Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peníze za ojetiny mizí v jiných dotacích, vrakoviště dostávají jen zlomek

Stát loni vybral na likvidaci autovraků přes 380 milionů korun, vrakovištím se však dostaly jen čtyři procenta z částky. Poplatky nejsou účelově vázány, peníze se tak používají i jinde. Návrh nového zákona uvažuje využít vybrané poplatky například na šrotovné nebo jako podporu motoristům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š15t14e79f41a20n 20F69r64i10č77a 7292968473376

Ty poplatky neplní účel. Vedou k tomu, že lidé své auto vyjezdí až do sešrotování. Teprve pak si koupí mladší ojetinu. Nebýt poplatků, svého auta by se zbavili podstatně dříve. Je pravděpodobné, že vozový park by v Česku omládl, kdyby poplatky vůbec nebyly. Když mám pojízdné auto, které je díky poplatkům prakticky neprodejné, jak se zachovám? No přece racionálně. Raději ho ještě využiji a nákup mladšího auta na pár let odložím.

0/0
21.2.2016 20:25

J94a97n 32O41p64i88s 3483208422315

Vrakoviště má příjem z rozprodaných náhradních dílů aut které byli "ukradeny státem" jako povinná ekologická likvidace.

Příklad- mám dvě Feldy, Jedna je starší a SÁM sem usoudil, že už není bezpečné ji provozovat z důvodů koroze i když je tam motor po rozvodech a nové brzdy, ramena a td..Takže ho mám na náhradní díli a nevidím důvod proč bych si měl kupovat náhradní díly na vrakovišti.[>-];-O;-O;-O;-O;-O

+2/0
21.2.2016 12:45

K16a68m21i20l 44D53o40l83e83z43e16l 6492716754222

vyborny, ptat se na nazor tech nejvetsich zlodeju AAA

+3/0
20.2.2016 20:50

P43ř70e98m37y18s12l 39H22r84o90m38a81d19a 2394116248941

Vrakoviště by měla brát bezplatně auta i nekompletní. Za likvidaci je zaplaceno už při nákupu auta a podruhé v eko dani. Platit za to, že si vezmu například motor je dost zvěrstvo. Když pak člověk z vrkoviště kupuje na deset let staré auto páté dveře a vrakovišťák si řekne o dva tisíce, tak to je opravdu hodně vostrý.

+8/0
20.2.2016 19:06

J70a57n 35J51a98n59e29k 9564475448230

Ano,to je realita

0/0
20.2.2016 19:13

M14i30r54o35s55l28a31v 27U49r82b33a29n 1766557351289

Vy date cele svoje auto za 1000, pouhe dvere si pak muzete koupit za 2000 a z rozdilu si majitel vrakoviste vydela na krasne nove treba BMW M550...

+1/0
20.2.2016 19:52

J16i71n31d54ř81i28c21h 78Š23k50o70p43e21k 4785801700665

za likvidaci vozu je zaplaceno až u aut od určitého roku výroby, navíc ne všechna auta co jdou na vrakáč mají zaplacenou ekodaň

Vidíš jen příjem vrakáče z prodeje motoru, ale když jim tam někdo přiveze totálně zrezlou stodvacítku nebo starého peugeota, tak z toho vrakáč moc prodejem nezíská, ale náklady na likvidaci má stále

0/0
21.2.2016 11:15

J26a18n 64J46a12n35e89k 9184825748220

ja musim svuj majetek-auto ktere jsem zaplatil,platil ruceni,EKOdan,STK,emise atd -odevzdat k ,,ekolikvidaci".Kompletni,nic z MEHO majetku nesmi chybet a EKOLIKVIDATOR okamzite zacne toto auto rozprodavet na dily;-O.Dvere kus1000,motor3000,blatniky,svetla,disky atd.Co neproda na dily skonci ve vykupu surovin.No a na tu EKOlikvidaci toho zas tak moc nezustane.Proc to se svym majetkem nemuzu udelat sam?Na urad donesu potvrzeni kam jsem odevzdal nebezpecny odpad(naplne,plasty atd),dily rozprodam,kovy do sberny....Kazdy by to asi nedelal,ale proc tu neni moznost takto nalozit se SVYM majetkem?Byznys pro nekoho.....

+6/0
20.2.2016 17:33

V46l38a57d94i73s40l23a83v 26B89u40r84y18š75e21k 1159572867154

těžko říct, všechno má svůj důvod, nejčastější důvody všeljakých nařízení jsou proto, aby se zabránilo podvodům, což se často stejně nedaří, funguje to tak, že se lidem něco nelíbí, tím to vždycky začne, třeba stáčení tachometrů, tak se vymyslí nějaké nařízení, nařízení je sice bezzubé, ale už ho nikdo nezruší, pak nikdo neví, proč se to tak dělá a lidi jako vy se pak diví tomu, proč nemůžou to či ono

+2/−1
20.2.2016 18:05

J69i11n62d61ř59i47c69h 81Š13k45o40p46e97k 4535981410845

1) majetek odevzdávat nemusíš. Pokud je auto v slušném stavu, můžeš ho buď dojezdit nebo prodat. Ekolikvidace je až poslední řešení, zpravidla aut, která již z nějakých důvodů nejde dále provozovat

2) určité věci z něj pro ekolikvidaci chybět mohou (viz příslušný zákon), pravda, zásadní jako motor tam být musí

3) proč by nemohl ekolikvidátor díly rozprodat ? Likvidace odpadu znamená, že se nesmí dále použít ??

4) doma auta není možné rozebírat z jasného důvodu - většina lidí by prostě provozní kapaliny neřešila a volně vypustila, případně nepoužitelné části někam naházela. Proto se to nesmí

0/−2
20.2.2016 18:10

V91l75a69d80i65s95l54a76v 85B33u55r69y89š30e42k 1309772147204

tak pokud by to lidi rozebírali někde na svém pozemku, tak to by ještě šlo, ale lidi jsou strašně bezohlední a já pamatuji dobu, kdy roky rozebírali auta na ulici, skládali si ze třech jedno, vagabundi

+1/−1
20.2.2016 18:29

J83i75n96d56ř13i57c20h 48Š84k53o41p40e19k 4445361220815

z hlediska vlivu na životní prostředí je úplně jedno, zda provozní kapaliny vytečou na soukromé zahradě či na návsi

Do přírody se to dostane v obou případech

+1/−2
20.2.2016 18:31

J26i34ř13í 15E18r84b73e23n 1233214226257

Jak tohle mohl nekdo minusovat, nechapu. Holt asi exiszuji lide, podke kterych oleje a kyseliny cti hranice parcely...

+2/0
20.2.2016 21:15

J97a25n 30B49a88r56t18á94č28e66k 6325555570689

To je pouze zástupný problém, aby si někdo odůvodnil proč to nejde. Na vrakovišti nejsou o nic víc větší odborníci a při manipulaci s použitými provozními kapalinami nejsou nijak lepší než kdokoli jiný.

+1/0
20.2.2016 23:29

J33i53n92d46ř35i63c18h 60Š13k52o10p14e75k 4905331430885

ano zástupný problém ;-D;-D

Krásně bylo vidět např. u TKO, když se platilo dle množství. Taky lidi neházeli bordel všude, co ? Jen aby ušetřili. Stejná by to bylo i při rozebírání aut doma

0/0
21.2.2016 11:16

J96a32n 86J37a20n90e30k 9864285278620

Jindrichu,vy vlastnite kterou ekolikvidacni firmu?Psal jsem,ze ,,Na urad donesu potvrzeni kam jsem odevzdal nebezpecny odpad(naplne,plasty atd)"aby mohlo byt vozidlo vyrazeno z registru.Na to nepotrebuji DOTOVANOU firmu,to zvladnu sam!!

+2/0
20.2.2016 19:12

J59i12n57d57ř48i61c30h 30Š76k85o58p17e47k 4225771480835

Nevlastním Honzo.

Potvrzení ti napíše kde kdo, vůbec to nic neznamená ani neříká. Navíc likvidace aut se lépe kontroluje pokud to dělá pár firem v okrese než tisíce jednotlivých lidí

P.S: Jinak odevzdání nebezpečných částí na skládku nebezpečného odpadu by se ti silně prodražilo

0/0
21.2.2016 11:13

J79a27n 70F84r77o85l58í34k 6816940425114

Kotrbo, Kotrbo. Fakt si myslíš, že většina občanů dá raději půl melounu za nové místo 150 litrů za starší auto jen aby ušetřila 3 litry?8-o

+8/0
20.2.2016 15:50

V25l48a45d89i96s53l50a52v 55B37u38r12y22š21e59k 1479242487254

pokud budou většina občanů vagabundi, kteří aby ušetřili jsou schopni menšinu klidně otrávit, tak je lepší si raději nic nemyslet

0/−6
20.2.2016 16:21

J42a52r45o16m10í55r 77K81r25á98l 4320659654869

Pokud většina dojezdí auto, dokud splňuje emise, je to ekologické chování. Ale to přesahuje zjevně meze Vašeho chápání.

0/0
20.2.2016 19:55

J28i60n47d23ř26i49c67h 36Š94k37o52p88e68k 4725651360205

ta tabulka uvádějící EURO normy dle roku výroby je dost nepřesná a zavádějící

0/0
20.2.2016 15:48

T20o42m79á10š 58H79u41d44e44č29e71k 3343523329703

"To bude sice o něco dražší, ale z hlediska dalších provozních nákladů by mělo vycházet levněji."

To je lež. Každá ekologická záležitost přidává do vozidla nějaké kurvítko. EGR zanáší sání a DPF, DPF se postupně zanáší, močovina může bez varování dojít, přímý vstřik benzinu spalovací prostor, malé turbomotory mají obecně nízkou životnost (a je problém, aby něžraly i trávu kolem silnice). Místo aby výrobci zlepšovali efektivitu spalovacího provozu a jízdního cyklu, přidávají pouze tyto poruchové ekologické kraviny, aby splnili nějaké normy, které namaloval jakýsi úředník. A stát si ještě využití podobných svinstev vynucuje :-(.

+19/0
20.2.2016 14:29

S71t25a92n59i22s34l96a97v 56R15o56s17e63c21k86ý 9155259881889

A jaký je dopad na ekologii při výrobě nového auta oproti provozu staršího např za 5 let?

+3/0
20.2.2016 17:08

S22t32a85n85i68s80l15a78v 80R30o95s12e51c15k81ý 9265529781159

Samozřejmě počínaje odvozem šrotu do hutí, hutěmi, válcovnami, slévárnami atd. atd....

+2/0
20.2.2016 17:09

D23a85v22i44d 33V93i12k71t77o32r57a 9244554445637

Jak, "bylo by vhodné omezit jejich provoz"? Co to je za asociální blá... výrok? Pokud je to auto udržované a má malý nájezd kilometrů, pak ničí životní prostředí podstatně méně, než auto nové, nahrazované každé tři roky opět novým autem. Melouni svou agresivní ekoteroristickou politikou nakonec zahubí nás všechny a pak sebe, protože už nebudou mít na kom parazitovat :(.

+18/0
20.2.2016 13:47

M19i47r85e38k 33G78a16j55e26r 5761596139140

A tak je to skoro s kazdym poplatkem a dani. Vybiraji se proto, aby bylo na nove uredniky.

+10/0
20.2.2016 13:40

I12v81a94n 43U35h20l75i13r 6109871612912

No je to jednoduché aby vrakoviště dostalo dotaci na recyklaci tak musí autovrak převzít zdarma. A světe div se většina autovrakovišt a kovošrotů za autovrak ještě zaplatí a ještě na tom slušně vydělá protože prodat z auta se dá skoro vše. To jen a pouze stát a firmy svážející komunální odpad hlásí že potřebují dotace protože recyklace je drahá :P

+4/0
20.2.2016 11:54

J66a19n 37M55a33l16ý 1495679874948

Vrakoviště za vrak ještě nabízejí 1000, protože za ty materiály, které se z vozu dají znovu použít dostanou mnohonásobně víc. Já se fakt divím, že tomuhle kecu o ekologické likvidaci někdo může věřit, a že to vlastně nikomu moc nevadí.

+3/0
20.2.2016 12:51

M43i40r23e54k 36G17a40j94e66r 5721906969680

Odstaveni auta na vrakoviste jeste neni zadna natoz ekologicka likvidace auta. Bobuzel se skutecna konecna likvidace nijak nekontroluje. Mozna je pak v poradku, kdyz ty penize z poplatku zustavaji statu, ktery pozdeji tu likvidaci musi uskutecnit.

0/0
20.2.2016 13:44

R95a37d24e87k 45N68e60u19m58a33n46n 5662682778985

přirážka 3 tisíce fakt nikomu nedá třeba 30 litrů na nákup o 2 roky mladšího auta

+8/−1
20.2.2016 10:18

V91l70a20d45i26s17l47a64v 29B80u82r67y71š14e31k 1879102687494

jistě že je to málo, to je totiž jako vždy takové polovičaté řešení plné kompromisů a sociálních ohledů, je to jako třicetikorunovej poplatek, taky k ničemu

0/0
20.2.2016 16:24

J41a28n 18N27o14v97á36k 8850846167760

Takže ten kdo si může dovolit jen starší auto ještě přispívá daní z převodu někomu jinému na nové. To je stejná zvrhlost, jako když slovenský důchodce se svým třetinovým důchodem platí za řeckého důchodce dluhy.

+24/0
20.2.2016 10:11

J87a66r38o40m12í94r 62K55r80á61l 4570729934179

A sám si koupí ještě starší, protože část peněz musí dát na nesmyslné poplatky. :-/

+6/0
20.2.2016 10:15

K61a10r87e14l 37V45o45m96á29č45k80a 9831528154468

Mluvčí ministerstva průmyslu je evidentně světaznalý odborník. Je celkem jasné,že ke koupi vozu ve vyšší emisní třídě poplatek 3000 nikoho nepřinutí,jde opravdu a opět o sypání peněz daňových poplatníků státní hydře. Dokonce i ten mluvčí,člověk ducha mdlého,je tam za naše peníze. Hrůza.

+11/0
20.2.2016 10:10

K88a31r62e58l 52V91o26j39t41a 6111357358542

3000 raději nezaplatí.;-D Je to komix a bussines pro všechny, krom občana, ten vše cáluje.Tfuj....

+2/0
20.2.2016 10:09

J87i87ř82í 54H24o20d51a97n 6484817563690

mám v tom guláš. byl tu jednou článek že bazary musí vlastnit všechna vozidla co mají k prodeji. tím pádem když je registrují na sebe tak zaplatí ten poplatek ne

+2/0
20.2.2016 9:41

J41o90s47e91f 59H28o52n56e19š 7901392940243

Se starým autem v autobazaru neuspějete z důvodu nízké ceny a tím i provize

0/0
20.2.2016 12:48

J50i24ř44í 70E56r12b12e20n 1893184406627

No a pak ho od vas vyberou na vyssi prirazce nebo o to mene zaplati puvodnimu majiteli...

0/0
20.2.2016 21:19

P35e68t42r 62S48p50a49t15z87i21e11r78e46r 7814812825774

tak jako dříve tak zopakuji, že mnoho z nás může mít na auto, které bude bez poplatku. Auto která jsou stará kolem 7 - 8 mi let..tedy rok 2008 - 2009 mají zcela reálnou cenu než za kolik se prodávají. Řádově oktávie v naftě nestojí 160 tis...jak nám tu bazaristi určtují trh..ale její reálná cena je kolem 70 tis...a na to už by plno lidí mělo. Máme tu nízké platy...to je pravda...proto mnoho lidí kupuje ojetá auta...ale díky cenám postavených na trhu lidé musí kupovat auta starší roku 2005. Důvod...je to jen dovoz. Máme malé platy...ale jsme očividně tolik bohatí, že si můžeme kupovat staré ojetiny dráže než v Německu. Kdyby se lidi vykašlali na koupi dovezených aut..tak by to bazaristi přestali dělat a ceny na trhu mohli jít blíže reálným cenám aut.

0/−12
20.2.2016 9:10

J45a96r58o87m40í72r 94K16r36á90l 4780539594509

Proč bych se měl chovat neekologicky a měnit auta častěji ?

+8/0
20.2.2016 9:14

P81e17t39r 33S59p20a93t69z50i89e88r35e39r 7234652345744

já neříkám že musíte vyměnit auto...ale pokud už někdo musí koupit ojetinu, protože třeba staré mu dosloužilo, tak díky cenám jak jsou u nás nastavené si koupí auto, které nyní bude spadat do toho poplatku. Ale nemusel by, kdyby se k nám auta nedováželi v takové míře. Protože jen díky dovozům tady máme tak vysoké ceny ojetin.

+1/−3
20.2.2016 9:28

P29e29t42r 54T21y81č73k93a 6945462559212

Ceny ojetin nastavuje trh. Pokud tam vidis tak velky prostor ke snizeni ceny tak je zacni prodavat sam. Vydelas majlant.

+5/0
20.2.2016 10:06

P58e69t60r 37S69p28a71t16z57i32e71r82e74r 7554672975154

to já vím, že je nastavuje trh...ale kdo je trh...ze 75% bazaristi...a z čeho jsou převážně živí bazaristi? převážně z dotažených aut...a proto říkám...češi nadávají že nemůžou koupit novější auta protože na ně nemají....a já se ptám..když máme tak malé výplaty...jsme tak bohatí, že můžeme mít ojetá auta dražší než v Německu?

0/−4
20.2.2016 10:12

P42e81t50r 12S26p59a34t27z94i70e35r64e38r 7634732475584

pánové mínusáři jsou zřejmě právě oni bazaristi a nelíbí se jim když se ukazuje pravda..:D nj...oni by pak neměli co prodávat kdyby nemohli tahat..:D ale proto to píšu..je potřeba na to poukázat...ojetiny v zahraničí jsou levnější než u nás...a my bychom se měli cenami srovnat na úroveň zahraničí...tím by šly ceny ojetin dolu....

0/−2
20.2.2016 10:24

P90e29t38r 97T68y93č93k27a 6265952569582

Tak jeste jednou. Cenu auta urcuje trh, tedy nabidka a poptavka. Pokud je trhu nedostatek Octavii TDI a poptavka prevysuje nabidku tak je cena vyssi. V Nemecku je jich mozna prebytek a tak je cena treba nizsi. Lepsi system tvorby cen jeste nikdo nikdy nevymyslel.

+1/0
20.2.2016 10:25

P79e64t23r 75S88p61a63t15z18i42e19r36e19r 7744572465504

to je pravda...ale co si budeme povídat když by se ty auta sem netahali poptávka po nich bude taky....a můžou se víc prodávat auta původem z čr...pak by i nedocházelo k podvodům se stáčením atd...historie by byla průhlednější....jen by se lidé museli smířit s tím, že ty auta budou mít nalítáno kolem 200 - 250 tis...což je ještě dobrý nájezd...to je pak věc jiná...ale mnoho lidí co auta tahají ví, že u ojetiny se skutečná historie zjistit nedá...jelikož ani tak všude popisovaná cebia to zatím nedokáže. A tak se dělají podvody...koupí se levně křáp v zahraničí..sem se přiveze, stočí se km..nasadí se cena tak aby se to vše ještě prodejci vrátilo a ejhle..mám cenu pro trh a tak to člověk musí koupit...jinou možnost totiž nemá. Ale kdyby se auto nedovezlo.ale prodávalo se jen to co tady je..a že tu nemáme málo aut...tak by ceny mohli být klidně levnější, jelikož by se do cena auta nemusela promítat cena za dovoz.

0/0
20.2.2016 10:35

P28e67t97r 45T25y64č47k68a 6165732879552

Kdyz se ty auta sem nebudou vozit ze zahranici tak budou ceny ojetin v CR jeste vyssi. Ty nechapes co jsem ti napsal?

+4/0
20.2.2016 10:39

P84e98t62r 77S68p25a15t21z88i49e12r19e41r 7494582205124

to jako chcete říct, že kdyby se sem nedováželi tak bude poptávka vyšší než nabídka? A i kdyby byla..tak je stále lepší dát kupujícímu na výběr..můžeš mít auto s nižším nájezdem...ale bude ze zahraničí a jelikož se do toho promítne dovoz tak bude cena o př. 30 tis vyšší. Souhlasíš s tím? Pokud ano budeš mít auto které bude mít o 50 tis km měné najeto...ale v tu chvíli má člověk na výběr..koupit levněji auto z čr s vyšším nájezdem..nebo s nižším nájezdem s přirážkou za dovoz. Bylo by to víc fér. A druhá strana je ta...že člověk si koupí auto za př. 80 tis....pak do něj někdo nabourá..je z toho totálka a pojišťovna mu dá jen 40 tis...proč? no protože to auto větší cenu nemá...a člověk pak nadává jaký jsou pojišťovny podvodníci...ale oni nejsou...on to auto tak draho koupil...i když cena auta je podstatně nižší...Když se člověk podívá na cenu na eurotaxxglass.cz nebo do tabulek od Galáše tak uvidí jaké jsou skutečné ceny aut.

0/−2
20.2.2016 10:46

M87i93c45h57a76l 97N38o57v22á63k 7980749167814

Čím méně se budou dovážet sem auta, tím budou ceny vyšší za ojetinu...

Vy by jste se měl naučit základy ekonomiky...

+3/0
20.2.2016 11:43

V87í74ť59a 33K42r56u57t50i58š 1510344615787

Určitě nechce. Vždyť koho by napadlo, že omezení nabídky povede k růstu ceny, evidentní logicky i ekonomický nesmysl. Právě naopak, ta široká nabídka je příčinou těch vysokých cen...

+1/0
20.2.2016 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.