Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po osmi letech v černých číslech. ČSA loni vydělaly 223 milionů

České aerolinie byly loni po dlouhých osmi letech v zisku. Vydělaly 223 milionů korun, o rok dříve vykázaly ztrátu 631 milionů. Pomohlo zmenšení flotily, lepší obsazenost i levná ropa. Také letos plánují kladný hospodářský výsledek. V rozhovoru pro Lidové noviny to řekl předseda představenstva aerolinek Jozef Sinčák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R41a51d19e34k 29N27e39u29m29a91n79n 5762862628195

k lepšímu výsledku přispěl prodej dvou Boeingů

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
19.2.2016 21:30

J27a24n 17D66o40l95e63ž94a85l 3609679679727

Takže 8 let trvalo, než se ČSA vzpamatovaly z "terapie" pana Tvrdíka. Tomu se podařilo během 2 let udělat z prosperujících aerolinek, firmu na odpis. Jestli tak povede Slavii, tak si brzo zahraje Slavie s Baníkem Ostrava ve 2. lize.... 8-o;-O!!

+5/−1
19.2.2016 13:09

P96e12t72r 77G19r37e50s69l 7173836736693

Tomu se říká "czech-kseft". To nikoho, když byl majitelem stát nenapadlo snížit náklady, pronajmout ztrátová letadla? Raději opticky předvést, že jsou mínus 631M tj. hodnota akcií je hodně slabá, prodat za nízkou cenu Korean Air a poté vyřešit co s náklady a ono to jde za pár týdnů? Mám se ještě co učit... [>-]

0/0
19.2.2016 11:07

V42í51t 76H14r79a60d75i82l 2964325141202

Tak to si může vedení rozdat prémie ;-)

+1/0
19.2.2016 10:10

J60a28n 83M73a77z22ů31r56e49k 2308914778325

tak pokud by většinu držel stát, tak si na to můžeme vsadit, že by to tak bylo....ale korejci se šimáněm jsou přeci jen větší realisté

0/0
19.2.2016 10:12

J72a91n 23M92a76z74ů46r12e86k 2788304808965

já tam vidím teda hlavně to, že se do toho nemotá už stát, který je vždy ten nejhorší hospodář.

0/0
19.2.2016 9:59
Foto

P63a56v57e16l 53M22a37k93o64v86e80c 8108485241

Máte na mysli korejský, čínský nebo český stát...?:-)

0/0
19.2.2016 10:01

J15a51n 95M49a38z83ů37r14e23k 2738954288125

jasně, že český ;-)

+1/−1
19.2.2016 10:03
Foto

P33a22v96e71l 35M66a34k98o93v61e83c 8428215771

Zisk je zásluhou prodeje majetku...ještě víc v plusu by ČSA byly, kdyby přestaly létat úplně...:-(

+1/−3
19.2.2016 9:34

M95a37r45t62i74n 81V64á55c84l77a60v 3334458193800

Nesmysl

+1/0
19.2.2016 9:40
Foto

P70a69v64e92l 28M25a16k13o36v67e48c 8618665861

Něco málo o fungování ČSA vím...:-). A jejich fungování pečlivě sleduji i nyní. Víte něco, co mně uteklo? Rád se poučím. Děkuji.

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/427885/Fly-OK-fly-CSA-aneb-posledni-zhasne.html

0/−2
19.2.2016 9:59

M10a68r60t97i23n 63K55o47z43á45k 4484890579537

Kdybyste, pane Makovče, s odkazy do svého blogu nespamoval v každé druhé diskuzi, možná by vás i někdo mohl brát vážně.

+5/0
19.2.2016 10:07
Foto

P22a32v91e28l 49M91a61k76o53v60e13c 8578745781

Nepovažuji za účelné v diskusi opisovat názory, které jsem napsal v blogu. Každý autor je rád, pokud jeho články lidé čtou, a tak si obvykle i dělá (povolenou) propagaci svých článků. iDnes takový postup autorům dokonce doporučuje. Pro Vás dodávám informaci, že čtení mých blogů není (zatím) povinné...:-). Kde si mohu přečíst nějaké Vaše názory (třeba o ČSA)? Děkuji za odkazy.

+3/−1
19.2.2016 10:14

J74a74n 23C13o57n70s23t15a84n11t72i41n 1952221263520

prodali 3 boeingy za 100 mega (celkem) a opravovali jeden motor airbusu za 180 mega, dobrý ;-D

+6/0
19.2.2016 9:15
Foto

P36a95v65e21l 73M90a93k11o63v39e34c 8888845331

Součástí dodávek Airbusů byly i náhradní motory (samozřejmě za výhodnější ceny). Při nedávném masivním rozprodeji majetku ČSA se prodávaly (pod cenou) i náhradní motory...:-(

0/0
19.2.2016 10:31

M98i60r97o75s29l40a63v 87D83u21s25í20k 1759759785650

Jsou v černých číslech, ale za jakých podmínek. ČSA šly jako přepravce hodně dolů s kvalitou služeb a destinacemi. Hodně jsem je používal. Nyní už méně.

+4/0
19.2.2016 9:11

Z64d20e42n85e21k 63V73r25b45a 8499335273337

To je realita. Za jiných podmínek by to směřovalo k insolvenčnímu řízení. Tady je vidět jaký je rozdíl mezi soukromou firmou a firmou stoprocentně vlastněnou státem. Sotva se podařilo vymést politické trafikanty a zabránit rozkrádání tak to začíná fungovat. Když si uvědomíme, že reálná hodnota ČSA byla víceméně záporná a jediné co mělo ještě cenu byla historie společnosti, kterou prodat nešlo, tak je to skoro zázrak.

0/0
19.2.2016 11:07

A70l62e16x18a80n42d76e18r 38P14r36o59c59h30a85z54k19a 2801606256513

tak je zcela zrejme, ze to neni zasluha CSA ale levne ropy, takze ne "mimo jine" ale "prave proto". A to je v posuzovani hospodareni zasadni ...

0/−10
19.2.2016 8:37

P74a60v73e49l 83V75a42l73e15n65t33a 7551161517433

V důsledku nepříznivého kurzu dolaru se tak vliv nižších cen paliv projevuje pouhými třemi procenty úspor v celkových nákladech. Přečtěte si článek než začnete reagovat.

+13/0
19.2.2016 8:41

A17l81e70x49a29n15d44e33r 87P76r40o13c58h72a69z88k59a 2771496946303

Ja si myslim sve. CSA nepotrebuje zverejnovat zpravu, ze usetrili jen kvuli levnejsimu palivu a rikat, ze kdyby neslo palivo na tretinu sve ceny, tak by byly opet ve ztrate. Nevypada to dobre a banky to slyset nechteji. Managori si nakonec taky potrebuji honit trika, jak jsou dobri. Ty procenta jsou pouzity v argumentaci smesne. Ma to vypadat tak, ze i kdyz padla cena paliva na tretinu ceny, promitlo se to do celkovych nakladu 3%. Me je znamo, ze naklady na provoz u dopravnich letadel jsou cca 30% mzdy, 40-50% palivo a zbytek ostatni. Bud za nekoho ucelove kopete nebo vite jen to, co je psano. Jinak si to nedokazu vysvetlit

0/0
19.2.2016 13:16

J42i13ř25í 19N31e12k86u69l29a 3779888794665

Tak asi největším nákladem bude odpis toho letadla ne. Na ten jste uplně zapomnel.

0/0
19.2.2016 14:30

A49l73e56x72a48n21d71e12r 11P79r93o25c63h34a19z44k90a 2521906426223

B737 stoji miliardu. Zivotnost 20let. Kdyby to letadlo letelo kazdy den PRG-CDG a zpet, byl by odpis z ciste kupni ceny 70tisic. Palivo na takovy let stalo v roce 2014 200tisc. To letadlo by ale v takovem poctu letu denne bylo nevyuzite. Ano, nejsou tam jeste naklady na technickou udrzbu, ale jiz z toho je videt, ze naklady na palivo musi byt daleko nejvyssimi naklady na provoz dopravniho letadla. Pokud mate odkaz na nejake ekonomicke rozbory nakladovosti dopravnich letadel, prijmu jiny nazor, nemam s tim problem

0/0
19.2.2016 15:55

K15a94r11e30l 51N26o64v66o48t12n83y 2391195619960

Je skoro zazrak, ze po Tvrdikove socialne-demokratickem vedeni se vubec do cernych cisel dostaly...

Mimochodem, vite, kdo tehdy dal tvrdikovi CSA jako trafiku? Nikdo jiny, nez nas soucasny premier Sobotka, tehdy jako ministr financi. Pote, co se Boeing postavil proti zameru mu dat na hrani Aero Vodochody, a pote co ministr dopravy nesouhlasil se zamerem mu dat na hrani Ceskou Spravu Letist. Asi vedeli, proc ho nechteji...

"ČSSD hledala pro Tvrdíka nové uplatnění. Podle tisku se však proti angažmá v Aeru Vodochody postavil Boeing a s nástupem do státního podniku Česká správa letišť nesouhlasil ministr dopravy Milan Šimonovský(KDU-ČSL).[13] Nakonec zástupci ministerstva financí v dozorčí radě Českých aerolinií odvolali dosavadního šéfa Miroslava Kůlu a Tvrdíka bez řádného výběrového řízení jmenovali na jeho místo."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Jaroslav_Tvrd%C3%ADk#.C5.98editelem_.C4.8Cesk.C3.BDch_aerolini.C3.AD

+10/0
19.2.2016 8:36
Foto

T86o58m97á54š 78D66v18o93ř79á28k 3785213546576

Kdo chce Luftjardu, tak musí být prachatý.

Jarda umí "investovat"...

+1/0
19.2.2016 9:07

V82l87a58d24i32m18í88r 34H45o37l42ý 8914481816177

Za pár let se mu možná podaří přivést na buben i Čínu.

0/0
19.2.2016 11:23

F66i65l78i39p 77S82i58r20o24t43e93k 9502529162681

Neni ovsem spravedlive zapominat na dalsi pany po nem, co to dorazili. A kdo dosadil je.

+1/0
19.2.2016 9:54

V37l15a51s25t92i93m15i73l 34B64u93k19o25v47e22c 8117389631115

Tvrďák odešel, takže se to muselo nějak projevit..

Však ona se Čína dá taky časem dohromady..

+10/0
19.2.2016 8:14

M45a30r10t40i24n 29H42o44r52a 4555945130462

:)))

Doufam ze tohle ctou v Cine!

.... a taky na Slavii.....

0/0
19.2.2016 8:13

M19a51r42t36i27n 24P27r22i57m49a41s 4267767531931

Co? Že dal Šimáně ČSA do kupy?

+1/−1
19.2.2016 8:20

M19a77r22t92i20n 38H85o36r92a 4625955300892

Ne, kolik času je průměrně potřeba postavit na nohy to, co jakkoliv řídil Luftjarda.

+3/−1
19.2.2016 8:36
Foto

J56a95k31u90b 37V76a94š97k34o 1648604962463

A není trochu divný, že kat ČSA a ten kdo na jejich potížích nejvíc vydělal, skončili spolu v jedné firmě.

0/0
19.2.2016 8:49

M33a90r36t89i61n 11P35r32i16m65a28s 4117507501881

Třeba v Tvrdíkovi něco je a ČSA během své funkce jen "šikovně připravil".

0/0
20.2.2016 19:29

A61n84d39r94e32y 88B45r61a51t16u61k26h55i56n 2847862853129

Ten příklad měli by dat do učebnic, jak hospodaří stát a jak soukromý majitel. Doufám že brzo stejnou cestou půjde i ČEZ.

+7/0
19.2.2016 8:07
Foto

P57a37v59e14l 86M95a76k28o49v16e17c 8698155971

To není o hospodaření státu, ale o korupci a organizovaném zločinu...:-( Takže asi jiné učebnice.

0/0
19.2.2016 10:08

R80o71m18a87n 12K19r89a84t17o44c79h15v73í24l 6336737786154

stamiliony sem stamiliony tam

0/0
19.2.2016 8:05

D24a24n53a 72N69a21i78m32a34n26o90v64á 1891420286596

Poslete tam Tvrdika a on vam ukaze, jak se to ma delat.

+15/0
19.2.2016 8:00
Foto

P16a65v70e76l 51P16o96k83o22r36n40ý 2186894620132

Číslo vypadá hezky, ale je to jen o něco více, než údajné výkupné za ty 2 dívenky.

+1/−7
19.2.2016 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.