Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Kola Favorit ožívají. Upravený retro design vyjde na desetitisíce

Znovuzrozená retro značka tradičních českých kol Favorit otevřela v Praze svůj „cyklosalón“. Designový obchod představuje nové modely kol Favorit, které jsou inspirovány dobou padesátých let, kdy značka vznikla. Pro běžného zákazníka bude zklamáním hlavně cena: ta totiž začíná na částce 64 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S17t33a84n66i14s87l12a63v 23T32e21s18a95ř 9817454472974

podpultové zboží? to jo, schovat pod pult, protože ve skladu by roky jen zabíraly místo.

0/0
25.2.2016 9:53
Foto

S63t24a96n31i29s24l52a98v 17T24e52s66a47ř 9167734512414

není to ani retro, ani hezký, koupí si to pár snobských dětiček a šlus. Nechápu, kdo je tohle ochoten zafinancovat.

0/0
25.2.2016 9:50

M87o57j78m26í21r 46S25k37á44l12a 2240362406

;-D

+1/0
19.2.2016 22:24

M56a96r51t82i75n 64P29a84v86e19l41e66k 5950727585955

Kola pro hipstery - líbí se mi,ale nešel bych do nich.V Praze je několik výrobců stejného typu kol,kteří prodávají své výrobky na inzertních portálech a jejich kola jsou jednoznačně zajímavější.Každé jejich kolo má nějaký unikátní prvek,svou historii a je originál.

Nechci dělat reklamu,ale zrovna koukám na silniční rám GT,sedlo Brooks,2,2" bílé gumy a je to prostě krasavec.

+2/0
19.2.2016 12:41

V75l26a46d66i63m93í86r 67F81i52b76i80g92e84r 5224381711764

Sestavit originální kolo si může kdokoli, stačí mít nápad a peníze. I z kola ze smeťáku se dá udělat krásný originál:-)

+1/0
19.2.2016 18:41

V67l55a24d63i40m19í32r 56F10i48b47i58g24e73r 5664411671844

Favorit je konstruován tak, aby nevyžadoval každodenní servis ani speciální údržbu.

Doporučujeme pouze udržovat kolo čisté, suché a jezdit na něm výhradně s řádně nahuštěnými pneumatikami. Vhodné je také pravidelné voskování koženého sedla a madel přírodním voskem, který je možné zakoupit zde.

Jednou ročně, nebo po ujetí 1 000 km je nutné zkontrolovat (a případně vyměnit) brzdové kotouče a brzdové deštičky.

Jednou za dva roky, nebo po ujetí cca 10.000 km je nutné vyměnit olej v přehazovačce, řemen a pneumatiky včetně duší.

V zájmu zachování bezporuchovosti a dlouhé životnosti kola, by uživatel neměl zasahovat do jeho konstrukce, svévolně povolovat šrouby na jednotlivých dílech ani vykonávat takové úpravy, které by mohly vést k poškození kola, nebo k újmě na zdraví.

Jízdní kola Favorit jsou konstruována a zkoušena na hmotnost jezdce od 50 do 110 kg.

+1/−1
19.2.2016 11:43

J76a69n 75K61r19k 1831117323872

Dobre to maji vymyslene. Vsechno nestandardni, takze jenom jejich servis - bezpochyby ne nejlevnejsi. (a pochopitelne to je dopravni prostredek na image, ne na dopravu a rozhodne ne na sport)

+1/−1
19.2.2016 9:54

V47l90a11d95i13m94í29r 15F13i80b21i84g37e43r 5174931481304

Co je nestandartní, krom rámu jsou všechny komponenty standartní. Můžete je koupit na jakékoli kolo. Podobné kolo se dá v pohodě koupit za 40000kč. Jen ta nábojová převodovka stojí 11000kč.

0/0
19.2.2016 10:28

J32a38n 12K24r60k 1261367603112

vzdyt se tim sami chlubi: http://blog.favorit.cz/ochrana-kola-proti-kradezi/

(ale predstava, ze zlodej bude zkoumat jake naradi potrebuje na demontaz kola predtim, nez ho ukradne je prinejmensim komicka)

0/0
19.2.2016 10:31

V11l15a45d40i61m18í31r 83F64i97b51i44g63e94r 5684621601564

Tak rám beru, že to je asi originál ale třeba zadní náboj stojí sám o sobě cca 16000 spletl jsem se v ceně a to je na kole asi nejdražší část http://www.skladacikola.com/Naboj-Shimano-Alfine-11,652.html

Tím že jsou komponenty spešl znamená že i servis bude pekleně drahý a asi moc servisních míst nebude. Výhoda věžných kol je i v tom, že si je zručnější opraví sám a kdo neumí může to dát prakticky jakémukoli opraváři kol. U tohohle bude zřejmě potřeba i speciální nářadí tak nic moc.

0/0
19.2.2016 10:45

J10a49n 36K67r67k 1691637783932

No asi si v zasade rozumime. Mi osobne je jedno, za kolik se to snazi prodavat, pro me to kolo neni (radeji drazsi, ale skutecne kolo na kterem se muzu vydat do Alp). Zadne kolo neni bezudrzbove - pokud se na nem jezdi a udrzovat tohle kolo bude casove a financne narocne, na vsechno budou specialni nastroje. Navic fakt neni na sport - co z toho, ze vyrobi lehky karbonovy ram na miru ... kdyz tam narvou 1.7kg planetovou prevodovku. Auuuu!

+1/0
19.2.2016 10:54

V84l32a40d84i68m51í92r 28F98i66b49i59g76e15r 5584521941954

Převodovka je fajn:-) na ježdění po městě a blízkém okolí super, sám mám 8 rychlostní. Ale kdyby měla víc nevadilo by snesl bych to i víc do rychla. Nové stálo kolem 30 ale koupil jsem pár let jeté za 6500. Má rám KTM. Celé to váží 12,5 kila což je super váha.

0/0
19.2.2016 11:41

J84a68n 42K43r60k 1101697363202

to je ono: "na jezdeni po meste". Cili oni musi najit lidi, kdo utrati 60+ tisic za kolo do mesta ... coz je uplne jina skupina, nez ti, co utrati 60+ za kolo na sport.

+2/0
19.2.2016 12:03

E74d42a 46D74r76á82b24e46k 7619342233817

také si tím pojistili, že se kola nebudou přeprodávat z druhý ruky, jednou koupené kolo až vás omrzí můžete dát leda tak na smeťák, žádné dědění z otce na syna nebo prodej ojetého až přijdou horší časy...

0/0
24.2.2016 19:00

V91l69a76d68i95m20í95r 32F44i76b25i71g73e77r 5194601501714

Ono to s tím na míru možná až tak dokonalé nebude, nebo je každý rám dělaní s extra mírami: Ale ty spešl šrouby a rozměry to degradují. A nářadí na to bude určitě pěkně mastné.

0/0
25.2.2016 12:29

M39a24r42t41i27n 84H62e90j72d75u62k 7687960270812

Jak vidím podobný krám, singlespeed apod. tak vím, že mi mám čekat jen to nejhorší, jako skok z chodníku pod kola a držím si velký odstup, jako cejch ok.

0/0
19.2.2016 9:47

V24l92a98d65i74m64í88r 72H13a75v97r26á74n11e97k 7736626940897

Nechápu proč na běžnou jízdu karbon a ta cena je úplně mimo...Rv

+2/0
19.2.2016 8:46

S93t97a49n60i52s90l16a14v 47K30u69k74a78l 9969893590842

originál bicykl Favorit někdy ze sedmdesátého mi jezdí dodnes ... jsem už zase in ? ;-D

+6/0
19.2.2016 8:24

V20l93a74d16i50m50í38r 65F29i68b87i88g73e12r 5984721171334

Když si ho necháte podobně vyšperkovat vlezete se do 16000:-)

0/0
19.2.2016 10:29

M82i73l42a55n 74H68a59n50u52s 5434105281288

Cajk !

0/0
19.2.2016 7:04

M83a51r23t62i67n 30H82o52u57b20a 6933321319288

poradniky na kola??

tvrdej podpultak, to ano. ale ze by na to byly poradniky jsem se docetl az zde

+2/0
18.2.2016 20:27

J25o73s27e69f 12V71a73l17a 9840523633293

samozrejme ze nebyly zadne poradniky. Tim by preci rezim priznal, ze je nedostatek jizdnich kol

0/0
18.2.2016 20:33

M16a55r98t97i94n 65H10o49u13b47a 6593481409528

no prave. proto me prekvapuje ta zminka v clanku.

0/0
18.2.2016 20:35

J33i79ř35í 63E47r33b52e50n 1443764346737

Oni si spletli kola Favorit s automobilem Škoda Favorit. Tam ty pořadníky opravdu byly a dokonce fungovaly na principu zákaznické samosprávy.

0/0
21.2.2016 0:10

J96o56s54e76f 66V70a98l48a 9240363523583

nedavam tomu vetsi sanci. V centru Mnichova na Pacellistrasse je podobny obchod http://stilrad.com/ ktery je tedy designove o 1-2 tridy vyse nez zdejsi ukazka a ceny jsou zhruba o 50% nizsi nez v Praze. Mozna, ze v Mnichove nemaji karbonove ramy na zakazku (asi urcite ne...) , ale paradu udelaji vetsi. A karbonovy ram do mesta nepotrebuji a na cestu nekam mimo mesto si koupim klasicke kolo podle toho, do jakeho terenu ho budu potrebovat

+1/0
18.2.2016 19:51

J25o38s32e80f 24V76a23l78a 9380593473923

p.S. podle fotek bude tezke prodat ta kola s cenou nekde tesne nad 30.000

0/0
18.2.2016 19:58

M80a30r14e40k 75Š64i21m32o72n 2304677528948

Berlinský hipster je jiná šarže než pražský.

0/0
21.2.2016 17:12

M36i79c88h48a91e37l 96C37h75a48r18v10á70t 9359668623552

Vrať se zpátky do hrobu...

0/0
18.2.2016 19:23

A44l47o19i60s 94S45t65a68r72ý 3589259307852

Kdyby byli s tím retro důslední, tak budou prodávat jen jednotlivé komponenty, aby si to každý sestavil sám. A samozřejmě každý z těch dílů by se prodával jenom někdy nebo někde. Já si svýho prvního a jediného Favorita taky musel takhle poskládat z náhradních dílů (vidlice pak měla jinou barvu než rám), protože to byla jediná cesta, jak k němu přijít. A kupodivu ani ne o moc dražší.

+1/0
18.2.2016 18:41

A93n69g78e84l86a 96M34a39r46k31o50v65á 7151814941390

Marne hledam zminku o elektrickem favoritovi. Nebo jeste neexistuje? Byl by drahy pro cesky trh?

Cesko je umi i elektricke kolbezky vynikajici kvality, tak snad se doctu nekdy priste i o nich.

0/0
18.2.2016 18:37

J14o38s53e69f 26V85a30l43a 9440413443323

karbonovy ram na zakazku a elektrokolo ? to se spolu jaksi nerymuje, asi jako velbloud s automatickou prevodovkou

+1/0
18.2.2016 19:55

J79o28s78e80f 16V89a53l48a 9300853483693

P.S podle poslednich informaci z cyklokrosoveho MS by se to sice dalo udelat, ale cena navic mezi 30.000-200.000 podle typu pohonu

+1/0
18.2.2016 20:01

M37i26c97h25a68l 93M88o62u69c38h68a 9298719593684

Stylovka pro pozéry, kteří na tom budou jezdit na náplavku. 3-4 kusy by letos mohli prodat... :-)

.

Ne, vážně - myšlenka dobra, provedení nešťastné. Retro věci fungují, když jsou dostupné, protože je to spíš taková stylová libůstka a nikdo od nich, kromě jejich vzhledu, nečeká nic extra, natož hi-tec. Kdyby ty úspěšné retro botasky měly všechny vychytávky současných super-sportovních bot a stály 5-6 tisíc, tak by taky moc úspěšné nebyly. Reinkarnace Favorita měla jít podle mně podobnou racionální cestou - zachovat v maximální míře původní vzhled a dale už jen skloubit výrobní náklady s využitelnou funkčností, tedy aby se na tom dalo bez problemů jezdit po městě, kam je to primárně určeno a nic víc, Tour de France na tom nikdo nepojede..

+2/0
18.2.2016 18:33

I18v48a45n 50P55a61p 9118582

Favorit stál asi 1200kčs moped stadion S11 900 kčs

0/0
18.2.2016 18:30

M27i51c68h58a24l 37M56o18u28c89h82a 9418109863154

Ano a Škoda 105 stála 45 tisíc, litr benzínu 8Kčs a pivo 2,20. Ale proč nám to říkáš...?

0/0
18.2.2016 18:35

I74v49a51n 80P61a50p 9598592

Tak byly to 3/4 tehdejších platů

+1/0
18.2.2016 18:39

M18i55c31h45a98l 84M44o91u17c35h66a 9798729983454

To je pro řadu lidí ten současný Favorit taky ;-)

0/−2
18.2.2016 18:41

V74l35a23d29i49m38í87r 28F67i30b43i70g11e13r 5804491171674

Takže stál zhruba 1 měsíční plat, takže dnes by ten Favorit měl být kolem 25-30000 korunami.

+1/0
19.2.2016 10:39

L91u59k12á92š 90S57e33d82l97á74č15e42k 1173417747140

Julius Meinl taky otevřel svou luxusní prodejnu v Praze a do půl roku bylo s ním amen.

+1/0
18.2.2016 18:26

V76l55a48d31i19m30í30r 37F62i25b64i23g43e87r 5364851591224

Ne každý toužil po bramborách 100 za kilo:-)

+1/0
19.2.2016 10:46

M79a48r42e80k 43Š65i94m65o40n 2224227348238

Kotoučový brzdy, řemen místo řetězu, světlo s diodou a na baterii místo dynama. Tomu k...a říkáte retro? Ne akorát snobárna pro hipstery.

+16/0
18.2.2016 18:23

M12a94r95e36k 34V10o85k57á71l 1396744395759

no tak dobře, tak těch dvacet kousků vyrobte ... víc jich stejně neprodáte ..

+4/0
18.2.2016 17:52

P91e20t49r 19G48r28e82s94l 7603366706953

Elita, na kterou prodejce cílí budou jelita... ;-D Ale vážně, nabídka kol je obrovská, od 60.000,- Kč jsou to už pořádné stroje, ne toto. Do tohoto business bych nešel, buď mám specialitu co nikdo jiný nemá a umím něco mimořádného nebo nic. Jen známku, "Česko tohle je luxus" už nestačí... nejsme v roce 2000. Rv

+9/0
18.2.2016 17:52
Foto

J21o82s35e52f 88Z17í24t37k12a 8628276465618

o tom už se párkrát psalo asi je potřeba další reklama zdarma;-€;-€;-€

+2/−1
18.2.2016 17:50

R11o85m72a63n 18K19r67a50t66o72c84h26v31í73l 6926517276504

Ta reklama zdarma být nemusí.

Ale na odbyt to asi nejde.

0/0
19.2.2016 8:42

J68i35ř40í 23D26o60l15e81ž31e59l 3129735386917

Dává jim rok, maximálně dva.

+1/0
18.2.2016 17:40

F12r56a46n42t20i40š52e27k 13H54á53j19e49k 2366679431305

A není to moc Antone Pavloviči ?

+2/0
18.2.2016 18:04

J85i83ř21í 58J21u31r87á68š22e58k 8357865170487

Ani ne Pope Popiči.

+1/0
18.2.2016 19:43

V92l43a92d23i73m37í60r 41F86i97b51i31g84e68r 5164201781244

Zlevnit mohou vždycky, myslím že prostor tu je:-). Kvalitní ocelový nebo hliníkový rám neváží o moc více než karbon a rozdíl v ceně je značný.

0/0
19.2.2016 10:32

J87a38n 26J88i27r43k90a 7340570720

Je to někde úplně mimo segment: jako trendy retrokolo je to málo trendy a málo retro, jako k moderní silničce se k tomu vůbec netřeba vyjadřovat.

Divný kočkopes Rv

+6/0
18.2.2016 17:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.