Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bizar spacího vlaku: děti do jiného vagonu a táta na hlídku

Dojet ze Švýcarska do Prahy za 800 korun včetně jízdenky a lehátka? Zimní slevová akce na noční vlaky vypadá víc než lákavě. A tak jsme ji vyzkoušeli na vlastní kůži. Výsledek? Domů jsme dorazili spolehlivě a včas, zato o spánku jsme si cestou mohli nechat spíš jen zdát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a56n 68S18o26u12k50u31p 1184374916355

Takové neštěstí. Mně se povedlo dostat lístek na lůžku i v zapadlé Rumunské vesnici, s překladem mi pomáhala půlka nádraží, byla kolem toho hrozně velká sranda (nakreslil sem postel, vláček a nápis ́Budapest ́ s časem odjezdu a stejně na mě čuměla jak na svatého).

+1/0
23.2.2016 10:31

M48i12c39h43a68l 66M79i20l25l26e40r 9736162659912

celkovy dojem?

Autor projevil tendenci vychytralosti a v urcitem bode sobectvi, vedouciho k precinu proti zakladnim pravidlum cestovani lehatkovym vozem. Nevyslo to jak ocekaval. Stezuje si, ofrnuje se na cestovani vlakem a vychvaluje letadlo. Doufam, ze u letadla zustane.

Obcas se setkame s rodici, kteri si mysli,ocekavaji, ze kolem jejich deticek se musi tocit svet a ze kazdy jiny radsi ubere na svem pohodli v jejich prospech. Popis cesty v lehatkovem kupe tomu odpovida.

Je naprosto pochopitelne, ze cestujici nastupujici do vlaku v pul druhe v noci, si zajistili dolni lehatka, aby se dostali do postele s nejmensimi obtizemi, co nejjednoduseji, nejrychleji a take nejtisseji. Jejich reakce po zjisteni, ze jejich mista jsou obsazena detmi spolucestujiciho, nejsou projevem bezohlednosti a sobectvi, jak se to snazi popsat autor. Bezohlednost a sobectvi byly na jeho strane. Vymluva "neměl jsem sílu se s nimi před usnutím hádat. " neplati. Rodic je zodpovedny za usmerneni svych deti a mel jim hned na zacatku rici jasne a srozumitelne: "dole si hrajte, ale nase mista na spani jsou nahore". Tecka.

Mezi radky me napadlo, ze pruvodciho klepani na dvere a upozornovani, ze ve Frankfurtu prijdou do kupe dalsi cestujici, melo mozna uplne jiny ucel.

Pruvodci urcite videl, ze deti se usadily na mistech zajistenych pozdejsimi cestujicimi. Co jestli mu autor rekl "pozdeji je presunu na jejich lehatka" ? Co kdyz mu pruvodci klepanim chtel pripomenout, ze je treba to udelat?

Autoruv popis situace "Nabídl jsem jejich okamžité přemístění, hlavně v tichosti prosím. Kdepak. Jakýpak klid?! Co si to dovolujete obsadit naše místa? To je neskutečný bordel! A vůbec, stěhovat nic nebudeme, my budeme dělat rámus." dokazuje jeho neschopnost uvazovat ferove a ohleduplne. Chyba byla na jeho strane, ti lide meli na sva lehatka narok a on jim je svym sobectvim a vychytralosti zabral. Chrapani spolucestujiciho, kterym pry budil holcicku, take neni vina nove prichoziho.

+4/0
23.2.2016 8:40

J70a90n 75Z78e56m52a41n 1756255504716

Vlakem jezdím jen když nikam nespěchám a nikam nechci ;-)

+2/−3
22.2.2016 17:10

V17a95c54l81a67v 38H80a51j38e23k 3466309689

Jezdím denně 116 km bez zásadních problémů v 99% do 5 minut včas. Ale hodně záleží po jaké trati. Praha-Beroun to je úplný děs, ale za to nemohou ČD, a Praha-Kolín jsou zase stále velké výluky.

0/0
22.2.2016 19:21

L19i26b50o17r 14Z26a94v12ř59e20l 8799396421572

Neznám lepší odpočinek na delší cestování, ale chce to přemýšlet. Lehátkové kupé jen v případě že jedeme 4 nebo 6. Pokud ne, lůžko ale hlavně vždy tak abych byl v kupé sám s rodinou. A pro dítě, které má nárok cestovat zdarma radši zaplatím jízdné a lůžko. A je po problému. Každopádně vždy se obsazuje pouze to, za co je zaplaceno.

+4/0
22.2.2016 2:46

J45a81n 17S36l24a91d95k59y 8823647425578

To je normalni na idnes.cz jit problemum naproti a pak udelat ze vseho show... zvlastni novinarina...

+4/0
21.2.2016 23:28

P11e91t63r 36K77l33a70u16d69a 5398120344700

Ono je to trochu podobné, jako si objednat lůžko ve společné noclehárně v hostelu a pak psát o tom, že jsem se nevyspal, že jsem tam nebyl sám, a že ostatní se nechovali tak, jak jsem chtěl atd. Takže člověk nesmí mít přehnané iluze a musí v případě nočních vlaků brát na paměti to, že cestující nastupují a vystupují po celou dobu jízdy a úplný noční klid je třeba jen 5 hodin atd. Jinak jel jsem nočními vlaky, krom zmiňované cesty do Švýcarska, také do Říma, mezi Londýnem a Glasgow, v Bulharsku nebo na Ukrajině (tam si to zkuste, 60 lehátek a bez kupé). A nemám negativní zkušenosti.

+5/0
21.2.2016 18:07

M98i55c69h56a85l 74M52i35l80l44e69r 9316852319372

zarazila me poznamka "Jak jen to šlo s mými dvěma metry výšky na lehátku dlouhém asi tak metr pětašedesát a širokém půl metru."

Delka lehatka je stejna jako delka luzka v luzkovem voze, protoze luzkove i lehatkove vagony maji stejnou celkovou sirku, sirku chodbicek i hloubku kupe. Luzka i lehatka jsou rozhodne delsi nez tech 1.65m. !!

Prumerny muz o vysce 1.80cm rozhodne nema problem se v nich natahnout. Nejvyssi lehatko/luzko nahore je sice o maly kousek kratsi nez dolni a prostredni, ale zato ma za koncem matrace dalsi ulozny prostor nad stropem chodbicky. Vyuziva se na odlozeni zavazadel. Pasazer na nejhornejsim hornim luzku ho ale stejne tak muze vyuzit na polozeni polstare nebo pokud si da polstar ke stene u okna, pak na natazeni nohou a ma k dispozici delsi prostor nez dolni luzka/ lehatka.

+4/−1
21.2.2016 15:29

D71a58v43i84d 73V56i24k12t47o32r41a 9554674355867

Nerudnosti Helmuta a Helgy se nedivím. Spodní lehátka / lůžka jsou žádaná právě proto, že se do nich dobře leze i starším lidem a nezřídka si je lidi výslovně objednávají. No a když pak někdo takový zjistí, že se mu v lůžku válí někdo cizí, pak rozhodně nebude skákat radostí. Už jen ta nutnost přestýlat použité povlečení, vykopávat takového nezvaného nocležníka na místo, které mu patří atd. Od autora článku tohle byla přinejmenším drzost.

Jinak takové ty pokusy o obsazení zajímavých míst dobře znám. Ještě když jsem ze služebních důvodů jezdíval více vlakem než autem, reservoval jsem si na některých vytížených spojích dopředu místenku na své oblíbené místo u okna zhruba uprostřed vozu (dálkové cesty jsem jezdíval zásadně v první třídě, tehdy bývala pohodlnější než koženky nebo tvrdé nepolohovatelné sedačky, které se začínaly objevovat v tzv. humanisovaných vagonech nebo rekonstrukcích). Ty nenávistné pohledy a remcání týpků, které jsem vyhazoval z mého místa... a o to víc, když mi na pomoc přišel průvodčí a ten zjistil, že dotyčný nemá ani jízdenku do jedničky :-D.

V lůžkových vozech jsem se s tím ale naštěstí nesetkal, také proto, že jsem si objednával single kupé kvůli soukromí a možnosti se v klidu během cesty připravovat na jednání.

+17/0
21.2.2016 12:56

M16a78r81t65i25n 46H36a13n96z88a89l 8318299579935

Jinými slovy: jsem blb, ale můžou za to dráhy

+8/0
21.2.2016 13:07

M15a91r11t43i43n 20N95o26v59á24k 6833527329331

Autor v tom má naprostý zmatek - tak nejprve nadpis "ze švýcarska do Prahy" (beru to jako směr jízdy).. pak začne o tom, že koupil lístky do CH na pražském hlavním nádraží (takže asi jel opačně: z Prahy do CH).. a pak píše, že cestoval ze Švýcarska, v noci přes Německo a ráno byl v Praze - a nakonec to vyšperkuje větou "na opačný směr jsme si koupili letenky. ??? Jako je normální?? RvRv

a) v textu se zmiňuje, že neumí německy (viz průvodčí ve vlaku), takže dost dobře si neumím přestavit variantu, že pracuje v CH a jel na návštěvu do ČR

b) o tom svědčí i to, že údajně půl hodiny se dotazoval při koupi lístků na pokladně (hádal bych, že také v češtině)

+12/0
21.2.2016 12:54

M54i28r83o98s93l38a89v 48Z29i16k90m45u55n46d 6948832347948

Chápu smíšené pocity autora, ale tohle je něco na způsob "Pejsek a kočička" pekli dort.

Podle všeho jel "lehátkovým" vozem, tam samostatný průvodce vozu (na rozdíl od ČD & JLV) není, jeden zaměstnanec má na "starosti" několik vozů. V Rakousku na vlacích EN směr Itálie nebo Švýcarsko, resp. 246/247 do Bregenzu dělá štiplístka v klasických vozech ...

Za "bolševika" jezdilo francouzské lehátko na vlaku 250/251 "Západní expres", tam z Prahy do Frankfurtu žádný průvodce nebyl, ve FFM přišel maník, rozdal (na lehátka umístil) deky a povlaky a zmizel ... o cestující se staral doprovod z vedlejšího vozu ...

To, že se německému rezervačnímu systému něco nedaří, s tím se nedá nic dělat. Rezervační systémy obvykle prodávají na 2 - 3 měsíce dopředu a když se něco "vymyslí" poté, co se systém uvede do činnosti, tak těžko něco spojovat ...

Nehledě na to, že v těch rezervačních systémech jsou různá "čertova kopýtka", která méně zkušený pokladník přehlédne ...

také jsem takový problém řešil, po konzultaci s centrem jsem pak šel pokladníkovi napovědět (jenže ne každý má takovou možnost) ...

+5/0
21.2.2016 12:46

P54e52t27r 48P54a34v90l75a19t62a 7326510407931

800,- za jednu cestu....při troše štěstí se dá narazit na zpáteční letenku za 2000,-

+3/0
21.2.2016 11:35

R14a79d51e70k 15J32a34n29a14t66a 9715946524972

No a? Víte něco o cenotvorbě v komerční dopravě? Víte, že v letecké dopravě jsou nejdražší ranní sloty, takže právě na ranní příjezd do Basileje či Zürichu zpravidla akční letenku neuvidíte?

+2/0
21.2.2016 11:39

K64a59r30e75l 88J87i96c78h15a 6153724581175

Error? co to je? Jako něco mylného? neměla by tam být spíš "chyba".

Slyšel jste někdy o zametání před vlastním prahem...?

+1/0
21.2.2016 10:48

R27a28d36e26k 77J74a95n41a75t93a 9345776124692

Když to vezmeme po pořádku:

0/0
21.2.2016 9:24

R35a47d60e76k 59J81a92n21a59t41a 9565616524952

Je pravda, že mezinárodní rezervační systém nemusí dát dva nákupy (ne dvě ceny, ale dva nákupy) do jednoho kupé. Ale ta akční nabídka definuje, že pro děti platí stejná cena jako pro dospělé. Vy jste sice narazil na komplikace, ale jen proto, že jste se snažil kvůli pár stovkám to dělit do dvou nákupů. Pokud byste třeba ve stavebninách chtěl obklady do koupelny zároveň akční (například rozbalané, či 2. jakost) a za normální cenu, taky budou z různých balíků.

+2/0
21.2.2016 9:24

V34a73c45l96a56v 24H17a10j76e50k 3936299559

Rezervační systém to určitě zpracuje jako dva samostatné požadavky. Mohl by to za určitých podmínek udělat eshop, který usoudí, že se jedná a společnou cestu a zadá to rezervačnímu systému jako jeden požadavek, o což eshop ČD snaží.

+1/0
21.2.2016 9:42

J66o87s64e95f 96B86r28o71ž41e54k 7383235762241

Lež první - pro děti stejná cena jako pro dospělé neplatí. (Viz i to, co říkala česká průvodčí.)

0/−2
21.2.2016 11:19

R16a67d94e68k 25J32a10n17a12t57a 9365316864622

Platí stejná cena.

To druhé je zcela jiná nabídka, s jinými podmínkami (co do flexibility, způsobu prodeje, apod. v komerční veřejné dopravě je to velmi důležité).

+3/0
21.2.2016 11:37
Foto

M34i70c19h81a39l 36S36m32í93t45k58a 8744334333926

Průvodčí chtěla být za chytrou tak tomu celému dala ještě korunu. Prostě některé akční nabídky nelze kombinovat.

+2/−1
21.2.2016 11:59

V28a17c83l78a10v 11H41a81j80e77k 3956559589

Za lůžko/lehátko je vždy jednotná cena. Ale u globálních cen, kdy je jednotná cena za jízdenku včetně lehátka to může být stejné.

0/0
22.2.2016 8:27

R85a17d69e75k 98J64a47n69a44t55a 9825496864822

"Servisní příplatek za osobní obsluhu" není nic zvláštního. Setkáte se s tím u mnoha e-shopů. Cena po internetu je nižší než v obchodě. Šetří to totiž práci zaměstnanců. ČD vybírají 50 Kč. To je mnohem menší rozdíl , že když kupujete třeba televizi. Tam může jít rozdíl mezi webem a obchodem i do tisíců.

+4/−1
21.2.2016 9:26

J73o58s20e50f 97B75r24o82ž50e52k 7513865612911

Lež druhá. Příplatek za osobní obsluhu zvláštní je a neplatí se nikde. Ano, platí se např. za doručení do výdejny, ale to ještě jen někdy. Pokud pán šel přímo do pokladny k tomu určené, tak je to sprosťárna.

A mimochodem, když si dojdete koupit televizi třeba do Datartu, tak ji v obchodě dostanete za naprosto stejnou cenu, jako na webu (totéž i další obchody, pokud mají kamenné prodejny a současně i eshop).

+1/−4
21.2.2016 11:22

R87a38d14e43k 80J76a46n86a75t81a 9745686854322

Platí. Jen se mu tak neříká. Máte pravdu, že z marketingového hlediska není vhodné říkat příplatek, lépe je říkat online sleva, nebo neříkat vůbec nic, prostě provozovat spolu s prodejnou ještě super levný eshop.

Datart si akorát udělala marketing na tom, že má e-shop stejně drahý jako prodejnu, ale trend v oboru je jasný. Často má dokonce stejný majitel dva brandy, jeden jakože kamenný a jeden online, aby zmátl obecenstvo (výdejní místo toho online je pak v té kamenné prodejně, třeba expert.cz).

Že požadavky obsloužené osobně (akční ceny zejména), jsou dražší, je běžné u bank i veřejne dopravy (třeba DB vybírají připatek 2 eura za prodej akční nabídky mimo eshop nebo automat, příkaz podaný osobně v bance vyjde na klidně na 50-100 Kč, zatímco po webu je zdarma, atd., u leteckých společností se platí i stokoruny navíc za změny a rezervace jinak než online)

+1/0
21.2.2016 11:49

J82o60s10e38f 22Š27á67t32a69v37a 2974781446139

Josef Brožek.

Nemáte pravdu.Teď jsme nakupovali ve stavebninách.Na internetu byla určitá cena a na prodejně byla cena o 7% vyšší.V konečné ceně byl rozdíl přes tři tisíce.Konkrétně Datart.Před tím než začal psát že má stejné ceny v obchodě i na inetrnetu,tak na internetu byly ceny o pět% menší.Pak je na internetu zvednul a bylo vymalováno.

+1/0
21.2.2016 12:51

M66i26c33h21a13l 54M81i16l51l49e68r 9196452869822

Josef Brozek: priplatek za osobni obsluhu neni v turistickem prumyslu docela ojedinely, zvlast napr. pri bookovani letenek.

Kde je mozne to udelat on-line na firemnim website a pasazer se rozhodne pozadat telefonicky nebo osobne o pomoc urednika, neni nezvykle uctovat za takovou pomoc service fee. Na druhou stranu ale, pokud se jedna o transakci, kterou bookovaci system nedovoli pasazerovi udelat nebo dokoncit on-line a potrebuje asistenci pres telefon, v tom pripade se service fee neuctuje.

0/0
22.2.2016 2:23

T38o74m39a88s 90N10o88v52o22t74n43y 1341654676755

Normální to samozřejmě není. Pokud nakoupím televizi na eshopu a nechám si ji vyzvednout v prodejně, tak je cena stejná a u většiny solidních firem žádný "servisní poplatek" neplatím. Nebo maximálně u menších položek něco za vyzvednutí a ustupuje se od toho.

0/−1
21.2.2016 11:42

R44a11d41e43k 29J58a57n63a64t41a 9505766184592

Vyzvednutí není prodej. No a pokud si jí VYBERETE a KOUPÍTE v kamenné prodejně? Pak se vám věnují prodavači, je nutno držet showroom, a to je za co se platí.

+3/0
21.2.2016 11:50

R68a12d81e80k 48J41a62n67a89t53a 9135766734212

Ad němčina. Když někdo jede do Švýcarska, tak by měl umět pár vět německy (alespoň na úrovni Alles Gute, to stačí). Personál možná byl nerudný (průvodce spacích vozů je špatně placená práce u nás v v Německu, nemohou si moc vybírat), ale autor nejspíš taky - je to vidět z nenávsitného tónyu článku.

+4/−8
21.2.2016 9:38

J46o69s30e26f 47B75r15o67ž76e12k 7663345792201

Lež třetí. Ve Švýcarsku (a stejně tak na celém světě) je Lignua Franca Angličtina a všichni s ní mluví. A pokud je průvodčí špatně placen, tak to má přestat dělat a ne si vylévat vztek na cestujících.

+4/0
21.2.2016 11:24

T73o57m50a32s 80N92o52v71o61t52n26y 1361234766215

Pokud někdo pracuje na mezinárodních spojích, kde je jaksi předpoklad pohybu cestujících z různých zemí, angličtina (alespoň pár základních vět) by měla být povinný základ. Že je to špatně placená práce, není argument.

+2/0
21.2.2016 11:43

T87o40m52a83s 46N26o94v21o34t38n42y 1541114346785

Ale když dopravci nevadí, že i třeba kvůli neochotě a nevzdělanosti personálu cestující příště bude cestovat jinak, je to jeho problém. Pak ať se ale nediví, že musí časem rušit spoje nebo platit drahé nicneříkající kampaně typu "auta stojí vlaky jedou" aby vůbec někdo kromě šotoušů a těch, co nemají jinou možnost, do toho vlaku vlezl...

0/−1
21.2.2016 11:45

R24a24d61e51k 93J42a12n79a95t80a 9675736174762

Noční spoje na Západě se obecně ruší především kvůli vysokorychlostním tratím, kdy se z nočních relací stávají denní, a konkrétně DB to zrovna letos ruší proto, že docházi životnost vozů a nové už prostě nekoupí. Na východě noční vlaky stále dobře fungují, ostatně viz třeba Praha-Košice.

+2/0
21.2.2016 12:05

J98a21r62o37s56l88a71v 23H50o42r93á77k 8452264935489

To jako když neumím německy, tak nesmím do Švýcarska? Takže když pojedu na dovolenou do Turecka, musím se naučit turecky?

0/0
21.2.2016 16:21

R47a51d46e82k 38J12a74n70a81t77a 9855596564122

Obsazení lehátek jiným cestujícím? Zvláště spodních, tj. pro starší a méně pohyblivé lidi nejlepších? Oni si je proto mohli klidně výslovně vyžádat a pak je najdou obsazená.

Děti bych klidně dal nahoru, stejně bych čekal, že taková "palanda" i se žebříkem je pro ně zábavnější.

+6/−1
21.2.2016 9:42

R78a51d86e43k 34J27a78n26a53t45a 9165106734282

Jinak já jel nočním vlakem mnohokrát (nejčastěji Slovensko či Balkán, ale třikrát i na Západ). Zpravidla ve čtyřech či šesti lidech, takže jsme si rezervovali kupé pro sebe. Konflikty jsme narozdíl od autora nevyvolávali. A snad není efektivnější způsob cestování na střední vzdálenost, kdy jste v cíli levně, odpočinutý a hned ráno.

Pravda, dokud nebyl Schngen, vzbudili vás na hranicích pasováci, ale to se odbouralo (teď se to ovšem kvůli migrantům možná zase vrátí ...).

+5/−4
21.2.2016 9:51

J57o25s95e85f 84B57r42o25ž37e34k 7483965452901

Lež poslední (možná??) Autor má naprostou pravdu, že na vzdálenost do Zurichu ale i třeba do Genevy je naprosto lepší letadlo - vyjde i cenově mnohem lépe a je mnohem rychlejší. A pokud nespěchám a jede nás víc, tak auto - protože je za polovic než vlak a nemusím se strkat v kupé ev. na chodbách, nádražích apod. s dalšími, kteří jedou vlakem - zpravidla to jsou lidé nižšího a hrubšího levelu.

+2/−4
21.2.2016 11:27

R55a77d13e21k 66J47a63n51a90t12a 9915756684312

Ach jo. Neznáte letecký business a sedáte na lep reklamám. Na přílet RÁNO do destinace jsou akční ceny málokdy. To je business čas. Letenka co "vyjde cenově mnohem lépe" je zpravidla k dispozici někdy během dne - tj. celý den zabitý cestou, nemožnost se ten den dopoledne už s někým sejít.

A konkrétně u toho Zürichu - přilétá první spoj z Prahy až ve 11:30 (dost pozdě). Létá to jen Swiss s poměrně malým strojem, zpáteční letenka na 2-4 noci příští měsíc proto pod 6 tisíc nejde.

+4/0
21.2.2016 12:00

M96a10r75t38i37n 55N23o66v81á98k 6743987689621

Docela často se dá sehnat až divně levná letenka z místa A do místa B - s přestupem v bodě C .. ztráta třeba 4-5 h času na přestupování, ale bývá to fakt někdy levnější. Což asi pochopitelně nebyl tento případ cestování s dětmi.

0/0
21.2.2016 12:55

M24i61c94h36a80l 86M69i75l42l93e42r 9356642169342

Josef Brozek: porovnani vlak versus letadlo Praha-Zurich je zalezitosti momentalnich nabidek, potrebneho casu na presun z A do B a narocnosti pasazera na pohodli cestovani. Pred 3 lety jsme pri navsteve Evropy (zijeme v Australii) a po pobytu v nasi bazi v Praze chteli stravit 9 dni ve Svycarsku.

Porovnavali jsme ceny letenek a jizdenek, letecke a jizdni rady i ceny hotelu ve Svycarsku a zjistili jsme, ze luzkovy vuz do Svycarska je levnejsi a diky pohodlne ceste pres noc nejprijatelnejsi alternativa. Zduraznuji ale, ze neletame lowcosty ale hlavnimi aerolinkami a nejezdime v lehatkovem voze, ale v luzkovem voze. Kde mozno, v kupe de-luxe s vlastnim WC a sprchou, takze jsme rano cili jak rybicky a neztracime den zotavovanim se z cesty. Noc v takovem kupe nam nahradi noc v hotelu a soucasne da presun z A do B. Cenove vyjde tato jizdenka levneji nez platit letenku + hotel na 1 noc nebo za denni vlakovou jizdenku + hotel na jednu noc.

Luzkove kupe je mozne zajistit za luzkovy priplatek k Eurailpasu (evropska vlakova sitovka pro zamorske navstevniky). Kde se nevyplati kupovat Eurailpas a radsi kupovat jednotlive jizdenky v akcich jako pri nasi nasledujici ceste v 2014, nebo pro Evropana, ktery nema narok na Eurailpas, existuji velmi vyhodne akce, napr. Sparpreis od Deutsche Bahn pro cestujici z jinych zemi do Nemecka, z Nemecka do jinych zemi nebo z jinych zemi pres Nemecko do jinych zemi. Je ale treba jizdenky objednavat co nejdrive, obvykle 2 mesice pred planovanou cestou.Prodej jizdenek je kazdy den otevren presne na 2 mesice dopredu. Pocet zlevnenych jizdenek na kazdy den je omezeny a vikendove cesty v tarifu Sparpreis jsou mnohem rychleji vyprodane, nez cesty behem tydne.

+2/0
22.2.2016 2:56

V92a92c18l87a20v 27H36a58j20e68k 3896779879

V luzkovych a lehatkovych vozech to obecne funguje tak ze vsechny jizdni doklady odevzdate provodci vozu a ten je za vas predklada pruvodcim dopravcu. Aby vas nemuseli budit.

+5/0
21.2.2016 8:33

E95v13z46e67n 77S10o36u38k17u64p 1947804606318

Vlakem jsem nejel už asi 30 let.... A jak koukám, tak také dlouho ještě nepojedu....

+7/−13
21.2.2016 8:03

M67i81c94h11a89l 16M42i87l16l65e20r 9586452879132

kdyz je nekdo schopny opakovat chyby autora......

My jezdime vlakem pravidelne, kdykoliv jsme v Evrope .....a radiV

+6/−2
21.2.2016 8:31

J83o66s89e19f 81B79r39o56ž73e57k 7643785942851

Vlakem nikdy. To raději nikam.

+1/−5
21.2.2016 11:28

M37i23c17h59a95l 67M75i24l67l98e70r 9556172959802

kdo radsi sedi doma, nez by jel vlakem, at si to uzije podle vlastniho rozhodnuti

0/0
22.2.2016 3:15

K57a29r63e48l 34L32a97n14a 71I78n51g37. 9346301532

Vlakem jsem jezdil na Moravu před třiceti lety a iluze, že se ve vlaku vyspím jsem neměl ani tehdy, natož DNES ! Autor článku je Marťan či co ? Jinak bohužel mám taky téměř dva metry, tak si ostatně iluze o pohodlí lůžkového vlaku ani dělat nemohu !

+1/−1
21.2.2016 10:48

M35i37c46h12a77l 52M12i97l49l29e36r 9686982909472

na Moravu se jezdilo luzkovym nebo lehatkovym vozem? V normalnim vagonu se da zdrimnout, ale ne spat, to se vi a nikdo neocekava, ze se cestuijici vsede cestou na Moravu kvalitne vyspi.

V luzkovem voze se da spat dobre, v lehatkovem obstojne, ale tam zalezi na tom, jestli cela parta v kupe jede najednou z A do B, nebo nekteri cestujici behem dlouhe streky nastupuji / vystupuji.

0/0
22.2.2016 3:30

P35e71t42r 75Š26i38m10e40k 2709627396188

Taky moc nechápu, proč se v rezervačních systémech trochu neinspirují leteckými společnostmi. Strašně to snižuje atraktivitu. Proč jsou oddělené mezinárodní pokladny? V eshopu nekoupím jízdenku mezi různými dopravci? Miliarda typů slev a akčních cen...

0/−1
21.2.2016 7:26

V45a79c53l40a51v 93H23a73j43e18k 3146289389

V eshopu CD koupite jizdenku do Nemecka a po Nemecku., a totez plati pro Rakousko a Slovensko. A vybrane stanice dalsich zeleznic.

+2/0
21.2.2016 8:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.