Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bizar spacího vlaku: děti do jiného vagonu a táta na hlídku

Dojet ze Švýcarska do Prahy za 800 korun včetně jízdenky a lehátka? Zimní slevová akce na noční vlaky vypadá víc než lákavě. A tak jsme ji vyzkoušeli na vlastní kůži. Výsledek? Domů jsme dorazili spolehlivě a včas, zato o spánku jsme si cestou mohli nechat spíš jen zdát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a28n 32S23o29u93k64u71p 1984614886955

Takové neštěstí. Mně se povedlo dostat lístek na lůžku i v zapadlé Rumunské vesnici, s překladem mi pomáhala půlka nádraží, byla kolem toho hrozně velká sranda (nakreslil sem postel, vláček a nápis ́Budapest ́ s časem odjezdu a stejně na mě čuměla jak na svatého).

+1/0
23.2.2016 10:31

M41i11c66h65a81l 33M32i13l37l68e45r 9766212299532

celkovy dojem?

Autor projevil tendenci vychytralosti a v urcitem bode sobectvi, vedouciho k precinu proti zakladnim pravidlum cestovani lehatkovym vozem. Nevyslo to jak ocekaval. Stezuje si, ofrnuje se na cestovani vlakem a vychvaluje letadlo. Doufam, ze u letadla zustane.

Obcas se setkame s rodici, kteri si mysli,ocekavaji, ze kolem jejich deticek se musi tocit svet a ze kazdy jiny radsi ubere na svem pohodli v jejich prospech. Popis cesty v lehatkovem kupe tomu odpovida.

Je naprosto pochopitelne, ze cestujici nastupujici do vlaku v pul druhe v noci, si zajistili dolni lehatka, aby se dostali do postele s nejmensimi obtizemi, co nejjednoduseji, nejrychleji a take nejtisseji. Jejich reakce po zjisteni, ze jejich mista jsou obsazena detmi spolucestujiciho, nejsou projevem bezohlednosti a sobectvi, jak se to snazi popsat autor. Bezohlednost a sobectvi byly na jeho strane. Vymluva "neměl jsem sílu se s nimi před usnutím hádat. " neplati. Rodic je zodpovedny za usmerneni svych deti a mel jim hned na zacatku rici jasne a srozumitelne: "dole si hrajte, ale nase mista na spani jsou nahore". Tecka.

Mezi radky me napadlo, ze pruvodciho klepani na dvere a upozornovani, ze ve Frankfurtu prijdou do kupe dalsi cestujici, melo mozna uplne jiny ucel.

Pruvodci urcite videl, ze deti se usadily na mistech zajistenych pozdejsimi cestujicimi. Co jestli mu autor rekl "pozdeji je presunu na jejich lehatka" ? Co kdyz mu pruvodci klepanim chtel pripomenout, ze je treba to udelat?

Autoruv popis situace "Nabídl jsem jejich okamžité přemístění, hlavně v tichosti prosím. Kdepak. Jakýpak klid?! Co si to dovolujete obsadit naše místa? To je neskutečný bordel! A vůbec, stěhovat nic nebudeme, my budeme dělat rámus." dokazuje jeho neschopnost uvazovat ferove a ohleduplne. Chyba byla na jeho strane, ti lide meli na sva lehatka narok a on jim je svym sobectvim a vychytralosti zabral. Chrapani spolucestujiciho, kterym pry budil holcicku, take neni vina nove prichoziho.

+4/0
23.2.2016 8:40

J24a12n 14Z65e98m46a71n 1206915984476

Vlakem jezdím jen když nikam nespěchám a nikam nechci ;-)

+2/−3
22.2.2016 17:10

V61a92c88l91a76v 18H27a70j40e97k 3106539189

Jezdím denně 116 km bez zásadních problémů v 99% do 5 minut včas. Ale hodně záleží po jaké trati. Praha-Beroun to je úplný děs, ale za to nemohou ČD, a Praha-Kolín jsou zase stále velké výluky.

0/0
22.2.2016 19:21

L14i16b44o71r 73Z33a67v50ř30e42l 8759756671602

Neznám lepší odpočinek na delší cestování, ale chce to přemýšlet. Lehátkové kupé jen v případě že jedeme 4 nebo 6. Pokud ne, lůžko ale hlavně vždy tak abych byl v kupé sám s rodinou. A pro dítě, které má nárok cestovat zdarma radši zaplatím jízdné a lůžko. A je po problému. Každopádně vždy se obsazuje pouze to, za co je zaplaceno.

+4/0
22.2.2016 2:46

J31a39n 58S77l44a62d54k63y 8853357255498

To je normalni na idnes.cz jit problemum naproti a pak udelat ze vseho show... zvlastni novinarina...

+4/0
21.2.2016 23:28

P91e62t19r 24K87l24a64u42d55a 5168460344570

Ono je to trochu podobné, jako si objednat lůžko ve společné noclehárně v hostelu a pak psát o tom, že jsem se nevyspal, že jsem tam nebyl sám, a že ostatní se nechovali tak, jak jsem chtěl atd. Takže člověk nesmí mít přehnané iluze a musí v případě nočních vlaků brát na paměti to, že cestující nastupují a vystupují po celou dobu jízdy a úplný noční klid je třeba jen 5 hodin atd. Jinak jel jsem nočními vlaky, krom zmiňované cesty do Švýcarska, také do Říma, mezi Londýnem a Glasgow, v Bulharsku nebo na Ukrajině (tam si to zkuste, 60 lehátek a bez kupé). A nemám negativní zkušenosti.

+5/0
21.2.2016 18:07

M97i20c54h83a84l 70M31i45l19l27e26r 9316932939182

zarazila me poznamka "Jak jen to šlo s mými dvěma metry výšky na lehátku dlouhém asi tak metr pětašedesát a širokém půl metru."

Delka lehatka je stejna jako delka luzka v luzkovem voze, protoze luzkove i lehatkove vagony maji stejnou celkovou sirku, sirku chodbicek i hloubku kupe. Luzka i lehatka jsou rozhodne delsi nez tech 1.65m. !!

Prumerny muz o vysce 1.80cm rozhodne nema problem se v nich natahnout. Nejvyssi lehatko/luzko nahore je sice o maly kousek kratsi nez dolni a prostredni, ale zato ma za koncem matrace dalsi ulozny prostor nad stropem chodbicky. Vyuziva se na odlozeni zavazadel. Pasazer na nejhornejsim hornim luzku ho ale stejne tak muze vyuzit na polozeni polstare nebo pokud si da polstar ke stene u okna, pak na natazeni nohou a ma k dispozici delsi prostor nez dolni luzka/ lehatka.

+4/−1
21.2.2016 15:29

D46a39v81i76d 30V52i90k91t73o62r80a 9534454185827

Nerudnosti Helmuta a Helgy se nedivím. Spodní lehátka / lůžka jsou žádaná právě proto, že se do nich dobře leze i starším lidem a nezřídka si je lidi výslovně objednávají. No a když pak někdo takový zjistí, že se mu v lůžku válí někdo cizí, pak rozhodně nebude skákat radostí. Už jen ta nutnost přestýlat použité povlečení, vykopávat takového nezvaného nocležníka na místo, které mu patří atd. Od autora článku tohle byla přinejmenším drzost.

Jinak takové ty pokusy o obsazení zajímavých míst dobře znám. Ještě když jsem ze služebních důvodů jezdíval více vlakem než autem, reservoval jsem si na některých vytížených spojích dopředu místenku na své oblíbené místo u okna zhruba uprostřed vozu (dálkové cesty jsem jezdíval zásadně v první třídě, tehdy bývala pohodlnější než koženky nebo tvrdé nepolohovatelné sedačky, které se začínaly objevovat v tzv. humanisovaných vagonech nebo rekonstrukcích). Ty nenávistné pohledy a remcání týpků, které jsem vyhazoval z mého místa... a o to víc, když mi na pomoc přišel průvodčí a ten zjistil, že dotyčný nemá ani jízdenku do jedničky :-D.

V lůžkových vozech jsem se s tím ale naštěstí nesetkal, také proto, že jsem si objednával single kupé kvůli soukromí a možnosti se v klidu během cesty připravovat na jednání.

+17/0
21.2.2016 12:56

M85a76r14t23i57n 36H38a24n92z71a16l 8348149479535

Jinými slovy: jsem blb, ale můžou za to dráhy

+8/0
21.2.2016 13:07

M81a42r18t28i18n 96N17o35v78á73k 6233497339471

Autor v tom má naprostý zmatek - tak nejprve nadpis "ze švýcarska do Prahy" (beru to jako směr jízdy).. pak začne o tom, že koupil lístky do CH na pražském hlavním nádraží (takže asi jel opačně: z Prahy do CH).. a pak píše, že cestoval ze Švýcarska, v noci přes Německo a ráno byl v Praze - a nakonec to vyšperkuje větou "na opačný směr jsme si koupili letenky. ??? Jako je normální?? RvRv

a) v textu se zmiňuje, že neumí německy (viz průvodčí ve vlaku), takže dost dobře si neumím přestavit variantu, že pracuje v CH a jel na návštěvu do ČR

b) o tom svědčí i to, že údajně půl hodiny se dotazoval při koupi lístků na pokladně (hádal bych, že také v češtině)

+12/0
21.2.2016 12:54

M74i53r14o24s25l32a17v 84Z63i21k41m25u85n89d 6838562897208

Chápu smíšené pocity autora, ale tohle je něco na způsob "Pejsek a kočička" pekli dort.

Podle všeho jel "lehátkovým" vozem, tam samostatný průvodce vozu (na rozdíl od ČD & JLV) není, jeden zaměstnanec má na "starosti" několik vozů. V Rakousku na vlacích EN směr Itálie nebo Švýcarsko, resp. 246/247 do Bregenzu dělá štiplístka v klasických vozech ...

Za "bolševika" jezdilo francouzské lehátko na vlaku 250/251 "Západní expres", tam z Prahy do Frankfurtu žádný průvodce nebyl, ve FFM přišel maník, rozdal (na lehátka umístil) deky a povlaky a zmizel ... o cestující se staral doprovod z vedlejšího vozu ...

To, že se německému rezervačnímu systému něco nedaří, s tím se nedá nic dělat. Rezervační systémy obvykle prodávají na 2 - 3 měsíce dopředu a když se něco "vymyslí" poté, co se systém uvede do činnosti, tak těžko něco spojovat ...

Nehledě na to, že v těch rezervačních systémech jsou různá "čertova kopýtka", která méně zkušený pokladník přehlédne ...

také jsem takový problém řešil, po konzultaci s centrem jsem pak šel pokladníkovi napovědět (jenže ne každý má takovou možnost) ...

+5/0
21.2.2016 12:46

P47e38t54r 97P67a68v14l68a38t49a 7756980637641

800,- za jednu cestu....při troše štěstí se dá narazit na zpáteční letenku za 2000,-

+3/0
21.2.2016 11:35

R31a89d88e34k 62J51a71n39a35t73a 9455106914382

No a? Víte něco o cenotvorbě v komerční dopravě? Víte, že v letecké dopravě jsou nejdražší ranní sloty, takže právě na ranní příjezd do Basileje či Zürichu zpravidla akční letenku neuvidíte?

+2/0
21.2.2016 11:39

K32a93r85e54l 36J48i94c29h33a 6583304951385

Error? co to je? Jako něco mylného? neměla by tam být spíš "chyba".

Slyšel jste někdy o zametání před vlastním prahem...?

+1/0
21.2.2016 10:48

R60a20d75e68k 77J31a56n68a95t79a 9465276454212

Když to vezmeme po pořádku:

0/0
21.2.2016 9:24

R79a69d50e38k 38J28a38n69a73t84a 9535196744392

Je pravda, že mezinárodní rezervační systém nemusí dát dva nákupy (ne dvě ceny, ale dva nákupy) do jednoho kupé. Ale ta akční nabídka definuje, že pro děti platí stejná cena jako pro dospělé. Vy jste sice narazil na komplikace, ale jen proto, že jste se snažil kvůli pár stovkám to dělit do dvou nákupů. Pokud byste třeba ve stavebninách chtěl obklady do koupelny zároveň akční (například rozbalané, či 2. jakost) a za normální cenu, taky budou z různých balíků.

+2/0
21.2.2016 9:24

V68a47c26l94a37v 77H36a38j42e44k 3226159159

Rezervační systém to určitě zpracuje jako dva samostatné požadavky. Mohl by to za určitých podmínek udělat eshop, který usoudí, že se jedná a společnou cestu a zadá to rezervačnímu systému jako jeden požadavek, o což eshop ČD snaží.

+1/0
21.2.2016 9:42

J83o95s55e89f 35B12r88o74ž33e93k 7973195292691

Lež první - pro děti stejná cena jako pro dospělé neplatí. (Viz i to, co říkala česká průvodčí.)

0/−2
21.2.2016 11:19

R82a88d28e98k 81J50a20n50a60t67a 9665576944812

Platí stejná cena.

To druhé je zcela jiná nabídka, s jinými podmínkami (co do flexibility, způsobu prodeje, apod. v komerční veřejné dopravě je to velmi důležité).

+3/0
21.2.2016 11:37
Foto

M50i50c22h68a64l 43S83m59í97t54k84a 8714584443416

Průvodčí chtěla být za chytrou tak tomu celému dala ještě korunu. Prostě některé akční nabídky nelze kombinovat.

+2/−1
21.2.2016 11:59

V68a89c65l93a43v 23H32a36j60e26k 3596259579

Za lůžko/lehátko je vždy jednotná cena. Ale u globálních cen, kdy je jednotná cena za jízdenku včetně lehátka to může být stejné.

0/0
22.2.2016 8:27

R92a65d25e11k 18J90a64n13a34t25a 9295116694102

"Servisní příplatek za osobní obsluhu" není nic zvláštního. Setkáte se s tím u mnoha e-shopů. Cena po internetu je nižší než v obchodě. Šetří to totiž práci zaměstnanců. ČD vybírají 50 Kč. To je mnohem menší rozdíl , že když kupujete třeba televizi. Tam může jít rozdíl mezi webem a obchodem i do tisíců.

+4/−1
21.2.2016 9:26

J48o18s58e31f 81B52r91o65ž84e25k 7173825232841

Lež druhá. Příplatek za osobní obsluhu zvláštní je a neplatí se nikde. Ano, platí se např. za doručení do výdejny, ale to ještě jen někdy. Pokud pán šel přímo do pokladny k tomu určené, tak je to sprosťárna.

A mimochodem, když si dojdete koupit televizi třeba do Datartu, tak ji v obchodě dostanete za naprosto stejnou cenu, jako na webu (totéž i další obchody, pokud mají kamenné prodejny a současně i eshop).

+1/−4
21.2.2016 11:22

R17a37d19e66k 87J98a87n49a20t52a 9125686774462

Platí. Jen se mu tak neříká. Máte pravdu, že z marketingového hlediska není vhodné říkat příplatek, lépe je říkat online sleva, nebo neříkat vůbec nic, prostě provozovat spolu s prodejnou ještě super levný eshop.

Datart si akorát udělala marketing na tom, že má e-shop stejně drahý jako prodejnu, ale trend v oboru je jasný. Často má dokonce stejný majitel dva brandy, jeden jakože kamenný a jeden online, aby zmátl obecenstvo (výdejní místo toho online je pak v té kamenné prodejně, třeba expert.cz).

Že požadavky obsloužené osobně (akční ceny zejména), jsou dražší, je běžné u bank i veřejne dopravy (třeba DB vybírají připatek 2 eura za prodej akční nabídky mimo eshop nebo automat, příkaz podaný osobně v bance vyjde na klidně na 50-100 Kč, zatímco po webu je zdarma, atd., u leteckých společností se platí i stokoruny navíc za změny a rezervace jinak než online)

+1/0
21.2.2016 11:49

J35o75s43e66f 81Š96á71t21a12v32a 2924101556849

Josef Brožek.

Nemáte pravdu.Teď jsme nakupovali ve stavebninách.Na internetu byla určitá cena a na prodejně byla cena o 7% vyšší.V konečné ceně byl rozdíl přes tři tisíce.Konkrétně Datart.Před tím než začal psát že má stejné ceny v obchodě i na inetrnetu,tak na internetu byly ceny o pět% menší.Pak je na internetu zvednul a bylo vymalováno.

+1/0
21.2.2016 12:51

M74i59c97h83a75l 44M12i63l24l80e91r 9216782659642

Josef Brozek: priplatek za osobni obsluhu neni v turistickem prumyslu docela ojedinely, zvlast napr. pri bookovani letenek.

Kde je mozne to udelat on-line na firemnim website a pasazer se rozhodne pozadat telefonicky nebo osobne o pomoc urednika, neni nezvykle uctovat za takovou pomoc service fee. Na druhou stranu ale, pokud se jedna o transakci, kterou bookovaci system nedovoli pasazerovi udelat nebo dokoncit on-line a potrebuje asistenci pres telefon, v tom pripade se service fee neuctuje.

0/0
22.2.2016 2:23

T65o65m96a36s 84N81o71v40o98t54n13y 1271294386305

Normální to samozřejmě není. Pokud nakoupím televizi na eshopu a nechám si ji vyzvednout v prodejně, tak je cena stejná a u většiny solidních firem žádný "servisní poplatek" neplatím. Nebo maximálně u menších položek něco za vyzvednutí a ustupuje se od toho.

0/−1
21.2.2016 11:42

R27a76d55e85k 80J42a16n75a91t44a 9795536774702

Vyzvednutí není prodej. No a pokud si jí VYBERETE a KOUPÍTE v kamenné prodejně? Pak se vám věnují prodavači, je nutno držet showroom, a to je za co se platí.

+3/0
21.2.2016 11:50

R55a79d73e78k 21J55a47n28a49t57a 9105986254952

Ad němčina. Když někdo jede do Švýcarska, tak by měl umět pár vět německy (alespoň na úrovni Alles Gute, to stačí). Personál možná byl nerudný (průvodce spacích vozů je špatně placená práce u nás v v Německu, nemohou si moc vybírat), ale autor nejspíš taky - je to vidět z nenávsitného tónyu článku.

+4/−8
21.2.2016 9:38

J29o60s62e19f 52B45r25o36ž55e23k 7683375792821

Lež třetí. Ve Švýcarsku (a stejně tak na celém světě) je Lignua Franca Angličtina a všichni s ní mluví. A pokud je průvodčí špatně placen, tak to má přestat dělat a ne si vylévat vztek na cestujících.

+4/0
21.2.2016 11:24

T34o95m85a37s 67N22o79v25o82t10n51y 1821444466445

Pokud někdo pracuje na mezinárodních spojích, kde je jaksi předpoklad pohybu cestujících z různých zemí, angličtina (alespoň pár základních vět) by měla být povinný základ. Že je to špatně placená práce, není argument.

+2/0
21.2.2016 11:43

T49o19m87a97s 36N32o23v72o33t73n14y 1911444336355

Ale když dopravci nevadí, že i třeba kvůli neochotě a nevzdělanosti personálu cestující příště bude cestovat jinak, je to jeho problém. Pak ať se ale nediví, že musí časem rušit spoje nebo platit drahé nicneříkající kampaně typu "auta stojí vlaky jedou" aby vůbec někdo kromě šotoušů a těch, co nemají jinou možnost, do toho vlaku vlezl...

0/−1
21.2.2016 11:45

R60a70d97e47k 28J34a60n79a47t61a 9865766254472

Noční spoje na Západě se obecně ruší především kvůli vysokorychlostním tratím, kdy se z nočních relací stávají denní, a konkrétně DB to zrovna letos ruší proto, že docházi životnost vozů a nové už prostě nekoupí. Na východě noční vlaky stále dobře fungují, ostatně viz třeba Praha-Košice.

+2/0
21.2.2016 12:05

J81a96r31o55s97l74a39v 44H41o93r54á65k 8822154215849

To jako když neumím německy, tak nesmím do Švýcarska? Takže když pojedu na dovolenou do Turecka, musím se naučit turecky?

0/0
21.2.2016 16:21

R22a37d42e48k 62J17a43n34a58t45a 9225866734342

Obsazení lehátek jiným cestujícím? Zvláště spodních, tj. pro starší a méně pohyblivé lidi nejlepších? Oni si je proto mohli klidně výslovně vyžádat a pak je najdou obsazená.

Děti bych klidně dal nahoru, stejně bych čekal, že taková "palanda" i se žebříkem je pro ně zábavnější.

+6/−1
21.2.2016 9:42

R12a58d19e80k 88J49a77n41a72t34a 9875416464472

Jinak já jel nočním vlakem mnohokrát (nejčastěji Slovensko či Balkán, ale třikrát i na Západ). Zpravidla ve čtyřech či šesti lidech, takže jsme si rezervovali kupé pro sebe. Konflikty jsme narozdíl od autora nevyvolávali. A snad není efektivnější způsob cestování na střední vzdálenost, kdy jste v cíli levně, odpočinutý a hned ráno.

Pravda, dokud nebyl Schngen, vzbudili vás na hranicích pasováci, ale to se odbouralo (teď se to ovšem kvůli migrantům možná zase vrátí ...).

+5/−4
21.2.2016 9:51

J66o79s71e73f 13B32r23o14ž79e92k 7903835312911

Lež poslední (možná??) Autor má naprostou pravdu, že na vzdálenost do Zurichu ale i třeba do Genevy je naprosto lepší letadlo - vyjde i cenově mnohem lépe a je mnohem rychlejší. A pokud nespěchám a jede nás víc, tak auto - protože je za polovic než vlak a nemusím se strkat v kupé ev. na chodbách, nádražích apod. s dalšími, kteří jedou vlakem - zpravidla to jsou lidé nižšího a hrubšího levelu.

+2/−4
21.2.2016 11:27

R21a66d80e84k 77J57a88n43a80t70a 9765776464582

Ach jo. Neznáte letecký business a sedáte na lep reklamám. Na přílet RÁNO do destinace jsou akční ceny málokdy. To je business čas. Letenka co "vyjde cenově mnohem lépe" je zpravidla k dispozici někdy během dne - tj. celý den zabitý cestou, nemožnost se ten den dopoledne už s někým sejít.

A konkrétně u toho Zürichu - přilétá první spoj z Prahy až ve 11:30 (dost pozdě). Létá to jen Swiss s poměrně malým strojem, zpáteční letenka na 2-4 noci příští měsíc proto pod 6 tisíc nejde.

+4/0
21.2.2016 12:00

M30a98r23t14i70n 30N46o83v21á20k 6373647529231

Docela často se dá sehnat až divně levná letenka z místa A do místa B - s přestupem v bodě C .. ztráta třeba 4-5 h času na přestupování, ale bývá to fakt někdy levnější. Což asi pochopitelně nebyl tento případ cestování s dětmi.

0/0
21.2.2016 12:55

M18i40c49h25a25l 88M98i35l86l31e60r 9746722629572

Josef Brozek: porovnani vlak versus letadlo Praha-Zurich je zalezitosti momentalnich nabidek, potrebneho casu na presun z A do B a narocnosti pasazera na pohodli cestovani. Pred 3 lety jsme pri navsteve Evropy (zijeme v Australii) a po pobytu v nasi bazi v Praze chteli stravit 9 dni ve Svycarsku.

Porovnavali jsme ceny letenek a jizdenek, letecke a jizdni rady i ceny hotelu ve Svycarsku a zjistili jsme, ze luzkovy vuz do Svycarska je levnejsi a diky pohodlne ceste pres noc nejprijatelnejsi alternativa. Zduraznuji ale, ze neletame lowcosty ale hlavnimi aerolinkami a nejezdime v lehatkovem voze, ale v luzkovem voze. Kde mozno, v kupe de-luxe s vlastnim WC a sprchou, takze jsme rano cili jak rybicky a neztracime den zotavovanim se z cesty. Noc v takovem kupe nam nahradi noc v hotelu a soucasne da presun z A do B. Cenove vyjde tato jizdenka levneji nez platit letenku + hotel na 1 noc nebo za denni vlakovou jizdenku + hotel na jednu noc.

Luzkove kupe je mozne zajistit za luzkovy priplatek k Eurailpasu (evropska vlakova sitovka pro zamorske navstevniky). Kde se nevyplati kupovat Eurailpas a radsi kupovat jednotlive jizdenky v akcich jako pri nasi nasledujici ceste v 2014, nebo pro Evropana, ktery nema narok na Eurailpas, existuji velmi vyhodne akce, napr. Sparpreis od Deutsche Bahn pro cestujici z jinych zemi do Nemecka, z Nemecka do jinych zemi nebo z jinych zemi pres Nemecko do jinych zemi. Je ale treba jizdenky objednavat co nejdrive, obvykle 2 mesice pred planovanou cestou.Prodej jizdenek je kazdy den otevren presne na 2 mesice dopredu. Pocet zlevnenych jizdenek na kazdy den je omezeny a vikendove cesty v tarifu Sparpreis jsou mnohem rychleji vyprodane, nez cesty behem tydne.

+2/0
22.2.2016 2:56

V58a69c33l39a32v 30H57a11j78e26k 3506169439

V luzkovych a lehatkovych vozech to obecne funguje tak ze vsechny jizdni doklady odevzdate provodci vozu a ten je za vas predklada pruvodcim dopravcu. Aby vas nemuseli budit.

+5/0
21.2.2016 8:33

E18v90z50e96n 86S21o64u44k21u55p 1787324546588

Vlakem jsem nejel už asi 30 let.... A jak koukám, tak také dlouho ještě nepojedu....

+7/−13
21.2.2016 8:03

M77i76c30h58a20l 19M29i68l95l29e33r 9126962929502

kdyz je nekdo schopny opakovat chyby autora......

My jezdime vlakem pravidelne, kdykoliv jsme v Evrope .....a radiV

+6/−2
21.2.2016 8:31

J50o89s37e67f 47B60r23o68ž13e26k 7133395282351

Vlakem nikdy. To raději nikam.

+1/−5
21.2.2016 11:28

M49i74c37h52a13l 16M93i44l18l58e65r 9466312799852

kdo radsi sedi doma, nez by jel vlakem, at si to uzije podle vlastniho rozhodnuti

0/0
22.2.2016 3:15

K61a74r64e84l 22L66a96n10a 55I33n10g67. 9666111892

Vlakem jsem jezdil na Moravu před třiceti lety a iluze, že se ve vlaku vyspím jsem neměl ani tehdy, natož DNES ! Autor článku je Marťan či co ? Jinak bohužel mám taky téměř dva metry, tak si ostatně iluze o pohodlí lůžkového vlaku ani dělat nemohu !

+1/−1
21.2.2016 10:48

M23i88c94h65a97l 35M81i61l17l64e82r 9126382249972

na Moravu se jezdilo luzkovym nebo lehatkovym vozem? V normalnim vagonu se da zdrimnout, ale ne spat, to se vi a nikdo neocekava, ze se cestuijici vsede cestou na Moravu kvalitne vyspi.

V luzkovem voze se da spat dobre, v lehatkovem obstojne, ale tam zalezi na tom, jestli cela parta v kupe jede najednou z A do B, nebo nekteri cestujici behem dlouhe streky nastupuji / vystupuji.

0/0
22.2.2016 3:30

P44e44t20r 39Š84i89m63e63k 2899827456688

Taky moc nechápu, proč se v rezervačních systémech trochu neinspirují leteckými společnostmi. Strašně to snižuje atraktivitu. Proč jsou oddělené mezinárodní pokladny? V eshopu nekoupím jízdenku mezi různými dopravci? Miliarda typů slev a akčních cen...

0/−1
21.2.2016 7:26

V43a17c94l57a38v 97H86a78j78e83k 3556249109

V eshopu CD koupite jizdenku do Nemecka a po Nemecku., a totez plati pro Rakousko a Slovensko. A vybrane stanice dalsich zeleznic.

+2/0
21.2.2016 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.