Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peníze za ojetiny mizí v jiných dotacích, vrakoviště dostávají jen zlomek

Stát loni vybral na likvidaci autovraků přes 380 milionů korun, vrakovištím se však dostaly jen čtyři procenta z částky. Poplatky nejsou účelově vázány, peníze se tak používají i jinde. Návrh nového zákona uvažuje využít vybrané poplatky například na šrotovné nebo jako podporu motoristům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š60t18e40f13a45n 38F38r88i53č62a 7322898233966

Ty poplatky neplní účel. Vedou k tomu, že lidé své auto vyjezdí až do sešrotování. Teprve pak si koupí mladší ojetinu. Nebýt poplatků, svého auta by se zbavili podstatně dříve. Je pravděpodobné, že vozový park by v Česku omládl, kdyby poplatky vůbec nebyly. Když mám pojízdné auto, které je díky poplatkům prakticky neprodejné, jak se zachovám? No přece racionálně. Raději ho ještě využiji a nákup mladšího auta na pár let odložím.

0/0
21.2.2016 20:25

J45a90n 76O92p89i76s 3693748872175

Vrakoviště má příjem z rozprodaných náhradních dílů aut které byli "ukradeny státem" jako povinná ekologická likvidace.

Příklad- mám dvě Feldy, Jedna je starší a SÁM sem usoudil, že už není bezpečné ji provozovat z důvodů koroze i když je tam motor po rozvodech a nové brzdy, ramena a td..Takže ho mám na náhradní díli a nevidím důvod proč bych si měl kupovat náhradní díly na vrakovišti.[>-];-O;-O;-O;-O;-O

+2/0
21.2.2016 12:45

K22a11m69i39l 70D18o88l30e43z73e25l 6932396834502

vyborny, ptat se na nazor tech nejvetsich zlodeju AAA

+3/0
20.2.2016 20:50

P70ř80e70m41y21s78l 51H76r19o97m52a79d54a 2934726368851

Vrakoviště by měla brát bezplatně auta i nekompletní. Za likvidaci je zaplaceno už při nákupu auta a podruhé v eko dani. Platit za to, že si vezmu například motor je dost zvěrstvo. Když pak člověk z vrkoviště kupuje na deset let staré auto páté dveře a vrakovišťák si řekne o dva tisíce, tak to je opravdu hodně vostrý.

+8/0
20.2.2016 19:06

J30a33n 89J44a68n98e28k 9454735128550

Ano,to je realita

0/0
20.2.2016 19:13

M48i80r51o60s92l52a28v 94U97r42b76a37n 1706337601419

Vy date cele svoje auto za 1000, pouhe dvere si pak muzete koupit za 2000 a z rozdilu si majitel vrakoviste vydela na krasne nove treba BMW M550...

+1/0
20.2.2016 19:52

J28i37n43d35ř70i47c39h 73Š16k92o15p12e81k 4525951460765

za likvidaci vozu je zaplaceno až u aut od určitého roku výroby, navíc ne všechna auta co jdou na vrakáč mají zaplacenou ekodaň

Vidíš jen příjem vrakáče z prodeje motoru, ale když jim tam někdo přiveze totálně zrezlou stodvacítku nebo starého peugeota, tak z toho vrakáč moc prodejem nezíská, ale náklady na likvidaci má stále

0/0
21.2.2016 11:15

J94a37n 37J56a90n86e12k 9754765388530

ja musim svuj majetek-auto ktere jsem zaplatil,platil ruceni,EKOdan,STK,emise atd -odevzdat k ,,ekolikvidaci".Kompletni,nic z MEHO majetku nesmi chybet a EKOLIKVIDATOR okamzite zacne toto auto rozprodavet na dily;-O.Dvere kus1000,motor3000,blatniky,svetla,disky atd.Co neproda na dily skonci ve vykupu surovin.No a na tu EKOlikvidaci toho zas tak moc nezustane.Proc to se svym majetkem nemuzu udelat sam?Na urad donesu potvrzeni kam jsem odevzdal nebezpecny odpad(naplne,plasty atd),dily rozprodam,kovy do sberny....Kazdy by to asi nedelal,ale proc tu neni moznost takto nalozit se SVYM majetkem?Byznys pro nekoho.....

+6/0
20.2.2016 17:33

V52l94a28d20i17s67l98a18v 40B75u84r11y51š77e54k 1989462267234

těžko říct, všechno má svůj důvod, nejčastější důvody všeljakých nařízení jsou proto, aby se zabránilo podvodům, což se často stejně nedaří, funguje to tak, že se lidem něco nelíbí, tím to vždycky začne, třeba stáčení tachometrů, tak se vymyslí nějaké nařízení, nařízení je sice bezzubé, ale už ho nikdo nezruší, pak nikdo neví, proč se to tak dělá a lidi jako vy se pak diví tomu, proč nemůžou to či ono

+2/−1
20.2.2016 18:05

J54i45n39d60ř75i95c32h 83Š36k50o40p59e92k 4195841300205

1) majetek odevzdávat nemusíš. Pokud je auto v slušném stavu, můžeš ho buď dojezdit nebo prodat. Ekolikvidace je až poslední řešení, zpravidla aut, která již z nějakých důvodů nejde dále provozovat

2) určité věci z něj pro ekolikvidaci chybět mohou (viz příslušný zákon), pravda, zásadní jako motor tam být musí

3) proč by nemohl ekolikvidátor díly rozprodat ? Likvidace odpadu znamená, že se nesmí dále použít ??

4) doma auta není možné rozebírat z jasného důvodu - většina lidí by prostě provozní kapaliny neřešila a volně vypustila, případně nepoužitelné části někam naházela. Proto se to nesmí

0/−2
20.2.2016 18:10

V73l93a93d24i53s87l16a10v 19B36u85r77y46š86e65k 1589632827174

tak pokud by to lidi rozebírali někde na svém pozemku, tak to by ještě šlo, ale lidi jsou strašně bezohlední a já pamatuji dobu, kdy roky rozebírali auta na ulici, skládali si ze třech jedno, vagabundi

+1/−1
20.2.2016 18:29

J23i44n52d24ř84i82c72h 67Š98k26o91p90e65k 4575431340515

z hlediska vlivu na životní prostředí je úplně jedno, zda provozní kapaliny vytečou na soukromé zahradě či na návsi

Do přírody se to dostane v obou případech

+1/−2
20.2.2016 18:31

J31i97ř11í 57E33r59b66e69n 1453164886627

Jak tohle mohl nekdo minusovat, nechapu. Holt asi exiszuji lide, podke kterych oleje a kyseliny cti hranice parcely...

+2/0
20.2.2016 21:15

J74a10n 39B35a76r17t74á31č79e19k 6415795300169

To je pouze zástupný problém, aby si někdo odůvodnil proč to nejde. Na vrakovišti nejsou o nic víc větší odborníci a při manipulaci s použitými provozními kapalinami nejsou nijak lepší než kdokoli jiný.

+1/0
20.2.2016 23:29

J83i27n44d29ř30i12c61h 23Š36k64o81p58e88k 4835841540485

ano zástupný problém ;-D;-D

Krásně bylo vidět např. u TKO, když se platilo dle množství. Taky lidi neházeli bordel všude, co ? Jen aby ušetřili. Stejná by to bylo i při rozebírání aut doma

0/0
21.2.2016 11:16

J75a82n 14J33a25n61e64k 9884505678130

Jindrichu,vy vlastnite kterou ekolikvidacni firmu?Psal jsem,ze ,,Na urad donesu potvrzeni kam jsem odevzdal nebezpecny odpad(naplne,plasty atd)"aby mohlo byt vozidlo vyrazeno z registru.Na to nepotrebuji DOTOVANOU firmu,to zvladnu sam!!

+2/0
20.2.2016 19:12

J70i22n65d30ř37i26c74h 49Š34k26o85p85e10k 4615721740525

Nevlastním Honzo.

Potvrzení ti napíše kde kdo, vůbec to nic neznamená ani neříká. Navíc likvidace aut se lépe kontroluje pokud to dělá pár firem v okrese než tisíce jednotlivých lidí

P.S: Jinak odevzdání nebezpečných částí na skládku nebezpečného odpadu by se ti silně prodražilo

0/0
21.2.2016 11:13

J28a27n 89F45r35o69l64í96k 6256820685644

Kotrbo, Kotrbo. Fakt si myslíš, že většina občanů dá raději půl melounu za nové místo 150 litrů za starší auto jen aby ušetřila 3 litry?8-o

+8/0
20.2.2016 15:50

V78l40a78d43i58s51l23a97v 61B31u72r19y45š29e32k 1899952147714

pokud budou většina občanů vagabundi, kteří aby ušetřili jsou schopni menšinu klidně otrávit, tak je lepší si raději nic nemyslet

0/−6
20.2.2016 16:21

J51a86r22o69m33í77r 66K45r52á11l 4330229434169

Pokud většina dojezdí auto, dokud splňuje emise, je to ekologické chování. Ale to přesahuje zjevně meze Vašeho chápání.

0/0
20.2.2016 19:55

J83i54n84d16ř51i50c19h 58Š75k90o95p54e80k 4985151470735

ta tabulka uvádějící EURO normy dle roku výroby je dost nepřesná a zavádějící

0/0
20.2.2016 15:48

T10o20m20á26š 77H66u69d55e65č91e16k 3703963389183

"To bude sice o něco dražší, ale z hlediska dalších provozních nákladů by mělo vycházet levněji."

To je lež. Každá ekologická záležitost přidává do vozidla nějaké kurvítko. EGR zanáší sání a DPF, DPF se postupně zanáší, močovina může bez varování dojít, přímý vstřik benzinu spalovací prostor, malé turbomotory mají obecně nízkou životnost (a je problém, aby něžraly i trávu kolem silnice). Místo aby výrobci zlepšovali efektivitu spalovacího provozu a jízdního cyklu, přidávají pouze tyto poruchové ekologické kraviny, aby splnili nějaké normy, které namaloval jakýsi úředník. A stát si ještě využití podobných svinstev vynucuje :-(.

+19/0
20.2.2016 14:29

S38t12a61n74i46s83l54a62v 62R92o20s30e72c77k95ý 9665409151369

A jaký je dopad na ekologii při výrobě nového auta oproti provozu staršího např za 5 let?

+3/0
20.2.2016 17:08

S33t11a32n89i15s86l24a59v 84R58o13s87e78c62k87ý 9255789461409

Samozřejmě počínaje odvozem šrotu do hutí, hutěmi, válcovnami, slévárnami atd. atd....

+2/0
20.2.2016 17:09

D10a89v54i57d 57V33i66k46t95o77r69a 9344744655707

Jak, "bylo by vhodné omezit jejich provoz"? Co to je za asociální blá... výrok? Pokud je to auto udržované a má malý nájezd kilometrů, pak ničí životní prostředí podstatně méně, než auto nové, nahrazované každé tři roky opět novým autem. Melouni svou agresivní ekoteroristickou politikou nakonec zahubí nás všechny a pak sebe, protože už nebudou mít na kom parazitovat :(.

+18/0
20.2.2016 13:47

M15i16r16e21k 55G86a31j33e68r 5131586159410

A tak je to skoro s kazdym poplatkem a dani. Vybiraji se proto, aby bylo na nove uredniky.

+10/0
20.2.2016 13:40

I67v84a62n 26U30h10l14i45r 6779521742662

No je to jednoduché aby vrakoviště dostalo dotaci na recyklaci tak musí autovrak převzít zdarma. A světe div se většina autovrakovišt a kovošrotů za autovrak ještě zaplatí a ještě na tom slušně vydělá protože prodat z auta se dá skoro vše. To jen a pouze stát a firmy svážející komunální odpad hlásí že potřebují dotace protože recyklace je drahá :P

+4/0
20.2.2016 11:54

J48a50n 28M81a24l34ý 1375319174578

Vrakoviště za vrak ještě nabízejí 1000, protože za ty materiály, které se z vozu dají znovu použít dostanou mnohonásobně víc. Já se fakt divím, že tomuhle kecu o ekologické likvidaci někdo může věřit, a že to vlastně nikomu moc nevadí.

+3/0
20.2.2016 12:51

M80i19r67e90k 52G77a65j85e53r 5971286349770

Odstaveni auta na vrakoviste jeste neni zadna natoz ekologicka likvidace auta. Bobuzel se skutecna konecna likvidace nijak nekontroluje. Mozna je pak v poradku, kdyz ty penize z poplatku zustavaji statu, ktery pozdeji tu likvidaci musi uskutecnit.

0/0
20.2.2016 13:44

R21a24d53e14k 74N61e34u36m62a40n54n 5172452138515

přirážka 3 tisíce fakt nikomu nedá třeba 30 litrů na nákup o 2 roky mladšího auta

+8/−1
20.2.2016 10:18

V53l77a31d82i33s20l14a52v 58B38u56r35y78š90e98k 1759482247714

jistě že je to málo, to je totiž jako vždy takové polovičaté řešení plné kompromisů a sociálních ohledů, je to jako třicetikorunovej poplatek, taky k ničemu

0/0
20.2.2016 16:24

J17a66n 70N30o61v69á82k 8300276777230

Takže ten kdo si může dovolit jen starší auto ještě přispívá daní z převodu někomu jinému na nové. To je stejná zvrhlost, jako když slovenský důchodce se svým třetinovým důchodem platí za řeckého důchodce dluhy.

+24/0
20.2.2016 10:11

J82a17r74o24m41í75r 75K44r10á67l 4170719934749

A sám si koupí ještě starší, protože část peněz musí dát na nesmyslné poplatky. :-/

+6/0
20.2.2016 10:15

K28a35r54e44l 63V64o15m92á72č95k83a 9811578684238

Mluvčí ministerstva průmyslu je evidentně světaznalý odborník. Je celkem jasné,že ke koupi vozu ve vyšší emisní třídě poplatek 3000 nikoho nepřinutí,jde opravdu a opět o sypání peněz daňových poplatníků státní hydře. Dokonce i ten mluvčí,člověk ducha mdlého,je tam za naše peníze. Hrůza.

+11/0
20.2.2016 10:10

K88a85r73e45l 54V49o60j64t59a 6321987148232

3000 raději nezaplatí.;-D Je to komix a bussines pro všechny, krom občana, ten vše cáluje.Tfuj....

+2/0
20.2.2016 10:09

J13i10ř94í 75H55o43d43a37n 6844627233170

mám v tom guláš. byl tu jednou článek že bazary musí vlastnit všechna vozidla co mají k prodeji. tím pádem když je registrují na sebe tak zaplatí ten poplatek ne

+2/0
20.2.2016 9:41

J89o43s78e39f 58H27o17n31e58š 7781302960583

Se starým autem v autobazaru neuspějete z důvodu nízké ceny a tím i provize

0/0
20.2.2016 12:48

J29i77ř74í 89E84r40b64e11n 1783694956887

No a pak ho od vas vyberou na vyssi prirazce nebo o to mene zaplati puvodnimu majiteli...

0/0
20.2.2016 21:19

P16e11t35r 78S22p14a33t60z37i64e16r81e34r 7104152915814

tak jako dříve tak zopakuji, že mnoho z nás může mít na auto, které bude bez poplatku. Auto která jsou stará kolem 7 - 8 mi let..tedy rok 2008 - 2009 mají zcela reálnou cenu než za kolik se prodávají. Řádově oktávie v naftě nestojí 160 tis...jak nám tu bazaristi určtují trh..ale její reálná cena je kolem 70 tis...a na to už by plno lidí mělo. Máme tu nízké platy...to je pravda...proto mnoho lidí kupuje ojetá auta...ale díky cenám postavených na trhu lidé musí kupovat auta starší roku 2005. Důvod...je to jen dovoz. Máme malé platy...ale jsme očividně tolik bohatí, že si můžeme kupovat staré ojetiny dráže než v Německu. Kdyby se lidi vykašlali na koupi dovezených aut..tak by to bazaristi přestali dělat a ceny na trhu mohli jít blíže reálným cenám aut.

0/−12
20.2.2016 9:10

J63a34r78o96m27í36r 65K68r47á98l 4310579164219

Proč bych se měl chovat neekologicky a měnit auta častěji ?

+8/0
20.2.2016 9:14

P73e81t50r 52S25p80a52t46z73i96e45r30e64r 7714912655844

já neříkám že musíte vyměnit auto...ale pokud už někdo musí koupit ojetinu, protože třeba staré mu dosloužilo, tak díky cenám jak jsou u nás nastavené si koupí auto, které nyní bude spadat do toho poplatku. Ale nemusel by, kdyby se k nám auta nedováželi v takové míře. Protože jen díky dovozům tady máme tak vysoké ceny ojetin.

+1/−3
20.2.2016 9:28

P35e71t28r 24T44y26č90k87a 6745692199742

Ceny ojetin nastavuje trh. Pokud tam vidis tak velky prostor ke snizeni ceny tak je zacni prodavat sam. Vydelas majlant.

+5/0
20.2.2016 10:06

P14e11t12r 31S52p42a98t82z56i88e20r39e27r 7594812615954

to já vím, že je nastavuje trh...ale kdo je trh...ze 75% bazaristi...a z čeho jsou převážně živí bazaristi? převážně z dotažených aut...a proto říkám...češi nadávají že nemůžou koupit novější auta protože na ně nemají....a já se ptám..když máme tak malé výplaty...jsme tak bohatí, že můžeme mít ojetá auta dražší než v Německu?

0/−4
20.2.2016 10:12

P71e93t75r 80S24p94a84t86z95i38e65r59e64r 7504212435704

pánové mínusáři jsou zřejmě právě oni bazaristi a nelíbí se jim když se ukazuje pravda..:D nj...oni by pak neměli co prodávat kdyby nemohli tahat..:D ale proto to píšu..je potřeba na to poukázat...ojetiny v zahraničí jsou levnější než u nás...a my bychom se měli cenami srovnat na úroveň zahraničí...tím by šly ceny ojetin dolu....

0/−2
20.2.2016 10:24

P69e94t43r 98T21y38č92k81a 6385462619882

Tak jeste jednou. Cenu auta urcuje trh, tedy nabidka a poptavka. Pokud je trhu nedostatek Octavii TDI a poptavka prevysuje nabidku tak je cena vyssi. V Nemecku je jich mozna prebytek a tak je cena treba nizsi. Lepsi system tvorby cen jeste nikdo nikdy nevymyslel.

+1/0
20.2.2016 10:25

P96e83t44r 39S91p13a75t42z92i89e15r26e44r 7564132435334

to je pravda...ale co si budeme povídat když by se ty auta sem netahali poptávka po nich bude taky....a můžou se víc prodávat auta původem z čr...pak by i nedocházelo k podvodům se stáčením atd...historie by byla průhlednější....jen by se lidé museli smířit s tím, že ty auta budou mít nalítáno kolem 200 - 250 tis...což je ještě dobrý nájezd...to je pak věc jiná...ale mnoho lidí co auta tahají ví, že u ojetiny se skutečná historie zjistit nedá...jelikož ani tak všude popisovaná cebia to zatím nedokáže. A tak se dělají podvody...koupí se levně křáp v zahraničí..sem se přiveze, stočí se km..nasadí se cena tak aby se to vše ještě prodejci vrátilo a ejhle..mám cenu pro trh a tak to člověk musí koupit...jinou možnost totiž nemá. Ale kdyby se auto nedovezlo.ale prodávalo se jen to co tady je..a že tu nemáme málo aut...tak by ceny mohli být klidně levnější, jelikož by se do cena auta nemusela promítat cena za dovoz.

0/0
20.2.2016 10:35

P90e47t97r 95T56y89č85k27a 6965602649822

Kdyz se ty auta sem nebudou vozit ze zahranici tak budou ceny ojetin v CR jeste vyssi. Ty nechapes co jsem ti napsal?

+4/0
20.2.2016 10:39

P97e84t58r 33S96p98a54t31z30i71e47r45e10r 7764792885264

to jako chcete říct, že kdyby se sem nedováželi tak bude poptávka vyšší než nabídka? A i kdyby byla..tak je stále lepší dát kupujícímu na výběr..můžeš mít auto s nižším nájezdem...ale bude ze zahraničí a jelikož se do toho promítne dovoz tak bude cena o př. 30 tis vyšší. Souhlasíš s tím? Pokud ano budeš mít auto které bude mít o 50 tis km měné najeto...ale v tu chvíli má člověk na výběr..koupit levněji auto z čr s vyšším nájezdem..nebo s nižším nájezdem s přirážkou za dovoz. Bylo by to víc fér. A druhá strana je ta...že člověk si koupí auto za př. 80 tis....pak do něj někdo nabourá..je z toho totálka a pojišťovna mu dá jen 40 tis...proč? no protože to auto větší cenu nemá...a člověk pak nadává jaký jsou pojišťovny podvodníci...ale oni nejsou...on to auto tak draho koupil...i když cena auta je podstatně nižší...Když se člověk podívá na cenu na eurotaxxglass.cz nebo do tabulek od Galáše tak uvidí jaké jsou skutečné ceny aut.

0/−2
20.2.2016 10:46

M64i63c35h59a58l 46N97o62v92á50k 7920579217934

Čím méně se budou dovážet sem auta, tím budou ceny vyšší za ojetinu...

Vy by jste se měl naučit základy ekonomiky...

+3/0
20.2.2016 11:43

V52í20ť59a 93K14r56u92t46i57š 1580214125297

Určitě nechce. Vždyť koho by napadlo, že omezení nabídky povede k růstu ceny, evidentní logicky i ekonomický nesmysl. Právě naopak, ta široká nabídka je příčinou těch vysokých cen...

+1/0
20.2.2016 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.