Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německá Arriva zkouší návrat na české koleje. S cenami jde pod České dráhy

Německý státní dopravce Arriva se po letech opět pokouší uspět na české železnici. Po neúspěšném pokusu zavést spojení Praha - Kralupy nad Vltavou nyní sází na spoj mezi hlavním městem a Benešovem. Nabídne i víkendový spoj do Trenčína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a62n 76H23o87r52a 6977261966

Spočítal někdo, kolikrát už Arriva začíná jezdit na trase Benešov - Praha .

+2/0
23.2.2016 13:36

T72o13m96a31s 29A20u74g87u38s72t28y90n 6677606861140

Na trase Šumperk - Kouty je dobře vidět, co si o nás Němci myslí (jaké služby nám stačí).

Horší cestování než s Arrivou tam, jsem jinde nezažil.

+1/0
23.2.2016 8:52

M87a41t74ě28j 31V42o66n72d89ř79i62č46k13a 4344230988106

Aktivity Arrivy v Čechách jsou pro českou železnici naprosto nepřínosné. Volná konkurence v příměstské dopravě je naprosto nepřípustná! Cestující si musí kupovat speciální jízdenku, navíc na Arrivu by cestující musel čekat až 2 hod, jde také o poměrně staré vozidlo, s tím Arriva (DB) u nás už opravdu neprorazí, tak špatně na tom opravdu nejsme.

Trochu zajímavý může být nový spoj do Trenčína, neboť přímé vlakové spojení v současnosti neexistuje. Nicméně 5 hodin touto motorovou jednotkou, jež je určena pro regionální dopravu a je vybavena k tomu patřičnými sedadly, je děsivá představa.

0/0
22.2.2016 20:42

T16o40m16a50s 65N72o71v62o25t72n27y 1851774496555

Než jet tím motorákem až do Prahy, tak si raději někde po cestě (nejpozději v Olomouci) přestoupím na pohodlnější vlak. Snad jen kdybych táhnul plno zavazadel, tak bez přestupu, ale to bych stejně jel raději autem.

+3/0
22.2.2016 17:16

J44a57n 17N51o28v25ý 5183525749282

Pokud tam nebude platit PID, je to k ničemu. Na tramvajenku se tam dá jet až do Kolovrat, což je pomalu půlka trasy. Nevidím jediný důvod proč platit Arrivě plnou cenu už z Hlaváku, navíc nepojedou o víkendech, čili další mínus...

+2/0
22.2.2016 16:39

R59a59d31e26k 95J27a81n92a58t48a 9255486774322

PID neplatí v rychlících. Může to být proto zajímavé pro lidi z Benešova, co občas jedou do Prahy a zrovna pojede Arriva.

Lidi, co jezdí pravidelně, mají traťovou jízdenku od ČD a na traťovou jízdneku od Arrivy nemá smysl přecházet protože má málo spojů (což je ukázka nevýhod neintegrovanosti veřejné dopravy v praxi).

+1/0
22.2.2016 17:25

A58n31t92o21n17í56n 55K54l43e45c87a12n25d21a 2630417215561

Všude, kde je elektrizovaná trať by mělo být zakázáno jezdit s motorovými vozy! Na trať Praha-Benešov se prý údajně nevejdou další spoje a nyní tam mají být motoráky?!?

+2/−2
22.2.2016 14:06

T56o74m45a42s 79N67o47v62o10t76n43y 1841364236405

Takže např. u nás, kde po letech zavedly dráhy přímý spoj, by podle vás bylo nutné 2x přesedat, protože napřed je to bez drátů, pak asi 20 km pod drátama a pak zase bez.... geniální řešení, to by určitě přilákalo spoustu cestujících

0/0
22.2.2016 17:17

J21i68ř61í 96K40o82c70u56r16e15k 6415854705458

Ano, to jsem čekal. Takže budeme přeprahat v Blažovicích a v Horních Heršpicích. To aby se ten kousek náhodou nejel pod dráty. No protože motorák přepřahat nejde, tak tam dáme velkou mašinu a dva vagony. S jedním by to totiž vypadalo divně. Uštěríme! Místo 80t soupravy motoráku s řidičákem pojede 72 tun těžká lokomotiva + 2x 40t vagony! To proto aby se ušetřilo a nepálila se nafta pod dráty. Že to v konečném důsledku sežere 2x tolik nafty? Nezájem, nepálí se pod dráty.

A nebo si cestující v Blažovicích či Horních Heršpicích prostě přestoupí na elektriku. A budou potřeba vozidla dvě.

+1/0
22.2.2016 18:52

J67i13ř68í 73N42e88v78r62l55a 8572163799227

Na elektrifikované trati Benešov - Praha jezdit s motoráky.... chudák příroda! A ještě neuznávat pražskou integrovanou dopravdu, kterou tam má asi tak 95% cestujících.... to mi přijde jako dost nešťastný nápad...

+9/0
22.2.2016 11:17

M69a17r31t57i90n 55K58o66ž11í38n 1845436381510

S motoráky i na koridorech jezdí i ČD. Nemají elektrickou alternativu na malou jednotku typu Regionova a posílat tam 4MW el. mašinu se dvěma vagóny je hloupost.

+1/−1
22.2.2016 12:27

R43a58d71e43k 10J43a93n36a43t53a 9155726674812

Osobáčky s Regionovou jsou trochu něco jiného, než příměstská trať s tisíci cestujícími ...

+1/0
22.2.2016 14:32

M14a88r49t36i32n 60K23o65ž59í55n 1735846411590

Osobáčky s Regionovou jezdí na příměstských linkách kolem Brna. Např. S3 na elektrifikovaném koridoru Brno - Břeclav.

+1/−1
22.2.2016 16:05
Foto

Z33b74y26n39ě82k 26M44e61l22i63c78h45a67r 9635437635749

nebo Tábor-Veselí a spousta dalších

0/0
22.2.2016 18:53

M85a66r19t39i77n 76K71o77ž77í94n 1685736391830

Zač tem mínus Vondřičko? Až ráno 6:27 pojedu z práce, můžu ti ten vlak zvenku i zevnitř vyfotit.

0/0
22.2.2016 20:50
Foto

J76a67n 76V96a60l36a70l21í54k 6276359530806

dokud se nebude vzájemně uznávat jízdné tak cestování vlaky bude na prd...

+1/−1
22.2.2016 11:06

M72a88r96t48i79n 91K45a43r17á64s87e54k 9958313698198

Na druhou stranu prave jen diky tomu, ze ma kazdy svuj cenik sly ceny na konkrencnich linkach tak vyrazne dolu...

0/0
22.2.2016 16:09

J85i60n84d54r86a 81V83o41š92t32a 1194564599232

Arriva se snaží prorazit staršími motoráky na elektrifikované trati. Což o to, tyhle trati by potřebovaly zrychlené spoje, co nestaví úplně všude, ale musely by to být vlaky srovnatelné kvality s elefanty a to tyhle prostě nejsou. Ježdění dieslem by se na elektrifikované trati mělo prostě zakázat.

+11/0
22.2.2016 10:45

J38i66ř88í 79K33o97c84u59r34e66k 6745954315708

Ježdění dieslem by se na elektrifikované trati mělo prostě zakázat.

Ať to stojí co to stojí. Ikdyby měl ten vlak přepřahat na 1/4 trasy, co má pod dráty. Že to pak vyjde líp složit na kamion? Nezájem, my jsme eko!

0/0
22.2.2016 19:00

J55a36n 50K49o20b35ě98r39s53k68ý 1490796651873

Nevýhoda je že tyto vlaky nebudou v PID na který jezdí hodně lidí takže se některým lidem nevyplatí s Arrivou jet. Vyplatí se to cestujícím z Benešova a Čerčan, kde PID už nemá význam. Jinak ale ČD zde jezdí se CityElefanty takže se zde za nic stydět nemusí, kvalita je zde i bez Arrivy více než dostatečná.

+9/0
22.2.2016 10:40

T90o29m78a17s 76N28o84v63o56t20n70y 1451514216635

Tak asi nikdo nepochybuje o tom, že v první řadě je cílem dostat se do "dotované" dopravy. I za cenu ztrátového provozu.

+1/0
22.2.2016 17:18

J63o83s41e55f 42J90ů81z96a 1198268163537

Myslím, že odeberou cestující hlavně rychlíkům z Benešova. A to by nemuselo vadit ani moc Českým drahám a ministerstvu: tahat až do Budějovic vozy navíc kvůli tomu, aby se pobralo do Benešova, se prodraží. Pokud se benešovští uživatelé rychlíku přesunou k Arrivě, ještě stát a ČD mohou ušetřit. Držitelé pražské tramvajenky, kteří bez traťové jízdenky platí do Prahy 39 Kč s IN 25% a 52 Kč bez, asi tak masově Arrivu využívat nebudou, z míst blíž u Prahy ještě méně.

0/0
22.2.2016 17:39

A88n86t32o90n42í77n 16D51o57u48b89e41k 3730599839

snad jsou vlaky tiche a maji klimu. sedadla jsou koukam opet priblble resena po ctyrech a uplne chybi po dvou a po jednom za sebou

jednoznacne lepsi by bylo je nasadit na trat 210 praha - vrane - cercany. tam jezdi CD se starymi sroty a silenymi regionovami takze by tam tyto vlaky maji-li klimu byly luxusni

na trati praha - benesov jezdi CD s elefanty a ty jsou docela snesitelne takze arriva bude mit vlaky horsi

0/0
22.2.2016 10:13

V89i97k38t55o70r 25N97á97r35o58ž96n68ý 3779732238

Jenže do Benešova budou jezdit na své podnikatelské riziko , na lokálku se na svoje podnikatelské riziko nechtějí pustit. Dále je otázka propustnosti na 210...zda nějaký další vlaky by se sem vešli..

0/0
22.2.2016 10:25

M34i28r89o94s92l31a77v 14Z29i87k13m31u32n88d 6338572647438

První soupravy řady 628 DB (845) byly vyrobeny v roce 1974, jsou tedy stejně "staré" jako vozy řady "rodiny" 810, na rozdíl od souprav 814 nebo 471, resp. "starých" patrových vozů z poloviny 70. let minulého století jsou nízkopodlažní ...

Navíc v reálném časovém výhledu dojde k rozšíření PID na další oblasti Středočeského kraje, čili i ten Benešov ...

0/0
22.2.2016 11:20

M61o36n35i92k28a 18K28o39n88e62c22n67a 7643801331664

Coze? Arriva je nemecka? Takze i za cestu do prace, skoly posilame penize do Nemecka, vyborne, potom proc je Nemecko tak bohate, asi ze?

+2/−3
22.2.2016 10:07

J52a95n 19T95i54c63h12ý 8940162320808

Vy budete mít ekonomické školy že? ;-D

+9/0
22.2.2016 10:15

J91i49n42d90r95a 70V43o84š54t14a 1154874109422

zvláštní ekonomické školy;-D

+3/0
22.2.2016 10:41

J79i63r22i 32Z94u30z59a34ň22á92k 4778920613486

Pouhá reklama ukažte mi podnikatelé,který nemá z dané práce zisk??Svobodo vzpamatuj se takovou hovadinu asi napsal inteligent?? Ty INTERNETU!!

0/−1
22.2.2016 10:01

V54l13a53s11t77i74m37i43l 28S29v37o22b60o75d45a 7663208255554

Nechápu. Konkurence na dráze je potřebná jako sůl, jako všude jinde. Na trase Praha - Ostrava se dějí takové věci, o kterých jsme si mohli ještě před pár lety nechat jen zdát - díky konkurenci. Jestli má nějaká firma zisk nebo ne (dočasně ne, či jinak), není pro jejího zákazníka rozhodující jev.

0/0
22.2.2016 12:02

V82l32a68s81t44i81m20i86l 23S56v80o51b50o66d88a 7833768385774

"Má připojení k internetu."

ČD tam nevypravuje nic, co by mělo připojení k internetu.

0/−1
22.2.2016 9:43

M53i80l23a52n 50G61a56j59d62á49c19s 3666205557342

S tím internetem bych to neviděl až tak úžasně jak se to jeví. Data se tahají stejně přes mobilní operátory. Takže tam kde nemáte signál mobilu vám ani ta WiFi nepojede. Což je na této trati 60% trasy.

+4/0
22.2.2016 10:01

V78i13k72t92o65r 87N31á93r84o92ž60n39ý 3539452318

Nemyslím si , že při cestování na takto krátké trasy je internet tím nejdůležitějším

+2/0
22.2.2016 10:24

M96a90r84t95i72n 15Š30t74r19o29s 4939717520768

Tady má větší šanci, protože trať do Benešova není celá integrovaná v PID, resp. nejsou v ní rychlíky, takže je to konkurenceschopné spojení, na rozdíl od Kralup. Jízdné rychlíkem do Benešova je dost předražené, čili šance pro Arrivu tu je, uvidíme, s čím přijdou ČD.

+1/−2
22.2.2016 9:37

M67i32l11a48n 76G73a33j94d55á44c92s 3606295837972

Šance je tady nepatrně vyšší. Trať do Benešova je integrovaná do PID až do Čerčan což je 90% trasy. Takže ten kdo jede až do Benešova tomu se to může vyplatit.

+2/0
22.2.2016 10:04

M14a40r59t67i76n 52Š45t61r89o79s 4259597190108

Jenže v Čerčanech nebo Strančicích nestaví rychlíky, a ty zde Arriva nechá zastavit. Takže nejde o 90 % trasy Plus teda samozřejmě lidi z Benešova, kterých je nejvíc.

0/0
22.2.2016 10:19

M49i88r30o97s92l46a26v 86Z15i57k89m86u13n40d 6658222737108

Mrkněte se na to kolik lidí nastupuje v Benešově do rychlíku nebo z něj vystupuje ... pravidelní cestující (denní dojíždějící) mají traťové časové jízdenky ... týdenka do Benešova - 49 km je za 600 Kč, nehledě na to, že nejlevněji přijde ročka za 19 900, při dojíždění každý pracovní den pak jedna jízda stojí 39,80 Kč ...

Představa, že někoho zásadně vytrhne cestovní doba o 5 - 10 minut kratší je úsměvná ...

+1/0
22.2.2016 12:00

R89a25d50e51k 50J36a90n86a86t17a 9505386754342

Nejlevnějí zde nevyjde IN100 (= 20000), ale IN50 a 4 čtvrtletní ( = 14000).

+1/0
22.2.2016 14:50

M44i74r56o51s56l44a42v 77Z50i24k52m55u37n21d 6408712607988

Jenže na IN 100 můžete jezdit po celé síti, zatímco na traťovou jízdenku jen na konkrétní trati ...

+1/0
22.2.2016 16:54

R63a73d18e67k 73J57a12n42a90t51a 9175496624702

Pokud ve zbytku sítě neprojezdí ročně těch 6000 (tj. cca 8000 km při té slevě IN50), tak to je k ničemu. Ne každý jezdí tolik vlakem i ve volném čase.

+2/0
22.2.2016 17:39

J81a43r44o56m95í32r 44M32a84s46á69k 3223405206637

nevim tedy jak moc často jezdí vlaky do Benešova ale ten jejich předchozí pokus byla naprostá blbost - mezi Prahou a Kralupama jezdí vlaky mimo špičku každou půlhodinu a ve špičce např. ráno od 7 do 8 jede dokonce 5 vlaků ČD, kde lidi využijí jízdenek PID. To prostě muselo dopadnout špatně takový výběr tratě

+1/0
22.2.2016 9:34

V40l86a33s42t42i70m11i75l 42S42v64o98b48o93d79a 7163688805184

Tady to jezdí taky dost často, ale osobák zastavuje v řadě neuvěřitelných Kotěhůlkách. Jako rychlík tam myslím ČD nasazují jen hromadu šrotu a navíc tam zas někomu může vadit, že to někde nezastavuje.

+1/0
22.2.2016 9:48

J97a41r87o94m48í74r 62M92a60s76á56k 3193275246197

tady u nás jezdil takový jako rychlík, který zastavoval tuším v jedné zastávce navíc oproti rychlíku ČD a rychlejší než osobák byl tuším o 8 minut. Takže kdo chtěl do centra, jel rychlíkem a kdo chtěl do jedné z pražských zastávek, tak jel spíš osobákem. Prostě vyloženě manažerský nesmysl. Výhodné to bylo leda pro obyvatele toho jednoho městečka kde rychlík ČD nestaví a to je třítisícové městečko

+1/0
22.2.2016 9:55

R58a18d45e47k 85J38a48n77a45t18a 9115526374632

A co časová poloha? Nepůlil náhodou interval? Lidé se nerozhodují jen podle doby jízdy, ale také, aby čas příjezdu seděl s tím, kdy začína pacovní doba (každý nemá pružnou).

0/0
22.2.2016 15:00

M14i38l71a80n 51G25a25j64d34á39c80s 3646245907582

Ve špičce 3x do hodiny jede Benešov, mezitím ještě 2x do hodiny do Strančic. Tj ve špičce mezi Prahou a Strančicema 4x do hodiny zastávkový vlak. Je mozne, že s Arrivou pojede pár lidí do Benešova. Všem ostatním se to nevyplatí, protože mají předplacené PID, které platí až do Čerčan.

Navíc ta hustota vlaků je tam taková, že stačí jedna porucha vozidla a stojí to vše za sebou jako tramvaje. Nicméně uvidíme. Třeba se to chytne.

+1/0
22.2.2016 9:58

P27a33v16e90l 13Š55k93v77r29n12a 5718892390454

Bohužel se mýlíte. Mimo špičku PD jedou vlaky do Kralup dosud jen po hodině, takže polovina vlaků Arrivy zde doplňovala cca půlhodinový takt. Např. vlak ve 13:20 z Masaryčky byl dost vytížený, ikdyž v něm PID neplatila. V 15:20 pak Arrivě již konkurovaly ČD se svým stoletým žabotlamem v 15:10, kterému bych osobně nedal přednost, ani kdybych tu OpenCard měl.

Na trati 221 jezdí vlaků o mnoho víc než zde, navíc komplet elefanty.

+1/0
22.2.2016 10:53

M66a83r70t33i31n79a 35L40e93v61á 6896798769

Zase budou chtít jezdit na elektrifikované trati opravené za miliardy motoráčky?

+2/0
22.2.2016 9:09

J52i30ř56í 36V21o25s71e53č15e54k 8580599440121

Však za to také budou platit vyšší poplatek za užití dopravní cesty, než kdyby jeli na elektriku.

+3/0
22.2.2016 9:18

J65a81n 50Č16e57k40a93l 7109175114394

Stejně jako ČD na Lipno, tam se dokonce trať reelektrifikovala z 1500V SS na 25kV střídavého, za cenu zrušení Křižíkovy technické památky, aby tam teď jezdila Regionova...

+3/0
22.2.2016 9:50

P82e96t95r 37N52o38v47o81t98n66y 1651130401

A kraj si objednal a zalatil co?

+5/0
22.2.2016 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.