Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německá Arriva zkouší návrat na české koleje. S cenami jde pod České dráhy

Německý státní dopravce Arriva se po letech opět pokouší uspět na české železnici. Po neúspěšném pokusu zavést spojení Praha - Kralupy nad Vltavou nyní sází na spoj mezi hlavním městem a Benešovem. Nabídne i víkendový spoj do Trenčína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a67n 40H41o36r75a 6797841196

Spočítal někdo, kolikrát už Arriva začíná jezdit na trase Benešov - Praha .

+2/0
23.2.2016 13:36

T90o63m34a71s 82A53u46g26u45s37t24y18n 6807726761560

Na trase Šumperk - Kouty je dobře vidět, co si o nás Němci myslí (jaké služby nám stačí).

Horší cestování než s Arrivou tam, jsem jinde nezažil.

+1/0
23.2.2016 8:52

M72a26t47ě21j 84V73o36n43d27ř74i76č14k79a 4834120128806

Aktivity Arrivy v Čechách jsou pro českou železnici naprosto nepřínosné. Volná konkurence v příměstské dopravě je naprosto nepřípustná! Cestující si musí kupovat speciální jízdenku, navíc na Arrivu by cestující musel čekat až 2 hod, jde také o poměrně staré vozidlo, s tím Arriva (DB) u nás už opravdu neprorazí, tak špatně na tom opravdu nejsme.

Trochu zajímavý může být nový spoj do Trenčína, neboť přímé vlakové spojení v současnosti neexistuje. Nicméně 5 hodin touto motorovou jednotkou, jež je určena pro regionální dopravu a je vybavena k tomu patřičnými sedadly, je děsivá představa.

0/0
22.2.2016 20:42

T36o13m67a96s 73N57o13v70o69t54n61y 1631634106945

Než jet tím motorákem až do Prahy, tak si raději někde po cestě (nejpozději v Olomouci) přestoupím na pohodlnější vlak. Snad jen kdybych táhnul plno zavazadel, tak bez přestupu, ale to bych stejně jel raději autem.

+3/0
22.2.2016 17:16

J63a84n 62N58o42v73ý 5333275369902

Pokud tam nebude platit PID, je to k ničemu. Na tramvajenku se tam dá jet až do Kolovrat, což je pomalu půlka trasy. Nevidím jediný důvod proč platit Arrivě plnou cenu už z Hlaváku, navíc nepojedou o víkendech, čili další mínus...

+2/0
22.2.2016 16:39

R53a18d76e42k 46J61a35n22a36t53a 9685186584982

PID neplatí v rychlících. Může to být proto zajímavé pro lidi z Benešova, co občas jedou do Prahy a zrovna pojede Arriva.

Lidi, co jezdí pravidelně, mají traťovou jízdenku od ČD a na traťovou jízdneku od Arrivy nemá smysl přecházet protože má málo spojů (což je ukázka nevýhod neintegrovanosti veřejné dopravy v praxi).

+1/0
22.2.2016 17:25

A68n44t49o25n29í73n 78K63l73e81c50a94n30d53a 2680177135851

Všude, kde je elektrizovaná trať by mělo být zakázáno jezdit s motorovými vozy! Na trať Praha-Benešov se prý údajně nevejdou další spoje a nyní tam mají být motoráky?!?

+2/−2
22.2.2016 14:06

T40o16m29a49s 36N37o32v92o36t51n37y 1551354546355

Takže např. u nás, kde po letech zavedly dráhy přímý spoj, by podle vás bylo nutné 2x přesedat, protože napřed je to bez drátů, pak asi 20 km pod drátama a pak zase bez.... geniální řešení, to by určitě přilákalo spoustu cestujících

0/0
22.2.2016 17:17

J63i88ř97í 33K17o96c61u22r89e43k 6935914515408

Ano, to jsem čekal. Takže budeme přeprahat v Blažovicích a v Horních Heršpicích. To aby se ten kousek náhodou nejel pod dráty. No protože motorák přepřahat nejde, tak tam dáme velkou mašinu a dva vagony. S jedním by to totiž vypadalo divně. Uštěríme! Místo 80t soupravy motoráku s řidičákem pojede 72 tun těžká lokomotiva + 2x 40t vagony! To proto aby se ušetřilo a nepálila se nafta pod dráty. Že to v konečném důsledku sežere 2x tolik nafty? Nezájem, nepálí se pod dráty.

A nebo si cestující v Blažovicích či Horních Heršpicích prostě přestoupí na elektriku. A budou potřeba vozidla dvě.

+1/0
22.2.2016 18:52

J80i52ř28í 50N81e77v52r78l29a 8172213929357

Na elektrifikované trati Benešov - Praha jezdit s motoráky.... chudák příroda! A ještě neuznávat pražskou integrovanou dopravdu, kterou tam má asi tak 95% cestujících.... to mi přijde jako dost nešťastný nápad...

+9/0
22.2.2016 11:17

M47a36r35t27i56n 94K68o65ž63í70n 1825946871780

S motoráky i na koridorech jezdí i ČD. Nemají elektrickou alternativu na malou jednotku typu Regionova a posílat tam 4MW el. mašinu se dvěma vagóny je hloupost.

+1/−1
22.2.2016 12:27

R93a39d15e41k 45J80a61n54a97t18a 9155536764822

Osobáčky s Regionovou jsou trochu něco jiného, než příměstská trať s tisíci cestujícími ...

+1/0
22.2.2016 14:32

M84a69r89t22i24n 71K24o84ž63í25n 1475956811730

Osobáčky s Regionovou jezdí na příměstských linkách kolem Brna. Např. S3 na elektrifikovaném koridoru Brno - Břeclav.

+1/−1
22.2.2016 16:05
Foto

Z27b81y45n54ě92k 97M57e48l24i75c75h21a72r 9915387275229

nebo Tábor-Veselí a spousta dalších

0/0
22.2.2016 18:53

M12a28r85t80i92n 80K70o80ž26í64n 1195756881930

Zač tem mínus Vondřičko? Až ráno 6:27 pojedu z práce, můžu ti ten vlak zvenku i zevnitř vyfotit.

0/0
22.2.2016 20:50

J48a98n 87V36a26l72a59l59í77k 6346459550246

dokud se nebude vzájemně uznávat jízdné tak cestování vlaky bude na prd...

+1/−1
22.2.2016 11:06

M46a12r98t31i55n 46K13a44r77á94s92e33k 9118733728768

Na druhou stranu prave jen diky tomu, ze ma kazdy svuj cenik sly ceny na konkrencnich linkach tak vyrazne dolu...

0/0
22.2.2016 16:09

J43i48n72d34r80a 36V22o84š64t22a 1534624529492

Arriva se snaží prorazit staršími motoráky na elektrifikované trati. Což o to, tyhle trati by potřebovaly zrychlené spoje, co nestaví úplně všude, ale musely by to být vlaky srovnatelné kvality s elefanty a to tyhle prostě nejsou. Ježdění dieslem by se na elektrifikované trati mělo prostě zakázat.

+11/0
22.2.2016 10:45

J60i44ř47í 66K33o77c27u42r62e38k 6855594695138

Ježdění dieslem by se na elektrifikované trati mělo prostě zakázat.

Ať to stojí co to stojí. Ikdyby měl ten vlak přepřahat na 1/4 trasy, co má pod dráty. Že to pak vyjde líp složit na kamion? Nezájem, my jsme eko!

0/0
22.2.2016 19:00

J93a13n 24K97o85b82ě44r85s72k30ý 1420196891233

Nevýhoda je že tyto vlaky nebudou v PID na který jezdí hodně lidí takže se některým lidem nevyplatí s Arrivou jet. Vyplatí se to cestujícím z Benešova a Čerčan, kde PID už nemá význam. Jinak ale ČD zde jezdí se CityElefanty takže se zde za nic stydět nemusí, kvalita je zde i bez Arrivy více než dostatečná.

+9/0
22.2.2016 10:40

T65o42m91a49s 90N37o44v57o84t43n50y 1931594116845

Tak asi nikdo nepochybuje o tom, že v první řadě je cílem dostat se do "dotované" dopravy. I za cenu ztrátového provozu.

+1/0
22.2.2016 17:18

J43o47s31e65f 18J89ů61z96a 1548758693157

Myslím, že odeberou cestující hlavně rychlíkům z Benešova. A to by nemuselo vadit ani moc Českým drahám a ministerstvu: tahat až do Budějovic vozy navíc kvůli tomu, aby se pobralo do Benešova, se prodraží. Pokud se benešovští uživatelé rychlíku přesunou k Arrivě, ještě stát a ČD mohou ušetřit. Držitelé pražské tramvajenky, kteří bez traťové jízdenky platí do Prahy 39 Kč s IN 25% a 52 Kč bez, asi tak masově Arrivu využívat nebudou, z míst blíž u Prahy ještě méně.

0/0
22.2.2016 17:39

A74n71t27o33n24í87n 13D75o30u45b45e67k 3420689469

snad jsou vlaky tiche a maji klimu. sedadla jsou koukam opet priblble resena po ctyrech a uplne chybi po dvou a po jednom za sebou

jednoznacne lepsi by bylo je nasadit na trat 210 praha - vrane - cercany. tam jezdi CD se starymi sroty a silenymi regionovami takze by tam tyto vlaky maji-li klimu byly luxusni

na trati praha - benesov jezdi CD s elefanty a ty jsou docela snesitelne takze arriva bude mit vlaky horsi

0/0
22.2.2016 10:13

V27i80k57t90o32r 43N10á38r81o21ž52n80ý 3339142458

Jenže do Benešova budou jezdit na své podnikatelské riziko , na lokálku se na svoje podnikatelské riziko nechtějí pustit. Dále je otázka propustnosti na 210...zda nějaký další vlaky by se sem vešli..

0/0
22.2.2016 10:25

M47i73r31o32s68l84a67v 20Z35i16k55m34u64n96d 6128622337498

První soupravy řady 628 DB (845) byly vyrobeny v roce 1974, jsou tedy stejně "staré" jako vozy řady "rodiny" 810, na rozdíl od souprav 814 nebo 471, resp. "starých" patrových vozů z poloviny 70. let minulého století jsou nízkopodlažní ...

Navíc v reálném časovém výhledu dojde k rozšíření PID na další oblasti Středočeského kraje, čili i ten Benešov ...

0/0
22.2.2016 11:20

M52o44n26i95k83a 46K71o74n43e44c22n70a 7163791711844

Coze? Arriva je nemecka? Takze i za cestu do prace, skoly posilame penize do Nemecka, vyborne, potom proc je Nemecko tak bohate, asi ze?

+2/−3
22.2.2016 10:07

J97a71n 46T20i10c60h58ý 8690322840768

Vy budete mít ekonomické školy že? ;-D

+9/0
22.2.2016 10:15

J18i45n40d79r57a 29V41o79š69t28a 1504884839592

zvláštní ekonomické školy;-D

+3/0
22.2.2016 10:41

J93i51r33i 96Z64u10z75a62ň79á98k 4398260233486

Pouhá reklama ukažte mi podnikatelé,který nemá z dané práce zisk??Svobodo vzpamatuj se takovou hovadinu asi napsal inteligent?? Ty INTERNETU!!

0/−1
22.2.2016 10:01

V91l84a55s73t98i69m63i38l 13S63v64o51b73o98d11a 7653568815614

Nechápu. Konkurence na dráze je potřebná jako sůl, jako všude jinde. Na trase Praha - Ostrava se dějí takové věci, o kterých jsme si mohli ještě před pár lety nechat jen zdát - díky konkurenci. Jestli má nějaká firma zisk nebo ne (dočasně ne, či jinak), není pro jejího zákazníka rozhodující jev.

0/0
22.2.2016 12:02

V59l16a19s34t72i66m84i10l 55S65v40o49b40o15d91a 7873838725754

"Má připojení k internetu."

ČD tam nevypravuje nic, co by mělo připojení k internetu.

0/−1
22.2.2016 9:43

M88i24l95a64n 48G69a42j22d35á76c60s 3236515567642

S tím internetem bych to neviděl až tak úžasně jak se to jeví. Data se tahají stejně přes mobilní operátory. Takže tam kde nemáte signál mobilu vám ani ta WiFi nepojede. Což je na této trati 60% trasy.

+4/0
22.2.2016 10:01

V62i42k81t60o82r 16N24á69r17o72ž71n24ý 3339452808

Nemyslím si , že při cestování na takto krátké trasy je internet tím nejdůležitějším

+2/0
22.2.2016 10:24

M21a27r92t79i91n 46Š63t50r70o64s 4399547580338

Tady má větší šanci, protože trať do Benešova není celá integrovaná v PID, resp. nejsou v ní rychlíky, takže je to konkurenceschopné spojení, na rozdíl od Kralup. Jízdné rychlíkem do Benešova je dost předražené, čili šance pro Arrivu tu je, uvidíme, s čím přijdou ČD.

+1/−2
22.2.2016 9:37

M93i51l87a91n 75G51a59j15d33á88c69s 3746545877902

Šance je tady nepatrně vyšší. Trať do Benešova je integrovaná do PID až do Čerčan což je 90% trasy. Takže ten kdo jede až do Benešova tomu se to může vyplatit.

+2/0
22.2.2016 10:04

M75a55r19t76i53n 64Š43t30r71o63s 4289987910218

Jenže v Čerčanech nebo Strančicích nestaví rychlíky, a ty zde Arriva nechá zastavit. Takže nejde o 90 % trasy Plus teda samozřejmě lidi z Benešova, kterých je nejvíc.

0/0
22.2.2016 10:19

M94i52r61o64s45l23a31v 82Z31i57k92m31u16n92d 6138202277908

Mrkněte se na to kolik lidí nastupuje v Benešově do rychlíku nebo z něj vystupuje ... pravidelní cestující (denní dojíždějící) mají traťové časové jízdenky ... týdenka do Benešova - 49 km je za 600 Kč, nehledě na to, že nejlevněji přijde ročka za 19 900, při dojíždění každý pracovní den pak jedna jízda stojí 39,80 Kč ...

Představa, že někoho zásadně vytrhne cestovní doba o 5 - 10 minut kratší je úsměvná ...

+1/0
22.2.2016 12:00

R74a58d93e19k 30J77a15n67a59t31a 9265376574522

Nejlevnějí zde nevyjde IN100 (= 20000), ale IN50 a 4 čtvrtletní ( = 14000).

+1/0
22.2.2016 14:50

M66i92r37o46s17l20a18v 74Z69i92k33m61u82n32d 6588502267608

Jenže na IN 100 můžete jezdit po celé síti, zatímco na traťovou jízdenku jen na konkrétní trati ...

+1/0
22.2.2016 16:54

R46a36d34e42k 26J85a32n83a59t76a 9625986654922

Pokud ve zbytku sítě neprojezdí ročně těch 6000 (tj. cca 8000 km při té slevě IN50), tak to je k ničemu. Ne každý jezdí tolik vlakem i ve volném čase.

+2/0
22.2.2016 17:39

J98a50r63o22m64í66r 13M16a82s10á87k 3113845676937

nevim tedy jak moc často jezdí vlaky do Benešova ale ten jejich předchozí pokus byla naprostá blbost - mezi Prahou a Kralupama jezdí vlaky mimo špičku každou půlhodinu a ve špičce např. ráno od 7 do 8 jede dokonce 5 vlaků ČD, kde lidi využijí jízdenek PID. To prostě muselo dopadnout špatně takový výběr tratě

+1/0
22.2.2016 9:34

V81l19a19s14t65i90m31i28l 34S76v51o23b33o60d41a 7213698365404

Tady to jezdí taky dost často, ale osobák zastavuje v řadě neuvěřitelných Kotěhůlkách. Jako rychlík tam myslím ČD nasazují jen hromadu šrotu a navíc tam zas někomu může vadit, že to někde nezastavuje.

+1/0
22.2.2016 9:48

J61a42r67o45m84í59r 57M39a52s33á53k 3253105636887

tady u nás jezdil takový jako rychlík, který zastavoval tuším v jedné zastávce navíc oproti rychlíku ČD a rychlejší než osobák byl tuším o 8 minut. Takže kdo chtěl do centra, jel rychlíkem a kdo chtěl do jedné z pražských zastávek, tak jel spíš osobákem. Prostě vyloženě manažerský nesmysl. Výhodné to bylo leda pro obyvatele toho jednoho městečka kde rychlík ČD nestaví a to je třítisícové městečko

+1/0
22.2.2016 9:55

R76a67d53e94k 10J12a77n32a39t45a 9235526794552

A co časová poloha? Nepůlil náhodou interval? Lidé se nerozhodují jen podle doby jízdy, ale také, aby čas příjezdu seděl s tím, kdy začína pacovní doba (každý nemá pružnou).

0/0
22.2.2016 15:00

M51i87l28a74n 54G16a61j23d73á34c53s 3186605777932

Ve špičce 3x do hodiny jede Benešov, mezitím ještě 2x do hodiny do Strančic. Tj ve špičce mezi Prahou a Strančicema 4x do hodiny zastávkový vlak. Je mozne, že s Arrivou pojede pár lidí do Benešova. Všem ostatním se to nevyplatí, protože mají předplacené PID, které platí až do Čerčan.

Navíc ta hustota vlaků je tam taková, že stačí jedna porucha vozidla a stojí to vše za sebou jako tramvaje. Nicméně uvidíme. Třeba se to chytne.

+1/0
22.2.2016 9:58

P79a61v51e59l 43Š82k72v67r74n36a 5378822190384

Bohužel se mýlíte. Mimo špičku PD jedou vlaky do Kralup dosud jen po hodině, takže polovina vlaků Arrivy zde doplňovala cca půlhodinový takt. Např. vlak ve 13:20 z Masaryčky byl dost vytížený, ikdyž v něm PID neplatila. V 15:20 pak Arrivě již konkurovaly ČD se svým stoletým žabotlamem v 15:10, kterému bych osobně nedal přednost, ani kdybych tu OpenCard měl.

Na trati 221 jezdí vlaků o mnoho víc než zde, navíc komplet elefanty.

+1/0
22.2.2016 10:53

M98a70r16t77i83n11a 45L35e49v54á 6566378629

Zase budou chtít jezdit na elektrifikované trati opravené za miliardy motoráčky?

+2/0
22.2.2016 9:09

J92i29ř50í 91V51o10s37e58č83e70k 8920459720771

Však za to také budou platit vyšší poplatek za užití dopravní cesty, než kdyby jeli na elektriku.

+3/0
22.2.2016 9:18

J30a52n 47Č27e33k51a84l 7739625474394

Stejně jako ČD na Lipno, tam se dokonce trať reelektrifikovala z 1500V SS na 25kV střídavého, za cenu zrušení Křižíkovy technické památky, aby tam teď jezdila Regionova...

+3/0
22.2.2016 9:50

P76e75t58r 54N21o95v12o16t29n79y 1481330441

A kraj si objednal a zalatil co?

+5/0
22.2.2016 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.