Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Peníze za ojetiny mizí v jiných dotacích, vrakoviště dostávají jen zlomek

Stát loni vybral na likvidaci autovraků přes 380 milionů korun, vrakovištím se však dostaly jen čtyři procenta z částky. Poplatky nejsou účelově vázány, peníze se tak používají i jinde. Návrh nového zákona uvažuje využít vybrané poplatky například na šrotovné nebo jako podporu motoristům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š65t56e44f24a88n 68F78r84i10č10a 7972438923256

Ty poplatky neplní účel. Vedou k tomu, že lidé své auto vyjezdí až do sešrotování. Teprve pak si koupí mladší ojetinu. Nebýt poplatků, svého auta by se zbavili podstatně dříve. Je pravděpodobné, že vozový park by v Česku omládl, kdyby poplatky vůbec nebyly. Když mám pojízdné auto, které je díky poplatkům prakticky neprodejné, jak se zachovám? No přece racionálně. Raději ho ještě využiji a nákup mladšího auta na pár let odložím.

0/0
21.2.2016 20:25

J84a31n 61O52p36i58s 3793848602775

Vrakoviště má příjem z rozprodaných náhradních dílů aut které byli "ukradeny státem" jako povinná ekologická likvidace.

Příklad- mám dvě Feldy, Jedna je starší a SÁM sem usoudil, že už není bezpečné ji provozovat z důvodů koroze i když je tam motor po rozvodech a nové brzdy, ramena a td..Takže ho mám na náhradní díli a nevidím důvod proč bych si měl kupovat náhradní díly na vrakovišti.[>-];-O;-O;-O;-O;-O

+2/0
21.2.2016 12:45

K39a85m58i68l 58D98o50l68e91z38e43l 6412826444402

vyborny, ptat se na nazor tech nejvetsich zlodeju AAA

+3/0
20.2.2016 20:50

P93ř65e78m75y71s27l 28H86r96o76m20a72d22a 2234496888231

Vrakoviště by měla brát bezplatně auta i nekompletní. Za likvidaci je zaplaceno už při nákupu auta a podruhé v eko dani. Platit za to, že si vezmu například motor je dost zvěrstvo. Když pak člověk z vrkoviště kupuje na deset let staré auto páté dveře a vrakovišťák si řekne o dva tisíce, tak to je opravdu hodně vostrý.

+8/0
20.2.2016 19:06

J29a84n 43J14a18n11e55k 9244515388830

Ano,to je realita

0/0
20.2.2016 19:13

M93i73r26o39s32l19a93v 74U45r53b65a22n 1606207851509

Vy date cele svoje auto za 1000, pouhe dvere si pak muzete koupit za 2000 a z rozdilu si majitel vrakoviste vydela na krasne nove treba BMW M550...

+1/0
20.2.2016 19:52

J40i22n53d90ř80i65c31h 28Š43k54o27p74e79k 4445701630265

za likvidaci vozu je zaplaceno až u aut od určitého roku výroby, navíc ne všechna auta co jdou na vrakáč mají zaplacenou ekodaň

Vidíš jen příjem vrakáče z prodeje motoru, ale když jim tam někdo přiveze totálně zrezlou stodvacítku nebo starého peugeota, tak z toho vrakáč moc prodejem nezíská, ale náklady na likvidaci má stále

0/0
21.2.2016 11:15

J71a71n 54J48a35n78e47k 9964195658130

ja musim svuj majetek-auto ktere jsem zaplatil,platil ruceni,EKOdan,STK,emise atd -odevzdat k ,,ekolikvidaci".Kompletni,nic z MEHO majetku nesmi chybet a EKOLIKVIDATOR okamzite zacne toto auto rozprodavet na dily;-O.Dvere kus1000,motor3000,blatniky,svetla,disky atd.Co neproda na dily skonci ve vykupu surovin.No a na tu EKOlikvidaci toho zas tak moc nezustane.Proc to se svym majetkem nemuzu udelat sam?Na urad donesu potvrzeni kam jsem odevzdal nebezpecny odpad(naplne,plasty atd),dily rozprodam,kovy do sberny....Kazdy by to asi nedelal,ale proc tu neni moznost takto nalozit se SVYM majetkem?Byznys pro nekoho.....

+6/0
20.2.2016 17:33

V34l19a96d60i51s88l93a14v 64B86u53r80y30š34e57k 1669872757414

těžko říct, všechno má svůj důvod, nejčastější důvody všeljakých nařízení jsou proto, aby se zabránilo podvodům, což se často stejně nedaří, funguje to tak, že se lidem něco nelíbí, tím to vždycky začne, třeba stáčení tachometrů, tak se vymyslí nějaké nařízení, nařízení je sice bezzubé, ale už ho nikdo nezruší, pak nikdo neví, proč se to tak dělá a lidi jako vy se pak diví tomu, proč nemůžou to či ono

+2/−1
20.2.2016 18:05

J89i36n90d41ř26i49c31h 34Š67k49o97p52e55k 4855821310335

1) majetek odevzdávat nemusíš. Pokud je auto v slušném stavu, můžeš ho buď dojezdit nebo prodat. Ekolikvidace je až poslední řešení, zpravidla aut, která již z nějakých důvodů nejde dále provozovat

2) určité věci z něj pro ekolikvidaci chybět mohou (viz příslušný zákon), pravda, zásadní jako motor tam být musí

3) proč by nemohl ekolikvidátor díly rozprodat ? Likvidace odpadu znamená, že se nesmí dále použít ??

4) doma auta není možné rozebírat z jasného důvodu - většina lidí by prostě provozní kapaliny neřešila a volně vypustila, případně nepoužitelné části někam naházela. Proto se to nesmí

0/−2
20.2.2016 18:10

V88l23a49d69i46s20l21a37v 77B67u88r60y80š97e26k 1719612987254

tak pokud by to lidi rozebírali někde na svém pozemku, tak to by ještě šlo, ale lidi jsou strašně bezohlední a já pamatuji dobu, kdy roky rozebírali auta na ulici, skládali si ze třech jedno, vagabundi

+1/−1
20.2.2016 18:29

J58i76n16d33ř60i56c77h 64Š43k62o84p40e31k 4815111800145

z hlediska vlivu na životní prostředí je úplně jedno, zda provozní kapaliny vytečou na soukromé zahradě či na návsi

Do přírody se to dostane v obou případech

+1/−2
20.2.2016 18:31

J54i18ř11í 22E51r70b78e38n 1203954886817

Jak tohle mohl nekdo minusovat, nechapu. Holt asi exiszuji lide, podke kterych oleje a kyseliny cti hranice parcely...

+2/0
20.2.2016 21:15

J18a90n 73B87a65r58t70á88č96e90k 6925405850609

To je pouze zástupný problém, aby si někdo odůvodnil proč to nejde. Na vrakovišti nejsou o nic víc větší odborníci a při manipulaci s použitými provozními kapalinami nejsou nijak lepší než kdokoli jiný.

+1/0
20.2.2016 23:29

J80i10n13d55ř97i95c66h 94Š88k59o28p21e13k 4685151210195

ano zástupný problém ;-D;-D

Krásně bylo vidět např. u TKO, když se platilo dle množství. Taky lidi neházeli bordel všude, co ? Jen aby ušetřili. Stejná by to bylo i při rozebírání aut doma

0/0
21.2.2016 11:16

J84a98n 35J32a65n95e58k 9234905378920

Jindrichu,vy vlastnite kterou ekolikvidacni firmu?Psal jsem,ze ,,Na urad donesu potvrzeni kam jsem odevzdal nebezpecny odpad(naplne,plasty atd)"aby mohlo byt vozidlo vyrazeno z registru.Na to nepotrebuji DOTOVANOU firmu,to zvladnu sam!!

+2/0
20.2.2016 19:12

J47i94n46d22ř25i60c77h 48Š52k58o25p88e77k 4615911770305

Nevlastním Honzo.

Potvrzení ti napíše kde kdo, vůbec to nic neznamená ani neříká. Navíc likvidace aut se lépe kontroluje pokud to dělá pár firem v okrese než tisíce jednotlivých lidí

P.S: Jinak odevzdání nebezpečných částí na skládku nebezpečného odpadu by se ti silně prodražilo

0/0
21.2.2016 11:13

J70a69n 21F70r84o86l33í34k 6746510945114

Kotrbo, Kotrbo. Fakt si myslíš, že většina občanů dá raději půl melounu za nové místo 150 litrů za starší auto jen aby ušetřila 3 litry?8-o

+8/0
20.2.2016 15:50

V77l33a42d10i17s80l96a32v 35B73u17r31y92š95e58k 1169602817724

pokud budou většina občanů vagabundi, kteří aby ušetřili jsou schopni menšinu klidně otrávit, tak je lepší si raději nic nemyslet

0/−6
20.2.2016 16:21

J49a16r79o60m98í58r 71K75r35á35l 4500399724549

Pokud většina dojezdí auto, dokud splňuje emise, je to ekologické chování. Ale to přesahuje zjevně meze Vašeho chápání.

0/0
20.2.2016 19:55

J23i77n17d29ř87i10c38h 58Š77k23o88p71e87k 4455211780125

ta tabulka uvádějící EURO normy dle roku výroby je dost nepřesná a zavádějící

0/0
20.2.2016 15:48

T41o77m92á88š 49H94u59d92e92č36e30k 3973733639973

"To bude sice o něco dražší, ale z hlediska dalších provozních nákladů by mělo vycházet levněji."

To je lež. Každá ekologická záležitost přidává do vozidla nějaké kurvítko. EGR zanáší sání a DPF, DPF se postupně zanáší, močovina může bez varování dojít, přímý vstřik benzinu spalovací prostor, malé turbomotory mají obecně nízkou životnost (a je problém, aby něžraly i trávu kolem silnice). Místo aby výrobci zlepšovali efektivitu spalovacího provozu a jízdního cyklu, přidávají pouze tyto poruchové ekologické kraviny, aby splnili nějaké normy, které namaloval jakýsi úředník. A stát si ještě využití podobných svinstev vynucuje :-(.

+19/0
20.2.2016 14:29

S81t94a51n66i84s61l46a13v 65R29o27s78e31c49k79ý 9575859621479

A jaký je dopad na ekologii při výrobě nového auta oproti provozu staršího např za 5 let?

+3/0
20.2.2016 17:08

S15t27a92n51i80s98l24a40v 47R15o78s65e83c85k68ý 9735249801239

Samozřejmě počínaje odvozem šrotu do hutí, hutěmi, válcovnami, slévárnami atd. atd....

+2/0
20.2.2016 17:09

D96a16v89i21d 17V37i12k90t92o72r74a 9564974575927

Jak, "bylo by vhodné omezit jejich provoz"? Co to je za asociální blá... výrok? Pokud je to auto udržované a má malý nájezd kilometrů, pak ničí životní prostředí podstatně méně, než auto nové, nahrazované každé tři roky opět novým autem. Melouni svou agresivní ekoteroristickou politikou nakonec zahubí nás všechny a pak sebe, protože už nebudou mít na kom parazitovat :(.

+18/0
20.2.2016 13:47

M15i21r28e57k 45G48a90j19e65r 5141516889790

A tak je to skoro s kazdym poplatkem a dani. Vybiraji se proto, aby bylo na nove uredniky.

+10/0
20.2.2016 13:40

I73v52a82n 95U71h26l88i32r 6349141952452

No je to jednoduché aby vrakoviště dostalo dotaci na recyklaci tak musí autovrak převzít zdarma. A světe div se většina autovrakovišt a kovošrotů za autovrak ještě zaplatí a ještě na tom slušně vydělá protože prodat z auta se dá skoro vše. To jen a pouze stát a firmy svážející komunální odpad hlásí že potřebují dotace protože recyklace je drahá :P

+4/0
20.2.2016 11:54

J90a86n 16M12a44l23ý 1845929184388

Vrakoviště za vrak ještě nabízejí 1000, protože za ty materiály, které se z vozu dají znovu použít dostanou mnohonásobně víc. Já se fakt divím, že tomuhle kecu o ekologické likvidaci někdo může věřit, a že to vlastně nikomu moc nevadí.

+3/0
20.2.2016 12:51

M70i25r31e75k 11G77a57j53e72r 5261276469860

Odstaveni auta na vrakoviste jeste neni zadna natoz ekologicka likvidace auta. Bobuzel se skutecna konecna likvidace nijak nekontroluje. Mozna je pak v poradku, kdyz ty penize z poplatku zustavaji statu, ktery pozdeji tu likvidaci musi uskutecnit.

0/0
20.2.2016 13:44

R82a54d73e95k 43N93e39u35m21a44n93n 5722742268445

přirážka 3 tisíce fakt nikomu nedá třeba 30 litrů na nákup o 2 roky mladšího auta

+8/−1
20.2.2016 10:18

V85l44a60d66i89s86l42a55v 72B11u57r12y28š86e46k 1249892837974

jistě že je to málo, to je totiž jako vždy takové polovičaté řešení plné kompromisů a sociálních ohledů, je to jako třicetikorunovej poplatek, taky k ničemu

0/0
20.2.2016 16:24

J35a42n 19N23o55v25á51k 8340416167470

Takže ten kdo si může dovolit jen starší auto ještě přispívá daní z převodu někomu jinému na nové. To je stejná zvrhlost, jako když slovenský důchodce se svým třetinovým důchodem platí za řeckého důchodce dluhy.

+24/0
20.2.2016 10:11

J32a42r38o31m53í71r 70K17r96á60l 4310869834199

A sám si koupí ještě starší, protože část peněz musí dát na nesmyslné poplatky. :-/

+6/0
20.2.2016 10:15

K11a48r66e34l 62V41o75m84á37č11k53a 9121468344348

Mluvčí ministerstva průmyslu je evidentně světaznalý odborník. Je celkem jasné,že ke koupi vozu ve vyšší emisní třídě poplatek 3000 nikoho nepřinutí,jde opravdu a opět o sypání peněz daňových poplatníků státní hydře. Dokonce i ten mluvčí,člověk ducha mdlého,je tam za naše peníze. Hrůza.

+11/0
20.2.2016 10:10

K80a72r86e40l 31V75o26j95t79a 6641147858682

3000 raději nezaplatí.;-D Je to komix a bussines pro všechny, krom občana, ten vše cáluje.Tfuj....

+2/0
20.2.2016 10:09

J39i35ř64í 35H22o61d33a37n 6664247403670

mám v tom guláš. byl tu jednou článek že bazary musí vlastnit všechna vozidla co mají k prodeji. tím pádem když je registrují na sebe tak zaplatí ten poplatek ne

+2/0
20.2.2016 9:41

J54o68s43e68f 62H94o24n96e62š 7121452230183

Se starým autem v autobazaru neuspějete z důvodu nízké ceny a tím i provize

0/0
20.2.2016 12:48

J45i57ř46í 45E95r30b33e25n 1843714206687

No a pak ho od vas vyberou na vyssi prirazce nebo o to mene zaplati puvodnimu majiteli...

0/0
20.2.2016 21:19

P97e67t21r 62S12p63a60t84z38i98e66r34e88r 7234702915954

tak jako dříve tak zopakuji, že mnoho z nás může mít na auto, které bude bez poplatku. Auto která jsou stará kolem 7 - 8 mi let..tedy rok 2008 - 2009 mají zcela reálnou cenu než za kolik se prodávají. Řádově oktávie v naftě nestojí 160 tis...jak nám tu bazaristi určtují trh..ale její reálná cena je kolem 70 tis...a na to už by plno lidí mělo. Máme tu nízké platy...to je pravda...proto mnoho lidí kupuje ojetá auta...ale díky cenám postavených na trhu lidé musí kupovat auta starší roku 2005. Důvod...je to jen dovoz. Máme malé platy...ale jsme očividně tolik bohatí, že si můžeme kupovat staré ojetiny dráže než v Německu. Kdyby se lidi vykašlali na koupi dovezených aut..tak by to bazaristi přestali dělat a ceny na trhu mohli jít blíže reálným cenám aut.

0/−12
20.2.2016 9:10

J71a27r47o36m73í64r 77K26r58á44l 4490429604589

Proč bych se měl chovat neekologicky a měnit auta častěji ?

+8/0
20.2.2016 9:14

P47e19t53r 77S32p13a37t64z43i34e60r15e81r 7954602165954

já neříkám že musíte vyměnit auto...ale pokud už někdo musí koupit ojetinu, protože třeba staré mu dosloužilo, tak díky cenám jak jsou u nás nastavené si koupí auto, které nyní bude spadat do toho poplatku. Ale nemusel by, kdyby se k nám auta nedováželi v takové míře. Protože jen díky dovozům tady máme tak vysoké ceny ojetin.

+1/−3
20.2.2016 9:28

P62e98t35r 70T10y27č72k36a 6505722359372

Ceny ojetin nastavuje trh. Pokud tam vidis tak velky prostor ke snizeni ceny tak je zacni prodavat sam. Vydelas majlant.

+5/0
20.2.2016 10:06

P97e81t68r 78S63p26a91t37z64i33e81r51e92r 7934432985194

to já vím, že je nastavuje trh...ale kdo je trh...ze 75% bazaristi...a z čeho jsou převážně živí bazaristi? převážně z dotažených aut...a proto říkám...češi nadávají že nemůžou koupit novější auta protože na ně nemají....a já se ptám..když máme tak malé výplaty...jsme tak bohatí, že můžeme mít ojetá auta dražší než v Německu?

0/−4
20.2.2016 10:12

P30e53t64r 52S62p52a81t53z61i84e20r27e17r 7324852635374

pánové mínusáři jsou zřejmě právě oni bazaristi a nelíbí se jim když se ukazuje pravda..:D nj...oni by pak neměli co prodávat kdyby nemohli tahat..:D ale proto to píšu..je potřeba na to poukázat...ojetiny v zahraničí jsou levnější než u nás...a my bychom se měli cenami srovnat na úroveň zahraničí...tím by šly ceny ojetin dolu....

0/−2
20.2.2016 10:24

P92e60t34r 77T82y23č90k37a 6425452169972

Tak jeste jednou. Cenu auta urcuje trh, tedy nabidka a poptavka. Pokud je trhu nedostatek Octavii TDI a poptavka prevysuje nabidku tak je cena vyssi. V Nemecku je jich mozna prebytek a tak je cena treba nizsi. Lepsi system tvorby cen jeste nikdo nikdy nevymyslel.

+1/0
20.2.2016 10:25

P15e76t44r 30S42p56a39t35z27i77e38r13e35r 7114732205824

to je pravda...ale co si budeme povídat když by se ty auta sem netahali poptávka po nich bude taky....a můžou se víc prodávat auta původem z čr...pak by i nedocházelo k podvodům se stáčením atd...historie by byla průhlednější....jen by se lidé museli smířit s tím, že ty auta budou mít nalítáno kolem 200 - 250 tis...což je ještě dobrý nájezd...to je pak věc jiná...ale mnoho lidí co auta tahají ví, že u ojetiny se skutečná historie zjistit nedá...jelikož ani tak všude popisovaná cebia to zatím nedokáže. A tak se dělají podvody...koupí se levně křáp v zahraničí..sem se přiveze, stočí se km..nasadí se cena tak aby se to vše ještě prodejci vrátilo a ejhle..mám cenu pro trh a tak to člověk musí koupit...jinou možnost totiž nemá. Ale kdyby se auto nedovezlo.ale prodávalo se jen to co tady je..a že tu nemáme málo aut...tak by ceny mohli být klidně levnější, jelikož by se do cena auta nemusela promítat cena za dovoz.

0/0
20.2.2016 10:35

P13e47t71r 34T85y70č57k45a 6815372919402

Kdyz se ty auta sem nebudou vozit ze zahranici tak budou ceny ojetin v CR jeste vyssi. Ty nechapes co jsem ti napsal?

+4/0
20.2.2016 10:39

P74e78t38r 89S26p29a48t13z29i11e55r50e42r 7944452315974

to jako chcete říct, že kdyby se sem nedováželi tak bude poptávka vyšší než nabídka? A i kdyby byla..tak je stále lepší dát kupujícímu na výběr..můžeš mít auto s nižším nájezdem...ale bude ze zahraničí a jelikož se do toho promítne dovoz tak bude cena o př. 30 tis vyšší. Souhlasíš s tím? Pokud ano budeš mít auto které bude mít o 50 tis km měné najeto...ale v tu chvíli má člověk na výběr..koupit levněji auto z čr s vyšším nájezdem..nebo s nižším nájezdem s přirážkou za dovoz. Bylo by to víc fér. A druhá strana je ta...že člověk si koupí auto za př. 80 tis....pak do něj někdo nabourá..je z toho totálka a pojišťovna mu dá jen 40 tis...proč? no protože to auto větší cenu nemá...a člověk pak nadává jaký jsou pojišťovny podvodníci...ale oni nejsou...on to auto tak draho koupil...i když cena auta je podstatně nižší...Když se člověk podívá na cenu na eurotaxxglass.cz nebo do tabulek od Galáše tak uvidí jaké jsou skutečné ceny aut.

0/−2
20.2.2016 10:46

M87i12c40h71a95l 24N12o38v72á95k 7550849807894

Čím méně se budou dovážet sem auta, tím budou ceny vyšší za ojetinu...

Vy by jste se měl naučit základy ekonomiky...

+3/0
20.2.2016 11:43

V50í45ť72a 59K31r44u29t66i82š 1980674145847

Určitě nechce. Vždyť koho by napadlo, že omezení nabídky povede k růstu ceny, evidentní logicky i ekonomický nesmysl. Právě naopak, ta široká nabídka je příčinou těch vysokých cen...

+1/0
20.2.2016 11:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.