Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Kola Favorit ožívají. Upravený retro design vyjde na desetitisíce

Znovuzrozená retro značka tradičních českých kol Favorit otevřela v Praze svůj „cyklosalón“. Designový obchod představuje nové modely kol Favorit, které jsou inspirovány dobou padesátých let, kdy značka vznikla. Pro běžného zákazníka bude zklamáním hlavně cena: ta totiž začíná na částce 64 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S19t77a24n73i10s16l88a85v 52T44e56s54a19ř 9967684822524

podpultové zboží? to jo, schovat pod pult, protože ve skladu by roky jen zabíraly místo.

0/0
25.2.2016 9:53
Foto

S62t77a11n50i98s50l45a81v 61T62e94s14a17ř 9267334402154

není to ani retro, ani hezký, koupí si to pár snobských dětiček a šlus. Nechápu, kdo je tohle ochoten zafinancovat.

0/0
25.2.2016 9:50

M90o46j11m89í84r 76S60k79á67l33a 2590142296

;-D

+1/0
19.2.2016 22:24

M98a46r25t64i85n 46P83a49v72e95l61e20k 5150127815695

Kola pro hipstery - líbí se mi,ale nešel bych do nich.V Praze je několik výrobců stejného typu kol,kteří prodávají své výrobky na inzertních portálech a jejich kola jsou jednoznačně zajímavější.Každé jejich kolo má nějaký unikátní prvek,svou historii a je originál.

Nechci dělat reklamu,ale zrovna koukám na silniční rám GT,sedlo Brooks,2,2" bílé gumy a je to prostě krasavec.

+2/0
19.2.2016 12:41

V28l13a51d62i71m95í78r 97F74i11b96i43g26e49r 5464251811254

Sestavit originální kolo si může kdokoli, stačí mít nápad a peníze. I z kola ze smeťáku se dá udělat krásný originál:-)

+1/0
19.2.2016 18:41

V46l39a27d69i41m83í67r 18F39i35b94i86g12e17r 5424751261694

Favorit je konstruován tak, aby nevyžadoval každodenní servis ani speciální údržbu.

Doporučujeme pouze udržovat kolo čisté, suché a jezdit na něm výhradně s řádně nahuštěnými pneumatikami. Vhodné je také pravidelné voskování koženého sedla a madel přírodním voskem, který je možné zakoupit zde.

Jednou ročně, nebo po ujetí 1 000 km je nutné zkontrolovat (a případně vyměnit) brzdové kotouče a brzdové deštičky.

Jednou za dva roky, nebo po ujetí cca 10.000 km je nutné vyměnit olej v přehazovačce, řemen a pneumatiky včetně duší.

V zájmu zachování bezporuchovosti a dlouhé životnosti kola, by uživatel neměl zasahovat do jeho konstrukce, svévolně povolovat šrouby na jednotlivých dílech ani vykonávat takové úpravy, které by mohly vést k poškození kola, nebo k újmě na zdraví.

Jízdní kola Favorit jsou konstruována a zkoušena na hmotnost jezdce od 50 do 110 kg.

+1/−1
19.2.2016 11:43

J86a17n 50K11r70k 1231667523292

Dobre to maji vymyslene. Vsechno nestandardni, takze jenom jejich servis - bezpochyby ne nejlevnejsi. (a pochopitelne to je dopravni prostredek na image, ne na dopravu a rozhodne ne na sport)

+1/−1
19.2.2016 9:54

V44l12a56d23i45m73í74r 83F21i37b43i45g42e32r 5454111901944

Co je nestandartní, krom rámu jsou všechny komponenty standartní. Můžete je koupit na jakékoli kolo. Podobné kolo se dá v pohodě koupit za 40000kč. Jen ta nábojová převodovka stojí 11000kč.

0/0
19.2.2016 10:28

J67a68n 31K27r55k 1621397743802

vzdyt se tim sami chlubi: http://blog.favorit.cz/ochrana-kola-proti-kradezi/

(ale predstava, ze zlodej bude zkoumat jake naradi potrebuje na demontaz kola predtim, nez ho ukradne je prinejmensim komicka)

0/0
19.2.2016 10:31

V53l32a72d74i50m96í80r 21F94i93b61i30g13e90r 5784981401824

Tak rám beru, že to je asi originál ale třeba zadní náboj stojí sám o sobě cca 16000 spletl jsem se v ceně a to je na kole asi nejdražší část http://www.skladacikola.com/Naboj-Shimano-Alfine-11,652.html

Tím že jsou komponenty spešl znamená že i servis bude pekleně drahý a asi moc servisních míst nebude. Výhoda věžných kol je i v tom, že si je zručnější opraví sám a kdo neumí může to dát prakticky jakémukoli opraváři kol. U tohohle bude zřejmě potřeba i speciální nářadí tak nic moc.

0/0
19.2.2016 10:45

J47a50n 16K58r15k 1131547453342

No asi si v zasade rozumime. Mi osobne je jedno, za kolik se to snazi prodavat, pro me to kolo neni (radeji drazsi, ale skutecne kolo na kterem se muzu vydat do Alp). Zadne kolo neni bezudrzbove - pokud se na nem jezdi a udrzovat tohle kolo bude casove a financne narocne, na vsechno budou specialni nastroje. Navic fakt neni na sport - co z toho, ze vyrobi lehky karbonovy ram na miru ... kdyz tam narvou 1.7kg planetovou prevodovku. Auuuu!

+1/0
19.2.2016 10:54

V72l81a72d80i41m90í50r 12F18i70b39i61g34e47r 5384831791874

Převodovka je fajn:-) na ježdění po městě a blízkém okolí super, sám mám 8 rychlostní. Ale kdyby měla víc nevadilo by snesl bych to i víc do rychla. Nové stálo kolem 30 ale koupil jsem pár let jeté za 6500. Má rám KTM. Celé to váží 12,5 kila což je super váha.

0/0
19.2.2016 11:41

J14a87n 68K89r43k 1181217333262

to je ono: "na jezdeni po meste". Cili oni musi najit lidi, kdo utrati 60+ tisic za kolo do mesta ... coz je uplne jina skupina, nez ti, co utrati 60+ za kolo na sport.

+2/0
19.2.2016 12:03

E75d50a 76D36r49á76b25e18k 7399622123207

také si tím pojistili, že se kola nebudou přeprodávat z druhý ruky, jednou koupené kolo až vás omrzí můžete dát leda tak na smeťák, žádné dědění z otce na syna nebo prodej ojetého až přijdou horší časy...

0/0
24.2.2016 19:00

V27l93a29d49i46m15í45r 18F66i35b69i11g25e84r 5544901631694

Ono to s tím na míru možná až tak dokonalé nebude, nebo je každý rám dělaní s extra mírami: Ale ty spešl šrouby a rozměry to degradují. A nářadí na to bude určitě pěkně mastné.

0/0
25.2.2016 12:29

M48a64r65t50i73n 74H67e92j24d53u93k 7847350720622

Jak vidím podobný krám, singlespeed apod. tak vím, že mi mám čekat jen to nejhorší, jako skok z chodníku pod kola a držím si velký odstup, jako cejch ok.

0/0
19.2.2016 9:47

V92l83a47d32i83m96í10r 54H97a55v73r34á90n81e58k 7236556680737

Nechápu proč na běžnou jízdu karbon a ta cena je úplně mimo...Rv

+2/0
19.2.2016 8:46

S95t61a46n52i36s36l35a91v 21K60u81k92a72l 9769263760622

originál bicykl Favorit někdy ze sedmdesátého mi jezdí dodnes ... jsem už zase in ? ;-D

+6/0
19.2.2016 8:24

V69l92a63d24i50m19í90r 25F81i91b19i79g67e83r 5304871731354

Když si ho necháte podobně vyšperkovat vlezete se do 16000:-)

0/0
19.2.2016 10:29

M19i66l57a22n 39H72a46n27u61s 5354775571578

Cajk !

0/0
19.2.2016 7:04

M38a22r64t58i40n 28H64o14u46b64a 6593261559668

poradniky na kola??

tvrdej podpultak, to ano. ale ze by na to byly poradniky jsem se docetl az zde

+2/0
18.2.2016 20:27

J18o89s71e17f 66V62a19l67a 9630323953563

samozrejme ze nebyly zadne poradniky. Tim by preci rezim priznal, ze je nedostatek jizdnich kol

0/0
18.2.2016 20:33

M45a62r25t40i43n 66H52o79u53b30a 6373651649828

no prave. proto me prekvapuje ta zminka v clanku.

0/0
18.2.2016 20:35

J37i70ř59í 49E12r55b31e81n 1733204936717

Oni si spletli kola Favorit s automobilem Škoda Favorit. Tam ty pořadníky opravdu byly a dokonce fungovaly na principu zákaznické samosprávy.

0/0
21.2.2016 0:10

J68o88s92e16f 26V18a23l76a 9120343703783

nedavam tomu vetsi sanci. V centru Mnichova na Pacellistrasse je podobny obchod http://stilrad.com/ ktery je tedy designove o 1-2 tridy vyse nez zdejsi ukazka a ceny jsou zhruba o 50% nizsi nez v Praze. Mozna, ze v Mnichove nemaji karbonove ramy na zakazku (asi urcite ne...) , ale paradu udelaji vetsi. A karbonovy ram do mesta nepotrebuji a na cestu nekam mimo mesto si koupim klasicke kolo podle toho, do jakeho terenu ho budu potrebovat

+1/0
18.2.2016 19:51

J21o79s71e34f 38V52a35l87a 9790953123693

p.S. podle fotek bude tezke prodat ta kola s cenou nekde tesne nad 30.000

0/0
18.2.2016 19:58

M65a18r11e23k 81Š35i68m52o71n 2534737468638

Berlinský hipster je jiná šarže než pražský.

0/0
21.2.2016 17:12

M45i17c60h62a40e22l 58C59h79a76r76v26á78t 9569848393962

Vrať se zpátky do hrobu...

0/0
18.2.2016 19:23

A68l98o33i84s 15S12t36a87r17ý 3589619277152

Kdyby byli s tím retro důslední, tak budou prodávat jen jednotlivé komponenty, aby si to každý sestavil sám. A samozřejmě každý z těch dílů by se prodával jenom někdy nebo někde. Já si svýho prvního a jediného Favorita taky musel takhle poskládat z náhradních dílů (vidlice pak měla jinou barvu než rám), protože to byla jediná cesta, jak k němu přijít. A kupodivu ani ne o moc dražší.

+1/0
18.2.2016 18:41

A73n25g36e27l76a 88M93a75r30k45o32v91á 7881904311650

Marne hledam zminku o elektrickem favoritovi. Nebo jeste neexistuje? Byl by drahy pro cesky trh?

Cesko je umi i elektricke kolbezky vynikajici kvality, tak snad se doctu nekdy priste i o nich.

0/0
18.2.2016 18:37

J95o94s70e82f 72V29a87l41a 9600193293533

karbonovy ram na zakazku a elektrokolo ? to se spolu jaksi nerymuje, asi jako velbloud s automatickou prevodovkou

+1/0
18.2.2016 19:55

J13o78s93e53f 84V63a50l58a 9480893613183

P.S podle poslednich informaci z cyklokrosoveho MS by se to sice dalo udelat, ale cena navic mezi 30.000-200.000 podle typu pohonu

+1/0
18.2.2016 20:01

M19i61c46h16a44l 92M82o45u39c91h45a 9758889963264

Stylovka pro pozéry, kteří na tom budou jezdit na náplavku. 3-4 kusy by letos mohli prodat... :-)

.

Ne, vážně - myšlenka dobra, provedení nešťastné. Retro věci fungují, když jsou dostupné, protože je to spíš taková stylová libůstka a nikdo od nich, kromě jejich vzhledu, nečeká nic extra, natož hi-tec. Kdyby ty úspěšné retro botasky měly všechny vychytávky současných super-sportovních bot a stály 5-6 tisíc, tak by taky moc úspěšné nebyly. Reinkarnace Favorita měla jít podle mně podobnou racionální cestou - zachovat v maximální míře původní vzhled a dale už jen skloubit výrobní náklady s využitelnou funkčností, tedy aby se na tom dalo bez problemů jezdit po městě, kam je to primárně určeno a nic víc, Tour de France na tom nikdo nepojede..

+2/0
18.2.2016 18:33

I41v63a27n 97P33a84p 9258812

Favorit stál asi 1200kčs moped stadion S11 900 kčs

0/0
18.2.2016 18:30

M76i60c67h50a39l 51M41o14u86c85h19a 9468659843944

Ano a Škoda 105 stála 45 tisíc, litr benzínu 8Kčs a pivo 2,20. Ale proč nám to říkáš...?

0/0
18.2.2016 18:35

I58v25a78n 36P17a37p 9888952

Tak byly to 3/4 tehdejších platů

+1/0
18.2.2016 18:39

M36i53c98h33a60l 24M14o45u36c41h11a 9778659143504

To je pro řadu lidí ten současný Favorit taky ;-)

0/−2
18.2.2016 18:41

V50l41a52d16i36m38í32r 22F31i82b48i47g70e26r 5564351841494

Takže stál zhruba 1 měsíční plat, takže dnes by ten Favorit měl být kolem 25-30000 korunami.

+1/0
19.2.2016 10:39

L16u68k27á78š 37S37e67d59l53á18č67e10k 1803537177820

Julius Meinl taky otevřel svou luxusní prodejnu v Praze a do půl roku bylo s ním amen.

+1/0
18.2.2016 18:26

V36l30a80d97i66m83í15r 69F60i84b88i97g57e19r 5514901931194

Ne každý toužil po bramborách 100 za kilo:-)

+1/0
19.2.2016 10:46

M47a34r23e23k 73Š91i61m27o69n 2324407768748

Kotoučový brzdy, řemen místo řetězu, světlo s diodou a na baterii místo dynama. Tomu k...a říkáte retro? Ne akorát snobárna pro hipstery.

+16/0
18.2.2016 18:23

M65a21r50e45k 57V68o11k43á46l 1176424895389

no tak dobře, tak těch dvacet kousků vyrobte ... víc jich stejně neprodáte ..

+4/0
18.2.2016 17:52

P78e57t18r 61G24r58e61s55l 7403936186433

Elita, na kterou prodejce cílí budou jelita... ;-D Ale vážně, nabídka kol je obrovská, od 60.000,- Kč jsou to už pořádné stroje, ne toto. Do tohoto business bych nešel, buď mám specialitu co nikdo jiný nemá a umím něco mimořádného nebo nic. Jen známku, "Česko tohle je luxus" už nestačí... nejsme v roce 2000. Rv

+9/0
18.2.2016 17:52
Foto

J62o37s43e52f 38Z94í94t72k47a 8628986505508

o tom už se párkrát psalo asi je potřeba další reklama zdarma;-€;-€;-€

+2/−1
18.2.2016 17:50

R57o56m11a15n 44K83r43a26t82o98c13h21v70í84l 6466807566764

Ta reklama zdarma být nemusí.

Ale na odbyt to asi nejde.

0/0
19.2.2016 8:42

J57i15ř51í 22D68o51l75e79ž17e67l 3149665576557

Dává jim rok, maximálně dva.

+1/0
18.2.2016 17:40

F55r59a91n60t67i59š26e71k 67H90á24j47e94k 2656799781245

A není to moc Antone Pavloviči ?

+2/0
18.2.2016 18:04

J91i51ř15í 87J45u92r18á63š19e24k 8947455630257

Ani ne Pope Popiči.

+1/0
18.2.2016 19:43

V72l90a30d63i26m24í31r 13F63i88b23i36g73e73r 5854941101914

Zlevnit mohou vždycky, myslím že prostor tu je:-). Kvalitní ocelový nebo hliníkový rám neváží o moc více než karbon a rozdíl v ceně je značný.

0/0
19.2.2016 10:32

J74a62n 60J68i19r27k46a 7940820450

Je to někde úplně mimo segment: jako trendy retrokolo je to málo trendy a málo retro, jako k moderní silničce se k tomu vůbec netřeba vyjadřovat.

Divný kočkopes Rv

+6/0
18.2.2016 17:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.