Diskuze
Bizar spacího vlaku: děti do jiného vagonu a táta na hlídku
Děkujeme za pochopení.
J91a58n 98S89o13u13k32u82p
Takové neštěstí. Mně se povedlo dostat lístek na lůžku i v zapadlé Rumunské vesnici, s překladem mi pomáhala půlka nádraží, byla kolem toho hrozně velká sranda (nakreslil sem postel, vláček a nápis ́Budapest ́ s časem odjezdu a stejně na mě čuměla jak na svatého).
M33i49c28h52a11l 76M13i42l22l84e53r
celkovy dojem?
Autor projevil tendenci vychytralosti a v urcitem bode sobectvi, vedouciho k precinu proti zakladnim pravidlum cestovani lehatkovym vozem. Nevyslo to jak ocekaval. Stezuje si, ofrnuje se na cestovani vlakem a vychvaluje letadlo. Doufam, ze u letadla zustane.
Obcas se setkame s rodici, kteri si mysli,ocekavaji, ze kolem jejich deticek se musi tocit svet a ze kazdy jiny radsi ubere na svem pohodli v jejich prospech. Popis cesty v lehatkovem kupe tomu odpovida.
Je naprosto pochopitelne, ze cestujici nastupujici do vlaku v pul druhe v noci, si zajistili dolni lehatka, aby se dostali do postele s nejmensimi obtizemi, co nejjednoduseji, nejrychleji a take nejtisseji. Jejich reakce po zjisteni, ze jejich mista jsou obsazena detmi spolucestujiciho, nejsou projevem bezohlednosti a sobectvi, jak se to snazi popsat autor. Bezohlednost a sobectvi byly na jeho strane. Vymluva "neměl jsem sílu se s nimi před usnutím hádat. " neplati. Rodic je zodpovedny za usmerneni svych deti a mel jim hned na zacatku rici jasne a srozumitelne: "dole si hrajte, ale nase mista na spani jsou nahore". Tecka.
Mezi radky me napadlo, ze pruvodciho klepani na dvere a upozornovani, ze ve Frankfurtu prijdou do kupe dalsi cestujici, melo mozna uplne jiny ucel.
Pruvodci urcite videl, ze deti se usadily na mistech zajistenych pozdejsimi cestujicimi. Co jestli mu autor rekl "pozdeji je presunu na jejich lehatka" ? Co kdyz mu pruvodci klepanim chtel pripomenout, ze je treba to udelat?
Autoruv popis situace "Nabídl jsem jejich okamžité přemístění, hlavně v tichosti prosím. Kdepak. Jakýpak klid?! Co si to dovolujete obsadit naše místa? To je neskutečný bordel! A vůbec, stěhovat nic nebudeme, my budeme dělat rámus." dokazuje jeho neschopnost uvazovat ferove a ohleduplne. Chyba byla na jeho strane, ti lide meli na sva lehatka narok a on jim je svym sobectvim a vychytralosti zabral. Chrapani spolucestujiciho, kterym pry budil holcicku, take neni vina nove prichoziho.
J48a25n 13Z14e50m27a18n
Vlakem jezdím jen když nikam nespěchám a nikam nechci
V54a87c46l11a78v 10H33a66j27e88k
Jezdím denně 116 km bez zásadních problémů v 99% do 5 minut včas. Ale hodně záleží po jaké trati. Praha-Beroun to je úplný děs, ale za to nemohou ČD, a Praha-Kolín jsou zase stále velké výluky.
L43i87b80o80r 19Z26a48v41ř66e25l
Neznám lepší odpočinek na delší cestování, ale chce to přemýšlet. Lehátkové kupé jen v případě že jedeme 4 nebo 6. Pokud ne, lůžko ale hlavně vždy tak abych byl v kupé sám s rodinou. A pro dítě, které má nárok cestovat zdarma radši zaplatím jízdné a lůžko. A je po problému. Každopádně vždy se obsazuje pouze to, za co je zaplaceno.
J92a39n 39S89l48a55d30k88y
To je normalni na idnes.cz jit problemum naproti a pak udelat ze vseho show... zvlastni novinarina...
P54e58t72r 93K57l43a46u32d69a
Ono je to trochu podobné, jako si objednat lůžko ve společné noclehárně v hostelu a pak psát o tom, že jsem se nevyspal, že jsem tam nebyl sám, a že ostatní se nechovali tak, jak jsem chtěl atd. Takže člověk nesmí mít přehnané iluze a musí v případě nočních vlaků brát na paměti to, že cestující nastupují a vystupují po celou dobu jízdy a úplný noční klid je třeba jen 5 hodin atd. Jinak jel jsem nočními vlaky, krom zmiňované cesty do Švýcarska, také do Říma, mezi Londýnem a Glasgow, v Bulharsku nebo na Ukrajině (tam si to zkuste, 60 lehátek a bez kupé). A nemám negativní zkušenosti.
M28i28c44h58a24l 97M33i13l71l38e97r
zarazila me poznamka "Jak jen to šlo s mými dvěma metry výšky na lehátku dlouhém asi tak metr pětašedesát a širokém půl metru."
Delka lehatka je stejna jako delka luzka v luzkovem voze, protoze luzkove i lehatkove vagony maji stejnou celkovou sirku, sirku chodbicek i hloubku kupe. Luzka i lehatka jsou rozhodne delsi nez tech 1.65m.
Prumerny muz o vysce 1.80cm rozhodne nema problem se v nich natahnout. Nejvyssi lehatko/luzko nahore je sice o maly kousek kratsi nez dolni a prostredni, ale zato ma za koncem matrace dalsi ulozny prostor nad stropem chodbicky. Vyuziva se na odlozeni zavazadel. Pasazer na nejhornejsim hornim luzku ho ale stejne tak muze vyuzit na polozeni polstare nebo pokud si da polstar ke stene u okna, pak na natazeni nohou a ma k dispozici delsi prostor nez dolni luzka/ lehatka.
D63a72v82i11d 44V35i93k16t71o87r61a
Nerudnosti Helmuta a Helgy se nedivím. Spodní lehátka / lůžka jsou žádaná právě proto, že se do nich dobře leze i starším lidem a nezřídka si je lidi výslovně objednávají. No a když pak někdo takový zjistí, že se mu v lůžku válí někdo cizí, pak rozhodně nebude skákat radostí. Už jen ta nutnost přestýlat použité povlečení, vykopávat takového nezvaného nocležníka na místo, které mu patří atd. Od autora článku tohle byla přinejmenším drzost.
Jinak takové ty pokusy o obsazení zajímavých míst dobře znám. Ještě když jsem ze služebních důvodů jezdíval více vlakem než autem, reservoval jsem si na některých vytížených spojích dopředu místenku na své oblíbené místo u okna zhruba uprostřed vozu (dálkové cesty jsem jezdíval zásadně v první třídě, tehdy bývala pohodlnější než koženky nebo tvrdé nepolohovatelné sedačky, které se začínaly objevovat v tzv. humanisovaných vagonech nebo rekonstrukcích). Ty nenávistné pohledy a remcání týpků, které jsem vyhazoval z mého místa... a o to víc, když mi na pomoc přišel průvodčí a ten zjistil, že dotyčný nemá ani jízdenku do jedničky :-D.
V lůžkových vozech jsem se s tím ale naštěstí nesetkal, také proto, že jsem si objednával single kupé kvůli soukromí a možnosti se v klidu během cesty připravovat na jednání.
M77a45r37t43i84n 25H85a33n74z79a26l
Jinými slovy: jsem blb, ale můžou za to dráhy
M48a96r38t69i78n 40N15o86v75á26k
Autor v tom má naprostý zmatek - tak nejprve nadpis "ze švýcarska do Prahy" (beru to jako směr jízdy).. pak začne o tom, že koupil lístky do CH na pražském hlavním nádraží (takže asi jel opačně: z Prahy do CH).. a pak píše, že cestoval ze Švýcarska, v noci přes Německo a ráno byl v Praze - a nakonec to vyšperkuje větou "na opačný směr jsme si koupili letenky. ??? Jako je normální??
a) v textu se zmiňuje, že neumí německy (viz průvodčí ve vlaku), takže dost dobře si neumím přestavit variantu, že pracuje v CH a jel na návštěvu do ČR
b) o tom svědčí i to, že údajně půl hodiny se dotazoval při koupi lístků na pokladně (hádal bych, že také v češtině)
M32i35r81o74s70l59a31v 49Z40i60k80m65u50n97d
Chápu smíšené pocity autora, ale tohle je něco na způsob "Pejsek a kočička" pekli dort.
Podle všeho jel "lehátkovým" vozem, tam samostatný průvodce vozu (na rozdíl od ČD & JLV) není, jeden zaměstnanec má na "starosti" několik vozů. V Rakousku na vlacích EN směr Itálie nebo Švýcarsko, resp. 246/247 do Bregenzu dělá štiplístka v klasických vozech ...
Za "bolševika" jezdilo francouzské lehátko na vlaku 250/251 "Západní expres", tam z Prahy do Frankfurtu žádný průvodce nebyl, ve FFM přišel maník, rozdal (na lehátka umístil) deky a povlaky a zmizel ... o cestující se staral doprovod z vedlejšího vozu ...
To, že se německému rezervačnímu systému něco nedaří, s tím se nedá nic dělat. Rezervační systémy obvykle prodávají na 2 - 3 měsíce dopředu a když se něco "vymyslí" poté, co se systém uvede do činnosti, tak těžko něco spojovat ...
Nehledě na to, že v těch rezervačních systémech jsou různá "čertova kopýtka", která méně zkušený pokladník přehlédne ...
také jsem takový problém řešil, po konzultaci s centrem jsem pak šel pokladníkovi napovědět (jenže ne každý má takovou možnost) ...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Buď vysaďte nové stromy, nebo zaplaťte až půl miliardy, dozví se developeři
Premium Pokud nebude možné vysadit nové stromy ve městě do kilometru od pokácených, zaplatí developeři...
OBRAZEM: Přehršel techniky a stovky dělníků. Jak finišuje dálnice D4 do Písku
Tisícovka dělníků na stavbě v jeden moment. Během náročnějších prací jich ale na rozestavěných více...
Smutný konec slavné návrhářky: jde do vězení za pašování krokodýlích kabelek
Módní návrhářka Nancy Gonzalezová, jejíž doplňky nosila zpěvačka Britney Spears, a také například...
Vlastníci luxusních bytů v Paříži úpí. Ceny pronájmů spadly o desítky procent
Letní olympijské hry v Paříži se blíží a s očekáváním zisku je vyhlížejí i místní podnikatelé....