- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
podívejte se hlavně večer, ale i přes den, kolik je neoznačených aut a má nějakou aplikaci na telefonu ............ ty jezdí načerno dají se zkontrolovat tato auta
????....... posílat někam SPZ, aby s tím někdo konečně začal něco dělat - kazí to jméno, zakázky atd
Kdo chce vydělávat pravidelnou činností musí si pořídit ŽL.
Toliko místní zákon.
A protože je automobilová přeprava živností koncesovanou, potřebuje také koncesní listinu.
Koukám v diskusi si dali sraz taxíkáři a kydají hnůj. :-D
Podle marketingové ředitelky pražského Uberu Barbory Poláchové jsou vyšší poplatky pro dobro řidičů.
Digitalizace zlikvidovala LP desky, telefoní budky, tištěné mapy, atd atd atd. Změní se i způsoby převozu osob. Proč UBER: jede se podle mapy v aplikaci (když nebyly chytré mobily musel jste umět Prahu). Dnes je navigací každá jízda kontrovaná. Nelze jet z Míráku na Václavák přes Dejvice. Každá platba jde přes banku nelze zatajit jedinou platbu. Komu to vadí? Živnosťáku a Finančáku určitě ne. Magistrátu?Těm co podvádí ve velkém. Každý průvodce varuje před Pražskými taxikáři. Mají jistě proč. UBER je pro cizince jistota proto jí využívají. Podvodníčci budou u svých kamarádíčků hledat na úřadech a "policii" zastání. Jak se jim to bude dařit ukáže čas. Tkalci před 150 lety také vtrhli do továrny a zničily stroje. Co jim to bylo platné? Asi tolik co bude platné v budoucnosti našim taxikářům se špatnou pověstí zastavit pokrok. Praha by se měla hlavně soustředit na kvalitu služeb v převozu osob což je MHD Taxi a tzv. sporný UBER. Taxici budou mít asi takovou váhu jako analogová fotka vedle digitální. Ještě se dočkáme že nám parkrát ucpou Prahu.
Tak Uber dosud nevyžadoval ŽL s patřičným oprávněním? A k čemu máme zákony? Pokud někdo opakovaně provozuje činnost za účelem výdělku, pak ŽL potřebuje (pokud tedy není zaměstnanec). A jezdit pro Uber - to přece každý dělá pro peníze, a ne jako charitu.
Tak, co na to zákon? Provozování automobilové přepravy je koncesovaná činnost. Nestačí vám ŽL, musíte mít koncesi. Jenže ani koncese k výkonu nestačí. Podle zákona každý, kdo řídí takové vozidlo musí mít průkaz řidiče taxislužby, a vozidlo musí být evidováno jako vozidlo taxislužby. Vše? Ó nikoliv. K provozování služby je v některých případech nutná zkouška z místopisu. Praha a jiná velká města ji vyždaují. Bez této zkoušky nesmíte v daném místě naložit klienty. Tak tolik zhruba zákon. Kdo některé z těchto pravidel porušuje, dopouští se neoprávněného podnikání.
nejsem taxikar a ani nemam o taxikarich (zvlaste prazskych) valne mineni, ale jeste se najde nekdo, kdo bude tvrdit, ze Uber neni jen jiny princim taxi, ale amaterska spolujizda?
od zacatku tvrdim, ze uber nacerno taxikari a proto by se mely legislaticvne upravit a srovnat podminky pro ne a pro koncesovane taxikare
zkoušky z místopisu. Tak tohle je hotový pravěk a ne 21 století.
"zdražení je ve prospěch našich partnerů"
ostatně uber je v Praze dražší než běžná taxislužba