Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Doprava po moři prudce zlevňuje, rejdaři se snaží uměle držet ceny

Ceny za námořní přepravu klesly o tři čtvrtiny kvůli přetlaku lodí i poklesu zakázek. Může za to větší konkurence, zpomalující čínský export, a také ochlazení obchodu s komoditami. Rejdaři se snaží menší objem přepravovaného zboží vyrovnat zpomalováním lodí nebo parkováním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K92a18r33e13l 93P46a26n82c19e35r 7591540558194

Je to svetova ekonomicka krize, at se to omlouva jak chce, dusledky jsou stale stejne.

0/0
24.2.2016 1:27

J66a73n 20S48v78o69b23o15d33a 6531482580926

8 z 10 největších kontejnerových lodí bylo uvedeno do provozu minulý rok... takže tak.

0/0
22.2.2016 19:57

P48e14t58r 15Š63v92i42h47á79k 1362182811254

Bez lodí by to nešlo, nahradit je letadly by byl konec světa. Pochlubím se svoji galerií:

http://svihak.blog.idnes.cz/c/465216/obchodni-lod.html

0/−1
22.2.2016 19:10

L87a16d21i17s25l69a32v 15D18i12b80l37í60k 5598428323930

Jedna nákladní kontejnerová loď vyprodukuje za rok škodlivých emisí stejně jako 50 milionů aut. (1 loď jako všechna auta v Německu). Super. To je dobré si uvědomit, až budeme platit ekologickou daň při nákupu ojetého auta.

+1/−1
22.2.2016 19:02

R28a79d50i96m 67S88i69m31u11n48e91k 2260340366404

ale no tak :))

+1/0
22.2.2016 22:22

M21a70r86t97i26n 27D42y41t42r32y26c98h 7504124818641

Když už něco takového píšete, tak to laskavě pište přesně... 15 největších lodí světa vyprodukuje takové znečištění. Na druhou stranu, ten stejný článek uvádí, že jejich pohonné jednotky patří k nejúčinnějším pohonným agregátům na světě... takže asi tak... ;-)

0/0
23.2.2016 8:46

E80d86a 47D14r23á63b45e47k 7189522273547

tak snad si z období hojnosti 2000/kontejner nechali něco stranou...

0/0
22.2.2016 17:11

P48e31t65r 26N84o56v11o29t47n70ý 9441959110625

Nenechali a ted se to bude dotovat.

+1/0
22.2.2016 18:00
Foto

F18r65a34n66t53i31š59e45k 19P60a52v48l91i17š56t33a 2618774188883

Využívám lodní dopravu z Asie již víc ja 13 let, ale že bych zaznamenal nějaké lepší ceny za poslední dubu, tak to ne...To samé když byla takzvaná "ekonomická krize" , tak jem měl nejlepší obraty a nyní když se "ekonomice daří" tak prodej není žádná sláva.. Oni to jsou krásné články a různé statistiky, ale relaita je vždy trošku jinde. Co mě nejvíce trápí, je uměle snižovaný kurs koruny.

+7/0
22.2.2016 17:02
Foto

F24r86a82n93t43i34š26e35k 63P61a49v75l68i26š61t82a 2388524278603

Kurz koruny to je šílenost! takže se možná lodní doprava zlevnila,ale díky kurzu platím stejně pořád....možná nyní více, než třeba v roce 2008

+2/0
22.2.2016 17:04

L10u27k70á29š 16A34d13a62m36e39c 6240219440327

Manipulace s kurzem jsou zločin za který by měla jistá skupina dávno viset.

+2/−3
22.2.2016 17:38
Foto

L53a29d51i47s82l58a87v 35A28n83t95o90š 7978263488394

Ale no tak...

+1/0
22.2.2016 18:09

M70a77r48t65i70n 63D85y65t33r23y27c91h 7314114348191

ignorantni, co to neustále komentují?

0/0
23.2.2016 8:48

P61e57t81r38a 38M19a11l79a76k50o39v44a 1108320370224

no dovozce snižování kursu trápí, vývozcům naopak pomáhá...vše má dvě strany ;-)

+3/0
22.2.2016 17:42

M63a20r90t83i49n 65P82i87š57t86o60r27a 8358738176369

Přičemž ve státním zájmu je minimalizace dovozu.

Jiná věc je, zda je to správné.

0/0
22.2.2016 22:46
Foto

M61i94r66o88s64l90a57v 42S49t39e63i90n85e44r 1355875238943

Rejdaři se musí přeorientovat a vozit raději "uprchlíky" do Německa. Třeba ze Somálie, nebo z Indonésie, tam jsou také v Německu tak žádaní muslimové.

+2/0
22.2.2016 16:52

K63a18r47e23l 28J77a17n26í54k 9498612235294

stačilo by, aby EU zakázala přistávat ve svých přístavech lodím nesplňující nějaká základní emisní kritéria a rejdaři by měli úplně jiné problémy...

+4/0
22.2.2016 16:21

M59i25l64a37n 72K69r42á55l 8743548981351

že by museli kupovat filtry pevných částic? Moc nerozumím lodím ale mam tušení že námořní lodě právě jezdí a jsou zkonstruovány na nějakou strašně neeokologicky špinavou naftu

+1/0
22.2.2016 16:28

R17a25d53i33m 66S11v25o90b46o60d21a 9713539566522

to neni nafta, ale uplne ten posledni nejhnusnejsi $ajrajt plny siry a jinych dobrutek

+2/0
22.2.2016 16:31

T69o86m82á40š 86T98ö76k50ö70l36y 7296700601494

15 těchto největších lodí vyprodukuje tolik emisí, co všechna auta na světě.

+2/0
22.2.2016 16:36

J35i31ř62í 71K67o28c51u10r10e11k 6255944225138

Zajímavé. Jednou je to 5 jindy 15, potřetí 50 ...

0/0
22.2.2016 18:38

T67o77m14á25š 11T26ö84k13ö14l67y 7256930291264

Někde jsem to četl v nějakém článku a je pravda že jsem byl línej to hledat a už si to dobře nepamatuju. Myslím si že to bylo nějak 5-10, ale radši jsem dal 15.

0/0
22.2.2016 20:49
Foto

J76a82n 94T73o94k30o85š 5208852506899

Tady:

http://bit.ly/1LDMxUg

0/0
23.2.2016 9:58

T83o83m50á44š 82T40ö85k82ö81l38y 7666670501654

Ha! Tak je to dokonce přímo 15 :) . Dobře já a díky vám :) .

0/0
23.2.2016 10:54

R44a48d19i45m 59P67o98l13á56š79e83k 9336423989479

Nejspíš mazut - v podstatě odpad z jednoduchého zpracování ropy.

+1/0
22.2.2016 17:03
Foto

J17a47n 91T92o38k59o35š 5108282636339

Námořní lodě spalují ‚ropný odpad‛, vědci pro ně vyvinuli nové palivo:

http://bit.ly/1Rk5gbV

0/0
23.2.2016 10:02

J42i63ř43í 42K93o53c37u15r54e63k 6505714765158

Ano, udělat firmám problémy. Že vy budete politik?

Pro vaši informaci, v článku je napsané, že si pořídili nové lodě. Ale jistě budete kontrovat tím, že 50 malých lodiček by určitě mělo menší emise než jedna veliká.

A ještě si zkuste odpovědět na jednu otázku: Kam s mazutem? Je to odpad po výrobě benzínu, nafty a spousty dalších produktů. Co s tím odpadem budete dělat? Pálit ho v kolti v teplárně?

0/0
22.2.2016 18:40

K40a26r83e47l 87J12a56n61í50k 9828902585294

sice jsem to v tom komentáři nenavrhoval, ale ano, vlastně bych si to přál.

I kdyby se ten mazut měl uskladňovat, je to lepší, než tím zamořit ovzduší.

Každopádně nedává smysl řešit katalyzátory u aut a tolerovat tohle.

0/0
22.2.2016 22:16

J58a71n 15N87o82v44á41k 6130755697927

Tak to už vyjde levněji jako lodní lístek. Možná si koupím jednu cestu kontejnerem do Hong Kongu. ;-D

+3/0
22.2.2016 16:21

K46r50y39š87t70o41f 62L83a50n31í61k 1549940825435

méně lodni dopravy, mensi znecisteni oceanu i ovzdusi.

+10/0
22.2.2016 16:17

J25i45ř40í 17K80o91c21u62r77e85k 6945914445828

Potop tanker, zachráníš racky. ;-D

0/0
22.2.2016 18:42

V92á69c98l23a18v 77H93o64s15c31h 8616218582951

tak to bych si mohl za tech 500 dolacu objednat plny konterner cinskeho braku a tady to levne rozprodal, pri tisicich kusech je to doprava zdarma

0/0
22.2.2016 15:30

M45a18r50e53k 43G87a61j96d86a 4403384846642

To by Vám vienamci dali .... ;-D

+1/0
22.2.2016 15:44

V58i28k35t91o55r 67N91á15r48o67ž84n94ý 3699352478

Také to tak spousta podnikavců dělá ;-)

+4/0
22.2.2016 16:10

K50a75r11e59l 39J98a14n81í49k 9858512905484

za 500 si objednáte jeho přepravu a takhle funguje 90% importních firem

+4/0
22.2.2016 16:21

P15a18v11e35l 76S48o18b98o56t13k36a 5290134

S výjimkou plachetnic má na poklesu cen přepravy výrazný podíl i propad cen ropy.

+1/0
22.2.2016 14:41

A37l53e13š 11Z84e58l91i90n71k49a 1884612836

Tak dlouho se bude psát, že přichází krize až přijde ;-D

+4/0
22.2.2016 14:25

J15a28n 29C31e19p16e80k 1504236980

Sami se v článku přiznají, že je to důsledek uvedení na linky nových velkých zaoceánských lodí. Tak kde je problém? Sami si ho způsobují.

+8/0
22.2.2016 14:10

M62a76r93t44i57n 97Š41t75r54o55s 4139797100548

To připomíná propad cen ropy :-)

+1/0
22.2.2016 14:19

J95a82n 49C16e89p22e26k 1394856870

Ještě by pan redaktor mohl tučně napsat, že je to příznak blížící se krize. :-/

+4/0
22.2.2016 14:21

L86u34k92á37š 82A15d19a96m55e13c 3897123310807

A ne? Víte, oni se ti lidi musí něčím živit. A když se méně vyrábí, méně přepravuje a méně spotřebovává, tak to je v současném ekonomickém systému zásadní problém. Pak stačí hlasité splasknutí nějaké bubliny a jedeme v tom znovu.

+3/0
22.2.2016 14:54

J97a56n 23C50e57p84e39k 1584256490

Škoda slov, menší ekonomický růst, je stále růst. Neměli pořizovat nové lodě, když pro ně neměli náklad. Prostá spekulace, která jim nevyšla. ;-)

+1/−1
22.2.2016 16:03

P30e64t20r97a 11M17a18l49a59k63o57v69a 1218170820264

no když budete číst pozorně zjistíte, že nové lodě byly uvedeny do provozu z důvodu stoupající poptávky a rozvoje ekonomiky, která se teď ale snížila/poklesla a tedy potřeba vyšší kapacity lodního prostoru zanikla - což je (dle názoru autora) příznak možné krize (klesá či stagnuje poptávka, proto se lodě včetně nových velkokapacitních lodí nedaří naplnit)

0/0
22.2.2016 14:52

J71a96n 69C13e97p91e92k 1464836180

No a kdyby jste četl pozorně vy, tak zjistíte, že objem zboží je stále stejný, jen oni spekulovali, že bude do nekonečna růst a že zaplní krom stávajících i nové lodě. Objednali nové lodě a nemají je čím zaplnit. A nevykládejte si to špatně, ale Čínská ekonomika stále roste, jen pomaleji. Ne nestagnuje, ani neklesá, roste. Prostě přepravci přepálili odhady a sami si navzájem podrážejí snižováním cen přepravy nohy.

+9/0
22.2.2016 16:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.