Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doprava po moři prudce zlevňuje, rejdaři se snaží uměle držet ceny

Ceny za námořní přepravu klesly o tři čtvrtiny kvůli přetlaku lodí i poklesu zakázek. Může za to větší konkurence, zpomalující čínský export, a také ochlazení obchodu s komoditami. Rejdaři se snaží menší objem přepravovaného zboží vyrovnat zpomalováním lodí nebo parkováním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K83a86r67e68l 53P49a94n91c76e53r 7351180508784

Je to svetova ekonomicka krize, at se to omlouva jak chce, dusledky jsou stale stejne.

0/0
24.2.2016 1:27

J81a90n 93S53v42o61b67o53d40a 6611582970366

8 z 10 největších kontejnerových lodí bylo uvedeno do provozu minulý rok... takže tak.

0/0
22.2.2016 19:57

P78e41t12r 10Š18v31i58h50á63k 1192122211674

Bez lodí by to nešlo, nahradit je letadly by byl konec světa. Pochlubím se svoji galerií:

http://svihak.blog.idnes.cz/c/465216/obchodni-lod.html

0/−1
22.2.2016 19:10

L29a70d15i32s15l90a98v 25D19i19b92l96í56k 5708308523350

Jedna nákladní kontejnerová loď vyprodukuje za rok škodlivých emisí stejně jako 50 milionů aut. (1 loď jako všechna auta v Německu). Super. To je dobré si uvědomit, až budeme platit ekologickou daň při nákupu ojetého auta.

+1/−1
22.2.2016 19:02

R19a69d26i70m 62S89i75m45u14n59e10k 2240710886824

ale no tak :))

+1/0
22.2.2016 22:22

M85a22r89t62i30n 34D69y59t82r27y68c48h 7154534478111

Když už něco takového píšete, tak to laskavě pište přesně... 15 největších lodí světa vyprodukuje takové znečištění. Na druhou stranu, ten stejný článek uvádí, že jejich pohonné jednotky patří k nejúčinnějším pohonným agregátům na světě... takže asi tak... ;-)

0/0
23.2.2016 8:46

E15d25a 54D48r84á49b14e39k 7949692273557

tak snad si z období hojnosti 2000/kontejner nechali něco stranou...

0/0
22.2.2016 17:11

P90e83t52r 29N36o17v83o66t17n98ý 9281649590865

Nenechali a ted se to bude dotovat.

+1/0
22.2.2016 18:00
Foto

F98r11a24n83t32i97š13e53k 83P69a32v14l42i80š82t94a 2928124778783

Využívám lodní dopravu z Asie již víc ja 13 let, ale že bych zaznamenal nějaké lepší ceny za poslední dubu, tak to ne...To samé když byla takzvaná "ekonomická krize" , tak jem měl nejlepší obraty a nyní když se "ekonomice daří" tak prodej není žádná sláva.. Oni to jsou krásné články a různé statistiky, ale relaita je vždy trošku jinde. Co mě nejvíce trápí, je uměle snižovaný kurs koruny.

+7/0
22.2.2016 17:02
Foto

F39r96a42n41t31i86š39e11k 85P60a94v61l84i47š89t54a 2718704248123

Kurz koruny to je šílenost! takže se možná lodní doprava zlevnila,ale díky kurzu platím stejně pořád....možná nyní více, než třeba v roce 2008

+2/0
22.2.2016 17:04

L16u23k29á25š 92A35d10a70m24e95c 6500849830577

Manipulace s kurzem jsou zločin za který by měla jistá skupina dávno viset.

+2/−3
22.2.2016 17:38
Foto

L11a68d82i61s45l68a11v 66A33n74t70o28š 7948903378324

Ale no tak...

+1/0
22.2.2016 18:09

M31a87r75t72i60n 20D81y48t15r30y25c24h 7154454748201

ignorantni, co to neustále komentují?

0/0
23.2.2016 8:48

P14e82t78r17a 92M36a12l22a44k81o48v58a 1958970440714

no dovozce snižování kursu trápí, vývozcům naopak pomáhá...vše má dvě strany ;-)

+3/0
22.2.2016 17:42
Foto

M47a91r18t73i22n 32P46i29š29t76o40r29a 8538958316589

Přičemž ve státním zájmu je minimalizace dovozu.

Jiná věc je, zda je to správné.

0/0
22.2.2016 22:46
Foto

M29i13r34o43s41l64a37v 28S76t53e54i12n75e70r 6548794233745

Rejdaři se musí přeorientovat a vozit raději "uprchlíky" do Německa. Třeba ze Somálie, nebo z Indonésie, tam jsou také v Německu tak žádaní muslimové.

+2/0
22.2.2016 16:52

K20a53r96e19l 67J36a85n46í80k 9908962205114

stačilo by, aby EU zakázala přistávat ve svých přístavech lodím nesplňující nějaká základní emisní kritéria a rejdaři by měli úplně jiné problémy...

+4/0
22.2.2016 16:21

M40i72l34a70n 72K95r62á19l 8723128361551

že by museli kupovat filtry pevných částic? Moc nerozumím lodím ale mam tušení že námořní lodě právě jezdí a jsou zkonstruovány na nějakou strašně neeokologicky špinavou naftu

+1/0
22.2.2016 16:28

R36a84d17i73m 88S38v33o90b38o55d58a 9493629506222

to neni nafta, ale uplne ten posledni nejhnusnejsi $ajrajt plny siry a jinych dobrutek

+2/0
22.2.2016 16:31

T82o81m13á68š 82T60ö13k46ö37l50y 7376350541394

15 těchto největších lodí vyprodukuje tolik emisí, co všechna auta na světě.

+2/0
22.2.2016 16:36

J62i24ř36í 78K38o21c41u59r31e32k 6975774185938

Zajímavé. Jednou je to 5 jindy 15, potřetí 50 ...

0/0
22.2.2016 18:38

T57o63m49á68š 25T26ö72k26ö42l22y 7276930711754

Někde jsem to četl v nějakém článku a je pravda že jsem byl línej to hledat a už si to dobře nepamatuju. Myslím si že to bylo nějak 5-10, ale radši jsem dal 15.

0/0
22.2.2016 20:49
Foto

J68a92n 25T35o83k22o15š 5788662646529

Tady:

http://bit.ly/1LDMxUg

0/0
23.2.2016 9:58

T54o78m23á66š 24T17ö66k29ö61l95y 7756750671854

Ha! Tak je to dokonce přímo 15 :) . Dobře já a díky vám :) .

0/0
23.2.2016 10:54

R17a36d29i11m 19P83o65l44á71š65e16k 9956243659139

Nejspíš mazut - v podstatě odpad z jednoduchého zpracování ropy.

+1/0
22.2.2016 17:03
Foto

J25a90n 97T95o24k45o13š 5158112356559

Námořní lodě spalují ‚ropný odpad‛, vědci pro ně vyvinuli nové palivo:

http://bit.ly/1Rk5gbV

0/0
23.2.2016 10:02

J96i41ř75í 98K92o35c38u28r56e91k 6135684815988

Ano, udělat firmám problémy. Že vy budete politik?

Pro vaši informaci, v článku je napsané, že si pořídili nové lodě. Ale jistě budete kontrovat tím, že 50 malých lodiček by určitě mělo menší emise než jedna veliká.

A ještě si zkuste odpovědět na jednu otázku: Kam s mazutem? Je to odpad po výrobě benzínu, nafty a spousty dalších produktů. Co s tím odpadem budete dělat? Pálit ho v kolti v teplárně?

0/0
22.2.2016 18:40

K18a81r22e17l 70J10a50n63í14k 9708962795614

sice jsem to v tom komentáři nenavrhoval, ale ano, vlastně bych si to přál.

I kdyby se ten mazut měl uskladňovat, je to lepší, než tím zamořit ovzduší.

Každopádně nedává smysl řešit katalyzátory u aut a tolerovat tohle.

0/0
22.2.2016 22:16

J31a82n 11N34o93v55á22k 6510895447787

Tak to už vyjde levněji jako lodní lístek. Možná si koupím jednu cestu kontejnerem do Hong Kongu. ;-D

+3/0
22.2.2016 16:21

K40r76y77š66t72o98f 55L18a98n87í41k 1339940445115

méně lodni dopravy, mensi znecisteni oceanu i ovzdusi.

+10/0
22.2.2016 16:17

J83i91ř91í 70K77o29c40u13r54e26k 6325974575568

Potop tanker, zachráníš racky. ;-D

0/0
22.2.2016 18:42

V39á19c72l12a80v 39H92o42s77c63h 8586628972901

tak to bych si mohl za tech 500 dolacu objednat plny konterner cinskeho braku a tady to levne rozprodal, pri tisicich kusech je to doprava zdarma

0/0
22.2.2016 15:30

M29a97r86e66k 32G19a62j29d80a 4213254486372

To by Vám vienamci dali .... ;-D

+1/0
22.2.2016 15:44

V31i60k44t74o51r 98N77á88r25o38ž51n64ý 3519682168

Také to tak spousta podnikavců dělá ;-)

+4/0
22.2.2016 16:10

K37a43r18e78l 38J20a15n67í59k 9988882935364

za 500 si objednáte jeho přepravu a takhle funguje 90% importních firem

+4/0
22.2.2016 16:21

P57a96v56e63l 53S18o41b96o13t22k59a 5830194

S výjimkou plachetnic má na poklesu cen přepravy výrazný podíl i propad cen ropy.

+1/0
22.2.2016 14:41

A75l89e55š 31Z24e63l12i35n85k72a 1424862376

Tak dlouho se bude psát, že přichází krize až přijde ;-D

+4/0
22.2.2016 14:25

J32a63n 10C44e84p56e71k 1294906670

Sami se v článku přiznají, že je to důsledek uvedení na linky nových velkých zaoceánských lodí. Tak kde je problém? Sami si ho způsobují.

+8/0
22.2.2016 14:10

M74a97r56t19i70n 13Š24t83r33o69s 4619297580458

To připomíná propad cen ropy :-)

+1/0
22.2.2016 14:19

J44a45n 85C68e50p84e64k 1694356310

Ještě by pan redaktor mohl tučně napsat, že je to příznak blížící se krize. :-/

+4/0
22.2.2016 14:21

L53u41k62á27š 65A86d63a27m18e25c 3577743150917

A ne? Víte, oni se ti lidi musí něčím živit. A když se méně vyrábí, méně přepravuje a méně spotřebovává, tak to je v současném ekonomickém systému zásadní problém. Pak stačí hlasité splasknutí nějaké bubliny a jedeme v tom znovu.

+3/0
22.2.2016 14:54

J98a20n 12C49e72p34e17k 1724286640

Škoda slov, menší ekonomický růst, je stále růst. Neměli pořizovat nové lodě, když pro ně neměli náklad. Prostá spekulace, která jim nevyšla. ;-)

+1/−1
22.2.2016 16:03

P97e97t87r31a 44M36a96l48a75k12o77v18a 1848580950684

no když budete číst pozorně zjistíte, že nové lodě byly uvedeny do provozu z důvodu stoupající poptávky a rozvoje ekonomiky, která se teď ale snížila/poklesla a tedy potřeba vyšší kapacity lodního prostoru zanikla - což je (dle názoru autora) příznak možné krize (klesá či stagnuje poptávka, proto se lodě včetně nových velkokapacitních lodí nedaří naplnit)

0/0
22.2.2016 14:52

J51a53n 14C10e69p39e53k 1864576470

No a kdyby jste četl pozorně vy, tak zjistíte, že objem zboží je stále stejný, jen oni spekulovali, že bude do nekonečna růst a že zaplní krom stávajících i nové lodě. Objednali nové lodě a nemají je čím zaplnit. A nevykládejte si to špatně, ale Čínská ekonomika stále roste, jen pomaleji. Ne nestagnuje, ani neklesá, roste. Prostě přepravci přepálili odhady a sami si navzájem podrážejí snižováním cen přepravy nohy.

+9/0
22.2.2016 16:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.