Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po osmi letech v černých číslech. ČSA loni vydělaly 223 milionů

České aerolinie byly loni po dlouhých osmi letech v zisku. Vydělaly 223 milionů korun, o rok dříve vykázaly ztrátu 631 milionů. Pomohlo zmenšení flotily, lepší obsazenost i levná ropa. Také letos plánují kladný hospodářský výsledek. V rozhovoru pro Lidové noviny to řekl předseda představenstva aerolinek Jozef Sinčák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R70a11d76e48k 31N48e90u56m53a53n55n 5842652548885

k lepšímu výsledku přispěl prodej dvou Boeingů

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
19.2.2016 21:30

J54a84n 98D95o15l81e68ž98a24l 3919269839797

Takže 8 let trvalo, než se ČSA vzpamatovaly z "terapie" pana Tvrdíka. Tomu se podařilo během 2 let udělat z prosperujících aerolinek, firmu na odpis. Jestli tak povede Slavii, tak si brzo zahraje Slavie s Baníkem Ostrava ve 2. lize.... 8-o;-O!!

+5/−1
19.2.2016 13:09

P36e13t59r 93G42r47e33s91l 7573886146213

Tomu se říká "czech-kseft". To nikoho, když byl majitelem stát nenapadlo snížit náklady, pronajmout ztrátová letadla? Raději opticky předvést, že jsou mínus 631M tj. hodnota akcií je hodně slabá, prodat za nízkou cenu Korean Air a poté vyřešit co s náklady a ono to jde za pár týdnů? Mám se ještě co učit... [>-]

0/0
19.2.2016 11:07

V75í20t 87H84r48a42d58i13l 2674155261932

Tak to si může vedení rozdat prémie ;-)

+1/0
19.2.2016 10:10

J78a61n 67M88a41z76ů33r39e31k 2178764278505

tak pokud by většinu držel stát, tak si na to můžeme vsadit, že by to tak bylo....ale korejci se šimáněm jsou přeci jen větší realisté

0/0
19.2.2016 10:12

J95a90n 32M17a64z62ů37r19e90k 2928164578205

já tam vidím teda hlavně to, že se do toho nemotá už stát, který je vždy ten nejhorší hospodář.

0/0
19.2.2016 9:59
Foto

P38a52v83e34l 75M67a96k42o10v63e84c 8648135251

Máte na mysli korejský, čínský nebo český stát...?:-)

0/0
19.2.2016 10:01

J22a80n 80M54a13z21ů67r97e45k 2678804598505

jasně, že český ;-)

+1/−1
19.2.2016 10:03
Foto

P63a66v68e70l 74M82a83k66o94v86e46c 8828105581

Zisk je zásluhou prodeje majetku...ještě víc v plusu by ČSA byly, kdyby přestaly létat úplně...:-(

+1/−3
19.2.2016 9:34
Foto

M52a62r89t68i32n 98V58á21c96l20a21v 3604548973690

Nesmysl

+1/0
19.2.2016 9:40
Foto

P53a47v65e94l 17M56a78k43o93v23e89c 8308415551

Něco málo o fungování ČSA vím...:-). A jejich fungování pečlivě sleduji i nyní. Víte něco, co mně uteklo? Rád se poučím. Děkuji.

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/427885/Fly-OK-fly-CSA-aneb-posledni-zhasne.html

0/−2
19.2.2016 9:59

M85a93r17t29i20n 19K54o82z76á21k 4374500149547

Kdybyste, pane Makovče, s odkazy do svého blogu nespamoval v každé druhé diskuzi, možná by vás i někdo mohl brát vážně.

+5/0
19.2.2016 10:07
Foto

P71a59v62e31l 38M67a34k42o97v26e15c 8508955831

Nepovažuji za účelné v diskusi opisovat názory, které jsem napsal v blogu. Každý autor je rád, pokud jeho články lidé čtou, a tak si obvykle i dělá (povolenou) propagaci svých článků. iDnes takový postup autorům dokonce doporučuje. Pro Vás dodávám informaci, že čtení mých blogů není (zatím) povinné...:-). Kde si mohu přečíst nějaké Vaše názory (třeba o ČSA)? Děkuji za odkazy.

+3/−1
19.2.2016 10:14

J56a74n 18C19o38n78s50t34a26n52t34i87n 1602981643880

prodali 3 boeingy za 100 mega (celkem) a opravovali jeden motor airbusu za 180 mega, dobrý ;-D

+6/0
19.2.2016 9:15
Foto

P82a79v16e73l 87M31a63k37o98v12e86c 8608615181

Součástí dodávek Airbusů byly i náhradní motory (samozřejmě za výhodnější ceny). Při nedávném masivním rozprodeji majetku ČSA se prodávaly (pod cenou) i náhradní motory...:-(

0/0
19.2.2016 10:31

M13i14r68o58s97l29a46v 28D41u75s75í30k 1349459775140

Jsou v černých číslech, ale za jakých podmínek. ČSA šly jako přepravce hodně dolů s kvalitou služeb a destinacemi. Hodně jsem je používal. Nyní už méně.

+4/0
19.2.2016 9:11

Z79d73e42n43e36k 32V69r89b19a 8689535543807

To je realita. Za jiných podmínek by to směřovalo k insolvenčnímu řízení. Tady je vidět jaký je rozdíl mezi soukromou firmou a firmou stoprocentně vlastněnou státem. Sotva se podařilo vymést politické trafikanty a zabránit rozkrádání tak to začíná fungovat. Když si uvědomíme, že reálná hodnota ČSA byla víceméně záporná a jediné co mělo ještě cenu byla historie společnosti, kterou prodat nešlo, tak je to skoro zázrak.

0/0
19.2.2016 11:07

A39l76e63x72a63n44d31e82r 90P49r65o68c45h60a73z97k22a 2101386906303

tak je zcela zrejme, ze to neni zasluha CSA ale levne ropy, takze ne "mimo jine" ale "prave proto". A to je v posuzovani hospodareni zasadni ...

0/−10
19.2.2016 8:37

P97a17v86e28l 74V75a81l97e68n88t59a 7921731597463

V důsledku nepříznivého kurzu dolaru se tak vliv nižších cen paliv projevuje pouhými třemi procenty úspor v celkových nákladech. Přečtěte si článek než začnete reagovat.

+13/0
19.2.2016 8:41

A97l66e61x80a43n82d95e81r 92P77r67o85c19h25a20z56k52a 2251896186783

Ja si myslim sve. CSA nepotrebuje zverejnovat zpravu, ze usetrili jen kvuli levnejsimu palivu a rikat, ze kdyby neslo palivo na tretinu sve ceny, tak by byly opet ve ztrate. Nevypada to dobre a banky to slyset nechteji. Managori si nakonec taky potrebuji honit trika, jak jsou dobri. Ty procenta jsou pouzity v argumentaci smesne. Ma to vypadat tak, ze i kdyz padla cena paliva na tretinu ceny, promitlo se to do celkovych nakladu 3%. Me je znamo, ze naklady na provoz u dopravnich letadel jsou cca 30% mzdy, 40-50% palivo a zbytek ostatni. Bud za nekoho ucelove kopete nebo vite jen to, co je psano. Jinak si to nedokazu vysvetlit

0/0
19.2.2016 13:16

J55i85ř45í 68N54e10k92u80l76a 3199528864245

Tak asi největším nákladem bude odpis toho letadla ne. Na ten jste uplně zapomnel.

0/0
19.2.2016 14:30

A61l23e42x76a19n86d25e20r 15P35r96o18c94h88a53z77k13a 2491576686373

B737 stoji miliardu. Zivotnost 20let. Kdyby to letadlo letelo kazdy den PRG-CDG a zpet, byl by odpis z ciste kupni ceny 70tisic. Palivo na takovy let stalo v roce 2014 200tisc. To letadlo by ale v takovem poctu letu denne bylo nevyuzite. Ano, nejsou tam jeste naklady na technickou udrzbu, ale jiz z toho je videt, ze naklady na palivo musi byt daleko nejvyssimi naklady na provoz dopravniho letadla. Pokud mate odkaz na nejake ekonomicke rozbory nakladovosti dopravnich letadel, prijmu jiny nazor, nemam s tim problem

0/0
19.2.2016 15:55

K29a21r75e45l 73N37o94v87o21t11n58y 2431325109580

Je skoro zazrak, ze po Tvrdikove socialne-demokratickem vedeni se vubec do cernych cisel dostaly...

Mimochodem, vite, kdo tehdy dal tvrdikovi CSA jako trafiku? Nikdo jiny, nez nas soucasny premier Sobotka, tehdy jako ministr financi. Pote, co se Boeing postavil proti zameru mu dat na hrani Aero Vodochody, a pote co ministr dopravy nesouhlasil se zamerem mu dat na hrani Ceskou Spravu Letist. Asi vedeli, proc ho nechteji...

"ČSSD hledala pro Tvrdíka nové uplatnění. Podle tisku se však proti angažmá v Aeru Vodochody postavil Boeing a s nástupem do státního podniku Česká správa letišť nesouhlasil ministr dopravy Milan Šimonovský(KDU-ČSL).[13] Nakonec zástupci ministerstva financí v dozorčí radě Českých aerolinií odvolali dosavadního šéfa Miroslava Kůlu a Tvrdíka bez řádného výběrového řízení jmenovali na jeho místo."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Jaroslav_Tvrd%C3%ADk#.C5.98editelem_.C4.8Cesk.C3.BDch_aerolini.C3.AD

+10/0
19.2.2016 8:36
Foto

T43o20m48á80š 31D63v44o79ř19á71k 3465153146376

Kdo chce Luftjardu, tak musí být prachatý.

Jarda umí "investovat"...

+1/0
19.2.2016 9:07

V97l15a12d38i55m33í93r 31H11o72l22ý 8864251276237

Za pár let se mu možná podaří přivést na buben i Čínu.

0/0
19.2.2016 11:23

F95i59l61i66p 52S29i68r39o19t87e15k 9652759942361

Neni ovsem spravedlive zapominat na dalsi pany po nem, co to dorazili. A kdo dosadil je.

+1/0
19.2.2016 9:54

V12l89a89s83t83i12m52i40l 93B54u34k49o88v47e17c 8197759291625

Tvrďák odešel, takže se to muselo nějak projevit..

Však ona se Čína dá taky časem dohromady..

+10/0
19.2.2016 8:14

M94a75r86t53i47n 83H78o46r72a 4285665270372

:)))

Doufam ze tohle ctou v Cine!

.... a taky na Slavii.....

0/0
19.2.2016 8:13

M54a15r46t20i96n 34P42r39i92m17a30s 4727977931291

Co? Že dal Šimáně ČSA do kupy?

+1/−1
19.2.2016 8:20

M50a71r79t95i88n 55H42o40r35a 4135465460982

Ne, kolik času je průměrně potřeba postavit na nohy to, co jakkoliv řídil Luftjarda.

+3/−1
19.2.2016 8:36
Foto

J33a15k66u74b 86V16a21š43k41o 1708984772943

A není trochu divný, že kat ČSA a ten kdo na jejich potížích nejvíc vydělal, skončili spolu v jedné firmě.

0/0
19.2.2016 8:49

M29a65r81t79i32n 73P85r83i26m32a55s 4867317481981

Třeba v Tvrdíkovi něco je a ČSA během své funkce jen "šikovně připravil".

0/0
20.2.2016 19:29

A72n15d83r93e87y 95B40r69a11t62u96k20h86i17n 2167402183969

Ten příklad měli by dat do učebnic, jak hospodaří stát a jak soukromý majitel. Doufám že brzo stejnou cestou půjde i ČEZ.

+7/0
19.2.2016 8:07
Foto

P20a60v22e74l 52M33a24k71o22v48e88c 8448285101

To není o hospodaření státu, ale o korupci a organizovaném zločinu...:-( Takže asi jiné učebnice.

0/0
19.2.2016 10:08

R84o72m44a67n 65K24r83a17t32o35c22h77v68í76l 6756957186254

stamiliony sem stamiliony tam

0/0
19.2.2016 8:05

D25a78n33a 37N47a59i39m40a69n72o34v27á 1301220286776

Poslete tam Tvrdika a on vam ukaze, jak se to ma delat.

+15/0
19.2.2016 8:00
Foto

P20a12v44e71l 71P51o82k36o53r88n49ý 2406544550942

Číslo vypadá hezky, ale je to jen o něco více, než údajné výkupné za ty 2 dívenky.

+1/−7
19.2.2016 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.