To by se sjelo cisteren, že by je nestačili odbavit... ;-D;-D;-DR^R^R^

+4/0
18.2.2016 11:06

J10a58n 23S68á57d50l49o 8826908971829

to bude asi kvalitní ležák...

0/0
18.2.2016 10:57

J85i26ř93í 38Z29ý15k10a 9809543831870

škoda, že ne benzin, to bych si pro pár stovek litrů zajel

0/0
18.2.2016 10:57

M50i72c95h62a48l 77K51o21v59a65r90i49k 3299917412

By mne zajímalo, kdo a co za to z ČR "slíbil".

+1/0
18.2.2016 10:52

J39i23ř23í 13Z40ý91k77a 9479123371330

dost možná se toho potřebují zbavit, protože je prošlá a určena k likvidaci.

+1/0
18.2.2016 10:58

M55i53r60o97s97l95a97v 22Z17i49k71m93u12n71d 6418792477268

Může skončit jako "lehký topný olej" ...

0/0
18.2.2016 12:22
Foto

K94a75r74e45l 86M75a85l67ý 6516524950711

Mám dlouhou hadici.

0/0
18.2.2016 10:48

Z35d93e34n25e31k 96H59o60r67k94y 7515172845907

Jedu zitra z Mnisku do Cech, do nadrze se ale vejde jen asi 50 litru. :-/

0/0
18.2.2016 10:47

R66a28d21e40k 97J22a39h30n 8176617575195

Tak šup! Všichni pro kanystry a můžeme vyrazit.

0/0
18.2.2016 10:46

J65o84s21e40f 53K54a26r45f24í76k 7692865496440

No fšichi... Nafta patří do traktorů, připadně do kamen. Normální lidi jezdí na benzín;-D;-)

+2/−1
18.2.2016 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.