Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německá Arriva zkouší návrat na české koleje. S cenami jde pod České dráhy

Německý státní dopravce Arriva se po letech opět pokouší uspět na české železnici. Po neúspěšném pokusu zavést spojení Praha - Kralupy nad Vltavou nyní sází na spoj mezi hlavním městem a Benešovem. Nabídne i víkendový spoj do Trenčína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a91n 61H77o39r69a 6797441156

Spočítal někdo, kolikrát už Arriva začíná jezdit na trase Benešov - Praha .

+2/0
23.2.2016 13:36

T21o68m92a94s 70A71u12g63u64s50t58y57n 6667926781600

Na trase Šumperk - Kouty je dobře vidět, co si o nás Němci myslí (jaké služby nám stačí).

Horší cestování než s Arrivou tam, jsem jinde nezažil.

+1/0
23.2.2016 8:52

M40a86t21ě86j 69V10o54n94d19ř69i23č71k21a 4564850358876

Aktivity Arrivy v Čechách jsou pro českou železnici naprosto nepřínosné. Volná konkurence v příměstské dopravě je naprosto nepřípustná! Cestující si musí kupovat speciální jízdenku, navíc na Arrivu by cestující musel čekat až 2 hod, jde také o poměrně staré vozidlo, s tím Arriva (DB) u nás už opravdu neprorazí, tak špatně na tom opravdu nejsme.

Trochu zajímavý může být nový spoj do Trenčína, neboť přímé vlakové spojení v současnosti neexistuje. Nicméně 5 hodin touto motorovou jednotkou, jež je určena pro regionální dopravu a je vybavena k tomu patřičnými sedadly, je děsivá představa.

0/0
22.2.2016 20:42

T85o60m81a20s 34N88o18v75o36t23n89y 1721434786575

Než jet tím motorákem až do Prahy, tak si raději někde po cestě (nejpozději v Olomouci) přestoupím na pohodlnější vlak. Snad jen kdybych táhnul plno zavazadel, tak bez přestupu, ale to bych stejně jel raději autem.

+3/0
22.2.2016 17:16

J43a19n 39N56o95v29ý 5933205249962

Pokud tam nebude platit PID, je to k ničemu. Na tramvajenku se tam dá jet až do Kolovrat, což je pomalu půlka trasy. Nevidím jediný důvod proč platit Arrivě plnou cenu už z Hlaváku, navíc nepojedou o víkendech, čili další mínus...

+2/0
22.2.2016 16:39

R84a10d58e40k 51J17a63n33a69t80a 9415956494162

PID neplatí v rychlících. Může to být proto zajímavé pro lidi z Benešova, co občas jedou do Prahy a zrovna pojede Arriva.

Lidi, co jezdí pravidelně, mají traťovou jízdenku od ČD a na traťovou jízdneku od Arrivy nemá smysl přecházet protože má málo spojů (což je ukázka nevýhod neintegrovanosti veřejné dopravy v praxi).

+1/0
22.2.2016 17:25

A96n12t21o42n86í63n 32K74l89e64c38a11n27d39a 2380677905491

Všude, kde je elektrizovaná trať by mělo být zakázáno jezdit s motorovými vozy! Na trať Praha-Benešov se prý údajně nevejdou další spoje a nyní tam mají být motoráky?!?

+2/−2
22.2.2016 14:06

T67o23m48a88s 59N44o84v15o36t48n73y 1971254476695

Takže např. u nás, kde po letech zavedly dráhy přímý spoj, by podle vás bylo nutné 2x přesedat, protože napřed je to bez drátů, pak asi 20 km pod drátama a pak zase bez.... geniální řešení, to by určitě přilákalo spoustu cestujících

0/0
22.2.2016 17:17

J33i59ř93í 18K61o33c59u73r20e19k 6925124495898

Ano, to jsem čekal. Takže budeme přeprahat v Blažovicích a v Horních Heršpicích. To aby se ten kousek náhodou nejel pod dráty. No protože motorák přepřahat nejde, tak tam dáme velkou mašinu a dva vagony. S jedním by to totiž vypadalo divně. Uštěríme! Místo 80t soupravy motoráku s řidičákem pojede 72 tun těžká lokomotiva + 2x 40t vagony! To proto aby se ušetřilo a nepálila se nafta pod dráty. Že to v konečném důsledku sežere 2x tolik nafty? Nezájem, nepálí se pod dráty.

A nebo si cestující v Blažovicích či Horních Heršpicích prostě přestoupí na elektriku. A budou potřeba vozidla dvě.

+1/0
22.2.2016 18:52

J34i94ř11í 89N90e38v35r66l18a 8522753579807

Na elektrifikované trati Benešov - Praha jezdit s motoráky.... chudák příroda! A ještě neuznávat pražskou integrovanou dopravdu, kterou tam má asi tak 95% cestujících.... to mi přijde jako dost nešťastný nápad...

+9/0
22.2.2016 11:17

M37a82r11t91i49n 90K41o92ž79í43n 1595396261170

S motoráky i na koridorech jezdí i ČD. Nemají elektrickou alternativu na malou jednotku typu Regionova a posílat tam 4MW el. mašinu se dvěma vagóny je hloupost.

+1/−1
22.2.2016 12:27

R48a38d79e65k 42J44a24n11a53t71a 9175346184432

Osobáčky s Regionovou jsou trochu něco jiného, než příměstská trať s tisíci cestujícími ...

+1/0
22.2.2016 14:32

M65a50r50t42i13n 51K32o90ž18í26n 1535216171950

Osobáčky s Regionovou jezdí na příměstských linkách kolem Brna. Např. S3 na elektrifikovaném koridoru Brno - Břeclav.

+1/−1
22.2.2016 16:05
Foto

Z54b60y51n60ě74k 30M85e37l37i85c42h23a66r 9355387385839

nebo Tábor-Veselí a spousta dalších

0/0
22.2.2016 18:53

M25a81r97t36i38n 91K26o35ž73í84n 1575306621220

Zač tem mínus Vondřičko? Až ráno 6:27 pojedu z práce, můžu ti ten vlak zvenku i zevnitř vyfotit.

0/0
22.2.2016 20:50

J31a36n 27V56a92l29a56l58í87k 6566389230646

dokud se nebude vzájemně uznávat jízdné tak cestování vlaky bude na prd...

+1/−1
22.2.2016 11:06

M98a89r84t96i61n 78K41a38r38á19s69e25k 9678343348118

Na druhou stranu prave jen diky tomu, ze ma kazdy svuj cenik sly ceny na konkrencnich linkach tak vyrazne dolu...

0/0
22.2.2016 16:09

J45i38n17d74r73a 20V86o48š77t45a 1184374659932

Arriva se snaží prorazit staršími motoráky na elektrifikované trati. Což o to, tyhle trati by potřebovaly zrychlené spoje, co nestaví úplně všude, ale musely by to být vlaky srovnatelné kvality s elefanty a to tyhle prostě nejsou. Ježdění dieslem by se na elektrifikované trati mělo prostě zakázat.

+11/0
22.2.2016 10:45

J50i97ř25í 37K27o45c87u86r94e50k 6305834925268

Ježdění dieslem by se na elektrifikované trati mělo prostě zakázat.

Ať to stojí co to stojí. Ikdyby měl ten vlak přepřahat na 1/4 trasy, co má pod dráty. Že to pak vyjde líp složit na kamion? Nezájem, my jsme eko!

0/0
22.2.2016 19:00

J57a40n 34K94o32b57ě51r28s31k48ý 1900886121463

Nevýhoda je že tyto vlaky nebudou v PID na který jezdí hodně lidí takže se některým lidem nevyplatí s Arrivou jet. Vyplatí se to cestujícím z Benešova a Čerčan, kde PID už nemá význam. Jinak ale ČD zde jezdí se CityElefanty takže se zde za nic stydět nemusí, kvalita je zde i bez Arrivy více než dostatečná.

+9/0
22.2.2016 10:40

T28o26m70a14s 71N44o68v70o10t39n17y 1871224586435

Tak asi nikdo nepochybuje o tom, že v první řadě je cílem dostat se do "dotované" dopravy. I za cenu ztrátového provozu.

+1/0
22.2.2016 17:18

J65o53s88e27f 69J89ů46z20a 1238148173517

Myslím, že odeberou cestující hlavně rychlíkům z Benešova. A to by nemuselo vadit ani moc Českým drahám a ministerstvu: tahat až do Budějovic vozy navíc kvůli tomu, aby se pobralo do Benešova, se prodraží. Pokud se benešovští uživatelé rychlíku přesunou k Arrivě, ještě stát a ČD mohou ušetřit. Držitelé pražské tramvajenky, kteří bez traťové jízdenky platí do Prahy 39 Kč s IN 25% a 52 Kč bez, asi tak masově Arrivu využívat nebudou, z míst blíž u Prahy ještě méně.

0/0
22.2.2016 17:39

A32n76t75o46n37í42n 51D67o78u79b26e21k 3570579859

snad jsou vlaky tiche a maji klimu. sedadla jsou koukam opet priblble resena po ctyrech a uplne chybi po dvou a po jednom za sebou

jednoznacne lepsi by bylo je nasadit na trat 210 praha - vrane - cercany. tam jezdi CD se starymi sroty a silenymi regionovami takze by tam tyto vlaky maji-li klimu byly luxusni

na trati praha - benesov jezdi CD s elefanty a ty jsou docela snesitelne takze arriva bude mit vlaky horsi

0/0
22.2.2016 10:13

V40i93k86t44o45r 92N84á64r94o11ž70n42ý 3559812158

Jenže do Benešova budou jezdit na své podnikatelské riziko , na lokálku se na svoje podnikatelské riziko nechtějí pustit. Dále je otázka propustnosti na 210...zda nějaký další vlaky by se sem vešli..

0/0
22.2.2016 10:25

M56i10r64o91s46l93a33v 92Z79i54k70m89u64n85d 6378772697228

První soupravy řady 628 DB (845) byly vyrobeny v roce 1974, jsou tedy stejně "staré" jako vozy řady "rodiny" 810, na rozdíl od souprav 814 nebo 471, resp. "starých" patrových vozů z poloviny 70. let minulého století jsou nízkopodlažní ...

Navíc v reálném časovém výhledu dojde k rozšíření PID na další oblasti Středočeského kraje, čili i ten Benešov ...

0/0
22.2.2016 11:20

M13o16n26i36k69a 71K58o46n21e80c44n66a 7103951851724

Coze? Arriva je nemecka? Takze i za cestu do prace, skoly posilame penize do Nemecka, vyborne, potom proc je Nemecko tak bohate, asi ze?

+2/−3
22.2.2016 10:07

J33a25n 56T64i20c91h16ý 8110172880748

Vy budete mít ekonomické školy že? ;-D

+9/0
22.2.2016 10:15

J12i29n77d67r33a 11V30o51š74t88a 1294404919432

zvláštní ekonomické školy;-D

+3/0
22.2.2016 10:41

J98i81r51i 57Z22u53z74a13ň90á62k 4218300143116

Pouhá reklama ukažte mi podnikatelé,který nemá z dané práce zisk??Svobodo vzpamatuj se takovou hovadinu asi napsal inteligent?? Ty INTERNETU!!

0/−1
22.2.2016 10:01

V21l10a24s29t79i96m55i27l 42S23v21o64b79o53d20a 7833138845634

Nechápu. Konkurence na dráze je potřebná jako sůl, jako všude jinde. Na trase Praha - Ostrava se dějí takové věci, o kterých jsme si mohli ještě před pár lety nechat jen zdát - díky konkurenci. Jestli má nějaká firma zisk nebo ne (dočasně ne, či jinak), není pro jejího zákazníka rozhodující jev.

0/0
22.2.2016 12:02

V31l21a19s63t52i93m45i10l 98S38v25o55b12o96d28a 7393748735984

"Má připojení k internetu."

ČD tam nevypravuje nic, co by mělo připojení k internetu.

0/−1
22.2.2016 9:43

M60i94l86a81n 48G38a46j57d73á30c92s 8167589364660

S tím internetem bych to neviděl až tak úžasně jak se to jeví. Data se tahají stejně přes mobilní operátory. Takže tam kde nemáte signál mobilu vám ani ta WiFi nepojede. Což je na této trati 60% trasy.

+4/0
22.2.2016 10:01

V81i88k11t45o71r 35N44á96r56o87ž27n67ý 3189672608

Nemyslím si , že při cestování na takto krátké trasy je internet tím nejdůležitějším

+2/0
22.2.2016 10:24

M23a44r20t13i34n 67Š44t39r70o35s 4159457700788

Tady má větší šanci, protože trať do Benešova není celá integrovaná v PID, resp. nejsou v ní rychlíky, takže je to konkurenceschopné spojení, na rozdíl od Kralup. Jízdné rychlíkem do Benešova je dost předražené, čili šance pro Arrivu tu je, uvidíme, s čím přijdou ČD.

+1/−2
22.2.2016 9:37

M15i31l65a29n 45G24a39j38d39á12c73s 8267979394920

Šance je tady nepatrně vyšší. Trať do Benešova je integrovaná do PID až do Čerčan což je 90% trasy. Takže ten kdo jede až do Benešova tomu se to může vyplatit.

+2/0
22.2.2016 10:04

M31a69r38t88i23n 16Š57t95r54o11s 4979477590408

Jenže v Čerčanech nebo Strančicích nestaví rychlíky, a ty zde Arriva nechá zastavit. Takže nejde o 90 % trasy Plus teda samozřejmě lidi z Benešova, kterých je nejvíc.

0/0
22.2.2016 10:19

M20i65r88o72s27l50a65v 60Z47i72k53m31u84n15d 6178392187698

Mrkněte se na to kolik lidí nastupuje v Benešově do rychlíku nebo z něj vystupuje ... pravidelní cestující (denní dojíždějící) mají traťové časové jízdenky ... týdenka do Benešova - 49 km je za 600 Kč, nehledě na to, že nejlevněji přijde ročka za 19 900, při dojíždění každý pracovní den pak jedna jízda stojí 39,80 Kč ...

Představa, že někoho zásadně vytrhne cestovní doba o 5 - 10 minut kratší je úsměvná ...

+1/0
22.2.2016 12:00

R14a45d48e64k 76J56a56n72a57t35a 9205276464752

Nejlevnějí zde nevyjde IN100 (= 20000), ale IN50 a 4 čtvrtletní ( = 14000).

+1/0
22.2.2016 14:50

M78i96r28o46s83l52a80v 88Z37i69k32m65u45n91d 6308522887258

Jenže na IN 100 můžete jezdit po celé síti, zatímco na traťovou jízdenku jen na konkrétní trati ...

+1/0
22.2.2016 16:54

R92a38d42e24k 90J55a88n42a26t53a 9925406494292

Pokud ve zbytku sítě neprojezdí ročně těch 6000 (tj. cca 8000 km při té slevě IN50), tak to je k ničemu. Ne každý jezdí tolik vlakem i ve volném čase.

+2/0
22.2.2016 17:39

J35a76r51o86m85í70r 54M65a88s25á17k 3783425206207

nevim tedy jak moc často jezdí vlaky do Benešova ale ten jejich předchozí pokus byla naprostá blbost - mezi Prahou a Kralupama jezdí vlaky mimo špičku každou půlhodinu a ve špičce např. ráno od 7 do 8 jede dokonce 5 vlaků ČD, kde lidi využijí jízdenek PID. To prostě muselo dopadnout špatně takový výběr tratě

+1/0
22.2.2016 9:34

V64l51a15s46t94i34m17i42l 63S15v72o56b51o35d36a 7943968295124

Tady to jezdí taky dost často, ale osobák zastavuje v řadě neuvěřitelných Kotěhůlkách. Jako rychlík tam myslím ČD nasazují jen hromadu šrotu a navíc tam zas někomu může vadit, že to někde nezastavuje.

+1/0
22.2.2016 9:48

J39a67r49o42m65í27r 69M37a49s27á17k 3223225776317

tady u nás jezdil takový jako rychlík, který zastavoval tuším v jedné zastávce navíc oproti rychlíku ČD a rychlejší než osobák byl tuším o 8 minut. Takže kdo chtěl do centra, jel rychlíkem a kdo chtěl do jedné z pražských zastávek, tak jel spíš osobákem. Prostě vyloženě manažerský nesmysl. Výhodné to bylo leda pro obyvatele toho jednoho městečka kde rychlík ČD nestaví a to je třítisícové městečko

+1/0
22.2.2016 9:55

R60a11d87e93k 54J94a28n44a87t80a 9235236134392

A co časová poloha? Nepůlil náhodou interval? Lidé se nerozhodují jen podle doby jízdy, ale také, aby čas příjezdu seděl s tím, kdy začína pacovní doba (každý nemá pružnou).

0/0
22.2.2016 15:00

M61i29l20a58n 40G79a52j24d19á48c28s 8347959664250

Ve špičce 3x do hodiny jede Benešov, mezitím ještě 2x do hodiny do Strančic. Tj ve špičce mezi Prahou a Strančicema 4x do hodiny zastávkový vlak. Je mozne, že s Arrivou pojede pár lidí do Benešova. Všem ostatním se to nevyplatí, protože mají předplacené PID, které platí až do Čerčan.

Navíc ta hustota vlaků je tam taková, že stačí jedna porucha vozidla a stojí to vše za sebou jako tramvaje. Nicméně uvidíme. Třeba se to chytne.

+1/0
22.2.2016 9:58

P56a92v59e78l 29Š73k34v17r13n74a 5168212330614

Bohužel se mýlíte. Mimo špičku PD jedou vlaky do Kralup dosud jen po hodině, takže polovina vlaků Arrivy zde doplňovala cca půlhodinový takt. Např. vlak ve 13:20 z Masaryčky byl dost vytížený, ikdyž v něm PID neplatila. V 15:20 pak Arrivě již konkurovaly ČD se svým stoletým žabotlamem v 15:10, kterému bych osobně nedal přednost, ani kdybych tu OpenCard měl.

Na trati 221 jezdí vlaků o mnoho víc než zde, navíc komplet elefanty.

+1/0
22.2.2016 10:53

M60a51r13t66i97n87a 97L95e63v81á 6966788469

Zase budou chtít jezdit na elektrifikované trati opravené za miliardy motoráčky?

+2/0
22.2.2016 9:09

J91i48ř74í 29V98o60s28e40č87e62k 8440829640371

Však za to také budou platit vyšší poplatek za užití dopravní cesty, než kdyby jeli na elektriku.

+3/0
22.2.2016 9:18

J21a17n 83Č33e68k29a62l 7579955244674

Stejně jako ČD na Lipno, tam se dokonce trať reelektrifikovala z 1500V SS na 25kV střídavého, za cenu zrušení Křižíkovy technické památky, aby tam teď jezdila Regionova...

+3/0
22.2.2016 9:50

P96e78t27r 59N39o77v80o50t37n41y 1681370541

A kraj si objednal a zalatil co?

+5/0
22.2.2016 9:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.