Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bizar spacího vlaku: děti do jiného vagonu a táta na hlídku

Dojet ze Švýcarska do Prahy za 800 korun včetně jízdenky a lehátka? Zimní slevová akce na noční vlaky vypadá víc než lákavě. A tak jsme ji vyzkoušeli na vlastní kůži. Výsledek? Domů jsme dorazili spolehlivě a včas, zato o spánku jsme si cestou mohli nechat spíš jen zdát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a28n 72S40o19u82k20u70p 1574874546635

Takové neštěstí. Mně se povedlo dostat lístek na lůžku i v zapadlé Rumunské vesnici, s překladem mi pomáhala půlka nádraží, byla kolem toho hrozně velká sranda (nakreslil sem postel, vláček a nápis ́Budapest ́ s časem odjezdu a stejně na mě čuměla jak na svatého).

+1/0
23.2.2016 10:31

M70i82c84h91a69l 70M90i34l74l81e52r 9506152189702

celkovy dojem?

Autor projevil tendenci vychytralosti a v urcitem bode sobectvi, vedouciho k precinu proti zakladnim pravidlum cestovani lehatkovym vozem. Nevyslo to jak ocekaval. Stezuje si, ofrnuje se na cestovani vlakem a vychvaluje letadlo. Doufam, ze u letadla zustane.

Obcas se setkame s rodici, kteri si mysli,ocekavaji, ze kolem jejich deticek se musi tocit svet a ze kazdy jiny radsi ubere na svem pohodli v jejich prospech. Popis cesty v lehatkovem kupe tomu odpovida.

Je naprosto pochopitelne, ze cestujici nastupujici do vlaku v pul druhe v noci, si zajistili dolni lehatka, aby se dostali do postele s nejmensimi obtizemi, co nejjednoduseji, nejrychleji a take nejtisseji. Jejich reakce po zjisteni, ze jejich mista jsou obsazena detmi spolucestujiciho, nejsou projevem bezohlednosti a sobectvi, jak se to snazi popsat autor. Bezohlednost a sobectvi byly na jeho strane. Vymluva "neměl jsem sílu se s nimi před usnutím hádat. " neplati. Rodic je zodpovedny za usmerneni svych deti a mel jim hned na zacatku rici jasne a srozumitelne: "dole si hrajte, ale nase mista na spani jsou nahore". Tecka.

Mezi radky me napadlo, ze pruvodciho klepani na dvere a upozornovani, ze ve Frankfurtu prijdou do kupe dalsi cestujici, melo mozna uplne jiny ucel.

Pruvodci urcite videl, ze deti se usadily na mistech zajistenych pozdejsimi cestujicimi. Co jestli mu autor rekl "pozdeji je presunu na jejich lehatka" ? Co kdyz mu pruvodci klepanim chtel pripomenout, ze je treba to udelat?

Autoruv popis situace "Nabídl jsem jejich okamžité přemístění, hlavně v tichosti prosím. Kdepak. Jakýpak klid?! Co si to dovolujete obsadit naše místa? To je neskutečný bordel! A vůbec, stěhovat nic nebudeme, my budeme dělat rámus." dokazuje jeho neschopnost uvazovat ferove a ohleduplne. Chyba byla na jeho strane, ti lide meli na sva lehatka narok a on jim je svym sobectvim a vychytralosti zabral. Chrapani spolucestujiciho, kterym pry budil holcicku, take neni vina nove prichoziho.

+4/0
23.2.2016 8:40

J91a96n 29Z67e19m59a57n 1476135544616

Vlakem jezdím jen když nikam nespěchám a nikam nechci ;-)

+2/−3
22.2.2016 17:10

V71a69c39l47a21v 49H39a31j37e16k 3776629149

Jezdím denně 116 km bez zásadních problémů v 99% do 5 minut včas. Ale hodně záleží po jaké trati. Praha-Beroun to je úplný děs, ale za to nemohou ČD, a Praha-Kolín jsou zase stále velké výluky.

0/0
22.2.2016 19:21

L83i67b35o38r 28Z45a29v88ř14e73l 8499786601682

Neznám lepší odpočinek na delší cestování, ale chce to přemýšlet. Lehátkové kupé jen v případě že jedeme 4 nebo 6. Pokud ne, lůžko ale hlavně vždy tak abych byl v kupé sám s rodinou. A pro dítě, které má nárok cestovat zdarma radši zaplatím jízdné a lůžko. A je po problému. Každopádně vždy se obsazuje pouze to, za co je zaplaceno.

+4/0
22.2.2016 2:46

J85a54n 21S34l47a87d24k19y 8283637445448

To je normalni na idnes.cz jit problemum naproti a pak udelat ze vseho show... zvlastni novinarina...

+4/0
21.2.2016 23:28

P41e10t74r 85K43l84a29u66d63a 5348910324180

Ono je to trochu podobné, jako si objednat lůžko ve společné noclehárně v hostelu a pak psát o tom, že jsem se nevyspal, že jsem tam nebyl sám, a že ostatní se nechovali tak, jak jsem chtěl atd. Takže člověk nesmí mít přehnané iluze a musí v případě nočních vlaků brát na paměti to, že cestující nastupují a vystupují po celou dobu jízdy a úplný noční klid je třeba jen 5 hodin atd. Jinak jel jsem nočními vlaky, krom zmiňované cesty do Švýcarska, také do Říma, mezi Londýnem a Glasgow, v Bulharsku nebo na Ukrajině (tam si to zkuste, 60 lehátek a bez kupé). A nemám negativní zkušenosti.

+5/0
21.2.2016 18:07

M84i19c41h81a65l 64M97i42l87l70e44r 9816932529252

zarazila me poznamka "Jak jen to šlo s mými dvěma metry výšky na lehátku dlouhém asi tak metr pětašedesát a širokém půl metru."

Delka lehatka je stejna jako delka luzka v luzkovem voze, protoze luzkove i lehatkove vagony maji stejnou celkovou sirku, sirku chodbicek i hloubku kupe. Luzka i lehatka jsou rozhodne delsi nez tech 1.65m. !!

Prumerny muz o vysce 1.80cm rozhodne nema problem se v nich natahnout. Nejvyssi lehatko/luzko nahore je sice o maly kousek kratsi nez dolni a prostredni, ale zato ma za koncem matrace dalsi ulozny prostor nad stropem chodbicky. Vyuziva se na odlozeni zavazadel. Pasazer na nejhornejsim hornim luzku ho ale stejne tak muze vyuzit na polozeni polstare nebo pokud si da polstar ke stene u okna, pak na natazeni nohou a ma k dispozici delsi prostor nez dolni luzka/ lehatka.

+4/−1
21.2.2016 15:29

D26a69v57i16d 73V82i11k87t87o38r87a 9164924415117

Nerudnosti Helmuta a Helgy se nedivím. Spodní lehátka / lůžka jsou žádaná právě proto, že se do nich dobře leze i starším lidem a nezřídka si je lidi výslovně objednávají. No a když pak někdo takový zjistí, že se mu v lůžku válí někdo cizí, pak rozhodně nebude skákat radostí. Už jen ta nutnost přestýlat použité povlečení, vykopávat takového nezvaného nocležníka na místo, které mu patří atd. Od autora článku tohle byla přinejmenším drzost.

Jinak takové ty pokusy o obsazení zajímavých míst dobře znám. Ještě když jsem ze služebních důvodů jezdíval více vlakem než autem, reservoval jsem si na některých vytížených spojích dopředu místenku na své oblíbené místo u okna zhruba uprostřed vozu (dálkové cesty jsem jezdíval zásadně v první třídě, tehdy bývala pohodlnější než koženky nebo tvrdé nepolohovatelné sedačky, které se začínaly objevovat v tzv. humanisovaných vagonech nebo rekonstrukcích). Ty nenávistné pohledy a remcání týpků, které jsem vyhazoval z mého místa... a o to víc, když mi na pomoc přišel průvodčí a ten zjistil, že dotyčný nemá ani jízdenku do jedničky :-D.

V lůžkových vozech jsem se s tím ale naštěstí nesetkal, také proto, že jsem si objednával single kupé kvůli soukromí a možnosti se v klidu během cesty připravovat na jednání.

+17/0
21.2.2016 12:56

M29a29r12t38i13n 15H76a46n97z79a46l 8988229149505

Jinými slovy: jsem blb, ale můžou za to dráhy

+8/0
21.2.2016 13:07

M60a89r75t51i47n 63N43o26v44á12k 6173537929361

Autor v tom má naprostý zmatek - tak nejprve nadpis "ze švýcarska do Prahy" (beru to jako směr jízdy).. pak začne o tom, že koupil lístky do CH na pražském hlavním nádraží (takže asi jel opačně: z Prahy do CH).. a pak píše, že cestoval ze Švýcarska, v noci přes Německo a ráno byl v Praze - a nakonec to vyšperkuje větou "na opačný směr jsme si koupili letenky. ??? Jako je normální?? RvRv

a) v textu se zmiňuje, že neumí německy (viz průvodčí ve vlaku), takže dost dobře si neumím přestavit variantu, že pracuje v CH a jel na návštěvu do ČR

b) o tom svědčí i to, že údajně půl hodiny se dotazoval při koupi lístků na pokladně (hádal bych, že také v češtině)

+12/0
21.2.2016 12:54

M76i91r48o56s68l22a62v 73Z50i85k22m63u80n68d 6748132647888

Chápu smíšené pocity autora, ale tohle je něco na způsob "Pejsek a kočička" pekli dort.

Podle všeho jel "lehátkovým" vozem, tam samostatný průvodce vozu (na rozdíl od ČD & JLV) není, jeden zaměstnanec má na "starosti" několik vozů. V Rakousku na vlacích EN směr Itálie nebo Švýcarsko, resp. 246/247 do Bregenzu dělá štiplístka v klasických vozech ...

Za "bolševika" jezdilo francouzské lehátko na vlaku 250/251 "Západní expres", tam z Prahy do Frankfurtu žádný průvodce nebyl, ve FFM přišel maník, rozdal (na lehátka umístil) deky a povlaky a zmizel ... o cestující se staral doprovod z vedlejšího vozu ...

To, že se německému rezervačnímu systému něco nedaří, s tím se nedá nic dělat. Rezervační systémy obvykle prodávají na 2 - 3 měsíce dopředu a když se něco "vymyslí" poté, co se systém uvede do činnosti, tak těžko něco spojovat ...

Nehledě na to, že v těch rezervačních systémech jsou různá "čertova kopýtka", která méně zkušený pokladník přehlédne ...

také jsem takový problém řešil, po konzultaci s centrem jsem pak šel pokladníkovi napovědět (jenže ne každý má takovou možnost) ...

+5/0
21.2.2016 12:46

P75e33t46r 54P13a64v59l84a64t85a 7846930117961

800,- za jednu cestu....při troše štěstí se dá narazit na zpáteční letenku za 2000,-

+3/0
21.2.2016 11:35

R32a52d71e12k 53J59a64n45a38t97a 9255356644342

No a? Víte něco o cenotvorbě v komerční dopravě? Víte, že v letecké dopravě jsou nejdražší ranní sloty, takže právě na ranní příjezd do Basileje či Zürichu zpravidla akční letenku neuvidíte?

+2/0
21.2.2016 11:39

K10a61r56e68l 98J52i64c26h12a 6403464451905

Error? co to je? Jako něco mylného? neměla by tam být spíš "chyba".

Slyšel jste někdy o zametání před vlastním prahem...?

+1/0
21.2.2016 10:48

R18a36d96e87k 64J91a21n66a57t26a 9135106204382

Když to vezmeme po pořádku:

0/0
21.2.2016 9:24

R21a86d17e56k 86J39a94n60a64t34a 9385356114532

Je pravda, že mezinárodní rezervační systém nemusí dát dva nákupy (ne dvě ceny, ale dva nákupy) do jednoho kupé. Ale ta akční nabídka definuje, že pro děti platí stejná cena jako pro dospělé. Vy jste sice narazil na komplikace, ale jen proto, že jste se snažil kvůli pár stovkám to dělit do dvou nákupů. Pokud byste třeba ve stavebninách chtěl obklady do koupelny zároveň akční (například rozbalané, či 2. jakost) a za normální cenu, taky budou z různých balíků.

+2/0
21.2.2016 9:24

V35a68c70l17a24v 72H37a12j11e37k 3706729229

Rezervační systém to určitě zpracuje jako dva samostatné požadavky. Mohl by to za určitých podmínek udělat eshop, který usoudí, že se jedná a společnou cestu a zadá to rezervačnímu systému jako jeden požadavek, o což eshop ČD snaží.

+1/0
21.2.2016 9:42

J43o13s40e64f 97B42r36o15ž25e33k 7883585612231

Lež první - pro děti stejná cena jako pro dospělé neplatí. (Viz i to, co říkala česká průvodčí.)

0/−2
21.2.2016 11:19

R75a41d62e35k 66J19a22n89a89t44a 9385126234472

Platí stejná cena.

To druhé je zcela jiná nabídka, s jinými podmínkami (co do flexibility, způsobu prodeje, apod. v komerční veřejné dopravě je to velmi důležité).

+3/0
21.2.2016 11:37
Foto

M59i15c55h58a67l 32S47m31í31t97k69a 8134214413306

Průvodčí chtěla být za chytrou tak tomu celému dala ještě korunu. Prostě některé akční nabídky nelze kombinovat.

+2/−1
21.2.2016 11:59

V53a47c27l65a20v 24H35a68j74e44k 3166129309

Za lůžko/lehátko je vždy jednotná cena. Ale u globálních cen, kdy je jednotná cena za jízdenku včetně lehátka to může být stejné.

0/0
22.2.2016 8:27

R22a49d30e68k 39J22a67n64a27t43a 9985926904372

"Servisní příplatek za osobní obsluhu" není nic zvláštního. Setkáte se s tím u mnoha e-shopů. Cena po internetu je nižší než v obchodě. Šetří to totiž práci zaměstnanců. ČD vybírají 50 Kč. To je mnohem menší rozdíl , že když kupujete třeba televizi. Tam může jít rozdíl mezi webem a obchodem i do tisíců.

+4/−1
21.2.2016 9:26

J19o41s37e95f 16B11r58o69ž90e90k 7843575362451

Lež druhá. Příplatek za osobní obsluhu zvláštní je a neplatí se nikde. Ano, platí se např. za doručení do výdejny, ale to ještě jen někdy. Pokud pán šel přímo do pokladny k tomu určené, tak je to sprosťárna.

A mimochodem, když si dojdete koupit televizi třeba do Datartu, tak ji v obchodě dostanete za naprosto stejnou cenu, jako na webu (totéž i další obchody, pokud mají kamenné prodejny a současně i eshop).

+1/−4
21.2.2016 11:22

R78a85d83e33k 26J45a11n18a57t49a 9435806294622

Platí. Jen se mu tak neříká. Máte pravdu, že z marketingového hlediska není vhodné říkat příplatek, lépe je říkat online sleva, nebo neříkat vůbec nic, prostě provozovat spolu s prodejnou ještě super levný eshop.

Datart si akorát udělala marketing na tom, že má e-shop stejně drahý jako prodejnu, ale trend v oboru je jasný. Často má dokonce stejný majitel dva brandy, jeden jakože kamenný a jeden online, aby zmátl obecenstvo (výdejní místo toho online je pak v té kamenné prodejně, třeba expert.cz).

Že požadavky obsloužené osobně (akční ceny zejména), jsou dražší, je běžné u bank i veřejne dopravy (třeba DB vybírají připatek 2 eura za prodej akční nabídky mimo eshop nebo automat, příkaz podaný osobně v bance vyjde na klidně na 50-100 Kč, zatímco po webu je zdarma, atd., u leteckých společností se platí i stokoruny navíc za změny a rezervace jinak než online)

+1/0
21.2.2016 11:49

J87o29s83e65f 27Š33á97t58a43v16a 2194951296639

Josef Brožek.

Nemáte pravdu.Teď jsme nakupovali ve stavebninách.Na internetu byla určitá cena a na prodejně byla cena o 7% vyšší.V konečné ceně byl rozdíl přes tři tisíce.Konkrétně Datart.Před tím než začal psát že má stejné ceny v obchodě i na inetrnetu,tak na internetu byly ceny o pět% menší.Pak je na internetu zvednul a bylo vymalováno.

+1/0
21.2.2016 12:51

M79i38c77h54a63l 40M28i48l56l24e69r 9736912189322

Josef Brozek: priplatek za osobni obsluhu neni v turistickem prumyslu docela ojedinely, zvlast napr. pri bookovani letenek.

Kde je mozne to udelat on-line na firemnim website a pasazer se rozhodne pozadat telefonicky nebo osobne o pomoc urednika, neni nezvykle uctovat za takovou pomoc service fee. Na druhou stranu ale, pokud se jedna o transakci, kterou bookovaci system nedovoli pasazerovi udelat nebo dokoncit on-line a potrebuje asistenci pres telefon, v tom pripade se service fee neuctuje.

0/0
22.2.2016 2:23

T79o56m71a29s 39N17o12v70o11t90n19y 1221804366505

Normální to samozřejmě není. Pokud nakoupím televizi na eshopu a nechám si ji vyzvednout v prodejně, tak je cena stejná a u většiny solidních firem žádný "servisní poplatek" neplatím. Nebo maximálně u menších položek něco za vyzvednutí a ustupuje se od toho.

0/−1
21.2.2016 11:42

R27a16d49e80k 54J76a20n65a35t64a 9315686804362

Vyzvednutí není prodej. No a pokud si jí VYBERETE a KOUPÍTE v kamenné prodejně? Pak se vám věnují prodavači, je nutno držet showroom, a to je za co se platí.

+3/0
21.2.2016 11:50

R51a56d58e15k 50J20a35n62a33t98a 9345726364172

Ad němčina. Když někdo jede do Švýcarska, tak by měl umět pár vět německy (alespoň na úrovni Alles Gute, to stačí). Personál možná byl nerudný (průvodce spacích vozů je špatně placená práce u nás v v Německu, nemohou si moc vybírat), ale autor nejspíš taky - je to vidět z nenávsitného tónyu článku.

+4/−8
21.2.2016 9:38

J53o71s30e16f 66B30r73o52ž67e52k 7373775122451

Lež třetí. Ve Švýcarsku (a stejně tak na celém světě) je Lignua Franca Angličtina a všichni s ní mluví. A pokud je průvodčí špatně placen, tak to má přestat dělat a ne si vylévat vztek na cestujících.

+4/0
21.2.2016 11:24

T16o93m73a84s 42N88o73v49o61t63n74y 1851394906535

Pokud někdo pracuje na mezinárodních spojích, kde je jaksi předpoklad pohybu cestujících z různých zemí, angličtina (alespoň pár základních vět) by měla být povinný základ. Že je to špatně placená práce, není argument.

+2/0
21.2.2016 11:43

T25o80m29a14s 83N57o80v91o11t62n23y 1161764146895

Ale když dopravci nevadí, že i třeba kvůli neochotě a nevzdělanosti personálu cestující příště bude cestovat jinak, je to jeho problém. Pak ať se ale nediví, že musí časem rušit spoje nebo platit drahé nicneříkající kampaně typu "auta stojí vlaky jedou" aby vůbec někdo kromě šotoušů a těch, co nemají jinou možnost, do toho vlaku vlezl...

0/−1
21.2.2016 11:45

R62a23d42e33k 26J27a15n59a86t92a 9275786324672

Noční spoje na Západě se obecně ruší především kvůli vysokorychlostním tratím, kdy se z nočních relací stávají denní, a konkrétně DB to zrovna letos ruší proto, že docházi životnost vozů a nové už prostě nekoupí. Na východě noční vlaky stále dobře fungují, ostatně viz třeba Praha-Košice.

+2/0
21.2.2016 12:05

J52a91r43o43s60l23a36v 55H57o97r61á57k 8222804835799

To jako když neumím německy, tak nesmím do Švýcarska? Takže když pojedu na dovolenou do Turecka, musím se naučit turecky?

0/0
21.2.2016 16:21

R74a67d71e57k 72J21a72n96a66t37a 9975756694272

Obsazení lehátek jiným cestujícím? Zvláště spodních, tj. pro starší a méně pohyblivé lidi nejlepších? Oni si je proto mohli klidně výslovně vyžádat a pak je najdou obsazená.

Děti bych klidně dal nahoru, stejně bych čekal, že taková "palanda" i se žebříkem je pro ně zábavnější.

+6/−1
21.2.2016 9:42

R89a39d11e69k 42J19a31n71a43t52a 9755356674832

Jinak já jel nočním vlakem mnohokrát (nejčastěji Slovensko či Balkán, ale třikrát i na Západ). Zpravidla ve čtyřech či šesti lidech, takže jsme si rezervovali kupé pro sebe. Konflikty jsme narozdíl od autora nevyvolávali. A snad není efektivnější způsob cestování na střední vzdálenost, kdy jste v cíli levně, odpočinutý a hned ráno.

Pravda, dokud nebyl Schngen, vzbudili vás na hranicích pasováci, ale to se odbouralo (teď se to ovšem kvůli migrantům možná zase vrátí ...).

+5/−4
21.2.2016 9:51

J35o63s68e91f 77B13r23o51ž21e59k 7203795792701

Lež poslední (možná??) Autor má naprostou pravdu, že na vzdálenost do Zurichu ale i třeba do Genevy je naprosto lepší letadlo - vyjde i cenově mnohem lépe a je mnohem rychlejší. A pokud nespěchám a jede nás víc, tak auto - protože je za polovic než vlak a nemusím se strkat v kupé ev. na chodbách, nádražích apod. s dalšími, kteří jedou vlakem - zpravidla to jsou lidé nižšího a hrubšího levelu.

+2/−4
21.2.2016 11:27

R45a92d85e38k 78J87a79n71a28t21a 9215506694532

Ach jo. Neznáte letecký business a sedáte na lep reklamám. Na přílet RÁNO do destinace jsou akční ceny málokdy. To je business čas. Letenka co "vyjde cenově mnohem lépe" je zpravidla k dispozici někdy během dne - tj. celý den zabitý cestou, nemožnost se ten den dopoledne už s někým sejít.

A konkrétně u toho Zürichu - přilétá první spoj z Prahy až ve 11:30 (dost pozdě). Létá to jen Swiss s poměrně malým strojem, zpáteční letenka na 2-4 noci příští měsíc proto pod 6 tisíc nejde.

+4/0
21.2.2016 12:00

M95a38r14t95i85n 15N23o41v72á39k 6833907239761

Docela často se dá sehnat až divně levná letenka z místa A do místa B - s přestupem v bodě C .. ztráta třeba 4-5 h času na přestupování, ale bývá to fakt někdy levnější. Což asi pochopitelně nebyl tento případ cestování s dětmi.

0/0
21.2.2016 12:55

M87i89c19h32a39l 50M11i96l59l89e96r 9876942549912

Josef Brozek: porovnani vlak versus letadlo Praha-Zurich je zalezitosti momentalnich nabidek, potrebneho casu na presun z A do B a narocnosti pasazera na pohodli cestovani. Pred 3 lety jsme pri navsteve Evropy (zijeme v Australii) a po pobytu v nasi bazi v Praze chteli stravit 9 dni ve Svycarsku.

Porovnavali jsme ceny letenek a jizdenek, letecke a jizdni rady i ceny hotelu ve Svycarsku a zjistili jsme, ze luzkovy vuz do Svycarska je levnejsi a diky pohodlne ceste pres noc nejprijatelnejsi alternativa. Zduraznuji ale, ze neletame lowcosty ale hlavnimi aerolinkami a nejezdime v lehatkovem voze, ale v luzkovem voze. Kde mozno, v kupe de-luxe s vlastnim WC a sprchou, takze jsme rano cili jak rybicky a neztracime den zotavovanim se z cesty. Noc v takovem kupe nam nahradi noc v hotelu a soucasne da presun z A do B. Cenove vyjde tato jizdenka levneji nez platit letenku + hotel na 1 noc nebo za denni vlakovou jizdenku + hotel na jednu noc.

Luzkove kupe je mozne zajistit za luzkovy priplatek k Eurailpasu (evropska vlakova sitovka pro zamorske navstevniky). Kde se nevyplati kupovat Eurailpas a radsi kupovat jednotlive jizdenky v akcich jako pri nasi nasledujici ceste v 2014, nebo pro Evropana, ktery nema narok na Eurailpas, existuji velmi vyhodne akce, napr. Sparpreis od Deutsche Bahn pro cestujici z jinych zemi do Nemecka, z Nemecka do jinych zemi nebo z jinych zemi pres Nemecko do jinych zemi. Je ale treba jizdenky objednavat co nejdrive, obvykle 2 mesice pred planovanou cestou.Prodej jizdenek je kazdy den otevren presne na 2 mesice dopredu. Pocet zlevnenych jizdenek na kazdy den je omezeny a vikendove cesty v tarifu Sparpreis jsou mnohem rychleji vyprodane, nez cesty behem tydne.

+2/0
22.2.2016 2:56

V50a79c65l61a52v 97H25a31j16e83k 3936659329

V luzkovych a lehatkovych vozech to obecne funguje tak ze vsechny jizdni doklady odevzdate provodci vozu a ten je za vas predklada pruvodcim dopravcu. Aby vas nemuseli budit.

+5/0
21.2.2016 8:33

E61v23z98e93n 96S66o93u39k30u12p 1287404126938

Vlakem jsem nejel už asi 30 let.... A jak koukám, tak také dlouho ještě nepojedu....

+7/−13
21.2.2016 8:03

M40i54c16h87a26l 27M86i79l87l13e34r 9606332889742

kdyz je nekdo schopny opakovat chyby autora......

My jezdime vlakem pravidelne, kdykoliv jsme v Evrope .....a radiV

+6/−2
21.2.2016 8:31

J86o26s54e56f 44B74r97o75ž96e92k 7973875962201

Vlakem nikdy. To raději nikam.

+1/−5
21.2.2016 11:28

M58i63c43h21a94l 30M90i61l77l15e48r 9146732439202

kdo radsi sedi doma, nez by jel vlakem, at si to uzije podle vlastniho rozhodnuti

0/0
22.2.2016 3:15

K89a71r15e70l 50L55a24n11a 84I55n59g64. 9556391892

Vlakem jsem jezdil na Moravu před třiceti lety a iluze, že se ve vlaku vyspím jsem neměl ani tehdy, natož DNES ! Autor článku je Marťan či co ? Jinak bohužel mám taky téměř dva metry, tak si ostatně iluze o pohodlí lůžkového vlaku ani dělat nemohu !

+1/−1
21.2.2016 10:48

M32i29c98h81a77l 53M69i27l21l93e54r 9956632769502

na Moravu se jezdilo luzkovym nebo lehatkovym vozem? V normalnim vagonu se da zdrimnout, ale ne spat, to se vi a nikdo neocekava, ze se cestuijici vsede cestou na Moravu kvalitne vyspi.

V luzkovem voze se da spat dobre, v lehatkovem obstojne, ale tam zalezi na tom, jestli cela parta v kupe jede najednou z A do B, nebo nekteri cestujici behem dlouhe streky nastupuji / vystupuji.

0/0
22.2.2016 3:30

P94e70t33r 42Š86i12m35e82k 2369697136498

Taky moc nechápu, proč se v rezervačních systémech trochu neinspirují leteckými společnostmi. Strašně to snižuje atraktivitu. Proč jsou oddělené mezinárodní pokladny? V eshopu nekoupím jízdenku mezi různými dopravci? Miliarda typů slev a akčních cen...

0/−1
21.2.2016 7:26

V41a36c49l69a35v 15H47a24j26e83k 3746609419

V eshopu CD koupite jizdenku do Nemecka a po Nemecku., a totez plati pro Rakousko a Slovensko. A vybrane stanice dalsich zeleznic.

+2/0
21.2.2016 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.