Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Kola Favorit ožívají. Upravený retro design vyjde na desetitisíce

Znovuzrozená retro značka tradičních českých kol Favorit otevřela v Praze svůj „cyklosalón“. Designový obchod představuje nové modely kol Favorit, které jsou inspirovány dobou padesátých let, kdy značka vznikla. Pro běžného zákazníka bude zklamáním hlavně cena: ta totiž začíná na částce 64 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S61t63a20n57i22s90l58a69v 42T12e82s18a43ř 9937784142704

podpultové zboží? to jo, schovat pod pult, protože ve skladu by roky jen zabíraly místo.

0/0
25.2.2016 9:53
Foto

S74t67a24n41i45s68l47a59v 12T50e70s34a91ř 9657724882724

není to ani retro, ani hezký, koupí si to pár snobských dětiček a šlus. Nechápu, kdo je tohle ochoten zafinancovat.

0/0
25.2.2016 9:50

M48o60j35m43í68r 25S24k19á51l11a 2940692516

;-D

+1/0
19.2.2016 22:24

M28a73r61t88i82n 75P52a20v25e93l71e96k 5200507875455

Kola pro hipstery - líbí se mi,ale nešel bych do nich.V Praze je několik výrobců stejného typu kol,kteří prodávají své výrobky na inzertních portálech a jejich kola jsou jednoznačně zajímavější.Každé jejich kolo má nějaký unikátní prvek,svou historii a je originál.

Nechci dělat reklamu,ale zrovna koukám na silniční rám GT,sedlo Brooks,2,2" bílé gumy a je to prostě krasavec.

+2/0
19.2.2016 12:41

V49l45a20d28i69m55í28r 78F36i15b51i98g32e93r 5664521891594

Sestavit originální kolo si může kdokoli, stačí mít nápad a peníze. I z kola ze smeťáku se dá udělat krásný originál:-)

+1/0
19.2.2016 18:41

V32l95a71d13i81m96í46r 61F33i65b62i45g58e74r 5364721111644

Favorit je konstruován tak, aby nevyžadoval každodenní servis ani speciální údržbu.

Doporučujeme pouze udržovat kolo čisté, suché a jezdit na něm výhradně s řádně nahuštěnými pneumatikami. Vhodné je také pravidelné voskování koženého sedla a madel přírodním voskem, který je možné zakoupit zde.

Jednou ročně, nebo po ujetí 1 000 km je nutné zkontrolovat (a případně vyměnit) brzdové kotouče a brzdové deštičky.

Jednou za dva roky, nebo po ujetí cca 10.000 km je nutné vyměnit olej v přehazovačce, řemen a pneumatiky včetně duší.

V zájmu zachování bezporuchovosti a dlouhé životnosti kola, by uživatel neměl zasahovat do jeho konstrukce, svévolně povolovat šrouby na jednotlivých dílech ani vykonávat takové úpravy, které by mohly vést k poškození kola, nebo k újmě na zdraví.

Jízdní kola Favorit jsou konstruována a zkoušena na hmotnost jezdce od 50 do 110 kg.

+1/−1
19.2.2016 11:43

J84a51n 81K71r54k 1821617773332

Dobre to maji vymyslene. Vsechno nestandardni, takze jenom jejich servis - bezpochyby ne nejlevnejsi. (a pochopitelne to je dopravni prostredek na image, ne na dopravu a rozhodne ne na sport)

+1/−1
19.2.2016 9:54

V52l87a30d36i29m17í60r 28F91i73b46i62g22e81r 5174321621254

Co je nestandartní, krom rámu jsou všechny komponenty standartní. Můžete je koupit na jakékoli kolo. Podobné kolo se dá v pohodě koupit za 40000kč. Jen ta nábojová převodovka stojí 11000kč.

0/0
19.2.2016 10:28

J89a56n 76K72r58k 1921117663482

vzdyt se tim sami chlubi: http://blog.favorit.cz/ochrana-kola-proti-kradezi/

(ale predstava, ze zlodej bude zkoumat jake naradi potrebuje na demontaz kola predtim, nez ho ukradne je prinejmensim komicka)

0/0
19.2.2016 10:31

V76l59a50d87i50m14í72r 93F73i12b38i43g38e97r 5564441981634

Tak rám beru, že to je asi originál ale třeba zadní náboj stojí sám o sobě cca 16000 spletl jsem se v ceně a to je na kole asi nejdražší část http://www.skladacikola.com/Naboj-Shimano-Alfine-11,652.html

Tím že jsou komponenty spešl znamená že i servis bude pekleně drahý a asi moc servisních míst nebude. Výhoda věžných kol je i v tom, že si je zručnější opraví sám a kdo neumí může to dát prakticky jakémukoli opraváři kol. U tohohle bude zřejmě potřeba i speciální nářadí tak nic moc.

0/0
19.2.2016 10:45

J12a71n 68K73r49k 1911677713312

No asi si v zasade rozumime. Mi osobne je jedno, za kolik se to snazi prodavat, pro me to kolo neni (radeji drazsi, ale skutecne kolo na kterem se muzu vydat do Alp). Zadne kolo neni bezudrzbove - pokud se na nem jezdi a udrzovat tohle kolo bude casove a financne narocne, na vsechno budou specialni nastroje. Navic fakt neni na sport - co z toho, ze vyrobi lehky karbonovy ram na miru ... kdyz tam narvou 1.7kg planetovou prevodovku. Auuuu!

+1/0
19.2.2016 10:54

V55l78a38d37i34m61í68r 82F68i50b84i95g57e49r 5864421301334

Převodovka je fajn:-) na ježdění po městě a blízkém okolí super, sám mám 8 rychlostní. Ale kdyby měla víc nevadilo by snesl bych to i víc do rychla. Nové stálo kolem 30 ale koupil jsem pár let jeté za 6500. Má rám KTM. Celé to váží 12,5 kila což je super váha.

0/0
19.2.2016 11:41

J81a61n 57K29r38k 1591387983942

to je ono: "na jezdeni po meste". Cili oni musi najit lidi, kdo utrati 60+ tisic za kolo do mesta ... coz je uplne jina skupina, nez ti, co utrati 60+ za kolo na sport.

+2/0
19.2.2016 12:03

E78d13a 19D57r30á78b82e26k 7259452733137

také si tím pojistili, že se kola nebudou přeprodávat z druhý ruky, jednou koupené kolo až vás omrzí můžete dát leda tak na smeťák, žádné dědění z otce na syna nebo prodej ojetého až přijdou horší časy...

0/0
24.2.2016 19:00

V80l68a24d87i92m23í67r 53F32i81b40i29g67e85r 5194721361494

Ono to s tím na míru možná až tak dokonalé nebude, nebo je každý rám dělaní s extra mírami: Ale ty spešl šrouby a rozměry to degradují. A nářadí na to bude určitě pěkně mastné.

0/0
25.2.2016 12:29

M78a97r35t66i89n 79H58e91j63d27u74k 7327710960552

Jak vidím podobný krám, singlespeed apod. tak vím, že mi mám čekat jen to nejhorší, jako skok z chodníku pod kola a držím si velký odstup, jako cejch ok.

0/0
19.2.2016 9:47

V30l10a92d42i41m44í45r 70H55a71v95r71á89n88e44k 7686206890747

Nechápu proč na běžnou jízdu karbon a ta cena je úplně mimo...Rv

+2/0
19.2.2016 8:46

S66t74a77n24i77s44l38a11v 58K50u78k10a19l 9429733470842

originál bicykl Favorit někdy ze sedmdesátého mi jezdí dodnes ... jsem už zase in ? ;-D

+6/0
19.2.2016 8:24

V25l39a93d15i42m37í78r 93F92i17b68i12g29e57r 5634411961404

Když si ho necháte podobně vyšperkovat vlezete se do 16000:-)

0/0
19.2.2016 10:29

M79i52l84a24n 97H12a43n85u29s 5764715861388

Cajk !

0/0
19.2.2016 7:04

M26a51r58t53i80n 94H68o33u47b97a 6303841379698

poradniky na kola??

tvrdej podpultak, to ano. ale ze by na to byly poradniky jsem se docetl az zde

+2/0
18.2.2016 20:27

J97o39s91e24f 67V21a12l92a 9930103113413

samozrejme ze nebyly zadne poradniky. Tim by preci rezim priznal, ze je nedostatek jizdnich kol

0/0
18.2.2016 20:33

M91a71r56t17i12n 31H16o77u52b60a 6693141829458

no prave. proto me prekvapuje ta zminka v clanku.

0/0
18.2.2016 20:35

J38i17ř42í 54E64r39b69e42n 1443554376617

Oni si spletli kola Favorit s automobilem Škoda Favorit. Tam ty pořadníky opravdu byly a dokonce fungovaly na principu zákaznické samosprávy.

0/0
21.2.2016 0:10

J14o74s36e32f 56V58a51l48a 9130963753393

nedavam tomu vetsi sanci. V centru Mnichova na Pacellistrasse je podobny obchod http://stilrad.com/ ktery je tedy designove o 1-2 tridy vyse nez zdejsi ukazka a ceny jsou zhruba o 50% nizsi nez v Praze. Mozna, ze v Mnichove nemaji karbonove ramy na zakazku (asi urcite ne...) , ale paradu udelaji vetsi. A karbonovy ram do mesta nepotrebuji a na cestu nekam mimo mesto si koupim klasicke kolo podle toho, do jakeho terenu ho budu potrebovat

+1/0
18.2.2016 19:51

J94o97s78e59f 27V47a69l87a 9400313823943

p.S. podle fotek bude tezke prodat ta kola s cenou nekde tesne nad 30.000

0/0
18.2.2016 19:58

M60a49r44e70k 70Š59i36m10o79n 2504267408518

Berlinský hipster je jiná šarže než pražský.

0/0
21.2.2016 17:12

M29i13c20h61a43e41l 40C40h13a59r65v60á20t 9249968853482

Vrať se zpátky do hrobu...

0/0
18.2.2016 19:23

A31l82o91i41s 71S17t23a80r77ý 3539699747582

Kdyby byli s tím retro důslední, tak budou prodávat jen jednotlivé komponenty, aby si to každý sestavil sám. A samozřejmě každý z těch dílů by se prodával jenom někdy nebo někde. Já si svýho prvního a jediného Favorita taky musel takhle poskládat z náhradních dílů (vidlice pak měla jinou barvu než rám), protože to byla jediná cesta, jak k němu přijít. A kupodivu ani ne o moc dražší.

+1/0
18.2.2016 18:41

A53n81g47e18l96a 44M58a36r95k88o51v63á 7571884781200

Marne hledam zminku o elektrickem favoritovi. Nebo jeste neexistuje? Byl by drahy pro cesky trh?

Cesko je umi i elektricke kolbezky vynikajici kvality, tak snad se doctu nekdy priste i o nich.

0/0
18.2.2016 18:37

J60o44s39e23f 41V29a43l48a 9190573943953

karbonovy ram na zakazku a elektrokolo ? to se spolu jaksi nerymuje, asi jako velbloud s automatickou prevodovkou

+1/0
18.2.2016 19:55

J80o65s86e69f 64V54a15l83a 9220123263623

P.S podle poslednich informaci z cyklokrosoveho MS by se to sice dalo udelat, ale cena navic mezi 30.000-200.000 podle typu pohonu

+1/0
18.2.2016 20:01

M37i21c34h92a49l 77M24o27u44c69h27a 9198409603264

Stylovka pro pozéry, kteří na tom budou jezdit na náplavku. 3-4 kusy by letos mohli prodat... :-)

.

Ne, vážně - myšlenka dobra, provedení nešťastné. Retro věci fungují, když jsou dostupné, protože je to spíš taková stylová libůstka a nikdo od nich, kromě jejich vzhledu, nečeká nic extra, natož hi-tec. Kdyby ty úspěšné retro botasky měly všechny vychytávky současných super-sportovních bot a stály 5-6 tisíc, tak by taky moc úspěšné nebyly. Reinkarnace Favorita měla jít podle mně podobnou racionální cestou - zachovat v maximální míře původní vzhled a dale už jen skloubit výrobní náklady s využitelnou funkčností, tedy aby se na tom dalo bez problemů jezdit po městě, kam je to primárně určeno a nic víc, Tour de France na tom nikdo nepojede..

+2/0
18.2.2016 18:33

I34v47a98n 97P49a48p 9618552

Favorit stál asi 1200kčs moped stadion S11 900 kčs

0/0
18.2.2016 18:30

M39i11c80h97a12l 83M93o96u57c28h75a 9858299933504

Ano a Škoda 105 stála 45 tisíc, litr benzínu 8Kčs a pivo 2,20. Ale proč nám to říkáš...?

0/0
18.2.2016 18:35

I98v41a43n 77P61a20p 9488772

Tak byly to 3/4 tehdejších platů

+1/0
18.2.2016 18:39

M39i13c37h79a46l 23M14o75u24c75h65a 9938909673784

To je pro řadu lidí ten současný Favorit taky ;-)

0/−2
18.2.2016 18:41

V21l43a49d72i68m90í63r 74F95i40b95i10g66e16r 5694981451904

Takže stál zhruba 1 měsíční plat, takže dnes by ten Favorit měl být kolem 25-30000 korunami.

+1/0
19.2.2016 10:39

L33u51k93á74š 13S57e82d53l51á61č19e62k 1983597407610

Julius Meinl taky otevřel svou luxusní prodejnu v Praze a do půl roku bylo s ním amen.

+1/0
18.2.2016 18:26

V31l44a21d46i78m86í74r 38F40i49b49i23g47e69r 5534751301134

Ne každý toužil po bramborách 100 za kilo:-)

+1/0
19.2.2016 10:46

M67a25r83e46k 39Š90i88m25o49n 2114647438408

Kotoučový brzdy, řemen místo řetězu, světlo s diodou a na baterii místo dynama. Tomu k...a říkáte retro? Ne akorát snobárna pro hipstery.

+16/0
18.2.2016 18:23

M46a68r14e83k 35V86o97k21á45l 1766654435629

no tak dobře, tak těch dvacet kousků vyrobte ... víc jich stejně neprodáte ..

+4/0
18.2.2016 17:52

P18e69t16r 80G18r42e42s95l 7903256766843

Elita, na kterou prodejce cílí budou jelita... ;-D Ale vážně, nabídka kol je obrovská, od 60.000,- Kč jsou to už pořádné stroje, ne toto. Do tohoto business bych nešel, buď mám specialitu co nikdo jiný nemá a umím něco mimořádného nebo nic. Jen známku, "Česko tohle je luxus" už nestačí... nejsme v roce 2000. Rv

+9/0
18.2.2016 17:52
Foto

J14o30s56e63f 46Z72í72t96k19a 8128546425858

o tom už se párkrát psalo asi je potřeba další reklama zdarma;-€;-€;-€

+2/−1
18.2.2016 17:50

R27o88m32a91n 31K48r28a12t76o82c29h18v67í92l 6316107436554

Ta reklama zdarma být nemusí.

Ale na odbyt to asi nejde.

0/0
19.2.2016 8:42

J52i36ř97í 31D66o50l56e97ž13e91l 3459525156247

Dává jim rok, maximálně dva.

+1/0
18.2.2016 17:40

F72r94a89n53t19i14š69e76k 58H82á37j46e37k 2546789791505

A není to moc Antone Pavloviči ?

+2/0
18.2.2016 18:04

J95i75ř56í 11J16u86r95á31š80e44k 8327445350667

Ani ne Pope Popiči.

+1/0
18.2.2016 19:43

V33l76a15d45i72m12í76r 89F39i84b75i77g25e93r 5304231121294

Zlevnit mohou vždycky, myslím že prostor tu je:-). Kvalitní ocelový nebo hliníkový rám neváží o moc více než karbon a rozdíl v ceně je značný.

0/0
19.2.2016 10:32

J33a51n 48J76i58r22k66a 7170930320

Je to někde úplně mimo segment: jako trendy retrokolo je to málo trendy a málo retro, jako k moderní silničce se k tomu vůbec netřeba vyjadřovat.

Divný kočkopes Rv

+6/0
18.2.2016 17:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.