Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doprava po moři prudce zlevňuje, rejdaři se snaží uměle držet ceny

Ceny za námořní přepravu klesly o tři čtvrtiny kvůli přetlaku lodí i poklesu zakázek. Může za to větší konkurence, zpomalující čínský export, a také ochlazení obchodu s komoditami. Rejdaři se snaží menší objem přepravovaného zboží vyrovnat zpomalováním lodí nebo parkováním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K72a67r21e17l 10P89a32n68c88e15r 7701960618584

Je to svetova ekonomicka krize, at se to omlouva jak chce, dusledky jsou stale stejne.

0/0
24.2.2016 1:27

J24a41n 31S46v88o63b72o63d40a 6391742950806

8 z 10 největších kontejnerových lodí bylo uvedeno do provozu minulý rok... takže tak.

0/0
22.2.2016 19:57

P25e79t19r 43Š96v37i23h77á80k 1192902201184

Bez lodí by to nešlo, nahradit je letadly by byl konec světa. Pochlubím se svoji galerií:

http://svihak.blog.idnes.cz/c/465216/obchodni-lod.html

0/−1
22.2.2016 19:10

L85a64d24i11s48l73a33v 44D67i92b67l86í80k 5988508363780

Jedna nákladní kontejnerová loď vyprodukuje za rok škodlivých emisí stejně jako 50 milionů aut. (1 loď jako všechna auta v Německu). Super. To je dobré si uvědomit, až budeme platit ekologickou daň při nákupu ojetého auta.

+1/−1
22.2.2016 19:02

R56a44d45i58m 92S93i91m33u55n26e52k 2240260146184

ale no tak :))

+1/0
22.2.2016 22:22

M67a17r54t80i53n 32D52y20t80r79y75c15h 7844984398431

Když už něco takového píšete, tak to laskavě pište přesně... 15 největších lodí světa vyprodukuje takové znečištění. Na druhou stranu, ten stejný článek uvádí, že jejich pohonné jednotky patří k nejúčinnějším pohonným agregátům na světě... takže asi tak... ;-)

0/0
23.2.2016 8:46

E54d89a 98D20r49á83b38e39k 7299782513557

tak snad si z období hojnosti 2000/kontejner nechali něco stranou...

0/0
22.2.2016 17:11

P79e40t21r 21N75o25v71o64t93n41ý 9671709110625

Nenechali a ted se to bude dotovat.

+1/0
22.2.2016 18:00
Foto

F91r35a49n82t21i52š78e20k 66P25a85v70l62i77š18t43a 2418694938233

Využívám lodní dopravu z Asie již víc ja 13 let, ale že bych zaznamenal nějaké lepší ceny za poslední dubu, tak to ne...To samé když byla takzvaná "ekonomická krize" , tak jem měl nejlepší obraty a nyní když se "ekonomice daří" tak prodej není žádná sláva.. Oni to jsou krásné články a různé statistiky, ale relaita je vždy trošku jinde. Co mě nejvíce trápí, je uměle snižovaný kurs koruny.

+7/0
22.2.2016 17:02
Foto

F89r12a38n30t35i54š87e27k 66P39a27v44l26i18š25t67a 2378654858253

Kurz koruny to je šílenost! takže se možná lodní doprava zlevnila,ale díky kurzu platím stejně pořád....možná nyní více, než třeba v roce 2008

+2/0
22.2.2016 17:04

L15u95k29á67š 41A64d57a56m77e33c 6780899620667

Manipulace s kurzem jsou zločin za který by měla jistá skupina dávno viset.

+2/−3
22.2.2016 17:38
Foto

L31a32d41i35s92l18a24v 58A84n21t36o67š 7138323598724

Ale no tak...

+1/0
22.2.2016 18:09

M27a32r53t35i85n 34D25y22t24r39y35c29h 7854114808691

ignorantni, co to neustále komentují?

0/0
23.2.2016 8:48

P66e91t38r34a 14M69a43l63a83k79o13v20a 1538820790454

no dovozce snižování kursu trápí, vývozcům naopak pomáhá...vše má dvě strany ;-)

+3/0
22.2.2016 17:42
Foto

M29a19r29t55i39n 88P49i97š77t15o49r67a 8918128436559

Přičemž ve státním zájmu je minimalizace dovozu.

Jiná věc je, zda je to správné.

0/0
22.2.2016 22:46
Foto

M85i17r81o11s51l88a16v 35S93t28e31i25n90e61r 6378444353245

Rejdaři se musí přeorientovat a vozit raději "uprchlíky" do Německa. Třeba ze Somálie, nebo z Indonésie, tam jsou také v Německu tak žádaní muslimové.

+2/0
22.2.2016 16:52

K75a12r31e44l 50J56a71n82í94k 9258302445844

stačilo by, aby EU zakázala přistávat ve svých přístavech lodím nesplňující nějaká základní emisní kritéria a rejdaři by měli úplně jiné problémy...

+4/0
22.2.2016 16:21

M77i39l44a27n 51K49r34á59l 8223378281141

že by museli kupovat filtry pevných částic? Moc nerozumím lodím ale mam tušení že námořní lodě právě jezdí a jsou zkonstruovány na nějakou strašně neeokologicky špinavou naftu

+1/0
22.2.2016 16:28

R49a82d24i14m 58S83v33o76b40o73d97a 9293719406782

to neni nafta, ale uplne ten posledni nejhnusnejsi $ajrajt plny siry a jinych dobrutek

+2/0
22.2.2016 16:31

T79o16m48á59š 62T20ö33k15ö94l55y 7756590151894

15 těchto největších lodí vyprodukuje tolik emisí, co všechna auta na světě.

+2/0
22.2.2016 16:36

J95i33ř62í 95K84o37c28u53r78e54k 6425164395368

Zajímavé. Jednou je to 5 jindy 15, potřetí 50 ...

0/0
22.2.2016 18:38

T92o16m67á86š 76T50ö15k86ö80l57y 7476960111324

Někde jsem to četl v nějakém článku a je pravda že jsem byl línej to hledat a už si to dobře nepamatuju. Myslím si že to bylo nějak 5-10, ale radši jsem dal 15.

0/0
22.2.2016 20:49
Foto

J60a92n 34T77o37k30o63š 5248922386749

Tady:

http://bit.ly/1LDMxUg

0/0
23.2.2016 9:58

T16o26m82á30š 21T40ö18k41ö77l72y 7886250491654

Ha! Tak je to dokonce přímo 15 :) . Dobře já a díky vám :) .

0/0
23.2.2016 10:54

R97a32d19i56m 21P90o96l55á69š16e80k 9536193549459

Nejspíš mazut - v podstatě odpad z jednoduchého zpracování ropy.

+1/0
22.2.2016 17:03
Foto

J11a24n 77T46o32k62o57š 5758222736409

Námořní lodě spalují ‚ropný odpad‛, vědci pro ně vyvinuli nové palivo:

http://bit.ly/1Rk5gbV

0/0
23.2.2016 10:02

J63i76ř88í 90K52o61c56u15r48e14k 6245574935168

Ano, udělat firmám problémy. Že vy budete politik?

Pro vaši informaci, v článku je napsané, že si pořídili nové lodě. Ale jistě budete kontrovat tím, že 50 malých lodiček by určitě mělo menší emise než jedna veliká.

A ještě si zkuste odpovědět na jednu otázku: Kam s mazutem? Je to odpad po výrobě benzínu, nafty a spousty dalších produktů. Co s tím odpadem budete dělat? Pálit ho v kolti v teplárně?

0/0
22.2.2016 18:40

K64a59r15e91l 32J64a70n11í59k 9348632445784

sice jsem to v tom komentáři nenavrhoval, ale ano, vlastně bych si to přál.

I kdyby se ten mazut měl uskladňovat, je to lepší, než tím zamořit ovzduší.

Každopádně nedává smysl řešit katalyzátory u aut a tolerovat tohle.

0/0
22.2.2016 22:16

J48a50n 30N84o86v92á63k 6240845807397

Tak to už vyjde levněji jako lodní lístek. Možná si koupím jednu cestu kontejnerem do Hong Kongu. ;-D

+3/0
22.2.2016 16:21

K51r14y63š27t11o83f 54L19a39n42í17k 1159620695565

méně lodni dopravy, mensi znecisteni oceanu i ovzdusi.

+10/0
22.2.2016 16:17

J23i35ř71í 53K34o30c50u11r31e50k 6135354755168

Potop tanker, zachráníš racky. ;-D

0/0
22.2.2016 18:42

V73á30c77l66a50v 76H47o82s40c59h 8556698452421

tak to bych si mohl za tech 500 dolacu objednat plny konterner cinskeho braku a tady to levne rozprodal, pri tisicich kusech je to doprava zdarma

0/0
22.2.2016 15:30

M94a92r40e89k 52G78a86j11d53a 4383674136792

To by Vám vienamci dali .... ;-D

+1/0
22.2.2016 15:44

V60i39k96t59o81r 32N68á35r16o40ž97n87ý 3489772568

Také to tak spousta podnikavců dělá ;-)

+4/0
22.2.2016 16:10

K83a93r15e50l 88J90a55n61í15k 9698392815754

za 500 si objednáte jeho přepravu a takhle funguje 90% importních firem

+4/0
22.2.2016 16:21

P83a77v97e78l 49S32o19b25o37t79k94a 5400484

S výjimkou plachetnic má na poklesu cen přepravy výrazný podíl i propad cen ropy.

+1/0
22.2.2016 14:41

A82l23e70š 71Z63e45l47i88n22k15a 1594202286

Tak dlouho se bude psát, že přichází krize až přijde ;-D

+4/0
22.2.2016 14:25

J84a54n 87C17e67p36e70k 1634646760

Sami se v článku přiznají, že je to důsledek uvedení na linky nových velkých zaoceánských lodí. Tak kde je problém? Sami si ho způsobují.

+8/0
22.2.2016 14:10

M58a32r14t70i78n 76Š44t70r95o35s 4619217600308

To připomíná propad cen ropy :-)

+1/0
22.2.2016 14:19

J65a86n 26C21e13p29e42k 1604896370

Ještě by pan redaktor mohl tučně napsat, že je to příznak blížící se krize. :-/

+4/0
22.2.2016 14:21

L27u58k14á18š 93A49d51a40m24e85c 3987183970687

A ne? Víte, oni se ti lidi musí něčím živit. A když se méně vyrábí, méně přepravuje a méně spotřebovává, tak to je v současném ekonomickém systému zásadní problém. Pak stačí hlasité splasknutí nějaké bubliny a jedeme v tom znovu.

+3/0
22.2.2016 14:54

J88a66n 17C44e79p43e83k 1234586620

Škoda slov, menší ekonomický růst, je stále růst. Neměli pořizovat nové lodě, když pro ně neměli náklad. Prostá spekulace, která jim nevyšla. ;-)

+1/−1
22.2.2016 16:03

P54e56t75r49a 96M77a59l46a28k84o37v28a 1868160530464

no když budete číst pozorně zjistíte, že nové lodě byly uvedeny do provozu z důvodu stoupající poptávky a rozvoje ekonomiky, která se teď ale snížila/poklesla a tedy potřeba vyšší kapacity lodního prostoru zanikla - což je (dle názoru autora) příznak možné krize (klesá či stagnuje poptávka, proto se lodě včetně nových velkokapacitních lodí nedaří naplnit)

0/0
22.2.2016 14:52

J30a52n 26C20e78p34e71k 1394226940

No a kdyby jste četl pozorně vy, tak zjistíte, že objem zboží je stále stejný, jen oni spekulovali, že bude do nekonečna růst a že zaplní krom stávajících i nové lodě. Objednali nové lodě a nemají je čím zaplnit. A nevykládejte si to špatně, ale Čínská ekonomika stále roste, jen pomaleji. Ne nestagnuje, ani neklesá, roste. Prostě přepravci přepálili odhady a sami si navzájem podrážejí snižováním cen přepravy nohy.

+9/0
22.2.2016 16:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.