Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko si smí z Německa odvézt svou spornou naftu. Času však moc nezbývá

Česko si může ze skladu zkrachovalé společnosti Viktoriagruppe v německém Kraillingu odvézt zásoby nafty za více než miliardu korun, ke které se nemohlo dostat. Informoval o tom týdeník Dotyk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S40t97a77n24i53s21l42a10v 98S72r41b73a 4655524148404

zjevně se při současných cenách nevyplácí tu naftu zadržovat. jak moudré. od němců samozřejmě.

0/0
24.2.2016 10:20

S93t75a51n43i12s13l91a82v 48K46r78e18j28c45a64r 6367876333474

O stihnutí se snad pokusí. Nakonec se vyplatí krátkodobé pronajmutí nákladové koleje v blízkém okolí, a autocisternový pendl provádět cca na 50 km. Ale, vždyt je ve vládních službách plno vzdělaců s universitním vzděláním, nehledě pan ministr Tok si může vzpomenout jak se to dělalo ve Skansce.

+1/−1
18.2.2016 13:57

T34o90m60á48š 83M85a69t59ě95j 9105248933422

Uf teda... tys asi nikdy nebyl u nakládání nebo stáčení bečky co ? :-)

0/0
18.2.2016 14:19

M67a27r63t80i29n 77H64o36r16á93k 9753169424

6,4mil litrů nafty chybí.To by se mi to hezky jezdilo po světě, kdybych to měl někde ulité.

No spíš to však rozkradli čeští vykukové napojení na tehdejší, možná i současné politiky.

0/0
18.2.2016 12:59

M33a80r63t18i15n 85W42o14l78l48m43a37n66n 8573424535944

ale ty cisla jsou zajimavy, z nemecka by se to sem vozilo 6 az 8 mesicu, a je to zhruba spotreba na dva dny, nase zasohy jsou na 95 dni, to je nepredstavitelny mnozstvi ...

0/0
18.2.2016 12:40

J82i34ř51í 46P50a11u81l 3826175207672

Mně to vychází na necelých 1000 (936) cisteren po 30000 l. (4359000t/182,5/0,85/30). Ale možná se mýlím.

0/0
18.2.2016 12:55

T21o28m95á84š 41M51a61t87ě94j 9875948373612

Do silniční cisterny se skutečně vejde těch přibližně 30 000 litrů (22 - 23 tun), do železniční zhruba dvojnásobek.

Problém ale není jen to převézt - auta vcelku seženeš (poláci to rádi převezou za pár šupů).

Co je ale problém je nakládka a stočení. Záleží kolik a jakých tam máš čerpadel - když budu velký optimista a zvládneš se vším všudy naložit jednu silniční cisternu za 10 minut (tzn. najetí, připojení, naložení, odpojení, odjezd) a dokážeš nakládat 4 zároveň (musíš i vykládat ....) - tak ti to pořád vychází na cca 300 dnů...

0/0
18.2.2016 13:13

J37i87ř77í 29P53a61u30l 3326815207212

Pokud tedy můj výpočet je správný, tj. cca 1000 cisteren, tak snad ne 300 dnů. I když 10 minut je podle mě nereálných. Když vezmu 1 hodinu na 1 cisternu, tak je to 1000 hodin, což je teoreticky 42 dnů. Ale samozřejmě za předpokladu, že se celou dobu plní a cisteren je tolik, že se stačí otáčet.

0/0
18.2.2016 13:36

T50o63m94á82š 78M80a34t97ě75j 9735928593512

bral sem, že je potřeba převést 4 359 000 tun nafty.

Počítal sem 25 tun na cisternu *4 najednou *6 do hodiny *24 do dne = 14 400 tun na den.

0/0
18.2.2016 13:37

J58i94ř24í 94P53a57u17l 3866955897182

4,359 mil tun je spotřeba nafty v ČR za rok 2014. 2015 jsem nanašel. 2denní spotřeba, tj. to co je v Německu je 4,359/182,5

0/0
18.2.2016 13:51

T61o32m61á38š 54M89a45t38ě18j 9845438773562

1) aha tak tím se to vysvětluje.

2) Ale i tak je to u mě příliš optimistický odhad průběhu...

0/0
18.2.2016 14:18

P78e19t24r 62L96u61k87á44š 4385364706585

Tak nejak necekam ze ji nakonec dostanem. Kdyz uz nam ji priklepnou a kdyz uz na to dostaneme i potrebny cas....stejne to cesky uredni siml nejak podela, projede, zapomene ze o ni nakonec prijdeme protoze nam vyprsi x-krat prodluzovana a mnohonasobne znovuopakovana vyzva k odvozu....presne tohle totiz cekam od naseho statu, coz je strasne spatne.

+5/0
18.2.2016 11:39

J47o34s78e33f 12M34i54š73k85o31v56s29k95ý 9528851371638

Dost sporná informace. Uvidíme jak to bude ve skutečnosti.

+1/0
18.2.2016 11:09

D51a66n25i27e67l 26K44r43o54n89e44r 7114734336957

Nemci si vubec radi privlastnuji veci, ktere nejsou jejich...

+6/0
18.2.2016 11:09

P89e78t17r 64B66o14c16e59k 1877136692570

Tak bych ji na místě rozprodal, za tržní cenu v německu. To by se sjelo cisteren, že by je nestačili odbavit... ;-D;-D;-DR^R^R^

+4/0
18.2.2016 11:06

J61a93n 66S53á75d59l79o 8866688551419

to bude asi kvalitní ležák...

0/0
18.2.2016 10:57

J78i18ř44í 89Z57ý44k20a 9729223971590

škoda, že ne benzin, to bych si pro pár stovek litrů zajel

0/0
18.2.2016 10:57

M26i45c30h70a59l 44K16o36v23a96r67i81k 3499877452

By mne zajímalo, kdo a co za to z ČR "slíbil".

+1/0
18.2.2016 10:52

J50i92ř46í 36Z43ý47k37a 9559323241570

dost možná se toho potřebují zbavit, protože je prošlá a určena k likvidaci.

+1/0
18.2.2016 10:58

M25i77r40o57s59l12a64v 49Z18i55k88m29u51n62d 6298272807498

Může skončit jako "lehký topný olej" ...

0/0
18.2.2016 12:22
Foto

K61a49r68e97l 51M31a28l60ý 6336944770171

Mám dlouhou hadici.

0/0
18.2.2016 10:48

Z73d48e45n85e89k 57H81o49r18k79y 7835472375227

Jedu zitra z Mnisku do Cech, do nadrze se ale vejde jen asi 50 litru. :-/

0/0
18.2.2016 10:47

R61a73d93e73k 23J29a56h16n 8696737885275

Tak šup! Všichni pro kanystry a můžeme vyrazit.

0/0
18.2.2016 10:46

J35o19s39e97f 78K68a71r10f80í50k 7832645716700

No fšichi... Nafta patří do traktorů, připadně do kamen. Normální lidi jezdí na benzín;-D;-)

+2/−1
18.2.2016 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.