Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po osmi letech v černých číslech. ČSA loni vydělaly 223 milionů

České aerolinie byly loni po dlouhých osmi letech v zisku. Vydělaly 223 milionů korun, o rok dříve vykázaly ztrátu 631 milionů. Pomohlo zmenšení flotily, lepší obsazenost i levná ropa. Také letos plánují kladný hospodářský výsledek. V rozhovoru pro Lidové noviny to řekl předseda představenstva aerolinek Jozef Sinčák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R67a63d41e14k 94N65e70u32m64a59n88n 5152782678855

k lepšímu výsledku přispěl prodej dvou Boeingů

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
19.2.2016 21:30

J43a51n 87D55o85l66e64ž72a20l 3639159819857

Takže 8 let trvalo, než se ČSA vzpamatovaly z "terapie" pana Tvrdíka. Tomu se podařilo během 2 let udělat z prosperujících aerolinek, firmu na odpis. Jestli tak povede Slavii, tak si brzo zahraje Slavie s Baníkem Ostrava ve 2. lize.... 8-o;-O!!

+5/−1
19.2.2016 13:09

P52e47t33r 55G18r96e58s47l 7573376886263

Tomu se říká "czech-kseft". To nikoho, když byl majitelem stát nenapadlo snížit náklady, pronajmout ztrátová letadla? Raději opticky předvést, že jsou mínus 631M tj. hodnota akcií je hodně slabá, prodat za nízkou cenu Korean Air a poté vyřešit co s náklady a ono to jde za pár týdnů? Mám se ještě co učit... [>-]

0/0
19.2.2016 11:07

V23í23t 25H98r38a59d45i55l 2324315971892

Tak to si může vedení rozdat prémie ;-)

+1/0
19.2.2016 10:10

J65a77n 75M13a90z30ů50r88e83k 2838784268365

tak pokud by většinu držel stát, tak si na to můžeme vsadit, že by to tak bylo....ale korejci se šimáněm jsou přeci jen větší realisté

0/0
19.2.2016 10:12

J42a96n 81M18a47z85ů24r97e39k 2718524498735

já tam vidím teda hlavně to, že se do toho nemotá už stát, který je vždy ten nejhorší hospodář.

0/0
19.2.2016 9:59
Foto

P81a13v68e35l 63M30a49k42o89v40e31c 8558565361

Máte na mysli korejský, čínský nebo český stát...?:-)

0/0
19.2.2016 10:01

J85a10n 41M38a43z97ů71r94e62k 2638474838445

jasně, že český ;-)

+1/−1
19.2.2016 10:03
Foto

P83a91v35e15l 32M63a26k48o47v30e58c 8308585761

Zisk je zásluhou prodeje majetku...ještě víc v plusu by ČSA byly, kdyby přestaly létat úplně...:-(

+1/−3
19.2.2016 9:34
Foto

M92a52r65t59i61n 89V59á37c97l96a42v 3194508113850

Nesmysl

+1/0
19.2.2016 9:40
Foto

P49a14v86e79l 85M65a50k63o34v97e91c 8398865481

Něco málo o fungování ČSA vím...:-). A jejich fungování pečlivě sleduji i nyní. Víte něco, co mně uteklo? Rád se poučím. Děkuji.

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/427885/Fly-OK-fly-CSA-aneb-posledni-zhasne.html

0/−2
19.2.2016 9:59

M78a82r18t84i31n 78K51o96z13á84k 4924840559927

Kdybyste, pane Makovče, s odkazy do svého blogu nespamoval v každé druhé diskuzi, možná by vás i někdo mohl brát vážně.

+5/0
19.2.2016 10:07
Foto

P38a71v23e22l 25M62a96k25o70v50e72c 8208515881

Nepovažuji za účelné v diskusi opisovat názory, které jsem napsal v blogu. Každý autor je rád, pokud jeho články lidé čtou, a tak si obvykle i dělá (povolenou) propagaci svých článků. iDnes takový postup autorům dokonce doporučuje. Pro Vás dodávám informaci, že čtení mých blogů není (zatím) povinné...:-). Kde si mohu přečíst nějaké Vaše názory (třeba o ČSA)? Děkuji za odkazy.

+3/−1
19.2.2016 10:14

J41a61n 69C59o72n87s28t23a34n33t28i32n 1432521113120

prodali 3 boeingy za 100 mega (celkem) a opravovali jeden motor airbusu za 180 mega, dobrý ;-D

+6/0
19.2.2016 9:15
Foto

P85a10v19e56l 34M61a83k78o24v34e50c 8628225671

Součástí dodávek Airbusů byly i náhradní motory (samozřejmě za výhodnější ceny). Při nedávném masivním rozprodeji majetku ČSA se prodávaly (pod cenou) i náhradní motory...:-(

0/0
19.2.2016 10:31

M21i20r36o62s64l51a24v 42D21u66s74í25k 1479889925920

Jsou v černých číslech, ale za jakých podmínek. ČSA šly jako přepravce hodně dolů s kvalitou služeb a destinacemi. Hodně jsem je používal. Nyní už méně.

+4/0
19.2.2016 9:11

Z28d54e24n67e63k 71V11r94b63a 8799765893457

To je realita. Za jiných podmínek by to směřovalo k insolvenčnímu řízení. Tady je vidět jaký je rozdíl mezi soukromou firmou a firmou stoprocentně vlastněnou státem. Sotva se podařilo vymést politické trafikanty a zabránit rozkrádání tak to začíná fungovat. Když si uvědomíme, že reálná hodnota ČSA byla víceméně záporná a jediné co mělo ještě cenu byla historie společnosti, kterou prodat nešlo, tak je to skoro zázrak.

0/0
19.2.2016 11:07

A48l47e64x10a65n21d17e95r 80P86r58o86c52h88a52z81k19a 2231936856313

tak je zcela zrejme, ze to neni zasluha CSA ale levne ropy, takze ne "mimo jine" ale "prave proto". A to je v posuzovani hospodareni zasadni ...

0/−10
19.2.2016 8:37

P15a95v48e53l 13V49a19l41e98n84t73a 7341961727293

V důsledku nepříznivého kurzu dolaru se tak vliv nižších cen paliv projevuje pouhými třemi procenty úspor v celkových nákladech. Přečtěte si článek než začnete reagovat.

+13/0
19.2.2016 8:41

A24l80e76x84a95n47d66e64r 79P21r81o58c22h53a65z81k14a 2231426506263

Ja si myslim sve. CSA nepotrebuje zverejnovat zpravu, ze usetrili jen kvuli levnejsimu palivu a rikat, ze kdyby neslo palivo na tretinu sve ceny, tak by byly opet ve ztrate. Nevypada to dobre a banky to slyset nechteji. Managori si nakonec taky potrebuji honit trika, jak jsou dobri. Ty procenta jsou pouzity v argumentaci smesne. Ma to vypadat tak, ze i kdyz padla cena paliva na tretinu ceny, promitlo se to do celkovych nakladu 3%. Me je znamo, ze naklady na provoz u dopravnich letadel jsou cca 30% mzdy, 40-50% palivo a zbytek ostatni. Bud za nekoho ucelove kopete nebo vite jen to, co je psano. Jinak si to nedokazu vysvetlit

0/0
19.2.2016 13:16

J55i62ř71í 97N63e80k12u83l62a 3559268324725

Tak asi největším nákladem bude odpis toho letadla ne. Na ten jste uplně zapomnel.

0/0
19.2.2016 14:30

A94l42e26x10a34n67d38e82r 72P91r66o60c28h54a29z90k29a 2821396776923

B737 stoji miliardu. Zivotnost 20let. Kdyby to letadlo letelo kazdy den PRG-CDG a zpet, byl by odpis z ciste kupni ceny 70tisic. Palivo na takovy let stalo v roce 2014 200tisc. To letadlo by ale v takovem poctu letu denne bylo nevyuzite. Ano, nejsou tam jeste naklady na technickou udrzbu, ale jiz z toho je videt, ze naklady na palivo musi byt daleko nejvyssimi naklady na provoz dopravniho letadla. Pokud mate odkaz na nejake ekonomicke rozbory nakladovosti dopravnich letadel, prijmu jiny nazor, nemam s tim problem

0/0
19.2.2016 15:55

K67a28r15e86l 42N65o64v79o27t64n65y 2351495589320

Je skoro zazrak, ze po Tvrdikove socialne-demokratickem vedeni se vubec do cernych cisel dostaly...

Mimochodem, vite, kdo tehdy dal tvrdikovi CSA jako trafiku? Nikdo jiny, nez nas soucasny premier Sobotka, tehdy jako ministr financi. Pote, co se Boeing postavil proti zameru mu dat na hrani Aero Vodochody, a pote co ministr dopravy nesouhlasil se zamerem mu dat na hrani Ceskou Spravu Letist. Asi vedeli, proc ho nechteji...

"ČSSD hledala pro Tvrdíka nové uplatnění. Podle tisku se však proti angažmá v Aeru Vodochody postavil Boeing a s nástupem do státního podniku Česká správa letišť nesouhlasil ministr dopravy Milan Šimonovský(KDU-ČSL).[13] Nakonec zástupci ministerstva financí v dozorčí radě Českých aerolinií odvolali dosavadního šéfa Miroslava Kůlu a Tvrdíka bez řádného výběrového řízení jmenovali na jeho místo."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Jaroslav_Tvrd%C3%ADk#.C5.98editelem_.C4.8Cesk.C3.BDch_aerolini.C3.AD

+10/0
19.2.2016 8:36
Foto

T64o14m88á73š 21D43v81o69ř14á47k 3455363826916

Kdo chce Luftjardu, tak musí být prachatý.

Jarda umí "investovat"...

+1/0
19.2.2016 9:07

V42l71a85d53i78m36í23r 21H22o91l12ý 8734121556367

Za pár let se mu možná podaří přivést na buben i Čínu.

0/0
19.2.2016 11:23

F10i35l78i94p 95S36i25r93o64t66e59k 9842589112491

Neni ovsem spravedlive zapominat na dalsi pany po nem, co to dorazili. A kdo dosadil je.

+1/0
19.2.2016 9:54

V95l38a81s86t84i92m79i80l 69B32u19k53o90v95e71c 8477409361425

Tvrďák odešel, takže se to muselo nějak projevit..

Však ona se Čína dá taky časem dohromady..

+10/0
19.2.2016 8:14

M13a22r65t40i85n 65H26o77r30a 4865295500642

:)))

Doufam ze tohle ctou v Cine!

.... a taky na Slavii.....

0/0
19.2.2016 8:13

M19a72r94t72i91n 24P69r43i30m53a19s 4727857811341

Co? Že dal Šimáně ČSA do kupy?

+1/−1
19.2.2016 8:20

M96a92r29t28i57n 25H96o37r40a 4975945310682

Ne, kolik času je průměrně potřeba postavit na nohy to, co jakkoliv řídil Luftjarda.

+3/−1
19.2.2016 8:36
Foto

J24a59k93u49b 80V54a43š27k11o 1978544262653

A není trochu divný, že kat ČSA a ten kdo na jejich potížích nejvíc vydělal, skončili spolu v jedné firmě.

0/0
19.2.2016 8:49

M97a82r67t56i67n 98P83r90i80m36a67s 4117927481221

Třeba v Tvrdíkovi něco je a ČSA během své funkce jen "šikovně připravil".

0/0
20.2.2016 19:29

A45n64d74r95e92y 11B29r69a59t68u91k41h47i16n 2947942733129

Ten příklad měli by dat do učebnic, jak hospodaří stát a jak soukromý majitel. Doufám že brzo stejnou cestou půjde i ČEZ.

+7/0
19.2.2016 8:07
Foto

P90a27v23e68l 82M39a94k46o76v42e32c 8358485871

To není o hospodaření státu, ale o korupci a organizovaném zločinu...:-( Takže asi jiné učebnice.

0/0
19.2.2016 10:08

R15o31m81a46n 32K58r32a64t78o22c18h86v74í66l 6456847846404

stamiliony sem stamiliony tam

0/0
19.2.2016 8:05

D93a97n11a 31N97a75i80m45a11n55o34v85á 1471330306146

Poslete tam Tvrdika a on vam ukaze, jak se to ma delat.

+15/0
19.2.2016 8:00
Foto

P36a26v34e58l 72P25o78k36o47r11n60ý 2956644370112

Číslo vypadá hezky, ale je to jen o něco více, než údajné výkupné za ty 2 dívenky.

+1/−7
19.2.2016 7:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.