Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uber nově vyžaduje po řidičích živnosťáky. Hrozí jim tím vyšší pokuty

Uber změnil smlouvy se svými pražskými řidiči. Nově vyžaduje živnostenské listy, zkouší navýšit svoji provizi nebo umožňuje vytvářet struktury, kdy jeden řidič může na svou živnost zaměstnávat skupinu dalších.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M64a28r35t60i61n 55K90o44p71á10s65e50k 9803600479474

Vždyť je to jednoduché. Stejná pravidla pro všechny. Ať zákonodárci předloží novelu silničního zákona, kde se zruší pojem taxislužba a každý, kdo má platný řidičák, takto bude moci podnikat. Nainstalujeme si aplikace, taxametry se vyhodí a každý si může přivydělávat a vydělávat. Žádné drahé povinné ručení, žádná technická co 12 měsíců. Prostě pohoda.

Anebo ať Uber dodržuje legislativu podobně jak to musejí dělat stávající koncesionáři v osobní přepravě, kteří mají oprávnění pro taxislužbu. A když to dokážou stávající aplikace typu Lifago, Hopin, Taxify, Modrý Anděl a z hlavy už nevysypu další, tak nevidím důvod, proč by to nedokázal Uber.

A jen pro zajímavost, jak vypadají provize:

Američani - Uber - 25 %

Češi - Liftago - 13 %

Slováci - Hopin - 500 Kč měsíčně

Estonci - Taxify - 5-15 %

Jediná výhoda Uberu je v jeho globálnosti. Jedna apka na celém světě. Beru, fajn. Ale každý stát má jiná pravidla a jiné zákony. Bud' je někdo dodržuje, nebo porušuje. Není to o "nenažraných" taxikářích, je i dost poctivých. Je to jen a jen o zákonech. Ať Uber prosadí jejich změnu. Ne? Tak ať je dodržuje.

To je podobné tomu, jako když umím péct, tak začnu v paneláku v bytě péct a pak to prodávat za cenu, kterou pekař o blok dál nikdy není schopen dodržet. Protože já se vyhnu kolaudaci prostor, neřeším hygienu, neřeším požární předpisy, nemusím dělat rozbory a mít potvrzení z laboratoře, neřeším potravinářské průkazy pro práci zaměstnanců... Blik? A Uber je přesně toto. To se to pak podniká. Tečka.

+42/−4
20.2.2016 4:04

M40a92r76t88i44n 34K37o12z10á72k 4214530239337

Nechápu, co řešíte. Uber zákony dodržuje. Jesti je dodržují i řidiči, kteří pro něj jezdí je jejich věc. Uber je pouze služba zprostředkovávající kontakt mezi klienti a řidiči.

0/−15
20.2.2016 7:10

M51a64r86t54i71n 12K55o62z29á94k 4774770669547

* klienty

0/0
20.2.2016 7:11

D58u61š61a13n 25Š89i65m27o43n57o89v30i93č 2974579605

Technická - hopin berie približne 0,5 EUR/jazda, tých 500 Kč je niečo ako prepaid kredit týchto poplatkov. U Liftago je 13 percent základ, ak vodič jazdí veľa (dáva Liftago veľa svojho času a jázd), tak sa jeho efektívna sadzba začne znižovať.

0/0
20.2.2016 11:16

V81l78a89d58i76s24l85a92v 15D75u44b84a 3390578928658

Uber neni taxi. Jako takove je k tomu potreba pristoupit.

Jo a kdyz mi sousedka upece cukrovi tak je to v pohode ;)

0/0
22.2.2016 18:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.